Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Wat heb jij geluk dat ik te oud ben om nog hard te lopen

:+
Speciaal voor jou:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/rsvfDFq0H5dR/med.jpg

geen idee wat het is trouwens :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 27-10-2016 16:21 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Als je echt onverhard wilt, blijf dan weg van de all roads en kies voor een lichtere reisenduro zoals een DR-Z400 van Suzuki of soortgelijke

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lol, als ik zo nog mag rondrijden als ik echt oud ben, de bikkel van het bejaardentehuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Die Afrika twin krijgt goede recenties

op asfalt komt ie PKs te kort en is de vering beetje matig en werkt dat grote voorwiel je een beetje tegen met response bij insturen.

Maar onverhard is het de beste dual sport die er is (lees, de enige waar je echt dual sport mee kan doen)

De vraag is dus, ga je regelmatig onverhard (niet een suf gravel weggetje, echt onverhard) dan de Afrika Twin, anders voor de Ducati Multistrada gaan want dat is de beste asfalt vretende "dual sport"

BMW GS valt af ivm boxer blok en suffe val partij betekend dat je met een gat in je cilinder zeker niet verder kan rijden

[video]

[video]
(waarom de GS niet zo handig is offroad @4m50, maar het gros van de GS rijders komt niet eens op gravel wegen dus tja... heel belangrijk is het niet tenzij je een offroad purist bent)
Mijn dilemma is dat en vriendin overwegen (op 2 motoren) regelmatig verre trips te maken, bepakt met camping gear en al. Dan heb je dus enerzijds bepaalde mate van comfort nodig, maar je bike moet ook zandwegen in landen als Oezbekistan etc aankunnen.

Charlie & Ewan deden dit op een GS, maar ik zal nooit vergeten hoe ze fluitend voorbijgereden werden op de Mongolische vlaktes door een Royal Enfield die 120 kg lichter was... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik kijk heel vaak op jijbuis de allroad/off road reisverslagen. Je ziet hier heel vaak de wat lichtere fietsen voorbij komen. Je wilt niet elke keer je rug breken als je weer eens die fiets moet oprapen. Qua bepakking is het een stijl op zich (geen koffers maar (degelijke) tassen).

Is een feest om te kijken hoe de vertwijfelde GS'er zich houdt tussen de KTM's, Suzuki's, Yamaha's etc.

Zoals gezegd, ik ga ook kijken voor er eentje voor erbij. Heb ik twee werelden bij elkaar. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:46:
Ik kijk heel vaak op jijbuis de allroad/off road reisverslagen. Je ziet hier heel vaak de wat lichtere fietsen voorbij komen. Je wilt niet elke keer je rug breken als je weer eens die fiets moet oprapen. Qua bepakking is het een stijl op zich (geen koffers maar (degelijke) tassen).

Is een feest om te kijken hoe de vertwijfelde GS'er zich houdt tussen de KTM's, Suzuki's, Yamaha's etc.

Zoals gezegd, ik ga ook kijken voor er eentje voor erbij. Heb ik twee werelden bij elkaar. :9~
Ik kijk enigszins uit naar de SWM SuperDual die binnenkort op EICMA gelanceerd wordt. Een Dual Sport thumper gebaseerd op de RS650R (met een iets ouder Husqvarna blok). Zou ook een stuk lichter dan de GS moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://motoexpert.ru/wp-content/uploads/2015/12/swm-super-dual-2016-01.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Die ziet er niet verkeerd uit, zeg

En inderdaad 174kg, stuk slanker dan de GS, wel bijna even hoge zit (88,5cm), kleine tankinhoud (12L) weer wel

Goeie smaak Drythe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Dryhte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Ik kijk enigszins uit naar de SWM SuperDual die binnenkort op EICMA gelanceerd wordt. Een Dual Sport thumper gebaseerd op de RS650R (met een iets ouder Husqvarna blok). Zou ook een stuk lichter dan de GS moeten zijn.
[afbeelding]
Mooi dat bij de huidige collectie nu ook een 'zwaardere' off road tourer komt ja.
Beetje dingetjes van KTM en Ducati meegenomen in het ontwerp. :+

Nu hopen dat de prijs goed uitvalt!

Een andere off-road tourer die opvalt vanwege de prijs/kwaliteit is de Mash Adventure 400. Wel een beetje weinig power helaas.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/150_Mash-Adventure-400-R-im-Test-jb-MRD-20-2015.jpg.4452432.jpg

Nu we toch over db-killers praten:

Net op de terugweg zeker 10 minuten politie achter me gehad. Hebben ook nog ruim de tijd gehad, bij de verschillende stoplichten, om alles van achteren (demper) te bekijken maar blijkbaar viel niks op. Zat bij de 20-30 al in z'n 3 om het geluid laag te houden. Vooral bij het wegrijden maakt ie meer geluid dan eenmaal op snelheid omdat ik dan tot 2x toe sowieso hoog in de toeren kom. Gelukkig sloegen ze weer af voordat ik de 80 weg op mocht. :P

Kom elke dag wel politie tegen en vandaag voor de 1e keer dus ook wel een langere tijd direct achter gehad, maar gelukkig valt mijn Arrow systeem niet op. Toch een heel klein beetje gemoedsrust ;)

[ Voor 18% gewijzigd door caesar1000 op 27-10-2016 18:51 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Deze Dual-Sport Pur Sang moet volgend jaar ook richting de noordkaap gaan :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/23SUC17l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Husky!

Ivm werk moet ik er of het einde van November uit of intern een kleine promotie doen (solicitatie ging goed, hopelijk snel bericht)

Als ik die promotie krijg, dan ga ik voor een Husky TE310 voor echt offroad hier. (geen dual sport gewoon 100% offroad raggen)
Redelijk veel met een WR250 en een 425EXC gereden, kwa power wil ik iets tussen die 2 in en die husky lijkt dat gat mooi te vullen (er is ook nog een Beta 350, maar die zijn er pas sinds vrij kort en dus duur 2de hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:43:
[...]

Net op de terugweg zeker 10 minuten politie achter me gehad. Hebben ook nog ruim de tijd gehad, bij de verschillende stoplichten, om alles van achteren (demper) te bekijken maar blijkbaar viel niks op. Zat bij de 20-30 al in z'n 3 om het geluid laag te houden. Vooral bij het wegrijden maakt ie meer geluid dan eenmaal op snelheid omdat ik dan tot 2x toe sowieso hoog in de toeren kom. Gelukkig sloegen ze weer af voordat ik de 80 weg op mocht. :P

Kom elke dag wel politie tegen en vandaag voor de 1e keer dus ook wel een langere tijd direct achter gehad, maar gelukkig valt mijn Arrow systeem niet op. Toch een heel klein beetje gemoedsrust ;)
Ik rijd elke dag door rotterdam en zo vaak dat er politie mee rijd of langs rijd. Is volgens mij ook niet echt een prio puntje voor ze (laatst keerde iemand op een kruispunt waar het niet mag voor de politie zijn neus en die werd ook niet aangehouden 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Hiermee ga ik volgend jaar wat rondtoeren in Europa ;)

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Husky_zpsgw8neous.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

cyntax schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:57:
Deze Dual-Sport Pur Sang moet volgend jaar ook richting de noordkaap gaan :).

[afbeelding]
Wel effe zwaaien he, ik ga daar half juni naar toe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
True, maar aan de andere kant, als je op een KX450F Diablo Rosso's legt, wil je er ook niet meer mee off-roaden :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:15:
Hiermee ga ik volgend jaar wat rondtoeren in Europa ;)

[afbeelding]
Gaaf ding, vorig jaar ook nog een aantal bekeken om as 2de motor er bij te kopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

knoffy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Ik rijd elke dag door rotterdam en zo vaak dat er politie mee rijd of langs rijd. Is volgens mij ook niet echt een prio puntje voor ze (laatst keerde iemand op een kruispunt waar het niet mag voor de politie zijn neus en die werd ook niet aangehouden 8)7 )
Nee ja, ik heb ook zo'n idee dat de politie mijn geluid meer ziet als 'dat hoort bij die motor'. Meeste mensen weten niet eens wat een 125 is dus dan kan het geluid voor veel ook logisch zijn omdat ze denken dat de motor zwaarder is. Heeft precies dezelfde afmetingen en looks als de 390 dus in principe zou je met de 390 stickerset iedereen kunnen doen denken dat je de Duke 390 hebt. :+

Toch, elke keer als ik die footage weer bekijk, sta ik er van verbaasd hoeveel geluid dat blokje kan maken. O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:43:
[...]

Geluid is natuurlijk maar 1 reden om even achter iemand te rijden. Ze kunnen in de tussentijd ook even checken of ie wel verzekerd is, niet gejat is en of je geen boete's open hebt staan. Soms kijken ze ook gewoon even hoe je aan het rijden bent, of niets geks doet of dat je mogelijk dronken bent.

Ik heb zelf ook wel eens een tijdje politie achter mij gehad. Na een paar minuten hebben ze het altijd wel weer gezien als je niets geks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Geluid is natuurlijk maar 1 reden om even achter iemand te rijden. Ze kunnen in de tussentijd ook even checken of ie wel verzekerd is, niet gejat is en of je geen boete's open hebt staan. Soms kijken ze ook gewoon even hoe je aan het rijden bent, of niets geks doet of dat je mogelijk dronken bent.

Ik heb zelf ook wel eens een tijdje politie achter mij gehad. Na een paar minuten hebben ze het altijd wel weer gezien als je niets geks doet.
Hadden me staande kunnen houden voor 'merkwaardig schakelgedrag' :+ :+

Heb even het geluid van mijn Duke 125 onder een Superduke 1290R dynorun gezet. Denk dat de meeste het in eerste instantie niet eens opmerken (of je moet de Superduke al eens in het echt hebben gehoord). :*)

[YouTube: https://youtu.be/quqH6NZpwW8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:34:
[...]

Heeft precies dezelfde afmetingen en looks als de 390 dus in principe zou je met de 390 stickerset iedereen kunnen doen denken dat je de Duke 390 hebt. :+
Een fopfiets, of een sjoemelmotor :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Gewoon een schakelbrommer.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
knoffy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:27:
Triumph tiger leek voor mij ook een goede opvolger alleen wat verbruikt zo'n 800 nou ? heb nu een verbruik van 1 op 26. Jammer dat die niet ook een cardan heeft dan moet je gelijk door naar de 1200 explorer.
Verbruik verschilt nogal per berijder. Ik zit meestal op z'n 1 op 16-17, maar er zijn ook mensen die met gemak 1 op 20-21 halen, en weer anderen die niet verder komen dan 1 op 12-13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
MuddyMagical schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:22:
Iemand hier ervaring met Revit Upsilon 2 WB jack?

Ben op zoek naar een jack dat ik goed onder mijn textiel pak kan dragen voor de warmte en ook als losse jas eventueel.
Nog maar even onder de aandacht brengen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:58:
[...]

Hadden me staande kunnen houden voor 'merkwaardig schakelgedrag' :+ :+

Heb even het geluid van mijn Duke 125 onder een Superduke 1290R dynorun gezet. Denk dat de meeste het in eerste instantie niet eens opmerken (of je moet de Superduke al eens in het echt hebben gehoord). :*)

[video]
Da's toch duidelijk geen 1300cc eencilinder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Waar is de -1? :+

Toch maar beginnen te sparen voor een H2 dan. 'Van 15 naar 200' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Dat je de motor zo gekocht hebt wilt niet zeggen dat het allemaal legaal is. Dat de buurt klaagt dat je teveel herrie maakt zegt wel genoeg toch? En dat jezelf met oordoppen rijd ook wel. Dat je vervolgens het doet voor "bijvoorbeeld" windgeruis slaat kant nog wel. Ik heb jaren lang geraced zonder oordoppen en had nooit last van "hoge tonen windgeruis." (En ja, zelfs wij racen met DBKillers).

Zet gewoon die dbkillers erin en rijd zo. Het is echt niet stoer om herrie te maken.
Ik rijd met dB-killers erin en met oordoppen in. Ik heb aan het einde van een lange snelwegrit gewoon een piep/pijn in mijn oren als ik dat niet doe.
Nu rijd ik op een Fazer en lig ik nooit op de tank achter mijn ruitje (ja, alleen met 150+, maar dat rijdt je bijna nooit op de openbare weg).
Ik neem aan dat jij wel achter een klein ruitje ligt? Dan zou ik ook geen windgeruis hebben.

Heb wel een tijdje gereden zonder dB-killers (zo gekocht), maar vond de herrie zelf ook niet echt nodig. Nu is het geluid nog steeds leuk genoeg.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Hoe doe je dat, op je tank liggen? Ik mis m'n spiegels dan echt zo intens dat ik het eigenlijk nooit langer dan 5 sec volhoud :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

tdw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:59:
Hoe doe je dat, op je tank liggen? Ik mis m'n spiegels dan echt zo intens dat ik het eigenlijk nooit langer dan 5 sec volhoud :+
Alles gebeurt toch voor je als je zo snel rijdt? Dan heb je geen spiegels nodig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:01:
[...]

Alles gebeurt toch voor je als je zo snel rijdt? Dan heb je geen spiegels nodig :+
Afbeeldingslocatie: https://i662.photobucket.com/albums/uu348/Kasprr/blik%20op%20de%20weg/SL730767.jpg

Daar hedde ook spiegels voor nodig

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:24
tdw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:59:
Dat is zo 'kut' aan de 749, daar hebben de spiegels alleen nut als je plat op de motor ligt. Anders zitten ze veel te laag en zie je alleen je onderarm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Dat is zo 'kut' aan de 749, daar hebben de spiegels alleen nut als je plat op de motor ligt. Anders zitten ze veel te laag en zie je alleen je onderarm :+
Is toch met iedere supersport? :+ Ik rijd normaliter een S1000RR, maar heb er nu een Fazer 600 bij voor woon/werk. Eerste wat me opviel is dat die spiegels wél wat laten zien zonder gekke beweging te hoeven maken ;)

Daarom ook laatst staande gehouden, ik ging rechts inhalen. Bleek er een politiebusje recht achter me te rijden... die had ik dus mooi niet gezien |:(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Is toch met iedere supersport? :+ Ik rijd normaliter een S1000RR, maar heb er nu een Fazer 600 bij voor woon/werk. Eerste wat me opviel is dat die spiegels wél wat laten zien zonder gekke beweging te hoeven maken ;)
Ik had er op de ZX7R echt véél minder last van. Is natuurlijk een stuk ouder, maar die spiegels waren wel gewoon instelbaar (en daardoor ook bruikbaar). Deze zitten vast op de kuip, kan ze ook niet inklappen oid.
Daarom ook laatst staande gehouden, ik ging rechts inhalen. Bleek er een politiebusje recht achter me te rijden... die had ik dus mooi niet gezien |:(
Dat is wel echt kut. Vraag me ook af wat de politie dacht op dat moment. "Wat een oelewapper.."? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

MuddyMagical schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Gewoon een softshell hardloop jasje of een fleecevest misschien? Zeker hardloopjasjes zijn vaak dun maar toch winddicht. Volgens mij had de Action ze laatst in de aanbieding. Of anders Scapino ofzo :)
Ik vind die Revit jas wel erg duur eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 28-10-2016 10:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BAM :) Ingeschreven voor 3 dagen voorjaarstraining op Alcarras in Spanje :) (Maart 2017).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Ik had er op de ZX7R echt véél minder last van. Is natuurlijk een stuk ouder, maar die spiegels waren wel gewoon instelbaar (en daardoor ook bruikbaar). Deze zitten vast op de kuip, kan ze ook niet inklappen oid.

[...]

Dat is wel echt kut. Vraag me ook af wat de politie dacht op dat moment. "Wat een oelewapper.."? :+
Ja instelbare spiegels zijn wel iets beter, S1000RR heeft die ook. Mn Fireblade had ook van die vaste spiegels, zien er beter uit maar werken idd minder.

Had mazzel, beide agenten reden zelf ook motor. Prent wel gehad voor rechts inhalen (239 piek), maar de snelheid (151 waar vmax 100 is) hebben ze gelaten. Of ze hadden geen goede meting kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:53:
BAM :) Ingeschreven voor 3 dagen voorjaarstraining op Alcarras in Spanje :) (Maart 2017).
Nice,

Had nog nooit van dat circuit gehoord.

http://www.circuitalcarras.cat/es/circuito-velocidad

Blijf je dan in Lleida voor die dagen? en ga je een rondje rijden buiten het circuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MuddyMagical schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Ik heb van zo een werk kleding merk en fleece vest, blåkläder. Absoluut niet wind of waterdicht, maar gelijk een wollen trui is het een soort van geweven.
Goed veel stilstaande lucht dus, lekker zacht en zo synthetisch dat het zeker weten geen vocht op neemt.
Vaak bij een zaak als de Boerenbond of bouwmarkt te krijgen.
Erg fijn vestje dat er ook nog eens ok uitziet als je je motor jas uit doet.
Afbeeldingslocatie: http://www.wijzenbeek.nl/upload-modules/webshop/images/products/vest_man_of_vrouw_4930_(vUxC)_tn_01.jpg
Ik heb de zwarte versie.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Ik rijd normaliter een S1000RR, maar heb er nu een Fazer 600 bij voor woon/werk.
Dat verklaart een hoop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PkPLGdHl.jpg

:D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooi ding. Mijne is nog het eerste model uit 1999, pekelfiets :) Extra handig nu, want de Akrapovic is nog niet binnen voor de S1000RR (was begin vd maand gejat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Nice,

Had nog nooit van dat circuit gehoord.

http://www.circuitalcarras.cat/es/circuito-velocidad

Blijf je dan in Lleida voor die dagen? en ga je een rondje rijden buiten het circuit?
Pak Ibis Styles in de buurt van LLeida ja. Buiten circuit mag ik niet. Motor heeft geen kenteken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
MuddyMagical schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:22:
Iemand hier ervaring met Revit Upsilon 2 WB jack?

Ben op zoek naar een jack dat ik goed onder mijn textiel pak kan dragen voor de warmte en ook als losse jas eventueel.
die draag ik onder m'n Ignition 2 jack (leer/mesh) als het onder de 15 graden is, erg fijne jas
wel met een waardebon gekocht, zou er geen 120 euro voor over hebben :+

ook als losse jas erg handig inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 28-10-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

Gewoon een softshell hardloop jasje of een fleecevest misschien? Zeker hardloopjasjes zijn vaak dun maar toch winddicht. Volgens mij had de Action ze laatst in de aanbieding. Of anders Scapino ofzo :)
Ik vind die Revit jas wel erg duur eigenlijk.
Bommes schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb van zo een werk kleding merk en fleece vest, blåkläder. Absoluut niet wind of waterdicht, maar gelijk een wollen trui is het een soort van geweven.
Goed veel stilstaande lucht dus, lekker zacht en zo synthetisch dat het zeker weten geen vocht op neemt.
Vaak bij een zaak als de Boerenbond of bouwmarkt te krijgen.
Erg fijn vestje dat er ook nog eens ok uitziet als je je motor jas uit doet.
[afbeelding]
Ik heb de zwarte versie.
Maegrim schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

die draag ik onder m'n Ignition 2 jack (leer/mesh) als het onder de 15 graden is, erg fijne jas
wel met een waardebon gekocht, zou er geen 120 euro voor over hebben :+

ook als losse jas erg handig inderdaad
Dank voor de reacties. Ik ga maar eens kijken voor een vest zoals Bommes voorstelde gezien ook de reactie van Maegrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Helaas gaat ook de Triumph Daytona 675R ons verlaten!

"Het vermoeden is dat Triumph de driecilinder niet zonder slag of stoot kan laten voldoen aan de Euro4-norm. De Britten zouden dan een geheel nieuw blok moeten ontwerpen. En deze investering zagen ze waarschijnlijk niet zo zitten. Best begrijpelijk, aangezien het supersport segment al langer onder druk staat. Andere fabrikanten haalden eerder al eens de supersport van hun prijslijst, Triumph nu dus ook. Jammer." aldus Motor.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Triumph%20Daytona%20675R%2012%20%201.jpg

De 600RR, de 675R... het is een wonder dat er een nieuwe generatie R6 in productie gaat. Straks nog het enige waar je voor kunt kiezen bij de 600cc supersports. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

De spiegels van mijn RC8 werken prima. Kan goed naast mij zien en ook achter is geen probleem. Ze zitten precies zo dat ik tussen mijn armen en middel door kan kijken naar achteren. Ze steken ook ver genoeg uit om buiten mijn armen langs te kijken. Met de SV waren de spiegels achter bagger, maar bij deze motor werkt het gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
caesar1000 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:45:

"Het vermoeden is dat Triumph de driecilinder niet zonder slag of stoot kan laten voldoen aan de Euro4-norm. De Britten zouden dan een geheel nieuw blok moeten ontwerpen. En deze investering zagen ze waarschijnlijk niet zo zitten. Best begrijpelijk, aangezien het supersport segment al langer onder druk staat. Andere fabrikanten haalden eerder al eens de supersport van hun prijslijst, Triumph nu dus ook. Jammer." aldus Motor.nl

[afbeelding]

De 600RR, de 675R... het is een wonder dat er een nieuwe generatie R6 in productie gaat. Straks nog het enige waar je voor kunt kiezen bij de 600cc supersports. 8)7
Zal hier niet een 800 model voor terugkomen?

http://auto.ndtv.com/news...new-street-triple-1395804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me niet dat een 800CC fiets thuis hoort in het 600CC SS segment :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hoewel het weer minder mooi is, vroeg ik me af wat jullie met je helm doen als je bijvoorbeeld ergens moet zijn. Winkel, terrasje etc. Ik zie hier bij het station (Hollands Spoor Den Haag) namelijk vaak scooters waar de helm op de grond ligt aan de ketting maar dat vind ik zeg maar niet zo heel erg fris. Ik zat te denken aan een eenvoudig spiraalslot, die hang ik gewoon aan de voetsteunen voor de passagier en dan door het kinstuk zodat de helm blijft hangen. Maar wat nou als het gaat regenen? Dan heb je kans dat de helm volloopt en da's wel verfrissend maar ook niet echt de bedoeling.
Er zijn dacht ik wel speciale beugels te koop, maar hoe hou je dan de helm droog? Gewoon plastic zak eromheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:26:
Hoewel het weer minder mooi is, vroeg ik me af wat jullie met je helm doen als je bijvoorbeeld ergens moet zijn. Winkel, terrasje etc. Ik zie hier bij het station (Hollands Spoor Den Haag) namelijk vaak scooters waar de helm op de grond ligt aan de ketting maar dat vind ik zeg maar niet zo heel erg fris. Ik zat te denken aan een eenvoudig spiraalslot, die hang ik gewoon aan de voetsteunen voor de passagier en dan door het kinstuk zodat de helm blijft hangen. Maar wat nou als het gaat regenen? Dan heb je kans dat de helm volloopt en da's wel verfrissend maar ook niet echt de bedoeling.
Er zijn dacht ik wel speciale beugels te koop, maar hoe hou je dan de helm droog? Gewoon plastic zak eromheen?
Ik neem zelf mijn helm eigenlijk altijd mee. Ding is veel te duur om zomaar rond te laten slingen imho. Je weet niet wat anderen ermee doen als hij daar ligt/hangt. Voor hetzelfde geld gebruikt iemand hem als opstapje of gaan ze er een beetje tegenaan schoppen... (ja, ben misschien wat te protective O-) )

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Ik neem zelf mijn helm eigenlijk altijd mee. Ding is veel te duur om zomaar rond te laten slingen imho. Je weet niet wat anderen ermee doen als hij daar ligt/hangt. Voor hetzelfde geld gebruikt iemand hem als opstapje of gaan ze er een beetje tegenaan schoppen... (ja, ben misschien wat te protective O-) )
Of ze schijten je helm vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna iedere helm die je koopt komt wel met zon stoffe bewaar hoes.
die gewoon mee nemen in je jaszak, helm er in en dan gewoon aan je schouder hangen.

Indien je niet zo´n ding hebt.
Loop een motorzaak binnen waar je vaak komt en vraag er gewoon 1tje in de kleding afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dat zou zonde zijn, die ST675 is zo'n zalige moto :) daar hoeft nu eens niets aan veranderd te worden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij mij gaat ie altijd mee. Met mijn oude HJC helm van 150 euro boeit mij niet zoveel wat ermee gebeurt. Mijn Shoei is te duur om er iets mee te laten gebeuren. Vind het zelf geen probleem om ermee rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik neem mijn helm ook altijd mee. Kun je meteen mooi je handschoenen er in kwijt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:54:
Ik neem mijn helm ook altijd mee. Kun je meteen mooi je handschoenen er in kwijt d:)b
Helm én handschoenen gaan lekker de topkoffer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik neem hem zeker altijd mee. Altijd een gespreksonderwerp om mee te beginnen. Of het nou positief of negatief rondom motorrijden is, het is een ijsbreker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:09:
Ik neem hem zeker altijd mee. Altijd een gespreksonderwerp om mee te beginnen. Of het nou positief of negatief rondom motorrijden is, het is een ijsbreker.
Daar heb ik geen helm voor nodig met een Power Ranger pak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Heb mijn dainese hawker jas toch gerolen/geruilt voor een dainese tempest. winkel deed niet moeilijk en nu heb ik wel iets wat lekker zit :D

http://vdheydenmotors.nl/kledingshop/dainese-d-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik neem m'n helm ook eigenlijk altijd mee. Ik ben wel van plan tzt m'n topkoffer te upgraden naar een hogere, zodat m'n helm daar in kwijt kan. Momenteel heb ik een lage koffer waar m'n helm precies niet in past (maar m'n laptoptas dan weer wel, dat is ook wat waard).

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:14:
Lijkt me niet dat een 800CC fiets thuis hoort in het 600CC SS segment :+
Van wat ik daar lees zou het tussen de 110 en 125 (SS model) pk zijn bij die nieuwe modellen. Dan zou het aantal cc niet overeen komen, maar de paardenkrachten ongeveer wel. Snap alleen niet waarom het dan 800cc moet zijn. Minder hoog ik de toeren dus minder slecht voor het milieu (=Euro4)?

Zag bij een video van de 600RR de opmerking 'Japanese Vintage Bike Expo' staan _O-
Dryhte schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:37:
[...]
Dat zou zonde zijn, die ST675 is zo'n zalige moto :) daar hoeft nu eens niets aan veranderd te worden imho.
Door de Euro4 normen zou het blok sowieso moeten worden aangepast. Ook al zou er volgend jaar een nieuwe 675R komen dan heeft die nog steeds een (iets) ander blok. ;)

Ben benieuwd welke er gaan verdwijnen met de komst van Euro5. :/
PilatuS schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:10:
[...]
Daar heb ik geen helm voor nodig met een Power Ranger pak :P
Al 3 keer de opmerking gehad dat ik een heus harnas aan had. Komt waarschijnlijk door dit dingetje :+ :

Afbeeldingslocatie: https://www.dainese.com/system/resources/000/000/270/productaugment_feature__image/spalla-coiniettata-inserto-metallo.jpg
knoffy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:10:
Heb mijn dainese hawker jas toch gerolen/geruilt voor een dainese tempest. winkel deed niet moeilijk en nu heb ik wel iets wat lekker zit :D

http://vdheydenmotors.nl/kledingshop/dainese-d-store
Mooi om te horen dat je nu toch de goede hebt! Misschien is Van der Heyden bellen of ze daar wel aan Dainese 'Regenerate your Dainese leather suit' service aanbieden (bij Termaat niet).

Heb hem een keer aangehad toen we met 125cc crossmotoren een ritje deden (dacht mijn pak maar even te gebruiken aangezien ze ook allemaal in pak rijden op de Rossi Range), maar is daardoor zo vies geworden dat ik hem niet meer helemaal schoon krijg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand toevallig ervaring met de alpinestars t gp pro?
Vind de zwart wit rode versie een hele mooie jas, zeker met die sliders op de schouders. Helaas is de jas niet waterdicht.
Maar zou dat betekenen dat je gelijk zeiknat bent op het moment dat de druppels naar beneden komen? Dat zou namelijk wel erg jammer zijn. Toegeven, zal denk ik niet vaak in de regen rijden maar zeker komende maanden met lessen kan het wel slecht weer worden en wil dan toch wel beschermd zijn tegen het natte vocht.

Een eventuele andere keus zou de alpinestars t gp r wp zijn, waarbij wp staat voor waterproof. Ook zeker een mooie jas en waterdicht.
Blijft lastig, een keuze maken. Ik denk dat ik volgend weekend maar eens ga shoppen.
Heb al een simpel lijstje gemaakt en kom uit op net geen 1000 euro.
- alpinestars t gp pro, jas.
- alpinestars ast-1, broek.
- alpinestars smx-6 (of de wp versie), laarzen.
- alpinestars handschoen (weet niet precies welke maar ongeveer 100euro)
- hjc is-17, Helm.

En nee hoor, ben geen alpinestars fan. :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

thijsco19 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:36:
Vind de zwart wit rode versie een hele mooie jas, zeker met die sliders op de schouders. Helaas is de jas niet waterdicht.
Maar zou dat betekenen dat je gelijk zeiknat bent op het moment dat de druppels naar beneden komen? Dat zou namelijk wel erg jammer zijn. Toegeven, zal denk ik niet vaak in de regen rijden maar zeker komende maanden met lessen kan het wel slecht weer worden en wil dan toch wel beschermd zijn tegen het natte vocht.

Een eventuele andere keus zou de alpinestars t gp r wp zijn, waarbij wp staat voor waterproof. Ook zeker een mooie jas en waterdicht.
Blijft lastig, een keuze maken. Ik denk dat ik volgend weekend maar eens ga shoppen.
- hjc is-17, Helm.

Ik heb 4 jaar gelede ongeveer de zelfde set gekocht alleen dan de voorlopers. Ik heb toen (gelukkig) onbewust een waterdichte jas gekocht. Tijdens een aantal keer lessen in de regen heel erg blij mee geweest.

Ik heb het spul nu zo'n 4 jaar en het is nog lang niet versleten. Het enige nadeel aan de waterdichte jas is dat deze geen ventilatie mogelijkheid had, daarom heb ik dit jaar een leren Alpinestar jas erbij gekocht. Deze heeft wel de nodige ventilatie en is wat koeler!

Kijk even goed of je een broek wilt met wat zakken eventueel, mijn broek heeft dit niet en soms mis ik dit.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:36:

- hjc is-17, Helm.

Ik heb eerst mijn Dainese pak gekocht met Dainese handschoenen en Alpinestars SMX-6 laarzen (prima laarzen!). Die gebruik ik nu (of ja, vanaf jan/feb weer) voor het touren. Heb daarnaast nu een Dianese textiele set die ik gebruik voor WW en rijden met dit weer.

Aangezien je aangeeft de komende maanden te gaan lessen zou ik in jou geval kiezen voor een textiele set die waterdicht is en als het kan een wintervoering heeft. Vooral als het straks fors kouder wordt zou ik het niet aanraden om met zo'n leren set te gaan rijden.

Dan in februari zo'n set als je hierboven hebt staan zodat je de lente en zomer lekker kunt touren en ook nog enige ventilatie hebt.

Ik had trouwens de 2 keer dat ik regen heb gehad met mijn leren gear dat ik er zelf weinig van merkte. Het leer heeft 2-3 dagen moeten drogen, maar voor de rest was alles droog. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik blijf erbij: helm, laarzen en handschoenen kun je niet van tevoren uitkiezen. Zoiets moet je gaan passen, en uit de passende modellen kun je kiezen.

Als die dingen op welke manier dan ook niet lekker zitten, beïnvloedt dat je rijden of je gebruikt het spul niet meer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
I Second that.

Ik pas alpinestars overigens niet eens, ze hanteren nogal 'aparte' maten (of ik ben apart gebouwd, ik heb meestal lengtematen nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57

thijsco19

KTM 990 SMT

@caesar1000
Heb jij de normale of de waterdichte laarzen?
De genoemde set is trouwens van de textiel lijn van alpinestars. (Te herkennen aan de 't' van textiel)
Wintervoering was ook de bedoeling inderdaad.

Ik vroeg me dus eigenlijk af in welke mate een textiele jas, welke niet als waterproof word aangeduid, toch 'waterproof' is. Een textiele jas waar een regen voering in zit word zelf natuurlijk nat, dat zal lijkt mij niet anders zijn bij een textiele jas die niet waterdicht zou zijn?

@DrivinUCrazy
Zeker weten, ben al een paar keer naar verschillende motor zaken geweest en verscheidene dingen gepast.
Zo weet ik dat de shoei gt Air erg lekker zit maar helaas te duur is.. :D

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
mijn textiele jas hield het ongeveer 10 a 15 min uit in niet al te zware regen, daarna ging die doorlekken bij de elleboog en buik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thx voor de "waar laat ik mijn helm" reacties :) Ik heb inderdaad zo'n stoffen tasje bij mijn helm gekregen. Denk dat ik die maar in de achterzak van mijn jas bewaar, dan heb ik die altijd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:46:
Thx voor de "waar laat ik mijn helm" reacties :) Ik heb inderdaad zo'n stoffen tasje bij mijn helm gekregen. Denk dat ik die maar in de achterzak van mijn jas bewaar, dan heb ik die altijd bij me.
Mijn eerste helm was van Premier

dat is een super dunne en sterke zak, zat bijna altijd onder mijn buddy gepropt (samen met een tientje voor "Nood gevallen")

denk dat jij hem ook wel ergens in je buddy kwijt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
caesar1000 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:45:

[afbeelding]

Ik denk dat er bijna geen vraag meer is naar de 600cc SS. Kawasaki had bijvoorbeeld al een tijdje geleden hun ZX6-R weggedaan, sinds dit jaar ook de ZX6-636R.

De hogere cc's zijn ook steeds makkelijker te rijden met alle poespas aan boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:38

Dit is wel een leuke.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knoffy
Ook de laatste keer dat ik een motoragent groet. Hij keerde gelijk om en reed een stuk achter me aan, na 2 stoplichten keerde die opeens weer :D (bedankt meneer agent)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
knoffy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:08:
Ook de laatste keer dat ik een motoragent groet. Hij keerde gelijk om en reed een stuk achter me aan, na 2 stoplichten keerde die opeens weer :D (bedankt meneer agent)
Je moet ook je hele hand opsteken, niet alleen je middelvinger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. ik heb sinds het voorjaar een nieuwe motor. Met handvat verwarming. Deze helemaal in het begin geprobeerd, volgens mij deed hij het meteen.

Van de week wilde mijn vriendin mijn motor lenen (die rijdt meer en beter als mij, dus geen probleem) en vooral ook even de handvatverwarming uitproberen, want die heeft altijd koude handen.

Ik wilde de handvatverwarming uitleggen, maar die deed het niet :?
Later gaf ze aan dat hij het wel deed.

Vandaag ook weer even lekker wezen rijden (was goed weer), dus ik nog eens proberen. En hij verdomde het terwijl hij stil stond, maar tijdens het rijden kon ik wel op het knopje drukken en deed hij het. Dat vind ik raar..

Kan het zijn dat hij het spanningsniveau checkt? En dat mijn spanningsregulator aan het overlijden is? Of denk ik nu te ver (heb nog 1 maand garantie :P )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit idd vaak een beveiliging op dat ie alleen werkt met genoeg voltage. Doet de mijne (origineel Honda) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kan ik op een of andere manier checken of hij voldoende laadspanning heeft? De mijne is ook een honda CBF600. Wil even goed gefundeerd aankomen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

Kan je zo door meten, even je multimeter op je accu zetten terwijl de motor draait.
Moet rond de 13.8 volt zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

charrel schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:36:
Kan je zo door meten, even je multimeter op je accu zetten terwijl de motor draait.
Moet rond de 13.8 volt zitten dan.
Stationair? Of met gas open?
Ik zal een meten (als ik thuis ben) en voor volgende week eens een afspraak prikken bij de dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

in principe stationair al, anders rond de 5000 toeren. Maar dat zou je even na moeten zoeken, opladen moet je accu al bij stationair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:11:
I Second that.

Ik pas alpinestars overigens niet eens, ze hanteren nogal 'aparte' maten (of ik ben apart gebouwd, ik heb meestal lengtematen nodig)
Alpinestars en Dainese zijn allebei Italiaanse motorkleding merken en dat merk je nog steeds wat betreft pasvorm. Alpinestars heeft zich, volgens Revzilla, iets meer richting de Amerikaanse markt=pasvorm bewogen waarbij Dainese nog steeds de Italiaanse maten hanteert. Ik zou volgens mijn eigen maten uitkomen bij een maat 36-38, maar heb bij Dainese nu 44. 8)7
thijsco19 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:39:
@caesar1000
Heb jij de normale of de waterdichte laarzen?
De genoemde set is trouwens van de textiel lijn van alpinestars. (Te herkennen aan de 't' van textiel)
Wintervoering was ook de bedoeling inderdaad.

Ik vroeg me dus eigenlijk af in welke mate een textiele jas, welke niet als waterproof word aangeduid, toch 'waterproof' is. Een textiele jas waar een regen voering in zit word zelf natuurlijk nat, dat zal lijkt mij niet anders zijn bij een textiele jas die niet waterdicht zou zijn?

[...]
Heb zelf de normale laarzen aangezien ik ze alleen gebruik voor toeren en dat alleen doe als het niet regent. ;) Zitten erg fijn en hebben alle features die je eigenlijk op zo'n schoen zou zien willen zitten inclusief een 'enkel brace' (om een gebroken enkel te voorkomen) en removable slider zodat je schoen niet wegslijt na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorkledingoutlet.nl/thumbnails/17352_1800_1800_0/alpinestars-s-mx-6-zwart-wit.jpg

En ja, het feit dat het waterproof is maakt wel een groot verschil ja. Meestal ook iets warmer dan non-waterproof jassen door de extra liner. Zou zelf alsnog voor een jas gaan met waterproof en winter liner aangezien het echt tegenvalt hoe snel je het koud krijgt op een motor. Iig op een naked. ;)

Kunt dan altijd nog die sportievere set kopen zodat je ook wat overlap hebt wat betreft begin en einde van het motorseizoen. Anders zou ik iig bij die set die je voorstelde een fleece jasje erbij kopen voor eronder. Raadde ze mij ook aan bij Termaat als ik voor de sportievere jas was gegaan (die geen wintervoering had).
Rody schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
Ik denk dat er bijna geen vraag meer is naar de 600cc SS. Kawasaki had bijvoorbeeld al een tijdje geleden hun ZX6-R weggedaan, sinds dit jaar ook de ZX6-636R.

De hogere cc's zijn ook steeds makkelijker te rijden met alle poespas aan boord.
Waar je, volgens mij, tijdens de hoogdagen van bv. de 600RR met 120 pk de CBR1000RR had met 170 pk heb je nu de Panigale 899 met 150 pk en de Panigale 1299 met 200 pk. Denk dat daardoor de markt ook zelf wat opgeschoven is wat betreft verkoop.

En ja zoals jij al zegt: de 1000's hebben allerlei elektronische snufjes waardoor het rijden erop stukken beter verloopt. Denk dat voor de echte SS enthousiasten, die hun SS nieuw kopen (en dat zijn er niet veel meer kijkend naar de verkoopcijfers/marktaanbod/straatbeeld), een 600 het toch niet helemaal is en een 1000 met alle snufjes, high-end onderdelen en 200 pk dan een logische keuze is.

(Los van het feit dat een 4 cilinder 600 prachtig klinkt. :+ )
Helaas werd Nicky Hayden in Australië ook zo 'uitgeschakeld'. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 29-10-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Berik is óók van Dainese én heeft gewoon "echte" Europese pasvormen (al moet je daar ook vaak een maatje groter pakken, de lengte/breedte maten kloppen daarna wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:43:
Berik is óók van Dainese én heeft gewoon "echte" Europese pasvormen (al moet je daar ook vaak een maatje groter pakken, de lengte/breedte maten kloppen daarna wel).
Denk dat Dainese bij hun eigen 'kernwaarden' blijft wat betreft leer? Bieden nu overigens wel Custom Works aan, maar ja.. daar betaal je ook voor.

Wat betreft textiel is het wel meer de 'algemene' pasvorm trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Denk dat Dainese bij hun eigen 'kernwaarden' blijft wat betreft leer? Bieden nu overigens wel Custom Works aan, maar ja.. daar betaal je ook voor.

Wat betreft textiel is het wel meer de 'algemene' pasvorm trouwens.
Ik heb tot een paar jaar geleden eigenlijk altijd met Sidi gereden...... Da's nog meer een "PAS" vorm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
"De eerste honderd kilometer wel voorzichtig rijden hè, zo'n nieuwe achterband is glad". Ik weet nu hoe glad.

[afbeelding]

:') Dure les.
Volgende keer eerst een burn-out doen, zodoende dat het nieuwe eraf is :+ O-)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mocht iemand interese hebben, ik verkoop mijn ABUS 37/60 Maxi schijfremslot. De ducati heeft geen opbergmogelijkheid en voor dit slot is geen framehouder beschikbaar, dus ik moet een ander slot kopen }:|

Enfin, net als een nieuwe komt hij met de volgende onderdelen:
- sleutel met lampje
- reserve sleutel
- codekaart voor het aanmaken van reservesleutels (ongebruikt)
- opbergtasje

Gaat om dit slot: https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/045055
Mag hier weg voor €65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:02:
Mocht iemand interese hebben, ik verkoop mijn ABUS 37/60 Maxi schijfremslot. De ducati heeft geen opbergmogelijkheid en voor dit slot is geen framehouder beschikbaar, dus ik moet een ander slot kopen }:|

Enfin, net als een nieuwe komt hij met de volgende onderdelen:
- sleutel met lampje
- reserve sleutel
- codekaart voor het aanmaken van reservesleutels (ongebruikt)
- opbergtasje

Gaat om dit slot: https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/045055
Mag hier weg voor €65
Heb jij niet een overdreve sterke kenteken plaat houden? (alu dacht ik)
kun je hem dan niet achter je kenteken vast zetten voor tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32
Ik heb hem ipv het toolkitje onder de zadel. Past perfect! Nu maar hopen dat ik nooit pech krijg onderweg ;D

https://goo.gl/images/ezmyOe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25
Mijn slotje zit ook onder m'n zadel, alleen kwam ik er gister achter toen ik hem wilde gebruiken dat ik na m'n motorwissel de sleutels van het slot niet aan de motorsleutel heb vastgemaakt..

Ook heel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Heb jij niet een overdreve sterke kenteken plaat houden? (alu dacht ik)
kun je hem dan niet achter je kenteken vast zetten voor tijdens het rijden?
Heb ik over nagedacht inderdaad, maar de achterkant trilt behoorlijk tijdens het rijden. Ik ben bang dat dat in verloop van tijd gaat zorgen voor metaal-moeheid. Maar bedankt voor het meedenken! d:)b
gebruikershaes schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:25:
Ik heb hem ipv het toolkitje onder de zadel. Past perfect! Nu maar hopen dat ik nooit pech krijg onderweg ;D

https://goo.gl/images/ezmyOe
Zo'n vak heeft de 749s helemaal niet :'). Omdat het een monoposto is.. De biposto heeft wel een vakje onder de buddyseat

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 30-10-2016 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ruimte in de motor is bij sportmotoren de afgelopen jaren compleet verdwenen. Nu heb je allemaal kontjes die deels open zijn waarbij er niets of vrijwel niets aan ruimte is.

Mijn SV had nog genoeg ruimte voor een slot of anders genoeg ruimte voor telefoon, portemonnee, peuken en flesje drinken. Mijn RC8 had genoeg ruimte voor 1 pakje peuken, maar daar zit nu de controlunit van de quickshifter waardoor er verder niets meer over is. Vond de ruimte bij de SV toch altijd wel erg handig.

Persoonlijk heb ik zelf nooit met gereedschap gereden. Als ie het niet meer doet weet ik er toch niet voldoende van om het aan de kant van de weg op te lossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik heb 11 liter in de CB1300, oftewel een flinke ketting, jas en avondeten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik heb ook geen ruimte meer achterin vanwege m'n alarm. Sommige doen het slot aan de passagierssteps, maar dat vind ik te veel trillen/bewegen en worden de steps kaal.

Ik neem nooit meer mijn schijfremslot mee, dus blijft er alleen stuurslot en alarm over
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/itssomething_zpsomokzx6u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:39:
Ik heb 11 liter in de CB1300, oftewel een flinke ketting, jas en avondeten 8)
Mijn Fazert beschikt over iets minder ruimte maar het zelfde flinke ketting slot past er zeker in.
Daarbij een regenbroek, het gereedschap setje en dan is er nog best ruimte genoeg over voor een flesje drinken of wat ander kleinspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:55
Rody schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:01:
Ik heb ook geen ruimte meer achterin vanwege m'n alarm. Sommige doen het slot aan de passagierssteps, maar dat vind ik te veel trillen/bewegen en worden de steps kaal.

Ik neem nooit meer mijn schijfremslot mee, dus blijft er alleen stuurslot en alarm over
[afbeelding]
Ik heb het stuurslot en de verzekering ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:51:
[...]

Ik heb het stuurslot en de verzekering ;)
Bij een hoop verzekeringen is diefstal alleen gedekt als de motor met een goedgekeurd slot ergens aan vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32
Art4 slot is vaak voldoende volgens mij. Hij hoeft dan niet ergens aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op locatie is een ART4 slot vaak voldoende. (Enkel stuurslot is dit dus NIET).
Thuis moet de motor daarnaast vaak ook vastliggen.

Bij duurdere motoren (>15k?) is een alarm ook vaak verplicht.

Bovenstaande zijn uiteraard vuistregels; kijk dit altijd na in de voorwaarden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
Bij mij zijn enkel thuis de voorwaarden opgenomen:

* afgesloten ruimte
* Stuurslot + ander mechanisch slot
* alarm

op locatie is er geen vereiste.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Cyberpope schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:20:
Kan ik op een of andere manier checken of hij voldoende laadspanning heeft? De mijne is ook een honda CBF600. Wil even goed gefundeerd aankomen.
Ik heb gelest op een CBF600 met originele handvatverwarming. Bij stationair doet ie iig niks nee. Dat kun je zien aan het knipperende lampje op je 'control box'. Zodra je gaat rijden gaan alle lampjes aan als het goed is. Als je 'm tijdens het stilstaan aan wilt zetten, moet je er even voor zorgen dat er genoeg spanning uit je alternator komt door even het gas open te trekken (2k toeren was meestal genoeg).
DrivinUCrazy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:56:
Op locatie is een ART4 slot vaak voldoende. (Enkel stuurslot is dit dus NIET).
Thuis moet de motor daarnaast vaak ook vastliggen.
Bij mijn verzekering (Univé) hoeft ie niet vast te staan volgens mij. Niet dat het mij uitmaakt, ik zet 'm altijd vast, maar alsnog.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

kazzzdafke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:28:
Bij mij zijn enkel thuis de voorwaarden opgenomen:

* afgesloten ruimte
* Stuurslot + ander mechanisch slot
* alarm

op locatie is er geen vereiste.
Waar zit je bij? Hier ook een vrij dure motor en ik zit bij de KNMV maar de motor moet buitenshuis moet er minimaal een ART4 aan gehangen worden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
Ik ben wel Belg dus ik weet niet hoe het in NL zit met deze maatschappij:

https://www.vdhco.be/nl/project/omnium-moto-nl/

Is de goedkoopste en bijna beste verzekeraar op moto gebied in België. Mijn schoonvader is verzekeraar en kent ze wel allemaal van buiten.

Never ever financial advice...

Pagina: 1 ... 36 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.