Ik zal me hier ook maar voorstellen, lees al een tijdje mee. Ik ben onlangs ook begonnen voor mijn motorrijbewijs, alleen in mijn geval gaat het iets anders - ik woon in Zwitserland en moet mijn rijbewijs hier halen. De regels zijn hier iets anders, als je al een B rijbewijs hebt en ouder bent dan 24 of 25, dan vraag je een L-rijbewijs aan, koop je een motor, zet een 'L'-bordje naast je kenteken en begin je rond te rijden
Je hebt 4 maanden om drie Grundkurse te doen, waarna je L-rijbewijs wordt verlengd met een jaar. Binnen die 16 maanden moet je examen doen (examen bestaat uit 5 oefeningen en een half uurtje rondrijden met je examinator 15 minuten bij je achterop)
Ik heb in oktober in Nederland een kleine 20 uur gelesd en 2 wekend geleden hier in Zwitserland een Yamaha MT-07 gekocht. natuurlijk niet de ideale tijd om te leren rijden, maar tja, ik kon niet wachten

Ik had vanochtend mijn eerste Grundkurse, ging op zich best goed. Er waren andere deelnemers die niet eens normaal een bochtje konden maken, wat mij wel gelijk de ster maakte
Ik heb er in de 2 weken 300km op zitten, gebruik het voor woon-werkverkeer (hoewel dat dagelijks amper 6km is, alle beetjes helpen!), en probeer in het weekend zoveel mogelijk te rijden. Vanavond nog 80km in de kou gedaan (is 2 graden hier

), als dat me lukt, dan lukt de rest me ook wel
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro