Jullie vergeten helemaal de beroemde Moto Guzzi v8 racerTankiej schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:18:
[...]
Eén keer live mogen aanschouwen, wat een geluid![]()
[afbeelding]
Wikipedia: Moto Guzzi V8
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Jullie vergeten helemaal de beroemde Moto Guzzi v8 racerTankiej schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:18:
[...]
Eén keer live mogen aanschouwen, wat een geluid![]()
[afbeelding]
Ik reageerde alleen op het stukje van Aardschok over de MV. Die Moto Guzzi ben ik niet vergeten, ik kende hem helemaal nietVerwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
[...]
Jullie vergeten helemaal de beroemde Moto Guzzi v8 racer![]()
Wikipedia: Moto Guzzi V8
[video]
[video]
Yamaha Fazer, 600tje, goede zithouding, degelijk, goede voorremmen en voor jou budget kun denk ik wel eentje vinden van de laatste reeks met de 4kante koplampjes.Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:49:
Binnenkort (volgende week) ga ik starten met de motorrijlessen. Na jarenlang er niet de mogelijkheid toe hebben, is het eindelijk zover!
Ondertussen vind ik het leuk om mij vast eens te gaan inlezen in motoren, de opties en de verschillen, maar geen idee waar ik moet beginnen. Als ik een auto zie met 40.000KM op de teller vind ik dat niet zoveel, maar hoe is het bij een motor? Evenals leeftijd, is een motor uit 1995 gelijk een "oud" ding, of valt dat allemaal wel mee?
Mijn budget is niet mega en zal ergens rond de € 1750,- ophouden, waarbij de motor wel elke dag gebruikt wordt voor woon-werkverkeer.
Is er iemand die mij wat tips in de goede richting kan en wil geven?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Net een formule 1 wagen, wel cool.PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:58:
Vind dit toch nog wel het mooiste motor geluid.
[video]
Wel een beetje reëel blijven natuurlijk.Tylen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:28:
Nee hoor. Zet Rossi op die 125cc en je buurjongetje op die 300 en kijk wie er wint.
Daarnaast heette vroegah de moto3 nog de 125. En motoren waren echt wel snel hoor.
Hoop dat het niet altijd zo snel gaat. Wil toch wel 4-5 jaartjes doen met mijn helm. Een vizier + pinlock is bij elkaar €110.e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:20:
Ik ben dan wel geen motorrijder (rij een 700cc 4x4 quad) maar ben benieuwd hoe vaak motorrijders een vizier en pinlock vervangen. Ik gebruik mijn vizier nu 3 jaar en ben inmiddels aan mijn 2e pinlock bezig, maar deze begint ook al minder te worden.
Misschien een CBR600f? Zijn er ook heel wat van rond jouw budget. Is ook sporttour.Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:27:
[...]
Dank voor je reactie! Ik bedoel inderdaad meer iets als ene sporttour. Lijkt mij als beginnende motorrijder ook wat handiger?
Een collega van mij gaf aan dat een Honda CBR opzich een goede keuze zou kunnen zijn omdat deze nog iets vergevings gezinder zijn?
Vind dat geluid zeker niet verkeerd, maar naast het scherpe en hoge vind ik het Superduke geluid ook niet verkeerd. Niet perse het mooiste, wel indrukwekkend.PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:58:
Vind dit toch nog wel het mooiste motor geluid.
[video]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik vind het geluid van een 4-in-lijn of 6-in-lijn mooier dan van een V-Twin. Ik vind het hoge toeren formule 1 geluid gewoon mooier. En dan rij ik zelf een V-Twincaesar1000 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:04:
[...]
Vind dat geluid zeker niet verkeerd, maar naast het scherpe en hoge vind ik het Superduke geluid ook niet verkeerd. Niet perse het mooiste, wel indrukwekkend.![]()
[video]
Vind de RC8 en Super Duke mooie motoren, en ook wel een mooi geluid hebben (niet zo mooi als 4 of 6 in lijn). Toch zou ik er zelf nooit 1 kopen, want volgens mij kun je op die motoren echt nooit rustig rijden..PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]
Ik vind het geluid van een 4-in-lijn of 6-in-lijn mooier dan van een V-Twin. Ik vind het hoge toeren formule 1 geluid gewoon mooier. En dan rij ik zelf een V-Twin
Gaat prima hoorSecsytime schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:28:
[...]
Toch zou ik er zelf nooit 1 kopen, want volgens mij kun je op die motoren echt nooit rustig rijden..
