Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:18:
[...]

Eén keer live mogen aanschouwen, wat een geluid O+

[afbeelding]
Jullie vergeten helemaal de beroemde Moto Guzzi v8 racer :|

Wikipedia: Moto Guzzi V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
[...]

Jullie vergeten helemaal de beroemde Moto Guzzi v8 racer :|

Wikipedia: Moto Guzzi V8

[video]

[video]
Ik reageerde alleen op het stukje van Aardschok over de MV. Die Moto Guzzi ben ik niet vergeten, ik kende hem helemaal niet :P
Tof geluid uit die V8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vind dit toch nog wel het mooiste motor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Bommes

Capo del formaggio

Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:49:
Binnenkort (volgende week) ga ik starten met de motorrijlessen. Na jarenlang er niet de mogelijkheid toe hebben, is het eindelijk zover!

Ondertussen vind ik het leuk om mij vast eens te gaan inlezen in motoren, de opties en de verschillen, maar geen idee waar ik moet beginnen. Als ik een auto zie met 40.000KM op de teller vind ik dat niet zoveel, maar hoe is het bij een motor? Evenals leeftijd, is een motor uit 1995 gelijk een "oud" ding, of valt dat allemaal wel mee?

Mijn budget is niet mega en zal ergens rond de € 1750,- ophouden, waarbij de motor wel elke dag gebruikt wordt voor woon-werkverkeer.

Is er iemand die mij wat tips in de goede richting kan en wil geven?
Yamaha Fazer, 600tje, goede zithouding, degelijk, goede voorremmen en voor jou budget kun denk ik wel eentje vinden van de laatste reeks met de 4kante koplampjes.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:58:

[video]
Net een formule 1 wagen, wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:28:
Nee hoor. Zet Rossi op die 125cc en je buurjongetje op die 300 en kijk wie er wint. ;)

Daarnaast heette vroegah de moto3 nog de 125. En motoren waren echt wel snel hoor.
Wel een beetje reëel blijven natuurlijk. :+ Stel je zou iemand met een aantal circuitdagen aan ervaring tegenover Rossi zetten op een 'MotoGP circuit' dan denk ik dat het toch krap wordt. Op die lange stukken is het gewoon gassen en dat kan iedereen. :9

En idd. 125's hoeven niet langzaam te zijn. Helaas zijn de meeste A1 motoren tegenwoordig 4-takt dus dat schiet niet echt op. Volgens mij gebruiken ze in de Moto3 nu trouwens KTM 250cc motoren die puur en alleen voor dat race-segment gebouwd worden. Leuke dingen als je ziet wat voor snelheid ze halen ja.
e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:20:
Ik ben dan wel geen motorrijder (rij een 700cc 4x4 quad) maar ben benieuwd hoe vaak motorrijders een vizier en pinlock vervangen. Ik gebruik mijn vizier nu 3 jaar en ben inmiddels aan mijn 2e pinlock bezig, maar deze begint ook al minder te worden.
Hoop dat het niet altijd zo snel gaat. Wil toch wel 4-5 jaartjes doen met mijn helm. Een vizier + pinlock is bij elkaar €110. |:(
Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:27:
[...]

Dank voor je reactie! Ik bedoel inderdaad meer iets als ene sporttour. Lijkt mij als beginnende motorrijder ook wat handiger?

Een collega van mij gaf aan dat een Honda CBR opzich een goede keuze zou kunnen zijn omdat deze nog iets vergevings gezinder zijn?
Misschien een CBR600f? Zijn er ook heel wat van rond jouw budget. Is ook sporttour.
PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:58:

[video]
Vind dat geluid zeker niet verkeerd, maar naast het scherpe en hoge vind ik het Superduke geluid ook niet verkeerd. Niet perse het mooiste, wel indrukwekkend. >:)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:04:
[...]

Vind dat geluid zeker niet verkeerd, maar naast het scherpe en hoge vind ik het Superduke geluid ook niet verkeerd. Niet perse het mooiste, wel indrukwekkend. >:)

[video]
Ik vind het geluid van een 4-in-lijn of 6-in-lijn mooier dan van een V-Twin. Ik vind het hoge toeren formule 1 geluid gewoon mooier. En dan rij ik zelf een V-Twin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]

Ik vind het geluid van een 4-in-lijn of 6-in-lijn mooier dan van een V-Twin. Ik vind het hoge toeren formule 1 geluid gewoon mooier. En dan rij ik zelf een V-Twin 8)7
Vind de RC8 en Super Duke mooie motoren, en ook wel een mooi geluid hebben (niet zo mooi als 4 of 6 in lijn). Toch zou ik er zelf nooit 1 kopen, want volgens mij kun je op die motoren echt nooit rustig rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:28:
[...]

Toch zou ik er zelf nooit 1 kopen, want volgens mij kun je op die motoren echt nooit rustig rijden..
Gaat prima hoor :)

De RC8 is voor een supersport enorm comfortabel. Veel meer beenruimte en minder ver voorover dan bijvoorbeeld een GSX-R of R1.

Alleen onder in de toeren gaat de motor snel bokken, maar door de motor te laten mappen is dit nu al veel beter. Afgezien van dat kan je er prima 50 in de 1 en 80 in de 2 mee rijden.

Verder zit rustig rijden vind ik gewoon tussen je oren. Je kan prima op een machine met 200pk lekker relax toeren en rustig rijden. Het hangt er maar net vanaf hoe je met het gas omgaat. Tuurlijk is het verleidelijk om er mee te gaan scheuren, maar dat is met een naked bike met 100pk net zo.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Iemand ervaring met rijscholen in Breda? Ik heb nu gekeken naar "Cees en Co" (die bieden een moto experience aan, 2 uur voor 50 euro) en "Yellow", zij bieden een intake voor 50 euro, die duurt 70 minuten. 998 euro voor een pakket inclusief examens en 14 lessen a 100 minuten, de ongebruikte lessen krijg je retour na examen. Cees en Co neemt de telefoon niet op, dus daar heb ik nog geen info van.

Volgens het CBR liggen hun slagingspercentages beide tussen 96 en 100% (voertuigbeheersing). Voor verkeersdeelneming haalt Cees en Co 71-75% en Yellow 61-65%.

- edit -

die laatste zijn de herexamens verkeersdeelneming, eerste poging zitten ze beide op 66-70%.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-11-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:40:
Iemand ervaring met rijscholen in Breda? Ik heb nu gekeken naar "Cees en Co" (die bieden een moto experience aan, 2 uur voor 50 euro) en "Yellow", zij bieden een intake voor 50 euro, die duurt 70 minuten. 998 euro voor een pakket inclusief examens en 14 lessen a 100 minuten, de ongebruikte lessen krijg je retour na examen. Cees en Co neemt de telefoon niet op, dus daar heb ik nog geen info van.

Volgens het CBR liggen hun slagingspercentages beide tussen 96 en 100% (voertuigbeheersing). Voor verkeersdeelneming haalt Cees en Co 71-75% en Yellow 61-65%.

- edit -

die laatste zijn de herexamens verkeersdeelneming, eerste poging zitten ze beide op 66-70%.
Ik heb toevallig gelest bij Yellow rijschool. Ben er erg tevreden over, maar ik raad af om het pakket te nemen. Het enige voordeel daarbij is dat je gratis theorieleermateriaal krijgt (die online is en nog kl*te ook). De instructeur Kevin is een super aardige gast en is erg geduldig. Ze oefenen op de parkeerplaats bij NAC en rijden met slechts een jaar oude CB650F's. Ik heb dat pakket dus gehad en volgens mij 4 lessen extra en alles in 1x behaald (behalve theorie..). Als je meer info wilt, vraag maar raak!

Slagingspercentage moet je niet naar kijken trouwens. Want een rijschool kan 90% slagingspercentage hebben, maar dan hebben kandidaten misschien wel minstens 40 lessen gehad voordat ze opgaan. En bij rijscholen die 65% hebben ga je waarschijnlijk op met veel minder lessen. Tuurlijk heb je uitzonderingen waarbij je 60 lessen krijgt en alsnog 65% hebben... Bij Yellow melken ze je in ieder geval niet uit.

ps. Theorieboek heb ik nog liggen, dus kun je overnemen oid

[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 03-11-2016 16:46 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:D

Ik denk, zonder mezelf op de borst te willen kloppen, dat het inderdaad overkill is. Ik heb mijn auto in 10 lessen gehaald, en heb jarenlang schakelbrommers gereden, dus schakelen en remmen kan ik al. Het gaat me dus vooral om kijktechniek, verkeersdeelneming, zaken als uitwijken, noodstop, etc.

Aangezien de site van Cees en Co nu ook down is denk ik dat ik maar gebruik ga maken van die gratis proefles die Yellow op de site heeft staan, en dan voor losse lessen ga. Eerst theorie + voertuigbeheersing en zodra af, verkeersdeelneming. Kan ik de kosten ook een beetje spreiden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:54:
:D

Ik denk, zonder mezelf op de borst te willen kloppen, dat het inderdaad overkill is. Ik heb mijn auto in 10 lessen gehaald, en heb jarenlang schakelbrommers gereden, dus schakelen en remmen kan ik al. Het gaat me dus vooral om kijktechniek, verkeersdeelneming, zaken als uitwijken, noodstop, etc.

Aangezien de site van Cees en Co nu ook down is denk ik dat ik maar gebruik ga maken van die gratis proefles die Yellow op de site heeft staan, en dan voor losse lessen ga. Eerst theorie + voertuigbeheersing en zodra af, verkeersdeelneming. Kan ik de kosten ook een beetje spreiden :).
Die proefles is niet gratis, is alleen voor autolessen. Ik dacht ook hoppa gratis proefles, maar kost dus 50€ :/

Je moet gewoon contact opnemen met Yellow (bellen/mail). Je hoeft je geen zorgen te maken met hoe alles verloopt qua examens enzo, word je helemaal in begeleid. En alles kan in overleg met de instructeur Kevin. Proefles zou ik dus lekker overslaan, scheelt je weer 50€. Als je begint met lessen moet je het maar zeggen als je in het weekend een AVB lesje hebt, kom ik wel een keer kijken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:59:
[...]

Die proefles is niet gratis, is alleen voor autolessen. Ik dacht ook hoppa gratis proefles, maar kost dus 50€ :/

Je moet gewoon contact opnemen met Yellow (bellen/mail). Je hoeft je geen zorgen te maken met hoe alles verloopt qua examens enzo, word je helemaal in begeleid. En alles kan in overleg met de instructeur Kevin. Proefles zou ik dus lekker overslaan, scheelt je weer 50€. Als je begint met lessen moet je het maar zeggen als je in het weekend een AVB lesje hebt, kom ik wel een keer kijken :9 .
Ik sprak met Jovanna, vrolijke dame, die alles netjes uitlegde. Ik moet nog even terugbellen om te vragen naar de prijs per les, en dan gewoon een eerste les inplannen. Ik wil dat theorieboek wel overnemen van je, elke euro is er een :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:02:
[...]

Ik sprak met Jovanna, vrolijke dame, die alles netjes uitlegde. Ik moet nog even terugbellen om te vragen naar de prijs per les, en dan gewoon een eerste les inplannen. Ik wil dat theorieboek wel overnemen van je, elke euro is er een :9.
Is inderdaad een vrolijke vogel die dame. Lessen zijn 42€ per 50min, maar je hebt altijd les in een blokuur en dat is dus 100min. Over dat boek stuur ik je wel ff een bericht, hoeven we het forum niet mee te bevuilen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]

V4 rijden (met een sportieve insteek, niet een Pan)

Mijn Tuono klinkt als een GP machine, das echt genieten in tunnels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
[...]

Niet dat een V4 of V-Twin niet leuk klinkt, maar het mist voor mij toch dat schreuwende hoge toeren geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:05:
[...]

Is inderdaad een vrolijke vogel die dame. Lessen zijn 42€ per 50min, maar je hebt altijd les in een blokuur en dat is dus 100min. Over dat boek stuur ik je wel ff een bericht, hoeven we het forum niet mee te bevuilen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust he!
Les geboekt voor volgende week zaterdag, 13:00 op het NAC terrein. En voor wat betreft die vragen: alle info en tips zijn welkom :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
[...]

Dat CP4 blok onder m'n brommertje klinkt ook wel lekker in tunnels (én daarbuiten) al helpt dat Akrapovic speelgoed daar ook wel een beetje aan mee :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 03-11-2016 18:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:01:
[...]

Dat CP4 blok onder m'n brommertje klinkt ook wel lekker in tunnels (én daarbuiten) al helpt dat Akrapovic speelgoed daar ook wel een beetje aan mee :9~
moest effe denken om van CP naar crossplane te gaan:)

ja dat is faux V4 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind hem leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:)

Voor als je straks je rijbewijs hebt: Als je onderstaand bord ooit tegenkomt in Duitsland en/of Luxemburg; Dat bord wil zeggen dat er EXTRA VEEL GAS gegeven moet worden. Doe je dat niet dan wordt je een "Langzaam Rijdende Chicane" voor de overige motorrijders.... :'( :9

Afbeeldingslocatie: http://www.oliepeil.nl/images/stories/2011/8-augustus/rasen.jpg

De maximum snelheid veranderd daar voor motorrijders dus in een minimum 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-11-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:07:
[...]

:)

Voor als je straks je rijbewijs hebt: Als je onderstaand bord ooit tegenkomt in Duitsland en/of Luxemburg; Dat bord wil zeggen dat er EXTRA VEEL GAS gegeven moet worden. Doe je dat niet dan wordt je een "Langzaam Rijdende Chicane" voor de overige motorrijders.... :'( :9

[afbeelding]

De maximum snelheid veranderd daar voor motorrijders dus in een minimum 8)
Que? Zoals ik hem lees (en ik spreek Duits) moet je hier extra uitkijken, dus ik zal de grap wel niet vatten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:15:
[...]

