Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.261 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:00:
Ik wou eerst redelijk leren rijden voordat ik naar een sportmotor ging. Toch al die jaren een hoop lol gehad met die Hornet. Zijn ook niet kapot te krijgen die dingen.
Daarom heb ik een CB650F gekocht. Rijdt heerlijk als beginner en ik heb er veel plezier mee! :>

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:54:
food for thought for the newbies?

[video]

heeft wel een leuk joeptjoep kanaal, heeft alleen wel net een kneiter hard ongeluk achter de rug, dus zal niet heel veel nieuwe filmpjes maken in de komende tijd
Is hij dan wel de aangewezen persoon om dingen aan beginners proberen te leren? :+

Disclaimer: ik heb niet gekeken van wie 't filmpje is, laat staan dat 't me dan alsnog wat zou zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Ik maak op kantoor regelmatig grappen over en weer met een collega. Hij dat ik een jongetjes fiets rij want 600cc, ik dat hij een te klein lichaamsdeel heeft tussen z'n benen want Fireblade 1000cc(en BMW Z4 cabrio).

Zal me verder een zorg zijn, zolang ik happy ben met m'n fiets trek ik me niets aan van een ander. Met 100pk trek je alsnog sneller op dan 95% wat er op de weg rijd.

Dat ik af en toe dan bij het stoplicht sta naast iemand die nog sneller dan ik weg kán dan ik boeit mij geenszins. Plus je kan nog zon race monster hebben, er is er altijd wel iemand die een nog sneller apparaat heeft. Ieder z'n meug, ik geniet prima van mijn fiets en meer dan dat boeit me echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Kan iemand (liefst Belg) mij verklaren waarom Belgen altijd zo lang hun voeten hebben 'hangen'? Zodra ik harder rij dan 3 km/u gaan ze bij mij al op de stepjes, bij Belgen zie ik ze echt letterlijk tientallen meters 'slepen'

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 20:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ben zelf belg, nooit echt gesnapt.. valt wel op dat dit vaak oudere rijders zijn.
waarschijnlijk te maken met slechtere wegdek oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:02
Ik (volgens de wereldbol en mijn paspoort geen Belg) doe dat heel, heel soms. Onbewust maar zal met onbalans op dat moment te maken hebben denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 19-10-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij 't wegrijden eigenlijk altijd meteen op de stepjes: ik ben ja geen idioot met een balans-aandoening ofzo, kun je nou motorrijden of niet :P Tussen stoplichten door kan ik 'em (rechts) alleen soms wel ff laten "hangen", luiheid, nonchalantheid, you name it.

Maar heeeel soms is 't wel ff lekker om je been te strekken, ook op de snelweg :+ Al schiet m'n linkerbeen dan eigenlijk standaard in een kramp :') Da's minder lekker _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 19-10-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Weet je wat helpt tegen kramp? Tijdens het wegrijden je voet laten hangen, dan wordt het een natuurlijkere houding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tijd voor een wandelingetje tegen die tijd. Of verlengde steuntjes.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:50:
Kan iemand (liefst Belg) mij verklaren waarom Belgen altijd zo lang hun voeten hebben 'hangen'? Zodra ik harder rij dan 3 km/u gaan ze bij mij al op de stepjes, bij Belgen zie ik ze echt letterlijk tientallen meters 'slepen'
Ben zelf Belg, is me nooit opgevallen :) zal 's rondkijken. Doe het zelf iig niet, altijd direct de stepjes op - sinds een opmerking tijdens rijlessen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Ik rijdt met een Golf VII GTD met XENON plus en LED (DRL + Achterlichten). Mijn Dashboardverlichting gaat écht pas branden als de koplampen + achterlichten ingeschakeld worden. De schakelaar staat uiteraard op "Auto" en het "groene" ledje bij die schakelaar wordt op dat moment ook pas actief.
Ik heb ook een Golf VII. Let maar eens op dat de tellers eerder gaan branden(zowel witte cijfers als rode wijzer) voordat de koplampen aan gaan. De groene led van Xenon gaat inderdaad tegelijk aan met de rest van de verlichting.

Wat ik overigens ook een gevaar vind, het enorme bak licht wat tegenwoordig van het dashboard af komt.. zorgt ook voor minder zicht in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:34
Je kan je dashboard verlichting instellen toch? Bij m'n passat iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

gebruikershaes schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:26:
Je kan je dashboard verlichting instellen toch? Bij m'n passat iig wel.
Het zit in moderne auto's alleen 3 menutjes diep verborgen in je onboard computer, ipv zo'n handig fysiek wieltje op je dashboard.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:48:
[...]

Het zit in moderne auto's alleen 3 menutjes diep verborgen in je onboard computer, ipv zo'n handig fysiek wieltje op je dashboard.
Volgende keer dan tóch maar een VW aanschaffen in plaats van een Audi ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Kijk alsjeblieft uit met die aanname! Niet elke autobestuurder is even capabel om hun lichten aan te zetten. Er rijden in het pikkedonker al voldoende mensen zonder licht, en overdag in de regen 'zie ik echt wel genoeg' enzo. Je zou niet de eerste zijn die een grijze auto in de spray kwijtraakt zegmaar ;)
Nee, ja klopt. Doelde meer op het feit dat zien van de achterlichten zelfs al moeilijker is met al die druppels en reflecties.

Hou nu met die regen ook wel heel wat meer afstand zodat ik ook de belijning en 'obstakels' eerder zie (en automobilisten mij hopelijk ook wat beter). Toevallig op de terugweg 800 meter voor aankomst nog tijdig daardoor een afgebroken tak ontweken. :)
Rody schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

S1000RR heeft Rain mode, dus prima geschikt voor in de regen. :+
Standaard banden zijn wel redelijk ruk, nogal weinig profiel groeven, of die knakker heeft sporttour eronder liggen, dan is het prima.
Wat een luxe ja :9

Geen idee wat 'ie eronder had liggen, maar volgens mij was het geen gepland ritje. Reed met full leathers door de regen. :Y)
Ethirty schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:39:
[...]

Is dat geen garantiegevalletje bij de dealer? Of is de fiets inmiddels te oud/aangepast? Wellicht is er een terugroepactie of een verbeterd klemmetje oid wat het simpel verhelpt.
Helaas is 'ie straks al 6 jaar oud dus geen garantie meer. Heb net nog even KTM's website gecheckt en bij mijn model/bouwreeks is geen recall geweest. Denk dat ik nog even bel over het feit of ze niet bij KTM weten wat een veel voorgekomen probleem is. Zal dat wel zijn als ze het na het eerste jaar aangepast hebben.
Osiris schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Is hij dan wel de aangewezen persoon om dingen aan beginners proberen te leren? :+

Disclaimer: ik heb niet gekeken van wie 't filmpje is, laat staan dat 't me dan alsnog wat zou zeggen :P
Tja, volgens mij noemde hij zichzelf ook 'Street Rossi' en is daarna ten onder gegaan tijdens zijn 'Street Rossi' acties op de weg. Maakt goede en leuke video's alleen denk wel dat hij zelf meer vertrouwen heeft (had? O-) ) dan ervaring.
PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:00:

[...]

