Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.117 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Moet er nog een BMW zijn?
https://www.instagram.com/p/BJSm_UujiIu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 11:43
Dutchzilla schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:
https://www.dropbox.com/s...lqaJrjs8QaGjLclIhRPa?dl=0

Linkje met foto's van de Z800 sugomi editie. Gister opgehaald. Om een beeld te geven van de kleur. Enjoy!
Bij goedhart gehaald volgens mij aan de sticker op de voor-fender te zien. Die heb ik er bij mij zo snel mogelijk vanaf gehaald, net als de sticker op de tank. Nice, mijn Z800 heeft er nu 2100 km op zitten, ben er (gelukkig) nog steeds verliefd op :D.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Ik liever naar links, kun je verder doorkijken ;) Zeker bij een blinde bocht.
Dat heb ik nu ook, ik kom zoveel blinde bochten naar rechts tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Bij goedhart gehaald volgens mij aan de sticker op de voor-fender te zien. Die heb ik er bij mij zo snel mogelijk vanaf gehaald, net als de sticker op de tank. Nice, mijn Z800 heeft er nu 2100 km op zitten, ben er (gelukkig) nog steeds verliefd op :D.
Zou ook niet goed zijn als je niet verliefd wordt op een z800, een prachtige fiets! Hij wordt nu ook standaard met performance pakket geleverd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Waarom zit er de laatste jaren standaard zo een taartschep achterop? Dat zou ik als eerste aanpakken.
Regelgeving?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:13:
Waarom zit er de laatste jaren standaard zo een taartschep achterop? Dat zou ik als eerste aanpakken.
Regelgeving?
Hoezo de laatste jaren ? Dit is volgens mij altijd zo geweest. Verder heeft het inderdaad met regels te maken. Zo moeten de kinpperlichten op een bepaalde afstand van elkaar zitten. Daarom zijn knipperlichten in het achterlicht ook niet goedgekeurd. Je kan dan slecht zien wat links of rechts is.

Toen ik mijn huidge motor kocht had ik de fender eliminator al binnen voordat ik de motor had.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

Regelgeving?
Ik zou het inderdaad wel weten..
Afbeeldingslocatie: https://www.gz-bikestyle.nl/Files/2/63000/63677/ProductPhotos/MaxContent/258839421.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regelgeving?
Hangt er van af als je elke dag op de motor zit wil je hem maar al te graag laten zitten.

/me heeft een Z750 met een tail tidy gehad en dat geen succes voor dagelijks woon/werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Hangt er van af als je elke dag op de motor zit wil je hem maar al te graag laten zitten.

/me heeft een Z750 met een tail tidy gehad en dat geen succes voor dagelijks woon/werk.
Hangt ook van de motor af. Voor mijn motor maakt het met regen niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Kan best zijn dat het al een tijdje zo is, maar is me eigenlijk de laatste jaren pas opgevallen bij foto's van nieuwe modellen.
Misschien dat ik me ervoor te weinig mee bezig hield, of enkel modellen zag dat ze het al aangepakt hadden. :)
Blijft toch jammer, heel de bike mooi strak vormgeven en dan heb je zo een lelijk uitstekend ding. Zou toch subtieler moeten kunnen, waarbij het binnen de regels blijft.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Secsytime schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Zou ook niet goed zijn als je niet verliefd wordt op een z800, een prachtige fiets! Hij wordt nu ook standaard met performance pakket geleverd toch?
Haha, thanks! Klopt inderdaad, akra uitlaat, buddy zitje en het kleine windscherm zit in dat pakket. Door die uitlaat krijg je er dan ~3pk bij. Alles beter dan de standaarduitlaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Er is volgens mij ook een regel voor de minimale hoogte van de reflector onder het kenteken. Doordat moteren de laatste jaren steeds vaker een minimalistisch hoog kontje hebben, krijg je die lelijke contructies.

Maargoed, daarvoor is de slijptol uitgevonden :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:18:
[...]

Hangt ook van de motor af. Voor mijn motor maakt het met regen niets uit.
Klopt, maar met de Z750 in de regen zat mijn hele helm en jas aan de achterkant onder de prut en dat was zonder tail tidy nooit het geval.

Ik vind zelf zo'n taartschep ook niet zo mooi maar uit praktisch oogpunt laat ik hem lekker zitten op mijn huidige motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
VincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
Kan best zijn dat het al een tijdje zo is, maar is me eigenlijk de laatste jaren pas opgevallen bij foto's van nieuwe modellen.
Misschien dat ik me ervoor te weinig mee bezig hield, of enkel modellen zag dat ze het al aangepakt hadden. :)
Blijft toch jammer, heel de bike mooi strak vormgeven en dan heb je zo een lelijk uitstekend ding. Zou toch subtieler moeten kunnen, waarbij het binnen de regels blijft.
Zo ziet de standaard SV1000S uit 2003 er uit :P Veel lelijker dan dat word het ook niet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqWxhn9wpmGgTdIRAjFYIszx/full.jpg

Dan liever zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1RrBDVR4zqC0BAzY30pRCew/full.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Klopt, maar met de Z750 in de regen zat mijn hele helm en jas aan de achterkant onder de prut en dat was zonder tail tidy nooit het geval.

Ik vind zelf zo'n taartschep ook niet zo mooi maar uit praktisch oogpunt laat ik hem lekker zitten op mijn huidige motor :)
De achterkant van mijn motor is zo lang dat het met regen geen probleem is. Weet wel dat ik op mijn scooter ook een erg lang en lelijk achterspatbord heb en die blijft lekker zitten. Net wat je zegt, de complete achterkant van je kleding zit onder de zooi.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Dat is ook precies mijn reden om de standaard houder eronder te houden. Heb nog niet gekeken naar een schonere versie (zonder branding). Zo'n tail tidy zal er bij mij nooit op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

Dat is ook precies mijn reden om de standaard houder eronder te houden. Heb nog niet gekeken naar een schonere versie (zonder branding). Zo'n tail tidy zal er bij mij nooit op komen.
Tegenwoordig zie je ook dat veel nieuwe motoren een erg kleine achterkant hebben. Persoonlijk vind ik dit niet mooi en dan word het met een fender eliminator helemaal erg.

Zowel bij de SV als mijn RC8 is de achterkant vrij groot en loopt behoorlijk ver naar achteren door. Dan is het geen enkel probleem met regen. Zolang de achterkant van de motor maar tot de achterkant van het wiel komt is er niets aan de hand. Steekt het wiel verder uit dan de achterkant is een goed spatbord wel zo fijn.

Hier kan je goed zien hoe groot het verschil is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hpQ93B9YylCmU2TB0oaNvKJg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n3ifjGw8qiB6mzrHsc3hVqA2/full.jpg

Bij de RC8 heb ik er zo goed als geen last van. Met die H2 word je in de regen niet blij.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

Ik vind de combinatie van een hugger met een kleine kentekenplaathouder prima werken. Als je achterwiel helemaal open ligt word het inderdaad een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Ik vind de combinatie van een hugger met een kleine kentekenplaathouder prima werken. Als je achterwiel helemaal open ligt word het inderdaad een bende.
Een hugger is meer om er voor te zorgen dat de achterveer en andere onderdelen niet vies worden. Om je rug schoon te houden maakt een hugger niet echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

Dutchzilla schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:

Linkje met foto's van de Z800 sugomi editie. Gister opgehaald. Om een beeld te geven van de kleur. Enjoy!
Bruut!
Klinkt die Akra ook een beetje? Of is het zo'n extreem gedempte Akra omdat het ding er fabrieksaf er al op zit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12

Bommes

Capo del formaggio

Check, weer terug op de camping.
Bommes heeft zich weer vermaakt. _/-\o_

Geen enkel probleem dat off-road rijden, alhoewel het grindpad niet echt heel erg grote stenen bevatte waren er genoeg kuilen en gaten om de snelheid net iets boven stapvoets te limiteren.
Een Vespa met 2 personen er op en dat soort paden lukt dus wel maar het houd niet echt over. Snelheid maken is er zeker niet bij.
Dus berg op continu de koelfan aan en berg af de remmetjes bijna aan de kook.

Pics or it didn't happen:
Cormet D'Areches
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471617664-800-x-1067px-IMG-20160819-WA0001.jpg

Vroom with a View:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471617883-800-x-600px-IMG_20160819_123435.jpg

Ff de Vespa laten uitdampen:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471617883-800-x-600px-IMG_20160819_124526.jpg

Hoezo 'n blije bakkes x 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_145309.jpg

En op herhaling, 3 jaar geleden een keer heen en weer terug nu nog een keer, Cormet de Roselend:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_151047.jpg
Erg vette afdaling naar Bourg St. Maurice komend vanaf die Roselend. Zelfs met 2 man op de Vespa kon ik daar nog flink gassen. Haartjes zijn nu zeker van de bandjes.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
http://www.dumpert.nl/med...ez_flikt_gewoon_weer.html

Ik zag hem zo snel nog niet voorbij komen, maar diep ontzag voor Marquez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe was het nu met je vering afgelopen Bommes? Beetje gemist. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bommes schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
Check, weer terug op de camping.
Bommes heeft zich weer vermaakt. _/-\o_

Geen enkel probleem dat off-road rijden, alhoewel het grindpad niet echt heel erg grote stenen bevatte waren er genoeg kuilen en gaten om de snelheid net iets boven stapvoets te limiteren.
Een Vespa met 2 personen er op en dat soort paden lukt dus wel maar het houd niet echt over. Snelheid maken is er zeker niet bij.
Dus berg op continu de koelfan aan en berg af de remmetjes bijna aan de kook.

Pics or it didn't happen:
Cormet D'Areches
[afbeelding]

Vroom with a View:
[afbeelding]

Ff de Vespa laten uitdampen:
[afbeelding]

Hoezo 'n blije bakkes x 2:
[afbeelding]

En op herhaling, 3 jaar geleden een keer heen en weer terug nu nog een keer, Cormet de Roselend:
[afbeelding]
Erg vette afdaling naar Bourg St. Maurice komend vanaf die Roselend. Zelfs met 2 man op de Vespa kon ik daar nog flink gassen. Haartjes zijn nu zeker van de bandjes.
Kijk jij snapt het, en mensen maar roepen dat scooterrijders geen echte motorrijders zijn, terwijl deze neppert zich lekker vermaakt zitten de wijven zich druk te maken of hun kontje wel clean genoeg is. :+

All hail Bommes, de echte motorrijder. _/-\o_

De rest mag weer verder gaan om hun kleuren van het leren rompertje te coordineren met de motor. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:06:
Hoe was het nu met je vering afgelopen Bommes? Beetje gemist. :)
Voor is nog lek, heb al een andere besteld.
eBay bestelling waarvan de leverancier aangeeft binnen een aantal werkdagen te kunnen leveren.
Natuurlijk krijg je dan betaling pad een mailtje dat hun toeleverancier vakantie heeft...
En ze dus nu nog even niet kunnen leveren. |:(

Evengoed heb ik dus een andere schokdemper/veer besteld, hopen dat die langer dan 3 jaar mee gaat.
Alhoewel ik vandaag ineens door had waarom de huidige het misschien wel heeft begeven... :P
* Bommes wijst naar grindpad:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471625579-800-x-600px-IMG_20160819_123015.jpg
:$

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Kijk jij snapt het, en mensen maar roepen dat scooterrijders geen echte motorrijders zijn, terwijl deze neppert zich lekker vermaakt zitten de wijven zich druk te maken of hun kontje wel clean genoeg is. :+

All hail Bommes, de echte motorrijder. _/-\o_

De rest mag weer verder gaan om hun kleuren van het leren rompertje te coordineren met de motor. :P
Het is maar net wat je leuk vind. Voor mij is op lage snelheid toeren lang niet zo leuk als hard door de bocht gaat. Dat is ook het mooie van motorrijden. Je kan lekker relax toeren, de halve wereld rondrijden, met hoge snelheid over een dijk gaan, offroad raggen of lekker kneedownen op het circuit. Ik denk dat je niet kan zeggen dat het ene wel echt motorrijden is en het andere niet, het is maar net wat je leuk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Het is maar net wat je leuk vind. Voor mij is op lage snelheid toeren lang niet zo leuk als hard door de bocht gaat. Dat is ook het mooie van motorrijden. Je kan lekker relax toeren, de halve wereld rondrijden, met hoge snelheid over een dijk gaan, offroad raggen of lekker kneedownen op het circuit. Ik denk dat niet kan zeggen dat het ene wel echt motorrijden is en het andere niet, het is maar net wat je leuk vind.
Jouw pak kleurt bij je motor zeker? :P

neem het anders serieus... wel je veters strikken he, de schoen past blijkbaar :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Jouw pak kleurt bij je motor zeker? :P

neem het anders serieus... wel je veters strikken he, de schoen past blijkbaar :P
Is gewoon een algemene reactie hoor, meer niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Flagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Onderschat de essentie daarvan niet. :+

Ik vind het mooi hoor, hoe Bommes dat gewoon doet. Op een of andere manier is er voor mij altijd een reden om zoiets niet te doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ethirty schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Onderschat de essentie daarvan niet. :+

Ik vind het mooi hoor, hoe Bommes dat gewoon doet. Op een of andere manier is er voor mij altijd een reden om zoiets niet te doen.
Tja, zo verzin ik altijd weer allerlei redenen om niet gewoon nog er een 2de motor weer bij te kopen.
Ik vind een oude Super Tenere of een Afrika twin echt helemaal geweldig.
De laatste zijn ook werkelijk behoorlijk aan de prijs, maar zo een Tenere is nog wel voor onder de 2,5 makkelijk te vinden.
Dat spaar geld hebben we, en ik heb het er zeker voor over maar toch..... 8)7
Meestal eindigt de gedachten gang bij iets in de trant van "wat moet ik dan toch met 2 motoren".
Die zelfde gedachten gang begint meestal met dromen over trips door de bergen, met zo een oud karakter bakbeest. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
spruit89 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

De kleuren zijn veel mooier in het echt dan in de brochures!
Kan je ook een filmpje uploaden van hoe hij klinkt met de akra? En ga je de db killer laten zitten?

Mooie fiets! Ik raad je wel aan om de waarschuwingsticker op de tank zo vlug mogelijk te verwijderen. :)
Veel rijplezier!
Ik zal morgen even een filmpje Maken van de uitlaat, ik heb de db killer er bij aflevering al
Uit laten halen. Ik hou niet van db killers 😂

De stickers gaan er zondag vanaf. En eerlijk is eerlijk, het rood is anders dan het groen, en je moet er van houden. De buddysit is inderdaad anders, die laat ik zwart maken uiteindelijk. Voor de rest is het rood helemaal
Mijn ding 😍 Ben verliefd op die bike ❤

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand hier ervaringen met Rukka gear? Ik zoek een vervangende jas (12 maanden per jaar woon/werk-verkeer door weer en wind) en zit er een paar te overwegen:

Armas, Armaxis, of de Merlin.

Alle drie van hoge kwaliteit, geschikt voor de koudste maanden, en goed tot op 25 graden celsius waarna ik mijn doorwaai-jas pak :7 Maar ik kan niet beslissen welke jas nou de beste is.

De Armas heeft de nodige problemen volgens reviews (ritssluiting die niet altijd goed sluit en onderhoud nodig heeft en ook een mindere back protector dan de Armaxis).

De Armaxis fixt veel van de problemen in de Armas zeggen ze. Is alleen niet verkrijgbaar in de shop waar ik wil gaan kijken :+

De Merlin is een van de weinige leren motorjassen die volledig waterdicht zijn. Kan er een goede aanbieding op krijgen en de reviews zijn lovend. Maar ik weet niet of het goed bij mijn grijze Honda VFR past ;)

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Goedkoopste broek van rukka is na 95.000km nog waterdicht dus dat gaat over het algemeen wel goed bij me, vriend van me is voor woon werk wat minder tevreden met Rukka. Die heeft vaak problemen dat het op zijn ellebogen gaat lekken. ( ook met regelmatig wassen) DIe is nu overgestapt naar stadler.
Die armas met die rits zou ik inderdaad niet doen, die moet regelmatig gesmeerd worden anders gaat ie niet soepel en dan gaat ie dus stuk. Die Merlin heeft een andere vriend van me, mooie jas!
Enige nadeel is dat ie weinig ventilatie heeft, dus wordt het snel warm. Zelfde nadeel in de winter, je elektrische vest moet een standje hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Tja, zo verzin ik altijd weer allerlei redenen om niet gewoon nog er een 2de motor weer bij te kopen.
Ik vind een oude Super Tenere of een Afrika twin echt helemaal geweldig.
De laatste zijn ook werkelijk behoorlijk aan de prijs, maar zo een Tenere is nog wel voor onder de 2,5 makkelijk te vinden.
Dat spaar geld hebben we, en ik heb het er zeker voor over maar toch..... 8)7
Meestal eindigt de gedachten gang bij iets in de trant van "wat moet ik dan toch met 2 motoren".
Die zelfde gedachten gang begint meestal met dromen over trips door de bergen, met zo een oud karakter bakbeest. :Y
Volgens mij doe jij met je Vespa meer dan de gemiddelde allroad bezitter omdat ze bang zijn dat hun fiets vies wordt :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:24:
Goedkoopste broek van rukka is na 95.000km nog waterdicht dus dat gaat over het algemeen wel goed bij me, vriend van me is voor woon werk wat minder tevreden met Rukka. Die heeft vaak problemen dat het op zijn ellebogen gaat lekken. ( ook met regelmatig wassen) DIe is nu overgestapt naar stadler.
Rukka geeft 5 jaar garantie op de jassen toch? En GORE-TEX sowieso levenslang. Zou dat eigenlijk gewoon aan de fabrikant overlaten ;)
Die armas met die rits zou ik inderdaad niet doen, die moet regelmatig gesmeerd worden anders gaat ie niet soepel en dan gaat ie dus stuk. Die Merlin heeft een andere vriend van me, mooie jas!
Enige nadeel is dat ie weinig ventilatie heeft, dus wordt het snel warm. Zelfde nadeel in de winter, je elektrische vest moet een standje hoger :P
Armaxis it is then :D Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gisteren zijn mijn Plugphones oordoppen met audio binnengekomen. Vandaag meteen tijdens de les uitgeprobeerd en ze bevallen prima. De instructies zijn kraakhelder nu en ik heb geen last meer van windgeruis en motorgeluid. Sirenes e.d. zijn gewoon nog prima te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kom jij zo vaak sirenes tegen dat je in één dagje dat al meteen hebt bemerkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Jazeker, Amsterdam he. Per rit meerdere politie auto's met sirene en af en toe een ambulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Ik kan eerlijk zeggen dat ik in de 4 jaar dat ik rij nog geen enkele keer sirenes heb gehoord tijdens het rijden. En dat heeft niet te maken met het feit dat ik niet luister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:26:
Ik kan eerlijk zeggen dat ik in de 4 jaar dat ik rij nog geen enkele keer sirenes heb gehoord tijdens het rijden. En dat heeft niet te maken met het feit dat ik niet luister ;)
Ligt er aan waar je woont. Ooit eens in New York geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Ligt er aan waar je woont. Ooit eens in New York geweest ?
Jazeker, twee keer. Maar nooit motor gereden daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Erapaz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
Gisteren zijn mijn Plugphones oordoppen met audio binnengekomen. Vandaag meteen tijdens de les uitgeprobeerd en ze bevallen prima. De instructies zijn kraakhelder nu en ik heb geen last meer van windgeruis en motorgeluid. Sirenes e.d. zijn gewoon nog prima te horen.
Ooh dat klinkt wel als een ideale oplossing, ik zit nu te kutten met oordopjes (iPhone) die uitvallen of speakers in de helm die weer te zacht staat door de oordopjes.

Even gegoogeld en voor 25 dollar prima te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Heb even filmpje geupload van het geluid. Let op opgenomen met iphone. Hopelijk geeft het een beetje een beeld.

Zelfde link als de foto's

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Dutchzilla schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:27:
Heb even filmpje geupload van het geluid. Let op opgenomen met iphone. Hopelijk geeft het een beetje een beeld.

Zelfde link als de foto's

Geluid is top!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Erapaz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
Nice! Maakt het design nog uit? Zie allemaal verschillende kleuren/varianten, maar of er nou verschil in dempingskarakteristiek is kan ik niet zien. Weet iemand dat? Vind ze ook wel interessant, vooral voor de navigatie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik heb specifiek de versie voor op de motor. Deze zij er alleen in oranje. Op de site heb ik echter niet kunnen terugvinden of deze echt een andere dempingskarakteristiek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 06:34:
Ik heb specifiek de versie voor op de motor. Deze zij er alleen in oranje. Op de site heb ik echter niet kunnen terugvinden of deze echt een andere dempingskarakteristiek hebben.
Waar heb je ze besteld? Kan niet zo snel een site vinden die in Nederland bezorgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Topicstarter
Iemand nog een container reacher op overschot ?

https://i.imgur.com/AKSI97s.gif

:D :P

[ Voor 46% gewijzigd door DinX op 22-08-2016 14:33 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
SPX420 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Waar heb je ze besteld? Kan niet zo snel een site vinden die in Nederland bezorgd.
Op de website van plugphones zelf. Was uiteindelijk wel wat duurder uit, 30 euro met verzenden. De andere types zijn hier en daar (o.a. eBay en Amazon) wel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:49:

[afbeelding]

Wat een baas :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
/me Insert Tele2 reclameslogan here * _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Laatst online: 08-08 08:42

[afbeelding]

En dan per ongeluk vergeten naar achteruit te schakelen. Tandjes poetsen ++... :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Euh, waar zit bij jou de achteruit?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09

[afbeelding]

Dat ding is 62 mb, bedankt he.... Maak er liever een url van, m'n telefoon loopt haast vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:23:
Hij zal een GW hebben zeker?? :o

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:23:
Goeiemorgen... |:(

Bedoelde ontkoppelen, maar close enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
Vandaag een duc 696 gekocht in werkelijke nieuwstaat, maar die heel lastig in neutraal te krijgen is (zeker bij koude motor). Nu lees ik dat het een veel voorkomend probleem is een dat het vak door slechte olie of lucht in hydrauliek komt. Iemand hier met zelfde euvel? Zo ja hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

gebruikershaes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:38:
Vandaag een duc 696 gekocht in werkelijke nieuwstaat, maar die heel lastig in neutraal te krijgen is (zeker bij koude motor). Nu lees ik dat het een veel voorkomend probleem is een dat het vak door slechte olie of lucht in hydrauliek komt. Iemand hier met zelfde euvel? Zo ja hoe heb je het opgelost?
Goede olie erin en je koppeling even ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Met het oplossen van je probleem kan ik niet helpen (klinkt wel als vieze/iets te dikke olie), maar wij willen foto's zien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Oh een duc zei je? Dan is het gewoon karakter :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

bakvis

Tweakers.Nerd

http://www.ibood.com/extr...ar-art-4-kettingslot.html

Iemand nog een ketting nodig? Niet zo heel lang, maar wel ART4

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
charrel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:48:
[...]

Goede olie erin en je koppeling even ontluchten?
Yes dit ga ik meteen proberen als ik hem heb komende vrijdag. Het gekke is dat als die eenmaal warm gedraaid is het wel goed werkt. Was benieuwd of naast dit er iets anders is waar ik naar zou kunnen kijken. Maar wie weet is het idd opgelost met deze actie.
lolgast schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:31:
[...]

Met het oplossen van je probleem kan ik niet helpen (klinkt wel als vieze/iets te dikke olie), maar wij willen foto's zien :D
Ga hem vrijdag ophalen, maar hier alvast een picca van de advertentie. :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HAG4TRE.jpg
Bergie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:04:
[...]

Oh een duc zei je? Dan is het gewoon karakter :+
Hehe ja dat lees ik ook vaak. Bij een Japanner noemen we het een defect, maar bij een Italiaan is het karakter 8)7. Maar ach het is een vele malen mooiere brommer dan een Japanner dus als het zo moet zijn dan neem ik het wel voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:28
Bedankt voor de tip. Vorige week was dat kettingslot bij Blokker nog in de 'aanbieding' voor 56 euro. Gisteren wilde ik bestellen, maar nu is de prijs 99 euro. Dit is een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Eoghlear schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Heb zelf voor deze gekozen. Kan ik ook mooi manuvreren in de wat kleinere ruimtes.
Ben er na een kleine aanpassing zeer tevreden over.
Dit weekend mijn motor opgehaald, het was wel erg krap om door de brandgang achter in de schuur te zetten (lees draaien). Dus gelijk deze paddockstand besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn RC8 heeft daar ook last van. Vanuit 1 moet ik een heel klein tikje geven anders zit ie alweer in de 2. Vanuit 2 is het net zo lastig, ook een heel klein tikje. Nu er een quickshifter opzit is het nog lastiger geworden omdat die de ontsteking ontbreekt. Daarom wil ie zonder iets gas geven nog wel eens afslaan.

Wat bij mijn motor sowieso helpt is de juiste olie. Er moet geen standaard 10w40 in maar 10w50. Het is handig om even op te zoeken welke olie er in zit en of dit de juiste dikte is. Verder is het ook wel een stukje gewenning. Er zijn wel meer motoren die een wat lastige bak hebben. In het begin had ik er veel moeite mee. Nu weet ik precies hoeveel gas ik moet geven zodat ie door de quickshifter niet afslaat en weet ik ook precies hoe hard ik op het pookje moet drukken en hoe snel. Na een tijdje te wennen gaat het nu eigenlijk altijd wel goed. Als je voor het eerst op mijn motor zou stappen wens ik je veel succes het ding in de neutraal te krijgen.

Edit: Wat bij mij echt helpt is een kort snel tikje geven op het pookje. Niet je voet tegen het pookje zetten en duwen. Ook een beetje gas geven helpt bij een hoop motoren.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2016 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Voor duc's goede olie gebruiken inderdaad, Motul 300V 15W-50 is heel fijn spul. Wel duur, maar je merkt het echt met schakelen, gaat veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Op m'n Bandit nooit problemen met het vinden van de neutraal, maar op de XJ6 waar ik les op had en die van mijn zus constant geklooi ermee, uiteindelijk hou ik dan meestal met de rechterhand de koppeling in en trek ik met mijn linkerhand de versnellingspook naar de neutraal, works for me :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:59:
Voor duc's goede olie gebruiken inderdaad, Motul 300V 15W-50 is heel fijn spul. Wel duur, maar je merkt het echt met schakelen, gaat veel soepeler.
Veel dealers gooien standaard overal maar gewoon 10w40 in. Zo ook bij mijn motor terwijl er eigenlijk dus 10w50 in hoort te zitten. Van 10w40 hebben ze vaak tig liters in een groot vat staan en gooien ze dat maar in iedere motor die ze doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

J_star schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Dit weekend mijn motor opgehaald, het was wel erg krap om door de brandgang achter in de schuur te zetten (lees draaien). Dus gelijk deze paddockstand besteld :).
Ze zijn meteen niet meer leverbaar ;w
Voor mijn motor dan (Triumph)

[ Voor 4% gewijzigd door JanPedaal op 22-08-2016 13:21 . Reden: Woeps, niet specifiek genoeg ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Martin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:
Op m'n Bandit nooit problemen met het vinden van de neutraal, maar op de XJ6 waar ik les op had en die van mijn zus constant geklooi ermee, uiteindelijk hou ik dan meestal met de rechterhand de koppeling in en trek ik met mijn linkerhand de versnellingspook naar de neutraal, works for me :>
Dat geeft wel een heel creatieve zithouding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Chakotay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Dat geeft wel een heel creatieve zithouding :+
In z'n vrij zetten doe je toch alleen als je stilstaat met beide voeten op de grond, zou niet zo schakelen tijdens het rijden nee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Icephase schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:59:
Bij mij komt er ook alleen Motul 300V. De motor schakelt en rijd er veel fijner op.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik gebruik in de RSV de goedkopere variant van Motul, de 5100 15W50. Hoe vinden jullie die in vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mijn motor word vaak Motorex aangeraden. Is Motul beter of maakt dat niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:59:
Voor mijn motor word vaak Motorex aangeraden. Is Motul beter of maakt dat niet uit ?
Als ik Motorex in mijn RSV gooi gaat de koppeling slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:40
Ik zou voor Motul gaan. Ik heb goede ervaringen met 7100, 5100 en 300V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Als ik Motorex in mijn RSV gooi gaat de koppeling slippen.
Hangt dan ook wel weer van de motor af blijkbaar. KTM geeft zelf Motorex aan, kan mij niet voorstellen dat ie dan zou gaan slippen bij mij. Rockoil word ook wel aangeraden. Alleen als ik hier mensen positief zie zijn over Motul is dat mogelijk ook een goede optie.

Over iets van 2.000km moet er bij mij nieuwe olie in. Ben er nog niet over uit wat het gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2016 14:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

5W40 dacht ik uit mijn hoofd, koppeling is droog en automatisch dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

In het kader van lunch tijd:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471867804-800-x-1067px-IMG_20160822_140143.jpg

Halverwege de Petit St Bernard aan de Italiaanse kant, de camper staat ergens bijna aan de Cormet du Roselend.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471868245-800-x-600px-IMG_20160821_120431.jpg

Maar die stomme Fransen kunnen echt geen koffie zetten.
Dus tank van de Vespa vol gegooid en terug over die Roselend en de Petit St Bernard Italië in.
Voor een bakkie en beetje internet, we hebben nog een paar Gig mobiel internet op ons Italiaanse simkaartje.

Terug omhoog dus ff lunchen
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471867803-800-x-600px-IMG_20160822_140223.jpg

Tot de volgende internet verbinding maar weer.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

Hangt dan ook wel weer van de motor af blijkbaar. KTM geeft zelf Motorex aan, kan mij niet voorstellen dat ie dan zou gaan slippen bij mij. Rockoil word ook wel aangeraden. Alleen als ik hier mensen positief zie zijn over Motul is dat mogelijk ook een goede optie.

Over iets van 2.000km moet er bij mij nieuwe olie in. Ben er nog niet over uit wat het gaat worden.
Als de fabrikant het zelf aanraad zal het vast geen problemen geven inderdaad :)

@Bommes: grrr... Prachtige plaatjes weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Met de discussie over motor heb ik even de specs van mijn CB500X opgezocht en daar zie ik dat de fabrikant aanraadt 10W30 te gebruiken, terwijl Eurol zelf 5W40 voorstelt. (Eurol is het merk dat de plaatselijke moto-supply-supermarkt, RAD, aanbiedt).

Dit lijkt me toch een aardig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:28
En andere oliefabrikanten? Overigens geeft de Yamaha-handleiding verschillende opties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Honda zegt in 't boekje enkel 10W30; Motul neemt dit gewoon over, maar Eurol geeft zijn Sportbike 5W40 als beste keuze en 2 versies van 10W40 als alternatieven; ze lijken zelfs geen 10W30 aan te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Als motormerk x in hun handleiding oliemerk y zet, is dat dan niet gewoon omdat ze een soort van deal hebben met het oliemerk? Mij lijkt het daarom nog niet het beste merk.

Ik kan me eerlijkgezegd ook niet voorstellen dat 10W40 van oliemerk y zoveel verschillend zal zijn dan 10W40 van oliemerk z.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, het is maar wat ik denk :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bommes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:20:
Dus tank van de Vespa vol gegooid en terug over die Roselend en de Petit St Bernard Italië in.
Voor een bakkie en beetje internet, we hebben nog een paar Gig mobiel internet op ons Italiaanse simkaartje.
Nee, stop alsjeblieft met die foto's! Ben net terug van vakantie en heb echt hartstikke heimwee...

Afbeeldingslocatie: https://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/WP_20160802_10_23_41_Rich_zps6yix4cg5.jpg

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:06
Nee hoor. Gewoon doorgaan!! Krijg ik meer en meer vakantiegevoel.
En ja, ik ga nog!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoshky schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:24:
Als motormerk x in hun handleiding oliemerk y zet, is dat dan niet gewoon omdat ze een soort van deal hebben met het oliemerk? Mij lijkt het daarom nog niet het beste merk.

Ik kan me eerlijkgezegd ook niet voorstellen dat 10W40 van oliemerk y zoveel verschillend zal zijn dan 10W40 van oliemerk z.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, het is maar wat ik denk :-)
Dat is 't dus niet he ;) Honda beveelt geen merk aan maar een type - 10W30 - terwijl een merk van olie (Eurol) een totaal ander type - 5W40 - opgeeft als ideaal voor de motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je dan toch moet kiezen, dan zou ik toch eerder geneigd zijn het advies van de motorfabrikant op te volgen en niet die van een random oliefabrikant.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Bij twijfel uitzoeken wat het verschil is en zelf een keuze maken? We zijn toch Tweakers? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Martin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:52:
Bij twijfel uitzoeken wat het verschil is en zelf een keuze maken? We zijn toch Tweakers? :P
En daarom doe ik op het moment een onderzoek naar die supreme brandstoffen tov normale brandstof.

(RPM tov KMH, L/100KM, acceleratietijden etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

DragonSlayer666 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

En daarom doe ik op het moment een onderzoek naar die supreme brandstoffen tov normale brandstof.

Hebben TNO en ADAC ook al gedaan. Brandstofverbruik kan 0-0,5% omlaag gaan, andere beloftes zijn moeilijk te controleren. Voor brandstof met een hoger otcaatgetal (BP Ultimate: 98, Shell: VPower: 97) kun je alleen meer vermogen krijgen als je motor een klopsensor heeft en het ontstekingstijdstip kan vervroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jazzy schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Hebben TNO en ADAC ook al gedaan. Brandstofverbruik kan 0-0,5% omlaag gaan, andere beloftes zijn moeilijk te controleren. Voor brandstof met een hoger otcaatgetal (BP Ultimate: 98, Shell: VPower: 97) kun je alleen meer vermogen krijgen als je motor een klopsensor heeft en het ontstekingstijdstip kan vervroegen.
Heb wel eens een test gezien van een auto met iets van 300pk. Met 98 kreeg ie er iets van 20pk bij. Als je kijkt wat je er voor betaald totaal niet boeiend dus, voor zowel motoren als auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DragonSlayer666 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

RPM tov KMH zal niet veranderen denk ik zo ;) Iets met tandwielverhoudingen etc ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:18:
[...]

Heb wel eens een test gezien van een auto met iets van 300pk. Met 98 kreeg ie er iets van 20pk bij. Als je kijkt wat je er voor betaald totaal niet boeiend dus, voor zowel motoren als auto's.
Als je motor er op is afgesteld kan dat inderdaad. Maar dat is vaak alleen bij sportauto's. Hoe het met motoren zit weet ik niet, maar meestal zal het weinig uitmaken gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wat iemand hierboven ook al schreef, de meeste motoren hebben geen klopsensor. Alleen met zo'n sensor kan de motor de ontsteking vervroegen voor meer vermogen totdat er kloppen/pingelen optreedt en hem dan weer ietsjes verlaten.

Van een hoger octaangetal gaat je motor niet sneller rijden. Het betekent alleen dat de benzine minder gevoelig is voor ongecontroleerde zelfontbranding, het kloppen of pingelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:27:
[...]

Als je motor er op is afgesteld kan dat inderdaad. Maar dat is vaak alleen bij sportauto's. Hoe het met motoren zit weet ik niet, maar meestal zal het weinig uitmaken gok ik.
Ik vraag mij of je een motor zou kunnen mappen op een dyno zonder klopsensor en de motor dan op 98 af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Wat betreft die taartschep discussie: die Hornet valt nog mee met de standaard 'taartschep' van mijn Duke. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqWxhn9wpmGgTdIRAjFYIszx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.startersmotor.nl/merken/ktm/duke125/duke8.jpg

Heb nu deze erop en dat ziet er stukken beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lFeB9Vvrw7z4jY9BIz5mEoIn/full.jpg

Even ingaand op het brandstof verhaal:

Is het mogelijk om met diesel in je (benzine) motor toch door te rijden?

In deze video van Fifth Gear gaat het best wel redelijk met diesel in een benzine motor, maar omgekeerd wat minder.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
caesar1000 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:29:
Wat betreft die taartschep discussie: die Hornet valt nog mee met de standaard 'taartschep' van mijn Duke. :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb nu deze erop en dat ziet er stukken beter uit.

[afbeelding]
Oeh nice bike! Dat is zeker stukken beter dan wat er standaard op zit. Wat is trouwens die witte lus die bij je rechtervoet zit, gevaarlijk dichtbij de uitlaat en vering? Of is dat gewoon een stalen beugel wat je voet beschermt?

[ Voor 0% gewijzigd door SvenBravo7 op 22-08-2016 19:21 . Reden: Per ongeluk de end quote verwijderd 8)7 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

caesar1000 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:29:
Ik moet ook nog eens goed kijken wat ik met het enorme gevaarte achterop de Tracer wil, het lijkt wel alsof ze een bestuurbaar ruimteschip onder de kont hebben geschroefd. :/

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/yamaha-tracer-700-unveiled_16.jpg

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Staal wel, maar dan een remleiding ommanteld met staal

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 22-08-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

Over de olie discussie, sinds ik nieuwe olie heb in mijn Diversion schakelt ie als hij warm is soms heel zwaar, maar dat is een keer en vrijwel daarna schakelt ie weer soepel, tot na 1 minuut oid. Lijkt wel of ie plakt zeg maar. waarna ie weer zwaar gaat. Is wel gewoon 10w40.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:34
Even een vraagje voor de wat technischere.

Ik heb vandaag voor een tweedemaal (eerste keer was een maand terug, vlak voor de Nürburgring) een chec gehad op mijn SV1000S.

Thuis aangekomen heb ik opgezocht hoe hij in dealermode kan (ter info: Wit stekker onder het zadel met een rubberen dop erover. Twee pinnen aan de zijkant die onder elkaar zitten shortwiren et voila), maar aangezien ik thuis weer geen 'chec' had, gaf hij melding _c00 (No Fault).

Ik zit nu te zoeken naar wat er mogelijk fout is, want hij besloot voor 30 seconden niet te starten 8)7
Intussen ook even aan de radiatoren gevoeld na een rit van ruim een uur, en de koelvloeistofradiator is goed warm, maar die van de olie is prima vast te pakken.... (En het blok is goed heet!). Zit de oliepomp in het circuit van de radiator bij de Suzuki SV1000S? Ik heb _geen_ FI of olielampje zien branden tijdens het rijden en ik hoop niet dat mijn olie intussen aan het koken was :X

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.