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2016 15:36 ]
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-11-2016 16:42 ]
Ik heb toevallig gelest bij Yellow rijschool. Ben er erg tevreden over, maar ik raad af om het pakket te nemen. Het enige voordeel daarbij is dat je gratis theorieleermateriaal krijgt (die online is en nog kl*te ook). De instructeur Kevin is een super aardige gast en is erg geduldig. Ze oefenen op de parkeerplaats bij NAC en rijden met slechts een jaar oude CB650F's. Ik heb dat pakket dus gehad en volgens mij 4 lessen extra en alles in 1x behaald (behalve theorie..). Als je meer info wilt, vraag maar raak!HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:40:
Iemand ervaring met rijscholen in Breda? Ik heb nu gekeken naar "Cees en Co" (die bieden een moto experience aan, 2 uur voor 50 euro) en "Yellow", zij bieden een intake voor 50 euro, die duurt 70 minuten. 998 euro voor een pakket inclusief examens en 14 lessen a 100 minuten, de ongebruikte lessen krijg je retour na examen. Cees en Co neemt de telefoon niet op, dus daar heb ik nog geen info van.
Volgens het CBR liggen hun slagingspercentages beide tussen 96 en 100% (voertuigbeheersing). Voor verkeersdeelneming haalt Cees en Co 71-75% en Yellow 61-65%.
- edit -
die laatste zijn de herexamens verkeersdeelneming, eerste poging zitten ze beide op 66-70%.
[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 03-11-2016 16:46 ]
Die proefles is niet gratis, is alleen voor autolessen. Ik dacht ook hoppa gratis proefles, maar kost dus 50€HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:54:
Ik denk, zonder mezelf op de borst te willen kloppen, dat het inderdaad overkill is. Ik heb mijn auto in 10 lessen gehaald, en heb jarenlang schakelbrommers gereden, dus schakelen en remmen kan ik al. Het gaat me dus vooral om kijktechniek, verkeersdeelneming, zaken als uitwijken, noodstop, etc.
Aangezien de site van Cees en Co nu ook down is denk ik dat ik maar gebruik ga maken van die gratis proefles die Yellow op de site heeft staan, en dan voor losse lessen ga. Eerst theorie + voertuigbeheersing en zodra af, verkeersdeelneming. Kan ik de kosten ook een beetje spreiden.
Ik sprak met Jovanna, vrolijke dame, die alles netjes uitlegde. Ik moet nog even terugbellen om te vragen naar de prijs per les, en dan gewoon een eerste les inplannen. Ik wil dat theorieboek wel overnemen van je, elke euro is er eenLeviathius schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:59:
[...]
Die proefles is niet gratis, is alleen voor autolessen. Ik dacht ook hoppa gratis proefles, maar kost dus 50€![]()
Je moet gewoon contact opnemen met Yellow (bellen/mail). Je hoeft je geen zorgen te maken met hoe alles verloopt qua examens enzo, word je helemaal in begeleid. En alles kan in overleg met de instructeur Kevin. Proefles zou ik dus lekker overslaan, scheelt je weer 50€. Als je begint met lessen moet je het maar zeggen als je in het weekend een AVB lesje hebt, kom ik wel een keer kijken.
Is inderdaad een vrolijke vogel die dame. Lessen zijn 42€ per 50min, maar je hebt altijd les in een blokuur en dat is dus 100min. Over dat boek stuur ik je wel ff een bericht, hoeven we het forum niet mee te bevuilen.HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:02:
[...]
Ik sprak met Jovanna, vrolijke dame, die alles netjes uitlegde. Ik moet nog even terugbellen om te vragen naar de prijs per les, en dan gewoon een eerste les inplannen. Ik wil dat theorieboek wel overnemen van je, elke euro is er een.
Verwijderd
V4 rijden (met een sportieve insteek, niet een Pan)PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]
Ik vind het geluid van een 4-in-lijn of 6-in-lijn mooier dan van een V-Twin. Ik vind het hoge toeren formule 1 geluid gewoon mooier. En dan rij ik zelf een V-Twin
Niet dat een V4 of V-Twin niet leuk klinkt, maar het mist voor mij toch dat schreuwende hoge toeren geluid.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
[...]
V4 rijden (met een sportieve insteek, niet een Pan)
Mijn Tuono klinkt als een GP machine, das echt genieten in tunnels
Les geboekt voor volgende week zaterdag, 13:00 op het NAC terrein. En voor wat betreft die vragen: alle info en tips zijn welkomLeviathius schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:05:
[...]
Is inderdaad een vrolijke vogel die dame. Lessen zijn 42€ per 50min, maar je hebt altijd les in een blokuur en dat is dus 100min. Over dat boek stuur ik je wel ff een bericht, hoeven we het forum niet mee te bevuilen.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust he!
Dat CP4 blok onder m'n brommertje klinkt ook wel lekker in tunnels (én daarbuiten) al helpt dat Akrapovic speelgoed daar ook wel een beetje aan meeVerwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
[...]
V4 rijden (met een sportieve insteek, niet een Pan)
Mijn Tuono klinkt als een GP machine, das echt genieten in tunnels
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 03-11-2016 18:03 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
moest effe denken om van CP naar crossplane te gaan:)wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:01:
[...]
Dat CP4 blok onder m'n brommertje klinkt ook wel lekker in tunnels (én daarbuiten) al helpt dat Akrapovic speelgoed daar ook wel een beetje aan mee
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-11-2016 19:10 ]
Que? Zoals ik hem lees (en ik spreek Duits) moet je hier extra uitkijken, dus ik zal de grap wel niet vattenwimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:07:
[...]
Voor als je straks je rijbewijs hebt: Als je onderstaand bord ooit tegenkomt in Duitsland en/of Luxemburg; Dat bord wil zeggen dat er EXTRA VEEL GAS gegeven moet worden. Doe je dat niet dan wordt je een "Langzaam Rijdende Chicane" voor de overige motorrijders....![]()
![]()
[afbeelding]
De maximum snelheid veranderd daar voor motorrijders dus in een minimum![]()
Ná dat soort borden volgen eigenlijk ALTIJD de mooiste (en snelle) bochtencombi's.... Met een beetje hogere wiskunde kun je wel uittellen wát er dan leuk wordt voor (de meeste) motorrijders.HTT-Thalan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:15:
[...]
Que? Zoals ik hem lees (en ik spreek Duits) moet je hier extra uitkijken, dus ik zal de grap wel niet vatten.
Alleen de pinlock, vizier van mijn C3 is nog primae.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:29:
[...]
Alleen de pinlock of ook al een vizier. Mijn pinlock is nu vrij snel minder geworden en heb het idee dat mijn vizier daar schuldig aan is. Gebruik trouwens een Shoei Neotec
In plaats van de gehele landkaart van het land te posten zou een "thumbnail" misschien gemakkelijker zijn? Je plaatje kost nú een vermogen aan laadtijd (én MB's).Tom.Gerritse schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:25:
Hoi! Ik kom ook regelmatig even kijken!
Dit is mijn Yamaha XJ600S Diversion uit '93, inmiddels ruim 44.000 kilometer op de klok, waar er in december 2012 toen ik hem kocht nog maar 18.000 op stond![]()
[afbeelding]
Waardoor wordt een pinlock minder?e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:29:
Alleen de pinlock of ook al een vizier. Mijn pinlock is nu vrij snel minder geworden en heb het idee dat mijn vizier daar schuldig aan is. Gebruik trouwens een Shoei Neotec
[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-11-2016 22:59 ]
Heb je nog een inbelverbinding?wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:35:
[...]
In plaats van de gehele landkaart van het land te posten zou een "thumbnail" misschien gemakkelijker zijn? Je plaatje kost nú een vermogen aan laadtijd (én MB's).
Nee, maar heb jij behoefte aan een plaatje van een Yamaha Diversion 600 uit 't jaar "stilletjes"? Dat type fiets ken ik al een jaar of 'tig" en hoef ik dan ook niet als 4K "wallpaper" te ontvangen
Leuk! Nog een XJ600s Diversion rijder. Ik ben nog steeds tevreden over die van mijTom.Gerritse schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:25:
Hoi! Ik kom ook regelmatig even kijken!
Dit is mijn Yamaha XJ600S Diversion uit '93, inmiddels ruim 44.000 kilometer op de klok, waar er in december 2012 toen ik hem kocht nog maar 18.000 op stond
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Kijk, goed om te horen!Rick-Jan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:08:
[...]
Leuk! Nog een XJ600s Diversion rijder. Ik ben nog steeds tevreden over die van mij
Zo.. jij weet een nieuwkomer ook welkom te laten voelen..wimmel_1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:05:
[...]
Nee, maar heb jij behoefte aan een plaatje van een Yamaha Diversion 600 uit 't jaar "stilletjes"? Dat type fiets ken ik al een jaar of 'tig" en hoef ik dan ook niet als 4K "wallpaper" te ontvangen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klopt, standaard is het niet heel veel. Ik heb er een Philips xtreme vision in gezet. Enorm veel verschil!Tom.Gerritse schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:02:
[...]
Kijk, goed om te horen!
Ik rijd deze nu 4 jaar, het is mijn eerste en ben er erg blij mee. Ik heb ook extra LED verstralers erop gemaakt, moet je maar eens goed kijken op de foto.
