Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.265 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Potato42 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:29:
[...]

Zoiets kan ook, dan weten ze ook niet wat er staat:

[afbeelding]

Kun je ook nog mooi een plankje ophangen om je bus kettingvet weg te zetten en een haakje voor je motorhoes.
Kijk dat vind ik nou eens een goeie oplossing! Wilde zelf al iets bouwen van een overkapping van golfplaten die je aan de schutting kan hangen zodat hij droog staat. Maar deze oplossing ziet er veel netter uit.

Ik heb mijn winter project gevonden iig d:)b

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon vastleggen aan een lantaarnpaal/verkeersbord/fietsenrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-10 13:15
Leviathius schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:41:
[...]

Kijk dat vind ik nou eens een goeie oplossing! Wilde zelf al iets bouwen van een overkapping van golfplaten die je aan de schutting kan hangen zodat hij droog staat. Maar deze oplossing ziet er veel netter uit.

Ik heb mijn winter project gevonden iig d:)b
Foto's als het klaar is!

(deze is niet van mij trouwens, mijne kan gelukkig in de garage).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Potato42 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:42:
[...]

Foto's als het klaar is!

(deze is niet van mij trouwens, mijne kan gelukkig in de garage).
Zal ik doen! Kan zomaar in een paar weken af zijn. Heb ooit een tuintafel gemaakt van steigerplanken en dat kostte me 3uurtjes werk en 1uurtje voorbereiding met plannen van hoe ik het in elkaar ging zetten :9

Edit:
ff showen van de tafel natuurlijk 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MuZCZArm.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 14-11-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
pagani schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:41:
Gewoon vastleggen aan een lantaarnpaal/verkeersbord/fietsenrek?
helaas helemaal geen palen, rekken of wat dan ook. Stonden er wel eerst maar gemeente heeft alles weg gesloopt en een kaal leeg pleintje van gemaakt :F

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:32:
[...]

Daar ga ik dan in ieder geval mee beginnen, plus een goede verzekering. En een camera op de voortuin met automatische verlichting (ook handig voor die lastige buurtkinderen die nog wel eens ongein willen uithalen).
Bij de verzekering even goed op de voorwaarden letten. Voor sommige is het nodig dat de motor bij je thuis binnen staat in een garage of afsluitbare schuur. Zou zonde zijn als je betaald voor iets waar je niets aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik zie hier in de stad best veel motoren onder een hoes staan op semi drukke plekken en die staan er ook al jaren. Als je niet zo'n heel bijzondere fiets hebt valt t allemaal wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

aidanl schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
[...]

helaas helemaal geen palen, rekken of wat dan ook. Stonden er wel eerst maar gemeente heeft alles weg gesloopt en een kaal leeg pleintje van gemaakt :F
Met zo'n kabel icm een (alarm) schijfremslot maak je het ze wel weer moeilijker om de fiets zomaar te verplaatsen. Zet voor- en achterwiel aan elkaar vast ermee en ze kunnen er niet mee rollen.
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:07:
Ik zie hier in de stad best veel motoren onder een hoes staan op semi drukke plekken en die staan er ook al jaren. Als je niet zo'n heel bijzondere fiets hebt valt t allemaal wel mee
En geen waardevolle accessoires op hebt: mijn Akrapovic uitlaat is al 2x gejat.

[ Voor 25% gewijzigd door noes op 14-11-2016 16:10 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:07:
[...]

Bij de verzekering even goed op de voorwaarden letten. Voor sommige is het nodig dat de motor bij je thuis binnen staat in een garage of afsluitbare schuur. Zou zonde zijn als je betaald voor iets waar je niets aan hebt.
Goed punt, zal ik naar informeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:07:
Klopt. Geen racemotoren, maar hier bij mij in de buurt (minder rijke buurt ;) ) weet ik twee GS 650 staan, een Transalp (600), een Suzuki SV650, en één of andere vrij recente Kawa naked (die staat onder zeil, ben vergeten wat 't weer was, ik denk een ZX-6R). Die blijven allemaal vrolijk het hele jaar door staan zonder ankers.

Ik denk dat eigenaars van de echte hebbedingen (+10k) zich meer zorgen moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:12:
[...]

Klopt. Geen racemotoren, maar hier bij mij in de buurt (minder rijke buurt ;) ) weet ik twee GS 650 staan, een Transalp (600), een Suzuki SV650, en één of andere vrij recente Kawa naked (die staat onder zeil, ben vergeten wat 't weer was, ik denk een ZX-6R). Die blijven allemaal vrolijk het hele jaar door staan zonder ankers.

Ik denk dat eigenaars van de echte hebbedingen (+10k) zich meer zorgen moeten maken.
Boven de 5.000 euro word het gevaarlijk als ik het zo een beetje zie: http://www.motor-forum.nl...otoren-van-MF-ers-23.html

Of goedkoop en makkelijk te jatten voor joyriden, of wat duurder spul voor het geld.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 14-11-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met SC-Project dempers? Ik zat er aan te denken om deze voor mijn Monster te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

U vraagt, wij draaien!

Zie hier de Honda fabriek in Kumamoto. ;)

Ook nog even de fabriek waar, als het goed is, mijn KTM gemaakt is opgezocht en ontdekte dat daar ook de volgende bedrijfstakken zitten:

Volkswagen Pune, Mercedes-Benz India, Bosch Chassis Systems India en Brembo Brake India. 8)
PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:16:
[...]
Boven de 5.000 euro word het gevaarlijk als ik het zo een beetje zie: http://www.motor-forum.nl...otoren-van-MF-ers-23.html

Of goedkoop en makkelijk te jatten voor joyriden, of wat duurder spul voor het geld.
Vond daar ook dit trieste verhaal. 1 van de 2 gestolen motoren werd uitgebrand teruggevonden... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1269179/048e5ccc4b565d32650110d8a16ce16f

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1269337/745f47f3d54c6a2cde2edfcac71e13de

Dat is wel een nadeel van KTM: ze zijn van alle motormerken het meest geliefd onder de dieven. Kan het persbericht van 2016 zo 123 niet vinden, maar deze uit 2012 zegt het ook al:

"Uit de cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit blijkt dat (gekentekende) motorfietsen van het merk KTM met 0,9% relatief het meeste kans lopen gestolen te worden. Van de 8400 KTM’s in Nederland werden er dit jaar 73 gestolen, dit is dus 0,9 op de 100. "

Komt misschien door dat opvallende oranje kleurtje. :+
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:48:
Iemand ervaring met SC-Project dempers? Ik zat er aan te denken om deze voor mijn Monster te bestellen.
T-E-R-I-N-G veel herrie! Dat is het enige wat ik over SC-Project dempers te zeggen heb. _/-\o_

Klinkt overigens wel lekker. Daar niet van. >:)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:58:
[...]

T-E-R-I-N-G veel herrie! Dat is het enige wat ik over SC-Project dempers te zeggen heb. _/-\o_

[video]

Klinkt overigens wel lekker. Daar niet van. >:)
Ik wil hem wel street legal houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anker is geregeld. Word eind van de maand door onze vaste klusjesman chemisch in de muur verankerd op goeie hoogte in de voormuur.

Nu alleen nog een fatsoenlijk kettingslot regelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:58:
[...]

Vond daar ook dit trieste verhaal. 1 van de 2 gestolen motoren werd uitgebrand teruggevonden... :/

[afbeelding]

[afbeelding]
De wat oudere en goedkopere motoren worden gejat omdat ze makkelijk te starten zijn zonder sleutel. Met motoren met startonderbreker word het aardig lastig. Deze wat oudere motoren worden dan gejat om 2 dagen mee te scheuren en dan vind je ze helaas compleet verpest terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:49:
[...]

De wat oudere en goedkopere motoren worden gejat omdat ze makkelijk te starten zijn zonder sleutel. Met motoren met startonderbreker word het aardig lastig. Deze wat oudere motoren worden dan gejat om 2 dagen mee te scheuren en dan vind je ze helaas compleet verpest terug.
Hoe zit dat met de Diversions van Yamaha? Want dat is mijn 'reservekeuze' mocht ik niet direct een harde Transalp of Africa Twin kan vinden, je vind ze al vanaf 500 euro namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Hoe zit het met jullie verzekeringen? Ik wil m'n motor binnenkort laten verzekeren maar voor een 20 jarige met 0 jaren schadevrije jaren zijn de verzekeringen wel duur zeg. Mag je daarnaast je schadevrije jaren van je snorfiets meenemen naar je motor?

Voor de meeste WA+ (diefstal verzekering, aangezien ik hem buiten moet stallen) zit ik al op de 40-45 EUR met uitblinkers van 80 EUR :o per maand (looking at you Unigarant)

Aanraders? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is Univé. 30 EUR voor WA+, rechtsbijstand, pechhulp binnenland en helm + kleding tot 2500 EUR.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Hamza schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:03:
Hoe zit het met jullie verzekeringen? Ik wil m'n motor binnenkort laten verzekeren maar voor een 20 jarige met 0 jaren schadevrije jaren zijn de verzekeringen wel duur zeg. Mag je daarnaast je schadevrije jaren van je snorfiets meenemen naar je motor?

Voor de meeste WA+ (diefstal verzekering, aangezien ik hem buiten moet stallen) zit ik al op de 40-45 EUR met uitblinkers van 80 EUR :o per maand (looking at you Unigarant)

Het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is Univé. 30 EUR voor WA+, rechtsbijstand, pechhulp binnenland en helm + kleding tot 2500 EUR.
Univé kwam ik in eerste instantie ook op uit. Helaas geen nieuwwaarde.
A.S.R. heeft dat wel, 2 jaar nieuwwaarde.

Andere zijn wat duur vind ik. Verder kan je wel je schadevrije jaren meenemen met een auto, mits de auto er ook verzekerd is. Geen idee of het met de snorfiets geldt, denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:49:
[...]

Erg triest iig...

18-jarige met 0 schadevrije jaren en een 125 en mij kost WA+ bij Univé volgens mij €25 pm. Prima bedrag vind ik. Kan ik tenminste met een gerust hart de motor buiten bij het bedrijf/thuis parkeren. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]

Hoe zit dat met de Diversions van Yamaha? Want dat is mijn 'reservekeuze' mocht ik niet direct een harde Transalp of Africa Twin kan vinden, je vind ze al vanaf 500 euro namelijk.
Ik zou het niet weten. Via Google is het vast te vinden :)
Hoe zit het met jullie verzekeringen?
Hier heb ik Unive. Vanaf mijn 16e begonnen bij hun met de brommer en later de motor erbij. Ze zitten qua prijs best goed en de afhandeling is voor mij altijd nog prima geweest. Ik heb mijn motor wel WA+ verzekerd omdat All-Risk niet te betalen is. Zelfs met mijn leeftijd en wat schadevrij jaren zit ik dan op 1300 euro per jaar voor mijn motor. Voor bedragen als dat neem ik liever zelf het risico. Helaas is jong zijn bij motorverzekeringen een groot nadeel. Helemaal met snel spul ga je richting de 2000 euro of meer per jaar als je All-Risk zou willen en inderdaad ook WA is al duur genoeg.

Schadevrij jaren van de brommer doen ze volgens mij niet aan. Anders is het denk ik ook goedkoper om een brommer te kopen en in de schuur te zetten om zo schadevrij jaren op te bouwen voor later. Tuurlijk kost die brommer in die tijd een hoop geld, alleen 4 schadevrij jaren hebben kan heel veel schelen qua premie.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 14-11-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had ook al moeite om als 30 jarige mijn 600cc Racer te verzekeren omdat ze bij beginnende rijders maximaal 75kW willen doen.

Knmv kan je ook checken, daar heb ik mijn Bmw verzekerd. Dat is een oud brik zonder noemenswaardig vermogen, dus dat is hoe dan ook niet lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
caesar1000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:08:
[...]

Erg triest iig...

[...]

18-jarige met 0 schadevrije jaren en een 125 en mij kost WA+ bij Univé volgens mij €25 pm. Prima bedrag vind ik. Kan ik tenminste met een gerust hart de motor buiten bij het bedrijf/thuis parkeren. :+
Bizar... Wat is de cataloguswaarde van je motor? Dat is wel laag voor een 18 jarige.

Ik denk toch dat het komt omdat ik in Amsterdam woon :/ . Meer diefstallen etc etc
PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:09:

Hier heb ik Unive. Vanaf mijn 16e begonnen bij hun met de brommer en later de motor erbij. Ze zitten qua prijs best goed en de afhandeling is voor mij altijd nog prima geweest. Ik heb mijn motor wel WA+ verzekerd omdat All-Risk niet te betalen is. Zelfs met mijn leeftijd en wat schadevrij jaren zit ik dan op 1300 euro per jaar voor mijn motor. Voor bedragen als dat neem ik liever zelf het risico. Helaas is jong zijn bij motorverzekeringen een groot nadeel. Helemaal met snel spul ga je richting de 2000 euro of meer per jaar als je All-Risk zou willen en inderdaad ook WA is al duur genoeg.

Schadevrij jaren van de brommer doen ze volgens mij niet aan. Anders is het denk ik ook goedkoper om een brommer te kopen en in de schuur te zetten om zo schadevrij jaren op te bouwen voor later. Tuurlijk kost die brommer in die tijd een hoop geld, alleen 4 schadevrij jaren hebben kan heel veel schelen qua premie.
De allrisk kost idd iets van 190 euro p/m voor me, terwijl de WA+ 40 is. Ik hoor toch van vrienden dat ze 10-15 euro betalen terwijl ze maar 1 schadevrije jaar hebben.

Ik heb nog 2 schadevrije jaren van mn scooter maar ik moet nog even uitzoeken of ik die kan meenemen
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:13:
Ik had ook al moeite om als 30 jarige mijn 600cc Racer te verzekeren omdat ze bij beginnende rijders maximaal 75kW willen doen.

Knmv kan je ook checken, daar heb ik mijn Bmw verzekerd. Dat is een oud brik zonder noemenswaardig vermogen, dus dat is hoe dan ook niet lastig
Mwah, mijn Kawasaki ER6N is teruggevoerd van 58 naar 35 kw. Dus ik denk niet dat het daaraan zal liggen

[ Voor 11% gewijzigd door Amsterdamn op 14-11-2016 23:19 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Hamza schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:18:
[...]

Bizar... Wat is de cataloguswaarde van je motor? Dat is wel laag voor een 18 jarige.

Ik denk toch dat het komt omdat ik in Amsterdam woon :/ . Meer diefstallen etc etc

[...]

De allrisk kost idd iets van 190 euro p/m voor me, terwijl de WA+ 40 is. Ik hoor toch van vrienden dat ze 10-15 euro betalen terwijl ze maar 1 schadevrije jaar hebben.

Ik heb nog 2 schadevrije jaren van mn scooter maar ik moet nog even uitzoeken of ik die kan meenemen

[...]

Mwah, mijn Kawasaki ER6N is teruggevoerd van 58 naar 35 kw. Dus ik denk niet dat het daaraan zal liggen
Cataloguswaarde is €4.545, maar ik denk dat het vooral komt door het feit dat het maar een 125 is. Ik vind het alleen maar mooi want de kosten over 2 en 4 jaar zullen juist meevallen. _/-\o_

Kost me trouwens echt maar €25 per maand. >:)
Heb daarbij alleen WA+ zonder al die extra opties.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 14-11-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

WA + Beperkt casco €35 per kwartaal, en nu na verhuizing slechts €21. Met drie schadevrije jaren :+

[Signature]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Mijn auto heb ik All Risk verzekerd bij Promovendum ivm de 20% deal die ze hebben. Daarvoor had ik de goedkoopste premie via AON. Promovendum verzekert helaas geen motoren, maar via de klantenservice kon ik toch mijn motor verzekeren via hun moedermaatschappij Academica. Die zetten de verzekering dan weg bij Europeesche, en zo gaven ze mijn 10 schadevrije jaren in de auto door. Daardoor heb ik mijn nieuwe CB650F All Risk kunnen verzekeren voor slechts 26 euro per maand. Mijn A rijbewijs heb ik sinds juli 2016.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]

Mijn diversion 900 heeft tijden buiten gestaan alleen op stuurslot. Niemand kraaide ernaar. Een vriendin had ook een 900 en had hem ook alleen op stuurslot buiten staan. In een mindere wijk dan de mijne. Ging altijd goed, totdat ze hem omruilde voor een oude BMW GS. Die zijn (vriend van der had er ook één gekocht) in de eerste week direct gejat. Wel beide teruggevonden. Duidelijk voor joyride gebruikt.

Denk dat je met een div prima zit. Rijden prima en zijn verder zo saai, dat niemand ze wil hebben. Zelfs niet om te joyriden.

Mijn Versys staat nu wel aan de ketting. Daar kijken veel meer mensen naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Nu online
Heb mijn Versys all-risk verzekerd omdat die nieuw is. Omdat ik via de zelfde verzekeraar zit als mijn auto (geen idee welke verzekering, gaat via een verzekeringsmannetje waardoor het risico verdeeld is over 5 verschillende verzekeraars), krijg ik zelfde schade vrije jaren als auto.

Heb nu dus 3 schade vrije jaren, 24 jaar en betaal iets van 77 euro p/m. Voor auto all risk (was ook nieuw) iets van 70 euro p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:54
Ik heb de verzekering bij DeltaLloyd afgesloten 2 jaar geleden.
Volgens mij 105 euro per jaar WA+ met 6 schade vrije jaren. Betreft een CBR600 uit 2005 .
Auto is all-risk bij Mitsubishi zelf en kost 32 euro per maand. (nieuwprijs auto 17k en inmiddels 2 jaar geleden afgesloten).

En ik ben 30 jaar. Destijds van de motor dus 28. Geen enkel probleem met afsluiten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Owhja,

Ik heb sinds 2008 mijn rijbewijs en nu dus 8 schadevrije jaren. betaal voor WA+ voor mijn Versys 650 uit 2010 €10.97 per maand.

Voor de Div 900 uit 1997 was het €7.59 per maand, alleen WA.

Gaat via tussenpersoon en komt uit bij Intrasurance, wat weer verzekeringen inkoopt bij de grote verzekeraars ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 15-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb mijn GPZ en Hawk bij KNMV verzekerd, beiden rond de €6,- per maand. Maargoed, dan heb je het over motoren met een waarde lager dan de gemiddelde tv :P

Verdorie, het wil maar niet met het weer. Rijden in de regen is één ding, maar bladeren op de weg is iets heel anders :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:11:
Verdorie, het wil maar niet met het weer. Rijden in de regen is één ding, maar bladeren op de weg is iets heel anders :{
Hoezo? Ik en andere motorrijders rijden toch ook met regen en bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:07

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Mijn eerste motor, een Yamaha FZ1 (110KW) begin dit jaar gekocht en via een tussenpersoon de verzekering geregeld. betaal nu net geen 60 euro p/m voor een all risk +SVO, helm en kleding (1500) plus passagier. Vind het erg netjes voor een eerste voertuig op mijn naam.

