Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
caesar1000 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:42:
[...]

Hou maar aan zoiets aan:

Standaard: 15 pk
Arrow systeem: 17 pk
Arrow systeem + mapping: 18-19 pk
Arrow systeem + mapping + extra mods: 20 pk
Sorry maar dit is totaal niet realistisch.
Een volledig uitlaat systeem geeft geen 15% vermogens winst. Helemaal niet zonder remap.
Ook met remappen zul je nooit richting de 18-19pk gaan met alleen de uitlaat.

Zelfs arrow zelf geeft aan dat je maximaal een vermogens winst zult hebben van +- 0.5pk
http://www.arrow.it/en/assembled/1217

zie hier bijvoorbeeld een dyno test met arrow uitlaat en origineel zonder remap.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleraceparts.co.uk/wp/wp-content/uploads/2013/08/arrow_exhaust__grh_ktm_duke_125_11-12.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door joshje op 18-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:47:
[...]

Een volledig uitlaat systeem geeft geen 15% vermogens winst. Helemaal niet zonder remap.

Zelfs arrow zelf geeft aan dat je maximaal een vermogens winst zult hebben van +- 0.5pk
Toch geeft de testbank anders aan. En het probleem nu zonder remappen is dat 'ie echt ontzettend arm loopt. KTM heeft voor die 1-cilinders standaard al een arme mapping, maar met een ander uitlaatsysteem komt de lijn boven te grafiek van de dyno resulaten uit. Zou je dit dus fors bijstellen dan kun je toch een aardig verschil maken. :+

Is ook een video waar ze een Kawasaki 125 met een aantal mods echt een grote pk boost geven. Zal is zoeken.

Btw heb mijn resultaten thuis liggen. Kan er wel een foto van maken vanavond. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 10:53 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Als ik in 15 seconden naar de 80 moet sukkelen om 1 op 40 te halen dan stook ik liever 1 op 13 :+

[ Voor 37% gewijzigd door Maegrim op 18-11-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Maegrim schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:03:
Als ik in 15 seconden naar de 80 moet sukkelen om 1 op 40 te halen dan stook ik liever 1 op 13 :+
Naar de 80 is in iets van 7-8 seconde met 1:20-25 ofzo. Valt nog wel mee dus. :)

Na de 100+ heeft ie niet genoeg pk's om nog lekker door te trekken dus dat duurt wel even ja.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 11:10 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:35

byn124

Thunderace

Hoi Allen,

Wil mijn beestje netjes stallen. Iemand ervaring met deze paddock stands.
Ik heb een Thunderace uit '96. Zo rond de 200 kilo.

https://www.datona.nl/paddockstand-voorwiel-zwart.html
https://www.datona.nl/paddockstand-achterwiel-zwart.html

Deze zijn mij aangeraden. Hebben jullie nog andere suggesties ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:12
Mijn vriendin is momenteel ook aan het lessen, sinds ze begonnen is zit ze ook alleen maar naar steeds zwaardere motoren te kijken. Ze hoeft dus niet meer bij mij aan te komen dat mijn motor te zwaar / snel is :p

Overigens gisteren en vandaag weer lekker w/w kunnen rijden. Zolang het snachts niet gevrorren heeft en ze niet gestrooid hebben blijf ik lekker rijden. Merk alleen wel dat nu het sochtends donker is dat auto's veeeeeel dichter op mijn achterwiel gaan rijden. Meer als normaal. Ik hanteer nu ook hetzelfde als hierboven genoemd is, gewoon het gat groter laten worden voor me. Als ze sneller willen zijn of een stoer verhaal willen voor in de kroeg zijn er banen genoeg om voorbij te gaan!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

byn124 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:10:
Hoi Allen,

Heb @Joshjes advies gevolgd en krijg de MotoGP versie van die paddockstands zaterdag of maandag binnen dus zal even laten weten hoe die bevallen. :>

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
byn124 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:10:
Hoi Allen,

Ik heb ook paddockstands van Datona, voor achterwiel dezelfde als jij aangeeft en voor voorwiel deze: https://www.datona.nl/paddockstand-motor.html
Heb er geen problemen mee gehad, doen wat ze moeten doen, de motor omhoog houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
De motogp voorbok gebruiken wij ook bij de racemotor en die bevalt erg goed.

Zelf gebruik ik de niet motogp versies en vind de voorbok met die prikkers niet super.
Als het eenmaal staat dan staat hij zeer stevig alleen om hem erop te krijgen is niet makkelijk. Als je het er voor over hebt zou ik gaan voor de motogp bokken ;)
achter is gelijk aan elkaar qua manier en met bobins is perfect!
makkelijk op de bok te krijgen (ook alleen) en staat erg stevig. Steviger dan de "schepjes" want die heb ik ook liggen maar die zijn niet geschikt voor mijn motor (krijg het achterwiel niet van de grond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44

bakvis

Tweakers.Nerd

caesar1000 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:49:
[...]

Toch geeft de testbank anders aan. En het probleem nu zonder remappen is dat 'ie echt ontzettend arm loopt. KTM heeft voor die 1-cilinders standaard al een arme mapping, maar met een ander uitlaatsysteem komt de lijn boven te grafiek van de dyno resulaten uit. Zou je dit dus fors bijstellen dan kun je toch een aardig verschil maken. :+

Is ook een video waar ze een Kawasaki 125 met een aantal mods echt een grote pk boost geven. Zal is zoeken.

Btw heb mijn resultaten thuis liggen. Kan er wel een foto van maken vanavond. ;)
Dat is de kawa 125 Grom van MCN
YouTube: Kawasaki Z125 Pro MNNTHBX Intake and Bazzaz ZFi Fuel Controller Inst...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:27:
De motogp voorbok gebruiken wij ook bij de racemotor en die bevalt erg goed.

Zelf gebruik ik de niet motogp versies en vind de voorbok met die prikkers niet super.
Als het eenmaal staat dan staat hij zeer stevig alleen om hem erop te krijgen is niet makkelijk. Als je het er voor over hebt zou ik gaan voor de motogp bokken ;)
achter is gelijk aan elkaar qua manier en met bobins is perfect!
makkelijk op de bok te krijgen (ook alleen) en staat erg stevig. Steviger dan de "schepjes" want die heb ik ook liggen maar die zijn niet geschikt voor mijn motor (krijg het achterwiel niet van de grond)
Ja, heb nu de MotoGP voor-en achterstand besteld. Daarnaast ook de 'Kawasaki' bobbins aangezien de Duke als het goed is M10x1.25 heeft terwijl ze bij Datona bij 'KTM bobbins' M10x1.5 hebben staan.

Mooi om te horen dat die MotoGP stands bevallen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Voordat je iets besteld, zoek de verschillen:
https://www.datona.nl/paddockstand-mat-zwart-achterwiel.html
https://www.motorliften.n...mat-zwart-achterwiel.html

Laatst een inrijklem gekocht op motorliften.nl, dat is letterlijk gewoon datona.nl, maar om een of andere reden met andere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je had beter deze kunnen bestellen: http://www.tenkateshop.co...FZuUyvVq2He65nBoCLkDw_wcB

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Tankiej schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:13:
[...]

Ik heb ook paddockstands van Datona, voor achterwiel dezelfde als jij aangeeft en voor voorwiel deze: https://www.datona.nl/paddockstand-motor.html
Heb er geen problemen mee gehad, doen wat ze moeten doen, de motor omhoog houden :)
Bij m'n Hornet past die niet vanwege twee remleidingen die er langs gaan, en bij m'n CBR600RR moet ik eerst het spatbord verwijderen, anders krijg je hem niet op de plek :/

Tientje minder voor betaald voor een witte destijds btw.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 18-11-2016 13:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

aidanl schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:11:

Overigens gisteren en vandaag weer lekker w/w kunnen rijden. Zolang het snachts niet gevrorren heeft en ze niet gestrooid hebben blijf ik lekker rijden. Merk alleen wel dat nu het sochtends donker is dat auto's veeeeeel dichter op mijn achterwiel gaan rijden. Meer als normaal. Ik hanteer nu ook hetzelfde als hierboven genoemd is, gewoon het gat groter laten worden voor me. Als ze sneller willen zijn of een stoer verhaal willen voor in de kroeg zijn er banen genoeg om voorbij te gaan!
Ik wenk altijd een keertje een klop dan achter op mijn buddyseat, zo van kom naar lekker dichter bij, achter op zitten is misschien nog beter.
Meestal valt er dan wel een kwartje en wordt de afstand iets groter.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bommes schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:34:
[...]

Ik wenk altijd een keertje een klop dan achter op mijn buddyseat, zo van kom naar lekker dichter bij, achter op zitten is misschien nog beter.
Die vind ik best origineel en leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Bommes schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:34:
[...]

Als ze te dicht zitten zwaai ik altijd eens :+
Of ik doe even teken dat ze maar moeten voorbijsteken.

Als ik met de auto op weg ben, dan ga ik niet remmen, maar ga ik me vaak extreem aan de snelheid beginnen houden. 47 gaan rijden waar je 50 mag. En als ik 200m verder een bord van zone 30 zie staan al beginnen vertragen.

Niets die ik meer haat dan bumperklevers. Zeker omdat ik zelf vind dat ik behoorlijk vlot rijd (als je 70 mag, 76 rijden. Of vlotjes rotondes op en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als ik op de motor zit en ik heb een bumperklever achter me dan laat ik die meestal zo snel mogelijk voorbij. Voordat ik van de taferelen krijg zoals in het recent geposte filmpje van Pilatus.
Als ik met de auto ben doe ik dat minder snel. Ik blijf niet onnodig links rijden puur om ze te kloten, maar ik ga geen gaatje naar rechts in waar ik zou moeten remmen. Met de motor heb ik daar minder moeite mee, heb mijn veiligheid het liefst zo veel mogelijk zelf in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als er bij mij iemand kleeft doe ik niets anders dan normaal. Remmen doe ik sowieso niet maar ook langzamer rijden doe ik niet. Die gasten proberen te opvoeden heeft toch geen zin. Je lokt er alleen maar meer irritatie door uit waardoor sommige van de gasten je gaan brakechecken of andere gekke dingen gaan doen. Sowieso heb geen zin om er energie in te steken. Wat je ook doet het word er echt niet beter van. Die gasten moeten er zelf er voor kiezen om het anders te doen, remmen of langzaam rijden veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Met Bommes. Ik klop ook altijd op mijn zijkoffer, plaats zat!

Ik eis altijd mijn plek op. Rij op dezelfde hoogte als zou ik in de auto zitten. Grapjassen als tegenliggers die denken dat een motor plaats moet maken als ze een obstakel moeten ontwijken, hebben pech, uitgezonderd vrachtauto's.
Een bumperklever heb ik niet zoveel last van. Ik hou altijd wel in de gaten op welke afstand ik van mijn voorligger zit. Mocht de klevert zich wel heel irritant opstellen, zwaai ik even en geef ik een dot gas en haal mijn voorligger in. Gaat ie daar maar vervelen ...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:18:
Grapjassen als tegenliggers die denken dat een motor plaats moet maken als ze een obstakel moeten ontwijken, hebben pech, uitgezonderd vrachtauto's.
Helaas kennen érg veel mensen niet het principe dat als het obstakel aan jóuw kant van de weg staat, jíj dan de tegenligger voorrang moet geven. Zovaak gehad dat je boze blikken krijgt omdat je niet genoeg uitwijkt. Op de motor, in de auto en op de fiets trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:00
Grapjassen als tegenliggers die denken dat een motor plaats moet maken als ze een obstakel moeten ontwijken, hebben pech, uitgezonderd vrachtauto's.
Wel stoer.. Hoop dat je dat ook zo stoer kan navertellen als je in het ziekenhuis ligt, nadat ze je al 34x hebben geopereerd. Want er zijn ook stoere bikkels die zeggen dat ze NIET uit de kant gaan. Jij op de moto verliest altijd, net zoals bij het nemen van voorrang van rechts met de motor. Ben je wel heel stoer ngeweest, en nu iets minder in een karretje..

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 18-11-2016 14:28 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:56:
Voordat je iets besteld, zoek de verschillen:
https://www.datona.nl/paddockstand-mat-zwart-achterwiel.html
https://www.motorliften.n...mat-zwart-achterwiel.html

Laatst een inrijklem gekocht op motorliften.nl, dat is letterlijk gewoon datona.nl, maar om een of andere reden met andere aanbiedingen.
Volgens mij had ik wel de juiste besteld dan. Waren afgeprijsd. :)
Anoshky schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:43:
[...]
Als ze te dicht zitten zwaai ik altijd eens :+
Of ik doe even teken dat ze maar moeten voorbijsteken.

