iamjustin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:41:
Nou, na lang kijken maar niet posten toch maar even iets plaatsen dan. Komende maandag ga ik dan eindelijk beginnen met mijn lessen. Ik ben al meer dan 10 jaar bezig dat ik mijn motor-rijles moet halen maar het kwam er maar niet van. Een vrouwtje, een huisje en pas geleden nog een kindje, Het kwam steeds niet uit. Nu toch maar de knoop doorgehakt en de eerste lessen ingeroosterd.
Dat was mijn intro. Mag ik gelijk wat vragen stellen

Welkom! Ik zal m'n best doen om je vragen te beantwoorden.
- Iemand nog tips voor theorie? Een kennis van mij heeft via iTheorie een online cursus gedaan en daarmee alles behaald. Alleen is dat een kleine 70 euro voor theorie en oefenexamens. Heeft iemand toevallig nog andere tips?
Het beste is en blijft uit een boek leren. Een ouderwetse papierenboek is het fijnste en makkelijkste. Als je via de pc gaat leren moet je een hoop zelfcontrole hebben. Binnen de kortste tijd doe ik iets anders ipv leren lol. p.s: Ik heb nog wel een 2016 ANWB theorieboek die je kan overnemen

Daarnaast ga ik in de herfst lessen dus en wil ik een goede broek halen die ik voor zowel de winter als de zomer kan gebruiken. Ik ben naar Motorport Echt geweest (Limburg de gekste) maar die vond ik niet heel professioneel overkomen. Heeft iemand nog wat tips qua merken die goed zijn?
Ik haal al m'n spullen bij de Motozoom in Amsterdam. Aardige medewerkers, die ook motorrijden, die eerder aan jou denken dan aan de omzet. Ik zou niet echt naar het merk kijken maar meer naar naar het comfort, hoe het je beschermt bij een ongeval en de looks natuurlijk

- En als laatste blijf ik me afvragen wat de haat is naar de ROOF-helmen? Ik vind ze niet slecht uitzien. Is dit een beetje het probleem als de BMW/Audi-rijders. De auto's vallen wel mee maar de bestuurders zijn zo aso?
Haha de roof-helm wordt vaak geassocieerd met tokkies motorrijders. Schijt aan de regels, onnodig geluidsoverlast veroorzaken enz enz. Je kan het idd vergelijken met de BMW/Audi-rijders.
Succes alvast!
Okay ook ik zit met een klein probleem (denk ik?)
Ik heb onlangs een motor overgenomen van een oude bekende van me. Hij heeft geprobeerd om de motor te exporteren naar een ander land maar dat is niet gelukt. Inmiddels heb ik de motor opnieuw ingeschreven d.m.v. een keuring. So far so good. De keuringsmeester heeft me nog wel iets over de BPM verteld maar ik luisterde er niet echt naar (too excited

). Volgens mij moet ik nog de '
aangifte bpm niet vergunningsformulier' invullen en samen opsturen met de Formulier t.b.v. bpm-aangifte' (reeds in mijn bezit). Als ik dit heb gedaan kan ik dan m'n kenteken aanvragen en laten maken? I just need a confirmation.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.