Het is dat ik de naked variant heb gekocht, anders had ik hem volgens papieren niet kunnen verzekeren. Staat een hele mooie uitsluiting bij, "Sport motoren met meer dan 75KW minimaal 1 jaar rijbewijs" Klasse naked aanvinken en de restrictie geld niet.

Een passagier heb ik overigens nooit bij mij. Heb het twee keer geprobeerd. Blijkbaar zit het voor de passagier niet echt comfortabel omdat ik, met mijn twee meter, erg ver naar achteren zit.

Hoe gaan jullie eigenlijk met de passagiersverzekering om? incidenteel een passagier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hier mijn nieuwe Ninja 300 verzekerd bij Quakel Assuradueren (Via CombiMotors). Betaal 112 euro all-risk, incl opzittende verzekering en kleding + helm tot 2500. 0 schadevrije jaren en 22 jaar, rijbewijs 6 mnd. 2e voertuig op mijn naam. Rechtbijstand heb ik niet, om de simpele reden dat ik all-risk verzekerd ben. Als de tegenpartij niet betaald, moet mijn verzekering betalen. En die gaat al het mogelijke doen om niet te betalen...
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:18:
[...]

Gaat prima, voorzichtig rijden en extra goed kijken.
Patrock schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:34:
Mijn eerste motor, een Yamaha FZ1 (110KW) begin dit jaar gekocht en via een tussenpersoon de verzekering geregeld. betaal nu net geen 60 euro p/m voor een all risk +SVO, helm en kleding (1500) plus passagier. Vind het erg netjes voor een eerste voertuig op mijn naam.

Het is dat ik de naked variant heb gekocht, anders had ik hem volgens papieren niet kunnen verzekeren. Staat een hele mooie uitsluiting bij, "Sport motoren met meer dan 75KW minimaal 1 jaar rijbewijs" Klasse naked aanvinken en de restrictie geld niet.

Een passagier heb ik overigens nooit bij mij. Heb het twee keer geprobeerd. Blijkbaar zit het voor de passagier niet echt comfortabel omdat ik, met mijn twee meter, erg ver naar achteren zit.

Hoe gaan jullie eigenlijk met de passagiersverzekering om? incidenteel een passagier?
Ligt eraan wat je bedoelt met passagiersverzekering. Als het gaat om opzittenden, doen! Opzittenden is niet alleen passagier, maar ook jij. Stel jij bent na een ongeluk 3 maanden uit de roulatie met ziektekosten ed, krijg je met opzittenden vergoed (ik tot max €150.000,- per geval). Als het echt om passagiers gaat, die zit er bij mij standaard in.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:56
Net een random berekening gedaan voor de verzekering (had ik ook niet aan gedacht met de prijzen, aangezien ik ernaast ook nog een auto heb). Motor 2003 kawasaki ninja ZX9R, betaal ik voor WA+ ook maar 14 euro per maand (5 jaar+ schadevrij) bij Unive - en ik vind die Ninja serie best cool dus grote kans dat dat mijn motor wordt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:16:
Hier mijn nieuwe Ninja 300 verzekerd bij Quakel Assuradueren (Via CombiMotors). Betaal 112 euro all-risk, incl opzittende verzekering en kleding + helm tot 2500. 0 schadevrije jaren en 22 jaar, rijbewijs 6 mnd. 2e voertuig op mijn naam. Rechtbijstand heb ik niet, om de simpele reden dat ik all-risk verzekerd ben. Als de tegenpartij niet betaald, moet mijn verzekering betalen. En die gaat al het mogelijke doen om niet te betalen...

[...]

[...]

Ligt eraan wat je bedoelt met passagiersverzekering. Als het gaat om opzittenden, doen! Opzittenden is niet alleen passagier, maar ook jij. Stel jij bent na een ongeluk 3 maanden uit de roulatie met ziektekosten ed, krijg je met opzittenden vergoed (ik tot max €150.000,- per geval). Als het echt om passagiers gaat, die zit er bij mij standaard in.
Worden ziektekosten niet door de zorgverzekering vergoed? Gemiste inkomsten zou nog kunnen, maar werkgever betaalt toch het eerste jaar salaris door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]
SVO is opzittenden. Blijkbaar zit passagier er bij in voor mij, even de voorwaarden doorgenomen. Dacht dat de bestuurder standaard verzekerd was, en SVO alleen voor passagiers. Dit geld dus voor bestuurder en passagier op de verzekerde motor.
Dit pakket dekt blijkbaar zelfs verkeersongevallen tijdens het tanken, helpen van anderen, op/af stappen etc. tot maximaal € 1.000.000,- per gebeurtenis. zelfs smartengeld e.d.

Tijdens gesprekken over de verzekering was ik in de veronderstelling dat het alleen voor passagiers was. Vandaar.
Erapaz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:42:
[...]

Worden ziektekosten niet door de zorgverzekering vergoed? Gemiste inkomsten zou nog kunnen, maar werkgever betaalt toch het eerste jaar salaris door?
SVO dekt schade die u zou kunnen verhalen op de aansprakelijke persoon. Ook als er geen persoon is die aansprakelijk gesteld kan worden. o.a.

de kosten voor dokters- of tandartsbehandelingen die de zorgverzekeraar niet vergoedt
schade doordat je gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Arbeidsongeschiktheid is inderdaad een goede, nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[...]

€112,- per kwartaal neem ik aan.

Ik betaal overigens €8,74,- voor de monster per maand bij de KNMV. duurste verz die er was. Lol. 👍🏻

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 15-11-2016 13:15 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:18:
[...]

Mwah, ik vind bladeren een beetje eng :P regen niet echt, behalve dan dat ik er nat van wordt :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:11:
[...]

€112,- per kwartaal neem ik aan.

Ik betaal overigens €8,74,- voor de monster per maand bij de KNMV. duurste verz die er was. Lol. 👍🏻
Nee per maand. Risico groep(qua leeftijd) en geen schadevrije jaren... Dit was by-far de goedkoopste optie. KNMV vroeg 140 en unive 184 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Nu online
Heb het idee dat ik dan nog redelijk duur uitkom, anders vanavond de clausules nog even checken. Bij de 77 zit dan nog wel de opzittende verzekering, maar dan is 77 euro p/m veel meer als 9 euro :p

Nou kreeg ik wel bij meerdere verzekeraars ongeveer dezelfde offerte (zonder schadevrije jaren, all risk met opzittenden + winterstalling werd iets van 100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Wij hebben de boodschappenauto bij de Nederlanden van Nu in dekking.
Als ik daar de motor bij zou plaatsen (heb als voorbeeld een kenteken van een Transalp 600V uit 1994 ingevoerd) zou ik aan WA dekking € 2,10 per maand gaan betalen. Als ik daar pechhulp incl.woonplaats/europa aan toevoeg en ook schadedekking voor opzittenden (geen letsel, alleen materieel) dan zit op op 11 euro en een beetje (per maand).

Een no-claim beschermer voor 1 claim per jaar kost me 26 cent per maand extra, ongevallen (letsel) opzittenden nog eens € 1,70 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:23:
[...]
Mwah, ik vind bladeren een beetje eng :P regen niet echt, behalve dan dat ik er nat van wordt :+
Zoveel bladeren liggen er nou ook weer niet op de weg :) meer langs de kanten maar daar rij je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

knoffy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:47:
[...]

Zoveel bladeren liggen er nou ook weer niet op de weg :) meer langs de kanten maar daar rij je niet.
Nee da's waar, maar om de één of andere reden vind ik die dingen doodeng op de weg ;(

Ik ben natuurlijk meer van het posen: Vrijdag in "Het grote motortopic deel 18" ;)
Maar bij mij in de straat is het op dit moment een combinatie van klinkers + bladeren + nat + om één of andere rare reden heel veel olieplekken op de weg.
Dus pak ik de trein maar naar werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
knoffy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:47:
[...]

Jij bent nog niet bij mij in de straat geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

joshje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:57:
[...]

Jij bent nog niet bij mij in de straat geweest :+
Wou net zeggen. Genoeg straten hier waar ik lopend al een beetje bang word...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik moet er niet aan denken om nu met mijn motor te rijden. Van alleen een nat wegdek word ik al niet blij, maar al dat blad maakt het alleen maar slechter. Dan op een motor rijden met te veel vermogen en niets qua ABS of TC hoeft van mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik ga vanavond lekker weer twee uurtjes lessen hoor, weer of geen weer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:00:
Als ik daar de motor bij zou plaatsen (heb als voorbeeld een kenteken van een Transalp 600V uit 1994 ingevoerd) zou ik aan WA dekking € 2,10 per maand gaan betalen. Als ik daar pechhulp incl.woonplaats/europa aan toevoeg en ook schadedekking voor opzittenden (geen letsel, alleen materieel) dan zit op op 11 euro en een beetje (per maand).

