Of een V-strom 650 - die V-twin voeltJelte schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:03:
[...]
Kijk dan ook naar een (tweedehands) Versys 650. Directe concurrent van de Tracer 700. En ik ben er erg blij mee
[afbeelding]
Ik vind, persoonlijk, de V-strom echt een saai ding. Maar degelijk is die wel.
(En dat komt van iemand die 8 jaar en 100.000+km gereden heeft op een Yamaha Diversion 900. Over saai gesproken
'k heb nu niet op de V-strom gereden maar wel een lange proefrit met de SV650 gemaakt, en ik vond die motor qua gevoel (respons, koppel) helemaal anders dan mijn CB500X. Alleen was de zithouding vreselijk voor mij. Ik neem aan dat de V-strom hetzelfde motorblok heeft - wat ik erg leuk rijden vond - en een andere, ruimere zithoudingJelte schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:06:
[...]
Ik vind, persoonlijk, de V-strom echt een saai ding. Maar degelijk is die wel.
(En dat komt van iemand die 8 jaar en 100.000+km gereden heeft op een Yamaha Diversion 900. Over saai gesproken)
Ok, ik was een beetje ongenuanceerdPilatuS schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:57:
Nou nou
Ik rij een supersport met remmen aan de voorkant alsof je een anker uitgooit. De achterrem doet bijna niets en de remmen voor zijn zo goed dat je met 1 vinger een stoppie kan maken. Zeker bij een noodstop doet de achterrem meer kwaad dan goed. De achterrem met een noodstop wel gebruiken zorgt er echt niet voor dat je sneller stilstaat. Als het achterwiel geen contact heeft met de grond kan je er ook niet mee remmen. Als ie wel iets contact heeft is het zo weinig dat ie met beetje remmen al blokkeerd. Tijdens een noodstop heeft de achterrem bij mij vrijwel geen nut, ik ga er echt niet sneller door stoppen. Verder wil je gewoon geen blokkerend achterwiel bij een noodstop. Ik stop liever alle aandacht in de voorkant.
Edit: Ik heb trouwens al een keer een stoppie gemaakt bij een noodstop op lage snelheid. Wat doet de achterrem dan als het wiel in de lucht hangt ?
Toch ben ik het niet met je eens.. al is e.e.a. wel afhankelijk van het type vering op je motor. Zelf heb ik een telelever (BMW), dus mijn voorkant reageert weer heel anders dan dan bij een normale voorvork.
Ik heb het mechanisch altijd zo uitgelegd gekregen:
Bij zo hard mogelijk remmen, leg je eerst je achterrem aan. Dit zorgt ervoor dat je alvast "gewicht" op je voorwiel zet, en tegelijkertijd zakt de motor aan de achterkant al wat in de vering, zodat de kans op een stoppie verkleint.
Direct daarna leg je de voorrem aan; die doet nu sneller iets, want je motor hoeft minder ver te duiken in de voorvering, zodat de motor afgeremd begint te worden. (voorvering was al deels ingedrukt door gebruik van de achterrem).
Nu doorknijpen in de voorrem, tot (of net over) en punt van blokkeren van je voorwiel, iets lossen, en weer doorknijpen, etc....
Als je een motor hebt, die van nature al veel gewicht op het voorwiel heeft (zoals jouw supersport waarschijnlijk), dan heb je de achterrem inderdaad alleen even nodig bij het aanleggen. daarna hoef je je alleen maar te concentreren op je voorrem.
Heel anders is het met mijn BMW die duikt niet tijdens het remmen, maar zakt (door het teleleversysteem), Hierdoor kan ook de achterrem een behoorlijk aandeel kan blijven leveren bij een noodstop.
Bijkomend voordeel, is dat je ook in een bocht nog verdomd hard kunt remmen, zonder dat er vreemde dingen gebeuren met je voorwiel.
[ Voor 12% gewijzigd door breew op 25-11-2016 14:20 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Naar aanleiding van de remdiscussie er zit een heel groot verschil in het hard remmen op droog wegdek en remmen op een nat wegdek en dan bedoel ik niet qua techniek maar mentaal.
Ik ben daarom ook heel erg blij dat ik met een natte herfst met ABS rij
Ja dat deed ik inderdaad ook, daarnaast was het toen ook nog te warm om stil te staan.. Ging altijd halve draai, vertraging, 8-tjes, kleine slalom e.d. oefenen als er met meerdere mensen gereden werd. In ieder geval niet in een rijtje staan wachten op je beurt.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:00:
[...]
Als voor/tijdens/na de rijles de instructeur bezig is met zetten/verplaatsen/ruimen van de pionnen, is de instructie altijd "gaan jullie maar even rondjes rijden".
Ik heb al een aantal keer medestudenten gehad die ook precies dat doen: rondjes rijden. In die 10 minuten (geschatte totaaltijd) kun je toch prima nog aan je zwakke punten werken, zoals die ene halve draai die niet lekker liep, of die noodstop...
Je betaald toch niet om stil te staan?!

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Helemaal waar.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:16:
Naar aanleiding van de remdiscussie er zit een heel groot verschil in het hard remmen op droog wegdek en remmen op een nat wegdek en dan bedoel ik niet qua techniek maar mentaal.
En nu de $1000-vraag: heb je al wel eens zo hard geremd (op nat en droog) dat de ABS ingreep?
Verwijderd
Ja, in de regen!breew schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:17:
[...]
Helemaal waar.
En nu de $1000-vraag: heb je al wel eens zo hard geremd (op nat en droog) dat de ABS ingreep?
Elke keer dat ik de noodstop doe, op kurkdroog asfalt.breew schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:17:
[...]
Helemaal waar.
Bij is het ietsjes met de voorrem remmen zodat er gewicht op komt en dan vol doorknijpen. Er zijn motoren waarbij de achterrem wel nut heeft, maar bij een supersport is dat niet het geval.breew schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:10:
[...]
Ok, ik was een beetje ongenuanceerd![]()
Toch ben ik het niet met je eens.. al is e.e.a. wel afhankelijk van het type vering op je motor. Zelf heb ik een telelever (BMW), dus mijn voorkant reageert weer heel anders dan dan bij een normale voorvork.
Ik heb het mechanisch altijd zo uitgelegd gekregen:
Bij zo hard mogelijk remmen, leg je eerst je achterrem aan. Dit zorgt ervoor dat je alvast "gewicht" op je voorwiel zet, en tegelijkertijd zakt de motor aan de achterkant al wat in de vering, zodat de kans op een stoppie verkleint.
Direct daarna leg je de voorrem aan; die doet nu sneller iets, want je motor hoeft minder ver te duiken in de voorvering, zodat de motor afgeremd begint te worden. (voorvering was al deels ingedrukt door gebruik van de achterrem).
Nu doorknijpen in de voorrem, tot (of net over) en punt van blokkeren van je voorwiel, iets lossen, en weer doorknijpen, etc....
Als je een motor hebt, die van nature al veel gewicht op het voorwiel heeft (zoals jouw supersport waarschijnlijk), dan heb je de achterrem inderdaad alleen even nodig bij het aanleggen. daarna hoef je je alleen maar te concentreren op je voorrem.
Heel anders is het met mijn BMW die duikt niet tijdens het remmen, maar zakt (door het teleleversysteem), Hierdoor kan ook de achterrem een behoorlijk aandeel kan blijven leveren bij een noodstop.
Sowieso doet de achterrem al heel weinig, maar met alle kracht die er in de voorrem zit is het risico op een geblokkeerd achterwiel heel groot. Of het achterwiel hangt in de lucht waardoor het nutteloos is. Of hij maakt zo weinig contact dat als je er mee remt ie super snel blokkeerd. Aangezien de rem vrijwel niets doet en de kans op blokkeren hoog is heeft het gewoon geen nut om de rem te gebruiken.
Aanleggen met de achterrem zie ik het nut niet van in. Dat is ook kostbare tijd die verloren gaat bij een noodstop. Even heel kort met de voorrem is genoeg om er zoveel gewicht op te krijgen dat je keinhard kan doorknijpen.
Voor bepaalde motoren is het misschien handig om te doen, maar bij mijn motor heb je er niets aan en doet het meer kwaad dan goed. Het enige waar ik mij achterrem voor gebruik is stilstaan op een helling voor stoplichten.
Moet sowieso mijn achter rem controleren van het weekend. Merkte vanmorgen dat die veel minder deed als normaal. Nou rem ik al niet heel hard achter, maar nu kon ik flink doortrappen voordat er een heel klein beetje gebeurde. Zag niet zo snel wat er mis zou zijn, remvloeistof en blokken lijken in orde.
Sprak een instructeur van de week. Die zei dat het niet zo een probleem was om in ABS te komen bij de noodstop, hangt er alleen wel vanaf wanneer dat gebeurt. Als jij direct na de poortjes vol ABS in remt dan is het niet goed. Op een fiets zonder ABS ga je dan glijden. Als het aan de eind van de (dan wel korte) remming is maakt het minder uit. CBR keurt dit laatste dan alsnog goed.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:23:
[...]
Elke keer dat ik de noodstop doe, op kurkdroog asfalt.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
dat is inderdaad een handige functie.PilatuS schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:24:
[...]
Voor bepaalde motoren is het misschien handig om te doen, maar bij mijn motor heb je er niets aan en doet het meer kwaad dan goed. Het enige waar ik mij achterrem voor gebruik is stilstaan op een helling voor stoplichten.
Ik gebruik hem ook om "bij te sturen" in een bocht.. Lees: Ik heb het verkeerd ingeschat, en nu wil ik eigenlijk wat langzamer de bocht door dan dat ik erin gegaan ben ;-) Werkt erg fijn, want je hoeft dan geen gas terug te nemen, en de motor heeft niet de neiging om "omhoog" te komen.
Het hangt ook sterk van het type ABS op je motor af. Er zijn types die gewoon ruk reageren op "direct zo hard mogelijk inknijpen". Wat gebeurt als je je remhendel "binair" inknijpt, dan rem je je voorwiel volledig, terwijl er nog niet volledig gewicht op stond. Het blokkeert dan veel te snel (een zwaar belast wiel blokkeert minder snel), de ABS grijpt in, etc... je verspeelt op die manier meters kostbare remweg!aidanl schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:26:
Sprak een instructeur van de week. Die zei dat het niet zo een probleem was om in ABS te komen bij de noodstop, hangt er alleen wel vanaf wanneer dat gebeurt. Als jij direct na de poortjes vol ABS in remt dan is het niet goed. Op een fiets zonder ABS ga je dan glijden. Als het aan de eind van de (dan wel korte) remming is maakt het minder uit. CBR keurt dit laatste dan alsnog goed.
Ook bij ABS geldt: eerst aanleggen, dan pas doorknijpen.
Ik vind de vergelijking die wordt gemaakt met het "leegknijpen" van een citroen een hele mooie. je begint met een zekere kracht, en bouwt die op tot het niet verder kan.
Remmen in een bocht doe ik nooit behalve als er zooi ligt. Met troep op de weg is het juist rechtop komen en remmen. Verder is het voor mij altijd platter gooien en doorkijken zonder te remmen of het gas los te laten. Bijvoorbeeld als er iemand op mijn weghelft gaat komen of als de bocht krapper word.breew schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:29:
[...]
dat is inderdaad een handige functie.
Ik gebruik hem ook om "bij te sturen" in een bocht.. Lees: Ik heb het verkeerd ingeschat, en nu wil ik eigenlijk wat langzamer de bocht door dan dat ik erin gegaan ben ;-) Werkt erg fijn, want je hoeft dan geen gas terug te nemen, en de motor heeft niet de neiging om "omhoog" te komen.
Dit jaar op Lelystad nog gedaan op deze manier. Mijn lijn kwam verkeerd uit en aangezien er geen uitloop is was het of er af of platter gaan. Toen ik zag dat ik de bocht niet ging redden schrok ik. Daarna gelijk platter gooien en kijken waar ik heen wil.
Ik heb twee jaar rohdgebromd op een Ninja 250. De achterrem was daar identiek aan de voorrem, al is hij (volgens de natuurwet) wat minder effectief. Dat achterwiel heb ik regelmatig laten slippen tijdens noodremmen bij rotondes.
It's funny. But not ha-ha funny.
Tests wijzen uit dat remmen met de achterrem erbij een nog kortere remweg geeft dan alleen met de voorrem. Ik heb het volgende:
BMW Motorrad uses a system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake.
Als je de voorrem stevig gebruikt, voel je inderdaad het rempedaal wegvallen onder je voet.
Je voelt de extra vertraging ook, als je de achterrem gebruikt.
Heeft geen zin bij een noodstop, je hebt alle aandacht al nodig met je voorrem om te voorkomen dat je jezelf in weet ik wat duwt
Je voelt de extra vertraging ook, als je de achterrem gebruikt.
Heeft geen zin bij een noodstop, je hebt alle aandacht al nodig met je voorrem om te voorkomen dat je jezelf in weet ik wat duwt
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
TuurliijkRody schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:45:
Tests wijzen uit dat remmen met de achterrem erbij een nog kortere remweg geeft dan alleen met de voorrem.
Als bij de noodstop de ABS ingrijpt (op droog wegdek), heb je de motor niet 100% onder controle imho. Je knijpt dan waarschijnlijk te snel de rem in. Je kunt op 1/3 van de afstand van die pionnen stoppen, ver voordat de ABS ingrijpt.aidanl schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:26:
Sprak een instructeur van de week. Die zei dat het niet zo een probleem was om in ABS te komen bij de noodstop, hangt er alleen wel vanaf wanneer dat gebeurt. Als jij direct na de poortjes vol ABS in remt dan is het niet goed. Op een fiets zonder ABS ga je dan glijden. Als het aan de eind van de (dan wel korte) remming is maakt het minder uit. CBR keurt dit laatste dan alsnog goed.
Waar het CBR wel makkelijk doorheen kijkt is als de ABS ingrijpt op het achterwiel. Tijdens mijn noodstoppen grijpt de ABS eigenlijk standaard in op het achterwiel. Dit is puur, zoals PilatuS ook zegt, doordat je achterwiel het asfalt nauwelijks raakt. Hij heeft geen wrijving met het wegdek, je remt en hij blokkeert.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Instructeur zei ook, liever niet met ABS. Je zou de remming zonder ABS moeten kunnen beheersen. De reden dat ik het vroeg aan de instructeur was dat mijn vriendin toen aan het lessen was en ik haar en ook andere cursisten keer op keer met ABS de noodstop zag doen. 1 cursist zag ik zelfs met het achterwiel weg slippen omdat die veel te hard de voorrem direct in kneep en daardoor te weinig tractie had op het achterwiel.DragonSlayer666 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:23:
[...]
Als bij de noodstop de ABS ingrijpt (op droog wegdek), heb je de motor niet 100% onder controle imho. Je knijpt dan waarschijnlijk te snel de rem in. Je kunt op 1/3 van de afstand van die pionnen stoppen, ver voordat de ABS ingrijpt.
Waar het CBR wel makkelijk doorheen kijkt is als de ABS ingrijpt op het achterwiel. Tijdens mijn noodstoppen grijpt de ABS eigenlijk standaard in op het achterwiel. Dit is puur, zoals PilatuS ook zegt, doordat je achterwiel het asfalt nauwelijks raakt. Hij heeft geen wrijving met het wegdek, je remt en hij blokkeert.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Check de review filmpjes maar eens op internet... Tracer 700 schijnt de bom te zijn.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:38:
[...]
Ziet er goed uit, beetje een zwaardere uitvoering van de CB500X als ik het zo zie.
Hij is wel wat duurder dan de Honda variant, en die was eigenlijk al duurder dan ik voorzien had (maar omdat hij nieuw vs 2ehands was, wilde ik hem toch overwegen).
Het blijkt dat hij toch wel erg laag is, dus ik kijk nu terug naar grotere motoren.
Laag gewicht, maar genoeg power om leuk mee te spelen. Dit jaar zijn er volgens mij al flink wat van verkocht, dus ik verwacht volgend jaar een mooi aantal jonge occasion Tracer 700 op de markt.
Als je dan tijdens dat "even rondjes rijden" er maar wel op let dat je medecursisten niet in de gaten hebben dat je een noodstop gaat doenHTT-Thalan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:00:
[...]
Als voor/tijdens/na de rijles de instructeur bezig is met zetten/verplaatsen/ruimen van de pionnen, is de instructie altijd "gaan jullie maar even rondjes rijden".
Ik heb al een aantal keer medestudenten gehad die ook precies dat doen: rondjes rijden. In die 10 minuten (geschatte totaaltijd) kun je toch prima nog aan je zwakke punten werken, zoals die ene halve draai die niet lekker liep, of die noodstop...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mooi moment voor hen om ook de noodstop in de praktijk te testensteveman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:44:
[...]
Als je dan tijdens dat "even rondjes rijden" er maar wel op let dat je medecursisten niet in de gaten hebben dat je een noodstop gaat doen
Weten jullie toevallig of motorwinkels ook meedoen met de blackfriday?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Op Motor-forum een topic over voorbij zien komen en helaas doen er nauwelijks zaken mee aan de hype.. Maar daar in het topic werd ook al terecht aangegeven dat in de herfst er sowieso genoeg acties zijn bij de verschillende motorzaken. Die hebben geen black friday nodig.Hamza schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:48:
Weten jullie toevallig of motorwinkels ook meedoen met de blackfriday?
Een hele tijd terug heb ik ooit een bericht gepost in dit topic dat ik wellicht motor rijlessen wilde gaan nemen. Nu is het in september zo ver gekomen dat ik samen met 3 vrienden ben begonnen met lessen.
Afgelopen woensdag heb ik mijn AVB examen gedaan en ben in 1 keer geslaagd. Overigens was het inschieten van de ABS niet één zo'n probleem bij de noodstop. Ze willen overigens wel zien dat je zowel de voor- als achter rem gebruikt. Zo niet dan zak je voor dat onderdeel...
Mijn theorie heb ik anderhalve maand al gehaald en nu dus voorbereiden voor het laatste deel, het AVD examen. Langzamaan ben ik ook aan het kijken naar mijn begin motor. Eigenlijk twijfel ik tussen 2 modellen.
Of, de Kawasaki MT07, of de MT09 (2017 model). Heeft iemand eerder beide modellen (de oudere versie van de MT09 dan wel) gereden? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Als een vergelijkbaar model tweedehands goed te vinden is dan sta ik daar ook voor open. Ik heb wel eens gehoord dat je geen nieuwe motor als eerste motor moet kopen, maar tegelijk wil ik ook geen tweedehands motor kopen die ik niet tof vindt, alleen maar om dan een tweedehands te kopen. Dan koop ik liever een nieuwe en weet ik gewoon dat er beschadigingen op kunnen komen omdat ik nog beginnend motorbestuurder ben. Tips anyone?
Afgelopen woensdag heb ik mijn AVB examen gedaan en ben in 1 keer geslaagd. Overigens was het inschieten van de ABS niet één zo'n probleem bij de noodstop. Ze willen overigens wel zien dat je zowel de voor- als achter rem gebruikt. Zo niet dan zak je voor dat onderdeel...
Mijn theorie heb ik anderhalve maand al gehaald en nu dus voorbereiden voor het laatste deel, het AVD examen. Langzamaan ben ik ook aan het kijken naar mijn begin motor. Eigenlijk twijfel ik tussen 2 modellen.
Of, de Kawasaki MT07, of de MT09 (2017 model). Heeft iemand eerder beide modellen (de oudere versie van de MT09 dan wel) gereden? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Als een vergelijkbaar model tweedehands goed te vinden is dan sta ik daar ook voor open. Ik heb wel eens gehoord dat je geen nieuwe motor als eerste motor moet kopen, maar tegelijk wil ik ook geen tweedehands motor kopen die ik niet tof vindt, alleen maar om dan een tweedehands te kopen. Dan koop ik liever een nieuwe en weet ik gewoon dat er beschadigingen op kunnen komen omdat ik nog beginnend motorbestuurder ben. Tips anyone?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Full casco verzekering met een no-claimbeschermer, handkappen met valbescherming, kuipbeugel en een paar harde koffers achter. Kan er vrijwel niks meer gebeurenw4rguy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:55:
Tips anyone?
Ik heb op de MT07 gelest. Fijne motor, licht, wendbaar, maar ik ben zelf naar iets minder krachtigs uitgeweken als eerste motor - de Honda CB500X. Op zich niets mis met de MT07 als eerste motor, maar meteen voor de 115pk van de MT09 gaan is misschien overkill?
[ Voor 59% gewijzigd door Dryhte op 25-11-2016 16:04 ]
Voor zo ver ik heb gehoord en gezien op youtube is de MT09 zeer waarschijnlijk overkill. Die motor die weelie't heeel snel en is echt onrustig. Wel leuk om mee 'te spelen' zoals sommigen zullen zeggen, maar om als eerste motor te nemen misschien iets too much.
De Yamaha* MT07 is een erg toffe motor waar ik zelf denk ik op ga proefrijden zodra ik mijn A'tje heb.
De Yamaha* MT07 is een erg toffe motor waar ik zelf denk ik op ga proefrijden zodra ik mijn A'tje heb.
Ik kan dus erg moeilijk inschatten of dat ook gelijk overkill is, gezien het de eerste motor is. Een proefrit zou ik sowieso eerst doen, maar heb nog geen rijbewijs dus dat gaat lastig.Dryhte schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:03:
[...]
Ik heb op de MT07 gelest. Fijne motor, licht, wendbaar, maar ik ben zelf naar iets minder krachtigs uitgeweken als eerste motor - de Honda CB500X. Op zich niets mis met de MT07 als eerste motor, maar meteen voor de 115pk van de MT09 gaan is misschien overkill?
Ik les overigens op een Honda NC750S
Zo, hier ook weer geleerd om beter op de grond te letten voordat ik een hoop gas geef met m'n schamele '93 GS500.
Stond een knakker (redelijk op leeftijd) in een koekblik voor me bij het stoplicht, die al de gehele tijd dat ik achter hem rij constant naar beneden aan het kijken was om met z'n telefoon/piel/etc te spelen en dus al slingerend en met een slakkegang door het verkeer in Rotterdam heen rijdt. Zodra die dus die bij het stoplicht het verdomd om met het verkeer mee te rijden zodra die op groen sprong, dacht ik daar dus mooi even langs te schieten, niet oplettend dat links op de weg een rits bladeren lagen.
Ik schiet voorbij de stilstaande auto, maar de GS500's achterkant glijd over de bladeren en doordat hij waarschijnlijk spontaan grip pak op het asfalt wapper de achterkant vervolgens behoorlijk agressief meerdere keren van links naar rechts voor die auto uit, uiteraard een stuk minder extreem, maar zo ongeveer:

(bij gebrek aan beter omschrijvende foto, je zie zulke wobbles ook wel bij motorsport)
Het zal meer geluk dan wijsheid zijn geweest, maar ik kreeg hem weer in balans en was hierdoor dus voorbij die met z'n telefoon/zichzelf spelende bestuurder en kon nipt door het oranje stoplicht heenrijden.
Ik rij het hele jaar door (een jaar of 5), ook in de randstad (met zeiknatte tramrailsen en kinderkoppen) dus ik ben wel wat gladheid gewent, maar bijna m'n motor total-loss rijden door een paar bladeren is voor het eerst. Eigen schuld natuurlijk, maar zo zie je maar weer, het is zo gebeurd.
Stond een knakker (redelijk op leeftijd) in een koekblik voor me bij het stoplicht, die al de gehele tijd dat ik achter hem rij constant naar beneden aan het kijken was om met z'n telefoon/piel/etc te spelen en dus al slingerend en met een slakkegang door het verkeer in Rotterdam heen rijdt. Zodra die dus die bij het stoplicht het verdomd om met het verkeer mee te rijden zodra die op groen sprong, dacht ik daar dus mooi even langs te schieten, niet oplettend dat links op de weg een rits bladeren lagen.
Ik schiet voorbij de stilstaande auto, maar de GS500's achterkant glijd over de bladeren en doordat hij waarschijnlijk spontaan grip pak op het asfalt wapper de achterkant vervolgens behoorlijk agressief meerdere keren van links naar rechts voor die auto uit, uiteraard een stuk minder extreem, maar zo ongeveer:

(bij gebrek aan beter omschrijvende foto, je zie zulke wobbles ook wel bij motorsport)
Het zal meer geluk dan wijsheid zijn geweest, maar ik kreeg hem weer in balans en was hierdoor dus voorbij die met z'n telefoon/zichzelf spelende bestuurder en kon nipt door het oranje stoplicht heenrijden.
Ik rij het hele jaar door (een jaar of 5), ook in de randstad (met zeiknatte tramrailsen en kinderkoppen) dus ik ben wel wat gladheid gewent, maar bijna m'n motor total-loss rijden door een paar bladeren is voor het eerst. Eigen schuld natuurlijk, maar zo zie je maar weer, het is zo gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 25-11-2016 19:25 ]
Pentaxiaan
Ikzelf heb een tweedehands Kawasaki ER6N uit 2010 aangeschaft. Als beginnende rijder weet ik dat ik een keer zal uitglijden. En geloof me dat wil je echt niet. De kosten voor nieuwe kappen zijn heel hoog.w4rguy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:55:
Een hele tijd terug heb ik ooit een bericht gepost in dit topic dat ik wellicht motor rijlessen wilde gaan nemen. Nu is het in september zo ver gekomen dat ik samen met 3 vrienden ben begonnen met lessen.
Kijk een beetje rond voor een occasion en doe wat rijervaring op.
Indien je dat niet toch niet wilt zou ik kijken voor een goede verzekering. WA+ is sowieso aangeraden. Allrisk kost een vermogen voor een beginnende rijder.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik zou eerder voor de MT07 gaan dan voor de MT09. Niet dat het extra vermogen een probleem zal zijn, maar persoonlijk begin ik liever op een wat simpelere motor. Alles wat er in zo'n MT09 zit ga je toch niet gebruiken en het kost je toch een hoop extra geld met het risico op duurdere schade als je valt. Verder is upgraden ook altijd leuk. Liever met wat minder vermogen beginnen zodat upgraden later leuker is en je het vaker kan doen. Zelf vind ik zo rond de 4.000 euro voor een eerste motor wel genoeg. Tussen de 2.500 euro en 4.000 euro is er enorm veel moois 2e hands te koop. Zou zelf niet snel op iets duurs beginnen. Ook kan je met een motor van de rond dat bedrag lekker voor WA+ gaan wat heel veel geld scheelt. Ook als je wat ouder bent is All-Risk gewoon erg veel geld als je net je rijbewijs hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 25-11-2016 16:18 ]
Mijn Hornet krijg ik niet in een stoppie, maar wel aan het kwispelen. De ABS/rempomp grijpt blijkbaar nog net iets te veel in om het achterwiel echt in de lucht te krijgen.PilatuS schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:57:
Sowieso moet het gewicht eerst naar voren inderdaad. Gelijk vol inknijpen zonder ABS is een grote kans op onderuit gaan. Waar het oefenen mij meer omgaat is hoe hard je door kan knijpen na het aanleggen. Ook dat kan veel harder dan je denkt. Persoonlijk vind ik remmen oefenen iets wat iedereen eigenlijk ieder jaar wel eens zou moeten doen. Zelf doe ik het dus altijd aan het begin van het seizoen.
Zelf oefen ik dat (plus de halve draai, 't achtje en uitwijken) regelmatig, niet alleen aan het begin van het seizoen. Op zondag is het industrieterrein bij ons afgesloten met slagbomen, maar met de motor kan ik daar net langs. Voila: een afgesloten oefenterrein. Ik ben overigens niet de enige die dat doet en er maakt ook niemand een probleem van. Één keer een beveiliger die eens kwam kijken wat ik uitspookte, praatje mee gemaakt over de motor, en weer door. Ideaal!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het achtje word met mijn motor denk ik heel lastig. Zonder koppeling is het sowieso al onmogelijk.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:13:
[...]
Zelf oefen ik dat (plus de halve draai, 't achtje en uitwijken) regelmatig, niet alleen aan het begin van het seizoen. Op zondag is het industrieterrein bij ons afgesloten met slagbomen, maar met de motor kan ik daar net langs. Voila: een afgesloten oefenterrein. Ik ben overigens niet de enige die dat doet en er maakt ook niemand een probleem van. Één keer een beveiliger die eens kwam kijken wat ik uitspookte, praatje mee gemaakt over de motor, en weer door. Ideaal!
Remmen doe ik meestal ook wel wat vaker dan alleen in het begin van het seizoen. In het begin van het seizoen doe ik het sowieso altijd. Vind het zelf ook leuk om te doen. Wel flink knijpen op de tank anders hou je geen ballen meer over
Ik doe remmen en dingen als de denkbeeldige slalom altijd bij het Gelredome. Flink wat asvalt daar en na 18:00 is er niemand aanwezig. Ze zijn er wel vaak aan het lessen daar, maar dat is meestal aan 1x kant. Een tijdje terug waren er ook wat gasten met wheelies bezig dus dat is ook altijd leuk om te zien. Prima plek om lekker te kloten en te oefenen daar
Een schadereparatie is bij een motor van 2000 euro anders vaak net zo duur als bij eentje van 12000 euro hoor. Ik snap dat nooit zo goed: als je een reparatie zelf kunt of wilt betalen, neem je WA(+) en als je dat niet kunt of wilt neem je Volledig casco (oftewel all-risk). Ik zie niet in wat dat met de leeftijd of waarde van je motor te maken heeft...PilatuS schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:16:
Ik zou eerder voor de MT07 gaan dan voor de MT09. Niet dat het extra vermogen een probleem zal zijn, maar persoonlijk begin ik liever op een wat simpelere motor. Alles wat er in zo'n MT09 zit ga je toch niet gebruiken en het kost je toch een hoop extra geld met het risico op duurdere schade als je valt. Verder is upgraden ook altijd leuk. Liever met wat minder vermogen beginnen zodat upgraden later leuker is en je het vaker kan doen. Zelf vind ik zo rond de 4.000 euro voor een eerste motor wel genoeg. Tussen de 2.500 euro en 4.000 euro is er enorm veel moois 2e hands te koop. Zou zelf niet snel op iets duurs beginnen. Ook kan je met een motor van de rond dat bedrag lekker voor WA+ gaan wat heel veel geld scheelt. Ook als je wat ouder bent is All-Risk gewoon erg veel geld als je net je rijbewijs hebt.
Als er een deukje in de tank van een motor van 2.000 euro zit dan laat je die lekker zitten. Bij 12.000 euro word dat zonder All-Risk toch anders. De leeftijd die je hebt en de waarde van de motor bepaald natuurlijk ook voor een groot deel de premie. Mijn SV was All-Risk nog wel te doen met iets van 600 euro per jaar. Mijn RC8 gaat al naar 1.300 euro per jaar. Als je jong bent zonder schadevrije jaren gaat het over de 2.500 euro per jaar. Die 2.500 euro is gewoon te veel geld vind ik. Het risico dat je valt als je net je rijbbewijs hebt is ook best groot. Dus of je betaald je blauw aan premie of je neemt iets goedkoops wat een keer mag vallen.Icephase schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:23:
[...]
Een schadereparatie is bij een motor van 2000 euro anders vaak net zo duur als bij eentje van 12000 euro hoor. Ik snap dat nooit zo goed: als je een reparatie zelf kunt of wilt betalen, neem je WA(+) en als je dat niet kunt of wilt neem je Volledig casco (oftewel all-risk). Ik zie niet in wat dat met de leeftijd of waarde van je motor te maken heeft...
Ik ben gewoon van mening dat je het beste op iets simpels en goedkoops kan beginnen. Die droommotor komt later wel met genoeg rijervaring.
Mijn motor is All-Risk gewoon erg duur, ook met een hoge leeftijd of een hoop schadevrije jaren. Nu met 60.000km ervaring rij ik er graag op, maar met 0 ervaring liever niet. Ik denk ook dat je meer ontspannen kan rijden op motor van 2.000 in plaats van 12.000 euro als je net je rijbewijs hebt.
Los van het feit of het wel/niet goed is voor de veiligheid (om niet opnieuw zo'n lange discussie op te wakkeren) vind ik dat het wel degelijk helpt. Auto's ver voor mij gaan al wat opzij. Heel handig.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:19:
[...]
dan moeten we vind ik nu stellen dat een luide uitlaat bij draagt aan de veiligheid in de file omdat de koekblikken je dan kunnen horen aankomen. (die discussie duurt vast ook wel 15 paginas)
Nou ja, dat bedoel ik dus, ik heb al 2-3x gehad dat mijn achterwiel echt op het puntje zat van loskomen (dat is zonder ABS want dat heb ik nietPilatuS schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:19:
[...]
Je voelt wel als de achterkant omhoog gaat komen. Is ook gelijk de reden dat ik de achterrem nooit gebruik. Zeker met hard remmen heb je dan de kans dat ie blokkeerd. Dat kleine beetje extra remkracht is het risico van blokkeren niet waard.
Nou komt het achterwiel bij mijn remoefeningen niet echt snel los. Het gaat mij ook meer om durven hard te remmen. Je kan zo enorm hard remmen zonder dat er iets met het voorwiel of achterwiel gebeurt. Ik wil weten dat ik enorm hard kan remmen zonder problemen. Als je de kracht en mogelijkheden van de remmen niet kent durf je bij een noodstop ook niet flink door te knijpen. Het is juist fijn om te weten wat er mogelijk is zonder bang te zijn. Genoeg mensen die bij een noodstop maar 50% van het remvermogen gebruiken omdat ze bang zijn harder te remmen.
Dani Perdrosa (51 kg) heeft soms ook wat last van zijn gewicht?
Noodremmen bij rotondes? Een dagelijkse activiteit om de skills te trainen?Nero22 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:42:
Ik heb twee jaar rohdgebromd op een Ninja 250. De achterrem was daar identiek aan de voorrem, al is hij (volgens de natuurwet) wat minder effectief. Dat achterwiel heb ik regelmatig laten slippen tijdens noodremmen bij rotondes.
Ga mijn kappen ook niet laten vervangen. Rijdt verder prima. Vandaag nog een opmerking van 2 langslopende mannen gehad dat hij er goed uitzag. Schade valt gelukkig niet op.Hamza schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:12:
[...]
Ikzelf heb een tweedehands Kawasaki ER6N uit 2010 aangeschaft. Als beginnende rijder weet ik dat ik een keer zal uitglijden. En geloof me dat wil je echt niet. De kosten voor nieuwe kappen zijn heel hoog.
Kijk een beetje rond voor een occasion en doe wat rijervaring op.
Indien je dat niet toch niet wilt zou ik kijken voor een goede verzekering. WA+ is sowieso aangeraden. Allrisk kost een vermogen voor een beginnende rijder.
Op een of andere manier vind ik die MT-07 niet echt wat. Doet me denk aan een lesmotor (logisch want het is een veel gebruikte lesmotor

Ieder z'n eigen smaak.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
* Will_M heeft wat meer berichten per pagina ingesteld staan dus die consensus: My ASS 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xWxFNB-mPTU]
Om maar wéér een herhaalde post van me aan te halen...WE zien je je tóch wel, ook zonder die gevaarlichten!!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xWxFNB-mPTU]
Om maar wéér een herhaalde post van me aan te halen...WE zien je je tóch wel, ook zonder die gevaarlichten!!
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 25-11-2016 19:55 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
MT-07 heb ik een proefrit opgedaan. Onwijs makkelijk rijden en valt de bocht in. Meer een lesmotor / stuntmotor om gekke oefeningen mee te doen. Ik vond er niet veel aan.
Ik heb een MT-07 als eerste motor, om mee te leren rijden (ik moet nog wel ergens volgend jaar examen doen). Voor mij is het prima, ik ben er zeer tevreden mee omdat het me mijn beginnersfouten vergeeft - althans, zo voelt het aan. Ook super makkelijk te rijden in de stad, wat een groot voordeel is.
Ik zou gaan proefrijden en dan een keuze maken, maar vind het wel een leuke startersmotor. Ik heb wel het idee dat ik me zou vervelen na ongeveer 1-2 jaar, dus ik zit er al aan te denken om een BMW S1000R als een volgende motor te halen
we moeten blijven dromen!
Ik zou gaan proefrijden en dan een keuze maken, maar vind het wel een leuke startersmotor. Ik heb wel het idee dat ik me zou vervelen na ongeveer 1-2 jaar, dus ik zit er al aan te denken om een BMW S1000R als een volgende motor te halen
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Met de 749 heb ik in een "oh shit ik had meer afstand moeten houden" situatie in de spits ook eens het achterwiel van de grond gehad bij 130+ per uur, het ging goed maar uiteindelijk was uitwijken waarschijnlijk wat minder spannend geweest
130 is nietspagani schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:14:
ook eens het achterwiel van de grond gehad bij 130+ per uur
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VHDWJO_0oWU]
Dat is geen spitssituatie op de A12 met verkeer rondom, maar zeker een bruine streep op het asfalt moment ja
Ik heb jullie reacties gelezen en ben toch wel tot de conclusie gekomen dat de MT09 het niet moet gaan worden. Wat ik dan weer wel lastig vindt is dat de MT07 op dit moment tweedehands gewoon niet zoveel te vinden is op internet. Althans, een model uit 2014 betaal je alsnog bijna 5.000 euro voor. Dan vraag ik me dus af, waarom zou ik hem dan niet nieuw kopen?
Wellicht weten jullie van andere modellen die vergelijkbaar zijn en wel meer tweedehands beschikbaar zijn rond de 4.000 euro?
Wellicht weten jullie van andere modellen die vergelijkbaar zijn en wel meer tweedehands beschikbaar zijn rond de 4.000 euro?
w4rguy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:52:
Ik heb jullie reacties gelezen en ben toch wel tot de conclusie gekomen dat de MT09 het niet moet gaan worden. Wat ik dan weer wel lastig vindt is dat de MT07 op dit moment tweedehands gewoon niet zoveel te vinden is op internet. Althans, een model uit 2014 betaal je alsnog bijna 5.000 euro voor. Dan vraag ik me dus af, waarom zou ik hem dan niet nieuw kopen?
Misschien dat je beter eens op een MT-07 kunt gaan rijden voordat je dit soort uitspraken doet?
Je mag ook mijn MT-10 (2016) overnemen.. Ik vrees dat je daar niet een écht veel betere koop aan gaat overhouden.
Voor 4K koop je simpelweg gezegd géén recente fiets...
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-11-2016 23:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jawel hoor, een Kawasaki Ninja 300wimmel_1 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:10:
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je reactie vandaan komt. Ik heb aangegeven dat ik aan het snuffelen ben geweest en op de MT07 en MT09 uit kwam. Daarop werd gezegd dat ik het niet moest doen en beter een goedkopere tweedehands kan kopen als eerste motor. Wat prima advies is, maar de motor die ik heb gezocht kan ik daar niet voor vinden. Dus is mijn vraag, welke vergelijkbare fietsen ik dan naar kan kijken.wimmel_1 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:10:
[...]
![]()
Misschien dat je beter eens op een MT-07 kunt gaan rijden voordat je dit soort uitspraken doet?
Je mag ook mijn MT-10 (2016) overnemen.. Ik vrees dat je daar niet een écht veel betere koop aan gaat overhouden.
Tuurlijk begrijp ik ook wel dat het dan geen recente zal zijn. Maar als je dan zegt dat de Suzuki GSR600 een vergelijkbaar model is die wel voor die prijs beschikbaar is, dan kan ik al iets verder kijken. Die zag ik in ieder geval wel voor 'acceptabele prijzen' op internet zweven. Maar wellicht zegt iemand hier wel dat ik het niet moet doen om reden X/Y/Z en dat er betere/betrouwbaardere alternatieven zijn.
w4rguy, om nog maar een mening te geven.
Koop wat jij wilt hebben, niemand kan in je portemonnee kijken noch je zelfbeheersing en voertuigcontrole bepalen. Of je nu valt met 10 jaar ervaring of met 10 maanden, kapot is kapot en de kosten om het te herstellen zijn echt niet anders als je meer ervaring hebt. Wat je vaak ziet is dat mensen naarmate ze meer ervaring krijgen ook sneller gaan rijden en dat imho het risico op ongelukken echt niet zo veranderd. Bepaal gewoon zelf welk risico je kunt en wilt dragen en baseer daarop je budget. En koop binnen dat budget de motor waar jij blij van wordt.
Enige wat ik je zou adviseren is:
1. geen grote motor als je klein bent, andersom ook niet maar is minder gevaarlijk
2. geen zware (gewicht) motor als je niet zo sterk bent
Koop wat jij wilt hebben, niemand kan in je portemonnee kijken noch je zelfbeheersing en voertuigcontrole bepalen. Of je nu valt met 10 jaar ervaring of met 10 maanden, kapot is kapot en de kosten om het te herstellen zijn echt niet anders als je meer ervaring hebt. Wat je vaak ziet is dat mensen naarmate ze meer ervaring krijgen ook sneller gaan rijden en dat imho het risico op ongelukken echt niet zo veranderd. Bepaal gewoon zelf welk risico je kunt en wilt dragen en baseer daarop je budget. En koop binnen dat budget de motor waar jij blij van wordt.
Enige wat ik je zou adviseren is:
1. geen grote motor als je klein bent, andersom ook niet maar is minder gevaarlijk
2. geen zware (gewicht) motor als je niet zo sterk bent
Een MT-10 voor 4k?wimmel_1 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:10:
[...]
![]()
Heb je aardig wat km's gereden
Een Street triple is wellicht ook leuk. Iets ouder, maar naar mijn mening een erg leuke fiets om op te beginnen.w4rguy schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:35:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je reactie vandaan komt. Ik heb aangegeven dat ik aan het snuffelen ben geweest en op de MT07 en MT09 uit kwam. Daarop werd gezegd dat ik het niet moest doen en beter een goedkopere tweedehands kan kopen als eerste motor. Wat prima advies is, maar de motor die ik heb gezocht kan ik daar niet voor vinden. Dus is mijn vraag, welke vergelijkbare fietsen ik dan naar kan kijken.
Tuurlijk begrijp ik ook wel dat het dan geen recente zal zijn. Maar als je dan zegt dat de Suzuki GSR600 een vergelijkbaar model is die wel voor die prijs beschikbaar is, dan kan ik al iets verder kijken. Die zag ik in ieder geval wel voor 'acceptabele prijzen' op internet zweven. Maar wellicht zegt iemand hier wel dat ik het niet moet doen om reden X/Y/Z en dat er betere/betrouwbaardere alternatieven zijn.
Truimph street triple R 2009
€ 4.750,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Toen ik mijn ktm ging inruilen sprak ik met de dealer over de inruilprijzen en die gaf aan dat de MT-07 behoorlijk waardevast is en ze daar bij inruil binnen 1-2-3 jaar dus nog best veel voor geven. En je raad hem al, daar betaal jij als tweedehands koopjes jager weer voor 
Hoe dan ook vind ik de waarde van een fiets niet zo heel boeiend, tuurlijk hoe goedkoper hoe beter. Maar als ik het de prijs waard vind, en dat hangt dus direct af van of ik het kan betalen, dan boeit de rest mij niet zo.
Mijn motor vertegenwoordigd mij plezier en lol in de zomer periode dus wat mij betreft is dat niet in geld uit te drukken
Hoe dan ook vind ik de waarde van een fiets niet zo heel boeiend, tuurlijk hoe goedkoper hoe beter. Maar als ik het de prijs waard vind, en dat hangt dus direct af van of ik het kan betalen, dan boeit de rest mij niet zo.
Mijn motor vertegenwoordigd mij plezier en lol in de zomer periode dus wat mij betreft is dat niet in geld uit te drukken
Zo, ik heb een motor veiliggesteld
.
He, niks tegen mijn brommer! Ik rijd jullie allemaal eruit op de 3/4 mile!
Als jullie in de zesde versnelling beginnen en ik een voorsprong van 400 meter neem, maar dat zijn detals.
Daarbuiten, had jij niet een ninja 250?
[ Voor 9% gewijzigd door DragonSlayer666 op 26-11-2016 11:07 ]
Ik zou er zo opstappen, niks mis meeDragonSlayer666 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:06:
[...]
He, niks tegen mijn brommer! Ik rijd jullie allemaal eruit op de 3/4 mile!
Als jullie in de zesde versnelling beginnen en ik een voorsprong van 400 meter neem.
Idd. En dan lekker op assen ermee knallen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb gisteren mijn BMW (F650GS) weer in de winterstand gezet, bij mijn ouders in de schuur. Tussen 1 december en 1 maart stopt de verzekering, dus in het voorjaar kan ik weer gaan rijden.
Ik heb een paar mooie Alpinestar motorlaarzen, paar jaar geleden op de beurs in Utrecht gekocht. Het zijn Alpha Touring (waterproof) laarzen en ze zitten erg goed. Ik doe vaak schoenen schoonmaken en opnieuw "conditionen" met schoencreme en schoenpoets, maar deze zijn eigenlijk altijd van leer.
Weet iemand ook je dit soort motorlaarzen moet "behandelen"? Met speciale middeltjes? Of gewoon schoonmaken met water en verder niks aan doen?
Ik heb een paar mooie Alpinestar motorlaarzen, paar jaar geleden op de beurs in Utrecht gekocht. Het zijn Alpha Touring (waterproof) laarzen en ze zitten erg goed. Ik doe vaak schoenen schoonmaken en opnieuw "conditionen" met schoencreme en schoenpoets, maar deze zijn eigenlijk altijd van leer.
Weet iemand ook je dit soort motorlaarzen moet "behandelen"? Met speciale middeltjes? Of gewoon schoonmaken met water en verder niks aan doen?
Beetje vet of vaseline op een schone laars, meer niet.
Verwijderd
water en een milde zeep, bije was of zo na behandelen of een keertje leervet kopen en daar de rest van je leven mee doen,GoeiedagEem schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:09:
Ik heb gisteren mijn BMW (F650GS) weer in de winterstand gezet, bij mijn ouders in de schuur. Tussen 1 december en 1 maart stopt de verzekering, dus in het voorjaar kan ik weer gaan rijden.
vaseline zou ik niet doen omdat ik denk dat je dan je adement vermogen van je laars mischien de nek om doet
In mijn zoektocht naar een mooie zx6r (j model) kom ik steeds vaker mooie zx9r modellen tegen. Het lijkt zelfs of deze betaalbaarder zijn dan een vergelijkbare zx6r. Zijn er specifieke problemen bekend met dit model?
Is het teveel voor een eerste motor? Ik heb 2 weken mijn motorijbewijs en 15 jaar mijn autorijbewijs.
Voorbeeldje:
Is het teveel voor een eerste motor? Ik heb 2 weken mijn motorijbewijs en 15 jaar mijn autorijbewijs.
Voorbeeldje:
Verwijderd
gevoelsmatig ligt het voor mij bij. 125 of lager is brommer.
alle scooters zitten voor mij ook in de brommer categorie*, Dus inclusief the tmax (*als in, het zijn geen motoren maar 2 hebben wielen en gebruiken benzine dan resteert de klasse "brommer")
de ZX9 is een soort van de "laatste sport motor die echt comfortabel was"Erapaz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:20:
In mijn zoektocht naar een mooie zx6r (j model) kom ik steeds vaker mooie zx9r modellen tegen. Het lijkt zelfs of deze betaalbaarder zijn dan een vergelijkbare zx6r. Zijn er specifieke problemen bekend met dit model?
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Kawa en Honda waren niet van de 1000ccs tot wat later, dus in vermogen legt ie het wel af tegen een eerste generatie R1 of GSXR.
maar het dikke voordeel van de ZX9R is dat de clipons boven de kroonplaat zitten.
dat scheelt mischien maar een paar centimeter vergeleken met wat nu "standaard is (clipons onder de kroonplaat) maar zit veel relaxter.
buiten dat om, er zijn legio fora vol geschreven. er zit af en toe een rotte appel tussen. maar als je er 1 kan vinden met onderhoud historie die netjes is bijgehouden.... gewoon voor gaan. Persoonlijk zou ik wel de laatste generatie nemen. (en zeker voor een groene gaan, die is makkelijker in de verkoop)
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 11:26 ]
Komt net voorbij in m'n youtube-recommended, moet wel de meest droevige manier van onderuitgaan zijn die ik heb gezien
YouTube: How To Break Your Collarbone

staat nog op de todo list!Tylen schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:08:
Idd. En dan lekker op assen ermee knallen.
Over 300cc's gesproken, heeft iemand, die niet met A2 is begonnen, ooit wel eens op een 300cc motor gereden? Ben wel eens nieuwsgierig
https://www.motoportbreda...ducts/HEX11777012_G889788
Ik zorg voor een controle beurt van veelvoorkomende zaken (olie, remmen etc) en wat TA specifieke zaken (cdi stekkers enzo) en doe dinsdag een aanbetaling. Hij blijft dan tot januari daar staan zodat ik ondertussen ook een set beugels en koffers kan regelen.
Vermits de proefrit dan uitwijst dat de motor gebrekensvrij functioneert gaat jij mee naar huis
Gaafste kleur stelling wat mij betreft
Vind hem wel behoorlijk geprijsd voor een 26 jaar oude motor

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gefeliciteerd!HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:22:
[...]
Ik zorg voor een controle beurt van veelvoorkomende zaken (olie, remmen etc) en wat TA specifieke zaken (cdi stekkers enzo) en doe dinsdag een aanbetaling. Hij blijft dan tot januari daar staan zodat ik ondertussen ook een set beugels en koffers kan regelen.
Vermits de proefrit dan uitwijst dat de motor gebrekensvrij functioneert gaat jij mee naar huis.
Puur uit interesse, omdat ik bij mezelf merk dat ik de stap naar het uiteindelijk kopen van een motor lastig vind, voornamelijk vanwege het ontbreken van technische kennis: Die controle doe je neem ik aan voor de aanbetaling? Wie voert die uit? Kun je dit zelf of betaal je hiervoor?
Ik wil namelijk ook een tweedehands van 15+ jaar oud kopen, vandaar.
De generieke zaken laat ik door hem zelf doen, de transalp specifieke zaken lopen we dan samen na, die heb ik opgezocht op fora enzo.Erapaz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:27:
[...]
Gefeliciteerd!
Puur uit interesse, omdat ik bij mezelf merk dat ik de stap naar het uiteindelijk kopen van een motor lastig vind, voornamelijk vanwege het ontbreken van technische kennis: Die controle doe je neem ik aan voor de aanbetaling? Wie voert die uit? Kun je dit zelf of betaal je hiervoor?
Ik wil namelijk ook een tweedehands van 15+ jaar oud kopen, vandaar.
Ik sluit niet uit dat er nog een beetje onderhandeld word inclusief de beurt enzo. Voordeel is dat deze wel in hele nette staat is, de winkel eigenaar ontzettend behulpzaam en het is 2km van mijn huis. Ik kijk nu niet op honderd euro voor een fijne klantervaring.Bommes schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:26:
Gaafste kleur stelling wat mij betreft![]()
Het is een oudje, maar hopelijk kan ik hier wel veel zelf aan doen en dus kluservaring opdoen
En voor de financiëel adviseurs: ik lap hem contant
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-11-2016 14:35 ]
Ik snap je keuzes en overwegingen wel hoor.
Voor dit soort bedragen is het vaak een speld in een hooi berg om iets te vinden dat netjes is.
En zeker die oude serie vind ik gewoon een gave fiets, met wat vette koffers en beugels er op gewoon een stoer ding.
Voor dit soort bedragen is het vaak een speld in een hooi berg om iets te vinden dat netjes is.
En zeker die oude serie vind ik gewoon een gave fiets, met wat vette koffers en beugels er op gewoon een stoer ding.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Goed gesprek gehad bij de niet nader te noemen dealer. Zeer behulpzaam en cooperatief. Op een nieuwe motor is de korting gering. Op de accesoires kun je wel iets korting krijgen.
De Multistrada 950 gaat begin Feb 2017 in productie. Eerste modellen worden begin maart verwacht. Met aanbetaling van EUR 1,000 sta ik hoog op de lijst.
Accesoires waar ik over nadenk:
- enduro pakket met o.a. Valbeugels, karter beschermer onderkant, mistlichten etc (eur 1,390)
- termignoninslipon (eur 950 (!))
- alu koffer zijkoffer set (eur 1,600(!))
- Handvatverwarming (eur 220)
- navigatie houder (eur 80)
Ik overweeg sterk om gedeeltelijk voor 3rd party assecoires te gaan. Met name koffers en enduro pakket vind ik wel heel prijzig.
De Multistrada 950 gaat begin Feb 2017 in productie. Eerste modellen worden begin maart verwacht. Met aanbetaling van EUR 1,000 sta ik hoog op de lijst.
- enduro pakket met o.a. Valbeugels, karter beschermer onderkant, mistlichten etc (eur 1,390)
Ik overweeg sterk om gedeeltelijk voor 3rd party assecoires te gaan. Met name koffers en enduro pakket vind ik wel heel prijzig.
In 1 keer klaar zijn en meteen ermee op vakantie kunnen is ook wat, maatje van mij heeft bijna jaar moeten wachten op Touratech koffers voor zijn KTM 1290 AdventureRequiem19 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:56:
Goed gesprek gehad bij de niet nader te noemen dealer. Zeer behulpzaam en cooperatief. Op een nieuwe motor is de korting gering. Op de accesoires kun je wel iets korting krijgen.
Kofferset + rek geregeld voor een zacht prijsje. Moet wel even over de Autobahn laagvliegen om ze op te halen, wat jammer nou
.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-11-2016 18:30 ]
Poeh dat zijn hoge prijzen... indien mogelijk zou ik voor een 2ehands kofferset à 400 EUR. Dat scheelt al 1200 EUR.Requiem19 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:56:
De handvatverwarming en de navigatiehouder zou ik sowieso zelf aanschaffen.
Handvatverwarming is rond de 60-70 euro. Ze doen allemaal hetzelfde namelijk je binnen palm verwarmen.
De navigatiehouder kan je ook veel goedkoper vinden en is makkelijk zelf te monteren.
Sowieso kan ik Italiaans rijden met aftermarket niet-Italiaanse meuk eraan nooit zo rijmen, maar dat zal wel iets persoonlijk zijnGBTW schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:02:
[...]
In 1 keer klaar zijn en meteen ermee op vakantie kunnen is ook wat, maatje van mij heeft bijna jaar moeten wachten op Touratech koffers voor zijn KTM 1290 Adventure
Dan kan ik ook wel weer lachen om de huidige reclamecampagne van MV Agusta: Wishing you an expensive christmas
Vandaag richting Ten Kate geweest om wat handschoenen te checken. Matige assortiment in de winkel. Dat is wel altijd jammer, ook als er alleen maar grote maten zijn. Denk ook een aan de kleintjes. 
Helaas hadden ze niet de Alpinestars SR-3 die ik wou passen. Toch niet met lege handen naar huis gegaan.
Helaas hadden ze niet de Alpinestars SR-3 die ik wou passen. Toch niet met lege handen naar huis gegaan.
Brrr, was frips vanmiddag! Uurtje over de snelweg, al reed 't op een gegeven moment niet echt meer door..
Dacht dat op een gegeven moment de dikke mist aan 't aanvriezen was, maar dat bleek later een laag zout te zijn, getuige de strooiert die rustig ergens voor ons reed
Dacht dat op een gegeven moment de dikke mist aan 't aanvriezen was, maar dat bleek later een laag zout te zijn, getuige de strooiert die rustig ergens voor ons reed
De standaard Guzzi Stelvio koffers zijn ook gewoon SW-Motech Trax Evo met het MG logo. BMW laat zijn koffers maken door Touratech (vandaar dat hij een jaar moest wachten, BMW orders gingen voor).pagani schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:52:
[...]
Sowieso kan ik Italiaans rijden met aftermarket niet-Italiaanse meuk eraan nooit zo rijmen, maar dat zal wel iets persoonlijk zijn
Dan kan ik ook wel weer lachen om de huidige reclamecampagne van MV Agusta: Wishing you an expensive christmas
Yep zoals op mijn 'Honda' topkoffer binnenin Shad te lezen valt
Zo'n nieuwe Multistrada heeft een TFT scherm met indicatie voor de handvatverwarming, daardoor zou ik het sowieso af fabriek ingebouwd willen. Een extra bedieningskastje ziet er niet uit op een Italiaanse schoneHamza schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:43:
[...].
Handvatverwarming is rond de 60-70 euro. Ze doen allemaal hetzelfde namelijk je binnen palm verwarmen.
AUW!Martin schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:21:
Komt net voorbij in m'n youtube-recommended, moet wel de meest droevige manier van onderuitgaan zijn die ik heb gezien![]()
Het doet mij denken aan mijn fietsongeluk van anderhalf jaar geleden. Toen was ik alleen niet bezig met mijn mobiel
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Maar wel goed dat hij het filmpje op youtube zet. Een ongeluk zit in een klein hoekje.Martin schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:21:
Komt net voorbij in m'n youtube-recommended, moet wel de meest droevige manier van onderuitgaan zijn die ik heb gezien![]()
Oude zx9r's hebben last van zakkende cilinder bussen (97 en eerder dacht ik). Wellicht dat dat de prijs wat drukt en verder zijn het geen supersport motoren, meer een cbr600f op steroïden.Erapaz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:20:
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Jaren op zo'n zx600j gereden en dat zijn prima fietsen, remschijven trekken krom maar dat was het dan wel. Zelf 40dkm mee gereden (en counting) en alleen een setje schijven versleten naast het reguliere onderhoud. Volgens mij zijn die grotendeels vergelijkbaar met die zx9r's 98-2004.
Ik heb inmiddels ook gevonden dat de versnellingsbak op modellen t/m 1999 een probleem kan zijn (design fout). Voor de rest schijnen ze behoorlijk bulletproof te zijn.Bastard schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:27:
[...]
Oude zx9r's hebben last van zakkende cilinder bussen (97 en eerder dacht ik). Wellicht dat dat de prijs wat drukt en verder zijn het geen supersport motoren, meer een cbr600f op steroïden.
Jaren op zo'n zx600j gereden en dat zijn prima fietsen, remschijven trekken krom maar dat was het dan wel. Zelf 40dkm mee gereden (en counting) en alleen een setje schijven versleten naast het reguliere onderhoud. Volgens mij zijn die grotendeels vergelijkbaar met die zx9r's 98-2004.
Maar stiekem vind ik het model t/m 1999 met de enkele koplamp supergaaf.
Op je spiegel gaan liggen werkt meestal ook niet bevorderlijk hecaesar1000 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:02:
[...]
Bij 1-cilinders wel opletten met het moment waarmee je alles aandraait. Doe je het verkeerd dan vergroot je de kans dat bv. je spiegel kapot trilt/los trilt.
Ik had dat ook altijd met die GSX650F van mij, en eigenlijk met alle motoren toch wel in mindere of meerdere mate...PilatuS schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:28:
[...]
Bij mijn SV zag ik niets zonder mijn armen in te trekken. Bij de RC8 zitten ze een stuk beter. Ik kan precies tussen mijn armen en lichaam door naar achteren kijken. Ook steken ze ver genoeg uit om langs mijn armen naast mij te kijken. De spiegels zitten op de RC8 vrij laag en bij de SV zaten ze veel hoger. Ze zitten nu zelfs zo laag dat ik er met mijn handen tegenaan kom als ik het stuur maximaal beweeg. Ben er wel heel blij mee zoals het nu is. Met de SV zat ik altijd te kloten en nu kan ik zelfs achter mij zien. Met de Hornet was het precies zo als bij de SV. Vreemd genoeg werken spiegels die laag zitten dus veel beter.
Zo dan, kan bijna niet gekker worden, snap idd dat je daar een beetje overdonderd door bent.Bommes schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:07:
Maandag had ik een gesprek met mijn werkgever, waar ik nu sinds september werk. Kreeg een opmerking over mijn vervoer.
Ik wissel alle mogelijkheden die ik heb af, dus auto, camper en motor.
De motor vind hij eigenlijk al niets, maar de camper dat kon echt niet.
Ik dacht dat hij bedoelde naar klanten maar hij bedoelde, bleek wat later, naar de zaak. Camper parkeer ik gewoon aan de straat op het industrieterrein waar ons bedrijf zit..Dat vond hij geen gezicht en dus niet de bedoeling.
Ik was een beetje overdonderd, naar klanten snap ik wel dat met een camper aankomen wel wat vreemd is maar naar de zaak..![]()
Nog ff en hij gaat mee nog vertellen dat mijn fiatje punto echt beneden zijn niveau is![]()
Op de motor vroeg hij of dat op vaste dagen was want dan kon hij zorgen voor een huur auto op die dagen zodat ik indien nodig daarmee naar klanten kan.
Nee dat is dus niet op vaste dagen..![]()
Evengoed, ik vandaag op de motor omdat ik volgens planning op de zaak moest werken.
Echter om 12:00 en klant aan de Tel. met een storing.
Dus gereedschap koffer achter op de buddy, laptop in de "topkoffer" en gaan.![]()
[afbeelding]
Als hij wil bepalen in of op wat voor voertuig ik me verplaats dan zorgt hij naar voor een lease slet..![]()
Tot die tijd is het mijn keuze en vrijheid.
Wat een muts

Soortgelijke discussie over de royale vergoeding (19ct) en het regelmatig eigen gebruik van eigen auto heb ik bij ons ook gehad, echt drama... Moet van 2 kanten komen en jij bent voor hun op klus. Ik legde er zelf ook telkens flink geld bij...
Verzekering is ook een wassen neus, collega heeft schade gehad onder werktijd en de grootste ellende. Ik zelf ook en heb zelf voor de extra kosten moeten opdraaien (buiten eigen schuld), kreeg wel die dag vrij om de dingen kunnen regelen. Kenteken edg nog nooit hoeven doorgeven, dus in hoevere het nu dan echt geregeld is. Beetje triest.
Lijkt wel alsof je bij ons werkt haha.
Vanwaar dat dan? Je valt toch meer op en zo is het mij ook geleerd bij een bijscholing op de motor.breew schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:15:
[...]
Op mijn GS gaat het stuur ruim over de spiegels van personenauto's heen... spiegels van bestelbusjes zijn een ander verhaal ;-)
Wat trouwens fijn zou zijn, is wanneer motorrijders die tussen de file doorrijden ook eens in hun spiegels kijken. Gisteren weer 5 kilometer tegen de irritante alarmlichten van een voorganger aan zitten kijken.
en voor wie de schoen past: kappen met richting/alarmlichten aangeven bij tussen de file doorrijden!!!
En opzij gaan met filerijden is idd een ding, maar als je gewoon vlotjes tussen het verkeer door rijdt moet het spul achter je maar even geduld hebben, ik ga niet met een verschil van 30+ tussen de auto's door.
Welkom ik mijn wereld.
En dit al een dik jaar

Laatste heldere moment was een Transalp, met een oudere versie met carb best lol gehad, nieuwer model gereden en die was wel grappig maar toch best wel tam en weinig spannend. Dan maar wezen kijken bij een Tenere 660, onwijs tof ding, helemaal goed, maar die 35kw standaard dat valt toch wat tegen met het spul wat ik gewend ben.
Ducati en betrouwbaarheid en prijzen, KTM en prijzen... Zucht
RC8 is nog wel een beetje een droom maar ook daarmee de onderhoudsprijzen.
Volgende optie is een Aprilia Dorsuduro 750:
- Vermogen check
- Zithoogte check
- Speels check
- Niet te log check
- Techniek check
- Betaalbaar check
Etc...
[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 27-11-2016 12:18 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Onderhoud van de RC8 is vrij standaard. Kleine beurt bij iedere 10.000 en een grote bij iedere 20.000. De kleine beurt stelt weinig voor en is ook zelf te doen. De grote is kleppenstellen, maar dat valt wel mee omdat het iedere 20.000 is. Wat dat betreft is niet anders als Honda of Yamaha. Nou doet KTM het qua betrouwbaarheid wel wat minder goed, maar als het heel blijft is het allemaal standaard en niet duurder dan andere merken. Bij sommige Ducati's heb je nog de riemen die moeten, daar heeft de KTM geen last van.Joopieboy schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:42:
[...]
Ducati en betrouwbaarheid en prijzen, KTM en prijzen... Zucht
RC8 is nog wel een beetje een droom maar ook daarmee de onderhoudsprijzen.Van het voorjaar toch maar weer eens mee gaan rijden, alleen al omdat het een grote wens is.
De RC8 is toch best een betrouwbare motor in tegenstelling tot de grote 1 cilinders van KTM. Helemaal als je de motor alleen voor de lol gebruikt en dus niet heel veel kilometers maakt is het onderhoud niet echt een punt wat slecht is.
Mja onderhoudsprijzen en onderdelen zijn wel wat duurder natuurlijk, betrouwbaarheid is een dingetje maar verder valt het dus wel mee.
Interval is ook niet echt schokkend tov andere motoren.
Hoeveel liter tank en wat reed jij gemiddeld zo weg?
Hoeveel liter tank en wat reed jij gemiddeld zo weg?
Onderdelen voor onderhoud vallen wel mee. Vallen is wel een duur geintje als het zou gebeuren.
Mijn radiator was dit jaar na een ritje op de autobahn lek en hoewel de radiator duur was viel het verder erg mee. Er zaten haarscheurtjes in de rad dus die was al zwak. Er toen zo hard mee rijden was net te veel.
Qua verbruik was het voor het mappen iets van 1 op 15 en nu iets van 1 op 12 na het mappen. Het lampje gaat aan bij 160 tot 180km. Geen idee hoeveel er dan nog in de tank zit.
Mijn radiator was dit jaar na een ritje op de autobahn lek en hoewel de radiator duur was viel het verder erg mee. Er zaten haarscheurtjes in de rad dus die was al zwak. Er toen zo hard mee rijden was net te veel.
Qua verbruik was het voor het mappen iets van 1 op 15 en nu iets van 1 op 12 na het mappen. Het lampje gaat aan bij 160 tot 180km. Geen idee hoeveel er dan nog in de tank zit.
Velgen zijn ook nog een zwakke plek, waar de spaak in de velg steekt wil wel is doorrotten...HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:22:
[...]
Vermits de proefrit dan uitwijst dat de motor gebrekensvrij functioneert gaat jij mee naar huis.
Mijn buurman heeft nog 2 prima lopende at's in de schuur staan met +100.000km waar van beide de achtervelg gespleten is.
Bekend punt inderdaad, ga ik op letten!charrel schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:19:
[...]
Velgen zijn ook nog een zwakke plek, waar de spaak in de velg steekt wil wel is doorrotten...
Mijn buurman heeft nog 2 prima lopende at's in de schuur staan met +100.000km waar van beide de achtervelg gespleten is.
Ja precies, hoop smiles per gallon iigPilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:15:
Onderdelen voor onderhoud vallen wel mee. Vallen is wel een duur geintje als het zou gebeuren.
Maar zo een rad kan gebeuren ja, is ook een flinke keienvanger zo voorin haha.
Wat heet pricey. mijn LC8 had rond 50K wat olie druppels rond een pakking maar alhoewel de onderdelen niet echt duurder zijn blijken de onderhoudsbeurten wel aardig aan de prijs.PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:42:
[...]
Onderhoud van de RC8 is vrij standaard. Kleine beurt bij iedere 10.000 en een grote bij iedere 20.000. De kleine beurt stelt weinig voor en is ook zelf te doen. De grote is kleppenstellen, maar dat valt wel mee omdat het iedere 20.000 is. Wat dat betreft is niet anders als Honda of Yamaha. Nou doet KTM het qua betrouwbaarheid wel wat minder goed, maar als het heel blijft is het allemaal standaard en niet duurder dan andere merken. Bij sommige Ducati's heb je nog de riemen die moeten, daar heeft de KTM geen last van.
De RC8 is toch best een betrouwbare motor in tegenstelling tot de grote 1 cilinders van KTM. Helemaal als je de motor alleen voor de lol gebruikt en dus niet heel veel kilometers maakt is het onderhoud niet echt een punt wat slecht is.
And it goes BRAAAAAPP!
Als er iets is kan het natuurlijk altijd prijzig zijn. Het vervangen van mijn radiator was qua uurloon erg goedkoop. Het was maar anderhalf uur inclusief diagnose, plaatsen en vullen.ROFLASTC schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:51:
[...]
Wat heet pricey. mijn LC8 had rond 50K wat olie druppels rond een pakking maar alhoewel de onderdelen niet echt duurder zijn blijken de onderhoudsbeurten wel aardig aan de prijs.
Ik heb de 1098 nog overwogen, maar die moet sowieso 2x zo vaak een grote beurt van 1000 euro per keer hebben. De grote beurt van de RC8 is goedkoper en moet half zo vaak. Dat is natuurlijk met alleen standaard ondehoud een enorm verschil.
Tuurlijk zal het allemaal wat duurder zijn dan bij een Honda, maar het is veel goedkoper dan Ducati.
Absoluut hoor maar imo blijft het een beetje alsof je een Carrera hebt. Honda,Yamaha etc hebben allemaal zo hun dure paradepaardjes maar die zijn een relatief kleiner aandeel van het hele gamma dan KTM dat vooral het renpaard merk lijkt te willen zijn.
Niet dat ik mijn LC8 niet zelf heel duur heb gemaakt. Dagwaarde staat nu hoger dan de aankoop met iets meer dan 50K op de teller.
And it goes BRAAAAAPP!
Vaak te maken met complexiteit en duur van acties. Voor een Super Tenere (xt1200z) is kleppen stellen bijvoorbeeld 8 man uur werk, daar wordt je niet blij van.ROFLASTC schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:51:
[...]
Wat heet pricey. mijn LC8 had rond 50K wat olie druppels rond een pakking maar alhoewel de onderdelen niet echt duurder zijn blijken de onderhoudsbeurten wel aardig aan de prijs.
Bij mijn guzzi moet voor de koppeling vervangen heel het blok uit het frame, gelukkig hoeft dat niet bij die van mij maar er is een jaar gang geweest waarbij de koppeling faalde. Meestal onder garantie vervangen maar als dat niet het geval is doet het wel pijn.
[ Voor 22% gewijzigd door GBTW op 27-11-2016 15:59 ]
Je zou ook een shiver 750 kunnen overwegen, of als je budget het toelaat gaan voor een nieuwe shiver 900 volgend jaar...Joopieboy schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:33:
[...]
Ja precies, hoop smiles per gallon iigGsx ging net even over de 200 heen, en zoals die Aprillia is dan een 140-150km wat ik zo lees. Dus dat is gewoon prima te doen.
Maar zo een rad kan gebeuren ja, is ook een flinke keienvanger zo voorin haha.
De shiver haalt zo'n 180-190 km op een tank
Vandaag in Duitsland gescoord, in Drolshagen nog wel (ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hij woont er mooi
) voor 220 euro:

Twee Hepco & Becker koffers, 40 en 30 liter, inclusief de beugels, bouten en afstandsbusje(s) voor op de motor.
Plastic nog in zeer goede staat, vrijwel geen beschadigingen. De beugels zijn netjes, maar hebben wat oppervlakkige roest op de punten waar de bouten hebben gezeten, dus die ga ik even schuren en spuitlakken voor ze erop gaan.
Gewoon weer zwart doen? Of bijpassend aan de velgen?
Tegelijkertijd (waarschijnlijk) mijn laatste rit over de Autobahn met de RS voor hij uit de bijtelling gaat, dus ik heb er nog even flink van genoten

Twee Hepco & Becker koffers, 40 en 30 liter, inclusief de beugels, bouten en afstandsbusje(s) voor op de motor.
Plastic nog in zeer goede staat, vrijwel geen beschadigingen. De beugels zijn netjes, maar hebben wat oppervlakkige roest op de punten waar de bouten hebben gezeten, dus die ga ik even schuren en spuitlakken voor ze erop gaan.
Tegelijkertijd (waarschijnlijk) mijn laatste rit over de Autobahn met de RS voor hij uit de bijtelling gaat, dus ik heb er nog even flink van genoten
[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2016 17:01 ]
RS?HTT-Thalan schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:57:
Vandaag in Duitsland gescoord, in Drolshagen nog wel (ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hij woont er mooi) voor 220 euro:
[afbeelding]
De leaseauto gaat uit de bijtelling, de motor komt daarvoor in de plaats

Dit topic is gesloten.