Hamza schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:22:
[...]
No offence maar hoe weet je dat het comfortabel is? Je hebt weinig tot geen ervaring op motors. Wat voor de een comfortabel is hoeft niet per se voor iedereen het zelfde te zijn.
Neem je tijd om een motor onder controle te hebben en ga proefrijden. En laat je niet verleiden tot een impulsaankoop. Meestal krijg je er spijt van (heb er helaas ervaring mee).
Laten we het op 'weinig' houden, maar het is verre van mijn eerste tweewieler. Ik reed vroeger Yamaha DT (maar die was vrij langzaam) en heb twee jaar op een MBX-80 gereden (ook Honda dus), en heb wel eens op een crossmotor gezeten (voor een paar minuten).
Als ik zo op die Transalp ga zitten voelt het gelijk goed. Die lesmotor mag dan een goede keus voor beginners zijn, ik vind hem niet fijn rijden. Rechtuit niks mis mee, maar ik vind hem vervelend manouvreren.
Iemand riep hier onlangs dat het ook gewoon een kwestie van gevoel moet kunnen zijn, en ik ga gewoon lekker eigenwijs zo'n dualsport halen als ik een goeie kan vinden

.
Dat is niet te zeggen dat ik al jullie advies niet waardeer (en ik heb een groot gedeelte ook zeer ter harte genomen), op dit punt ben ik vrij zeker van wat ik wil.
-------------------------
Vanavond mijn 2e lesblok gehad, wij deden:
- Halve draai (linksom en rechtsom)
- Denkbeeldig achtje
- Lopen en achteruit parkeren
- Wegrijden uit parkeervak
Ik vond vooral de halve draai erg lastig om onder de knie te krijgen. Ik had op zich voldoende vertrouwen toen ik begon, maar na de tweede draai reed ik bij het keren over een stukje sinaasappelschil op de witte lijn en de achterkant gaf even een tikje, daardoor was ik het vertrouwen in de grip even kwijt en had ik moeite binnen de lijnen te keren.
Achtjes gingen daarna relatief weer makkelijker, en parkeren + wegrijden was schijteenvoudig

.
Volgende les doen we nog stapvoets rijden + langzame slalom (wellicht nog met een recap van de vorige lessen), ik verwacht vooral dat die langzame slalom moeilijk gaat zijn.
De les daar weer na is algemene verkeersdeelneming, dus daar beginnen we weer overdag te lessen.
Schatting is nu dat ik vrij snel na de AVB ook voor de AVD op kan gaan

.
Het jammere was dat voor een groot gedeelte van de les er allerlei tokkievolk over de parkeerplaats aan het racen en driften was, en het maar al te leuk scheen te vinden dat er daarnaast ook nog les gegeven werd. Een kwartier voordat ze opdaagden reed er nog een politiemotor langs, helaas was die verdwenen toen het los ging.
Regen: ondanks constant miezeren/regenen geen last van gehad (sowieso bijna constant met vizier open gereden) maar met 13 graden was het eigenlijk best warm in mijn winteroutfit

. Ik was wel lekker toasty en droog, het water is nergens in of langs gelopen. Goed spul, dat Difi

.
[
Voor 38% gewijzigd door
HTT-Thalan op 15-11-2016 22:06
]