Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:50
@Melkunie: Lekker bezig! Dat wordt gewoon dit jaar nog rijden ;)

Ik ben vanmorgen met de motor naar kantoor gereden (76 KM alleen maar snelweg) en dat was weer koud :+. Heb ook geen winterhandschoenen ofzo want normaliter rij ik nu helemaal niet, maar gezien ik vanaf oktober tot april garantie heb moet hij wel getest worden nu het nog zin heeft zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

lolgast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:07:
@Melkunie: Lekker bezig! Dat wordt gewoon dit jaar nog rijden ;)

Ik ben vanmorgen met de motor naar kantoor gereden (76 KM alleen maar snelweg) en dat was weer koud :+. Heb ook geen winterhandschoenen ofzo want normaliter rij ik nu helemaal niet, maar gezien ik vanaf oktober tot april garantie heb moet hij wel getest worden nu het nog zin heeft zeg maar :)
Ik heb maar een ritje van 16 km naar mijn werk. Werd halverwege toch wel erg koud. Bleek dat de buitenste rits (van de 3) nog half open stond.. brrr!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Frans92 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

Ik heb maar een ritje van 16 km naar mijn werk. Werd halverwege toch wel erg koud. Bleek dat de buitenste rits (van de 3) nog half open stond.. brrr!
Ik heb maar 1 rits in mijn leren pak. En ja, daar komt de wind dwars doorheen :+ Wel onderkleding aan, maar dat helpt meer bij het uitkleden (zodat het pak niet vastzit aan mijn armen en benen) dan tegen de kou.

Maar had wel verwacht dat het vanmorgen koud zou worden. Heb de motor vooral meegenomen omdat het vanmiddag wel beter moet zijn. Beetje geven en nemen zeg maar :z

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 26-10-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

lolgast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Ik heb maar 1 rits in mijn leren pak. En ja, daar komt de wind dwars doorheen :+ Wel onderkleding aan, maar dat helpt meer bij het uitkleden (zodat het pak niet vastzit aan mijn armen en benen) dan tegen de kou.

Maar had wel verwacht dat het vanmorgen koud zou worden. Heb de motor vooral meegenomen omdat het vanmiddag wel beter moet zijn. Beetje geven en nemen zeg maar :z
Dat is nog iets kouder dan de mijne ;) Ik heb geen leer, drie lagen (waarvan 1 wintervoering), 3 ritsen en alles lekker gevoerd. En zelfs dan kan het fris zijn - als de rits open staat :+

Moet wel toegeven dat je een bikkel bent, 76 km in leer in de kou _/-\o_

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:55
Mijn grootste ergernis op de motor is als je achter een auto rijd die het dan een goed moment vind om zijn ruiten is schoon te gaan maken.... Zo hatelijk zit je helm gelijk vol met druppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

knoffy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:24:
Mijn grootste ergernis op de motor is als je achter een auto rijd die het dan een goed moment vind om zijn ruiten is schoon te gaan maken.... Zo hatelijk zit je helm gelijk vol met druppels.
en je ruikt de rest van de dag weer zo lekker naar citroen :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

knoffy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:24:
Niet zo erg als ik in mn winter/regen outfit rij, dan wordt de helm er juist mooi schoon van :+ Maar inderdaad, in mn doorwaai outfit kan ik het een stuk minder waarderen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik doe dat vaak express hahaha. Moet hij maar afstand houden. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25
Tylen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:54:
Ik doe dat vaak express hahaha. Moet hij maar afstand houden. ;)
Er is een verschil tussen achter iemand rijden of echt bumperkleven.
Plus in de spits rijden is eigenlijk onmogelijk om 2 seconden afstand te houden. Zodra je dat doet duiken er 4 auto's tussen en ben je direct zelf bumperklever :/

Snap het wel, ik irriteer me er ook mateloos aan als iemand zo achter me plakt maar ik laat t meestal maar. Geen zin om zulk soort figuren nog aggresiever te maken. Voor je t weet drukken ze jou of een ander van de weg. Ik ga wel lekker opzij :w

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 26-10-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik heb in de auto wel eens dat je 50 meter achter een ander nog ruitenwisservloeistof op je ruit krijgt. Maar ik moet zeggen dat ik er ook geen rekening mee houdt wie er achter me rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat hoeft ook helemaal niet want die @!*%$@ motorrijders rijden veel te hard en als je twee seconde niet oplet zit er ineens een achter je. Dan moet de ruitensproeiervloeistof nog naar boven komen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 22:44

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes heeft weer een dagje woon - werk onder de bandjes door :)

De weersvoorspellingen gaf mist aan in onze regio vanochtend maar daar was gelukkig niets van te zien.
Temperatuur was echt perfect, dus nog maar wat daagjes door kachellen volgende. Volgende week wordt meer regen verwacht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:35
Man man man wat een avondspits in de regio Rotterdam vandaag. Eerst word ik met een gangetje van 60 km/h rechts ingehaald door een klein koekblikje. Ik hou natuurlijk voor de sier een iets grotere volgafstand als ik mijn voorganger zijn alarmlichten aan zie doen... Nog geen 300 meter later rij ik er filterend weer voorbij :')

Kort daarna bijna een vrachtwagendeur tegen m'n helm aan. Vrachtwagenchauffeur ging even verhaal halen bij de bestuurder voor hem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Nou, na lang kijken maar niet posten toch maar even iets plaatsen dan. Komende maandag ga ik dan eindelijk beginnen met mijn lessen. Ik ben al meer dan 10 jaar bezig dat ik mijn motor-rijles moet halen maar het kwam er maar niet van. Een vrouwtje, een huisje en pas geleden nog een kindje, Het kwam steeds niet uit. Nu toch maar de knoop doorgehakt en de eerste lessen ingeroosterd.

