Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.265 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:37:
[...]

raad juist de pilot road 2 af.
die bied gewoon geen grip/tractie op het loopvlak in het midden...

ja, je kan daar veel kilometers op zetten, maar ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak die band wel niet kwispelde bij het wegrijden bij een stoplicht
Hmm ik heb juist hele andere verhalen gelezen van mensen op het internet. Heb nu zelf de 2 als achterband en nog geen problemen gehad tot nu toe. Het regent dan ook wel veel, dus doe je rustig rijden, maar ondanks de regen nog niks gemerkt. Misschien hebben ze het model toch stiekem iets verbeterd sinds jij hem hebt gereden. Hoop ik dan..

Vergeet ook niet dat ik natuurlijk op een beest van een machine rijd met wel 50pk! :+
Ik denk dat dat ook flink zal schelen met het risico op kwispelen vanwege de band.

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 16-11-2016 14:44 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

ja, je kan daar veel kilometers op zetten, maar ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak die band wel niet kwispelde bij het wegrijden bij een stoplicht
Grappig, daar had ik nu juist helemaal geen last van. Niet met de PR2, maar ook niet met de PR3 en 4 (op een div 900, vast een heel ander type motor dan jij).

Nu met de Pirelli Diablo Angel ST weer wel (op een Versys 650). Ga als deze aardig versleten zijn direct weer voor de PR4.

Maar belangrijkste is waarschijnlijk nog wel vertrouwen in je materiaal. Heb je geen vertrouwen in PR4's (of dat nu terecht is of niet) ga je als een natte krant rijden. En dat is nooit goed.
Kortom koop hetgeen jij vertrouwen in hebt en ga lekker rijden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 16-11-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:45:
[...]
Grappig, daar had ik nu juist helemaal geen last van. Niet met de PR2, maar ook niet met de PR3 en 4 (op een div 900, vast een heel ander type motor dan jij).

Nu met de Pirelli Diablo Angel ST weer wel (op een Versys 650). Ga als deze aardig versleten zijn direct weer voor de PR4.

Maar belangrijkste is waarschijnlijk nog wel vertrouwen in je materiaal. Heb je geen vertrouwen in PR4's (of dat nu terecht is of niet) ga je als een natte krant rijden. En dat is nooit goed.
de MPR3 was prima, maar ging ook minder lang mee (naar mijn mening veel beter balans omtrent grip en levensduur)

wil alleen maar zeggen, de MPR2 vond ik een matige band want slechte grip of loopvlak in het midden.

Heb je een gematigde rijstijl, dan zal het dat argument niet zo veel waarde hebben.

Ik bedoel, vroeger had je ook mensen die Michelin Macadams gebruikte.
Ik denk dat je nog meer grip zou hebben met een antiek houten wiel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Thx voor de site!
charrel schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:24:
Ceasar@voorvork.
Heb je ook de kroon platen even losgemaakt? Beide? Kan dat die net even verdraaid zijn. Met offroaden heb ik dat ook af en toe. Even de kroonplaten los en daarna rechtzetten en weer vastmaken. Scheelt vaak al een hoop, zo snel is het niet krom als je niks geraakt hebt. Je stuur is eerder krom dan de rest van je voorvork.
Heb al de moeren aan de onderkant van het stuur proberen los te maken maar zonder resultaat aangezien de bout gewoon meedraait. Ben zelf nog niet al te kundig wat betreft motortechniek dus ook nog niet veel gereedschap en 'durf' om te het allemaal zelf te doen. Zal dit zeker even meenemen als ik bel. In ieder geval bedankt voor de tip! :) (Hoop dat dat het is. Een voorvork komt dagelijks onder beste hoge stress te staan en moet in principe zelfs het neerkomen na wheelies aankunnen (aldus KTM Nederland) dus zou wel slecht zijn als 'ie verbogen is van een kleine val... )
CodeCaster schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:31:
M'n glijpartij heeft m'n Fazer total loss gemaakt. Het gaat te veel kosten om het raamwerk waaraan de topkuip hangt te herstellen, er is van alles verbogen en afgebroken.

Nu mag ik dus iets eerder dan gepland op zoek naar een nieuw tweedehandsje! *O* Eerst maar even m'n budget en wensen bepalen. Ik denk vooralsnog dat het neerkomt op een sport/touring viercilinder met 750+cc van zo'n 2000 tot 3000 euro.
Zuur hoe net zoals bij mij een kleine valpartij zorgt voor veel, en dure schade die zelfs in jouw geval zorgt voor het afschrijven van de motor. |:(
[...]

Bij mijn MRF banden, die KTM blijkbaar na een jaar al heeft laten vervangen voor een verbeterde versie uit veiligheid, is de compound zo hard dat er na 13.000 km en 6 jaar aan tijd nog steeds zat profiel opzit. 1x te ver naar beneden schakelen en m'n achterwiel glijdt al. Hoop dat met de volgende banden nooit meer mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZZWOMJT2rvS4Uqq5P1mgTaX6/full.png

Bijna schokkend te noemen maar ja het is al gebeurd... Ze gebruikten daarna Pilot Power en S20's dus denk dat mijn keuze richting dat soort banden nog enigszins klopt. Op de Duke 390 zitten standaard de Sportec M5's. Omdat het een 390, of in mijn geval 125 is, betekent niet gelijk dat je er niet sportief mee kunt rijden. Sportief met focus op allround weggebruik is dus de leidraad.
Jelte schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:45:
[...]

Zat net de Angel GT (opvolger van de ST) te bekijken. Lees over die in ieder geval alleen maar erg positieve reacties en reviews. Op het gebied van levensduur, maar zeker ook prestaties. Iets minder sportief dan een Sportec M5, maar nog steeds genoeg tractie om ook op een circuit dag lekker te kunnen rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 16-11-2016 15:08 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hier een tevreden PR2-3 gebruiker. Met 35.000km per jaar wil je wel een band die lang mee gaat :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist 3 uur aan het lessen geweest. (was zo voorbij...)
Eigenlijk alles behandeld behalve de vertragingsoefening en stapvoets rijden.

Het wegrijden uit parkeervak en langzame slalom blijft lastig.
Langzame slalom vorige keer gedaan met extra tussenruimte, nu gelijk zoals het hoort. Na vaak oefenen gelukkig een aantal keer goed gedaan.
Wegrijden uit een parkeervak ging de 1e keer echt perfect maar de 2e keer had ik denk te weinig gas waardoor de motor ging liggen. Uiteindelijk is het zowel rechts als links gelukt.

De wat snellere oefeningen, waar de snelheid rond de 15km/u of hoger zit (waar ik dus geen slippende koppeling voor hoeft te gebruiken) gingen eigenlijk allemaal wel goed.
Uiteraard de kleine dingen zoals kijken, goede rem volgorde, niet te vroeg het gas loslaten of te vroeg remmen gingen nog wel eens fout.

De uitwijk oefening ging eigenlijk meteen goed, de snelheid opgebouwd vanaf 40km/u, dus eerste keer 40km/u daarna 45km/u zo door naar 50/55km/u. Op het laatst ging het met een snelhied van 58km/u (onbedoeld :P).

Nog 5 lessen dan examen, heb er wel vertrouwen in.

Overigens de eerste keer dat ik met me eigenlijk jas, broek en laarzen reed. Veel fijner alleen was het wel te warm, had de thermo voering in zowel me broek als jas er nog inzitten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 16:55
Toegegeven, ik rijd niet genoeg op mijn motor :) maar ik ben heel tevreden over de Metzeler Roadtec Z8 die nu ~3000km onder de K1300r zitten

De opvolger is volgens mij de Roadtec Z01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
thijsco19 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:09:
Zojuist 3 uur aan het lessen geweest. (was zo voorbij...)
Eigenlijk alles behandeld behalve de vertragingsoefening en stapvoets rijden.

Het wegrijden uit parkeervak en langzame slalom blijft lastig.
Langzame slalom vorige keer gedaan met extra tussenruimte, nu gelijk zoals het hoort. Na vaak oefenen gelukkig een aantal keer goed gedaan.
Wegrijden uit een parkeervak ging de 1e keer echt perfect maar de 2e keer had ik denk te weinig gas waardoor de motor ging liggen. Uiteindelijk is het zowel rechts als links gelukt.

De wat snellere oefeningen, waar de snelheid rond de 15km/u of hoger zit (waar ik dus geen slippende koppeling voor hoeft te gebruiken) gingen eigenlijk allemaal wel goed.
Uiteraard de kleine dingen zoals kijken, goede rem volgorde, niet te vroeg het gas loslaten of te vroeg remmen gingen nog wel eens fout.

De uitwijk oefening ging eigenlijk meteen goed, de snelheid opgebouwd vanaf 40km/u, dus eerste keer 40km/u daarna 45km/u zo door naar 50/55km/u. Op het laatst ging het met een snelhied van 58km/u (onbedoeld :P).

Nog 5 lessen dan examen, heb er wel vertrouwen in.