Als ik met de auto op weg ben, dan ga ik niet remmen, maar ga ik me vaak extreem aan de snelheid beginnen houden. 47 gaan rijden waar je 50 mag. En als ik 200m verder een bord van zone 30 zie staan al beginnen vertragen.

Niets die ik meer haat dan bumperklevers. Zeker omdat ik zelf vind dat ik behoorlijk vlot rijd (als je 70 mag, 76 rijden. Of vlotjes rotondes op en zo)
Kunt altijd even een extra rondje op de rotonde rijden. Ben je ook van die bumperklever af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
steveman schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:28:
[...]

Bij m'n Hornet past die niet vanwege twee remleidingen die er langs gaan, en bij m'n CBR600RR moet ik eerst het spatbord verwijderen, anders krijg je hem niet op de plek :/

Tientje minder voor betaald voor een witte destijds btw.
Bij mijn SV650S ('01) pastte hij perfect, bij m'n Tiger 800 ('13) heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd. Geen idee of hij daar past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:47:
[...]

zie hier bijvoorbeeld een dyno test met arrow uitlaat en origineel zonder remap.
[afbeelding]
Fabrieken steken tegenwoordig zelf veel onderzoek in de uitlaten (mogen we EU emissie normen voor bedanken, en voor het verpesten van super sports)

Vermogen winst gaat het niet meer om, maar wel om gewicht verlies.
maar, dan is dat nog steeds "duur" gewicht besparen (li-ion accu is dan beter)

een uitlaat is gewoon voor uitstraling en accoustiek zodat je de mensen om je heen beter kan laten meegenieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

@kazzdafke Weinig mensen vinden mij stoer, dus dank :+

Was wat kort door de bocht neergepend, maar je ziet het gebeuren (tenminste ikke wel), voornamelijk in de bebouwde kom. En nee ik win het niet van een auto, maar ik laat wel duidelijk merken dat ze mijn positie afnemen. En met die lage(re) snelheid daar is uitwijken en/of remmen makkelijk te doen. Zo heb ik wel eens stilgestaan en heb ik gewacht totdat ze me weer de ruimte gaven.

Dus nee niet stoer, maar ook niet als een watje je positie laten afnemen. We worden nog steeds niet gezien als een zwakkere verkeersdeelnemer. Niet dat dat zou helpen overigens. Verkeersdeelneming in Nederland en Belgie staat nog steeds bol van egoisme.

Ik dus ook...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:31:
[...]

Fabrieken steken tegenwoordig zelf veel onderzoek in de uitlaten (mogen we EU emissie normen voor bedanken, en voor het verpesten van super sports)

Vermogen winst gaat het niet meer om, maar wel om gewicht verlies.
maar, dan is dat nog steeds "duur" gewicht besparen (li-ion accu is dan beter)

een uitlaat is gewoon voor uitstraling en accoustiek zodat je de mensen om je heen beter kan laten meegenieten
Die lijn van de dynorun is ook alles behalve netjes. In plaats van netjes mooi omhoog schiet ie alle kanten op. Dat is het nadeel van motoren enorm arm laten lopen door alle milieueisen. Bij de motor van Caesar is het A/F ratio ook all over the place. Voor mijn motor was mappen gewoon nodig om de boel fatsoenlijk te laten lopen. Minimaal 4.500 toeren moeten draaien om niet te bokken slaat nergens op. Na het mappen is het 3.500 toeren geworden dus het kan gewoon wel. Naast het veel beter lopen bij het hele toerengebied ook nog eens 10pk erbij gekregen en dat met originele uitlaat en filter.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 18-11-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:12
Ik eis altijd mijn plek op. Rij op dezelfde hoogte als zou ik in de auto zitten. Grapjassen als tegenliggers die denken dat een motor plaats moet maken als ze een obstakel moeten ontwijken, hebben pech, uitgezonderd vrachtauto's.
Mee eens. Bij mij in het drop heb je een aantal weg versmallingen. Op het moment dat een auto jou voorang moet geven door een hindernis denken veel auto's dat ze toch wel langs een motor kunnen. Ik maak me dan ook net iets breder zodat het duidelijk is dat het niet past. Vaak ontvang je dan geknipper met lampen e.d. als reactie, maar je komt er wel veilig langs.

Nou houd ik ook rekening mee dat zo'n mafkees toch ervoor kan kiezen gas te geven, als dat zou gebeuren kan ik meteen reageren.

edit:
Overigens kreeg ik dit ook bij rijlessen aangeleerd, je moet je plek op de weg opeisen waarbij je natuurlijk wel rekening houd dat er mongolen om je heen rijden. Maar als je dit niet doet krijg je tafarelen waarbij auto's zich langs jouw gaan forceren en je eigenlijk als een fietser gaan behandelen. Heb het al eens zien gebeuren, ging net goed...

[ Voor 17% gewijzigd door aidanl op 18-11-2016 14:45 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
aidanl schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:43:
[...]

Overigens kreeg ik dit ook bij rijlessen aangeleerd, je moet je plek op de weg opeisen waarbij je natuurlijk wel rekening houd dat er mongolen om je heen rijden. Maar als je dit niet doet krijg je tafarelen waarbij auto's zich langs jouw gaan forceren en je eigenlijk als een fietser gaan behandelen. Heb het al eens zien gebeuren, ging net goed...
Ja ik reed de eerste rijlessen op de baan 'te bescheiden' (lees: plaats op de baan als een fietser) en het werd me meteen ingepeperd dat ik echt m'n plaats dien op te eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

kazzzdafke schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:28:
[...]

Wel stoer.. Hoop dat je dat ook zo stoer kan navertellen als je in het ziekenhuis ligt, nadat ze je al 34x hebben geopereerd. Want er zijn ook stoere bikkels die zeggen dat ze NIET uit de kant gaan. Jij op de moto verliest altijd, net zoals bij het nemen van voorrang van rechts met de motor. Ben je wel heel stoer ngeweest, en nu iets minder in een karretje..
Ligt er ook compleet aan hoe je het doet. Ik ga vroeg van tevoren van 'mijn baan' naar links, zodat die auto me wel MOET zien en voor MOET laten. Perst ie alsnog door, dan kan ik altijd nog uitwijken en een noodstop doen. Je moet dit soort dingen niet last-minute doen nee, dan gaat het fout en laat je jouw eigen veiligheid aan een ander over.

