Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.265 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:30:
[...]

:D ik begrijp wat je zegt, maar ik hoop dat de RS me nog wel blij kan blijven maken hoor.
Sowieso gaat hij waarschijnlijk een stuk harder door de bochten.
Goed onthouden wat Catch22 zei ;)

Sinds ik motor rij doen auto's me helemaal niets meer dat was ooit eens anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:26
Voor mij:

- Motorrijden geeft een grotere adrenalinekick dan autorijden. Vooral bochten. In het begin vind je dat je schuin gaat, maar trust me, je gaat niet schuin. Elke keer iets platter door je vertrouwde bochtjes.. heerlijk ;). Een gevoel dat beetje op de grens zit van eng, maar gaaf.

- Ontdekken. Je bent als motorrijder meer avonturier. Auto's mogen vaak bepaalde wegen niet in. Met de motor kun je desnoods fietspaden pakken, smalle wegen, off road. Qua opties ben je min of meer een fiets.

- De machines. Je bouwt met je motor een band op die heel anders is dan met je auto. Met je auto is de band een stuk onpersoonlijker

- De perceptie van anderen: als jij met de motor reist naar andere landen, ben je geen 'toerist', maar een traveler. In een auto ben je per definitie bijna een toerist zoals vele anderen. Je wordt op de motor sneller benaderd door locals. Mensen zijn nieuwsgierig naar je motor, naar je avontuur, naar je verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:55:
[...]

Nu vergelijk je een paar volbloed racing machines. Dat is de RS bij lange na niet:

[video]

Dit zijn de 'kunstjes' die je van mijn auto mag verwachten, niet meer dan dat. Het is 'sneller dan een middenklasser' en kan af en toe een rondje circuit hebben.

Het type motor dat ik voor ogen heb gaat ongeveer net zo hard, ondanks dat die schaaf video op de AT natuurlijk een stuk spectaculairder overkomt.
Ik wou maar even duiden...

Ga lager in de "klasse" en het verschil wordt nog groter hoor. Volg Schaaf inderdaad maar op zijn CB500'tje met je RS :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kazzzdafke schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:26:
[...]

Ik wou maar even duiden...

Ga lager in de "klasse" en het verschil wordt nog groter hoor. Volg Schaaf inderdaad maar op zijn CB500'tje met je RS :)
Waarom kan het niet beiden op zijn eigen manier leuk blijven? Er zullen toch ook wel mensen zijn die beide platformen leuk vinden lijkt me zo. Het is niet omdat ik nu A haal dat ik stop met autorijden, daar moet ik nog steeds 30 tot 40k per jaar mee maken voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die zijn er zeker (ben er zelf ook een)

Er is natuurlijk wel een "wat rijd je" wat daar meespeelt, met een Opel Astra 1.3JTD bouw ik persoonlijk geen band op, maar met een leuke Audi/BMW/Alfa toch echt wel, laat staan leuk speelgoed als een Lotus ofzo.

Verschil is wel dat je met vrijwel elke motor dat wel hebt, of je nou een oermotor rijdt met een PK of zes of een Panigale 1299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Het ligt er natuurlijk aan wat je rijdt.

Tot kort geleden reed ik prive een Alfa 156, 2,5cm verlaagt, veerpoortbrug voor en achter, sport luchtfilter eronder. Geloof maar dat ik met een grijns op mijn gezicht achter het stuur zat en kneiter hard door de bochten kon. Vooral korte bochten VEEL harder dan met mijn motor. Ik heb de auto niet meer, rijd nu aan Audi A3 met automaat, dat geeft toch een ander gevoel :)

Dat ik de Alfa niet heb is wel mede de reden geweest om de Ducati te halen. Ik hou van sportief rijden en je kunt lullen als brugman, dat lukt gewoon niet met een duizend-in-een-dozein auto met automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Motorrijden voor mij is:

-combinatie mens/techniek is puurder dan bij autorijden
-rust en leeg hoofd elke keer dat ik de helm op zet
-'t is een echte keuze om motor te rijden dan tov auto (min of meer een "moetje") dus het voelt als een (h)eerlijke keuze
-reizen op de motor voelt beter aan, op en rond een motor leven (ongeacht hotel of camping)
-je bouwt een relatie op met je fiets (net geen naam geven :+ ), je spendeert tijd en geld eraan
-de "hij wel - ik niet" reacties van anderen, hoewel er duizenden motorrijders zijn, blijven we als een aparte groep bekeken. Vorm van eengezindsheid wat wel prettig is.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:30:
[...]

Waarom kan het niet beiden op zijn eigen manier leuk blijven? Er zullen toch ook wel mensen zijn die beide platformen leuk vinden lijkt me zo. Het is niet omdat ik nu A haal dat ik stop met autorijden, daar moet ik nog steeds 30 tot 40k per jaar mee maken voor mijn werk.
Ik zeg niet dat beide niet kunnen leuk blijven é?
Jij zegt dat de (sport)motor trager in de bochten is dan een (sport)auto, en dat ontkrachte ik eigenlijk.

Ik vond auto heel heel heel leuk rijden. Ik ben een heel sportieve rijder, ook op de weg, of.. neen, anders: ik WAS een heel sportieve rijder in de wagen.
Ik heb vroeger ook regelmatig met de wagen op circuit gezeten, nu met de motor.
Ik rijd ook niet het meest emotieloze wagentje, maar een BMW F10, maar rij gewoon veel rustiger met de wagen dan met de moto.
Ik kan toch nergens meer echt door rijden, veel te veel obstakels waar ik met de moto makkelijk langs kan en zelfs bijna geen rekening moet mee houden (bij wijze van spreken).

Wat me wel direct opgevallen is, is dat je met de wagen gewoon veeeeeeeeeeeeeeeel meer fouten mag maken dan met de motor. Je hebt veel meer marge om te corrigeren. Dat hou ik altijd goed in het achterhoofd op de moto. Het moet van de eerste keer bijna 100% juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:48:
Ik zeg niet dat beide niet kunnen leuk blijven é?
Jij zegt dat de (sport)motor trager in de bochten is dan een (sport)auto, en dat ontkrachte ik eigenlijk.
Ho ho, ik zeg dat mij dat verteld word, ik heb er zelf nog geen ervaring mee ;).
Ik weet wel dat ik met de RS heel sportief kan rijden (ook in de bochten).
Wat me wel direct opgevallen is, is dat je met de wagen gewoon veeeeeeeeeeeeeeeel meer fouten mag maken dan met de motor. Je hebt veel meer marge om te corrigeren. Dat hou ik altijd goed in het achterhoofd op de moto. Het moet van de eerste keer bijna 100% juist zijn.
Als me er iets duidelijk is geworden in de informatie en videos van de laatste dagen, is het inderdaad precies dat punt: je hebt weinig tot geen foutmarge. De automobilist permitteert zich een stuk meer, dat ben ik mezelf de laatste maanden gaan beseffen doen ik besloot me minder druk te gaan maken over alle mafkezen die ik dagelijks in het verkeer tegen kom.

Ik denk dat dit ook gelijk mijn grootste aantrekkingskracht is: leren hoe het dan wel moet, en alle mogelijkheden verkennen die je hebt om lol te hebben zonder perse (heel) hard te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor mij is motorrijden het rijden op een brute machine. Verder hard optrekken, maar voornamelijk het pakken van bochten. Als hier alle wegen zoals in de USA recht zouden zijn denk ik niet dat ik veel zou rijden. Voor mij is het toch echt door de bochten gaan wat het leuk maakt. Dit is ook de reden dat ik tot nu toe 2x per jaar naar Lelystad ga. Daar kan je op een veilige manier heel hard door de bochten. Op straat hou ik altijd een schaamrand van 2 tot 3cm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Wow, dat is wel ff een kut manier om te gaan :X

Verder, lekker omschrijving van de stof, granulaat. Dat kan werkelijk alles (in vaste vorm) zijn :+

Edit: Ik zie dat er ook een tweede foto is. Het zal een bijzonder agressief stofje geweest zijn als ik zo eens zie wat er over is van de motor

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 09-11-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

Jeetje, maar hoe knal je nou tegen een vrachtwagen aan op de vluchtstrook ?!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

steveman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
[...]

My thoughts exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
steveman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
[...]

Dat als eerste, maar hoe krijg je dan de schade aan de tank/silo voorbij de achterkant??

Onder een hele vreemde hoek teruggekaatst? Of is de foto zo vertekend?

Edit:
Ah, eerst even Google raadplegen.:
Das Motorrad geriet in Brand und entzündete auch ausgetretenes Granulat aus dem Lastwagen. Die Bergungsarbeiten gestalteten sich schwieirg.
http://www.rp-online.de/n...-und-stirbt-aid-1.6383784

[ Voor 29% gewijzigd door [Mad Max] op 09-11-2016 13:33 . Reden: Research ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:40:
[...]

Ik verwacht uiteraard dat het meer werk is (en meer "engagement" met wat je doet), maar een opmerking van onze residente motorrijder en klus-opa is dat ik harder door de bocht zou kunnen dan hij. Aangezien ik nog geen ervaring heb met motorrijden, nam ik dat maar van hem aan.

[...]
Ja, daar heb je het probleem al. Een opa op een Jawa 350 rijd je idd wel zoek in die RS ;)

Maar een 600cc motor is over het algemeen een stuk sneller dan iedere normale auto, zelfs de motoren die niet eens voor heel hard gaan gebouwd zijn (zoals een R6 dat bijv wel is). True: Er zijn zat vergelijkingen van een racewagen vs een race motor op t circuit waarbij de racewagen meestal wint, maar op straat is het een ander verhaal. :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:40:
[...]

Ja, daar heb je het probleem al. Een opa op een Jawa 350 rijd je idd wel zoek in die RS ;)

Maar een 600cc motor is over het algemeen een stuk sneller dan iedere normale auto, zelfs de motoren die niet eens voor heel hard gaan gebouwd zijn (zoals een R6 dat bijv wel is). True: Er zijn zat vergelijkingen van een racewagen vs een race motor op t circuit waarbij de racewagen meestal wint, maar op straat is het een ander verhaal. :)
Het woon-werk vervoer van onze klus-opa:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-stickers.com/images/motorstickers/cbr_1000f_99-2000_b_stickers.jpg

naar eigen zeggen heeft hij 215 gehaald in een of andere snelwegbocht in het midden des lands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:05:
[...]

Als me er iets duidelijk is geworden in de informatie en videos van de laatste dagen, is het inderdaad precies dat punt: je hebt weinig tot geen foutmarge. De automobilist permitteert zich een stuk meer, dat ben ik mezelf de laatste maanden gaan beseffen doen ik besloot me minder druk te gaan maken over alle mafkezen die ik dagelijks in het verkeer tegen kom.
Ik durf voorzichtig te beweren dat een (niet-aso) motorrijder ook een betere chauffeur is in de auto. Op de motor leer je dat iedereen rijdt als een motor-hatende maftoeter en ik ga er standaard vanuit dat ze me niet zien. Gevolg is dat ik ook in de auto véél meer zie als de mensen om mij heen. Van filterende motorrijder in de regen tot zwaailampen op 100-en meters afstand.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik beweer dat voorzichtig met je mee. Je leert verder vooruit kijken, je leert vreemd gedrag beter te voorspellen (tot op het griezelige af), en je bent je bewuster van je dode hoek.

Wat ik zeker weet is dat ik veel beter ben gaan kijken toen ik motorrijlessen nam, en toen er pas achter kwam hoe laks ik in de auto zat.
Ik denk ook dat een opfrislesje inmiddels ook geen kwaad meer zou kunnen, omdat ik op de motor inmiddels misschien wat lakser ben geworden. Ik rij ook nog wel eens samen met rij-instructeurs, dus zij mogen me wel eens een keer wat op de proef stellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb een jaar geleden naar aanleiding van een tip op Quora mijn spiegels anders ingesteld, waardoor ik mijn dode hoeken kwijt ben. Dat heeft veel gedaan voor mijn overzicht naar achteren toe. Ik ben een heel oplettende rijder, maar sommige motorrijders gaan zo hard door de file dat ze mij naderen nog binnen mijn 'naar achter kijk interval' om zo maar te zeggen. En ik kijk toch best vaak.

Mijn vrouw is wel altijd verbaasd dat ik ambulances e.d. door heb nog voor dat zij in de gaten heeft waarom ik uberhaupt actie onderneem. En we maken er altijd een activiteit van als we samen rijden om te voorspellen wat er met mensen om ons heen gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ben ook wel gecharmeerd van de nieuwe G310GS

34 PK
170 KG met alle vloeistoffen
Nieuwprijs rond de 5900 Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/11/cw1116-2017-bmw-g-310-gs-image-23.jpg?itok=Stf0c2sK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:09:
Ik ben ook wel gecharmeerd van de nieuwe G310GS

34 PK
170 KG met alle vloeistoffen
Nieuwprijs rond de 5900 Euro

[afbeelding]
Dat lijkt mij erg goedkoop voor een nieuwe BMW? Of zijn er meer goeie, nieuwe motoren in die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Ik ben dan weer gecharmeerd van de SWM Superdual (gebaseerd op het oude Husky TE630 blok):

Afbeeldingslocatie: http://www.swm-motorcycles.nl/wp-content/uploads/2015/11/5649f6d02bc963.07347393.jpg

Volgens de SWM Italië facebook account: "Versione base €7300, versione GT Pack con telaietti, borse e faretti a led supplementari €8200." (prijzen in benelux nog af te wachten)

Een vette thumper :) daar wil ik wel eens een proefritje op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:10:
[...]

Dat lijkt mij erg goedkoop voor een nieuwe BMW? Of zijn er meer goeie, nieuwe motoren in die prijsklasse?
Het is 'slechts' een 300cc'tje. Bij Suzuki en Kawasaki hebben zo ook twee nieuwe soortgelijke motoren aangekondigd. Vanwege het 300cc gegeven, goedkopere (?) materialen en grote productie kan de prijs lager gehouden worden.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:08:
Ik heb een jaar geleden naar aanleiding van een tip op Quora mijn spiegels anders ingesteld, waardoor ik mijn dode hoeken kwijt ben. Dat heeft veel gedaan voor mijn overzicht naar achteren toe. Ik ben een heel oplettende rijder, maar sommige motorrijders gaan zo hard door de file dat ze mij naderen nog binnen mijn 'naar achter kijk interval' om zo maar te zeggen. En ik kijk toch best vaak.

Mijn vrouw is wel altijd verbaasd dat ik ambulances e.d. door heb nog voor dat zij in de gaten heeft waarom ik uberhaupt actie onderneem. En we maken er altijd een activiteit van als we samen rijden om te voorspellen wat er met mensen om ons heen gaat gebeuren.
Hoe je ze ook instelt, een dode hoek blijf je houden tenzij je camera's en spiegels extra geplaatst hebt.
De plaatsing van de hoek kan anders zijn, dat ben ik met je eens. Maar hij is er wel.

Ik vind het jammer dat de nieuwe CBR650'jes zo op A2 rijbewijs gericht zijn.
Mijn huidige CBR600 stuurt heerlijk, is mooi van formaat om deze ook nog door een steeg te manoeuvreren en qua looks en power is het voor mij meer dan prima.
Al is de nieuwe CBR1000 mogelijk wel een kandidaat, het nieuwste aangekondigde model weegt ook nog maar 195kilo maar heeft dan wel weer 190pk. Ik weet niet of ik dat zo lekker vindt voor ik als mooi-weer rijder.

De toekomst zal het zeggen, de nieuwe kleurstelling zwart/rood staat me wel aan >:)

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:10:
[...]

Dit is de eerste BMW (samen met de G310) motor die buiten Duitsland gemaakt wordt geloof ik. Wordt low cost in India geproduceerd, maar op basis van BMW design en quality controls etc.

Groot deel (vooral buiten Europa) van de markt zijn kleine motoren - zo tussen de 200-500 cc. Daar was bmw nog niet vertegenwoordigd. Nu dus wel. Bijkomend voordeel is dat deze motor ook om kan gaan met lagere kwaliteit benzine. De grote pk monsters hebben een dergelijk hoge compressie dat ze met een lage kwaliteit brandstof issues hebben... Voor de wereldreizigers is dit kleine motortje dus perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

joshje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:58:
[...]
Dacht al dat ik jou brommer bij de HAN zag staan :+
Nog nooit met de motor naar school geweest of wel? Zelf die ZX-6R nooit zien staan iig. ;)
kazzzdafke schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:42:
[...]
Door de band genomen:

- 1 cyl:
* Heel erg bokkig en aan/uit gevoel, puur een korte ritten houligan masjien :)
* dorstig

- 2 cyl:
* Minder bokkig dan de 1 cyl broer, maar nog steeds in lage toeren heel wispelturig. Je kan het vergelijken dat als je in lage toeren rijdt, aan constante snelheid, hij altijd zegt van: "ik wil stilvallen, nee ik wil er vandoor als een gek, nee toch niet ik wil stilvallen, ah nee gas, ..."
* Verder, maar dat is persoonlijk dan, als je hoger in toeren gaat is het gedaan met de pret als het op een 4cyl begint. Je hebt dus een andere beleving, sneller schakelen als je graag in toeren rijdt, met de kans als je terugschakelt, door het koppel, je een zwabberend achterwiel krijgt. Sneller dan op een 4 cyl.
* Geluid klinkt meestal lager dan een 4 cyl, minder scherp

- 3 cyl:
* mix mijn antwoord van 2cyl en 4cyl samen en pak de beste eigenschappen voor 80% en de slechtste eigenschappen voor 20%

- 4 cyl:
* Je hebt op de meeste minder koppel onderin, waardoor je rustiger kan rijden wanneer het nodig is. Dus op je gemak in het stad 40 of 50 rijden is geen probleem in 1e, 2e of zelfs 3e. Hek, ik kan zelfs met mijn S1000R makkelijk 50 rijden in zijn 6e, zonder dat die moeilijk doet en als ik aan de gas kom, gaat hij er nog supervlot vandoor
* de eindspurt is op de meeste 4cyl een ware belevenis, zoiets als een raket met extra stampen onder, tov een 2cyl de belevenis al veel eerder begint en naar het einde wat afzwakt
* het snerpende geluid op hogere toeren, mmmmm
* het voelt, ook weer persoonlijk, sportiever aan om te rijden. Meer schakelen (niet altijd é, maar..) om hem netjes in de powerband te houden.

Conclusie:
4 cyl is door de band tov 2 cyl "makkelijker" te bereiden in de meeste omstandigheden, kalm wanneer het moet, snel wanneer het kan.
2 cyl is meestal minder schakelen omdat die koppel onderin genoeg heeft. Dus de Ardennen in zijn 2 of 3 en daarin blijven is geen probleem.

EDIT:

Ik vind de update van de SD1290R een echte update waardig! Al de rest is maar bwa.. (spreek over S1000R/R, MT10, ...)
Ik ben echt niet van plan mijn S1000R in te ruilen voor het nieuwe model. En was dat ook niet van plan voor één of andere motor omdat ik er zo tevreden van ben.
Maar ik ga wel een test rit op de SD1290R versieren. En heel mss....
Moet zeggen dat ik zelfs bij mijn 125 1 cilinder niet 1 versnelling te ver moet terugschakelen want dan heb ik gelijk een zwabberend achterwiel. Joopieboy heeft dat een aantal weken geleden op de Posbank ook al mogen aanschouwen toen ik per ongeluk van z'n 4 naar z'n 2 ging en daardoor een aantal meters een zigzaggend achterwiel had. :+

En inderdaad. Updates van de S1000R en MT-10 vonden tijdens de Intermot plaats en zijn voornamelijk wat technische veranderingen. De veranderingen die KTM heeft doorgevoerd met hun nieuwe generatie Dukes zijn visueel, maar ook technisch indrukwekkend. :)
Vrijdag schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:05:
[...]
Ohja, en als je naast een burgerbak met kinderen staat flink revven. Kids helemaal gek, moeder valt in katzwijm en vader durft niet naar je te kijken omdat hij wegmisbruikers heeft gezien.
[...]
Al verschillende van die momenten gehad. Tijdje geleden ook van die jongetjes die gebaarde dat ik even flink wat gas moest geven. Toen vol weg (want ja dat kan met een 125.... :*) ) geaccelereerd. Altijd mooi.

Sowieso helpt het dan wel om een opvallende oranje KTM te hebben. Zie vaak genoeg ogen die mij en de motor volgen. ;)
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:05:
[...]
[...]
Je hebt eigenlijk in sommige gevallen 0 foutmarge inderdaad. Als je als motorrijder niet goed oplet en aangereden wordt heeft dat vaak veel ingrijpendere gevolgen dan bij een koekblik.
Requiem19 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:18:
[...]
Dit is de eerste BMW (samen met de G310) motor die buiten Duitsland gemaakt wordt geloof ik. Wordt low cost in India geproduceerd, maar op basis van BMW design en quality controls etc.

Groot deel (vooral buiten Europa) van de markt zijn kleine motoren - zo tussen de 200-500 cc. Daar was bmw nog niet vertegenwoordigd. Nu dus wel. Bijkomend voordeel is dat deze motor ook om kan gaan met lagere kwaliteit benzine. De grote pk monsters hebben een dergelijk hoge compressie dat ze met een lage kwaliteit brandstof issues hebben... Voor de wereldreizigers is dit kleine motortje dus perfect.
Yup, veel motorfabrikanten zien nu dat KTM het met haar low capacity motoren enorm goed doet en zijn ook in deze markt gestapt. Juist omdat ze zich op die markt richten moeten ze de prijs laag houden omdat men daar minder te besteden heeft. En daardoor kunnen wij deze leuke machientjes ook voor een mooie prijs kopen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:17:
Hoe je ze ook instelt, een dode hoek blijf je houden tenzij je camera's en spiegels extra geplaatst hebt.
De plaatsing van de hoek kan anders zijn, dat ben ik met je eens. Maar hij is er wel.
Ik hanteer dit:

http://www.caranddriver.c...rors-to-avoid-blind-spots

en ik zweer erbij. Niet alleen lopen de spiegels nu in elkaar over zodat ik verkeer beter kan 'tracken', ik hoef nu bij zon vanaf de zijkant niet meer ín de zon te kijken - normaal kijk je 'binnen-buiten-buitenom' maar ik heb na de eerste 2 stappen alles al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ik hanteer dit:

http://www.caranddriver.c...rors-to-avoid-blind-spots

en ik zweer erbij. Niet alleen lopen de spiegels nu in elkaar over zodat ik verkeer beter kan 'tracken', ik hoef nu bij zon vanaf de zijkant niet meer ín de zon te kijken - normaal kijk je 'binnen-buiten-buitenom' maar ik heb na de eerste 2 stappen alles al gezien.
Er zit een gigantische blinde hoek direct naast de auto gelegen aan beide zijkanten met deze opstelling.
Of ik begrijp de tekeningen niet.
Uiteraard op de snelweg geen probleem, maar in het stadshart met fietsers behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:30:
[...]

Er zit een gigantische blinde hoek direct naast de auto gelegen aan beide zijkanten met deze opstelling.
Of ik begrijp de tekeningen niet.
Uiteraard op de snelweg geen probleem, maar in het stadshart met fietsers behoorlijk vervelend.
Alles wat zich naast bij bevind zie ik simpelweg doordat ik heel veel heen en weer kijk.
Het ging mij om het elimineren van de hoeken rechts en links achter me, waar zich vaak verkeer 'verschuilt'.
Ik vind het nu veel makkelijker om verkeer te 'volgen' achter me, ik weet altijd wat er aan komt (motoren, ambulances, inhalend verkeer op de linkerbaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
caesar1000 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:23:
[...]

Nog nooit met de motor naar school geweest of wel? Zelf die ZX-6R nooit zien staan iig. ;)

[...]
Dat komt omdat ik stage loop op het moment :+
En anders zul je hem alleen zien met mooi weer haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Voor mij is motorrijden de tijd hebben om na te denken over het leven, mensen te ontmoeten en omgevingen te ontdekken. Niets zo leuk als een uur lang niemand zien terwijl je op een zanderig bergweggetje rijdt en bij een dorpje te stoppen om met iemand te kletsen. En bij de stops mijn logboek / reisverslag bijwerken.

Clubritjes in Nederland doe ik voornamelijk voor het sociale aspect.

Bochten pakken en acceleratie/topsnelheid doen mij niet zoveel. Meestal kom ik niet boven de 60km/h uit. Topsnelheid van de dag ligt vaak onder de 90km/h.

File vermijden is ook niet zo interessant, ik sta met de auto een paar keer per jaar in de file. Kwestie van de juiste afwegingen maken in het leven.

Bergpassen rijden vermijd ik vaak, ben niet zo van de haarspeldbochten. Rij liever op een slingerweg in een beboste omgeving waar je de snelheid erin kunt houden of een mooie kustlijn met zo nu en dan een goede slinger erin.

Dat je op sommige wegen makkelijker komt is wel een pluspunt. In Duitsland ben ik bij omleidingen vaak gewoon doorgereden. Kon prima. Thuis kort ik mijn route ook wel eens in door een bussluis te nemen of door tussen paaltjes te rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Vandaag geslaagd voor mijn AVD! Met regen, net als bij mijn AVB. Ergens in april begonnen en nu net voor de echte kou klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erapaz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:44:
Vandaag geslaagd voor mijn AVD! Met regen, net als bij mijn AVB. Ergens in april begonnen en nu net voor de echte kou klaar.
Gefeliciteerd! En wat ga je nu halen/rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het liefst een ZX6r. Geen haast, dus kan op zoek naar een goed exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Erapaz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:45:
Het liefst een ZX6r. Geen haast, dus kan op zoek naar een goed exemplaar.
Bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vanaf 2001, met die dubbele koplampen, maar het liefst nog wel de carb. versie. De eerste injectie modellen schijnen helaas minder fijn te rijden. Maar als ik daarvan een goede vind sluit ik het ook niet uit. 600 of 636 maakt me niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
Erapaz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:49:
[...]