Dat was mijn intro. Mag ik gelijk wat vragen stellen :D

- Iemand nog tips voor theorie? Een kennis van mij heeft via iTheorie een online cursus gedaan en daarmee alles behaald. Alleen is dat een kleine 70 euro voor theorie en oefenexamens. Heeft iemand toevallig nog andere tips?
- Daarnaast ga ik in de herfst lessen dus en wil ik een goede broek halen die ik voor zowel de winter als de zomer kan gebruiken. Ik ben naar Motorport Echt geweest (Limburg de gekste) maar die vond ik niet heel professioneel overkomen. Heeft iemand nog wat tips qua merken die goed zijn?
- En als laatste blijf ik me afvragen wat de haat is naar de ROOF-helmen? Ik vind ze niet slecht uitzien. Is dit een beetje het probleem als de BMW/Audi-rijders. De auto's vallen wel mee maar de bestuurders zijn zo aso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
iamjustin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:41:
*knip*

- Iemand nog tips voor theorie? Een kennis van mij heeft via iTheorie een online cursus gedaan en daarmee alles behaald. Alleen is dat een kleine 70 euro voor theorie en oefenexamens. Heeft iemand toevallig nog andere tips?
- Daarnaast ga ik in de herfst lessen dus en wil ik een goede broek halen die ik voor zowel de winter als de zomer kan gebruiken. Ik ben naar Motorport Echt geweest (Limburg de gekste) maar die vond ik niet heel professioneel overkomen. Heeft iemand nog wat tips qua merken die goed zijn?
- En als laatste blijf ik me afvragen wat de haat is naar de ROOF-helmen? Ik vind ze niet slecht uitzien. Is dit een beetje het probleem als de BMW/Audi-rijders. De auto's vallen wel mee maar de bestuurders zijn zo aso?
Allereerst veel succes! Om je vragen te beantwoorden:

- Zelf heb ik voor 2 tientjes op marktplaats een theorieboek van vekabest gehaald. Even doorgelezen en een paar oefenexamens gemaakt. 6 fouten gemaakt, dus perfecte scoren. Zoals mijn instructeur zei: Als je net boven die slagingsgrens zit, doe je het goed. Heb je niet te lang geleerd. Je leert puur voor het theorie examen, het meeste daarvan is namelijk in de praktijk niet toepasbaar of ronduit fout.

- Die regio qua kleding kan ik je helaas niet helpen. Heb zelf alles gehaald bij Motorkledingcenter in Hazerwoude-Rijndijk. Erg goede professionele winkel, alleen een eindje weg voor jou (zit er nu ook een in Tilburg).

- Ja. De helm zelf is niks mis mee inderdaad, het is alleen meestal een bepaald type wat hem draagt welke niet bepaald een goede representatie is voor de motorrijders. (Volgens mij heb ik het vrij goed politiek correct verwoord? :+ )

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook de theorie gehaald door zo'n boek van Vekabest. Op MP zo'n boek kopen en na het halen voor hetzelfde bedrag weer verkopen, goedkoper word het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nou, na lang kijken maar niet posten toch maar even iets plaatsen dan. Komende maandag ga ik dan eindelijk beginnen met mijn lessen. Ik ben al meer dan 10 jaar bezig dat ik mijn motor-rijles moet halen maar het kwam er maar niet van. Een vrouwtje, een huisje en pas geleden nog een kindje, Het kwam steeds niet uit. Nu toch maar de knoop doorgehakt en de eerste lessen ingeroosterd.

Wbt kleding: kijk eens op http://www.fc-moto.de/ en http://www.motoin.de/, zitten beiden in Aken, dat is wellicht wel aam te rijden. Houd rekening met online bestellen dat motorkleding best anders moet vallen dan normale kleding. Vind het zelf erg fijn als een zaak me er goed mee kan adviseren.

Wbt Roof helmen, geen idee, maar houd er rekening mee dat er hier ook BMW rijders zijn he ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Termaat in Nijmegen is ook een goede winkel voor kleding. Veel meer keuze dan de gemiddelde winkel. Zo is er voor mijn lengte bij de gemiddelde zaak helemaal niets en bij Termaat ruim keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46

Welkom! Ik zal m'n best doen om je vragen te beantwoorden.
Het beste is en blijft uit een boek leren. Een ouderwetse papierenboek is het fijnste en makkelijkste. Als je via de pc gaat leren moet je een hoop zelfcontrole hebben. Binnen de kortste tijd doe ik iets anders ipv leren lol. p.s: Ik heb nog wel een 2016 ANWB theorieboek die je kan overnemen ;)
Daarnaast ga ik in de herfst lessen dus en wil ik een goede broek halen die ik voor zowel de winter als de zomer kan gebruiken. Ik ben naar Motorport Echt geweest (Limburg de gekste) maar die vond ik niet heel professioneel overkomen. Heeft iemand nog wat tips qua merken die goed zijn?
Ik haal al m'n spullen bij de Motozoom in Amsterdam. Aardige medewerkers, die ook motorrijden, die eerder aan jou denken dan aan de omzet. Ik zou niet echt naar het merk kijken maar meer naar naar het comfort, hoe het je beschermt bij een ongeval en de looks natuurlijk :p
Haha de roof-helm wordt vaak geassocieerd met tokkies motorrijders. Schijt aan de regels, onnodig geluidsoverlast veroorzaken enz enz. Je kan het idd vergelijken met de BMW/Audi-rijders.

Succes alvast!

Okay ook ik zit met een klein probleem (denk ik?)

Ik heb onlangs een motor overgenomen van een oude bekende van me. Hij heeft geprobeerd om de motor te exporteren naar een ander land maar dat is niet gelukt. Inmiddels heb ik de motor opnieuw ingeschreven d.m.v. een keuring. So far so good. De keuringsmeester heeft me nog wel iets over de BPM verteld maar ik luisterde er niet echt naar (too excited 8)7). Volgens mij moet ik nog de 'aangifte bpm niet vergunningsformulier' invullen en samen opsturen met de Formulier t.b.v. bpm-aangifte' (reeds in mijn bezit). Als ik dit heb gedaan kan ik dan m'n kenteken aanvragen en laten maken? I just need a confirmation.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:55:
Hier ook de theorie gehaald door zo'n boek van Vekabest. Op MP zo'n boek kopen en na het halen voor hetzelfde bedrag weer verkopen, goedkoper word het niet.
Aan de ene kant is het wel logisch dat er voor dat soort boeken (serieus) geld gevraagd word aan de andere kant echter wordt er van "ons" als zijnde rijbewijs gemachtigden óók verwacht dat we alle nieuwe regeltjes en dergelijken ook zomaar "even" kennen.

Ik denk persoonlijk dat ik, ná ±25 jaar geen enkel theorie boek meer ingekeken te hebben, ook zal zakken als een baksteen (m'n laatste "theorie" boek aangaande verkeersregels en degelijke stamt uit 1992, toen haalde ik het laatste "stempeltje" op m'n roze papiertje met "E" voor de C/D rijbewijs categorie).