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 18-11-2016 14:57 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:38:
[...]
Die lijn van de dynorun is ook alles behalve netjes. In plaats van netjes mooi omhoog schiet ie alle kanten op. Dat is het nadeel van motoren enorm arm laten lopen door alle milieueisen. Bij de motor van Caesar is het A/F ratio ook all over the place. Voor mijn motor was mappen gewoon nodig om de boel fatsoenlijk te laten lopen. Minimaal 4.500 toeren moeten draaien om niet te bokken slaat nergens op. Na het mappen is het 3.500 toeren geworden dus het kan gewoon wel.
Waar het niet dat ik de Duke over 2 jaar weer verkoop anders liet ik 'm wel mappen. Nu met het koude weer kan ik ook nooit het gas vol opentrekken. Bij het laatste stukje van het bereik van het gas begint ie enorm te haperen: een teken van een te arme A/F ratio. Is trouwens niet heel erg want zo ver trek ik het gas toch nooit open met dit weer. :9

Na toch wel weer de nodige uurtjes zoekwerk op de websites motorbandenmarkt, banden-pneus en bandenleader komt naar voren dat je bijvoorbeeld wel een Metzeler Roadtec Z8 voorband kunt kopen, maar dat er geen Z8 voor achter is in de juiste maat. De combo van een redelijke normale 110 voorband met een kleine 150 achterband zorgt ervoor dat het moeilijk is om goede tour combo's te vinden die ook een beetje sportief zijn.

MotoPlus deden 13.000 kilometer met Pilot Power en had eigenlijk nog niet naar de Pilot Power 2CT gekeken. Iemand hier ervaring mee? Van wat ik lees zijn het sportieve banden die ook een lange levensduur hebben. Perfect dus. :o

Nog wel even ook onderzoek doen naar de M7RR aangezien die even duur is. Misschien overkill maar je wilt natuurlijk wel het meeste waar voor je geld als het om 2 banden gaat. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Pilot Power 2CT zou ik niet meer kopen. Die band was in 2008 ook al op de markt. Opzich best een goede band, maar inmiddels is er zo veel wat beter is. De Pilot Power 2CT doet het best goed met droog weer, alleen met nat en kou doet ie het stukken minder dan wat er nu te koop is.

Edit: Mijn SV had deze banden toen ik de motor kocht, maar dat is wel een jaar of 7 terug. Volgens mij 1 van de eerste dual-compound banden en voor die tijd ook een hele goed band. Alleen nu niet meer tegenover wat er nu te krijgen is. Toen de 2CT's op waren op de SV ben ik naar SportSmart1 banden gegaan omdat die toen al beter waren en dat is 6 jaar terug ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 18-11-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:41:
De Pilot Power 2CT zou ik niet meer kopen. Die band was in 2008 ook al op de markt. Opzich best een goede band, maar inmiddels is er zo veel wat beter is. De Pilot Power 2CT doet het best goed met droog weer, alleen met nat en kou doet ie het stukken minder dan wat er nu te koop is.

Edit: Mijn SV had deze banden toen ik de motor kocht, maar dat is wel een jaar of 7 terug. Volgens mij 1 van de eerste dual-compound banden en voor die tijd ook een hele goed band. Alleen nu niet meer tegenover wat er nu te krijgen is.
De Pilot Power 2ct is nog steeds een erg goede band. De prijs/kwaliteit is gewoon erg sterk bij deze banden. Ik zelf gebruik hem ook nog steeds voor op straat en ze bevallen prima.
Achterband is alleen met 6000-8000 km op. Voorband gaat een stuk langer mee rond de 12000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:56:
[...]

De Pilot Power 2ct is nog steeds een erg goede band. De prijs/kwaliteit is gewoon erg sterk bij deze banden. Ik zelf gebruik hem ook nog steeds voor op straat en ze bevallen prima.
Achterband is alleen met 6000-8000 km op. Voorband gaat een stuk langer mee rond de 12000km.
Het is ook geen slechte band, maar er is zo veel wat beter is. Ik zie niet waarom je voor 8 jaar oude techniek zou gaan als er betere banden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:02:
[...]
Het is ook geen slechte band, maar er is zo veel wat beter is. Ik zie niet waarom je voor 8 jaar oude techniek zou gaan als er betere banden zijn.
Ja, kwam wel bij verschillende banden tegen dat ze het afleggen tegen nieuwe modellen. Aan de andere kant: banden worden steeds beter, dat hoeft nog niet te betekenen dat oude perse 'slecht' zijn. Soms wel goede prijs/kwaliteit zoals joshje aangeeft. Ook wel te zien in onderstaande lijst. Bv. de S20 Evo.

Om even een lijstje te maken van prijzen van bandensetjes voor mijn motor:
  1. Bridgestone S20 Evo €142
  2. Michelin Street Radial €143
  3. Metzeler Sportec M5 €166
  4. Pirelli Diablo Rosso II €175
  5. Dunlop Sportmax Sportsmart II €176
  6. Michelin Pilot Power 2CT €181
  7. Bridgestone S21 €198
  8. Metzeler Sportec M7RR €208
  9. Pirelli Diablo Rosso III €213
En dan selecteer ik deze banden niet omdat het perse sport moet zijn, maar vooral omdat het merendeel van de banden alleen de voorband of achterband voor mijn motor geschikt is (Roadtec Z8, Pilot Road 3, Angel GT) en voor de sport categorie wel veel combo's beschikbaar zijn tegen (zoals boven te zien) goede prijzen.

Welke zouden jullie kiezen als het vooral gaat om een goede levensduur gecombineerd met leuke performance op straat (precies zoals de 2CT beschreven wordt)? Een Rosso III valt dan bv. af omdat die dingen erg snel slijten.

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je naar prijs/prestatie kijkt is die S20 toch een goede deal. Sowieso zou ik altijd een set nemen waarbij voorband en achterband van hetzelfde type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:00
S21 :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Eerste 2 lesblokken (van 2x50min) gehad.
Nog tweemaal AVB-les, eentje volgende week en de week erop, en dan 10 december de weg op :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm een V-Strom schijnt volgens velen een erg saaie underpowered motor te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:51:
Als je naar prijs/prestatie kijkt is die S20 toch een goede deal. Sowieso zou ik altijd een set nemen waarbij voorband en achterband van hetzelfde type zijn.
Denk dat de S20 Evo's het inderdaad toch gaan worden. Voor de prijs van de S21 heb ik straks een 2e S20 Evo achterband. :+

Jammer dat er nauwelijks (lees: geen) goede tourbanden voor de Duke te vinden zijn, maar ja hij is ook 'Ready to Race' he. >:)

Afbeeldingslocatie: http://brikkels.nl/img/thumb/big/cockpitreadytorace_KTM-125-Duke-Website.jpg

Vandaag advies gekregen bij BTH Motoren en het is inderdaad de voorvork die niet helemaal goed staat. Rechter poot (vanaf voor gezien) staat iets naar achteren ten opzichte van de linker waardoor het wiel iets naar rechts (vanaf het zadel gezien) gericht staat. Zou op te lossen zijn door uitlijning met een kostprijsje van €200.

