Moet er nog een BMW zijn?
https://www.instagram.com/p/BJSm_UujiIu/
https://www.instagram.com/p/BJSm_UujiIu/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij goedhart gehaald volgens mij aan de sticker op de voor-fender te zien. Die heb ik er bij mij zo snel mogelijk vanaf gehaald, net als de sticker op de tank. Nice, mijn Z800 heeft er nu 2100 km op zitten, ben er (gelukkig) nog steeds verliefd opDutchzilla schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:
https://www.dropbox.com/s...lqaJrjs8QaGjLclIhRPa?dl=0
Linkje met foto's van de Z800 sugomi editie. Gister opgehaald. Om een beeld te geven van de kleur. Enjoy!
Drop a gear and disappear
Verwijderd
Dat heb ik nu ook, ik kom zoveel blinde bochten naar rechts tegen.Exigence schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Ik liever naar links, kun je verder doorkijkenZeker bij een blinde bocht.
Zou ook niet goed zijn als je niet verliefd wordt op een z800, een prachtige fiets! Hij wordt nu ook standaard met performance pakket geleverd toch?SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Bij goedhart gehaald volgens mij aan de sticker op de voor-fender te zien. Die heb ik er bij mij zo snel mogelijk vanaf gehaald, net als de sticker op de tank. Nice, mijn Z800 heeft er nu 2100 km op zitten, ben er (gelukkig) nog steeds verliefd op.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Hoezo de laatste jaren ? Dit is volgens mij altijd zo geweest. Verder heeft het inderdaad met regels te maken. Zo moeten de kinpperlichten op een bepaalde afstand van elkaar zitten. Daarom zijn knipperlichten in het achterlicht ook niet goedgekeurd. Je kan dan slecht zien wat links of rechts is.VincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:13:
Waarom zit er de laatste jaren standaard zo een taartschep achterop? Dat zou ik als eerste aanpakken.
Regelgeving?
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:16 ]
Ik zou het inderdaad wel weten..VincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:13:
Waarom zit er de laatste jaren standaard zo een taartschep achterop? Dat zou ik als eerste aanpakken.
Regelgeving?
-
Verwijderd
Hangt er van af als je elke dag op de motor zit wil je hem maar al te graag laten zitten.VincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:13:
Regelgeving?
Hangt ook van de motor af. Voor mijn motor maakt het met regen niets uit.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:16:
[...]
Hangt er van af als je elke dag op de motor zit wil je hem maar al te graag laten zitten.
/me heeft een Z750 met een tail tidy gehad en dat geen succes voor dagelijks woon/werk.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Haha, thanks! Klopt inderdaad, akra uitlaat, buddy zitje en het kleine windscherm zit in dat pakket. Door die uitlaat krijg je er dan ~3pk bij. Alles beter dan de standaarduitlaatSecsytime schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:10:
[...]
Zou ook niet goed zijn als je niet verliefd wordt op een z800, een prachtige fiets! Hij wordt nu ook standaard met performance pakket geleverd toch?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Klopt, maar met de Z750 in de regen zat mijn hele helm en jas aan de achterkant onder de prut en dat was zonder tail tidy nooit het geval.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:18:
[...]
Hangt ook van de motor af. Voor mijn motor maakt het met regen niets uit.
Zo ziet de standaard SV1000S uit 2003 er uitVincentG schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
Kan best zijn dat het al een tijdje zo is, maar is me eigenlijk de laatste jaren pas opgevallen bij foto's van nieuwe modellen.
Misschien dat ik me ervoor te weinig mee bezig hield, of enkel modellen zag dat ze het al aangepakt hadden.
Blijft toch jammer, heel de bike mooi strak vormgeven en dan heb je zo een lelijk uitstekend ding. Zou toch subtieler moeten kunnen, waarbij het binnen de regels blijft.
De achterkant van mijn motor is zo lang dat het met regen geen probleem is. Weet wel dat ik op mijn scooter ook een erg lang en lelijk achterspatbord heb en die blijft lekker zitten. Net wat je zegt, de complete achterkant van je kleding zit onder de zooi.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Klopt, maar met de Z750 in de regen zat mijn hele helm en jas aan de achterkant onder de prut en dat was zonder tail tidy nooit het geval.