Misschien dat de NL Staat die CBR boeken gewoon publiekelijk én gratis kan gaan aanbieden zodat de mensen welke er daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn er ook een voordeel mee kunnen doen? Komt de verkeersveiligheid alleen maar ten goede, en dáár gaat 't toch om? :o 8)7

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Het is alleen jammer dat het CBR al een monopolypositie heeft op nagenoeg alles omtrent rijbewijzen. Mochten zij naast het afnemen van examens ook het studiemateriaal verstrekken, blijft er niet veel onpartijdigheid meer over en kun je je afvragen of ze het dan niet 'te makkelijk' maken. Heel veel verkeersregels staan ook uitgelegd op www.rijksoverheid.nl en die site is ook gratis ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:08:
Termaat in Nijmegen is ook een goede winkel voor kleding. Veel meer keuze dan de gemiddelde winkel. Zo is er voor mijn lengte bij de gemiddelde zaak helemaal niets en bij Termaat ruim keuze.
Tot nu toe nog steeds de beste waar ik ben geweest. Het is 't 'm idd vooral dat ze alles hebben en je ook gewoon goed onderbouwde informatie en advies van de verkoper krijgt. Nemen ook wel echt de tijd.

Eenmaal mijn Dainese Atallo gekozen lagen er 3 andere Dainese en 1 Alpinestar jack op de toonbank. Moet zeggen dat ik de Alpinestar iets minder 'Italiaans' vond qua maat dan de Dainese.

Toen ik begon over het 'opbulken' van mijn leren Dainese jack bij mijn middel (niet lang genoeg/te tenger) vroeg de verkoper gelijk of ik het bij Termaat gekocht had. Bij leer hoort dat eigenlijk niet waar dat bij textiel vaak wel voorkomt vanwege de verschillende lagen en de minder strakke pasvorm. Misschien over 4 jaartjes (ver vooruit denken in nooit verkeerd toch? :+ ) een 1-piece kopen en ga dat zeker bij Termaat doen. Zullen daar wel de juiste maat hebben. :9

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 26-10-2016 23:35 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:15:
Het is alleen jammer dat het CBR al een monopolypositie heeft op nagenoeg alles omtrent rijbewijzen. Mochten zij naast het afnemen van examens ook het studiemateriaal verstrekken, blijft er niet veel onpartijdigheid meer over en kun je je afvragen of ze het dan niet 'te makkelijk' maken. Heel veel verkeersregels staan ook uitgelegd op www.rijksoverheid.nl en die site is ook gratis ;)
Het hele theorie examen is gebaseerd op de boeken van..... :)

Ook dáár heeft 't CBR dus al invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Dat ANWB boek is 20 euro ofzo toch? Was mijn kleinste uitgave aan motorgerelateerde meuk ooit denk ik.

Die roof helmen lijken me niet overdreven veilig of stil. Naast dat ik ze afzichtelijk vind, maar dat is smaak of het gebrek er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:51:
Dat ANWB boek is 20 euro ofzo toch? Was mijn kleinste uitgave aan motorgerelateerde meuk ooit denk ik.

Die roof helmen lijken me niet overdreven veilig of stil. Naast dat ik ze afzichtelijk vind, maar dat is smaak of het gebrek er aan
€20,- pér weggebruiker waarvan verwacht wordt dat hij/zij de regels kent?

Zoals al eerder gezegd: Ik, en meer personen hier, hebben de nodige rijbewijzen en hebben deze al gedurende een "tig" aantal jaar.

Ik wil met liefde en plezier "bij blijven" aangaande de grillen van.... Maar ik ga er liever niet (nogmaals) voor betalen :D

Voor de volledigheid: Ik mág ook met een "LZV" combi rijden....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-10-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:47:
[...]

Het hele theorie examen is gebaseerd op de boeken van..... :)

Ook dáár heeft 't CBR dus al invloed op.
Het theorie-examen is niet gebaseerd op boeken van het CBR 8)7 :D Anders hadden we nu deze discussie niet

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Er zijn al openbare boeken waarin je alle regels in kan zien, die heten de wetboeken. Vekabest ed maken het alleen hapklaar voor je.
caesar1000 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:25:
[...]

Tot nu toe nog steeds de beste waar ik ben geweest. Het is 't 'm idd vooral dat ze alles hebben en je ook gewoon goed onderbouwde informatie en advies van de verkoper krijgt. Nemen ook wel echt de tijd.

Eenmaal mijn Dainese Atallo gekozen lagen er 3 andere Dainese en 1 Alpinestar jack op de toonbank. Moet zeggen dat ik de Alpinestar iets minder 'Italiaans' vond qua maat dan de Dainese.

Toen ik begon over het 'opbulken' van mijn leren Dainese jack bij mijn middel (niet lang genoeg/te tenger) vroeg de verkoper gelijk of ik het bij Termaat gekocht had. Bij leer hoort dat eigenlijk niet waar dat bij textiel vaak wel voorkomt vanwege de verschillende lagen en de minder strakke pasvorm. Misschien over 4 jaartjes (ver vooruit denken in nooit verkeerd toch? :+ ) een 1-piece kopen en ga dat zeker bij Termaat doen. Zullen daar wel de juiste maat hebben. :9
Hier nog een tevreden klant van Ter Maat. De winkel is dan wellicht geen mooie showroom maar je zegt gewoon tegen het personeel wat je zoekt en dan trekken hun wat voorstellen voor je uit de schappen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Tijdje geleden hier om advies gevraagd voor thermokleding op een naked bike. Ben toen voor de Craft Active Extreme Windstopper gegaan. Vanochtend heb ik deze uitgeprobeerd. Ik had het niet eens koud :+ Ik dacht in het begin nog wel dat het fris was, maar later tijdens de rit geen last gehad van de kou. Nu is het geen echte winterse kou, maar normaliter had ik het nu echt wel fris gehad. :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Kom ik gisteravond thuis, krijg ik meteen de vraag of ik niet meer om kwart voor 7 van huis wil vertrekken met deze motor. De hele straat was wakker :+

Kan me er wel iets van voorstellen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:38
Eind november AVB examen. Hoop dat ik nog genoeg uren overhoud voor het rijden op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

lolgast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:
Kom ik gisteravond thuis, krijg ik meteen de vraag of ik niet meer om kwart voor 7 van huis wil vertrekken met deze motor. De hele straat was wakker :+

Haha, ik vertrek om half 7 altijd. Tot nu toe nog niemand horen klagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lolgast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:

Vraag is; ga je er ook iets mee doen?
Kan me er best iets bij voorstellen dat dit een issue wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Vraag is; ga je er ook iets mee doen?
Kan me er best iets bij voorstellen dat dit een issue wordt.
Ik heb geen zin in gezeik om een beetje herrie 's morgensvroeg. Zoals ik zei, ik kan me er ook wel iets van voorstellen. Ik heb nog DB-killers liggen die ik nog niet gebruikt heb, ik zou eens kunnen kijken hoeveel dat scheelt.
Maar sowieso, ik denk niet dat ik dit seizoen nog een keer met de motor naar kantoor ga. Het was zoals eerder aangegeven vooral om nog een keer kilometers te maken in de garantie periode en inmiddels heb ik wel vertrouwen in de betrouwbaarheid van de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Waarom rijd je sowieso zonder dbkillers? Ga je dan harder? En je hebt zeker zelf wel oordoppen in???

* Tylen snapt dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
lolgast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Ik heb geen zin in gezeik om een beetje herrie 's morgensvroeg. Zoals ik zei, ik kan me er ook wel iets van voorstellen. Ik heb nog DB-killers liggen die ik nog niet gebruikt heb, ik zou eens kunnen kijken hoeveel dat scheelt.
Maar sowieso, ik denk niet dat ik dit seizoen nog een keer met de motor naar kantoor ga. Het was zoals eerder aangegeven vooral om nog een keer kilometers te maken in de garantie periode en inmiddels heb ik wel vertrouwen in de betrouwbaarheid van de motor.
Ik heb sinds kort ook de db-killer eruit gehaald, klinkt echt zalig, maar heb dus geen flauw idee hoe het klinkt voor de mensen in huis/auto/bus/trein/kinderwagen etc.. Ik vertrek dan wel pas na 8u 's ochtends, maar als je in mijn wijk ruzie krijgt met mensen, dan ben je de sjaak zeg maar 8)7

/me Leviathius woont in de getto van z'n dorp

ps. Ik heb een 500cc 35kw brommer, dus zonder killers klinkt ie waarschijnlijk nog steeds zachter dan menig motor met killers :9

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 27-10-2016 10:22 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Nee vergelijkingen met koekblikken maken is krom. Hou het binnen het motorwereldje..:
- Een monster is voor vrouwen
- Een Duc is mooi om naar te kijken en daar betaal je voor (als je rijdt ratelt het ding als een traktor)
- Een MV Agusta is nog veel mooier dan een Duc maar die rijdt bijna niet door problemen
- Een chopper is voor motobendes
- ...

zo zijn er nog wel een paar te vinden hoor :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik vertrek om kwart voor 7 vanuit huis, motor staat achter in de tuin en ik moet er dus mee door de gangetjes tussen ons huizen blok en het daar achter liggende.
Kan me voorstellen dat het goed te horen is maar er zijn nog geen opmerkingen geweest.
Mijn Fazer maakt wel iets meer geluid dan standaard maar het is absoluut geen open systeem zonder db-killers.

Wel manouvreer ik het ding lopend uit de tuin, sluit de poort, trek mijn handschoen aan, start de motor en rijd meteen rustig weg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Ktenolix schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:14:
Tijdje geleden hier om advies gevraagd voor thermokleding op een naked bike. Ben toen voor de Craft Active Extreme Windstopper gegaan. Vanochtend heb ik deze uitgeprobeerd. Ik had het niet eens koud :+ Ik dacht in het begin nog wel dat het fris was, maar later tijdens de rit geen last gehad van de kou. Nu is het geen echte winterse kou, maar normaliter had ik het nu echt wel fris gehad. :P
Mooi om te horen dat het de juiste keuze was! Werkt volgens mij hetzelfde als een wetsuit waarbij een 'laagje' warmte wordt gehouden tussen jou en je thermische kleding. Kan daarom even duren voordat het 'opgewarmd' is? :>
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:20:
Waarom rijd je sowieso zonder dbkillers? Ga je dan harder? En je hebt zeker zelf wel oordoppen in???

Met DB-Killer klinkt hij niet meer als een motor/Duke. :+
(Vind sowieso dat heel veel motoren niet lekker klinken met DB-Killer)

Merkte wel dat het enorm veel kabaal is als ik tussen de huizen doorrijd. Route richting stage is nu bijna alleen maar 80 weg tussen velden en bebost gebied, maar vanaf februari weer naar school en dan gaat de DB-Killer er wel in. O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes aait zijn service "busje"
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1477556900-800-x-1067px-IMG_20161027_090306.jpg

Vanuit huis naar een klant om een storing op te lossen. Reserve materiaal + mini gereedschap setje en multimeter in de koffer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:20:

Ik heb de motor gekocht met de DB-killers eruit, waarbij 1 killer een vastzittende afgebroken bout in het schroefdraad heeft zitten. Nog geen tijd gemaakt om daar naar te kijken. Heb ook pas 3 keer op dit ding gereden, dus ja.. :)

En ja, ik rijd inderdaad wel met oordoppen in ja. Zie het verband niet helemaal, want dat is vooral voor de hogere tonen van bijvoorbeeld windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Bommes schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:28:
Ik vertrek om kwart voor 7 vanuit huis, motor staat achter in de tuin en ik moet er dus mee door de gangetjes tussen ons huizen blok en het daar achter liggende.
Kan me voorstellen dat het goed te horen is maar er zijn nog geen opmerkingen geweest.
Mijn Fazer maakt wel iets meer geluid dan standaard maar het is absoluut geen open systeem zonder db-killers.

Wel manouvreer ik het ding lopend uit de tuin, sluit de poort, trek mijn handschoen aan, start de motor en rijd meteen rustig weg.
Precies dit doe ik ook inderdaad. Mijn moeder verklaart me voor gek dat ik met de motor loop te sjouwen en moet afstappen om de poort dicht te doen etc. Doe inderdaad ook rustig aan als ik in de bebouwde kom rijd. De weg naar mijn werk is tussen de weilanden door en in de stad tussen honderden auto's. Die hebben gewoon dikke pech }) .

Al ga ik denk ik binnenkort de killer wel weer terug doen.. Alleen dat is zo'n geklooi bij Arrow dempers.. Je moet een stalen ring samenknijpen en erin schuiven. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 08:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Leviathius schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Precies dit doe ik ook inderdaad. Mijn moeder verklaart me voor gek dat ik met de motor loop te sjouwen en moet afstappen om de poort dicht te doen etc. Doe inderdaad ook rustig aan als ik in de bebouwde kom rijd. De weg naar mijn werk is tussen de weilanden door en in de stad tussen honderden auto's. Die hebben gewoon dikke pech }) .

Al ga ik denk ik binnenkort de killer wel weer terug doen.. Alleen dat is zo'n geklooi bij Arrow dempers.. Je moet een stalen ring samenknijpen en erin schuiven. -O-
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Si-ri-zange-ring.jpg....

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Goed gereedschap is het halve werk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik zat te klooien met een gewone 'buigtang', maar met zo'n tang is het inderdaad kinderspel, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ik rijd ook zonder de db-killer van mijn leovince demper rond. Ik heb em wel eens terug gestopt, maar dan hoor ik minder vaak het plop-geluid en daar word ik nou juist warm van. :+

Ik heb zelf oordoppen in, maar dat is puur voor de turbulentie in mijn helm vanwege de wind. Ik hoor voor de rest alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Deze discussie komt elke maand wel eens terug :)

en ik herhaal: ik heb fabriek af zelfs geen dB killer in mijn Akra demper, ook niet aftermarket te krijgen en toch straat legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Echt?

Maak je echt niet meer lawaai dan dat er op je type plaatje staat? Dan kun je pas zeggen dat je straat legaal bent (uitlaattechnisch gezien).

Genoeg berichten van fabriek af motoren die teveel lawaai maken (Harley's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bedankt voor het rijden zonder db-killers, oa. daardoor gaan ze mijn dichtstbijzijnde dijk nu dichtgooien in het weekend.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Nee, want ten eerste mag je x% erboven zitten + 2 heb ik een bewijs van Akrapovic dat deze uitlaat gehomologeerd is voor mijn motor.
In realiteit zit ik er denk ik geen volledige dB boven en is het geluid eigenlijk niet zoveel verschillend van de standaard demper. Iets lager, iets voller.

Het is trouwens de slip on, en niet de volledige lijn. Als ik de standaard uitlaat zou laten steken, maar met de decat, dat is een heel ander verhaal. Dan blijf je er niet bij staan.
De volledige akra lijn is dan ook niet meer straat legaal. Wordt wel verkocht, fabriek af bij BMW, maar je krijgt er van akra geen gehomologeerd papiertje bij :)

En Erasmo: er zijn wss nog tig andere zaken waarvoor ik jou kan bedanken, maar ik kom niet in je wijk :) en maak niet meer lawaai dan doorsnee (dacht rond de 97dB, overlaatst op Zolder bij de metingen 1x boven de 95dB gekomen, en toen express alles opengedraaid: 95.2dB. :)

Mooi toch voor een 1000cc, S1000R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb de motor gekocht met de DB-killers eruit, waarbij 1 killer een vastzittende afgebroken bout in het schroefdraad heeft zitten. Nog geen tijd gemaakt om daar naar te kijken. Heb ook pas 3 keer op dit ding gereden, dus ja.. :)

En ja, ik rijd inderdaad wel met oordoppen in ja. Zie het verband niet helemaal, want dat is vooral voor de hogere tonen van bijvoorbeeld windgeruis.
Dat je de motor zo gekocht hebt wilt niet zeggen dat het allemaal legaal is. Dat de buurt klaagt dat je teveel herrie maakt zegt wel genoeg toch? En dat jezelf met oordoppen rijd ook wel. Dat je vervolgens het doet voor "bijvoorbeeld" windgeruis slaat kant nog wel. Ik heb jaren lang geraced zonder oordoppen en had nooit last van "hoge tonen windgeruis." (En ja, zelfs wij racen met DBKillers).

Zet gewoon die dbkillers erin en rijd zo. Het is echt niet stoer om herrie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

Erasmo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:10:
Bedankt voor het rijden zonder db-killers, oa. daardoor gaan ze mijn dichtstbijzijnde dijk nu dichtgooien in het weekend.
Och dan rijd je een stukkie verder, heb je er nog een mooi tochtje aan overgehouden ook :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

En dat jezelf met oordoppen rijd ook wel. Dat je vervolgens het doet voor "bijvoorbeeld" windgeruis slaat kant nog wel. Ik heb jaren lang geraced zonder oordoppen en had nooit last van "hoge tonen windgeruis." (En ja, zelfs wij racen met DBKillers).
Wow, da's wel effe fout door de bocht!!!

Oorschade ga je niet oplopen omdat je motor met of zonder dB killers te veel lawaai zou maken. Wel door windgeruis in de helm.
Dat je dat op het circuit niet hebt, kan logischer zijn omdat je niet vol in de windstroom achter een vrachtwagen of auto zit, of achter je kuipje kan gaan liggen. Naked rijders kunnen dat al niet bv.
Maar FEIT is wel: mijn oordoppen gaan ALTIJD in voor het windgeruis!
Er zijn meerdere studies hierover geweest en elke studie is eenduidig over het feit dat windgeruis heel erg slecht voor je oren is, eender welke helm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

[...]

Dat je de motor zo gekocht hebt wilt niet zeggen dat het allemaal legaal is. Dat de buurt klaagt dat je teveel herrie maakt zegt wel genoeg toch? En dat jezelf met oordoppen rijd ook wel. Dat je vervolgens het doet voor "bijvoorbeeld" windgeruis slaat kant nog wel. Ik heb jaren lang geraced zonder oordoppen en had nooit last van "hoge tonen windgeruis." (En ja, zelfs wij racen met DBKillers).

Zet gewoon die dbkillers erin en rijd zo. Het is echt niet stoer om herrie te maken.
Ik heb in het begin op m'n naked zonder oordoppen gereden. Leek me prima in eerste instantie, maar ik kreeg wel last van m'n oren na een rit van meer dan een half uur. Vooral als ik achter vrachtwagens gezeten had. Nu ik met oordoppen in rijd heb ik veel minder last van m'n oren. Dus dat lolgast ze tegen de wind gebruikt, kan ik me wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zelf ben ik niet erg overtuigd van Motoport Echt. Motoport Veldhoven bevalt me wel prima. (maar ik werk daar om de hoek, dat scheelt ook ;) )

Kleding en uitrusting:
Louis Aachen en aan de achterkant daarvan Hein-Gericke Aachen, en FC-Moto in Würselen.
Zelf heb ik een textielen pak van Büse voor alle seizoenen. Voor de echte hitte van de zomer heb ik nog een doorwaaipak van het Hein Gericke huismerk.
Voor helmen: ga serieus passen, en ga niet zomaar op de prijs af. Een helm die niet goed zit, is waardeloos. Vandaar de tip van FC-Moto: daar kun je héél veel modellen passen, en de prijs is er prima.

Zodra je volgend jaar een motor hebt en zin hebt om samen te rijden, kunnen we best een ritje richting Eifel of Ardennen doen. Zodra je wat meer ervaring hebt opgedaan kunnen we dat eventueel uitbreiden naar Luxemburg.
Er zitten wel meer Limburgers hier, dus dat gaat vast goedkomen. Maar eerst: veel plezier met lessen! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]

Denk ook dat er wel degelijk een groot verschil is tussen racen en WW wat betreft geluid in de zin van dat je tijdens racen het gas vaak ver opentrekt waar dit bij WW nooit het geval is.

Behalve met een 125.... 7(8)7
Ktenolix schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:31:
[...]
Ik heb in het begin op m'n naked zonder oordoppen gereden. Leek me prima in eerste instantie, maar ik kreeg wel last van m'n oren na een rit van meer dan een half uur. Vooral als ik achter vrachtwagens gezeten had. Nu ik met oordoppen in rijd heb ik veel minder last van m'n oren. Dus dat lolgast ze tegen de wind gebruikt, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik heb zelf nog geen oordoppen omdat eerst de koelsysteem reparatie moet worden bekostigd (geld was in eerste instantie meer bedoeld voor oordoppen en stand). 1x meer dan een half uur op de snelweg gezeten en inderdaad: dan is door het dorp rijden heel rustig en met de motor uit echt hemelse rust. :+

Voor mij is snelweg langer dan 5 minuutjes op het moment een no-no. 80 weg is nog wel goed te doen wat betreft windruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Denk ook dat er wel degelijk een groot verschil is tussen racen en WW wat betreft geluid in de zin van dat je tijdens racen het gas vaak ver opentrekt waar dit bij WW nooit het geval is.

Behalve met een 125.... 7(8)7

[...]

Ik heb zelf nog geen oordoppen omdat eerst de koelsysteem reparatie moet worden bekostigd (geld was in eerste instantie meer bedoeld voor oordoppen en stand). 1x meer dan een half uur op de snelweg gezeten en inderdaad: dan is door het dorp rijden heel rustig en met de motor uit echt hemelse rust. :+

Voor mij is snelweg langer dan 5 minuutjes op het moment een no-no. 80 weg is nog wel goed te doen wat betreft windruis.
Ik rijd nooit zonder oordoppen als ik snelweg moet doen - dat doet gewoon fysiek pijn na een tiental minuten. Nu is mijn ruitje ook vrij turbulent, maar met op maat gemaakte oordoppen is 't prima uit te houden, ook op langere afstanden (woon-werk is meestal rond de 70km enkel, hoofdzakelijk via snelweg).

re. kleding: als je 's winters wil rijden is een overbroek wel zo handig - ik vind zelf m'n (waterdichte, C-change) Richa broek bijzonder comfortabel (veel comfortabeler dan een motor jeans). Plus wind- en waterdicht. Heerlijk. Ik trek 'm boven de gewone broek aan (dus zonder de voering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Ik wil er geen persoonlijke fittie van maken, maar het feit dat jij dit niet persoonlijk hebt ondervonden betekent niet dat het er niet is natuurlijk. Wellicht is jouw helm VEEL beter dan de mijne :> (Leestip: maakt geen moer uit, windgeruis is er altijd. https://allesopdemotor.nl...orschade-met-motorrijden/)
Zoals aangegeven, de DB-killers die ik heb liggen hebben nog onderhoud nodig en aangezien er niemand anders dan ik in mijn agenda kan kijken hoef ik niet uit te leggen waarom die er nog steeds zo bij liggen. Ik wil geen ruzie met mijn buren of de buren daarvan dus geen zorgen, ik ga kijken wat ik kan doen om het probleem zo minimaal mogelijk te krijgen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

kazzzdafke schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Nee vergelijkingen met koekblikken maken is krom. Hou het binnen het motorwereldje..:
- Een monster is voor vrouwen
- Een Duc is mooi om naar te kijken en daar betaal je voor (als je rijdt ratelt het ding als een traktor)
- Een MV Agusta is nog veel mooier dan een Duc maar die rijdt bijna niet door problemen
- Een chopper is voor motobendes
- ...

zo zijn er nog wel een paar te vinden hoor :)
- Een allroad (bij voorkeur van BMW) is het tweewielige equivalent voor de SUV: De (bejaarde/kantoor) off-road helden die niet van het asfalt af durven.

* Vrijdag rent hard weg :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

- Een allroad (bij voorkeur van BMW) is het tweewielige equivalent voor de SUV: De (bejaarde/kantoor) off-road helden die niet van het asfalt af durven.

- een scooter is voor bondkraag tokkies
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1477566392-800-x-1067px-IMG_20160822_140156.jpg

* Bommes zwaait :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bommes schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

- een scooter is voor bondkraag tokkies
[afbeelding]

* Bommes zwaait :w
- een Goldwing is net een paleis op wielen
- een KTM haalt de hooligan in je naar boven
;)

Afbeeldingslocatie: http://blog.motorcycle.com/wp-content/uploads/2012/11/111412-ktm-690-duke-r-action-05.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door caesar1000 op 27-10-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

- een Goldwing is net een paleis op wielen
- een KTM haalt de hooligan in je naar boven
;)

[afbeelding]
Dikke dikke fotoshop.
Hoe kun zo een bocht uitkomen?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Jelte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Dikke dikke fotoshop.

8)7
Dat jij het niet kunt betekent niet dat het onmogelijk is

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Dikke dikke fotoshop.

8)7
1 cilinder - 690cc - 161.5 kg nat = dikke fun

Afbeeldingslocatie: http://www.jtxracing.nl/beheerstreet/data/upimages/690.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
[...]
Dikke dikke fotoshop.

8)7
Zo bizar is het toch niet :?
Motor is allang recht gezet na de bocht.

Ik doe het hem ook niet na...maar wel een aantal keer gasten zo de bocht uit zijn komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat eerste plaatje lijkt mij wel echt een PS. Niet dat het niet kan wat ie daar doet, maar qua belichting klopt het gewoon niet. Dat 2e plaatje klopt dan wel weer. Verder is het simpel een wheelie maken zodra je de bocht uitkomt, niet echt moeilijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

[...]
Dikke dikke fotoshop.

8)7
Dat kan dikke prima... met wat oefening.

De belichting lijkt misschien raar, maar vergeet niet dat ze buiten beeld staan met grote witte doeken om de plaatjes maar zo geyl mogelijk te belichten.

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 27-10-2016 14:10 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Vrijdag schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Wat heb jij geluk dat ik te oud ben om nog hard te lopen

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Wat heb jij geluk dat ik te oud ben om nog hard te lopen

Ik ben een 'wannabe' bejaarde kantoor offroad held met mijn CB500X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Mooi, we zijn nog vertegenwoordigd dan 8)

Ik nodig die guppen allemaal uit op gravel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43
Iemand hier ervaring met Revit Upsilon 2 WB jack?

Ben op zoek naar een jack dat ik goed onder mijn textiel pak kan dragen voor de warmte en ook als losse jas eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:22:

hmm ik wil 't graag leren maar heb (behalve op de oprit naar de garagebox) nog geen offroad ervaring ;) dus wat dat betreft klopt 't cliché wel (trouwens ook nog maar 10 maand mijn motorrijbewijs)

mvg

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

De belichting lijkt misschien raar, maar vergeet niet dat ze buiten beeld staan met grote witte doeken om de plaatjes maar zo geyl mogelijk te belichten.
Er klopt wel meer niet aan dat plaatje. Volgens mij hebben ze de foto's gemaakt op het circuit, net zoals bij dat andere plaatje en later de motor uitgeknipt en geplakt op het plaatje van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31

Weer iemand uit de buurt :) Motoport echt is, echt een verschrikkelijke winkel :( Ben er een keer geweest en moest nog een paar boutjes hebben. Nadat de man een half uur patience had gespeeld ofzo, zei die: nee we hebben die niet. Terwijl het een standaard maat boutje was |:(

Zelf haal ik mijn spullen meestal bij Louis in Essen en een paar keer iets bij Ten Kate gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Ik rijd ook zonder db killer omdat anders het plop geluid niet uit de uitlaat komt en dat is nou net het leukste geluid :) en zelf zit je op/voor de uitlaat dus het meeste geluid hoor je niet. Alleen voor TT assen ging de db killer er even in :9

Oordoppen draag ik ook altijd anders krijg ik na 30 min snelweg een piep in me oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:22:

SuperSports gaan prima off-road! :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2013%2F10%2Fterracorsa4.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43
YouTube: GSXR Off Roading - Baron von Nightmare

Niet iedereen is het daarmee eens... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
knoffy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:37:
Ik rijd ook zonder db killer omdat anders het plop geluid niet uit de uitlaat komt en dat is nou net het leukste geluid :) en zelf zit je op/voor de uitlaat dus het meeste geluid hoor je niet. Alleen voor TT assen ging de db killer er even in :9

Oordoppen draag ik ook altijd anders krijg ik na 30 min snelweg een piep in me oor.
Een plezierritje maken zonder killer en om 13:00 weg gaan is wel wat anders als om 7:00 uur weg gaan en de hele buurt wakker maken. Als jij iedere dag vroeg weg gaat zonder killer zou ik er ook iets tegen doen.

Mijn vorige motor had Yoshi's met killers er in. Maakte met killers al meer dan genoeg herrie. Mijn huidige motor heeft de originele uitlaat en doet ook al meer dan 100dB, dus vind dat ook wel prima.

Bij de SV heb ik het pair systeem afgesloten wat verse lucht in de uitlaat pompt juist om die knallen te voorkomen. Af en toe een knal is wel leuk, maar dat was iedere keer bij gas los. Sowieso slopen die knallen de dempingswol waardoor de uitlaat nog meer herrie gaat maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:14
Heeft iemand al op de nieuwe Africa Twin gereden? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:26:
[...]
Er klopt wel meer niet aan dat plaatje. Volgens mij hebben ze de foto's gemaakt op het circuit, net zoals bij dat andere plaatje en later de motor uitgeknipt en geplakt op het plaatje van de weg.
Ook logisch natuurlijk. Kost allemaal geld he. :9

Mijn Duke is blijkbaar ook prima voor off-road:

Afbeeldingslocatie: https://www.bikepics.com/pics/2012/12/14/bikepics-2490189-full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/12/KTM-Duke-200-Custom-side-at-2014-Thailand-International-Motor-Expo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lol die wil ik wel eens zien gaan _/-\o_
Half uurtje door het zand, daarna 2 uur poetsen
Dryhte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

hmm ik wil 't graag leren maar heb (behalve op de oprit naar de garagebox) nog geen offroad ervaring ;) dus wat dat betreft klopt 't cliché wel (trouwens ook nog maar 10 maand mijn motorrijbewijs)

mvg

Rob
Wilkommen im Dreck :+ https://www.enduropark-hechlingen.de/de/enduro-trainings/

Nul risico (behalve je eigen botten..) en een leuk weekend! Doen!

Ennuh..willen is al een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

Ook logisch natuurlijk. Kost allemaal geld he. :9

Mijn Duke is blijkbaar ook prima voor off-road:

[afbeelding]

[afbeelding]
Met de juiste banden kan het allemaal natuurlijk. Met sportbanden in de modder rijden gaat voor geen meter. Met noppenbanden gaat het prima. Niet ideaal, maar moet gewoon kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

Lol die wil ik wel eens zien gaan _/-\o_
Half uurtje door het zand, daarna 2 uur poetsen

[...]

Wilkommen im Dreck :+ https://www.enduropark-hechlingen.de/de/enduro-trainings/

Nul risico (behalve je eigen botten..) en een leuk weekend! Doen!

Ennuh..willen is al een heel eind ;)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ERSgFbURRNQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Requiem19 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:46:
Heeft iemand al op de nieuwe Africa Twin gereden? Ervaringen?
ikke niet, maar gelezen op ander forum: van BMW R1200 GSA naar de Honda gegaan. Eerste instantie blij, daarna afgezwakt naar een karakterloze fiets. Weer terug naar de GSA gegaan (je moet wat met je geld niet?)

Tsja, Honda blijft een karakterloze brommert, vriendjes met iedereen (overigens een heel subjectieve mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

ikke niet, maar gelezen op ander forum: van BMW R1200 GSA naar de Honda gegaan. Eerste instantie blij, daarna afgezwakt naar een karakterloze fiets. Weer terug naar de GSA gegaan (je moet wat met je geld niet?)

Tsja, Honda blijft een karakterloze brommert, vriendjes met iedereen (overigens een heel subjectieve mening)
Dat karakterloos vind ik ook van mijn cb500x ik had hiervoor de oude cb500 die was leuker om op te rijden dan deze saaie motor. maar met alle milieu regelgeving en vlakke koppelkromme's zullen alle motoren tegenwoordig niet zo spannend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@caesar1000 Ha geweldig hoe hij afstapt, eerst ingraven, hoezo jiffy nodig :9

Nou ja, het kan dus. Verwacht wel vreemde blikken als je hier zo op zondag door de bossen kluunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Haha, daar vallen wat mensen over een post -O- _O-
caesar1000 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

1 cilinder - 690cc - 161.5 kg nat = dikke fun

[afbeelding]
Dit ziet er in ieder geval een stuk realistischer uit. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

Hmm, ik houd ook echt niet van karakterloos. Ik vond de GS al beetje braafjes ;). Overweeg de AT voor mooie lange tripjes met her en der wat off road, maar beetje angst voor het allemansvriend karakter.

Van 't voorjaar uitgebreid testritje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Denk dat je je zoekveld wat moet verbreden, Triumph doet het ook goed. KTM ADV uiteraard.

Ik heb de GSA, vanwege zijn brute uiterlijk. En dat ie lekker rijdt, komt mooi uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:12:
Denk dat je je zoekveld wat moet verbreden, Triumph doet het ook goed. KTM ADV uiteraard.

Ik heb de GSA, vanwege zijn brute uiterlijk. En dat ie lekker rijdt, komt mooi uit :P
De Triumph (800) zou ik ook wel graag eens rijden - liefst direct na een ritje op de Street Triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Dryhte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

De Triumph (800) zou ik ook wel graag eens rijden - liefst direct na een ritje op de Street Triple.
De Tiger 800 kan ik sowieso aanraden, rijdt heerlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jup, hoor ik heel positieve dingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Triumph tiger leek voor mij ook een goede opvolger alleen wat verbruikt zo'n 800 nou ? heb nu een verbruik van 1 op 26. Jammer dat die niet ook een cardan heeft dan moet je gelijk door naar de 1200 explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
knoffy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:27:
Triumph tiger leek voor mij ook een goede opvolger alleen wat verbruikt zo'n 800 nou ? heb nu een verbruik van 1 op 26. Jammer dat die niet ook een cardan heeft dan moet je gelijk door naar de 1200 explorer.
Ja de alternatieve aandrijvingen (belt/shaft) zijn echt niet dik gezaaid... Elk merk heeft er een paar, en onder de kleinere 'displacements' (-1000CC) zijn ze eerder zeldzaam: Honda heeft de Deauville bijvoorbeeld maar da's ook een speciaaltje he ;)

EDIT: mijn punt is dus dat ik dat ook jammer vind |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:12:

Tiger 800 komt er in alle vergelijkingstest middelmatig vanaf. Vooral off-road schijnt hij niet zo super te zijn.. voor mij wel een vereiste dat ik bijna alle wegen kan tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wat ik zo her en der lees zit het verbruik (afhankelijk van het type) tussen 1:14 - 1:20, gemiddeld 1:18.

Deauville...ja je hebt er liefhebbers voor ;) maar ieder zijn voorkeur, wie ben ik

@Requiem: ja klopt, wordt ook geclassificeerd als middenmoot. De BMW GS(A) is eigenlijk ook niet geschikt voor al het off road werk, veel en veel te zwaar (tot 260kg). De druk op de het voorwielen is al even zwaar als een off road fiets a 400cc. Hij graaft zich liever in dan dat ie er over heen rijdt.

Dus tis een keuze, all road qua ergonomie geweldig voor lange reizen, off road moet je inboeten, maar dat maakt het niet minder leuk (en spannend..)

Edit: voorwielen, hoor mij nou...

[ Voor 58% gewijzigd door Least Inkling op 27-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
Waar ik momenteel namelijk mee zit is dat ik motorrijden hoofdzakelijk leuk vind in bijv. de Eifel of Ardennen oid. De omgeving waar ik woon (Midden limburg) is niet zo heel spannend qua wegen. Nu was ik aan het denken om een motor voor de fun te kopen en beter te leren rijden. Ik probleem geregeld te gaan kartbiken in Hasselt, maar dan ben je weer gebonden aan een circuit. Ik kreeg het idee om een enduro te kopen. In de winter noppenbanden erop en lekker raggen en in de zomer SM wielen erop en op bijv. Spa of andere kart circuits te rijden.

Nu weet ik echter niet of mijn gedachten te rooskleurig zijn, dus kortom, heeft er iemand ervaring met een enduro met dezelfde gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:45:

Deauville...ja je hebt er liefhebbers voor ;) maar ieder zijn voorkeur, wie ben ik
Zo sprak ik net na mijn rijexamen met een instructeur die daar toevallig ook stond te wachten en die wist me te vertellen dat de Deauville voor hem 'de ware' was - reed er al jaren mee en wou nooit meer iets anders :) Hij was er dermate enthousiast over dat ik 'm eigenlijk wel eens wil proefrijden (misschien vraag ik 'm mee als vervanger tijdens mijn volgende onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:48:
Waar ik momenteel namelijk mee zit is dat ik motorrijden hoofdzakelijk leuk vind in bijv. de Eifel of Ardennen oid. De omgeving waar ik woon (Midden limburg) is niet zo heel spannend qua wegen. Nu was ik aan het denken om een motor voor de fun te kopen en beter te leren rijden. Ik probleem geregeld te gaan kartbiken in Hasselt, maar dan ben je weer gebonden aan een circuit. Ik kreeg het idee om een enduro te kopen. In de winter noppenbanden erop en lekker raggen en in de zomer SM wielen erop en op bijv. Spa of andere kart circuits te rijden.

Nu weet ik echter niet of mijn gedachten te rooskleurig zijn, dus kortom, heeft er iemand ervaring met een enduro met dezelfde gedachten?
Met SM kan je beter op een klein circuit rijden dan op een groot circuit. Zelfs met mijn RC8 is Lelystad een prima circuit om lekker te rijden, dat zal voor een SM ook zo zijn. Ik weet niet wat je op Spa zou moeten met een motor die gemaakt is voor relatief lage snelheid.

Edit: Oh wacht, je bedoelt niet Spa zelf, maar het kart circuit wat erbij ligt :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Drythe Zeg al, wie ben ik :+ ik rij een traktor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:06:
[...]

Hmm, ik houd ook echt niet van karakterloos. Ik vond de GS al beetje braafjes ;). Overweeg de AT voor mooie lange tripjes met her en der wat off road, maar beetje angst voor het allemansvriend karakter.

Van 't voorjaar uitgebreid testritje..
Die Afrika twin krijgt goede recenties

op asfalt komt ie PKs te kort en is de vering beetje matig en werkt dat grote voorwiel je een beetje tegen met response bij insturen.

Maar onverhard is het de beste dual sport die er is (lees, de enige waar je echt dual sport mee kan doen)

De vraag is dus, ga je regelmatig onverhard (niet een suf gravel weggetje, echt onverhard) dan de Afrika Twin, anders voor de Ducati Multistrada gaan want dat is de beste asfalt vretende "dual sport"

BMW GS valt af ivm boxer blok en suffe val partij betekend dat je met een gat in je cilinder zeker niet verder kan rijden

(waarom de GS niet zo handig is offroad @4m50, maar het gros van de GS rijders komt niet eens op gravel wegen dus tja... heel belangrijk is het niet tenzij je een offroad purist bent)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 16:09 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.