Overigens de eerste keer dat ik met me eigenlijk jas, broek en laarzen reed. Veel fijner alleen was het wel te warm, had de thermo voering in zowel me broek als jas er nog inzitten.
De langzame slalom krijg je onder de knie door alsmaar te oefenen. Zodra je de juiste houding te pakken hebt met je koppeling dat wordt het een appeltje eitje. Probeer hem echt op de 2000 toeren te houden ook als je aan het sturen bent. Ik kon de langzame slalom pas na 4 lessen :$

Het rijden uit het parkeervak is ook iets wat je moet oefenen. Het voelt alsof je gaat vallen maar zolang je rijd en toeren hebt val je echt niet. En daar is het belangrijk dat je met je heupen stuurt.

De vertragingsoefening is echt easy peazy. De eerste keer had ik hem direct al goed.

EDIT:

Héhé, na 2 maanden heb ik eindelijk m'n kenteken binnen. Binnenkort even naar de dealer om hem af te voeren naar 35kw en zodra dat is gebeurt gelijk die ding er weer uit halen. 35 kw is toch wel meh als je 60 gewend bent. Pics binnenkort :p

[ Voor 5% gewijzigd door Amsterdamn op 16-11-2016 18:53 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien mis ik even wat, maar waarom begrens je hem eerst voor je hem weer ontgrenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

pagani schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:08:
Misschien mis ik even wat, maar waarom begrens je hem eerst voor je hem weer ontgrenst?
Hij heeft een A2 rijbewijs waarmee hij wettelijk maar maximaal 35kw mag rijden. Hij wil dit omzeilen om al gelijk vol vermogen te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Dan hoop ik voor de rest van NL dat hij tegen niemand aanrijdt, want anders mag je als gedupeerde zelf weer achter je geld aan.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rijden op een motor zonder rijbewijs is niet echt slim nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat vrees ik dus ook (aangevuld met rijden op een motor met ongeldig kentekenbewijs en daardoor onverzekerd rijden, al met al 1k boete als je niet ook nog bij het CBR op mag voor een cursus van 1.5k)

Maar gezien zijn opleiding sociaal juridische dienstverlening hoop ik op een enigszins verstandigere verklaring...

(en inderdaad bij een aanrijding met persoonlijk letsel al snel (tien-)duizenden euro per jaar aftikken...)

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 16-11-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:52:
Rijden op een motor zonder rijbewijs is niet echt slim nee.
Misschien heeft wel een flink spaarpotje achter de hand :D. En zo niet kun je maar beter goed gas geven, want bij overlijden valt de letselschade lager uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik meende me inderdaad al een post te herinneren en inderdaad: Bochten probleem
Lijkt me super, een tegemoetkomende motorrijder zonder rijbewijs op jouw weghelft tegenkomen :+ Let wel, dit is 1,5 maand geleden. Niet 10.000 km ervaring geleden.

Ik klink misschien als een moraalridder, maar hoe ik hier ook over nadenk, als het klopt dat Hamza inderdaad van plan is om zijn motor meer vermogen te geven dan zijn rijbewijs toelaat is hij gewoon een pannenkoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Ik heb idd een A2 rijbewijs. Maar volgens mij komen ze er niet snel achter of heb ik het verkeerd? Op de kentekencard zal er in idd 35 kW staan en je kan op het blote oog niet zien of de motor daadwerkelijk 35 of 55 kW vermogen heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Amsterdamn op 16-11-2016 21:16 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:15:
Ik heb idd een A2 rijbewijs. Maar volgens mij komen ze er niet snel achter.
"Goedenavond Meneer Hamza, u bent de andere partij in dit ongeval? Mag ik uw rijbewijs en kentekenpapieren?"

Of was je van plan door te rijden?
Hamza schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:30:
Jongens ik zit toch wel met een dilemma. Op dit moment rijd ik op een Kawasaki er6n zonder (werkende) abs. Het is me een paar kaar voorgekomen dat de bocht te krap werd. Dus ik stuurde niet genoeg in. 1x ben ik helaas rustig in de berm naast me gekomen (Ik kon gelukkig afremmen tot 10km/u) en zonet was het alweer gebeurd. Als dat gebeurd is het toch echt wel schrikken!

Enige tips om dit te voorkomen? Meer insturen probeer ik wel maar lukt op de een of andere manier niet. En het gebeurd echt alleen bij deze motor.
Juist, wat jij nodig hebt is meer vermogen, dat lost jouw bochtenprobleem vast op :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:16:
[...]

"Goedenavond Meneer Hamza, u bent de andere partij in dit ongeval? Mag ik uw rijbewijs en kentekenpapieren?"

Of was je van plan door te rijden?

[...]

Juist, wat jij nodig hebt is meer vermogen, dat lost jouw bochtenprobleem vast op :+.
Haha, dat was tweemalig op een andere motor gebeurd :+. Maar zie mijn edit. Op de kentekencard staat er gewoon 35 kW op :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:15:
Ik heb idd een A2 rijbewijs. Maar volgens mij komen ze er niet snel achter of heb ik het verkeerd? Op de kentekencard zal er in idd 35 kW staan en je kan op het blote oog niet zien of de motor daadwerkelijk 35 of 55 kW vermogen heeft.
Het is gewoon rijden zonder rijbewijs. Als je een ongeluk krijgt wil je verzekering vast wel even controleren of het vermogen klopt. Als het niet klopt hoeven ze namelijk niet te betalen en niet betalen vinden ze geweldig leuk bij verzekeringen. Bij de verzekering en politie weten ze ook wel dat er mensen zijn die dit doen.

Gewoon niet doen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2016 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:18:
[...]

Haha, dat was tweemalig op een andere motor gebeurd :+. Maar zie mijn edit. Op de kentekencard staat er gewoon 35 kW op :p
Nee, maar na elk ongeluk met letsel volgt per definitie een onderzoek, waarbij o.a. remweg en voertuigen bekeken worden. En dan komen ze daar heus wel achter.

Zelfs als we voor het gemak even aannemen dat de kans op een ongeluk niet groter word doordat je met meer vermogen rijd dan nu geadviseerd word, je uitdaging is dat áls je een ongeluk krijgt, je niet verzekerd bent, want je hebt technisch gezien geen rijbewijs.
PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:19:
Het is gewoon rijden zonder rijbewijs. Als je een ongeluk krijgt wil je verzekering vast wel even controleren of het vermogen klopt. Als het niet klopt hoeven ze namelijk niet te betalen en niet betalen vinden ze geweldig leuk bij verzekeringen. Bij de verzekering en politie weten ze ook wel dat er mensen zijn die dit doen.
Dat dus. Alleen al het feit dat ze bij de verzekering weten dat jij een A2 rijder bent, is voor hen reden om dat als een van de eerste zaken te checken, als het tot een claim komt.

Even in het algemeen: Ik ben van mening dat deze beperkingen ook op autorijbewijzen gegeven zouden moeten mogen worden. Dan voorkom je ook enigzins dat een petje met koud 3 weken zijn rijbewijs met een GTI rond gaat scheuren. Ik zie ook genoeg gasten lomp doen met een 1.0 Daihatsu, maar het haalt de scherpe randjes er misschien af.

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-11-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is het gewoon niet waard. Met 35kW kan je ook genoeg lol hebben. Rij maar eens iemand invalide, mag je de rest van leven betalen. Ik zie gewoon niet hoe het risico het waard is, echt compleet niet.

Afgezien van dat is upgraden ook erg leuk. Telkens een stapje hoger gaan geeft ook meer lol aan het rijden. Beginnen op een motor met 180pk en nooit meer upgraden is ook saai.
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:20:
Even in het algemeen: Ik ben van mening dat deze beperkingen ook op autorijbewijzen gegeven zouden moeten mogen worden. Dan voorkom je ook enigzins dat een petje met koud 3 weken zijn rijbewijs met een GTI rond gaat scheuren. Ik zie ook genoeg gasten lomp doen met een 1.0 Daihatsu, maar het haalt de scherpe randjes er misschien af.
Ik vind het maar onzin. 100pk of 200pk, het maakt gewoon niet uit. Ook met 100pk kan je met 110km/u door een 30-zone knallen. Voor motoren vind ik het iets minder onzin, maar hoe het nu is met 3 stappen hoeft van mij echt niet. Gewoon 35kW en daarna vol vermogen is meer dan zat. Waarom het er voor auto's niet is, is nogal simpel. Bijna niemand kan de echt snelle auto's op jonge leeftijd betalen. Het geeft ook weer zoveel papierwerk en dat het levens red geloof ik niets van. Het hangt er vanaf hoe je met een auto rijd en of je daarbij ook nog eens 7 biertjes drinkt. 100pk of 200pk ik denk ik niet het ook maar iets uitmaakt.

[ Voor 88% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:25:
Het is het gewoon niet waard. Met 35kW kan je ook genoeg lol hebben. Rij maar eens iemand invalide, mag je de rest van leven betalen. Ik zie gewoon niet hoe het risico het waard is, echt compleet niet.

Afgezien van dat is upgraden ook erg leuk. Telkens een stapje hoger gaan geeft ook meer lol aan het rijden. Beginnen op een motor met 180pk en nooit meer upgraden is ook saai.
Je kunt toch ook zoeken naar een motor die lichter is, waardoor die 35kw meer effect hebben?
Ik overweeg serieus om ook een keer een lesje op hun 11kw motor te rijden (ipv de 35 en 60kw varianten) omdat dit bij Yellow een crossmotor is. De leraar geeft aan dat dit op een andere manier stuurt, dus wellicht is het handig om daar ook speciale handelingen mee te leren verrichten, aangezien dat toch het type motor is dat ik wil gaan rijden.
Ik vind het maar onzin. 100pk of 200pk, het maakt gewoon niet uit. Ook met 100pk kan je met 110km/u door een 30-zone knallen. Voor motoren vind ik het iets minder onzin, maar hoe het nu is met 3 stappen hoeft van mij echt niet. Gewoon 35kW en daarna vol vermogen is meer dan zat. Waarom het er voor auto's niet is, is nogal simpel. Bijna niemand kan de echt snelle auto's op jonge leeftijd betalen. Het geeft ook weer zoveel papierwerk en of het levens red geloof ik niets van. Het hangt er vanaf hoe je met een auto rijd en of je daarbij ook nog eens 7 biertjes drinkt. 100pk of 200pk ik denk ik niet het ook maar iets uitmaakt.
Het zou ook geen platte grens moeten worden, maar een pk/kg verhouding. En uiteraard kun je met 100pk ook hard rijden, net zoals je met een 125cc motor als een mafkees kunt rijden. Het gaat erom dat je mensen bewust maakt van het geleidelijk aan wennen en ervaring opdoen, gecombineerd met de excessen eruit halen. Ja, sommigen gassen met een Suzuki Alto ook door 30 wijken, maar als ze een GTI onder de kont hebben word dat nog net wat makkelijker, want optrekken is daarin veel leuker.

En het maakt echt verschil hoor, een stock greenline Octavia heeft 105pk tegenover mijn 224, en ik vind die dingen dan ook niet vooruit te branden (ondanks dat het meer dan genoeg is voor dagelijks verkeer).

[ Voor 43% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-11-2016 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

Los van het verzekeringsrisico, het is ook een stuk fijner om bij een onverwachtse politie controle gewoon gerust te zijn dat alles in orde is met je motor, je papieren en het rijbewijs.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fuelke schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:37:
Los van het verzekeringsrisico, het is ook een stuk fijner om bij een onverwachtse politie controle gewoon gerust te zijn dat alles in orde is met je motor, je papieren en het rijbewijs.
Die rust heb ik straks ook weer als ik de RS naar de garage breng - zodra hij uit de bijtelling gaat trek ik die powerbox er weer uit :+. Het motorrijden doet nu al zoveel voor de beleving dat die auto veel te afstandelijk voelt. Hij is nog wel rap (en droog, warm en comfortabel) maar op de motor is het gewoon leuker rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:31:
Het zou ook geen platte grens moeten worden, maar een pk/kg verhouding. En uiteraard kun je met 100pk ook hard rijden, net zoals je met een 125cc motor als een mafkees kunt rijden. Het gaat erom dat je mensen bewust maakt van het geleidelijk aan wennen en ervaring opdoen, gecombineerd met de excessen eruit halen. Ja, sommigen gassen met een Suzuki Alto ook door 30 wijken, maar als ze een GTI onder de kont hebben word dat nog net wat makkelijker, want optrekken is daarin veel leuker.

En het maakt echt verschil hoor, een stock greenline Octavia heeft 105pk tegenover mijn 224, en ik vind die dingen dan ook niet vooruit te branden (ondanks dat het meer dan genoeg is voor dagelijks verkeer).
Mensen die als een idioot in een auto rijden doen dat met 100pk net zo als met 200pk. Nou is dat met 200pk wel wat gevaarlijker maar om dan allemaal lompe regels te gaan maken omdat er een paar idioten rondrijden vind ik niet de manier. Ik geloof gewoon niet dat het iets gaat uitmaken of die gasten met 100pk of met 200pk rondrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
35KW is al zat nu imho. Kan 196kmh en doe 0-100 in 7 secs. IMHO nu meer dan genoeg. Ik zie op dit moment geen enkel punt om meer vermogen te hebben, zie het nut niet echt. Behalve boven de 150 nog vermogen te hebben om in een keer weg te knallen, maar dat heb je in NL toch niet nodig.

Tuurlijk ga ik upgraden zodra ik mag, maar op dit moment is t meer dan tijd zat...

En zoals de rest zegt: Je bent echt een randebiel als je op een motor gaat rijden zonder rijbewijs. Vooral omdat je je bochten al niet redt met laag vermogen, hoe wil je dat gaan doen met meer vermogen.

Misschien wat cru, maar door mensen zoals jij zijn deze regels er gekomen. Hierdoor mag iedereen die wel normaal rijdt veel meer gaan betalen. Bedankt man! Super tof!

Noem me moraalridder wat je wilt, maar ik zal geen traan laten als ze je rijbewijs innemen doordat je op teveel vermogen rijdt. Je hebt geen idee wat je iemand aandoet als je die verlamt rijdt... :(

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:39:
[...]

Die rust heb ik straks ook weer als ik de RS naar de garage breng - zodra hij uit de bijtelling gaat trek ik die powerbox er weer uit :+. Het motorrijden doet nu al zoveel voor de beleving dat die auto veel te afstandelijk voelt. Hij is nog wel rap (en droog, warm en comfortabel) maar op de motor is het gewoon leuker rijden :).
Ik kan me iets herinneren van iemand die zei de de RS saaier zou worden na het motorrijden en jij zei van niet...? :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:39:
[...]

Mensen die als een idioot in een auto rijden doen dat met 100pk net zo als met 200pk. Nou is dat met 200pk wel wat gevaarlijker maar om dan allemaal lompe regels te gaan maken omdat er een paar idioten rondrijden vind ik niet de manier. Ik geloof gewoon niet dat het iets gaat uitmaken of die gasten met 100pk of met 200pk rondrijden.
Als jij na behalen rijbewijs in Kia Rio of Opel Adam stapt zul je niet onder de indruk zijn van het vermogen, maar ook zeker niet van het geluid. Zo'n auto nodigt gewoon niet uit tot jakkeren. Natuurlijk zijn er altijd idioten, maar de gedachte is dat ze in ieder geval niet beginnen met auto's die uitnodigen tot zulk gedrag.
DragonSlayer666 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:41:
[...]

Ik kan me iets herinneren van iemand die zei de de RS saaier zou worden na het motorrijden en jij zei van niet...? :+ :9
Hoho, dat ging om de relatieve rapheid van beide, niet de saaiheid :7.

De RS is qua snelheid vergelijkbaar met mijn lesmotor (35kw).
Ik had gewoon nooit gedacht dat ik het prettig zou vinden om aan het verkeer deel te nemen met meer lawaai, trilling en water in mijn gezicht dan met de auto normaal het geval is :9.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-11-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

- dubbel -

[ Voor 97% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-11-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:41:
[...]

Als jij na behalen rijbewijs in Kia Rio of Opel Adam stapt zul je niet onder de indruk zijn van het vermogen, maar ook zeker niet van het geluid. Zo'n auto nodigt gewoon niet uit tot jakkeren. Natuurlijk zijn er altijd idioten, maar de gedachte is dat ze in ieder geval niet beginnen met auto's die uitnodigen tot zulk gedrag.
Als ik mensen als een idioot zie rijden zijn het meestal juist de Golfjes en de Astra's van onder de 3.000 euro met 130pk of minder. Sowieso zijn de snelle auto's zo duur in de verzekering dat dit al er voor zorgt dat een hoop mensen niet zo'n auto rijden. Ik vind dat je niet veel vermogen nodig hebt om als een idoot te rijden en de meeste mensen die ik als een idioot zie rijden hebben ook helemaal geen snelle auto's. Ik zie gewoon niet hoe zulke regels nut gaan hebben. Voor de motor vind ik de 11kW ook maar onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:47:
[...]

Als ik mensen als een idioot zie rijden zijn het meestal juist de Golfjes en de Astra's van onder de 3.000 euro met 130pk of minder. Sowieso zijn de snelle auto's zo duur in de verzekering dat dit al er voor zorgt dat een hoop mensen niet zo'n auto rijden. Ik vind dat je niet veel vermogen nodig hebt om als een idoot te rijden en de meeste mensen die ik als een idioot zie rijden hebben ook helemaal geen snelle auto's. Ik gewoon niet hoe zulke regels nut gaan hebben.
Ik heb gisteravond tijdens het lessen meerdere droeftoeters voorbij zien schuiven op de parking. Jonge gasten, niet ouder dan een jaar of 25. Inderdaad, twee stuks in een autootje categorie truttenschudder (die hielden het bij voorwiel-spinnend diagonaal over het terrein gaan met vol gas in de 1e versnelling, en rondjes rijden) - maar vervolgens kwamen er ook auto's voorbij met achterwielaandrijving en 200+ PK die even kwamen driften. Er kwam zelfs een AMG voorbij zetten. En ze waren er ook nog eens ontzettend slecht in. Ik heb ondertussen fatsoenlijk leren driften (op cursus, van de vrouw gekregen :9) en dit leek echt nergens op, ze hadden de boel totaal niet onder controle.

