#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik gok dat dat ongeluk wat ik hier eerder vermelde vanochtend ook veroorzaakt is door dichte mist. Dat stuk weg is namelijk altijd mega super duper mistig en het is een bocht met drempel enzo. En afslaand verkeer zien je dus sowieso nauwelijks aankomen, zelfs als er geen mist is.Ethirty schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:11:
[...]
Nofi, maar iedereen rijdt bij 100m zicht niet voor niets zo langzaam. Zeker op 2 wielen zou je beter moeten weten toch?
Mee eens met Ethirty, wees geen dwaas en rijd met je verstand.
http://www.dainese.com/eu_en/hawker-d-dry-jacket-91468.html
heb hem in het zwart laten bestellen maar twijfel of ik de witte niet mooier vind
Vind het wel moeilijk motor kleding zo veel keus en ze lijken allemaal veel op elkaar.
Geen idee of het voor WW of touren is, maar heb zelf dus die Atallo die ik vooral heb gekocht voor WW. Erg functioneel, goede bescherming en nog steeds prima looks. Mijn Dainese SuperSpeed C2 leren jack zal vanaf nu alleen voor touren zijn waarbij het bij die vooral om protectie en ook wat meer om looks ging.knoffy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:28:
Ik ga waarschijnlijk deze morgen kopen:
http://www.dainese.com/eu_en/hawker-d-dry-jacket-91468.html
heb hem in het zwart laten bestellen maar twijfel of ik de witte niet mooier vind(hoelang dat wit mag blijven).
Vind het wel moeilijk motor kleding zo veel keus en ze lijken allemaal veel op elkaar.
Van die Atallo hebben ze ook een geheel zwarte versie, maar heb bewust voor de zwart/wit/rood versie gekozen zodat ik ook iets meer opval op de motor en niet geheel in het zwart zit.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Motorcycle Dynamics van Vittore Cossalter is wel aan te raden hoewel eigenlijk als boek bij een motorfiets design opleiding wordt gebruikt. Gaat meer over ontwerp van de de dynamische systemen zoals ophanging en frame geometrie in relatie met wielen / weg.Anoshky schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:24:
Ik weet echt 0,0 van (motor)mechanica, maar wil me er heel graag in verdiepen.
Iemand tips voor boek(en) over dat onderwerp?
Ik wil met uiteraard eerst theoretisch verdiepen, want ik weet hoe ik met de motor moet rijden, maar vraag me niet hoe die motor nauw exact werkt ;-)
Verder als je eens een kijkje in een motor wil doen zonder zelf een blok aan te schaffen en open te schroeven zijn er wel goede werk plaats handboeken. Ik heb hier mijn Haynes van een F650 / F800 GS/ST/ etc nog staan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ouch, zelf helemaal oké?CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
"De eerste honderd kilometer wel voorzichtig rijden hè, zo'n nieuwe achterband is glad". Ik weet nu hoe glad.
[afbeelding]
Dure les.
XXXVI
Een blauwe plek en een schram, zo hard ging het allemaal niet. M'n achterwiel gleed op nat wegdek, na een kilometer of vijf, in een bocht onder me vandaan bij een vaartje van zo'n 25 kilometer per uur...Napsju schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:37:
Hopelijk heb je zelf niks?
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 22-10-2016 17:44 ]
Klote joh!CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
"De eerste honderd kilometer wel voorzichtig rijden hè, zo'n nieuwe achterband is glad". Ik weet nu hoe glad.
[afbeelding]
Dure les.
He bah, sterkte. Veel schade behalve topkuip?CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
[afbeelding]
Dure les.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
trouwens, niet raar opkijken als je morgen spierpijn hebt.CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
Een blauwe plek en een schram, zo hard ging het allemaal niet. M'n achterwiel gleed op nat wegdek, na een kilometer of vijf, in een bocht onder me vandaan bij een vaartje van zo'n 25 kilometer per uur...
Voor WW zolang het droog is en niet vriest.caesar1000 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
Geen idee of het voor WW of touren is, maar heb zelf dus die Atallo die ik vooral heb gekocht voor WW. Erg functioneel, goede bescherming en nog steeds prima looks. Mijn Dainese SuperSpeed C2 leren jack zal vanaf nu alleen voor touren zijn waarbij het bij die vooral om protectie en ook wat meer om looks ging.
Van die Atallo hebben ze ook een geheel zwarte versie, maar heb bewust voor de zwart/wit/rood versie gekozen zodat ik ook iets meer opval op de motor en niet geheel in het zwart zit.
Heb vandaag de hawker met tempest gekocht maar na wat rond rijden vind ik als de broek en jas aan elkaar geritst zitten het wel erg krap zitten, broek moet ik echt helemaal omhoog trekken en dan nog zit het niet helemaal lekker de broek trekt de jas aan de achterkant dan zover naar beneden dat ik bijna geen lucht meer krijg
hopelijk is er een verlengstukje hier voor en anders kan me moeder die vast wel maken
Behalve de topkuip is de remhendel afgebroken, de dashboardhouder (?) verbogen en de einddemper losgeschoten. Ik moet er maar een naked van maken.noes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:40:
[...]
He bah, sterkte. Veel schade behalve topkuip?
Ai, balen zeg!CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
[afbeelding]
Dure les.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Denk dat een Fazer een gave naked kan worden: heb er zelf ook één en vind de vorm van motor en vooral tank erg gaaf. Mooie koplamp en een vliegenschermpje (om de tellers n btje te verstoppen) scoren en je bent erCodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:17:
[...]
Behalve de topkuip is de remhendel afgebroken, de dashboardhouder (?) verbogen en de einddemper losgeschoten. Ik moet er maar een naked van maken.
Ziet dat stuur er niet heel raar hoog uit als de kappen er niet meer zijn ?noes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:48:
[...]
Denk dat een Fazer een gave naked kan worden: heb er zelf ook één en vind de vorm van motor en vooral tank erg gaaf. Mooie koplamp en een vliegenschermpje (om de tellers n btje te verstoppen) scoren en je bent er
Dat vind ik eigenlijk bij heel veel naked bikesPilatuS schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:52:
[...]
Ziet dat stuur er niet heel raar hoog uit als de kappen er niet meer zijn ?
Maar, als je dit filmpje ziet (even naar einde FF-en) valt dat bij een FZS600 alles mee. Voor ik kan zien is dat een origineel stuur en kroonplaat.
Valt idd wel mee ja. Best mooi geworden dat ding in de video.noes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:57:
[...]
Dat vind ik eigenlijk bij heel veel naked bikes
Maar, als je dit filmpje ziet (even naar einde FF-en) valt dat bij een FZS600 alles mee. Voor ik kan zien is dat een origineel stuur en kroonplaat.
Deze kwam ik net ook tegen:PilatuS schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:59:
[...]
Valt idd wel mee ja. Best mooi geworden dat ding in de video.

Best gaaf eigenlijk! Maar ik houd de mijne nog wel even origineel
Alleen op deze manier heeft ie maar 0 kwhnoes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Deze kwam ik net ook tegen: [afbeelding]
Best gaaf eigenlijk! Maar ik houd de mijne nog wel even origineel

Ben overduidelijk een mooi weer rijder, denk dat ik hem lekker beneden laat staan vandaag. Misschien in de komende weken nog heel even aankijken en anders gaat de accu aan de optimate tot volgend jaar.
Edit
Ipv rijden dan maar even de motorjas schoonmaken. Wit leer is wel heel mooi maar ook snel vies. Tipje gelezen om groene zeep met een sopje in te wrijven en dan met een oude tandenborstel even schrobben. Werkt nog ook!
Straks het leer nog even invetten en dan kan hij er weer even tegenaan
[ Voor 36% gewijzigd door bolleh op 23-10-2016 12:51 ]
Zuur manCodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
[afbeelding]
Dure les.

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb hem nu wel bij bekende in de garage gezet, die gaat er morgen mee aan de slag. De voorrem loopt aan sinds we de koppeling vervangen hebben, daar merk je op zich tijdens het rijden niet veel van, maar het is wel loodzwaar duwen en trekken als je achteruit moet.
We kwamen er ook achter dat een remschijf van het voorwiel nogal versleten is, maar daar wacht ik nog ff mee. Nieuwe remschijven en blokken gaan me bijna net zoveel kosten als de motor waard is
Ik zie een verband.AcidBurn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:19:
Ik reed met motorpak zonder enige voering en had het echt niet koud op het lichaam. De motor had meer moeite om op temperatuur te komen dan ik
Heb hem nu wel bij bekende in de garage gezet, die gaat er morgen mee aan de slag. De voorrem loopt aan sinds we de koppeling vervangen hebben, daar merk je op zich tijdens het rijden niet veel van, maar het is wel loodzwaar duwen en trekken als je achteruit moet.
We kwamen er ook achter dat een remschijf van het voorwiel nogal versleten is, maar daar wacht ik nog ff mee. Nieuwe remschijven en blokken gaan me bijna net zoveel kosten als de motor waard is
#team_UTC+1
Mocht je erop doelen dat ik het niet koud had: Ik hoef niet te duwen of trekken als ik vertrek, dat doe ik pas bij terugkomst. Zet de motor altijd zo neer dat ik direct weg kan rijden.
Ik bedoelde inderdaad de rem. Maar heel licht aanlopen op zich is inderdaad geen reden voor slijtage. Volgens mij is er altijd wel iets van contact.AcidBurn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:19:
Je bedoelt de versleten remschijf en aanlopende voorrem? zou je wel denken, maar het is de andere kant die versleten is, dus niet de kant die aanloopt.
Mocht je erop doelen dat ik het niet koud had: Ik hoef niet te duwen of trekken als ik vertrek, dat doe ik pas bij terugkomst. Zet de motor altijd zo neer dat ik direct weg kan rijden.
#team_UTC+1
Ah gatver, altijd balen.CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
[afbeelding]
Dure les.
Slecht idee... Hoe laat?
Het was een klusje van anderhalf uur. De lampjes kostten 7 euro voor 4 stuks, dus dat is een goedkope vervanging!
XBL: DonFrans
Zuur! Hopelijk vallen de kosten nog enigszins mee!CodeCaster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:10:
[afbeelding]
Dure les.
Was het niet zo dat er tegenwoordig ook banden geleverd worden die geen last meer hebben van die siliconen laag?
Misschien heb je er meer last van omdat het een sportief model is? Vaak zijn die jasjes wat korter en heb je daardoor dus een jas die ver naar beneden getrokken wordt.knoffy schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:20:
[...]
Voor WW zolang het droog is en niet vriest.
Heb vandaag de hawker met tempest gekocht maar na wat rond rijden vind ik als de broek en jas aan elkaar geritst zitten het wel erg krap zitten, broek moet ik echt helemaal omhoog trekken en dan nog zit het niet helemaal lekker de broek trekt de jas aan de achterkant dan zover naar beneden dat ik bijna geen lucht meer krijg![]()
hopelijk is er een verlengstukje hier voor en anders kan me moeder die vast wel maken
Ik rij to be fair bijna nooit met m'n jas en broek aan elkaar geritst. Dan heb ik nog meer last van het feit dat mijn leren jack eigenlijk te lang is en daardoor dubbel vouwt. Hadden helaas geen kleinere maat toen ik hem destijds kocht. (En Dainese Custom Works is me te duur)
Michelin heeft vorige week de nieuwe bandjes: Power RS aangekondigd.
Voor sportief gebruik op straat en het circuit. Daar is het profiel in ieder geval naar ontworpen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Hoe zichtbaar zijn die lampjes nou? Ook tijdens felle omstandigheden zoals een heldere zomerdag?Frans92 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:24:
Van het weekend mijn nieuwe goedkope Chinese knipperlichtjes gemonteerd. Oude knipperlicht rechtsachter deed het niet meer, dus meteen maar alles vervangen voor LED. Draadje van de oude bleek gebroken te zijn, waardoor die dus niet meer knipperde. De nieuwe knipperen een beetje snel, maar ik word tenminste wel weer gezien.
Het was een klusje van anderhalf uur. De lampjes kostten 7 euro voor 4 stuks, dus dat is een goedkope vervanging!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
ik heb zelf een cb500x zit dus redelijk recht op en rits de broek momenteel ook niet vast, had ook gekeken naar de d-dry stormer had misschien wat meer bij mij gepast maar goed na een tijdje wordt het ook wat soepeler.caesar1000 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:40:
[...]
Zuur! Hopelijk vallen de kosten nog enigszins mee!
Was het niet zo dat er tegenwoordig ook banden geleverd worden die geen last meer hebben van die siliconen laag?
[...]
Misschien heb je er meer last van omdat het een sportief model is? Vaak zijn die jasjes wat korter en heb je daardoor dus een jas die ver naar beneden getrokken wordt.
Ik rij to be fair bijna nooit met m'n jas en broek aan elkaar geritst. Dan heb ik nog meer last van het feit dat mijn leren jack eigenlijk te lang is en daardoor dubbel vouwt. Hadden helaas geen kleinere maat toen ik hem destijds kocht. (En Dainese Custom Works is me te duur)![]()
Michelin heeft vorige week de nieuwe bandjes: Power RS aangekondigd.
Voor sportief gebruik op straat en het circuit. Daar is het profiel in ieder geval naar ontworpen.![]()
[afbeelding]

Continental banden kan je meteen goed op rijden, die hebben een andere techniek om te voorkomen dat de band in de mal blijft plakken.caesar1000 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:40:
[...]
[...]
Even een totaal random vraag aan jou. Ik wist namelijk dat er een cb500f/x/r genoot was op het forum, maar wist niet meer wie.knoffy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
ik heb zelf een cb500x zit dus redelijk recht op en rits de broek momenteel ook niet vast, had ook gekeken naar de d-dry stormer had misschien wat meer bij mij gepast maar goed na een tijdje wordt het ook wat soepeler.
Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe banden en vroeg me af wat jij eronder hebt liggen. Als je tenminste al de stock banden hebt moeten wisselen
Als iemand anders nog tips heeft, is altijd welkom! Ik doe bijna dagelijks WW verkeer a 30km per dag en natuurlijk op z'n tijd voor me plezier. Ik hoef niet de duurste modellen, want dat is overkill voor mijn 500cc'tje en de goedkoopste is zonde natuurlijk.
Ik ook hoorLeviathius schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:55:
[...]
Even een totaal random vraag aan jou. Ik wist namelijk dat er een cb500f/x/r genoot was op het forum, maar wist niet meer wie.
Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe banden en vroeg me af wat jij eronder hebt liggen. Als je tenminste al de stock banden hebt moeten wisselen![]()
Als iemand anders nog tips heeft, is altijd welkom! Ik doe bijna dagelijks WW verkeer a 30km per dag en natuurlijk op z'n tijd voor me plezier. Ik hoef niet de duurste modellen, want dat is overkill voor mijn 500cc'tje en de goedkoopste is zonde natuurlijk.
Ah gezellig!Dryhte schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Ik ook hoor(CB500X) alleen kan ik je niet antwoorden op je vraag, want de originele banden liggen er nog onder... Ik denk zelf dat ik er in de toekomst Michelin Pilot Road 4 onder ga leggen (al vind ik de looks van de Continental TKC70 errug leuk, en die zouden inmiddels ook in 120/70/17 en 160/60/17 moeten bestaan)
Ik had een lokale bandenboer gebeld waar ik vanavond ook even langs ga voor meer info en hij had het over MPR2 of metzeler Z6 of Pirelli Angel ST. Die laatste was niet meer in de juiste maten verkrijgbaar, dus ga kijken of de GT versie dat wel is. Vind die er wel cool uitzien ook. Hij zei in ieder geval dat het voor mijn CB500F niet nodig was om de duurste modellen erop te leggen zoals de MPR4...
[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 24-10-2016 12:06 ]
Verwijderd
Continentals komen zonder silicone uit de mal. (in ieder geval de road en sport attack banden)caesar1000 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:40:
[...]
[...]
de rest niet, ik denk dat Conti een of ander patent heeft op die productie wijze.
Ik ken 1 iemand die zweert bij Pirelli Angel ST (of was het GT?). (ken verder niet zoveel motorrijdersLeviathius schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:04:
[...]
Ah gezellig!Mijn dunlops zijn, zoals mijn instructeur het dit weekend zei toen ik ff op visite ging, helemaal naar de klote
![]()
Ik had een lokale bandenboer gebeld waar ik vanavond ook even langs ga voor meer info en hij had het over MPR2 of metzeler Z6 of Pirelli Angel ST. Die laatste was niet meer in de juiste maten verkrijgbaar, dus ga kijken of de GT versie dat wel is. Vind die er wel cool uitzien ook. Hij zei in ieder geval dat het voor mijn CB500F niet nodig was om de duurste modellen erop te leggen zoals de MPR4...
Bij mij liggen er trouwens geen Dunlop banden onder maar Pirelli Scorpion Trail - ik ben er best over te spreken (al zijn het de eerste banden waar ik meer dan pakweg 2000km mee gereden heb - andere banden waren op leenmotoren of op mijn 125cc)
Hoelang doe je al met de Dunlop banden?
EDIT: ik rijd al 10k km op de originele Scorpion Trails en er is eigenlijk nog niks aan te zien
[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 24-10-2016 13:26 ]
Heb net berekend wat ik ongeveer per dag gereden heb met mijn motor en dat is ongeveer 35km per dag
[ Voor 15% gewijzigd door knoffy op 24-10-2016 13:21 ]
De Dunlop D222 zitten er al op sinds het begin. Hebben nu 10k km gereden. Heb er zelf pas 1000 op gereden en ze waren al flink vierkant toen ik de motor overkocht een krappe 2 maanden geleden. De wangen van de band zijn dan ook nog prima, maar ik vermoed dat de eerdere 2 eigenaren bang waren voor bochten, want in het midden is er maar net 1mm overDryhte schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:47:
[...]
Hoelang doe je al met de Dunlop banden?
EDIT: ik rijd al 10k km op de originele Scorpion Trails en er is eigenlijk nog niks aan te zienmisschien doe ik iets mis... of misschien is dat typisch voor veel autosnelweg en weinig remmen

Bedankt voor de tip! Even zoeken waar dat relais verstopt zit en dan een goede kopen + monteren.oJoey schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:29:
Dat je nieuwe led lampjes (te) snel knipperen ligt aan je relais. Je moet er even een LED-knipperlichtrelais opzetten (2 tellen werk) en dan knipperen ze normaal (ongeacht welke lampjes erop zitten).
Met fel zonlicht zijn ze denk ik bijna niet te zien, maar dat waren mijn oude gloeilampjes ook niet. Misschien dat China nog wel wat fellere lampjes heeftDrivinUCrazy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:25:
[...]
Hoe zichtbaar zijn die lampjes nou? Ook tijdens felle omstandigheden zoals een heldere zomerdag?
EDIT: wellicht dat een nieuw relais de lampjes ook wat feller laat knipperen. Alles zou dan geoptimaliseerd moeten zijn voor de LED's.
[ Voor 7% gewijzigd door Frans92 op 24-10-2016 14:32 ]
Ik rij in niet-ijzelmaanden zo'n drie keer per week woon-werk, maar dat is niet zo ver. Gedurende de maanden dat de fiets met pekel in aanraking zou kunnen komen, staat 'ie in mijn garage. Over het algemeen hang ik 'm op de dagen dat 'ie niet gebruikt wordt aan de druppellader.
Slecht idee... Hoe laat?
Bij de bouwmarkt een stekker kopen en die er aan maken ?GSX-MAN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:26:
De stekker van mijn Optimate is stuk en ik heb het apparaat al zeker 14 jaar. Wellicht wordt het zo onderhand eens tijd om een nieuwe te kopen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet. Heeft er iemand een nuttige tip?
Ik rij in niet-ijzelmaanden zo'n drie keer per week woon-werk, maar dat is niet zo ver. Gedurende de maanden dat de fiets met pekel in aanraking zou kunnen komen, staat 'ie in mijn garage. Over het algemeen hang ik 'm op de dagen dat 'ie niet gebruikt wordt aan de druppellader.
Ik heb zelf deze: https://www.rad.eu/nl/c/p/44276-ctek-xs-0-8.htm (CTEK, niet optimate).GSX-MAN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:26:
De stekker van mijn Optimate is stuk en ik heb het apparaat al zeker 14 jaar. Wellicht wordt het zo onderhand eens tijd om een nieuwe te kopen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet. Heeft er iemand een nuttige tip?
Gewoon een nieuwe Optimate? Zo duur zijn ze volgens mij nou ook weer niet. En als je 3x per week WW doet is het voor die tijd al nauwelijks nodig, of je accu is gaar.GSX-MAN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:26:
#team_UTC+1
Optie, maar zoals gezegd is het apparaat al zeker 14 jaar oud. Misschein stel ik me aan en blijft 'ie het nog 20 jaar doen.knoffy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:32:
[...]
Bij de bouwmarkt een stekker kopen en die er aan maken ?
Nice, ik zie bij MLM Optimates vanaf 42 euro:Dryhte schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:06:
[...]
Ik heb zelf deze: https://www.rad.eu/nl/c/p/44276-ctek-xs-0-8.htm (CTEK, niet optimate).
http://www.mlmparts.com/n....html?dir=asc&order=price
Ik zie alleen door de bomen het bos niet.
Slecht idee... Hoe laat?
Een 2 is wel erg oud. Ik heb al ruim 5 jaar een 4 dual. Verder moet je even kijken wat voor ondersteuning je zoekt. Can-bus, speciale aansluiting, of gewoon recht toe recht aan?GSX-MAN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:40:
[...]
Nice, ik zie bij MLM Optimates vanaf 42 euro:
http://www.mlmparts.com/n....html?dir=asc&order=price
Ik zie alleen door de bomen het bos niet.
Ik zou zo niet weten wat een 5 of 6 meer kunnen dan een 4. Misschien Li-ion ondersteuning oid.
#team_UTC+1
Die 4 ziet er goed uit. Meteen ook een ander soort stekker voor aan de motor en dan ga ik ook meteen een betere opstelling in de garage maken. De lader ligt nu gewoon op de vloer, met alle bijbehorende risico's.Ethirty schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:50:
[...]
Een 2 is wel erg oud. Ik heb al ruim 5 jaar een 4 dual. Verder moet je even kijken wat voor ondersteuning je zoekt. Can-bus, speciale aansluiting, of gewoon recht toe recht aan?
Ik zou zo niet weten wat een 5 of 6 meer kunnen dan een 4. Misschien Li-ion ondersteuning oid.
Slecht idee... Hoe laat?
ik ben nog nooit met een pilot road (op een div 900) opzij geschoven. Vorige week wel met een Angel St (op een Versys 650 wel rechtop gehouden). Gelijk minder vertrouwen in de band. Eens kijken hoe lang ik nog met de Angels ga doen voordat ik ze vervang voor een Pilot Road 4.Leviathius schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:04:
[...]
Ah gezellig!Mijn dunlops zijn, zoals mijn instructeur het dit weekend zei toen ik ff op visite ging, helemaal naar de klote
![]()
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Beste periode om te lessen! Niet uit geleende pakken zweten, niet het zweet van je voorganger ed. En je krijgt alle nare weersomstandigheden mee, dus hebt meteen alles gehadNapsju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:29:
En dan lessen in de kou?
Never ride faster than your guardian angel can fly.
+1DragonSlayer666 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Beste periode om te lessen! Niet uit geleende pakken zweten, niet het zweet van je voorganger ed. En je krijgt alle nare weersomstandigheden mee, dus hebt meteen alles gehad
[Signature]
Vind ik totaal niet erg.Napsju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:29:
En dan lessen in de kou?
Verwijderd
Aantal jaren terug ook mijn brommerexamen in de winter gedaan. Sneeuw nog in de bermen en het ijs op de kinderkopjes wel een keer op mijn bel gegaan. Instructeur kwam met de voetjes aan de grond rechtdoor voorbijgeschoven, dat stukje tijdens de examenrit half uurtje later maar overgeslagen
[ Voor 97% gewijzigd door 418O2 op 24-10-2016 20:21 ]
Ik heb morgen AVD in de kou, hehe. Moet wel toegeven, met 4 graden celcius rijden is niet altijd feest. (Sterker nog, behoorlijk koud)Napsju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:29:
En dan lessen in de kou?
Verwijderd
Foto houden jullie tegoed!
Ben nu ook aan het lessen, AVB 8 november aanstaande, theorie al gehaald, dus als het meezit A binnen voor de sneeuw komt.DragonSlayer666 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Beste periode om te lessen! Niet uit geleende pakken zweten, niet het zweet van je voorganger ed. En je krijgt alle nare weersomstandigheden mee, dus hebt meteen alles gehad
Gefeliciteerd! En foto's doen het altijd goed.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:00:
Hoi allemaal, ik heb sinds een maandje mijn rijbewijs te pakken en rij nu rond op een F700GS. Superleuk topic dat ik met aandacht heb doorgelezen.
Foto houden jullie tegoed!
Vwb het lessen in slecht weer: Ik heb met de motor in weer en wind moeten lessen, maar met de auto.. Ik begon in december, dus ik verwachtte regen, sneeuw. Ik heb alleen maar met de zon gereden

Ik ben niet 100% eens met die stelling.418O2 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:21:
In de winter lessen is kut, maar je leert er wel beter van rijden.
Ik heb ook leren lessen in slecht weer, en bijna elke keer slecht weer.
In het begin reed ik op droge warme dagen hetzelfde als in slecht weer, omdat ik gewoon niet beter wist.
Ik wist niet wat de motor allemaal kon. Ik wist niet hoe plat ik kon gaan, want regen en windrijden is rijden met een grote marge.
Nu leren rijden op de rijschool, regen of zon, is toch met altijd een hele hele hele grote marge. Ik heb mezelf moeten leren en via extra motorbehendigheidscursus dat een motor wel veel meer kan dan ik dacht, en pas dan wordt het echt leuk, bochtjes nemen en rijden. Want op de rijschool zijn bochtjes nemen niet "plezant". Ze leren je hoe je veilig eigenlijk woon-werk verkeer kan doen, that's it. Niet het genieten op een moto.
Never ever financial advice...
Dan kan je langzaam je limiet opzoeken, die veel hoger ligt dan je gewend bent. Als je alleen met goed weer hebt gereden zoals ik, dan moet je de limiet vinden die veel lager ligt dan je gewend bent.kazzzdafke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:09:
[...]
Ik ben niet 100% eens met die stelling.
Ik heb ook leren lessen in slecht weer, en bijna elke keer slecht weer.
In het begin reed ik op droge warme dagen hetzelfde als in slecht weer, omdat ik gewoon niet beter wist.
Ik wist niet wat de motor allemaal kon. Ik wist niet hoe plat ik kon gaan, want regen en windrijden is rijden met een grote marge.
Nu leren rijden op de rijschool, regen of zon, is toch met altijd een hele hele hele grote marge. Ik heb mezelf moeten leren en via extra motorbehendigheidscursus dat een motor wel veel meer kan dan ik dacht, en pas dan wordt het echt leuk, bochtjes nemen en rijden. Want op de rijschool zijn bochtjes nemen niet "plezant". Ze leren je hoe je veilig eigenlijk woon-werk verkeer kan doen, that's it. Niet het genieten op een moto.
Toen ik voor het eerst in de regen reed was ik schijtnerveus (nu is een supersport (mag ik het zo noemen) met zachte banden ook niet ideaal op natte klinkers
KloptEthirty schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:27:
[...]
Ik bedoelde inderdaad de rem. Maar heel licht aanlopen op zich is inderdaad geen reden voor slijtage. Volgens mij is er altijd wel iets van contact.
Mijn eigen ervaring met goedkope lampjes is dat ze niet erg zichtbaar zijn. Toen mijn remlicht van de auto kapot was heb ik een setje gekocht van 15 dollar en dat was al een stuk beter te doen:DrivinUCrazy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:25:
[...]
Hoe zichtbaar zijn die lampjes nou? Ook tijdens felle omstandigheden zoals een heldere zomerdag?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h4EiQanSk5g]
Ik heb gelest tot de temperatuur op de volgmotor temperaturen onder nul aangaf. Niet janken maar gassenNapsju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:29:
En dan lessen in de kou?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik vroeg het dan ook meer retorisch, hoewel ik er deels ook nieuwsgierig naar was. Misschien is het stiekem toch gewoon prima. Zelf heb ik er Rizoma ledknippers op zitten met goedkeuring.tdw schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:29:
Mijn eigen ervaring met goedkope lampjes is dat ze niet erg zichtbaar zijn. Toen mijn remlicht van de auto kapot was heb ik een setje gekocht van 15 dollar en dat was al een stuk beter te doen:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Deze had ik gister ook, alleen waren de opties;Melkunie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:00:
Lekker dan, nét gezakt voor het theorie-examen... En alleen maar omdat het theorieboek en het CBR lijnrecht tegenover elkaar staan.
De vraag: Je rijdt met een groep motorrijders. Waar rijdt de minst ervaren rijder?
A: Zover mogelijk vooraan
B: In het midden
C: Zover mogelijk achteraan
Nu heeft de theorie het er over dat de voorrijder (dus degene die 'zover mogelijk vooraan' rijdt) een ervaren rijder moet zijn omdat deze ook de route bepaald. Daar ná vooraan de minst ervaren en dan naar achter met steeds meer ervaring. Achteraan de afsluiter, ook weer met veel ervaring om eventuele problemen op te kunnen vangen. Kraakhelder dus. , dus kies ik voor antwoord B, omdat voor en achter de mensen met meer ervaring rijden. Volgens het CBR was dit echter fout en had het (waarschijnlijk) A moeten zijn. Een online zoektochtje hierover geeft echter overal aan dat inderdaad de voorrijder iemand is met meer ervaring, omdat deze én moet rijden, én de route bepalen. En bedankt...
A: Vooraan de groep
B: Midden in de groep
C: Achteraan de groep
B en C zijn sowieso fout, maar A is dat eigenlijk ook. Je moet niet vooráán de groep, maar voorin.
Als je onderzoek doet zie je dat voorin ook vooraan is..maar dat zou in deze context n.v.t. zijn toch?
Hoe denken jullie daarover?
Dat sommige mensen het heel erg ver gaan zoeken
Ik zou in dit geval gewoon het juiste antwoord A aanduiden, en achteraf even laten weten dat ze beter voorin kunnen gebruiken om verwarring te voorkomen.
Never ever financial advice...
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ook de goedkope lampen tegenwoordig steeds feller worden. Ik ben er iig geen fan van sinds ik ze eens heb geprobeerd en koop dan liever iets voor een paar euro duurderDrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
Ik vroeg het dan ook meer retorisch, hoewel ik er deels ook nieuwsgierig naar was. Misschien is het stiekem toch gewoon prima. Zelf heb ik er Rizoma ledknippers op zitten met goedkeuring.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dit is een gevalletje van denken als het CBR. Je weet dat het voorin is, dus kies het antwoord wat het meest overeenkomt daarmee. En ze bedoelen met 'vooraan' niet de eerste rijder. Die rijdt namelijk 'voorop'
Dat is ook waar ja. Merk vooral dat nij handschoenen ze veel fijner zitten na een week rijden.knoffy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
Ik heb zelf een cb500x zit dus redelijk recht op en rits de broek momenteel ook niet vast, had ook gekeken naar de d-dry stormer had misschien wat meer bij mij gepast maar goed na een tijdje wordt het ook wat soepeler.
Mocht je hem toch nog ruilen: die Atallo D-Dry die ik heb bevalt erg goed. Helemaal waterdicht, erg luxe wat betreft laagjes en afwerking en ook goed afstelbaar. Top jas voor WW/touren met minder weer. Zullen in de lente/zomer zien hoe 'ie het qua ventilatie doet. Oh en ook geen problemen in combinatie met mijn Dainese broek.
Yup, zeker waar. Begon in april met lessen met de doelstelling om in juni mijn AVD te halen. Omdat ik continue vanwege drukte/lange wachttijden moest wachten en uiteindelijk dus voor mijn laatste examen 2.5 maanden heb gewacht kon ik pas in september op m'n eigen motor rijden. Die had ook 'iets' langer dan verwacht stilgestaan.PilatuS schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:13:
Genoeg mensen die gaan lessen als het mooi weer word. Dan lessen en moeten wachten op het examen betekend vaak dat ze pas aan het einde van het seizoen kunnen gaan rijden. Kan je beter het rijbewijs hebben voordat het mooie weer komt zodat je lekker veel kan rijden.
Ga voor m'n A2 AVD denk ik de rijschool gewoon al 2 maanden voordat ik 2 jaar met A1 rij bellen zodat al ruim van te voren kan worden ingepland.
Vind het zelf juist ook wel handig dat ze bij het lessen zo richten op WW. Was voor mij de eerste keer met echt forse regen op de motor laatst en toen aandachtig gelet op de punten die ik met het lessen heb meegekregen. Moet wel zeggen dat het veel verschil is als het keihard regent of als de weg gewoon nog nat is van een voorgaande bui. Zicht is dan veel beter en ook weinig kans op aquaplaning.kazzzdafke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:09:
[...]
Wanneer ik ga rijden met Pilatus of met die 600RR vriend ligt het tempo zeker niet laag dus dan gaat het leren erg snel. In dat opzicht misschien deels wel een voordeel van achteraan rijden ipv voorop is dat je (veilig natuurlijk) je grenzen weer wat verlegt.

natuurlijk eerst even poetsen

[ Voor 74% gewijzigd door joshje op 25-10-2016 21:57 ]
Mooi fietsjejoshje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
Motor weer naar winterstalling![]()
natuurlijk eerst even poetsen![]()
[afbeelding]
Is er al pekel op de weg dan?
Komend weekend 15 graden joh.
gave motor, mis dat toch wel die livery's tegenwoordig zijn alle motoren 1 kleur of hoogstens 2.joshje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
[afbeelding]
Niemand houd je tegen om de kuipen naar een spuiter te brengenknoffy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
gave motor, mis dat toch wel die livery's tegenwoordig zijn alle motoren 1 kleur of hoogstens 2.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Honda heeft alleen nog maar de Repsol en HRC liveries van de Fireblade. http://www.honda.nl/motor...eblade-2014/overview.htmlknoffy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
gave motor, mis dat toch wel die livery's tegenwoordig zijn alle motoren 1 kleur of hoogstens 2.
Vond mijn vol zwarte toch mooier, maar die is bij me weggenomen
Helaas heb ik hem echt in een winkel gekocht dus ruilen zal wel wat moeilijk overgedaan worden maar ga het toch proberen, deze jas zit mij gewoon echt niet lekker.caesar1000 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:48:
[...]
Dat is ook waar ja. Merk vooral dat nij handschoenen ze veel fijner zitten na een week rijden.
Mocht je hem toch nog ruilen: die Atallo D-Dry die ik heb bevalt erg goed. Helemaal waterdicht, erg luxe wat betreft laagjes en afwerking en ook goed afstelbaar. Top jas voor WW/touren met minder weer. Zullen in de lente/zomer zien hoe 'ie het qua ventilatie doet. Oh en ook geen problemen in combinatie met mijn Dainese broek.![]()
[...]

Netjes inleveren en duidelijk maken dat hij toch niet fijn zat de eerste keer en dat je hem daarom bijna niet aan hebt gehad. Levert je waarschijnlijk de grootste kans op dat je hem wel mag ruilen. Mag ook wel met zulke prijzen en het getuigt van service bij een winkel.knoffy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Helaas heb ik hem echt in een winkel gekocht dus ruilen zal wel wat moeilijk overgedaan worden maar ga het toch proberen, deze jas zit mij gewoon echt niet lekker.
Kijk als het nou een helm zou zijn of als je jas er niet meer als nieuw uitziet dan snap ik wel waarom een winkel het niet zou willen ruilen.
Motorkleding dat niet goed zit is niet handig omdat je dan ook sneller geneigd bent om het niet te gebruiken of er door afgeleid bent.
Dankje, Ik vind het mooi geweest dit seizoen en aankomend weekend moet ik ook nog zienWillem30 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
Mooi fietsje![]()
Is er al pekel op de weg dan?![]()
Komend weekend 15 graden joh.
Klopt ja, Ook al vind ik het origineel ook niet verkeert. Ik hou zelf best wel van de "clean" look. Deze set is afgeleid van het JG Speedfit Kawasaki team uit BSB.knoffy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
Waar kan ik een -1 geven?joshje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
[afbeelding]

Ik kan het plaatje niet zien omdat er van me verwacht wordt dat ik ga inloggen bij Google..... Ik heb géén Google account en wens er ook geen aan te maken, hell.... Praktisch al het verkeer van/naar Google wordt hier op m'n router bewust gedropped
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
#triggeredwimmel_1 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:02:
[...]
Waar kan ik een -1 geven?![]()
![]()
Ik kan het plaatje niet zien omdat er van me verwacht wordt dat ik ga inloggen bij Google..... Ik heb géén Google account en wens er ook geen aan te maken, hell.... Praktisch al het verkeer van/naar Google wordt hier op m'n router bewust gedropped![]()
Kleding, kledingbolleh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:40:
Gister nog even lekker gereden maar wat is t koud zeg
Ben overduidelijk een mooi weer rijder, denk dat ik hem lekker beneden laat staan vandaag. Misschien in de komende weken nog heel even aankijken en anders gaat de accu aan de optimate tot volgend jaar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zal wel weer niet onder garantie vallen ben ik bang
Yamaha MT-09
Speciaal voor jou een Gyazo linkje van gemaaktwimmel_1 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:02:
[...]
Waar kan ik een -1 geven?![]()
![]()
Ik kan het plaatje niet zien omdat er van me verwacht wordt dat ik ga inloggen bij Google..... Ik heb géén Google account en wens er ook geen aan te maken, hell.... Praktisch al het verkeer van/naar Google wordt hier op m'n router bewust gedropped![]()
Roof helm en MP3: de foute combinatie?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g5R72kjHe4w]
En nog een leuke voor de mensen die 'm nog niet kennen:
Zat vandaag bijna in de achterkant van een Nissan Qashqai.

Afslag is richting de snelweg. Zwart is de Nissan, oranje ben ik. Het is een 80 weg.
De uitvoegstrook is net begonnen en ik zie een BMW mij inhalen om uit te voegen richting de snelweg. Omdat de Nissan sowieso langzaam rijdt ben ik van plan om nadat de BMW mij heeft ingehaald (was dat aan het doen op de middelste baan) ook zelf naar de middelste baan te bewegen om daarna de Nissan in te halen.
Op het moment dat de BMW langszij komt en ik nog 1x mijn dode hoek check realiseert de Nissan bestuurder zich blijkbaar dat hij er toch af moest en gaat vol in de ankers. Als ik mijn hoofd weer terugdraai zie ik dus de remlichten van de Nissan en mag ik zelf ook vol in de ankers om daarna met nog maar 30 km/h op de klok er rechts langs te rijden.
Vergeleken met die 'close-call' van een week terug kan het inderdaad nog 'closer'. Zo zie je maar weer hoe belangrijk afstand houden is. (En ja dat deed ik, anders zou ik nu het Nissan logo op m'n helm hebben
Na eerst veel te veel tijd verspilt te hebben met een stokoude accu tot leven proberen te brengen, toch maar even een nieuwe opgepikt. Meteen leven in de brouwerij. Volgende probleem, twee bougies vonkte niet. Schema er bij gepakt en deze zaten blijkbaar op cilinder 1 en 3, die weer op dezelfde bobine zaten. Hierop zat ook de toerenteller. Het probleem van het hele ding was dat het vermogen soms ineens inzakte en dat de toerenteller daarbij ook 0 aangaf. 1+1=2, nieuwe (2e handse) bobine is inmiddels binnen en ga ik er morgen in zetten
Goed dat je voortgang boekt! Houd ons op de hoogte, leuk om te lezenMelkunie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:55:
Tijd voor een update over de Honda Magna!
Na eerst veel te veel tijd verspilt te hebben met een stokoude accu tot leven proberen te brengen, toch maar even een nieuwe opgepikt. Meteen leven in de brouwerij. Volgende probleem, twee bougies vonkte niet. Schema er bij gepakt en deze zaten blijkbaar op cilinder 1 en 3, die weer op dezelfde bobine zaten. Hierop zat ook de toerenteller. Het probleem van het hele ding was dat het vermogen soms ineens inzakte en dat de toerenteller daarbij ook 0 aangaf. 1+1=2, nieuwe (2e handse) bobine is inmiddels binnen en ga ik er morgen in zetten
Dit topic is gesloten.