Een no-claim beschermer voor 1 claim per jaar kost me 26 cent per maand extra, ongevallen (letsel) opzittenden nog eens € 1,70 erbij.
Ik heb even opnieuw gekeken bij de knmv en dat worden ook mijn prijzen. Ik denk dat ik hem aan ga passen naar €3,- per maand. De motor staat toch al een jaar of 4 stil ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:00:

Geen idee wat de knmv-verzekering tegenwoordig kost, maar knmv heeft er wel standaard pechhulp inzitten. Ik had mede om deze reden en vanwege de schappelijke prijs daar mijn verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:09:
Ik moet er niet aan denken om nu met mijn motor te rijden. Van alleen een nat wegdek word ik al niet blij, maar al dat blad maakt het alleen maar slechter. Dan op een motor rijden met te veel vermogen en niets qua ABS of TC hoeft van mij echt niet.
ik ga morgen het laatste beetje rubber van mijn band opgummen
(beetje teleur gesteld in de Conti Sport attack, nu staat ie op 2800km, en tegen de indicatoren)

in de ochtend is het hier best fris nu.
maar in de middag met het zonnetje, krappe 20 graden of net iets er onder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:47:
[...]

ik ga morgen het laatste beetje rubber van mijn band opgummen
(beetje teleur gesteld in de Conti Sport attack, nu staat ie op 2800km, en tegen de indicatoren)
2.800 is niet veel inderdaad. Ben ik toch wel blij met mijn SportSmart2 banden. Heb op de SV iets van 9.000 met een achterband kunnen doen. Nu met de RC8 rij ik toch wat sportiever en ben er 4x mee naar het circuit geweest. Ik denk dat ik er deze keer zo'n 6.000 mee ga doen. Zit nu op 5.000 en het begint wel hard te gaan. Nog 1.000 of misschien 1.500 en dan is ie wel op. Voor mij is zo'n SportSmart2 wel ideaal. Voldoende grip voor wat ik er mee doe, maar gelukkig ook wel een aardige levensduur. Een straatlegale slick om het maar even zo te noemen geeft voor mij meer grip dan dat ik nodig heb, maar ze zijn wel binnen 3.000 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

teigetjuh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:28:
[...]

Geen idee wat de knmv-verzekering tegenwoordig kost, maar knmv heeft er wel standaard pechhulp inzitten. Ik had mede om deze reden en vanwege de schappelijke prijs daar mijn verzekering.
Er word mij verteld bij mijn huidige verzekeraar dat je de schadevrije jaar maar bij één partij tegelijkertijd mag benutten, wettelijk gezien. Dat betekent dus dat als ik mijn motor bij een andere maatschappij in dekking geef, ik daar met nul jaren moet rekenen.

Waarschijnlijk ga ik de auto gewoon overschrijven naar mijn vrouw (en daarmee gelijk die verzekering beeindigen) dan kan zij beginnen met schadevrije jaren opbouwen (ik zit toch al aan de maximale korting) en pak ik die jaren over op de verzekeraar die mijn motor gaat verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:51:
[...]

2.800 is niet veel inderdaad. Ben ik toch wel blij met mijn SportSmart2 banden. Heb op de SV iets van 9.000 met een achterband kunnen doen. Nu met de RC8 rij ik toch wat sportiever en ben er 4x mee naar het circuit geweest. Ik denk dat ik er deze keer zo'n 6.000 mee ga doen. Zit nu op 5.000 en het begint wel hard te gaan. Nog 1.000 of misschien 1.500 en dan is ie wel op. Voor mij is zo'n SportSmart2 wel ideaal. Voldoende grip voor wat ik er mee doe, maar gelukkig ook wel een aardige levensduur. Een straatlegale slick om het maar even zo te noemen geeft voor mij meer grip dan dat ik nodig heb, maar ze zijn wel binnen 3.000 op.
Dunlop Sport smart ≠ Conti Sport attack

maar ja, de conti sport attack is echt eens super band, Dat was de Pirelli Corsa ook.
Ga denk ik wel voor een iets meer toerband deze keer en zet mijn traction control wel een standje hoger
(rijd nu op #3 van de 8 en zie bijna nooit het lampje branden dat TC ingrijpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn motor had ook een Super Corsa toen ik de motor kocht. Was vrijwel nieuw en toen binnen 3.000 op. Heb met de SportSmart2 alleen op het circuit eens de achterkant voelen glijden, maar dat was gewoon omdat ie te heet werd. Verder nooit een gebrek aan grip gehad. Zo'n Super Corsa is voor mij overkill.

Ik vind de SportSmart2 eigenlijk precies de juiste combinatie van grip en levensduur. Het zit precies tussen een sportband en toerband in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerste motor mee gepakt in het pakket van de auto en alles, een instapjaar gehad en de rest zelf opgebouwd. Ik zit nu bij ZLM en betaalde echt maar een tientje of iets voor WA+. Geen verplichting tot 2 sleutels of gekke zaken. Maar premie is idd als je jonger bent en weinig tot geen jaren hebt gewoon duur. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:20:
[...]
Maar premie is idd als je jonger bent en weinig tot geen jaren hebt gewoon duur. :)
Dat, en wat de motor kost samen met het vermogen. Voor een motor met bijna geen dagwaarde en minder dan 100pk betaal je weinig als je 30+ bent. Ik betaal voor mijn motor nog best een hoop door de hoge dagwaarde en het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:28:
[...]

Dat, en wat de motor kost samen met het vermogen. Voor een motor met bijna geen dagwaarde en minder dan 100pk betaal je weinig als je 30+ bent. Ik betaal voor mijn motor nog best een hoop door de hoge dagwaarde en het vermogen.
Ja dat heb ik gezien toen ik als 21 jarige pipo een 8 jaar oude Volvo V40 kocht die best wel dik in de opties zat, en toen ik met 21/22 een GSX kocht van een paar jaar oud. Nu had die geen belachelijke nieuwprijs of vermogen maar een paar jaar oud was niet zoveel afschrijving nog. :+ Ging in de jaren erna toch wel redelijk hard omlaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb mijn SV nog een tijdje All-Risk gehad. Kwam ook wel goed uit toen ik er mee op mijn bek ging :P Dat was iets van 700 euro per jaar, dat vond ik toen nog wel redelijk te doen. Heb wel eens gekeken wat de RC8 All-Risk kost als je jonger bent, dan betaal je gewoon even 2.500 euro per jaar 8)7 Heb de RC8 nu trouwens gewoon WA+, All-Risk is zoveel geld dat ik het risico liever zelf draag.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bwhaha wat een bedrag ja. :+ Ik heb toen voor die Falco ook eens gebeld gehad, maar ouder dan 10 jaar is voor hun al min of meer afgeschreven. Premie nog goedkoper dan de GSX, prima. :P

En op je bek gaan moet je ook niet doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb achter de Africa Twin in Drenthe gebeld, bij Barbier motorsport.

De motor is door inruil verkregen (4 weken geleden), hij geeft er geen garantie op, maar er kan wel beperkte garantie op het draaiende gedeelte gegeven worden als hij een afleverbeurt doet. Historie is niet bekend. Ze hebben zelf een proefrit gemaakt, en zaken gecontroleerd zoals de aandrijfas en de vering, het zichtbare spul dus, en dat allemaal in orde bevonden. Hij is niet supernetjes, maar wel 'gewoon goed' (dat moet ik voor nu maar een aannemen).

Man klonk vrolijk en oprecht, en de recenties op internet zijn overwegend positief over deze zaak.

Gaat om dit beestje:

https://www.motoroccasion...africa-twin-m1223815.html

hebben jullie nog tips voor me wat betreft waar je op let enzo (zowel zaak als motor)? Hij heeft een stuk eigen (doodlopende) weg achter de zaak (zo begrijp ik) waar ook zonder rijbewijs een korte proefrit gemaakt kan worden. Alternatief is natuurlijk dat er een ervaren tweaker met A rijbewijs uit omgeving Havelte mee kan :+. (Ophalen, thuisbrengen en koffie/lunch inbegrepen :P).

Reden dat ik hiermee denk vaart te moeten maken (daar ik pas in januari af ga rijden) is omdat deze dingen vrij zeldzaam (lees: moeilijk vindbaar) zijn - de meeste eigenaren lijken er niet vanaf te willen. Bovendien, omdat het een dealer is, word er financiering aangeboden, waarmee ik bereid ben wat boven budget te winkelen.

- edit -

Antwoord terug van een tweede dealer:

http://www.motoroccasion....-v-transalp-m1213940.html

hij is bereid garantie te verlenen, op deze motor, voor deze prijs (voor draaiende delen zoals motor en versnellingsbak). Niet heel veel goedkoper dan de AT, maar op zichzelf wel een heel mooi exemplaar.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2016 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind die dingen echt heel erg overpriced. En je moet eerst gewoon je rijbewijs gaan halen en wat proefrijden. Je hebt voor jezelf een beeld gecreëerd dat dat de ideale motor is, terwijl je 1 proefles hebt gehad. Ik snap je enthousiasme, maar je loopt vrij hard van stapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:09:
Ik vind die dingen echt heel erg overpriced.
Check. Alle Transalps onder de 1500 euro hebben issues, voorzover ik ze nu gevonden heb.
Ga je naar de 2000 euro krijg je ogenschijnlijk harde exemplaren, deze zit aan het boveneind van het spectrum maar heeft relatief weinig kilometers en een hele gave kleurstelling.
En je moet eerst gewoon je rijbewijs gaan halen en wat proefrijden.
Noted, maar voor de AT maak ik een uitzondering. Ja, ik ben nog aan het lessen, maar het is niet de eerste keer dat ik op gemotoriseerde voertuigen rijd. Ik heb meerdere redenen om rechtop te willen zitten, en ben een groot fan van het offroadgebeuren (dat asfaltracen doet me gewoon niet veel, evenals motorraces of mooie slanke kuipjes met striping erop).
Je hebt voor jezelf een beeld gecreëerd dat dat de ideale motor is, terwijl je 1 proefles hebt gehad. Ik snap je enthousiasme, maar je loopt vrij hard van stapel
Wellicht is het niet de ideale motor, maar het is wel waar ik nu mee wil beginnen :). Relatief waardevast, comfortabel en voldoende veelzijdig. Voor een Transalp kan ik de tijd nemen, want die zijn er genoeg. Een AT word een stuk lastiger, en die vind ik gewoon en stuk gaver/mooier/begerenswaardiger. Dus ik wil elke AT die ik tegenkom goed bekijken, of dat nou voor of na behalen papiertje is.

Daar komt bij dat 'men' het er wel over eens is dat deze motoren beresterk zijn en lang meegaan. Dat zijn ongeacht het merk en type kwaliteiten die ik het liefst zie in een eerste motor (veel liever dan extra PK's of andere vernuftige zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:05:
Mijn motor had ook een Super Corsa toen ik de motor kocht. Was vrijwel nieuw en toen binnen 3.000 op. Heb met de SportSmart2 alleen op het circuit eens de achterkant voelen glijden, maar dat was gewoon omdat ie te heet werd. Verder nooit een gebrek aan grip gehad. Zo'n Super Corsa is voor mij overkill.

Ik vind de SportSmart2 eigenlijk precies de juiste combinatie van grip en levensduur. Het zit precies tussen een sportband en toerband in.
Protip: probeer de S21 maar eens! :) je zal niet teleurgesteld zijn!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:29:
[...]

Protip: probeer de S21 maar eens! :) je zal niet teleurgesteld zijn!
De SportSmart2 is alweer een paar jaar oud nu. Zodra ze op zijn ga ik eens goed kijken naar iets anders. Inmiddels moeten er wel betere opties zijn. Hangt ook een beetje af wat ik qua circuit rijden ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanavond een helm besteld, de hjc is 17 cynapse om precies te zijn
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/57F0/0547/67A1/80FE/1229/4DEB/AE70/805C/IS_17_CYNAPSE_MC1.jpg
http://www.fc-moto.de/HJC-IS-17-Cynapse-Helmet

Tevens ook gelijk een aantal van die 3m foam earplugs gezocht, 50 paar via eBay.

Wie Heeft er met eigen kleding gelest? Gevallen of gelukkig overeind gebleven?
Zit natuurlijk een risico aan als je het je eigen kleding valt tijdens het lessen. Is immers niet verzekerd.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:41:
[afbeelding]

Tevens ook gelijk een aantal van die 3m foam earplugs gezocht, 50 paar via eBay.

Zit natuurlijk een risico aan als je het je eigen kleding valt tijdens het lessen. Is immers niet verzekerd.
Ja in eigen kleding gelest (maar kom uit een familie van rijders, mijn outfit was gewoon het vorige pak van mijn pa)

en ik ben inderdaad hard op mijn bek gegaan tijdens het lessen (iets met een auto die geen voorrang verleende, boem = ho en de VW passaat reed ook vrolijk over mijn arm heen, niet eens spierpijn de volgende dag #unbreakable)

Maar ik zou altijd met je eigen helm en handschoenen lessen... dat is de kleding direct in contact staat met je huid. en ik geloof niet dat de rijschool de spullen netjes regelmatig lucht/wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
[afbeelding]

Ik blijf het gek vinden, helmen bestellen zonder te weten of ze passen ;). Natuurlijk, het is goedkoper, maar voor sommige zaken moeten fysieke winkels voor mij gewoon blijven bestaan. Dan betaal ik maar €40 of €50 meer.
Dat gezegd hebbende: Mooi helm om te zien zo. Ben benieuwd hoeveel windgeruis die "zooi" op de helm veroorzaakt. Ik rij nu met een Schuberth SR1 en ben eigenlijk niet tevreden over het geluid.
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/2/27238_3/schuberth-sr1-techonology-glossy.jpg
Aan de zijkant zitten roosters waardoor je het verkeer naast je zogenaamd beter zou horen. Amehoela! Doelloos windgeruis dus. Achterop zit een spoilertje, ook nutteloos en dus windgeruis voor niets. Ik heb er wel van geleerd, volgende keer wordt het een iets minder flashy helm :X

Heb trouwens ook gelest in eigen kleding. Niet gevallen dus geen probleem. Mijn vriendin is wel een aantal keer omgevallen, maar dat was bij praktisch stilstaan tijdens de bijzondere verrichtingen. Daar zag je niets van op het textiele pak.

Edit:
Inhakend op de bandendiscussie. Onder mijn ZX7R had ik ook Conti Sport Attack liggen, die waren ook mega snel op :/ Kan me zo niet meer herinneren hoeveel km's, maar dat waren er geen 4000..

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 15-11-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:32:
[...]

De SportSmart2 is alweer een paar jaar oud nu. Zodra ze op zijn ga ik eens goed kijken naar iets anders. Inmiddels moeten er wel betere opties zijn. Hangt ook een beetje af wat ik qua circuit rijden ga doen.
Ik rij heel erg sportief op de weg, soms zelf wat agressief. Daarmee bedoel ik niet associaal hard ofzo, maar ik trek wel goed door. Ik ga niet rustig zoals in een auto op mijn gemakje optrekken, en probeer ook wel uit de bocht te accelereren waar het kan :)
Ik heb met diegene die er nu onder liggen +4500 en 2 circuit dagen op Zolder en Mettet achter de rug, en ik zit nog lang niet aan de indicators.
De eerste Corsa's hielden het iets van een 4k uit met inrijperiode en rustig rijden om de moto gewoon te worden, inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

lolgast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:10:
[...]

Ik blijf het gek vinden, helmen bestellen zonder te weten of ze passen ;). Natuurlijk, het is goedkoper, maar voor sommige zaken moeten fysieke winkels voor mij gewoon blijven bestaan. Dan betaal ik maar €40 of €50 meer.
Geen zorgen heb die helm al vaak zat op me kop gehad. Plan was om de helm afgelopen weekend samen met de jas, broek en schoenen te kopen alleen hadden ze de kleurcombi niet in mijn maat op voorraad. Vandaar online bestelt.
Al moet ik eerlijk zeggen zat wel te twijfelen tussen M en S. M is niet te groot, zit goed strak maar S zit niet té strak :9 . Al kan ik me niet voorstellen dat ik een S nodig heb met al dat zaagsel in me kop :+ .
Heb trouwens ook gelest in eigen kleding. Niet gevallen dus geen probleem. Mijn vriendin is wel een aantal keer omgevallen, maar dat was bij praktisch stilstaan tijdens de bijzondere verrichtingen. Daar zag je niets van op het textiele pak.
Al zou ik een schuiver maken is er natuurlijk de kans dat me kleding zich goed houd. Uiteraard als je met 100 km/u gaat schuiven is de kans klein. Maar denk dat je op dat moment toch wel blij bent met goed passende kleding. Kleding bij de rijschool is niet alleen een 'vieze' gedachten (valt gelukkig mee deze tijd) maar is ook niet altijd goed passend.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:25:
[...]

Check. Alle Transalps onder de 1500 euro hebben issues, voorzover ik ze nu gevonden heb.
Ga je naar de 2000 euro krijg je ogenschijnlijk harde exemplaren, deze zit aan het boveneind van het spectrum maar heeft relatief weinig kilometers en een hele gave kleurstelling.

[...]

Noted, maar voor de AT maak ik een uitzondering. Ja, ik ben nog aan het lessen, maar het is niet de eerste keer dat ik op gemotoriseerde voertuigen rijd. Ik heb meerdere redenen om rechtop te willen zitten, en ben een groot fan van het offroadgebeuren (dat asfaltracen doet me gewoon niet veel, evenals motorraces of mooie slanke kuipjes met striping erop).

[...]

Wellicht is het niet de ideale motor, maar het is wel waar ik nu mee wil beginnen :). Relatief waardevast, comfortabel en voldoende veelzijdig. Voor een Transalp kan ik de tijd nemen, want die zijn er genoeg. Een AT word een stuk lastiger, en die vind ik gewoon en stuk gaver/mooier/begerenswaardiger. Dus ik wil elke AT die ik tegenkom goed bekijken, of dat nou voor of na behalen papiertje is.

Daar komt bij dat 'men' het er wel over eens is dat deze motoren beresterk zijn en lang meegaan. Dat zijn ongeacht het merk en type kwaliteiten die ik het liefst zie in een eerste motor (veel liever dan extra PK's of andere vernuftige zaken).
No offence maar hoe weet je dat het comfortabel is? Je hebt weinig tot geen ervaring op motors. Wat voor de een comfortabel is hoeft niet per se voor iedereen het zelfde te zijn.

Neem je tijd om een motor onder controle te hebben en ga proefrijden. En laat je niet verleiden tot een impulsaankoop. Meestal krijg je er spijt van (heb er helaas ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

Op oefenterrein gaat het zo langzaam, dat maakt toch niet uit. Ik ben met 30 op mijn pens gegaan met mijn eigen motor, die was afgeschreven en pak had amper wat. Dus niet zo druk maken. Eigen kleding is zoveel fijner en frisser en zit gewoon beter, meeste mensen hebben toch geen universeel maat. :+

O, wat wel opvalt, als je met een volledig leren pak, back protector en de hele zut op je les aan komt kakken waarvan de knee protectors al een beetje van gebruikt zijn, niet handig. :+ Op het examen maakte ik wel indruk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:14:
[...]

Ik rij heel erg sportief op de weg, soms zelf wat agressief. Daarmee bedoel ik niet associaal hard ofzo, maar ik trek wel goed door. Ik ga niet rustig zoals in een auto op mijn gemakje optrekken, en probeer ook wel uit de bocht te accelereren waar het kan :)
Ik heb met diegene die er nu onder liggen +4500 en 2 circuit dagen op Zolder en Mettet achter de rug, en ik zit nog lang niet aan de indicators.
De eerste Corsa's hielden het iets van een 4k uit met inrijperiode en rustig rijden om de moto gewoon te worden, inclusief.
Wanneer ik toe ben aan een nieuwe set ga ik reviews lezen. Hoor sowieso wel meer goede verhalen over die S21 banden, dus wie weet.
Ik heb gelest met mijn eigen kleding. Dit was toen nog met een pak van textiel. Ben 1 of 2 keer omgevallen tijdens het achtje, maar dat maakt voor de kleding niet uit aangezien je stilstaat als je valt.

Een paar jaar later met iets van 20 onderuit gegaan en toen was het pak helemaal kapot. Ik had zelf niets, maar van het pak was niet veel meer over. Zowel de jas als broek had overal scheuren. Was wel een mooi moment om voor een compleet racepak te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hamza schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:22:
[...]

No offence maar hoe weet je dat het comfortabel is? Je hebt weinig tot geen ervaring op motors. Wat voor de een comfortabel is hoeft niet per se voor iedereen het zelfde te zijn.

Neem je tijd om een motor onder controle te hebben en ga proefrijden. En laat je niet verleiden tot een impulsaankoop. Meestal krijg je er spijt van (heb er helaas ervaring mee).
Laten we het op 'weinig' houden, maar het is verre van mijn eerste tweewieler. Ik reed vroeger Yamaha DT (maar die was vrij langzaam) en heb twee jaar op een MBX-80 gereden (ook Honda dus), en heb wel eens op een crossmotor gezeten (voor een paar minuten).

Als ik zo op die Transalp ga zitten voelt het gelijk goed. Die lesmotor mag dan een goede keus voor beginners zijn, ik vind hem niet fijn rijden. Rechtuit niks mis mee, maar ik vind hem vervelend manouvreren.

Iemand riep hier onlangs dat het ook gewoon een kwestie van gevoel moet kunnen zijn, en ik ga gewoon lekker eigenwijs zo'n dualsport halen als ik een goeie kan vinden :9.

Dat is niet te zeggen dat ik al jullie advies niet waardeer (en ik heb een groot gedeelte ook zeer ter harte genomen), op dit punt ben ik vrij zeker van wat ik wil.

-------------------------

Vanavond mijn 2e lesblok gehad, wij deden:

- Halve draai (linksom en rechtsom)
- Denkbeeldig achtje
- Lopen en achteruit parkeren
- Wegrijden uit parkeervak

Ik vond vooral de halve draai erg lastig om onder de knie te krijgen. Ik had op zich voldoende vertrouwen toen ik begon, maar na de tweede draai reed ik bij het keren over een stukje sinaasappelschil op de witte lijn en de achterkant gaf even een tikje, daardoor was ik het vertrouwen in de grip even kwijt en had ik moeite binnen de lijnen te keren.

Achtjes gingen daarna relatief weer makkelijker, en parkeren + wegrijden was schijteenvoudig :P.

Volgende les doen we nog stapvoets rijden + langzame slalom (wellicht nog met een recap van de vorige lessen), ik verwacht vooral dat die langzame slalom moeilijk gaat zijn.

De les daar weer na is algemene verkeersdeelneming, dus daar beginnen we weer overdag te lessen.
Schatting is nu dat ik vrij snel na de AVB ook voor de AVD op kan gaan :).

Het jammere was dat voor een groot gedeelte van de les er allerlei tokkievolk over de parkeerplaats aan het racen en driften was, en het maar al te leuk scheen te vinden dat er daarnaast ook nog les gegeven werd. Een kwartier voordat ze opdaagden reed er nog een politiemotor langs, helaas was die verdwenen toen het los ging.

Regen: ondanks constant miezeren/regenen geen last van gehad (sowieso bijna constant met vizier open gereden) maar met 13 graden was het eigenlijk best warm in mijn winteroutfit :+. Ik was wel lekker toasty en droog, het water is nergens in of langs gelopen. Goed spul, dat Difi :).

[ Voor 38% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Motoplus heeft paar maanden geleden een test gedaan over sportbanden in uitgave 14 2016 inclusief ranking.

1e = M7RR
2e = Sport Attack 3 / Diablo Rosso 3
4e = S21
5e = Pilot Power 3
6e = Sportsmart 2

Test op circuit, straat en natwegdek met de nodige toelichting. Zitten hier en daar wel nuances in. Conclusie is dat de M7RR vooral evenwichtig is op alle drie de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:57:
Ik heb achter de Africa Twin in Drenthe gebeld, bij Barbier motorsport.

De motor is door inruil verkregen (4 weken geleden), hij geeft er geen garantie op, maar er kan wel beperkte garantie op het draaiende gedeelte gegeven worden als hij een afleverbeurt doet. Historie is niet bekend. Ze hebben zelf een proefrit gemaakt, en zaken gecontroleerd zoals de aandrijfas en de vering, het zichtbare spul dus, en dat allemaal in orde bevonden. Hij is niet supernetjes, maar wel 'gewoon goed' (dat moet ik voor nu maar een aannemen).

Man klonk vrolijk en oprecht, en de recenties op internet zijn overwegend positief over deze zaak.

Gaat om dit beestje:

https://www.motoroccasion...africa-twin-m1223815.html

hebben jullie nog tips voor me wat betreft waar je op let enzo (zowel zaak als motor)? Hij heeft een stuk eigen (doodlopende) weg achter de zaak (zo begrijp ik) waar ook zonder rijbewijs een korte proefrit gemaakt kan worden. Alternatief is natuurlijk dat er een ervaren tweaker met A rijbewijs uit omgeving Havelte mee kan :+. (Ophalen, thuisbrengen en koffie/lunch inbegrepen :P).

Reden dat ik hiermee denk vaart te moeten maken (daar ik pas in januari af ga rijden) is omdat deze dingen vrij zeldzaam (lees: moeilijk vindbaar) zijn - de meeste eigenaren lijken er niet vanaf te willen. Bovendien, omdat het een dealer is, word er financiering aangeboden, waarmee ik bereid ben wat boven budget te winkelen.

- edit -

Antwoord terug van een tweede dealer:

http://www.motoroccasion....-v-transalp-m1213940.html

hij is bereid garantie te verlenen, op deze motor, voor deze prijs (voor draaiende delen zoals motor en versnellingsbak). Niet heel veel goedkoper dan de AT, maar op zichzelf wel een heel mooi exemplaar.
Heb mijn Hornet uit 2008 (met ABS) ook bij hem gehaald (in mei dit jaar). Motor had beurt gehad en dus minimale tijd garantie op de draaiende delen. Na een dag zat de achterrem echter helemaal vast. Hij heeft een busje naar Sevenum gestuurd (190km enkel) en is hem komen halen. Heeft de remschijf, klauw en abs(pomp) vervangen.
Moest hem wel zelf halen een week later :)

Vond dat toch wel erg netjes van hem afgehandeld. Ook mijn motor kwam zonder onderhoudshistorie (import). Heb het haynes handboek er bij gekocht en de basis zaken nagekeken. Hij moet over 2500 een volgende grote beurt (24.000km) volgens de onderhoudsintervallen van Honda. Hiervoor breng ik hem voor 1 keer naar een goede dealer/monteur. Rest wil ik gewoon grotendeels zelf gaan doen.

Maar wat ik je wel mee kan geven en anderen ook reeds vermeld hebben: Loop niet te hard van stapel. Er zijn motoren genoeg. Haal eerst je rijbewijs en ga dan zeker uitgebreid rijden. Ik wist van tevoren ook zeker dat het een ER-6N moest worden. Na twee lesuren op die motor was ik hem al beu. Daarna op zoek gegaan naar een BMW F800R. 3 motoren op proef gereden. Stond er ook een Hornet. 1x opgezeten en verkocht. Ding was precies goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:48:
[...]

Maar ik zou altijd met je eigen helm en handschoenen lessen... dat is de kleding direct in contact staat met je huid. en ik geloof niet dat de rijschool de spullen netjes regelmatig lucht/wast.
+1.

Dit is gewoon echt een must. Je eigen helm en desnoods een paar handschoenen uit de budgetbak van je lokale dealer. Heb alleen met de try the bike een helm van de rijschool opgehad en aangezien volgens mij iedereen daarna toch verkocht is meteen maar een helm en voor 15 euro handschoenen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Eoghlear schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:22:
[...]

Heb mijn Hornet uit 2008 (met ABS) ook bij hem gehaald (in mei dit jaar). Motor had beurt gehad en dus minimale tijd garantie op de draaiende delen. Na een dag zat de achterrem echter helemaal vast. Hij heeft een busje naar Sevenum gestuurd (190km enkel) en is hem komen halen. Heeft de remschijf, klauw en abs(pomp) vervangen.
Moest hem wel zelf halen een week later :)

Vond dat toch wel erg netjes van hem afgehandeld. Ook mijn motor kwam zonder onderhoudshistorie (import). Heb het haynes handboek er bij gekocht en de basis zaken nagekeken. Hij moet over 2500 een volgende grote beurt (24.000km) volgens de onderhoudsintervallen van Honda. Hiervoor breng ik hem voor 1 keer naar een goede dealer/monteur. Rest wil ik gewoon grotendeels zelf gaan doen.

Maar wat ik je wel mee kan geven en anderen ook reeds vermeld hebben: Loop niet te hard van stapel. Er zijn motoren genoeg. Haal eerst je rijbewijs en ga dan zeker uitgebreid rijden. Ik wist van tevoren ook zeker dat het een ER-6N moest worden. Na twee lesuren op die motor was ik hem al beu. Daarna op zoek gegaan naar een BMW F800R. 3 motoren op proef gereden. Stond er ook een Hornet. 1x opgezeten en verkocht. Ding was precies goed voor mij.
Goed om te horen dat hij wel om zijn klanten geeft :).

Laat ik duidelijk zijn: Het heeft ook mijn voorkeur om gewoon wat zaken te kunnen proefrijden, en dat is ook precies wat ik wil gaan doen. De enige motor waarvoor ik nu al ga kijken is die AT, omdat ik die gewoon helemaal geweldig vind en ze bijna niet te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Rody schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:18:
Motoplus heeft paar maanden geleden een test gedaan over sportbanden in uitgave 14 2016 inclusief ranking.

1e = M7RR
2e = Sport Attack 3 / Diablo Rosso 3
4e = S21
5e = Pilot Power 3
6e = Sportsmart 2

Test op circuit, straat en natwegdek met de nodige toelichting. Zitten hier en daar wel nuances in. Conclusie is dat de M7RR vooral evenwichtig is op alle drie de onderdelen.
Klopt maar ik wil geen middelmatige presterende band op alle gebied.
Ik rij niet in regen en wind, doe regelmatig dagje circuit en wil niet elke 2,5k km mijn banden wisselen. Oh ja, onder de 10 graden kom ik ook niet op mijn moto.
S21 is daar de beste keuze.

PS. Trouwens een andere test gezien waar de S21 en M7RR op 1 stonden, de rest ertussen en de MPR4 als laatste.

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 15-11-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:33:
[...]

Ik rij niet in regen en wind, doe regelmatig dagje circuit en wil niet elke 2,5k km mijn banden wisselen. Oh ja, onder de 10 graden kom ik ook niet op mijn moto.
Het is natuurliijk persoonlijk waar je het meeste om geeft. Mijn eisen zijn gelijk aan die van jou omdat ik ook nooit in de regen en kou rij. Als ik eens de pech heb regen tegen te komen doe ik het wel rustig aan.

Het is maar net wat je zoekt in een band. Genoeg mensen die wel om regen geven en dan zou een andere band toch weer beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

kazzzdafke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:33:
[...]

PS. Trouwens een andere test gezien waar de S21 en M7RR op 1 stonden, de rest ertussen en de MPR4 als laatste.
Van wat ik van de talloze reviews heb begrepen is de M7RR een goede band voor op het circuit, onder alle omstandigheden, maar is de band misschien wel de beste momenteel voor sportief straatgebruik. Kan goed omgaan met de eigenschappen van het straatasfalt en het vele vuil en is ook heel goed wanneer het regent. Hebben ze uitvoerig getest tijdens The Isle of Man TT.

Voor mij momenteel wel belangrijk om te weten welke band ik nou het beste kan kiezen want de S20 Evo heeft volgens de reviews niet zo'n goede levensduur terwijl de Metzeler Sportec M5 ('broertje' van de M7RR) dit als het goed is dan wel weer zou bieden maar zou 'inleveren' op andere gebieden (voor zover die überhaupt van toepassing is op een 125 (niet dus) :+ ) Het komt er in ieder geval op neer dat over het algemeen de Metzelers een langere levensduur hebben en beter zijn voor op straat dan de Bridgestone's en de Bridgestone's weer vaak iets beter/gelijk zijn op het circuit.

En nu even to the point. :/

Vanochtend voor het eerst ook zelf het asfalt in Doetinchem (bij het 'andere'/donkere stuk asfalt) een keer van dichtbij mogen bekijken toen ik iets te hard remde voor mijn MRF 'prutsbanden' en daardoor het voorwiel onder mij vandaan zag schieten en voor dat ik het wist op de grond lag.

We reden stapvoets toen de auto voor mij opeens vol in de ankers ging en ik daardoor, natuurlijk ook een klein beetje uit schrik, naar de rem greep (overigens niet heel hard aangezien ik maar 15-20 km/u reed - kunt ook geen kant op in een rotonde) en het voorwiel, dat onder een hellingshoek stond, daardoor tractie verloor en wegschoot. Helaas is er op dat punt ook niks meer aan te doen en kwam ik toch redelijk hard tegen het asfalt.

Gelukkig heb ik wel fors geïnvesteerd in goede kleding dus stond weer op en heb op dit moment nog steeds nergens last van dus dat is een goede zaak. _/-\o_ De motor daarentegen heeft toch behoorlijk wat schade op gelopen voor de kleine crash die het was.

Zoals al eerder aangekaart bij veel crashes denk ik dat het hier vooral de combinatie van de omstandigheden is geweest. Het feit dat het regende, ik op een rotonde reed, nog mijn 'soon to be replaced' MRF banden eronder had liggen en ik zelf een klein beetje schrok van het abrupt remmen.

In ieder geval na de val van de weg af geholpen door 2 aardige jongens van de auto achter mij (auto voor me 'm inmiddels al gepeerd) en daarna in 'pitlane mode' in de 1e versnelling de laatste 2 km afgelegd.

Een deel van de schade van de val is hieronder te zien. Gaat om een verbogen schakelpookje (nu terug gebogen, kon alleen nog in z'n 1 of N), schade op verschillende kappen (lamp zit ook wat los nu), een verbogen koppelingshendel, afgebroken en gebarsten spiegel en een scheef stuur. Vooral die kappen maken het duur mocht ik ze gaan vervangen. -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lSLWHLz1TCVkH6nLVeU6rwZM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CFbn9Taz5ciQ09Rnfvrivfm9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/83M8aDuXb30sHz9Aay7iognf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GKcidUfakjP66j72xNCXn1Al/full.jpg

Is in ieder geval weer te berijden, maar moet wel nog naar de dealer voor dat stuur, de losse lamp en het aanlopen van iets achter. Die kappen komen na de winter wel.

Nu dus ook de beslissing gaan maken welke banden het gaan worden want die MRF banden hebben hun limiet vandaag getoond. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Wat kut en zonde caesar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45
Da's kut :( sterkte!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
caesar1000 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:14:
[...]
*knip*
En nu even to the point. :/

Vanochtend voor het eerst ook zelf het asfalt in Doetinchem (bij het 'andere'/donkere stuk asfalt) een keer van dichtbij mogen bekijken toen ik iets te hard remde voor mijn MRF 'prutsbanden' en daardoor het voorwiel onder mij vandaan zag schieten en voor dat ik het wist op de grond lag.
*knip*
Zeer zure val, zonde! De spierpijn komt morgen wel, door de adrenaline gaan je spieren helemaal vast zitten, dat je t vast weet :9. Gelukkig heb je hier nog wat "bewijs" dat het aanlopen van je acherwiel niet gerelateerd is aan de val doordat je ver voor de val al op het forum had gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Oei sterkte.

Persoonlijk zou ik de kappen niet vervangen. Die krengen kosten een vermoge t.o.v. je motor.

Zoals mijn instructeur altijd zei: "Er zijn 2 soorten rijders, een die al onderuit zijn gegaan en een die nog onderuit gaat". Of zoiets lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

caesar1000 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:14:
[...]
Haha die weg ken ik :+

Wel erg zuur hoor! Dat je toch nog zoveel schade kan krijgen bij zo'n 'rustige' val.

Ik heb ook twee keer mijn motor neergelegd. 1 keer tijdens het proberen van de halve draai op een smalle weg met m'n eigen motor. Ging 6 keer goed maar de 7e keer belande ik in de berm. Ff schrikken, maar geen schade.

Tweede keer maakte ik me klaar om een stukje te gaan rijden, dus ik haalde de motor achter het huis vandaag. Op het moment dat ik hem buiten de poort wilde zetten (ik had hem nog vast), schoot onze hond er langsheen. Ik snel de motor op de jiffy en de hond grijpen, hoor ik ineens achter me een knal. In m'n haast de motor niet goed of de jiffy gezet, waardoor hij omviel. Vloeken en tieren, maar gelukkig alleen de koppelingshendel afgebroken. :+ Scheelt wel dat ik een naked heb, anders was er wel wat meer plastic kaputt.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Klote Caesar! Mooi dat je zelf in ieder geval niets hebt, dat is nog altijd belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Laatst online: 13-10 16:55
lolgast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:10:
[...]

Ben benieuwd hoeveel windgeruis die "zooi" op de helm veroorzaakt. Ik rij nu met een Schuberth SR1 en ben eigenlijk niet tevreden over het geluid.
[afbeelding]
Aan de zijkant zitten roosters waardoor je het verkeer naast je zogenaamd beter zou horen. Amehoela! Doelloos windgeruis dus. Achterop zit een spoilertje, ook nutteloos en dus windgeruis voor niets. Ik heb er wel van geleerd, volgende keer wordt het een iets minder flashy helm :X
Eens dat het niet de stilste helm is en dat is geloof ik ook niet de gedachte van Schuberth geweest bij het ontwerpen van de SR1 welke zij echt als 'circuit helm' zien (ikzelf heb de schuifjes bij de oren slechts 1x open gehad om te proberen en gelukkig maken oordopjes groot verschil), maar wat zit dat ding lekker op je hoofd!

Ik heb de stap gemaakt van een Marushin 999rs naar de SR1 toen ik hem tegen een wat aangenamere prijs kon krijgen maar je voelt echt wel dat er betere materialen etc voor de SR1 zijn gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

DragonSlayer666 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:39:
[...]
Zeer zure val, zonde! De spierpijn komt morgen wel, door de adrenaline gaan je spieren helemaal vast zitten, dat je t vast weet :9. Gelukkig heb je hier nog wat "bewijs" dat het aanlopen van je acherwiel niet gerelateerd is aan de val doordat je ver voor de val al op het forum had gepost!
Nog geen last van dus let's hope for the best! :>
En idd, heb altijd hier nog het bewijs dat het ervoor was. Moet
wel zeggen dat ik me momenteel nu meer bezig hou met onderstaand.
Hamza schreef op woensdag 16 november 2016 @ 02:08:
Oei sterkte.

Persoonlijk zou ik de kappen niet vervangen. Die krengen kosten een vermogen t.o.v. je motor.

Zoals mijn instructeur altijd zei: "Er zijn 2 soorten rijders, een die al onderuit zijn gegaan en een die nog onderuit gaat". Of zoiets lol.
Ja, heb van Pilatus ook al de tip gekregen om iig te wachten tot verkoop van de motor of iig tot na de winter. Kan natuurlijk ook even kijken of ik het met een beetje kleur kan veranderen. Valt voor de rest gelukkig niet enorm op als je het niet weet.
Ktenolix schreef op woensdag 16 november 2016 @ 06:51:
[...]
Haha die weg ken ik :+

Wel erg zuur hoor! Dat je toch nog zoveel schade kan krijgen bij zo'n 'rustige' val.

Ik heb ook twee keer mijn motor neergelegd. 1 keer tijdens het proberen van de halve draai op een smalle weg met m'n eigen motor. Ging 6 keer goed maar de 7e keer belande ik in de berm. Ff schrikken, maar geen schade.

Tweede keer maakte ik me klaar om een stukje te gaan rijden, dus ik haalde de motor achter het huis vandaag. Op het moment dat ik hem buiten de poort wilde zetten (ik had hem nog vast), schoot onze hond er langsheen. Ik snel de motor op de jiffy en de hond grijpen, hoor ik ineens achter me een knal. In m'n haast de motor niet goed of de jiffy gezet, waardoor hij omviel. Vloeken en tieren, maar gelukkig alleen de koppelingshendel afgebroken. :+ Scheelt wel dat ik een naked heb, anders was er wel wat meer plastic kaputt.
Nou ja, je ziet het. Zelfs met een naked kun je best wel veel (of ja, weinig maar op veel kappen) kappenschade hebben bij een kleine val. Om het nog zuurder te maken:

Zoals gisteren vermeld stond het stuur ietwat scheef. Volgens mij niet heel moeilijk om weer recht te zetten, even wat losdraaien, stuur goed zetten, aandraaien en klaar. Het viel mij vanochtend pas op dat, wanneer ik de display en de voorvork (of ja, kroonplaat?) in een rechte lijn met de rest van de motor zet, het wiel een klein beetje naar rechts wijst. Daar nog even goed naar gekeken en het lijkt erop dat de voorvork niet meer helemaal symmetrisch is.

Dat zou volgens mij betekenen dat de voorvork gereviseerd moet worden/een nieuwe voorvork? Zou het dat laatste zijn dan is deze val met 15-20 km/u opeens qua kosten te vergelijken met een veel ernstigere val... ;w Vind het al knap dat 'ie mogelijk asymmetrisch is door die val. Is een beetje vergelijken met het omvallen van je motor die daarna nog 1-2 meter over de grond schraapt. Als val op zich zelf niet erg ernstig dus.

Ik denk dat ik straks even een dealer (BTH motoren misschien?) in Doetinchem bel of Roadrunner in Velp zodat in ieder geval het stuur even snel kan worden rechtzet. Dan kunnen ze daar misschien ook even kijken of de voorvork niet meer helemaal klopt. Betaal liever daar een half uur aan loon voor dan dat ik nu gelijk weer naar Cuijk moet. O-)

De nieuwe banden ga ik waarschijnlijk vanavond bestellen en dan zo snel mogelijk door Jeroen Oost laten wisselen. Denk dat het misschien toch de Sportec M5's worden in voordeel van de S20 Evo's aangezien die M5's iets meer gericht zijn op all-weather en sportief straatgebruik. De M7RR's zijn iets van 25-30% duurder dus M5's zijn denk ik de perfecte deal.

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 16-11-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
caesar1000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:11:
[...]
De nieuwe banden ga ik waarschijnlijk vanavond bestellen en dan zo snel mogelijk door Jeroen Oost laten wisselen. Denk dat het misschien toch de Sportec M5's worden in voordeel van de S20 Evo's aangezien die M5's iets meer gericht zijn op all-weather en sportief straatgebruik. De M7RR's zijn iets van 25-30% duurder dus M5's zijn denk ik de perfecte deal.
Qua bandenkeus zal ik als ik jou was wat bijstellen.

De M5's, M7's en de S20 zijn banden die bedoeld zijn voor Supersports/snellere motoren.
Ik zou qua keuze eerder gaan naar urban/tour banden.
Denk bijvoorbeeld aan de Pirelli sport demon.
Dit zijn banden die erg geschikt zijn voor lichtere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:39:
[...]

De M5's, M7's en de S20 zijn banden die bedoeld zijn voor Supersports/snellere motoren.
Ik keek eerst ook naar die iets meer tour banden, maar kwam er al wel snel achter dat sowieso
het aanbod voor de kleine bandenmaten beperkt is en daarnaast ik de sportievere banden veel goedkoper kan kopen via motorbandenmarkt.nl dan een specifieke tourband via X (online)dealer. Dat scheelt zo tot €100 (en als je per band ongeveer €80-100 betaald is dat best veel).

Kijk hier maar eens naar de lijst van motorbandenmarkt.nl (en nee, die richten zich niet specifiek op sportbanden :+ )

Grootste deel is sportief tot heel sportief. Banden zoals de S20 Evo, S21, RS10, Diablo Rosso 2 & 3, ContiSportAttack, Sportec en Pilot Power maken daar het grootste deel uit. Dan leek mij van die lijst de Sportec M5 nog het leukst als sportieve straatband aangezien de rest toch voornamelijk echt overkill is en de M5 ook een hele goede prijs heeft.

Zo ben ik in ieder geval tot die conclusie gekomen (natuurlijk zijn betere deals altijd welkom :+ ). Wil nu ook wel echt goede banden ivm wat gisteren gebeurd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

joshje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:39:
[...]

Pirelli Sport Demon heb ik ook onder mijn Hawk. Is een vrij licht fietsje en ze bevallen me eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
caesar1000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:29:
[...]

Ik keek eerst ook naar die iets meer tour banden, maar kwam er al wel snel achter dat sowieso
het aanbod voor de kleine bandenmaten beperkt is en daarnaast ik de sportievere banden veel goedkoper kan kopen via motorbandenmarkt.nl dan een specifieke tourband via X (online)dealer. Dat scheelt zo tot €100 (en als je per band ongeveer €80-100 betaald is dat best veel).

Kijk hier maar eens naar de lijst van motorbandenmarkt.nl (en nee, die richten zich niet specifiek op sportbanden :+ )

Grootste deel is sportief tot heel sportief. Banden zoals de S20 Evo, S21, RS10, Diablo Rosso 2 & 3, ContiSportAttack, Sportec en Pilot Power maken daar het grootste deel uit. Dan leek mij van die lijst de Sportec M5 nog het leukst als sportieve straatband aangezien de rest toch voornamelijk echt overkill is en de M5 ook een hele goede prijs heeft.

Zo ben ik in ieder geval tot die conclusie gekomen (natuurlijk zijn betere deals altijd welkom :+ ). Wil nu ook wel echt goede banden ivm wat gisteren gebeurd is. ;)
Houd er wel rekening mee dat urban/tour beter in natte omstandigheden rijdt dan hypersport banden.
Voor een 125 zijn hypersport banden zware overkill en is menig urban/tour band dikke prima.

De bandenmaat voor de duke is:
Voor: 110/70/17
Achter: 150/60/17

Op banden-pneus heb je al een vrij breed aanbod in banden in deze maat
https://www.banden-pneus-online.nl/motorband-110-70-17.html#
https://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden/zoeken-maat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

Ceasar@voorvork.
Heb je ook de kroon platen even losgemaakt? Beide? Kan dat die net even verdraaid zijn. Met offroaden heb ik dat ook af en toe. Even de kroonplaten los en daarna rechtzetten en weer vastmaken. Scheelt vaak al een hoop, zo snel is het niet krom als je niks geraakt hebt. Je stuur is eerder krom dan de rest van je voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:29:
[...]
Zeker omdat je elke dag rijdt in alle omstandigheden -> Michelin Pilot Road 3 of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

Of roadsmart 2/3 of iets van bridgestone in het tour segment. Maakt allemaal niet heel veel uit, zou me niet blind staren op die pilot road! ;)
Rare band met die lamellen, cupt ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M'n glijpartij heeft m'n Fazer total loss gemaakt. Het gaat te veel kosten om het raamwerk waaraan de topkuip hangt te herstellen, er is van alles verbogen en afgebroken.

Nu mag ik dus iets eerder dan gepland op zoek naar een nieuw tweedehandsje! *O* Eerst maar even m'n budget en wensen bepalen. Ik denk vooralsnog dat het neerkomt op een sport/touring viercilinder met 750+cc van zo'n 2000 tot 3000 euro.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:25:
[...]

Zeker omdat je elke dag rijdt in alle omstandigheden -> Michelin Pilot Road 3 of 4
Vergeet ook de Pilot Road 2 niet. Is misschien een oude model, maar gaat langer mee dan de 3 en wordt daardoor door velen verkozen boven de 3. En scheelt weer een paar tientjes bij aanschaf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:12:
[...]

Vergeet ook de Pilot Road 2 niet. Is misschien een oude model, maar gaat langer mee dan de 3 en wordt daardoor door velen verkozen boven de 3. En scheelt weer een paar tientjes bij aanschaf :9
raad juist de pilot road 2 af.
die bied gewoon geen grip/tractie op het loopvlak in het midden...

ja, je kan daar veel kilometers op zetten, maar ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak die band wel niet kwispelde bij het wegrijden bij een stoplicht
Pagina: 1 ... 45 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.