Dit soort scenarios zijn niet nieuw. Ik ben het met je eens dat het geen totaaloplossing is, maar het kan ook geen kwaad, is het wel? Het zorgt er bovendien voor dat, net zoals met de motor, de beginnende automobilist nog even opnieuw een opfriscursus doorloopt voor hij of zij een volledig rijbewijs mag komen ophalen, en als ik die mafkezen op de parking zo bekijk is dat geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het kan inderdaad geen kwaad, dat klopt. Ik denk alleen dat het heel weinig nut heeft en daarom hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
Nee, want dan kunnen ze zich opeens prima gedragen. Aan de andere kant past het natuurlijk wel bij het CBR en het geldkloppende imago.. ;)

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@hamza

Met 35kw kan je heel veel lol hebben en ook erg snel zijn :)

Neem een voorbeeld aan deze knaap in plaats van de opvoer bullshit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Met die gedachte rem ik ook altijd fors af bij de fietsoversteekplaatsen op de Posbank. Zijn er genoeg die met 50-80 erover knallen maar je zal maar een keer toevallig een overstekende fietser meenemen op dat moment en daarna in de bak belanden voor doodslag. Toch liever even afremmen... :+
PilatuS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:47:
[...]
Als ik mensen als een idioot zie rijden zijn het meestal juist de Golfjes en de Astra's van onder de 3.000 euro met 130pk of minder. Sowieso zijn de snelle auto's zo duur in de verzekering dat dit al er voor zorgt dat een hoop mensen niet zo'n auto rijden. Ik vind dat je niet veel vermogen nodig hebt om als een idoot te rijden en de meeste mensen die ik als een idioot zie rijden hebben ook helemaal geen snelle auto's. Ik zie gewoon niet hoe zulke regels nut gaan hebben. Voor de motor vind ik de 11kW ook maar onzin.
Ze hadden beter de 25kW regeling kunnen aanhouden waarbij je begint op een motor waar je iig voldoende power op hebt en waarbij je na 2 jaar gewoon doorstroomt naar onbeperkt. Nu mag je weer lessen en een examen nemen (kostenplaatje €400-500) om te laten zien dat je nog kunt motorrijden. Denk dat iemand überhaupt niet al eerder aan een beperkt rijbewijs was begonnen als 'ie geen motivatie had..... O-)

Sowieso: Hamza als je toch perse met meer pit wil rijden is een mapping altijd nog een optie. Zo hou je toch de Nm's en kracht onderin en mis je alleen aan de top wat power die je toch bijna niet nodig hebt. Zo rij je legaal rond op straat en heb je toch net wat meer pk's om mee te spelen. ;)

Dat 'trucje' van onbeperkt, maar op het kenteken 35kW vind ik zelf gewoon dom. Je loopt hard tegen de lamp wanneer het misgaat en kunt beter eerst fatsoenlijk leren rijden voordat je extra pk's echt 'nodig' gaat hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:34:
@hamza

Met 35kw kan je heel veel lol hebben en ook erg snel zijn :)

Neem een voorbeeld aan deze knaap in plaats van de opvoer bullshit.

[video]
Dat bedoel ik dus met eerst leren rijden en daarna meer pk's. Die gast heeft het geleerd op z'n 300 en rijdt nu al beter dan veel rijders die hun A al jaren hebben. Toffe kerel! :D

(Daarom vind ik 125cc ook wel leuk in de zin van dat je je echt heel erg kunt focussen op het nemen van bochten en schuiner gaan. Daar draait het met maar 17 pk allemaal om. Momentum. Nu nog goede banden en dan! _/-\o_ )

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 16-11-2016 23:13 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Power is overrated. Snel rijden met weinig vermogen is veel stoerder ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:06:
Dit inderdaad. Ik wil dan ook iedereen die een beetje mooie route kan uitstippelen uitnodigen om op mijn 300 een ritje te maken en het zelf ervaren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tylen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:06:
Ik hoop ooit lekker hard off-road te kunnen gaan, terwijl zand, takken en water in het rond spettert :p.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:59

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:52:
[...]

Ik heb gisteravond tijdens het lessen meerdere droeftoeters voorbij zien schuiven op de parking. Jonge gasten, niet ouder dan een jaar of 25. Inderdaad, twee stuks in een autootje categorie truttenschudder (die hielden het bij voorwiel-spinnend diagonaal over het terrein gaan met vol gas in de 1e versnelling, en rondjes rijden) - maar vervolgens kwamen er ook auto's voorbij met achterwielaandrijving en 200+ PK die even kwamen driften. Er kwam zelfs een AMG voorbij zetten. En ze waren er ook nog eens ontzettend slecht in. Ik heb ondertussen fatsoenlijk leren driften (op cursus, van de vrouw gekregen :9) en dit leek echt nergens op, ze hadden de boel totaal niet onder controle.

Dit soort scenarios zijn niet nieuw. Ik ben het met je eens dat het geen totaaloplossing is, maar het kan ook geen kwaad, is het wel? Het zorgt er bovendien voor dat, net zoals met de motor, de beginnende automobilist nog even opnieuw een opfriscursus doorloopt voor hij of zij een volledig rijbewijs mag komen ophalen, en als ik die mafkezen op de parking zo bekijk is dat geen overbodige luxe.
Dit soort dingen zie ik dus nooit he, ik woon vast aan de goede kant van het land (;

• Leviathius
Secsytime schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:12:
[...]

Dit soort dingen zie ik dus nooit he, ik woon vast aan de goede kant van het land (;
Dit soort dingen zie je overal in Nederland volgens mij hoor. Van die petjes jongeren die beetje in hun auto hangen op parkeerplaatsen. Deze parkeerplaats waar HTT-Thalan het over heeft is dan ook een hotspot hiervoor. Staat er gewoon om bekend dat ze daar altijd staan. Verder zie je het nauwelijks ergens anders hier in de buurt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:17:
[...]

Dit soort dingen zie je overal in Nederland volgens mij hoor. Van die petjes jongeren die beetje in hun auto hangen op parkeerplaatsen. Deze parkeerplaats waar HTT-Thalan het over heeft is dan ook een hotspot hiervoor. Staat er gewoon om bekend dat ze daar altijd staan. Verder zie je het nauwelijks ergens anders hier in de buurt.
Aan het begin van de les kwam er een politieagent op zijn motor voorbij hobbelen over de parking, nog even naar elkaar gezwaaid. Helaas was die alweer vertrokken toen het gezeik begon... anders had hij een flinke rits aan rijbewijzen op mogen sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:28:
[...]

Aan het begin van de les kwam er een politieagent op zijn motor voorbij hobbelen over de parking, nog even naar elkaar gezwaaid. Helaas was die alweer vertrokken toen het gezeik begon... anders had hij een flinke rits aan rijbewijzen op mogen sturen.
Yep zo gaat het nagenoeg altijd daar volgens mij. Je hebt vast ook al wel die aluminium lachgas capsules zien liggen? Moet je namelijk ook in de gaten houden op sommige stukken, anders kun je mooi op je bek gaan erdoor.

Over zwaaien naar andere motorrijders gesproken, ik had vanochtend echt een prachtig lomp momentje. Na het filteren tussen de auto's door kwam ik vooraan het stoplicht te staan naast een vrouwelijke motorrijdster. Die deed mij vrolijk begroeten door haar hand op te steken, dus ik denk sociaal te zijn en groet terug. Maar daardoor liet ik de koppeling los en sloeg de motor natuurlijk af 8)7 Ik heb hem meestal gewoon in z'n 1 staan vooraan het stoplicht, want daar hoef ik nooit lang te wachten. Dat pakte dit keer dus niet snugger uit :+

TL;DR Note to self, altijd motor in zn vrij als je stilstaand gaat zwaaien naar anderen 7(8)7

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Leviathius schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:33:
[...]

Yep zo gaat het nagenoeg altijd daar volgens mij. Je hebt vast ook al wel die aluminium lachgas capsules zien liggen? Moet je namelijk ook in de gaten houden op sommige stukken, anders kun je mooi op je bek gaan erdoor.

Over zwaaien naar andere motorrijders gesproken, ik had vanochtend echt een prachtig lomp momentje. Na het filteren tussen de auto's door kwam ik vooraan het stoplicht te staan naast een vrouwelijke motorrijdster. Die deed mij vrolijk begroeten door haar hand op te steken, dus ik denk sociaal te zijn en groet terug. Maar daardoor liet ik de koppeling los en sloeg de motor natuurlijk af 8)7 Ik heb hem meestal gewoon in z'n 1 staan vooraan het stoplicht, want daar hoef ik nooit lang te wachten. Dat pakte dit keer dus niet snugger uit :+

TL;DR Note to self, altijd motor in zn vrij als je stilstaand gaat zwaaien naar anderen 7(8)7
Nu zie je natuurlijk ook niet vaak een motorrijdster.. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bioflap schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:53:
[...]

2 dagen terug nog eentje op de a27, in de regen. Volgens mij had ze het koud, linkerhand weggestopt in haar jas.

• teigetjuh
  • Niet online
[...]

Wat dacht je van met je rechterhand zwaaien? Als je stilstaat is dat een prima alternatief.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

teigetjuh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:09:
[...]

Wat dacht je van met je rechterhand zwaaien? Als je stilstaat is dat een prima alternatief.
Knikje met de helm is ook goed zichtbaar, maar hij wilde natuurlijk heel duidelijk maken dat hij haar zeer zeker ook gezien heeft :+.

• lolgast
Of je been uitsteken. Moet er niet net een auto groen licht krijgen naast je :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:17:
Nee dat is lekker elegant, zwaait er een dame naar je, gooi jij je maatje 43 even in de lucht :p.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
lolgast schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:17:
Dan ook niet het been gebruiken waar je toevallig op leunt, gevolgen daarvan zijn minder als dat je hem laat afslaan :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Verwijderd

[...]

MWAHAHAHAHA dat is het motorrijder equivalent van tegen een lantaarnpaal aanlopen omdat je eventjes word afgeleid _/-\o_

Overigens, ik vind vrouwen in raceleer minstens net zo leuk om te zien als wanneer ze lingerie aanhebben.

Maar, als je stil stond met de koppeling ingetrokken,... waarom niet even je rechterhand omhoog gedaan?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:51:
[...]
Maar, als je stil stond met de koppeling ingetrokken,... waarom niet even je rechterhand omhoog gedaan?
Omdat de vrouw links van hem stond :P

Heb ook wel eens zoiets lulligs gehad. Ook vooraan bij het stoplicht staan en dan zo snel weg willen zijn dat ik de koppeling te snel liet opkomen waardoor de motor afsloeg. Sta je daar als snelle motorrijder met een motor die afslaat :P

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:49
Bioflap schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:53:
[...]

Vind dat ik in verhouding best veel vrouwen zie rijden (nu met de regen wel minder)

• Leviathius
[...]

MWAHAHAHAHA dat is het motorrijder equivalent van tegen een lantaarnpaal aanlopen omdat je eventjes word afgeleid _/-\o_

Overigens, ik vind vrouwen in raceleer minstens net zo leuk om te zien als wanneer ze lingerie aanhebben.

Haha ja we konden er gelukkig beiden om lachgen. En idd zoals PilatuS zei stond ze links van me, dus dan ga je niet ff vlug met rechts je hand op steken, maar gewoon met links..

Aghja ik heb me lesje nu geleerd, hopen dat het niet nogmaals voor gaat komen 8)7

Verwijderd

Leviathius schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:34:
[...]

Haha ja we konden er gelukkig beiden om lachgen. En idd zoals PilatuS zei stond ze links van me, dus dan ga je niet ff vlug met rechts je hand op steken, maar gewoon met links..

Aghja ik heb me lesje nu geleerd, hopen dat het niet nogmaals voor gaat komen 8)7
maar het belangrijkste is, heb je haar nummer?

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik zie hier in de buurt (wacheren/zeeland) sowiezo niet zo veel mensen rijden op de motor. Ja, een paar diehards die woon-werk rijden.. en al helemaal geen vrouwvolk.
En gistermiddag toevallig nog iemand op een racer.. Was lekker weer dus was ik ook nog maar even een rondje wezen touren, na het werk :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Leviathius
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:35:
[...]

maar het belangrijkste is, heb je haar nummer?
Zelfs dat niet! Geen kentekenplaat, niks. Maarja kon verder ook niet bepaald oordelen of het 'interessant' was, want ze droeg geen racepak of iets dergelijks en reed op een donkergroene dikke BMW toer motor. (zo'n zelfde als de politie met van die spiegels zo onder je handvatten in de body zeg maar). Op basis van de motor gok ik dat ze, waarschijnlijk iets meer dan een beetje, ouder was dan mijn 23 jaartjes.

*edit*
Zoiets, maar dan donkergroen:
Afbeeldingslocatie: https://i1067.photobucket.com/albums/u437/fmeu/KGrHqRHJDcE63ZlQ40BO6RvTLBJw60_3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 17-11-2016 13:41 ]

Verwijderd

/me kent wel wat motorrijdende dames :)

Tijdens mijn woonwerk verkeer ritjes rij ik vaak samen met een dame op een Harley Sportster.

Verder heb ik op de motorclub een dame zitten met een Ducati SuperSport.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Leviathius schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:39:
[...]

Zelfs dat niet! Geen kentekenplaat, niks. Maarja kon verder ook niet bepaald oordelen of het 'interessant' was, want ze droeg geen racepak of iets dergelijks en reed op een donkergroene dikke BMW toer motor. (zo'n zelfde als de politie met van die spiegels zo onder je handvatten in de body zeg maar). Op basis van de motor gok ik dat ze, waarschijnlijk iets meer dan een beetje, ouder was dan mijn 23 jaartjes.

*edit*
Zoiets, maar dan donkergroen:
[afbeelding]
Goh, een 25-jarige vriend van me rijdt met exact dezelfde 1150RT als op je foto.
Gewoon een erg fijne motor om rustig mee te cruisen, niet iedereen heeft een brute naked of supersport nodig ;)

• Amsterdamn
Lol oke, dit overtreft gewoon alles.

Dus ik rijd 120 met een Mercedes Sprinter over de A10 op de linkerbaan komt er een motor achter me plakken. Ik kon niet opzij schuiven omdat het een beetje vast zat. Dus ik drukte licht op de rem zodat de remlichten aangaan. Gaat de tokkie nog meer plakken terwijl het nat is 8)7.

Zo gezegd zo gedaan. Een km of twee verder komt ie voor me invoegen en geeft hij me een brakecheck _O-. Volgens mij heeft hij echt een deadwish lol.

Een motorrijder die een bestelbusje een brakecheck geeft.

edit: Wow en ik dacht dat ik dom bezig was door het niet te negeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Amsterdamn op 17-11-2016 19:22 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hamza schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:29:
… en ik dacht dat ik dom bezig was lol
Klopt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:32

Bommes

Capo del formaggio

Hamza schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:29:

Dus ik drukte licht op de rem zodat de remlichten aangaan.

Wow en ik dacht dat ik dom bezig was lol
Ja dus... :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Óf een combi van die 2.... Ook altijd érg leuk om naar te kijken :P

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/24vpb95.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slecht gedrag beantwoorden met net zo slecht gedrag lokt nog meer slecht gedrag uit.

Tuurlijk is hij op de motor dom bezig, maar je remlichten laten branden is ook echt dom. Gewoon lekker achter je laten hangen en naar rechts gaan zodra het mogelijk is. Als hij achter op je knalt ben je niet de schuldige en dood ga je er ook niet van, lekker laten gaan die gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien klink ik nou heel erg als "Opa" maar: Ik lees hier de laatste dagen wel meer dingen van Hamza waarbij ik bij mezelf denk; "Die jongen heeft een keer een goede crash / klapper nodig om "The Age Of Reason" te gaan bereiken.

Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat ik iemand zoiets gún, hé.... Voor 't geval ik weer als "Lompe Hork" over kom >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 17-11-2016 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:06:
Misschien klink ik nou heel erg als "Opa" maar: Ik lees hier de laatste dagen wel meer dingen van Hamza waarbij ik bij mezelf denk; "Die jongen heeft een keer een goede crash / klapper nodig om "The Age Of Reason" te gaan bereiken.

Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat ik iemand zoiets gún, hé.... Voor 't geval ik weer als "Lompe Hork" over kom >:)
Ach. Volgens zijn profiel is hij van 1996 en dus 20 jaar. In mijn 20e levensjaar reed ik twee auto's total loss. Twee losstaande ongelukken dus. Als ik nu denk aan hoe ik toen reed krijg ik ook rillingen over mijn rug ;)

* lolgast is nu bijna 29 en een stukje (klein stukje :D) rustig in het verkeer

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 17-11-2016 19:16 ]

• Amsterdamn
Ik kon niet opschuiven en liet m'n remlichten branden met de bedoeling dat hij meer afstand neemt.

Zodra ik de kans had om op te schuiven deed ik dat ook netjes. Maar hij kwam daarna voor me rijden om een brakecheck te doen. Hoezo ben ik dan dom bezig?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:21:
Ik kon niet opschuiven en liet m'n remlichten branden met de bedoeling dat hij meer afstand neemt.

Zodra ik de kans had om op te schuiven deed ik dat ook netjes. Maar hij kwam daarna voor me rijden om een brakecheck te doen. Hoezo ben ik dan dom bezig?
Die remlichten laten branden werkt in zo'n geval vaak als een rode lap op een stier.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003

Los van zijn actie was jouw actie niet handig, punt.

Zo had ik ook een busje vanmiddag, ben er gewoon rechts voorbij gegaan zodra ik overzicht had. Idioten moet je achter je laten :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• PilatuS
  • Niet online
Brakechecken op een motor is niet zo slim :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Los van het feit dat ik dit niet geloof (je weet wel beter denk ik): probeer je eens in te denken hoe dat op hem overkwam? Uiteraard was hij niet slim bezig door te kleven, maar wat moet jij daarom geven? Als hij achterop jouw bus klapt heb je wat blikschade en een goed verhaal.

Voor hem was het dus gewoon uitlokking, en dat had jij jezelf ook kunnen bedenken voor je die rem 'lichtjes aantikte'. Dat is dus zo'n stukje 'verkeersinzicht' wat je met de jaren opdoet ;).

Het beste wat je nog kan doen bij mensen die bumperkleven is je afstand tot je voorganger vergroten zónder te remmen (dus langzaam gas terugnemen). Dit geeft jou meer reactie-afstand als er wat voor je gebeurt, waarmee de kans op een plotselinge rem-actie kleiner word, en hiermee dus ook de kans dat jouw klever bij jou naar binnen rijdt.
PilatuS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:25:

[video]
Godverdomme... en dan eerst nog je voorkant checken voor je die gozer gaat helpen. Nee, was niet slim bezig, maar om iemand nou semi-expres van de weg te rijden... je hebt al een dashcam, bewijs is er toch wel als je een botsing niet kunt vermijden, dit was gewoon een spelletje bluf.

Verder ben ik van mening dat als mensen zichzelf in gevaar willen brengen ze dat vooral moeten doen, zolang ik er maar geen last van heb (dus laat die motorrijders maar kleven). Als er iets zwaarders dan een motor achter mij rijd pas ik de zojuist beschreven techniek toe. Werkt altijd (eigen veiligheid eerst).

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-11-2016 19:47 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
PilatuS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:25:

[video]
WTF voor de motorrijder en WTF die bestuurder checked eerst de schade aan zijn auto terwijl de motorrijder midden op de weg ligt?

Wat doe je in zo'n geval eigenlijk? Auto met alarmlichten midden op de weg zetten om de motorrijder te beschermen?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Je moet er even op wachten, maar dan rij je toch een slordige 150km/h :9.

- edit -

En hij schijnt 1 op 40 te kunnen halen!

- edit 2 -

Zo te zien gaat een Transalp niet veel harder _O- :

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-11-2016 20:02 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Zie het als leerpunt en probeer er de volgende keer mee uit te kijken. ;)

Als ik op de motor zit ga ik trouwens altijd gewoon wat langzamer ipv harder rijden als ik merk dat iemand aan de achterkant zit te pushen. Meestal ook iets meer naar rechts omdat je maar nooit weet wat ze gaan doen. Voor hetzelfde geld halen ze in en dan hebben ze iig de ruimte (of ja, ik wat extra ruimte voor m'n eigen veiligheid). Harder rijden lost het iig niet op en een brake check al helemaal niet.
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:00:
[video]

Je moet er even op wachten, maar dan rij je toch een slordige 150km/h :9.

- edit -

En hij schijnt 1 op 40 te kunnen halen!

- edit 2 -

Zo te zien gaat een Transalp niet veel harder _O- :

[video]
Zit ik nou verkeerd te kijken of zie ik toch echt een max van 100 km/u staan? Zou het mooi bijzonder vinden als het 150 is want dan hebben de 125's 4-takten van tegenwoordig dus echt helemaal geen pit meer.... :P

Ik haal trouwens in z'n 6 (en dan niet op de snelweg, dan heb ik 1:20 O-) ) soms wel rond de 1:60 dus mocht iemand een (hele) zuinige motor willen: KTM Duke 125. :+

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:45:
[...]

Godverdomme... en dan eerst nog je voorkant checken voor je die gozer gaat helpen. Nee, was niet slim bezig, maar om iemand nou semi-expres van de weg te rijden... je hebt al een dashcam, bewijs is er toch wel als je een botsing niet kunt vermijden, dit was gewoon een spelletje bluf.
Afgezien van links rijden zie ik de automobilist niets fout doen. De motor trekt weg om vervolgens hard te remmen. Dit was bijna niet meer te voorkomen voor de auto.

Eerst de schade checken is dan wel weer compleet schijt aan de motorrijder hebben.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:43:

Zit ik nou verkeerd te kijken of zie ik toch echt een max van 100 km/u staan? Zou het mooi vinden als het 150 is want dan hebben de 125's 4-takten van tegenwoordig dus echt helemaal geen pit meer.... :P

Ik haal trouwens in z'n 6 (en dan niet op de snelweg, dan heb ik 1:20 O-) ) soms wel rond de 1:60 dus mocht iemand een (hele) zuinige motor willen: KTM Duke 125. :+
Het is een MPH teller, hij rijdt ongeveer 90MPH op zijn top.

Ik vind het best een tof ding, maar dan vooral voor stadsverkeer denk ik. Lekker zuinig en licht.
Vermoedelijk gaat het je snel parten spelen als je heel veel snelwegkilometers doet.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:49

Zit ik nou verkeerd te kijken of zie ik toch echt een max van 100 km/u staan? Zou het mooi bijzonder vinden als het 150 is want dan hebben de 125's 4-takten van tegenwoordig dus echt helemaal geen pit meer.... :P

1:60 is wel lekker zuinig helaas rij ik alleen maar snelweg en dan kom ik meestal op 1:26 uit en dat met 500cc best gek dat je dan maar 1:20 haalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik die auto bestuurder was had ik ook eerst de auto bekeken. Dan 112 gebeld en gewacht tot de politie er is. Ga echt niet zo lompe boer helpen. Dat wordt namelijk echt geen leuk gesprek. Eigenschulddikkebult

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Jongens jongens dit is toch een motortopic en geen brommer topic? :P

Ben al lange tijd een stalker van dit topic, en ben dan ook verknocht aan de plaatjes van Bommes, lijkt me heerlijk zo rijden in het buitenland! Prachtige bolides allemaal van de heren en dames??? van dit topic.

Zal me dan ff voorstellen, Kevin is de naam.
Ben al enige tijd motorrijder, met een volledig motorrijbewijs uiteraard.

Ervaring opgedaan op een Suzuki Bandit 600 en dat rijd best machtig mooi.
Vroeger ook veel ervaring opgedaan op een Zundapp KS80 (Op brommer kenteken. :+ )
Kan dus wel zeggen dat ik besmet ben geraakt met het virus op jonge leeftijd.

Rij nu al een maandje of 3/4 een Yamaha Vmax? Een watte? Een racer?
Neen... Ik was spontaan verliefd op het uiterlijk, en het geluid, en de ervaring... en en... en... Die japanse vernuftigheid!

Dit topic heeft meer plaatjes nodig:

Afbeeldingslocatie: https://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/WP_20160707_12_44_53_Pro_zpsgka2u0wb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/WP_20160707_12_53_15_Pro_zpsp69ychgb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/WP_20160707_12_54_16_Pro_zpsqbdzmthp.jpg

Ongekend, wat een machine, en dat uit 1986. _/-\o_
Deze gaat echt niet weg.

Van de zomer heerlijk uitgewaaid, nooit vermogen tekort. Wat een koppel, wat een ruwe brute kracht haha.
De eerste paar keren wel even wit weggetrokken, maar inmiddels de machine wat beter leren kennen, rijd als een droom zo een Vmax.

Nu jullie weer! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:09
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:46:
[...]

Ik vind het best een tof ding, maar dan vooral voor stadsverkeer denk ik. Lekker zuinig en licht.
Vermoedelijk gaat het je snel parten spelen als je heel veel snelwegkilometers doet.
Jammer genoeg staat er toch echt km/h, kijk maar op 0:05 als het beeld op z'n teller iets scherper is doordat de motor stilstaat.

Heb één keer met een jongen gelest die op zo'n YBR zat. Hij reed voorop en ik vroeg me al af waarom hij op de snelweg niet harder reed dan 100 km/h. Vertelde m'n instructeur doodleuk dat de motor niet harder kon, en zeker met tegenwind is zelfs 100 km/h lastig om te halen. Dus eigenlijk is het op de snelweg alles behalve fijn, zelfs gevaarlijk, want je hebt geen vermogen meer over. Extra defensief rijden is dus ook aan te raden op zo'n ding.

Vanavond m'n rijbewijs opgehaald, en nu in het rond aan het kijken voor een uitrusting en motor :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Frunz op 17-11-2016 22:18 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frunz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:14:
[...]

Jammer genoeg staat er toch echt km/h, kijk maar op 0:05 als het beeld op z'n teller iets scherper is doordat de motor stilstaat.

Heb één keer met een jongen gelest die op zo'n YBR zat. Hij reed voorop en ik vroeg me al af waarom hij op de snelweg niet harder reed dan 100 km/h. Vertelde m'n instructeur doodleuk dat de motor niet harder kon, en zeker met tegenwind is zelfs 100 km/h lastig om te halen. Dus eigenlijk is het op de snelweg alles behalve fijn, zelfs gevaarlijk, want je hebt geen vermogen meer over. Extra defensief rijden is dus ook aan te raden op zo'n ding.

Vanavond m'n rijbewijs opgehaald, en nu in het rond aan het kijken voor een uitrusting en motor :D.
Ok, als ik op de versie kijk die in NL verkocht word gaat de teller tot 120, met een grijs gedeelte naar 140.

• Frunz
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:32:
[...]

Ok, als ik op de versie kijk die in NL verkocht word gaat de teller tot 120, met een grijs gedeelte naar 140.
Bij m'n oude auto stond toch ook 260 km/h op de teller, maar harder dan 210 km/h ging dat ding toch echt niet :P .

Specs YBR

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand ervaring met Hans van wijk in Zoetermeer?
Ben van plan om er morgen heen te gaan om een paar handschoenen te scoren. Op de site hebben ze genoeg keus, is dat in de winkel ook zo?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Als ik op de motor zit ga ik trouwens altijd gewoon wat langzamer ipv harder rijden als ik merk dat iemand aan de achterkant zit te pushen. Meestal ook iets meer naar rechts omdat je maar nooit weet wat ze gaan doen. Voor hetzelfde geld halen ze in en dan hebben ze iig de ruimte (of ja, ik wat extra ruimte voor m'n eigen veiligheid). Harder rijden lost het iig niet op en een brake check al helemaal niet.
Rechts gaan zitten zou ik juist niet doen. Ik zit zelf altijd iets links van het midden. Dit zorgt er voor dat er links geen ruimte is om langs te kunnen. Ik zou niet rechts gaan rijden want dan geef je ze juist ruimte om er langs te gaan. Op de brommer doe ik precies hetzelfde. Een hoop mensen in de auto willen je inhalen als niet snel genoeg gaat en daarom zit ik net als bij de motor aan de linker kant. Rechts inhalen is dan bijna niet mogelijk en dat doen mensen ook niet zo snel. Links inhalen is dan onmogelijk en dat vind ik wel zo fijn.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
thijsco19 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:39:
Iemand ervaring met Hans van wijk in Zoetermeer?
Ben van plan om er morgen heen te gaan om een paar handschoenen te scoren. Op de site hebben ze genoeg keus, is dat in de winkel ook zo?
Prima kledingwinkel, personeel heeft niet heel veel expertise en je moet ze daadwerkelijk aanspreken voordat ze je helpen maar ze zijn wel vriendelijk. Ook is het assortiment lekker uitgebreid, ik heb er altijd wel de beste deals kunnen scoren op de nieuwe collectie etc. met wat goeie timing. Mannen van de verkoop zijn ook aardig en altijd in voor een babbeltje, ik zou er alleen niet meer terug komen voor onderhoud want dat is daar wel echt bagger.

Het is trouwens black friday binnenkort en wellicht hebben verschillende webwinkels wel weer scherpe deals misschien zou je even je koop kunnen uitstellen om te checken of je nog wat meer kan besparen. Ik had bijvoorbeeld vorig jaar mijn Rukka Armas broek met 25% korting kunnen scoren op black friday.

Ook even een vraag vanuit mijnkant. De RSV heeft twee defecte lichtbronnen en ik ben van plan om alles te gaan vervangen voor LED. Nu ben ik heel erg tevreden over de Cyclops LED lichtbron die in mn Husqvarna zit maar die zijn wel wat aan de prijzige kant, vooral omdat er in de RSV 4 lichtbronnen moeten tov de Husky waar maar 1 in moet.

Nu zat ik dus te denken om gewoon wat LED H11 lampjes van Aliexpress te plukken maar zijn die wel vergelijkbaar in kwaliteit of is het maar bagger? Heeft iemand ervaring met die lampjes? Voorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 17-11-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:46:
[...]

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:32:
[...]
Lijkt mij bijzonder voor een motortje dat 7 pk minder heeft dan mijn Duke, ik heb 170% van het vermogen van die YBR, om dan toch 150 km/u te halen terwijl ik echt max 125-130 km/u heb. :+
knoffy schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:54:
[...]
1:60 is wel lekker zuinig helaas rij ik alleen maar snelweg en dan kom ik meestal op 1:26 uit en dat met 500cc best gek dat je dan maar 1:20 haalt.
Hij is voor de stad en 80 wegen perfect, maar snelweg is net een stapje te ver. Het kan, maar omdat je 100% van de kracht van het blok vraagt zit je dan dus wel op een verbruik van 1:20 met een tank van 11 liter. Niet echt praktisch dus.

Beetje als een F-16 die z'n afterburner aanzet. Dan gaat het opeens ook wel heel rapjes met de brandstof. ;)
Tylen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:55:
Als ik die auto bestuurder was had ik ook eerst de auto bekeken. Dan 112 gebeld en gewacht tot de politie er is. Ga echt niet zo lompe boer helpen. Dat wordt namelijk echt geen leuk gesprek. Eigenschulddikkebult
Ook al is die motorrijder echt debiel aan het doen en vraagt 'ie er zelf om, ik zou toch even helpen totdat de politie/ambulance er is. Iemand daar laten sterven is niet iets wat ik zelf graag op m'n geweten zou hebben. O-)
PilatuS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:44:
[...]
Rechts gaan zitten zou ik juist niet doen. Ik zit zelf altijd iets links van het midden. Dit zorgt er voor dat er links geen ruimte is om langs te kunnen. Ik zou niet rechts gaan rijden want dan geef je ze juist ruimte om er langs te gaan. Op de brommer doe ik precies hetzelfde. Een hoop mensen in de auto willen je inhalen als niet snel genoeg gaat en daarom zit ik net als bij de motor aan de linker kant. Rechts inhalen is dan bijna niet mogelijk en dat doen mensen ook niet zo snel. Links inhalen is dan onmogelijk en dat vind ik wel zo fijn.
Zelf rij ik meestal links van het midden ivm opvallen, zicht en het drogere spoor. Heb nu wel veel last van tractoren en veel vrachtwagens op de 80 weg tijdens WW dus rij ook redelijk vaak (even) rechts aangezien het bijna levensgevaarlijk te noemen is om links te gaan rijden. Als je ziet wat er soms voor uitstekends op die tractoren zit rij ik liever rechts in het spoor en nog wat verder achter de auto zodat ik toch goed opval en zicht heb.

Wat betreft dat inhalen misschien wel waar ja. Aan de andere kant ben ik ook nog nooit ingehaald door zo'n drukker dus in dat opzicht misschien ook wat overbodig om rechts te rijden. :+

Heb nu bij 1 spier in mijn linker bovenarm wel last van wat pijn dus ik weet nu ook waar ik als eerste de grond raakte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
Deze week een nieuw voordeel van motorrijden ontdekt, gratis en op een goede plek parkeren op Zaventem :) natuurlijk alleen handig als je weinig bagage nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:47

charrel

Cortisol4life..

radium6969 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:26:
, rijd als een droom zo een Vmax.

Nu jullie weer! :+
Nice, mooie vondst! Ook te zien helemaal standaard, dat zie je niet vaak meer.
Vroeger wel is kunnen lenen zo'n ding. Rijdt inderdaad grappig, totdat je de bocht om moet oOo
Of flink wat gas geven en je komt niet weg, oh wacht.... Burnout.... het rubber was niet zo goed in die tijd...
Heb je de 145pk versie?

Zijn je remleidingen nog standaard? Die zou ik een keertje aanpassen, als je rubbers ook nog uit '86 zijn :+

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 18-11-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
charrel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:12:
[...]

Nice, mooie vondst! Ook te zien helemaal standaard, dat zie je niet vaak meer.
Vroeger wel is kunnen lenen zo'n ding. Rijdt inderdaad grappig, totdat je de bocht om moet oOo
Of flink wat gas geven en je komt niet weg, oh wacht.... Burnout.... het rubber was niet zo goed in die tijd...
Heb je de 145pk versie?

Zijn je remleidingen nog standaard? Die zou ik een keertje aanpassen, als je rubbers ook nog uit '86 zijn :+
Dit is inderdaad de 145PK versie. Is inderdaad nog helemaal standaard, zoals ik hem wil hebben.
Dat met dat gas geven valt wel mee trouwens, maar het is dan ook geen rubber uit 86' meer, :9

Met een goed setje banden rijd het erg prettig. Dat heeft een hoop gedaan voor de wegligging.
De remleidingen zijn standaard maar wel relatief 'vers'.
Andere remblokken liggen ook al klaar, EBC HH, schijnt een mooie verbetering te zijn op een Vmax.

Start en loopt keurig, carbs in sync, lekker verse vloeistoffen overal.

Dat met die bochten valt trouwens nog behoorlijk mee, meeste vmax eigenaren stoppen een brede velg eronder en klagen daarna dat het geen bochtenapparaat is... Het is gewoon, oud... en vol met karakter.
In de toekomst Öhlins of hyperpro voor en achter, en je lost de minpunten vrijwel op.
Was namelijk aangenaam verrast hoe zo een Vmax reed in de bochten, zeker in vergelijking met een CBR500, Bandit 600 en andere motoren die ik daarvoor gereden had.

Het is wel echt 'werken' op zo een Vmax als je er fanatiek mee wil doen, maar ik wil graag dat mijn rijbewijs wat langer meegaat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frunz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:38:
[...]

Bij m'n oude auto stond toch ook 260 km/h op de teller, maar harder dan 210 km/h ging dat ding toch echt niet :P .

Specs YBR
Ja, da's de ouwe, ik geloof dat er ook een nieuwer model is die wel de 120 haalt.

Vrouwlief is wel veeleisend zegt, ze heeft liever niet dat ik een apparaat rijd dat 230 kan, maar toen ze dit ding op m'n scherm zag was het ook weer niet goed (hij haalt de 130 niet eens, veel te gevaarlijk!) :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:35:
[...]