Vanaf 2001, met die dubbele koplampen, maar het liefst nog wel de carb. versie. De eerste injectie modellen schijnen helaas minder fijn te rijden. Maar als ik daarvan een goede vind sluit ik het ook niet uit. 600 of 636 maakt me niet uit.
De eerste injectie modellen van Kawasaki zijn prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
joshje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:44:
[...]

De eerste injectie modellen van Kawasaki zijn prima :)
Goeie tip! Het neusje begint ook steeds meer te wennen, dus dat verruimt mijn keuzemogelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 08:44

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd motor omdat je dan nog eens ergens komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/11/1478707727-800-x-600px-1%20(72).jpg

*O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Erapaz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:13:
[...]

Goeie tip! Het neusje begint ook steeds meer te wennen, dus dat verruimt mijn keuzemogelijkheid.
Als je iets wil weten over het 2005-2006 model kan ik je alles vertellen.
Ken ondertussen elk boutje en moertje van dat ding haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:18:
[...]

De BMW scooter word ook niet gemaakt in Duitsland (dat doet Kymco voor ze)
En welk PK monster bedoel je? zelfs de Panigale loopt op Euro 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wel op Euro95, maar niet op E10 waarschijnlijk, of slecht op matige kwaliteit Euro95 in andere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in spanje is het gewoon E95 tenzij ze vermelden dat er 10% ethenol bij zit.
buiten dat om, loopt de Pani zelfs op Ron90 (voor de amerikanen)

(bron, vriend van me heeft er 1tje en we hebben ons die vraag zelf al eens gesteld)

buiten dat om, gewoon gebruiken wat er in je boekje staat, hogere octaan geeft niet magies meer vermogen (tenzij je ECU het hogere octaan kan herkennen en de timing aanpassen om hogere compressie toe te staan)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vraag:

Ik heb zojuist mijn theorie-examen gereserveerd via het CBR (6 december in de ochtend :)).
Na het inloggen zie ik mijn eigen verklaring terug uit 2006, die ik destijds voor het behalen van mijn B rijbewijs heb 'verklaard'.

Moet ik nu een nieuwe verklaring indienen? (dit kost 32 euro nog wat, waarom??) Of is het feit dat ik heb kunnen reserveren blijkbaar bewijs dat de oude nog geldig is?

And while on the subject: Mijn rijbewijs moet in januari verlengd worden, dat komt net te laat voor mijn AVD.
Moet ik dan mijn rijbewijs na een maand weer vervangen? Of word het bijgeschreven? Hoe werkt dat?

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-11-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:22:
[...]

De BMW scooter word ook niet gemaakt in Duitsland (dat doet Kymco voor ze)
En welk PK monster bedoel je? zelfs de Panigale loopt op Euro 95
Euro 95... in landen als Oezbekistan kan de kwaliteit van de benzine een stuk lager zijn :-). Als je echt voor een wereldreis gaat, is het handig als je motor ook op minder goed spul loopt.

Ik was bijv in Cuba op vakantie met huur auto. In kleine dorohes hebben ze 'ron' 88, daar rijdt de gemiddde moderne auto niet echt lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:45:
[...]

Ik was bijv in Cuba op vakantie met huur auto. In kleine dorohes hebben ze 'ron' 88, daar rijdt de gemiddde moderne auto niet echt lekker op.
88 is in de USA toch redelijk standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:45:
[...]

PilatuS schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:13:
[...]

88 is in de USA toch redelijk standaard ?
Da's meest waarschijnlijk niet de RON zoals wij die kennen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Giev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:35:
Vraag:

Ik heb zojuist mijn theorie-examen gereserveerd via het CBR (6 december in de ochtend :)).
Na het inloggen zie ik mijn eigen verklaring terug uit 2006, die ik destijds voor het behalen van mijn B rijbewijs heb 'verklaard'.

Moet ik nu een nieuwe verklaring indienen? (dit kost 32 euro nog wat, waarom??) Of is het feit dat ik heb kunnen reserveren blijkbaar bewijs dat de oude nog geldig is?

And while on the subject: Mijn rijbewijs moet in januari verlengd worden, dat komt net te laat voor mijn AVD.
Moet ik dan mijn rijbewijs na een maand weer vervangen? Of word het bijgeschreven? Hoe werkt dat?
Ja, je rijbewijs moet je opnieuw aanvragen, en dat kost geld, dikke pech. Snel doorlessen of anders misschien even niet autorijden?
Tegelijk met mij leste er trouwens een cursist met een verlopen rijbewijs (hij reed geen auto), die kon dus mooi geen AVB examen doen, want hij had z'n theorie nog niet.

Eigen verklaring kost toch geen geld? Kan me niet herinneren hiervoor betaald te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Vraag:

Ik heb veel ervaring met Eigen Verklaringen (en ja, die kosten wel geld ;) ).

Zolang je bent goedgekeurd voor categorie B (al dan niet met termijnbeperking), mag je gewoon lessen en afrijden. De verloopdatum van je A-rijbewijs zal hetzelfde zijn als dat van je B-rijbewijs :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:17:
[...]

Ik heb als ik al mijn spiegels gebruik geen blinde hoek voor zover ik weet..
Mijn collectie spiegeltje spiegeltje aan de fazer is:
2x standaard spiegels
2x blinde hoek opplak bolspiegels (cheap van ebay)
1x riderscan bolspiegel op mijn voorruit..

De laatste is vrij prijzig en als ik eerlijk ben zou ik het niet aanraden, maar de 2 blindehoek opplak spiegeltjes zijn ideaal.

Wil je zien hoe dat eruitziet? YouTube: ToolkiT73UK

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 09-11-2016 22:28 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:08:

Dan ben je al een eind op weg. Zouden meer mensen achter het stuur moeten doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:40:
[...]
Dat komt omdat ik stage loop op het moment :+
En anders zul je hem alleen zien met mooi weer haha >:)
Ah okay. Hier hetzelfde; ook stage. (Maar wel door weer en wind :+ )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• GeeMoney
Vraag:

Ook mijn rijbewijs was net 2 weken verlopen voor mijn AVD, ik heb duidelijk geinformeerd of ik zonder geldig rijbewijs maar met een paspoort mocht verschijnen op het examen. Het antwoord was Ja.
Ik heb daarna pas mijn rijbewijs vernieuwd. (betekend inderdaad wel dat je 2 weken niet kan autorijden!)