Een zware V-Twin rijd natuurlijk wel wat lastiger dan een 4-in-lijn. Ook dat het achterwiel kan blokkeren door simpel terug te schakelen is niet heel fijn voor een beginner. Uiteindelijk hangt het natuurlijk ook heel erg veel van jezelf af.
Zelfs ik met 125cc heb al heel snel een blokkerend achterwiel. En nee, dan schakel ik niet in 1 keer van z'n 6 naar 1.

Ook laatst een keer met Joopieboy gehad. Schakelde per ongeluk door naar z'n 2 waardoor het achterwiel even een paar keer heen en weer 'tekende' op het asfalt. :+

Is wss wat jij ook al aangaf dat m'n banden gewoon minder grip hebben. Die dingen hebben zo'n enorm harde compound.

Moet zeggen dat ik nu inmiddels wel wat power mis. Voor de bochten is een 125 hartstikke leuk, maar mag allemaal wel wat meer wat betreft accl. Goede daarvan is wel dat je je als rijder daardoor bv. heel erg kunt (en moet wat betreft momentum) focussen op bochten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 20-10-2016 00:11 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Lang leve moderne technologie!

Vanochtend reed er een koekblikker op de rechterbaan, ik links om in te halen. Knipperlichtje aan ten teken van ik ga NU naar links, terwijl ik nog net niet naast hem reed. Zat er hooguit 3 meter achter.
Toen knipperde er een hyperactief lampje in zijn spiegel, waardoor hij toch maar op zijn eigen baan bleef totdat ik voorbij was.

Ik blij dat bejaarden genoeg geld hebben om auto's te kopen met dodehoekdetectie :D

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:50:
Ik, Belg, denk dat het toch meestal gewoon oudere mensen zullen zijn op een RT of FJR ;)
Frans92 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:06:
Lang leve moderne technologie!

Vanochtend reed er een koekblikker op de rechterbaan, ik links om in te halen. Knipperlichtje aan ten teken van ik ga NU naar links, terwijl ik nog net niet naast hem reed. Zat er hooguit 3 meter achter.
Toen knipperde er een hyperactief lampje in zijn spiegel, waardoor hij toch maar op zijn eigen baan bleef totdat ik voorbij was.

Ik blij dat bejaarden genoeg geld hebben om auto's te kopen met dodehoekdetectie :D
Zo'n lampje zien geeft me toch altijd een comfortabel gevoel tijdens het inhalen of filefilteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klopt je ziet het gelukkig steeds vaker, ook bij de goedkopere modellen.

Heb trouwens op mijn pekel XJ600 ook twee van die kleine dode hoek spiegels op de spiegels zitten, ben er erg tevreden mee. Het zit op een gedeelte van de spiegel waar ik meestal toch tegen m'n armen aankijk en je kunt in één oogopslag zien of je dode hoek niet vrij is.
Best practice is natuurlijk om dan alsnog te kijken over je schouder maar het scheelt toch weer een aantal keer dat je niet hoeft te kijken omdat je weet dat ie niet vrij is waardoor je toch meer van de rijtijd vooruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:17:
Hij heeft best een hoop goede punten. Alleen afraden om op een 600cc te beginnen vind ik dan weer onzin. Ben zelf op een Hornet begonnen met 100pk, maar dat vermogen zit toch allemaal boven in. Pas boven de 9.000 toeren begint dat ding echt te lopen, daar onder kan je genoeg foutjes maken. Niet op een 1000cc beginnen ben ik het dan wel weer mee eens. Maar liever op een 1000cc 4-in-lijn beginnen dan op een 1000cc V-Twin. Ik ben toch wel blij dat ik eerst 20.000km gereden heb op de Hornet voordat ik naar de SV ging.
Ik ben meteen begonnen op een 1125cc V-twin (Buell 1125CR) en het heeft wel een steile leercurve, maar ik heb er wel ontzettend veel lol mee.
M'n rijbewijs heb ik nu bijna 2,5 jaar, maar volgas gaan in de 1 en 2 doe ik eigenlijk nog steeds niet omdat anders m'n voorband niet genoeg afslijt. :P

It's all in the wrist zoals eerder al werd aangegeven.

Een maatje van me heeft een Superduke R 990 als eerste motor, maar dat is wel een veel ellendiger ding om mee te beginnen dan mijn brommer, dat is nog eens een binaire gashendel....

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Anoshky schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:40:
[...]

Ik, Belg, denk dat het toch meestal gewoon oudere mensen zullen zijn op een RT of FJR ;)
Is me ook al opgevallen, en in het dagelijkse verkeer ziet dat er heel lomp uit. De meeste doen dat ................................. omdat ze dat die mannen in de motogp ook bij het vertrek zien doen. Natuurlijk om heel andere redenen, maar het ziet er cool uit dus doen ze dat maar na op straat op elk moment dat kan.

Eerst denk je er nog aan, maar na x aantal jaren en als je zoveel volk het ziet doen, ga je het onbewust ook doen. Zo zijn er velen. Kuddegedrag.

Ik doe het niet, enkel als ik echt een streep gas geef aan de lichten. Puur om de moto zo lang mogelijk beneden te houden.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Investig8or

What goes up, could come down

Na 10 jaar niet gereden te hebben, weer een motor gekocht! Na een ZXR400 en een SV650S nu een VFR800 uit 2006. Gelijk maar een nieuwe helm (oude viel de binnenkant ook ongeveer uit :X) en jas, laarzen komen er ook nog wel. Maar hoewel ik pas 3 keer gereden heb op de VFR, rijdt het wel geweldig. Koppel doet me een beetje denken aan de SV, maar waar die in hogere toeren niet veel meer over had gaat deze nog flinke stappen zetten. En daarbij erg comfortabel, handige gevarenlichten, middenbok (hoe heb ik ooit zonder gekund...) ABS en handvat verwarming. Ik denk dat ik er wel vriendjes mee ga worden :Y. Vooral de eerste rit was enorm wennen na zolang niet rijden, voor mijn gevoel stapvoets door de bocht (kan ook niet kiezen tussen de eerste en tweede versnelling bij die kleine rotondes) en zeer bedacht op rotzooi op de weg. Ik denk dat ik binnenkort eens een parkeerplaats ga opzoeken om wat oefeningetjes te doen. Maar "het vrijheids gevoel™" was wel gelijk weer aanwezig :9.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Gefeliciteerd met aankoop, veel plezier ervan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:15
Herkenbaar gevoel, Investig8or :Y
Zelf nu weer ongeveer 1,5 jaar op de motor aan het rijden. Daarvoor ruim 5 jaar niet gereden. Ik miste toch het heerlijke gevoel.
PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:17:
Hij heeft best een hoop goede punten. Alleen afraden om op een 600cc te beginnen vind ik dan weer onzin. Ben zelf op een Hornet begonnen met 100pk, maar dat vermogen zit toch allemaal boven in. Pas boven de 9.000 toeren begint dat ding echt te lopen, daar onder kan je genoeg foutjes maken. Niet op een 1000cc beginnen ben ik het dan wel weer mee eens. Maar liever op een 1000cc 4-in-lijn beginnen dan op een 1000cc V-Twin. Ik ben toch wel blij dat ik eerst 20.000km gereden heb op de Hornet voordat ik naar de SV ging.
Niks mis met een 600. :*) Lekker toeren maken ermee oOo
Al wil ik soms weleens wat meer cc's.

[ Voor 10% gewijzigd door Willem30 op 20-10-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
600cc brommers :') is echt voor bangerds

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/8-20-2015/crQEaI.gif

Mijn 600 is snel genoeg om eigenlijk iets minder snels te willen gaan rijden, want ik kan me gewoon slecht inhalen. Elk ritje geef ik een eventueel passerende agent reden om mijn pasje af te nemen. Ik probeer me echt in te houden, maar dat gaat gewoon niet.

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 20-10-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Investig8or schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:11:
Na 10 jaar niet gereden te hebben, weer een motor gekocht! Na een ZXR400 en een SV650S nu een VFR800 uit 2006. Gelijk maar een nieuwe helm (oude viel de binnenkant ook ongeveer uit :X) en jas, laarzen komen er ook nog wel. Maar hoewel ik pas 3 keer gereden heb op de VFR, rijdt het wel geweldig. Koppel doet me een beetje denken aan de SV, maar waar die in hogere toeren niet veel meer over had gaat deze nog flinke stappen zetten. En daarbij erg comfortabel, handige gevarenlichten, middenbok (hoe heb ik ooit zonder gekund...) ABS en handvat verwarming. Ik denk dat ik er wel vriendjes mee ga worden :Y. Vooral de eerste rit was enorm wennen na zolang niet rijden, voor mijn gevoel stapvoets door de bocht (kan ook niet kiezen tussen de eerste en tweede versnelling bij die kleine rotondes) en zeer bedacht op rotzooi op de weg. Ik denk dat ik binnenkort eens een parkeerplaats ga opzoeken om wat oefeningetjes te doen. Maar "het vrijheids gevoel™" was wel gelijk weer aanwezig :9.
Gefeliciteerd met de aankoop! We willen natuurlijk nog wel een foto van je nieuwe dame! :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin allemaal. Gewoon beginnen op wat je wilt. Het zit allemaal tussen de oren/in de pols. Een 400cc kan ook snel tegen een boom knallen.

Zelf begonnen op een R6. Maar die niet lang gehad (paar maandjes, weinig op gereden) Toen gelijk een Honda VTR SP1 gehaald. Daar wel veel op gereden en dus eigenlijk echt op leren rijden.

Twee cilinders is niet zo heel bijzonder vind ik. Veel doen net alsof het heel iets bijzonders is. Het valt allemaal wel mee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoshky schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:40:
[...]

Zie het ook op supersports gebeuren dus dat denk ik niet ;)
Investig8or schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:11:
Nice, veel plezier! Misschien is een opfriscursus het overwegen waard? De meeste rijscholen bieden zoiets wel aan :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
tdw schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:48:

[...]

Nice, veel plezier! Misschien is een opfriscursus het overwegen waard? De meeste rijscholen bieden zoiets wel aan :)
Ik kijk zelf uit naar zo'n dagje - binnenkort 'basis' cursus bij ClubMot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Vrijdag

De Zwarte

Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:44:
Wat een onzin allemaal. Gewoon beginnen op wat je wilt. Het zit allemaal tussen de oren/in de pols. Een 400cc kan ook snel tegen een boom knallen.

Zelf begonnen op een R6. Maar die niet lang gehad (paar maandjes, weinig op gereden) Toen gelijk een Honda VTR SP1 gehaald. Daar wel veel op gereden en dus eigenlijk echt op leren rijden.

Twee cilinders is niet zo heel bijzonder vind ik. Veel doen net alsof het heel iets bijzonders is. Het valt allemaal wel mee.
Had ik het geld en woonde ik in een flat met lift, dan was mijn eerste motor een Honda Grom. Laatst bij Motoport op zo'n ding gezeten (helaas niet gereden), wat gaaf zeg :D O+
Die rij je gewoon de lift in om binnen te zetten :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Vrijdag schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Had ik het geld en woonde ik in een flat met lift, dan was mijn eerste motor een Honda Grom. Laatst bij Motoport op zo'n ding gezeten (helaas niet gereden), wat gaaf zeg :D O+
PilatuS, Ceasar1000 en ik zagen hem laatst staan bij Motoport Zelhem inderdaad. Vervolgens heb ik zitten kijken om ergens een proefrit aan te vragen, maar nog nergens kunnen vinden :( . Lijkt mij een heerlijk brommertje om ernaast te hebben, beetje rondscheuren ed. Voor het geld hoef je het ook niet te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Investig8or

What goes up, could come down

tdw schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Zie het ook op supersports gebeuren dus dat denk ik niet ;)

[...]

Dat is zeker iets om over na te denken. Zal daar eens naar gaan informeren. En bedacht me dat ik ook nog geen foto's gemaakt heb van "haar", dat ook de volgende keer maar eens doen O+

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Vrijdag schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Wij hebben een appartement met lift, en wilde mijn motor in de woonkamer zetten.
Volgens mijn vriendin is het geen slim idee met een hond.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bang dat ie de motor omstoot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Bioflap schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Wij hebben een appartement met lift, en wilde mijn motor in de woonkamer zetten.
Volgens mijn vriendin is het geen slim idee met een hond.. ;(
Wel makkelijk..de hond aanwijzen als reden dat het niet verstandig is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om de motor voor de winter netjes te poetsen en te laten overwinteren in de woonkamer, daar heb ik opzich prima ruimte voor.

Inmiddels heb ik een vriendin, die er weliswaar nog niet bij in woont, maar dat vast niet waardeert echter is/was dat niet mijn grootste zorg. Ik zag het namelijk al heel goed gebeuren dat dat ding natuurlijk een keer op een gezellige zaterdagavond/nacht gestart moet worden in de woonkamer _O-

Hij blijft dus netjes in de schuur staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Bioflap schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:55:
Chakotay, had jij dat niet een keer gedaan? Of haal ik je nu in de war met iemand anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

B-Real schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:30:
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om de motor voor de winter netjes te poetsen en te laten overwinteren in de woonkamer, daar heb ik opzich prima ruimte voor.

Inmiddels heb ik een vriendin, die er weliswaar nog niet bij in woont, maar dat vast niet waardeert echter is/was dat niet mijn grootste zorg. Ik zag het namelijk al heel goed gebeuren dat dat ding natuurlijk een keer op een gezellige zaterdagavond/nacht gestart moet worden in de woonkamer _O-

Hij blijft dus netjes in de schuur staan :)
Been there, done that O-) :+
Ik heb 4,5 jaar met vrienden samen een flat gehuurd, vrij groot appartement (op 13 hoog), waarvan 1 slaapkamer(tje) door mij was ingeruimd als hobbykamer. Daar heeft dus 2x mijn GSX-R overwinterd. En ja, het is een aantal keer gebeurd dat we met wat maten zaten (uiteraard met een flinke slok op) en het ons een goed idee leek om de motor te starten. Zo'n open Yoshimura demper is binnenshuis best luid zeg maar :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik gok ivm krassen op tank etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GenjiBlade schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Chakotay, had jij dat niet een keer gedaan? Of haal ik je nu in de war met iemand anders?
Hier staat ie in de bijkeuken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maat van mij woonde in Almere op 4 hoog ofzo. Die zette altijd zijn motor in de woonkamer. En reed ermee woon-werk. Dus elke dag twee keer in de lift ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:41:
Maat van mij woonde in Almere op 4 hoog ofzo. Die zette altijd zijn motor in de woonkamer. En reed ermee woon-werk. Dus elke dag twee keer in de lift ermee.
Zoiets Dus?

Lijkt me wel raar als je daar nieuw woont en er ineens een motor in de hal staat boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GenjiBlade schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb mijn GSX-R de lift ingereden (13 hoog), je krijgt best wel rare blikken als je de galerij in komt rijden, en daarna de lift in

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DragonSlayer666 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Zoiets Dus?

[video]

Lijkt me wel raar als je daar nieuw woont en er ineens een motor in de hal staat boven....
wtf is dat voor helm?? Erica is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Lijkt me een zelfbouwprojectje op een normale full face helm :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:08
een buurvrouw rijd iedere keer met draaiende motor door de voordeur naar binnen en zet hem in de gang naast de trap neer, gaat best :p

Was nog op zoek naar een plek om mijn motor te stallen, maar denk dat ik ook de fietsen uit de gang lekker naar buiten gooi en mijn motor daar maar neer ga zetten!

(Het is een maisonnet woning met eigen voordeur, in het halletje heb je naast de trap precies genoeg ruimte!)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Inderdaad self built op een full face. Een AFX FX-41DS, zonnevizier eraf en lego dingen eropgebouwd.

Hij heeft er ook een tutorial van gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VTR SP2, in wit... met die castrol stickers..... dat was de motor toen ik nog een jochie was (ben nu 32)

Maar heb eens met de SP1 (met power commander en bij behorende pijpjes) van een kamaraad mogen rijden. Iets van een half uurtje
Gewoon een confortabele sport motor die niet gevoelsmatig "hard" gaat.

Is meer wanneer je naar het tellertje kijkt dat je denkt. "fijn dat hier nooit politie komt in het catalaanse binnenland"

In mijn ogen zijn 2 cilinders een beetje gevoelig voor lage toeren omdat ze dan vaak niet zo lekker lopen. Maar geef je een beetje gas maakt het allemaal niet zo veel meer uit. Je remt meer op je blok, en je schakel moment komt eerder dan bij een 4 cilinder. Buiten dat om is het gewoon "gas geven, kijken en gaan"

(my 2 cents, heb nooit een V2 in bezit gehad, nu wel een V4 maar dat is niet vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:35:
[...]
In mijn ogen zijn 2 cilinders een beetje gevoelig voor lage toeren omdat ze dan vaak niet zo lekker lopen. Maar geef je een beetje gas maakt het allemaal niet zo veel meer uit. Je remt meer op je blok, en je schakel moment komt eerder dan bij een 4 cilinder. Buiten dat om is het gewoon "gas geven, kijken en gaan"

(my 2 cents, heb nooit een V2 in bezit gehad, nu wel een V4 maar dat is niet vergelijkbaar)
Onder de 3.000 toeren lopen ze niet zo lekker. Tenzij de inhoud per cilinder niet zo hoog is. Zodra je naar een halve liter per cilinder of meer gaat loopt het pas lekker boven de 3.500 toeren.

Wat ik er wel heerlijk aan vind is dat je bij een constante snelheid zo rond de 5.000 toeren zit en je daar al 80% of meer van je maximale koppel hebt. Je hebt dus altijd heel veel power bij rijden met een normale constante snelheid. Terug schakelen is dan ook nooit nodig en het is heerlijk om altijd zoveel vermogen te hebben.

Het is nadeel is wel dat langzaam rijden nogal lastig gaat. Mijn met motor moet ik minimaal 35km/u rijden om met de koppeling los te rijden. Alles daar onder is dus met slippende koppeling of anders rollen met de koppeling in. Dit maakt in een 30-zone of door de file rijden niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Walterific doet volgens mij wel meer helmen zelf verbouwen.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/6b/2e/98/6b2e986ece3a781127cfc167e0144e3c.jpg

Er zijn er inmiddels ook een aantal die hem nadoen meen ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/r5QFIOe1Rsg/maxresdefault.jpg

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Qua geluid lijkt het mij niet echt fijn zo'n helm. De luchtstroom word aardig verpest zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:36:
Qua geluid lijkt het mij niet echt fijn zo'n helm. De luchtstroom word aardig verpest zo.
lijkt me ook niet veilig bij een ongeluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Secsytime schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Is toch alleen voor boulevardboefjes? Wie gebruikt het anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rody schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

S1000RR heeft Rain mode, dus prima geschikt voor in de regen. :+
Standaard banden zijn wel redelijk ruk, nogal weinig profiel groeven, of die knakker heeft sporttour eronder liggen, dan is het prima.
Meh dan wordt ie wel héél saai hoor: zelfs met stevige regen rijd ik in Race mode. Bij Sport (normaal dus) is ie snel maar zit er een voelbare vertraging in t gas, bij Rain mode is dat helemaal extreem en lijkt ie erg traag. Het irritante is dat je daardoor méér gas gaat geven dan nodig en je vervolgens wegschiet, soort elastiek-effect. Gewoon zorgen dat je niet boven de 10k RPM komt, anders glibber je helemaal weg... voor zover de DTC etc dat toelaat. Ik heb er ook gecombineerd ABS op, dus in de regen stevig remmen is ook geen enkel probleem. Iets rustiger de bochten in is eigenlijk voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 20-10-2016 20:56 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Best tof ik kan zeggen dat ik een powerslide in de regen aan kan.

Of was het gewoon geluk? Feit is dat ik wat rustiger door die bocht had gemoeten en/of de gladde plekken beter ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
noes schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

Meh dan wordt ie wel héél saai hoor: zelfs met stevige regen rijd ik in Race mode. Bij Sport (normaal dus) is ie snel maar zit er een voelbare vertraging in t gas, bij Rain mode is dat helemaal extreem en lijkt ie erg traag. Het irritante is dat je daardoor méér gas gaat geven dan nodig en je vervolgens wegschiet, soort elastiek-effect. Gewoon zorgen dat je niet boven de 10k RPM komt, anders glibber je helemaal weg... voor zover de DTC etc dat toelaat. Ik heb er ook gecombineerd ABS op, dus in de regen stevig remmen is ook geen enkel probleem. Iets rustiger de bochten in is eigenlijk voldoende.
Ik heb tot nu toe heel veel in sport mode gereden, nooit in Rain. Volgens het boekje (volgens mij overigens wel een paar drukfouten in), is er wat betreft gasreponse alleen verschil tussen rain - sport/race - slick. Verschillen schijnen te zitten in DTC, DDC en ACS. Heb het nog niet goed uitgeprobeerd.

volgende keer ga ik er even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rody schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Ik heb tot nu toe heel veel in sport mode gereden, nooit in Rain. Volgens het boekje (volgens mij overigens wel een paar drukfouten in), is er wat betreft gasreponse alleen verschil tussen rain - sport/race - slick. Verschillen schijnen te zitten in DTC, DDC en ACS. Heb het nog niet goed uitgeprobeerd.

volgende keer ga ik er even mee spelen.
Leuk! nog een S1000RR rijder! Welk jaar en kleur heb je? Schakel maar om naar race mode, dan wordt ie oas echt leuk ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Valt denk ik wel mee. Het zal wel snel afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:35:
[...]

VTR SP2, in wit... met die castrol stickers..... dat was de motor toen ik nog een jochie was (ben nu 32)

Maar heb eens met de SP1 (met power commander en bij behorende pijpjes) van een kamaraad mogen rijden. Iets van een half uurtje
Gewoon een confortabele sport motor die niet gevoelsmatig "hard" gaat.

Is meer wanneer je naar het tellertje kijkt dat je denkt. "fijn dat hier nooit politie komt in het catalaanse binnenland"

Nadat ik de SP1 total gereden had :P kocht ik een witte SP2 😍😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Tja, je kunt wel makkelijk zeggen 'Gewoon beginnen op wat je wilt', maar helaas is dat door de wetgeving nu niet meer mogelijk voor de enthousiastelingen. Of je moet lekker tot je 24e willen wachten.... Over 10 jaar zal de gemiddelde leeftijd ook wel weer gestegen zijn als gevolg van de wetgeving. ;w

Aan de andere kant: op je 22e op een 600 (SS) -1000cc rijden kan dan best en is nog steeds niet oud. Hebt dan inmiddels ook aardig wat ervaring kunnen opdoen. :9
DragonSlayer666 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
PilatuS, Ceasar1000 en ik zagen hem laatst staan bij Motoport Zelhem inderdaad. Vervolgens heb ik zitten kijken om ergens een proefrit aan te vragen, maar nog nergens kunnen vinden :( . Lijkt mij een heerlijk brommertje om ernaast te hebben, beetje rondscheuren ed. Voor het geld hoef je het ook niet te laten...
Is zo'n Kawa Z125 dan niks voor jou? Past goed bij je Ninja 300. :D

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/553976/540x360/01.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Ik weet echt 0,0 van (motor)mechanica, maar wil me er heel graag in verdiepen.
Iemand tips voor boek(en) over dat onderwerp?
Ik wil met uiteraard eerst theoretisch verdiepen, want ik weet hoe ik met de motor moet rijden, maar vraag me niet hoe die motor nauw exact werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoshky schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:24:
Ik wil met uiteraard eerst theoretisch verdiepen, want ik weet hoe ik met de motor moet rijden, maar vraag me niet hoe die motor nauw exact werkt ;-)
Het gros van de motoren is 4takt (op benzine)

die werken middels "suck,squeeze, bang, blow"
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/4-Stroke-Engine-with-airflows.gif

de beginselen van ontbrandings motoren kun je echt op enorm veel sites terug vinden, hoef je niet een boek voor te kopen

Ps. Ducati geruchten over nieuw hardcore porno apparaat schijnen waar te zijn

Afbeeldingslocatie: https://www.omnimoto.it/mwpImages/articoli/620x350/19000-20000/ducati_progetto_1408_la_pi_potente_sportiva_bicilindrica_di_sempre_19607.jpg

https://www.omnimoto.it/m...ma-anticipazioni-sportiva

155 kg a secco e 210 Cv di potenza massima. !155kilo en 210PK? mmmmmmmm yummie! 7/nov komt de onthulling

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ethirty schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Walterific doet volgens mij wel meer helmen zelf verbouwen.
[afbeelding]

Er zijn er inmiddels ook een aantal die hem nadoen meen ik.

[afbeelding]
Wat zijn dat voor carnavalshelmen, daar ga je toch niet mee rijden :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
-tom-562 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

Ik heb mijn GSX-R de lift ingereden (13 hoog), je krijgt best wel rare blikken als je de galerij in komt rijden, en daarna de lift in
Ik wist dat iemand 't had gedaan, kon me alleen niet herinneren wie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Toen ik nog in huis woonde heb ik de R1 laten overwinteren in de woonkamer. Natuurlijk wordt hij dan wel gestart.. Je moet zo'n ding gewoon horen :)

Het is inderdaad niet slim i.v.m. krassen om de motor in de woonkamer te zetten. Mocht hij er een kras op maken gaat hij over het balkon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Net bij het naar me werk rijden een net gebeurd ongeluk gezien tussen een VW polo en Kawa ER-6n. Van wat ik kon zien nadat ik naar voren ben gereden was het dat de auto wilde afslaan en de motor schuin op de neus van de auto is geknald... Zag een ambulance staan, dus ik hoop de de motorrijder weinig letsel er aan over heeft gehouden. De auto was in ieder geval total loss en zag er vele malen slechter uit dan de motor.

Ik heb nog wel een vraag over de situatie. Ik stond uiteindelijk vooraan en het verkeer werd aan beide kanten tegen gehouden. Deze, erg knappe!, politieagente zei dat ik netjes bij de auto's moest wachten. De fietsers op het fietspad mochten wel erlangs, ondanks dat de politiewagens en dergelijke op het fietspad stonden. Vervolgens kwam er een brommert naast mij staan en tegen hem zei de agente dat hij over het fietspad erlangs mocht. Dat was echt 40meter hooguit over het fietspad... Als ik niet harder dan 45km/u rijd, zou ik er dan ook niet gewoon langs gekunnen hebben? O-) Op zulke momenten is het toch een beetje jammer dat je onder de koekblikkers wordt gepositioneerd.. vooral in die verrekte kou.

Hier de streetview van waar het ongeluk was gebeurd. De auto stond in de binnenbocht (op de plek van de Golf in de streetview) en wilde dus afslaan.
https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 21-10-2016 09:19 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:14:
Net bij het naar me werk rijden een net gebeurd ongeluk gezien tussen een VW polo en Kawa ER-6n. Van wat ik kon zien nadat ik naar voren ben gereden was het dat de auto wilde afslaan en de motor schuin op de neus van de auto is geknald... Zag een ambulance staan, dus ik hoop de de motorrijder weinig letsel er aan over heeft gehouden. De auto was in ieder geval total loss en zag er vele malen slechter uit dan de motor.

Ik heb nog wel een vraag over de situatie. Ik stond uiteindelijk vooraan en het verkeer werd aan beide kanten tegen gehouden. Deze, erg knappe!, politieagente zei dat ik netjes bij de auto's moest wachten. De fietsers op het fietspad mochten wel erlangs, ondanks dat de politiewagens en dergelijke op het fietspad stonden. Vervolgens kwam er een brommert naast mij staan en tegen hem zei de agente dat hij over het fietspad erlangs mocht. Dat was echt 40meter hooguit over het fietspad... Als ik niet harder dan 45km/u rijd, zou ik er dan ook niet gewoon langs gekunnen hebben? O-) Op zulke momenten baal je wel een beetje dat je onder de koekblikkers wordt gepositioneerd..

Hier de streetview van waar het ongeluk was gebeurd. De auto stond in de binnenbocht (op de plek van de Golf in de streetview) en wilde dus afslaan.
https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Ik hoop dat de motorrijder weinig last heeft van het ongeluk. Dat de auto total loss is, kan hopelijk betekenen dat de auto veel energie van de botsing heeft opgevangen.

Over de situatie van de knappe agente. Je hebt maar naar haar te luisteren. Meer dan dat kan ik er ook niet van maken. Het is haar keuze om jou stil te laten staan net als de auto's. Als je haar collega had getroffen had je misschien wel gemogen.
Maar ik ga er vanuit dat je netjes geluisterd hebt hoor ;) en nog even wat langer de agente hebt geobserveerd :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Ik was afgestapt en had de motor aan de hand meegenomen. Dan ben ik immers een voetganger.

(Zo passeer ik ook roadblocks trouwens. Afstappen en als voetganger er langs lopen.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Frans92 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Ik hoop dat de motorrijder weinig last heeft van het ongeluk. Dat de auto total loss is, kan hopelijk betekenen dat de auto veel energie van de botsing heeft opgevangen.

Over de situatie van de knappe agente. Je hebt maar naar haar te luisteren. Meer dan dat kan ik er ook niet van maken. Het is haar keuze om jou stil te laten staan net als de auto's. Als je haar collega had getroffen had je misschien wel gemogen.
Maar ik ga er vanuit dat je netjes geluisterd hebt hoor ;) en nog even langer de agente hebt geobserveerd :9
De auto had inderdaad een hele grote kreukelzone die gebruikt is zeg maar. De motor stond netjes aan de kant op z'n standaard. Zal denk ik ook gescheeld hebben dat de auto stilstond, scheelt toch weer 50km/u aan tegemoetkomende snelheid. Als ik een nieuwsbericht erover vind, zal ik die plaatsen. Ben wel benieuwd namelijk.

Betreffende de agente..Ik heb inderdaad netjes geluisterd. Ze bleef ook gezellig bij mij staan, dus daar kreeg ik het gelukkig minder koud van zeg maar :9
Napsju schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:23:
Ik was afgestapt en had de motor aan de hand meegenomen. Dan ben ik immers een voetganger.

(Zo passeer ik ook roadblocks trouwens. Afstappen en als voetganger er langs lopen.)
Dat is iets om te onthouden voor de volgende keer, had ik niet aan gedacht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Hopelijk heeft de motorrijder er geen letsel aan over gehouden. Altijd naar om zulke berichten te lezen. M'n vriendin moet het sowieso niet te vaak horen/lezen, dan heeft ze straks liever niet dat ik op de motor ga. :+

Vanmiddag komt m'n Craft Active Extreme Windstopper thermokleding binnen! :D Ben benieuwd of ik dan deze kou kan verdragen. Als het droog is kun je nu nog prima rijden (aangenomen dat er niet teveel bladeren op de weg liggen).

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:23:

Misschien dat het gewijzigd is, maar toen ik mijn theorie deed, stond daar duidelijk in dat je ook met de motor aan de hand een bestuurder bent. Dat houdt dus in; je bent geen voetganger en je moet een rijbewijs hebbenvoor die categorie. Nu zal daar in de praktijk minder streng op beboet worden, maar wel iets om toch rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bioflap schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:59:
Toen ik nog in huis woonde heb ik de R1 laten overwinteren in de woonkamer. Natuurlijk wordt hij dan wel gestart.. Je moet zo'n ding gewoon horen :)

Het is inderdaad niet slim i.v.m. krassen om de motor in de woonkamer te zetten. Mocht hij er een kras op maken gaat hij over het balkon :+
In huis als in bij je ouders? :P
Ik had het allereerst al niet voor elkaar gekregen bij mijn moeder om dat ding überhaupt in de woonkamer te zetten, ik mocht bij gods gratie een keer in de hal de xenon verlichting vervangen omdat het buiten toch iets te koud en donker was.
Ik wil niet weten wat mijn moeder me aan had gedaan als ik hem gestart had _O-
M'n vriendin moet het sowieso niet te vaak horen/lezen, dan heeft ze straks liever niet dat ik op de motor ga. :+
Is voor mij eenvoudig te pareren, mijn vriendin rijdt op een niet al te lief paard en wordt er met enige regelmaat nog wel eens afgegooid. Ook niet echt goed voor de gezondheid dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
teigetjuh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:42:
[...]

Misschien dat het gewijzigd is, maar toen ik mijn theorie deed, stond daar duidelijk in dat je ook met de motor aan de hand een bestuurder bent. Dat houdt dus in; je bent geen voetganger en je moet een rijbewijs hebbenvoor die categorie. Nu zal daar in de praktijk minder streng op beboet worden, maar wel iets om toch rekening mee te houden.
Das waar trouwens ja. Met de fiets geld je dan wel als voetganger, maar met een gemotoriseerd voertuig is dat weer niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Leviathius schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Das waar trouwens ja. Met de fiets geld je dan wel als voetganger, maar met een gemotoriseerd voertuig is dat weer niet het geval.
Nope, dat is echt niet waar hoor.

Althans, de theorie twee jaar geleden definieerde je gewoon als voetganger als je een uitstaande motor aan de hand voert.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
noes schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:45:
[...]

Leuk! nog een S1000RR rijder! Welk jaar en kleur heb je? Schakel maar om naar race mode, dan wordt ie oas echt leuk ;)
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/11628_1016486_zpsfwrao7yg.jpg
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jdiNpTknwtk]
feb 2016 a 3k op te teller

Enige wat ik nog moet doen, is passagier steps verwijderen en HP koppel- en remhendel.

over aanschaf motoren en beginner bikes gesproken.
gestart op ZX6R 636 à 131pk
na een jaar naar bovenstaande à 200pk
niks aan het handje.

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 21-10-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

[...]

Misschien dat het gewijzigd is,
Is al een jaar of 10 gewijzigd , het was vroeger wel zo.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hooglander1 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Nope, dat is echt niet waar hoor.

Althans, de theorie twee jaar geleden definieerde je gewoon als voetganger als je een uitstaande motor aan de hand voert.
Onjuist! Je bent en blijft wel degelijk een bestuurder (en hebt dus een rijbewijs nodig én de helmplicht geldt ook!), maar je moet je aan de aanwijzingen voor voetgangers houden. Je mag dus wel over het voetpad. Dit is de theorie uit 2011, volgens mij is hier de laatste jaren niets aan veranderd, dus graag een bron als dat wel zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
[...]

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2014-03-20
De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Dit inderdaad, eigenlijk altijd als je loopt ben je voetganger. Behalve als je een dier (zoals een paard oid) meevoert. Zoals instructeur het uitlegde: Wat gebeurd er als je een fiets/motor/brommer ed los laat? Dan valt hij om. Als je een paard/zebra/olifant loslaat, kan hij ineens gaan rennen en het verkeer in gevaar brengen.

Hierbuiten heb ik nog 2 vraagjes:

A) Waarom snappen koekblikkers het nut van mistverlichting niet? Heb er welgeteld 9 met mistverlichting gezien op de rit Baarn nar centrum Almere... 8)7

B) Is er een mogelijkheid om een mistachterlicht in/op te bouwen op een Ninja300? Ik heb wat zitten googlen, maar kan nou niet echt dingen vinden die legaal zijn in nederland volgens mij (zie wel een aantal laser dingen die dan iets op het wegdek projecteren...). Wil met dit weer toch best graag goed zichtbaar blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
B-Real schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

In huis als in bij je ouders? :P
Ik had het allereerst al niet voor elkaar gekregen bij mijn moeder om dat ding überhaupt in de woonkamer te zetten, ik mocht bij gods gratie een keer in de hal de xenon verlichting vervangen omdat het buiten toch iets te koud en donker was.
Ik wil niet weten wat mijn moeder me aan had gedaan als ik hem gestart had _O-

[...]

Is voor mij eenvoudig te pareren, mijn vriendin rijdt op een niet al te lief paard en wordt er met enige regelmaat nog wel eens afgegooid. Ook niet echt goed voor de gezondheid dus :P
Zeker in huis bij mijn ouders. Hij stond daar prachtig op de paddockstand (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

A) Waarom snappen koekblikkers het nut van mistverlichting niet? Heb er welgeteld 9 met mistverlichting gezien op de rit Baarn nar centrum Almere... 8)7
Kan je dit eens uitleggen wat je hiermee bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Kan je dit eens uitleggen wat je hiermee bedoeld?
Ik rijdt dagelijks WW van Baarn naar het centrum van Almere. In die hele rit ben ik grofweg 100 auto's gepasseerd. Van al die auto's hadden er welgeteld 9 hun mistachterlicht aan. Vooral op plekken als de A27 over het water of op de waterlandseweg, zie je auto's daardoor pas 30m voor je achterop zit(als ze uberhaubt al lichten aan hebben staan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mijn ervaring is juist dat mensen hun mistlicht al aanzetten op het moment dat het woord mist door de radio is uitgezonden.

Ik heb geen mist gezien vanmorgen overigens (Midden/Zuid-Brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Mijn persoonlijk ervaring is ook dat de mensen véél te snel en té lang de mistlichten laten branden.
Ik reed vanmorgen al 10 minuten achter dezelfde auto, komen we plots in een kleine mistbank, zet ze haar achterste mistlichten aan waardoor ik half verblind was.

Mijn mening is dat je de achterste mistlichten alleen aan steekt en laat als je met niemand achter je rijdt.
Als je in de spits aan 90 op het rechtervak tuft met 100 auto's voor je en 100 auto's achter je, is het echt niet nodig om je mistlichten aan te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Onjuist! Je bent en blijft wel degelijk een bestuurder (en hebt dus een rijbewijs nodig én de helmplicht geldt ook!), maar je moet je aan de aanwijzingen voor voetgangers houden. Je mag dus wel over het voetpad. Dit is de theorie uit 2011, volgens mij is hier de laatste jaren niets aan veranderd, dus graag een bron als dat wel zo is.
Ook niet juist.
Je mag een motor fiets zonder rijbewijs en helm verplaatsen.
Echter mag de motor niet aanstaan (lopende motor), en mag je er niet op zitten maar moet je er officieel naast lopen. Overigens zal er geen enkele agent moeilijk doen als jij al steppend op de motor zit zonder helm.Zolang je de motor maar niet aan hebt staan.

*Overigens iets wat met mijn motor een heel gedoe is.... om het alarm uit te schakelen moet het contact aan staan... maar als het contact aan staat brand de lamp.. Dus iets te lang lopen en de accu is leeg 8)7

Moet dan met de afstandsbediening wat truukjes uithalen om het alarm uit te zetten zodat die niet op beweging afgaat of met een loeiende motor gaan lopen maar dat zal meer aandacht trekken denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Ook niet juist.
Je mag een motor fiets zonder rijbewijs en helm verplaatsen.
Echter mag de motor niet aanstaan (lopende motor)
, en mag je er niet op zitten maar moet je er officieel naast lopen. Overigens zal er geen enkele agent moeilijk doen als jij al steppend op de motor zit zonder helm.Zolang je de motor maar niet aan hebt staan.

*Overigens iets wat met mijn motor een heel gedoe is.... om het alarm uit te schakelen moet het contact aan staan... maar als het contact aan staat brand de lamp.. Dus iets te lang lopen en de accu is leeg 8)7

Moet dan met de afstandsbediening wat truukjes uithalen om het alarm uit te zetten zodat die niet op beweging afgaat of met een loeiende motor gaan lopen maar dat zal meer aandacht trekken denk ik zo :P
Graag een bron want dit is anders dan dat het in de theorieboekjes staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik zal, als ik er aan denk, vanavond eens mijn theorieboek uit 2016 erbij pakken. Dan kunnen we deze kwestie voor eens en altijd ophelderen :D

Een gedachtespinsel die ik kreeg terwijl ik stond te wachten naast mevr de knappe agent, was stel ik rijd niet harder dan 45km/u, dus hetzelfde als brommers/scooters. Zou ik dan ook niet op het fietspad mogen rijden? Tuurlijk, ik weet het, fietspad is voor brommers/fietsers enzo, maar gewoon even ter uitzondering voor slechts een paar meter? Want je hebt ook van die schakelbrommers met 50cc en die mogen gewoon op het fietspad. Zag laatst namelijk 3 van Aprilia's achter elkaar sjeezen en zelfs een 50cc (lijkt mij?) quad erachter aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Volgens mij mag een brommer/scooter binnen de bebouwde kom en op het fietspad maximaal 25km/h rijden, dus die 45km/h zou dan alsnog te snel zijn geweest. ;-)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ja ik heb werkelijk geen idee, heb nooit brommer/scooter gereden :9 . Maar nu ik ff erover nadenk zie je inderdaad weleens van die wit/rode bordjes met scooter op rijbaan.. Maar dan nog geldt, stel ik rijd niet harder dan 45km/u, zou ik dan op plekken mogen rijden waar die 50cc krengen ook mogen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Leviathius schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:57:
Ik zal, als ik er aan denk, vanavond eens mijn theorieboek uit 2016 erbij pakken. Dan kunnen we deze kwestie voor eens en altijd ophelderen :D

Een gedachtespinsel die ik kreeg terwijl ik stond te wachten naast mevr de knappe agent, was stel ik rijd niet harder dan 45km/u, dus hetzelfde als brommers/scooters. Zou ik dan ook niet op het fietspad mogen rijden? Tuurlijk, ik weet het, fietspad is voor brommers/fietsers enzo, maar gewoon even ter uitzondering voor slechts een paar meter? Want je hebt ook van die schakelbrommers met 50cc en die mogen gewoon op het fietspad. Zag laatst namelijk 3 van Aprilia's achter elkaar sjeezen en zelfs een 50cc (lijkt mij?) quad erachter aan 8)7
Ondertussen zelf ook even op zoek geweest:
De hoofdwet is de WVW 1994. Hierin is geregeld dat e.e.a. nader is uitgewerkt in de RVV 1990.
Art. 2.2 RVV bepaalt dat personen die een motor aan de hand meevoeren beschouwd worden als voetganger voor de verdere regelgeving binnen de RVV. Dus je bént geen voetganger, maar moet wel die regels volgen. Er staat nergens dat je geen bestuurder meer bent.
Echter, dat je een rijbewijs nodig hebt, wordt niet in het RVV maar in de WVW geregeld en blijft dus onverminderd van kracht! De helmplicht heb ik nog niet kunnen vinden.

Overigens, als je googlet op deze vraag zie je ook dat agenten zelf worstelen met deze regels; wat mag nou wel en wat mag nou niet? Ik denk ook dat er weinig agenten zijn die e.e.a. gaan beboeten maar voor verzekeringsvraagstukken kan dit wel degelijk een rol gaan spelen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Icephase op 21-10-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Dit inderdaad, eigenlijk altijd als je loopt ben je voetganger. Behalve als je een dier (zoals een paard oid) meevoert. Zoals instructeur het uitlegde: Wat gebeurd er als je een fiets/motor/brommer ed los laat? Dan valt hij om. Als je een paard/zebra/olifant loslaat, kan hij ineens gaan rennen en het verkeer in gevaar brengen.

Hierbuiten heb ik nog 2 vraagjes:

B) Is er een mogelijkheid om een mistachterlicht in/op te bouwen op een Ninja300? Ik heb wat zitten googlen, maar kan nou niet echt dingen vinden die legaal zijn in nederland volgens mij (zie wel een aantal laser dingen die dan iets op het wegdek projecteren...). Wil met dit weer toch best graag goed zichtbaar blijven...
Je klaagt over onjuist gebruik van mistlampen en vervolgens wil je er zelf ook eentje :?

De meeste mensen gebruiken hun mistlampen veel te vroeg en te lang, officieel mag het pas bij 50m zicht. Als het goed is heb je dan allang je rijgedrag en snelheid aangepast, want dat is de helft van de afstand tussen 2 hectometer bordjes en dan zie je echt geen steek. Volgens mij komt dat in Nederland echt zelden voor, geloof in de laatste 19 jaar pas 1x meegemaakt.

Als je bij 100-200m zicht nog steeds denkt veilig 100kmh te kunnen rijden op een motor, kan je beter afstappen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Ik rijdt dagelijks WW van Baarn naar het centrum van Almere. In die hele rit ben ik grofweg 100 auto's gepasseerd. Van al die auto's hadden er welgeteld 9 hun mistachterlicht aan. Vooral op plekken als de A27 over het water of op de waterlandseweg, zie je auto's daardoor pas 30m voor je achterop zit(als ze uberhaubt al lichten aan hebben staan)..
Ik woon in Zeewolde (Dat is daar dus in de buurt) en de mist was vanmorgen niet dicht genoeg om je mist achterlicht te mogen voeren.
Het MISTACHTERLICHT mag branden als het zicht minder is dan 50 meter ten gevolge van:
. sneeuw
. mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tylen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Ik woon in Zeewolde (Dat is daar dus in de buurt) en de mist was vanmorgen niet dicht genoeg om je mist achterlicht te mogen voeren.

[...]
In .be is 't vanaf minder dan 100m zichtbaarheid. Nu vraag ik je, hoe schat je dat in? Ik heb ze vanmorgen iig aangezet op een paar stukken snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dryhte schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

In .be is 't vanaf minder dan 100m zichtbaarheid. Nu vraag ik je, hoe schat je dat in? Ik heb ze vanmorgen iig aangezet op een paar stukken snelweg...
Dat schat je niet in. Daar gebruik je de hectometer paaltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Exact. Meestal zie ik de eerste mistachterlichten al als je nog 1-2km zicht hebt. 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Anoshky schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:24:
Misschien iets als dit? Misschien iets te technisch? :+

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/6/0/5/9200000036095065.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d23c3kq2pqf30j.cloudfront.net/hretnew/wp-content/uploads/2015/12/bosch_internal_2.jpg

Wat betreft motor specifieke boeken niet 123 een idee. Misschien vanavond is naar zoeken.

Wat betreft auto's met kapotte verlichting: inderdaad, toen ik er op ging letten viel het wel op dat er best
wat rondrijdt waarvan de verlichting niet helemaal top is.

Gisteren naar Termaat geweest en kwam iemand tegen waarbij het achteruitrijlicht als knipperlicht fungeerde. Daarnaast ook nog iemand met een kapotte voorlamp waardoor ik voor een tijdje dacht dat ik een motor achter me had zitten. :D

Bij Termaat deze 2 gehaald

Alpinestars Rover ST Drystar

Afbeeldingslocatie: http://www.motostorm.it/images/products/large/guanti/alpinestars_guanto_rover.jpg

Dainese Atallo 2 D-Dry

Afbeeldingslocatie: http://www.motocentral.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/450x450/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/a/dainese-atallo-2-d-dry-black-red-dawn-blue.jpg

Is toch wel wat warmer dan dat perforated leer. Heb eerder het idee dat ik op pool expeditie ga, zoveel laagjes heeft die Atallo. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door caesar1000 op 21-10-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tylen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Dat schat je niet in. Daar gebruik je de hectometer paaltjes voor.
tja en wat mag je (niet) zien op 100m? Helemaal niks? Contouren auto maar niet het kleur? Het hectometer paaltje? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Volgens de regels mag een mistachterlicht idd pas aan bij zicht minder dan 50m. Dat is zo weinig dat je je kunt afvragen of het dan niet verstandiger is om de auto te laten staan.

Mislichten, zowel voor als achter, zijn dan ook de meest nutteloze optie op een auto wat mij betreft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dryhte schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

tja en wat mag je (niet) zien op 100m? Helemaal niks? Contouren auto maar niet het kleur? Het hectometer paaltje? >:)
Als je contouren ziet, zie je zeker ook achterlichten. Uiteraard rijdt je dan al een stuk langzamer en met meer afstand, dus daar valt prima op te anticiperen. Als je het paaltje niet meer ziet, dan mag je mistachterlicht aan. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ethirty schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:22:
[...]

Je klaagt over onjuist gebruik van mistlampen en vervolgens wil je er zelf ook eentje :?

De meeste mensen gebruiken hun mistlampen veel te vroeg en te lang, officieel mag het pas bij 50m zicht. Als het goed is heb je dan allang je rijgedrag en snelheid aangepast, want dat is de helft van de afstand tussen 2 hectometer bordjes en dan zie je echt geen steek. Volgens mij komt dat in Nederland echt zelden voor, geloof in de laatste 19 jaar pas 1x meegemaakt.

Als je bij 100-200m zicht nog steeds denkt veilig 100kmh te kunnen rijden op een motor, kan je beter afstappen.
Ik klaagde juist dat ze hem niet gebruiken ;) .

Ik moet zeggen dat 50m wel ernstig weinig is... Vanmorgen had ik ong 100m zicht op lichten, maar dan mensen die 50kmh gingen rijden, dan vindt ik t wel fijn om iets meer waarschuwing te hebben als ik 80 rijd, dan pas op 100m een paar vage achterlichtjes te zien. Al helemaal met al die druppels op je helm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:08
Vanmorgen bij Capelle was het zicht wel erg slecht, maar meer als 50m. Stond alleen voor het stoplicht bij de afrit van de A16, geen auto's naast me. Vind dat met mist toch wel iets minder, als iemand je net over het hoofd dan ziet...

Nou hanteer ik wel bij slecht zicht en achterop komende autos dat ik met mijn rem ga knipperen. Dat valt meer op als een statisch lampje wat een koekblikker ergens in de verte ziet. Tenminste, voor mij valt het meer op :p

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.