Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.265 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:31

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:36:
[...]

Autocorrect, en couldn't be assed.

[...]

Ah, da's mooi. Dan kan ik dus in feite vanaf zaterdag al voor beide oefenen, dan moet het wel goedkomen.
Ga ik proberen een plekje in het voorjaar, zo vroeg mogelijk, te bemachtigen. Hopen dat het niet ijzelt op mijn examendagen :+.
Houd er wel rekening mee dat je eerst je AVB moet halen voordat je AVD examen mag doen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Secsytime schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:46:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je eerst je AVB moet halen voordat je AVD examen mag doen.
Ja die snap ik, het ging me alleen om het lessen ervoor.

Verwijderd

Iemand ervaring met de shark skwal helm?
Schijnt redelijk stil te zijn, standaard pinlock inclusief vizier, zonnevizier en de leds als leuke gimmick (al zal het wel ook opvallen in het donker)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:36:
[...]

Autocorrect, en couldn't be assed.

[...]

Ah, da's mooi. Dan kan ik dus in feite vanaf zaterdag al voor beide oefenen, dan moet het wel goedkomen.
Ga ik proberen een plekje in het voorjaar, zo vroeg mogelijk, te bemachtigen. Hopen dat het niet ijzelt op mijn examendagen :+.
Is ook wel lekker, even uitwaaien na die oefeningen op het parkeerterrein. Vooral afgelopen zomer. Zo doe je inderdaad al wegervaring op tijdens je AVB lessen. Wij reden altijd naar een parkeerplaats voor de lessen, soms via de snelweg, soms via een buitenweg en soms moesten we tanken.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:31

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:48:
[...]

Als je een autorijbewijs hebt, verwacht ik niet dat je voor de AVD veel lessen nodig zult hebben.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:04:
[...]

Da's prachtig, maar het AVB oefen terrein ligt welgeteld 500 meter in één lange rechte weg van de rijschool vandaan :P.
Als het heel dichtbij is zal je vast wat extra rijden. Voor mij was het iets van 15km verder op, dus genoeg tijd om op de weg te rijden.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:48:
Vergeet de nM niet... dat zorgt nl voor de eerste echte trekkracht..
Nano-mega? Nm zeker? ;)
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:48:
[...]

Je had het ook over het reserveren van je examen.. mocht je AVB niet in een keer halen dan heb je een probleem als AVD al gereserveerd is.

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2016 21:19 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:54:
Schijnt redelijk stil te zijn, standaard pinlock inclusief vizier, zonnevizier en de leds als leuke gimmick (al zal het wel ook opvallen in het donker)
Fijne helm, maar stil zou ik hem niet noemen.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:13:
[...]

Nano-mega? Nm zeker? ;)

[...]

Je had het ook over het reserveren van je examen.. mocht je AVB niet in een keer halen dan heb je een probleem als AVD al gereserveerd is.
Goed punt, even niet over gedacht :D.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:19:
[...]

Fijne helm, maar stil zou ik hem niet noemen.
Storende hoeveelheid geluid, of gewoon normaal zoals bij de meeste helmen?

Heb hem maar gewoon besteld, aangezien de oude helm die ik nu gebruik echt onmiddelijk beslaat, en toch aan vervanging toewas. Laatst tijdens het lessen een uur met het vizier open gereden in de regen zodat ik iets zag, boven de 60 km/u begon dat toch zeer vervelend te worden...

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:42:
[...]

Storende hoeveelheid geluid, of gewoon normaal zoals bij de meeste helmen?

Heb hem maar gewoon besteld, aangezien de oude helm die ik nu gebruik echt onmiddelijk beslaat, en toch aan vervanging toewas. Laatst tijdens het lessen een uur met het vizier open gereden in de regen zodat ik iets zag, boven de 60 km/u begon dat toch zeer vervelend te worden...
Zit wel in het luide gedeelte van de markt denk ik. Heb er weinig op gehad met rijden.

Ik zou overigens nooit een helm online bestellen. Die pasvorm komt mij veel te nauw en er zit onwijs veel verschil tussen merken.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:20:
[...]

Goed punt, even niet over gedacht :D.
Sowieso, is dit niet iets wat je beter aan je instructeur over kunt laten? Je kunt zelf wel vinden dat je er dan-en-dan klaar voor bent, maar hij/zij kan dat natuurlijk veel beter inschatten en heeft waarschijnlijk ook wel kortere lijntjes met het CBR.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Icephase schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:13:
[...]

Sowieso, is dit niet iets wat je beter aan je instructeur over kunt laten? Je kunt zelf wel vinden dat je er dan-en-dan klaar voor bent, maar hij/zij kan dat natuurlijk veel beter inschatten en heeft waarschijnlijk ook wel kortere lijntjes met het CBR.
Ja, ga ik ook aan hem overlaten zaterdag.

• Erapaz
De enige ervaring die ik heb is dat ik hem niet paste helaas. Dat is dus meteen de tip, ga passen. Bij AGV zat ik bijvoorbeeld tussen een M en een L in, niet handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:26
Ondertussen al wel duidelijk + dat het de fout van autocorrect was :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ik ben toch niet de enige die hem een staatsmongool vind?
Nee, ik vind het ook een kneus. Op een oud rag ding continu dezelfde run doen om de pegs te kunnen schaven.

Doet me denken aan MaxWrist. Ook niet echt leuk met z'n domme wheelies, maar hij doet nog wat aan video editting :z
YouTube: Max Wrist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Wel weer een leuke nieuwe term geleerd deze week: Staatsmongool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
Rody schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:23:
[...]

Nee, ik vind het ook een kneus. Op een oud rag ding continu dezelfde run doen om de pegs te kunnen schaven.

Doet me denken aan MaxWrist. Ook niet echt leuk met z'n domme wheelies, maar hij doet nog wat aan video editting :z
YouTube: Max Wrist
Vind schaaf beter als MaxWrist. Dat is een echte mongool die geen rekening houd met iedereen op de weg.
Schaaf is een stuk tammer en edit niet alles kapot naar alleen de "stoere" stukjes (zoals wheelies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Ik heb hem, vindt m wel luid maar heb weinig referentie materiaal. voor de rest hele fijne helm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

"These guys are practising for a track race and that one guy is practising for the Isle of Man race" :+
Die gast die ze inhaalt, MrWillemdr, is een Nederlander btw. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door caesar1000 op 11-11-2016 11:53 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind Schaaf af en toe wel aardig om te zien maar op een gegeven moment ken ik de wegen daar wel. Leuker vind ik Royal Jordanian. Zijn filmpjes zijn vrij clean, zonder irritante semi-grappige popups en ook stil omdat hij weinig zegt :P Daarnaast is hij over het algemeen erg beleefd en ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe hij door het drukke verkeer filtert en de straten van London zijn altijd wel interessant.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Speciaal voor caesar1000

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Dank, dank! Kreeg laatst ook al de vraag of mijn volgende vakantie toevallig richting Mattighofen was. :D

Ook wel benieuwd hoe het proces in India eruit ziet. Zijn maar weinig foto's en geen video's van te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/Duke-390-Production-India.jpg

KTM heeft trouwens recentelijk ook hun nieuwe Factory Racing gebouw geopend. Leuk gebouwtje. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2016/10/KTM-Motorsport-Building-2016.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:15:
[...]

Dank, dank! Kreeg laatst ook al de vraag of mijn volgende vakantie toevallig richting Mattighofen was. :D
Da's voor jou inderdaad wat makkelijker dan voor mij :( :D klik

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:38
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:04:
[...]

Da's prachtig, maar het AVB oefen terrein ligt welgeteld 500 meter in één lange rechte weg van de rijschool vandaan :P.
Ga jij toevallig in Goes lessen? bij mij was het ongeveer dezelfde afstand, alleen met een afslag bij de baxshop ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:30:
[...]

De enige ervaring die ik heb is dat ik hem niet paste helaas. Dat is dus meteen de tip, ga passen. Bij AGV zat ik bijvoorbeeld tussen een M en een L in, niet handig dus.
Nee snap ik, maar heb helaas geen tijd om langs de winkels te gaan aankomende 2/3 weken, doordeweeks school op openingstijden en in het weekend beide dagen werken ^^. Maar tot nu toe 2 helmen maat m gehad, en in de winkel paar gepast ook allemaal m, dus we gaan het zien. Anders gaat ie gewoon weer retour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

De meeste zaken hebben ook een koopavond hoor :D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

mr_zippey schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:51:
[...]

Ga jij toevallig in Goes lessen? bij mij was het ongeveer dezelfde afstand, alleen met een afslag bij de baxshop ;)
Breda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:56
Ik wil binnenkort ook beginnen met motorrijles. Heb nog nooit op een ander evenwichtsvoertuig gezeten dan een fiets :D Hoe moeilijk is het om alles onder de knie te krijgen en wat is iets wat slim is om te weten voordat ik begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mamorunl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:55:
Ik wil binnenkort ook beginnen met motorrijles. Heb nog nooit op een ander evenwichtsvoertuig gezeten dan een fiets :D Hoe moeilijk is het om alles onder de knie te krijgen en wat is iets wat slim is om te weten voordat ik begin?
Het verschil is dat zo'n ding wat zwaarder is dan een fiets en dat je niet zelf hoeft te trappen. Zaken als sturen gaat exact hetzelfde als op een fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Helemaal niets, want je leert het tijdens het lessen ;)

Even zonder gekkigheid aan iedereen die wil lessen en zichzelf helemaal gek zit te maken. Het heet niet voor niets LESSEN. Toen ik begon had ik ook alleen gefietst. Je stapt op, schakelt misschien twee keer verkeerd en de rest gaat vanzelf. Zit jezelf niet zo bang te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
lolgast schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:59:
Helemaal niets, want je leert het tijdens het lessen ;)

Even zonder gekkigheid aan iedereen die wil lessen en zichzelf helemaal gek zit te maken. Het heet niet voor niets LESSEN. Toen ik begon had ik ook alleen gefietst. Je stapt op, schakelt misschien twee keer verkeerd en de rest gaat vanzelf. Zit jezelf niet zo bang te maken :+
Ik maak me ook absoluut niet bang, maar zoek naar pointers zodat het me niet teveel geld gaat kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: YouTube: Lessons and Advanced Lessons

Video's van een Engelse motorrijinstructeur :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

tdw schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:49:
[...]

Da's voor jou inderdaad wat makkelijker dan voor mij :( :D klik
Kunt altijd de fabrieken van Honda, Kawasaki, Suzuki of Yamaha bezoeken. :+
mamorunl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:00:
[...]

Ik maak me ook absoluut niet bang, maar zoek naar pointers zodat het me niet teveel geld gaat kosten :D
Heb je al een autorijbewijs op zak? Iets van technische kennis wat betreft motorvoertuigen/onderhoud?
Misschien ook goed om een beetje het topic/voorgaand topic door de lezen/zoeken omdat er veel nuttige info staat. Zoek bijvoorbeeld op lessen of tips. ;)

Verder een lijstje met benodigde spullen samengesteld met voorgaande posts:

Essentieel:
  • Helm
  • Broek
  • Jas
  • Handschoenen
  • Laarzen
Handig voor als je eenmaal een eigen motor hebt:
  • Balaclava
  • Druppellader
  • Motorhoes
  • Gehoorprotectie
  • Telefoonhouder en lader
  • Kettingspray
  • Luchtpompje (en meter als die niet ingebouwd zit)
Dit heb je allemaal eigenlijk pas nodig als je eenmaal je rijbewijs hebt en met een eigen motor gaat rondrijden. Helm en handschoenen zijn wel fijn om zelf te bezitten tijdens het lessen.

[ Voor 20% gewijzigd door caesar1000 op 11-11-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mamorunl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:55:
Voordeel is dat je nog geen slechte gewoontes hebt aangeleerd.... Zelfs als je vroeger brommer hebt gereden, heb je slechte gewoontes aangeleerd.
Vooral niet stressen, geniet er van, laat je de lesmotor vallen, "tja het is lessen, en dat zal vaker gebeurd zijn".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Deze filmpjes hebben mij wel geholpen om inzicht te krijgen waar de examinator op let (dit is de eerste):

Helaas pas 1 dag voor mijn examen tegengekomen, het heeft me in ieder geval het gevoel gegeven dat ik die dag nog wat voorbereiding voor mijn examen kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:07:
[...]

Waar staan die dan? :D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
[...]

minimaal tussen de 900 en 1400 voor je cursus incl examens

minimaal tussen 400 en 800 voor helm en kleding (dan moet je ook 2de hands zoeken)
In ieder geval ook lekker zuidelijk ;) het is er veel te mooi weer voor vandaag..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Potverdrie, wat is het mooi weer buiten! Ik had beter met de motor naar werk moeten gaan vandaag ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
Vrijdag schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:38:
Potverdrie, wat is het mooi weer buiten! Ik had beter met de motor naar werk moeten gaan vandaag ;(
Zometeen lekker warm in de file staan is toch ook leuk :+ Ben zelf ook met de auto vandaag even geen zin om me pak aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
Het is inderdaad lekker weer vandaag en ben blij dat ik met de motor ben naar me werk. Maarja, op het werk zit je heel de dag achter je bureau dus dat wordt zometeen een blokkie om met de terugreis naar huis :D

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Ergens in Japan. Dichterbij ga je het niet krijgen of je moet naar Chinese merken gaan kijken. :+

Kan wel mooi weer zijn aka een zonnetje, het is weer donker als ik om 17:00 klaar ben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
caesar1000 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:07:
[...]

[...]

Heb je al een autorijbewijs op zak? Iets van technische kennis wat betreft motorvoertuigen/onderhoud?
Misschien ook goed om een beetje het topic/voorgaand topic door de lezen/zoeken omdat er veel nuttige info staat. Zoek bijvoorbeeld op lessen of tips. ;)

Verder een lijstje met benodigde spullen samengesteld met voorgaande posts:

Essentieel:
  • Helm
  • Broek
  • Jas
  • Handschoenen
  • Laarzen
Handig voor als je eenmaal een eigen motor hebt:
  • Balaclava
  • Druppellader
  • Motorhoes
  • Gehoorprotectie
  • Telefoonhouder en lader
  • Kettingspray
  • Luchtpompje (en meter als die niet ingebouwd zit)
Dit heb je allemaal eigenlijk pas nodig als je eenmaal je rijbewijs hebt en met een eigen motor gaat rondrijden. Helm en handschoenen zijn wel fijn om zelf te bezitten tijdens het lessen.
Bedankt voor de lijst :-) In Januari zijn hier in de buurt weer wat beurzen, dus ga ik daar even rondneuzen :-) Ik heb al zo'n 5 á 6 jaren mijn B rijbewijs en sinds een jaar of twee ook C, waarvoor je wat technische kennis moet hebben, maar niet een technische (lees: autotechniek) opleiding gehad.
Erapaz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:20:
[...]

Deze filmpjes hebben mij wel geholpen om inzicht te krijgen waar de examinator op let (dit is de eerste):

[video]

Helaas pas 1 dag voor mijn examen tegengekomen, het heeft me in ieder geval het gevoel gegeven dat ik die dag nog wat voorbereiding voor mijn examen kon doen.
Dit soort filmpjes staan mij ook altijd wel aan :-) Ik ga hem bekijken en op zoek naar meer, bedankt! :D
mr_zippey schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:35:
[...]

minimaal tussen de 900 en 1400 voor je cursus incl examens

minimaal tussen 400 en 800 voor helm en kleding (dan moet je ook 2de hands zoeken)

[...]

In ieder geval ook lekker zuidelijk ;) het is er veel te mooi weer voor vandaag..
Lekker prijzig, maar ja, je moet er wat voor overhebben he :D

Dank allen voor de reacties. Ik ga nog een beetje bijsparen en dan waarschijnlijk rond februari/maart beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Het zal aan mij liggen, maar toen ik in een heel ver verleden mijn A wilde halen, maakte het me totaal niet uit wat het ging kosten.
Ik moest dat rijbewijs koste wat kost hebben, maar wel veilig. Dus eigen goede kleding, Helm, handschoenen en laarzen.
Het aantal lessen werd bepaald door de rijschool, lijkt me ook logisch.

Volgens mij gaat het erom dat we zo veilig mogelijk de weg op gestuurd worden.maar ik kan het mis hebben....
Kijk dat je probeert je budget zo laag mogelijk te houden snap ik, maar als ik hier af en toe bedragen voorbij zie komen waar mensen perse een goed onderhouden motor voor willen hebben, of erger nog een helm. Ik snap het niet helemaal, zeker wat die helm betreft, ga passen en zorg dat je een goedpassende helm hebt, maat 1 is nergens hetzelfde, laat staan de pasvorm. Enne de laatste keer dat ik in de spiegel keek had ik maar 1 hoofd.....

Misschien kom ik over als een ouwe zeikerd , maar voor mij telt mijn veiligheid en die van anderen zwaarder dan mijn budget. Heb ik het geld nu niet, dan maar doorsparen... just my 2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@fivepack. Ben het met je eens. Doe het goed of doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Aye Aye

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Absoluut, maar als ik wat geld kan besparen op mijn lessen door goed voorbereid te zijn (wat ik ook heb gedaan met de auto door een simulator) dan vind ik dat voor mezelf altijd een plus-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mamorunl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:51:
Absoluut, maar als ik wat geld kan besparen op mijn lessen door goed voorbereid te zijn (wat ik ook heb gedaan met de auto door een simulator) dan vind ik dat voor mezelf altijd een plus-punt.
Je moet ook oppassen dat je niet teveel leest en teveel invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat sowieso aan te raden is, is Twist of the Wrist. En dan vooral het deel over overlevingsreacties. Eigenlijk verplicht voor iedere motorrijder vind ik. Aan de andere kant krijg je ook veel van deze dingen te horen als je gaat lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
@pilatus, helemaal eens.

Wat heel veel beginners met een, in mijn ogen te, klein budget vaak niet in de gaten hebben of gemakshalve vergeten, die goed onderhouden goedkope motor heeft wel onderhoud nodig. En over het algemeen niet veel duurder dan bij 4 wielen. Maar wel vaker , bij mij gaat er per jaar bijna een set banden doorheen, zware fjr.... En das wel elke keer ongeveer 300 euro.
En dan de rest nog om het leuk te maken en veilig te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

mamorunl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:54:
[...]
Bedankt voor de lijst :-) In Januari zijn hier in de buurt weer wat beurzen, dus ga ik daar even rondneuzen :-) Ik heb al zo'n 5 á 6 jaren mijn B rijbewijs en sinds een jaar of twee ook C, waarvoor je wat technische kennis moet hebben, maar niet een technische (lees: autotechniek) opleiding gehad.
[...]
Misschien nog wat op de beurs te vinden, maar als je een beetje rondkijkt bij de koopjeshoek van een motorzaak denk ik dat je ook wel goede deals kunt vinden. En 2e hands is natuurlijk ook een optie.
Wat betreft helm iig voor een nieuwe gaan. Je weet nooit wat er mee gebeurt is als je hem 2e hands koopt.

Met technische kennis bedoelde ik meer dingen als banden, ketting enz. Als je ook C hebt denk ik dat je ook wel het belang van een goed onderhouden voertuig inziet dus dat is mooi. ;)
fivepack schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:28:
@pilatus, helemaal eens.

Wat heel veel beginners met een, in mijn ogen te, klein budget vaak niet in de gaten hebben of gemakshalve vergeten, die goed onderhouden goedkope motor heeft wel onderhoud nodig. En over het algemeen niet veel duurder dan bij 4 wielen. Maar wel vaker , bij mij gaat er per jaar bijna een set banden doorheen, zware fjr.... En das wel elke keer ongeveer 300 euro.
En dan de rest nog om het leuk te maken en veilig te houden....
Zeker waar.

Mijn Duke had toen ik hem kocht netjes al het nodige onderhoud, al was dat alleen kettingspannen en de 5.000 km beurt, gehad. Nog een best lage km stand van onder de 10.000.

In mijn eerste 2.500 km die ik nu gereden heb, heb ik al €400 aan onderhoud gehad en daar komt binnenkort nog eens zo'n €200 bij vanwege de banden. Bij elkaar dus al gauw €600 in mijn eerste half jaar rijden met een motor die pas 10K km had. Dat geeft wel aan dat je zeker onderhoud ook niet moet vergeten.... :/

(Of het is gewoon omdat het een KTM is >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17

thijsco19

KTM 990 SMT

http://www.ad.nl/rotterda...-loods-schiedam~a457fa89/

Brand aan de nieuwportweg Schiedam, in het pand/naast waar motoport zit.
Schijnt dat het pand incusief motoport niet meer te redden is.

Hier een beter artikel.
http://www.mediatv.nl/nie...euwpoortweg-Schiedam.html

[ Voor 21% gewijzigd door thijsco19 op 11-11-2016 19:22 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:38:
You sure? :X

't Is -1,5 °C nu buiten. Zit ff wat te eten bij de Mac één afslag verder op de snelweg, maar was me toch koud.. 8)7

Toegegeven, dat was zonder balaklava, maar moet nog maar zien of 't zo wél te overleven is :P

Plus dat 't KNMI een code geel voor gladheid heeft afgegeven.. ;) Ff niet op vmax+30 over de snelweg vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Kan het kloppen dat mijn motor, sinds de eerste beurt op 1000km, amper olie heeft verbruikt? Zit nu op 9500km, en mijn olie niveau is als op onderstaande afbeelding. Kan dit kloppen? Het lijkt mij wel extreem weinig... Na de beurt zat het olie niveau net boven het blauwe lijntje. Ik heb het gemeten zoals in het boekje (motor goed warm rijden, min 5 mins laten staan en dan aflezen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1unHadJ.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:22:
[...]

You sure? :X

't Is -1,5 °C nu buiten. Zit ff wat te eten bij de Mac één afslag verder op de snelweg, maar was me toch koud.. 8)7

Toegegeven, dat was zonder balaklava, maar moet nog maar zien of 't zo wél te overleven is :P

Plus dat 't KNMI een code geel voor gladheid heeft afgegeven.. ;) Ff niet op vmax+30 over de snelweg vanavond..
Het was overdag toch best mooi. Helder, zonnig en wel fris maar als je niet op topsnelheid rijdt en over binnenweggetjes is het met deze temperaturen prima te doen. Helaas was ik met de trein en toen ik thuis was, was het alweer donker :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:26:
Kan het kloppen dat mijn motor, sinds de eerste beurt op 1000km, amper olie heeft verbruikt? Zit nu op 9500km, en mijn olie niveau is als op onderstaande afbeelding. Kan dit kloppen? Het lijkt mij wel extreem weinig... Na de beurt zat het olie niveau net boven het blauwe lijntje. Ik heb het gemeten zoals in het boekje (motor goed warm rijden, min 5 mins laten staan en dan aflezen)

[afbeelding]
Dat kan prima hoor. De Bandit die ik nu rij en nieuw heb gekocht verbruikt ook geen druppel olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:26:
Kan het kloppen dat mijn motor, sinds de eerste beurt op 1000km, amper olie heeft verbruikt?
Olieverbruik hangt heel erg van het blok af en hoe er mee gereden word. Mijn SV verbruikte behoorlijk wat, maar vooral als ik er flink mee in toeren ging. Als ik er rustig mee reed verbruikte ie niet heel veel. Mijn RC8 verbruikt alleen wat boven de 9.000 toeren. Normaal gesproken kom ik nooit boven de 9.000 uit en dan is het verbruik ook vrij laag, heel veel minder als bijvoorbeeld de SV. Toen wij een tijd terug bij de dyno waren en het blok een paar keer naar de begrenzer gegaan is heeft ie aardig wat verbruikt.

Bij de SV ging er bij iedere 4.000km wel een liter in. Bij de RC8 heb ik er in 5.000km misschien een halve liter in gedaan en het is normaal dat ie tot 10.000 wat olie verbruikt.

Een hoop 4 cilinders verbruiken niet of nauwelijks olie. Kan prima dat jouw blok ook veel minder verbruikt dan een V-Twin. Sowieso wel goed nieuws dat ie vrijwel niets verbruikt natuurlijk.

Edit: Heel simpel gezegt, hoe groter de zuiger is en hoe hoger de toeren, hoe hoger het verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 11-11-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
maar je kan toch niet goed voorbereiden met theorie als het om praktijklessen gaat?

Ik zie dat je een auto hebt. Wat je nog beter kan doen, is de examenroutes rijden (navraag bij je instructeur), maar dan met de auto. Gewoon zorgen dat je bekend bent met de buurten en routes/wegen, want je kan je meer focussen op het motorrijden en verkeer.

Bij mij was het een wereld van verschil. Vreemde gebieden reed ik als een drol, onzeker, focussen op borden en wegen, etc. Buurten waar ik opgegroeid ben, reed ik perfect. Instructeur kon het niet verklaren, maar ik wel :) Helaas waren de bekende buurten niet op examenroute dus ik heb nog aardig wat kilometers gemaakt met de auto om alle populaire wegen te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Rody schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:17:
[...]

maar je kan toch niet goed voorbereiden met theorie als het om praktijklessen gaat?

Ik zie dat je een auto hebt. Wat je nog beter kan doen, is de examenroutes rijden (navraag bij je instructeur), maar dan met de auto. Gewoon zorgen dat je bekend bent met de buurten en routes/wegen, want je kan je meer focussen op het motorrijden en verkeer.

Bij mij was het een wereld van verschil. Vreemde gebieden reed ik als een drol, onzeker, focussen op borden en wegen, etc. Buurten waar ik opgegroeid ben, reed ik perfect. Instructeur kon het niet verklaren, maar ik wel :) Helaas waren de bekende buurten niet op examenroute dus ik heb nog aardig wat kilometers gemaakt met de auto om alle populaire wegen te verkennen.
Je kan je zeker wel goed voorbereiden. Je krijgt dan niet de ervaring van praktijklessen, maar wel het theoriegedeelte. Voorbeeld: je moet blijkbaar over het schuine gedeelte van de pijlen op de weg rijden (in plaats van er recht over). Even geleerd dankzij een filmpje op de vorige pagina.

Met de auto is het makkelijker om alles wat beter te leren. Ik heb zo'n Logitech stuurwiel met schakelpook en zo. Dat in combinatie met een redelijke simulator, kan je nog best wel wat dingetjes oppikken. Inparkeren bijvoorbeeld. Je kunt je ook veel foute dingen aanleren, zoals supersnel schakelen omdat dat moet tijdens het racen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat je moet doen is niet het belangrijkste, waarom dat is is belangrijk. Filmpjes zijn leuk, rijden met een goede instructeur is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Ben ik de enige die ver vooruit kijken het allerbelangrijkste vind? Vooruit kijken + goed anticiperen dan komt het helemaal goed in onbekende gebieden.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Het is in mijn ogen niet mogelijk om een ding als belangrijkst te bestempelen. Er zijn zo veel dingen fout kunnen gaan tijdens het motorrijden. Alles is belangrijk. Vooruit kijken inderdaad, maar ook, niet boven je kunnen rijden. Zolang je met vertrouwen op de motor zit en je met je koppie alleen met motorrijden bezig bent, dan ben je volgens mij goed bezig en gaan al die zaken vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hamza schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:51:
Ben ik de enige die ver vooruit kijken het allerbelangrijkste vind? Vooruit kijken + goed anticiperen dan komt het helemaal goed in onbekende gebieden.
Niet het allerbelangrijkste maar zeker wel het moeilijkste om goed te doen.

In het begin gewoon accepteren dat je niet kan rijden. (je hebt een stemeltje met een A er op, dat zegt niets)
Begrijpen wat de basis is van het rijden en die rustig oefenen. (twist of the wrist schijnt dat mooi uit te leggen)

en niet vergeten
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0739/6727/products/Motorcycle_Keychain_never_fly_faster_than_your_angel_7c95165b-dbce-4bf4-bb7d-f307ce9ad089.jpg?v=1467206340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstand houden is nog zo iets wat je bij motorongelukken keer op keer fout ziet gaan. Bumperklevende motorrijders :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

caesar1000 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:51:
[...]

Ergens in Japan. Dichterbij ga je het niet krijgen of je moet naar Chinese merken gaan kijken. :+

Kan wel mooi weer zijn aka een zonnetje, het is weer donker als ik om 17:00 klaar ben. |:(
Mijn Honda Hornet is toch echt ergens in italië gebouwd. Het kan dus wel degelijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je bewust zijn van hetgeen er om je heen is, is de basis. Van daaruit kan je je machine bedienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Nou, eerste les is achter de rug :*).

Les 1

Vrouw en kinders kwamen laatste half uur ook even kijken, vandaar de foto.

Gedaan:

Snelle slalom (30km/h)
Noodstop (50km/h)
Stopproef (50km/h)
Precisiestop (50km/h)
Uitwijkoefening (50km/h)

en verder was voor en na wat 'eigen tijd' om over het terrein te rijden.
Instructeur gaat me straks nog bellen voor evaluatie en volgende afspraak (hopelijk volgende week weer).

De kleding was top, absoluut niet koud gehad (mijn medestudent vond het maar bar koud :+) maar de geleende laarzen waren te krap en koud, dus heb zojuist nieuwe gekocht (weer van Difi, net als de kleding).

De motor is een Honda 650 nog iets, maar naar beneden gevoerd (35kw).

Moest nog wel heel erg wennen aan de inspanning voor je handen, ik moest af en toe stoppen om ze te masseren vanwege de kramp, dat verdwijnt vanzelf denk ik.

Ik had dit veel eerder moeten doen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Je handen hoeven helemaal niet zo veel in te spannen. Zal wellicht de nieuwigheid/spanning/enthousiastme zijn ;)

Later op de weg komen ook veel "foutjes" of minder prettige zaken júist doordat je je stuur teveel vastgrijpt, terwijl je je stuur juist lekker losjes moet laten: die motor vindt z'n weg wel, je hoeft 'em alleen subtiel te corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:57:
Je handen hoeven helemaal niet zo veel in te spannen. Zal wellicht de nieuwigheid/spanning/enthousiastme zijn ;)

Later op de weg komen ook veel "foutjes" of minder prettige zaken júist doordat je je stuur teveel vastgrijpt, terwijl je je stuur juist lekker losjes moet laten: die motor vindt z'n weg wel, je hoeft 'em alleen subtiel te corrigeren ;)
Oh dat was het probleem ook niet, het is denk ik een combinatie van de nieuwigheid van de (toch wel dikke winter)handschoenen, wennen aan de gashendel en vrij zware rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
[...]

Oh dat was het probleem ook niet, het is denk ik een combinatie van de nieuwigheid van de (toch wel dikke winter)handschoenen, wennen aan de gashendel en vrij zware rem.
Wat hij zegt klopt wel hoor. Het heeft weinig te maken met handschoenen de gashendel of de rem. De dikte van de handschoenen maakt sowieso niets uit en de rem en gashendel kan je ook met 2 vingers bedienen.

Onbewust hou je het stuur te hard vast. Dat losjes rijden komt later nog wel.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:49:

[afbeelding]

Gedaan:

Snelle slalom (30km/h)
Noodstop (50km/h)
Stopproef (50km/h)
Precisiestop (50km/h)
Uitwijkoefening (50km/h)

Instructeur gaat me straks nog bellen voor evaluatie en volgende afspraak (hopelijk volgende week weer).

De kleding was top, absoluut niet koud gehad (mijn medestudent vond het maar bar koud :+) maar de geleende laarzen waren te krap en koud, dus heb zojuist nieuwe gekocht (weer van Difi, net als de kleding).

Moest nog wel heel erg wennen aan de inspanning voor je handen, ik moest af en toe stoppen om ze te masseren vanwege de kramp, dat verdwijnt vanzelf denk ik.

Gaaf! Ik vond mijn eerste les heel erg leuk. Had de eerste paar keer ook op gekke plekken pijn. Gaat zelf over als je went aan de houding en handelingen.

Overigens is die (moderne) 650 een eitje voor AVB. Was begonnen op een cb 500 met carbs, die afsloeg bij te weinig toeren. Die 650 bleef gewoon lopen en was ook veel agieler. Probeer ook eens wat andere motoren tijdens je lessen, is leuk om de verschillen te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Er staat iets wat lijkt op een allroad, maar ik weet niet of dat een lesmateriaal is. Ik zou in staat zijn zelf een transalp mee te brengen ware het niet dat ik zonder rijbewijs niet kan proefrijden voor ik wat koop. Heb er wel even op gezeten toen ik de nieuwe laarzen moest passen. Zit lekkerder dan de cb650 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:26
Lol die krampen in handen en vingers... :)
Herkenbaar!

Iedereen zei ook tegen mij dat het was omdat ik te hard het stuur vast nam en ik wou/kon dat niet geloven.. zo hard neep ik daar toch niet in???

Lol, nu een aantal jaar later weet ik wel beter.
Hoe losser het stuur, hoe beter je rechtdoor gaat en hoe minder kans dat er iets fout gaat.
Je zou bv tegen 120 van je motor kunnen springen, deze zal, ook op een hobbelweg waar jij denkt em goed vast te moeten houden, gewoon netjes rechtdoor blijven rijden (tot de snelheid te laag is).
Kunst is wanneer je optrekt of remt (of in het begin de bocht neemt) goed de tank te klemmen met de benen en geen druk te zetten op het stuur. Dat moet je snel leren.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
[...]

ik ben 99% zeker dat je kramp van overmatig knijpen in je handvat komt.
Doe je vrijwel onbewust.

Ik doe het nog steeds als ik begin met gummen, 15 minuten later merk ik dan dat mijn onderarmen was stroef worden.

(en ik heb inmiddels iets van 125.000km ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Nou dan zal het wel zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan iedere motor met 2 vingers rijden. Met alleen je wijsvinger en duim aan het gas kan je een ritje over een dijk maken. Meer kracht dan dat ie niet nodig. Kramp komt altijd door te veel en onnodig knijpen. Hetzelfde geldt voor remmen, de meeste remmen zijn sterk genoeg om met 1 vinger een stoppie te maken.

Op mijn motor zit ik altijd een stuk voorover. Als ik met 2 vingers het gas vast hou geeft dat net genoeg extra ruimte om rechtop te kunnen zitten. Af en toe rij ik een heel stuk met 2 vingers.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip, meld het je instructeur.
die kan je vast wel netjes uitleggen hoe je precies moet "vasthouden" (vooral ook met je benen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb nooit kramp in m'n handen, wel vaak een tinteling als ik lang (2+ u) heb gereden

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tdw schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:19:
Ik heb nooit kramp in m'n handen, wel vaak een tinteling als ik lang (2+ u) heb gereden
Heb zelf gemerkt dat ook dat wel met te strak vasthouden te maken kan hebben/heeft. Eerst dacht ik dat 't aan de )(#*$#()$* CBF ligt en dat 't motorblok meer trilde dan vorige motoren o.i.d.. Maar tig km verder en ik veel relaxter ben gaan rijden heb ik er nooit meer last van, mede denk ik doordat ik 't stuur veel losser vasthoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ik hanteer dit:

http://www.caranddriver.c...rors-to-avoid-blind-spots

en ik zweer erbij. Niet alleen lopen de spiegels nu in elkaar over zodat ik verkeer beter kan 'tracken', ik hoef nu bij zon vanaf de zijkant niet meer ín de zon te kijken - normaal kijk je 'binnen-buiten-buitenom' maar ik heb na de eerste 2 stappen alles al gezien.
Ik heb dat nu een paar dagen uitgeprobeerd, en het lijkt OK tot je in traag verkeer (lees - file) zit (met de wagen achter je vrij dicht bij jou). Het probleem is dat je dan achterop komende (filterende) moto's niet of amper kan zien aankomen.

Want je moet je middenspiegel volgens deze techniek gebruiken om wat achter de motor en direct links en rechts zit te zien, en je zijspiegels zijn teveel naar links en rechts gericht om filterende moto's (of fietsen) te kunnen ontwaren; maar als de wagen achter je te dicht komt of te breed is (vrachtwagen bijvoorbeeld) kan je met je middenspiegel niet voldoende 'breed' kijken om moto's/fietsen te zien komen. Dus moet je je hoofd ver opzij bewegen om alsnog de zijkanten van je eigen wagen in de zijspiegel te zien (en dus moto's/fietsen te zien aankomen).

Ik ben er niet van overtuigd dat het een verstandige techniek is, al ben ik het er wel mee eens dat je je blinde hoek zeer sterk verbetert hiermee omdat je veel breder kan kijken in de zijspiegels.

EDIT: ik heb de pagina nog even bekeken, en de laatste reactie zegt ongeveer 't zelfde. Ik ga toch maar terug naar mijn oude spiegelstand ;) interessant experiment maar niets voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 12-11-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:43:
[...]

Heb zelf gemerkt dat ook dat wel met te strak vasthouden te maken kan hebben/heeft.
Klopt :Y

Vooral op een sportmotor is het lastig om goed te krijgen. Of je leunt op je stuur en krijg last van kramp of tintelingen. Of je knijpt constant met je benen op de tank. Meestal wissel ik het maar een beetje af of rij een stuk met 2 vingers. Tintelingen komen volgens mij ook gewoon doordat het bloed niet goed stroomt waar het hoort en ook dat komt door teveel druk.

Wat ook nog mee speelt is de hoek van je pols tegenover die van je arm. Als je pols in lijn is met je arm is dat ook een stuk beter dan onder een hoek.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ook heel erg helpt is een nierband, ik had ik het verleden een rugprotector in combi met een niergordel. Je gaat dan toch vanzelf wat actiever zitten ipv doorgehangen rug. :P

Maar gespannen rijden helpt niet echt nee, maar dat is wennen. :P Ik zit regelmatig omgekeerd om met 1 hand te rijden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Voor de mensen met last van trillingen. Wat voor Trillingsdempers /stuur eindjes zitten er gemonteerd?
Ik zie namelijk heel vaak mooie lichtgewicht aluminium eindjes en die dempen gewoon een stuk minder dan degelijke stalen(originele).

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt tijd dat ze de lessen eens op "SS" machientjes beginnen te gaan geven voor de eerste paar lessen. Je laat 't daarna vrij snel uit je hoofd om "gespannen" op zo'n ding te gaan zitten omdat je er anders écht met spier/rug pijn en zere polsen van af stapt :P

Wat op die lesfietsen vaak ook niet echt mee wil werken is de standaard geplaatste manier van de hendels doordat die fietsen door "Jan en Alleman" bereden moeten kunnen worden. Een goed afgestelde hendel, dus ook qua hoogte, maakt vaak al een verschil van dag en nacht.

Ook voor de andere hier met (inmiddels) een eigen motor: Zorg ervoor dat je handen in één lijn met je arm staan als je vingers op de hendels rusten terwijl je op de motor zit alsof je aan't rijden bent!

Gisteren had de dealer overigens eindelijk de korte hendels voor m'n MT-10 binnen gekregen.....

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/r2l4b9.jpg

Vandaag opgehaald én ook weer terug gebracht..... De koppelingshendel past helaas niet (en juist daarvoor moet er dus een specifieke hendel komen in verband mét.... Cruise Control en de extra ruimte welke dat inneemt in het blok met de schakelaars).

Gelukkig duurt de winter nog lang >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 12-11-2016 19:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:27:

Ik zit regelmatig omgekeerd om met 1 hand te rijden. :+
Je hebt cruise controle op je motor? Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:45:
[...]

Je hebt cruise controle op je motor? Nice :)
Nee gewoon een vrij vaste hand, en neem dat omgekeerd niet te letterlijk aub :+ Ben geen stuntpiloot maar even omkijken of die dingen gebeurd wel eens, zeker als we in groep rijden :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:47:
[...]

Nee gewoon een vrij vaste hand, en neem dat omgekeerd niet te letterlijk aub :+ Ben geen stuntpiloot maar even omkijken of die dingen gebeurd wel eens, zeker als we in groep rijden :Y
Ja OK, maar dan heb je dus altijd nog continu je rechterhand aan 't stuur, dus d'r wordt niet omgewisseld o.i.d. begrijp ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zo ik mag me nu ook officieel melden in dit topic!
Vandaag me eerste echte les gehad (eerste was een soort intake).
Vanuit Den Haag naar Naaldwijk gereden om daar AVB te gaan oefenen.
Geeft toch wel een kick om gelijk over de weg naar het oefenterrein te mogen rijden, heb natuurlijk al vaak zat met me scooter/brommer op de openbare weg gereden maar dit was toch wel effe iets anders
Me instructeur had niet in de gaten dat ik voor A2 kwam dus had ie me een vol vermogen fiets mee gegeven :+

Vandaag alleen de langzame slalom geoefend, ik snap gelijk waarom iedereen klaagt over deze oefening. Wat een lastige oefening.
Eerst paar keer geprobeerd zoals het hoort, daarna met een vergrote tussenafstand geoefend om het gevoel erin te krijgen.

Op de terugweg naar huis in de auto trapte ik het gas paar keer stevig in waarbij ik een zelfde reactie verwachte als op de motor. Werd heel snel teleurgesteld :9 :+

Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 12-11-16
Theorie: 21-11-16
AVB: 1-12-16
AVD: 23-12-16
Rijschool: Don Opleidingen
Lesmotor: Yamaha xj6

Zoals je kunt zien staat het complete rijbewijs gepland.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook Welkom :Y

Langzame slalom is overigens véél minder lastig als je je blikpunt ver genoeg vooruit legt. Probleem van het missen, of juist raken van, een pillon ontstaat doordat je te veel gefocust bent op de éérst komende pillon. Probeer de volgende keer maar een naar de dérde of zelfs vierde pillon te kijken terwijl je aan de slalom begint, je zal zien dat je dan al véél gemakkelijker om de pillonnen heen rijd.

En dat is dan ook meteen de essentie van die oefening: KIJKEN naar waar je héén WIL, niet daar daar waar je al BENT!!

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-11-2016 20:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
Leuk man! Ik heb zelf ook een CB650F, maar die gele versie is volgens mij redelijk uniek?

Dat 'probleem' van die kramp in de handen bij AVB herken ik wel. Ik had dan ook een flinke blaar aan de binnenkant van mijn rechter duim bij mijn eerste lesblok van vier uur bij Bruinsma in Utrecht. Gun jezelf de rust en het gaat vanzelf beter!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Napsju schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:35:
[...]
Leuk man! Ik heb zelf ook een CB650F, maar die gele versie is volgens mij redelijk uniek?
[...]

Dat 'probleem' van die kramp in de handen bij AVB herken ik wel. Ik had dan ook een flinke blaar aan de binnenkant van mijn rechter duim bij mijn eerste lesblok van vier uur bij Bruinsma in Utrecht. Gun jezelf de rust en het gaat vanzelf beter!
Mijn rijschool heet "yellow" dus dat heeft er vast iets mee te maken :p.

Ik ga zo veel mogelijk lessen inplannen als nodig is om voor eind februari klaar te kunnen zijn. Ik verwacht dat ik met meer ervaring vanzelf relaxter ga rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
ik heb vandaag ook weer gereden.. eerst een proefritje en daarna maar overgeschreven en betaald. vervolgens de rest van de dag lekker rond gereden in de buurt. na een uurtje toch ff handen opwarmen :)
Mn nieuwe aanwinst, Suzuki Bandit 600 uit 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Napsju schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:35:
[...]
[...]
Mijn instructeur had ook een gele CB650, volgens Honda website is het gewoon een standaard kleur: "PEARL QUEEN BEE YELLOW"

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53

[afbeelding]

Gedaan:

Snelle slalom (30km/h)
Noodstop (50km/h)
Stopproef (50km/h)
Precisiestop (50km/h)
Uitwijkoefening (50km/h)

Ik had helaas geen tijd meer om even langs te komen, maar ik zie dat je al genoeg te doen hebt gehad van Kevin! Top!

Bij de lesmotoren moet je er eens op letten welk sleuteltje je krijgt. Degene die begint met 60 of 61 was volgens mij de onbegrensde en die andere is begrenst. Ze zien er verder identiek uit natuurlijk, dus dat kwam voor mij mooi uit bij mijn praktijk. Vanwege bijna versleten banden op de 35kw variant heb ik mijn A2 praktijk gedaan op de onbegrensde versie })
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:02:
Er staat iets wat lijkt op een allroad, maar ik weet niet of dat een lesmateriaal is. Ik zou in staat zijn zelf een transalp mee te brengen ware het niet dat ik zonder rijbewijs niet kan proefrijden voor ik wat koop. Heb er wel even op gezeten toen ik de nieuwe laarzen moest passen. Zit lekkerder dan de cb650 iig.
Die allroad, was die grijs met koffers? Dat is namelijk de motor van Kevin. Als je een zwarte soort crossmotor zag staan, dat is die voor het A1 rijbewijs. De enige andere motor die er nog staat is een bejaarde CB500 die niet vooruit te branden is...

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Leviathius schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:31:
[...]

Ik had helaas geen tijd meer om even langs te komen, maar ik zie dat je al genoeg te doen hebt gehad van Kevin! Top!

Bij de lesmotoren moet je er eens op letten welk sleuteltje je krijgt. Degene die begint met 60 of 61 was volgens mij de onbegrensde en die andere is begrenst. Ze zien er verder identiek uit natuurlijk, dus dat kwam voor mij mooi uit bij mijn praktijk. Vanwege bijna versleten banden op de 35kw variant heb ik mijn A2 praktijk gedaan op de onbegrensde versie })

[...]

Die allroad, was die grijs met koffers? Dat is namelijk de motor van Kevin. Als je een zwarte soort crossmotor zag staan, dat is die voor het A1 rijbewijs. De enige andere motor die er nog staat is een bejaarde CB500 die niet vooruit te branden is...
Ik bedoel die zwarte zonder koffers, dat het voor A1 is maakt voor nu misschien niet zoveel uit. De motor die ik uiteindelijk ga kopen zal ook niet meer dan 60pk hebben.

Ik had de begrensde overigens, de andere student reed de onbegrensde.

Wat voor motor is dat die Kevin rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wimmel_1 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:56:
Ook Welkom :Y

Langzame slalom is overigens véél minder lastig als je je blikpunt ver genoeg vooruit legt. Probleem van het missen, of juist raken van, een pillon ontstaat doordat je te veel gefocust bent op de éérst komende pillon. Probeer de volgende keer maar een naar de dérde of zelfs vierde pillon te kijken terwijl je aan de slalom begint, je zal zien dat je dan al véél gemakkelijker om de pillonnen heen rijd.

En dat is dan ook meteen de essentie van die oefening: KIJKEN naar waar je héén WIL, niet daar daar waar je al BENT!!
Dat merkte ik inderdaad. De instructeur had zijn motor aan het eind erachter gezet (paar meter erachter).
Hoewel hij al zei kijk naar mijn motor ipv naar de pionnen, deed ik dat in het begin niet maar toen ik dat wel deed merkte ik al duidelijk verschil!

Kwestie van automatisme dat je gaat kijken naar de pionnen of te veel op het dashboard kijkt wat je dus juist niet moet doen op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

tdw schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:19:
Heb met mijn 1 cilinder wel dat ik na een 1-2 uurtjes rijden de trillingen niet als 'aangenaam' bestempel. Kunt zeker nog prima op de motor doorrijden, maar je begint het trillen wel te merken tijdens een langere rit. Daarbij gaat het dan overigens vooral om trillingen direct van de motor naar mijn zadel (welke volgens reviews nogal hard is, en ja dat kan ik bevestigen) en niet zo zeer om trillingen via het handvat.

Had tijdens het lessen soms wel last van mijn rechterhand, maar dat is vooral spanning geweest. Nu bijna nooit meer last van.

Motor is een week geleden bij de dealer geweest voor een grote beurt en het verhelpen van het koeivloeistof lek. Nu heb ik deze week constant (al vanaf het ritje van de dealer naar huis) gemerkt dat het achterwiel een beetje aanloopt.

Als ik bij een stoplicht mijn koppeling inneem (en het laatste stukje uitrol) voel ik het niet-constante aanlopen van het achterwiel. Aangezien het niet constant is leek een kromme remschijf het meest logische, maar aan de andere kant ook zo raar: een remschijf kan niet na een beurt opeens krom zijn. 7(8)7 Enige wat de dealer (gerelateerd) aan de achterkant heeft gedaan is het spannen en smeren van de ketting en het vervangen van de remvloeistof.

Iemand een idee? Ik ga in ieder geval maandag ook even de dealer bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 12-11-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:33:
[...]

Motor is een week geleden bij de dealer geweest voor een grote beurt en het verhelpen van het koeivloeistof lek. Nu heb ik deze week constant (al vanaf het ritje van de dealer naar huis) gemerkt dat het achterwiel een beetje aanloopt.
[...]
Vastzittende schakels in ketting?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
caesar1000 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:33:
[...]

Heb met mijn 1 cilinder wel dat ik na een 1-2 uurtjes rijden de trillingen niet als 'aangenaam' bestempel. Kunt zeker nog prima op de motor doorrijden, maar je begint het trillen wel te merken tijdens een langere rit. Daarbij gaat het dan overigens vooral om trillingen direct van de motor naar mijn zadel (welke volgens reviews nogal hard is, en ja dat kan ik bevestigen) en niet zo zeer om trillingen via het handvat.

Had tijdens het lessen soms wel last van mijn rechterhand, maar dat is vooral spanning geweest. Nu bijna nooit meer last van.

Als ik bij een stoplicht mijn koppeling inneem (en het laatste stukje uitrol) voel ik het niet-constante aanlopen van het achterwiel. Aangezien het niet constant is leek een kromme remschijf het meest logische, maar aan de andere kant ook zo raar: een remschijf kan niet na een beurt opeens krom zijn. 7(8)7 Enige wat de dealer (gerelateerd) aan de achterkant heeft gedaan is het spannen en smeren van de ketting en het vervangen van de remvloeistof.

Kettingspannen gebeurd door het achterwiel naar achteren te trekken, dus, achterwiel een klein stukje scheef door ongelijk aantrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een van de lagers in het achterwiel defect is. Bij het spannen van de ketting wordt het achterwiel los- en vervolgens weer vastgedraaid. Als de monteur dit niet doet met een momentsleutel (inclusief de benodigde motorafhankelijke waarde) kan er teveel druk ontstaan waardoor de lagers sneuvelen.

Beschik je misschien over een paddock? Dan kun je tijdens het ronddraaien van je achterwiel zien en luisteren waar het vandaan komt :)
Pagina: 1 ... 43 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.