Gaat iemand vandaag nog naar de Red Bull Knock Out in Scheveningen? Ik wel! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.motocrossplanet.nl/wwwuploads/albums/Nieuws-Nationaal/Fotos/Red-Bull-Knock-Out/MH_RED-BULL-KNOCK-OUT-2015_0026.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door caesar1000 op 19-11-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:42:
Hmmm een V-Strom schijnt volgens velen een erg saaie underpowered motor te zijn :X

[video]
Als een idioot door het verkeer rijden kan natuurlijk met elke motor. Het gaat vooral om het gevoel wat je van de motor krijgt terwijl je dat aan het doen bent.

En dat kun je niet meekrijgen vanuit een filmpje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Oproepkaart AVB examen is binnen oOo 9 januari is het zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:56
HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:39:
Oproepkaart AVB examen is binnen oOo 9 januari is het zover!
Duurt het nog zo lang voordat dat ingepland kan worden? Of is dat omdat je net bent begonnen en dat de instructeurs denken dat je dan wel klaar bent ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
bij werd juist gekeken wanneer je examen kon afleggen, en de tijd tot het zover is met 1a2 keer in de week lessen vullen.. dit was bij avb en avd.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

mamorunl schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:45:
[...]

Duurt het nog zo lang voordat dat ingepland kan worden? Of is dat omdat je net bent begonnen en dat de instructeurs denken dat je dan wel klaar bent ervoor?
Dit was simpelweg de eerstvolgende beschikbare datum, en we verwachten idd dat ik dan wel klaar ben. Hopelijk volgt AVD ook snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
caesar1000 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:14:
[...]

[...]

Denk dat de S20 Evo's het inderdaad toch gaan worden. Voor de prijs van de S21 heb ik straks een 2e S20 Evo achterband. :+

Jammer dat er nauwelijks (lees: geen) goede tourbanden voor de Duke te vinden zijn, maar ja hij is ook 'Ready to Race' he. >:)

[afbeelding]

Vandaag advies gekregen bij BTH Motoren en het is inderdaad de voorvork die niet helemaal goed staat. Rechter poot (vanaf voor gezien) staat iets naar achteren ten opzichte van de linker waardoor het wiel iets naar rechts (vanaf het zadel gezien) gericht staat. Zou op te lossen zijn door uitlijning met een kostprijsje van €200.

Gaat iemand vandaag nog naar de Red Bull Knock Out in Scheveningen? Ik wel! ;)

[afbeelding]
Ik heb momenteel de S20 Evo. Het rijdt opzich prima. Regen ervaring heb ik niet, alleen straat en circuit. Ruim 3k mee gereden en gaat nog wel een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:42:

[video]
Alleen zo jammer dat het er niet uit ziet. :+

En ceaser, 200 euro voor een voorvork? Well fuck...

Trouwens, ik heb laatst zitten kijken naar een Tenere, wel import uit Engeland en zag er verder echt super netjes en goed uit. Alleen ik vond het zo apart, normaal moet een lamp toch vervangen worden om hier op te weg te kunnen (en niet mensen te verblinden) en een km teller kun je toch niet zo naar km's zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 19-11-2016 14:44 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Ik heb een paar keer Motul C2+ CHAIN LUBE ROAD gebruikt. Wat een bagger spul zeg. Het hecht voor geen meter. Bus maar gelijk weg geflikkerd.

Eerst deed ik het om +/- 400 km, maar dat gaf echt een bende, dus flink schoonmaken. Ik dacht: ik smeer te vaak en te veel, niet meer doen. De laatste keer op een redelijk "droge" ketting dun en voorzichtig gespoten, want ik had +/- 800 km niet gesmeerd.

Net terug van een rondje rijden, weer van dat spul afgeslingerd tegen het blok bij het voortandwiel. Kon ik weer poetsen. Ik ga wel weer S100 white gebruiken, dat hecht tenminste en je ziet waar je gebleven bent met smeren en wanneer het verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rody schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:31:
Ik heb een paar keer Motul C2+ CHAIN LUBE ROAD gebruikt. Wat een bagger spul zeg. Het hecht voor geen meter. Bus maar gelijk weg geflikkerd.

Eerst deed ik het om +/- 400 km, maar dat gaf echt een bende, dus flink schoonmaken. Ik dacht: ik smeer te vaak en te veel, niet meer doen. De laatste keer op een redelijk "droge" ketting dun en voorzichtig gespoten, want ik had +/- 800 km niet gesmeerd.

Net terug van een rondje rijden, weer van dat spul afgeslingerd tegen het blok bij het voortandwiel. Kon ik weer poetsen. Ik ga wel weer S100 white gebruiken, dat hecht tenminste en je ziet waar je gebleven bent met smeren en wanneer het verdwenen is.
je moet rijden niet poetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:+

Ik gebruik zelf PTFE spray, blijft veel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:00:
:+

Ik gebruik zelf PTFE spray, blijft veel beter :)
Heb jij überhaupt wel (weer) een motor? >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Details details :+

Heb wel een nieuwe job per direct eigenlijk, alleen nog een functieomschrijving maar goed. :+ Dus pretbudget groeit aardig. ;) En nood voor een daily ding wordt ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Volgens mij spuit jij veelte veel erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Rody schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:31:

Doe je het wel ná het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Spuit je wel aan de binnenkant? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Heb m'n ketting vandaag ook zitten schrobben met tandenborstel en wd40, hij zag er nogal zwart van vuil e.d. Had bij motoport busje kettingspray (weet merk ff niet uit mn hoofd). Deze was na een half uurtje voldoende 'gedroogd' om weer te kunnen rijden zonder dat al het vet rond vliegt.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanmiddag bij hans van wijk geweest om handschoenen te halen maar helaas zonder thuisgekomen.
Dat kwam niet omdat ze niks hadden maar omdat ik eigenlijk geen keuze kon maken, ik twijfelde te veel.

Nu net dan toch maar handschoenen besteld (die ik daar al had gepast...), heel toevallig met 50% korting (!). Komt natuurlijk goed uit.

Het zijn de rev'it sirius h20 geworden. Tevens ook een neckwarmer erbij gekocht, toch wel lekker denk ik.

Mijn helm had ik gister al binnen gekregen, dus bijna compleet! Alleen het rijbewijs en motor nog.
Rijbewijs heb ik wel vertrouwen in dus dat gaat goed komen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
mr_zippey schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:21:
Heb m'n ketting vandaag ook zitten schrobben met tandenborstel en wd40, hij zag er nogal zwart van vuil e.d. Had bij motoport busje kettingspray (weet merk ff niet uit mn hoofd). Deze was na een half uurtje voldoende 'gedroogd' om weer te kunnen rijden zonder dat al het vet rond vliegt.
Je moet na het rijden wanneer je ketting warm is je ketting inspuiten. Dan hecht het beter. En trouwens je ketting niet schoonmaken. Slecht voor je o ringen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt 't aan mij of is er bij MotoZoom best wel weinig aanbod aan losse rug-protectoren die in je textielen motorjas gaan?

't Liefst zou ik een klasse 1 willen hebben, want, waarom besparen op je gezondheid, maar daar hebben ze d'r maar eentje van?

Iemand anders een goed adresje voor (klasse 1) rugprotectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Wil je er per se eentje voor in je jas? Ikzelf heb een Forcefield Pro L2K Evo, die hebben ze bij de MotoPort in Den Bosch gewoon hangen.
Als ik dan een ander pak koop kan ik deze gewoon blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:25:
Wil je er per se eentje voor in je jas? Ikzelf heb een Forcefield Pro L2K Evo, die hebben ze bij de MotoPort in Den Bosch gewoon hangen.
Als ik dan een ander pak koop kan ik deze gewoon blijven gebruiken
Jupz, voornamelijk vanuit praktische overwegingen: 4 dagen per week woon-werkverkeer = 8x per dag je pak aan- en uittrekken. Ik vind 't al gedoe (m.n. 's ochtends wanneer ik altijd haast lijk te hebben :P), laat staan als ik nóg een los onderdeel van de hele uitrusting erbij heb die aan- en uitgetrokken moet worden.

Besides, een "3rd party" losse protector gaat toch nooit 100% exact passen in m'n huidige jas, dus grote kans dat 'ie ook prima in m'n volgende gaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 19-11-2016 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
worldfastest schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:20:
[...]
En trouwens je ketting niet schoonmaken. Slecht voor je o ringen.
Als je de ketting niet schoonmaakt slijt ie veel sneller. Je hoeft het ook niet iedere week te doen, maar 1x per jaar is zeker wel aan te raden. Als je veel rijd zelfs vaker.

Verder is het niet slecht voor je o-ringen, zelfs met WD40 niet, laat staan met een spray die er voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:20:
Ligt 't aan mij of is er bij MotoZoom best wel weinig aanbod aan losse rug-protectoren die in je textielen motorjas gaan?

't Liefst zou ik een klasse 1 willen hebben, want, waarom besparen op je gezondheid, maar daar hebben ze d'r maar eentje van?

Iemand anders een goed adresje voor (klasse 1) rugprotectoren?
Ik heb zelfs een klasse 2 van MotoPort passend bij mijn Difi jack, vind het zelf ook wel een must:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-09-14.38.32-Custom.jpg
Is van Sas Tec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:36:
[...]

(…) zelfs een klasse 2 (…)
Voor zover ik begreep was klasse 1 beter dan klasse 2 :P

Maar een andere bron zegt dat 2 weer beter is dan 1.. Misschien heb ik 't eerder een keertje verkeerd begrepen |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Osiris op 19-11-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is er een nog scherp op een zaterdagavond :+

Anyway, klasse 2 is prima voor woon werk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mja, ik had 't fout, je "moet" 2 hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij ook altijd met een Sas-Tec rugprotector in mijn Difi jas.

Sas-Tec == Goed spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
'k Zal wel eens met de CBF langs MotoZoom tuffen, zodat ik beetje kan passen en meten wat in m'n Macna jas gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Ik dacht dat je met name op die 's' teveel reageerde :P
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:42:
Ik rij ook altijd met een Sas-Tec rugprotector in mijn Difi jas.

Sas-Tec == Goed spul :)
Heb je het ook wat langer? Ben benieuwd hoe dat spul zich houdt als het ouder wordt. Wordt nu mooi hard bij impact maar of dat blijft...

Iig een stuk makkelijker dan de losse protector.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 19-11-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
worldfastest schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:20:
[...]

Je moet na het rijden wanneer je ketting warm is je ketting inspuiten. Dan hecht het beter. En trouwens je ketting niet schoonmaken. Slecht voor je o ringen.
Volgens mij zit er verschil in gebruik van vet of olie.

Als je ketting warm is loopt het vet er toch juist sneller af? Lijkt mij logischer koud te doen, je moet juist ff wachten om de oplosmiddelen uit de spray te laten drogen. Daarna zit er een mooi vetlaagje omheen.

Bij olie zal dit niet opgaan zoals met een 'automatisch ketting smeer systeem' (goede dosis) of handmatig - snel en waarschijnlijk teveel, en dat slinger je dan overal heen..

Zoals PilatuS hieronder ook al aangeeft zal hij sneller slijten met zand e.d.
PilatuS schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:02:
[...]

Als je de ketting niet schoonmaakt slijt ie veel sneller. Je hoeft het ook niet iedere week te doen, maar 1x per jaar is zeker wel aan te raden. Als je veel rijd zelfs vaker.

Verder is het niet slecht voor je o-ringen, zelfs met WD40 niet, laat staan met een spray die er voor gemaakt is.
Je moet natuurlijk geen remmenreiniger gebuiken, ontvet goed hoor maar is veel te aggessief en gaan je o-ringen inderdaad naar de maan. WD40 is van zichzelf al vettig maar helpt erg goed het vuil los te krijgen en weg te spoelen na het borstelen ;) Mijn ketting blinkt weer mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mr_zippey schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:10:
[...]

Volgens mij zit er verschil in gebruik van vet of olie.

Als je ketting warm is loopt het vet er toch juist sneller af? Lijkt mij logischer koud te doen, je moet juist ff wachten om de oplosmiddelen uit de spray te laten drogen. Daarna zit er een mooi vetlaagje omheen.

Bij olie zal dit niet opgaan zoals met een 'automatisch ketting smeer systeem' (goede dosis) of handmatig - snel en waarschijnlijk teveel, en dat slinger je dan overal heen..
Kettingspray hecht beter als de ketting warm is. Waarom weet ik zo alleen niet.

Wat ik zelf doe qua kettingonderhoud is het volgende. Iedere 200 tot 300km na het rijden als de ketting warm is gelijk bij thuiskomst de motor op de bok zetten. Dan met de hand het achterwiel laten draaien en iets van 3 seconden spuiten aan de binnenkant van de ketting. Dan het achterwiel met de voet nog een flink aantal keer snel laten rond draaien.

Verder 1x per jaar voor de winterstop de ketting helemaal goed schoonmaken met kettingreiniger. Dit is dan wel een aardige klus en met hoeveel ik rij is 1x per jaar ook wel genoeg. Na het schoonmaken redelijk dik inspuiten met kettingspray voor de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij mij is het met de beurt en tussendoor zelf reinigen en afhankelijk van de kilometers wekelijks of om de 1000km even bijvetten, wilt prima. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 13-10 16:09
Ik zal me hier ook maar voorstellen, lees al een tijdje mee. Ik ben onlangs ook begonnen voor mijn motorrijbewijs, alleen in mijn geval gaat het iets anders - ik woon in Zwitserland en moet mijn rijbewijs hier halen. De regels zijn hier iets anders, als je al een B rijbewijs hebt en ouder bent dan 24 of 25, dan vraag je een L-rijbewijs aan, koop je een motor, zet een 'L'-bordje naast je kenteken en begin je rond te rijden 8)7
Je hebt 4 maanden om drie Grundkurse te doen, waarna je L-rijbewijs wordt verlengd met een jaar. Binnen die 16 maanden moet je examen doen (examen bestaat uit 5 oefeningen en een half uurtje rondrijden met je examinator 15 minuten bij je achterop)

Ik heb in oktober in Nederland een kleine 20 uur gelesd en 2 wekend geleden hier in Zwitserland een Yamaha MT-07 gekocht. natuurlijk niet de ideale tijd om te leren rijden, maar tja, ik kon niet wachten :+ Ik had vanochtend mijn eerste Grundkurse, ging op zich best goed. Er waren andere deelnemers die niet eens normaal een bochtje konden maken, wat mij wel gelijk de ster maakte 8)

Ik heb er in de 2 weken 300km op zitten, gebruik het voor woon-werkverkeer (hoewel dat dagelijks amper 6km is, alle beetjes helpen!), en probeer in het weekend zoveel mogelijk te rijden. Vanavond nog 80km in de kou gedaan (is 2 graden hier :| ), als dat me lukt, dan lukt de rest me ook wel :9

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

azt33 schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:26:
Ik zal me hier ook maar voorstellen, lees al een tijdje mee. Ik ben onlangs ook begonnen voor mijn motorrijbewijs, alleen in mijn geval gaat het iets anders - ik woon in Zwitserland en moet mijn rijbewijs hier halen. De regels zijn hier iets anders, als je al een B rijbewijs hebt en ouder bent dan 24 of 25, dan vraag je een L-rijbewijs aan, koop je een motor, zet een 'L'-bordje naast je kenteken en begin je rond te rijden 8)7
Je hebt 4 maanden om drie Grundkurse te doen, waarna je L-rijbewijs wordt verlengd met een jaar. Binnen die 16 maanden moet je examen doen (examen bestaat uit 5 oefeningen en een half uurtje rondrijden met je examinator 15 minuten bij je achterop)
Zo wil ik ook wel lessen! Kan ik tenminste gelijk met mijn eigen motor beginnen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 13-10 16:09
Ja het heeft zijn voordelen en nadelen. Voordeel is dat ik voor een motor kan gaan waar ik me nu goed op voel - mijn lesmotor was een Honda CBF500. Op zich een prima motor om op te leren, maar ik had er altijd wat moeite mee met de langzame oefeningen. Gisteren voor het eerst op de MT-07 de langzame oefening gedaan en dat ging in een keer goed! Door gelijk in het verkeer te rijden, begin je sommige dingen al snel onder de knie te krijgen. Dat heeft mij wel geholpen tot nu toe!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
PilatuS schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:02:
[...]

Ik rij elke dag naar mijn werk, weer en wind. Doe zo'n 30.000 met een kettingset en dan alleen omdat de tandwielen versleten zijn. Ketting ziet er dan nog prima uit. Zonder schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:35:
[...]

Ik rij elke dag naar mijn werk, weer en wind. Doe zo'n 30.000 met een kettingset en dan alleen omdat de tandwielen versleten zijn. Ketting ziet er dan nog prima uit. Zonder schoonmaken.
Zelfde hier, ik maak nooit mijn ketting schoon maar zorg wel voor voldoende vet. Tussen de 25.000 km en 35.000 km is het bij mij dan weer tijd voor een nieuwe set. Ketting schoonmaken is in mijn ogen overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
418O2 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:21:
[...]

Doe je het wel ná het rijden?
yes:
- na het rijden
- aan de binnenkant van ketting op de 2 buitenzijdes van de schakels
- zo dun mogelijk dat het niet van de ketting afdruppelt, anders kan ik de grond gaan schoonmaken
- week stil gestaan

Enige wat ik niet heb gedaan is het nalopen met een doek om het goed en dun uit te smeren en het overtollige op de doek te krijgen.

Verder maak ik mijn ketting niet schoon. Te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
worldfastest schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:35:
[...]

De tandwielen slijten natuurlijk ook sneller als de ketting vies is. 30.000 vind ik ook aan de lage kant. Genoeg mensen die er 50.000 of nog langer mee doen. Waarom niet af en toe schoonmaken als de set daarmee langer mee gaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:36:
[...]

De tandwielen slijten natuurlijk ook sneller als de ketting vies is. 30.000 vind ik ook aan de lage kant. Genoeg mensen die er 50.000 of nog langer mee doen. Waarom niet af en toe schoonmaken als de set daarmee langer mee gaat ?
Omdat een set de wereld niet kost en het me teveel gesmeer is ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

@rug protectoren discussie, paar weken terug stond daar een groot stuk over in de motoplus.
Voorzover leesbaar een aantal pagina's info voor de geïnteresseerde.
Indien iemand het graag wil kan ik wanneer ik thuis ben wel even een scan van maken.
http://www.camperzone.nl/...x-IMG_20161120_113618.jpg
http://www.camperzone.nl/...x-IMG_20161120_113545.jpg
http://www.camperzone.nl/...x-IMG_20161120_113554.jpg
http://www.camperzone.nl/...x-IMG_20161120_113612.jpg
http://www.camperzone.nl/...x-IMG_20161120_113530.jpg

Ivm formaat maar even alleen de linkjes naar de foto's.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Mijn tandwiel 'slijt' omdat dat de tanden krom gaan staan. Dat heeft niks met smeren of schoonmaken te maken.
Ik reed 30k met mijn eerste ketting toen ik vaak moest gaan stellen. Dealer gebeld en die vertelde dat 20k normaal was en als je echt goed je best deed 25k ook nog wel mogelijk was. Nooit die ketting schoongemaakt.

Over de pilot sport 2ct. Die banden kunnen niet best overweg met de vermogens afgifte van 1 cilinders. Het harde loopvlak in het midden van de band scheurt open.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:40:
@rug protectoren discussie, paar weken terug strijd daar een groot stuk over in de motoplus.
Interessant, maar voor mij ietsjes minder, aangezien ik weinig tot geen interesse heb in een losse protector :P Maar sowieso nuttig leesvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
[...]

Motor is voor mij een gebruiksvoorwerp. Maak de hele motor eigenlijk nooit schoon. Goede beschermlaag tegen de pekel ;) Vervang de hele motor elke 5 jaar (60 a 70k). Voordat er hoge onderhoud kosten aan komen te komen. Verder 2x per jaar een beurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 20:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ketting en tandwielen gaan hier zo'n 3K a 4K km mee. Dus jullie moeten niet zo zeuren ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Over ketting invetten gesproken: wilde ik vanmiddag eventjes gaan doen, maar ik heb 't flauwe vermoeden dat 't een heel grote uitdaging gaat worden om de spray überhaupt richting de ketting te krijgen met deze storm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:54
Ach op zo'n 50 of 100km 'te laat' smeren hangt het allemaal ook niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn motor in onderhoud bij Martell van motor-forum. En die vertelde mij dat 20.000 km de normale levensduur is van een kettingset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb de kettingset ook laten vervangen bij 25k of zo (staat hier ergens in het topic met de echte km stand) omdat het voortandwiel haaievinnetjes had. Achtertandwiel en de ketting waren nog als nieuw.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Van wat ik zo lees is 20.000 tot 40.000 normaal. Het hangt voornamelijk af van hoe hard er met de motor gereden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28

charrel

Cortisol4life..

Tylen schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:55:
Ketting en tandwielen gaan hier zo'n 3K a 4K km mee. Dus jullie moeten niet zo zeuren ;)
Ik wou net zeggen, blij als ik 3k haal.

Met de ktm 640 in de prut ;)

Gebruik tegenwoordig ook maar Chinese kettingen (met O ringen) van 25€ het stuk, gaan net zo lang mee als de bekende merken van 100€
DrivinUCrazy schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:35:
Ik heb de kettingset ook laten vervangen bij 25k of zo (staat hier ergens in het topic met de echte km stand) omdat het voortandwiel haaievinnetjes had. Achtertandwiel en de ketting waren nog als nieuw.
Bij 15.000km voortandwiel vervangen, scheelt een stuk qua slijtage en kost je de kop niet. Gaat de rest stukken langer mee. Ook geen gelijke tanden gebruiken bv. 15x45, dan voorkom je dat hetzelfde stuk ketting steeds op hetzelfde gedeelte tandwiel ligt, slijt het ook harder.

Zie er ook op toe dat het aantal tanden van het achtertandwiel gedeeld door het aantal tanden van het voortandwiel nooit op 3 uitkomt -bijvoorbeeld 45/15- want dan komt dezelfde tanden steeds met hetzelfde deel van de ketting in contact, wat voor extra slijtage zorgt.

[ Voor 72% gewijzigd door charrel op 20-11-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
charrel schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:22:
Zie er ook op toe dat het aantal tanden van het achtertandwiel gedeeld door het aantal tanden van het voortandwiel nooit op 3 uitkomt -bijvoorbeeld 45/15- want dan komt dezelfde tanden steeds met hetzelfde deel van de ketting in contact, wat voor extra slijtage zorgt.
Uhm, heeft dat niet puur alleen met de aantal schakels van de ketting te maken? Ofwel zorgen dat #schakels / #tanden geen heel getal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
worldfastest schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:33:
Motor is voor mij een gebruiksvoorwerp. Maak de hele motor eigenlijk nooit schoon. Goede beschermlaag tegen de pekel ;) Vervang de hele motor elke 5 jaar (60 a 70k). Voordat er hoge onderhoud kosten aan komen te komen. Verder 2x per jaar een beurt.
Wat voor motor heb je?
Elke 7 Mm een beurt lijkt me best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:54:
[...]

Wat voor motor heb je?
Elke 7 Mm een beurt lijkt me best veel.
Hangt toch gewoon van het aantal gereden kilometers en de onderhoudsinterval af. Bij 10.000 een kleine beurt en bij 20.000 een grote is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Natuurlijk, maar 6 a 7 is alweer een stuk minder dan 10 (of 12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28

charrel

Cortisol4life..

disheaver schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:18:
[...]

Uhm, heeft dat niet puur alleen met de aantal schakels van de ketting te maken? Ofwel zorgen dat #schakels / #tanden geen heel getal is?

Bovenstaande, lengte van de ketting maakt daarin niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:04:
Natuurlijk, maar 6 a 7 is alweer een stuk minder dan 10 (of 12).
Geen idee welke motor ie heeft, misschien is de interval lager. Aan de andere kant is nieuwe remvloeistof ieder jaar sowieso wel fijn. Ik merk bij mijn motor heel erg het verschil tussen nieuwe en oude vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

charrel schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:22:
Bij 15.000km voortandwiel vervangen, scheelt een stuk qua slijtage en kost je de kop niet. Gaat de rest stukken langer mee. Ook geen gelijke tanden gebruiken bv. 15x45, dan voorkom je dat hetzelfde stuk ketting steeds op hetzelfde gedeelte tandwiel ligt, slijt het ook harder.
Dat preventief vervangen van het voortandwieltje was toen de les voor mij voor de volgende keer. Het ratelde opeens, en het was niet direct duidelijk waar het aan lag. Dat bleken die kromme tandjes dus te zijn, hoewel dat nog in een beginstadium was.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

Binnenkort maar eens mijn kettingset vervangen. Zit bijna aan 62 000 km met deze set.

Lang leve mijn pro-oiler _/-\o_

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Even een vraagje - wat voor verbruik halen jullie gemiddeld? En welke motor hoort daarbij? :p.
Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.