Ik vind zelf zo'n taartschep ook niet zo mooi maar uit praktisch oogpunt laat ik hem lekker zitten op mijn huidige motor
[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:27 ]
Dat is ook precies mijn reden om de standaard houder eronder te houden. Heb nog niet gekeken naar een schonere versie (zonder branding). Zo'n tail tidy zal er bij mij nooit op komen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Klopt, maar met de Z750 in de regen zat mijn hele helm en jas aan de achterkant onder de prut en dat was zonder tail tidy nooit het geval.
Ik vind zelf zo'n taartschep ook niet zo mooi maar uit praktisch oogpunt laat ik hem lekker zitten op mijn huidige motor
Tegenwoordig zie je ook dat veel nieuwe motoren een erg kleine achterkant hebben. Persoonlijk vind ik dit niet mooi en dan word het met een fender eliminator helemaal erg.SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Dat is ook precies mijn reden om de standaard houder eronder te houden. Heb nog niet gekeken naar een schonere versie (zonder branding). Zo'n tail tidy zal er bij mij nooit op komen.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 15:44 ]
Ik vind de combinatie van een hugger met een kleine kentekenplaathouder prima werken. Als je achterwiel helemaal open ligt word het inderdaad een bende.SvenBravo7 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Dat is ook precies mijn reden om de standaard houder eronder te houden. Heb nog niet gekeken naar een schonere versie (zonder branding). Zo'n tail tidy zal er bij mij nooit op komen.
Een hugger is meer om er voor te zorgen dat de achterveer en andere onderdelen niet vies worden. Om je rug schoon te houden maakt een hugger niet echt een verschil.Chakotay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
Ik vind de combinatie van een hugger met een kleine kentekenplaathouder prima werken. Als je achterwiel helemaal open ligt word het inderdaad een bende.
Bruut!Dutchzilla schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:
Linkje met foto's van de Z800 sugomi editie. Gister opgehaald. Om een beeld te geven van de kleur. Enjoy!
Vaak bu'j te bang!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kijk jij snapt het, en mensen maar roepen dat scooterrijders geen echte motorrijders zijn, terwijl deze neppert zich lekker vermaakt zitten de wijven zich druk te maken of hun kontje wel clean genoeg is.Bommes schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:54:
Check, weer terug op de camping.
Bommes heeft zich weer vermaakt.![]()
Geen enkel probleem dat off-road rijden, alhoewel het grindpad niet echt heel erg grote stenen bevatte waren er genoeg kuilen en gaten om de snelheid net iets boven stapvoets te limiteren.
Een Vespa met 2 personen er op en dat soort paden lukt dus wel maar het houd niet echt over. Snelheid maken is er zeker niet bij.
Dus berg op continu de koelfan aan en berg af de remmetjes bijna aan de kook.
Pics or it didn't happen:
Cormet D'Areches
[afbeelding]
Vroom with a View:
[afbeelding]
Ff de Vespa laten uitdampen:
[afbeelding]
Hoezo 'n blije bakkes x 2:
[afbeelding]
En op herhaling, 3 jaar geleden een keer heen en weer terug nu nog een keer, Cormet de Roselend:
[afbeelding]
Erg vette afdaling naar Bourg St. Maurice komend vanaf die Roselend. Zelfs met 2 man op de Vespa kon ik daar nog flink gassen. Haartjes zijn nu zeker van de bandjes.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Voor is nog lek, heb al een andere besteld.Joopieboy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:06:
Hoe was het nu met je vering afgelopen Bommes? Beetje gemist.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het is maar net wat je leuk vind. Voor mij is op lage snelheid toeren lang niet zo leuk als hard door de bocht gaat. Dat is ook het mooie van motorrijden. Je kan lekker relax toeren, de halve wereld rondrijden, met hoge snelheid over een dijk gaan, offroad raggen of lekker kneedownen op het circuit. Ik denk dat je niet kan zeggen dat het ene wel echt motorrijden is en het andere niet, het is maar net wat je leuk vind.Flagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:14:
[...]
Kijk jij snapt het, en mensen maar roepen dat scooterrijders geen echte motorrijders zijn, terwijl deze neppert zich lekker vermaakt zitten de wijven zich druk te maken of hun kontje wel clean genoeg is.![]()
All hail Bommes, de echte motorrijder.![]()
De rest mag weer verder gaan om hun kleuren van het leren rompertje te coordineren met de motor.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2016 19:07 ]
Jouw pak kleurt bij je motor zeker?PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:02:
[...]