Que? Zoals ik hem lees (en ik spreek Duits) moet je hier extra uitkijken, dus ik zal de grap wel niet vatten :P.
Ná dat soort borden volgen eigenlijk ALTIJD de mooiste (en snelle) bochtencombi's.... Met een beetje hogere wiskunde kun je wel uittellen wát er dan leuk wordt voor (de meeste) motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Iedereen alvast bedankt voor de reacties! Absoluut iets waar ik weer de nodige informatie over kan zoeken, bekijken en bestuderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:29:
[...]
Alleen de pinlock of ook al een vizier. Mijn pinlock is nu vrij snel minder geworden en heb het idee dat mijn vizier daar schuldig aan is. Gebruik trouwens een Shoei Neotec
Alleen de pinlock, vizier van mijn C3 is nog prima :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hoi! Ik kom ook regelmatig even kijken!
Dit is mijn Yamaha XJ600S Diversion uit '93, inmiddels ruim 44.000 kilometer op de klok, waar er in december 2012 toen ik hem kocht nog maar 18.000 op stond :)

Mijn Yamaha XJ600S Diversion uit '93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tom.Gerritse schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:25:
Dit is mijn Yamaha XJ600S Diversion uit '93, inmiddels ruim 44.000 kilometer op de klok, waar er in december 2012 toen ik hem kocht nog maar 18.000 op stond :)

[afbeelding]
In plaats van de gehele landkaart van het land te posten zou een "thumbnail" misschien gemakkelijker zijn? Je plaatje kost nú een vermogen aan laadtijd (én MB's).

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:29:
Alleen de pinlock of ook al een vizier. Mijn pinlock is nu vrij snel minder geworden en heb het idee dat mijn vizier daar schuldig aan is. Gebruik trouwens een Shoei Neotec
Waardoor wordt een pinlock minder?

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-11-2016 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23
wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:35:
[...]

In plaats van de gehele landkaart van het land te posten zou een "thumbnail" misschien gemakkelijker zijn? Je plaatje kost nú een vermogen aan laadtijd (én MB's).

:>
Heb je nog een inbelverbinding? oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:02:
[...]

Nee, maar heb jij behoefte aan een plaatje van een Yamaha Diversion 600 uit 't jaar "stilletjes"? Dat type fiets ken ik al een jaar of 'tig" en hoef ik dan ook niet als 4K "wallpaper" te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06

Rick-Jan

always connected

Tom.Gerritse schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:25:
Leuk! Nog een XJ600s Diversion rijder. Ik ben nog steeds tevreden over die van mij :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Rick-Jan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:08:
[...]

Leuk! Nog een XJ600s Diversion rijder. Ik ben nog steeds tevreden over die van mij :)
Kijk, goed om te horen!
Ik rijd deze nu 4 jaar, het is mijn eerste en ben er erg blij mee. Ik heb ook extra LED verstralers erop gemaakt, moet je maar eens goed kijken op de foto.

Zelf vind ik de lichtopbrengst van de koplamp wat mager, hoe is dat bij jou? Ik rijd regelmatig in de Flevopolder, vandaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:05:
[...]

Nee, maar heb jij behoefte aan een plaatje van een Yamaha Diversion 600 uit 't jaar "stilletjes"? Dat type fiets ken ik al een jaar of 'tig" en hoef ik dan ook niet als 4K "wallpaper" te ontvangen :)
Zo.. jij weet een nieuwkomer ook welkom te laten voelen.. :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06

Rick-Jan

always connected

Tom.Gerritse schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:02:
[...]

Kijk, goed om te horen!
Ik rijd deze nu 4 jaar, het is mijn eerste en ben er erg blij mee. Ik heb ook extra LED verstralers erop gemaakt, moet je maar eens goed kijken op de foto.

Zelf vind ik de lichtopbrengst van de koplamp wat mager, hoe is dat bij jou? Ik rijd regelmatig in de Flevopolder, vandaar!
Klopt, standaard is het niet heel veel. Ik heb er een Philips xtreme vision in gezet. Enorm veel verschil!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Constant plaatjes laden van +5mb is niet echt leuk voor je mobiele databundel.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:59:
[...]

Waardoor wordt een pinlock minder?
Na een tijdje sluit het plastic randje minder goed af, hoe lang dat duurt ligt uiteraard aan factoren als de vorm van het vizier ed.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zag gisteren een filmpje van BODW over de juiste keuze helm. Factoren die ik tot nu toe heb geleerd:

- keuze shell (plastic of carbon, carbon zou langer meegaan)
- ingebouwde 'zonnebril' of niet
- pasvorm en hoeveelheid bescherming (sommige merken zouden maar 1 shell voor alle maten gebruiken)

naar welke dingen moet ik nog meer kijken? De helm is een item waar ik niet op ga besparen, ik ga gewoon de beste helm kopen, al denk ik wel dat ik niet zo veel 'features' hoef te hebben. Welke merken zijn erg goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beetje een dooddoener, maar de beste helm is degene die je past. Ga dus vooral naar winkels toe en pas verschillende modellen. Als er meerdere lekker zitten (beetje strak maar niet klemmend bij de wangen, geen drukpunten op je voorhoofd e.d.), dan kan je gaan kijken naar de punten die jij noemt.

Het ligt er ook aan wat je mooi vindt, al zijn sommige helmen er zowel in racedesigns als in effen kleuren. Voor de zichtbaarheid is een fluorescerend gele wel handig, omdat je hoofd altijd boven het ruitje uitsteekt. Of je daarmee wil rondrijden moet je zelf weten, maar bij woon-werk kan dat wel een overweging zijn.

Ik heb een Schubert C3 en ben daar erg blij mee. Hij heeft een relatief kleine schaal en is aardig stil. Daarnaast is het een klaphelm met ingebouwde zonnebril en pinlock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 06:37:
[...]

Zo.. jij weet een nieuwkomer ook welkom te laten voelen.. :F
Klonk misschien beroerder als dat 't bedoeld was (was dus absoluut niet verkeerd bedoeld). Issue was dat m'n telefoon zichzelf volledig aan 't opknopen was om dat plaatje binnen te kunnen harken vanop een 3G verbinding in 't buitenland (België) :+

@Tom.Gerritse: Was dus écht niet negatief bedoeld naar jou toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:34:
[...]

Gaat prima hoor :)

De RC8 is voor een supersport enorm comfortabel. Veel meer beenruimte en minder ver voorover dan bijvoorbeeld een GSX-R of R1.

Alleen onder in de toeren gaat de motor snel bokken, maar door de motor te laten mappen is dit nu al veel beter. Afgezien van dat kan je er prima 50 in de 1 en 80 in de 2 mee rijden.

Verder zit rustig rijden vind ik gewoon tussen je oren. Je kan prima op een machine met 200pk lekker relax toeren en rustig rijden. Het hangt er maar net vanaf hoe je met het gas omgaat. Tuurlijk is het verleidelijk om er mee te gaan scheuren, maar dat is met een naked bike met 100pk net zo.
Ligt ook een beetje aan de bouw en stijl van de motor. Zoals al eerder aangehaald dagen die KTM nakeds gewoon uit om een beetje de hooligan uit te gaan hangen. :+
PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:40:
[...]
Niet dat een V4 of V-Twin niet leuk klinkt, maar het mist voor mij toch dat schreuwende hoge toeren geluid.
Vind zelf het schreeuwende van een 4 inline heel mooi, maar een V4 vind ik ook altijd wel speciaal om te horen. Heel ander soort geluid. Bruter.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:38:
Ik zag gisteren een filmpje van BODW over de juiste keuze helm. Factoren die ik tot nu toe heb geleerd:

- keuze shell (plastic of carbon, carbon zou langer meegaan)
- ingebouwde 'zonnebril' of niet
- pasvorm en hoeveelheid bescherming (sommige merken zouden maar 1 shell voor alle maten gebruiken)

naar welke dingen moet ik nog meer kijken? De helm is een item waar ik niet op ga besparen, ik ga gewoon de beste helm kopen, al denk ik wel dat ik niet zo veel 'features' hoef te hebben. Welke merken zijn erg goed?
- Keuze shell heeft vooral invloed op het gewicht van de helm. Zo is carbon/composiet toch wel weer een stukje lichter dan een polycarbonaat (plastic) helm. Die van carbon/composiet gaan meestal langer mee maar hou maar iig richting de 5 jaar aan.

- Ingebouwd zonnevizier is handig om alles net iets donkerder te maken en iets beter te kunnen zien bij felle zon, maar echt goed helpen doet het in mijn geval iig niet. Hoor datzelfde ook van andere met een zonnevizier. Over het algemeen wel handig om te hebben.

- Pasvorm is het allerbelangrijkst, net zoals bij de rest van je motorkleding, aangezien dit voorkomt dat de beschermende delen heen en weer gaan bewegen. (of in het geval van je helm de hele helm :+ )
Je hebt bij veel helmen/merken ook nog verschillende shells voor bv. XS en S, M en L, XL en XXL. Dit zodat het gewicht lager kan worden gehouden bij de kleinere helmen en je minder 'bulk' om je hoofd hebt.

Verder zijn dingen om te overwegen wel/niet een dubbel-D sluiting nemen, intergraal of jet helm enz. Misschien weet iemand een handige website hiervoor?

Goede merken zijn er genoeg: Shoei, Shark, Shuberth, AGV, HJC, Nolan, Arai, Scorpion.

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 04-11-2016 09:13 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
[...]

nee, wel een databundel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 10-10 14:57
caesar1000 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:47:
[...]

Ligt ook een beetje aan de bouw en stijl van de motor. Zoals al eerder aangehaald dagen die KTM nakeds gewoon uit om een beetje de hooligan uit te gaan hangen. :+

[...]

Vind zelf het schreeuwende van een 4 inline heel mooi, maar een V4 vind ik ook altijd wel speciaal om te horen. Heel ander soort geluid. Bruter.

[...]

- Keuze shell heeft vooral invloed op het gewicht van de helm. Zo is carbon/composiet toch wel weer een stukje lichter dan een polycarbonaat (plastic) helm. Die van carbon/composiet gaan meestal langer mee maar hou maar iig richting de 5 jaar aan.

- Ingebouwd zonnevizier is handig om alles net iets donkerder te maken en iets beter te kunnen zien bij felle zon, maar echt goed helpen doet het in mijn geval iig niet. Hoor datzelfde ook van andere met een zonnevizier. Over het algemeen wel handig om te hebben.

- Pasvorm is het allerbelangrijkst, net zoals bij de rest van je motorkleding, aangezien dit voorkomt dat de beschermende delen heen en weer gaan bewegen. (of in het geval van je helm de hele helm :+ )
Je hebt bij veel helmen/merken ook nog verschillende shells voor bv. XS en S, M en L, XL en XXL. Dit zodat het gewicht lager kan worden gehouden bij de kleinere helmen en je minder 'bulk' om je hoofd hebt.

Verder zijn dingen om te overwegen wel/niet een dubbel-D sluiting nemen, intergraal of jet helm enz. Misschien weet iemand een handige website hiervoor?

Goede merken zijn er genoeg: Shoei, Shark, Shuberth, AGV, HJC, Nolan, Arai, Scorpion.
de ingebouwde zonnebril van mijn Shark is echt perfect, sluit goed aan heeft een goede kleur en is makkelijk op te klappen. zou geen helm willen zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:34:
[...]

de ingebouwde zonnebril van mijn Shark is echt perfect, sluit goed aan heeft een goede kleur en is makkelijk op te klappen. zou geen helm willen zonder
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Shark (Skwal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Snap ook niet echt de negativiteit omtrent het zonnevizier.
Heb ik liever een Oakley op mijn hoofd? Ja.
Maar het zonnevizier in mijn helm (Neotec) en ook in mijn eerst budgethelm waren meer dan voldoende goed. Niet perfect, maar gewoon goed.
Ik zou zeker nooit meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 10-10 14:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met mijn Shark (Skwal).
ook Skwal, vind m alleen beetje rumoerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hier ook een zonnevizier. Heb echter geen skwal maar Scorpion exo-510 air. Helemaal tevreden, op een puntje na, namelijk dat er een dikke kier zit tussen kinstuk en het zonnevizier van ±2cm. In de zomer geen probleem met de warme lucht, maar nu is het toch erg koude wind die ertussendoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:46:
[...]

ook Skwal, vind m alleen beetje rumoerig...
Hier ook. Niet echt super stil idd. En een beetje zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
Ik gebruik het zonnevizier in mijn helm eigenlijk nooit. Ik vind hem qua kleur bij lange na niet zo fijn als mijn Oakley zonnebril. Op zich is het principe wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:22:
Ik gebruik het zonnevizier in mijn helm eigenlijk nooit. Ik vind hem qua kleur bij lange na niet zo fijn als mijn Oakley zonnebril. Op zich is het principe wel slim.
Ik gebruik het nooit helemaal, maar als de zon laag staat doe ik 't vizier een beetje naar beneden ('t is niet zo een 'alles of niets' vizier, maar ééntje dat je ook een beetje kan naar beneden schuiven) en dat is net genoeg om als zonneklep te dienen en de felste zon uit mijn ogen te houden.

Da's op m'n Shoei Neotec. Op de LS2 is het een alles-of-niets zonnevizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ah, dat is wel handig idd.
Die van mij is van de categorie aan of uit (om het zo maar te omschrijven).

Het onderste randje van het vizier raakt dan net af en toe mijn wangen/jukbeenderen. Niet heel vervelend of storend, maar net niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb een Kabuto Ibuki systeemhelm met pinlock en ingebouwd zonnevizier.
Lekker stille helm die toch nog licht is.

Ik zou ook nooit een helm zonder ingebouwd zonnevizier willen!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:22:
Hoe doe je dat in tunnels dan?
Soms houdt ik mijn Shark zonnevizier ook naar beneden maar het is toch best wel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:21:
[...]

Hier ook. Niet echt super stil idd. En een beetje zwaar.
Heel stil is hij inderdaad niet, maar ik heb ook weinig ervaring met andere helmen dus ik kan moeilijk zeggen of dat bij andere beter is.

Het valt me wel op dat als je je kin meer omhoog doet, dat hij dan op een gegeven moment stiller is (als de helm meer horizontaal staat), alleen zit niet altijd evenfijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 21:30
Even een vraagje tussendoor, heeft iemand toevallig nog een losse oude motorband liggen? Mag helemaal versleten, lek of oud zijn, of alledrie :+
Ik wil het gebruiken om een lierkabel in op te bergen. De maat maakt me niet eens zoveel uit. Alvast bedankt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:25:
[...]

Hoe doe je dat in tunnels dan?
Soms houdt ik mijn Shark zonnevizier ook naar beneden maar het is toch best wel donker.
Ik heb nooit een zonnebril op op de motor, zonder vind ik vaak ook goed te doen (mooi weer rijder hier :))
Ook de ingebouwde zonneklep vind ik niet prettig, juist omdat die qua zicht niet fijn is.

Zonnebril heb ik in de auto dan wel weer regelmatig op en ik moet zeggen dat mijn zonnebril onder alle omstandigheden het goed doet, wat dat betreft was een relatief dure zonnebril zijn geld wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:53:
Even een vraagje tussendoor, heeft iemand toevallig nog een losse oude motorband liggen? Mag helemaal versleten, lek of oud zijn, of alledrie :+
Ik wil het gebruiken om een lierkabel in op te bergen. De maat maakt me niet eens zoveel uit. Alvast bedankt.
Kun je bij de lokale motorhandel niet een bandje uit de bak vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wel een oude auto band? Op te halen in Rijswijk ZH.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Heb toevallig ook een Shark. Vergeleken met die Skwal is die van mij trouwens wel redelijk stil en vooral licht. Komt misschien ook omdat het een stapje hoger in de ladder is en gebruikt maakt van composiet. :?
Anoshky schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:43:
Snap ook niet echt de negativiteit omtrent het zonnevizier.
Heb ik liever een Oakley op mijn hoofd? Ja.
Maar het zonnevizier in mijn helm (Neotec) en ook in mijn eerst budgethelm waren meer dan voldoende goed. Niet perfect, maar gewoon goed.
Ik zou zeker nooit meer zonder willen.
Is ook niet echt negatief bedoeld, maar eerder valt het gewoon tegen. Heb nog steeds wel last van de zon met dat zonneviziertje omlaag. Neemt niet weg dat het over het algemeen natuurlijk wel handig is om te hebben.
Leviathius schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:02:
Hier ook een zonnevizier. Heb echter geen skwal maar Scorpion exo-510 air. Helemaal tevreden, op een puntje na, namelijk dat er een dikke kier zit tussen kinstuk en het zonnevizier van ±2cm. In de zomer geen probleem met de warme lucht, maar nu is het toch erg koude wind die ertussendoor komt.
Hier precies hetzelfde probleem. Met m'n vizier open en het zonnevizier omlaag komt constant een scherpe bries ertussendoor en in mijn ogen. Heb dan ook altijd mijn vizier omlaag.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 04-11-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
MikeyMan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:39:
[...]

Kun je bij de lokale motorhandel niet een bandje uit de bak vissen?
Dat is waarschijnlijk wel een praktisch idee.
noes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
Wel een oude auto band? Op te halen in Rijswijk ZH.
Bedankt, maar is te groot (vooral onnodig breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Vanaf morgenmiddag heb ik een versleten achterband liggen (regio Breda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:54:
Ik heb nooit een zonnebril op op de motor, zonder vind ik vaak ook goed te doen (mooi weer rijder hier :))
Ook de ingebouwde zonneklep vind ik niet prettig, juist omdat die qua zicht niet fijn is.
Ik had pas nog laagstaande zon.. zelfs met zonnevizier zie je dan bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:15:

[...]

Is ook niet echt negatief bedoeld, maar eerder valt het gewoon tegen. Heb nog steeds wel last van de zon met dat zonneviziertje omlaag. Neemt niet weg dat het over het algemeen natuurlijk wel handig is om te hebben.

[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Met m'n vizier open en het zonnevizier omlaag komt constant een scherpe bries ertussendoor en in mijn ogen. Heb dan ook altijd mijn vizier omlaag.
Ja, daar heb ik ook last van! Vizier had wel donkerder gemogen (kan je natuurlijk los kopen, maar vind ik dan weer net te duur voor iets wat ze gewoon af-fabriek goed hadden mogen doen). En ook mijn helm heeft zo'n kier waardoor je veel wind precies over de ogen krijgt. Lastig in de zomer, als ik nog wel es een stukje met vizier open wil rijden ( < 60km/u ). Ik heb een AGV K3-SV. Verder erg tevreden mee.
!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:19:
[...]

Bedankt, maar is te groot (vooral onnodig breed)
Ja, is wel wat breder dan een motor-voorbandje: 195 breed, denk ik (afkomstig van BMW E46 16").

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een 180 achterband is niet veel smaller. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
[...]

Het valt me wel op dat als je je kin meer omhoog doet, dat hij dan op een gegeven moment stiller is (als de helm meer horizontaal staat), alleen zit niet altijd evenfijn :P.
Voor zover ik weet zit er ook een wezenlijk verschil tussen sport- en 'toer'-helmen. Sporthelmen worden meer gemaakt om 'omhoog' te kijken (als je plat op de tank ligt) terwijl toerhelmen gewoon 'neutraal' het beste presteren.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Leviathius schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:37:
[...]

Vanaf morgenmiddag heb ik een versleten achterband liggen (regio Breda).
Bedankt, maar ik heb nu toch maar even naar een lokale motorhandel (en onderhoud) gebeld, en die hebben uiteraard genoeg versleten bandjes over :+
Die valt wel in de categorie "had ik zelf kunnen bedenken"

Bedankt voor het meedenken allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 04-11-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
De 2017 Versys 650 heeft nieuw en véél mooier en uitgebreider display :'( :'( :'(
Zou dat in te bouwen zijn op een 2016? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

Same here, vindt t een heerlijke eerste helm. Had zelf liever een Polaroid zonnevizier gehad. Kan t wat donkerder terwijl je nog volledig zicht houdt. Zodra je door een tunnel oid gaat zie je bijna niks meer en bij laagstaande zon en/of nat wegdek heb je nog steeds last van weerspiegelingen, wat ik met mijn polaroid zonnebril niet heb. Kan zonnebril helaas niet comfortabel in de helm dragen...

Weet iemand of er toevallig een merk oid is die gepolariseerde of "betere" zonnevizieren maakt? (en of het zonnevizier in een Shark Skwal uberhaupt te vervangen is?)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:08
Anoshky schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:51:
De 2017 Versys 650 heeft nieuw en véél mooier en uitgebreider display :'( :'( :'(
Zou dat in te bouwen zijn op een 2016? >:)
Waar heb je die gezien? Zie online nergens afbeeldingen van het display.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

noes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:13:
[...]
Ja, daar heb ik ook last van! Vizier had wel donkerder gemogen (kan je natuurlijk los kopen, maar vind ik dan weer net te duur voor iets wat ze gewoon af-fabriek goed hadden mogen doen). En ook mijn helm heeft zo'n kier waardoor je veel wind precies over de ogen krijgt. Lastig in de zomer, als ik nog wel es een stukje met vizier open wil rijden ( < 60km/u ). Ik heb een AGV K3-SV. Verder erg tevreden mee.
[...]
Yup, erg irritant! In de lente denk ik het dark vizier voor m'n Shark Speed-R 2 halen en dan voor het toeren die gebruiken. Het vizier een stukje open werkt gelukkig wel erg fijn voor wat extra lucht.
tdw schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:00:
[...]
Voor zover ik weet zit er ook een wezenlijk verschil tussen sport- en 'toer'-helmen. Sporthelmen worden meer gemaakt om 'omhoog' te kijken (als je plat op de tank ligt) terwijl toerhelmen gewoon 'neutraal' het beste presteren.
Zal straks, als ik de motor terug van de dealer naar huis rij, is kijken hoe dat bij mij zit. Gaat om een sportief model dus ben benieuwd. :>
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:28:
[...]

Same here, vindt t een heerlijke eerste helm. Had zelf liever een Polaroid zonnevizier gehad. Kan t wat donkerder terwijl je nog volledig zicht houdt. Zodra je door een tunnel oid gaat zie je bijna niks meer en bij laagstaande zon en/of nat wegdek heb je nog steeds last van weerspiegelingen, wat ik met mijn polaroid zonnebril niet heb. Kan zonnebril helaas niet comfortabel in de helm dragen...

Weet iemand of er toevallig een merk oid is die gepolariseerde of "betere" zonnevizieren maakt? (en of het zonnevizier in een Shark Skwal uberhaupt te vervangen is?)
Inderdaad! Polaroid zou zo handig zijn bij een intern zonnevizier! Heb ook altijd veel last van laagstaande zon die erg fel is.

Geen idee of je zo'n zonnevizier ook kunt vervangen. Lijkt bij mij er echt in te zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
is het niet een goedkope oplossing om je zonneverzier extra donker te maken met normaal blindeerfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Schubert S2 sport hier. Vereiste was zonnevizier en pinlock.
Ik zou het gemak van een zonnevizier niet willen missen!
Tis niet dat het zo goed verduistert als mijn dure zonnebril, maar het werkt zeker en vast waarvoor het bedoelt is.
Enkel met vizier open rijden en zonneklep naar beneden geeft me teveel wind in de ogen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk heb ik nog nooit behoefte aan een zonnevizier gehad. Het vizier dat ik heb is dan ook wel heel erg donker. Je kan er vanaf de buitenkant totaal niet doorheen kijken. In de EU mag het dan ook niet verkocht worden. Overdag, zelfs met heel felle zon werkt dit prima. Als het donker is kan je er alleen niet mee rijden, dan zie je echt helemaal niets :P Aangezien ik alleen ritjes voor de lol overdag maak is het voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
En wat als je een bos, of erger, een tunnel inrijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:58:
En wat als je een bos, of erger, een tunnel inrijdt?
Onder de bomen rijden is geen probleem als het maar overdag is. Bij een tunnel zou ik het vizier altijd nog even open kunnen doen.

Waar ik altijd rij kom ik niets tegen wat een probleem geeft. Aangezien ik alleen rij als het mooi weer is, is dit vizier ideaal. Geen gezeur met een zonnevizier of zonnebril, maar gewoon een vizier wat precies goed is. Voor wat ik met mijn motor doe is het ideaal.

Het vizier wat ik eerst in deze helm had was wel ietjes donker, maar veel minder als deze. Dan zit je nog te kloten met een zonnebril. Voor mij is dit gewoon het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ga morgenochtend even bij MotoPort kijken, want in Breda en praktisch om de hoek.

Dit om alvast helmen te passen, maar ook een pak of kleding te kopen. Wel zo handig om ook tijdens de lessen alvast goed gekleed te zijn. Ik zag dit pak voor een aardig prijsje:

https://www.motoportbreda...044118/SubProducts/044118

Als dit nog te koud is heb ik ook thermo onderkleding liggen, gebruik ik ook bij het paintballen en mudmasters :P. Er zijn vast nog mooiere motorpakken te krijgen, maar ik wil niet gelijk honderden euro's stukslaan. Ik zal mijn legerkisten gebruiken als schoeisel, en een paar goede handschoenen erbij kopen. Helm leen ik van de rijschool tot ik weet wat ik wil kopen.

Voor een wat hoger bedrag (wel zo'n beetje de limiet qua budget) zie ik deze:

https://www.motorkledingc...ear-calgary-2-thermo.html

lekker reflecterend.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-11-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat is geen motorpak, maar iets wat je er over aantrekt volgens mij.

Die tweede wel

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:17:
Dat is geen motorpak, maar iets wat je er over aantrekt volgens mij.

Die tweede wel
Die eerste is een soort regenpak. Lijkt mij ideaal om over een strak racepak aan te trekken. Maar volwaardige normale kleding is het inderdaad niet.

Voor 80 euro heb je geen goed pak, met een 0 er achter wel :P Sowieso is een max van 250 voor een pak nogal aan de lage kant. Die 2e is nou ook niet bepaald echt een volwaardig pak. Van wat ik zo zie is het qua bescherming ook nogal matig.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 04-11-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:47:
[...]

Klonk misschien beroerder als dat 't bedoeld was (was dus absoluut niet verkeerd bedoeld). Issue was dat m'n telefoon zichzelf volledig aan 't opknopen was om dat plaatje binnen te kunnen harken vanop een 3G verbinding in 't buitenland (België) :+

@Tom.Gerritse: Was dus écht niet negatief bedoeld naar jou toe!
Ik "ken" je al wat langer hier dus ik had het zo niet opgepakt je komt gewoon soms over als een botte hork en ik weet dat wel ondertussen :+

Nee geintje maar als nieuwkomer kwam het wel een beetje raar over kan ik me voorstellen ;)

Vandaag ritje van en naar het werk, was minder koud dan afgelopen dinsdag toen had ik echt koude vingertjes in mijn zomer Revit handschoentjes.
Als ik nu nog langer door wil rijden heb ik echt wel warmere handschoenen nodig, mijn pak is voorlopig nog wel warm genoeg.
Denk dat mijn jas het eerste "te koud" gaat worden.
Daar wil ik nog wel iets voor verzinnen, heb nog een erg oude MQP jas liggen die niet echt meer water/wind dicht aanvoelde de laatste rit. Ook heb ik nog een pot kleding wax staan, waar ik vroeger mijn wax jas en wandel schoenen mee insmeerde.
Dus bommes gaat die oude mqp jas eens goed heet uitwassen en dan met de fohn heet stoken om de wax er eens goed in te smeren.
Een soort DIY belstaff jas zeg maar want een echte kan/wil ik niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik hoef niet perse leer te hebben en modieus hoeft het ook niet te zijn, ik zal morgen maar eens kijken aan welk budget ik moet denken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:43:
Ik hoef niet perse leer te hebben en modieus hoeft het ook niet te zijn, ik zal morgen maar eens kijken aan welk budget ik moet denken dan.
Een goede jas en broek van textiel is ook prima hoor. Het hoeft ook niet heel duur te zijn. Alleen voor 250 euro kan je eigenlijk niet echt goed spul kopen. Als dat je budget is kan je wel kijken naar 2e hands spul. Er is niets mis met een textiel pak 2e hands kopen. Dan kan je voor 200 euro prima een pak kopen wat 800 euro was 2 jaar terug.

Het is vooral belangrijk dat er bescherming in een pak zit. Dat pak van 250 euro rijd misschien wel prima, maar als je valt is het niet te vergelijken met een goed pak van textiel. Ik ben zelf ook begonnen met een pak van textiel, maar daar zaten wel losse knie en arm beschermers in. Mocht je vallen doet die bescherming heel veel om bijvoorbeeld je knieschijf heel te laten.

Qua laarzen zijn kisten ook niet echt een goed idee. Wat een goede laars doet is er voor zorgen dat je enkel niet verder draait dan waar ie voor gemaakt is. Dat ie iets wat een kist gewoon niet doet.

Motorrijden is helaas als je begint niet goedkoop. Je hebt veel kleding nodig en voor de motor zelf ook verschillende dingen. Besparen op kleding is alleen niet iets wat ik zou doen. Dan liever nog 4 maanden sparen en dan gaan lessen. Goede kleding is het verschil tussen niets hebben bij een val of 2 maanden niet kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 20:38
Frans92 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:10:
Net een paar daagjes terug van vakantie en meteen mijn rijbewijs maar opgehaald. Nu een mooie motor zoeken! Ik ben op zoek naar een Yamaha Fazer 600cc voor max prijs van zo'n €2500 en niet ouder dan het jaar 2000. Heb al wat moois gezien her en der, maar als er hier iemand is die een Fazer verkoopt, dan hoor ik dat graag!
Beetje laat, maar al iets gevonden? Ik heb anders nog een rode FZS met 14k op de teller staan uit 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets om over na te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:14
Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houd kom je een heel eind met ca € 350,00
Vraag ook naar de collectie van vorig jaar bv, daar kun je ook soms best wel leuke dingen scoren.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
PilatuS schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:51:
[...]

Een goede jas en broek van textiel is ook prima hoor. Het hoeft ook niet heel duur te zijn. Alleen voor 250 euro kan je eigenlijk niet echt goed spul kopen. Als dat je budget is kan je wel kijken naar 2e hands spul. Er is niets mis met een textiel pak 2e hands kopen. Dan kan je voor 200 euro prima een pak kopen wat 800 euro was 2 jaar terug.

Het is vooral belangrijk dat er bescherming in een pak zit. Dat pak van 250 euro rijd misschien wel prima, maar als je valt is het niet te vergelijken met een goed pak van textiel. Ik ben zelf ook begonnen met een pak van textiel, maar daar zaten wel losse knie en arm beschermers in. Mocht je vallen doet die bescherming heel veel om bijvoorbeeld je knieschijf heel te laten.

Qua laarzen zijn kisten ook niet echt een goed idee. Wat een goede laars doet is er voor zorgen dat je enkel niet verder draait dan waar ie voor gemaakt is. Dat ie iets wat een kist gewoon niet doet.

Motorrijden is helaas als je begint niet goedkoop. Je hebt veel kleding nodig en voor de motor zelf ook verschillende dingen. Besparen op kleding is alleen niet iets wat ik zou doen. Dan liever nog 4 maanden sparen en dan gaan lessen. Goede kleding is het verschil tussen niets hebben bij een val of 2 maanden niet kunnen lopen.
Eens met alles wat hierboven staat. Iedereen moet het zelf beslissen, maar hoeveel € is je veiligheid je waard?

Ook ik ben met een tweedehands textielpak begonnen, niet te duur maar wel uitneembare beschermers, van ik denk Difi. Laarzen tweedehands gekocht (want €50 tweedehands koopt betere laarzen dan €50 nieuw) en geen super dure helm. Voor lessen vond ik dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, eerst maar eens zien of het echt goed zou bevallen.

Alles wat ik tijdens het lessen aan had is vervangen in mijn eerste jaar motorrijden.
- Leren pak want dat rijdt fijner (persoonlijk)
- Echt goede laarzen, mijn enkels zijn me lief
- Goed zittende en kwalitatief sterke helm
- Rugprotector, door de vraag wat is je veiligheid je waard ;)
- Handschoenen, maar die vernieuw ik eigenlijk elke 2 jaar sowieso

En zelfs van die aankopen was niet alles nieuw, want een lerenpak kost gewoon een godsvermogen en ik had er nog nooit mee gereden. €125 via MP heb ik betaald. Nooit mee gevallen, wel 4 jaar oud.
Ik weet nu hoe het rijdt, de volgende koop ik op de motorbeurs nieuw, scheelt een hoop geld en dan kan ik er weer even tegenaan :)

Als je budget beperkt is, denk dan echt goed na over de motor die je doet. Niets is zo klote als niet lekkerzittende kleding of helm, dus je moet gewoon goed zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jullie advies is ter harte genomen. Ik heb zojuist geshopt bij MotoPort Breda en gekocht:

Jas
Broek
Integraalhelm met ingebouwde zonnebril en pinlock voor de condens
Waterdicht handschoenen

Jas en broek zijn een set met o.a. een rugplaat erin, kunnen aan elkaar geritst worden en geschikt voor zomer en winter.

Ook gekeken voor de motor zelf, ze hebben o.a. een toffe Transalp 600cc staan voor 1690. Eerst dat rijbewijs maar eens halen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb mijn jas (een Behring nogwat vier seizoenen met wintervoering en regenbescherming er in, dus niet een waterdichte jas) indertijd gekocht voor ik dacht rond de €200, mijn broek (Reissa Evolution, deze is goed waterdicht en heeft uitritsbare wintervoering) was €100 en mijn helm €250. Handschoenen waren €80 van Revit, model weet ik niet meer.
Mijn eerste schoenen waren Buse voor €80, zagen er een beetje uit als bergschoenen. Nu heb ik hogere laarzen van W2 ofzo :P die waren €120
En ik heb nog een doorwaaijas van Revit, die was €170 en zomerhandschoenen voor €60.
Bij mijn Behring jas zaten al schouder, elleboog en rugprotectors, de doorwaaijas had schouder en elleboog protectors. Ik heb een losse rugprotector gekocht die in beide jassen past, kostte dacht ik €30.

Alles was in de sale trouwens, vanwege over het algemeen overjarige modellen. Looks interesseren mij vrij weinig en als je een beetje rondzoekt kom je vaak best goedkoop uit. Veel winkels hebben ook een hoekje met sale of oudere modellen.

Ik zou er niet al te veel op gaan besparen. Immers, de kleding is jouw kreukelzone. Let gewoon op de afwerkkwaliteit en of er al dan niet protectoren al bij zitten en of de kleding waterdicht/waterafstotend is. En lekker zit natuurlijk ;)

/edit: spuit elf, je bent al wezen shoppen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

knoffy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:38:
is het niet een goedkope oplossing om je zonneverzier extra donker te maken met normaal blindeerfolie.
Niet zo handig met het inschuiven van het vizier. Vind dat dat sowieso niet nodig zou moeten zijn met een helm van bijna €400 (maar alsnog wel leuk bedacht :+ ).
HTT-Thalan schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:46:
Jullie advies is ter harte genomen. Ik heb zojuist geshopt bij MotoPort Breda en gekocht:

Jas
Broek
Integraalhelm met ingebouwde zonnebril en pinlock voor de condens
Waterdicht handschoenen

Jas en broek zijn een set met o.a. een rugplaat erin, kunnen aan elkaar geritst worden en geschikt voor zomer en winter.

Ook gekeken voor de motor zelf, ze hebben o.a. een toffe Transalp 600cc staan voor 1690. Eerst dat rijbewijs maar eens halen :9.
***** net een hele lap tekst lopen uittypen. :+ Alsnog goed om te horen dat je een mooie set hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zijn er hier mensen die naar de EICMA gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Foto's volgen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Secsytime schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:00:
Zijn er hier mensen die naar de EICMA gaan?
Vond de Intermot al ver weg dus de EICMA zeker niet. Daarvoor moet je echt met het vliegtuig heen en weer. Ik kijk de livestreams wel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:51:
[...]

Vond de Intermot al ver weg dus de EICMA zeker niet. Daarvoor moet je echt met het vliegtuig heen en weer. Ik kijk de livestreams wel. ;)
Op een 125 cc is natuurlijk alles ver weg (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist even bij de dealer binnen gelopen om m'n MT-10 (half jaar oud / 2200Km.) weer in te ruilen :o

De prijs van de nieuwe MT-10SP is alleen nog niet bekend dus nog niet tot een definitief accoord gekomen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gear 2

Huismerk van MotoPort, "Bayard" of iets dergelijks. Gepast met bril, gelijk pinlock laten inzetten. Heeft ingebouwd zonnevizier dat je naar beneden kan klikken.

Gear 1

Handschoenen, broek en jas allemaal van het merk "Difi" (alsof het mij iets zegt :P). Aan elkaar te risten, wind en waterdicht, maar ook ademend. Heeft uitritsbare binnenkant, dus ook geschikt voor de zomer. Ik heb het geprobeerd, alle beschermers (knie, elleboog, rugplaat) zitten voor mij perfect. Allemaal handige vakjes, riemen om bepaalde zaken 'in te nemen'. Maatvoering genomen op basis van de kleding die ik eronder zal dragen (in de regel kantoorkleding (nette broek, overhemd).

Totaalprijs was 482,-.

Ze hebben er een aantal interessante motoren staan, dus ik kan er ook terecht zodra ik geslaagd ben :).

- edit -

Deze bijvoorbeeld:

https://www.motoportbreda...ducts/HEX11777012_G889788

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-11-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:40
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:22:
Zojuist even bij de dealer binnen gelopen om m'n MT-10 (half jaar oud / 2200Km.) weer in te ruilen :o

De prijs van de nieuwe MT-10SP is alleen nog niet bekend dus nog niet tot een definitief accoord gekomen....
Omg dat is snel, kreeg je nog een schappelijke prijs terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShininNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:27:
[...]

Omg dat is snel, kreeg je nog een schappelijke prijs terug?
Dealer verwacht dat er 3 á 4K bij moet (en dan worden de accessoires, op de Quick Shifter ná, netjes over gezet.

De MT-10SP krijgt af fabriek al een QS mee, op m'n huidige MT-10 heb ik dat ding er als accessoire op laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:40:
[...]

Dealer verwacht dat er 3 á 4K bij moet (en dan worden de accessoires, op de Quick Shifter ná, netjes over gezet.

De MT-10SP krijgt af fabriek al een QS mee, op m'n huidige MT-10 heb ik dat ding er als accessoire op laten monteren.
Wat verwachten ze dat de SP gaat kosten? 16K ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:41:
[...]

Wat verwachten ze dat de SP gaat kosten? 16K ofzo?
Dat is de grote vraag op 't moment. Zelfs de 2017 prijzen van de "normale" MT-10 zijn nog niet vrij gegeven. Toen ik de mijne kocht tijdens de introductie lag die prijs op 15K (en dan kreeg je één hele Euro terug als wisselgeld). Waarschijnlijk gaat 't spel meer richting de 17K voor de SP.

Feitelijk zijn alleen de electronisch geregelde Öhlins achtershock en het kleuren TFT display technisch gezien anders én de QS is standaard geworden op de SP variant. Verder zit er een andere mapping in de ECU waardoor 't ding wat zuiniger zou moeten zijn (m'n huidige MT-10 krijg ik in NL niet ónder de 8,3L/100Km terwijl 't ding met 160Km/h wél "zuinig" is en dan ongeveer 7L/100Km verbruikt.... Helaas krijg je dan vaak achteraf weer extra onvoorziene kosten opgelegd vanuit Leeuwarden (waar ik niet eens in de buurt kom)).

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 05-11-2016 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat Aprilia een ECU update uitbrengt om mijn QS ook downshifts te laten doen.
Is ride-by-wire dus je zou zeggen dat dat wel moet lukken.

en ik geloof dat de QS de enige wijziging is op de Tuono 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:28:
ik hoop dat Aprilia een ECU update uitbrengt om mijn QS ook downshifts te laten doen.
Is ride-by-wire dus je zou zeggen dat dat wel moet lukken.

en ik geloof dat de QS de enige wijziging is op de Tuono 1100
Ik kan m'n MT ook laten downshiften middels de QS maar daarvoor moet ik de de hele gearing reverse laten werken ook niet écht handig (Reverse Gearing is wél uitermate handig, maar dan werkt m'n QS dus tevens alleen "Down" doordat 't een "PUSH" QS is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een QS die ook downshifts doet hoef ik persoonlijk niet te hebben. Het is natuurlijk wel een mooi iets met auto blipper erbij, alleen ik vind het juist leuk om zelf te doen. Voor omhoog vind ik een QS heerlijk, maar voor naar beneden vind ik het juist leuk om zelf te doen met revmatchen. Door zelf te revmatchen heb je in ieder geval nog iets leuks te doen in plaats van dat alles gedaan word door de motor.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2016 20:30 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.