Zelf vind ik de lichtopbrengst van de koplamp wat mager, hoe is dat bij jou? Ik rijd regelmatig in de Flevopolder, vandaar!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Constant plaatjes laden van +5mb is niet echt leuk voor je mobiele databundel.
Na een tijdje sluit het plastic randje minder goed af, hoe lang dat duurt ligt uiteraard aan factoren als de vorm van het vizier ed.Olaf van der Spek schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:59:
[...]
Waardoor wordt een pinlock minder?
Klonk misschien beroerder als dat 't bedoeld was (was dus absoluut niet verkeerd bedoeld). Issue was dat m'n telefoon zichzelf volledig aan 't opknopen was om dat plaatje binnen te kunnen harken vanop een 3G verbinding in 't buitenland (België)Bommes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 06:37:
[...]
Zo.. jij weet een nieuwkomer ook welkom te laten voelen..
Ligt ook een beetje aan de bouw en stijl van de motor. Zoals al eerder aangehaald dagen die KTM nakeds gewoon uit om een beetje de hooligan uit te gaan hangen.PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:34:
[...]
Gaat prima hoor![]()
De RC8 is voor een supersport enorm comfortabel. Veel meer beenruimte en minder ver voorover dan bijvoorbeeld een GSX-R of R1.
Alleen onder in de toeren gaat de motor snel bokken, maar door de motor te laten mappen is dit nu al veel beter. Afgezien van dat kan je er prima 50 in de 1 en 80 in de 2 mee rijden.
Verder zit rustig rijden vind ik gewoon tussen je oren. Je kan prima op een machine met 200pk lekker relax toeren en rustig rijden. Het hangt er maar net vanaf hoe je met het gas omgaat. Tuurlijk is het verleidelijk om er mee te gaan scheuren, maar dat is met een naked bike met 100pk net zo.
Vind zelf het schreeuwende van een 4 inline heel mooi, maar een V4 vind ik ook altijd wel speciaal om te horen. Heel ander soort geluid. Bruter.PilatuS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:40:
[...]
Niet dat een V4 of V-Twin niet leuk klinkt, maar het mist voor mij toch dat schreuwende hoge toeren geluid.
- Keuze shell heeft vooral invloed op het gewicht van de helm. Zo is carbon/composiet toch wel weer een stukje lichter dan een polycarbonaat (plastic) helm. Die van carbon/composiet gaan meestal langer mee maar hou maar iig richting de 5 jaar aan.HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:38:
Ik zag gisteren een filmpje van BODW over de juiste keuze helm. Factoren die ik tot nu toe heb geleerd:
- keuze shell (plastic of carbon, carbon zou langer meegaan)
- ingebouwde 'zonnebril' of niet
- pasvorm en hoeveelheid bescherming (sommige merken zouden maar 1 shell voor alle maten gebruiken)
naar welke dingen moet ik nog meer kijken? De helm is een item waar ik niet op ga besparen, ik ga gewoon de beste helm kopen, al denk ik wel dat ik niet zo veel 'features' hoef te hebben. Welke merken zijn erg goed?
[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 04-11-2016 09:13 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
de ingebouwde zonnebril van mijn Shark is echt perfect, sluit goed aan heeft een goede kleur en is makkelijk op te klappen. zou geen helm willen zondercaesar1000 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:47:
[...]
Ligt ook een beetje aan de bouw en stijl van de motor. Zoals al eerder aangehaald dagen die KTM nakeds gewoon uit om een beetje de hooligan uit te gaan hangen.![]()
[...]
Vind zelf het schreeuwende van een 4 inline heel mooi, maar een V4 vind ik ook altijd wel speciaal om te horen. Heel ander soort geluid. Bruter.
[...]
- Keuze shell heeft vooral invloed op het gewicht van de helm. Zo is carbon/composiet toch wel weer een stukje lichter dan een polycarbonaat (plastic) helm. Die van carbon/composiet gaan meestal langer mee maar hou maar iig richting de 5 jaar aan.
- Ingebouwd zonnevizier is handig om alles net iets donkerder te maken en iets beter te kunnen zien bij felle zon, maar echt goed helpen doet het in mijn geval iig niet. Hoor datzelfde ook van andere met een zonnevizier. Over het algemeen wel handig om te hebben.
- Pasvorm is het allerbelangrijkst, net zoals bij de rest van je motorkleding, aangezien dit voorkomt dat de beschermende delen heen en weer gaan bewegen. (of in het geval van je helm de hele helm)
Je hebt bij veel helmen/merken ook nog verschillende shells voor bv. XS en S, M en L, XL en XXL. Dit zodat het gewicht lager kan worden gehouden bij de kleinere helmen en je minder 'bulk' om je hoofd hebt.