Het is maar net wat je leuk vind. Voor mij is op lage snelheid toeren lang niet zo leuk als hard door de bocht gaat. Dat is ook het mooie van motorrijden. Je kan lekker relax toeren, de halve wereld rondrijden, met hoge snelheid over een dijk gaan, offroad raggen of lekker kneedownen op het circuit. Ik denk dat niet kan zeggen dat het ene wel echt motorrijden is en het andere niet, het is maar net wat je leuk vind.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Is gewoon een algemene reactie hoor, meer nietFlagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:08:
[...]
Jouw pak kleurt bij je motor zeker?![]()
neem het anders serieus... wel je veters strikken he, de schoen past blijkbaar![]()
Onderschat de essentie daarvan niet.Flagg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:14:
[...]
De rest mag weer verder gaan om hun kleuren van het leren rompertje te coordineren met de motor.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Tja, zo verzin ik altijd weer allerlei redenen om niet gewoon nog er een 2de motor weer bij te kopen.Ethirty schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:25:
[...]
Onderschat de essentie daarvan niet.
Ik vind het mooi hoor, hoe Bommes dat gewoon doet. Op een of andere manier is er voor mij altijd een reden om zoiets niet te doen.
Ik zal morgen even een filmpje Maken van de uitlaat, ik heb de db killer er bij aflevering alspruit89 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
De kleuren zijn veel mooier in het echt dan in de brochures!
Kan je ook een filmpje uploaden van hoe hij klinkt met de akra? En ga je de db killer laten zitten?
Mooie fiets! Ik raad je wel aan om de waarschuwingsticker op de tank zo vlug mogelijk te verwijderen.
Veel rijplezier!
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Volgens mij doe jij met je Vespa meer dan de gemiddelde allroad bezitter omdat ze bang zijn dat hun fiets vies wordtBommes schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:46:
[...]
Tja, zo verzin ik altijd weer allerlei redenen om niet gewoon nog er een 2de motor weer bij te kopen.
Ik vind een oude Super Tenere of een Afrika twin echt helemaal geweldig.
De laatste zijn ook werkelijk behoorlijk aan de prijs, maar zo een Tenere is nog wel voor onder de 2,5 makkelijk te vinden.
Dat spaar geld hebben we, en ik heb het er zeker voor over maar toch.....![]()
Meestal eindigt de gedachten gang bij iets in de trant van "wat moet ik dan toch met 2 motoren".
Die zelfde gedachten gang begint meestal met dromen over trips door de bergen, met zo een oud karakter bakbeest.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Rukka geeft 5 jaar garantie op de jassen toch? En GORE-TEX sowieso levenslang. Zou dat eigenlijk gewoon aan de fabrikant overlatencharrel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:24:
Goedkoopste broek van rukka is na 95.000km nog waterdicht dus dat gaat over het algemeen wel goed bij me, vriend van me is voor woon werk wat minder tevreden met Rukka. Die heeft vaak problemen dat het op zijn ellebogen gaat lekken. ( ook met regelmatig wassen) DIe is nu overgestapt naar stadler.
Armaxis it is thenDie armas met die rits zou ik inderdaad niet doen, die moet regelmatig gesmeerd worden anders gaat ie niet soepel en dan gaat ie dus stuk. Die Merlin heeft een andere vriend van me, mooie jas!
Enige nadeel is dat ie weinig ventilatie heeft, dus wordt het snel warm. Zelfde nadeel in de winter, je elektrische vest moet een standje hoger
Ligt er aan waar je woont. Ooit eens in New York geweest ?lolgast schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:26:
Ik kan eerlijk zeggen dat ik in de 4 jaar dat ik rij nog geen enkele keer sirenes heb gehoord tijdens het rijden. En dat heeft niet te maken met het feit dat ik niet luister
Jazeker, twee keer. Maar nooit motor gereden daarPilatuS schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:28:
[...]
Ligt er aan waar je woont. Ooit eens in New York geweest ?
Ooh dat klinkt wel als een ideale oplossing, ik zit nu te kutten met oordopjes (iPhone) die uitvallen of speakers in de helm die weer te zacht staat door de oordopjes.Erapaz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
Gisteren zijn mijn Plugphones oordoppen met audio binnengekomen. Vandaag meteen tijdens de les uitgeprobeerd en ze bevallen prima. De instructies zijn kraakhelder nu en ik heb geen last meer van windgeruis en motorgeluid. Sirenes e.d. zijn gewoon nog prima te horen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Geluid is top!Dutchzilla schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:27:
Heb even filmpje geupload van het geluid. Let op opgenomen met iphone. Hopelijk geeft het een beetje een beeld.
Zelfde link als de foto's
Never ever financial advice...
Nice! Maakt het design nog uit? Zie allemaal verschillende kleuren/varianten, maar of er nou verschil in dempingskarakteristiek is kan ik niet zien. Weet iemand dat? Vind ze ook wel interessant, vooral voor de navigatie.Erapaz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
Gisteren zijn mijn Plugphones oordoppen met audio binnengekomen. Vandaag meteen tijdens de les uitgeprobeerd en ze bevallen prima. De instructies zijn kraakhelder nu en ik heb geen last meer van windgeruis en motorgeluid. Sirenes e.d. zijn gewoon nog prima te horen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Waar heb je ze besteld? Kan niet zo snel een site vinden die in Nederland bezorgd.Erapaz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 06:34:
Ik heb specifiek de versie voor op de motor. Deze zij er alleen in oranje. Op de site heb ik echter niet kunnen terugvinden of deze echt een andere dempingskarakteristiek hebben.
[ Voor 46% gewijzigd door DinX op 22-08-2016 14:33 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Op de website van plugphones zelf. Was uiteindelijk wel wat duurder uit, 30 euro met verzenden. De andere types zijn hier en daar (o.a. eBay en Amazon) wel wat goedkoper.SPX420 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:43:
[...]
Waar heb je ze besteld? Kan niet zo snel een site vinden die in Nederland bezorgd.
Wat een baasDinX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:49:
Iemand nog een container reacher op overschot ?
[afbeelding]
![]()
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En dan per ongeluk vergeten naar achteruit te schakelen. Tandjes poetsen ++...DinX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:49:
[afbeelding]
![]()
Never ride faster than your guardian angel can fly.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat ding is 62 mb, bedankt he.... Maak er liever een url van, m'n telefoon loopt haast vastDinX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:49:
[afbeelding]
![]()
Hij zal een GW hebben zeker??DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:23:
Euh, waar zit bij jou de achteruit?
Never ever financial advice...
Goeiemorgen...DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:23:
Euh, waar zit bij jou de achteruit?
Goede olie erin en je koppeling even ontluchten?gebruikershaes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:38:
Vandaag een duc 696 gekocht in werkelijke nieuwstaat, maar die heel lastig in neutraal te krijgen is (zeker bij koude motor). Nu lees ik dat het een veel voorkomend probleem is een dat het vak door slechte olie of lucht in hydrauliek komt. Iemand hier met zelfde euvel? Zo ja hoe heb je het opgelost?
Met het oplossen van je probleem kan ik niet helpen (klinkt wel als vieze/iets te dikke olie), maar wij willen foto's ziengebruikershaes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:38:
Vandaag een duc 696 gekocht in werkelijke nieuwstaat, maar die heel lastig in neutraal te krijgen is (zeker bij koude motor). Nu lees ik dat het een veel voorkomend probleem is een dat het vak door slechte olie of lucht in hydrauliek komt. Iemand hier met zelfde euvel? Zo ja hoe heb je het opgelost?
Oh een duc zei je? Dan is het gewoon karaktergebruikershaes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:38:
Yamaha MT-09
Yes dit ga ik meteen proberen als ik hem heb komende vrijdag. Het gekke is dat als die eenmaal warm gedraaid is het wel goed werkt. Was benieuwd of naast dit er iets anders is waar ik naar zou kunnen kijken. Maar wie weet is het idd opgelost met deze actie.charrel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:48:
[...]
Goede olie erin en je koppeling even ontluchten?
Ga hem vrijdag ophalen, maar hier alvast een picca van de advertentie.lolgast schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:31:
[...]
Met het oplossen van je probleem kan ik niet helpen (klinkt wel als vieze/iets te dikke olie), maar wij willen foto's zien
Hehe ja dat lees ik ook vaak. Bij een Japanner noemen we het een defect, maar bij een Italiaan is het karakterBergie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:04:
[...]
Oh een duc zei je? Dan is het gewoon karakter
Bedankt voor de tip. Vorige week was dat kettingslot bij Blokker nog in de 'aanbieding' voor 56 euro. Gisteren wilde ik bestellen, maar nu is de prijs 99 euro. Dit is een mooi alternatief.bakvis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:23:
http://www.ibood.com/extr...ar-art-4-kettingslot.html
Iemand nog een ketting nodig? Niet zo heel lang, maar wel ART4
Dit weekend mijn motor opgehaald, het was wel erg krap om door de brandgang achter in de schuur te zetten (lees draaien). Dus gelijk deze paddockstand besteldEoghlear schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:11:
[...]
Heb zelf voor deze gekozen. Kan ik ook mooi manuvreren in de wat kleinere ruimtes.
Ben er na een kleine aanpassing zeer tevreden over.
Mijn RC8 heeft daar ook last van. Vanuit 1 moet ik een heel klein tikje geven anders zit ie alweer in de 2. Vanuit 2 is het net zo lastig, ook een heel klein tikje. Nu er een quickshifter opzit is het nog lastiger geworden omdat die de ontsteking ontbreekt. Daarom wil ie zonder iets gas geven nog wel eens afslaan.gebruikershaes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:38:
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2016 13:11 ]
Veel dealers gooien standaard overal maar gewoon 10w40 in. Zo ook bij mijn motor terwijl er eigenlijk dus 10w50 in hoort te zitten. Van 10w40 hebben ze vaak tig liters in een groot vat staan en gooien ze dat maar in iedere motor die ze doorverkopen.Icephase schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:59:
Voor duc's goede olie gebruiken inderdaad, Motul 300V 15W-50 is heel fijn spul. Wel duur, maar je merkt het echt met schakelen, gaat veel soepeler.
Ze zijn meteen niet meer leverbaarJ_star schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Dit weekend mijn motor opgehaald, het was wel erg krap om door de brandgang achter in de schuur te zetten (lees draaien). Dus gelijk deze paddockstand besteld.
[ Voor 4% gewijzigd door JanPedaal op 22-08-2016 13:21 . Reden: Woeps, niet specifiek genoeg ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dat geeft wel een heel creatieve zithoudingMartin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:
Op m'n Bandit nooit problemen met het vinden van de neutraal, maar op de XJ6 waar ik les op had en die van mijn zus constant geklooi ermee, uiteindelijk hou ik dan meestal met de rechterhand de koppeling in en trek ik met mijn linkerhand de versnellingspook naar de neutraal, works for me
In z'n vrij zetten doe je toch alleen als je stilstaat met beide voeten op de grond, zou niet zo schakelen tijdens het rijden neeChakotay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Dat geeft wel een heel creatieve zithouding
Bij mij komt er ook alleen Motul 300V. De motor schakelt en rijd er veel fijner op.Icephase schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:59:
Voor duc's goede olie gebruiken inderdaad, Motul 300V 15W-50 is heel fijn spul. Wel duur, maar je merkt het echt met schakelen, gaat veel soepeler.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als ik Motorex in mijn RSV gooi gaat de koppeling slippen.PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:59:
Voor mijn motor word vaak Motorex aangeraden. Is Motul beter of maakt dat niet uit ?
Hangt dan ook wel weer van de motor af blijkbaar. KTM geeft zelf Motorex aan, kan mij niet voorstellen dat ie dan zou gaan slippen bij mij. Rockoil word ook wel aangeraden. Alleen als ik hier mensen positief zie zijn over Motul is dat mogelijk ook een goede optie.Chakotay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:03:
[...]
Als ik Motorex in mijn RSV gooi gaat de koppeling slippen.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2016 14:14 ]
Als de fabrikant het zelf aanraad zal het vast geen problemen geven inderdaadPilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:13:
[...]
Hangt dan ook wel weer van de motor af blijkbaar. KTM geeft zelf Motorex aan, kan mij niet voorstellen dat ie dan zou gaan slippen bij mij. Rockoil word ook wel aangeraden. Alleen als ik hier mensen positief zie zijn over Motul is dat mogelijk ook een goede optie.
Over iets van 2.000km moet er bij mij nieuwe olie in. Ben er nog niet over uit wat het gaat worden.
