Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.797 views

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Big smile op laatste foto, super leuk 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Ja dat was tijdens onze "big trip" afgelopen zomer die de 3,5 maanden duurde. Daar krijg je vanzelf een huge smile van :Y

Wat ook wel hielp was de locatie ergens in de binnenlanden van Sicilië:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1480713790-800-x-600px-IMG_20160605_171812.jpg
bbq er bij, zicht op de Etna.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 02-12-2016 22:25 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kan slechter nondejuu :+

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:44:
Vinales op de Yamaha geef ik ook een hele goede kans. Hij zat er op de Suzuki ook altijd al goed bij. En dat is toch niet een motor die bij de top hoort (swabber swabber).

Als KTM geen top coureur in huis haalt dan zie ik ze niet een WK titel pakken in de koningsklasse. Maar je weet maar nooit hahaha.

Lorenzo op de Duc.... Tja, het zou een horror story worden als dat uitkomt (en stiekem ben ik er wel een beetje bang voor dat hij het er goed op gaat doen)
Nee ja, die coureur is, naast de fouten die je hebt in je eerste jaren in de MotoGP, wel erg belangrijk.

De rijders die ze nu voor 2 jaar hebben, Bradley Smith en Pol Espargaro, zijn zeker niet slecht, maar denk dat je met hun niet de wereldtitel binnenhaalt. Viñales zou bv. wel een mooie coureur voor KTM zijn (geweest) aangezien hij nog jong is en veel talent heeft. Hij had natuurlijk al lang het contract bij Yamaha klaarliggen en zou anders alsnog voor Yamaha hebben gekozen omdat hij met die motor momenteel waarschijnlijk meer kan bereiken. :)

Ben ook wel benieuwd wat Bensneyder volgend jaar gaat laten zien. Laatste races in de Moto3 heeft 'ie soms wel getoond dat hij op het podium kan komen (2x 3e plaats). Is pas zijn eerste jaar geweest dus we gaan het zien. :*)

Ouder filmpje over een triest ongeluk van een beginnend motorrijder. Vind dat er wel wat goede gedachtes inzitten ivm motorvermogen/gevaren als beginnend rijder (boven je kunnen rijden bv.).

[ Voor 16% gewijzigd door caesar1000 op 02-12-2016 23:57 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes is blij dat hij gisteren niet op de motor naar het werk was.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1480754442-790-x-593px-IMG_20161202_134422.jpg

Ze heeft niet eens geremd en is dus met bijna 80 achter op mij geklapt terwijl ik stil stond om links af te slaan.
Overigens ook nog tijdens een zakelijke rit, voor die kloterige 19 cent per/km.
10 jaar oud fiatje, total-los, dagwaarde nihil dus daar moet flink geld van de spaarrekening bij... :( :(
Kan niet begrijpen dat bij niet total-los je schadeloos wordt gesteld, maar bij total-los je een niet realistische dagwaarde krijg uitgekeerd. :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Huh ???
Dubbel post terwijl wat wilde wijzigen??

[ Voor 92% gewijzigd door Bommes op 03-12-2016 09:48 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat klote Bommes. Ik neem aan dat je werkgever hier wel een soort van verzekerinr voor heeft? Want in je prive auto zakelijke ritjes doen moet wel veel beter vergoed worden dan 19cent de km.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 17:31
Bommes schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:47:
[afbeelding]

Ze heeft niet eens geremd en is dus met bijna 80 achter op mij geklapt terwijl ik stil stond om links af te slaan.
10 jaar oud fiatje, total-los, dagwaarde nihil dus daar moet flink geld van de spaarrekening bij... :( :(
Kan niet begrijpen dat bij niet total-los je schadeloos wordt gesteld, maar bij total-los je een niet realistische dagwaarde krijg uitgekeerd. :N
Balen! Zelf niets? Bij een klap van achter kan je nog wel eens last van je rug of nek krijgen.

Maar als je bij total loss een bedrag uitgekeerd krijgt waarvoor je niet dezelfde auto terug kan kopen, dan heb je toch niet de dagwaarde gekregen? De dagwaarde zou juist moeten zijn wat die auto op dat moment waard is (zonder de schade uiteraard).. Daar zou ik dan bezwaar tegen aantekenen, incl. wat de dagwaarde volgens jou wel is (+ advertenties van gelijke auto/kmstand/uitvoering/etc).

Dat heeft bij mij de vorige keer geholpen toen m'n motor total loss was, toen kreeg ik uitgekeerd waar ik daadwerkelijk dezelfde motor voor kon kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 03-12-2016 10:14 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[afbeelding]

Bij zakelijk rit = werkgever aansprakelijk. Zeker als die een vergoeding geeft die zo laag is dat er geen opslag voor een verzekering in zit.. :P

https://www.juridischloke...nsprakelijkheid-werknemer

Maar ja... in dit geval is degene die achterop klapt al aansprakelijk. Maar je zou toch eens je werkgever aan kunnen kijken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

En daarvoor zou dus je werk verzekerd moeten zijn, en dat is de reden dat ik niet graag met eigen auto rijd. Maar erg zuur, jammer van je 'nieuwe' auto. Sterkte ook!

Hoe is het met je rug en nek?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

Ugh, sterkte! Zelf geen letsel? Moet zeggen dat die Punto het nog best goed heeft opgevangen. Misschien is nu toch eens tijd om met de baas te kletsen over vervoer?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:07:
Wat klote Bommes. Ik neem aan dat je werkgever hier wel een soort van verzekerinr voor heeft? Want in je prive auto zakelijke ritjes doen moet wel veel beter vergoed worden dan 19cent de km.
Ja er is schijnbaar wel een soort van verzekering bij mijn werkgever voor schades aan prive auto's tijdens zakelijke ritten.
In dit geval natuurlijk wat lastig omdat verkeerstechnisch de andere partij aansprakelijk is en dus mijn verzekering het ook daar gaat verhalen.
De eventuele verzekering van mijn werkgever komt dus helemaal niet in beeld lijkt mij.
Tankiej schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:13:
[...]

Balen! Zelf niets? Bij een klap van achter kan je nog wel eens last van je rug of nek krijgen.

Maar als je bij total loss een bedrag uitgekeerd krijgt waarvoor je niet dezelfde auto terug kan kopen, dan heb je toch niet de dagwaarde gekregen? De dagwaarde zou juist moeten zijn wat die auto op dat moment waard is (zonder de schade uiteraard).. Daar zou ik dan bezwaar tegen aantekenen, incl. wat de dagwaarde volgens jou wel is (+ advertenties van gelijke auto/kmstand/uitvoering/etc).

Dat heeft bij mij de vorige keer geholpen toen m'n motor total loss was, toen kreeg ik uitgekeerd waar ik daadwerkelijk dezelfde motor voor kon kopen.
Dag waarde is nooit een reële vervangingswaarde. De dagwaarde wordt gebaseerd op van die autotelex lijsten, daar koop je nooit werkelijk iets voor terug wat volledig vergelijkbaar is.
Joopieboy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:51:
[...]

En daarvoor zou dus je werk verzekerd moeten zijn, en dat is de reden dat ik niet graag met eigen auto rijd. Maar erg zuur, jammer van je 'nieuwe' auto. Sterkte ook!

Hoe is het met je rug en nek?
Rug/nek/keel pijnlijk maar het gaat wel redelijk.
Beetje stijve nek in kwadraat en raar genoeg ook keelpijn
noes schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:32:
[...]

Ugh, sterkte! Zelf geen letsel? Moet zeggen dat die Punto het nog best goed heeft opgevangen. Misschien is nu toch eens tijd om met de baas te kletsen over vervoer?
Lijkt op de foto alleen klepje en bumper, maar de reservewielbak is compleet opgekreukeld, past nog maar een 12inch wieltje in zeg maar. En de achterdorpel is een 10 cm naar binnen gekomen :S

Maar genoeg auto gezever.. sorry.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 03-12-2016 12:36 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 15-11 08:22

Ethirty

Who...me?

Wow, dat was een beste klap. Als je last van je nek heb zou ik je willen adviseren daar naar te laten kijken, voor zover je dat nog niet hebt gedaan. Whiplash is geen geintje.

Eventueel kan je je baas aanspreken op het verschil van de uitkering van de tegenpartij en de aanschaf van een andere auto. Zeker als je werkgever daarvoor verzekerd is.

Sterkte!

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11 21:11
Kut hoor Bommes, echt zuur. Pro-tip: Alles waar je last van hebt aangeven bij je verzekering. Je vind jezelf waarschijnlijk een ontzettend zeikerd, maar als over 4 maanden blijkt dat het misschien van het ongeluk komt en het dossier is gesloten heb je mooi pech. Mijn broertje is bij twee ongelukken betrokken geweest als slachtoffer en heeft het de eerste keer ook op de vervelende manier moeten ervaren. Bureaucratisch gekloot is het.

In de categorie, wat heb je gedaan vandaag:
Ik heb een Optimate4 gekocht. Bij de ZX7R nooit onderhoud aan de accu gedaan, maar omdat de 749 toch een stuk elektronischer is wel ik zeker weten dat de accu de winter overleefd. Omdat de accu bij de 749 op een ontzettende kut plek zit (zie foto) heb ik kabels op de polen van de accu aangesloten zodat de lader gewoon plug en play aangesloten kan worden.
Locatie van de accu..
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yGLz0xBl.jpg
klikbaar

Aansluiting accu bij frame:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KG2ZdVFl.jpg
Klikbaar

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:33:
[...]

Dag waarde is nooit een reële vervangingswaarde. De dagwaarde wordt gebaseerd op van die autotelex lijsten, daar koop je nooit werkelijk iets voor terug wat volledig vergelijkbaar is.
Hij heeft wel een goed punt hoor.

Er tegenwoordig ook genoeg verzekeringen die wel realistisch zijn. Als het bedrag te laag is en je geeft aan wat een vergelijkbaar voertuig op MP kost zijn er verzekeringen die daar naar luisteren en het bedrag aanpassen. Precies wat hij in zijn verhaal aangeeft. Het is vaak mogelijk om een realistisch bedrag te krijgen waar je wel wat mee kan.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:50:
[...]

Hij heeft wel een goed punt hoor.

Er tegenwoordig ook genoeg verzekeringen die wel realistisch zijn. Als het bedrag te laag is en je geeft aan wat een vergelijkbaar voertuig op MP kost zijn er verzekeringen die daar naar luisteren en het bedrag aanpassen. Precies wat hij in zijn verhaal aangeeft. Het is vaak mogelijk om een realistisch bedrag te krijgen waar je wel wat mee kan.
Ik heb een verzekering uitgezocht bij ASR die aankoopwaardeverzekering bied, indien je kunt aantonen (dmv factuur b.v.) wat je ervoor betaald hebt, kun je dat terugkrijgen bij diefstal. Het betreft dan een WA+ Beperkt Casco dekking, ik betaal er nog geen 15 euro per maand voor.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die zijn er zeker, maar in geval van ongeluk met aansprakelijkheid bij een tegenpartij ben je afhankelijk van die verzekering. Misschien bij All-risc dat je wel een reële waarde terug krijgt maar dat ben ik niet verzekerd.

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:42:
Die zijn er zeker, maar in geval van ongeluk met aansprakelijkheid bij een tegenpartij ben je afhankelijk van die verzekering. Misschien bij All-risc dat je wel een reële waarde terug krijgt maar dat ben ik niet verzekerd.
Dan nog zou ik bij een lage uitkering aangeven dat je het er niet mee eens bent. Zomaar accepteren zou ik niet doen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Ouch - sterkte en snel beterschap Bommes! Hopelijk wordt het snel afgeleverd en kan je snel doorrijden.

Ik heb vandaag een vSysteem van Scottoiler gekocht, samen met een Liftkick bij Louis (wel fijn dat er eentje in de buurt is!). Nu nog installeren :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wie reed er hier ook alweer allemaal op een A1 rijbewijs?

80cc, alstublieft :+.

En als je de volledige 125cc gebruikt:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WwPsYKIVbuE]

Gaat waarschijnlijk wel over die 15pk heen en qua uitstoot zal de RDW er ook wel wat van vinden :P.

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-12-2016 15:42 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:54

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:31:

[video]

[video]

[video]

Gaat waarschijnlijk wel over die 15pk heen en qua uitstoot zal de RDW er ook wel wat van vinden :P.
Ervan uitgaande dat de kilometertellers accuraat zijn en dat de machines niet zijn opgevoerd.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:00
Ben je volgens je werkgever verplicht om in je eigen auto te rijden? ZO ja, dan is de rekening voor hem...
ik loop achter }:O

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
breew schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:07:
[...]

Ben je volgens je werkgever verplicht om in je eigen auto te rijden? ZO ja, dan is de rekening voor hem...
ik loop achter }:O
Het is zelfs zo dat alles wat gebeurt tijdens het uit jouw voor deur stappen tot weer terug in jouw voor deur stappen tijdens een werkdag een bedrijfsongeval is en jouw baas daar voor verzekerd is, ongeacht hoe jij naar jouw werk gaat. Edit ik lees net dat dat al weer achterhaald is, tenzij je de auto ook gebruikt voor werk-werk verkeer, eg buitendienst.

[ Voor 11% gewijzigd door GBTW op 03-12-2016 19:26 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

/me Joopie is een gelukkig mens *O* Eindelijk dichter bij een definitieve keuze, gaat mijn rekening niet leuk vinden. :P

Was wel grappig, vandaag bezoeken afgelegd, tussendoor even naar Roke Motors geweest (heel leuk en goed bedrijf btw, ook actief in de racerij!) en naar deze Dorsoduro 750 Factory. Had wel wat meer kilometers en had ook vanwege de foto's wat twijfels. Moest veel aan gebeuren (remmen, banden waren al gedaan, beurt, achterstallig onderhoud) en daardoor was een proefrit niet mogelijk. Maar toch, voor het geld en als alles dan gedaan zou worden geen verkeerde keuze.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/12/2016-12-03-14.22.23-Custom-e1480792063944.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/12/2016-12-03-14.20.58-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/12/2016-12-03-14.21.53-Medium-800x450.jpg
Alleen zeker bij zo een Factory met veel carbon zag je de kilometers toch wel. :) Ook was deze behoorlijk opvallend en ik denk dat ik dan toch liever een 'gewone' uitvoering wil, de Arrows waren echt wel heerlijk. :9

Zitpostie voor mij was ook gewoon prima, ook grappig dat ik bijna met gestrekte benen op de grond kan. :D
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/12/2016-12-03-14.21.47-Medium-800x450.jpg

Ik heb namelijk deze witte gezien en dit is wat rustiger, en abs, en de helft aan kilometers voor iets meer geld, maar dan wel zonder de Arrows... Twijfel....
Afbeeldingslocatie: https://lemarmotoren.new.inlinking.motoroccasion.nl/foto/800x600/aprilia-dorsoduro-750-abs-1221941.jpg
Linkie: klik

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 03-12-2016 20:13 ]

• lolgast
Joopieboy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:09:
/me Joopie is een gelukkig mens *O* Eindelijk dichter bij een definitieve keuze, gaat mijn rekening niet leuk vinden. :P

Was wel grappig, vandaag bezoeken afgelegd, tussendoor even naar Roke Motors geweest (heel leuk en goed bedrijf btw, ook actief in de racerij!) en naar deze Dorsoduro 750 Factory. Had wel wat meer kilometers en had ook vanwege de foto's wat twijfels. Moest veel aan gebeuren (remmen, banden waren al gedaan, beurt, achterstallig onderhoud) en daardoor was een proefrit niet mogelijk. Maar toch, voor het geld en als alles dan gedaan zou worden geen verkeerde keuze.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen zeker bij zo een Factory met veel carbon zag je de kilometers toch wel. :) Ook was deze behoorlijk opvallend en ik denk dat ik dan toch liever een 'gewone' uitvoering wil, de Arrows waren echt wel heerlijk. :9

Zitpostie voor mij was ook gewoon prima, ook grappig dat ik bijna met gestrekte benen op de grond kan. :D
[afbeelding]

Ik heb namelijk deze witte gezien en dit is wat rustiger, en abs, en de helft aan kilometers voor iets meer geld, maar dan wel zonder de Arrows... Twijfel....
[afbeelding]
Gezien het geringe prijsverschil zou ik het wel weten. Dubbele km's voor bijna dezelfde prijs. Over een jaartje de arrows proberen te scoren en dan ben je er ook :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook zoiets idd, plus de witte lijkt netter te zijn (zeker het carbon en wat stickers die niet helemaal lekker fris meer waren), zijn toch dingen waar ik mij aan ga storen. :)

• PilatuS
  • Niet online
Een model wat netjes is en helemaal standaard is ook leuk om te kopen. Zeker als je van plan bent de motor wat langer te houden kan je deze precies zo maken als je zelf mooi vind.

Ik wist van te voren dat ik de RC8 voor langere tijd kocht en deze was 100% standaard toen ik hem kocht. Ik heb heel bewust voor een model met lage kilometerstand gekozen en wat meer betaald zodat ik eigenlijk een nieuwe motor kocht. Er stond pas 3.800km op, was 100% standaard en heel erg netjes. Vond het gewoon prettig iets te kopen wat erg netjes was en zo goed als nieuw. Had ook wat minder geld kunnen uitgeven maar dan was het een model geworden wat flink gebruikt was.

Ik vind het juist leuk om uit alle aftermarket onderdelen precies die onderdelen te kopen die ik mooi vind. Bijvoorbeeld qua nieuwe kentekenplaathouder zijn er iets van 10 keuze's, dan wil ik juist die gene kiezen die ik het mooist vind. Telkens nieuwe onderdelen toevoegen kost wel wat maar is ook wel erg leuk om te doen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja daar heb je zeker een punt, dat is ook een stuk van de hobby natuurlijk. :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben sowieso heel zuinig op mijn spullen. Dus koop liever geen motor die heel erg gebruikt is. Sowieso weet je ook niet wat er met 20.000km allemaal mee gedaan is. Zeker bij een SM's zijn er zoveel modellen die afgeragt worden. Zo wil bijvoorbeeld vrijwel geen dealer een KTM 690 SMC inruilen omdat ze allemaal afgeragt zijn door gasten zoals van Wheelie Time.

Als ik zo naar die 2 modellen kijk heb ik het idee dat die witte een stuk netter is. Een Arrow systeem is toch iets wat sneller door wat jongere mensen gemonteerd word. Bij die witte heb ik meer het idee dat er netjes mee om gegaan is.

Mijn motor had schaamranden van 6cm toen ik hem kocht. Geen idee wie er op gereden heeft, maar vast iemand die er niet hard mee gegaan is. Ik kreeg aardig de indruk dat ie door iemand gebruikt was die er heel rustig mee gedaan heeft. Mijn motor is volgens de dealer ingeruild op een GS _O-

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 03-12-2016 21:47 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha niks tegen jonge gasten en een Arrow he, zou wel mijn keuze zijn. 8)

En dat is wel typisch dan ja, was bij mijn GSX650F ook hetzelfde idd. :+ Maar in jou geval wel een andere planeet qua motor haha. :P

Maar idd, origineel, netjes, niet afgeragt, etc dat is wel iets waar ik ook wel gevoelig op ben. Moet gewoon netjes zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Je ziet toch vaak dat het meer de jongere mensen zijn die er minder goed mee omgaan en die de meeste mods doen. Een motor die helemaal standaard is zal vaak toch door een wat ouder iemand gekocht zijn die vaak ook rustiger rijd. Zeker dingen als een kentekenplaathouder en uitlaat zal iemand van 40+ minder snel doen als iemand van 20+.

• lolgast
Maar, je portemonnee moet het wel aankunnen natuurlijk ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hobby he :P

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:22:
Maar, je portemonnee moet het wel aankunnen natuurlijk ;)
Tuurlijk. Je betaald in mijn geval een hoop extra voor een motor die netter en nieuwer is. De garantie dat ie intern beter is heb je dan ook niet eens. Nou was die van mij zo netjes en compleet origineel dat ik samen met die enorme schaamranden toch wel heel sterk het idee had dat ie van een ouwe lul was geweest. Als het inruilen op de GS dan klopt zoals de dealer aangaf geeft dan ook wel aan.

Er word gewoon zoveel slecht met motoren omgegaan dat zeker bij de RC8 ik liever 2.000 euro meer uit wou geven om iets te kopen wat echt netjes was. Heb naar een hoop modellen gekeken, maar had bij geen enkele het gevoel dat ie erg netjes was zoals bij deze.

Het is ook pas nu ik wat ouder ben dat ik de RC8 heb kunnen kopen. Ben begonnen op een 2001 Hornet puur om te leren rijden, had er qua uiterlijk en blok totaal niets mee, maar om te leren rijden was het meer dan prima. Heb daar zo'n 20.000km mee gereden en ben toen naar een 2003 SV1000S gegaan. Dat was toch een stuk meer richting sport en met een hoop meer koppel. Heb met de SV iets van 30.000 gereden. Die motor was helaas achteraf ook redelijk afgeragt en dat heeft mij ook weer een hoop gezeik opgeleverd. Na een jaar of 7 motor te hebben gereden op de Hornet en SV had ik genoeg geld bij elkaar om eens voor iets echt moois te gaan. Dat is de RC8 dan geworden. Er worden heel veel 2008 modellen aangeboden waarvan je ook niet weet of de nodige mods gedaan zijn. Er waren toen de motor uitkwam nogal wat problemen mee. Daarom echt gezocht naar een 2010 of nieuwer zodat de mods van de fabriek gedaan zijn.. Verder echt gekeken naar een zo net en origineel mogelijk ding met een lage kilometerstand zodat ik zo dichtbij nieuw zat als maar mogelijk was. Ben toen voor de motor die ik nu heb naar de dealer gegaan en er was echt geen enkel krasje op te vinden. Verder dus helemaal origineel en met maar 3.800km zo goed als nieuw. Kost een hoop geld extra maar dan had ik wel een motor die vrijwel nieuw was en een paar 1.000 euro goedkoper was dan vanuit de fabriek.

Ik had zoiets van deze keer ga ik het echt goed doen, dan maar een paar 1.000 euro meer voor een fiets die echt heel netjes is dan een paar 1.000 minder voor iets met 20.000+ er op aan kilometers en god weet wat er mee gedaan is. Als je kijkt hoe sommige mensen met hun machines omgaan zou ik zo'n ding nooit willen kopen. Sowieso wist ik van de voren dat dit mijn droommotor zou zijn en dat ie ook jaren zou blijven. Ik zie mij dit ding de komende 5 jaar op zijn minst nog niet verkopen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Flinke klap geweest, Bommes :o

Collega van me heeft ruim een half jaar geleden met zo'n gelijksoortig ongeval z'n 2 weken oude Ford Focus in één keer volledig afgeschreven en ondervind er daar dagelijks nog de lichamelijke klachten van (vermoeidheid, concentratie vermindering).

Ik zou er, als ik jou was, zeker niet te licht over denken. Sterkte ermee in ieder geval!!

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 14:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Laatst online: 15-11 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:42:
Ik ben sowieso heel zuinig op mijn spullen. Dus koop liever geen motor die heel erg gebruikt is. Sowieso weet je ook niet wat er met 20.000km allemaal mee gedaan is. Zeker bij een SM's zijn er zoveel modellen die afgeragt worden. Zo wil bijvoorbeeld vrijwel geen dealer een KTM 690 SMC inruilen omdat ze allemaal afgeragt zijn door gasten zoals van Wheelie Time.

Als ik zo naar die 2 modellen kijk heb ik het idee dat die witte een stuk netter is. Een Arrow systeem is toch iets wat sneller door wat jongere mensen gemonteerd word. Bij die witte heb ik meer het idee dat er netjes mee om gegaan is.

Mijn motor had schaamranden van 6cm toen ik hem kocht. Geen idee wie er op gereden heeft, maar vast iemand die er niet hard mee gegaan is. Ik kreeg aardig de indruk dat ie door iemand gebruikt was die er heel rustig mee gedaan heeft. Mijn motor is volgens de dealer ingeruild op een GS _O-
Wow. Volgens mij jou eerste post zonder de afkorting "RC8" erin.

Je kan het wel. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:31:
[...]

Wow. Volgens mij jou eerste post zonder de afkorting "RC8" erin.

Je kan het wel. 👍🏻
Dat valt ook wel mee. Op de vorige pagina staan er al 2 :P

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik je een tip mag geven, ga ook proefrijden op de Dorsoduro 1200. Uiterlijk niet veel verschillend van de 750, echter heeft de 1200 een extremer karakter. Waar de 750 buiten adem is gaat de 1200 verder. Kost je wat meer duiten, maar is het overwegen zeker waard :)

En nog een klein detail: de fabriek-af Arrow- en Leovince dempers worden niet meer geproduceerd. Enkel Mivv, Pipworx en GPR produceren momenteel aftermarket dempers voor de Dorsoduro.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:24:
[...]

Als ik je een tip mag geven, ga ook proefrijden op de Dorsoduro 1200. Uiterlijk niet veel verschillend van de 750, echter heeft de 1200 een extremer karakter. Waar de 750 buiten adem is gaat de 1200 verder. Kost je wat meer duiten, maar is het overwegen zeker waard :)

En nog een klein detail: de fabriek-af Arrow- en Leovince dempers worden niet meer geproduceerd. Enkel Mivv, Pipworx en GPR produceren momenteel aftermarket dempers voor de Dorsoduro.
Mm dat is dan wel een bummer. :/ En de keuze voor de 750 is met name omdat de 1200 nog harder zuipt dan een alcoholist achter het station :P Maar er zit qua rijden dus nog wel een verschil in?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Prijzen van de Yamaha MT-10 voor 2017 zijn inmiddels ook bekend.
  • MT-10 €15.999
  • MT-10 SP €18.999
Toch nog maar eens goed gaan kijken wat ik er mee ga doen. M'n huidige 2016 MT-10 koste tijdens introductie €14.999 en daar zit inmiddels voor ruim 4K aan aftermarket onderdelen op. Alles is over te zetten op de Quick-Shifter ná, omdat de SP af fabriek al voorzien is van een QS, maar dan nog....

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou je van een 2016 naar een 2017 model over willen stappen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou naar een SP over willen vanwege de af fabriek elektronisch geregelde "Öhlins" vering/demping en het kleuren display.

Nuchter/realistisch gezien: De standaard KYB vering/demping is méér dan goed (Lees: Super) en eenmaal goed ingesteld op de persoonlijke wensen heb je aan die elektronische regeling van de "Ohlins" set ook niet echt een "plus-punt" meer. Blijft alleen dat kleuren display over als nice to have.

Wordt waarschijnlijk dus tóch geen SP voor me komend jaar (huidige fiets heeft nog geen 2500 Km's gemaakt).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-12-2016 15:05 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor alleen dat display edg zou ik het lekker laten idd. Display wat jij hebt is gewoon mooi zat, kan altijd beter he. ;) Beetje tevreden zijn met het spul wat je hebt. :P

• lolgast
Scheelt dat je het zelf al kunt relativeren ;). Zo'n elektronische regeling is leuk als je 4 keer per maand een andere setup gebruikt, anders is het een dure gimmick

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:26:
[...]

Mm dat is dan wel een bummer. :/ En de keuze voor de 750 is met name omdat de 1200 nog harder zuipt dan een alcoholist achter het station :P Maar er zit qua rijden dus nog wel een verschil in?
Hij weegt uiteraard wat meer (220 kg) en het brandstofverbruik is niet mis, maar het 1200-blok heeft echt een ander karakter dan de 750: meer koppel en een continue powerband. Dat maakt het een motor met een hoge funfactor. Persoonlijk vind ik het blok van de 1200 optisch ook een stuk mooier.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo goed had ik een 1200 nog niet bekeken, bij veel motoren is een 1000 of meer gewoon log, en ik houd wel van dat lichtgewicht en dat speelse. Maar eens wel doen dus. :)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 19:39

bakvis

Tweakers.Nerd

Joopieboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:49:
Zo goed had ik een 1200 nog niet bekeken, bij veel motoren is een 1000 of meer gewoon log, en ik houd wel van dat lichtgewicht en dat speelse. Maar eens wel doen dus. :)
Vriend van me heeft ook pas een dorsoduro gekocht na jaren een buell gereden te hebben. Hij heeft toen ook gereden op een 1200 en uiteindelijk voor de 750 gekozen.

Hij vond de 1200 te, de 750 is speelser, je kunt het vermogen overal en altijd gebruiken. Bij de 1200 moet je meer opletten. En inderdaad, hij komt niet verder dan 120-140 km op een tank!

Nog even over lemar motoren, hij importeert vaak zijn motoren uit Italië/buitenland. Hoeft niet altijd slecht te zijn, maar wel iets om rekening mee te houden!

Mijn Specs

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat doen er meer, was ook zo bij die Tenere waar ik ben wezen kijken. Als de koplamp maar vervangen is en alles verder klopt heb ik er weinig moeite mee. Bij de Tenere had ik een beetje een apart gevoel bij.

En thnx voor je input. :)

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:46
Koplamp hoeft natuurlijk alleen als hij uit de UK komt.......

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kapot schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:17:
Koplamp hoeft natuurlijk alleen als hij uit de UK komt.......
Ja dat was het geval met de Tenere dus. Verder maakt het idd niet uit. :)

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:46
Ik heb mijn motor bij de leverancier van Lemar vandaan, rechtstreeks van hem gekocht maar aan Lemar betaald en bij hem opgehaald, voordeel van Italiaanse import is dat de motoren vaak alleen maar zon gezien hebben, mijne was met 18K op de teller in nieuwstaat, prettig contact met Lemar, ik had er een goed gevoel bij!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wil ik net naar het werk vertrekken zie ik dat ik een lekke band heb ;(

Dan maar 5 uur met de trein... Stiekem met dit weer niet zo erg maar toch...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

5 uur met de trein??? Hoelang doe je er op de motor dan wel niet over??

• PilatuS
  • Niet online
In Groningen wonen en werken in Parijs is ook niet handig he :+

• caesar1000

caesar1000

U want some?

azt33 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:16:
Ouch - sterkte en snel beterschap Bommes! Hopelijk wordt het snel afgeleverd en kan je snel doorrijden.

Ik heb vandaag een vSysteem van Scottoiler gekocht, samen met een Liftkick bij Louis (wel fijn dat er eentje in de buurt is!). Nu nog installeren :)
Wat is een Liftkick? Heb al gezocht naar 'liftkick motor' en 'liftkick louis' maar kon het niet zo 123 vinden. :?
HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:31:

[video]

[video]

[video]

Volgens mij ben ik de enige. :D

Van wat ik weet haalt een Duke 125 met het Arrow systeem in ongeveer 12 seconde de 100. De laatste 80-100 gaan helaas enorm traag. Die 80cc 2-takt is er dus nog uit te rijden, maar die 125cc 2-takt bij lange na niet. |:(

Het is dat ik het geluid van 2-takt brommers echt sch*jtirritant vind, anders had ik de rs125 wel overwogen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Actief in de racerij is altijd leuk. Bij JTX Racing staan altijd rijen met (KTM) crossmotoren. Altijd leuk om te zien. :*)

Vrijdag de motor weer opgehaald en de monteur had een scheurtje in de stuurklem ontdekt. Moest toch een aardig harde klap zijn geweest... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4daVB2RCDWjadcklgjzbWrzo/full.jpg
Joopieboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:49:
Nou ja lichtgewicht... 220kg is behoorlijk wat voor een supermoto achtige motor. Zo weegt de SMC 690 bv. 151kg. Dat is toch een best wel heel groot verschil. ;)
PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:42:

He! Een Arrow zorgt wel voor een heel leuk geluid hoor! :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bommes schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:52:
5 uur met de trein??? Hoelang doe je er op de motor dan wel niet over??
Een uur of 3, moet vanaf de Achterhoek naar Den Helder. Meestal wel te doen met de trein maar had nu op 3 trajecten werkzaamheden :')

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
caesar1000 schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:36:
[...]

Wat is een Liftkick? Heb al gezocht naar 'liftkick motor' en 'liftkick louis' maar kon het niet zo 123 vinden. :?
Sorry dat had Liftstick moeten zijn... https://www.louis.de/arti...r_article_number=10003338

Gisteren gebruikt voor de ketting - doet het nog prima ook!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

wimmel_1 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:52:
Prijzen van de Yamaha MT-10 voor 2017 zijn inmiddels ook bekend.
  • MT-10 €15.999
  • MT-10 SP €18.999
Toch nog maar eens goed gaan kijken wat ik er mee ga doen. M'n huidige 2016 MT-10 koste tijdens introductie €14.999 en daar zit inmiddels voor ruim 4K aan aftermarket onderdelen op. Alles is over te zetten op de Quick-Shifter ná, omdat de SP af fabriek al voorzien is van een QS, maar dan nog....
Kan je volgens mij bijna weer een R1 voor kopen voor die prijs :+
Ben nu wel erg benieuwd wat de Kawa Z1000R gaat kosten :X

"Don't let your dreams be memes"

• caesar1000

caesar1000

U want some?

azt33 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:17:
[...]

Sorry dat had Liftstick moeten zijn... https://www.louis.de/arti...r_article_number=10003338

Gisteren gebruikt voor de ketting - doet het nog prima ook!
Ah! Een soort van lichte versie van de paddockstand dus? :+
Voor op reis lijkt het me wel erg handig!
Wootlock schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:14:
[...]
Kan je volgens mij bijna weer een R1 voor kopen voor die prijs :+
Ben nu wel erg benieuwd wat de Kawa Z1000R gaat kosten :X
Voor €3.000 bovenop de 2017 MT-10SP heb je een 2017 R1 ;)

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de protectoren bij de benen? Ik heb bij mijn Dainese sets bij allebei protectoren zoals hieronder; van knie tot onderaan het scheenbeen. Vroeg me af of dit ook bij andere merken is. :)

Afbeeldingslocatie: https://images.esellerpro.com/2375/I/148/63/oak-hard-knee-long_zps76e94ced.jpg

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 01:18
Wat een koude handen vanochtend :( ruitje op mijn motor geleid de lucht over de handkappen zo op mijn handen. en misschien toch maar is voor winterhandschoenen kijken handvat verwarming hield vanochtend mijn handen ook niet warm.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 20:50
caesar1000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:07:
[...]

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de protectoren bij de benen? Ik heb bij mijn Dainese sets bij allebei protectoren zoals hieronder; van knie tot onderaan het scheenbeen. Vroeg me af of dit ook bij andere merken is. :)
Zit in me pak. Harde protectoren bij de knieën + schenen.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-11 20:20
knoffy schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:12:
Wat een koude handen vanochtend :( ruitje op mijn motor geleid de lucht over de handkappen zo op mijn handen. en misschien toch maar is voor winterhandschoenen kijken handvat verwarming hield vanochtend mijn handen ook niet warm.
Verwarmde handschoenen. Echt zo lekker :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

knoffy schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:12:
-3.5 graden op de snelweg vanochtend.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Ah! Een soort van lichte versie van de paddockstand dus? :+
Voor op reis lijkt het me wel erg handig!

[...]

Voor €3.000 bovenop de 2017 MT-10SP heb je een 2017 R1 ;)

[afbeelding]
Bij mij alleen knieprotectie (de scheen zit toch ook grotendeels in de laars? )

• knoffy
Potato42 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:44:
[...]

Verwarmde handschoenen. Echt zo lekker :9
Welke handschoenen heb jij ?
Vind die verwarmde handschoenen allemaal gelijk zo dik (daarom draag ik mijn (te) goedkope winter handschoenen niet, drukken het bloed uit mijn vingers en voel nog minder van mijn handvat verwarming.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-11 20:20
knoffy schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:49:
[...]

Vind die verwarmde handschoenen allemaal gelijk zo dik (daarom draag ik mijn (te) goedkope winter handschoenen niet, drukken het bloed uit mijn vingers en voel nog minder van mijn handvat verwarming.
Ik had Gerbings, daar kreeg ik echt niet snel koude handen in.
2 of 3 winters mee gereden, maar verkocht omdat ik al 3 winters niet gereden heb. Enkel zonder verwarming gebruikt.
Er zijn ook onderhandschoenen te koop met verwarming.

• Anoshky
  • Laatst online: 15-11 12:57
knoffy schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:49:
[...]

Zijn die dan niet gewoon een maatje te klein?
Ik moet zeggen dat de eerste 200km met winterhandschoenen moeilijk waren, maar daarna ben je dat ook weer gewoon.

• knoffy
Anoshky schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:15:
[...]

Zijn die dan niet gewoon een maatje te klein?
Ik moet zeggen dat de eerste 200km met winterhandschoenen moeilijk waren, maar daarna ben je dat ook weer gewoon.
Keertje bij de aldi gekocht kwa vinger lengte is goed maar de breedte daarvan niet.

Toch maar kijken voor wat verwarmde handschoenen 2e hands (of zelf wat knutselen), van het weekend wel mijn zelf gemaakte verwarmde binnen jas getest en dat is toch lekker warm :D

• caesar1000

caesar1000

U want some?

pagani schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:10:
[...]
Bij mij alleen knieprotectie (de scheen zit toch ook grotendeels in de laars? )
Dat klopt, daarom vroeg ik het ook. Was wel benieuwd of dat typisch Dainese is of dat er meer zijn met zo ver doorlopende scheenprotectie. Krijg mijn laarzen nog net goed dicht. (En nee, ik heb niet te kleine laarzen) :D

Zorgt er iig voor dat je nog meer als een MotoGP mannetje loopt met je pak aan. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDtRITgWM6LXq2WR3GlzTpuu/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door caesar1000 op 05-12-2016 13:34 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hebben jullie ervaring met zeer koude voeten? Handen lees ik heel veel over, maar voeten iets minder.

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste AVD-les om 9 uur. Op zich viel het mij mee kwa temperatuur, maar zodra we op hogere snelheden gingen rijden werd dat snel anders. We hadden een stukje op de snelweg gereden en zijn daarna doorgegaan op een N-weg. Daar moesten we stoppen bij een stoplicht. Toen ik moest opschakelen merkte ik pas dat ik het gevoel in de bovenkant van mijn voet kwijt kas door de kou. Ik kon simpelweg niet meer voelen of ik de schakelhendel ver genoeg omhoog had getrapt met mijn linkervoet.

Ik heb Alpinestars Faster-2 schoenen. Die zijn sowieso niet de aller warmste, maar is er verder nog iets tegen te doen? Dragen jullie echt aparte sokken bijvoorbeeld?

Link afbeelding schoenen: http://bikebox.pl/userdat...0a39d1c43c8d40c2d100a.jpg

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Iemand ervaring met een pinlock insert die 't plots niet meer zo goed doet?

Ik heb een pinlock in mijn Shoei helm (zit er al van bij aankoop in) en bij deze temperaturen heb ik de indruk dat er toch wat condens onder de pinlock komt.

Is er een manier om die opnieuw afgedicht (of gereinigd, of...) te krijgen, zodat ik niet met een half toegedampt vizier moet rijden? Het is niet zo erg als zonder de pinlock, maar 't is toch ook niet ideaal zo :)

Bedankt voor eventuele tips!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

w4rguy schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:48:
Hebben jullie ervaring met zeer koude voeten? Handen lees ik heel veel over, maar voeten iets minder.

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste AVD-les om 9 uur. Op zich viel het mij mee kwa temperatuur, maar zodra we op hogere snelheden gingen rijden werd dat snel anders. We hadden een stukje op de snelweg gereden en zijn daarna doorgegaan op een N-weg. Daar moesten we stoppen bij een stoplicht. Toen ik moest opschakelen merkte ik pas dat ik het gevoel in de bovenkant van mijn voet kwijt kas door de kou. Ik kon simpelweg niet meer voelen of ik de schakelhendel ver genoeg omhoog had getrapt met mijn linkervoet.

Ik heb Alpinestars Faster-2 schoenen. Die zijn sowieso niet de aller warmste, maar is er verder nog iets tegen te doen? Dragen jullie echt aparte sokken bijvoorbeeld?

Het is natuurlijk ook de tijd niet meer om op je teenslippers te rijden hè :+

Ontopic: zelf heb ik er geen last van. Draag eigenlijk altijd sokken van Nike, en soms 'nette' sokken. Met beide nergens last van. Heb nou niet echt bijzondere laarzen. In de zomer waren ze comfortabel en nu ook.

EDIT: zit je misschien niet lekker (verkrampt, knieen onder een bepaalde hoek) op de motor, zodat je doorbloeding wordt afgekneld? Met AVB zit toch wat beweeglijker op de motor dan met AVD.

EDIT 2: misschien had ik toch dat linkje even moeten bekijken O-) . Ik sluit me aan bij Pilatus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 05-12-2016 13:56 ]

XBL: DonFrans

• PilatuS
  • Niet online

Dit zijn toch ook geen fatsoenlijke laarzen. Best mooie schoenen maar geschikt voor motorrijden zijn ze zeker niet. Je hebt ook 0 bescherming tegen het draaien van de enkel. Ik kan mij ook wel voorstellen dat dit niet warm is. Een echte laars is wel even iets anders dan dit. Persoonlijk zou ik hier nooit mee rijden.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Dryhte schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:52:

Ik heb een pinlock in mijn Shoei helm (zit er al van bij aankoop in) en bij deze temperaturen heb ik de indruk dat er toch wat condens onder de pinlock komt.

Is er een manier om die opnieuw afgedicht (of gereinigd, of...) te krijgen, zodat ik niet met een half toegedampt vizier moet rijden? Het is niet zo erg als zonder de pinlock, maar 't is toch ook niet ideaal zo :)

Daar heb ik momenteel ook meer last van. Was laatst bij een motorzaak (helaas zonder helm :F) waar ze zeiden dat je het beste niet zelf kan gaan rommelen met de pinlock. Als je langs rijd bij een dealer kunnen zij hem misschien even schoonmaken / opnieuw plaatsen. Als zij hem dan slopen is het iig jouw schuld niet :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Anoshky

Ik reed vorig jaar zelfs onder nul (nu heb ik laarzen, véél veiliger) met Faster Vented, mijn winterhandschoenen draag ik daarentegen al als het onder de 12 graden zakt. Nogal persoonlijk denk ik :+

Raden ze normaal niet aan om ieder jaar een nieuwe pinlock te steken?
Je kunt ook die twee bolletjes waar het mee vast zit, draaien zodat het strakker zit je pinlock.

Verwijderd

bakvis schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:11:
[...]

Vriend van me heeft ook pas een dorsoduro gekocht na jaren een buell gereden te hebben. Hij heeft toen ook gereden op een 1200 en uiteindelijk voor de 750 gekozen.