Verder zijn dingen om te overwegen wel/niet een dubbel-D sluiting nemen, intergraal of jet helm enz. Misschien weet iemand een handige website hiervoor?
Goede merken zijn er genoeg: Shoei, Shark, Shuberth, AGV, HJC, Nolan, Arai, Scorpion.
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Shark (Skwal).Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:34:
[...]
de ingebouwde zonnebril van mijn Shark is echt perfect, sluit goed aan heeft een goede kleur en is makkelijk op te klappen. zou geen helm willen zonder
ook Skwal, vind m alleen beetje rumoerig...Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:42:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Shark (Skwal).
Hier ook. Niet echt super stil idd. En een beetje zwaar.Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:46:
[...]
ook Skwal, vind m alleen beetje rumoerig...
Ik gebruik het nooit helemaal, maar als de zon laag staat doe ik 't vizier een beetje naar beneden ('t is niet zo een 'alles of niets' vizier, maar ééntje dat je ook een beetje kan naar beneden schuiven) en dat is net genoeg om als zonneklep te dienen en de felste zon uit mijn ogen te houden.B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:22:
Ik gebruik het zonnevizier in mijn helm eigenlijk nooit. Ik vind hem qua kleur bij lange na niet zo fijn als mijn Oakley zonnebril. Op zich is het principe wel slim.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Hoe doe je dat in tunnels dan?B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:22:
Ik gebruik het zonnevizier in mijn helm eigenlijk nooit. Ik vind hem qua kleur bij lange na niet zo fijn als mijn Oakley zonnebril. Op zich is het principe wel slim.
Verwijderd
Heel stil is hij inderdaad niet, maar ik heb ook weinig ervaring met andere helmen dus ik kan moeilijk zeggen of dat bij andere beter is.418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:21:
[...]
Hier ook. Niet echt super stil idd. En een beetje zwaar.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik heb nooit een zonnebril op op de motor, zonder vind ik vaak ook goed te doen (mooi weer rijder hierOlaf van der Spek schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:25:
[...]
Hoe doe je dat in tunnels dan?
Soms houdt ik mijn Shark zonnevizier ook naar beneden maar het is toch best wel donker.
Kun je bij de lokale motorhandel niet een bandje uit de bak vissen?!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:53:
Even een vraagje tussendoor, heeft iemand toevallig nog een losse oude motorband liggen? Mag helemaal versleten, lek of oud zijn, of alledrie![]()
Ik wil het gebruiken om een lierkabel in op te bergen. De maat maakt me niet eens zoveel uit. Alvast bedankt.
Wel een oude auto band? Op te halen in Rijswijk ZH.!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:53:
Even een vraagje tussendoor, heeft iemand toevallig nog een losse oude motorband liggen? Mag helemaal versleten, lek of oud zijn, of alledrie![]()
Ik wil het gebruiken om een lierkabel in op te bergen. De maat maakt me niet eens zoveel uit. Alvast bedankt.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Heb toevallig ook een Shark. Vergeleken met die Skwal is die van mij trouwens wel redelijk stil en vooral licht. Komt misschien ook omdat het een stapje hoger in de ladder is en gebruikt maakt van composiet.Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:34:
[...]
de ingebouwde zonnebril van mijn Shark is echt perfect, sluit goed aan heeft een goede kleur en is makkelijk op te klappen. zou geen helm willen zonder
Is ook niet echt negatief bedoeld, maar eerder valt het gewoon tegen. Heb nog steeds wel last van de zon met dat zonneviziertje omlaag. Neemt niet weg dat het over het algemeen natuurlijk wel handig is om te hebben.Anoshky schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:43:
Snap ook niet echt de negativiteit omtrent het zonnevizier.
Heb ik liever een Oakley op mijn hoofd? Ja.
Maar het zonnevizier in mijn helm (Neotec) en ook in mijn eerst budgethelm waren meer dan voldoende goed. Niet perfect, maar gewoon goed.
Ik zou zeker nooit meer zonder willen.
Hier precies hetzelfde probleem. Met m'n vizier open en het zonnevizier omlaag komt constant een scherpe bries ertussendoor en in mijn ogen. Heb dan ook altijd mijn vizier omlaag.Leviathius schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:02:
Hier ook een zonnevizier. Heb echter geen skwal maar Scorpion exo-510 air. Helemaal tevreden, op een puntje na, namelijk dat er een dikke kier zit tussen kinstuk en het zonnevizier van ±2cm. In de zomer geen probleem met de warme lucht, maar nu is het toch erg koude wind die ertussendoor komt.
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 04-11-2016 13:16 ]
Dat is waarschijnlijk wel een praktisch idee.MikeyMan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:39:
[...]
Kun je bij de lokale motorhandel niet een bandje uit de bak vissen?
Bedankt, maar is te groot (vooral onnodig breed)noes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
Wel een oude auto band? Op te halen in Rijswijk ZH.
Vanaf morgenmiddag heb ik een versleten achterband liggen (regio Breda).!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:53:
Ik had pas nog laagstaande zon.. zelfs met zonnevizier zie je dan bijna niks.B-Real schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:54:
Ik heb nooit een zonnebril op op de motor, zonder vind ik vaak ook goed te doen (mooi weer rijder hier)
Ook de ingebouwde zonneklep vind ik niet prettig, juist omdat die qua zicht niet fijn is.
Ja, daar heb ik ook last van! Vizier had wel donkerder gemogen (kan je natuurlijk los kopen, maar vind ik dan weer net te duur voor iets wat ze gewoon af-fabriek goed hadden mogen doen). En ook mijn helm heeft zo'n kier waardoor je veel wind precies over de ogen krijgt. Lastig in de zomer, als ik nog wel es een stukje met vizier open wil rijden ( < 60km/u ). Ik heb een AGV K3-SV. Verder erg tevreden mee.caesar1000 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:15:
[...]
Is ook niet echt negatief bedoeld, maar eerder valt het gewoon tegen. Heb nog steeds wel last van de zon met dat zonneviziertje omlaag. Neemt niet weg dat het over het algemeen natuurlijk wel handig is om te hebben.
[...]
Hier precies hetzelfde probleem. Met m'n vizier open en het zonnevizier omlaag komt constant een scherpe bries ertussendoor en in mijn ogen. Heb dan ook altijd mijn vizier omlaag.
Ja, is wel wat breder dan een motor-voorbandje: 195 breed, denk ik (afkomstig van BMW E46 16").!null schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:19:
[...]
Bedankt, maar is te groot (vooral onnodig breed)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Voor zover ik weet zit er ook een wezenlijk verschil tussen sport- en 'toer'-helmen. Sporthelmen worden meer gemaakt om 'omhoog' te kijken (als je plat op de tank ligt) terwijl toerhelmen gewoon 'neutraal' het beste presteren.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
[...]
Het valt me wel op dat als je je kin meer omhoog doet, dat hij dan op een gegeven moment stiller is (als de helm meer horizontaal staat), alleen zit niet altijd evenfijn.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bedankt, maar ik heb nu toch maar even naar een lokale motorhandel (en onderhoud) gebeld, en die hebben uiteraard genoeg versleten bandjes overLeviathius schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:37:
[...]
Vanaf morgenmiddag heb ik een versleten achterband liggen (regio Breda).
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 04-11-2016 16:13 ]
Same here, vindt t een heerlijke eerste helm. Had zelf liever een Polaroid zonnevizier gehad. Kan t wat donkerder terwijl je nog volledig zicht houdt. Zodra je door een tunnel oid gaat zie je bijna niks meer en bij laagstaande zon en/of nat wegdek heb je nog steeds last van weerspiegelingen, wat ik met mijn polaroid zonnebril niet heb. Kan zonnebril helaas niet comfortabel in de helm dragen...Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:34:
[...]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Waar heb je die gezien? Zie online nergens afbeeldingen van het display.Anoshky schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:51:
De 2017 Versys 650 heeft nieuw en véél mooier en uitgebreider display![]()
![]()
![]()
Zou dat in te bouwen zijn op een 2016?
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Yup, erg irritant! In de lente denk ik het dark vizier voor m'n Shark Speed-R 2 halen en dan voor het toeren die gebruiken. Het vizier een stukje open werkt gelukkig wel erg fijn voor wat extra lucht.noes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:13:
[...]
Ja, daar heb ik ook last van! Vizier had wel donkerder gemogen (kan je natuurlijk los kopen, maar vind ik dan weer net te duur voor iets wat ze gewoon af-fabriek goed hadden mogen doen). En ook mijn helm heeft zo'n kier waardoor je veel wind precies over de ogen krijgt. Lastig in de zomer, als ik nog wel es een stukje met vizier open wil rijden ( < 60km/u ). Ik heb een AGV K3-SV. Verder erg tevreden mee.
[...]
Zal straks, als ik de motor terug van de dealer naar huis rij, is kijken hoe dat bij mij zit. Gaat om een sportief model dus ben benieuwd.tdw schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:00:
[...]
Voor zover ik weet zit er ook een wezenlijk verschil tussen sport- en 'toer'-helmen. Sporthelmen worden meer gemaakt om 'omhoog' te kijken (als je plat op de tank ligt) terwijl toerhelmen gewoon 'neutraal' het beste presteren.
Inderdaad! Polaroid zou zo handig zijn bij een intern zonnevizier! Heb ook altijd veel last van laagstaande zon die erg fel is.DragonSlayer666 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:28:
[...]
Same here, vindt t een heerlijke eerste helm. Had zelf liever een Polaroid zonnevizier gehad. Kan t wat donkerder terwijl je nog volledig zicht houdt. Zodra je door een tunnel oid gaat zie je bijna niks meer en bij laagstaande zon en/of nat wegdek heb je nog steeds last van weerspiegelingen, wat ik met mijn polaroid zonnebril niet heb. Kan zonnebril helaas niet comfortabel in de helm dragen...
Weet iemand of er toevallig een merk oid is die gepolariseerde of "betere" zonnevizieren maakt? (en of het zonnevizier in een Shark Skwal uberhaupt te vervangen is?)
Never ever financial advice...
Onder de bomen rijden is geen probleem als het maar overdag is. Bij een tunnel zou ik het vizier altijd nog even open kunnen doen.418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:58:
En wat als je een bos, of erger, een tunnel inrijdt?
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-11-2016 20:11 ]
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2016 20:18 ]
Die eerste is een soort regenpak. Lijkt mij ideaal om over een strak racepak aan te trekken. Maar volwaardige normale kleding is het inderdaad niet.418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:17:
Dat is geen motorpak, maar iets wat je er over aantrekt volgens mij.
Die tweede wel
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 04-11-2016 20:29 ]
Ik "ken" je al wat langer hier dus ik had het zo niet opgepakt je komt gewoon soms over als een botte hork en ik weet dat wel ondertussenwimmel_1 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:47:
[...]
Klonk misschien beroerder als dat 't bedoeld was (was dus absoluut niet verkeerd bedoeld). Issue was dat m'n telefoon zichzelf volledig aan 't opknopen was om dat plaatje binnen te kunnen harken vanop een 3G verbinding in 't buitenland (België)![]()
@Tom.Gerritse: Was dus écht niet negatief bedoeld naar jou toe!
Een goede jas en broek van textiel is ook prima hoor. Het hoeft ook niet heel duur te zijn. Alleen voor 250 euro kan je eigenlijk niet echt goed spul kopen. Als dat je budget is kan je wel kijken naar 2e hands spul. Er is niets mis met een textiel pak 2e hands kopen. Dan kan je voor 200 euro prima een pak kopen wat 800 euro was 2 jaar terug.HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:43:
Ik hoef niet perse leer te hebben en modieus hoeft het ook niet te zijn, ik zal morgen maar eens kijken aan welk budget ik moet denken dan.
Beetje laat, maar al iets gevonden? Ik heb anders nog een rode FZS met 14k op de teller staan uit 2003.Frans92 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:10:
Net een paar daagjes terug van vakantie en meteen mijn rijbewijs maar opgehaald. Nu een mooie motor zoeken! Ik ben op zoek naar een Yamaha Fazer 600cc voor max prijs van zo'n €2500 en niet ouder dan het jaar 2000. Heb al wat moois gezien her en der, maar als er hier iemand is die een Fazer verkoopt, dan hoor ik dat graag!
Verwijderd
Iets om over na te denkenHTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:43:
Ik hoef niet perse leer te hebben en modieus hoeft het ook niet te zijn, ik zal morgen maar eens kijken aan welk budget ik moet denken dan.
Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houd kom je een heel eind met ca € 350,00HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:43:
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Eens met alles wat hierboven staat. Iedereen moet het zelf beslissen, maar hoeveel € is je veiligheid je waard?PilatuS schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:51:
[...]
Een goede jas en broek van textiel is ook prima hoor. Het hoeft ook niet heel duur te zijn. Alleen voor 250 euro kan je eigenlijk niet echt goed spul kopen. Als dat je budget is kan je wel kijken naar 2e hands spul. Er is niets mis met een textiel pak 2e hands kopen. Dan kan je voor 200 euro prima een pak kopen wat 800 euro was 2 jaar terug.
Het is vooral belangrijk dat er bescherming in een pak zit. Dat pak van 250 euro rijd misschien wel prima, maar als je valt is het niet te vergelijken met een goed pak van textiel. Ik ben zelf ook begonnen met een pak van textiel, maar daar zaten wel losse knie en arm beschermers in. Mocht je vallen doet die bescherming heel veel om bijvoorbeeld je knieschijf heel te laten.
