Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.801 views

Onderwerpen

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Dryhte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb er zelf een beetje naar zitten kijken, vandaar mijn interesse. (ben niet zeker dat deze allemaal in de maten van je Transalp beschikbaar zijn)

- Dunlop nog nooit iets positief over gelezen (maar ook niet veel over gelezen, daar niet van)
- Mijn eigen shortlist (keuze nog niet gemaakt wegens mijn huidige banden nog niet voldoende versleten): Continental TKC70 of Pirelli Scorpion Trail 2
- wat blijkbaar vaak gedaan wordt: vooraan TKC80, achteraan TKC70
Ik heb zeer goede ervaringen met de Pirelli Scorpion Trail 2. Die heb ik nu meer dan 10000km onder de Husqvarna zitten en ze zijn nog lang niet versleten, wel beginnen ze wat vierkant te worden. Deze banden hebben mij nauwelijks in de steek gelaten behalve bij agressief terugschakelen. Hierdoor geven ze enorm veel vertrouwen, zoveel dat ik vorig jaar veel te diep in de stromende regen een rotonde heb gepakt en destijds op mijn plaat ben gegaan :P. Maar daardoor weet ik wel nu de limieten ervan en ik moet zeggen dat die heel breed is.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 29-11-2016 16:22 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dryhte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb er zelf een beetje naar zitten kijken, vandaar mijn interesse. (ben niet zeker dat deze allemaal in de maten van je Transalp beschikbaar zijn)

- Dunlop nog nooit iets positief over gelezen (maar ook niet veel over gelezen, daar niet van)
- Mijn eigen shortlist (keuze nog niet gemaakt wegens mijn huidige banden nog niet voldoende versleten): Continental TKC70 of Pirelli Scorpion Trail 2
- wat blijkbaar vaak gedaan wordt: vooraan TKC80, achteraan TKC70
Ik heb hem een mailtje gedaan om te vragen welke hij van plan is te monteren.

Na de aanschaf van de topkoffer vandaag mis ik eigenlijk nog maar één onderdeel:

http://www.motea.com/nl/D...uponAFXBStfyKcaAlew8P8HAQ

Moet mezelf even tegenhouden, al genoeg geld uitgegeven voor deze maand :P.

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:14:
Voornaamste reden dat ik niets heb met Harley's of zo'n Diavel, de grondspeling is zo slecht. Zelfs met een scooter kan je platter door de bocht dan met zo'n ding. Als je in de USA woont en nergens een fatsoenlijke bocht kan vinden snap ik het wel, maar hier in NL zijn ze vrij nutteloos. Ik weet niet eens of ik wel motor zou rijden als er nergens goede bochten waren.
Tja, in Nederland is motorrijden anders gewoon per definitie ruk.
Flitskasten, rijverboden, drempels, zeer weinig echt mooie slinger wegen en dan ook nog eens het klimaat.

ik denk dat als ik terug zou gaan naar nederland, ik alleen nog circuit dagen zou doen. Dat, of motor op een trailer voor een langweekend in duitsland of frankrijk

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

Secsytime

Automagisch

Anoshky schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:13:
Rukken de strooidiensten ook uit als het al dagen droog is?
Tweede helft van de week zou het weer wat warmer worden en zou ik de tweewieler nog even uit zijn winterstal halen :-)
https://rijkswaterstaatstrooit.nl

Yw.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:24:
[...]

Tja, in Nederland is motorrijden anders gewoon per definitie ruk.
Flitskasten, rijverboden, drempels, zeer weinig echt mooie slinger wegen en dan ook nog eens het klimaat.

ik denk dat als ik terug zou gaan naar nederland, ik alleen nog circuit dagen zou doen. Dat, of motor op een trailer voor een langweekend in duitsland of frankrijk
Ik rij als ik op straat rij 9 van de 10x op een dijk. Sowieso rij ik vrijwel alleen na 18:30. Geen fietsers, wandelaars of wielrenners dan en heb de hele dijk voor mijzelf. Op de heenweg redelijk rustig aan om te checken op zooi op de weg en die 1 van 1.000x dat er misschien een flitser staat. Geen last van drempels, rijverboden, andere weggebruikers en heb de hele dijk voor mij alleen. Prima rijden dan hier in NL :)

Ik ga sowieso 2x per jaar naar Lelystad toe en ga even kijken wat ik verder volgend jaar nog ga doen qua circuit rijden. Op een dijk kan je in de avond best lekker spelen zonder dat het gevaarlijk is of er iemand last van heeft. Mooie bochten met vrijwel geen zijwegen en een enorm overzicht. Ik vind het helemaal prima :)

Met het klimaat ook weinig problemen. Ik rij toch maar 2x per week want anders word het ook een keer saai. Kan toch een goede 5 tot 6 maanden lekker rijden. Alles tussen de 17 en 25 graden is prima. Iets lager kan ook en boven de 28 is het na 20:00 ook prima te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 29-11-2016 16:37 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:35:
[...]

Ik rij als ik op straat rij 9 van de 10x op een dijk. Sowieso rij ik vrijwel alleen na 18:30. Geen fietsers, wandelaars of wielrenners dan en heb de hele dijk voor mijzelf. Op de heenweg redelijk rustig aan om te checken op zooi op de weg en die 1 van 1.000x dat er misschien een flitser staat. Geen last van drempels, rijverboden, andere weggebruikers en heb de hele dijk voor mij alleen. Prima rijden dan hier in NL :)

Ik ga sowieso 2x per jaar naar Lelystad toe en ga even kijken wat ik verder volgend jaar nog ga doen qua circuit rijden. Op een dijk kan je in de avond best lekker spelen zonder dat het gevaarlijk is of er iemand last van heeft. Mooie bochten met vrijwel geen zijwegen en een enorm overzicht. Ik vind het helemaal prima :)
Het is dat ik blijkbaar voor geen meter kan video editten.
Maar ik zal proberen wat filmpjes te maken hier hoe het is om hier in binnenland van Cataluna te rijden.

(als iemand een makkelijk programma kan aanbevelen hoor ik het graag :) )

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:38:
[...]

Maar ik zal proberen wat filmpjes te maken hier hoe het is om hier in binnenland van Cataluna te rijden.

Als je ff Sony Vegas pirate kun je snel een hele hoop gedaan krijgen. En anders is google je grote vriend.

Ben in ieder geval wel benieuwd naar de wegen daar!

YouTube: MotorcycleGeek

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:35:
[...]

En gelukkig ligt Duitsland ook niet al te ver weg. Even een stukje snelweg pakken (20 km), dan een heel stuk unbegrenzt, iets binnendoor en je hebt al hele goede stuurwegen. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Kan mij wel aardig voorstellen hoe het daar is.

Geen idee waar deze gast rijd, maar het zal vergelijkbaar zijn: YouTube: Super Bikes Road Racing Go Pro Motorcycle

Zulk soort wegen zijn nog wel even een stap beter en fijner om op te rijden. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ik vermaak mij hier in NL ook wel. Gelukkig hebben we hier genoeg bochten, het kan beter, maar ik mag niet klagen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:19

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Nee hè. Krijgen we na die plaatjes van Bommes nou ook al dingen van jou te zien :-(
Doe maar gewoon niet doen :N

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:41:
[...]

Kan mij wel aardig voorstellen hoe het daar is.

Geen idee waar deze gast rijd, maar het zal vergelijkbaar zijn: YouTube: Super Bikes Road Racing Go Pro Motorcycle

Zulk soort wegen zijn nog wel even een stap beter en fijner om op te rijden. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ik vermaak mij hier in NL ook wel. Gelukkig hebben we hier genoeg bochten, het kan beter, maar ik mag niet klagen.
Ah die volg ik ook, hij zit in Cyprus :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:48:
[...]

Ah die volg ik ook, hij zit in Cyprus :)
Dat zijn wel even wat mooiere wegen dan wat wij hier hebben. Alleen in vergelijking met bijvoorbeeld de USA mogen wij hier ook niet klagen. Daar is vrijwel alles rechtdoor en is het wegdek ook nog eens heel erg slecht. Op sommige plekken zijn nog wel wat redelijke bochten te vinden, maar genoeg plekken daar waar je nergens iets goeds kan vinden. Dan snap ik wel dat er veel met Harley's gereden word, als er geen bochten zijn hoef je ook geen grondspeling te hebben :P

Zonder bochten heeft motorrijden voor mij gewoon geen nut. Rechtdoor met 50 of 250 is gewoon saai. Ga ook maar 1x per jaar naar Duitsland toe om eens volgas te rijden, dat terwijl het 20km verderop is. Na een half uur hard gereden te hebben op de Autobahn heb ik dat ook wel weer gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 29-11-2016 16:53 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:16
Tweede helft van de week zou het weer wat warmer worden en zou ik de tweewieler nog even uit zijn winterstal halen :-)
Ja, afhankelijk van de condensatie die optreedt (vooral op bruggen en viaducten). Rijkswegen: www.rijkswaterstaatstrooit.nl (soms even refreshen.. is vrij populair op het moment)..
Geeft live aan waar de strooiwagens zijn, en bij inzoomen de ritten die gereden zijn de afgelopen 6 uur.
Meeste strooiacties zijn doorgaans tussen 3 en 5 's-nachts (voor de ochtendspits).
Bij volledig droog weer, blijft pekel ongeveer 5 dagen liggen.

IJsselbrug op de A12 (in oostelijke richting) bij Arnhem is een verhaal apart. Die heeft een automatische pekelsproei-installatie.

[ Voor 28% gewijzigd door breew op 29-11-2016 17:43 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 22:32

Fuelke

Forza Ferrari

breew schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:32:
[...]

mooie laarzen!

Ikzelf heb al 10 jaar deze:
[afbeelding]

Gaan inmiddels al 150.000 km mee (in de pekel en in de zon), en zijn nog steeds volledig waterdicht.
Doordat je wat hoger zijn dan de gemiddelde laars, valt je broek er altijd overheen.

review
Mooi, ze sluiten ook bovenaan mooi af zo te zien ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• breew
Fuelke schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:27:
[...]
Mooi, ze sluiten ook bovenaan mooi af zo te zien ?
Yup, bovenaan is het voor en achter flexibel. Sluit prettig aan op een bloot been, geen scherpe rand.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
Let op die site die is gegeven behandeld alleen Rijkswaterstaat en de A en N wegen, lokale gemeenten hebben eigen strooi dienst met eigen keuzes.

Zo heb ik het al eens mee gemaakt dat Zoetermeer compleet onbegaanbaar was maar in Gouda er geen probleem was.

• Jelte
  • Niet online
breew schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:32:
[...]

mooie laarzen!

Ikzelf heb al 10 jaar deze:
[afbeelding]

Gaan inmiddels al 150.000 km mee (in de pekel en in de zon), en zijn nog steeds volledig waterdicht.
Doordat je wat hoger zijn dan de gemiddelde laars, valt je broek er altijd overheen.

review
ziet er goed uit.

Zelf heb ik al 8 jaar Daytona's. Maar die beginnen aardig te slijten en zijn volgens mij niet helemaal meer waterdicht. Wat wil je na ruim 100.000 km. Dit zou wel eens de opvolger kunnen worden.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
Jelte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:54:
[...]
ziet er goed uit.

Zelf heb ik al 8 jaar Daytona's. Maar die beginnen aardig te slijten en zijn volgens mij niet helemaal meer waterdicht. Wat wil je na ruim 100.000 km. Dit zou wel eens de opvolger kunnen worden.
Daytona heeft een service waar ze je laarzen weer opbouwen. Kost minder dan hele nieuwe set en als je die dan aanschaft kun je twee setjes laarzen tegen elkaar in dragen en heb je backup mocht er iets mis gaan. Mijn rijinstructeur heeft dit gedaan.

edit: http://www.daytona.de/en/QUALITY/CareService

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 29-11-2016 19:00 ]

• Jelte
  • Niet online
GBTW schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:58:
[...]

Daytona heeft een service waar ze je laarzen weer opbouwen. Kost minder dan hele nieuwe set en als je die dan aanschaft kun je twee setjes laarzen tegen elkaar in dragen en heb je backup mocht er iets mis gaan. Mijn rijinstructeur heeft dit gedaan.

edit: http://www.daytona.de/en/QUALITY/CareService
goede tip. Ik verzorg ze echter niet zo goed. Dus het leer heeft zijn beste tijd gehad. Dan nog goed om eens aan termaat te vragen of reparatie zijn heeft.

Daarnaast wil ik eigenlijk net wat hogere laarzen. De broek wil nog wel eens bovenuit piepen. Das koud/ nat.

• breew
Jelte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:54:
[...]
ziet er goed uit.

Werden een aantal jaar geleden bij de Polo verkocht onder de merknaam "Oxtar" (daar heb ik ze gekocht)..
dit lijkt me de geüpdate versie.

• Jelte
  • Niet online
breew schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:16:
[...]

Werden een aantal jaar geleden bij de Polo verkocht onder de merknaam "Oxtar" (daar heb ik ze gekocht)..
dit lijkt me de geüpdate versie.
net iets goedkoper dan een nieuwe set Daytona's. Goed om te weten.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind die langzame slalom nog steeds kut. En ik lees net dat het een verplichte oefening is, dus ik moet hem goed doen op examen :/.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Yay, eindelijk klaar met mijn Grundkurse *O* *O* *O*
Vanavond met -2 (voelde aan als -15 op de motor) 3.5 uur eerst uitwijkingen geoefend - moelijker dan ik in NL heb geoefend! En daarna in het donker, zonder straatverlichting een weg in de heuvels (bergen voor NL standaarden) moeten doen.

Ik ben nog steeds aan het opwarmen, maar nu kan ik lekker rustig zelf rijden en heb ik tijd tot eind oktober volgend jaar om examen te doen oOo

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Zo, vanochtend met -6 was het wel erg fris. Gelukkig hoefde ik maar een kwartiertje te rijden. Had binnen no time een laag ijs aan de binnenkant van mijn vizier, bijzonder.

[Signature]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:09:
Ik vind die langzame slalom nog steeds kut. En ik lees net dat het een verplichte oefening is, dus ik moet hem goed doen op examen :/.
Die is ook kut. Voor mij ging iedere oefening perfect behalve die. En inderdaad op het examen moest ik deze doen. Gelukkig mag je ook wat fout doen, dus iedere oefening gehaald in 1x behalve deze. 2 geprobeerd, 2x niet gelukt, toch geslaagd :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Langzame slalom of achtje goed doen dan maar. Of alletwee. Vallen in dezelfde categorie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Noodstop, maar dan in mul terrein :9.
Vrijdag schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:35:
[...]

Langzame slalom of achtje goed doen dan maar. Of alletwee. Vallen in dezelfde categorie.
Da's en geruststelling, ik mag die dus verknallen (het is de enige waar ik echt moeite mee heb).

[ Voor 54% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-11-2016 21:19 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:10:
[video]

[...]

Da's en geruststelling, ik mag die dus verknallen (het is de enige waar ik echt moeite mee heb).
Dat klopt. Alle handelingen zijn verdeeld in categorieën en je mag maximaal één fout per categorie maken. In de langzame categorie vallen langzame slalom, achtje en ook stapvoets rijden. Uit mijn hoofd dan.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik had eigenlijk weinig moeite met de langzame slalom (op de CB500F zat ie er in 1 les in, en op de CBF600N iets langer, maar ging uiteindelijk prima). Op het examen ben ik 3 kegels voorbij tot ik een tik voel bij m'n rechtervoet. Ik denk nog "zal ik 'm afbreken?" maar ga gewoon door. De examinator zegt "Mooi, nu de volgende oefening"

Aan het eind vraagt m'n instructeur wat ik ervan vond, en ik zeg dat ik eigenlijk vond dat de langzame slalom overnieuw moest. "Hoezo?" Nou gewoon, kegeltje geraakt. "Ja, dat hebben we alle drie geconstateerd, maar hij is niet omgevallen, dus de oefening was correct uitgevoerd."

CBR gonna CBR :D :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:10:
[video]

[...]
Zou het natuurlijk wel gewoon proberen allemaal goed te doen. ;)

Had zelf dat het achtje bij het oefenen bij de rijschool continue perfect ging, maar eenmaal tijdens het examen was ik zo zenuwachtig dat ik vergat om de koppeling te gebruiken en met een hortende, stotende en bokkende 1 cilinder probeerde een achtje te maken. Dat lukte maar de examinator vond, logisch natuurlijk, dat het niet echt soepeltjes ging. :+

Lijkt het nou maar zo of kan deze jongen niet zo heel goed doortrekken op zijn Ninja 300? Voor mijn gevoel trekken die toch wel wat harder op? @dragonslayer666

Heb nog wel een kort edit fragmentje om te laten zien, moet alleen nog even het blurren goed krijgen. Verwacht het maar in de komende dagen ergens. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door caesar1000 op 29-11-2016 23:42 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
caesar1000 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:35:
[...]

Lijkt het nou maar zo of kan deze jongen niet zo heel goed doortrekken op zijn Ninja 300? Voor mijn gevoel trekken die toch wel wat harder op? @dragonslayer666
Lastig te zien hoe het schakelen gaat, maar hij gebruikt in ieder geval niet de volledige rev-range en hij laat heel rustig de koppeling opkomen, in plaats van +/- 5KRPM en dan snel koppeling op en doorpakken. Daar verliest hij al bijna een seconde mee...

(correct me if i'm wrong, ook alleen maar mezelf geleerd :+ )

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-11 13:23
Ik mocht de koppeling niet eens gebruiken bij de draai oefeningen.
Gas gelijkmatig houden en snelheid bijregelen met de achterrem.
Dat gold zowel voor bochtje linksom als rechtsom, en voor achtje draaien.
Mocht de koppeling alleen gebruiken bij langzame slalom en stapvoets rijden.
Snelle slalom was nog mooier: Vooraf de juiste snelheid regelen en gas gelijk houden. Tijdens de oefening wilde hij niet hebben dat je met koppeling of rem bezig ging. Had je een van de 2 nodig dan was je voorbereiding niet goed. Dat ik er altijd harder uitkwam dan ik begon, maakte niet uit. Zolang het maar soepel en netjes ging ;)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:48:
[...]
Lastig te zien hoe het schakelen gaat, maar hij gebruikt in ieder geval niet de volledige rev-range en hij laat heel rustig de koppeling opkomen, in plaats van +/- 5KRPM en dan snel koppeling op en doorpakken. Daar verliest hij al bijna een seconde mee...

(correct me if i'm wrong, ook alleen maar mezelf geleerd :+ )
Nee, idd. Vond het al bijzonder. :>

Bij mijn Duke kan ik in principe aardig hoog in de toeren gaan zitten en dan ook best snel de koppeling loslaten omdat dat voorwiel toch nauwelijks omhoog komt. Dan is het daarna gewoon een kwestie van snel schakelen want een drag race win je er toch nooit mee. O-)

Hieronder een leuk fragment van een tijdje geleden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ajL2mrRuezE&feature=youtu.be]

Was overigens geen launch. Gewoon even mooi het schakelen vastleggen.
AcidBurn schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:50:
Ik mocht de koppeling niet eens gebruiken bij de draai oefeningen.
Gas gelijkmatig houden en snelheid bijregelen met de achterrem.
Dat gold zowel voor bochtje linksom als rechtsom, en voor achtje draaien.
Mocht de koppeling alleen gebruiken bij langzame slalom en stapvoets rijden.
Snelle slalom was nog mooier: Vooraf de juiste snelheid regelen en gas gelijk houden. Tijdens de oefening wilde hij niet hebben dat je met koppeling of rem bezig ging. Had je een van de 2 nodig dan was je voorbereiding niet goed. Dat ik er altijd harder uitkwam dan ik begon, maakte niet uit. Zolang het maar soepel en netjes ging ;)
Het kan zijn dat ik me vergis en een slippende koppeling niet is toegestaan, maar ik dacht dat dat het was.
Toen ik op de MT-07 reed merkte ik wel dat ik de snelheid ontzettend constant kon houden waarbij het bij de Duke bv. tussen de 30-35 schommelde.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34
Ik zakte de eerste keer AVB ook op de langzame slalom. Die ging gelijk als eerste oefening 2x mis en daarna was het gevoel weg en wist ik al dat ik het niet ging redden, het achtje lukte me namelijk vaak ook niet.

Tweede keer AVB had ik dus enkel de langzame slalom geoefend tot ik dat ding kon dromen. Die meteen goed op het examen en dan zit je ineens heel anders op dat ding examen te doen :P

De rem en snelle oefeningen had ik namelijk nooit moeite mee dus ik wist toen al dat hij in de pocket was. Mocht ik als tweede langzame oefening ook nog eens stapvoets rijden... :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:49
bolleh schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:38:
Tweede keer AVB had ik dus enkel de langzame slalom geoefend tot ik dat ding kon dromen. Die meteen goed op het examen en dan zit je ineens heel anders op dat ding examen te doen :P
Ik heb 'm één keer echt goed gedaan en dat was op het examen. Bij mij was het ook de eerste oefening en ik herken helemaal in wat je zegt. Voor m'n gevoel was ik toen al geslaagd :)

XXXVI

Verwijderd

caesar1000 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:35:
[...]

Zou het natuurlijk wel gewoon proberen allemaal goed te doen. ;)

Had zelf dat het achtje bij het oefenen bij de rijschool continue perfect ging, maar eenmaal tijdens het examen was ik zo zenuwachtig dat ik vergat om de koppeling te gebruiken en met een hortende, stotende en bokkende 1 cilinder probeerde een achtje te maken. Dat lukte maar de examinator vond, logisch natuurlijk, dat het niet echt soepeltjes ging. :+

[video]

Heb nog wel een kort edit fragmentje om te laten zien, moet alleen nog even het blurren goed krijgen. Verwacht het maar in de komende dagen ergens. ;)
had je iets anders verwacht met die BMW?
Dat koekblik doet 0-100 in 4.4s de kwaak in 6.5s op papier.
komt waarschijnlijk omdat het koekblik 14x meer PK heeft (550vs40) en over koppel maar niet te spreken (680Nm vs 24Nml)
Een enkele cilinder in zijn blok is ongeveer 2x zo groot als het volledige blok van de kawa kwa CC´s.

Dan kan je wel denken, motor is lichter maar met zon vermogen verschil maakt dat niets meer uit :)

je moet als motorrijder wel een klein beetje nadenken voordat je een drag raceje aangaat ;)

(heb ooit eens verloren op mijn Speed triple van een Corvette Z06, kwam er thuis pas achter dat die meer dan 600pk hebben. In het begin blijf je dan wel voor. Maar ze hebben niet bepaald een dipje in acceleratie na de 100kmh en voorbij de 180kmh liep ie gewoon hard uit)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 08:27 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:18:
[...]

komt waarschijnlijk omdat het koekblik 14x meer PK heeft (550vs40) en over koppel maar niet te spreken (680Nm vs 24Nml)
Een enkele cilinder in zijn blok is ongeveer 2x zo groot als het volledige blok van de kawa kwa CC´s.

Dan kan je wel denken, motor is lichter maar met zon vermogen verschil maakt dat niets meer uit :)

je moet als motorrijder wel een klein beetje nadenken voordat je een drag raceje aangaat ;)

(heb ooit eens verloren op mijn Speed triple van een Corvette Z06, kwam er thuis pas achter dat die meer dan 600pk hebben. In het begin blijf je dan wel voor. Maar ze hebben niet bepaald een dipje in acceleratie na de 100kmh en voorbij de 180kmh liep ie gewoon hard uit)
Met je Tuono zal je dat niet meer overkomen.

Tuono :'( wat een apparaat :9~

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik denk dat een onbegrensde lesmotor die M5 wel bijhoud :p.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:48:
Ik denk dat een onbegrensde lesmotor die M5 wel bijhoud :p.
Ik op mijn 600cc Fazertje ook wel vermoed ik. De grootste kunst op de motor is het vermogen goed op de weg te krijgen in zijn 1. In die M5 is het gas intrappen en gaan maar.

XBL: DonFrans

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[b]HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:10:
Mag inderdaad twee oefeningen verknallen, alleen niet in dezelfde categorie, dus als je de 8, halve draai of stapvoets rijden wel goed doet is het geen probleem om de slalom te missen.

Ik had ook veel moeite met langzame slalom, en ook niet gelukt bij het AVB examen. Maar rest ging wel allemaal goed, dus geslaagd... ;)

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:51:
[...]

Ik op mijn 600cc Fazertje ook wel vermoed ik. De grootste kunst op de motor is het vermogen goed op de weg te krijgen in zijn 1. In die M5 is het gas intrappen en gaan maar.
Daar is ook een oplossing voor: vierkante achterband!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Ik vond de langzame slalom juist erg makkelijk. Bij mij was de truc om naar de laatste pion te kijken toen ik startte met de langzame slalom. Veel mensen focussen namelijk veel te dicht bij de motor. Als je ver vooruit kijkt gaat het veel makkelijker. Is in het begin alleen even wennen, maar na een paar keer moet het wel lukken :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik weet nog dat ik vlak voor die proef de stationairschroef iets bij heb gesteld zodat hij wat hoger in de toeren liep als ik geen gas gaf. Heeft mij door de proef gehaald :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:22:
Ik weet nog dat ik vlak voor die proef de stationairschroef iets bij heb gesteld zodat hij wat hoger in de toeren liep als ik geen gas gaf. Heeft mij door de proef gehaald :P
Zou de instructeur daaraan meewerken? :p

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Geen idee. Soms als je denkt dat een antwoord niet in je voordeel gaat zijn moet je de vraag niet stellen. En aan de andere kant, de motor bood de mogelijkheid

• Leviathius
En het geeft aan dat je kennis en kunde heb van de motor en dat willen ze graag zien bij het AVB. Dat jij weet hoe de motor werkt, wat je ermee kan doen en hoe je het kan doen.

• tdw

tdw

Amai seg!

Leviathius schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:39:
En het geeft aan dat je kennis en kunde heb van de motor en dat willen ze graag zien bij het AVB. Dat jij weet hoe de motor werkt, wat je ermee kan doen en hoe je het kan doen.
Aan de andere kant is het behoorlijk onrealistisch om op de openbare weg te doen :+

~ James May

• Frans92

Frans92

VFR800

tdw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:46:
[...]

Aan de andere kant is het behoorlijk onrealistisch om op de openbare weg te doen :+
Choke opengooien op een oude motor :P
Zo rijd ik ook wel eens het terrein van de zaak af (max snelheid van 30 km/h). Gaat precies op de choke :P

Verwijderd

Frans92 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:51:
[...]

moet je wel goed starten :)

maar het komt inderdaad need op hoe je het vermogen naar de grond krijgt.
SS machines doesn lage 3 seconden tijden tot aan de 100. de begrenzende factor is grip or wheely gedrag.
maar dankzij die berg PK´s van tegenwoordig is de 0-200 tijd ook wel lekker rap :)

Maar van een 4 wiel aangedreven sport wagen zoals een Nissan GTR ga je het gewoon niet winnen.
Frans92 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:48:
[...]

Choke opengooien op een oude motor :P
Zo rijd ik ook wel eens het terrein van de zaak af (max snelheid van 30 km/h). Gaat precies op de choke :P
Heb het op mijn Tuono nog niet geprobeerd, maar puur op stationair koppel reed mijn Speed 34kmh op de klok in zijn 4 (hogere versnelling stotterde dat een beetje)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 10:51 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vrijdag schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:49:
[...]

Dat klopt. Alle handelingen zijn verdeeld in categorieën en je mag maximaal één fout per categorie maken. In de langzame categorie vallen langzame slalom, achtje en ook stapvoets rijden. Uit mijn hoofd dan.
Om exact te zijn:

Je krijgt 7 oefeningen. Verspreid over 4 clusters

1e categorie is het lopen en parkeren. Daar krijg je maar 1 oefening uit.

Van de andere 3 clusters krijgt je 2 oefeningen op het examen. Eén daarvan is verplicht, de ander optioneel.

Je moet minimaal 5 oefeningen goed hebben gedaan. Je mag er dus 2 volledig falen. Echter mogen die nooit uit hetzelfde cluster komen.

De verplichte oefeningen zijn:
  • Lopen + inparkeren
  • Langzame slalom
  • Uitwijkoefening
  • Noodstop
Als je in principe de verplichte oefeningen allemaal goed doet hoef je nog maar 1 aanvullende oefening goed uit te voeren. En per oefening krijg je dus 2 pogingen. Best wel mild als je het mij vraagt. Je bent dan wel met de hakken over de sloot geslaagd. Ik zou dat persoonlijk wel meenemen als je later op de motor rijdt dat er zeker nog ruimte is voor verbetering.

Ik kan het weten, heb vorige week net mijn AVB gehaald :P.

Als ik je een tip mag geven voor de langzame slalom, het hielp bij enorm om me echt te verplichten vooruit te blijven kijken. Kijken naar de pillonnen is echt funest voor deze oefening. Voor je gevoel kan je dan al terug sturen terwijl je nog niet ver genoeg van de lijn bent. Daardoor tik je een pillon aan. Als je vooruit kijkt ga je automatisch verder van de lijn af en merk je als je te snel rijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 30-11-2016 15:26 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Frans92

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:50:
[...]

SS machines doesn lage 3 seconden tijden tot aan de 100. de begrenzende factor is grip or wheely gedrag.
maar dankzij die berg PK´s van tegenwoordig is de 0-200 tijd ook wel lekker rap :)

Maar van een 4 wiel aangedreven sport wagen zoals een Nissan GTR ga je het gewoon niet winnen.
Nissan GT-R *kwijl*
Dat is echt mijn droomauto _/-\o_
Daar winnen heel weinig auto's van met een dragrace!

Verwijderd

Frans92 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:52:
[...]

Nissan GT-R *kwijl*
Dat is echt mijn droomauto _/-\o_
Daar winnen heel weinig auto's van met een dragrace!
Ik had een R32 (porno apparaat ook)
Maar de huidige is eigenlijk wel weer achterhaald (is al weer 7 jaar relatief ongewijzigd)
gaat wel serieus snel van zijn plek.

heb onlangs een heel klein rondje mee gereden met de Ferrari California van een vriend van me.
ik was echt onder de indruk hoe snel die lanceren.

ben er zeker van dat ik de eerste meters zeker niet bij zou houden (daarna wint de PK gewicht verhouding wel weer)

• Frans92

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:58:
[...]

Ik had een R32 (porno apparaat ook)
Maar de huidige is eigenlijk wel weer achterhaald (is al weer 7 jaar relatief ongewijzigd)
gaat wel serieus snel van zijn plek.

heb onlangs een heel klein rondje mee gereden met de Ferrari California van een vriend van me.
ik was echt onder de indruk hoe snel die lanceren.

ben er zeker van dat ik de eerste meters zeker niet bij zou houden (daarna wint de PK gewicht verhouding wel weer)
De GT-R 2017 is nu in productie, kleine upgradejes qua uiterlijk. Motor is nog iets krachtiger geworden.

Maar R32, die is ook zo mooi :P Blijft zo gaaf dat tuners die auto 2.5x zoveel vermogen kunnen geven zonder er een ander blok in te hangen!

Oke, en nu weer over motoren :9 O-)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15235467_10210744723235395_5964123973347200159_o.jpg

D'r werden wat oliedruppels gesignaleerd en een slangetje op de oliepomp bleek niet fatsoenlijk te sluiten. heeft toch een paar honderd ml kunnen lekken gok ik zo. Gelijk een bijna kapot geschuurde kabelboom gevonden. Dat word nog een ding.

And it goes BRAAAAAPP!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:18:
[...]

Nee ja, had niet de verwachting dat die 300 'm eruit zou rijden. Is natuurlijk inderdaad niet te vergelijken.

Heb 'm al een keer gepost, maar wel toepasselijk bij dit onderwerp. Ook de RSV4 kan eruit gereden worden. (als het 180 vs 1100 pk is :+ )

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:50:
[...]

[...]
Ook al heeft de GTR 1350 pk, de H2R ligt toch nog een stukje voor. :*)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2EUiwho_Ync]

Gaat inmiddels vaak ook om de 0-200 tijden aangezien de 0-100 tijden van de SS motoren zo dicht bij elkaar liggen. Die halen ruim eerder de 200 dan dat ik de 100 aantik. O-)

Verwijderd

zelfs de meeste nakeds doen al 0-100 in de lage 3 seconden tegenwoordig.
Probleem is meer het wiel op de grond te houden bij het accelereren, Dat zie je bij de ninja h2 ook.

• PilatuS
  • Niet online
Zonder launchcontrol zijn de eerste meters ook vrij lastig. Mijn motor doet ook een lage 3 seconden naar de 100, maar vooral de eerste meters zijn moeilijk als je echt snel wil zijn.

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 21:23

LordKnox

Opperbaas.

w4rguy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:51:
[...]

Om exact te zijn:

Je krijgt 5 7 oefeningen. Verspreid over 4 clusters

1e categorie is het lopen en parkeren. Daar krijg je maar 1 oefening uit.

Van de andere 3 clusters krijgt je 2 oefeningen op het examen. Eén daarvan is verplicht, de ander optioneel.

Je moet minimaal 5 oefeningen goed hebben gedaan. Je mag er dus 2 volledig falen. Echter mogen die nooit uit hetzelfde cluster komen.

De verplichte oefeningen zijn:
  • Lopen + inparkeren
  • Langzame slalom
  • Uitwijkoefening
  • Noodstop
Als je in principe de verplichte oefeningen allemaal goed doet hoef je nog maar 1 aanvullende oefening goed uit te voeren. En per oefening krijg je dus 2 pogingen. Best wel mild als je het mij vraagt. Je bent dan wel met de hakken over de sloot geslaagd. Ik zou dat persoonlijk wel meenemen als je later op de motor rijdt dat er zeker nog ruimte is voor verbetering.

Ik kan het weten, heb vorige week net mijn AVB gehaald :P.

Als ik je een tip mag geven voor de langzame slalom, het hielp bij enorm om me echt te verplichten vooruit te blijven kijken. Kijken naar de pillonnen is echt funest voor deze oefening. Voor je gevoel kan je dan al terug sturen terwijl je nog niet ver genoeg van de lijn bent. Daardoor tik je een pillon aan. Als je vooruit kijkt ga je automatisch verder van de lijn af en merk je als je te snel rijdt.
Herstel. 7 oefeningen moet je uitvoeren. Daarvan moet je inderdaad 5 behalen. Dus je mag twee oefeningen fout doen MITS ze niet in dezelfde cluster vallen. En je mag elke oefening 1x opnieuw doen als het niet lukt. Dus je hebt 14 pogingen om 5 goed te doen.

ez pz lemon sqzy.

Ik heb 2 weken geleden m'n AVB gehaald. Geen enkele oefening uiteindelijk niet gehaald. Moest alleen de uitwijk opnieuw doen omdat ik die te laat inzette. Daarna de oefening ingezet voordat ik bij het poortje kwam en toen was het prima. CBR _/-\o_

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:45:
Zonder launchcontrol zijn de eerste meters ook vrij lastig. Mijn motor doet ook een lage 3 seconden naar de 100, maar vooral de eerste meters zijn moeilijk als je echt snel wil zijn.
Ze zouden dat eens als bijzondere verichting moeten geven "sportief wegrijden zonder te wheely-en"

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@ autodiscussie hierboven: Doe mij maar de GTR-R34, in het grijs of Bayside blue :9~

Op het rechte stuk of rollende start zal een motor meestal wel een stukje een dergelijke auto bijhouden maar als het gaat om bochten... Dan zou iemand met skills een Pagani zelfs met mijn Hawkje wel achter zich laten.

Nuja, zulke filmpjes zijn altijd wel leuk om te zien vind ik, al was het alleen al voor de mechanische porno :9
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:15:
[...]

Ze zouden dat eens als bijzondere verichting moeten geven "sportief wegrijden zonder te wheely-en"
Misschien niet eens zo'n gek idee. Naast de uitwijk oefening ook de "wegwezen voordat je wordt gebumpert" oefening.

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 30-11-2016 14:18 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:15:
[...]

Daar is de vertragingsoefening toch voor?

~ James May

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:25:
[...]

Daar is de vertragingsoefening toch voor?
Precies, even legitiem in de toeren jagen :9.

• joshje
  • Laatst online: 09-11 22:51

Alles ligt aan de persoon die rijd! :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

lamaar

[ Voor 96% gewijzigd door Cyberpope op 30-11-2016 16:00 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
130 op de snelweg is nog best wel fris. Oh en AVB gehaald.

oOo oOo

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:06:
130 op de snelweg is nog best wel fris. Oh en AVB gehaald.

oOo oOo
Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je en hoe ging het?

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Op mijn striple haal ik de 100 ook wel in de 3 sec :+
Probeer ik het daarna met mijn 208 kom ik bedrogen uit ;(

"Don't let your dreams be memes"

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wootlock schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:21:
Wat voor striple heb je?

• PilatuS
  • Niet online

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34
Haha geniaal inderdaad. :Y

Ik merk overigens steeds vaker op de weg dat als je iemand wilt helpen door ergens op te wijzen(veelal niet of verkeerd werkende achterlichten) dat als je contact zoekt men je of schaapachtig aankijkt en niet begrijpt of inderdaad als eerste reactie boos gaan reageren.

Nou dan is t bij mij ook klaar hoor, zoek t maar lekker uit, mag hopen dat je bij de eerste de beste agent lekker een prent krijgt :w

Ook weleens vanuit de auto op de snelweg moeten schreeuwen naar een andere auto over de lengte van een kilometertjes of 2 voordat ze doorhadden dat het remlicht bleef branden. Maar als ze het dan eindelijk begrijpen geeft dat wel voldoening. Kwam ook meer door de wind dat ze me niet begrepen ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zo, één anker, chemisch verankerd in de voormuur:

Afbeeldingslocatie: https://www.abus.com/var/ImagesPIM/abus/webl/b109641ede4f5dc349dff14988f321ba.jpg

Die komt, zodra die rotzooi morgen is uitgehard, nooit meer los :).

Zojuist weer een theorie oefening gedaan, 3 fout deze maal. Wish me luck op 6 december :*).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2016 18:51 ]

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 20:20
:-) Ik heb mijn theorie vorige week donderdag gehaald. 4 fout, viel me niet mee. 10 januari AVD.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:17:
Op het rechte stuk of rollende start zal een motor meestal wel een stukje een dergelijke auto bijhouden maar als het gaat om bochten... Dan zou iemand met skills een Pagani zelfs met mijn Hawkje wel achter zich laten.
Als het droog is.. misschien.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 11:00
Schallie233 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:08:
:-) Ik heb mijn theorie vorige week donderdag gehaald. 4 fout, viel me niet mee. 10 januari AVD.
gefeliciteerd hoor *O*

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47

charrel

Cortisol4life..

Een auto is toch juist een stuk sneller in de bochten....

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wootlock schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:21:
Je zal toch HEEL GOED moeten kunnen rijden dan hoor..
Mijn S1000R zou dat ook kunnen, maar.. IK kan het toch nog niet.

ps. hier een beetje info, en mijn S1000R (top 10'tje _/-\o_ ) zou het zelfs in 2.6sec kunnen klaren :o

Wikipedia: List of fastest production motorcycles by acceleration
charrel schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:00:
[...]

Een auto is toch juist een stuk sneller in de bochten....
Precies ja.... Ik wil je wel eens zien volgen als ik met een sportieve auto door de bochten ga..

[ Voor 19% gewijzigd door kazzzdafke op 30-11-2016 21:10 ]

Never ever financial advice...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Voor diegene onder jullie die een wat oudere motor rijden - heeft een beperkt casco verzekering voor diefstal/joyriding zin? De kosten erg laag zie ik, ongeveer 4 tot 5 euro extra per maand, maar dan zou je dus een dagwaarde-uitkering moeten krijgen als ze ermee vandoor gaan. Kun je in ieder geval weer voor iets anders gaan shoppen.

Ik zie dan een verzekering erg goedkoop uitkomt in ieder geval, het kan al voor enkele euro's per maand voor WA only, da's niks!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:50:
Zo, één anker, chemisch verankerd in de voormuur:

[afbeelding]

Die komt, zodra die rotzooi morgen is uitgehard, nooit meer los :).

Zojuist weer een theorie oefening gedaan, 3 fout deze maal. Wish me luck op 6 december :*).
vanwaar dat je dit hebt geplaatst? Is dat een verplichting van de verzekering?

Ik heb nog een uitdaging op te lossen namelijk. Ik weet niet niet zeker wat voor motor er komt, maar hoe dan ook heb ik geen eigen ruimte waar ik de motor neer kan zetten. Ik woon in een winkelstraat en ons dakterras is op de 1e verdieping geplaatst (begane grond zijn winkels). Als ik ook maar ergens door wordt verplicht zo'n anker te hebben dan, naja.. dan moet ik een héél goed gesprek gaan voeren met de winkeleigenaren.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

w4rguy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:20:
[...]

Ik heb nog een uitdaging op te lossen namelijk. Ik weet niet niet zeker wat voor motor er komt, maar hoe dan ook heb ik geen eigen ruimte waar ik de motor neer kan zetten. Ik woon in een winkelstraat en ons dakterras is op de 1e verdieping geplaatst (begane grond zijn winkels). Als ik ook maar ergens door wordt verplicht zo'n anker te hebben dan, naja.. dan moet ik een héél goed gesprek gaan voeren met de winkeleigenaren.
Bepaalde typen verzekeringen (vooral diegene waarbij sprake is van vergoedinng bij diefstal) stellen eisen aan het slot. Maar je kan een heel goed slot om je motor leggen, als het nergens aan vast zit heb je er nog niks aan. Ik ga waarschijnlijk voor WA only, maar dan nog wil ik niet dat ze hem meenemen, en ik weet niet of er over een paar jaar een nieuwere/duurdere motor staat. Dus daarom maar gelijk goed gedaan.

Het is ook in de grond te monteren, maar aan een tegel heeft het niet veel zin, moet wel een betonnen vloer zijn dan, of iets vergelijkbaars. Kies je locatie zorgvuldig, want je krijgt het er waarschijnlijk niet meer uit, zeer zeker niet als het chemisch verankerd is. Klusjesman geeft aan dat ze het nog kunnen proberen met een pick up en een flinke ketting, maar dat de muur eromheen dan mee komt :P.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

kazzzdafke schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:07:
[...]

ps. hier een beetje info, en mijn S1000R (top 10'tje _/-\o_ ) zou het zelfs in 2.6sec kunnen klaren :o

Wikipedia: List of fastest production motorcycles by acceleration

[...]
Precies ja.... Ik wil je wel eens zien volgen als ik met een sportieve auto door de bochten ga..
Vond deze in de lijst ook wel mooi. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oxWO6jCsSKrK9Yu3txTcsLF0/full.png
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:33:
[...]

Bepaalde typen verzekeringen (vooral diegene waarbij sprake is van vergoeding bij diefstal) stellen eisen aan het slot. Maar je kan een heel goed slot om je motor leggen, als het nergens aan vast zit heb je er nog niks aan. Ik ga waarschijnlijk voor WA only, maar dan nog wil ik niet dat ze hem meenemen, en ik weet niet of er over een paar jaar een nieuwere/duurdere motor staat. Dus daarom maar gelijk goed gedaan.

Het is ook in de grond te monteren, maar aan een tegel heeft het niet veel zin, moet wel een betonnen vloer zijn dan, of iets vergelijkbaars. Kies je locatie zorgvuldig, want je krijgt het er waarschijnlijk niet meer uit, zeer zeker niet als het chemisch verankerd is. Klusjesman geeft aan dat ze het nog kunnen proberen met een pick up en een flinke ketting, maar dat de muur eromheen dan mee komt :P.
Moet wel een hele bijzondere motor zijn willen ze er met je motor + muur vandoor gaan. :+

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:33:
[...]

Bepaalde typen verzekeringen (vooral diegene waarbij sprake is van vergoedinng bij diefstal) stellen eisen aan het slot. Maar je kan een heel goed slot om je motor leggen, als het nergens aan vast zit heb je er nog niks aan. Ik ga waarschijnlijk voor WA only, maar dan nog wil ik niet dat ze hem meenemen, en ik weet niet of er over een paar jaar een nieuwere/duurdere motor staat. Dus daarom maar gelijk goed gedaan.

Nja het voordeel is ergens wel dat de plek waar nu onze fietsen staan wel eigen terrein is achter een afgesloten poort. Maar ik zal binnenkort mijn beste openingszin maar eens uitproberen bij mijn buurman. Hier in de straat hebben ze ook vaste rekken in de grond voor fietsen maar dat is openbare weg. Daar zet ik mijn motorfiets liever niet neer.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:39:
Moet wel een hele bijzondere motor zijn willen ze er met je motor + muur vandoor gaan. :+
Ik kwam er bij het rondshoppen naar verzekeringen achter dat hij met bijna 27 jaar al een oldtimer is, dus ik weet niet of hij gewild is bij het jonge publiek :p. Maar je eerste motor is voor jezelf natuurlijk extra speciaal :).

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:39:
[...]

Vond deze in de lijst ook wel mooi. ;)

[afbeelding]
Wel een raar lijstje. Waarom is een GSX-R 600 uit 2003 zo snel ? Kan toch niet kloppen.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:42:
[...]
Ik kwam er bij het rondshoppen naar verzekeringen achter dat hij met bijna 27 jaar al een oldtimer is, dus ik weet niet of hij gewild is bij het jonge publiek :p. Maar je eerste motor is voor jezelf natuurlijk extra speciaal :).
Ja, ik weet niet hoeveel WA+ extra is maar ik vind het altijd fijn om te weten dat, mocht de motor er de volgende ochtend niet meer staan, ik iig nog geld terugkrijg en weer 'snel' op een andere motor kan stappen.

Zou m'n Dukeje wel enorm missen. Nu al na 3 maanden rijden. :-(

Gelukkig heeft 'ie een niet nader te noemen 'kenmerk' in het frame, wss veroorzaakt door de vorige eigenaar, waardoor hij altijd te herkennen is. Dus mocht de politie dan nog een frame vinden... :+
PilatuS schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:44:
[...]
Wel een raar lijstje. Waarom is een GSX-R 600 uit 2003 zo snel ? Kan toch niet kloppen.
Ja, vond het zelf ook nogal een bijzondere indeling. Sommige motoren zoals de Superleggera en H2R, beide productiemotoren, staan er gewoon niet in. Jouw RC8 staat raar genoeg ook alleen maar bij de quarter mile times. :?

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:51:
[...]
Ja, vond het zelf ook nogal een bijzondere indeling. Sommige motoren zoals de Superleggera en H2R, beide productiemotoren, staan er gewoon niet in. Jouw RC8 staat raar genoeg ook alleen maar bij de quarter mile times. :?
Geen idee wie het lijstje gemaakt heeft, maar een GSX-R 600 en R6 uit 2003 sneller dan een 2010 R1 of 2013 Panigale S ?

De H2R en Superleggera snap ik dan nog wel. De H2R mag niet op straat rijden en de Superleggera zit in een compleet andere catagorie.

• joshje
  • Laatst online: 09-11 22:51
Dat lijstje is pure onzin.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:51:
Ja, ik weet niet hoeveel WA+ extra is maar ik vind het altijd fijn om te weten dat, mocht de motor er de volgende ochtend niet meer staan, ik iig nog geld terugkrijg en weer 'snel' op een andere motor kan stappen.
Ik vraag me dus af hoe werkbaar het is om nog een bruikbare vergoeding te krijgen voor zo'n oud beestje.

En stel dat je voor WA only gaat, heeft het dan nog zin naar iets anders dan de laagste premie te kijken? Het gaat immers alleen om dekking aan de andere partij.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:17:
[...]

Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je en hoe ging het?
Thanks. Ik kreeg de volgende oefeningen;

Uitwijkoefening
Precisiestop
Noodstop
Snelle Slalom
Langzame Slalom
Denkbeeldige acht
Lopend parkeren

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:10:
Voor diegene onder jullie die een wat oudere motor rijden - heeft een beperkt casco verzekering voor diefstal/joyriding zin? De kosten erg laag zie ik, ongeveer 4 tot 5 euro extra per maand, maar dan zou je dus een dagwaarde-uitkering moeten krijgen als ze ermee vandoor gaan. Kun je in ieder geval weer voor iets anders gaan shoppen.

Ik zie dan een verzekering erg goedkoop uitkomt in ieder geval, het kan al voor enkele euro's per maand voor WA only, da's niks!
Ik heb persoonlijk niet het budget om nog even een extra motor te kopen in geval van diefstal. De 3 of 4 euro die ik per maand meer betaal is het mij dus ruim waard (motor uit '04). Ik weet niet wat jij verdient, maar ik kan me goed voorstellen dat met jouw inkomen het even zuur is, maar geld voor een 'nieuwe' motor relatief snel op tafel ligt.
w4rguy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:20:
[...]

Vaak stelt de verzekering dat de motor nagelvast moet staan met een ART# slot. Een verkeersbord is dus prima. Informeer dit even vantevoren bij de verzekering, het zou zuur zijn als je daar te laat achter komt.

[ Voor 4% gewijzigd door tdw op 30-11-2016 23:13 ]

~ James May

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:12:
[...]

Ik heb persoonlijk niet het budget om nog even een extra motor te kopen in geval van diefstal. De 3 of 4 euro die ik per maand meer betaal is het mij dus ruim waard (motor uit '04). Ik weet niet wat jij verdient, maar ik kan me goed voorstellen dat met jouw inkomen het even zuur is, maar geld voor een 'nieuwe' motor relatief snel op tafel ligt.

[...]

Vaak stelt de verzekering dat de motor nagelvast moet staan met een ART# slot. Een verkeersbord is dus prima. Informeer dit even vantevoren bij de verzekering, het zou zuur zijn als je daar te laat achter komt.
Bij mij is het geld ook gewoon op aan het eind van de maand hoor, en ik verkoop de helft van mijn paintball uitrusting gewoon omdat twee dure hobbies voelt als teveel van het goede, ook omdat er in maart nog een kleine bij komt.

De wandbeugel is art4 gewoon omdat ik geen 5 kon vinden, maar de ketting word wel art5, voor thuis. Voor onderweg weet ik nog niet zeker wat het gaat worden.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor onderweg is een ART4-5 schijfremslot meestal voldoende bij de meeste verzekeraars.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erasmo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:00:
Voor onderweg is een ART4-5 schijfremslot meestal voldoende bij de meeste verzekeraars.
Mijn schijfrem voor is bedekt door een kap die het gebruik van zo'n slot verhindert, achter hem ik een trommelrem. Ik heb een kryotonite beugelslot gevonden die evt om het achtertandwiel kan. En anders is een art4 ketting voor onderweg misschien een optie als ik die ergens kwijt kan op de motor.

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Een grijs/rode, de R variant. :)
kazzzdafke schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:07:
[...]

Gas geven en schakelen, op een recht stuk valt dat best te doen hoor :P

"Don't let your dreams be memes"

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schakelen in een 0-100? Dat gaat gewoon in zijn een.

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:29:
Schakelen in een 0-100? Dat gaat gewoon in zijn een.
dat kan de mijne anders maar echt net (103kmh bij 10.000 toeren, rood bij ik denk 11500)

en dan wel wheely control op vol, anders

Afbeeldingslocatie: http://www.sportrider.com/sites/sportrider.com/files/styles/large_1x_/public/2016_aprilia_tuono_01.jpg?itok=qXNsQCWW&fc=50,50

(ben ik niet, maar voor een impressie)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 10:01 ]

• Leviathius
Gisteren een Honda dealer gesproken via de telefoon over de eerste onderhoudsbeurt voor mijn motor (bij 12K km) en hij vroeg welke beurten de motor al gehad heeft, zoals de 1000km beurt. In het boekje stond alleen de afleverbeurt en dus geen 1000km beurt. Hoort deze uberhaupt in het boekje te staan? Want de man aan de telefoon zei dat het dan misschien kan zijn dat de inloopolie er nog in zit :|

Hoe veel kwaad kan het als de inloopolie er al bijna 12000km in zit? :F

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik moet naar mijn drie voor de honderd (niet op de lesmotor overigens). Maakt me ook niks uit, ik vind die roffel onderin de toeren toch mooier dan janken bij 11k :).

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:59:
Ik moet naar mijn drie voor de honderd (niet op de lesmotor overigens). Maakt me ook niks uit, ik vind die roffel onderin de toeren toch mooier dan janken bij 11k :).
pro-tip, Aprilia V4 aanschaffen, die doet het beide :)
Pagina: 1 ... 54 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.