Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.264 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou story zonder einde... :+ Vandaag wezen kijken voor een Transalp 650 *O* Budget toch al maar weer verhoogd omdat het anders niet echt realistisch was. :+ Kom ik daar, leuk ding, prima. Staat erlangs een XT660Z, dju. :+ Uiteindelijk daarmee gereden, beetje gebabbeld en dat is toch ook wel weer heel erg tof. Ik zit er nog beter op, lekker hoog en stuurt echt geweldig. Ding was als nieuw maar 2x mijn originele budget. :X

Toch maar even niet gedaan. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:01:
Nou story zonder einde... :+ Vandaag wezen kijken voor een Transalp 650 *O* Budget toch al maar weer verhoogd omdat het anders niet echt realistisch was. :+ Kom ik daar, leuk ding, prima. Staat erlangs een XT660Z, dju. :+ Uiteindelijk daarmee gereden, beetje gebabbeld en dat is toch ook wel weer heel erg tof. Ik zit er nog beter op, lekker hoog en stuurt echt geweldig. Ding was als nieuw maar 2x mijn originele budget. :X

Toch maar even niet gedaan. :+
Ik vind die Transalp ook mooi... lekker geluid erin, maar langzaam genoeg om je rijbewijs niet zo snel kwijt te kunnen rijden. Kijk tot nu toe naar de 600, die zijn wat vriendelijker geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou ik wel kijken voor de 600 na 1995, al is het vanwege de CDI en wat andere verbeteringen. :)
En let op de velgen met roest edg... Maar zijn enorm leuke motoren, rijden echt heel tof!

Vermogen is idd prima bruikbaar, ben best wel wat sneller en zwaarder spul gewend maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad als met de alp, en de hooligan uithangen op redelijk legale snelheden is prima te doen. :P

Nieuwe Honda 700X oid heeft helemaal geen gevoel terwijl het met de looks en specs wel ok had moeten zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 05-11-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:11:
Zou ik wel kijken voor de 600 na 1995, al is het vanwege de CDI en wat andere verbeteringen. :)
En let op de velgen met roest edg... Maar zijn enorm leuke motoren, rijden echt heel tof!

Vermogen is idd prima bruikbaar, ben best wel wat sneller en zwaarder spul gewend maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad als met de alp, en de hooligan uithangen op redelijk legale snelheden is prima te doen. :P

Nieuwe Honda 700X oid heeft helemaal geen gevoel terwijl het met de looks en specs wel ok had moeten zijn...
Die zij hebben staan is uit 1990 voor net geen 1700 euro, staat 63k op de teller.
Ik had al iets gelezen over velgen die niet goed tegen pekel enzo kunnen, weet niet wat ik daarmee zou moeten. Ik hoef geen racemonster, en de mogelijkheid om zowel te kunnen touren als af en toe een grasveldje mee te kunnen pakken spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja pekel, ze gaan sowieso wel roesten. Ik vind 1700 euro voor een 90'er redelijk aan de prijs. Daarvoor kun je ook een leuke 94/95'er scoren. En door een grasveldje is vooral afhankelijk van je bandenkeuze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

BvZwolle schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:19:
[...]

Beetje laat, maar al iets gevonden? Ik heb anders nog een rode FZS met 14k op de teller staan uit 2003.
Maakt niet uit, alsnog leuk een reactie te krijgen :)
Heb inmiddels een eigen Fazer gekocht, alweer ruim 3000 kilometer mee gereden. Foto's staan nog ergens in dit topic.

Succes met je verkoop!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:36:
Mja pekel, ze gaan sowieso wel roesten. Ik vind 1700 euro voor een 90'er redelijk aan de prijs. Daarvoor kun je ook een leuke 94/95'er scoren. En door een grasveldje is vooral afhankelijk van je bandenkeuze. :P
Tweedehands particulier betaal je er minder voor natuurlijk, maar ik vind het wel een prettige gedachte om hem bij een gerenommeerde dealer te kopen, dat voelt toch net wat zekerder. Aangezien ik nieuw in dit wereldje ben, weet ik niet goed waar ik op moet zoeken. Ik weet dat ik dit 'type' motor wil, maar niet welke merken en modellen daar allemaal aan voldoen.

De motor mag tot 2500 euro kosten voor een uitzonderlijk mooi model van een bepaald type, maar liefst minder. Als ik een bepaalde motor niet voor dat geld kan krijgen, dan misschien wel een ouder model wat gewoon goed onderhouden is. Ik hecht meer waarde aan een stabiel platform waar ik de komende 3 jaar mee vooruit kan, dan iets wat perse meer PK of 'snufjes' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:06:
[...]

Tweedehands particulier betaal je er minder voor natuurlijk, maar ik vind het wel een prettige gedachte om hem bij een gerenommeerde dealer te kopen, dat voelt toch net wat zekerder. Aangezien ik nieuw in dit wereldje ben, weet ik niet goed waar ik op moet zoeken. Ik weet dat ik dit 'type' motor wil, maar niet welke merken en modellen daar allemaal aan voldoen.

De motor mag tot 2500 euro kosten voor een uitzonderlijk mooi model van een bepaald type, maar liefst minder. Als ik een bepaalde motor niet voor dat geld kan krijgen, dan misschien wel een ouder model wat gewoon goed onderhouden is. Ik hecht meer waarde aan een stabiel platform waar ik de komende 3 jaar mee vooruit kan, dan iets wat perse meer PK of 'snufjes' heeft.
Dan denk ik, persoonlijk, dat je aan het type brommer wat "Bommes" momenteel rijd een héle goede fiets gaat hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:28:
ik hoop dat Aprilia een ECU update uitbrengt om mijn QS ook downshifts te laten doen.
Is ride-by-wire dus je zou zeggen dat dat wel moet lukken.

en ik geloof dat de QS de enige wijziging is op de Tuono 1100
Zo simpel is het niet, de sensor moet zowel up als downshifts deteceren en de originele sensor werkt maar 1 kant op. Aftermarket zie je dat er 2 oplossingen zijn, de originele sensor + een tweede sensor die andersom werkt (aftermarket oplossing). Een andere oplossing is een enkele sensor die 2 kanten op werkt (origineel bij de nieuwe modellen).
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:36:
[...]

Ik kan m'n MT ook laten downshiften middels de QS maar daarvoor moet ik de de hele gearing reverse laten werken ook niet écht handig (Reverse Gearing is wél uitermate handig, maar dan werkt m'n QS dus tevens alleen "Down" doordat 't een "PUSH" QS is).
Je kunt met de originele schakelset op een 2016 r1 ook reverse schakelen met originele QS sensor, hoef je maar 1 reeds voorgeboord gaatje te voorzien van schroefdraad. Lijkt me dat dat met een mt10 ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:55:
[...]

Dan denk ik, persoonlijk, dat je aan het type brommer wat "Bommes" momenteel rijd een héle goede fiets gaat hebben.
Ik weet niet wie bommes is en wat hij rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queue de "Bommes vakantie op de brommer foto presentatie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:55:
[...]

Na een rondje zoekfunctie binnen dit topic heb ik geconcludeerd dat het type voertuig waarvan 'bommes' zich bedient niet mijn voorkeur heeft.

Dit lijkt mij wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20XL600V%2095.jpg

Geschikt voror snelweggebruik en af en toe eens off-road. Kan makkelijk bagage meenemen, zit lekker rustig rechtop en toch enige bescherming tegen de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:59:
[...]

Na een rondje zoekfunctie binnen dit topic heb ik geconcludeerd dat het type voertuig waarvan 'bommes' zich bedient niet mijn voorkeur heeft.

Dit lijkt mij wel wat:

[afbeelding]

Geschikt voror snelweggebruik en af en toe eens off-road. Kan makkelijk bagage meenemen, zit lekker rustig rechtop en toch enige bescherming tegen de wind.
Beetje in dezelfde klasse is een Kawa KLE500.
Niet zo goed als de transalp als je het mij vraagt, maar je kan ze waarschijnlijk goedkoper vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de onderstaande agenten toch echt gelijk geven. Sommige motorrijders ........

[YouTube: https://youtu.be/LYObmLfbJFA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
De motor is misschien geschikt voor on en offroad, maar de banden is een ander verhaal. Met banden die goed zijn offroad wil je niet op de snelweg rijden en met banden die goed op de snelweg zijn wil je niet offroad.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:35:
Moet de onderstaande agenten toch echt gelijk geven. Sommige motorrijders ........

[video]
Dit is meer de gemiddelde opgevoerde brommerrijder dan een motorrijder. Hij zit alleen toevallig op een 125cc dus op een motor.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dit lijkt mij wel wat:

[afbeelding]

Ik denk dat je met een zoektochtje naar mijn "brommers" een beetje in de war bent geraakt.. :9

Ik vermaak me op vakantie op mijn Italiaanse raspaardje:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/11/1478432274-800-x-450px-20150914_140553.jpg

En voor woon werk gebruik ik mijn (recent aangeschafte) Fazer
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/11/1478432378-800-x-552px-IMG_20161016_140617.jpg

En ik ga er zo maar van uit dat Wimmel die laatste bedoelde.. :+
Overigens zou ik echt verder kijken dan die Motoport fietsen, zijn vast okay en met garantie maar kom op voor dat geld koop je particulier echt een veel recentere en completere fiets.
Ik vind de motoren over het algemeen echt veel te hoog geprijsd bij Motoport.
Als voorbeeld de Vespa opvolger waar we een paar maanden terug voor gingen kijken.
Vespa GTS 300 uit 2010 met iets van 15K op de klok, schowroom prijs €4500... excl rijklaar maak kosten.
Voor dat geld koop je een nieuwe Vespa GTS 250 bij een officiële Vespa dealer.. |:(
(de 250 heeft 2 pk minder dan de 300 dus motorisch eigenlijk gewoon gelijk).

Ok niet jouw markt maar kijk aub een swat verder dan die motoport shizzle.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 20:26
Ik zit te twijfelen. Stap ik nog op de motor ja of nee. Tis eigenlijk net te koud en kan maar 45 min rijden. Maar motorrijden is zo lekker :+

Ik moet mijn volgordes van voorbereidingen aanpassen. Besloten om te gaan rijden, motor naar buiten gereden, even checken waar de meeste zon schijnt: Owh, het regent hier overal over 10 minuten.. :/

[ Voor 41% gewijzigd door lolgast op 06-11-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zolang de weersvoorspelling géén natte sneeuw, hagel of ijzel aangeeft, rijd ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:13:
Zolang de weersvoorspelling géén natte sneeuw, hagel of ijzel aangeeft, rijd ik :)
Ik laat me normaal eigenlijk nergens door tegenhouden, wellicht gaat dat nog veranderen, maar ik heb sowieso de leaseauto er nog bij. Ik zit erover te denken om te stoppen met privé gebruik van de Skoda RS en in plaats van gewoon met de motor te gaan rijden. Dan duurt het langer voor de lease "op" is maar scheelt wel bijna 500 euro netto in de maand.

Dat geld steek ik dan deels in de motor en deels in een andere familiewagen, we moeten nog steeds naar een zevenzitter toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 20:26
Osiris schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:13:
Dat doe ik sowieso niet, maar vandaag zou het ook nog zijn om niet te hoeven stofzuigen en de was te doen. Ik ga niet in de regen zitten verkleumen zodat ik niet hoef te stofzuigen, zo erg is dat klusje nou ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat je met een zoektochtje naar mijn "brommers" een beetje in de war bent geraakt.. :9

Ik vermaak me op vakantie op mijn Italiaanse raspaardje:
[afbeelding]

En voor woon werk gebruik ik mijn (recent aangeschafte) Fazer
[afbeelding]

En ik ga er zo maar van uit dat Wimmel die laatste bedoelde.. :+
Overigens zou ik echt verder kijken dan die Motoport fietsen, zijn vast okay en met garantie maar kom op voor dat geld koop je particulier echt een veel recentere en completere fiets.
Ik vind de motoren over het algemeen echt veel te hoog geprijsd bij Motoport.
Als voorbeeld de Vespa opvolger waar we een paar maanden terug voor gingen kijken.
Vespa GTS 300 uit 2010 met iets van 15K op de klok, schowroom prijs €4500... excl rijklaar maak kosten.
Voor dat geld koop je een nieuwe Vespa GTS 250 bij een officiële Vespa dealer.. |:(
(de 250 heeft 2 pk minder dan de 300 dus motorisch eigenlijk gewoon gelijk).

Ok niet jouw markt maar kijk aub een swat verder dan die motoport shizzle.
Het is geen stelregel, maar indien mogelijk gun ik het een lokale handel. Ik prefereer een winkel boven particulier omdat ik in het verleden veel pech heb gehad met slechte auto's. Dat een winkel iets duurder is begrijp ik, ik zal nog steeds onderhandelen voor een goede prijs, zeker als ik weet dat de winkel teveel vraagt.

Ik vond het ook prettig dat ze zowat bij mij om de hoek zitten en ze hebben me heel vriendelijk en geduldig geholpen.

Het is daarmee niet gezegd dat ik de motor daar ook koop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:03:
Ik zit te twijfelen. Stap ik nog op de motor ja of nee. Tis eigenlijk net te koud en kan maar 45 min rijden. Maar motorrijden is zo lekker :+

Ik moet mijn volgordes van voorbereidingen aanpassen. Besloten om te gaan rijden, motor naar buiten gereden, even checken waar de meeste zon schijnt: Owh, het regent hier overal over 10 minuten.. :/
Persoonlijk vind ik een zware sportmotor en nat wegdek met bladeren niet echt lekker rijden. Het kan natuurlijk prima, maar een beetje sportief rijden schiet niet echt op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:23:
[...]

Dat doe ik sowieso niet, maar vandaag zou het ook nog zijn om niet te hoeven stofzuigen en de was te doen. Ik ga niet in de regen zitten verkleumen zodat ik niet hoef te stofzuigen, zo erg is dat klusje nou ook weer niet ;)
Oohhww, voor plezier-ritjes. Nee.. Dan ik ook niet :D In mijn geval ging 't om woon-werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb vanmorgen nog een ritje gemaakt op mijn V-Strom. Het was alleen wel de laatste voor de winter want hij staat nu in de stalling :) Het viel met nog mee hoe vlot hij startte. Door allerlei drukte heb ik er al zeker 3 maanden niet meer op gereden (ik ben sowieso een mooiweerrijder) maar het was starten en lopen!

@HTT-Thalan misschien is een v-strom 650 iets voor je? Vergelijkbaar model, 2-cilinder.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/OaTPha4.jpg
(niet de mijne, maar wel precies zoeen)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Wat doe je als de bladeren van de bomen vallen, het nat, koud en vies weer begint te worden?

Juist een 1000cc 150pk vtwin sport motor kopen zonder abs tc en andere electronica :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZrBN5hm.jpg

Ik vind trouwens dat je alleen bij dealers moet gaan kijken als je een nieuwe motor gaat kopen. Die tweedehands motoren die de meeste dealers aanbieden zijn gewoon van directe inruil, even een poetslapje eroverheen en de showroom in. De garantie stelt ook meestal niet heel veel voor, als je er zelf niet veel van af weet dan krijg je meestal een "dat hoort gewoon bij de fiets" opmerking.

[ Voor 45% gewijzigd door cyntax op 06-11-2016 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

cyntax schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:59:
Wat doe je als de bladeren van de bomen vallen, het nat, koud en vies weer begint te worden?

Juist een 1000cc 150pk vtwin sport motor kopen zonder abs tc en andere electronica :D

[afbeelding]
... en je levensverzekering verhogen? :+

[ Voor 32% gewijzigd door P_Tingen op 06-11-2016 15:06 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Ik vind trouwens dat je alleen bij dealers moet gaan kijken als je een nieuwe motor gaat kopen. Die tweedehands motoren die de meeste dealers aanbieden zijn gewoon van directe inruil, even een poetslapje eroverheen en de showroom in. De garantie stelt ook meestal niet heel veel voor, als je er zelf niet veel van af weet dan krijg je meestal een "dat hoort gewoon bij de fiets" opmerking.
Bij een dealer kan je garantie krijgen wat natuurlijk wel handig kan zijn. Je betaald er alleen wel een hoop extra voor.

Het grootste nadeel is inderdaad dat je meestal geen idee hebt hoe het met onderhoud zit. Als je particulier iets koopt heb je vaak genoeg nog facaturen van onderhoud erbij. Bij een dealer gaan die dingen meestal verloren. Je kan bij een particulier kiezen om de motor alleen te kopen als het onderhoud gedaan is en dat aantoonbaar is.

Mijn SV heb ik ingeruild bij een dealer terwijl ie toe was aan een grote beurt. De dealer heeft niets gevraagd over het onderhoud en zet de motor zo in de showroom neer. Dan koop je dus een motor waarvan je denkt dat ie goed is terwijl ie al lang een grote beurt had moeten hebbben.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

P_Tingen schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:56:
Ik heb vanmorgen nog een ritje gemaakt op mijn V-Strom. Het was alleen wel de laatste voor de winter want hij staat nu in de stalling :) Het viel met nog mee hoe vlot hij startte. Door allerlei drukte heb ik er al zeker 3 maanden niet meer op gereden (ik ben sowieso een mooiweerrijder) maar het was starten en lopen!

@HTT-Thalan misschien is een v-strom 650 iets voor je? Vergelijkbaar model, 2-cilinder.
[afbeelding]
(niet de mijne, maar wel precies zoeen)
Zeker wel, maar nog boven het bedrag dat ik nu uit wil geven.

- edit -

Zo leer je nog eens wat over je eigen familie :9. Ik heb een tante die ik niet zo vaak spreek, en haar man heeft blijkbaar een motorhandel :X. Hij heeft onder andere dit staan:

http://www.autotrader.nl/...rijsvolgorde-en-prijs%7C2

Volgens de reviews "as exciting as watchinig paint dry" maar tegelijkertijd ook een "good first bike that will get you there all year round". Voldoende vermogen, hoge zit, en een "bullet- and idiotproof" engine. Klinkt als iets voor mij :+.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:20
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:17:
[...]

Volgens de reviews "as exciting as watchinig paint dry" maar tegelijkertijd ook een "good first bike that will get you there all year round". Voldoende vermogen, hoge zit, en een "bullet- and idiotproof" engine. Klinkt als iets voor mij :+.
Ik heb zo een XJ600S bereden voor 1100km toen ingeruild staat hier ; http://www.dejongmotor.nl/index.php
De rode met 13.000 km erop. Heb nu een BMW R1100R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WiLLoW_TieN schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ik heb zo een XJ600S bereden voor 1100km toen ingeruild staat hier ; http://www.dejongmotor.nl/index.php
De rode met 13.000 km erop. Heb nu een BMW R1100R ;)
Hij ziet er netjes uit en heeft weinig kilometers, waarom is hij zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

[afbeelding]
150pk? is ie getuned of wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:00:
[...]

Hij staat daar voor MEER dan ik ervoor heb betaald bij een motorzaak. Zie deel 16 van dit topic.
Het is een goede en betrouwbare fiets....maar wel erg saai. En niet veel vermogen cq NM's
Ga zodra het kan wat verschillende motoren berijden of huren en maak dan een keus.
Overweeg ook goed wat je met de motor daadwerkelijk wil doen bv woon-&werkverkeer of gewoon FUN of op vakantie. En wordt het je daily transport of heb je er nog een auto naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WiLLoW_TieN schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:05:
[...]

Hij staat daar voor MEER dan ik ervoor heb betaald bij een motorzaak. Zie deel 16 van dit topic.
Het is een goede en betrouwbare fiets....maar wel erg saai. En niet veel vermogen cq NM's
Ga zodra het kan wat verschillende motoren berijden of huren en maak dan een keus.
Overweeg ook goed wat je met de motor daadwerkelijk wil doen bv woon-&werkverkeer of gewoon FUN of op vakantie. En wordt het je daily transport of heb je er nog een auto naast ?
Het plan zoals het er nu voor staat:

- Eind van het jaar stoppen met prive gebruik lease auto (Skoda Octavia Station)
- Tot eind februari in onze boodschappenauto blijven rijden (Starlet uit '97) voor prive/familiebezoeken
- Begin maart word de derde kleine geboren (en dan passen we niet meer met zijjn allen in de Starslet :+)
- Maart/April zullen we weinig reizen, baby is dan nog zo klein
- Vanaf lente/zomer doen we familiebezoeken met vrouw + kinders in de auto, ik op de motor

- Eind van het jaar bekijken we de boel opnieuw: Gaan we de Skoda opnieuw prive rijden, of kopen we prive een zevenzitter

De "issue" is dat de Skoda niet groot genoeg is voor 3 kinderen (ivm breedte kinderzitjes) maar ik nog wel ~65.000km aan de lease vast zit. Bovendien is motorrijden ook niet gratis, dus het wegvallen van de bijtelling zou flink helpen.

Dan heb ik dus tot maart om mijn motorrijbewijs te halen en een fatsoenlijke motor te kopen. Mijn eigen uitjes (paintball etc) doe ik dan gewoon met de motor, en de auto is voor boodschappen + bezoekjes. Ik ga in dat scenario dus gelijk veel motorkilometers maken.

Mijn vraag blijft dus waarom die motor zo goedkoop is, ik verwacht dan dat er iets mee mis is. Je geeft aan er 'maar' 1100 mee gereden te hebben, wat is daar de reden van?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:12:
[...]

Het plan zoals het er nu voor staat:

- Eind van het jaar stoppen met prive gebruik lease auto (Skoda Octavia Station)
- Tot eind februari in onze boodschappenauto blijven rijden (Starlet uit '97) voor prive/familiebezoeken
- Begin maart word de derde kleine geboren (en dan passen we niet meer met zijjn allen in de Starslet :+)
- Maart/April zullen we weinig reizen, baby is dan nog zo klein
- Vanaf lente/zomer doen we familiebezoeken met vrouw + kinders in de auto, ik op de motor

- Eind van het jaar bekijken we de boel opnieuw: Gaan we de Skoda opnieuw prive rijden, of kopen we prive een zevenzitter

De "issue" is dat de Skoda niet groot genoeg is voor 3 kinderen (ivm breedte kinderzitjes) maar ik nog wel ~65.000km aan de lease vast zit. Bovendien is motorrijden ook niet gratis, dus het wegvallen van de bijtelling zou flink helpen.

Dan heb ik dus tot maart om mijn motorrijbewijs te halen en een fatsoenlijke motor te kopen. Mijn eigen uitjes (paintball etc) doe ik dan gewoon met de motor, en de auto is voor boodschappen + bezoekjes. Ik ga in dat scenario dus gelijk veel motorkilometers maken.

Mijn vraag blijft dus waarom die motor zo goedkoop is, ik verwacht dan dat er iets mee mis is. Je geeft aan er 'maar' 1100 mee gereden te hebben, wat is daar de reden van?
Ik heb jou een PB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:00:
[...]

Het chassis is op zijn zachts gezegt zwak, en de voorvork is gemaakt van doorgekookte spagetti.

Ik geef die advies denk ik aan bijna iedereen die interesse toont in beginnen met motorrijden.

Koop AUB iets met een fatsoenlijk chassis, dat rijd vele malen beter en leer je gewoon makkelijk/sneller motorrijden (dat je je stempel op je rijbewijs hebt, wil namelijk niet zeggen dat je kan rijden)

de short list voor goedkope goede machines om op te beginnen is naar mijn mening

Fazer 600
http://motoroccasion.nl/m...z-6-n-fazer-m1223000.html
Hornet 600
http://motoroccasion.nl/m...00-s-hornet-m1204084.html
Bandit 600 (liefst wel een later bouwjaar)
http://motoroccasion.nl/m...00-s-bandit-m1206740.html
punt. die liggen alleen wel iets boven je budget.

daar mee rijden en in de tussentijd doorsparen voor de motor die je echt wilt hebben.
De linkjes zijn maar wat ter indicatie, maar die Fazer is dan "slechts" 600 euro duurder, en is dan wel en 10x betere machine

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zeker een aanrader. Ben zelf op een 2001 Hornet begonnen en als je dit nu koopt hoeft dat echt niet duur te zijn. Vanaf 2000 euro ongeveer heb je al zo'n ding. Dan kan je voor de naked gaan of anders een S als dat fijner is. Super betrouwbaar, niet duur in onderhoud en nog snel ook. Qua vering is zo'n Hornet ook nog best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geen naked, ik wil een hoge, rechte zit en op zijn minst een windscherm, liefst met kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet precies wanneer ze gestopt zijn op de hornet met het 16 inch voorwiel.
Geloof in 2001, maar dat is eenvoidig op te zoeken.

Maar als ik me niet vergis zei Wimmel dat die Yamaha service intervallen op 10K zitten, de Hornet zit op 6K intervallen. Simpel en alleen om dat argument zou ik daarom objectief gezien de Yammy kiezen.
(Dat terwijl ik de Hornet er mooier uit vind zien maar dat is smaak. plus ik heb zelf 33.000 km op een 2002 Hornet gereden als mijn eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:03:
Geen naked, ik wil een hoge, rechte zit en op zijn minst een windscherm, liefst met kuip.
dan valt die XJ ook af, kwa positie zijn die gelijk (en kwa windbescherming ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
VFR 800 uit 2001 halen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:05:
[...]

dan valt die XJ ook af, kwa positie zijn die gelijk (en kwa windbescherming ook)
Ik twijfelde ook, maar er zijn zo weinig betaalbare transalps te vinden :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:03:
Een windscherm kan ook een nadeel zijn, tenzij je er compleet achter zit. Met een kleine ruit zoals de Hornet S heeft heb je aardig wat bescherming maar zit je zelf nog in de schone wind. Met een hoger scherm kom je soms net met je helm in de turbulentie te zitten en dat is echt 10x niets. Tuurlijk zijn er ook goede ruiten, maar een hogere ruit is echt niet altijd beter. Ik heb zelf een hogere ruit op mijn SV gezet en daar werd het alleen maar slechter van.

De ruit moet zo hoog zijn dat de lucht over je helm heen gaat. Of anders laag genoeg dat het onder je helm komt. De lucht die over de ruit gaat op je helm krijgen rijd echt verschrikkelijk.

Zo'n Fazer 600 is trouwens ook een prima keuze inderdaad. Ik zou persoonlijk voor een motor gaan vanaf het jaar 2000 ongeveer. Liever 2.500 uitgeven en iets goeds kopen dan 1.500 voor iets matigs.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:07:
[...]

Mischien heb je hier iets aan.
http://cycle-ergo.com/

kun je een beetje een idee krijgen "hoe recht op" een motor zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:07:
[...]

En tja defineer betaalbaar

http://motoroccasion.nl/m...-v-transalp-m1218578.html

is niet onaardig, veel goedkoper ga je ze niet snel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:16:
[...]

En tja defineer betaalbaar

http://motoroccasion.nl/m...-v-transalp-m1218578.html

is niet onaardig, veel goedkoper ga je ze niet snel vinden
Klopt, maar van die garage vond ik wat negatieve reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook niet zeggen dat je hem daar moet gaan kopen.
Maar een beetje redelijk Transalp 600 gaat je gewoon 2.000 kosten bij een dealer.

plus, je zit nu buiten het seizoen. Je hebt een paar maanden de tijd om een goede te vinden. proefritje te maken en te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:08:
[...]
Ik zou persoonlijk voor een motor gaan vanaf het jaar 2000 ongeveer. Liever 2.500 uitgeven en iets goeds kopen dan 1.500 voor iets matigs.
Alles valt of staat bij onderhoud, als iemand keurig kan aangeven wat voor aandacht de motor heeft gehad, dan teken ik zo voor een oudere fiets. Gebrek aan onderhoud kan zelfs de beste motor(blokk)en op hun knieen krijgen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Die diversion is toch vooral heel saai, maar wel betrouwbaar? Daarom is hij zo goedkoop. Lijkt me een prima eerste motor.

Nee, het is geen Racer en offroad moet je ook niet willen, maar gewoon rijden kan prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:05:
Die diversion is toch vooral heel saai, maar wel betrouwbaar? Daarom is hij zo goedkoop. Lijkt me een prima eerste motor.

Nee, het is geen Racer en offroad moet je ook niet willen, maar gewoon rijden kan prima toch.
De Diversion was 20 jaar geleden al geen hoogstandje, nu al zeker niet meer.
Vooral die in HTT zijn link stond van de eerste generatie.

Heel belangrijk details is de enkele schijf vooraan met slechts 2 pistons (sorry, het nederlandse woord licht op het puntje van mijn tong...)
zeer matige vering, simpel frame

Het is een beetje zeggen dat een 2CV ook een goede beginners auto is. (wegligging natte krant en geen remmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:03:
[...]

Alles valt of staat bij onderhoud, als iemand keurig kan aangeven wat voor aandacht de motor heeft gehad, dan teken ik zo voor een oudere fiets. Gebrek aan onderhoud kan zelfs de beste motor(blokk)en op hun knieen krijgen.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik doelde meer op dingen als vering en chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom eigenlijk niet?

Iets om over na te denken: ;)

- Nakeds zijn vaak goedkoop in onderhoud.
- Nakeds hebben geen allerhande tupperware dat kapot kan gaan.
- De bekende populaire 600cc nakeds zijn bijzonder goedkoop in aanschaf.
- De zithouding op nakeds is vaak een tourhouding en vaak niet een sporthouding.

/me rijdt jaarlijks meer dan 10.000 km op een naked (Suzuki Bandit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:25:
[...]

Waarom eigenlijk niet?

Iets om over na te denken: ;)

- Nakeds zijn vaak goedkoop in onderhoud.
- Nakeds hebben geen allerhande tupperware dat kapot kan gaan.
- De bekende populaire 600cc nakeds zijn bijzonder goedkoop in aanschaf.
- De zithouding op nakeds is vaak een tourhouding en vaak niet een sporthouding.

/me rijdt jaarlijks meer dan 10.000 km op een naked (Suzuki Bandit).
Windscherm en wil niet 15º voorover zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

bmw boxers zijn volgens mij goedkoper in onderhoud dan bijna alle willekeurige nakeds ;)
Kleine beurt met kleppenstellen voor mijn zrx1200r toen rond de 350€
Kleine beurt met kleppen bij de bmw + luchtfilter enz. 180-230€
Gewoon zelf doen is het aller goedkoopste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
Is dat eenvoudig te leren, zekf onderhoud doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:36:
bmw boxers zijn volgens mij goedkoper in onderhoud dan bijna alle willekeurige nakeds ;)
Kleine beurt met kleppenstellen voor mijn zrx1200r toen rond de 350€
Kleine beurt met kleppen bij de bmw + luchtfilter enz. 180-230€
Gewoon zelf doen is het aller goedkoopste ;)
Sinds wanneer is een kleine beurt met kleppen stellen?
je bent waarschijnlijk gewoon afgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:41:
[...]

Sinds wanneer is een kleine beurt met kleppen stellen?
je bent waarschijnlijk gewoon afgezet ;)
Als de cilinderkop van kauwgum is gemaakt dan moet het wel elke kleine beurt. :9

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Kawasaki dus, klepstelplaatjes zijn pulp. Bmw boxer moet elke 10.000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:37:
Is dat eenvoudig te leren, zekf onderhoud doen?
Kleppen stellen is iets wat de meeste mensen laten doen. Dingen als olie verversen en remvloeistof is prima zelf te doen. Ook de remklauwen schoon maken en de blokjes vervangen is heel simpel te doen. Ik heb dit jaar zelf mijn remklauwen helemaal schoon gemaakt om ze begonnen te piepen omdat er 2 zuigers iets vast zaten. Even een guide opgezocht en zelf gedaan.

Je kan heel veel zelf gewoon doen. Ook nieuwe onderdelen als rearsets of hendels vervangen stelt niets voor en heb ik zelf ook gedaan. Dit jaar zelfs een quickshifter geinstalleerd wat ook prima te doen was. Ik ben zelf niet iemand die heel veel kennis van motoren heeft en ik laat ook best veel doen. Toch is het voor iedereen makkelijk om een hoop te doen. Alleen kleppen stellen is wel iets wat lastiger is en heel belangrijk om goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:32:
Kawasaki dus, klepstelplaatjes zijn pulp. Bmw boxer moet elke 10.000km
Mijn Speed triple en huidige Tuono hoeven dat slechts elke 20K, weet je zeker dat je boxer iedere 10 moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:30:
[...]

Windscherm en wil niet 15º voorover zitten
Eigenlijk vind ik dit maar vreemde eisen voor iemand die nog nooit op een motor gereden heeft. Mogelijk denkt hij dat dit is wat hij wil, maar zonder ervaring kan je het eigenlijk niet zeggen.

Persoonlijk rij ik liever op een naked of mijn RC8 die een hele lage ruit heeft, dan op een motor met een hogere ruit waardoor je constant turbulentie hebt. Een windscherm als must zien zou ik zonder het ervaren te hebben niet zo snel durven zeggen. Je weet gewoon niet of dat wel zo fijn is. Windbescherming lijkt natuurlijk fijn, maar dat is zeker niet altijd zo.

Hetzelfde verhaal met voorover zitten. Helemaal rechtop is ook niet perse nodig. Bij 80km/u of hoger heb je al genoeg winddruk om zelfs op een sportmotor prima te zitten.

In het begin met lessen denken de meeste mensen bij 120km/u dat ze van de naked lesmotor af waaien. 3.000km verder rij je 150km/u met 1 hand aan het stuur.

Verder niet lullig bedoelt, maar ik zou het eerst eens ervaren voordat je iets met een windscherm koopt terwijl je dat misschien wel minder fijn vind als een naked. Juist de wind op een naked is helemaal niet zo erg tot 150km/u omdat er vrijwel geen turbulentie is.

Ik heb op 1 motor door het veranderen van de ruit ervaren wat een lage ruit en hoge ruit doet, geef mij de lage maar :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:33:
[...]

Mijn Speed triple en huidige Tuono hoeven dat slechts elke 20K, weet je zeker dat je boxer iedere 10 moet?
Yup, is ook maar 10 min werk. Luchtgekoeld moet toch vaker nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:40:
[...]

Eigenlijk vind ik dit maar vreemde eisen voor iemand die nog nooit op een motor gereden heeft. Mogelijk denkt hij dat dit is wat hij wil, maar zonder ervaring kan je het eigenlijk niet zeggen.

Persoonlijk rij ik liever op een naked of mijn RC8 die een hele lage ruit heeft, dan op een motor met een hogere ruit waardoor je constant turbulentie hebt. Een windscherm als must zien zou ik zonder het ervaren te hebben niet zo snel durven zeggen. Je weet gewoon niet of dat wel zo fijn is. Windbescherming lijkt natuurlijk fijn, maar dat is zeker niet altijd zo.

Hetzelfde verhaal met voorover zitten. Helemaal rechtop is ook niet perse nodig. Bij 80km/u of hoger heb je al genoeg winddruk om zelfs op een sportmotor prima te zitten.

In het begin met lessen denken de meeste mensen bij 120km/u dat ze van de naked lesmotor af waaien. 3.000km verder rij je 150km/u met 1 hand aan het stuur.

Verder niet lullig bedoelt, maar ik zou het eerst eens ervaren voordat je iets met een windscherm koopt terwijl je dat misschien wel minder fijn vind als een naked. Juist de wind op een naked is helemaal niet zo erg tot 150km/u omdat er vrijwel geen turbulentie is.

Ik heb op 1 motor door het veranderen van de ruit ervaren wat een lage ruit en hoge ruit doet, geef mij de lage maar :P
ik ben het volledig met je eens.

mijn mening:
heb nooit begrepen waarom je rechtovereind wil zitten, als je licht voorover zit heb je veel minder last van je nek en armen wanneer je een beetje gas begint te geven.
stuurt ook iets fijner.

en een grote ruit, die turbulentie komt toch vroeger of later, dan vind ik naakt veel fijner want consistent (plus beetje voorover zitten op een naakte machine @130km is heerlijk ontspannen met wat wind op de schouders)
en met echt een grote ruit, krijg je die irritante duw in je rug van de luchtdruk...

maar er is een motor voor iedereen, en als het type hem aanspreekt, wie zijn wij om dat dan af te wijzen?

ik ben echter gewoon van de simpele mening, leer rijden op een stabiel platform met goede remmen en rij eigenschappen... doe daar een berg ervaring mee op en ga dan voor je "droom motor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Een motor kiezen is erg persoonlijk. Denk maar eens aan de volgende punten ;

1 ) Beschikbaar budget ?
2 ) Hoe oud cq jong ben je ?
3 ) Hoe handig ben jezelf ? ( Onderhoud b.v )
4 ) Wat wil je ermee doen ? ( Just for FUN , Woon&-werkverkeer, Op vakantie, etc etc )
5 ) Wat voor type rijder ben je ?
6 ) ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Vooruit:

Ik ben op mijn 18e met mijn stuitje langs een vrachtwagenklep gevallen. Dat is nooit meer goed genezen, en diengevolge kan ik niet voor langere duur voorover gebogen zitten, dat gaat pijn doen. Ik heb dat o.a. ondervonden toen ik vroeger jarenlang op MBX-80's reed (want die waren goedkoop te krijgen en hadden weinig werk nodig om echt hard te gaan). Ik had daar ook een racekuip omheen.

Twee weken terug reed ik in Italie een weekje op een 125cc motorscooter die een flink windscherm had, en ik vond dat erg prettig op hogere snelheden. Ook omdat ik er hartje winter mee ga rijden is dit voor mij een eis geworden (ik weet vanuit mijn krantenwijk nog hoe koude wind om 6 uur 's morgens door je kleding kan snijden).

Ik begrijp dat mijn 'eisen' het misschien lastig maken om een motor te kiezen, maar ik heb een paar maanden om dit te beslechten, ik ga mijn eisen niet bijstellen omdat jij ontzettend gelukkig bent met een heel ander type motor.

Het is niet omdat ik nu pas ga lessen, dat ik nul ervaring heb waarop ik een mening kan vormen over wat ik wil. Hoge rechte zit dus, met een windscherm, genoeg pk's is genoeg, hoge topsnelheid niet nodig, veel draagvermogen wel gewenst. Budget is enigzins rekbaar, maar dat ligt aan het aanbod. Als ik een buitenkansje kan 'oppikken' voor 1000 euro prima, maar als ik voor wat ik wil perse 2500-3500 euro moet uitgeven neig ik eerder naar een financiering (en dus een winkel ipv particulier), en hoger wil ik niet gaan omdat ik er vanuit ga dat ik op mijn eerste motor nog brokken ga maken (o.a. laten vallen) dus ik wil me daar niet rot over voelen.

Dit is mijn uitspraak, en daar moeten jullie het mee doen :+.
WiLLoW_TieN schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:10:
Een motor kiezen is erg persoonlijk. Denk maar eens aan de volgende punten ;

1 ) Beschikbaar budget ?
2 ) Hoe oud cq jong ben je ?
3 ) Hoe handig ben jezelf ? ( Onderhoud b.v )
4 ) Wat wil je ermee doen ? ( Just for FUN , Woon&-werkverkeer, Op vakantie, etc etc )
5 ) Wat voor type rijder ben je ?
6 ) ......
1 ) Zie hierboven
2 ) Word 35 in April (mocht je naar ervaring vragen: 10 jaar rijbewijs, gemiddeld 50.000km per jaar)
3 ) Ik kan een hele hoop zelf (bougies, olie, simpele reparaties) maar besteed vaak uit vanwege gemak (en tijd)
4 ) Woon/werk verkeer (woonplaats Breda, maar kom soms in heel NL, ik heb een leasewagen, maar als het qua verkeer een ramp is wil ik de files kunnen mijden), familiebezoeken, hobbies, af en toe een keertje een 'pret' rondje rijden zal misschien ook wel gebeuren. Ik reken nu op 10.000km per jaar max.
5 ) Overwegend rustig. Keertje doortrekken, maar zeker in mijn eerste jaar verwacht ik me heel gedeisd te gaan houden (ik heb al een snelle auto voor als ik gek wil doen, en daarin zit ik stukken veiliger). Ik wil me vooral richten op 'skills' en zal na behalen rijbewijs ook niet lang daarna een 'advanced' course gaan volgen.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:16:
[...]
Dit is mijn uitspraak, en daar moeten jullie het mee doen :+.
Je hebt dus goede redenen om te willen wat je wil. Komt ook vaak genoeg voor dat mensen iets denken te willen zonder er ervaring mee te hebben, maar dat heb jij dus wel.

Alleen een windscherm wat je op een scooter vind dat tot aan je helm zit vind je niet zo snel op een motor. Er zijn wel modellen met een hele hoge kuip en ruit natuurlijk en daar zal ik dan ook naar kijken. Ik denk alleen niet dat iets met een lage ruit heel handig voor je is. Dan kan je vaak echt beter een naked hebben.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:58:
[...]
ik ben echter gewoon van de simpele mening, leer rijden op een stabiel platform met goede remmen en rij eigenschappen... doe daar een berg ervaring mee op en ga dan voor je "droom motor"
Hornet, SV1000S, RC8 :D

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dit mooi rechtop. Cardan & Injectie ~~> http://link.marktplaats.nl/m1095720893

Moet bij geen inruil NU ( opruimen... ) maybe lukken voor € 2150,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WiLLoW_TieN schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:26:
Dit mooi rechtop. Cardan & Injectie ~~> http://link.marktplaats.nl/m1095720893

Moet bij geen inruil NU ( opruimen... ) maybe lukken voor € 2150,00
Geen koffers, geen windscherm... :P. Misschien wel mogelijk, maar dat komt daar qua kosten dan nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:22:
[...]

Je hebt dus goede redenen om te willen wat je wil. Komt ook vaak genoeg voor dat mensen iets denken te willen zonder er ervaring mee te hebben, maar dat heb jij dus wel.

Alleen een windscherm wat je op een scooter vind dat tot aan je helm zit vind je niet zo snel op een motor. Er zijn wel modellen met een hele hoge kuip en ruit natuurlijk en daar zal ik dan ook naar kijken. Ik denk alleen niet dat iets met een lage ruit heel handig voor je is. Dan kan je vaak echt beter een naked hebben.

[...]

Hornet, SV1000S, RC8 :D
Hornet 600, Speed Triple ´09, Tuono V4 1100 Factory ´16 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:30:
[...]

Geen koffers, geen windscherm... :P. Misschien wel mogelijk, maar dat komt daar qua kosten dan nog bovenop.
Windscherm zit erop ! Kofferset vind je evt. wel voor 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Dat zit niet rechtop hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb nog nooit een gemotoriseerd iets gereden met zo weinig emotie als dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:30:
[...]

Als je dat windscherm niet ziet ben je blind :P Dat is nou juist ook een windscherm wat groot genoeg is en hoog genoeg zit dat je misschien met je helm uit de wind zit.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:30:
[...]

Hornet 600, Speed Triple ´09, Tuono V4 1100 Factory ´16 _/-\o_
Grappig, vrijwel hetzelfde dus eigenlijk :) De Triple is natuurlijk wel wat anders, maar dat had net zoals bij mij ook vast met het budget te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:37:
Ik heb nog nooit een gemotoriseerd iets gereden met zo weinig emotie als dat
En hoe meer mensen het met jou eens zijn, hoe minder ik ervoor hoef te lappen, dus ik zeg: mooi! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:41:
Als je dat windscherm niet ziet ben je blind :P Dat is nou juist ook een windscherm wat groot genoeg is en hoog genoeg zit dat je misschien met je helm uit de wind zit.
Ik heb een grotere telefoon nodig, ik zag het echt niet! Er zit dus wel een scherm op :P.

Vind hem minder mooi dan een K100RT, overigens, beetje teveel ronde vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:41:
[...]

En hoe meer mensen het met jou eens zijn, hoe minder ik ervoor hoef te lappen, dus ik zeg: mooi! :9
Haha. Het is wel 1 van de snelst devaluerende BMWs out there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ervaring opdoen? GSX650F 2009 (15min) -> GSX650F 2008 (4,5 jaar) -> nieuw Gazelle :+

Toch ergens wat mis gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:44:
[...]

Vind hem minder mooi dan een K100RT, overigens, beetje teveel ronde vormen.
Bij BMW motoren is het meestal ook: Love it or hate it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:50:
[...]

Bij BMW motoren is het meestal ook: Love it or hate it.
En 50 jaar, midlifecrisis en een bierbuik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:51:
[...]

En 50 jaar, midlifecrisis en een bierbuik :+
S1000RR ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar passen Mocro's jwz ook wel goed op kwam ik laatst achter :+

Die XR is trouwens ook wel een tof ding, alleen niet te betalen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:40:
[...]
De motor is misschien geschikt voor on en offroad, maar de banden is een ander verhaal. Met banden die goed zijn offroad wil je niet op de snelweg rijden en met banden die goed op de snelweg zijn wil je niet offroad.
[...]
Dit is meer de gemiddelde opgevoerde brommerrijder dan een motorrijder. Hij zit alleen toevallig op een 125cc dus op een motor.
Ja, je hebt ook van die Derbi rijders die daarna snel hun A1 halen en dan op een Yamaha WZF de straten onveilig maken. Geen serieuze rijder iig.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:04:
Maar als ik me niet vergis zei Wimmel dat die Yamaha service intervallen op 10K zitten, de Hornet zit op 6K intervallen. Simpel en alleen om dat argument zou ik daarom objectief gezien de Yammy kiezen.
(Dat terwijl ik de Hornet er mooier uit vind zien maar dat is smaak. plus ik heb zelf 33.000 km op een 2002 Hornet gereden als mijn eerste)
Vind 10.000 wel prima als interval afstand. Heb nu 5.000 met de KTM en heb het gevoel dat ik in de lente/zomer om de paar maanden naar de dealer mag voor de beurt. :9
[...]

[...]
Precies ja. Vond eerste keer 80 km/u wel rapjes, maar nu langszaam. Met 80+ stukje met armen over elkaar is ook prima te doen. >:)

KTM Duke 125 > (Duke/RC 390 - Duke/SMC 690 - TX660X)2018 > (Superduke 1290R - S1000RR)2020? :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Flinke geldboom in de tuin staan dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:05:
Flinke geldboom in de tuin staan dan :+
Met het A1>A2>A 'spaarprogramma' van de overheid alle tijd om dat geld bij elkaar te krijgen. (En niet van plan om die motoren nieuw te kopen) :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 06-11-2016 22:07 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ook zo lekker motiverend _O-

/me Aait zijn zware rbw vanaf 21 en denkt met weemoed terug aan zijn theorie brommercertificaat O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:53:
[...]

Die XR is trouwens ook wel een tof ding, alleen niet te betalen... :X
Zeker een tof ding idd. Toch is het 50+ bij BMW wel aardig waar. Je ziet toch dat de meest verkochte motoren de GS'en van BMW zijn en die worden toch het meeste gekocht door 50+ mannen die genoeg geld over hebben.
caesar1000 schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:04:
[...]

Precies ja. Vond eerste keer 80 km/u wel rapjes, maar nu langszaam. Met 80+ stukje met armen over elkaar is ook prima te doen. >:)
Het went heel erg snel inderdaad. De eerste keer met lessen op de snelweg vond ik het ook heel veel wind. 2 jaar later kom je bij 260+ omhoog op de Autobahn en valt dat ook wel mee. Verder 150 op de snelweg met 1 hand aan het stuur en lekker chillen :P

Weet nog de eerste keer dat ik op de CB500 lesmotor volgas gaf. Holy crap wat schiet dat hard vooruit. Nu mag de RC8 ook wel weer wat meer vermogen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja bij 240 heb ik het gas toch maar even losgelaten op de GSX hoor, dat is gewoon geen pretje. :+
Met een RC8 kan ik het mij wel voorstellen, die reed pas lekker ergens bovenin de 2 of halverwege de 3. Zeg maar 2x voor een goeie je rbw kwijt in NL op de A2. :X :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me zo gaaf om eens te bezitten :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/09/bonneville-sidecar-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2016/09/BMW_SIDECAR_2698.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14333084_343461692661257_1674194489578932671_n.jpg?oh=d6cfa608dd96e11c21a64eee5958bbfe&oe=5869D899

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-z_EtqKoZgBs/Ve_fitijufI/AAAAAAACID8/fHTBL8j9ucE/s1600/sidecar.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.duccutters.com/UnknownSidecar/Originals/DucatiSport1000Sidecar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thebikeshed.cc/wp-content/uploads/2014/06/Edwin-Mensink-BMW-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:11:
Nja bij 240 heb ik het gas toch maar even losgelaten op de GSX hoor, dat is gewoon geen pretje. :+
Met een RC8 kan ik het mij wel voorstellen, die reed pas lekker ergens bovenin de 2 of halverwege de 3. Zeg maar 2x voor een goeie je rbw kwijt in NL op de A2. :X :P
Wat voelde er met 240 niet goed precies ?

Met SV heb ik als hoogste 267 op de teller gezien. 1KM verder stond dat er nog dus harder ging ie echt niet. Met de RC8 was er iets raars aan de hand waardoor ik niet verder ging. De teller stopte bij 235, bij gas los schoot de teller dan ineens naar 260. Had toen het idee dat het voorwiel misschien wat begon te zweven dus harder wou ik toen echt niet. Bleek later dat de sensor bij het voorwiel gewoon vies was. Heb er toen nog een keer iets van 270 mee gereden, maar het was te druk om harder te gaan.

Als het goed is doet de RC8 zo'n 290 tot 299 op de teller. Dat is wat een standaard RC8R kan halen en die zit tussen de 152 en 156PK op het achterwiel op de dyno. De mijne zit na het mappen op 150PK op het achterwiel dus dat scheelt vrijwel niets met een RC8R.

Toch jammer dat je alleen op een RC8 gereden hebt die niet gemapped is. Het verschil met mappen is zo groot dat het eigenlijk een andere motor is. Wel of niet mappen is het verschil tussen 45 moeten rijden zonder bokken of 35. Nu rijd alles boven de 35 in de 1 prima en zijn 30 en 50 zone's ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Er hangt iets geks aan Stacheldraht :+

En PilatuS: achteraf bleek dat de voorvork sowieso lek was en ik had een gecupte achterband, maar heel instabiel en ik vloog zo een rijbaan opzij als ik ff niet oplette. Echt totaal niet relax.

Maar even een hele stomme opmerking, ik heb laatst (vorige week) een supertoffe RC op MF gezien (wit/oranje). Ik ben best bereid om ook tegen vergoeding of borg eens een klein rondje op die van jou te doen als dat verschil echt zo groot is... Budget heb ik inmiddels maar verdubbeld dus dat kan dan ook nog wel. :+

En als het zo door gaat met werk rijdt ik voort door de weeks met een busje van de zaak, dus die 30dkm woon/werk en werk km's zijn dan ineens niet meer zo een issue. :+ Rbw behoud is wel een dingetje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:23:
Lijkt me zo gaaf om eens te bezitten :9~ O+
Het is sowieso heel mooi spul. Ik vind het alleen jammer dat het alle voordelen van motorrijder weg haalt. Je kan niet meer plat door de bochten en je bent ook gelijk heel breed. Juist plat door de bochten gaan is iets wat voor mij echt motorrijden is.
Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:27:
Er hangt iets geks aan Stacheldraht :+

En PilatuS: achteraf bleek dat de voorvork sowieso lek was en ik had een gecupte achterband, maar heel instabiel en ik vloog zo een rijbaan opzij als ik ff niet oplette. Echt totaal niet relax.

Maar even een hele stomme opmerking, ik heb laatst (vorige week) een supertoffe RC op MF gezien (wit/oranje). Ik ben best bereid om ook tegen vergoeding of borg eens een klein rondje op die van jou te doen als dat verschil echt zo groot is... Budget heb ik inmiddels maar verdubbeld dus dat kan dan ook nog wel. :+

En als het zo door gaat met werk rijdt ik voort door de weeks met een busje van de zaak, dus die 30dkm woon/werk en werk km's zijn dan ineens niet meer zo een issue. :+ Rbw behoud is wel een dingetje. :+
Met die voorvork en achterband vind ik 240 nog knap hoog.

Je mag best eens een stuk op die van mij rijden, geen probleem. Helaas moet je alleen wel 4 maanden wachten want hij staat nu in wintermodus. Qua weer is het nu helemaal niets om met dat ding te rijden. Dus is ie helemaal schoongemaakt en staat ie zonder accu onder de dekens van de grond af. Pas als het weer zonnig is met 15+ graden ga ik er weer mee rijden. Mocht het tegen die tijd nog spelen laat het gerust even weten :)

Het grootste verschil van het mappen is het bokken op lage toeren en hoe ie loopt bij constante snelheid. Vooral dat snelle bokken was op lage snelheid verschrikkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja achteraf he, als ik dat geweten had, had ik sommigen stunts ook niet echt uitgehaald op dat ding. :P

Maar als je dat zou willen zou dat wel heel erg tof zijn! En dat snap ik helemaal, groot gelijk. :) Weet zo niet wat jij voor banden eronder hebt liggen maar zal wel redelijk plak plak spul zijn. ;) Dikke kans dat ik van het voorjaar weer wat ga huren voor de eerste rit, dan kunnen we gelijk wat met ceaser afspreken en weet ik ook meer over mijn toekomst en mogelijkheden. :)

Hoe reageert ie op de gasreactie trouwens na het mappen? Nog zo aan/uit/stoterig? Ik heb een redelijk vaste en voorzichtige hand maar dat viel goed tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 06-11-2016 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De banden zijn SportSmart2 banden, dus inderdaad wel redelijk plakspul wat het niet echt goed doet bij koud weer. Die banden combineren voor mij levensduur en grip het beste voor wat ik met de motor doe.

Van het voorjaar moeten we maar even kijken wat we doen. Er dan een stukje mee rijden is prima.

Sowieso scheelt de RC8 en RC8R ook een hoop qua bokken en hoe het blok loopt. Bij de RC8R is er heel veel veranderd om juist dat slecht lopen en bokken aan te pakken. Ik ben nogsteeds benieuwd wat er er beter loopt, mijn gemapte RC8 of een standaard RC8R.

Sowieso was het LC8 blok in de RC8 toen helemaal nieuw terwijl dat blok nu ook gewoon in de 1290R en andere motoren van KTM zit. In de RC8 was het meer versie 0.7 terwijl het blok nu op versie 2.4 zit. Dat scheelt ook gewoon heel erg veel. Bij de 1290R hoor je bijna niemand over bokken terwijl het ook een LC8 blok is. Het zelfde verhaal met hoe het blok schakelt. Ook dat is vrij lomp en later flink aangepakt waarbij mijn 2010 al flink anders is dan een 2008.

De gasreactie is wel redelijk binair te noemen inderdaad, maar dat had mijn SV ook wel. Vooral van helemaal dicht naar een klein beetje open moet je echt op de juiste manier doen. Door de SV was ik daar wel al aan gewend. Wel is er nog een keer wat aan ingesteld wat ook wel wat scheelde. Ik heb er zelf eigenlijk totaal geen last van dus ik denk dat het gewoon wennen is. Er zit wel een enorm verschil in tussen dit een de gemiddelde 4 cilinder.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja Aprilia Falco met 131pk reed ik ook zo op weg dus dat wilt allemaal wel prima. Maar viel me wel op, zeker omdat ik al jaren 4 cilinder reed en zo nu en dan wat ander spul,

Wel grappig hoe ze alles zo hebben doorontwikkeld dan! Maar een echte R is gewoon niet te betalen. :)

En keuze qua banden is logisch, al wel eens gekeken naar die Metzler's? Schijven qua levensduur nog net even beter te zijn wat ik zo hoor en meekrijg. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12439120_815486481913301_1004172295653788898_n.jpg?oh=1c9f27b0bc0c9c9c1b5d34b2b9f1ca0c&oe=58C7B4F6
O+ Wat een geluid ook echt _O_ Met schakelen ook, en klappen die je in het zadel voelde :9

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 06-11-2016 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een R zit inderdaad makkelijk 2.000 hoger dan een niet R, Aan de andere kant kost het mappen je ook 500 euro, maarja dan nog scheelt het 1.500 of meer. Wel jammer dat ik nog nooit op een R gereden heb. Ik zou graag weten wat er nou beter loopt.

Ik heb de SportSmart2 banden omdat ik nu met mijn 4e set bezig ben en ze altijd heel goed bevallen zijn. Op de SV had ik 2 setjes SportSmart1 banden en later nog een setje 2's. Daarom nu op de RC8 weer een setje SportSmart2 banden. Qua grip is het voor mij genoeg. Ook op het circuit nooit problemen mee gehad. De RC8 had een vrijwel nieuwe set SuperCorsa's er op zitten toen ik de motor kocht, maar die waren binnen 3.000km op. Met een setje SportSmart's doe ik 2x zo lang en qua grip maakt het voor mij niet uit.

Mijn huidige set banden is nu al wel weer bijna op. Nog een kilometer of 1.000 tot 1.500 en ze moeten vervangen worden. Ik ga tegen die tijd kijken wat ik ga doen. Heb ook al gekeken naar de Dunlop GP Racer D211, maar dat is meer als vaker naar het circuit ga en minder op straat ga rijden. Als ik toch veel op straat blijf rijden dan sta ik open voor alles wanneer ik een nieuwe set nodig heb. De SportSmart2 is nu zo'n 3 jaar op de markt dus zal er vast wel iets beter zijn, mogelijk inderdaad van Metzler.
O+ Wat een geluid ook echt _O_ Met schakelen ook, en klappen die je in het zadel voelde :9
I know :D Iedere keer genieten met rijden op dat ding :) Sowieso hoe die motor in de bochten ligt is zo enorm heerlijk. Plat, nog platter, nog platter, alsof er geen einde aan komt zo stabiel :) En dan dit jaar nog de quickshifter er op, 1 groot feest :D Vond een quote uit een review in 2008 ook zo mooi: Best handling bike ever :)

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
Zo. Dat is dan duidelijk. Respect van je collega's hoef je ook niet meer te verwachten.
Ziet mij liever onderuitgaan op een dijk (door het feit dat hij grind op de weg gooit) dan dat de excessen aangepakt worden. En ja, ik ben iemand die netjes 60 rijd al dat de maximum snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wacht even, jouw collega gooit grind op de dijk? :?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en strafbaar want hij zou dan met intentie gevaarlijke situaties creeeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
Erasmo schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:26:
Wacht even, jouw collega gooit grind op de dijk? :?
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:32:
en strafbaar want hij zou dan met intentie gevaarlijke situaties creeeren
Ja. Hij gooit grind op de dijk (niet daadwerklijk kunnen constateren, maar woordelijk uit zijn eigen mond) en wat mij betreft kan hij onmiddelijk achter de tralies geplaatst worden. Poging tot doodslag of zoiets is het toch?
Dat je niet van motorrijden houd oke, maar dit. Ik was ook behoorlijk pissig. Gelukkig zijn de deuren en muren hier stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ondanks de opties die jullie soms aandragen (:+) is die motoroccasion site wel de beste tip tot nu toe, aanbod is veel groter dan bij andere sites (motor trader oid). Er staan o.a. wat K75RT's en Transalps op te koop. Deze heeft de valbeugel en handkappen al:

https://www.motoroccasion...-v-transalp-m1213940.html

Mist alleen nog wat bagageruimte, zou er graag koffers aan willen hebben. Waar zou ik zoiets het beste kunnen vinden? Moet ik iets Honda specifieks zoeken of heb je hier ook 'generieke' koffersets voor te koop?

Deze is al inclusief koffers:

https://www.motoroccasion...bmw-k-75-rt-m1216672.html

maar om een of andere reden neig ik nu toch meer naar de Honda.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-11-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je extra ruimte zoekt is een Deauville geen optie?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1 ... 39 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.