Qua laarzen zijn kisten ook niet echt een goed idee. Wat een goede laars doet is er voor zorgen dat je enkel niet verder draait dan waar ie voor gemaakt is. Dat ie iets wat een kist gewoon niet doet.
Motorrijden is helaas als je begint niet goedkoop. Je hebt veel kleding nodig en voor de motor zelf ook verschillende dingen. Besparen op kleding is alleen niet iets wat ik zou doen. Dan liever nog 4 maanden sparen en dan gaan lessen. Goede kleding is het verschil tussen niets hebben bij een val of 2 maanden niet kunnen lopen.
Ik heb mijn jas (een Behring nogwat vier seizoenen met wintervoering en regenbescherming er in, dus niet een waterdichte jas) indertijd gekocht voor ik dacht rond de €200, mijn broek (Reissa Evolution, deze is goed waterdicht en heeft uitritsbare wintervoering) was €100 en mijn helm €250. Handschoenen waren €80 van Revit, model weet ik niet meer.HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:43:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Niet zo handig met het inschuiven van het vizier. Vind dat dat sowieso niet nodig zou moeten zijn met een helm van bijna €400 (maar alsnog wel leuk bedachtknoffy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:38:
is het niet een goedkope oplossing om je zonneverzier extra donker te maken met normaal blindeerfolie.
***** net een hele lap tekst lopen uittypen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:46:
Jullie advies is ter harte genomen. Ik heb zojuist geshopt bij MotoPort Breda en gekocht:
Jas
Broek
Integraalhelm met ingebouwde zonnebril en pinlock voor de condens
Waterdicht handschoenen
Jas en broek zijn een set met o.a. een rugplaat erin, kunnen aan elkaar geritst worden en geschikt voor zomer en winter.
Ook gekeken voor de motor zelf, ze hebben o.a. een toffe Transalp 600cc staan voor 1690. Eerst dat rijbewijs maar eens halen.
Vond de Intermot al ver weg dus de EICMA zeker niet. Daarvoor moet je echt met het vliegtuig heen en weer. Ik kijk de livestreams wel.Secsytime schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:00:
Zijn er hier mensen die naar de EICMA gaan?
Op een 125 cc is natuurlijk alles ver weg (;caesar1000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:51:
[...]
Vond de Intermot al ver weg dus de EICMA zeker niet. Daarvoor moet je echt met het vliegtuig heen en weer. Ik kijk de livestreams wel.
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-11-2016 14:37 ]
Omg dat is snel, kreeg je nog een schappelijke prijs terug?wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:22:
Zojuist even bij de dealer binnen gelopen om m'n MT-10 (half jaar oud / 2200Km.) weer in te ruilen
De prijs van de nieuwe MT-10SP is alleen nog niet bekend dus nog niet tot een definitief accoord gekomen....
Dealer verwacht dat er 3 á 4K bij moet (en dan worden de accessoires, op de Quick Shifter ná, netjes over gezet.ShininNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:27:
[...]
Omg dat is snel, kreeg je nog een schappelijke prijs terug?
Wat verwachten ze dat de SP gaat kosten? 16K ofzo?wimmel_1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:40:
[...]
Dealer verwacht dat er 3 á 4K bij moet (en dan worden de accessoires, op de Quick Shifter ná, netjes over gezet.
De MT-10SP krijgt af fabriek al een QS mee, op m'n huidige MT-10 heb ik dat ding er als accessoire op laten monteren.
Dat is de grote vraag op 't moment. Zelfs de 2017 prijzen van de "normale" MT-10 zijn nog niet vrij gegeven. Toen ik de mijne kocht tijdens de introductie lag die prijs op 15K (en dan kreeg je één hele Euro terug als wisselgeld). Waarschijnlijk gaat 't spel meer richting de 17K voor de SP.Secsytime schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:41:
[...]
Wat verwachten ze dat de SP gaat kosten? 16K ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 05-11-2016 16:01 ]
Verwijderd
Ik kan m'n MT ook laten downshiften middels de QS maar daarvoor moet ik de de hele gearing reverse laten werken ook niet écht handig (Reverse Gearing is wél uitermate handig, maar dan werkt m'n QS dus tevens alleen "Down" doordat 't een "PUSH" QS is).Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:28:
ik hoop dat Aprilia een ECU update uitbrengt om mijn QS ook downshifts te laten doen.
Is ride-by-wire dus je zou zeggen dat dat wel moet lukken.
en ik geloof dat de QS de enige wijziging is op de Tuono 1100
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2016 20:30 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq