tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:51:
[...]
Kijk alsjeblieft uit met die aanname! Niet elke autobestuurder is even capabel om hun lichten aan te zetten. Er rijden in het pikkedonker al voldoende mensen zonder licht, en overdag in de regen 'zie ik echt wel genoeg' enzo. Je zou niet de eerste zijn die een grijze auto in de spray kwijtraakt zegmaar

Nee, ja klopt. Doelde meer op het feit dat zien van de achterlichten zelfs al moeilijker is met al die druppels en reflecties.
Hou nu met die regen ook wel heel wat meer afstand zodat ik ook de belijning en 'obstakels' eerder zie (en automobilisten mij hopelijk ook wat beter). Toevallig op de terugweg 800 meter voor aankomst nog tijdig daardoor een afgebroken tak ontweken.

Rody schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
S1000RR heeft Rain mode, dus prima geschikt voor in de regen.

Standaard banden zijn wel redelijk ruk, nogal weinig profiel groeven, of die knakker heeft sporttour eronder liggen, dan is het prima.
Wat een luxe ja
Geen idee wat 'ie eronder had liggen, maar volgens mij was het geen gepland ritje. Reed met full leathers door de regen.

Helaas is 'ie straks al 6 jaar oud dus geen garantie meer. Heb net nog even KTM's website gecheckt en bij mijn model/bouwreeks is geen recall geweest. Denk dat ik nog even bel over het feit of ze niet bij KTM weten wat een veel voorgekomen probleem is. Zal dat wel zijn als ze het na het eerste jaar aangepast hebben.
Tja, volgens mij noemde hij zichzelf ook 'Street Rossi' en is daarna ten onder gegaan tijdens zijn 'Street Rossi' acties op de weg. Maakt goede en leuke video's alleen denk wel dat hij zelf meer vertrouwen heeft (had?

) dan ervaring.
PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:00:
[...]
Een zware V-Twin rijd natuurlijk wel wat lastiger dan een 4-in-lijn. Ook dat het achterwiel kan blokkeren door simpel terug te schakelen is niet heel fijn voor een beginner. Uiteindelijk hangt het natuurlijk ook heel erg veel van jezelf af.
Zelfs ik met 125cc heb al heel snel een blokkerend achterwiel. En nee, dan schakel ik niet in 1 keer van z'n 6 naar 1.
Ook laatst een keer met Joopieboy gehad. Schakelde per ongeluk door naar z'n 2 waardoor het achterwiel even een paar keer heen en weer 'tekende' op het asfalt.
Is wss wat jij ook al aangaf dat m'n banden gewoon minder grip hebben. Die dingen hebben zo'n enorm harde compound.
Moet zeggen dat ik nu inmiddels wel wat power mis. Voor de bochten is een 125 hartstikke leuk, maar mag allemaal wel wat meer wat betreft accl. Goede daarvan is wel dat je je als rijder daardoor bv. heel erg kunt (en moet wat betreft momentum) focussen op bochten maken.
[
Voor 7% gewijzigd door
caesar1000 op 20-10-2016 00:11
]