Ja, da's de ouwe, ik geloof dat er ook een nieuwer model is die wel de 120 haalt.

Vrouwlief is wel veeleisend zegt, ze heeft liever niet dat ik een apparaat rijd dat 230 kan, maar toen ze dit ding op m'n scherm zag was het ook weer niet goed (hij haalt de 130 niet eens, veel te gevaarlijk!) :p.
Hier kan ik zo ontzettend slecht tegen. Mijn vriendin tijdens het proefrijden op de Ducati 749: "Ik wil wel achter je aanrijden, want als het snelheidsverschil met mij te groot is vind ik het niet leuk en heb ik liever dat je iets anders zoekt." (Ze rijdt een CB-1.. en ik kwam van een ZX7R).

Het ligt echt aan je rechterhand hoor. Alsof ik niet de motor koop die ik wil rijden omdat zij hem te snel vind. Ik zit verdoeme op dat apparaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[...]

Je moet wat betreft je vrouw en motoren alleen haar laten beslissen/bepalen of ze de motor mooi vind. Over de snelheid en dergelijke mag ze niks zeggen. Mijn vriendin vind het namelijk wel gaaf dat ik motor rijd, maar over de snelheid zegt ze telkens van: 'rustig rijden he en denk eraan, niet harder dan 50km/u!' :+ Als ik harder zou gaan, mag ik niet rijden vindt ze, is te gevaarlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:41:
[...]

Hier kan ik zo ontzettend slecht tegen. Mijn vriendin tijdens het proefrijden op de Ducati 749: "Ik wil wel achter je aanrijden, want als het snelheidsverschil met mij te groot is vind ik het niet leuk en heb ik liever dat je iets anders zoekt." (Ze rijdt een CB-1.. en ik kwam van een ZX7R).

Het ligt echt aan je rechterhand hoor. Alsof ik niet de motor koop die ik wil rijden omdat zij hem te snel vind. Ik zit verdoeme op dat apparaat 8)7
Ze is hartstikke lief en heel zuinig op me, dus ik zie het als iets goeds :). Uiteraard ligt het aan mij en over een paar jaar, als ik genoeg geld heb opgepot komt er een nieuwe AT of iets dergelijks en die gaan gewoon vaneigens best hard. Het is gewoon een gevoel dat ze heeft en dat moet slijten en wennen, ik moet dus gewoon elke dag heelhuids thuiskomen en dan maakt ze zich vanzelf geen zorgen meer :).

Ik sluit niet uit dat ik de top nog een keertje ga opzoeken, maar ik zal me gedragen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
[...]

Volgens Yamaha heeft dat ding maar 10 pk, maar ik zie nergens iets van een nieuwere versie. Volgens mij is dit al de laatste, want het gewicht is 125 kg. en dat was volgens mij één van de wijzigingen waar je aan kan zien of het de nieuwe of de oude is (oude was 100 kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frunz schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:51:
[...]

Volgens Yamaha heeft dat ding maar 10 pk, maar ik zie nergens iets van een nieuwere versie. Volgens mij is dit al de laatste, want het gewicht is 125 kg. en dat was volgens mij één van de wijzigingen waar je aan kan zien of het de nieuwe of de oude is (oude was 100 kg).
Je mag toch 17pk hebben met A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:05:
[...]

Je mag toch 17pk hebben met A1?
11Kw/15pk is de max en max 125cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:06:
[...]

11Kw/15pk is de max en max 125cc.
Wat vreemd dat dat ding dan maar 10pk heeft, er is nog ruimte voor meer binnen de wetgeving :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:07:
[...]

Wat vreemd dat dat ding dan maar 10pk heeft, er is nog ruimte voor meer binnen de wetgeving :p.
Vind dit ook wel opmerkelijk inderdaad. Het gaat maar om 5pk, maar als de concurrentie die wel gebruikt hebben die op papier wel 50% meer vermogen. Dat moet toch klanten kosten zou je zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:07:
[...]
Heeft er mee te maken dat de luchtgekoelde 125cc 4-takt blokjes meestal rond de 10pk max halen. Als je meer pk's wilt zul je eentje met vloeistofkoeling moeten hebben.

Zoals Joshje aangeeft is het inderdaad max 15 pk maar zit bij mij een ander uitlaat systeem (Arrow) onder (en inmiddels is 'ie ook al goed 'ingereden') waardoor ik de 17 pk haal. Dat is zonder remap. Als de ECU (motorcontrole) goed afgestemd zou zijn zou het wss eerder richting de 18-19 pk gaan. Dat is ten opzichte van 15 pk aardig wat % meer dus. :9 Al helemaal in vergelijking tot die 10 pk. Andere luchtfilter en nog wat andere dingetjes en dan heb je 20 pk. 2x zoveel. :)

Elke keer als ik nu op mijn Duke rij moet ik weer denken aan deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZNioAwT13YFFlTnqJfyz3rd/full.png

Display enz zit ook scheef dus ziet er een beetje onlogisch uit als je mij ziet rijden. :D
Wss vanavond even langs BTH motoren in Doetinchem zodat er even kan gekeken worden hoe de voorkant eraan toe is. Spiegel komt maandag aan. Helemaal uit Oostenrijk. :+

Grotere klussen zijn voor de KTM dealer te Cuijk, maar even het stuur rechtzetten kan BTH motoren neem ik aan wel. Die voorvork is misschien toch het 'grotere werk'.

[ Voor 35% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:15:
[...]

Heeft er mee te maken dat de luchtgekoelde 125cc 4-takt blokjes meestal rond de 10pk max halen. Als je meer pk's wilt zul je eentje met vloeistofkoeling moeten hebben.

Zoals Joshje aangeeft is het inderdaad max 15 pk maar zit bij mij een ander uitlaat systeem (Arrow) onder (en inmiddels is 'ie ook al goed 'ingereden') waardoor ik de 17 pk haal. Dat is zonder remap. Als de ECU (motorcontrole) goed afgestemd zou zijn zou het wss eerder richting de 18-19 pk gaan. Dat is ten opzichte van 15 pk aardig wat % meer dus. :9 Al helemaal in vergelijking tot die 10 pk. Andere luchtfilter en nog wat andere dingetjes en dan heb je 20 pk. 2x zoveel. :)

Elke keer als ik nu op mijn Duke rij moet ik weer denken aan deze foto.

[afbeelding]

Display enz zit ook scheef dus ziet er een beetje onlogisch uit als je mij ziet rijden. :D
Wss vanavond even langs BTH motoren in Doetinchem zodat er even kan gekeken worden hoe de voorkant eraan toe is. Spiegel komt maandag aan. Helemaal uit Oostenrijk. :+

Grotere klussen zijn voor de KTM dealer te Cuijk, maar even het stuur rechtzetten kan BTH motoren neem ik aan wel. Die voorvork is misschien toch het 'grotere werk'.
Dat klinkt best goed, 20pk voor 125cc, en er komt ook een mooi geluidje uit. Aangezien ik die vermogens beperking niet heb... Hoe zuinig loopt hij dan nog met al die mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:33:
[...]
Dat klinkt best goed, 20pk voor 125cc, en er komt ook een mooi geluidje uit. Aangezien ik die vermogens beperking niet heb... Hoe zuinig loopt hij dan nog met al die mods?
Hou maar aan zoiets aan:

Standaard: 15 pk
Arrow systeem: 17 pk
Arrow systeem + mapping: 18-19 pk
Arrow systeem + mapping + extra mods: 20 pk

Heb nu dus het Arrow systeem zonder mapping en loopt nu, als je wel goed mee schakelt, tot de 80 vaak tussen de 1:40 en 1:60. Heb een gemiddelde van ongeveer 1:37 per maand en dat is zeker niet met conservatief rijden. Kan nog zuiniger gemiddeld. Bij de snelweg vol aan het gas is rond de 1:20. Dan zit je qua snelheid op rond de 125-130. Rij je ook maar iets minder hard, dus rond de 110-115 dan gaat dat verbruik al snel naar 1:25-1:30.

Zou je 'm mappen dan gaat het verbruik wss meer richting de 1:35 per maand als je normaal rijdt. Denk dat het ook rond dat getal zal zitten als je er eenmaal wat mods op hebt.

Geluid is zeker niet verkeerd. Je denkt iig niet dat je met een 125 te maken hebt. :*)

Wat betreft kosten is het verder wel een betaalbare motor. Zijn veel verschillende power/tour/adventure mods voor te vinden, bij KTM maar ook van derden. Verder ook relatief hoogwaardige onderdelen en features voor die klasse. :9 Zijn 2e hands wel goede deals. Zitten er ook wat tussen met andere uitlaten en gemiddelde km-stand zit tussen de 10.000-15.000. Prijs rond de €3.000-€5.000 (bij 5K heb je het over een Duke die alle accessoires heeft)

Je hebt natuurlijk ook de 390 versie, maar die heeft als groot verschil dat 'ie veel minder zuinig is. Zit standaard al rond de 1:25 bij normaal gebruik. (En heeft toch die 11 L tank...)

[ Voor 14% gewijzigd door caesar1000 op 18-11-2016 10:48 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.