Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:08
Bar-end weight verloren ben ik bang. Ik keek vanmiddag eens goed en hij zat er niet meer op. In eerste instantie dacht ik dat ze hem er vanaf gejat hadden. ( :') ), maar op een foto van zaterdag lijkt hij al los te zitten. ;(

Verdomme. :( Zou een dealer dit op voorraad hebben? Ik was al langs een winkel gegaan, maar dat (goedkope) aftermarket ding sloot niet netjes aan, waardoor hij waarschijnlijk weer los trilt... Ik heb dus dat "hoekje" er aan nodig:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.picclick.com/d/l400/pict/182288687114_/New-Genuine-Honda-Bar-End-Weight-Fits-Cbr1100.jpg
Onderdeelnummertje al wel gevonden, haha: 53105-KT8-010
Betreft een 2007 CBR600FA.

Misschien is dit ook niet zozeer een vraag, maar gewoon mijn uiting van frustratie. ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Nero22 op 31-10-2016 17:10 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die dingen kosten niks. Ff langs de dealer of allebei eraf halen en dop erin doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
En een likje loctite gebruiken.

Iemand trouwens nog op zoek naar een oer betrouwbare saaie BMW K75S? :P Mijne staat te koop klik! Heb een andere fiets op het oog met 1 cylinder minder :D.

[ Voor 82% gewijzigd door cyntax op 31-10-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

tdw schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Ik heb gelest op een CBF600 met originele handvatverwarming. Bij stationair doet ie iig niks nee. Dat kun je zien aan het knipperende lampje op je 'control box'. Zodra je gaat rijden gaan alle lampjes aan als het goed is. Als je 'm tijdens het stilstaan aan wilt zetten, moet je er even voor zorgen dat er genoeg spanning uit je alternator komt door even het gas open te trekken (2k toeren was meestal genoeg).
Mijn dank...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nero22 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:05:
Bar-end weight verloren ben ik bang. Ik keek vanmiddag eens goed en hij zat er niet meer op. In eerste instantie dacht ik dat ze hem er vanaf gejat hadden. ( :') ), maar op een foto van zaterdag lijkt hij al los te zitten. ;(

Verdomme. :( Zou een dealer dit op voorraad hebben? Ik was al langs een winkel gegaan, maar dat (goedkope) aftermarket ding sloot niet netjes aan, waardoor hij waarschijnlijk weer los trilt... Ik heb dus dat "hoekje" er aan nodig:

[afbeelding]
Onderdeelnummertje al wel gevonden, haha: 53105-KT8-010
Betreft een 2007 CBR600FA.

Misschien is dit ook niet zozeer een vraag, maar gewoon mijn uiting van frustratie. ;w
Louis.de heeft ze onder andere. Kijk wel goed naar de diameter van de schroefdraad die je moet hebben. Volgens mij kan je zoeken op motor type en jaartal bij Louis (iig bij dit onderdeel), dus dat moet niet al te moeilijk zijn

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 31-10-2016 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

cyntax schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:44:
En een likje loctite gebruiken.

Iemand trouwens nog op zoek naar een oer betrouwbare saaie BMW K75S? :P Mijne staat te koop klik! Heb een andere fiets op het oog met 1 cylinder minder :D.
Mooie motor. Voor mij komt deze een paar maanden te vroeg. Ben nog aan het lessen. Zou je na de winter nog geen koper hebben gevonden, dan heb ik wel interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoi :w.

Ik heb groen licht van vrouwlief om te gaan lessen, maar op voorwaarde dat ik als een natte krant zal rijden :9.

Dit momenteel vooral om praktische redenen, ik maak heel veel kilometers maar moet soms ook door zware files heen, en op die dagen hoop ik tijd te sparen door af en toe met de motor te gaan.

Mijn ervaringen... Ik reed vroeger (hartstikke verboden natuurlijk) op een mbx80 rond. Verder heb ik al 10 jaar een autorijbewijs met ongeveer 400.000km ervaring.

Ik zoek dus naar een slimme eerste motor. Ik wil iets met simpel onderhoud (en het liefst zo min mogelijk daarvan), het moet een rustige zit hebben met een windscherm en ik moet een tas met laptop mee kunnen nemen.

Omdat ik winter en zomer zal rijden is het fijn als ik beschut zit en zaken zoals beschutte of verwarmde handen zijn dan fijn.

Omdat hij niet dagelijks gebruikt word en zeer waarschijnlijk wel een keer gaat vallen wil ik iets kopen dat functioneel is, maar voordelig. Budget tot 1000 euro.

Jullie hebben vast goed advies voor me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
BMW K100 of K75 RT/RS :) Of een Diversion

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:29:

Ik heb groen licht van vrouwlief om te gaan lessen, maar op voorwaarde dat ik als een natte krant zal rijden :9.

Dit momenteel vooral om praktische redenen, ik maak heel veel kilometers maar moet soms ook door zware files heen, en op die dagen hoop ik tijd te sparen door af en toe met de motor te gaan.

Mijn ervaringen... Ik reed vroeger (hartstikke verboden natuurlijk) op een mbx80 rond. Verder heb ik al 10 jaar een autorijbewijs met ongeveer 400.000km ervaring.

Ik zoek dus naar een slimme eerste motor. Ik wil iets met simpel onderhoud (en het liefst zo min mogelijk daarvan), het moet een rustige zit hebben met een windscherm en ik moet een tas met laptop mee kunnen nemen.

Omdat ik winter en zomer zal rijden is het fijn als ik beschut zit en zaken zoals beschutte of verwarmde handen zijn dan fijn.

Omdat hij niet dagelijks gebruikt word en zeer waarschijnlijk wel een keer gaat vallen wil ik iets kopen dat functioneel is, maar voordelig. Budget tot 1000 euro.

Hoi! En welkom :)

Advies? Een paar posts hierboven staat een fiets die volgens mij volledig aan jouw wensen voldoet :)
Misschien een beetje boven jouw budget echter.

En anders is een Hayabusa natuurlijk altijd een goede, bescheiden beginnersfiets 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 01-11-2016 12:33 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Vrijdag schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:32:
[...]

Advies? Een paar posts hierboven staat een fiets die volgens mij volledig aan jouw wensen voldoet :)

En anders is een Hayabusa natuurlijk altijd een goede, bescheiden beginnersfiets 8)
Eens met hierboven. Alles anders dan een Hayabusa is niet verstandig. :+

* MuddyMagical is begonnen met een Honda NTV 650. Heeft cardan aandrijving, weinig onderhoud en super betrouwbaar (als de brandstof pomp niet overlijdt). Gewoon even rondkijken naar wat leuks. Vergeet dat vooral niet. Je wilt ook een leuke / mooie motor hebben anders ga je na 5 maanden al verder kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door MuddyMagical op 01-11-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 16:31

Fuelke

Forza Ferrari

Misschien eerder iets voor Meld hier uw kortingscodes/coupons maar toch ook hier ff delen ...

20% korting bij FC Moto tot 4 november 2016 met onderstaande code:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 01-11-2016 13:00 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:32:
[...]

Ik wilde het niet gelijk noemen, maar ik was zelf inderdaad ook al op een k100 uitgekomen. De prijzen liggen daarvan echter best wel uit elkaar. Ik ben een beetje bang voor een miskoop onder de duizend euro, je kunt ze ook voor 4000 kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Leuk dat je gaat lessen! Voor dat geld (€1000) kan je een hele goede motor kopen, maar ook een belabberde. Ik zou een monteur/iemand die veel van motoren weet meenemen bij een bezichtiging. Of je moet natuurlijk zelf veel kennis hebben van motoren.

Zelf heb ik voor €1350 een hele mooie Fazer uit 2000 gekocht. Ding rijdt perfect tot nu toe.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:04:
[...]

Ik wilde het niet gelijk noemen, maar ik was zelf inderdaad ook al op een k100 uitgekomen. De prijzen liggen daarvan echter best wel uit elkaar. Ik ben een beetje bang voor een miskoop onder de duizend euro, je kunt ze ook voor 4000 kopen namelijk.
Ik heb voor 900 een k75rt met 135dkm gekocht. Ding start en loopt als een tiet. Wel goed opletten, maar dat moet altijd.

Ik heb hem alleen opgehaald, maar ik vertrouw mezelf daar genoeg in. Als je niet zoveel gevoel met techniek hebt moet je iemand meenemen inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je ook gauw 1000 euro kwijt bent aan kleding en accessoires

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:57:
[...]

Ik heb voor 900 een k75rt met 135dkm gekocht. Ding start en loopt als een tiet. Wel goed opletten, maar dat moet altijd.

Ik heb hem alleen opgehaald, maar ik vertrouw mezelf daar genoeg in. Als je niet zoveel gevoel met techniek hebt moet je iemand meenemen inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je ook gauw 1000 euro kwijt bent aan kleding en accessoires
Noem eens wat noodzakelijke accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:
[...]

Noodzakelijk is subjectief. Maar uit deze lijst wil je wel een hoop

Broek
Jas
Handschoenen (twee paar bij voorkeur)
Laarzen
Helm
Balaclava
Druppellader
bt setje
Motorhoes
Gehoorprotectie
Telefoonhouder en lader

En dan vergeet ik vast nog wat. Nu kan dat goedkoop, maar als het een beetje veilig en comfortabel moet zijn kan dat wel oplopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:12:
[...]

Noodzakelijk is subjectief. Maar uit deze lijst wil je wel een hoop

Broek
Jas
Handschoenen (twee paar bij voorkeur)
Laarzen
Helm
Balaclava
Druppellader
bt setje
Motorhoes
Gehoorprotectie
Telefoonhouder en lader

En dan vergeet ik vast nog wat. Nu kan dat goedkoop, maar als het een beetje veilig en comfortabel moet zijn kan dat wel oplopen
Waterdicht/winterproof*

Ketting/schijfremslot
Paddockstand
Kettingspray is ook wel handig
Luchtpompje (en meter als die niet ingebouwd zit)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

[...]
Ga nooit als een natte krant rijden! Wat mij betreft betekend dat namelijk dat je bochten belabberd aansnijdt en juist daardoor een gevaar bent voor jezelf en anderen.

Defensief lijkt me het goede woord :)

Ennuh een Yamaha Diversoin 900 is een ideale goedkope bulletproof fiets waar je heel goed lange afstanden mee kunt doen. Maar toch nog smal om aardig goed door de files te komen.
Nadeel is het wat hogere gewicht en hoge zwaartepunt. Je zal hem vast een keer om laten vallen ;)

De 100.000km die ik met de div 900 heb gereden (jarenlang Nijmegen <-> Eindhoven en later Nijmegen <-> Apeldoorn gedaan) waren zo goed als probleem loos. En hartstikke goedkoop :)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:
[...]

Iets om wat spullen in te vervoeren. Ideaal is waarschijnlijk een topkoffer. Mooi is misschien anders, maar de motor wordt er tenminste niet breder van :)
caesar1000 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:14:
[...]

Ketting/schijfremslot
Paddockstand
Kettingspray is ook wel handig
Luchtpompje (en meter als die niet ingebouwd zit)
Niet nodig bij een Div 900 :)

Niemand wil hem jatten (ik weet het, mijn div stond jaren alleen op stuurslot buiten)
Bok ingebouwd :)
Cardan, dus geen spray nodig ;)
Misschien luchtpompje, maar heb je bij een lekke band ook niets aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Jelte op 01-11-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Feit blijft dat jas, broek, helm, schoenen en handschoenen al gauw richting de 800 gaan als je niet voor de budgetmeuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:23:
[...]
Misschien luchtpompje, maar heb je bij een lekke band ook niets aan.
Ik vind een voetpomp een verplicht iets om te hebben als je motor rijd. Iedere 2 weken de spanning controleren vind ik gewoon nodig. Je kan het ook op een andere manier doen, maar regelmatig controleren is een must.

Ik ga persoonlijk echt geen maanden op een motor rijden zonder de spanning te controleren. Persoonlijk doe het ik het sowieso iedere 2 weken wel. Een voetpomp met meter is hier ideaal voor. Bij de pomp moet je iedere keer betalen en die meters staan er om bekend zeer onbetrouwbaar te zijn. Een halve bar verschil is niet ongewoon bij die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:24
418O2 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:43:
Feit blijft dat jas, broek, helm, schoenen en handschoenen al gauw richting de 800 gaan als je niet voor de budgetmeuk gaat.
Een jas en broek zou ik eventueel nog via MP kopen, maar handschoenen vind ik persoonlijk dan weer een vies idee en een helm moet gewoon nieuw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:45:
[...]

Ik vind een voetpomp een verplicht iets om te hebben als je motor rijd. Iedere 2 weken de spanning controleren vind ik gewoon nodig. Je kan het ook op een andere manier doen, maar regelmatig controleren is een must.

Ik ga persoonlijk echt geen maanden op een motor rijden zonder de spanning te controleren. Persoonlijk doe het ik het sowieso iedere 2 weken wel. Een voetpomp met meter is hier ideaal voor. Bij de pomp moet je iedere keer betalen en die meters staan er om bekend zeer onbetrouwbaar te zijn. Een halve bar verschil is niet ongewoon bij die dingen.
Daarom heb ik gewoon een goede drukmeter bij me ;) Kun je controleren wat die meter doet.
En thuis de motorbanden oppompen met de fietspomp werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:47:
[...]
Daarom heb ik gewoon een goede drukmeter bij me ;) Kun je controleren wat die meter doet.
Voor de essentials zoals een goede helm ga ik niet onnodig besparen, dat moet gewoon goed zijn. Maar als ik zaken "anders" kan regelen (zoals wat je nu schrijft over banden oppompen) wil ik daar graag op besparen.

Ik heb legerkisten staan, is dat wat? Stevige handschoenen met knokkelbescherming heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:52:
[...]

Voor de essentials zoals een goede helm ga ik niet onnodig besparen, dat moet gewoon goed zijn. Maar als ik zaken "anders" kan regelen (zoals wat je nu schrijft over banden oppompen) wil ik daar graag op besparen.

Ik heb legerkisten staan, is dat wat? Stevige handschoenen met knokkelbescherming heb ik ook.
Legerkisten werken prima. Heb ik ook een tijdje gedaan.

maar ben uiteindelijk toch over gegaan op degelijke goretex motorlaarzen. Waterdicht is toch wel fijn ;) En ze zijn makkelijker aan/uit te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 01-11-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
[...]

Waar heb jij die voetpomp gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
[...]

Ik heb het nooit kunnen terug vinden, maar het schijnt dat als je voor lucht moet betalen dat ze gekeurd moeten zijn door het ijkwezen en daarmee ook nauwkeurige resultaten moeten geven.

Een voetpomp, een goedkope fietspomp zal ook redelijke resultaten geven, maar die zijn bepaald niet nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Bioflap schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:54:
[...]

+1

Ik heb op het moment toevallig problemen met de auto. Sensor geeft aan dat de banden gecontroleerd moeten worden. Gisteren langs de Tango om op te pompen, banden helemaal gecontroleerd op lekken/schroeven etc.
Blijft nog steeds dat lampje branden van de banden.

Dus ik ben ook wel geïnteresseerd in een goede voetpomp met een goede manometer.

EDIT n.a.v. teigetjuh: als dat echt zo is, dan maar eens langs de Shell rijden. Daar betaal je wel in tegenstelling tot bij de Tango.

EDIT2: toch maar even de dealer gebeld waarom het lampje blijft branden. Er schijnt een resetknopje ingedrukt te moeten worden.. Dat proberen we straks even :P

[ Voor 22% gewijzigd door Frans92 op 01-11-2016 15:14 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:47:
[...]
Een goede voetpomp kost 30 euro. Dan heb je een drukmeter en pomp in 1. Hoef je ook niet te gokken met een fietspomp om dan weer te meten met de drukmeter. De voetpomp sluit je aan en je pomp tot dat de meter aangeeft dat het goed is. Ik vind dit persoonlijk thuis doen makkelijker dan rondrijden met een meter en betalen voor een pomp bij het benzinestation.
[...]

Een goede voetpomp is 30 euro. Hoef je niet te prutsen bij het bezinestation en heb je geen losse meter nodig.

Legerkisten beschermen de enkel niet en dan vooral tegen het draaien van de enkel bij vallen. Het kan wel maar het is niet ideaal.
[...]

Ooit eens bij de Halfords gekocht, maar dat is alweer 7 jaar terug ofzo. De mijne is van Michelin, maar ongeveer gelijk aan zoiets: https://autorevista.nl/ba...t-manometer-7556-784.html
teigetjuh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:00:
[...]

Ik heb het nooit kunnen terug vinden, maar het schijnt dat als je voor lucht moet betalen dat ze gekeurd moeten zijn door het ijkwezen en daarmee ook nauwkeurige resultaten moeten geven.

Een voetpomp, een goedkope fietspomp zal ook redelijke resultaten geven, maar die zijn bepaald niet nauwkeurig.
Ik heb wel eens een test gezien en daar kwam uit dat het toch heel vaak niet klopt.

Mijn voetpomp is gelukkig heel nauwkeurig. Ik heb ook nog een losse meter en die geeft exact hetzelfde aan als de voetpomp. Af en toe controleer ik het extra met de losse meter en het klopt altijd, dit dus al 7 jaar lang. Ik vind een voetpomp voor die 3 tientjes gewoon de beste oplossing.

Edit: Nog even gekeken. Deze is volgens mij het type dat ik heb: https://www.auto5.be/nl/p...eter-michelin_167992.html

Wel iets duurder dan 30 euro, maar als de meter dan beter is vind ik het nog niet duur.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 01-11-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:15:
[...]
Een goede voetpomp kost 30 euro. Dan heb je een drukmeter en pomp in 1. Hoef je ook niet te gokken met een fietspomp om dan weer te meten met de drukmeter. De voetpomp sluit je aan en je pomp tot dat de meter aangeeft dat het goed is. Ik vind dit persoonlijk thuis doen makkelijker dan rondrijden met een meter en betalen voor een pomp bij het benzinestation.
[...]
Owh prima hoor :)
Ik geef alleen aan dat met een goede manometer je elke pomp, of het nu thuis of onderweg is, kunt controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:34:
[...]
Owh prima hoor :)
Ik geef alleen aan dat met een goede manometer je elke pomp, of het nu thuis of onderweg is, kunt controleren :)
Als je genoeg ruimte heb voor zo'n drukmeter kan dat ook prima. Mijn motor heeft niets qua opbergruimte en met een pak van leer is meer meenemen dan mijn telefoon en portomonne al lastig. Ik vind het zelf gewoon erg handig om thuis zo'n voetpomp te hebben staan met een meter er in die goed klopt. 50 cent betalen bij de pomp zonder dat je weet of ie betrouwbaar is vind ik niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:43:
[...]

Wat betreft kleding zal het iig je grootste kostenpost naast de motor zijn op 't moment. Zie het ook zo: je rijdt door weer en wind naar je werk heen en terug. Dan mag je ook wel het een en ander uitgeven aan kleding. Niet alleen voor veiligheid, maar ook comfort.

Legerkisten zullen wel even voldoen, maar als het nog kouder wordt en misschien wat vaker regent zul je snel over willen schakelen naar motorschoenen.

Zelfde geldt voor je handschoenen. Zullen wel redelijk voldoen, maar bieden bij lange na niet de voordelen van een motorspecifieke handschoen. Mijn Alpinestars winter/herfst handschoenen hebben een aardig aantal handige features:

- waterdicht/winterproof
- leer aan de 'binnenkant' (deel dat je handvat aanraakt incl. vingers)
- harde knokkelbescherming
- verschillende verstevigingen zoals bv. tussen de duim en wijsvinger
- 'pinky-bridge' om te voorkomen dat je kleine vinger 'afbreekt'
- visorwiper om je vizier schoon te maken bij regen
- touchscreen compatible vingertop

Natuurlijk zit daar ook een prijskaartje aan, maar het laat wel zien hoeveel voordelen je kunt hebben met een motorhandschoen.

Kijk zeker is naar IXS wat betreft jas en broek. Tijdens mijn zoektocht naar de juiste kleding ook langs zien komen en bieden hele schappelijke prijzen voor de kleding die ze leveren.

Bv. deze IXS Rodger jas. Wind- waterdicht en een uitneembare thermo voering. Kost standaard maar €150 en dan heb je in ieder geval een jas met prima kwaliteit en alles wat je aan features nodig hebt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zoek (winter) handschoenen voor als de temperaturen weer wat verder dalen.. heb een naked bike en met 140 op de teller wordt het dan wat koud, zelfs als het droog is. Wie heeft advies? Is er iets van een BBG voor motorgear? :p

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:17:
Ik zoek (winter) handschoenen voor als de temperaturen weer wat verder dalen.. heb een naked bike en met 140 op de teller wordt het dan wat koud, zelfs als het droog is. Wie heeft advies? Is er iets van een BBG voor motorgear? :p
Bij revzilla (amerikaans bedrijf) hebben ze een aantal BBG's voor motorgear. Alleen heb je dan wel dat er producten bij zitten die niet in Nederland te koop zijn..

Het beste is om met je vraag naar een van de betere/grotere motorkleding winkels te gaan. Die kunnen vaak zo een paar opties voorleggen en dan hoef je alleen nog maar een keuze te maken. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 01-11-2016 16:29 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BBG is een leuk idee, maar sommige merken kan ik gewoon niet lekker aan: pasvorm komt niet overeen met mijn afmetingen.

Ik heb kortgeleden deze aangeschaft: http://www.bikeroutfit.nl/nl/revit-kryptonite-gtx.html

Zitten erg fijn, maar had iets warmer gehoopt. Gelukkig heb ik handvatverwarming. Wat ook prettig werkt, zijn van die onderhandschoenen. Kosten een tientje (of meer, als je luxer materiaal wil) en het werkt best goed. Geeft je ook wat flexibiliteit: 's morgens naar werk is het kouder dan 's middags op de terugweg.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
teigetjuh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:00:
[...]

Klopt, Deze pompen worden minimaal eens per kwartaal nagemeten. Mogen een minimale afwijking hebben. (Dacht 0.015Bar). Desalnietemin raad ik wel aan om altijd bij dezelfde luchtpomp op te pompen. Stel deze heeft een afwijking, is die in ieder geval consistent.

Source: Jaren op een benzinepomp gewerkt.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:28:
Ik heb kortgeleden deze aangeschaft: http://www.bikeroutfit.nl/nl/revit-kryptonite-gtx.html

Zitten erg fijn, maar had iets warmer gehoopt. Gelukkig heb ik handvatverwarming. Wat ook prettig werkt, zijn van die onderhandschoenen. Kosten een tientje (of meer, als je luxer materiaal wil) en het werkt best goed. Geeft je ook wat flexibiliteit: 's morgens naar werk is het kouder dan 's middags op de terugweg.
Revit heeft ook maar 3 handschoenen die je warm houden ;) http://www.revitsport.com...1004&limit=36&order=price

Uit een pagina als http://www.revitsport.com...=asc&limit=36&order=price wordt je toch nooit wijs? Hoe ga je daar als gewone consument de juiste uit kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
Frans92 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:01:
[...]

EDIT n.a.v. teigetjuh: als dat echt zo is, dan maar eens langs de Shell rijden. Daar betaal je wel in tegenstelling tot bij de Tango.

EDIT2: toch maar even de dealer gebeld waarom het lampje blijft branden. Er schijnt een resetknopje ingedrukt te moeten worden.. Dat proberen we straks even :P
dit knopje :)
Afbeeldingslocatie: http://previews.123rf.com/images/leshkasmok/leshkasmok1409/leshkasmok140900634/31975018-Tire-Pressure-Single-flat-icon-on-the-button-Vector-illustration--Stock-Vector.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door knoffy op 01-11-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
Ik heb deze van Michelin gehaald bij Conrad, de meter is ook bizar nauwkeurig en je kan er al je voertuigen en ander spul voorzien van lucht.

https://www.conrad.nl/nl/...pomp-analoog-1202491.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag ook eerste lesje :o :o :o
na 2 jaar brommeren, en nu anderhalf jaar in de auto dan eindelijk weer op 2 wielen.

jas broek schoenen en handschoenen alvast ingeslagen afgelopen maand, mooi de koopjes af kunnen wachten. alleen nog een keer een nieuwe helm, maar daar wacht ik mee tot na het lessen. pasvorm is nog goed alleen helm begint een beetje op leeftijd te raken.

iemand ervaring met goede waterdichte tassen voor achterop de motor? het idee is dat 'ie mij en mijn laptop (en veel eten) elke dag mee naar school neemt. volgens mij zijn de meeste tassen alleen echt waterdicht met een aparte zak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:23:

iemand ervaring met goede waterdichte tassen voor achterop de motor? het idee is dat 'ie mij en mijn laptop (en veel eten) elke dag mee naar school neemt. volgens mij zijn de meeste tassen alleen echt waterdicht met een aparte zak?
Ja, ik gebruik al jarenlang de Kriega US serie het hele jaar door in weer en wind. Volgens veel motorrijders een van de beste tassen voor op een buddyseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/

Verder:

https://www.motoport.nl/e...035764/SubProducts/035764

http://www.motorshopper.n...interhandschoen/JanB.html

http://www.testberichte.de/px/1/209895.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
[...]

Die van mij komt van de gamma, €20 zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmmm....

Een Octavia VRS rijden en dan een "tamme" fiets er langs zetten om "rustig" te gaan cruisen? :N

Even serieus: In het begin is ALLES snel in vergelijking tot die Octavia...... Maar op een motorfiets wil je (lees: jij) waarschijnlijk nog véél sneller, véél meer.... 8)

Ga eerst maar een zorgen dat je je "A" stempeltje haalt.... Daarna moet je pas eens gaan denken aan dát wat je aan brommer wil >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik vind het zelf overigens niet gek om te leren rijden op een wat tammere machine. Gelijk een dikke bak vermogen onder je derrière is niet per se het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:23:
vrijdag ook eerste lesje :o :o :o
na 2 jaar brommeren, en nu anderhalf jaar in de auto dan eindelijk weer op 2 wielen.

jas broek schoenen en handschoenen alvast ingeslagen afgelopen maand, mooi de koopjes af kunnen wachten. alleen nog een keer een nieuwe helm, maar daar wacht ik mee tot na het lessen. pasvorm is nog goed alleen helm begint een beetje op leeftijd te raken.

A2?

Ben zelf ook even aan het kijken naar een waterdichte tas. Een verkort spatbord is misschien mooi, het helpt niet als het regent. ;)
418O2 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:13:
Ik vind het zelf overigens niet gek om te leren rijden op een wat tammere machine. Gelijk een dikke bak vermogen onder je derrière is niet per se het beste
Goede daarvan is ook dat je je focus kunt verleggen op dingen als bochtenwerk waarbij je bij agressievere motoren misschien meer 'strijdt' met de motor dan je eigenlijk zelf zou willen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
caesar1000 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:58:
[...]

Goede daarvan is ook dat je je focus kunt verleggen op dingen als bochtenwerk waarbij je bij agressievere motoren misschien meer 'strijdt' met de motor dan je eigenlijk zelf zou willen. :>
En een goeie 35kw fiets gaat ook prima 180+ (mits kuip) en trek je menig auto eruit bij het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:01:
[...]

En een goeie 35kw fiets gaat ook prima 180+ (mits kuip) en trek je menig auto eruit bij het stoplicht.
Mja, ik heb een keer met een 35kW fiets samen gereden, maar de acceleratie is echt maar een fractie van wat mijn instapsportfiets doet (met 82kW). Als ik mijn RT (origineel 55kW ofzo) vergelijk met mijn srad, dan is dat wel echt even andere koek hoor.

Ik krijg nu pas het vermogen echt lekker onder controle (en dan heb ik het uiteraard over bochten uitaccelereren, niet domweg rechtuit gassen, wat dat kan iedereen (hoewel ik daar eerst ook wat angstig voor was))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:46:
[...]

Hmmmm....

Een Octavia VRS rijden en dan een "tamme" fiets er langs zetten om "rustig" te gaan cruisen? :N

Even serieus: In het begin is ALLES snel in vergelijking tot die Octavia...... Maar op een motorfiets wil je (lees: jij) waarschijnlijk nog véél sneller, véél meer.... 8)

Ga eerst maar een zorgen dat je je "A" stempeltje haalt.... Daarna moet je pas eens gaan denken aan dát wat je aan brommer wil >:)
Het is juist vanwege mijn opgedane zelfkennis met een snelle(re) auto dat ik voor een motor kies die rustig(er) rijden aanmoedigt, ik wil vooral comfort aangezien het voornamelijk langere ritten zullen zijn, en qua vermogen zeg ik dan 'genoeg is genoeg'. De K75/K100 is vanuit praktisch oogpunt een prima keuze, als hij minder vermogen had gehad vond ik het ook prima.

Overigens ga ik qua auto ook naar een minder spannend model zodra de RS eruit gaat hoor, ik heb nu andere prioriteiten gekregen. Ik vind veel vermogen nog steeds heel fijn, maar mijn geld gaat nu even in andere zaken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
418O2 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:12:
[...]

Mja, ik heb een keer met een 35kW fiets samen gereden, maar de acceleratie is echt maar een fractie van wat mijn instapsportfiets doet (met 82kW). Als ik mijn RT (origineel 55kW ofzo) vergelijk met mijn srad, dan is dat wel echt even andere koek hoor.

Ik krijg nu pas het vermogen echt lekker onder controle (en dan heb ik het uiteraard over bochten uitaccelereren, niet domweg rechtuit gassen, wat dat kan iedereen (hoewel ik daar eerst ook wat angstig voor was))
Ik heb ook nooit gezegd dat het immens hard gaat of wat dan ook. Maar dat het voor een beginner prettig is om alles op te leren. Je kan namelijk hard zat tot zelfs illegale snelheden, je kunt bochten leren nemen en bij een foutje met je gas geven wordt je niet meteen afgestraft.
Tuurlijk zal je er eerder op uitgekeken zijn en wil je meer vermogen, maar om met een motor te beginnen met minder kw's is niet onverstandig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
35KW is zat, doe 0-1000kmh in 5,6 secs (ikzelf heb 't op 8 seconden gehad, kan niet extreem snel schakelen :+)

Tuurlijk, op een recht stuk houd je een liter motor niet bij. Op de betere bochten wegen heeft menig liter motor echter moeite om je bij te houden omdat je gewoon veel lichter bent. Laatst met een dun 998 gereden, die had moeite om me bij te houden in de bochten.

Het is ernstig leuk speelgoed wat hard zat gaat. Ik heb er nu 9200km op zitten en verveeld nog totaal niet.

Wat ik iedereen op de grote motoren aanraad, ga eens een proefrit maken op een 300cc. Ervaar hoe het rijdt en kom dan terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
DragonSlayer666 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:23:
35KW is zat, doe 0-1000kmh in 5,6 secs (ikzelf heb 't op 8 seconden gehad, kan niet extreem snel schakelen :+)

Tuurlijk, op een recht stuk houd je een liter motor niet bij. Op de betere bochten wegen heeft menig liter motor echter moeite om je bij te houden omdat je gewoon veel lichter bent. Laatst met een dun 998 gereden, die had moeite om me bij te houden in de bochten.
Wow knap!!!!!! :p

Ivm bochtenwerk: dat is puur rijder afhankelijk. Zoals ik zeg: Mettet is volgens vele een 600cc circuit. Toch zitten in de top 10 tijden allemaal 1000cc bikes, met uitzondering van 1 tje..
Geef dezelfde geoefende rijder een 600cc of 1000c, en hij zal ALTIJD met een 600cc sneller zijn.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb ook nooit gezegd dat het immens hard gaat of wat dan ook. Maar dat het voor een beginner prettig is om alles op te leren. Je kan namelijk hard zat tot zelfs illegale snelheden, je kunt bochten leren nemen en bij een foutje met je gas geven wordt je niet meteen afgestraft.
Tuurlijk zal je er eerder op uitgekeken zijn en wil je meer vermogen, maar om met een motor te beginnen met minder kw's is niet onverstandig volgens mij.
Het is toch fijn als je motor niet in de eerste versnelling hard genoeg gaat om je rbw kwijt te kunnen raken in een 60 gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
418O2 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:51:
[...]

Het is toch fijn als je motor niet in de eerste versnelling hard genoeg gaat om je rbw kwijt te kunnen raken in een 60 gebied ;)
Haha precies dat inderdaad! Met 'plankgas' en in de toerenlimiet in zijn 2 haal ik krap de 85km/u :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
[...]

Precies de reden dat ik de R1 verkocht heb.. Uiteindelijk moet je toch een keer vol gas geven, en de motor ver doortrekken.. Dan rij je gelijk 170/180 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:55:
[...]

Haha precies dat inderdaad! Met 'plankgas' en in de toerenlimiet in zijn 2 haal ik krap de 85km/u :9
schakelen is zo'n moment dat je toch even kijkt hoe hard je rijdt he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
M'n VFR1200 heeft 't opeens best moeilijk nu het kouder aan het worden is. Het is een automaat dus ik heb geen koppeling, als de motor koud is en ik geef rustig gas slaat hij soms gewoon af ;(

Zit nu wel een VFR800 te overwegen (anno 2015 ofzo), maar dan moet ik weer handmatig schakelen. Dat vind ik niet zo leuk.

Ik begin als dagelijkse rijder toch bijna het nut van een motorscooter in te zien. Bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Blue-eagle schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:28:

Zit nu wel een VFR800 te overwegen (anno 2015 ofzo), maar dan moet ik weer handmatig schakelen. Dat vind ik niet zo leuk.
Bijna.
neem er ééntje met QS, bv een S1000XR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ernstig leuk speelgoed wat hard zat gaat. Ik heb er nu 9200km op zitten en verveeld nog totaal niet.

Wat ik iedereen op de grote motoren aanraad, ga eens een proefrit maken op een 300cc. Ervaar hoe het rijdt en kom dan terug ;)
jij doet gewoon net niet de geluid barriere doorbreken (1225kmh) in 5.6 sec?
hoe overleef je die G-krachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soepele motorfiets met niet al te veel vermogen is momenteel voor de dagelijkse rijder wel een voordeel ;)

Kernwoorden: herfstblaadjes en platgereden kastagnes, pikkedonker 's avonds met een nat wegdek, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

cyntax schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:16:
Ik heb deze van Michelin gehaald bij Conrad, de meter is ook bizar nauwkeurig en je kan er al je voertuigen en ander spul voorzien van lucht.

https://www.conrad.nl/nl/...pomp-analoog-1202491.html
Bedankt voor de tip! Ik moet elke keer naar een ander land rijden om m'n banden op te pompen. Die rommel die ze hier voor 50 ct verkopen past namelijk niet tussen m'n velg/remschijf door :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Michelin pomp, echt een prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb een compressor.. ik hou niet zo van pompen en in het zweet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

heb een airman compressortje en een high capacity handpomp en 50ct :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:34:
Dat valt reuze mee. Als je regelmatig controleerd moet er iedere meer maar weinig bij. Bij mij is het 5x trappen om goed te krijgen. Alleen als de spanning voor het circuit verder omlaag gaat is het daarna even wat langer trappen om weer onhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik moet er niet van weten :)
ik heb ook luchtdrukschieten gedaan, en had me snel een duikfles gekocht ipv zo een pomp. Akkoord, daar moet je tot 200 bar pompen, maar de inhoud is wel vele malen kleiner.

Nee, goeie compressor van 10 Bar 3.5pk, ik gebruik em ook voor de moto droog te spuiten, autobanden, speeltoestel in elkaar gezet, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is dit wijsheid als alternatief voor de K75/K100? Hij lijkt mij aan de zware kant...

http://www.autotrader.nl/...op-prijsvolgorde-en-prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kazzzdafke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:41:
Nee, goeie compressor van 10 Bar 3.5pk, ik gebruik em ook voor de moto droog te spuiten, autobanden, speeltoestel in elkaar gezet, ...
Hahaha daar gebruik ik hem ook voor en ook voor: garage schoon spuiten, auto van binnen stofvrij spuiten, motorbrug omhoog doen, handvatten verwisselen op de racer, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
HTT-Thalan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:00:
Is dit wijsheid als alternatief voor de K75/K100? Hij lijkt mij aan de zware kant...

Die rijden best redelijk! Eenmaal op snelheid merk je het gewicht niet meer zo erg. Ik vond wel dat het een hele grote fiets is. Een stuk groter dan mijn R1 of GSX1400. Heb zelf nog nooit op een K75/K100 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Kilometerstand lijkt wel erg laag voor een moto uit 88.. prijs is ook laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Toch is het wel handig om in elke versnelling voldoende vermogen reserve te hebben mocht de situatie er om vragen.
Leviathius schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:28:
Het beste is om met je vraag naar een van de betere/grotere motorkleding winkels te gaan. Die kunnen vaak zo een paar opties voorleggen en dan hoef je alleen nog maar een keuze te maken. d:)b
Welke zijn dat, in de buurt van / tussen Leiden en Almere?
Ben weleens bij Motozoom geweest maar verder nog nergens.

[ Voor 38% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-11-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Olaf van der Spek schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:06:
[...]

Welke zijn dat, in de buurt van / tussen Leiden en Almere?
Ben weleens bij Motozoom geweest maar verder nog nergens.
Ik weet alleen van Motorkledingcenter dat ze in Hazerswoude-Rijndijk zitten. Grote zaak en weten je goed te helpen. Zijn niet de goedkoopste met kortingen etc (gewoon adviesprijzen van fabrikanten), maar hebben een uitstekende after-sale service!

Motozoom is ook altijd wel goed van wat ik begrepen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 02-11-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een K75 is ook niet aan de lichte kant hoor ;) Vind het voordeel van de BMW wel cardan en het blok is heerlijk makkelijk om aan te sleutelen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kijk ook es naar Yamaha Fazer en Honda Hornet etc.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 20:20
Ik lees al een tijdje mee, maar net geslaagd voor m'n AVB! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vond hem vergeleken met mijn VFR erg log aanvoelen. Hij gaat wel snel rechtuit, maar in de bochten is het redelijk werken.
De K75RT van mijn pa rijdt echt stukken makkelijker en comfortabeler, op het saaie af. Voor woon-werk een prima fiets, voor de lol zou ik iets anders kiezen.

De al genoemde Diversion 900 of misschien Honda NTV (of iets nieuwer Deauville) zijn ook leuk als woon-werk fietsen.
Erasmo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:02:
[...]

Een K75 is ook niet aan de lichte kant hoor ;) Vind het voordeel van de BMW wel cardan en het blok is heerlijk makkelijk om aan te sleutelen.
K75 is inderdaad niet licht, maar het zwaartepunt ligt wel een stukje lager dan die van de CBR1000 waardoor hij veel makkelijker een bocht invalt.

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Alleen op het laatste stukje zeer scherpe bochten op de Posbank zou een 125 dan zelfs nog een zwaardere motor eruit kunnen rijden. Toch zou een 390 met hetzelfde gewicht dan toch iets handiger zijn.

Een 125 is iets beter voor op het pitbike circuit :9
[...]

Ik moet in m'n 6 zitten wil ik m'n rijbewijs kwijtraken in een 60 gebied. :+
kazzzdafke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:34:
Om het beste op het circuit (en de straat) te presteren is ook eigenlijk wat fysieke oefening handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:58:
[...]

A2?

Ben zelf ook even aan het kijken naar een waterdichte tas. Een verkort spatbord is misschien mooi, het helpt niet als het regent. ;)
[...]
a2 inderdaad...
al wekenlang marktplaats aan het afstruinen voor een beetje een leuke motor, de nieuwe regels maken het niet makkelijker. aangezien ik ook nog een auto er langs heb staan mag hij ook niet al te duur zijn... (307 is in WB onderhoud en verzekering ook niet de goedkoopste als 20 jarige student :( )

als hij dus een beetje zuinig is kan dat meteen mooi de kosten opvangen aan verzekering en WB voor de motor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Olaf van der Spek schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:06:
[...]

Toch is het wel handig om in elke versnelling voldoende vermogen reserve te hebben mocht de situatie er om vragen.
*knip*
Komen we weer op de aloude discussie van afstand en anticiperen: IMHO als je vermogen nodig hebt op wegen, kijk je niet goed rond. Vermogen hebben maakt ook lui, op een 300cc heb je inderdaad minder vermogen op hogere snelwegen, waardoor je veel beter oplet en actiever rijdt.

Maar deze discussie is al tot in den treuren gevoerd, dit is enkel mijn mening :+
Schallie233 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:29:
Ik lees al een tijdje mee, maar net geslaagd voor m'n AVB! :)
Congrats!
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:23:
[...]

jij doet gewoon net niet de geluid barriere doorbreken (1225kmh) in 5.6 sec?
hoe overleef je die G-krachten dan?
Kan je nagaan hoe erg die 300cc's onderschat worden! :+

[ Voor 15% gewijzigd door DragonSlayer666 op 02-11-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:03:
Komen we weer op de aloude discussie van afstand en anticiperen: IMHO als je vermogen nodig hebt op wegen, kijk je niet goed rond. Vermogen hebben maakt ook lui, op een 300cc heb je inderdaad minder vermogen op hogere snelwegen, waardoor je veel beter oplet en actiever rijdt.

Maar deze discussie is al tot in den treuren gevoerd, dit is enkel mijn mening :+
Met anticipatie kun je een hoop voorkomen maar er blijven toch (IMO) situaties waarin vermogen handig is, zeker als het wat drukker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

DragonSlayer666 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:03:
[...]

[...]

Congrats!

[...]

Kan je nagaan hoe erg die 300cc's onderschat worden! :+
Zelfs op mijn Vespa voel ik me met de 25pk niet onveiliger dan op de Fazert met zijn bijna 100pk.
Het vraagt een andere mind-set maar ik ben het dus met je eens het niet per definitie veiliger is om meer vermogen te hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Net een filmpje gezien van de K1600GT, waar de NL Politie mee rijd. Een 6(!) cylinder onder een motor... wist niet dat ze dat deden. En ingebouwde navi, ook nog. Mooi ding :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

Ze houden geld over sinds de KLPD geen Porsches meer koopt. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:03:
Net een filmpje gezien van de K1600GT, waar de NL Politie mee rijd. Een 6(!) cylinder onder een motor... wist niet dat ze dat deden. En ingebouwde navi, ook nog. Mooi ding :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
caesar1000 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:05:
[...]

Alleen op het laatste stukje zeer scherpe bochten op de Posbank zou een 125 dan zelfs nog een zwaardere motor eruit kunnen rijden. Toch zou een 390 met hetzelfde gewicht dan toch iets handiger zijn.
Als diegene met de zwaardere als een natte krant rijd wel ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd.

het persoontje erop bepaald wie er wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:40:
[...]

Zelfs op mijn Vespa voel ik me met de 25pk niet onveiliger dan op de Fazert met zijn bijna 100pk.
Het vraagt een andere mind-set maar ik ben het dus met je eens het niet per definitie veiliger is om meer vermogen te hebben.
Het is vooral gevaarlijk voor je rijbewijs als je een motor hebt die graag hard wil (zoals de mijne). Die nodigt gewoon heel erg uit om heel hard te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:03:
ga je schamen! CBX 1000, klassieke motor porno!
en CBX caferacers.... spondon frame,.. wat smaakvol kuipwerk.... oef tijd voor een tissue

overigens, de 1500cc en grotere Goldwings hebben een 6 cilinder boxer.
BMW heeft ook nog een 1600GTL (das een goldwing met BMW logo)
Honda heeft ook een Valkery in USA rondrijden die heeft ik geloof het blok van de Goldwing maar daar niet zeker van.
en echt lang geleden "er was eens" MV agusta met een 350cc 6 cilinder geloof ik, of dat alleen puur voor de racerij is weet ik alleen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:31:
[...]
a2 inderdaad...
al wekenlang marktplaats aan het afstruinen voor een beetje een leuke motor, de nieuwe regels maken het niet makkelijker. aangezien ik ook nog een auto er langs heb staan mag hij ook niet al te duur zijn... (307 is in WB onderhoud en verzekering ook niet de goedkoopste als 20 jarige student :( )

als hij dus een beetje zuinig is kan dat meteen mooi de kosten opvangen aan verzekering en WB voor de motor :)
Welcome to the club of 'limited' bikes :+

En nee, inderdaad. Als je studeert is het al redelijk lastig om alles bij elkaar geharkt te krijgen, maar met al de kosten van een auto helemaal. Hou zeker rekening met overige kosten van de accessoires en die helm die je nog moet gaan kopen.

Beetje een idee wat je wilt hebben? Naked/sport, woon-werk/plezier?
Bommes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:40:
[...]

Er zit denk ik wel een minimum aan. Ik denk dat bv. 25 pk wel minimaal is om ook op de snelweg nog redelijk veilig te kunnen rijden.

Afgelopen maandag van Arnhem naar Cuijk gereden om de motor naar de dealer te brengen en kwam nog steeds goed mee op de snelweg. Probleem was alleen dat ik een groepje auto's zich achter mij zag verzamelen als ik wat vrachtwagens wou inhalen. Toch niet helemaal fijn. ;)
Tylen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:06:
Idd.

het persoontje erop bepaald wie er wint.
Zeker waar.... maar met een 125 op een circuit tegen een 300 kun je het dus echt wel vergeten. :+

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 03-11-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee hoor. Zet Rossi op die 125cc en je buurjongetje op die 300 en kijk wie er wint. ;)

Daarnaast heette vroegah de moto3 nog de 125. En motoren waren echt wel snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Binnenkort (volgende week) ga ik starten met de motorrijlessen. Na jarenlang er niet de mogelijkheid toe hebben, is het eindelijk zover!

Ondertussen vind ik het leuk om mij vast eens te gaan inlezen in motoren, de opties en de verschillen, maar geen idee waar ik moet beginnen. Als ik een auto zie met 40.000KM op de teller vind ik dat niet zoveel, maar hoe is het bij een motor? Evenals leeftijd, is een motor uit 1995 gelijk een "oud" ding, of valt dat allemaal wel mee?

Mijn budget is niet mega en zal ergens rond de € 1750,- ophouden, waarbij de motor wel elke dag gebruikt wordt voor woon-werkverkeer.

Is er iemand die mij wat tips in de goede richting kan en wil geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:35:
[...]

en echt lang geleden "er was eens" MV agusta met een 350cc 6 cilinder geloof ik, of dat alleen puur voor de racerij is weet ik alleen niet
Eén keer live mogen aanschouwen, wat een geluid O+

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/svt8yf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49
Ik ben dan wel geen motorrijder (rij een 700cc 4x4 quad) maar ben benieuwd hoe vaak motorrijders een vizier en pinlock vervangen. Ik gebruik mijn vizier nu 3 jaar en ben inmiddels aan mijn 2e pinlock bezig, maar deze begint ook al minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:49:
Binnenkort (volgende week) ga ik starten met de motorrijlessen. Na jarenlang er niet de mogelijkheid toe hebben, is het eindelijk zover!

Ondertussen vind ik het leuk om mij vast eens te gaan inlezen in motoren, de opties en de verschillen, maar geen idee waar ik moet beginnen. Als ik een auto zie met 40.000KM op de teller vind ik dat niet zoveel, maar hoe is het bij een motor? Evenals leeftijd, is een motor uit 1995 gelijk een "oud" ding, of valt dat allemaal wel mee?

Mijn budget is niet mega en zal ergens rond de € 1750,- ophouden, waarbij de motor wel elke dag gebruikt wordt voor woon-werkverkeer.

Is er iemand die mij wat tips in de goede richting kan en wil geven?
Hoe ver is het? Ga je over de snelweg?

Qua kilometerstand ligt het aan het type, een crossmotor zal er niet zo veel maken maar een BMW is rond de ton net ingereden :P Motors van 20 jaar geleden zijn nog prima mits goed verzorgd en onderhouden, ze staan over het algemeen toch binnen en maken minder kilometers per jaar.
e.looijenga schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:20:
Ik ben dan wel geen motorrijder (rij een 700cc 4x4 quad) en ben benieuwd hoe vaak motorrijders en vizier en pinlock vervangen. Ik gebruik mijn vizier nu 3 jaar en ben inmiddels aan mijn 2e pinlock bezig, maar deze begint ook al minder te worden.
Toevallig na 2 jaar en 100.000 km de pinlock voor het eerst vervangen, verschil was aardig merkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Erasmo op 03-11-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49
[...]

Toevallig na 2 jaar en 100.000 km de pinlock voor het eerst vervangen, verschil was aardig merkbaar.
[/quote]

Alleen de pinlock of ook al een vizier. Mijn pinlock is nu vrij snel minder geworden en heb het idee dat mijn vizier daar schuldig aan is. Gebruik trouwens een Shoei Neotec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Erasmo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:21:
[...]
Hoe ver is het? Ga je over de snelweg?

Qua kilometerstand ligt het aan het type, een crossmotor zal er niet zo veel maken maar een BMW is rond de ton net ingereden :P Motors van 20 jaar geleden zijn nog prima mits goed verzorgd en onderhouden, ze staan over het algemeen toch binnen en maken minder kilometers per jaar.

[...]

Het is 30KM enkele reis, nagenoeg alleen maar snelweg. Maar goed, er zullen ook prive de nodige ritjes mee gemaakt worden. Maar al met al zullen de meeste kilometers bestaan uit Woon Werk verkeer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een "race" motor, dus geen cross of goldwing achtige motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
een oude yamaha thunderrace of gsxr600 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:11

Secsytime

Automagisch

Robbie T schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:24:
[...]

Het is 30KM enkele reis, nagenoeg alleen maar snelweg. Maar goed, er zullen ook prive de nodige ritjes mee gemaakt worden. Maar al met al zullen de meeste kilometers bestaan uit Woon Werk verkeer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een "race" motor, dus geen cross of goldwing achtige motor
Bedoel je met "race" dan echt de supersports of zou een sporttour (Supersport S, Z1000SX, Ninja 650,CBR 650F, VFR, etc.) hier ook onder vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oh 30km maar, begin met een naked van 600cc ofzo. Kost geen drol en niet belangrijk als je de eerste krassen erop maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Secsytime schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:55:
[...]

Bedoel je met "race" dan echt de supersports of zou een sporttour (Supersport S, Z1000SX, Ninja 650,CBR 650F, VFR, etc.) hier ook onder vallen?
Dank voor je reactie! Ik bedoel inderdaad meer iets als ene sporttour. Lijkt mij als beginnende motorrijder ook wat handiger?

Een collega van mij gaf aan dat een Honda CBR opzich een goede keuze zou kunnen zijn omdat deze nog iets vergevings gezinder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dit is wel een grappig 'road rage' filmpje:

YouTube: police officer getting it wrong!!!!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 37 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.