[ Voor 40% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2016 08:08 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43
Vraag:

Even niet rijden met de auto is de makkelijkste oplossing, Na het behalen van je A pas je RBW aanvragen.
Id kaart/paspoort is voldoende legitimatie voor het AVB/AVD examen.
De eigen verklaring is verplicht, echter bij mijn rijschool kreeg ik die zo in m'n hand gedrukt scheelt weer 32 eu.. Die papieren versie kan je bij het aanvragen RBW bij de gemeente gewoon gebruiken. (zij hebben die vaak ook nog liggen, maar daar betaal je er wel weer die 32 eu voor)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Eigen verklaring kreeg ik ook via de rijschool.. nooit iets van kosten betaald!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GeeMoney schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:07:
[...]

Ook mijn rijbewijs was net 2 weken verlopen voor mijn AVD, ik heb duidelijk geinformeerd of ik zonder geldig rijbewijs maar met een paspoort mocht verschijnen op het examen. Het antwoord was Ja.
Ik heb daarna pas mijn rijbewijs vernieuwd. (betekend inderdaad wel dat je 2 weken niet kan autorijden!)
Ik zou idd even wachten met het verlengen van je rijbewijs. Auto laten staan is natuurlijk hoe het zou moeten, maar ook daar zou ik mij eigenlijk niet zo druk om maken, je riskeert een boete van 90eu en in theorie zou je verzekeraar kunnen beslissen om niet uit te keren. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat het gelijk zo'n vaart loopt als je rijbewijs slechts een maand verlopen is.

Ik heb mijn rijbewijs in de 10 jaar dat ik hem heb nog niet hoeven laten zien, dus wat dat betreft zou ik de gok nemen in jouw geval.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb net even de factuur van de rijschool bekeken. Daar staat ook al de eigen verklaring op (niet gratis!).
Ze rekenen bovendien ook 25 euro inschrijfkosten (jammer... iemand laten betalen om klant bij je te worden) en nog 42 euro voor 'motor los' (waarschijnlijk het gebruik van de motor, hopelijk rekenen ze dat niet elke les).

Je schijnt ook met een eigen motor te mogen lessen, maar dan moet ik er wel te voet heen (1.5km van mijn huis).
B-Real schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:27:
[...]

Ik zou idd even wachten met het verlengen van je rijbewijs. Auto laten staan is natuurlijk hoe het zou moeten, maar ook daar zou ik mij eigenlijk niet zo druk om maken, je riskeert een boete van 90eu en in theorie zou je verzekeraar kunnen beslissen om niet uit te keren. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat het gelijk zo'n vaart loopt als je rijbewijs slechts een maand verlopen is.

Ik heb mijn rijbewijs in de 10 jaar dat ik hem heb nog niet hoeven laten zien, dus wat dat betreft zou ik de gok nemen in jouw geval.
aan de andere kant.. verlengen kost 32 euro nog wat en vrijwaart mij van alle risico's.

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-11-2016 10:02 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:54:
Heb net even de factuur van de rijschool bekeken. Daar staat ook al de eigen verklaring op (niet gratis!).
Ze rekenen bovendien ook 25 euro inschrijfkosten (jammer... iemand laten betalen om klant bij je te worden) en nog 42 euro voor 'motor los' (waarschijnlijk het gebruik van de motor, hopelijk rekenen ze dat niet elke les).

Je schijnt ook met een eigen motor te mogen lessen, maar dan moet ik er wel te voet heen (1.5km van mijn huis).
Bij mij was de eigen verklaring ook niet gratis aangezien het de rijschool als het goed is ook geld kost om aan te vragen. Doe je het zelf dan moet je ook €32.80 betalen.

Wat betreft lessen met eigen motor heb ik daar wel over nagedacht aangezien ik mijn Duke al had staan voordat ik überhaupt mijn AVB had. Was wel weer gedoe met verzekering en met het feit dat als je valt je dus wel zelf met die kosten/schade zit dus uiteindelijk gewoon maar niet gedaan. Mijn motor heeft trouwens ook niet de valbeugels en crashprotectors die de lesmotoren wel hebben. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 10-11-2016 10:04 ]

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
Weet iemand wat je allemaal moet doen als je van een A2 rijbewijs naar A wilt gaan, alleen een rondje rijden of ook nog een soort AVB ?
CBR zegt alleen verkeersdeelneming maar ik kan me herinneren dat je 2 speciale manoeuvres moest doen.

• mr_zippey
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:54:

aan de andere kant.. verlengen kost 32 euro nog wat en vrijwaart mij van alle risico's.
Dergelijke kosten vindt ik niet op m'n factuur, alleen kosten voor:
- lessen 41,- (22x totaal; 10 AVB+12 AVD)
- AVD examen 242,50
- AVB examen 117,50
- korting van 100,-
totaal 1162,- kwijt aan de rijschool.

Komt nog 140,- voor theorie bij (een lesboek 30,- + online oefenexamens 15,- en theorie examen 2x 46,- was 1 x gezakt :( )

Oh en dan je rbw nog aanvragen 40,- waar je pasfoto's voor nodig hebt 15,-

1162+140+55= 1357 voor een A rijbewijs m'n hand, krijg er trouwens wel een T(rekker) rijbewijs gratis bij _/-\o_

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

in theorie zou je verzekeraar kunnen beslissen om niet uit te keren. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat het gelijk zo'n vaart loopt als je rijbewijs slechts een maand verlopen is..
Als er niks afwijkends in je polis staat ben je gewoon niet verzekerd als je rijbewijs verlopen is. En verzekeraars die iets door de vingers zien moet ik nog meemaken. Ik zou het risico niet nemen.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

knoffy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:37:
Weet iemand wat je allemaal moet doen als je van een A2 rijbewijs naar A wilt gaan, alleen een rondje rijden of ook nog een soort AVB ?
CBR zegt alleen verkeersdeelneming maar ik kan me herinneren dat je 2 speciale manoeuvres moest doen.
Van wat ik heb begrepen neem je in principe opnieuw een AVD examen, maar dan met de passende motor van het volgende rijbewijs. Klein detail is dan wel dat ze je volgens mij 2 AVB oefeningen (kunnen) laten doen om te kijken of je ook op de zwaardere motor goed kunt manoeuvreren.

Je zit dus sowieso met de kosten van het AVD examen en daarbij komen meestal ook nog een paar lessen zodat je ook gewend bent aan de andere motor en nog even een korte opfriscursus hebt gehad. Iets van max €500 dus als je AVD (incl les vooraf) + 4 lessen van een uur hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door caesar1000 op 10-11-2016 10:57 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

GeeMoney schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:07:
[...]

Lijkt me niet meer dan logisch. Stel dat je helemaal geen rijbewijs zou hebben, dan zou je ook naar het examen mogen rijden. Daar krijg je rijonderricht voor ;)
[...]

Auto laten staan is natuurlijk hoe het zou moeten, maar ook daar zou ik mij eigenlijk niet zo druk om maken, je riskeert een boete van 90eu en in theorie zou je verzekeraar kunnen beslissen om niet uit te keren.
Mijn verzekeraar heeft een clausule in de polis dat er gewoon wordt uitgekeerd als het rijbewijs is verlopen, onder voorwaarde dat het minder dan 3 maanden verlopen is en ik zonder keuringen oid een nieuw rijbewijs kan aanvragen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GeeMoney
tdw schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:26:
[...]

Lijkt me niet meer dan logisch. Stel dat je helemaal geen rijbewijs zou hebben, dan zou je ook naar het examen mogen rijden. Daar krijg je rijonderricht voor ;)
Dat is maar deels waar. Het rijbewijs mag niet ingevorderd zijn, dan mag je namelijk geen examen doen.

• tdw

tdw

Amai seg!

GeeMoney schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:42:
[...]

Dat is maar deels waar. Het rijbewijs mag niet ingevorderd zijn, dan mag je namelijk geen examen doen.
Klopt, maar dan heb je wel een rijbewijs en is bij invordering donders goed gezegd dat je geen motorrijtuigen meer mag besturen ;)

~ James May

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23

Rick-Jan

always connected

knoffy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:37:
Je krijgt inderdaad bijzondere verrichtingen deze kunnen zijn: parkeren, wegrijden uit parkeervak, halve draai, langzaam rijden.
Soms kan je ook nog de stop & go opdracht krijgen. Maar dit ligt allemaal aan de examinator. Sommigen vinden het niet nodig terwijl de andere er wel gewoon twee verrichtingen eist plus een stop & go opdracht. Bij mijn examens kreeg ik steeds meer dan voldoende de ruimte voor de opdrachten dus als je de motor goed beheerst is het geen enkel probleem.

Ik heb ook het idee dat ze ook erg streng zijn. Je moet eventuele slechte gewoontes er echt wel uit hebben. Zij zien het echt als volledig examen en niet als opstapje.

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 10-11-2016 11:54 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
Rick-Jan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:51:
[...]

Je krijgt inderdaad bijzondere verrichtingen deze kunnen zijn: parkeren, wegrijden uit parkeervak, halve draai, langzaam rijden.
Soms kan je ook nog de stop & go opdracht krijgen. Maar dit ligt allemaal aan de examinator. Sommigen vinden het niet nodig terwijl de andere er wel gewoon twee verrichtingen eist plus een stop & go opdracht. Bij mijn examens kreeg ik steeds meer dan voldoende de ruimte voor de opdrachten dus als je de motor goed beheerst is het geen enkel probleem.

Ik heb ook het idee dat ze ook erg streng zijn. Je moet eventuele slechte gewoontes er echt wel uit hebben. Zij zien het echt als volledig examen en niet als opstapje.
Wordt weer een paar uur als een oud vrouwtje rijden dan :) moeilijkste lijkt me om aan een andere motor te wennen, heb nu ong 2 jaar me rijbewijs en 25.000km ervaring dus mag hopen dat ik het met paar uurtjes en een examen wel moet redden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik reed tijdens mijn examens niet bepaald als een oud vrouwtje. En tijdens de lessen al helemaal niet

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Sterker nog, je moet laten zien dat je het ding beheerst

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Least Inkling schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:23:
Sterker nog, je moet laten zien dat je het ding beheerst
Mijn examinator vroeg zelfs of ik kon laten zien wat de KTM kon dus heb wel overal het gas goed open gehad tijdens het examen. :9 Aan de andere kant: tijdens een examen zou ik in vergelijking tot touren met de motor nog steeds als een 'oud vrouwtje' rijden.

Denk dat ik bij die opfrislessen wel heel anders zal motorrijden. Toen ik leste had ik 0 wegervaring en nooit zelf alleen op de weg gereden.

[ Voor 12% gewijzigd door caesar1000 op 10-11-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Peg scraping met Schaaf (uniek filmpje) _/-\o_

• Melkunie
  • Laatst online: 15:56
zacht schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:46:
[...]
Als er niks afwijkends in je polis staat ben je gewoon niet verzekerd als je rijbewijs verlopen is. En verzekeraars die iets door de vingers zien moet ik nog meemaken. Ik zou het risico niet nemen.
Mwa, heb zelf niet zoveel verstand van voertuigverzekeringen, maar werk zelf veel met zorgverzekeringen. Vorige week is het me nog gelukt om bij de verzekeraar een vergoeding van ruim €12.000 te regelen voor een klant. Puur coulance, klant had geen poot om op te staan. Zeldzaam natuurlijk, maar het kan wel :P

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:15
Melkunie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:50:
[...]

Mwa, heb zelf niet zoveel verstand van voertuigverzekeringen, maar werk zelf veel met zorgverzekeringen. Vorige week is het me nog gelukt om bij de verzekeraar een vergoeding van ruim €12.000 te regelen voor een klant. Puur coulance, klant had geen poot om op te staan. Zeldzaam natuurlijk, maar het kan wel :P
:X :o

verders wel alles goed?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hij had geen poot om op te staan en declareerde 12 mille, klinkt als een kunstbeen!

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:35:

[video]
Ik ben toch niet de enige die hem een staatsmongool vind?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Eerst zijn uitleg lezen, voordat je een oordeel velt over zijn kunsten, aldus zijn disclaimer :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ik zou een andere term gebezigd hebben, maar ik zie hem niet als een voorbeeld, nee :+.
Al ben je een gecertificeerd coureur met miljoenen kilometers onder zijn zadel met een reactiesnelheid van een getraind atleet, hij pakt bochten en manoeuvres die hij gewoon van te voren niet in kan schatten. Hij kan alleen maar achteraf zeggen 'het ging toch goed' (en daar heeft hij dan geluk mee).

• Melkunie
  • Laatst online: 15:56
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:57:
[...]
Hij had geen poot om op te staan en declareerde 12 mille, klinkt als een kunstbeen!
Haha _/-\o_
Sorry, beroepsgeheim, Ik zeg geen ja of nee, ik zeg niets meer :+

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:35:

[video]
Dat had een hele lelijke highsider kunnen zijn. Komt ie erg goed mee weg :X

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zo, de verklaring "geen privégebruik auto van de zaak" is ingevuld, ingang kalenderjaar 2017.
475 euro opslag elke maand 8).

Nu hopen dat ik op tijd slaag voor A oOo.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:42:
Zo, de verklaring "geen privégebruik auto van de zaak" is ingevuld, ingang kalenderjaar 2017.

475€? Wow... kost mij maandelijks minder dan 125€ (wel een bescheiden wagen, maar toch...)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:45:
[...]

475€? Wow... kost mij maandelijks minder dan 125€ (wel een bescheiden wagen, maar toch...)
Als ik een beetje knappe motor koop ga ik er pk/kg nog flink op vooruit ook :+.

• Erapaz
Dryhte schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:45:
[...]

Ja, ik schrok ook. Niet per ongeluk naar je zelf toegerekend? Of rijdt je echt een auto van 70k bij 20%?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erapaz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:49:
[...]

Ja, ik schrok ook. Niet per ongeluk naar je zelf toegerekend? Of rijdt je echt een auto van 70k bij 20%?
48k aankoopwaarde, 42k fiscaal, 25% bijtelling. Reken zelf de belastingschaal maar uit.

• 418O2
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:49:
[...]

Als ik een beetje knappe motor koop ga ik er pk/kg nog flink op vooruit ook :+.
Je moet je best doen om er op achteruit te gaan. Je hebt nu 200pk op 1200kg?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:50:
[...]

Je moet je best doen om er op achteruit te gaan. Je hebt nu 200pk op 1200kg?
224pk op 1450 kilo "nat" zoals dat dan in motortermen schijnt te heten.

- edit -

dat is grofweg 6.5 kilo per PK, dus een transalp met 50pk mag 325 kilo wegen voor hij net zo 'langzaam' word als de RS nu is. De berijder weegt ongeveer 80 kilo, de TA zelf ... 220 of zo? Dat laat 25 kilo voor koffers, bagage, kleding, helm....

hmmm....

- edit 2 -

andersom berekend moet ik met de RS een goed beladen Transalp kunnen bijhouden? :+

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-11-2016 16:55 ]

• 418O2
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:51:
[...]

224pk op 1450 kilo "nat" zoals dat dan in motortermen schijnt te heten.

- edit -

dat is grofweg 6.5 kilo per PK, dus een transalp met 50pk mag 325 kilo wegen voor hij net zo 'langzaam' word als de RS nu is. De berijder weegt ongeveer 80 kilo, de TA zelf ... 220 of zo? Dat laat 25 kilo voor koffers, bagage, kleding, helm....

hmmm....

- edit 2 -

andersom berekend moet ik met de RS een goed beladen Transalp kunnen bijhouden? :+
Mag ik hopen van wel ja.

• kazzzdafke
Vergeet de nM niet... dat zorgt nl voor de eerste echte trekkracht..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:48:
Daar heb ik er nu zo'n 470 van.

• mr_zippey
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:42:

Ligt een beetje in welke regio je zit..
Heb vorige week m'n collega cursist zien zakken, die kreeg te horen dat er in februari op z'n vroegst weer een plekje is om examen AVD af te leggen in Goes.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mr_zippey schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:33:
[...]

Ligt een beetje in welke regio je zit..
Heb vorige week m'n collega cursist zien zakken, die kreeg te horen dat er in februari op z'n vroegst weer een plekje is om examen AVD af te leggen in Goes.
Mag je al lessen voor je AVD als je je AVB nog niet hebt? Want dan probeer ik misschien ook gelijk een plekje voor een AVD examen te reserveren.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:43:
[...]

Mag je al lessen voor je AVD als je je AVB nog niet hebt? Want dan probeer ik misschien ook gelijk een plekje voor een AVD examen te reserveren.
Als je de AVB nog niet hebt rij je wel gewoon altijd op de weg naar het oefenterrein toe. Op die manier ben je toch altijd met AVD bezig ook al heb je de AVB nog niet. Meestal heb je na de AVB nog maar een paar lessen nodig.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:49:
[...]

Als je de AVB nog niet hebt rij je wel gewoon altijd op de weg naar het oefenterrein toe. Op die manier ben je toch altijd met AVD bezig ook al heb je de AVB nog niet. Meestal heb je na de AVB nog maar een paar lessen nodig.
Da's prachtig, maar het AVB oefen terrein ligt welgeteld 500 meter in één lange rechte weg van de rijschool vandaan :P.

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:01:
[...]

Daar heb ik er nu zo'n 470 van.
En per kg?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

6.5 kilo per pk en 3 kilo per nM.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:00:
[...]

Lijkt ik het zo zeggen hij lijkt per jaar harder te rijden en ik denk dat het nog eens fout af loopt. Hij heeft expres een foutieve bepaalde rijstijl (overigens hij heeft ook kneedown filmpjes) die in ook niet in zijn voordeel werkt.

Wat ik wel heel gaaf vind is dat hij laat zien dat je met een heel simpel motortje waar iedereen om lacht een hoop plezier kan hebben en dat je met zo'n ding heel erg snel kan zijn.

Overigens wat ik ook staatsmongelen vind zijn mensen die 100+ pk nodig hebben om hun vrienden bij te houden of die vinden dat alles onder de 100+ pk niet genoeg is of geen motor is :N Schaaf laat het tegenovergestelde zien.

Andere rijstijl van hem (kneedowns):

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 19:25 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

kazzzdafke schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:48:
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:17:
[...]

6.5 kilo per pk en 3 kilo per nM.
Nm heren, Nm. nM is letterlijk helemaal niets.
PilatuS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:49:
[...]

Ook zonder AVB mag je gewoon overal de weg op. Zolang je rijinstructeur maar bij je is :P

~ James May

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:27:
[...]

[...]

Nm heren, Nm. nM is letterlijk helemaal niets.
Autocorrect, en couldn't be assed.
Ook zonder AVB mag je gewoon overal de weg op. Zolang je rijinstructeur maar bij je is :P
Ah, da's mooi. Dan kan ik dus in feite vanaf zaterdag al voor beide oefenen, dan moet het wel goedkomen.
Ga ik proberen een plekje in het voorjaar, zo vroeg mogelijk, te bemachtigen. Hopen dat het niet ijzelt op mijn examendagen :+.
Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.