Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.799 views

Onderwerpen

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:05:
[...]

Mijn schijfrem voor is bedekt door een kap die het gebruik van zo'n slot verhindert, achter hem ik een trommelrem. Ik heb een kryotonite beugelslot gevonden die evt om het achtertandwiel kan. En anders is een art4 ketting voor onderweg misschien een optie als ik die ergens kwijt kan op de motor.
Ook geen ruimte voor zo'n klein schijfremslot? Zo'n plugje zeg maar?

Afbeeldingslocatie: https://www.infinitymotorcycles.com/images/products/large/OxfordPatriotDiscLock.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Vrijdag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:45:
[...]

Ook geen ruimte voor zo'n klein schijfremslot? Zo'n plugje zeg maar?

[afbeelding]
zijn Transalp heeft zo´n gravel bescherm ding om de schijf zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.motoportbreda.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/5759/7DD0/3AD7/1E70/585B/3E94/B09A/C718/11777012-B.JPG

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:51:
[...]

[afbeelding]
Dat dus. Het achtertandwiel bied wel de mogelijkheid voor zo'n ding:

https://www.motoportbreda.../Motoport/Products/014770

en dat werkt volgens mij net zo goed.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:54:
[...]

ja en nee,

Ja = het wiel gaat inderdaad niet rond kunnen
Nee = (tenminste dit is mijn voorspelling) je slot word echt fucking goor en binnen no time heb je een plakkerig ketting besmeurd slot dat je niet met je handen wil aanraken

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Je kan toch ook dat gravel bescherm ding eraf halen? Ziet er mijns inziens niet uit(maar gelukkig verschilt smaak per persoon ;) ) en ik heb het idee dat je voorlopig na behalen rijbewijs toch niet ergens zal rijden dat dat ding echte noodzaak wordt.

Edit
Nu ik inzoom op die foto kun je volgens mij gewoon een schijfremslot onderaan die gravel bescherm ding kwijt. Daar zit wat ruimte zo te zien, zeker voor zo een klein slotje.

[ Voor 26% gewijzigd door bolleh op 01-12-2016 11:09 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:02:
[...]

ja en nee,

Ja = het wiel gaat inderdaad niet rond kunnen
Nee = (tenminste dit is mijn voorspelling) je slot word echt fucking goor en binnen no time heb je een plakkerig ketting besmeurd slot dat je niet met je handen wil aanraken
Hm, daar had ik nog niet over nagedacht inderdaad.
bolleh schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:07:
Je kan toch ook dat gravel bescherm ding eraf halen? Ziet er mijns inziens niet uit(maar gelukkig verschilt smaak per persoon ;) ) en ik heb het idee dat je voorlopig na behalen rijbewijs toch niet ergens zal rijden dat dat ding echte noodzaak wordt.
Mja, ik vind het wel handig aangezien ik toch ook 's winters doorrijd en er dus veel meuk omhoog spat dan.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:51:
[...]

[afbeelding]
Ooh, zo'n volledige kap! Nee, dan gaat het inderdaad niet werken. Je zou wel een schijfremslot door het tandwiel van de ketting kunnen doen maar dat wordt natuurlijk ontzettend smerig :-(

Oh, dat zegt Aardschok ook al :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 01-12-2016 11:14 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:10:
[...]

[...]

Mja, ik vind het wel handig aangezien ik toch ook 's winters doorrijd en er dus veel meuk omhoog spat dan.
Wat verwacht je omhoog te spatten? Met mijn Fazer rijd ik ook in de winter door en het is niet dat remwerking van een beetje vuil en vocht meteen een stuk minder wordt: je schuurt het er gewoon af.

Anyway, ik zou eens kijken naar een beugelslot i.c.m. een kabel

Kan je je wiel aan een vast object zetten, of, als dat niet aanwezig is, beide wielen aan elkaar. Neemt niet al teveel ruimte in (je had koffers, toch?) en is ook nog best betaalbaar :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:15:
[...]

Wat verwacht je omhoog te spatten? Met mijn Fazer rijd ik ook in de winter door en het is niet dat remwerking van een beetje vuil en vocht meteen een stuk minder wordt: je schuurt het er gewoon af.

Anyway, ik zou eens kijken naar een beugelslot i.c.m. een kabel

Kan je je wiel aan een vast object zetten, of, als dat niet aanwezig is, beide wielen aan elkaar. Neemt niet al teveel ruimte in (je had koffers, toch?) en is ook nog best betaalbaar :)
Ik heb kofferruimte zat idd. Dit is wel een handige optie, thanks :).

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:22:
[...]

Ik heb kofferruimte zat idd. Dit is wel een handige optie, thanks :).
als je een beetje grote beugel hebt kun je hem gewoon aan de montage beugel van dat baggage rek vast zetten (hoef je die koffer niet per se iedere keer mee te nemen)

trouwens, valt me nu op dat je geen passagier voetsteuntje hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 11:31 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:29:
[...]

als je een beetje grote beugel hebt kun je hem gewoon aan de montage beugel van dat baggage rek vast zetten (hoef je die koffer niet per se iedere keer mee te nemen)

trouwens, valt me nu op dat je geen passagier voetsteuntje hebt?
Klopt, ik heb op een paar advertenties gereageerd om dat te remedieren maar nog geen respons gehad.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:29:
[...]

Ja, ook goed idee. Let wel goed op dat het slot niet tegen je lak kan gaan tikken of schuren, dat levert lelijke plekken op.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:10:
[...]

en aangezien je alle aspecten van het motorrijden 100% uitgedacht wil hebben voor je zelfs je theorie hebt gehaald moet dat pijn doen :+

Verwijderd

Ja, ik moet zeggen. ik heb op mijn 18de mijn rijbewijs gehaald en ben gewoon gaan rijden :)
(en dat werkt nog steeds prima voor mij, 32 jaar inmiddels en iets van 130.000km achter de rug)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:48:
[...]

en aangezien je alle aspecten van het motorrijden 100% uitgedacht wil hebben voor je zelfs je theorie hebt gehaald moet dat pijn doen :+
Waar zit de knop om iemand een duimpje naar beneden te geven? }:|

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Effe je scherm omdraaien, staat ie links onder het bericht van diegene.

Zojuist geslaagd voor AVB! *O*
Moest de snelle slalom eerst doen vervolgens uitwijk, precisie stop, noodstop, 8tje, langzame slalom en als laatste de allermoeilijkste lopend de motor achteruit parkeren.

Alles perfect gedaan, alleen de langzame slalom in 2x.
Vond zelf het 8tje maar net aan, was zeker niet de netste 8 maar voldoende is voldoende :9.

Zaterdag al gelijk eerste les AVD, examen staat voor 23 december gepland.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
gefeliciteerd en succes met t laatste gedeelte!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
thijsco19 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:00:
Effe je scherm omdraaien, staat ie links onder het bericht van diegene.

Zojuist geslaagd voor AVB! *O*
Moest de snelle slalom eerst doen vervolgens uitwijk, precisie stop, noodstop, 8tje, langzame slalom en als laatste de allermoeilijkste lopend de motor achteruit parkeren.

Alles perfect gedaan, alleen de langzame slalom in 2x.
Vond zelf het 8tje maar net aan, was zeker niet de netste 8 maar voldoende is voldoende :9.

Zaterdag al gelijk eerste les AVD, examen staat voor 23 december gepland.
Lekker bezig. Gewoon dezelfde oefeningen die ik ook had gister. :D

Ik ga maar verder in januari. Laatste 2 weken van december is de rijschool dicht. Niet erg, geen haast. :)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ari Gold schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:37:
[...]

Lekker bezig. Gewoon dezelfde oefeningen die ik ook had gister. :D
Haha, toeval of...? :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jij gaat aan de chopper? :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:46:
[...]

Bij mij is het geld ook gewoon op aan het eind van de maand hoor, en ik verkoop de helft van mijn paintball uitrusting gewoon omdat twee dure hobbies voelt als teveel van het goede, ook omdat er in maart nog een kleine bij komt.
Altijd lastig om een inschatting te maken van iemands inkomen ;)

Als het verzekeren tegen diefstal niet te duur is (3~5 euro per maand extra) dan ben je ongeveer 340 maanden/28 jaar (€1700/€5) geld aan het 'weggooien' als je er geen gebruik van maakt. Vind ik persoonlijk de moeite waard. Het is natuurlijk altijd zo dat je moet verzekeren wat je niet zelf kunt betalen. Denk je per maand 20 euro te kunnen missen, stort dat dan op een spaarrekening en gebruik dat voor een volgende motor, mocht deze ooit gestolen worden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
Heul niet. :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een ding heb ik nou nog niet helder op het netvlies. Als je puur een WA verzekering afsluit, even los van de eventuele extraatjes als inzittenden en rechtsbijstand enzo, maakt het dan nog uit waar je die afsluit? Even los van het maandbedrag dan. De dekking moet dan toch overal 'gelijkwaardig' zijn?

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:35:
Een ding heb ik nou nog niet helder op het netvlies. Als je puur een WA verzekering afsluit, even los van de eventuele extraatjes als inzittenden en rechtsbijstand enzo, maakt het dan nog uit waar je die afsluit? Even los van het maandbedrag dan. De dekking moet dan toch overal 'gelijkwaardig' zijn?
Voor zover ik weet is een WA-verzekering overal gelijk ja

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 11:00
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:35:
dit zal opzittenden worden lijkt mij, maar inderdaad verder geen verschil..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

pagani schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:29:
Schakelen in een 0-100? Dat gaat gewoon in zijn een.
Ik moet er net voor naar mijn 2 :+

"Don't let your dreams be memes"

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wootlock schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:15:

Gas geven en schakelen, op een recht stuk valt dat best te doen hoor :P
Als het allemaal zo simpel was......

ps. schakelen moet ik niet :)

Never ever financial advice...

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

pagani schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:29:
Schakelen in een 0-100? Dat gaat gewoon in zijn een.
Is dat wat betreft schakelen niet saai op de openbare slingerwegen? :+

Hier 100 in z'n 6 haha ;)
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:52:
[...]
Waar zit de knop om iemand een duimpje naar beneden te geven? }:|
Ach ja, gelukkig ben je erg enthousiast en niet negatief over motorrijden! :D

'DJI Phantom to the chest'

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:54:
[...]

Een transalp 650 heeft geen kap bij de remschijf, maar in het verleden heb ik mijn transalp al een redelijk wat keren prima vastgezet met een ketting (art4 geloof ik) en een dergelijk schijfremslot (oxford zo uit mijn hoofd) aan het frame. De beugel van het slot is met rubber beschermd en past er net omheen. Ketting en slot passen bij mij net onder het zadel. ik geloof dat de 600 en de 650 ook een speciale sparing onder het zadel hebben voor een beugelslot. dat zou ook goed kunnen werken. Voordeel van aan het frame is dat ze dan echt met het slot aan de slag moeten, de motor meenemen zonder frame is wat onhandig ;)

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
Tijdje zitten nadenken of ik het wel of niet hier zou posten, aangezien mijn initiale idee op facebook totaal afgefikt werd, dan toch maar een gokje, want Tweakers :o

Een tijdje terug kwam ik op Youtube iets tegen over een wifi zender die camera beelden over een zelf opgezet wifi punt kan streamen naar een mobiele telefoon. Zaken eens wat verder onderzocht en de sprong gewaagd.

Camera: https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200000201

Wifi zendertje: https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=100006507

De installatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1RR3B8Tl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TQOCDTzl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rkfz6Qsl.jpg

Resultaat:

YouTube: WIFIAV and rearview camera experiment

YouTube: 2016 12 01 18 20 17

Achterliggende gedachte:

Mijn spiegels vibreren, zelfs zo hard dat ik mijn vrouw al een paar keer heb betrapt op lonkende blikken op mijn spiegels, dagelijks woon werk verkeer over best wel drukke wegen, paar keer toch iets gemist in de grote blinde hoeken van een motorfiets, en elektronisch.... wat toch altijd ontzettend fijn is om mee te experimenteren.

Eindoordeel: het is gewoon grappig, beeld is zoals je kunt zien behoorlijk stabiel, blikveld is ontzettend ruim, de app kan opnemen en snapshots maken. Het is toch wel een iets fijner gevoeld als je gewoon veel kunt zien achter je, en qua kosten is het goed te overzien, totaal € 40,00
Kortom, voor mij een geslaagd experiment. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Freubel op 01-12-2016 20:05 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Freubel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:57:
Tijdje zitten nadenken of ik het wel of niet hier zou posten, aangezien mijn initiale idee op facebook totaal afgefikt werd, dan toch maar een gokje, want Tweakers :o

Een tijdje terug kwam ik op Youtube iets tegen over een wifi zender die camera beelden over een zelf opgezet wifi punt kan streamen naar een mobiele telefoon. Zaken eens wat verder onderzocht en de sprong gewaagd.

De installatie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Resultaat:

Achterliggende gedachte:

Mijn spiegels vibreren, zelfs zo hard dat ik mijn vrouw al een paar keer heb betrapt op lonkende blikken op mijn spiegels, dagelijks woon werk verkeer over best wel drukke wegen, paar keer toch iets gemist in de grote blinde hoeken van een motorfiets, en elektronisch.... wat toch altijd ontzettend fijn is om mee te experimenteren.

Eindoordeel: het is gewoon grappig, beeld is zoals je kunt zien behoorlijk stabiel, blikveld is ontzettend ruim, de app kan opnemen en snapshots maken. Het is toch wel een iets fijner gevoeld als je gewoon veel kunt zien achter je, en qua kosten is het goed te overzien, totaal € 40,00
Ik vind het wel een cool experiment. Ook tijdens het touren even via de camera kijken wat je kameraden achter je allemaal uithalen hehe. :D

Snap iig niet echt waarom het zo afgekraakt werd op Facebook dan. Vast geen mede-motorrijders. :+

Natuurlijk heb je aspecten als privacy en dit gebruiken als 'vervangend middel'. Ik denk dat privacy niet echt een punt is aangezien de kentekens slecht/niet te zien zijn en je met een GoPro/dashcam wel elk kenteken etc. haarscherp vastlegt.

Wat betreft 'vervangend middel' zou ik wel nog je spiegels op je motor laten zitten omdat het toch wel handig is om die ook te gebruiken en het niet toegestaan is om zonder spiegels te rijden, ook al heb je daarvoor misschien een andere zelfgebouwd middel. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Freubel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:57:

De installatie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Resultaat:

Achterliggende gedachte:

Waarom zou zoiets worden afgetikt :? Ik vind het gaaf d:)b

• Freubel
caesar1000 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:09:
[...]

Ik vind het wel een cool experiment. Ook tijdens het touren even via de camera kijken wat je kameraden achter je allemaal uithalen hehe. :D

Snap iig niet echt waarom het zo afgekraakt werd op Facebook dan. Vast geen mede-motorrijders. :+

Natuurlijk heb je aspecten als privacy en dit gebruiken als 'vervangend middel'. Ik denk dat privacy niet echt een punt is aangezien de kentekens slecht/niet te zien zijn en je met een GoPro/dashcam wel elk kenteken etc. haarfijn vastlegt.

Wat betreft 'vervangend middel' zou ik wel nog je spiegels op je motor laten zitten omdat het toch wel handig is om die ook te gebruiken en het niet toegestaan is om zonder spiegels te rijden, ook al heb je daarvoor misschien een andere zelfgebouwd middel. ;)
Het is ook absoluut niet bedoeld als een vervangend middel, spiegels blijven gewoon zitten en worden ook gewoon gebruikt voor zover het kan. Het is ook meer een uitbreiding van mijn blikveld naar achter, tenminste zo zie ik het.
Waarom het werd afgefikt, onbegrip, te technisch, niet puur genoeg, allerlei geneuzel over "volgende is koffiezet apparaat" enzovoort. Was trouwens op een Motorrijders facebook pagina grappig genoeg.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 17:21
Motorrijders zijn ook eigenwijze zeikerds hoor

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hmm, niet echt impressive helaas...

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Freubel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:12:
[...]

Het is ook absoluut niet bedoeld als een vervangend middel, spiegels blijven gewoon zitten en worden ook gewoon gebruikt voor zover het kan. Het is ook meer een uitbreiding van mijn blikveld naar achter, tenminste zo zie ik het.
Waarom het werd afgefikt, onbegrip, te technisch, niet puur genoeg, allerlei geneuzel over "volgende is koffiezet apparaat" enzovoort. Was trouwens op een Motorrijders facebook pagina grappig genoeg.
Ah okay. Mooi zo!

Zijn wss allemaal oude mopper motormannen die niks beters te zeggen hebben en niet openstaan voor vernieuwing. :+
Requiem19 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:23:
Hmm, niet echt impressive helaas...

[video]
Zit ook nog geen aftermarket op he. Bijna altijd verplichte kost voor goed geluid in mijn optiek. :P

Tikkeltje anders hehe ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=poYgHDisgYU]

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 01-12-2016 20:43 ]

• Requiem19
  • Nu online
Mmjah, stick exhausts hebben wel eens beter geklonken.

Damn Euro 4 :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:40:
[...]
Zit ook nog geen aftermarket op he. Bijna altijd verplichte kost voor goed geluid in mijn optiek. :P
Als je mijn motor stationair hoort valt het ook wel mee. Het zijn wel redelijk wat dB's maar het klinkt niet heel diep. Maar als je dan hoog in de toeren komt zoals op de dyno moet je toch je vingers in je oren stoppen. Ik stond te kijken hoe enorm veel herrie er toen uit de standaard uitlaat kwam. Kan je na nagaan als je er dan nog een Akra onder gooit :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Freubel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:12:
[...]

Niet puur genoeg? :') Als je echt puur wilt rijden moet je een trapfiets kopen :P

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb al twee maanden mijn A2 rijbewijs, rij voorlopig op een motorscooter omdat dit praktischer is voor mij (naar school / werk). Binnenkort (over een maandje?) stap ik waarschijnlijk over naar een NC 700 X/S of een CB 500 X (of een van de andere CB 500 modellen, iemand tips hierover?)

Ik zoek echter een goede motor overbroek. Inmiddels al een aantal geprobeerd, zoals de Modeka Kenai maar die zit iets te strak. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een overbroek, omdat ik die dan makkelijk aan en uit kan trekken als ik bijvoorbeeld op school ben.

Iemand tips? :) Heb het een en ander gezocht maar zoveel aanbod is er niet echt..

hi!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een difi broek :). Heb ik een overbroek van en die zit heerlijk, en is makkelijk aan te trekken. Je kan hem ook aan heel veel jassen vast ritsen.

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Revit heeft ook goede overbroeken.

"Don't let your dreams be memes"

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:45:
Een difi broek :). Heb ik een overbroek van en die zit heerlijk, en is makkelijk aan te trekken. Je kan hem ook aan heel veel jassen vast ritsen.
Difi is voor het geld dikke prima, zeker het Goretex aka Aerotex hij hun houdt zich prima. En vaak leuke kortingen en acties. Heb nu een wat duurder pak van hun voor het dagelijkse verkeer en dat blijft goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:22
RWK__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 02:02:
Ik heb al twee maanden mijn A2 rijbewijs, rij voorlopig op een motorscooter omdat dit praktischer is voor mij (naar school / werk). Binnenkort (over een maandje?) stap ik waarschijnlijk over naar een NC 700 X/S of een CB 500 X (of een van de andere CB 500 modellen, iemand tips hierover?)

Ik zoek echter een goede motor overbroek. Inmiddels al een aantal geprobeerd, zoals de Modeka Kenai maar die zit iets te strak. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een overbroek, omdat ik die dan makkelijk aan en uit kan trekken als ik bijvoorbeeld op school ben.

Iemand tips? :) Heb het een en ander gezocht maar zoveel aanbod is er niet echt..
Wat betreft de motorkeuze is het heel erg afhankelijk van hoe je rijstijl is, wat JIJ mooi vind of prettig en je budget. De NC700 serie heeft bijvoorbeeld meer koppel onderin dan de CB500 serie, maar wordt dan ook vaak vergeleken met dat er een half blok van de Honda Jazz in ligt. De CB500 serie is een goede, degelijke keuze als A2 motor, heb zelf de F-versie (2013). Echter is het een zodanig degelijke motor dat er ook weinig spannends aan is. Een Ninja300 of MT-03 is namelijk iets spannender qua design/rijden/motorblok. Ik ben er echter helemaal tevreden over in ieder geval. Maar zoals met alles kunnen wij hier slechts advies geven, maar zal toch echt JIJ moeten gaan proefrijden en een keuze maken. Het is tenslotte JOUW motor :9

Dus als je nog punten hebt waar je over twijfelt, vraag maar raak! 8)

YouTube: MotorcycleGeek

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat voor has heb je?
Ik heb een broek van Alpinestars, de Express drystar. Trekt heel makkelijk aan en uit doordat er lange ritsen langs de pijpen lopen, je kan de broek tot boven de knieën open ritsen.
Drystar membraan is vergelijkbaar als gore-tex, de broek Heeft ook een uitneembaar thermovoering.

• Requiem19
  • Nu online

Als ik nu mijn eerste motor zou kopen, zou ik ook sterk deze twee motoren overwegen:

Versys X-300
- Nieuwprijs rond de EUR 6,000(!!)
- 300cc 2 cilinder met 40 PK (kun je nog prima 140-150 mee rijden)
- gewicht van 170kg met alle vloeistoffen, heerlijk licht
- zithoogte van 800mm, beide voeten fijn aan de grond
https://www.kawasaki.com/...BUCKET-_-Versys-X-300-ABS

Afbeeldingslocatie: http://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2016/11/110816-2017-kawasaki-versys-x-300-hi_17KLE300C_44SGY1DRS2CG_C.jpg

Of de BMW G310GS. Vrij vergelijkbaar met de Kawasaki, alleen een 1 cilinder..
Afbeeldingslocatie: https://i.ndtvimg.com/i/2016-11/bmw-g-310-gs-side-profile_827x510_61478605660.jpg

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:42
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
[...]

Als ik nu mijn eerste motor zou kopen, zou ik ook sterk deze twee motoren overwegen:

Versys X-300

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind het jammer dat ze dit soort lichte motoren vaak ook veel kleiner maken dan de grote broers, qua zithoogte. De G310GS gaat nog, op hoge stand zou die op 850mm moeten komen (m'n Tiger zit nu op +/- 860mm en ik kan met beide voeten normaal bij de grond). Maar die Versys is met maar 800mm wel flink lager.. :/

Nu vind ik zelf een zwaardere motor wat prettiger rijden, ik doe er ook alleen vakantie/plezierritjes mee.
Voor alleen woon-werk zou een lichtere motor wel ideaal zijn; goedkoper, zuiniger etc. Maar met een beetje lengte moet je nu wel voor een zwaardere gaan, die lichte zijn ongeveer allemaal veel te klein. Of je moet ze verhogen, ook een optie natuurlijk, maar dan worden ze ook gelijk weer duurder.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Leviathius schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:59:
Gisteren een Honda dealer gesproken via de telefoon over de eerste onderhoudsbeurt voor mijn motor (bij 12K km) en hij vroeg welke beurten de motor al gehad heeft, zoals de 1000km beurt. In het boekje stond alleen de afleverbeurt en dus geen 1000km beurt. Hoort deze uberhaupt in het boekje te staan? Want de man aan de telefoon zei dat het dan misschien kan zijn dat de inloopolie er nog in zit :|

Hoe veel kwaad kan het als de inloopolie er al bijna 12000km in zit? :F
Nja echt goed zal het niet zijn. Er zit na elke beurt metaalschaafsel in je olie, wat extra slijtage veroorzaakt. Vooral de eerste 1000km is dat heel erg(voor zover ik begreep). Dus ja, het zal op de lange termijn denk ik wel invloed hebben op de levensduur van je blok.

Ga jij er iets van merken de komende 2 jaar tot je een "Grote mensen motor" mag? Verwacht het niet. Maar wellicht dat de meer ervaren motorrijders onder ons hier meer info over kunnen geven :9 .

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Requiem19
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:55:
[...]

Ik vind het jammer dat ze dit soort lichte motoren vaak ook veel kleiner maken dan de grote broers, qua zithoogte. De G310GS gaat nog, op hoge stand zou die op 850mm moeten komen (m'n Tiger zit nu op +/- 860mm en ik kan met beide voeten normaal bij de grond). Maar die Versys is met maar 800mm wel flink lager.. :/

Nu vind ik zelf een zwaardere motor wat prettiger rijden, ik doe er ook alleen vakantie/plezierritjes mee.
Voor alleen woon-werk zou een lichtere motor wel ideaal zijn; goedkoper, zuiniger etc. Maar met een beetje lengte moet je nu wel voor een zwaardere gaan, die lichte zijn ongeveer allemaal veel te klein. Of je moet ze verhogen, ook een optie natuurlijk, maar dan worden ze ook gelijk weer duurder.
Het idee van die lichte motoren is juist dat als je een keer op vakantie gaat en hij valt om, je deze makkelijk zelf weer recht kunt krijgen. Daarnaast is bijvoorbeeld de Kawa ook geschikt om off-road te rijden (spaakwielen, 19inch voorwiel). Off road wil je zo min mogelijk gewicht.

Dit soort motoren gaan van 0-100 nog steeds onder de 6 seconden. Stuk sneller dan 90% van de andere weggebruikers, dus prima geschikt imo als beginnersmotor voor iemand die zijn motor veelzijdig wil gebruiken.

• Tankiej
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:05:
[...]

Het idee van die lichte motoren is juist dat als je een keer op vakantie gaat en hij valt om, je deze makkelijk zelf weer recht kunt krijgen. Daarnaast is bijvoorbeeld de Kawa ook geschikt om off-road te rijden (spaakwielen, 19inch voorwiel). Off road wil je zo min mogelijk gewicht.

Dit soort motoren gaan van 0-100 nog steeds onder de 6 seconden. Stuk sneller dan 90% van de andere weggebruikers, dus prima geschikt imo als beginnersmotor voor iemand die zijn motor veelzijdig wil gebruiken.
Ik snap het voordeel van een lichte motor wel, ik heb het ook niet over gewicht, ik heb het over hoogte van de motoren met iets minder vermogen en kleinere motorinhoud (= lichtere motor). Als iemand die wat groter is dan gemiddeld hoef je niet bij de lichte motoren te kijken, omdat die eigenlijk allemaal te klein zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 02-12-2016 10:19 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:05:
[...]

Ik zou er wel op stappen hoor :9.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Requiem19 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:49:
Mmjah, stick exhausts hebben wel eens beter geklonken.

Damn Euro 4 :(
Yup, Euro4 is niet bepaald het beste wat de motorwereld ooit overkomen is. Motoren die het loodje leggen, lelijke reflectors, grotere uitlaatsystemen en die maken ook nog eens een minder geluid... 8)7
PilatuS schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:38:
[...]
Als je mijn motor stationair hoort valt het ook wel mee. Het zijn wel redelijk wat dB's maar het klinkt niet heel diep. Maar als je dan hoog in de toeren komt zoals op de dyno moet je toch je vingers in je oren stoppen. Ik stond te kijken hoe enorm veel herrie er toen uit de standaard uitlaat kwam. Kan je na nagaan als je er dan nog een Akra onder gooit :P
Ja, zeker waar. Toen op de dyno ben ik wat verder weg gaan staan van die dynobank want dat geluid hoog in de toeren was gewoon niet normaal meer. Niet bepaald mooi, maar hard zeker.

Met akra zal het een beetje als die GT of Superduke klinken. Bijna hetzelfde blok op wat updates na. ;)

Moet zelf ook naar 'school' (moet ik het zo noemen? :+ ) en met mijn Dainese Amsterdam gaat dat prima.

Door weer en wind, nog nooit iets lekkend gehad, zelfs zonder wintervoering nu nog genoeg warmte geboden en met wintervoering zal 'ie dus nog veel warmer zijn. Daarnaast ook mij goed beschermt tijdens een val van de motor. Niks aan overgehouden. :*)

Qua pasvorm niet strak, maar gelukkig ook niet echt losjes. Perfect wat dat betreft.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:20:
[...]

[video]

Ik zou er wel op stappen hoor :9.
Heeft alleen een 'beetje' last van het feit dat hij uit India komt. Elke 5.000 km langs de dealer voor een beurt. :+

Qua handling/prestaties/features wel de beste die je kunt kopen. Denk dat je het het beste zo kunt zien in de lichte klasse nakeds:

Prestaties/extreem

KTM

Yamaha

Kawasaki

Honda

Touren/comfort

[ Voor 75% gewijzigd door caesar1000 op 02-12-2016 10:34 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48

Richa C-change overbroek ben ik zeer tevreden van (ik heb deze: http://www.richa.eu/en/touring-c-change-trouser?cid=8 )

Oh en ik ben een tevreden CB500X rijder - prima als eerste motor (bijna aan 12k km op 1j).

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 02-12-2016 10:38 ]

• Requiem19
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:18:
[...]

Ik snap het voordeel van een lichte motor wel, ik heb het ook niet over gewicht, ik heb het over hoogte van de motoren met iets minder vermogen en kleinere motorinhoud (= lichtere motor). Als iemand die wat groter is dan gemiddeld hoef je niet bij de lichte motoren te kijken, omdat die eigenlijk allemaal te klein zijn.
Ik weet niet zeker of de zithoogte gelijk staat aan 'oncomfortabel' zitten voor langere mensen.

Je zou best gelijk kunnen hebben uiteraard, maar weet niet of het één perse uit het ander volgt. Daarvoor zou eenieder toch eerst moeten proefzitten.

De (adventure) bikes waar ik naar kijk hebben gemiddeld een zithoogte van 84 cm. 87 centimeter wordt door meeste mensen als extreem hoog gezien. Dat scheelt dus 'maar' 7 cm met bijvoorbeeld de Kawasaki X-300.

• Tankiej
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:27:
[...]

Ik weet niet zeker of de zithoogte gelijk staat aan 'oncomfortabel' zitten voor langere mensen.

Je zou best gelijk kunnen hebben uiteraard, maar weet niet of het één perse uit het ander volgt. Daarvoor zou eenieder toch eerst moeten proefzitten.

De (adventure) bikes waar ik naar kijk hebben gemiddeld een zithoogte van 84 cm. 87 centimeter wordt door meeste mensen als extreem hoog gezien. Dat scheelt dus 'maar' 7 cm met bijvoorbeeld de Kawasaki X-300.
Het gaat voornamelijk om de afstand tussen zadel en stepjes uiteindelijk, zithoogte zegt niet alles. Maar het is wel een redelijke indicatie als ik af ga op m'n eigen ervaringen. Daarnaast heb je bij motoren met een flinke zithoogte, vaak meer ruimte om de stepjes te verlagen :)

7cm in hoogte kan heel veel verschil maken. Mijn Tiger 800 is standaard 830mm, ik heb hem aan de achterkant 30mm verhoogd en de stepjes 20mm verlaagd (en ook stuur 25mm verhoogd). Dat maakt een wereld van verschil kan ik je vertellen :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 02-12-2016 10:39 ]

• Anoshky
  • Laatst online: 15-11 12:57
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:27:
[...]

7cm is echt wel veel...
Ik ben niet zo groot, op mijn Versys 650 kan ik op het randje van comfortabel met de tippen aan de grond.
Die is 84cm, dus een motor van 87cm zouden mijn voeten hoog in de lucht zweven ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou de versys is alles behalve comfortabel, wel hoog qua zitten maar met de knieën zit je nog gevouwen, dat vind men 'sportief', das nog ruk... Beetje wat Tankiej zegt. Zadel is wat te hard om echt lang en lekker op te zitten. Maar zo met het stuur is heerlijk. Veel mensen kijken maar naar een aantal zaken. :)

Mja dit geeikel loop ik al een jaar te tobben, op papier leuk maar praktijk ruk...

[ Voor 49% gewijzigd door Joopieboy op 02-12-2016 10:48 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:46:
Nou de versys is alles behalve comfortabel, wel hoog qua zitten maar met de knieën zit je nog gevouwen, dat vind men 'sportief', das nog ruk... Beetje wat Tankiej zegt. Zadel is wat te hard om echt lang en lekker op te zitten. Maar zo met het stuur is heerlijk. Veel mensen kijken maar naar een aantal zaken. :)
Da's in principe ook gek. Dan zet je een motor hoog op z'n poten want adventure/tour, en dan zet je de setpjes ook omhoog want sportief 8)7 Heeft die motor een identiteitscrisis?

~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:48:
[...]

Da's in principe ook gek. Dan zet je een motor hoog op z'n poten want adventure/tour, en dan zet je de setpjes ook omhoog want sportief 8)7 Heeft die motor een identiteitscrisis?
Ik ben er bang voor, mja Kawasaki he, sportief enzo als merk imago... Triumph heeft die ellende ook, en nog zoveel merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 02-12-2016 10:52 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:46:

Mja dit geeikel loop ik al een jaar te tobben, op papier leuk maar praktijk ruk...
welke heb je precies?

oud model zou º80 en nieuw model º85 moeten hebben op de knieen. (mits je 180 bent)
dat is niets om over te klagen

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nieuwe model had ik mee gereden, ik ben 1.97m met behoorlijk lange benen. Je zit met je voeten toch aardig naar achteren en dat is vervelend na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/2016-08-27-09.27.07-Medium-768x432.jpg

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:00:
Nieuwe model had ik mee gereden, ik ben 1.97m met behoorlijk lange benen. Je zit met je voeten toch aardig naar achteren en dat is vervelend na verloop van tijd.

[afbeelding]
dan is het ook je eigenschuld, had je niet tot 2 meter moeten groeien en gewoon bij 180 moeten stoppen. :+

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Leuke discussies over goed zitten, volg het met interesse omdat ik deze week m'n A erbij heb gehaald (nieuw rijbewijs in aanvraag :)) en dus ook op zoek ben naar een motor waar ik goed op pas met m'n 1.93m en lange benen.

Had al deze site gevonden http://cycle-ergo.com/, waar je van veel modellen kunt kijken hoe je erop zal passen. Ik heb zelf geen behoefte aan een allroad/enduro of chopper-achtige motor, dus het is even zoeken naar een motor waar ik goed op zou kunnen zitten

Kent iemand nog andere websites met tips en info voor lange rijders?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:22
https://www.girav.nl/ voor lange mensen. :+ (ja tis vrijdag, ja dit slaat als kut op dirk)

Maar denk dat je doelde op motors voor lange mensen? Daar kan ik niet over mee praten, ben zelf zo gemiddeld als maar zijn kan (1,83m). Maar lijkt mij dat je dan snel uitkomt bij de Versys/Tracer modellen en de RC8 van Pilautus?

[ Voor 16% gewijzigd door Leviathius op 02-12-2016 13:23 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

caesar1000 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
[...]

Prestaties/extreem

KTM

Yamaha

Kawasaki

Honda

Touren/comfort
Bedoel je hiermee dat de KTM meer prestatie/extreem is, en Honda's over het algemeen meer touring/comfort?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 17:21
gauchov6 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:07:
Leuke discussies over goed zitten, volg het met interesse omdat ik deze week m'n A erbij heb gehaald (nieuw rijbewijs in aanvraag :)) en dus ook op zoek ben naar een motor waar ik goed op pas met m'n 1.93m en lange benen.

Had al deze site gevonden http://cycle-ergo.com/, waar je van veel modellen kunt kijken hoe je erop zal passen. Ik heb zelf geen behoefte aan een allroad/enduro of chopper-achtige motor, dus het is even zoeken naar een motor waar ik goed op zou kunnen zitten

Ik ben 1.96 en kwam er achter dat je gewoon moet passen. Ik kon bijvoorbeeld niet op een standaard fireblade. Zx7r en gsxr600 wou wel.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56

Aan wat voor type motor zit je wel te denken? En waar denk je je motor vooral voor te gaan gebruiken? Al een budget in gedachten?
Zelf ben ik 1.90m met relatief lange benen en rij ik een (krappe) supersport. Het is zeker niet ideaal qua comfort, maar ik gebruik mijn motor alleen voor de hobby en doe vrij korte ritten dus ik vind het te doen. Als het gaat om comfort zul je met een dergelijke lengte al gauw richting een tourmotor gaan maar dat moet je maar net zien zitten.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:59
In before Pilatus met zijn uiterst verstelbare RC8. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

w4rguy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:28:
[...]
Bedoel je hiermee dat de KTM meer prestatie/extreem is, en Honda's over het algemeen meer touring/comfort?
Over het algemeen als merk presenteert KTM zich als een sportief/prestatie gericht/extreem/'radical' merk waarbij bv. Honda veel meer op het degelijke/iets minder 'de beste willen zijn' in categorie X/hoeft niet zo extreem richt.

Even als voorbeeld de KTM Duke 125 en de Honda tegenhanger; de Honda CBF125.

De Duke heeft features als radiaal gemonteerde 'By Brembo' callipers, upside-down voorvork, geheel digitale display, gegoten swingarm, alles LED verlichting, staalomvlochten remleidingen, de volle 15 pk en zelfs in alle knoppen op het stuur verlichting.

De CBR doet het wat rustiger aan en heeft veel minder van deze features. 10.8 pk, trommelrem achter etc. Natuurlijk is de prijs daar bij KTM en Honda ook naar, maar het laat duidelijk het verschil zien.

Dit is per motorklasse natuurlijk altijd weer anders maar over het algemeen profileren de merken zich zo iig.'

Yamaha en Kawasaki zitten daar een beetje tussenin. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 02-12-2016 14:02 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wekko306 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:34:
[...]

Aan wat voor type motor zit je wel te denken? En waar denk je je motor vooral voor te gaan gebruiken? Al een budget in gedachten?
Zelf ben ik 1.90m met relatief lange benen en rij ik een (krappe) supersport. Het is zeker niet ideaal qua comfort, maar ik gebruik mijn motor alleen voor de hobby en doe vrij korte ritten dus ik vind het te doen. Als het gaat om comfort zul je met een dergelijke lengte al gauw richting een tourmotor gaan maar dat moet je maar net zien zitten.
Meer in de richting van sport-tour en ook geschikt voor woon-werk dus niet al te groot, maar ook fijn voor korte toeren naar Eifel, Ardennen e.d. Langere toeren komen later wel, daar hoef ik nu nog even geen "grote" motor voor te kopen denk ik.

Zit te denken aan een BMW F800 ST of GT (of iets vergelijkbaars tussen de 5 en 10k €) en daarop zat ik best goed, maar moet er nog mee rijden uiteraard.

• Nero22
Een nieuwe Tracer 700 of een "oude" MT-09 Tracer zou ook een optie kunnen zijn. :)

• Tylen
  • Laatst online: 10:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

caesar1000 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:54:
[...]

Over het algemeen als merk presenteert KTM zich als een sportief/prestatie gericht/extreem/'radical' merk waarbij bv. Honda veel meer op het degelijke/iets minder 'de beste willen zijn' in categorie X/hoeft niet zo extreem richt.

Even als voorbeeld de KTM Duke 125 en de Honda tegenhanger; de Honda CBF125.

De Duke heeft features als radiaal gemonteerde 'By Brembo' callipers, upside-down voorvork, geheel digitale display, gegoten swingarm, alles LED verlichting, staalomvlochten remleidingen, de volle 15 pk en zelfs in alle knoppen op het stuur verlichting.

De CBR doet het wat rustiger aan en heeft veel minder van deze features. 10.8 pk, trommelrem achter etc. Natuurlijk is de prijs daar bij KTM en Honda ook naar, maar het laat duidelijk het verschil zien.

Dit is per motorklasse natuurlijk altijd weer anders maar over het algemeen profileren de merken zich zo iig.'

Yamaha en Kawasaki zitten daar een beetje tussenin. ;)
Daarom is Honda ook wereldkampioen in de motogp ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:16:
[...]
Daarom is Honda ook wereldkampioen in de motogp ;)
En waarom denk je dat KTM vanaf volgend seizoen gaat meerijden in de MotoGP? Als je de beste wilt zijn moet je die titel er ook nog wel even bij hebben he. ;)

Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2015/11/02/ktm-rc16-motogp-test.middle.jpg

Zijn ook de enige fabrikant die straks in alle 3 de klassen een team hebben. Willen blijkbaar ook in alle klassen de beste zijn. :+

"KTM zal vanaf het seizoen 2017 het eerste motormerk worden dat zowel in de Moto3, Moto2 en de MotoGP klasse van het MotoGP wereldkampioenschap actief zal zijn." aldus Racesport.nl

[ Voor 45% gewijzigd door caesar1000 op 02-12-2016 14:27 ]

• Tylen

Tylen

En denk je ook echt dat ze die titel gaan pakken? ;)

• Nero22
Nah, dat wordt Ducati met Lorenzo aan het stuur.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Nero22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:32:
Ook al had Lorenzo tijdens de laatste testdagen goede tijden, Maverick Vinales haalde de beste scores op zijn nieuwe Yamaha. Ben benieuwd of hij het constant kan houden volgend seizoen.

Vond het ook wel mooi dat WSBK rijder Jonathan Rea liet zien wat een goede WSBK coureur kan. Op zijn ZX-10R reed hij de beste tijd tijdens die testdagen. Even de MotoGP coureurs te kakken zetten. 8)7
Tylen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:29:
En denk je ook echt dat ze die titel gaan pakken? ;)
In hoeveel jaar zou misschien een betere verwoording zijn? :+ :+

We hebben nog niet goed kunnen zien wat hun motor en de rijder kan. Laatste test was er helaas een fout met het elektronische systeem. Denk dat het iig wel even duurt voordat ze een goede motor hebben en dan nog een goede rijder. We zullen zien hoe het het/de komende seizoen(en) gaat lopen.

In de Moto3 hebben ze hun overwinning in ieder geval by far binnengehaald. :)

[ Voor 30% gewijzigd door caesar1000 op 02-12-2016 15:28 ]

• Tylen

Tylen

Vinales op de Yamaha geef ik ook een hele goede kans. Hij zat er op de Suzuki ook altijd al goed bij. En dat is toch niet een motor die bij de top hoort (swabber swabber).

Als KTM geen top coureur in huis haalt dan zie ik ze niet een WK titel pakken in de koningsklasse. Maar je weet maar nooit hahaha.

Lorenzo op de Duc.... Tja, het zou een horror story worden als dat uitkomt (en stiekem ben ik er wel een beetje bang voor dat hij het er goed op gaat doen)

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Dit is wel echt zo gruwelijk gaaf.
Mooi weggewerkt en redelijk beeld ook nog.
Het 'live' zien is natuurlijk fantastisch, hallo binnenspiegel.

Zo iets wil ik ook ooit nog inbouwen, maar dan met betere camera's.
Bestaat zo iets maar dan beter? Soort Dashcam idee maar dan robuuster?
Met live streaming natuurlijk, dat is een must. :9

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:43:
In before Pilatus met zijn uiterst verstelbare RC8. :+
Als je met rijden altijd last van je benen hebt gehad en met deze motor niet meer ben je daar nogal happy mee :)

Zat trouwens net eens op Cycle Ergo te kijken, maar volgens mij klopt er met de RC8 weinig van. Volgens die site scheelt het met de hoek van de benen maar 1 graad met een GSX-R600 uit 2006. Van die motor weet ik dat het best bagger zit. Als je de plaatjes vergelijkt zie je de kont van de motor meer dan 10cm omhoog gaan. Toch zou het dan maar 1 graad schelen. Kan niet kloppen.

• Anoshky
Nero22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:32:
Denk toch echt wel dat het Vinales zijn jaar zal worden...

KTM zal wel even inlooptijd nodig hebben :)

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:26:
[...]
KTM zal wel even inlooptijd nodig hebben :)
Als ze gaan winnen zal het wel een paar jaar gaan duren.

• Anoshky
PilatuS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:28:
[...]

Als ze gaan winnen zal het wel een paar jaar gaan duren.
Ja, dat bedoel ik!
Beste strategie is volgens mij 2 - 3 seizoenen met goeie testrijders meedoen en dan hopen op een grote naam als de motor op punt staat.

• Tylen

Tylen

Anoshky schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:34:
[...]

Ja, dat bedoel ik!
Beste strategie is volgens mij 2 - 3 seizoenen met goeie testrijders meedoen en dan hopen op een grote naam als de motor op punt staat.
Ik zie de aanvraag wel op de mat liggen over 2-3 jaar ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:59:
[...]

Als je met rijden altijd last van je benen hebt gehad en met deze motor niet meer ben je daar nogal happy mee :)

Zat trouwens net eens op Cycle Ergo te kijken, maar volgens mij klopt er met de RC8 weinig van. Volgens die site scheelt het met de hoek van de benen maar 1 graad met een GSX-R600 uit 2006. Van die motor weet ik dat het best bagger zit. Als je de plaatjes vergelijkt zie je de kont van de motor meer dan 10cm omhoog gaan. Toch zou het dan maar 1 graad schelen. Kan niet kloppen.
Houdt waarschijnlijk alleen rekening met de standaard instelling?

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:26:
[...]

Houdt waarschijnlijk alleen rekening met de standaard instelling?
Geen idee hoe ze het berekenen, maar ook op standaard instellingen klopt het niet. Volgens hun is mijn oude SV beter voor de benen dan de RC8. Uit ervaring weet ik dat dit niet bepaald zo is :P Wel jammer dat er niets van klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2016 16:44 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:21:
https://www.girav.nl/ voor lange mensen. :+ (ja tis vrijdag, ja dit slaat als kut op dirk)

Maar denk dat je doelde op motors voor lange mensen? Daar kan ik niet over mee praten, ben zelf zo gemiddeld als maar zijn kan (1,83m). Maar lijkt mij dat je dan snel uitkomt bij de Versys/Tracer modellen en de RC8 van Pilautus?
Oude type Aprilia SL1000/Tueno kan prima, Versys dus niet, XT660Z, RC8 idd, veel KTM modellen, etc. Er is wel wat maar vaker wel de duurdere motoren. :)

• Freubel
radium6969 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:46:
[...]

Dit is wel echt zo gruwelijk gaaf.
Mooi weggewerkt en redelijk beeld ook nog.
Het 'live' zien is natuurlijk fantastisch, hallo binnenspiegel.

Zo iets wil ik ook ooit nog inbouwen, maar dan met betere camera's.
Bestaat zo iets maar dan beter? Soort Dashcam idee maar dan robuuster?
Met live streaming natuurlijk, dat is een must. :9
Dank je ! Ik ben er ook best wel blij mee :)
Geen idee, ik heb puur even naar een leuk iets gekeken om te experimenteren. Als je met euro's gaat smijten zal het ongetwijfeld beter kunnen. Kwestie van een wat duurdere / betere camera pakken denk ik ?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:30

Ik heb een Triumph Tiger 1050 ABS 2008 (https://goo.gl/images/H9nsTm). Ik had liever de Sport gehad, maar het geld groeit me niet op de rug. Ben zelf 1.94m en wat een heerlijke bak is dit!
Heb zelf Yamaha FZS600 Fazer, Honda CBF1000ABS en Yamaha MT07 gereden. De Triumph is echt mijn favoriet!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties! Zal proberen om even terug te antwoorden... :D
Leviathius schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:57:
[...]

Wat betreft de motorkeuze is het heel erg afhankelijk van hoe je rijstijl is, wat JIJ mooi vind of prettig en je budget. De NC700 serie heeft bijvoorbeeld meer koppel onderin dan de CB500 serie, maar wordt dan ook vaak vergeleken met dat er een half blok van de Honda Jazz in ligt. De CB500 serie is een goede, degelijke keuze als A2 motor, heb zelf de F-versie (2013). Echter is het een zodanig degelijke motor dat er ook weinig spannends aan is. Een Ninja300 of MT-03 is namelijk iets spannender qua design/rijden/motorblok. Ik ben er echter helemaal tevreden over in ieder geval. Maar zoals met alles kunnen wij hier slechts advies geven, maar zal toch echt JIJ moeten gaan proefrijden en een keuze maken. Het is tenslotte JOUW motor :9

Dus als je nog punten hebt waar je over twijfelt, vraag maar raak! 8)
De F-versie was mijn lesmotor, vond het zelf eigenlijk best een prima ding, ook op de snelweg. Als ik het goed begrepen had, hebben de CB 500 series (R, X, F) allemaal dezelfde blok onderliggen, klopt dat? Daarnaast het verbruik? Is dat een beetje acceptabel? M'n Burgman tank ik voor 10 euro vol en dan kan ik ongeveer 220 KM ermee rijden, dat zal bij de F-versie wel beter zijn neem ik aan?
HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:45:
Zou je een linkje kunnen geven welke Difi broek je hebt? Thanks! :D
thijsco19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:24:
[...]

Wat voor has heb je?
Ik heb een broek van Alpinestars, de Express drystar. Trekt heel makkelijk aan en uit doordat er lange ritsen langs de pijpen lopen, je kan de broek tot boven de knieën open ritsen.
Drystar membraan is vergelijkbaar als gore-tex, de broek Heeft ook een uitneembaar thermovoering.
De Express Drystar ben ik nog niet op internet tegengekomen, thanks! :) Heb zelf ook een Alpinestars jas, dus dat zou wel een mooie combo worden.
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
[...]

Versys X-300

[afbeelding]

[afbeelding]
De BMW vond ik wel een interessante optie, alleen jammer dat hij maar 1 cilinder heeft. Met mijn Burgman merk ik al moeite op de snelweg en die is zelfs 400cc. Ik ben eigenlijk ook meer op zoek naar een tweedehandse motor ipv nieuw, aangezien mijn budget maximaal rond de 3-4k ligt, tenzij het de meerprijs ook echt waard is, dan zou ik nog een schepje boven op kunnen doen. Wel bedankt voor het meedenken! _/-\o_
caesar1000 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:

Moet zelf ook naar 'school' (moet ik het zo noemen? :+ ) en met mijn Dainese Amsterdam gaat dat prima.

Door weer en wind, nog nooit iets lekkend gehad, zelfs zonder wintervoering nu nog genoeg warmte geboden en met wintervoering zal 'ie dus nog veel warmer zijn. Daarnaast ook mij goed beschermt tijdens een val van de motor. Niks aan overgehouden. :*)

Qua pasvorm niet strak, maar gelukkig ook niet echt losjes. Perfect wat dat betreft.
Top, bedankt voor je reactie! Zal er naar kijken :)
Dryhte schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:26:
[...]

Richa C-change overbroek ben ik zeer tevreden van (ik heb deze: http://www.richa.eu/en/touring-c-change-trouser?cid=8 )

Oh en ik ben een tevreden CB500X rijder - prima als eerste motor (bijna aan 12k km op 1j).
Die overbroek is toch vrij prijzig voor mijn budget haha, maar bedankt!

Over de CB500X, hoe zuinig is deze?

hi!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

RWK__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:34:
[...]

De Express Drystar ben ik nog niet op internet tegengekomen, thanks! :) Heb zelf ook een Alpinestars jas, dus dat zou wel een mooie combo worden.
Onder andere hier te vinden.
Een maat van me heeft de AST-1 van alpinestars. Iets goedkoper maar ook een prima en goede broek. De AST-1 heeft alleen geen thermo voering.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zou je een linkje kunnen geven welke Difi broek je hebt? Thanks! :D
Ik denk dat het deze is:

https://www.motoportbreda...041589/SubProducts/041589

maar er staan er meerdere in de shop, ben er niet zeker van. Het is een winterbroek met binnenvoering (erg warm!) die eruit kan voor de zomer. Protectoren zitten er al in.
Ik heb van meerdere mensen begrepen (en ook uit reviews) dat het tussen de 1 op 25/30 ligt afhankelijk van rijstijl.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nieuwe hype dan maar, /me Show jezelf met je gear! 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-13.18.50-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/2013-04-23-19.14.57-Custom-e1471792850303-450x600.jpg
Over een jong koppie gesproken _O- Wel een foto van 'even' geleden, toen ik nog iets meer haar had :+

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48

...

Die overbroek is toch vrij prijzig voor mijn budget haha, maar bedankt!

Tja ik ken je budget niet he :) voor mezelf was 't me wel wat waard.

Ik zit met de X aan 3,80l/100km. Over 11500km :) vooral snelweg kilometers.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan: Een motor(fiets) rijden is niet per definitie "goedkoop". Even voor jouw beleving: M'n Motor haalt nét 11 Km op een liter benzine, m'n auto (met 't zelfde zélfde VW (GTD) blok als jouw Skoda RS heeft) doet met gemak 20 Km. op een liter Diesel.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:24:
@HTT-Thalan: Een motor(fiets) rijden is niet per definitie "goedkoop". Even voor jouw beleving: M'n Motor haalt nét 11 Km op een liter benzine, m'n auto (met 't zelfde zélfde VW (GTD) blok als jouw Skoda RS heeft) doet met gemak 20 Km. op een liter Diesel.
Ik volg niet waar dit nu vandaan komt? De RS doet 1 op 16, overigens, met een stevige rijstijl. Planken op de autobahn zakt dat naar 1 op 10/12.

• tdw

tdw

Amai seg!

Dat ligt waarschijnlijk meer aan jou en jouw motor. Een Africa Twin doet het iets beter.

~ James May

• PilatuS
  • Niet online
Dan heb je het ook wel over een extreem model. De mijne verbruikt ook zoiets als ik er leuk mee rij, maar er zijn natuurlijk genoeg motoren die wel zuinig zijn. 1:20 tot 1:30 is mogelijk.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:17
Wat dacht van de banden en regulier onderhoud is per km bij een motor ook veel hoger

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vind je? Ik rijd wat sportievere auto's en ook die moet om de 15dkm een beurt, 20-25dkm met een set banden die ook net ff wat duurder is, etc. Motor is wel war goedkoper hoor. :)

Grootste verschil is met name de wgb en verzekering iig. Brandstof kan ik niet zeggen, auto ook zo 1/13 gemiddeld, motor zelfde met de weekendjes die ik rijd, door de weeks lukte 1 op 16 wel.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:55:
Nieuwe hype dan maar, /me Show jezelf met je gear! 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
Over een jong koppie gesproken _O- Wel een foto van 'even' geleden, toen ik nog iets meer haar had :+
Check in gear, kevlar jeans, Macna jas, doorwaai handschoenen en Scorpion systeemhelm:
Bommes alleen op de berg:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1480713137-800-x-600px-IMG_20160819_151047.jpg

Met mijn motorvriendjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1480713136-800-x-600px-20160416_100237382_iOS.jpg

En mijn allerbeste motormaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1480713136-800-x-600px-IMG_20160605_185436.jpg
En de Etna op de achtergrond :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.