Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.265 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

In ieder geval, hoe dan ook is er iets niet helemaal fris, gewoon mee teruggaan naar de dealer of eventueel bellen en een afspraak maken, net wat je wenst. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zijn er ergens in Nederland plaatsen waar dit toegestaan is? België mag ook, daar zit ik toch dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier in Brabant is heel veel afgesloten en verboden helaas, ook veel controle erop. :) Ken wel wat routes maar dat is niet heel veel en meer lokaal dat je er wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Joopieboy schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:05:
Hier in Brabant is heel veel afgesloten en verboden helaas, ook veel controle erop. :) Ken wel wat routes maar dat is niet heel veel en meer lokaal dat je er wat kan.
Als iemand die ook veel MTB'ed en veel wandelt, vind ik het veel controle erg meevallen. Mag van mij nog een stuk meer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Daarom dus, ik wil niemand lastig vallen (ik hou zelf ook van mountainbiken in het bos en kom er graag met de kinderen) dus zoek ik specifiek plekken waar het toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Cyberpope schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:12:
[...]

Als iemand die ook veel MTB'ed en veel wandelt, vind ik het veel controle erg meevallen. Mag van mij nog een stuk meer.
Dan is mijn ervaring hierin een heel stuk anders, tuurlijk is het niet zo erg als bij Budel om maar iets te noemen of hier net over de Duitse grens. Maar ze rijden er wel, en veel. Zeker de bekendere plekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

Bommes

Capo del formaggio

Cyberpope schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:12:
[...]

Als iemand die alleen maar wandelt mag van mij de controle op mountainbikers ook wel een stuk meer >:)

De keren dat er zonder waarschuwing ineens een of andere idioot half over ons of onze (aangelijnde) hond komt gesjeest kan ik niet meer tellen.
De keren dat er wel een waarschuwing vooraf komt is dat vaak van het niveau "Neanderthaler": heee aan de kaant!!111Einzz. Een bel is schijnbaar not done op een mountainbike.
En nee niet op een mountainbike route maar gewoon in "het bos".

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bommes schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:32:
[...]

Als iemand die alleen maar wandelt mag van mij de controle op mountainbikers ook wel een stuk meer >:)

De keren dat er zonder waarschuwing ineens een of andere idioot half over ons of onze (aangelijnde) hond komt gesjeest kan ik niet meer tellen.
De keren dat er wel een waarschuwing vooraf komt is dat vaak van het niveau "Neanderthaler": heee aan de kaant!!111Einzz. Een bel is schijnbaar not done op een mountainbike.
Off-topic: Volledig mee eens. Heb overigens gewoon een bel op mijn MTB, maar ook heb ik er spatschermen op gezet, dus ben überhaupt een watje :P Zeker in op wandelpaden, dien je de wandelaar te respecteren (ik snap alleen niet wat al die wandelaars en hardlopers op het MTB-pad doen als het gaat om duidelijk gemarkeerde MTB routes. )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:32:
[...]

Maar maar maar het zijn alle semi profs en hun gemiddelde mag niet zakken... :+

Nee dat zijn idd de gasten waarvoor ik 1x rem, toeter, keer een stoot gas geeft en ze dan tegen de spiegel heb hangen, wielrenners hetzelfde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb zojuist de reviews opgezocht van alle dealers die op motoroccasion.nl een Transalp 600V aanbieden, en er zitten er heel veel tussen die best een hoop negatieve review krijgen op internet.

Welke dealers in de regio Breda kunnen jullie van harte aanbevelen? Even los van de aanschaf van de motor, daarvoor kijk ik landelijk, gaat het mij om eerlijke prijzen, eerlijk onderhoud, service, vriendelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Imho moet je sub 2000 motoren niet bij een dealer halen. Particulier heb je vaak veel meer waar voor je geld. En echt garantie krijg je toch niet op brikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:38:
Imho moet je sub 2000 motoren niet bij een dealer halen. Particulier heb je vaak veel meer waar voor je geld. En echt garantie krijg je toch niet op brikken.
Ik heb zojuist een mailtje uitgedaan naar Barbier Motorsport in Havelte, Drenthe. Die heeft voor 2899 een XRV 750 AT staan van de laatste modelreeks.

Ik ga er in ieder geval een keertje naar kijken deze maand, nu ik de onbeperkte kilometers van de leaseauto nog heb. Deze dealer krijgt een stuk betere reviews in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa offroad, maat me van kan een paar weken niet meer rijden,
Dit gebeurde er gisteren

3m52 ongeveer voor de valpartij (ging niet eens zo hard, maar je sleutelbeen kan dan ook niet veel hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen ik heb nooit offroad op een motor gereden, wel veel op een MTB. Maar offroad rijden lijkt me op zich leuker dan rijden op asfalt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

noes schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:15:
[...]
Vastzittende schakels in ketting?
Erapaz schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:49:
[...]
Kettingspannen gebeurd door het achterwiel naar achteren te trekken, dus, achterwiel een klein stukje scheef door ongelijk aantrekken?
Zal dat straks is even checken. Thx!
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat een van de lagers in het achterwiel defect is. Bij het spannen van de ketting wordt het achterwiel los- en vervolgens weer vastgedraaid. Als de monteur dit niet doet met een momentsleutel (inclusief de benodigde motorafhankelijke waarde) kan er teveel druk ontstaan waardoor de lagers sneuvelen.

Beschik je misschien over een paddock? Dan kun je tijdens het ronddraaien van je achterwiel zien en luisteren waar het vandaan komt :)
Mag toch hopen dat mijn KTM dealer dat soort dingen wel goed doet (aangezien de momenten zelfs in de user guide staan) maar zou alsnog kunnen natuurlijk. Iedereen maakt wel eens een foutje (alhoewel dat bij motoronderhoud natuurlijk niet een levensgevaarlijke fout mag zijn).

Paddock stand moest ik nog gaan kopen en toevallig gisteren weer wat op de rekening zien komen dus misschien maar is bestellen dan. ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:53:
Kwa offroad, maat me van kan een paar weken niet meer rijden,
Dit gebeurde er gisteren

[video]

3m52 ongeveer voor de valpartij (ging niet eens zo hard, maar je sleutelbeen kan dan ook niet veel hebben)
Is zo gebeurd inderdaad. Ken verschillende mensen waar het bij het wielrennen/MTB/paardrijden bij is gebeurd. Allemaal het sleutelbeen.
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:57:
Ik moet zeggen ik heb nooit offroad op een motor gereden, wel veel op een MTB. Maar offroad rijden lijkt me op zich leuker dan rijden op asfalt :)

[video]

[video]
Is vind ik zelf aardig wat intensiever voor je lichaam dan op asfalt. En misschien inderdaad ook wel leuker. Heb op mijn Duke nog niet echt veel spannends kunnen doen omdat de standaard banden nog vervangen moeten worden.

Denk dat er wel een groot verschil zit in de motoren. Je hebt natuurlijk die tour adventure, 2 takt en 4 takt. Voor alle 3 is best wel wat skill vereist wil je een beetje snel door het zand ploeteren. De tour adventure vanwege het gewicht en grootte, de 2 stroke vanwege de enorme power en de 4 takt is een beetje de 'standaard enduro'/tammere versie van de 2 takt maar ook dan nog steeds een echte uitdaging.

Nu KTM's eerste deelname in een MotoGP wedstrijd bekijken. ^^

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het achterwiel zo scheef zou staan dat je het bij uitrollen merkt zou je er geen 80 mee kunnen rijden. Ik denk niet dat dit het is. Meest logische lijkt mij de remschijf die krom is of anders een wiellager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Korte test van 4 allroad motoren :). Als zo'n dual sport bike me op de lange termijn ook bevalt, zie ik mezelf wel voor zo'n 2016 AT sparen (of whatever dat er tegen die tijd op de markt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:16:
[video]

Korte test van 4 allroad motoren :). Als zo'n dual sport bike me op de lange termijn ook bevalt, zie ik mezelf wel voor zo'n 2016 AT sparen (of whatever dat er tegen die tijd op de markt is).
Die Afrika twin is wel echt voor dual sport.
Ga je niet echt offroad (wat in nederland toch bijna nergens kan) ben je waarschijnlijk beter af met de Duc Multi of de BMW R GS.

Op het asfalt komt die Honda wel een beetje tekort tenopzichte van de Duitser of Italiaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:56:
[...]

Die Afrika twin is wel echt voor dual sport.
Ga je niet echt offroad (wat in nederland toch bijna nergens kan) ben je waarschijnlijk beter af met de Duc Multi of de BMW R GS.

Op het asfalt komt die Honda wel een beetje tekort tenopzichte van de Duitser of Italiaan.
Ik geloof je direct, maar ik vond deze wel het tofst van allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:57:
[...]

Ik bedoel die zwarte zonder koffers, dat het voor A1 is maakt voor nu misschien niet zoveel uit. De motor die ik uiteindelijk ga kopen zal ook niet meer dan 60pk hebben.

Ik had de begrensde overigens, de andere student reed de onbegrensde.

Wat voor motor is dat die Kevin rijd?
Geloof me, dat maakt best wel uit of je op die 11kw motor rijd of de 60kw :p

Kevin heeft een Suzuki V-Strom 1000cc.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:00:
[...]

Geloof me, dat maakt best wel uit of je op die 11kw motor rijd of de 60kw :p

Kevin heeft een Suzuki V-Strom 1000cc.
Ik blijf wel gewoon op de 650F lessen, zodra dat pasje binnen is weet ik toch al wat ik ga rijden oOo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Een wiel loopt toch altijd klein beetje aan door de schijfremblokken :?
Die van mij net op de stand gehad voor smeren en dat loop het wiel ook een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rody schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:04:
[...]

Die van mij net op de stand gehad voor smeren en dat loop het wiel ook een beetje aan.
hangt van je schijven af of ze vrij zijn of niet

holy shit, net filmpje gekeken, die op zijn race fiets zijn wel erg fucking "free"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:30:
Als het achterwiel zo scheef zou staan dat je het bij uitrollen merkt zou je er geen 80 mee kunnen rijden. Ik denk niet dat dit het is. Meest logische lijkt mij de remschijf die krom is of anders een wiellager.
Reed er zelfs 120 mee. ;)
Rody schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:04:
[...]
Het verschil bij mij is dat het wiel niet constant aanloopt. Daarom zou een remschijf die krom is logisch zijn aangezien je dan alleen op een bepaald gedeelte van het 1x ronddraaien het aanlopen voelt.

Die van mij vallen niet in de categorie 'floating' iig.

Afbeeldingslocatie: https://www.team-bhp.com/forum/attachments/motorbikes/1350600d1426596009-review-ktm-duke-200-14.jpg

Al zijn er natuurlijk wel de KTM PowerParts schijven voor de Duke:

Afbeeldingslocatie: http://www.rokbagoros.com/_files/418/_R9A90501.jpg

Wat raden jullie aan wat betreft de stand? Zo'n rubberen universal connector of een specifieke connectie met bobbins voor de KTM 125/390 motoren? Wat is het voordeel van die laatste? Moeten de meerprijs van €55 wel waard zijn natuurlijk... O-)

[ Voor 29% gewijzigd door caesar1000 op 13-11-2016 17:28 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
caesar1000 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:19:
[...]
*knip*
Wat raden jullie aan wat betreft de stand? Zo'n rubberen universal connector of een specifieke connectie met bobbins voor de KTM 125/390 motoren? Wat is het voordeel van die laatste? Moeten de meerprijs van €55 wel waard zijn natuurlijk... O-)
De KTM bobbins hebben een meerprijs van €55? Die van Kawasaki zijn €16,-...?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

DragonSlayer666 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:31:
[...]

Zie hier. €55 zonder verzendkosten.

Laten we het erop houden dat KTM spul niet altijd goedkoop is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:31:
[...]

Bobbins kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Origineel KTM of van een duur merk kost een hele hoop. Je kan ze ook voor 15 euro halen bij iedere motorzaak. Als de draad maar past is alles prima.

Persoonlijk geef ik sterk de voorkeur aan bobbins, simpelweg omdat dit veiliger is. Ze kunnen niet schuiven en de motor staat dan ook echt goed.
caesar1000 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:34:
[...]

Daar zit ook gelijk het deel voor de bok bij, vandaar de prijs. Die bobbins heb ik hier trouwens nog liggen, als ze passen mag je ze hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

I stand corrected, ze zijn €27,90 ex verzendkosten. Bij mijn lokale kawa dealer waren ze 16 (dezelfde). Dus ben heel benieuwd waar KTM die overige 30 euro vandaan tovert :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
[...]

Wat een onzin, Gewoon universeel kopen en niet de "officiële KTM" Scheelt een hoop geld en het product is toch hetzelfde.

Bobbins hebben bij mij ook de voorkeur. Motor staat er erg stevig op veel beter dan de universele stands.