Hij vond de 1200 te, de 750 is speelser, je kunt het vermogen overal en altijd gebruiken. Bij de 1200 moet je meer opletten. En inderdaad, hij komt niet verder dan 120-140 km op een tank!
Daar kan ik me wel in vinden. De 750 is een soepelere fiets. Echter kom ik van een RSV Mille R af en wilde meer comfort, maar wel een soortgelijk vermogen met het vrij extreme karakter waar ik mee verwend was op de Mille.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

To be fair heb ik nog steeds een losse pinlock in mijn helm doos liggen. Niet erin gezet en ook eigenlijk niet heel erg veel last van condens gehad tijdens het rijden nu. Goede ventilerende helm? O-)

Denk dat het wel zaak is dat 'ie er precies en 'glad' opgeplakt zit aangezien je anders idd van die plekken krijgt. Beetje hetzelfde als stickers. Daarbij moet je het ook gladstrijken om luchtbubbels eruit te halen.

Heb die Faster 2 schoenen ook langs zien komen tijdens mijn zoektocht, maar toch maar niet gedaan aangezien, zoals Pilatus, de schoenen wel erg weinig protectie hadden. Natuurlijk is het beter dan gewone schoenen, maar voor ritjes buiten de stad/binnendoor zou ik ze niet gebruiken.

Gebruik zelf de combinatie van mijn Alpinestars SMX-6 en Forma Coopers voor tijdens het koude/natte weer.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorkledingoutlet.nl/thumbnails/17352_1800_1800_0/alpinestars-s-mx-6-zwart-wit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/8bJTbMlaqtc/hqdefault.jpg

Ik snap natuurlijk ook wel dat je niet perse nog van die leren race laarzen erbij wilt als je geen leren pakt hebt. Kost ook allemaal niet niks...

Zou dan (ge)gaan (zijn) voor zoiets als de Coopers of nog een stapje hoger een textiele laars met meer bescherming die je het hele jaar draagt. Die Coopers hebben mij in ieder geval ook gewoon prima beschermt tijdens mijn val dus ben hartstikke tevreden met ze. Ook warme en droge voeten tijdens koude hoosbuien. :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
caesar1000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:09:
[...]

To be fair heb ik nog steeds een losse pinlock in mijn helm doos liggen. Niet erin gezet en ook eigenlijk niet heel erg veel last van condens gehad tijdens het rijden nu. Goede ventilerende helm? O-)

[...]
LOL - misschien adem je niet ;) of rijd je de hele dag met je helm open... Voor mij waren de eerste paar 1000km (zonder pinlock) echt wel overtuigend bewijs dat het beter kon/moest!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook de SMX-6, maar voel niet met de bovenkant van mijn voet of ik "hoog genoeg" schakel, daar zit een beschermlaag :p Herken het probleem ook niet zo, omhoog is omhoog (al wil de Duc af en toe nog best in een vals neutraal schieten, maar dat heet passie ;) )

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:12:
[...]

LOL - misschien adem je niet ;) of rijd je de hele dag met je helm open... Voor mij waren de eerste paar 1000km (zonder pinlock) echt wel overtuigend bewijs dat het beter kon/moest!
Onder de 100 rij ik ook altijd met vizier open.. denk niet dat caeser vaak boven de 100 rijdt :+

• joshje
  • Laatst online: 09-11 22:51
Secsytime schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:22:
[...]

Onder de 100 rij ik ook altijd met vizier open.. denk niet dat caeser vaak boven de 100 rijdt :+
Dat heb ik wel afgeleerd. Tegenwoordig alleen nog maar onder de 40-50 na een paar incidenten met vliegend spul :+

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:26:
[...]

Dat heb ik wel afgeleerd. Tegenwoordig alleen nog maar onder de 40-50 na een paar incidenten met vliegend spul :+
Bij mij is het nog erger. Al rij ik 20 met vizier open krijg ik nog altijd meuk in mijn ogen. Echt iedere keer dat ik eens met vizier open probeer te rijden heb ik er last van. Mijn vizier is nu alleen nog bij het stoplicht open, zodra ik rij gaat ie altijd gelijk dicht en blijft ie dicht :P

• caesar1000

caesar1000

U want some?

pagani schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:14:
Ik heb ook de SMX-6, maar voel niet met de bovenkant van mijn voet of ik "hoog genoeg" schakel, daar zit een beschermlaag :p Herken het probleem ook niet zo, omhoog is omhoog (al wil de Duc af en toe nog best in een vals neutraal schieten, maar dat heet passie ;) )
Ik moet zeggen dat ik met de SMX-6 wel lekker door kan schakelen. Het gevoel is vanzelfsprekend minder dan mijn Coopers maar valt nog wel mee bij de SMX vind ik. Voorkomt bij mij ook dat ik na een lange rit een beetje last van mijn tenen krijg door het schakelen. Zal bij veel motoren verschillen, maar moet relatief 'hard' schakelen om er zeker van te zijn dat 'ie niet in neutraal schiet.
[...]
Bij de 30-40 gaat 'ie dicht. Veel te koud anders. Als je met dit weer, in de ochtend, met je vizier open 80 rijdt bevriest je gezicht :+

• lolgast
[...]

Dat red ik echt niet hoor. Mijn vizier gaat dicht zodra ik harder dan 20 km/u rijd. Ik heb overigens ook al 2 keer een opspattende steen tegen mijn vizier gehad, dus ik blijf het ook doen :D

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

lolgast schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:02:
[...]

Dat red ik echt niet hoor. Mijn vizier gaat dicht zodra ik harder dan 20 km/u rijd. Ik heb overigens ook al 2 keer een opspattende steen tegen mijn vizier gehad, dus ik blijf het ook doen :D
Met de huidige kou rijd ik altijd met het vizier dicht. Anders is aan het einde van de rit de helm vastgevroren aan mijn gezicht.

In de zomer tot 50-60 km/h vizier open, maar inbouw-zonnebril naar beneden.

XBL: DonFrans

• knoffy
mijn helm (met pinlock) beslaat alleen een stukje (boven en onder) als ik moet stoppen bij stoplichten dat trekt dan ook wel weer snel weg.

En voor koude voeten miss een electische inlegzool van 10 euro op ebay kopen :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:02:
Je ziet toch vaak dat het meer de jongere mensen zijn die er minder goed mee omgaan en die de meeste mods doen. Een motor die helemaal standaard is zal vaak toch door een wat ouder iemand gekocht zijn die vaak ook rustiger rijd. Zeker dingen als een kentekenplaathouder en uitlaat zal iemand van 40+ minder snel doen als iemand van 20+.
Ik ben 20+ en laat 'm ook lekker origineel. Noem je me nu oud ofzo? :(
aidanl schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:57:
[...]

Daar heb ik momenteel ook meer last van. Was laatst bij een motorzaak (helaas zonder helm :F) waar ze zeiden dat je het beste niet zelf kan gaan rommelen met de pinlock. Als je langs rijd bij een dealer kunnen zij hem misschien even schoonmaken / opnieuw plaatsen. Als zij hem dan slopen is het iig jouw schuld niet :)
Ik heb m'n pinlock zelf geplaatst. Werkte direct goed. Toen ik later eens het vizier loshaalde om te reinigen heb ik per ongeluk de pinlock verschoven waardoor er wat vuil onder de afdichting is gekomen. Door de afdichting voorzichtig schoon te maken heb ik ook dat weer opgelost. Pinlock is echt geen raketwetenschap en prima zelf te doen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:50:
[...]

Ik ben 20+ en laat 'm ook lekker origineel. Noem je me nu oud ofzo? :(
:Y

• joshje
  • Laatst online: 09-11 22:51
PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:02:
Dit klopt aardig ja :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Het vizier open hebben geeft me juist extra "motorrijgevoel".

Op hogere snelheden uiteraard wel met zonnebril naar beneden of als het donker is gewoon het vizier dicht. Steentjes heb ik tot nu toe een enkele keer last van gehad, maar ik hou altijd genoeg afstand van andere bestuurders. Daarnaast doe ik hem wel gewoon dicht als het verstandig is! In de zomer bijv ivm de hoeveelheid vliegen en muggen.

Maar als het even kan... gewoon open :+

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:30
Ik tot nu toe niet. Vorig jaar met 3 graden gereden met deze (http://www.tenkateshop.com/smx-6-waterproof-alp2243015) laarzen gereden. Ik heb er dan skiesokken in en wat een heerlijke schoenen zijn dit!

Om zo lang mogelijk met mijn vizier open te rijden, maak ik gebruik van een Julbo Zebra (zonne)bril. Die is licht, flexibel en licht getint. Beetje gay, maar wel superfijn.

[ Voor 17% gewijzigd door BvZwolle op 05-12-2016 16:46 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
tdw schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:50:

[...]

Ik heb m'n pinlock zelf geplaatst. Werkte direct goed. Toen ik later eens het vizier loshaalde om te reinigen heb ik per ongeluk de pinlock verschoven waardoor er wat vuil onder de afdichting is gekomen. Door de afdichting voorzichtig schoon te maken heb ik ook dat weer opgelost. Pinlock is echt geen raketwetenschap en prima zelf te doen.
Mee eens hoor, zo complex is het inderdaad niet. Maar als een motor zaak zegt alles voor je te regelen en bij slopen zelf op te draaien voor de kosten maak ik daar uiteraard gebruik van :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Anoshky
Zijn er mensen die met SMX6 + textiel rijden?
Vraag me vooral af of de textiel broek er mooi overheen kan ipv er in.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 14:11

Youk

Volvo For Life

Geen SMX6 maar ik rijd dagelijks met de TCX S-Speed GoreTex en krijg daar perfect mijn textielen broek en wintervoering over. Mijn jeansbroek die ik eronder aan heb steek ik dan weer in de laarzen. Zit voor mij perfect.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/893563a4c371faf9fad07ed3360b1b0ccd87790a/?url=http%3A%2F%2Fwww.tcxboots.com%2Fimage.php%2F_files%2Fimmagini%2F2016%2F08%2Fyqnrs6.jpg%3Fresize%281100x800%29

Volvo Classic Club Belgium

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoshky schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:08:
Jep. Zoals Youk zegt, spijkerbroek gaat erin en motorbroek gaat erover. Gaat prima.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:02:
[...]

Ja, idd. Mijn vizier is de dikste van alle non-MotoGP vizieren dus dichthouden is altijd wel handig tegen het geluid/de wind/insecten/steentjes/ruitenwisservloeistof. Vooral dat laatste was geen prettige ervaring toen ik dat een tijdje geleden in m'n gezicht kreeg omdat ik m'n vizier een stukje open had staan.

Heb hem trouwens op lage snelheid, als de temperatuur het enigszins toelaat, wel open omdat ik dan beter van het geluid kan genieten. })
Anoshky schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:08:
Ik heb mijn SMX-6 echt puur en alleen voor het (sportief) touren omdat ik het wat onhandig vind om ook een extra paar schoenen voor 'school' mee te nemen. Blijven ze ook wat langer mooi. :P

De Coopers, die overigens ook van leer zijn, gebruik ik echt primair voor WW. Handiger omdat je er ook gewoon mee kunt rondlopen en ook nog is makkelijk in combinatie met een textiele broek.

Als het budget het toelaat zou ik zeker een 'tour-schoen (lees: laars)' en 'WW-schoen' overwegen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Mijn stoffen pak heeft helaas niet zulke protectoren erin, wel bij de knieën maar verder niet. :)

Die Forma Coopers waar heb je die vandaan trouwens, ook MKC? Lijken mij erg toffe motorschoenen. :)
Secsytime schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:36:
Het vizier open hebben geeft me juist extra "motorrijgevoel".

Op hogere snelheden uiteraard wel met zonnebril naar beneden of als het donker is gewoon het vizier dicht. Steentjes heb ik tot nu toe een enkele keer last van gehad, maar ik hou altijd genoeg afstand van andere bestuurders. Daarnaast doe ik hem wel gewoon dicht als het verstandig is! In de zomer bijv ivm de hoeveelheid vliegen en muggen.

Maar als het even kan... gewoon open :+
Ha met jou kan ik praten, hier hetzelfde. 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 05-12-2016 18:37 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@schoenen discussie:
* Bommes rijd met Dainese street biker schoenen
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/006930/files/027396663/dainese-street-biker-air-motorschoenen.jpg
Broek er over heen dus want hier past echt geen enkele broek bij in.

Nog niet gereden met deze kou trouwens, heb alleen maar zomer handschoenen en budget voor goede winter handschoenen is er nu ff niet meer.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Toen ik in 2005 met motorrijden begon waren dit soort casual schoenen en Kevlar spijkerbroeken er nog helemaal niet. Mooi om te zien dat motorrijden steeds hipper wordt!

Ik denk zelf aan deze schoenen voor de tripjes naar werk etc:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/032234390/540x540x2/alpinestars-j-6-waterproof-motorschoen.jpg

Overigens, na lang wikken en wegen heb ik (denk ik!) een knoop doorgehakt voor mezelf wat betreft mijn aankomende motor. Ik wilde echt heel graag de Multistrada 950, maar om deze naar mijn zin te krijgen (i.e. geschikt voor gave motorvakanties inclusief off-road secties), werd de prijs zo rond de € 20,000. Dat is me toch iets too much.

Daarom besloten voor de Honda Africa Twin te gaan. Dit model is nu 2e hands te koop voor ongeveer € 13,000 en doet eigenlijk al voor 80% wat ik wil.

M'n vriendin heeft me lief doch streng geadviseerd om er niet nu al een te kopen, maar even te wachten tot het voorjaar. Dan mag ik los. Maar uiteraard kan ik al wel beetje assecoires bij elkaar rapen...

Ik heb vandaag beetje uitlaat geshopt en twijfel over de Akrapovic, Termignoni of Arrow... genoeg tijd om youtubefilmpjes met geluid te checken in ieder geval >:)

Deze kleurstelling zal het vermoedelijk worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.ukgser.com/forums/attachment.php?attachmentid=295443&stc=1&d=1447754706

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

Fuelke

Forza Ferrari

Bij de lagere schoenen sla ik de pijpen onderaan een beetje om zodat ze niet vanonder de motorbroek komen piepen.

In de late herfst en winter gaat de broek in de laarzen en de motorbroek over de laarzen. Op het werk gaat de motorbroek uit en draag ik de gewone broek over de laarzen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.