Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:37
knoffy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:24:
tectyl ken ik alleen voor op de onderkant van de auto en dat zal ik dus nooit op je motor spuiten want dat komt er gewoon nooit meer af, ik spuit er gewoon wat wd40 of teflon/cockpit spray op zodat er ieder geval een soort van vet laagje op zit.
Ik gebruik altijd vaseline spray voor het beschermen van kleine oppervlakken.
Mijn wielen zijn inmiddels zo goor, dat die geen bescherming meer nodig hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoe lang moet je verwachten dat de accu "goed" blijft in de Nederlandse winter? Dit aannemende dat je er twee keer per week een rit van minimaal een uur mee maakt (en weer een uur terug, dus 4 uur per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Dan denk ik niet dat je een probleem hebt hoor. Dan wordt hij regelmatig goed bijgeladen dus zal hij wel goed blijven lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:14:
Hoe lang moet je verwachten dat de accu "goed" blijft in de Nederlandse winter? Dit aannemende dat je er twee keer per week een rit van minimaal een uur mee maakt (en weer een uur terug, dus 4 uur per week).
Bergie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:20:
Dan denk ik niet dat je een probleem hebt hoor. Dan wordt hij regelmatig goed bijgeladen dus zal hij wel goed blijven lijkt me.
Het is "gewoon" een slijtage-onderdeel... Zodra je merkt dat je startmotor wat meer moeite heeft om rond te gaan, en het is nog geen -10 buiten, dan zou je eens kunnen gaan denken aan vervanging.

De staat van je accu kan je prima bepalen met een multimeter
YouTube: How to Test a Car Battery with a Multimeter

[ Voor 14% gewijzigd door breew op 22-11-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:45:
Voor de doorrijders: wat doen jullie om je motor te beschermen tegen pekel?

Ik hoor wel over inspuiten met Tectyl, maar ook over de hel die het is om het weer te verwijderen.
Ook ACF50 komt regelmatig voorbij, is het wat? En waar koop je het?
Tectyl, ACF50, Vaseline zijn allemaal wel goede middelen. Zelf doe ik eigenlijk helemaal niets aan anti-corrosie. Ik was mijn motor in de winter vaker en gebruik en maak royaal gebruik van PFTE spray en Wax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:50:

[video]

Kunt er toch nog aardig mee door de bochten! Mist alleen wat vermogen op de rechte stukken. Voor fun is geen 1000cc motor nodig! :+

Die Pilot Power 2CT's doen het best goed, hij is weer bezig met zijn 'peg scraping' activiteit, dus weer aan het vergelijken met de S20 Evo's. Verschil zit 'm voornamelijk in levensduur. Heb nog even want hij gaat toch eerst naar de dealer.
Dit is weer eens het bewijs dat je geen zware motor nodig hebt om een hoop lol te hebben. De motor waar ik de meeste lol mee heb gehad is de Honda CB-I O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:46:
[...]

Dit is weer eens het bewijs dat je geen zware motor nodig hebt om een hoop lol te hebben. De motor waar ik de meeste lol mee heb gehad is de Honda CB-I O+ :9~

[video]

[video]
Ik zie wel een vergelijking met paintball :). Hoop volk wat daar komt kijken (rental/recreant of beginnend speler) is van mening dat ze het equivalent van een AR15 of M249 (of 1000/1300cc, zo u wilt) nodig hebben om een beetje mee te kunnen komen.

Ik speelde de eerste 2 jaar met het equivalent van een Remington M790 (125cc voor het vergelijk, en heb dat ding nog) en ben sinds getransitioneerd naar twee losse pistolen. (laten we zeggen dat dit de 250cc v-twin is :p) Ik speel nog steeds tegen al die andere gasten, en kan het nog winnen ook, maar dan met een stuk minder 'vermogen' en (voor mij) dubbel zo veel lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Ligt er ook maar net aan wat je leuk vindt natuurlijk. Ik vind het ook wel fijn dat ik bij 120 gas kan geven en dan nog moet opletten dat ik niet te hard optrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:14:
Met 2x per week rijden is het geen enkel probleem. Als je er weken niet meer rijd is het misschien een probleem. Als je een motor hebt die niets verbruikt als ie stilstaat kan ie ook in de winter prima een paar weken stilstaan. Hangt natuurlijk ook af van de gebruikte accu. Je hebt accu's van 30 euro en van 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk dat ik toch maar voor wat ACF50, maar het lijkt alleen bij deze site te koop. Waar kun je het nog meer halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:04:
Ligt er ook maar net aan wat je leuk vindt natuurlijk. Ik vind het ook wel fijn dat ik bij 120 gas kan geven en dan nog moet opletten dat ik niet te hard optrek
Ik ga lekker sparen voor zo'n nieuwe Africa Twin, bruut ding :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:20:
[...]

Ik ga lekker sparen voor zo'n nieuwe Africa Twin, bruut ding :9.
Voila. En tot je zover bent leer je lekker rijden op een 500X. Da's toch wat ik doe :) (al zou het kunnen dat er nooit een AT komt, ik houd alle opties open - gevoel van een triple of v-twin is toch anders dan dat van de motor in de CB500X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
het gaat niet om de motor, maar wat je ermee kan :)

YouTube: Police Officer Owns Motorcycle Skill Course
YouTube: UNREAL! Worlds Most Precise Motorbiker - Japan

[ Voor 25% gewijzigd door breew op 22-11-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-10 19:54
De grote vraag is nu of meneer de boef met de Honda ontkomt aan de yank met z'n toerbuffel?

Ze kunnen beiden goed uitstekend rijden, maar waar ik me dan alsnog over verbaas is dat ze in de VS nog altijd met een bloesje en een pispot op zo'n motor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Potato42 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:00:
[...]
De grote vraag is nu of meneer de boef met de Honda ontkomt aan de yank met z'n toerbuffel?
Dat moet toch wel ? De 600RR heeft een hogere top en kan veel platter door de bocht. Zo'n Harley is leuk voor relax rijden, maar snelle auto's of andere motoren er mee inhalen gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-10 19:54
PilatuS schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:06:
[...]