Heb ze zelf van Datona erg tevreden over.

https://www.datona.nl/paddockstands/motor-bobbins
https://www.datona.nl/motor-paddock.html
https://www.datona.nl/paddockstand-achter-xtreme.html

Past zowat op elke motor die bobbins heeft :)

[ Voor 17% gewijzigd door joshje op 13-11-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 07:04
Met alle files overweeg ik een motor of motorscooter te kopen voor woon -werk.

Wie heeft er ervaring met 1.00 uur tot 1.30 uur rijden enkele reis voor 75km enkele reis enkel snelweg ?

Het lijkt mij snel koud worden zeker als het nat wordt waardoor ik toch weer in de warme
Auto wil stappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wd200 schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:00:

Wie heeft er ervaring met 1.00 uur tot 1.30 uur rijden enkele reis voor 75km enkele reis enkel snelweg ?

Het lijkt mij snel koud worden zeker als het nat wordt waardoor ik toch weer in de warme
Auto wil stappen ?
Je moet het wel willen. Met een goede motor en goede kleding kan je wel veel kou en vocht buiten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:10:
[...]

Je moet het wel willen. Met een goede motor en goede kleding kan je wel veel kou en vocht buiten houden
Ik reed zaterdag anderhalf uur rond bij 2 graden (toegegeven, ik ging nooit harder dan 55) maar ik heb geen greintje kou gevoeld. Ik weet niet of dat verandert bij snelwegtempo en/of regen, nog geen ervaring mee. Ik heb jas/broek/handschoenen van Difi, met Aerotex materiaal.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-11-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ideaal spul idd, heb dat ook. Zit een thermovoering in en eventueel heb ik nog los thermo ondergoed. Wilt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:46

Auto wil stappen ?
Kou is mij altijd het minst tegengevallen. Zoals hierboven gezegd: daar kun je op kleden (en je went er aan). Wat mij meer tegenviel bij 40km+ is dat het saai is op de snelweg en dat het bakken concentratie kost, zeker de combi donker+nat+file. Tot 40km enkele reis is alles goed te doen vind ik. Ik heb gereden met windkracht 8 (wel mijn grens), -7 graden, en door keiharde regen, maar lange ritten probeer ik te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sowieso moet je je afvragen of je écht tijd wint met de motor, dat ligt nogal aan de route. Als ik woon-werk op de motor (traject Utrecht-Den Haag) bespaar ik maar zelden op de reistijd en moet ik dan ook nog 10 minuten omkleedtijd bij vertrek en aankomst rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tijdwinst is het niet, voor mij ook een stukje ontspanning. :Y

En snelweg saai? Meestal begin ik hier bij de A50 zo rond de 110-120 en eindig ik met 150-180... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Auto wil stappen ?
Met de juiste kleding en eventueel dingen als handkappen en handvatverwarming is alles boven 0 prima te doen.
pagani schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:23:
en moet ik dan ook nog 10 minuten omkleedtijd bij vertrek en aankomst rekenen.
Is 10 minuten niet wat overdreven ?

Zelfs als je alle kleding aan en uit moet doen ben je denk ik binnen 3 minuten wel klaar, laat staan als je motorkleding over je normale kleding heen doet.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanmiddag bij motorkledingcenter geslaagd voor een jas broek en laarzen.
De alpinestars t-pg pro wp
Alpinestars Express drystar
Alpinestars smx6
Motorkleding
(Phone pic..)

Alleen nog een helm en handschoenen.
Iemand een idee voor goede midseason handschoenen? Met lessen gebruik ik denk die van de rijschool nog wel, zolang het niet te koud word uiteraard.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:37:
Ik heb zojuist de reviews opgezocht van alle dealers die op motoroccasion.nl een Transalp 600V aanbieden, en er zitten er heel veel tussen die best een hoop negatieve review krijgen op internet.

Welke dealers in de regio Breda kunnen jullie van harte aanbevelen? Even los van de aanschaf van de motor, daarvoor kijk ik landelijk, gaat het mij om eerlijke prijzen, eerlijk onderhoud, service, vriendelijkheid...
Wellicht ten overvloede, maar al eens je licht opgestoken op het transalp-forum? http://www.transalpclub.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

teigetjuh schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:41:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar al eens je licht opgestoken op het transalp-forum? http://www.transalpclub.nl/forum/
Grappig dat je dat zegt, heb me een half uur geleden geregistreerd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

Het is nu al de 2e keer dat er met pekel wordt gestrooid, ik verwacht niet dat ik de komende tijd nog ga rijden. Men motor staat binnen verwarmd gestald, is het dan nog nodig om een paddock te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:44:
Men motor staat binnen verwarmd gestald, is het dan nog nodig om een paddock te gebruiken?
Ik heb de mijne zowel aan de voorkant als achterkant op een paddockstand staan. Maar mijn motor staat ook snel 5 maanden in de stalling. Voor een paar weken heeft het geen nut. Voor langere tijd is het wel beter voor de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:51:
[...]

Ik heb de mijne zowel aan de voorkant als achterkant op een paddockstand staan. Maar mijn motor staat ook snel 5 maanden in de stalling. Voor een paar weken heeft het geen nut. Voor langere tijd is het wel beter voor de banden.
Thanks! Dan laat ik haar eerst zo staan, zodra de pekel weer weg is ga ik gewoon weer rijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:51:
[...]

Ik doe het ook omdat de motor minder ruimte inneemt en zodat de standaardveer niet uitrekt.

Dat laatste heb ik zelf verzonnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:20:
[...]

Ik doe het ook omdat de motor minder ruimte inneemt
Bij mij neemt ie meer ruimte in :P Vooral de paddockstand aan de voorkant steekt nogal ver uit. Ook staat de motor bij een muur. Als ie door de standaard scheef naar de muur staat neemt ie minder ruimte in. Maakt verder niet uit gelukkig. Hij staat daar prima een paar maanden onder wat dekens en helemaal schoon zonder accu. Zodra het weer goed is hoeft alleen de accu er in en banden op druk en rijden maar :)

Staat toch best netjes zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gs24wN2fONcpmjpNVz45dn9D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TeYoioyP1yOERcNRWM4ETamm/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:27:
[...]

Bij mij neemt ie meer ruimte in :P Vooral de paddockstand aan de voorkant steekt nogal ver uit. Ook staat de motor bij een muur. Als ie door de standaard scheef naar de muur staat neemt ie minder ruimte in. Maakt verder niet uit gelukkig. Hij staat daar prima een paar maanden onder wat dekens en helemaal schoon zonder accu. Zodra het weer goed is hoeft alleen de accu er in en banden op druk en rijden maar :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een prachtige motor is die RC8 ook! Het is dat ik het niet prettig vind rijden, een racer, maar het zijn echt fenomenaal mooie machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meh, pekel..

Maarja.. Alternatief is de trein.. :+

Dus die CBF moet 't maar kunnen verduren vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:43:
[...]

Wat een prachtige motor is die RC8 ook! Het is dat ik het niet prettig vind rijden, een racer, maar het zijn echt fenomenaal mooie machines.

De RC8 is wel de meeste ergonomische racer die er is. Meer beenruimte dan de gemiddelde naked bike en hoe ver je voorover zit valt ook reuze mee. Vooral die beenruimte is voor mijn lengte van 1.98m de reden geweest dat ik deze motor gekocht heb. Geen enkele andere racer en zelfs bijna iedere naked bike heeft meer beenruimte dan deze motor. Ik vind een racer persoonlijk het mooiste wat er is qua motoren en ga ook regelmatig naar het circuit toe. Dan is de RC8 qua ergonomie het beste wat er is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Hahaha. Ik las die post en wou posten "inb4 het ergonomie beenruimte riedeltje"

Maar ik was te laat zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:25:
Vanmiddag bij motorkledingcenter geslaagd voor een jas broek en laarzen.
De alpinestars t-pg pro wp
Alpinestars Express drystar
Alpinestars smx6
[afbeelding]
(Phone pic..)

Alleen nog een helm en handschoenen.
Iemand een idee voor goede midseason handschoenen? Met lessen gebruik ik denk die van de rijschool nog wel, zolang het niet te koud word uiteraard.
Mooi! Goed uitgerust de weg op. Ze hadden bij mijn Dainese jas ook wel een hanger mogen doen voor die prijs... O-)

Zelf gebruik ik de Alpinestars Rover ST Drystar die met zijn functies een erg complete handschoen voor een prima prijs (€90 volgens mij) is. Past ook wel bij je outfit.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/4d439fdf4b03163cc88b3427238576f44276a951/?url=http%3A%2F%2Fwww.motostorm.it%2Fimages%2Fproducts%2Flarge%2Fguanti%2Falpinestars_guanto_rover.jpg
caesar1000 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:07:
- waterdicht/winterproof
- leer aan de 'binnenkant' (deel dat je handvat aanraakt incl. vingers)
- harde knokkelbescherming
- verschillende verstevigingen zoals bv. tussen de duim en wijsvinger
- 'pinky-bridge' om te voorkomen dat je kleine vinger 'afbreekt'
- visorwiper om je vizier schoon te maken bij regen
- touchscreen compatible vingertop
Moet wel zeggen dat, nu het nog kouder wordt, handkappen/handvatverwarming wel welkom is. Sowieso fijn om te hebben los van het typen handschoenen dat je draagt.
Osiris schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:44:
Meh, pekel..

Maarja.. Alternatief is de trein.. :+

Dus die CBF moet 't maar kunnen verduren vind ik :P
Is het niet zo dat door de pekel je motor gaan roesten? Zou dan toch niet zo 123 zeggen 'moet het maar verduren'. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:04:
[...]

Mooi! Goed uitgerust de weg op. Ze hadden bij mijn Dainese jas ook wel een hanger mogen doen voor die prijs... O-)

Zelf gebruik ik de Alpinestars Rover ST Drystar die met zijn functies een erg complete handschoen voor een prima prijs (€90 volgens mij) is. Past ook wel bij je outfit.

[afbeelding]

[...]

Moet wel zeggen dat, nu het nog kouder wordt, handkappen/handvatverwarming wel welkom is. Sowieso fijn om te hebben los van het typen handschoenen dat je draagt.

[...]

Is het niet zo dat door de pekel je motor gaan roesten? Zou dan toch niet zo 123 zeggen 'moet het maar verduren'. :+
Handkappen heb ik inmiddels ook al geinstalleerd! Maakt een hoop verschil, denk niet dat ik nu nog handvat verwaming nodig heb.. en dat met "4 seizoen" handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4gyuHBu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dus een setje zomer en winterhandschoenen. Die winter variant is niet te doen op de srad. Denk door de houding.

Voordeel is dat ik de Suzuki niet meer aanraak als winterhandschoenen nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Secsytime schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:09:
[...]

Handkappen heb ik inmiddels ook al geinstalleerd! Maakt een hoop verschil, denk niet dat ik nu nog handvat verwaming nodig heb.. en dat met "4 seizoen" handschoenen.

[afbeelding]
Mag ik vragen hoeveel je voor de handkappen betaald hebt en waar je ze vandaan hebt? De styling van die kappen bevalt mij wel en past bij mijn motor :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pagani schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:23:
Sowieso moet je je afvragen of je écht tijd wint met de motor, dat ligt nogal aan de route. Als ik woon-werk op de motor (traject Utrecht-Den Haag) bespaar ik maar zelden op de reistijd en moet ik dan ook nog 10 minuten omkleedtijd bij vertrek en aankomst rekenen.
Ok het vergt wat ervaring, maar ik doe echt niet langer dan 3-5 minuten over aankleden. En uitkleden gaat nog veel sneller.

Maar ik doe dit dan ook al een jaar of 8, meerdere malen per week twee keer per dag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:03:
[...]
Ok het vergt wat ervaring, maar ik doe echt niet langer dan 3-5 minuten over aankleden. En uitkleden gaat nog veel sneller.

Maar ik doe dit dan ook al een jaar of 8, meerdere malen per week twee keer per dag. ;)
Ik heb overkleding; dwz een broek en jas die over mijn 'kantoor' kleding (spijkerbroek + overhemd) heen gaat.
Laarzen is aanschieten en bandjes aantrekken, en dan de helm en handschoenen nog. Ik ben niet ervaren en doe dit in 5 minuten. Moet ik wel zorgen dat ik alles wat mee moet al in de kofffers gepropt heb en dat hij los ligt van het slot en dergelijke. Ga binnenkort zo'n ART4 beugel met keilbouten in de muur in de voortuin laten zetten, dan is de kans dat ze hem meenemen toch weer wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Neem wel een paar chemische ankers, anders trekken ze dat ding zo van de muur af! Maar idd zoiets is wel handig. :)

Kameraad heeft een betonblok ingestort met draadeindes erin, dat gaat ook nergens om. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:18:
Neem wel een paar chemische ankers, anders trekken ze dat ding zo van de muur af! Maar idd zoiets is wel handig. :)

Kameraad heeft een betonblok ingestort met draadeindes erin, dat gaat ook nergens om. :P
Chemische ankers? Die bouten die erbij zitten zien er stevig uit, maar wat is chemisch?

Ik ga binnenkort voor deze kijken overigens:

https://www.motoroccasion...africa-twin-m1223815.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Handkappen heb ik inmiddels ook al geïnstalleerd! Maakt een hoop verschil, denk niet dat ik nu nog handvat verwaming nodig heb.. en dat met "4 seizoen" handschoenen.

[afbeelding]
Mijn handkappen komen ergens deze week dus benieuwd. Waren €80 via KTM dus vind de prijs nog wel meevallen. Natuurlijk kun je via Ebay voor $30 een setje kopen, maar wil nu gewoon een goede set die ook goed past en stevig is.
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:12:
[...]
Ik heb overkleding; dwz een broek en jas die over mijn 'kantoor' kleding (spijkerbroek + overhemd) heen gaat.
Laarzen is aanschieten en bandjes aantrekken, en dan de helm en handschoenen nog. Ik ben niet ervaren en doe dit in 5 minuten. Moet ik wel zorgen dat ik alles wat mee moet al in de kofffers gepropt heb en dat hij los ligt van het slot en dergelijke. Ga binnenkort zo'n ART4 beugel met keilbouten in de muur in de voortuin laten zetten, dan is de kans dat ze hem meenemen toch weer wat kleiner.
Hier reken ik ongeveer 5 minuten voor het omkleden. Ik zorg er altijd voor dat ik iig genoeg tijd daarvoor heb aangezien losse handschoenen/helm niet in je voordeel zullen werken tijdens een crash.

Eerst van het slot en daarna omkleden is wel handig ja. Scheelt klunzen met je helm en handschoenen aan. ;)

Vanochtend met die gladheid viel het me wel mee. Rustig aan en voorzichtig rijden en er is niks aan de hand. Accu had het er wel moeilijk mee volgens mij want de motor starten best snel alleen de display resette zichzelf... Ging naar 01:00 als tijd :?

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 14-11-2016 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:32:
[...]

Chemische ankers? Die bouten die erbij zitten zien er stevig uit, maar wat is chemisch?

Ik ga binnenkort voor deze kijken overigens:

https://www.motoroccasion...africa-twin-m1223815.html
Chemisch anker is een soort 2 componenten kit. Is makkelijk te gebruiken icm kitspuit: gaten boren (net als bij keilbouten) en vol spuiten met die meuk. Daarna beugel ertegenaan, schroeven erdoor en laten staan.

Maar... bij veel muurankers kan je alleen bij de scroeven als er geen ketting doorheen steekt, of wordt er op een ander manier onmogelijk gemaakt dat je het anker loskrijgt. Zelf heb ik de Oxford beugel:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorsloten.eu/113-77-large/vloeranker-muuranker-oxford-ground-force.jpg

Hier sla je kogeltjes in de inbussen (die lekker diep liggen, dus je hebt niks aan een griptang), en daarna sla je metalen doppen in de schroefgaten, die komen daardoor flush te liggen met de rest van de beugel. Veel succes ermee! Helaas knippen ze zelfs heel dikke kettingen binnen 2 mins door met een betonschaar (met armen van een meter) :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zorgen dat hij hoog genoeg hangt dat de ketting niet op de grond ligt, dan wordt het al een heel stuk moeilijker. :)

Maar idd, dat dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:38
Heb gisteren nog een uurtje of 3 rondgereden met m'n motor, m'n handschoenen zijn volgens mij toch een beetje tussenvariant zomer/winter. Na een uurtje wordt het wat fris, maar dan rijdt ik niet op de snelweg, daar gaat het sneller. Heb er dunne wollen handschoenen (van de fiets met trappers) in gedaan toen was het prima te doen.. Gisteren tankje leeg gereden, eerste 300 km zitten erop :)
Zal vandaag nog eens even contact opnemen met m'n verzekeringstussenpersoon, kijken of het allemaal rond is zo.

[ Voor 1% gewijzigd door mr_zippey op 14-11-2016 10:11 . Reden: typo ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:17
PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:27:
[...]

Brrrr, ik heb liever geen doeken op mijn motor.
Het houdt net het vocht op de motor, toch? Kans op condens en dus roestvorming.
De mijne staat gewoon in het tuinhuis (wat wel geïsoleerd is maar ook niet meer dan dat) en af en toe ga ik eens met een doekje erover (1x per maand) voor het stof ofzo. Laat dat ding lekker ademen.
Batterij heb ik gewoon aan de druppelader. Zie geen reden om die eruit te halen. Zo blijft de batterij van het alarm ook nog in orde.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:01:
Zorgen dat hij hoog genoeg hangt dat de ketting niet op de grond ligt, dan wordt het al een heel stuk moeilijker. :)

Da's een goede tip! Lekker hoog hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:54:
[...]

De RC8 is wel de meeste ergonomische racer die er is. Meer beenruimte dan de gemiddelde naked bike en hoe ver je voorover zit valt ook reuze mee. Vooral die beenruimte is voor mijn lengte van 1.98m de reden geweest dat ik deze motor gekocht heb. Geen enkele andere racer en zelfs bijna iedere naked bike heeft meer beenruimte dan deze motor. Ik vind een racer persoonlijk het mooiste wat er is qua motoren en ga ook regelmatig naar het circuit toe. Dan is de RC8 qua ergonomie het beste wat er is.
QFT, plus volgens mij de enige sportmachine met standaard instelbare voetsteunen, geloof dat je zelfs instel opties hebt op de clip ons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:01:

Ja, twee meter hoog.. één arm van de tang hoeft maar op de grond te rusten en je kan er met je volle gewicht op los gaan. Met een arm van een meter is dat heel veel kracht op 1 schakeltje, al helemaal als je bedenkt dat ze die bek wel scherp houden.

Helaas is goed verzekeren de enige optie die je hebt. Doe er natuurlijk alles aan om gelegenheidsdieven en joyriders af te schrikken, maar als ze m écht willen hebben... nemen ze m mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:03:
[...]

Twee keer per dag vijf minuten dus, en ik mag daar nog twee minuten warmdraaien (lees: olie rondpompen zodat de boel niet droogstaat) bijtellen per keer :p

De auto stap ik zo in en rij ik weg. Kijkend naar de filedruk op dit traject denk ik dat ik 2 keer per week een minuut of tien trager ben door files, dan is die 14 minuten per dag dus langzamer (al zou ik natuurlijk een motor kunnen kopen waarmee je gelijk kan wegrijden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:51:
[...]

Twee keer per dag vijf minuten dus, en ik mag daar nog twee minuten warmdraaien (lees: olie rondpompen zodat de boel niet droogstaat) bijtellen per keer :p

De auto stap ik zo in en rij ik weg. Kijkend naar de filedruk op dit traject denk ik dat ik 2 keer per week een minuut of tien trager ben door files, dan is die 14 minuten per dag dus langzamer (al zou ik natuurlijk een motor kunnen kopen waarmee je gelijk kan wegrijden...)
geloof dat rustig wegrijden beter is dan warmdraaien

-edit-
i stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:00:
[...]

Mag ik vragen hoeveel je voor de handkappen betaald hebt en waar je ze vandaan hebt? De styling van die kappen bevalt mij wel en past bij mijn motor :)
Heb ze bij een Italiaanse webshop gekocht (www.accessorimotostore.com). Had eerst bij een Nederlandse webshop gekeken, maar die reageerden maar niet op mijn mail over de benodigde montagekit. Was een gokje natuurlijk, ik kende de Italiaanse website niet.. Maarja, daarvoor hebben we Paypal (: en uiteindelijk nog goedkoper ook, iets van 90 € geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:01:
[...]

geloof dat rustig wegrijden beter is dan warmdraaien
Bij een 749 komt een deel van het blok bij schuin (op de sidestand) parkeren droog te staan, staat ook letterlijk in de handleiding dat het blok eerst twee minuten onbelast moet draaien om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pagani schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:05:
[...]

Bij een 749 komt een deel van het blok bij schuin (op de sidestand) parkeren droog te staan, staat ook letterlijk in de handleiding dat het blok eerst twee minuten onbelast moet draaien om die reden.
Zo'n motor hoef ik niet... :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:25:
[...]
Zo'n motor hoef ik niet... :X 8)7
Italiaans design ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
't is een feature (voor posers alvast) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:46
[...]

Mag dat onbelast draaien dan ook wel op de zijstandaard of moet je er 2 minuten op zitten om hem recht te houden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
[...]

Bij de GSX1400 staat hij er inderdaad ook bekend om. Daarom is het ook niet vreemd dat ze aan de rechterkant van het blok ratelen.. Daarom zet ik hem altijd op de bok, en start ik hem ook op de bok. Daarna pas wegrijden :)

Ik heb nu overigens een ratelend geluid uit de demper.. Je zou bijna denken dat er een schroefje in zit. Hoe kan ik dit het beste controleren? Volgens mij is het een volledig gesloten systeem van Yoshi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
phYzar schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:56:
[...]

Mag dat onbelast draaien dan ook wel op de zijstandaard of moet je er 2 minuten op zitten om hem recht te houden? :P
Dat mag gelukkig op de zijstandaard :)

Ach ja, goed excuus om twee minuten nog eens goed naar de motor te kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
pagani schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:06:
[...]

Dat mag gelukkig op de zijstandaard :)

Ach ja, goed excuus om twee minuten nog eens goed naar de motor te kijken :+
Beetje keuvelen met de maten, peukje erbij, fluiten naar de meisjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:08:
[...]

Beetje keuvelen met de maten, peukje erbij, fluiten naar de meisjes ;)
Remote starter inbouwen, dan issie warm en doorgeolie'd als je buiten komt 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:10:
[...]

Tweaker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:10:
[...]

Of gewoon je motor starten en je dan aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23

Wootlock

Evilution

[...]

[afbeelding]
Een striple met handkappen :D
Dat ziet er grappig uit.

Mijn striple gaat volgende week weer in wintermodus en dan is de vraag of ik er volgend jaar nog op ga rijden of dat ik hem toch ga inleveren voor die Z900 of Z1000R (afhankelijk van wat ze gaan kosten :+ )

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wootlock schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:18:
[...]

Een striple met handkappen :D
Dat ziet er grappig uit.

Mijn striple gaat volgende week weer in wintermodus en dan is de vraag of ik er volgend jaar nog op ga rijden of dat ik hem toch ga inleveren voor die Z900 of Z1000R (afhankelijk van wat ze gaan kosten :+ )
Ziet er wel leuk uit he!

Vind de z900 ook erg mooi, maar ik denk dat ik mijne alleen zou vervangen door een z1000sx of een Duke 790. Voor meer tour of meer hooligan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:12:
[...]
Ga binnenkort zo'n ART4 beugel met keilbouten in de muur in de voortuin laten zetten, dan is de kans dat ze hem meenemen toch weer wat kleiner.
Ik heb het onderstaande aan de muur hangen. Het ziet er misschien niet heel sterk uit, maar met alle kracht is er geen beweging in te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v74bFL26s33rmfYS1DgSKPOt/medium.jpg
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:29:
[...]

QFT, plus volgens mij de enige sportmachine met standaard instelbare voetsteunen, geloof dat je zelfs instel opties hebt op de clip ons
De clipons zijn instelbaar, maar zelfs het subframe kan omhoog en omlaag :) Met het subframe omhoog kan je als je 1.70 bent niet meer met de voeten bij de grond, maar voor 1.80 of langer is het ideaal.
kazzzdafke schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:12:
[...]

Brrrr, ik heb liever geen doeken op mijn motor.
Het houdt net het vocht op de motor, toch? Kans op condens en dus roestvorming.
De mijne staat gewoon in het tuinhuis (wat wel geïsoleerd is maar ook niet meer dan dat) en af en toe ga ik eens met een doekje erover (1x per maand) voor het stof ofzo. Laat dat ding lekker ademen.
Batterij heb ik gewoon aan de druppelader. Zie geen reden om die eruit te halen. Zo blijft de batterij van het alarm ook nog in orde.
Die dekens ademen gewoon. Heb er nog nooit condens onder gezien. Iets van plastic is niet handig, maar dekens zoals deze houden geen vocht vast.

Ik zie geen reden om de accu in de motor te houden, helemaal als het gaat vriezen. De motor heeft geen alarm dus heb de accu liever die paar maanden binnen staan aan de druppellader.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 14-11-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:31:
Ik heb het onderstaande aan de muur hangen. Het ziet er misschien niet heel sterk uit, maar met alle kracht is er geen beweging in te krijgen.
[afbeelding]
Ik ga voor zoiets:

https://www.motoportbreda.../Motoport/Products/034430

en dat dan in de muur laten verankeren op de meest stevige methode.
Daardoor komt een ART4/5 kettingslot.

(en dan uiteraard, om het af te maken, voortaan het tuinhekje dichtdoen (1 centimeter dik en 80 centimeter hoog hout van de hornbach met een verroeste schuifsluiting en een enigzins verzakt scharnier, dus extra lastig opendoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:39:
[...]

Ik ga voor zoiets:

(en dan uiteraard, om het af te maken, voortaan het tuinhekje dichtdoen (1 centimeter dik en 80 centimeter hoog hout van de hornbach met een verroeste schuifsluiting en een enigzins verzakt scharnier, dus extra lastig opendoen)
Geld over? :+

Doet hetzelfde en kost niet eens de helft: https://www.slotenspeciaalzaak.nl/sxp-art4-grondanker.html
Zelf heb ik deze, ook wel fijn ding, lekker grote opening voor het ketting slot. Zou wel als advies geven, mocht je deze nemen, om een kunststof of metalen plaatje tegen de muur aan te plakken voor je het anker monteert. De hoes (of hoe zo'n ding ook heet) rond de ketting vindt het schuren langs de muur niet zo fijn : https://www.slotenspeciaa...muuranker-vloeranker.html

Edit: nadeel van zowel die SXP als de Abus ankers: de schroeven zijn, behalve de kogellager in de inbus, niet of nauwelijks beschermd tegen openmaken. Aan de andere kant, zie mijn eerdere rant, ketting blijft zwakke punt.

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 14-11-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:54:
[...]

Doet hetzelfde en kost niet eens de helft: https://www.slotenspeciaalzaak.nl/sxp-art4-grondanker.html
Zelf heb ik deze, ook wel fijn ding, lekker grote opening voor het ketting slot. Zou wel als advies geven, mocht je deze nemen, om een kunststof of metalen plaatje tegen de muur aan te plakken voor je het anker monteert. De hoes (of hoe zo'n ding ook heet) rond de ketting vindt het schuren langs de muur niet zo fijn : https://www.slotenspeciaa...muuranker-vloeranker.html

Edit: nadeel van zowel die SXP als de Abus ankers: de schroeven zijn, behalve de kogellager in de inbus, niet of nauwelijks beschermd tegen openmaken. Aan de andere kant, zie mijn eerdere rant, ketting blijft zwakke punt.
Verrek, daar zit nogal een prijsverschil tussen :o.

Dat anker wat PilatuS laat zien heeft ook maar 'gewoon' bouten in de muur zitten.
Overigens zou ik dat probleem niet moeten hebben als ik het chemisch laat verankeren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:39:
[...]

Ik ga voor zoiets:

Een nadeel aan een grondanker is dat het slot op de grond ligt. Met een betonschaar is ieder slot binnen 1 minuut door. Als je de betonschaar op de grond kan leggen kan je met je benen druk zetten wat het heel makkelijk maakt. Als het slot in de lucht hangt word het gelijk een heel stuk moeilijker. Daarom heb ik het aan de muur hangen. Er is geen mogelijkeheid om het slot op de grond te krijgen bij mij.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje.

Bij mij zitten de bouten inderdaad in de muur alleen zijn alle koppen verpest. Dan kan je ze natuurlijk nog wel los krijgen maar dan moet je ze 1 voor 1 met een slijptol er af halen. Wat ik aan de muur heb hangen is dan ook wel een hobbyprojectje van een paar euro met spullen die over waren.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 14-11-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:05:
[...]

Een nadeel aan een grondanker is dat het slot op de grond ligt. Met een betonschaar is ieder slot binnen 1 minuut door. Als je de betonschaar op de grond kan leggen kan je met je benen druk zetten wat het heel makkelijk maakt. Als het slot in de lucht hangt word het gelijk een heel stuk moeilijker. Daarom heb ik het aan de muur hangen.
Ik zie niet in waarom ik zo'n grondanker niet ook in de muur zou kunnen (laten) monteren? En dan hoog genoeg, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:07:
[...]

Ik zie niet in waarom ik zo'n grondanker niet ook in de muur zou kunnen (laten) monteren? En dan hoog genoeg, natuurlijk.
Als je die mogelijkheid hebt, zeker doen. Op de grond hebben ze helaas vrij weinig nut, hoog aan de muur een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:07:
[...]

Tuurlijk, kan gewoon in de muur.

Let met die keil bouten wel ff op dat je ze niet te dicht bij de rand van je muur monteert. Er staat flinke druk op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, die ART4 kettingen zijn dus gewoon zo zacht als boter met de juiste betonschaar.

Het moet toch mogelijk zijn om een ketting te kopen die zo hard is dat je er met een betonschaar niet meer doorheen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-10 13:15
noes schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:54:
[...]

Vond het ook al prijzig :o
Dan kun je beter bij de plaatselijke ijzerboer een dingetje laten lassen.

Overigens schijnt een beugelslot (niet handig voor onderweg maar wel leuk voor thuis) het lastigst door te knippen van alle sloten (zit ook wat hoger e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Potato42 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:22:
[...]

Vond het ook al prijzig :o
Dan kun je beter bij de plaatselijke ijzerboer een dingetje laten lassen.

Overigens schijnt een beugelslot (niet handig voor onderweg maar wel leuk voor thuis) het lastigst door te knippen van alle sloten (zit ook wat hoger e.d.)
Dat lees ik ook inderdaad. Zo'n U-vorm beugelslot is blijkbaar nog makkelijker te verharden dan een serie met links die een ketting moeten vormen, en de beste zouden vrijwel immuun zijn voor betonscharen. Nadeel is dat ik de motor dan wel heel dicht tegen de muur moet kunnen zetten om hem aan een muurbeugel vast te maken met zo'n klein beugeltje.

- edit -

Deze gasten lijken een ketting + slot te maken dat 'bolt cutter proof' is...

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-11-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:19:
[...]

Ok, die ART4 kettingen zijn dus gewoon zo zacht als boter met de juiste betonschaar.

Het moet toch mogelijk zijn om een ketting te kopen die zo hard is dat je er met een betonschaar niet meer doorheen komt?
Alles is te kraken. Het enige wat je kan doen is tijd winnen of het zo lastig maken dat ze liever iets jatten wat makkelijker mee te nemen is. Of een motor hebben die zodanig lelijk is dat niemand hem wil hebben :P

Een hele hoop sloten zijn ook nog gevoelig voor superkoelen. Genoeg soorten sloten kunnen er niet tegen als ze -150 zijn, dan is een tikje met een hamer genoeg om of van een schakel 100 stukjes te maken.

Het beste wat je kan doen is er voor zorgen dat vrijwel niemand weet dat de motor er is. Dus niet voor een garagebox of op de oprit de motor gaan wassen terwijl iedereen die langs loopt het kan zien. Mijn motor gaat altijd zo snel mogelijk de garage in en als ik iets van wassen over onderhoud doe is dat niet aan de weg.

Als je een niet al te dure speciale motor hebt is redelijke beveiliging meestal wel voldoende. Het is de moeite niet waard een motor van 2.000 euro te stelen die een paar 100 euro opbrengt. Meestal zijn het toch de motoren van 6.000 euro of meer die gejat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:44:
[...]

Alles is te kraken. Het enige wat je kan doen is tijd winnen of het zo lastig maken dat ze liever iets jatten wat makkelijker mee te nemen is. Of een motor hebben die zodanig lelijk is dat niemand hem wil hebben :P

Een hele hoop sloten zijn ook nog gevoelig voor superkoelen. Genoeg soorten sloten kunnen er niet tegen als ze -150 zijn, dan is een tikje met een hamer genoeg om of van een schakel 100 stukjes te maken.

Het beste wat je kan doen is er voor zorgen dat vrijwel niemand weet dat de motor er is. Dus niet voor een garagebox of op de oprit de motor gaan wassen terwijl iedereen die langs loopt het kan zien. Mijn motor gaat altijd zo snel mogelijk de garage in en als ik iets van wassen over onderhoud doe is dat niet aan de weg.

Als je een niet al te dure speciale motor hebt is redelijke beveiliging meestal wel voldoende. Het is de moeite niet waard een motor van 2.000 euro te stelen die een paar 100 euro opbrengt. Meestal zijn het toch de motoren van 6.000 euro of meer die gejat worden.
Security through obscurity, dus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:24:
[...]

Dat lees ik ook inderdaad. Zo'n U-vorm beugelslot is blijkbaar nog makkelijker te verharden dan een serie met links die een ketting moeten vormen, en de beste zouden vrijwel immuun zijn voor betonscharen. Nadeel is dat ik de motor dan wel heel dicht tegen de muur moet kunnen zetten om hem aan een muurbeugel vast te maken met zo'n klein beugeltje.

- edit -

Deze gasten lijken een ketting + slot te maken dat 'bolt cutter proof' is...

[video]
Je kunt natuurlijk ook het beugelslot met een beugelslot aan het anker maken als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:44:

Mijn achterom is moeilijk te bereiken (niet onmogelijk, maar het kost makkelijk een kwartier extra om binnen/buiten te komen met zo'n bakbeest, als hij al door de poort past) dus ik had eigenlijk gedacht om dat alleen voor vakanties te overwegen (en dan nog moet hij daar buiten staan want schuur is te klein).

Voor dagelijks stallen (laten we zeggen dat hij om de dag gebruikt gaat worden) wilde ik simpelweg mijn voortuin gebruiken, maar dan dus wel met een stevige beveiliging. En eventueel een camera erop. Ik woon gewoon aan de straat, maar wel met een betegelde voortuin met een houten hek erom.

De motor die ik ga kopen is niet zozeer waardevol qua oud ijzer, maar wel qua zeldzaamheid, dus ik vind het lastig in te schatten of hij jatgevoelig is. Ik weet wel dat er qua auto inbraken weinig voorkomt bij ons in de wijk (het is dan ook een volksbuurtje, iets met eigen nest bevuilen gok ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:16:
[...]

Mijn achterom is moeilijk te bereiken (niet onmogelijk, maar het kost makkelijk een kwartier extra om binnen/buiten te komen met zo'n bakbeest, als hij al door de poort past) dus ik had eigenlijk gedacht om dat alleen voor vakanties te overwegen (en dan nog moet hij daar buiten staan want schuur is te klein).

Voor dagelijks stallen (laten we zeggen dat hij om de dag gebruikt gaat worden) wilde ik simpelweg mijn voortuin gebruiken, maar dan dus wel met een stevige beveiliging. En eventueel een camera erop. Ik woon gewoon aan de straat, maar wel met een betegelde voortuin met een houten hek erom.

De motor die ik ga kopen is niet zozeer waardevol qua oud ijzer, maar wel qua zeldzaamheid, dus ik vind het lastig in te schatten of hij jatgevoelig is. Ik weet wel dat er qua auto inbraken weinig voorkomt bij ons in de wijk (het is dan ook een volksbuurtje, iets met eigen nest bevuilen gok ik zo).
Zoiets kan ook, dan weten ze ook niet wat er staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/752323/542da10498cf2a84fe76a87c5c4b285d

Kun je ook nog mooi een plankje ophangen om je bus kettingvet weg te zetten en een haakje voor je motorhoes.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 14-11-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Motoren onder de 2.000 euro worden meestal gejat voor joyriden als ze gejat worden. Om geld aan te verdienen zijn ze gewoon niet interessant voor dieven, die stelen wel een motor waar ze wel wat aan verdienen.

Ik denk dat in jouw geval een grond of muuranker voldoende is. Het hangt sowieso ook wel af van waar je woont. Er zijn plekken waar er veel meer risico is dan op andere plekken. Hier vlak bij mij staat een Honda buiten onder een hoes die nergens aan vast staat. De waarde van de motor schat ik op 3.000 tot 4.000 euro en deze motor staat er al jaren terwijl ie heel makkelijk te jatten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:30:
Motoren onder de 2.000 euro worden meestal gejat voor joyriden als ze gejat worden. Om geld aan te verdienen zijn ze gewoon niet interessant voor dieven, die stelen wel een motor waar ze wel wat aan verdienen.

Ik denk dat in jouw geval een grond of muuranker voldoende is. Het hangt sowieso ook wel af van waar je woont. Er zijn plekken waar er veel meer risico is dan op andere plekken. Hier vlak bij mij staat een Honda buiten onder een hoes die nergens aan vast staat. De waarde van de motor schat ik op 3.000 tot 4.000 euro en deze motor staat er al jaren terwijl ie heel makkelijk te jatten is.
Daar ga ik dan in ieder geval mee beginnen, plus een goede verzekering. En een camera op de voortuin met automatische verlichting (ook handig voor die lastige buurtkinderen die nog wel eens ongein willen uithalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Ik zit ook nog te twijfelen hoe ik mijn motor veilig kan neer zetten. Heb een maisonnet boven woning, zonder voortuin of achtertuin. Nou is het wel een soort hof met een pleintje waar die nu staat, maar wel langs een doodlopende straat naar een goed bezochte supermarkt. Heb nu een beugel schijfslot op voorwiel en een zwaardere slot met van die stale pijpen voor het achterwiel.

Als er niet gigantisch veel wind staat gooi ik er een hoes overheen, maar bij veel wind gaat de motor met hoes teveel wind vangen. Zag in een andere soortgelijke straat al eens een motor omwaaien hierdoor.

Kan nog bij VVE/gemeente informeren, maar denk niet dat ze zo'n fan zijn als ik een beugel in de grond zet om hem daar aan vast te maken.

Iemand in een soortgelijke situatie met een goede oplossing? Gaat om een oranje 2016 Versys 650 dus opvallende fiets.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.