Gisteren even proefgezeten op de CB500X. Mooi ding, alles zit erop, goed bereikbaar... maar ik kan wel érg makkelijk met twee voeten aan de grond. Ik zal niet zo ver gaan als te zeggen dat hij mini is... maar het neigt er wel naar. Ik had gelezen dat hij niet aan de enorme kant is, maar hij voelt zelfs een beetje... klein.
Dit viel me pas op toen ik na het proefzitten weer ging lessen op de CB650F (deze keer dan even met de onbegrensde versie gereden). Ik ben nog steeds meer dan tevreden met 50pk, maar ik krijg toch het gevoel dat ik met mijn lengte (1m81) misschien naar een iets hogere motor moet kijken.
Tweede puntje daarbij is vervoer van spullen. Het blijkt nog best lastig om fatsoenlijke koffers te krijgen, ook bij motopoort was het zoeken. Ik wil harde (kunstof en/of metaal) koffers aan weerszijden, aan één topkoffer heb ik niet genoeg (en bovendien wil ik daar een bundel kunnen binden met kleding oid. De koffers moeten de inhoud beschermen maar ook de motor opvangen als hij om gaat.
Aangezien de CB500X de enige nieuwe motor is die enigzins betaalbaar is voor de 'eisen' die ik heb ben ik voor mijn gevoel weer een beetje terug bij af. Misschien toch maar gewoon een maar 2ehands koffers aan die Transalp hangen en het daar voorlopig bij laten...
De les gisteravond ging overigens verschrikkelijk goed en soepel

. Ik had veel meer vertrouwen in de motor en de grip van de banden, dat was ook het commentaar van de instructeur. Halve draai, achtjes, alle stop-oefeningen, slalom, en ook de langzame slalom. Ik heb lekker doorgetrokken en goed afgeremd, klaar voor de bocht, genoeg tijd om richting aan te geven en goed rond te kijken.
We doen volgende week alles nog dunnetjes over en daarna gaan we de weg op. AVB op 9 januari en wat hem betreft is een AVD examen in diezelfde maand prima te doen, maar we plannen pas definitief wat in op 10 december, want dan heb ik zowel mijn theorie examen als mijn eerste AVD les achter de rug.
[
Voor 5% gewijzigd door
HTT-Thalan op 25-11-2016 09:02
]