Dat moet toch wel ? De 600RR heeft een hogere top en kan veel platter door de bocht. Zo'n Harley is leuk voor relax rijden, maar snelle auto's of andere motoren er mee inhalen gaat niet gebeuren.
Dat denk ik ook wel ;)

Maar meestal zijn die snorren behoorlijk rap op zo'n logge fiets.

Maakte het een keer mee dat ik door zo'n tourder met zijkoffers werd ingehaald terwijl ik dacht dat ik behoorlijk aan het sturen was. Maar hij kwam steeds dichterbij in de spiegels, toen maar een beetje ingehouden om te kijken of het geen politie was maar dat was toch niet het geval (of hij had vrij :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Potato42 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:38:
[...]
Dat denk ik ook wel ;)
Maar meestal zijn die snorren behoorlijk rap op zo'n logge fiets.
Qua training en voertuigbeheersing zitten de motoragenten in de top-5% van de motorrijders.
Je bent een knappe jongen als je met je eigen motorfiets een motoragent kunt lossen. Zo lang het onder de 200 km/h blijft (en op een verharde weg), ben je ze echt niet zomaar kwijt. Ik heb ze met die lompe RT's (met koffers en al) al door de gekste kleine gaatjes zien gaan, van fietssluisjes tot trappen...

Je beste kans: noppen erop en de blubber induiken ;-)

ze zijn trouwens ook prima als berger in te zetten ;-)
YouTube: Politie #PRO247 DailyJob: De sterke voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

breew schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:46:
[...]

Qua training en voertuigbeheersing zitten de motoragenten in de top-5% van de motorrijders.
Je bent een knappe jongen als je met je eigen motorfiets een motoragent kunt lossen. Zo lang het onder de 200 km/h blijft (en op een verharde weg), ben je ze echt niet zomaar kwijt. Ik heb ze met die lompe RT's (met koffers en al) al door de gekste kleine gaatjes zien gaan, van fietssluisjes tot trappen...

Je beste kans: noppen erop en de blubber induiken ;-)

ze zijn trouwens ook prima als berger in te zetten ;-)
YouTube: Politie #PRO247 DailyJob: De sterke voet
_O-

Was dat nou zo'n K1600GT? Die dingen hebben grofweg dubbel het vermogen van zo'n Corsa :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:03:
[...]
_O-
Was dat nou zo'n K1600GT? Die dingen hebben grofweg dubbel het vermogen van zo'n Corsa :9.
In de video draait het toch vooral om het been van Piet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

[...]

_O-

Das een f650/800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

_O-

Met een 50cc scooter lukt dit ook wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Als we het over stuntfilmpjes hebben: dit vind ik veeeeel leuker om te kijken dan die harley-kegel-filmpjes :p
Vooral het moment dat hij cruise control op zet en zonder handen rondjes rijdt en ondertussen geïnterviewd wordt _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Anoshky op 22-11-2016 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Nou KTM had die banden toch wel mogen laten vervangen toen bleek dat het eerste productiejaar eigenlijk op onveilige banden reed... Belachelijk... ;w

'The most dangerous bike they were offering (because it had the MRF stock tires on)' 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pSTZ33yKGyJqAFl0q6puJu28/full.png

[ Voor 18% gewijzigd door caesar1000 op 22-11-2016 17:11 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoshky schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:59:
Als we het over stuntfilmpjes hebben: dit vind ik veeeeel leuker om te kijken dan die harley-kegel-filmpjes :p
Vooral het moment dat hij cruise control op zet en zonder handen rondjes rijdt en ondertussen geïnterviewd wordt _/-\o_
Met zijn normale stuntbike is het toch nog wel wat spectaculairder, maar ook deze is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de filmpjes van Jorian Ponomareff altijd vreselijk cool :)

Vroeger zo:

En tegenwoordig nog een niveau hoger:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Jelte schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:45:
Voor de doorrijders: wat doen jullie om je motor te beschermen tegen pekel?

Ik hoor wel over inspuiten met Tectyl, maar ook over de hel die het is om het weer te verwijderen.
Ook ACF50 komt regelmatig voorbij, is het wat? En waar koop je het?
AFC50 moet je blijven spuiten,
Ik maak mijn motor echt nooit schoon en plemp er elke winter nieuwe meuk op en haal het er nooit van af. Na 4 jaar was het er zo af door de dealer, wat wd40 en een uurtje boenen en het blok, valbeugels, carter beschermer, frame en velgen waren als nieuw. Van al dat pekel was niets te zien.

Ik gebruik trouwens Tectyl Klar / wit, zie je al een stuk minder dan het gele spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Offerte CB500X opgevraagd inclusief accessoires, en ik schrik toch van de prijs/markup:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
CB 500 X                                                          € 6.999,-

Rijklaarkosten plus leges                                            € 395,-

Kuipbeugel                                                                  € 246,-

Handvatverwarming                                                    € 380,-

Handkappen                                                                € 132,-

Zijkofferset                                                                   € 820,-

Totaalprijs                                                                    € 8.972,-

Maanbedrag op basis van 36 mnd. € 285,-

En op basis van 60 mnd. € 186,-

Ze verkopen de motor voor adviesprijs, en ook de accessoires zijn volgens mij de hoofdprijs.
Ik zie de 2016 modellen op motoroccassion.nl voorbij komen vanaf 6k, en verwarming/zijkoffers kunnen voor ook voor de helft van de genoemde bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is de Honda NC700/NC750X iets voor je? Ultra zuinig en tweedehands niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:41:
Wellicht is de Honda NC700/NC750X iets voor je? Ultra zuinig en tweedehands niet duur.
Oh de prijs van de motor wist ik al, maar ik dacht dat ze er misschien iets onder gingen zitten. Het zijn vooral de accessoires.

Heb nog een tweede opgevraagd bij een zaak die er 1000 euro minder voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:26:
Offerte CB500X opgevraagd inclusief accessoires, en ik schrik toch van de prijs/markup:

Ze verkopen de motor voor adviesprijs, en ook de accessoires zijn volgens mij de hoofdprijs.
Ik zie de 2016 modellen op motoroccassion.nl voorbij komen vanaf 6k, en verwarming/zijkoffers kunnen voor ook voor de helft van de genoemde bedragen...
Het is maar een offerte om tot een totaal kostenoverzicht te komen. Zit geen onderhandelingskorting in, dat komt nog als je van bent om te gaan kopen. Misschien ander merk kofferset kiezen. Beetje rondshoppen kan sowieso geen kwaad.

Met de motor heb ik het idee dat er weinig marge zit in de catalogusprijs. Vaak kan je wel de nodige korting krijgen op onderdelen. Het blijft een winkel die ook moet verdienen. Nieuw is relatief duurder. Een 2e hands kan toch weer de nodige euro's schelen ter compensatie van je onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 22-11-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15

CB 500 X € 6.999,-

Rijklaarkosten plus leges € 395,-

Kuipbeugel € 246,-

Handvatverwarming € 380,-

Handkappen € 132,-

Zijkofferset € 820,-

Totaalprijs € 8.972,-

Je kunt echt mega veel besparen op de accessoires! En de rijklaarkosten mogen ze niet meer apart erbij optellen. Prijs van de motor moet all-inclusive zijn (als ik het goed begrepen had hoor). Maargoed, de accessoires besparingen:
  • Handvatverwarming daytona: 55-60€, moet je alleen zelf erop zetten.
  • Handkappen kun je goede vinden voor rond de 80€
  • Kofferset kun je zelf vinden op allerlei sites en kost waarschijnlijk minder dan de helft van die 820€
Besparing a 900€.

Zoals Stacheldracht zegt is de NC700X misschien ook wel interessant dan. Heeft meer koppel dan de CB500X en is wat 'dikker'. Is verder hetzelfde qua paardenkracht en model.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Uiteraard is tweedehands ook een optie, maar het is wel leuk om te kunnen overwegen iets helemaal nieuws te kopen, zeker als het zo'n mooi en zuinig model is. De NC700 zal sneller zijn, maar de 500 is rap zat voor mij en daarvan weet ik ongeveer de real-world cijfers qua verbruik.

Ik wacht die andere offerte even af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:48:
Uiteraard is tweedehands ook een optie, maar het is wel leuk om te kunnen overwegen iets helemaal nieuws te kopen, zeker als het zo'n mooi en zuinig model is. De NC700 zal sneller zijn, maar de 500 is rap zat voor mij en daarvan weet ik ongeveer de real-world cijfers qua verbruik.

Ik wacht die andere offerte even af :).
De NC700X en CB500X hebben beide 35kw. Dus een groot verschil in snelheid zal er niet zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:48:
De NC700 zal sneller zijn, maar de 500 is rap zat voor mij en daarvan weet ik ongeveer de real-world cijfers qua verbruik.
Uit de praktijkervaring kan ik je vertellen dat je NC700 misschien wel trager is dan de CB500 ;)

De NC700 is qua motorblok eerder te vergelijken met een auto dan met een motor.

Zoek maar wat reviews van de NC700 op, ze zien er heel handig en stoer uit, maar dat motorblok is wel een heel vreemde eend in de bijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
de 700 heeft gewoon het halve blok van een honda jazz :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waarom zou ik dan een nc700 moeten willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:51
dan kan je je helm in de tank stoppen :D de nc750 heeft wel wat meer vermogen zoveel minder verbruikt de 750 nou ook weer niet volgens mij halen die ook rond de 1:28 wat een 500 ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
ik zou lekker een fiets uit 2000 halen zonder te financieren maar ja, wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wel, wat ik dus gedaan heb is na aankondiging van het model 2016, het demo model 2014 gekocht :) kregen ze aan de straatstenen niet meer kwijt :) dat was dus een lekkere besparing. Maar voor 't laatste model blijf je vrees ik de volle prijs betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:26:
Ik vind de filmpjes van Jorian Ponomareff altijd vreselijk cool :)

Vroeger zo:

[video]

En tegenwoordig nog een niveau hoger:

[video]
Ik natuurlijk deze :9

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
CB 500 X                                                          € 6.999,-

Rijklaarkosten plus leges                                            € 395,-

Kuipbeugel                                                                  € 246,-

Handvatverwarming                                                    € 380,-

Handkappen                                                                € 132,-

Zijkofferset                                                                   € 820,-

Totaalprijs                                                                    € 8.972,-

€400 voor rijklaar maken. 8)7

Zouden bij mij best de krat met motor bij het huis af mogen leveren hoor. Uitpakken, vloeistoffen etc. zou ik niet erg vinden om zelf te doen. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Maegrim schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:45:
ik zou lekker een fiets uit 2000 halen zonder te financieren maar ja, wie ben ik :)
Ja ik snap dat ook niet zo. Helemaal niet als het niet nodig is. Maar dat ligt aan je opvoeding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een motor financieren raad ik sterk af, temeer de kans groot is dat zo'n ding in de prak gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik stel voor dat we de discussie over opvoeding en financiering niet hier aangaan, ik heb mijn eigen redenen om iets wel of niet te willen :).

Een NC750 is stock alweer 2k duurder, en uiteraard zal een NC700 2ehands goedkoper uitvallen. Ik overweeg nog steeds 2ehands te kopen (als ik tegen een goeie/geweldige deal aanloop, waarom niet?) maar de relatief lage nieuwprijs van de CB500X doet me ook een nieuwe overwegen, simpelweg omdat het kan (en het natuurlijk gaaf is om iets nieuws te kopen).

Ik heb ook naar een nieuwe CB300R gekeken (wederom: omdat het kan) maar dit zitpositie is niet ideaal voor mij en zo'n ding ziet er raar uit met koffers eraan. Zelfde voor een Kawasaki Ninja 300, ondanks dat ik die wel gaaf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:15:
Een motor financieren raad ik sterk af, temeer de kans groot is dat zo'n ding in de prak gereden wordt.
Ik zou een motor nooit financieren als ik hem niet van mijn spaargeld kan betalen.
Maar stel, ik wil een nieuwe motor kopen van 15k en er staat 15k à 20k op mijn spaarrekening, dan ga ik die zeker financieren. Als er iets mis loopt, kan ik de financiering altijd afbetalen met het spaargeld. Loopt het niet mis, dan heb ik wat back-up money :-) Je mag niet altijd van het slechtste uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Anoshky schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:48:
[...]

Ik zou een motor nooit financieren als ik hem niet van mijn spaargeld kan betalen.
Maar stel, ik wil een nieuwe motor kopen van 15k en er staat 15k à 20k op mijn spaarrekening, dan ga ik die zeker financieren. Als er iets mis loopt, kan ik de financiering altijd afbetalen met het spaargeld. Loopt het niet mis, dan heb ik wat back-up money :-) Je mag niet altijd van het slechtste uitgaan...
En toch ga ook jij dan van het slechtste uit. Je zorgt ervoor dat je alsnog geld hebt om het te kunnen afbetalen, mocht je de motor crashen.

EDIT: Door HTT-Thalan hieronder snap ik jouw redenatie hierboven een stuk beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Frans92 op 23-11-2016 08:54 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoshky schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:48:
[...]

Dat dus :). De hele reden dat ik maximaal bedrag X contant wil afrekenen is omdat ik nog een hele reeks andere "risico's" heb waarvoor ik naar de spaarpot zou moeten kunnen grijpen (eigen huis, kinderen, eigen auto, noem maar op).

Toen ik mijn rijbewijs haalde ging ik ook gelijk autorijden, ook al had ik geen enkele buffer voor onverwachte kosten. Dat heeft me vroeger zoveel gezeik opgeleverd...

Er is blijkbaar nog steeds een stigma rond financiering, maar zoals gezegd wil ik die discussie hier niet voeren. Ieder zijn eigen redenen om het wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:53
Eens, ik heb mijn moto ook gefinancierd vorig jaar, en hij blijft nog 2 jaar doorlopen ondanks dat ik m'n motor eerder dit jaar heb ingeruild.

Maar ik heb dan ook nog een financiering met 0% rente, dus dan verdien ik er zelfs met de huidige lage rentes nog op ook _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 19:22

code:
1
Rijklaarkosten plus leges                    € 395,-
Zou hier in ieder geval niet meer mee akkoord gaan..
Sinds 1 november namelijk verboden, zie hier

Op de andere zaken valt ook nog wat te besparen, zoals de anderen al aangeven :)

Misschien zitten hier nog wat opties voor je tussen? ;)
Afbeeldingslocatie: https://adventuremotorcyclinghandbook.files.wordpress.com/2015/12/rallylabel.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mr_zippey schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:41:
[...]

Zou hier in ieder geval niet meer mee akkoord gaan..
Sinds 1 november namelijk verboden, zie hier

Op de andere zaken valt ook nog wat te besparen, zoals de anderen al aangeven :)

Misschien zitten hier nog wat opties voor je tussen? ;)
[afbeelding]
Ja! 12 volt outlet, helemaal vergeten :p.

- edit -

MotoPort heeft zijn offerte herzien en er 8000 euro van gemaakt (ongeveer 1000 eraf dus) inclusief de accessoires.

Dat ziet er beter uit, nu even de offerte van de tweede winkel afwachten :).

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-11-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13

[code]CB 500 X € 6.999,-

Rijklaarkosten plus leges € 395,-

...
Niet vergeten dat 500 reeks een valve clearance check nodig heeft na 1000 km (dus de eerste week als het weer wat mee zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
C-sharp schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:04:
[...]

Niet vergeten dat 500 reeks een valve clearance check nodig heeft na 1000 km (dus de eerste week als het weer wat mee zit).
dacht dat dat alleen bij de eerste modellen moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

breew schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:20:
[...]

dopsleutel 19 -> voor as eruit binnen 10 seconden. Met 2 man heb je een motor binnen 30 seconden achterin een busje liggen.... Het voorwiel zit dan gelukkig nog wel mooi vast met je dure slot, aan je lelijke, chemisch verankerde, muurbeugel...

Sloten helpen alleen tegen gelegenheidsdiefstal. Als ze je motor echt willen hebben, gaat 'ie gewoon mee...
Daarom maakte ik mijn slot altijd vast met het achterwiel ;) Nu hang ik het slot door het 'driehoekje' waar de duostepjes aan zitten. Wens ze er veel plezier mee, dat krijg je namelijk niet makkelijk/netjes los :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:50:
[...]

Ja! 12 volt outlet, helemaal vergeten :p.

- edit -

MotoPort heeft zijn offerte herzien en er 8000 euro van gemaakt (ongeveer 1000 eraf dus) inclusief de accessoires.

Dat ziet er beter uit, nu even de offerte van de tweede winkel afwachten :).
Offerte van winkel nummer twee is 7400 euro, dit betreft een demo-model (wel uit 2016) waar 1500 kilometer op gereden is. Hij is wel weer van de originele accessoires uitgegaan (met bijbehorende originele prijzen).
Ook hem ga ik vragen met de goedkopere alternatieven te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:25:
[...]

Offerte van winkel nummer twee is 7400 euro, dit betreft een demo-model (wel uit 2016) waar 1500 kilometer op gereden is. Hij is wel weer van de originele accessoires uitgegaan (met bijbehorende originele prijzen).
je moet gewoon niks over accessoires hebben met de dealers. Gewoon de motor kaal aanschaffen en zelf je accessoires uitzoeken en monteren. Dat is én stukken goedkoper én je krijgt meer kennis van hoe je motor in elkaar zit.

Ik heb bijvoorbeeld recentelijk zelf handvatverwarming gemonteerd op mijn CB500F en nu weet ik echt veel meer over de electro van de motor en dergelijke.

Kortom, motoport kan er weer 1000 afhalen als het zonder accessoires is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
knoffy schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:46:
voor degene die een cb500x hebben en de beugel voor de mistlampen hier te duur vinden hier is die het goedkoopst http://japan.webike.net/products/21290811.html bij mij kwam er nog wel import kosten bij maar dat scheelt nog steeds veel met hem hier in de buurt kopen.
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:25:

scheelt ook weer 200 euro als je hem zelf monteerd :) 4 boutjes kan iedereen.

[ Voor 41% gewijzigd door knoffy op 23-11-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

knoffy schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:40:
[...]

[...]

scheelt ook weer 200 euro als je hem zelf monteerd :) 4 boutjes kan iedereen.
Da's waar, die beugel kan ik waarschijnlijk prima zelf.

Ik wacht even af waar hij mee komt om te besluiten of ik handvatverwarming ook zelf wil proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:58:
[...]

Ik wacht even af waar hij mee komt om te besluiten of ik handvatverwarming ook zelf wil proberen te doen.
En anders zijn er vast wel wat handige tweakers te vinden die dit netjes kunnen doen / toe willen kijken / advies willen geven / ... ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[...]

Qua monteerwerk en gewoon knutselen kun je nagenoeg alles zelf doen ben ik al wel achter. Wat betreft vloeistoffen wisselen of iets dergelijks wordt het al iets lastiger. Je moet de vloeistof ook ergens laten namelijk.. Banden wisselen is op zich ook wel lastig om met de blote handen te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Mooie van die beugel is ook dat die in italy gemaakt wordt, dan naar japan gebracht wordt en dan weer hier heen gevlogen komt. En dat is goedkoper dan hem hier kopen :S

Ik ben bij de 20.000km beurt, gaat ook snel voor me gevoel heb ik nog maar net de olie verwisseld.

[ Voor 23% gewijzigd door knoffy op 23-11-2016 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:11:
[...]

Qua monteerwerk en gewoon knutselen kun je nagenoeg alles zelf doen ben ik al wel achter. Wat betreft vloeistoffen wisselen of iets dergelijks wordt het al iets lastiger. Je moet de vloeistof ook ergens laten namelijk.. Banden wisselen is op zich ook wel lastig om met de blote handen te doen :P
Vloeistof kan gewoon in de flessen waar de 'nieuwe' uit is gehaald / oude PET-flessen edg. Daarna kun je ze inleveren bij een milieustraat in de buurt :p

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:17:
[...]

Vloeistof kan gewoon in de flessen waar de 'nieuwe' uit is gehaald / oude PET-flessen edg. Daarna kun je ze inleveren bij een milieustraat in de buurt :p
Olie wisselen deed ik bij mijn auto's vroeger ook zelf. En inderdaad, je kunt het afval in een oude emmer met deksel of wat flessen afgeven bij de milieustraat. Bij de motor is net zoals de auto een afwasteil groot genoeg om het eruit te laten lopen voor je het in een containertje giet.

De positie van het oliefilter zit wel rot bij de 500X, tussen blok en het uitlaatspruitstuk.

Het is meer de elektronica waar ik voorzichtig mee wil zijn. Ik heb er voldoende ervaring mee, maar ik wil geen gezeik met garantie als er later eens wat is. Met een beugel erop schroeven heb je dat toch minder snel.

Offerte nummer twee gaat niet veel wijzigen. Hij geeft aan dat de kofferset niet goedkoper kan en dat alleen de handvatverwarming voor 80,- kan (ipv 380) als we naar een losse (niet Honda) kit kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-11-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:11:
[...]
Wat betreft vloeistoffen wisselen of iets dergelijks wordt het al iets lastiger. Je moet de vloeistof ook ergens laten namelijk..
opvangbak aanschaffen. kost geen drol...
Na de klus oude olie in een lege oliebus gieten en naar het afvalbrengpunt brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:23:
[...]

Olie wisselen deed ik bij mijn auto's vroeger ook zelf. En inderdaad, je kunt het afval in een oude emmer met deksel of wat flessen afgeven bij de milieustraat. Bij de motor is net zoals de auto een afwasteil groot genoeg om het eruit te laten lopen voor je het in een containertje giet.

De positie van het oliefilter zit wel rot bij de 500X, tussen blok en het uitlaatspruitstuk.

Het is meer de elektronica waar ik voorzichtig mee wil zijn. Ik heb er voldoende ervaring mee, maar ik wil geen gezeik met garantie als er later eens wat is. Met een beugel erop schroeven heb je dat toch minder snel.
Dat idee van voorzichtig zijn had ik dus ook. Ik ben uiteindelijk bij een zaakje uitgekomen waar je 'onder begeleiding' kunt klussen aan je motor. Hij was per uur wel rete duur, maar omdat ik nagenoeg alles zelf gedaan heb met onderhandelen amper iets hoeven betalen. Het enige wat hij voor mij had gedaan was het solderen en een connector op de draad knijpen. Op die manier heb ik wel wat geleerd over de electro zonder zelf iets te verpesten eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:43:
[...]

Dat idee van voorzichtig zijn had ik dus ook. Ik ben uiteindelijk bij een zaakje uitgekomen waar je 'onder begeleiding' kunt klussen aan je motor. Hij was per uur wel rete duur, maar omdat ik nagenoeg alles zelf gedaan heb met onderhandelen amper iets hoeven betalen. Het enige wat hij voor mij had gedaan was het solderen en een connector op de draad knijpen. Op die manier heb ik wel wat geleerd over de electro zonder zelf iets te verpesten eraan.
Het gaat me er ook weer niet om de laatste euro eruit te knijpen, als ik de handel aan de lokale motorhandel gun is dat ook weer goed voor de lokale handel en kan ik nog eens terugkomen voor een vraagje enzo. Ik zoek alleen alternatieve oplossingen als het echt grof geld scheelt.

Offerte twee is ongeveer 800 euro goedkoper dan offerte een. Daarvoor heb ik een ex-demo met 1500km in het rood. Ik wil het liefst bruin, maar de ex-demo heeft 1500 gelopen en dus die dure klep-stel beurt bij 1000km al gehad (ga ik even van uit) en ik begrijp dat de meeste motoren na de eerste 1000km ook nieuwe olie moeten hebben omdat de "inloop olie" er dan uit moet (weet niet of dat hier ook van toepassing is). Dit zou dus kunnen betekenen dat los van de lagere aanschafprijs, de ex-demo me ook qua onderhoud nog wat centjes gaat schelen. Als dat zo is ben ik bereid die kleur voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:43:
[...]Dat idee van voorzichtig zijn had ik dus ook. Ik ben uiteindelijk bij een zaakje uitgekomen waar je 'onder begeleiding' kunt klussen aan je motor.
Ik ben van mening dat je, als je vroeger technisch lego in elkaar kon zetten, je met behulp van een goed werkplaatshandboek (en goed gereedschap) alles zelf aan je motor kunt doen (behalve revisies, en ok: synchroniseren is een bitch ;-)).
Van het geld van 2 beurten, kun je een knappe set gereedschap samenstellen (inclusief momentsleutels etc..).

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik, sinds ik een hoger inkomen heb (en daardoor mijn vrije tijd ook schaarser is), mijn motor ook gewoon wegbreng voor een grote beurt. Maar ik mis het wel, het is zo'n lekkere 'zen' bezigheid waar je helemaal in op kunt gaan. En een motor waar je zelf werk ik hebt gestoken, rijd gewoon lekkerder. punt ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 23-11-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

breew schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:04:
[...]

Ik ben van mening dat je, als je vroeger technisch lego in elkaar kon zetten, je met behulp van een goed werkplaatshandboek (en goed gereedschap) alles zelf aan je motor kunt doen (behalve revisies, en ok: synchroniseren is een bitch ;-)).
Van het geld van 2 beurten, kun je een knappe set gereedschap samenstellen (inclusief momentsleutels etc..).

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik, sinds ik een hoger inkomen heb (en daardoor mijn vrije tijd ook schaarser is), mijn motor ook gewoon wegbreng voor een grote beurt. Maar ik mis het wel, het is zo'n lekkere 'zen' bezigheid waar je helemaal in op kunt gaan. En een motor waar je zelf werk ik hebt gestoken, rijd gewoon lekkerder. punt ;-)
Het is ook veel leuker om het zelf te doen, maar ik besteed die tijd liever aan de kinderen, motorrijden en paintballen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:03:
[...] maar de ex-demo heeft 1500 gelopen en dus die dure klep-stel beurt bij 1000km al gehad (ga ik even van uit)
assumption is the mother of all fuckups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

breew schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:06:
[...]

assumption is the mother of all fuckups...
Wees maar niet bang, dat ga ik echt nog checken voor ik iets onderteken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:06:
[...]Het is ook veel leuker om het zelf te doen, maar ik besteed die tijd liever aan de kinderen, motorrijden en paintballen :p.
kinderen + klussen is een prima combinatie.. Mijn dochters zijn niet weg te houden bij het gereedschap als ik bezig ben.. reuze interessant allemaal, en het is een leuk vader-dochter momentje.
win-win.
Wel even duidelijk maken welk gereedschap risico's met zich meebrengt... leren ze ook weer van ;-)

Hoofddoel is dat mijn dochter nooit aan iemand hoeft te vragen om haar band te plakken, een ikeakast in elkaar te zetten of om een spiegel op te hangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

breew schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:09:
[...]

kinderen + klussen is een prima combinatie.. Mijn dochters zijn niet weg te houden bij het gereedschap als ik bezig ben.. reuze interessant allemaal, en het is een leuk vader-dochter momentje.
win-win.
Wel even duidelijk maken welk gereedschap risico's met zich meebrengt... leren ze ook weer van ;-)

Hoofddoel is dat mijn dochter nooit aan iemand hoeft te vragen om haar band te plakken, een ikeakast in elkaar te zetten of om een spiegel op te hangen ;-)
Ik kook al samen met haar, samen klussen aan de motor komt wel zodra ik echt tijd overhou in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:03:
[...]

...en dus die dure klep-stel beurt bij 1000km al gehad (ga ik even van uit) ...
Dat van die kleppen is enkel voor model 2013, vanaf 2014 was dat niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:30:
[...]

Dat van die kleppen is enkel voor model 2013, vanaf 2014 was dat niet meer nodig...
En die "gunk" uit het blok na de eerste 1000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:32:
[...]

En die "gunk" uit het blok na de eerste 1000km?
Ik denk dat elke motor na 1000km olie moet laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoshky schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:35:
[...]

Ok, navragen of dat bij die ex-demo al is gebeurd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
[...]

Ik weet niet hoe je met electriciteit bent, maar dat lijkt voor de meesten het grootste pruts punt. Vervangen van de handvatten is heel vaak al getoond op youtube. Ik moet het ook nog doen op mijn transalp, maar ik vervang ook gelijk het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

tdw schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:10:
[...]

Daarom maakte ik mijn slot altijd vast met het achterwiel ;) Nu hang ik het slot door het 'driehoekje' waar de duostepjes aan zitten. Wens ze er veel plezier mee, dat krijg je namelijk niet makkelijk/netjes los :+
Als ik dat doe draaien ze die duostepjes los en kunnen ze het slot gewoon laten hangen. :+
Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:36:
[...]
je moet gewoon niks over accessoires hebben met de dealers. Gewoon de motor kaal aanschaffen en zelf je accessoires uitzoeken en monteren. Dat is én stukken goedkoper én je krijgt meer kennis van hoe je motor in elkaar zit.

Ik heb bijvoorbeeld recentelijk zelf handvatverwarming gemonteerd op mijn CB500F en nu weet ik echt veel meer over de electro van de motor en dergelijke.

Kortom, motoport kan er weer 1000 afhalen als het zonder accessoires is :9
Bij 1-cilinders wel opletten met het moment waarmee je alles aandraait. Doe je het verkeerd dan vergroot je de kans dat bv. je spiegel kapot trilt/los trilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
caesar1000 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:02:
Bij 1-cilinders wel opletten met het moment waarmee je alles aandraait. Doe je het verkeerd dan vergroot je de kans dat bv. je spiegel kapot trilt/los trilt. ;)
Ik blij dat ik een 2-cilinder heb :) Maar je hebt inderdaad gelijk, met sommige dingen moet je wel even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zelf monteren is technisch gezien geen issue, maar ik sta een klein beetje onder tijdsdruk. Het is allemaal een vermakelijk en spannend project, maar ik moet wel gewoon fatsoenlijk vervoer hebben vanaf februari. Als ik dan nog sta te hannessen met of die beugel nu rechtsom of linksom moet kan ik mijn koffers niet hangen en dus mijn troep niet meenemen (kantoor/paintball bv).

Daarom wil ik om te beginnen gewoon alles erop hebben wat 'nodig' is. Die beugel en handkappen voor als 'ie een keer een tikje krijgt (of zachtjes neergelegd word :+), de koffers voor vervoer en de handvatverwarming... wel, het is wel februari (in Nederland). Het gaat er uiteindelijk toch op komen, en voor de prijs die offerte 2 rekent hoef ik het niet zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoshky schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:35:
[...]

inderdaad, is standaard procedure

maar kleppen stellen na de eerste 1000..... dat is nieuw voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 08:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het wel een Honda??

Bij mijn Hornet moest na 24.000 km de klepspeling gecheckt worden, wetende dat die 99,9% van de keren gewoon in orde is. En jawel, netjes binnen de marges. De volgende keer mag bij 48.000, en dan moet er vast wel een deel gesteld worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:04:
[...]
Ik blij dat ik een 2-cilinder heb :) Maar je hebt inderdaad gelijk, met sommige dingen moet je wel even opletten.
And on that 'bombshell' ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhHOrU1HMJ9sa3ytXdaxNcVQ/full.png

Pakketje uit Oostenrijk. Vanavond even de spiegel erop zetten. :9
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:08:
Zelf monteren is technisch gezien geen issue, maar ik sta een klein beetje onder tijdsdruk. Het is allemaal een vermakelijk en spannend project, maar ik moet wel gewoon fatsoenlijk vervoer hebben vanaf februari. Als ik dan nog sta te hannessen met of die beugel nu rechtsom of linksom moet kan ik mijn koffers niet hangen en dus mijn troep niet meenemen (kantoor/paintball bv).

Daarom wil ik om te beginnen gewoon alles erop hebben wat 'nodig' is. Die beugel en handkappen voor als 'ie een keer een tikje krijgt (of zachtjes neergelegd word :+), de koffers voor vervoer en de handvatverwarming... wel, het is wel februari (in Nederland). Het gaat er uiteindelijk toch op komen, en voor de prijs die offerte 2 rekent hoef ik het niet zelf te doen.
Geen idee of de standaard banden wel/niet goed zijn, maar zorg ervoor dat je, als je ook met regen/slecht weer rijdt, goede banden hebt! Nu ik zelf meegemaakt heb hoeveel het uitmaakt kan ik het niet vaak genoeg zeggen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
caesar1000 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:58:
[...]

[afbeelding]

Ahaaaa vandaar dat je wist dat bij 1-cil je daarop moet letten :+

Over spiegels gesproken, hebben andere naked bike rijders er ook last van dat de spiegels niet ver genoeg naar buiten zitten? Ik zie namelijk altijd me arm in de spiegel. Als ik hem naar buiten kiep, dan zie ik 2 rijbanen naast me wie er rijd, maar niets achter me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:01:
[...]

Over spiegels gesproken, hebben andere naked bike rijders er ook last van dat de spiegels niet ver genoeg naar buiten zitten? Ik zie namelijk altijd me arm in de spiegel. Als ik hem naar buiten kiep, dan zie ik 2 rijbanen naast me wie er rijd, maar niets achter me 8)7
Ik trek mijn arm een stukje naar binnen als ik meer wil zien. Dat truukje doe ik al zo lang ik motorrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:02:
[...]

Ik trek mijn arm een stukje naar binnen als ik meer wil zien. Dat truukje doe ik al zo lang ik motorrij :)
Doe ik nu ook idd, maar vroeg me af of dat normaal was. Blijkbaar wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:36

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik heb sidebars, trek eigenlijk nooit mijn ellebogen in :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Bij mijn SV zag ik niets zonder mijn armen in te trekken. Bij de RC8 zitten ze een stuk beter. Ik kan precies tussen mijn armen en lichaam door naar achteren kijken. Ook steken ze ver genoeg uit om langs mijn armen naast mij te kijken. De spiegels zitten op de RC8 vrij laag en bij de SV zaten ze veel hoger. Ze zitten nu zelfs zo laag dat ik er met mijn handen tegenaan kom als ik het stuur maximaal beweeg. Ben er wel heel blij mee zoals het nu is. Met de SV zat ik altijd te kloten en nu kan ik zelfs achter mij zien. Met de Hornet was het precies zo als bij de SV. Vreemd genoeg werken spiegels die laag zitten dus veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 23-11-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:07:
[...]

Ik heb sidebars, trek eigenlijk nooit mijn ellebogen in :)
Daar wordt je stuur breder van toch? Lijkt mij niet handig in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[afbeelding]

[...]

Geen idee of de standaard banden wel/niet goed zijn, maar zorg ervoor dat je, als je ook met regen/slecht weer rijdt, goede banden hebt! Nu ik zelf meegemaakt heb hoeveel het uitmaakt kan ik het niet vaak genoeg zeggen. :'(
Ik weet niet wat er stock onder ligt maar ik bespaar bij de auto ook niet op banden, dus bij de motor zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

[afbeelding]

Wa's da?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
ik heb mijn linker spiegel express "te ver" naar links staan zie je toch net wat sneller als er iemand naast je rijd (altijd over je schouder kijken) en recht zie ik wel een stukje van me arm maar niet storend.

Vandaag wel lekker over het hoofd gezien auto kwam om naar de linker rijbaan waar ik nog reed, gelukkig kon ik wat afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

[...]

Street triple heeft hele goede spiegels (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:12:
Hier hetzelfde. Mijn Dainese race handschoenen zijn op dit moment met 5.4 graden en 80 km/h echt veel te koud. Het is maar een ritje van 25 minuten elke dag, maar na 10 minuten heb ik al hele koude vingers (en dus bijna geen gevoel meer bij het remmen). Vandaag m'n hand bij het blok gehouden (voordeel van een naked hehe :+ ) bij het stoplicht en dat is wel fijn dan. Kun je weer een paar minuten voorruit.
Linkerhand kun je ook onder het rijden opwarmen. ;)

Zelf vind ik de winter handschoenen van Rev'It op het moment wel wat. Zien er goed uit en werken hopelijk evengoed. De prijs valt ook wel mee. :P
[/quote]
Prijzen zitten toch tussen de 100 en 200 euro, of valt dat onder meevallen? Voor 200 heb je ook verwarmde handschoenen van Gerbing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:12
Heerlijk weer W/W gereden, maar geen vriendjes gemaakt.

Eerst lekker langs een file gereden naar het stoplicht. Duurt vaak meer als half uur om vooraan te komen. Bestuurder vooraan was het er niet mee eens en probeerde mij de weg af te duwen en weer vooraan te komen. Stoot gas en ik was er al voorbij en reed weer langs de rest van de file, daaaaag! :+

Daarna bij een andere stoplicht ook weer naar voren gereden. Begon er een dame in de auto achter mij foto's te maken, neem aan van mijn kenteken. Heb haar vriendelijk toegezwaaid. Deed niets fout dus fijne wedstrijd om iets met die foto's te doen 8)7

Vanavond een oude Ford Ka die dacht sneller bij het stoplicht te zijn, trok volgas (voor zover dat mogelijk is...) op. Vind het dan leuk om eerst even in te houden zodat de auto iets lijkt weg te trekken, en dan gas vol open te trekken en weg te blazen. Jammer joh 8)

Erger mij niet meer aan dit soort koekblikken, kon vroeger met de auto geirriteerd worden van andere auto's met achterlijk gedrag. Maar tegenwoordig lach ik er juist om.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Paul van Hooff is weer onder weg... *O*
Dit keer met filmpjes :Y
Krijg het alleen niet op joetoep geopend op mijn tablet.. :-(
Facebook linkje naar zijn pagina: https://www.facebook.com/paul.v.hooff

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:02:
[...]

Third that. CBF1000, maar wil ik écht even kijken, dan trek ik mijn arm naar binnen. Daarna kijk ik úteraard even over de schouder ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Abus wankanker besteld, morgen binnen, volgende week gaat hij tegen de muur *O*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Maandag had ik een gesprek met mijn werkgever, waar ik nu sinds september werk. Kreeg een opmerking over mijn vervoer.
Ik wissel alle mogelijkheden die ik heb af, dus auto, camper en motor.
De motor vind hij eigenlijk al niets, maar de camper dat kon echt niet.
Ik dacht dat hij bedoelde naar klanten maar hij bedoelde, bleek wat later, naar de zaak. Camper parkeer ik gewoon aan de straat op het industrieterrein waar ons bedrijf zit.. |:( Dat vond hij geen gezicht en dus niet de bedoeling.

Ik was een beetje overdonderd, naar klanten snap ik wel dat met een camper aankomen wel wat vreemd is maar naar de zaak.. |:(
Nog ff en hij gaat mee nog vertellen dat mijn fiatje punto echt beneden zijn niveau is :?
Op de motor vroeg hij of dat op vaste dagen was want dan kon hij zorgen voor een huur auto op die dagen zodat ik indien nodig daarmee naar klanten kan.
Nee dat is dus niet op vaste dagen.. 8)7

Evengoed, ik vandaag op de motor omdat ik volgens planning op de zaak moest werken.
Echter om 12:00 en klant aan de Tel. met een storing.
Dus gereedschap koffer achter op de buddy, laptop in de "topkoffer" en gaan. :w

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/11/1479927316-800-x-600px-IMG_20161123_130532.jpg

Als hij wil bepalen in of op wat voor voertuig ik me verplaats dan zorgt hij naar voor een lease slet.. >:)
Tot die tijd is het mijn keuze en vrijheid.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:55:
Abus wankanker besteld, morgen binnen, volgende week gaat hij tegen de muur *O*.
Beetje rare typo ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:D

Dat gebeurde me op google ook al, ik vond de resultaten al vreemd!

Een Abus WBA 100 dan, minder kryptisch :p.
Bommes schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:07:

Als hij wil bepalen in of op wat voor voertuig ik me verplaats dan zorgt hij naar voor een lease slet.. >:)
Tot die tijd is het mijn keuze en vrijheid.
Gelijk heb je! Bij ons worden wel criteria gesteld aan het type voertuig dat je zelf gebruikt, maar alleen indien jij volgens contract ook recht hebt op een leaseauto omdat je naar klanten moet. Administratief personeel (en iedereen die dus geen lease auto heeft) mag rijden wat hij/zij maar wil (helaas zijn onze parkeerplaatsen niet breed genoeg voor een camper, zelfs mijn Octavia is nét an).

Indien je een prive auto voor de zaak rijd (en dus kilometers declareert) verwachten ze dat deze representatief is (dus 4 deuren, airco, netjes van binnen en buiten, en geen klasse A zeg maar).

[ Voor 62% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-11-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:12
Bommes schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:07:
Maandag had ik een gesprek met mijn werkgever, waar ik nu sinds september werk. Kreeg een opmerking over mijn vervoer.
Ik wissel alle mogelijkheden die ik heb af, dus auto, camper en motor.
De motor vind hij eigenlijk al niets, maar de camper dat kon echt niet.
Ik dacht dat hij bedoelde naar klanten maar hij bedoelde, bleek wat later, naar de zaak. Camper parkeer ik gewoon aan de straat op het industrieterrein waar ons bedrijf zit.. |:( Dat vond hij geen gezicht en dus niet de bedoeling.

...
Dat hoeft mijn baas niet te proberen. Als die wilt dat ik wat anders rijd betaalt hij maar voor een auto. Zolang jij toch netjes op tijd bent en klanten beleefd beantwoord maakt het toch niet uit hoe jij aan komt? Ik zit nu geoutsourced bij een verzekeraar, daar kom ik ook gewoon met motor aan en in volledig motor pak. Vaak zorgt het er juist voor dat je een leuk gesprek hebt met een klant of collega's.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.