Nee, stop alsjeblieft met die foto's! Ben net terug van vakantie en heb echt hartstikke heimwee...Bommes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:20:
Dus tank van de Vespa vol gegooid en terug over die Roselend en de Petit St Bernard Italië in.
Voor een bakkie en beetje internet, we hebben nog een paar Gig mobiel internet op ons Italiaanse simkaartje.
Dat is 't dus niet heAnoshky schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:24:
Als motormerk x in hun handleiding oliemerk y zet, is dat dan niet gewoon omdat ze een soort van deal hebben met het oliemerk? Mij lijkt het daarom nog niet het beste merk.
Ik kan me eerlijkgezegd ook niet voorstellen dat 10W40 van oliemerk y zoveel verschillend zal zijn dan 10W40 van oliemerk z.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, het is maar wat ik denk :-)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
En daarom doe ik op het moment een onderzoek naar die supreme brandstoffen tov normale brandstof.Martin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:52:
Bij twijfel uitzoeken wat het verschil is en zelf een keuze maken? We zijn toch Tweakers?
Hebben TNO en ADAC ook al gedaan. Brandstofverbruik kan 0-0,5% omlaag gaan, andere beloftes zijn moeilijk te controleren. Voor brandstof met een hoger otcaatgetal (BP Ultimate: 98, Shell: VPower: 97) kun je alleen meer vermogen krijgen als je motor een klopsensor heeft en het ontstekingstijdstip kan vervroegen.DragonSlayer666 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
[...]
En daarom doe ik op het moment een onderzoek naar die supreme brandstoffen tov normale brandstof.
(RPM tov KMH, L/100KM, acceleratietijden etc etc)
Heb wel eens een test gezien van een auto met iets van 300pk. Met 98 kreeg ie er iets van 20pk bij. Als je kijkt wat je er voor betaald totaal niet boeiend dus, voor zowel motoren als auto's.Jazzy schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Hebben TNO en ADAC ook al gedaan. Brandstofverbruik kan 0-0,5% omlaag gaan, andere beloftes zijn moeilijk te controleren. Voor brandstof met een hoger otcaatgetal (BP Ultimate: 98, Shell: VPower: 97) kun je alleen meer vermogen krijgen als je motor een klopsensor heeft en het ontstekingstijdstip kan vervroegen.
RPM tov KMH zal niet veranderen denk ik zoDragonSlayer666 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
[...]
En daarom doe ik op het moment een onderzoek naar die supreme brandstoffen tov normale brandstof.
(RPM tov KMH, L/100KM, acceleratietijden etc etc)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als je motor er op is afgesteld kan dat inderdaad. Maar dat is vaak alleen bij sportauto's. Hoe het met motoren zit weet ik niet, maar meestal zal het weinig uitmaken gok ik.PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:18:
[...]
Heb wel eens een test gezien van een auto met iets van 300pk. Met 98 kreeg ie er iets van 20pk bij. Als je kijkt wat je er voor betaald totaal niet boeiend dus, voor zowel motoren als auto's.
Ik vraag mij of je een motor zou kunnen mappen op een dyno zonder klopsensor en de motor dan op 98 af te stellen.418O2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:27:
[...]
Als je motor er op is afgesteld kan dat inderdaad. Maar dat is vaak alleen bij sportauto's. Hoe het met motoren zit weet ik niet, maar meestal zal het weinig uitmaken gok ik.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Oeh nice bike! Dat is zeker stukken beter dan wat er standaard op zit. Wat is trouwens die witte lus die bij je rechtervoet zit, gevaarlijk dichtbij de uitlaat en vering? Of is dat gewoon een stalen beugel wat je voet beschermt?caesar1000 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:29:
Wat betreft die taartschep discussie: die Hornet valt nog mee met de standaard 'taartschep' van mijn Duke.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb nu deze erop en dat ziet er stukken beter uit.
[afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door SvenBravo7 op 22-08-2016 19:21 . Reden: Per ongeluk de end quote verwijderd 8)7 ]
Ik moet ook nog eens goed kijken wat ik met het enorme gevaarte achterop de Tracer wil, het lijkt wel alsof ze een bestuurbaar ruimteschip onder de kont hebben geschroefd.caesar1000 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:29:
Wat betreft die taartschep discussie: die Hornet valt nog mee met de standaard 'taartschep' van mijn Duke.
#team_UTC+1
[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 22-08-2016 19:23 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq