Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.802 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:47:
[...]

De leaseauto gaat uit de bijtelling, de motor komt daarvoor in de plaats *O*.
Dit is een motortopic.. dus ik denk niet dat het raar is dat ik geen idee heb wat een "RS" is? :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Secsytime schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:49:
[...]

Dit is een motortopic.. dus ik denk niet dat het raar is dat ik geen idee heb wat een "RS" is? :+
PK/Gewicht ratio vergelijkbaar met een Transalp 8).

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:54:
[...]

PK/Gewicht ratio vergelijkbaar met een Transalp 8).
Afbeeldingslocatie: http://bikersnews.net/wp-content/uploads/images/aprilia-rs-125_36.jpg

Dit is voor mij een RS.. dus je zal iets specifieker moeten zijn 8)7

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Secsytime schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:59:
[...]

[afbeelding]

Dit is voor mij een RS.. dus je zal iets specifieker moeten zijn 8)7
Skoda Octavia RS. Gaat per 1 januari alleen nog zakelijk gereden worden, de Transalp word mijn nieuwe persoonlijke vervoer per eind januari, wanneer ik afgereden ben. Ben nu wat accessoires aan het verzamelen links en rechts om hem compleet te maken, kan ik er in februari gelijk mee weg.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk, iemand met smaak. 8) Bij mij haalt de de ratio niet, maar een Swift Sport met 141pk/188Nm op 1030kg is ook geen straf als dagelijkse auto. :+
bakvis schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:08:
[...]

Je zou ook een shiver 750 kunnen overwegen, of als je budget het toelaat gaan voor een nieuwe shiver 900 volgend jaar...

De shiver haalt zo'n 180-190 km op een tank
Geen vrouwen motoren he :+

[ Voor 52% gewijzigd door Joopieboy op 27-11-2016 20:54 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:54:
Kijk, iemand met smaak. 8) Bij mij haalt de de ratio niet, maar een Swift Sport met 141pk/188Nm op 1030kg is ook geen straf als dagelijkse auto. :+

[...]

Heb nog even 224 op de teller gehad, ironisch gezien precies het aantal pk's, voordat iemand (uiteraard een mede Nederlander) met 110 naar de linkerbaan bewoog en ik in de ankers moest.

Zo hard kan ik met mijn alpje niet :9.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2016 22:11 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GBTW schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:56:
[...]

Vaak te maken met complexiteit en duur van acties. Voor een Super Tenere (xt1200z) is kleppen stellen bijvoorbeeld 8 man uur werk, daar wordt je niet blij van.
Bij mijn guzzi moet voor de koppeling vervangen heel het blok uit het frame, gelukkig hoeft dat niet bij die van mij maar er is een jaar gang geweest waarbij de koppeling faalde. Meestal onder garantie vervangen maar als dat niet het geval is doet het wel pijn.
Sooow, dat is pittig inderdaad. Zeker omdat ik nog steeds met een schuin oog die super teneres in de gaten houd is dit goed om te weten. Laat me raden, de eerste keer kleppen stellen moet bij 40.000 km gebeuren?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

bolleh schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:11:
Toen ik mijn ktm ging inruilen sprak ik met de dealer over de inruilprijzen en die gaf aan dat de MT-07 behoorlijk waardevast is en ze daar bij inruil binnen 1-2-3 jaar dus nog best veel voor geven. En je raad hem al, daar betaal jij als tweedehands koopjes jager weer voor ;)

Hoe dan ook vind ik de waarde van een fiets niet zo heel boeiend, tuurlijk hoe goedkoper hoe beter. Maar als ik het de prijs waard vind, en dat hangt dus direct af van of ik het kan betalen, dan boeit de rest mij niet zo.

Mijn motor vertegenwoordigd mij plezier en lol in de zomer periode dus wat mij betreft is dat niet in geld uit te drukken :P
Welke motor heb je nu eigenlijk? ;)
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:36:
[...]
staat nog op de todo list!

Over 300cc's gesproken, heeft iemand, die niet met A2 is begonnen, ooit wel eens op een 300cc motor gereden? Ben wel eens nieuwsgierig :)
Over 21 maanden :w (alhoewel dat hoogstwaarschijnlijk een bijna 400cc zal worden :+ )
PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:42:
[...]
Onderhoud van de RC8 is vrij standaard. Kleine beurt bij iedere 10.000 en een grote bij iedere 20.000. De kleine beurt stelt weinig voor en is ook zelf te doen. De grote is kleppenstellen, maar dat valt wel mee omdat het iedere 20.000 is. Wat dat betreft is niet anders als Honda of Yamaha. Nou doet KTM het qua betrouwbaarheid wel wat minder goed, maar als het heel blijft is het allemaal standaard en niet duurder dan andere merken. Bij sommige Ducati's heb je nog de riemen die moeten, daar heeft de KTM geen last van.

De RC8 is toch best een betrouwbare motor in tegenstelling tot de grote 1 cilinders van KTM. Helemaal als je de motor alleen voor de lol gebruikt en dus niet heel veel kilometers maakt is het onderhoud niet echt een punt wat slecht is.
Yup, veel mensen denken dat, omdat het maar om 1 cilinder gaat, de kosten van een 1 cilinder motor meevallen maar dat valt toch wel tegen omdat die dingen, vooral bij KTM, alles eruit persen wat ze eruit kunnen persen. En verder natuurlijk soms nog de nodige probleempjes vanwege de trillingen.

Zelfs de kleinste 1 cilinder's van KTM hebben wel aardig wat kosten. Neem bijvoorbeeld het lek van mijn koelsysteem waar het aan het blok vastzat. Samen met een paar kleine dingen van de beurt toch zo'n €300. Daarvoor moest het blok uit de motor en voor een deel uit elkaar. ;(

Gelukkig vallen die kosten nog enigszins mee omdat het om een naked gaat en een simpel blok.
HTT-Thalan schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:57:
Vandaag in Duitsland gescoord, in Drolshagen nog wel (ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hij woont er mooi :9) voor 220 euro:

[afbeelding]

Twee Hepco & Becker koffers, 40 en 30 liter, inclusief de beugels, bouten en afstandsbusje(s) voor op de motor.

Plastic nog in zeer goede staat, vrijwel geen beschadigingen. De beugels zijn netjes, maar hebben wat oppervlakkige roest op de punten waar de bouten hebben gezeten, dus die ga ik even schuren en spuitlakken voor ze erop gaan.

Gewoon weer zwart doen? Of bijpassend aan de velgen? 8)

Tegelijkertijd (waarschijnlijk) mijn laatste rit over de Autobahn met de RS voor hij uit de bijtelling gaat, dus ik heb er nog even flink van genoten
Is het deze? MotoPort pagina laadt niet meer....

Afbeeldingslocatie: https://www.motoportbreda.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/5759/7DD0/3AD7/1E70/585B/3E94/B09A/C718/11777012-A_m.JPG

Zo ja, dan zou ik het zwart laten. Goudkleurig absoluut niet iig. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00

bakvis

Tweakers.Nerd

[...]

Mwa, ik zie een shiver niet als een vrouwe motor. Ik heb ontzettend veel plezier van t ding. Voor een vrouwen motor is hij net wat te rouw, ga d'r eens op rijden voordat je oordeelt ;)..

Mijn Specs

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bakvis schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:06:
[...]

Mwa, ik zie een shiver niet als een vrouwe motor. Ik heb ontzettend veel plezier van t ding. Voor een vrouwen motor is hij net wat te rouw, ga d'r eens op rijden voordat je oordeelt ;)..
Haha nee absoluut, maar het model trekt mij gewoon niet. Plus het feit dat die enorm laag is helpt dan voor mij ook echt niet. :)

Verder zit er hetzelfde blok onder dus daar ligt het niet aan. ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:47:
Is het deze? MotoPort pagina laadt niet meer....

[afbeelding]

Zo ja, dan zou ik het zwart laten. Goudkleurig absoluut niet iig. :+
Yes, dat is 'em. Handkappen zitten er al op, koffers zijn nu geregeld. Aangezien ik pas begin februari ga rijden laat ik de verwarming nog even voor wat het is, dat kan altijd nog snel geregeld worden. Deze ga ik gewoon 'rijdend houden' volgens de principes van:

http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/

maw weinig poetsen veel rijden en sleutelen als het stuk is. Hij is oud en je kunt je er blut op spijkeren als je over elk klein dingetje zou gaan vallen, hij is nu in nette staat in ieder geval.

Dan komt er over een paar jaar alsnog zo'n glimmende Africa Twin :).

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:50
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:36:
[...]
Over 300cc's gesproken, heeft iemand, die niet met A2 is begonnen, ooit wel eens op een 300cc motor gereden? Ben wel eens nieuwsgierig :)
300.. nee, wel 250cc (mijn eerste motor) en 400cc.
Inmiddels via een 650 nu op een 1100.
Vragen?

• breew
HTT-Thalan schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:19:
[...]
Was ook ooit mijn droommotor, maar geloof me: Als je uitgekeken bent op die Transalp (uitstekende keuze als eerste motor trouwens!), moet je zeker eerst even proefrijden op een R1100/1150/1200GS voordat je een Africa Twin aanschaft.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

[...]

Weinig vrouwen met zulke lange benen die goed om een Shiver zitten, persoonlijk vind ik een Shiver fijner/mooier dan een Dorsoduro. Iets breder zadel, tank en net iets minder hoog :)
Joopieboy schreef op maandag 28 november 2016 @ 05:06:
Plus het feit dat die enorm laag is helpt dan voor mij ook echt niet. :)
Ik heb de Shiver juist gekocht vanwege de hoogte en beenruimte, fijn voor als je 2m+ lang bent ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 28-11-2016 09:54 ]

XXXVI

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
breew schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:06:
[...]

300.. nee, wel 250cc (mijn eerste motor) en 400cc.
Inmiddels via een 650 nu op een 1100.
Vragen?
Eigenlijk geen vragen, meer omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben of degenen die de 300cc's heel snel wegstrepen als "brommer" en "te weinig power" ooit er wel eens op hebben gereden. Het is heel anders rijden, maar heel leuk. Dus puur nieuwsgierigheid of ze ooit een fatsoenlijke mening hebben kunnen vormen, of dat t puur vooroordelen zijn.

Tot nu toe maar 2 keer gehad dat ik niet mee kon komen. 1 was op de snelweg met PilatuS (ik op 160 en hij kwam ff langs vliegen met god mag weten hoe hard) en een keer tegen een CBR600RR ook op snelweg. Gaat puur om top dan.

Bedoel, ik wil Tylen(of een van de andere racers) wel eens op die 300CC op assen/lelystad het op zien nemen tegen de 600+ cc rijders hier :+ .

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:00:
[...]

Eigenlijk geen vragen, meer omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben of degenen die de 300cc's heel snel wegstrepen als "brommer" en "te weinig power" ooit er wel eens op hebben gereden. Het is heel anders rijden, maar heel leuk. Dus puur nieuwsgierigheid of ze ooit een fatsoenlijke mening hebben kunnen vormen, of dat t puur vooroordelen zijn.

Tot nu toe maar 2 keer gehad dat ik niet mee kon komen. 1 was op de snelweg met PilatuS (ik op 160 en hij kwam ff langs vliegen met god mag weten hoe hard) en een keer tegen een CBR600RR ook op snelweg. Gaat puur om top dan.

Bedoel, ik wil Tylen(of een van de andere racers) wel eens op die 300CC op assen/lelystad het op zien nemen tegen de 600+ cc rijders hier :+ .
Van de Youtube video's die ik tot nu toe gezien heb kan een 300 heel behoorlijk meekomen als je weet wat je doet:

Hij zat toch vrij snel op de honderd.

5.5 seconden, net zo snel als een CB500 dus.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-11-2016 10:04 ]

• breew
GBTW schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:56:
[...]
Vaak te maken met complexiteit en duur van acties. Voor een Super Tenere (xt1200z) is kleppen stellen bijvoorbeeld 8 man uur werk, daar wordt je niet blij van.
Maar dat kleppen stellen bij een xt1200z is niet te vergelijken met het kleppen stellen bij veel andere motoren.
De XT1200Z heeft shims (10) die liggen onder stoterbussen (9). Daarboven draaien de nokkenassen. Door te variëren met de dikte van de shims, bepaal je de vrije ruimte tussen de nokken en de stoterbus.
Afbeeldingslocatie: http://oem-parts.hu/en/upload/oem/categories/images/ya/20/va/large/XT1200Z_2BSC_2015_VALVE.PNG
Dat systeem had mijn oude nx250 ook. De klepspeling verloopt nagenoeg niet (behalve als er ergens echt iets mis is!), waardoor kleppen stellen nauwelijks nodig is. Klepspeling meten moet uiteraard wel, maar dat gaat stukken sneller. Die shimmetjes zijn superirritant, want je hebt altijd nèt een maatje nodig dat de motorzaak niet op voorraad heeft ;-)
Bij mijn nx650 moest ik elke 10.000 ofzo de klepspeling daadwerkelijk bijstellen, maar dat werkte via een heel ander systeem dan bovenstaand (stelboutjes), en was binnen een half uurtje gepiept.

[ Voor 23% gewijzigd door breew op 28-11-2016 10:15 ]

• breew
DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:00:
[...]
Persoonlijke mening: Met een "lichte" motor is het gewoon niet fijn om op de snelweg te zitten. Mijn eerste motor (NX250) had een top van 140 (wind mee, heuvel af). Dat voelt niet fijn op een snelweg, want je hebt geen reserve als je even snel weg wilt wegwezen uit een bepaalde situatie. Je enige opties zijn dan remmen en uitwijken. Bovendien had ik bij langere snelwegritten echt het idee dat ik mijn motor aan het pijnigen was ;-)

Gevolg was dat ik, als ik van Rotterdam naar mijn ouders wilde (studeerde toen nog), de hele 150 binnendoor over de dijk reed. Goed; je doet er pakweg 2x zo lang over als over de snelweg, maar het voelt als vakantie. Bovendien: Op wegen waar je maximaal 100-120 kunt rijden, doet een lichte motor echt niet onder voor zijn zwaardere collega's. Ik heb daar diverse, veel zwaardere, motoren ingehaald, en bijblijven lukt altijd. Hetzelfde geldt voor ritten in de Ardennen, Alpen en andere berggebieden (veel rondgereisd op dat ding). Zodra je van de snelweg af bent, komt het aan op "kunnen rijden" in plaats van "kunnen gassen", en wordt de berijder veel belangrijker dan de cylinderinhoud.

[ Voor 1% gewijzigd door breew op 28-11-2016 10:16 . Reden: typo's ]

• DragonSlayer666
Precies, qua acceleratie gaat het om seconden verschil tussen 300cc en vol vermogen. Het is enkel zoals Breew zegt, de Vmax is lager.
Hoewel het op de ninja300 niet zo erg is als op die NX250. Ik haal makkelijk de 170. Als ik ga liggen en 2 a 3 kilometer vrij heb, kan ik hem nog op de 196 krijgen. Maarja, daar is die 600+cc je al lang voorbij :+ .

• breew
DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:19:
Hoewel het op de ninja300 niet zo erg is als op die NX250. Ik haal makkelijk de 170. Als ik ga liggen en 2 a 3 kilometer vrij heb, kan ik hem nog op de 196 krijgen. Maarja, daar is die 600+cc je al lang voorbij :+ .
Klopt.. het is maar net waar je lol in hebt: Hard rechtdoor, of hard door de bocht. Dat laatste kan met bijna elke motor, het eerste niet.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:19:
[...]

Precies, qua acceleratie gaat het om seconden verschil tussen 300cc en vol vermogen. Het is enkel zoals Breew zegt, de Vmax is lager.

[...]

Hoef je je niet voor te schamen.
En dan ook nog 1 op 50 kunnen halen :9.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-11-2016 10:29 ]

• DragonSlayer666
breew schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:24:
[...]

Klopt.. het is maar net waar je lol in hebt: Hard rechtdoor, of hard door de bocht. Dat laatste kan met bijna elke motor, het eerste niet.
Klopt zeer zeker. Bedoelde het meer als voorbeeld dat 300cc's tegenwoordig echt niet meer onderdoen voor 600cc. Ja, je hebt meer Vmax op een 600. Maar ga jij(in general, niet specifiek persoon :9 ) op je 600+cc op een krappe bochtige bergweg maar eens proberen een 300cc af te schudden, als beiden fatsoenlijk kunnen rijden wens ik je veel succes :+.

Niks tegen hoger CC natuurlijk, ik wil ook omhoog naar een ZX6r, omdat t een bloedmooie machine is. Vindt al die vooroordelen altijd zo raar. Bijna iedereen zegt dat t geen echte motoren zijn, zonder erop te hebben gereden of samen met een te hebben gereden...
HTT-Thalan schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:26:
[...]

In theorie wel. Ik doe echter "maar" 1:23 average en 1:27 als ik zuinig rijdt. Ik kan het nooit weerstaan om bij stoplichten op een 80 weg (en laat ik nou 5 stoplichten op een dag tegenkomen op die 80 weg, enkele reis W/W) zo snel mogelijk weg te trekken. Dus kan vast zuiniger!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik wil ook naar een Africa Twin uit 2016 toe, maar dat kost je zo 18k inclusief accessoires, eerst maar even wat langer sparen... En die heeft "maar" 95pk.

• breew
DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:29:
[...]
Klopt zeer zeker. Bedoelde het meer als voorbeeld dat 300cc's tegenwoordig echt niet meer onderdoen voor 600cc. Ja, je hebt meer Vmax op een 600. Maar ga jij(in general, niet specifiek persoon :9 ) op je 600+cc op een krappe bochtige bergweg maar eens proberen een 300cc af te schudden, als beiden fatsoenlijk kunnen rijden wens ik je veel succes :+.
Dat.. En het heeft er ook mee te maken hoe je hebt leren rijden.
Elke wereldkampioen motorracen, in elke willekeurige klasse, is niet begonnen op ene R1 of ene fireblade.. Die is begonnen ergens met een 125cc (of minder!) en via de 250cc opgeklommen naar zijn huidige niveau.
Door deze "leerweg", heeft hij precies kunnen leren hoe een motor zich gedraagt, en hoe hij kan corrigeren.

Met de huidige R1, had je, qua motorfiets, 20 jaar geleden een superbike wedstrijd kunnen winnen... Hoe kan dat in godsnaam een motor zijn waar je goed op kunt leren rijden?

verder: dit

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43
Die kleine blokjes hebben toch ook onwijs korte versnellingen? Ik vind het wel lekker dat ik over het algemeen gewoon in de 2 kan rijden als in op boerenweggetjes rij. Die loopt van 40-150 wel prima namelijk.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:23
418O2 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:43:
Die kleine blokjes hebben toch ook onwijs korte versnellingen? Ik vind het wel lekker dat ik over het algemeen gewoon in de 2 kan rijden als in op boerenweggetjes rij. Die loopt van 40-150 wel prima namelijk.
Dan kun je toch net zo goed een automaat nemen als je niet wilt schakelen? Dat is juist het mooie aan de kleinere blokkies, je blijft lekker bezig en het maakt het rijden uitdagender en levendig. :P

YouTube: MotorcycleGeek

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:13

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/11/1480327255-800-x-450px-20150914_140102.jpg

250cc en automaat...

* Bommes schaamt zich nergens voor *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Ik heb op 125cc, 250cc, 400cc, 600cc, 750cc, 1000cc, 1100cc en 1400cc gereden en ik blijf erbij als je begint op motoren van 600cc en lager (uitzondering customs) leer je beter rijden dan met een 1000cc+ (uitzondering customs) motor.

Ik heb dan ook een ontzettende hekel aan motorrijders die de uitdrukking "de zware, de ware" hanteren.

Volgens dat soort kneuzen is dan ook een simpele 600cc naked met minder dan 100pk en 7 jaar oud niet snel genoeg 8)7 :') |:(

Yeah right ...

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:29:
[...]
Niks tegen hoger CC natuurlijk, ik wil ook omhoog naar een ZX6r, omdat t een bloedmooie machine is. Vindt al die vooroordelen altijd zo raar. Bijna iedereen zegt dat t geen echte motoren zijn, zonder erop te hebben gereden of samen met een te hebben gereden...
Niets van aantrekken alleen kneuzen die nauwelijks goed kunnen motorrijden zeggen zoiets *zucht*

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:41:
[...]

Niets van aantrekken alleen kneuzen die nauwelijks goed kunnen motorrijden zeggen zoiets *zucht*
Collega van mij rijd een 1800cc met 60pk. Drie keer raden wat voor iets dat is :p.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:29:
[...]

Collega van mij rijd een 1800cc met 60pk. Drie keer raden wat voor iets dat is :p.
Een bestelbusje op diesel van 15 jaar oud?

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Frans92 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:30:
[...]

Een bestelbusje op diesel van 15 jaar oud?
Helaas! We zitten nog steeds in het motortopic ;).

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:15
harley achtig apparaat in ieder geval een luchtgekoelde 2 cilinder.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wd200 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:44:
harley achtig apparaat in ieder geval een luchtgekoelde 2 cilinder.
Aantal cilinders weet ik niet maar een Harley inderdaad!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Hieruit kunnen we maar één ding concluderen: een Harley lijkt dus op een oude dieselbus :+

En nu gauw wegrennen hier! :w :+

XBL: DonFrans

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Frans92 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:51:
Hieruit kunnen we maar één ding concluderen: een Harley lijkt dus op een oude dieselbus :+

En nu gauw wegrennen hier! :w :+
'k weet niet... zijn hier Harley liefhebbers?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle is ex-Harley rijder :7

Maar absoluut geen liefhebber (meer). Die lui lopen zo ongelooflijk achter. Een Harley zou leuk zijn als die 1200cc modellen iets van 140hp zouden kunnen leveren én 30 jaar moderner zouden zijn. Mijn 833cc Sportster was erg leuk, maar zoop brandstof, was niet vooruit te branden op de snelweg, trilde zichzelf regelmatig stuk, en zat vol ouderwetse onderdelen die ook nog een bizar duur waren.

Maar 'k vond hem wel mooi.

Het is zoiets als een bloedmooie vriendin hebben, maar ze heeft hart en vaatziektes, kleedt zich anno 1960, en de meeste kerels die er naar omkijken zijn inmiddels de 60 gepasseerd waardoor jij als dertiger toch aan je eigen voorkeuren twijfelt.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46
caesar1000 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:47:
[...]

Welke motor heb je nu eigenlijk? ;)
Een 2011 Honda CBR600F.
Compleet ander karakter dan een KTM 690 Duke maar daarom juist ook zo leuk, beetje afwisseling kan geen kwaad vind ik.

Moet wel zeggen dat ik het 4 cilinder karakter wel fijner vind, vooral met snelweg. En ook het rijden met kuip vele malen fijner vind, daar waar ik het echt extreme supersport ook weer niet ambieer. Zit er dus prima tussen nu :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:13

steveman

Comfortabel ten onder

Superdynamisch filmpje voor de KTM 790:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DucNGxQWqM4]

In hoeveel takes zou die laatste slide opgenomen zijn :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:19:
[...]

Yes, dat is 'em. Handkappen zitten er al op, koffers zijn nu geregeld. Aangezien ik pas begin februari ga rijden laat ik de verwarming nog even voor wat het is, dat kan altijd nog snel geregeld worden. Deze ga ik gewoon 'rijdend houden' volgens de principes van:

http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/

maw weinig poetsen veel rijden en sleutelen als het stuk is. Hij is oud en je kunt je er blut op spijkeren als je over elk klein dingetje zou gaan vallen, hij is nu in nette staat in ieder geval.

Ja, handvatverwarming heb je na februari niet echt meer nodig tot oktober. Zitten er nog goede banden op de Transalp die je nu hebt?
ephymerous schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:52:
[...]
Weinig vrouwen met zulke lange benen die goed om een Shiver zitten, persoonlijk vind ik een Shiver fijner/mooier dan een Dorsoduro. Iets breder zadel, tank en net iets minder hoog :)
[...]
Dorsoduro is vind ik niet echt te vergelijken. Qua bouw en design veel agressiever dan de Shiver. Shiver is misschien weer wat fijner om lange tourritjes mee te maken.
HTT-Thalan schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:26:
[...]
[video]

Hoef je je niet voor te schamen.
Je moet bij de 125's zijn wil je zulke getallen wat betreft verbruik halen. Alleen mis je dan net dat beetje power dat wel te vinden is bij de A2 motoren. ;)
breew schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:40:
[...]

Dat.. En het heeft er ook mee te maken hoe je hebt leren rijden.
Elke wereldkampioen motorracen, in elke willekeurige klasse, is niet begonnen op ene R1 of ene fireblade.. Die is begonnen ergens met een 125cc (of minder!) en via de 250cc opgeklommen naar zijn huidige niveau.
Door deze "leerweg", heeft hij precies kunnen leren hoe een motor zich gedraagt, en hoe hij kan corrigeren.

Met de huidige R1, had je, qua motorfiets, 20 jaar geleden een superbike wedstrijd kunnen winnen... Hoe kan dat in godsnaam een motor zijn waar je goed op kunt leren rijden?

verder: dit
Ja, daarom. Natuurlijk maakt momentum en de perfecte lijn bij de superbikes ook uit maar bij de 125cc's is het het enige waarmee je een race wint. Zelfs met de elektronica van nu kun je een goede en 'slechte' rijder op een 1000cc van elkaar onderscheiden. De een zal vlot en perfect door de bochten gaan terwijl de andere het echt moet hebben van de kracht van de motor.... en daar win je het niet alleen mee in een race met soortgelijke motoren... :)
418O2 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:43:
Zo leer je perfect te schakelen. :+
bolleh schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:43:
[...]

Een 2011 Honda CBR600F.
Compleet ander karakter dan een KTM 690 Duke maar daarom juist ook zo leuk, beetje afwisseling kan geen kwaad vind ik.

Moet wel zeggen dat ik het 4 cilinder karakter wel fijner vind, vooral met snelweg. En ook het rijden met kuip vele malen fijner vind, daar waar ik het echt extreme supersport ook weer niet ambieer. Zit er dus prima tussen nu :)
Ja, zal zeker wel een ander karakter hebben? Iets minder opjagend/uitdagend/hooligan-inspiring? >:)

Ik vind een Duke 690 vooral een motor voor de fun. Natuurlijk kun je er woon-werk op doen, maar zoals jij zegt zijn andere motoren, aka bv. 4 cilinders, daar iets fijner voor. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Leviathius
Dryhte schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:04:
[...]

'k weet niet... zijn hier Harley liefhebbers?
Ik vind het uiterlijk van Choppers wel gaaf, dus Harley's natuurlijk ook. Motorisch stelt het inderdaad, zoals Blue-eagle zegt, allemaal wat teleur. Ik ben dan wel liefhebber van de modellen zonder al dat chroom, dat hoeft van mij niet. Ik ben daarom ook wel gecharmeerd van deze twee modellen:

Kawasaki vulcan S:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2014/10/101514middle5.jpg

Victory octane:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2016/02/Octane_side.jpg

De motoren zijn wel choppers, maar hebben sportievere eigenschappen en zien er niet zo duf uit als zo'n Honda Shadow bijvoorbeeld met alles chroom en van die franjes aan de handvatten :+

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 28-11-2016 13:56 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:50:
Superdynamisch filmpje voor de KTM 790:

[video]

In hoeveel takes zou die laatste slide opgenomen zijn :?
Iets betere versie

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SLCl2uCa-Ew]

Vind de compositie zo over die lijn wel leuk bedacht. Denk dat ze wel een aantal takes hebben moeten doen om het shot goed te krijgen.

Zo'n ding, die 790, is nou echt iets om puur fun op te hebben. Nog een stapje hoger dan de 690. :9

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alleen zo jammer dat het ding daardoor ook het kanaleneilandhooligan/wheelietime imago krijgt :(

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

caesar1000 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:56:
[...]

Iets betere versie

[video]

Vind de compositie zo over die lijn wel leuk bedacht. Denk dat ze wel een aantal takes hebben moeten doen om het shot goed te krijgen.

Zo'n ding, die 790, is nou echt iets om puur fun op te hebben. Nog een stapje hoger dan de 690. :9
Ah nice :) Snap niet waarom ie niet gewoon hier tertussen staat: YouTube: KTM Sportmotorcycle GmbH ...

Het lijkt mij een erg gave fiets, maar denk niet dat ik dapper genoeg ben om een nieuw KTM model te kopen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Blue-eagle schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:39:

Maar absoluut geen liefhebber (meer). Die lui lopen zo ongelooflijk achter. Een Harley zou leuk zijn als die 1200cc modellen iets van 140hp zouden kunnen leveren én 30 jaar moderner zouden zijn. Mijn 833cc Sportster was erg leuk, maar zoop brandstof, was niet vooruit te branden op de snelweg, trilde zichzelf regelmatig stuk, en zat vol ouderwetse onderdelen die ook nog een bizar duur waren.

Het is zoiets als een bloedmooie vriendin hebben, maar ze heeft hart en vaatziektes, kleedt zich anno 1960, en de meeste kerels die er naar omkijken zijn inmiddels de 60 gepasseerd waardoor jij als dertiger toch aan je eigen voorkeuren twijfelt.
Zo iets als een Yamaha Vmax dus. ;) Uit 1986. Haha. Heb zelf ook op zo een sportster gereden, rijd fijn, maar ik miste toch wat meer die 'echte' harley sound. Over het brandstof kan ik meepraten en de onderdelen ook. Maar een Vmax die 1:13 rijd en een 13L tank heeft is ook geen ster.
Maarja, smiles per gallon hè... Dat heb ik nu wel, en dat had ik met die harley niet.
Deel je mening wel een beetje,
Honda Shadow vond ik het gewoon net niet, baby choppertje, rijd wel leuk. Maar snelweg ritjes houden niet echt over, geld ook voor die Suzuki Intruders enzo.

Cruisers is meer mijn ding, mooie apparaten die je hier laat zien. Daar maak je een statement mee vind ik...
All about those smiles per gallon! :9

[ Voor 16% gewijzigd door radium6969 op 28-11-2016 14:14 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

pagani schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:01:
Alleen zo jammer dat het ding daardoor ook het kanaleneilandhooligan/wheelietime imago krijgt :(
Dat soort mensen rijden alleen op motorscooters met Roof helmen.. toch?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Volgend jaar maart de nieuwe Streetglide CVO ophalen, kan niet wachten. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ozR0FhiTGtbUfuzQCZvCRiEQ/medium.png

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Secsytime schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:23:
[...]

Jazeker! Daarna was ook het geld op voor de rest van de kleding _O-

• caesar1000

caesar1000

U want some?

pagani schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:01:
joshje schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:13:
[...]
Jazeker! Daarna was ook het geld op voor de rest van de kleding _O-
Hebben überhaupt niet het budget om een nieuwe Duke 790 te kopen wss. Zijn ook niet 2e hands verkrijgbaar de komende tijd dus zal nog wel heel heel wat jaren duren voordat ze die mogelijkheid wel hebben. ;)

Laat ze maar lekker rijden op hun motorscooters.

Kennen jullie deze nog? Het rolmodel voor de roof gastjes:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DvFGlf6-vdk]
steveman schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:02:
[...]
Ah nice :) Snap niet waarom ie niet gewoon hier ertussen staat: YouTube: KTM Sportmotorcycle GmbH ...

Het lijkt mij een erg gave fiets, maar denk niet dat ik dapper genoeg ben om een nieuw KTM model te kopen :+
Waarschijnlijk met marketing te maken. Willen niet alle trailers in 1x eruit gooien, maar om de X aantal dagen/weken zodat het meer aandacht krijgt. :>

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 28-11-2016 15:25 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

caesar1000 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:

Waarschijnlijk met marketing te maken. Willen niet alle trailers in 1x eruit gooien, maar om de X aantal dagen/weken zodat het meer aandacht krijgt. :>
Ja, dan kun je beter slechte 480p mirrors laten uitlekken ipv je eigen fullHD te uploaden.

Goed verhaal...

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:28:
[...]
Ja, dan kun je beter slechte 480p mirrors laten uitlekken ipv je eigen fullHD te uploaden.

Goed verhaal...
Tja, zo gaat het wel. Trailer van de Duke 125 van de Eicma kwam vorige week op hun channel.

Misschien proberen ze een 'verhaal' te vertellen door elke X week een opvolgende trailer te uploaden. Eerst de 125, als laatste de 1290.

Helaas hebben ze de DB-Killer laten zitten... :+

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 28-11-2016 15:37 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

caesar1000 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:34:
[...]

Tja, zo gaat het wel. Trailer van de Duke 125 van de Eicma kwam vorige week op hun channel.

Misschien proberen ze een 'verhaal' te vertellen door elke X week een opvolgende trailer te uploaden. Eerst de 125, als laatste de 1290.

[video]
De (best gelikte) video voor de 1290 staat al een tijdje op hun kanaal:

Maar volgens mij had ik ook deze eerst ergens anders gezien vooraleer die op hun kanaal verscheen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:25
caesar1000 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
[...]

[...]

Hebben überhaupt niet het budget om een nieuwe Duke 790 te kopen wss. Zijn ook niet 2e hands verkrijgbaar de komende tijd dus zal nog wel heel heel wat jaren duren voordat ze die mogelijkheid wel hebben. ;)

Laat ze maar lekker rijden op hun motorscooters.

Kennen jullie deze nog? Het rolmodel voor de roof gastjes:

[video]

[...]

Mwa ik zag afgelopen zomer ook van die gasten op gloednieuwe R1200GSA's rijden, dat is dus de volgende stap na de MP3. Ik denk sowieso niet dat die doelgroep KTM's zou willen rijden aangezien 'comfort' en 'imago' het belangrijkste zijn :P.

• Leviathius
Hier in het dorp rijd een andere stap na de MP3, namelijk een Can-Am trike. Met natuurlijk bijbehorende brullende knalpijp, wit t-shirt, camo korte broek en Roof helm.

Afbeeldingslocatie: http://can-am.brp.com/content/dam/canam-spyder/Global/MY2016/Image/Lineup/RS-S/2016-Spyder-RS-Steel-Black-Metallic_3-4-front_2.png/jcr:content/renditions/cq5dam.web.480.480.png

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
[...]

Ik vind het uiterlijk van Choppers wel gaaf, dus Harley's natuurlijk ook. Motorisch stelt het inderdaad, zoals Blue-eagle zegt, allemaal wat teleur. Ik ben dan wel liefhebber van de modellen zonder al dat chroom, dat hoeft van mij niet. Ik ben daarom ook wel gecharmeerd van deze twee modellen:

Kawasaki vulcan S:
[afbeelding]

Victory octane:
[afbeelding]

De motoren zijn wel choppers, maar hebben sportievere eigenschappen en zien er niet zo duf uit als zo'n Honda Shadow bijvoorbeeld met alles chroom en van die franjes aan de handvatten :+
Vulcan S wordt mijn volgende motor. Ooit, als er budget is... :P

De Nightrod van Fragdaddy vind ik ook erg gaaf.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Leviathius
Vrijdag schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:00:
[...]

Vulcan S wordt mijn volgende motor. Ooit, als er budget is... :P

De Nightrod van Fragdaddy vind ik ook erg gaaf.
Haha bij mij is het streven ook om over 2 jaar als ik mijn A heb en niet meer thuis woon om een Vulcan S te halen. Maar waarschijnlijk zal de realiteit anders zijn helaas.. ;( Maarja, met goed sparen, duimen op een tweedehandsje en hopen dat ik nog wat terugkrijg voor mijn huidige motor, bestaat er nog een kans :*)

Die Nightrod ziet er ook vet uit inderdaad. Lekker matzwart.

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 28-11-2016 16:03 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:
Hier in het dorp rijd een andere stap na de MP3, namelijk een Can-Am trike. Met natuurlijk bijbehorende brullende knalpijp, wit t-shirt, camo korte broek en Roof helm.

[afbeelding]
De KTM dealer waar ik dit jaar voor reparatie was is ook dealer van deze dingen en had er dus een aantal staan. Die dingen zijn duur :X

• Leviathius
PilatuS schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:11:
[...]

De KTM dealer waar ik dit jaar voor reparatie was is ook dealer van deze dingen en had er dus een aantal staan. Die dingen zijn duur :X
De (turkse) eigenaar heeft geld zat kan ik je verzekeren. Is eigenaar van een grote kaasfabriek, heeft zijn redelijk nieuwe brullende Dodge Ram pick-up omgewisseld voor een Fisker Karma. Zijn wel heel erg aardige mensen, maar qua rijgedrag verdienen ze geen lof.. Met die Dodge knalde hij altijd met 50+ over de drempels heen, open uitlaten etc...

• radium6969
Zondagskindje schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:01:
Volgend jaar maart de nieuwe Streetglide CVO ophalen, kan niet wachten. :9
[afbeelding]
Dik! :*)

• bolleh
caesar1000 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:51:
[...]

Ja, zal zeker wel een ander karakter hebben? Iets minder opjagend/uitdagend/hooligan-inspiring? >:)

Ik vind een Duke 690 vooral een motor voor de fun. Natuurlijk kun je er woon-werk op doen, maar zoals jij zegt zijn andere motoren, aka bv. 4 cilinders, daar iets fijner voor. :)
Mwah ech hooligan dingen deed ik sowieso niet want dat is niet echt voor mij weggelegd :P

Maar ik heb een Akrapovic titanium megaphone uitlaat op de honde, en dat veranderd het geluid van de fiets van saai naar behoorlijk opzwepend(vind ik zelf dan, wat een ander er van vind boeit me niet :P) en nodigt zeker uit om continu hoog in de toeren te jagen :)

Cbr600f

Verwijderd

Blue-eagle schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:39:

*aantekening maakt.

Ga ik hergebruiken voor een vriend die eentje gekocht heeft, gelukkig heeft ie ook een baby pani ter compensatie (dat en een Ferarri California uit 2012)

Verwijderd

Momenteel de allergaafste Harley, waarom lees de test maar ;)

http://motorfreaks.nl/#!/...ider-s/badass-motherfcker

Afbeeldingslocatie: http://dx1media.dx1app.com/products/USA/HD/2016/MC/CRUISER/LOW_RIDER_S/50/VIVID_BLACK/2000000046.jpg

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
DrivinUCrazy schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:43:
[...]

Sooow, dat is pittig inderdaad. Zeker omdat ik nog steeds met een schuin oog die super teneres in de gaten houd is dit goed om te weten. Laat me raden, de eerste keer kleppen stellen moet bij 40.000 km gebeuren?
:+ volgens mij wel ja, gek hè dat ze vaak ingeruild worden met die kilometerstand ;)

https://thetenerist.wordp...lve-check-and-adjustment/ < hij zegt 4 uur maar yamaha geeft 8 uur aan, geloof ook niet dat ik graag zou willen dat de monteur er zo kort over doet, end daarbij foutje is zo gemaakt.

Ben ik toch blij dat het bij mij maar 8 bouten los draaien is 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door GBTW op 28-11-2016 17:15 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:23:
[...]

Dat zijn de koeriers/loopjongens (lekker veel bergruimte), maar bij wheelietime rijdt zo'n beetje de helft KTM. En een nieuwprijs van 9.5k is voor velen best bij elkaar te sparen, áls je hem al koopt en niet "leent"

Bijna geen enkele handelaar neemt om deze reden ook nog 690's ter inruil, stuk voor stuk afgeragd en slecht onderhouden.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:34:
Ik heb op 125cc, 250cc, 400cc, 600cc, 750cc, 1000cc, 1100cc en 1400cc gereden en ik blijf erbij als je begint op motoren van 600cc en lager (uitzondering customs) leer je beter rijden dan met een 1000cc+ (uitzondering customs) motor.

Ik heb dan ook een ontzettende hekel aan motorrijders die de uitdrukking "de zware, de ware" hanteren.

Volgens dat soort kneuzen is dan ook een simpele 600cc naked met minder dan 100pk en 7 jaar oud niet snel genoeg 8)7 :') |:(

Yeah right ...

[video]
Ik heb jaren lang alleen maar met 600CC SuperSport machientjes gereden en ook daarvan ben ik persoonlijk van mening dat je er NIET op leert rijden. Een moderne "SS" is voor op de openbare weg gewoon een K*T fiets als het op sturen (óf het gebrek daaraan) aan komt.

Dat 1000CC ding wat ik nú voor op de openbare weg heb is al helemaal geen speelgoed om op te leren rijden (zéker niet als je alle electronica welke het machientje én de berijder in toom houdt uitschakelt). Ook dat ding heeft de kwalijke eigenschap van z'n "Circuit" broer (R1 2016) ... Stuuruitslag is minimaal.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• bolleh
wimmel_1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:36:
[...]

Ik heb jaren lang alleen maar met 600CC SuperSport machientjes gereden en ook daarvan ben ik persoonlijk van mening dat je er NIET op leert rijden. Een moderne "SS" is voor op de openbare weg gewoon een K*T fiets als het op sturen (óf het gebrek daaraan) aan komt.

Dat 1000CC ding wat ik nú voor op de openbare weg heb is al helemaal geen speelgoed om op te leren rijden (zéker niet als je alle electronica welke het machientje én de berijder in toom houdt uitschakelt). Ook dat ding heeft de kwalijke eigenschap van z'n "Circuit" broer (R1 2016) ... Stuuruitslag is minimaal.
Precies de reden dat ik de CBR600RR heb laten staan ten faveure van de CBR600F 2011. Dat is dan wel simpel een hornet met kuip, maar je hebt het beste van beide werelden. En ik rijd 99,9% van de tijd op de openbare weg dus ik vind een optie er tussen in eigenlijk wel prima :)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

Fuelke

Forza Ferrari

Vandaag binnen gekomen: de Alpinestars Web Goretex Boots, ter vervanging van de vorige generatie die ik had. Denk dat de vorige zeker al 6 jaar oud zijn, flinke slijtage op de zool, een gescheurde naad achteraan, en de linker laars was niet meer waterdicht. Niet echt leuk om op het werk aan te komen met een natte sok :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZNRyRvOhKr8fGsw4Yunh2Hq/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:52:
[...]

[...]

Ik heb de Shiver juist gekocht vanwege de hoogte en beenruimte, fijn voor als je 2m+ lang bent ;)
Zadelhoogte van 810 voor de Shiver vs 870mm voor de Dorsoduro zegt toch iets anders. :P
Iig als ik motorcyclespecs mag geloven. :+

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Morgen de laatste AVB les, nog even alle oefeningen overdoen. Ik ben blij dat ik ze allemaal onder de knie heb gekregen in de les dat ik ze voor het eerst deed, daardoor heb ik nu extra tijd om alles in successie te oefenen. Kan niet wachten om lekker de weg op te gaan :).

• breew
Fuelke schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:08:
Vandaag binnen gekomen: de Alpinestars Web Goretex Boots, ter vervanging van de vorige generatie die ik had. Denk dat de vorige zeker al 6 jaar oud zijn, flinke slijtage op de zool, een gescheurde naad achteraan, en de linker laars was niet meer waterdicht. Niet echt leuk om op het werk aan te komen met een natte sok :(
mooie laarzen!

Ikzelf heb al 10 jaar deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.advridermag.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/04/tcx-infinity-goretex.jpg

Gaan inmiddels al 150.000 km mee (in de pekel en in de zon), en zijn nog steeds volledig waterdicht.
Doordat je wat hoger zijn dan de gemiddelde laars, valt je broek er altijd overheen.

review

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 28-11-2016 21:20 ]

• radium6969
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:05:
Momenteel de allergaafste Harley, waarom lees de test maar ;)
Leuk stukje, mooie fiets ook zeg...
Ik heb gewoon wat met die lage speelse lijnen, weet niet of ik hem zou inruilen, maar hij mag er best naast staan. 8)7

• Ethirty
  • Laatst online: 15:35

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
[...]

Kawasaki vulcan S:
[afbeelding]

Victory octane:
[afbeelding]

Vergeet de Yammie niet.
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/303078/images/xv950-2.jpg
:9

Sowieso zijn de daar wel lekker bezig met de retro's.
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/594973/1000x750/04-XSR900_Abarth.jpg
Lijkt toch wel een beetje op mijn verbouwde TRX. :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Leviathius
Ethirty schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:22:
[...]

Vergeet de Yammie niet.
[afbeelding]
:9

Sowieso zijn de daar wel lekker bezig met de retro's.
[afbeelding]
Lijkt toch wel een beetje op mijn verbouwde TRX. :9
Inderdaad ook een gaaf uitziende fiets! Ik ben opzich wel fan van die nieuwe retro trend die aan de gang is in motorland. De hele moderne strakke machines zijn ook mooi, maar toch vind ik zo'n retro gestijlde motor veel meer karakter hebben.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:40:
[...]
Mwa ik zag afgelopen zomer ook van die gasten op gloednieuwe R1200GSA's rijden, dat is dus de volgende stap na de MP3. Ik denk sowieso niet dat die doelgroep KTM's zou willen rijden aangezien 'comfort' en 'imago' het belangrijkste zijn :P.
Vind ik juist alleen maar mooi. Verpesten ze de merknaam KTM in Nederland tenminste niet. (wel jammer van BMW) :+
Leviathius schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:

[afbeelding]
Precies zo beschreven zag ik er ook eentje afgelopen zomer in Nijmegen. Wat een enorm kabaal maakte dat ding met 2 akra open pijpen. Iets teveel van het goeie :(
bolleh schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:51:
[...]

Mwah ech hooligan dingen deed ik sowieso niet want dat is niet echt voor mij weggelegd :P

Maar ik heb een Akrapovic titanium megaphone uitlaat op de honde, en dat veranderd het geluid van de fiets van saai naar behoorlijk opzwepend(vind ik zelf dan, wat een ander er van vind boeit me niet :P) en nodigt zeker uit om continu hoog in de toeren te jagen :)

[afbeelding]
Geheel open systeem? Dat zal wel lekker klinken ja. >:)

De Duke 690 is inderdaad ook wel een beetje wat je er zelf van maakt natuurlijk. De meeste zullen er niet enorm gekke trucs mee uit halen denk ik. Die kopen eerder een SMC 690. :>
pagani schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:08:
[...]

Dat zijn de koeriers/loopjongens (lekker veel bergruimte), maar bij wheelietime rijdt zo'n beetje de helft KTM. En een nieuwprijs van 9.5k is voor velen best bij elkaar te sparen, áls je hem al koopt en niet "leent"

Bijna geen enkele handelaar neemt om deze reden ook nog 690's ter inruil, stuk voor stuk afgeragd en slecht onderhouden.
Tja, die SMC 690 is ook gewoon het perfecte apparaat daarvoor. Helaas hebben zij dat ook door en rijdt de helft ermee ja. Rijden trouwens vaak wel op de oudere modellen. Zullen ze wel ruilen onderling. :+

Gelukkig kunnen ze er bij Supermofools wel redelijk 'normaal' mee omgaan tijdens hun Schnitzeljagd :D

"
Dies ist in Holland oke oder? (DB Killer)
- Jaja
In Österreich nicht
"

;)

Zag vanavond toen ik de motor, voor de 3e keer in 4 maanden, naar de dealer bracht weer een S1000RR. Wat zijn het toch mooie dingen. :9 :9 :9

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 29-11-2016 00:31 ]

Verwijderd

Waarom hebben die motorrijders in het bovenstaande filmpje van die clownskleren aan :+ ?

Ziet er toch niet uit met al die kleurtjes :F

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 08:46 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo dat was fris. Maar ik moet toch iets met andere handschoenen als ik dit vaker ga doen. Mijn vingertoppen waren toch flink koud. Ondanks handkappen, handvatverwarming en onderhandschoentjes.

Toch twee keer moeten stoppen (Nijmegen - Nieuwegein) om de vingertoppen te ontdooien.

• Ethirty
  • Laatst online: 15:35

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:
Waarom hebben die motorrijders in het bovenstaande filmpje van die clownskleren aan :+ ?

Zolang mensen vrijwillig met fluor-geel rondrijden kijk ik nergens meer van op. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• breew
Jelte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:49:
Zo dat was fris. Maar ik moet toch iets met andere handschoenen als ik dit vaker ga doen. Mijn vingertoppen waren toch flink koud. Ondanks handkappen, handvatverwarming en onderhandschoentjes.
Toch twee keer moeten stoppen (Nijmegen - Nieuwegein) om de vingertoppen te ontdooien.
IK ben vrij tevreden met deze.
Afbeeldingslocatie: https://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4BA1/60AA/AEAE/B5EA/4F86/515D/3D59/8F16/105430_00_Nordkap_2_X-Treme_Handschuh_outside.jpg
Vanochtend om 6:00 150 km gereden, en na 100km even een kopje thee gepakt om op te warmen.
Wel handkappen, geen handvatverwarming.

Koude handen heeft ook vaat als oorzaak dat je lichaam je romp niet goed warm kan houden, en daar meer energie heen stuurt. Je vingers en tenen zijn dan de eerste slachtoffers ;-)
Je zou dus ook eens kritisch naar de rest van je outfit kunnen kijken.

Mijn outfit vanochtend:
thermo-overall
fleecetrui + thermo-ondergoed (lange mouwen + pijpen)
motorlaarzen laarzen met daarin dikke geitenwollen sokken
dunne binnenhandschoentjes
fleece colletje

geheime tip: Vlak voor vertrek even 3x in volle outfit de trap op-en-neer lopen. Dan stap je lekker opgewarmd de motor op.

[ Voor 4% gewijzigd door breew op 29-11-2016 11:08 ]

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:06:
[...]

Zolang mensen vrijwillig met fluor-geel rondrijden kijk ik nergens meer van op. :+
Als ik dat soort figuren zie rijden zie ik elke keer dit voor me :P

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/24/article-0-1D4F14DB00000578-132_634x745.jpg

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Ziet er wreed uit....

Voor als ik eind 40 een nieuwe motor ga kopen :+

"Don't let your dreams be memes"

• Dryhte
ach, het is me best wat waard om extra goed zichtbaar te zijn :) al vind ik de vergelijking een beetje bij het haar getrokken.
Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/r3/richa-spirit-jacket/richa-spirit-jacket-reflectivity.jpg

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:

Vind het nog wel enigszins meevallen. Komt misschien ook door het feit dat crosskleding meestal iets feller is en meer contrast heeft dan 'normale' kleding voor op de straat.

Denk dat er sowieso niet ontzettend veel motorrijders zijn die een outfit hebben die 100% precies bij hun motor past.
breew schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:06:
[...]

IK ben vrij tevreden met deze.
[afbeelding]
Vanochtend om 6:00 150 km gereden, en na 100km even een kopje thee gepakt om op te warmen.
Wel handkappen, geen handvatverwarming.

Koude handen heeft ook vaat als oorzaak dat je lichaam je romp niet goed warm kan houden, en daar meer energie heen stuurt. Je vingers en tenen zijn dan de eerste slachtoffers ;-)
Je zou dus ook eens kritisch naar de rest van je outfit kunnen kijken.

Mijn outfit vanochtend:
thermo-overall
fleecetrui + thermo-ondergoed (lange mouwen + pijpen)
motorlaarzen laarzen met daarin dikke geitenwollen sokken
dunne binnenhandschoentjes
fleece colletje

geheime tip: Vlak voor vertrek even 3x in volle outfit de trap op-en-neer lopen. Dan stap je lekker opgewarmd de motor op.
Die geheime tip hanteer ik ook en het helpt toch om net wat langer nog warm te blijven.

Gisteren reed ik heel langzaam door Nijmegen en toen had ik het niet koud, maar eenmaal op de snelweg gaat het wel snel. Vooral mijn handen werden behoorlijk koud door de wind. Heb nog geen handkappen besteld aangezien dat geld nu weer in de reparatie van de motor is gaan zitten, maar denk wel dat dat veel scheelt. Is toch echt vooral die wind die 't 'm doet.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[b][message=49302601,noline]caesar1000 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:02.

Gisteren reed ik heel langzaam door Nijmegen en toen had ik het niet koud, maar eenmaal op de snelweg gaat het wel snel. Vooral mijn handen werden behoorlijk koud door de wind. Heb nog geen handkappen besteld aangezien dat geld nu weer in de reparatie van de motor is gaan zitten, maar denk wel dat dat veel scheelt. Is toch echt vooral die wind die 't 'm doet.
Misschien dat een paar regenhandschoenen over je dikke handschoenen dan al helpt tegen die "windchill"? Stuk goedkoper dan handkappen.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/015252/files/018096741/held-regenhandschoen-motor-overwanten.jpg

http://www.mjkleathers.nl...andschoen-overwanten.html of
https://webshop.goedhartm...enhandschoen-9350217.html

[ Voor 5% gewijzigd door mkrmr op 29-11-2016 12:46 . Reden: links toegevoegd ]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De Transalp is van mij *O* vanmorgen getekend en aanbetaald. Hij blijft daar nog tot eind januari logeren en krijgt een afleverbeurt waarbij slijtage delen indien nodig worden vervangen en er komt een nieuwe set banden op, allroad.

Heb nu ook een topkoffer geregeld met een montageplaat voor bijna niks :).

Transalp

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-11-2016 12:59 ]

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:48:
De Transalp is van mij *O* vanmorgen getekend en aanbetaald. Hij blijft daar nog tot eind januari logeren en krijgt een afleverbeurt waarbij slijtage delen indien nodig worden vervangen en er komt een nieuwe set banden op, allroad.

Heb nu ook een topkoffer geregeld met een montageplaat voor bijna niks :).
Fijn :) welke banden heb je gekozen?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dryhte schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:56:
[...]

Fijn :) welke banden heb je gekozen?
Word waarschijnlijk Dunlop. Hij kiest degene die het beste plakken, ik heb er toch nog niet veel verstand van.

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:00:
[...]

Word waarschijnlijk Dunlop. Hij kiest degene die het beste plakken, ik heb er toch nog niet veel verstand van.
Ik heb er zelf een beetje naar zitten kijken, vandaar mijn interesse. (ben niet zeker dat deze allemaal in de maten van je Transalp beschikbaar zijn)

- Dunlop nog nooit iets positief over gelezen (maar ook niet veel over gelezen, daar niet van)
- Mijn eigen shortlist (keuze nog niet gemaakt wegens mijn huidige banden nog niet voldoende versleten): Continental TKC70 of Pirelli Scorpion Trail 2
- wat blijkbaar vaak gedaan wordt: vooraan TKC80, achteraan TKC70

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Vanmorgen ontzettend getwijfeld of ik vandaag de motor zou pakken voor w/w omdat het vanacht hier -7 graden was, maar aangezien de wegen die ik moest pakken lekker druk waren en het al 2+ dagen niet geregend had toch maar gedaan.

En blij dat ik daarmee was :D Heb met mijn kleding totaal geen problemen gehad wat betreft kou. Enige wat niet goed werkte was het zonnevizier. Mijn normale vizier heeft een pinlock, maar de zonnevizier aan de binnenkant besloeg dus zag alsnog niets! Volgende keer maar een normale zonnebril dragen, hopelijk dan minder last van beslaan...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43
aidanl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:04:
En blij dat ik daarmee was :D Heb met mijn kleding totaal geen problemen gehad wat betreft kou. Enige wat niet goed werkte was het zonnevizier. Mijn normale vizier heeft een pinlock, maar de zonnevizier aan de binnenkant besloeg dus zag alsnog niets! Volgende keer maar een normale zonnebril dragen, hopelijk dan minder last van beslaan...
Door je neus uitademen helpt ook :)

• Leviathius
Met deze kou durf ik het niet aan om te rijden met mijn zomerhandschoenen. Bij de vingers zit alleen een soort gaas/membraam, dus houd echt 0,0 wind/kou tegen. Hopelijk komen de handkappen uit china snel binnen. Dan zal het wel gaan.

On a side note, als ik de auto van mijn broertje verkocht krijg, dan mag ik nieuwe handschoenen uitzoeken van mijn moederschip ter beloning van het verkopen. Dus wie zoekt er nog een goede Renault Clio (107pk, nw uitlaat + dynamo, 156K km) uit het jaar 2000? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 29-11-2016 13:10 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
418O2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:06:
[...]

Door je neus uitademen helpt ook :)
Viel ook hiermee tegen. Uiteindelijk maar met vizier helemaal of een beetje open gereden. Dan ging het wel. Kwam alleen met een bevroren hoofd aan maar dat is bijzaak :p

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• PilatuS
  • Niet online
Zonder pinlock is een neuskapje ook wel handig. Of met een klein stukje het vizier open rijden werkt ook inderdaad. Dan alleen bij het stoplicht de lucht omlaag blazen :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tof ding, zag ik laatst ook staan bij Goedhart. Staat ook op mijn shortlist.

Stiekum vind ik deze ook wel gaaf, de ultieme poserfiets dus prima geschikt voor mij :9

Afbeeldingslocatie: https://cdn.dealerspike.com/imglib/v1/800x600/imglib/Assets/Inventory/C3/13/C313DFAE-CCF4-4BC4-BB43-A45D65FA6B36.jpg

Ducati XDiavel S

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
Vrijdag schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:08:
[...]

Tof ding, zag ik laatst ook staan bij Goedhart. Staat ook op mijn shortlist.

Stiekum vind ik deze ook wel gaaf, de ultieme poserfiets dus prima geschikt voor mij :9

[afbeelding]

Ducati XDiavel S
Qua uiterlijk is het inderdaad een hele vette motor, die XDiavel!
Maar ik heb op de Diavel, de eerste versie, gereden, dat is dus echt geen motor voor mij. Leuk voor rechtdoor rijden, maar ik zat bij de eerste bocht al met iets (stepje of kuipwerk ofzo, geen idee wat het was) aan de grond. Veel te weinig grondspeling -O-

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:49:
[...]

Qua uiterlijk is het inderdaad een hele vette motor, die XDiavel!
Maar ik heb op de Diavel, de eerste versie, gereden, dat is dus echt geen motor voor mij. Leuk voor rechtdoor rijden, maar ik zat bij de eerste bocht al met iets (stepje of kuipwerk ofzo, geen idee wat het was) aan de grond. Veel te weinig grondspeling -O-
het is dan ook een power cruiser...
ofwel, zoveel koppel dat schakelen optioneel is (kan hem ook gewoon in zijn 6 zetten en als een automaat rijden) en lekker op je gemakje toeren en beetje acceleren wanneer de wegen weer recht lopen.
In dat segment doet hij het dus zeer goed

vind het ook niet echt een poser machine. denk dat de mensen die er op rijden dan ook bewust voor zo´n type motor gaan.

ik denk dat "poser" meer gezien moet worden als een aanschaf puur voor de looks, maar de motor nooit gebruiken waar die dan echt voor bedoelt word.

Zoiets als <insert random sportsbike limited edition> of <insert random overpriced all terrain/roadbike> die niet eens ooit op een gravel paadje gaat komen

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:55
Launch assist op de Diavel:
YouTube: XDiavel Launch Control
_O-

It's funny. But not ha-ha funny.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

In één van de afleveringen van Motome is er een review van de Diavel. Daar wordt ook gezegd dat het inderdaad geen bochtenmonster is maar dat je er op zich nog prima mee kan links/rechtsen. Alleen weet ik niet meer welke aflevering dat was.

Heb eens op zo'n ding gezeten en dat paste me wel goed (ik ben niet zo groot) maar als je langer bent dan wordt het wat opvouwen den ik.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een keer twee Diavels les gegeven op Folembray. Dat was echt geen succes, dingen kwam de bocht niet om :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Rukken de strooidiensten ook uit als het al dagen droog is?
Tweede helft van de week zou het weer wat warmer worden en zou ik de tweewieler nog even uit zijn winterstal halen :-)

• PilatuS
  • Niet online
Voornaamste reden dat ik niets heb met Harley's of zo'n Diavel, de grondspeling is zo slecht. Zelfs met een scooter kan je platter door de bocht dan met zo'n ding. Als je in de USA woont en nergens een fatsoenlijke bocht kan vinden snap ik het wel, maar hier in NL zijn ze vrij nutteloos. Ik weet niet eens of ik wel motor zou rijden als er nergens goede bochten waren.
Pagina: 1 ... 53 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.