Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.261 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reloader schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

:| hoe lang ben jij?

ik vermoed dat de RC8 qua houding vergelijkbaar is met de CBR RR? daar kon ik echt alleen op liggen en jij lijkt gewoon recht te zitten
Ik ben 1.98m.

Er is geen enkele andere supersport die zo ruim zit als de RC8. Dat is ook zo'n beetje de grootste reden dat ik deze motor gekocht heb. Qua benen zit het sowieso heel ruim, helemaal met de rearsets op de lage stand. Ook zitten de clipons vrij hoog en zit je dus veel minder voorover.

Een CBR RR, R1, of GSX-R zitten veel krapper qua benen en meer voorover dan de RC8. De RC8 zit zelfs beter dan de gemiddelde naked bike, alleen iets minder rechtop. Toen ik ging kijken naar een andere motor ging op deze zitten en was gelijk verkocht. Je ziet het er niet aan, maar het zit zo enorm veel beter dan welke andere sportmotor dan ook.

Een andere ding wat met deze motor kan is het subframe omhoog zetten. Als je onder de 1.75 bent kan je dan niet meer met de voeten bij de grond. Maar ben je 1.98 kan het prima en geeft het een hoop extra beenruimte. De afstand van zadel tot stepjes is makkelijk 6 tot 10cm groter dan bij de meeste sportmotoren, wat heel veel beenruimte geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit was gewoon wat onverbrande benzine toch? Toch?

[YouTube: https://youtu.be/Jcv_B7-x2zw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jelte schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:54:

[video]
Knopje de eerste keer nét ff iets langer vast houden (óf er voor zorgen dat je accu meer startspanning kan leveren) :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd. Niet van dat benauwde en door starten met dat hok ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:55
Zoals we in t noorden zeggen: voak buj te bang.

Vaak ben je te bang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een RC8 is idd een heerlijke motor voor lange mensen! Alleen moet je er geen dagelijks verkeer op gaan willen rijden met hoe dat ding af gaat en alleen lekker loopt boven de 160. :+

[video]
Zo iets had ik ook bij het willen wegrijden met de Transalp, ding goed pisheet gereden al de hele dag, wil wegrijden, dikke klap kwam mee uit de uitlaat. 8) Zelfs caesar1000 was impressed :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze tweecilinder start iets minder makkelijk dan mijn oude 4 cilinder, dus ja ik moet gewoon langer starten. Maar wel leuk bijgeluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:17

Ethirty

Who...me?

[video]
Zo plofte die oude TRX van mij als als je het gas dicht draaide. :P

Gewoon gas op die lollie! :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 15:13

Bommes

Capo del formaggio

Ethirty schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Zo plofte die oude TRX van mij als als je het gas dicht draaide. :P

Gewoon gas op die lollie! :9
TRX w00t
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbikespecs.net/images/Yamaha/TRX_850_96/TRX_850_96_5.jpg

Wat mij betreft een cult fiets, het eerste antwoord van Japan op Ducati.
Een paar afleveringen van Motome terug hadden ze nog de yamaha tdm/trx motorclub, daar was een of andere rijschoolhouder die 3 van die TRXen had. 1 er van had meer dan 5ton gelopen.. _/-\o_
2 er van werden gebruikt als volg fiets voor tijdens de rijlessen.. :+
http://www.motojon.nl/motoren.html

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:33:
Alleen moet je er geen dagelijks verkeer op gaan willen rijden met hoe dat ding af gaat en alleen lekker loopt boven de 160. :+
Boven de 60 is goed te doen, harder is natuurlijk wel beter. Onder de 60 is het gewoon een rot motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:49:
[...]

TRX w00t
[afbeelding]

Een paar afleveringen van Motome terug hadden ze nog de yamaha tdm/trx motorclub, daar was een of andere rijschoolhouder die 3 van die TRXen had. 1 er van had meer dan 5ton gelopen.. _/-\o_
Klopt. En die van mij staat/stond daar in de buurt te koop. Veel lol met die fiets gehad, veel boze blikken ook van mensen die het herrie vonden. :+

Toch wel met een beetje pijn afscheid van moeten nemen, maar ik blijf voorlopig nog wel even trouw aan het merk en het blok, hoewel sterk gemoderniseerd. :9

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Dat van startspanning komt nog terug in een korte vid die ik aan het editen ben. :D

Afgelopen zondag samen met m'n 600RR vriend een beetje rondgetourd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDQZjXzzZqUXQL6S3jBaQznb/full.jpg

Was ontzettend druk op de Posbank, had het nog nooit zo druk meegemaakt, dat aan het einde van de dag de Posbank zelfs afgesloten was. Waren later die dag naar Rozendaal (ene kant van de Posbank) gereden om vanaf daar weer terug over de Posbank naar huis te rijden. Toen voor het avontuur langs de afzetting gereden om erachter te komen dat er bijna niemand meer was en we als een soort van Top Gear de Posbank over konden rijden. :+

Had ook nog een spannend momentje toen er een auto, van de tegengestelde richting, een parkeerplaats wou oprijden terwijl het toch echt rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang is in Nederland.

In eerste instantie zag ik de auto staan, gas was al los, maar zag ik hem toch de wielen iets draaien en in beweging komen. Toen vol in de ankers (valt in de video nog mee vergeleken met in het echt - achterwiel kwam volgens mij echt bijna van de grond) en er maar weer snel langs weg gereden. Gelukkig reed 'ie niet door want dan was het toch een klein gevalletje 'door de lucht' geweest.

Denk dat het de drukte/onoplettendheid van het verkeer/de automobilist is geweest gecombineerd met het feit dat ik vanachter de begroeiing vandaan kwam. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C1WuxHbRdFWSllZCOXuAoXAt/full.png

Video

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sr1mJRIeRYs&feature=youtu.be]

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 17-10-2016 21:32 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:03
Ik zal wel advocaat van de duivel spelen, maar als het zo druk is als jij hierboven beschrijft, dan zit het tempo er nog aardig in toch? Stel je staat daar als automobilist al 5 minuten in de rij, dan wil je ook de parkeerplaats op. Dan denk je, naar mezelf kijkend als koekblikker "Dat red ik. Owh kut, toch niet. Owh hij remt, dan wel. Nee hij remt niet door, @*%&@!, red het toch niet". Drukte en mensen met haast, nasty combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boven op de "Posbank" bij 't Restaurant.... Grappige is dat ik er maar één keer geweest ben en ook vanuit de richting van de auto (op 0:44) kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

TRX w00t
[afbeelding]

Awesome, dat is/was mijn instructeur. Geniale kerel, prachtige motor vooral leuk dat je vooraan rijdt, een lesser achter je met daarachter jon en je nog zijn uitlaten hoort brullen :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:44:
Ik zal wel advocaat van de duivel spelen, maar als het zo druk is als jij hierboven beschrijft, dan zit het tempo er nog aardig in toch? Stel je staat daar als automobilist al 5 minuten in de rij, dan wil je ook de parkeerplaats op. Dan denk je, naar mezelf kijkend als koekblikker "Dat red ik. Owh kut, toch niet. Owh hij remt, dan wel. Nee hij remt niet door, @*%&@!, red het toch niet". Drukte en mensen met haast, nasty combinatie ;)
Ik vind de snelheid ook wat hoog voor de omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DragonSlayer666 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:01:
[...]

Awesome, dat is/was mijn instructeur. Geniale kerel, prachtige motor vooral leuk dat je vooraan rijdt, een lesser achter je met daarachter jon en je nog zijn uitlaten hoort brullen :+
Een TRX beleef je maximaal, of je er nu op zit of in de buurt. :9

Krijg bijna spijt, ware het niet dat het mijn lijf gewoon zeer ging doen van het rijden. :/

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:44:
418O2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:12:
[...]

Ik vind de snelheid ook wat hoog voor de omstandigheden
Ja, na een heel stuk 30 te hebben gereden wouden we iets vlotter gaan. Misschien idd voor de omstandigheden wat te vlot. Ken de Posbank inmiddels wel goed dus dat zal er misschien ook wel aan bijgedragen hebben.

Dat is ook wel het allergevaarlijkste (naast de wielrenners) aan de Posbank op dit moment: de begroeiing.

Waarbij deze automobilist mij eigenlijk te laat opmerkte zijn er ook zat bochten waar je echt niet tot op het laatste moment kunt zien wat eraan komt of waar er vanwege het hoogte verschil gewoon een stuk grond tussen ligt. Mensen willen dan nog wel is te hard door die bochten gaan en als er dan net een ander hetzelfde doet van de andere kant... 8)7

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
caesar1000 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:31:
[...]

[...]

Ja, na een heel stuk 30 te hebben gereden wouden we iets vlotter gaan. Misschien idd voor de omstandigheden wat te vlot. Ken de Posbank inmiddels wel goed dus dat zal er misschien ook wel aan bijgedragen hebben.
Je kent het verkeer alleen niet. Ik vind het nogal een smalle weg met matig overzicht. Maar het kan zijn dat het beeld vertekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:29:
Dat van startspanning komt nog terug in een korte vid die ik aan het editen ben. :D

[afbeelding]

Was ontzettend druk op de Posbank, had het nog nooit zo druk meegemaakt, dat aan het einde van de dag de Posbank zelfs afgesloten was. Waren later die dag naar Rozendaal (ene kant van de Posbank) gereden om vanaf daar weer terug over de Posbank naar huis te rijden. Toen voor het avontuur langs de afzetting gereden om erachter te komen dat er bijna niemand meer was en we als een soort van Top Gear de Posbank over konden rijden. :+

Had ook nog een spannend momentje toen er een auto, van de tegengestelde richting, een parkeerplaats wou oprijden terwijl het toch echt rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang is in Nederland.

In eerste instantie zag ik de auto staan, gas was al los, maar zag ik hem toch de wielen iets draaien en in beweging komen. Toen vol in de ankers (valt in de video nog mee vergeleken met in het echt - achterwiel kwam volgens mij echt bijna van de grond) en er maar weer snel langs weg gereden. Gelukkig reed 'ie niet door want dan was het toch een klein gevalletje 'door de lucht' geweest.

Denk dat het de drukte/onoplettendheid van het verkeer/de automobilist is geweest gecombineerd met het feit dat ik vanachter de begroeiing vandaan kwam. :/

[afbeelding]

Video

[video]
Dat zijn altijd van die lekkere momenten ja... Ook op 80 wegen of 100 in Duitsland hebben mensen een handje daarvan. :X Daarom ook dat ik zo hamerde op het rijden en afstand houden. :+ Maar goed dit kun je bijna niet voorkomen, altijd hopen dat het goed gaat...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Posbank sla ik tegenwoordig meestal wel over. In het weekend veel te druk met wielrenners en auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

[...]

TRX w00t
[afbeelding]

Die staat op mijn shortlist voor motoren om mijn (toekomstige) garage te vullen :+
Ben nu aan het kijken voor een huis, met als 'moetje' een garage. En wil deze vullen met leuke (semi klassieke/cult) motoren die je nu voor weinig geld kan kopen, op het lijstje staan o.a. de TRX850 en de Suzuki TL1000R (of S, of alletwee :P) en een RD350LC

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:44

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

Video

[video]
Valt wel mee hoe close dat is toch? Daar had je eventueel ook nog makkelijk een noodstop kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Er zitten hier nog mensen met een Versys 650 (gen3) hé?
Ik begin meer en meer gek te komen van alle ratelgeluidjes die uit de kuip komen.
Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 19:53
Anoshky schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:07:
Er zitten hier nog mensen met een Versys 650 (gen3) hé?
Ik begin meer en meer gek te komen van alle ratelgeluidjes die uit de kuip komen.
Hebben jullie daar ook zo'n last van?
ratelgeluidjes? Enige wat ik soms hoor is mijn schijf slot wat ik handig onder het zadel verwerkt heb maar verder niets.Wanneer ervaar je het?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
aidanl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

ratelgeluidjes? Enige wat ik soms hoor is mijn schijf slot wat ik handig onder het zadel verwerkt heb maar verder niets.Wanneer ervaar je het?
tussen 4000 en 5000 toeren ratelen mijn handkappen, dat ga ik denk ik wel zelf kunnen oplossen door wat dingen tussen de beugels en de kappen zelf te steken, moet ik eens naar kijken.
Maar de laatste weken begint er iets in de fairing vooraan hard te ratelen.
Ik heb het vooral als ik stil sta met koppeling ingedrukt in eerste versnelling.
Het gekke is, als ik mijn voorrem helemaal dicht trek, dan stop het ratelen.

En sinds deze morgen ook ergens in de fairing vooraan een ratel tussen 4000 en 5000 toeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoshky op 18-10-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dan zou ik het bij de remklauw zoeken :+

Kansloos slecht gelezen van mijn kant :F
Toch niet...

[ Voor 56% gewijzigd door lolgast op 18-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een photoshop die het uiterlijk van de nieuwe Yamaha MT-07 Tenere voorspelt. Basis is de MT07 en de Tracer 700.

Volgens de geruchten:
- 21 inch voorwiel en vergrote veerwegen voor off-road capaciteit
- Versterkst achterframe voor koffers/bagage/passagier
- Gewicht rond de 200 KG. Zeer licht voor een adventure bike, als je beseft dat bijna alle serieuze adventure bikes rond de 235-260 kg wegen.
- Ongeveer 70 PK, vergelijkbaar met tracer/mt07
- 20 liter tank (3 meer dan tracer). Icm met zuinige blok zou je dan een tankrange van 400-450 km hebben
- Prijs zou EUR 2,000 hoger worden dan MT-07. Volgens mij kost deze nieuw EUR 7,200. Dus EUR 9,200.

Ik ben enthousiast
Op de Eicma wordt hij vermoedelijk onthuldt. Hopelijk wordt de final versie beetje fijn voor het oog ;).

Afbeeldingslocatie: https://i86.servimg.com/u/f86/16/45/95/09/image111.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vraaagggje. GPS tracker op je fiets als hulpmiddel in geval van gepikt. Kan dat en werkt dat goed?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:47:
Vraaagggje. GPS tracker op je fiets als hulpmiddel in geval van gepikt. Kan dat en werkt dat goed?
Een beetje dief zal ook wel een GPS jammer hebben. Of het moet toevallig een gelegenheidsdief zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nee, is te jammen met een apparaat van €100 of een busje met een Faraday kooi.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dat kan allemaal idd .maar hoeveel boeven houden daar echt rekening mee? De mijne staat in de terreinbeheerder z'n werkplek zodat er dagelijks controle is op komen en gaan van volk en alle hekken ertussen maken dat 'ie er niet zomaar uitgesleept kan worden. Tich wil de verzekering dat ik wat meer doe want ik heb de dagwaarde nu hoger dan de catalogus gekregen :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Anoshky schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

tussen 4000 en 5000 toeren ratelen mijn handkappen, dat ga ik denk ik wel zelf kunnen oplossen door wat dingen tussen de beugels en de kappen zelf te steken, moet ik eens naar kijken.
Maar de laatste weken begint er iets in de fairing vooraan hard te ratelen.
Ik heb het vooral als ik stil sta met koppeling ingedrukt in eerste versnelling.
Het gekke is, als ik mijn voorrem helemaal dicht trek, dan stop het ratelen.

En sinds deze morgen ook ergens in de fairing vooraan een ratel tussen 4000 en 5000 toeren.
Heb geen handkappen op mijn Versys zitten, maar inderdaad een stukje rubber oid om de vibraties weg te halen kan schelen. Geen idee wat de vibraties aan de fairing kan veroorzaken. Je kan controleren of alle kuip delen goed vast zitten, niet dat er ergens iets los begint te raken. Zoals je het beschrijft wordt het veroorzaakt door een bepaalde frequentie aan vibraties door de fiets heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Schuberth heeft onlangs de C4 aangekondigd als opvolger van de C3:

https://www.schuberth.com...otorbikes/helmets/c4.html

Grootste aandachtspunten:
- Minder groot
- breeder vizier, dus meer zicht
- ingebouwde speaker/microfoon
- Stiller
- Comfortabeler

Hoop alleen dat ze hem ook eens waterdicht hebben gemaakt.

Die ingbouwde speaker en microfoon leek me in eerste instantie een voordeel, maar die blijkt alleen compatible te zijn met hun Eigen Bluetooth setje.
Laat ik nu net een hekel hebben aan Bluetooth voor dit soort verbindingen. Heb dus een hard-wired intercom op m'n motor. Ben benieuwd hoe we dat weer eens aan elkaar gaan knutselen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:55:
dat kan allemaal idd .maar hoeveel boeven houden daar echt rekening mee? De mijne staat in de terreinbeheerder z'n werkplek zodat er dagelijks controle is op komen en gaan van volk en alle hekken ertussen maken dat 'ie er niet zomaar uitgesleept kan worden. Tich wil de verzekering dat ik wat meer doe want ik heb de dagwaarde nu hoger dan de catalogus gekregen :)
Een goede monteur heeft goed gereedschap, een goede dief heeft goed gereedschap. Ga daar maar vanuit. Waarom denk je dat al die Audi's/Volkswagens/Porsches op straat worden gestript zonder ook maar een bliepje van het alarm. Die gasten kennen die auto's beter dan de garage en datzelfde geldt voor de mannen die jouw motor eventueel willen meenemen.

Ik grapte van de week dat ik zit te twijfelen om de deur waarachter mijn motor staat niet meer op slot te zetten zodat ze die in ieder geval heel houden, maar in elke grap zit een kern van waarheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ja eh, ik moet iets hea. Verzekering wil dat ik wat meer installeer.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:02:
Als de verzekering er dan ook zelf voor zou betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Waarschijnlijk zal dat gecertificeerd moeten zijn, dus dan kom je al gauw bij een goedgekeurd alarm uit. Dat plus een ART4/5 slot zijn bij mijn weten de enige geaccepteerde beveiligingen (en je startonderbreker eventueel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:02:
Gok dat het een dief niet veel lastiger gaat maken, maar als de verzekering nu moeilijk doet en na het installeren van zo'n tracker niet meer zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Secsytime schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Valt wel mee hoe close dat is toch? Daar had je eventueel ook nog makkelijk een noodstop kunnen doen..
Moeilijke aan deze situatie was dat, zoals lolgast al beschreef, de auto twijfelde. Toen ik kwam aanrijden stond ie nog stil, maar begon gelijk daarna beweging in te komen om daarna weer te stoppen. Daardoor is het ook moeilijk om nog op een tijd een noodstop te maken aangezien het gat heel snel veel kleiner wordt.
418O2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:38:
[...]

Je kent het verkeer alleen niet. Ik vind het nogal een smalle weg met matig overzicht. Maar het kan zijn dat het beeld vertekend
Vandaar ook het uitkijken bij bochten zonder overzicht. Zit er zo 1 aan jouw kant. O-)
joshje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:07:
Posbank sla ik tegenwoordig meestal wel over. In het weekend veel te druk met wielrenners en auto's.
Las vandaag dat afgelopen zondag misschien wel de drukste dag op de Posbank ooit was. Vanwege de drukte werd de Posbank dus zelfs afgesloten.

Ik zou als je een keer rustig daar wilt rijden op zaterdag na 18:00 gaan (in de zomer) natuurlijk lastig als je helemaal aan de andere kant woont, maar dan is het in het weekend relatief gezien rustig. Natuurlijk kun je ook gewoon ontzettend vroeg opstaan. ;)

Denk zelf dat je ook vooral pret op de Posbank kunt hebben als je eenmaal de bochten enz. allemaal kent. Anders wordt je door de begroeiing en scherpe haarspeldbochten wel gedwongen om heel rustig aan te rijden. Je weet niet wat er gaat komen. (naast het feit dat het uitzicht natuurlijk ook heel mooi is :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
caesar1000 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:40:

Las vandaag dat afgelopen zondag misschien wel de drukste dag op de Posbank ooit was. Vanwege de drukte werd de Posbank dus zelfs afgesloten.

Ik zou als je een keer rustig daar wilt rijden op zaterdag na 18:00 gaan (in de zomer) natuurlijk lastig als je helemaal aan de andere kant woont, maar dan is het in het weekend relatief gezien rustig. Natuurlijk kun je ook gewoon ontzettend vroeg opstaan. ;)

Denk zelf dat je ook vooral pret op de Posbank kunt hebben als je eenmaal de bochten enz. allemaal kent. Anders wordt je door de begroeiing en scherpe haarspeldbochten wel gedwongen om heel rustig aan te rijden. Je weet niet wat er gaat komen. (naast het feit dat het uitzicht natuurlijk ook heel mooi is :*) )
Bochten kan ik ondertussen wel dromen daar :+ Tegenwoordig sla ik de Posbank liever over in het weekend. Kan de weg langs Terlet, Deelen, Hoenderloo en Beekbergen aanraden stuk rustiger!
En sinds ik in Oostenrijk met de motor ben geweest wil is Nederland eigenlijk doodsaai :'(

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/g6_JQp6oedMYhQ4QlLXvkUFqxcpL74sRY-h6mZtKFw94cHaw8uaiUhwVVJFTKrX8NRmH3ipiK0Fukr8faE7i6u7O1p6X2yC-6GBQ7fku7B-0L3KFIcGlQdV0PfvwQlV8Q1SvwXzvMTnl59HdiuyQfkXcJk7x2E53cm6ohZnXOLvC5_z13-uotf8cDMSNq2eEZ5dD62zxM0jfTRrtXvxqvjbiHgHq-svkMimUhdLvploT1y_rfOK6A6erfetFn_WrDFumjENN-9qY1q7DFV07gISTNrfni8zvPO5h-x-0NaJ9C7zwUnaSYALxWWr0hp8FlTT03QTu97CtlE5GvAiHB7BB3xznJW2oINwOKelOnvc_DCxEmGuGTEA9eQhSlkFBVImDfATnZCP9zcH1RvHa9-yzzYSOlCPvnolbr07a5NXFAfpJwlOT-q6WFV8rm8EtDJ8aAqTUbOnEcCW9Ean4HJvkaNw7I0Jpf0RYtbs6OSoIsC40QzEmZpcngz53QhWefOsSrngOOp3_gUr5FUu2NYLGOPVBwUrixA-xKiatsHebuvYoIkLR6VARnrvug_0-xutWA54zY6CP2p6CuKM1_IFMARa7JxnT_XjV38j4EGqXL8_W=w970-h728-no

[ Voor 23% gewijzigd door joshje op 18-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:40:

Daarom rij ik in de zomer bijna altijd in de avond. Als het tot een uur of 22:00 licht is en de temp overdag 25+ is kan je in de avond echt heerlijk rijden. De temp is dan perfect, helemaal als het overdag 30 graden is geweest en er is bijna niemand op de weg.

Niet alleen op de Posbank maar ook op de dijken kan je overdag niet lekker rijden. De dijk zit dan ook helemaal vol met fietsers en wandelaars. Ga je na 19:00 rijden heb je de Posbank en de dijken helemaal voor je alleen.

Een paar weken terug kwam ik rond 19:00 op de Posbank en was er helemaal niemand op het paviljoen. Het was er compleet stil en er was niet 1 auto, wielrenner of wandelaar te zien. Zeker in het weekend met mooi weer kom ik niet op de Posbank. Het is dan toch filerijden en lekker door de bocht gaan is zelfs als het rustig is soms al link, als het druk is heeft het totaal geen zin om daar te komen.

Als ik het filmpje zo zie heb ik het idee dat ie je wel zag en stil bleef staan. Toch niet leuk om de bocht door te komen en te zien dat iemand op jouw rijbaan gaat komen bij afslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

Bochten kan ik ondertussen wel dromen daar :+ Tegenwoordig sla ik de Posbank liever over in het weekend. Kan de weg langs Terlet, Deelen, Hoenderloo en Beekbergen aanraden stuk rustiger!
En sinds ik in Oostenrijk met de motor ben geweest wil is Nederland eigenlijk doodsaai :'(

[...]
Nee, okay. Is ook niet het meest relaxed stuk om te rijden. Dat is wel waar. :+

Wij gaan vooral in de hoek van Zelhem (maar zal zeker eens de voorgestelde route checken). Meestal niet al te druk en genoeg lange snelle bochten. Pilatus en Dragonslayer666 hebben het ook een keer mogen meemaken. :P

Wat betreft Oostenrijk misschien volgend jaar weer naar Wenen, maar dan MET de motor. :)
De wegen daar zijn perfect en ze hebben net bij heel veel vangrails 'motorcycle ready' gemaakt.
Schaaf rijdt ook in die omgeving dus dan heb je een beetje een idee. :9

PilatuS schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Daarom rij ik in de zomer bijna altijd in de avond. Als het tot een uur of 22:00 licht is en de temp overdag 25+ is kan je in de avond echt heerlijk rijden. De temp is dan perfect, helemaal als het overdag 30 graden is geweest en er is bijna niemand op de weg.

Niet alleen op de Posbank maar ook op de dijken kan je overdag niet lekker rijden. De dijk zit dan ook helemaal vol met fietsers en wandelaars. Ga je na 19:00 rijden heb je de Posbank en de dijken helemaal voor je alleen.

Een paar weken terug kwam ik rond 19:00 op de Posbank en was er helemaal niemand op het paviljoen. Het was er compleet stil en er was niet 1 auto, wielrenner of wandelaar te zien. Zeker in het weekend met mooi weer kom ik niet op de Posbank. Het is dan toch filerijden en lekker door de bocht gaan is zelfs als het rustig is soms al link, als het druk is heeft het totaal geen zin om daar te komen.

Als ik het filmpje zo zie heb ik het idee dat ie je wel zag en stil bleef staan. Toch niet leuk om de bocht door te komen en te zien dat iemand op jouw rijbaan gaat komen bij afslaan.
Dat is misschien ook wel het grootste voordeel van die provinciale wegen bij Zelhem. Daar heb je in ieder geval geen last van fietsers of wandelaars. ;)

Als je goed kijkt in de video zie je dat de voorwielen draaien richting de parkeerplaats om daarna weer terug te draaien. De auto beweegt een klein beetje. Natuurlijk niet veel, maar dat is ook weer logisch want ja... dan zou remmen de enige mogelijkheid zijn geweest. Hij had nog geen meter verder moeten rijden of het was niet zo goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Posbank is saai, zeker met een supersport heb je er eigenlijk weinig te zoeken :P
Beter op een zomeravond in Arnhem te dijk op richting Utrecht/Vianen, en weer terug

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:43:
Posbank is saai, zeker met een supersport heb je er eigenlijk weinig te zoeken :P
Beter op een zomeravond in Arnhem te dijk op richting Utrecht/Vianen, en weer terug
Voor mij is eerst over de Posbank ideaal om de motor lekker warm te rijden voordat ik de dijk op ga. Opzich kan je nog best lekker bochten pakken op de Posbank, je ziet alleen niets daar. Met goed overzicht zou je daar best lekker kunnen rijden, maar omdat je weinig ziet kan je er niet rijden zoals je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

-tom-562 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:43:
Daarvoor heb je nou een Duke. :*)

En inderdaad zoals Pilatus aangeeft. Wel perfect voor opwarmen. Wij moesten zondag even in de buurt van de Posbank blijven omdat we daar afgesproken hadden. Anders waren we ook niet daar gaan rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Heb handvatverwarming besteld bij Bolski (nee is geen reclame) en ze zijn daar wel heel lollig met de verpakking omgegaan:
Handvatverwarming

Volgens mij houden ze van Angry Birds ijsjes bij de VrijMiBo of iets dergelijks :+

Dit weekend in ieder geval knutselen geblazen dus. Heb vrij weinig kennis over electro van de motor, dus waarschijnlijk zal ik hier om hulp komen schreeuwen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:16

Youk

Volvo For Life

Nog maar eens even over banden. Heb op mijn VFR 800 (2001) nu Michelin Pilot Road 4 banden zitten waar ik zeer tevreden van ben. De voorband is aan vervanging toe en er komt terug een PR4 op. Enkel heb je daar nog de keuze voor de gewone of de GT. Normaal gezien is de GT voor de zwaardere toermachines. Deze kom ik echter regelmatig tegen net een tikje goedkoper dan de gewone.

Zou ik op mijn VFR een verschil merken tussen de gewone versie of de GT? Hoe zit het met het volgende:
  • Rijeigenschappen: hoe verhouden deze zich ten opzichte van elkaar, ik dacht dat de GT een sterkere wangen heeft, dus minder "buigbaar", welke invloed heeft dit
  • Zit er verschil in het aantal kilometers wat je ermee kan rijden, ik ga er vanuit dat het loopvlak hetzelfde is dus dan zou hier geen verschil in mogen zijn
  • Iemand soms al ervaring met beide banden?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Damn, die camera geeft een vet effect!

Mijn Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:04

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:13:
Heb handvatverwarming besteld bij Bolski (nee is geen reclame) en ze zijn daar wel heel lollig met de verpakking omgegaan:
[afbeelding]

Volgens mij houden ze van Angry Birds ijsjes bij de VrijMiBo of iets dergelijks :+

Dit weekend in ieder geval knutselen geblazen dus. Heb vrij weinig kennis over electro van de motor, dus waarschijnlijk zal ik hier om hulp komen schreeuwen.
Doos terugsturen met een klein varkensknuffeltje er in 8)

Afbeeldingslocatie: http://gadgetsin.com/uploads/2010/12/angry_birds_green_pig_plush_toys_1.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Requiem19 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:55:
Een photoshop die het uiterlijk van de nieuwe Yamaha MT-07 Tenere voorspelt. Basis is de MT07 en de Tracer 700.

Volgens de geruchten:
- Gewicht rond de 200 KG. Zeer licht voor een adventure bike, als je beseft dat bijna alle serieuze adventure bikes rond de 235-260 kg wegen.
- 20 liter tank (3 meer dan tracer). Icm met zuinige blok zou je dan een tankrange van 400-450 km hebben
- Prijs zou EUR 2,000 hoger worden dan MT-07. Volgens mij kost deze nieuw EUR 7,200. Dus EUR 9,200.

Ik ben enthousiast
Op de Eicma wordt hij vermoedelijk onthuldt. Hopelijk wordt de final versie beetje fijn voor het oog ;).

[afbeelding]
Hier ga ik op proefrijden. Ik zat al met een schuin oog naar de super tenere en vergelijkbaar te kijken, maar die is zwaar en duur. Deze is nieuw nog goedkoper. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

bakvis schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Damn, die camera geeft een vet effect!
Ja, een suction cup mount + gimbal + GoPro levert hele mooie beelden op. Erg stabiel en daardoor duidelijk. Las wel in de beschrijving dat het niet helemaal goed afgelopen is met die setup. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Requiem19 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:55:

Volgens de geruchten:

Ik ben enthousiast

[afbeelding]
Ben benieuwd of het ze gaat lukken met die prijs. De Tracer zou ook goedkoper worden dan de Versys. En dat is hij ook in heel Europa, behalve bij ons waar die €1000 duurder is.

Ik gok op een prijs rond de 10k, misschien wel 11.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Youk schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:19:
Nog maar eens even over banden. Heb op mijn VFR 800 (2001) nu Michelin Pilot Road 4 banden zitten waar ik zeer tevreden van ben. De voorband is aan vervanging toe en er komt terug een PR4 op. Enkel heb je daar nog de keuze voor de gewone of de GT. Normaal gezien is de GT voor de zwaardere toermachines. Deze kom ik echter regelmatig tegen net een tikje goedkoper dan de gewone.

Zou ik op mijn VFR een verschil merken tussen de gewone versie of de GT? Hoe zit het met het volgende:
  • Rijeigenschappen: hoe verhouden deze zich ten opzichte van elkaar, ik dacht dat de GT een sterkere wangen heeft, dus minder "buigbaar", welke invloed heeft dit
  • Zit er verschil in het aantal kilometers wat je ermee kan rijden, ik ga er vanuit dat het loopvlak hetzelfde is dus dan zou hier geen verschil in mogen zijn
Op m'n CB1300 beide versies gehad, ik merk het verschil niet, ben ik te lomp voor denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Maegrim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:53:
[...]

Op m'n CB1300 beide versies gehad, ik merk het verschil niet, ben ik te lomp voor denk ik :+
Lijkt mij toch dat je met het gewicht van de CB1300 wel graag de GT-versie wil. Ik denk ook dat dat mijn volgende band wordt met de gsx1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit voorjaar is van m'n achttien jaar oude Fazer 600 de voorvork gereviseerd en de voorband vervangen, wat me zo'n 800 euro koste.

Nu is er dus weer een keerring lek en zijn ketting, tandwielen en achterband aan vervanging toe, wat me weer zo'n 700 euro gaat kosten.

Ik kan het ding in plaats van laten onderhouden ook verkopen en proberen voor zo'n 2000 euro wat nieuws te kopen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:05
Voor de mensen die WW rijden. Hoop dat jullie waterproof kleding hebben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Youk schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:19:

Kijk een op http://www.vfroc.nl/forum...35&view=&hl=&fromsearch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
CodeCaster schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:42:
Dit voorjaar is van m'n achttien jaar oude Fazer 600 de voorvork gereviseerd en de voorband vervangen, wat me zo'n 800 euro koste.

Nu is er dus weer een keerring lek en zijn ketting, tandwielen en achterband aan vervanging toe, wat me weer zo'n 700 euro gaat kosten.

Ik kan het ding in plaats van laten onderhouden ook verkopen en proberen voor zo'n 2000 euro wat nieuws te kopen...
En dan zit je weer met een onbekende onderhoudshistorie. Ik zou die voorvork toch voor garantie aandragen en de tandwielen en ketting lekker zelf vervangen. Ben je voor 250 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
MikeyMan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:08:
[...]

En dan zit je weer met een onbekende onderhoudshistorie. Ik zou die voorvork toch voor garantie aandragen en de tandwielen en ketting lekker zelf vervangen. Ben je voor 250 klaar.
Dit inderdaad. Binnen een jaar een lekke keerring na een revisie lijkt me niet de bedoeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ari Gold schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:06:
Dank :+ kon gelukkig redelijk tussen de buien door de weg op. Moet alleen rond 12 uur van Rotterdam naar Den Haag rijden, precies als er redelijk wat regen voorspeld is.

Ach het is ook goede ervaring. Merk dat in regen rijden / nat weg dek steeds beter gaat. Zit niet meer als een stijve hark op de motor zodra er een beetje regen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Tja. Ik hoop maar dat het beetje droog blijft als ik daalijk moet gaan lessen :P.
Zoals ik toen met me autorijbewijs ook al gezegd had, een lesje in de regen Is alleen maar goed.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik ben vandaag lekker met de auto gegaan, deze zaterdag hopelijk een nieuw motorpak wat waterdicht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:15
Mn textiel pak hield net aan qua regen. Meest nat geworden met stilstaan voor stoplicht en spoorwegovergang. :/ Ik had met de auto kunnen gaan maar vind motor rijden te leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MikeyMan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:08:
[...]

En dan zit je weer met een onbekende onderhoudshistorie.
Ja, dat is wel een beetje het punt als je een oud beestje koopt. Ik ben er dan ook nog niet helemaal uit.
Ik zou die voorvork toch voor garantie aandragen en de tandwielen en ketting lekker zelf vervangen. Ben je voor 250 klaar.
lolgast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Dit inderdaad. Binnen een jaar een lekke keerring na een revisie lijkt me niet de bedoeling :X
Ik ga inderdaad nog wel om coulance vragen, het is dan wel al een half jaar geleden, maar zo snel moet een keerring er gewoon niet mee kappen.

Ik heb geen gereedschap en geen ruimte (en geen vrienden die dat wel hebben), dus zelf repareren is uitgesloten. Volgend jaar ga ik een schuur bouwen in m'n tuin en de poort verbreden, zodat ik de motor droog kan stallen en zelf klein onderhoud kan uitvoeren... Op de parkeerplaats is dat echt geen pretje.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Lastige klussen is inderdaad niks op de parkeerplaats. Maar ketting en tandwielen is een kwartiertje klussen. Vaak kun je de Pons wel huren bij de lokale motorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

charrel

Cortisol4life..

CodeCaster schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:42:

Kettingset is rond de 114€
keerring kost 15 €
achterbandje 115-135€ + 20€ omleggen
En 2u werk en even heen en weer rijden met je losse wiel.

Ik doe het voor 650€ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Da's een fikse besparing zeg, ik zou het wel weten als ik CodeCaster was! :o

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Alles aardig droog gehouden, helaas stond er al wel snel een laagje water in mijn schoenen :'(

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
thijsco19 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:18:
Tja. Ik hoop maar dat het beetje droog blijft als ik daalijk moet gaan lessen :P.
Zoals ik toen met me autorijbewijs ook al gezegd had, een lesje in de regen Is alleen maar goed.
Ik moet vanmiddag ook weer lessen. Houd buienradar al wel in de gaten. Die voorspelt dat het rond 5en droog is. *Fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M'n nieuwe pak is inderdaad fraai waterdicht! Alleen bij de kraag een beetje "lekkage" doordat m'n balaklava 't vocht transporteerde :P

Meer last van matig zicht bij enorme spray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tijdens rijlessen nooit echt forse regen gehad dus was voor mij wel even wennen.

Zag gisteren tot mijn grote verbazing een S1000RR door de regen rijden. Moest wel even voor de zekerheid 2 keer kijken. :P

Moet zeggen dat het verder wel goed ging. Extra uitkijken bij de rotondes en belijning maar voor de rest wel gewoon prima rijden. Had niet het gevoel dat mijn banden 'all of the place' waren. En dat met banden die er al sinds de eerste eigenaar opzitten... :+

Morgenavond even naar Termaat voor een waterdichte jas ipv mijn leren jack en nog even die handschoenen bestellen en dan helemaal klaar voor komende buien. :>
Osiris schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Ja, ik had zelf ook enorm veel last van de spray van de auto's en vrachtwagens op de stukken 80. Gelukkig hebben de auto's verlichting want anders was het echt niet te doen. Op zulke momenten zouden handschoenen met zo'n wipe stukje wel handig zijn.

Om ook even in te haken op het 'dure reparaties' onderwerp:

Heb sinds de dyno run een 3-tal weken terug last van een koelvloeistof lek waar de slang het motorblok ingaat. Heb JTX Racing en Vos Oss al gecontacteerd en zij hadden het beide over een kapotte koppakking of voetpakking. Heb zelf op de Intermot ontdekt dat KTM bij de nieuwe Duke 125's de aansluiting op het motorblok iets veranderd heeft.

Bij JTX hadden ze het over een kostenplaatje van €250 waarbij dat bij Vos Oss zelfs €500 was. En dat voor een motor met net 11.500 km op de teller. :'( :'(

Lekkende koelvloeistof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xEGVLl7PUv45TtxZ7DpvliFe/full.jpg

De koelvloeistof slang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Nutz6lFZldjc5brcaUm6cuL/full.jpg

Plaats van het lek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y1KoVu1Mx82C6vXEv6zOjyQp/full.jpg

Koelsysteem onderdelen. Misschien nummertje 35?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u7AXFd9HZ6nsCWamuo4RG2yg/full.png

Nieuwe KTM Duke 125 koelvloeistof connectie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gqI4WBXEppIGvGb8G5uT9H64/full.jpg

Iemand verder nog een idee? Vriend van me bood aan om voor €150 het te vervangen, maar weet niet of dit wel zo 123 'even' te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Ja, ik had zelf ook enorm veel last van de spray van de auto's en vrachtwagens op de stukken 80. Gelukkig hebben de auto's verlichting want anders was het echt niet te doen. Op zulke momenten zouden handschoenen met zo'n wipe stukje wel handig zijn.
Kijk asjeblieft uit met die aanname! Niet elke autobestuurder is even capabel om hun lichten aan te zetten. Er rijden in het pikkedonker al voldoende mensen zonder licht, en overdag in de regen 'zie ik echt wel genoeg' enzo. Je zou niet de eerste zijn die een grijze auto in de spray kwijtraakt zegmaar ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Kijk asjeblieft uit met die aanname! Niet elke autobestuurder is even capabel om hun lichten aan te zetten. Er rijden in het pikkedonker al voldoende mensen zonder licht, en overdag in de regen 'zie ik echt wel genoeg' enzo. Je zou niet de eerste zijn die een grijze auto in de spray kwijtraakt zegmaar ;)
Precies! Vanochtend om 7.15 (erg donker nog) reed er een donkerblauwe Ford zonder verlichting op de A4. Het kostte heel wat signalen van heel wat weggebruikers om eindelijk die lichten aan te krijgen. |:(

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Osiris schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

M'n nieuwe pak is inderdaad fraai waterdicht! Alleen bij de kraag een beetje "lekkage" doordat m'n balaklava 't vocht transporteerde :P

Daar heb je dan die helm met ruitenwisser voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

Tijdens rijlessen nooit echt forse regen gehad dus was voor mij wel even wennen.

Zag gisteren tot mijn grote verbazing een S1000RR door de regen rijden. Moest wel even voor de zekerheid 2 keer kijken. :P

knip
S1000RR heeft Rain mode, dus prima geschikt voor in de regen. :+
Standaard banden zijn wel redelijk ruk, nogal weinig profiel groeven, of die knakker heeft sporttour eronder liggen, dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Ik reed gisteren vanuit Arnhem terug naar "Het Zonnige Zuiden" over de A50 en had de laagstaande zon dus récht in m'n gezicht terwijl 't ook nog regende én 't gedeelte waar ik reed vrij donker was. Als je dan ziet dat er nog mensen met alléén de DRL ingeschakeld rijden ...... 8)7

Auto's met een automatische lichtsensor zien in dat soort omstandigheden, net als met mist, gewoon niet dat 't beter is om de volledige verlichting in te schakelen. Peugeot's zijn tijdens dat soort omstandigheden helemaal een drama, bij Peugeot wordt de dashboard verlichting al ingeschakeld tijdens het rijden met alléén DRL dus de bestuurder valt het dan amper/niet op dat er aan de buitenzijde van z'n auto amper iets brand. Zelf in de nacht is het bij die auto's heel gemakkelijk om de verlichting te vergeten als je de lichtschakelaar op "0" zet (en niet op "auto" laat staan). De DRL aan de voorkant geeft voldoende zicht voor normaal rijden als je op een weg rijd met voldoende lantaarnpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Auto's met een automatische lichtsensor zien in dat soort omstandigheden, net als met mist, gewoon niet dat 't beter is om de volledige verlichting in te schakelen.
Als mijn regensensor nog maar één druppeltje regen spot, dan gaan mijn lichten al aan :-)
Daar kun je wel de gevoeligheid van instellen en staat bij mij op het meest gevoelige.

Nuja, voertuigen en lichten, het is en zal vreselijk blijven denk ik.

Vanmorgen weer een fietser bijna omver gekegeld:
Weg zonder fietspad en zonder verlichting, fietser volledig in het zwart, zonder licht of reflectoren op zijn fiets.
Je zag hem echt pas op het allerlaatste moment. Zo'n mensen hebben toch gewoon een doodswens.
Vaak zijn het dan nog kinderen ook, die ouders daarvan mogen ze van mij voor de rechter slepen.

Of auto's met maar één (goed) werkend licht.

Of motoren/scooters met grootlicht die je compleet verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Ik reed gisteren vanuit Arnhem terug naar "Het Zonnige Zuiden" over de A50 en had de laagstaande zon dus récht in m'n gezicht terwijl 't ook nog regende én 't gedeelte waar ik reed vrij donker was. Als je dan ziet dat er nog mensen met alléén de DRL ingeschakeld rijden ...... 8)7

Auto's met een automatische lichtsensor zien in dat soort omstandigheden, net als met mist, gewoon niet dat 't beter is om de volledige verlichting in te schakelen. Peugeot's zijn tijdens dat soort omstandigheden helemaal een drama, bij Peugeot wordt de dashboard verlichting al ingeschakeld tijdens het rijden met alléén DRL dus de bestuurder valt het dan amper/niet op dat er aan de buitenzijde van z'n auto amper iets brand. Zelf in de nacht is het bij die auto's heel gemakkelijk om de verlichting te vergeten als je de lichtschakelaar op "0" zet (en niet op "auto" laat staan). De DRL aan de voorkant geeft voldoende zicht voor normaal rijden als je op een weg rijd met voldoende lantaarnpalen.
Ik rijd zelf een 208 en zodra er maar 1 druppel valt worden mijn lampen ingeschakeld :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik raak de knop van de verlichting niet eens aan, auto aan is licht aan. Op de motor kan ik niet kiezen, die heeft geen lichtschakelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Toen ik nog auto reed altijd dimlicht aangehad ongeacht de situatie, dat is gewoon het beste voor de zichtbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Wat een voorbeeldige chauffeurs hier! :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

tdw schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Da's een fikse besparing zeg, ik zou het wel weten als ik CodeCaster was! :o
Haha, als ie in de buurt woont zou ik hem helpen. Meer voor het idee dat de kosten zo wel meevallen als je het zelf doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Haha, als ie in de buurt woont zou ik hem helpen. Meer voor het idee dat de kosten zo wel meevallen als je het zelf doet. ;)
Die kering welke onlangs geplaatst is zal écht niet zomaar zo snel stuque zijn gegaan. Plaats een nieuwe kering á €15,- en over een paar maanden mag je wéér aan de gang (onder "garantie").

Misschien beter om éérst even te onderzoeken waardoor die kering stuque is gegaan (pitting in de vorkpoot?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Mijn Golf zet automatisch de dashboardverlichting aan als het donkerder is, en daarna pas de koplampen. Het is inderdaad een ramp dat mensen de koplampen niet aanzetten. Tegenwoordig zie je ook teveel mensen die zelfs in de mist niet hun verlichting inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Uiteraard, voor hetzelfde geld zit er alleen vuil onder de stofkap/ tussen de keerring. Voorvork kan ook aangetast zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:33:
Mijn Golf zet automatisch de dashboardverlichting aan als het donkerder is, en daarna pas de koplampen. Het is inderdaad een ramp dat mensen de koplampen niet aanzetten. Tegenwoordig zie je ook teveel mensen die zelfs in de mist niet hun verlichting inschakelen.
Ik rijdt met een Golf VII GTD met XENON plus en LED (DRL + Achterlichten). Mijn Dashboardverlichting gaat écht pas branden als de koplampen + achterlichten ingeschakeld worden. De schakelaar staat uiteraard op "Auto" en het "groene" ledje bij die schakelaar wordt op dat moment ook pas actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Die kering welke onlangs geplaatst is zal écht niet zomaar zo snel stuque zijn gegaan. Plaats een nieuwe kering á €15,- en over een paar maanden mag je wéér aan de gang (onder "garantie").

Misschien beter om éérst even te onderzoeken waardoor die kering stuque is gegaan (pitting in de vorkpoot?).
Sorry voor de vraag, maar waarom schrijf je "stuque" en niet "stuk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Sorry voor de vraag, maar waarom schrijf je "stuque" en niet "stuk"?
Onhebbelijke eigenschap van me... Én: Gewoon omdat 't kán :9

Tweakers gewoonte van "tig" jaar geleden.... Net zoals dat een topic een topique is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Onhebbelijke eigenschap van me... Én: Gewoon omdat 't kán :9

Tweakers gewoonte van "tig" jaar geleden.... Net zoals dat een topic een topique is.
Dat zal dan iets "hollands" zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
kazzzdafke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Dat zal dan iets "hollands" zijn :p
Meer "GoT is paars!!" denk ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Ik rijdt met een Golf VII GTD met XENON plus en LED (DRL + Achterlichten). Mijn Dashboardverlichting gaat écht pas branden als de koplampen + achterlichten ingeschakeld worden. De schakelaar staat uiteraard op "Auto" en het "groene" ledje bij die schakelaar wordt op dat moment ook pas actief.
Ik heb dat in mijn Skoda exact hetzelfde, maar er zijn toch echt situaties waarbij ik er voor kies de verlichting van auto naar aan te zetten. Helaas rijden de meeste koekblikkers zonder enige vorm van bewustzijn rond en dat kan voor medeweggebruikers hele gevaarlijke situaties opleveren.

Ben wel van mening dat dat groene lampje beter op zijn plaats was geweest in het tellerhuis dan verstopt achter je linkerhand. 8)7
Om ook even in te haken op het 'dure reparaties' onderwerp:

Heb sinds de dyno run een 3-tal weken terug last van een koelvloeistof lek waar de slang het motorblok ingaat. Heb JTX Racing en Vos Oss al gecontacteerd en zij hadden het beide over een kapotte koppakking of voetpakking. Heb zelf op de Intermot ontdekt dat KTM bij de nieuwe Duke 125's de aansluiting op het motorblok iets veranderd heeft.

Bij JTX hadden ze het over een kostenplaatje van €250 waarbij dat bij Vos Oss zelfs €500 was. En dat voor een motor met net 11.500 km op de teller. :'( :'(

<knip>

Iemand verder nog een idee? Vriend van me bood aan om voor €150 het te vervangen, maar weet niet of dit wel zo 123 'even' te doen is.
Is dat geen garantiegevalletje bij de dealer? Of is de fiets inmiddels te oud/aangepast? Wellicht is er een terugroepactie of een verbeterd klemmetje oid wat het simpel verhelpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 19-10-2016 18:41 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

food for thought for the newbies?

heeft wel een leuk joeptjoep kanaal, heeft alleen wel net een kneiter hard ongeluk achter de rug, dus zal niet heel veel nieuwe filmpjes maken in de komende tijd

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hij heeft best een hoop goede punten. Alleen afraden om op een 600cc te beginnen vind ik dan weer onzin. Ben zelf op een Hornet begonnen met 100pk, maar dat vermogen zit toch allemaal boven in. Pas boven de 9.000 toeren begint dat ding echt te lopen, daar onder kan je genoeg foutjes maken. Niet op een 1000cc beginnen ben ik het dan wel weer mee eens. Maar liever op een 1000cc 4-in-lijn beginnen dan op een 1000cc V-Twin. Ik ben toch wel blij dat ik eerst 20.000km gereden heb op de Hornet voordat ik naar de SV ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft ie later al eens herroepen in 1 van zijn laatste videos.
Ik ben zelf ook begonnen op een 600 (Hornet met restrictie) en daar echt nooit geen spijt van gehad (wel spijt dat ik die ooit verkocht heb)

De filmpjes die hij nu uitbrengt heeft ie denk ik al maanden klaar liggen, maar gaat meer om de grote lijnen.
Denk dat hij best wel goede argumenten brengt en vooral ook voor de "lurkers" die nooit iets posten en wel interesse hebben om te gaan rijden (gewoon doen) is het mischien weer iets nuttigs om te kijken.

-edit-
PS prima keuze op je eerste motor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Martin schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:48:
[...]

Meer "GoT is paars!!" denk ik :>
Met Henk natuurlijk ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
It's all in the wrist. De 749 is mijn eerste maar is geenszins zo onhandelbaar dat je er als beginner niet mee uit de voeten kan. Het is vooral zaak jezelf te kennen, als je een digitale gasrespons ambieert kun je beter licht beginnen, maar met wat meer gezond verstand kun je ook best wat zwaarder beginnen (een en ander natuurlijk wel afhankelijk van het gewicht van de motor en hoe makkelijk je rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 15:13

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:17:
Hij heeft best een hoop goede punten. Alleen afraden om op een 600cc te beginnen vind ik dan weer onzin. Ben zelf op een Hornet begonnen met 100pk, maar dat vermogen zit toch allemaal boven in. Pas boven de 9.000 toeren begint dat ding echt te lopen, daar onder kan je genoeg foutjes maken. Niet op een 1000cc beginnen ben ik het dan wel weer mee eens. Maar liever op een 1000cc 4-in-lijn beginnen dan op een 1000cc V-Twin. Ik ben toch wel blij dat ik eerst 20.000km gereden heb op de Hornet voordat ik naar de SV ging.
Mijn eerste grote mensen motor was een 1200, 4 cilinder met 135pk. Heb dat ding nooit als een niet veilige beginners fiets ervaren.
Gewoon gemoedelijk vermogen vanaf stationair toerental zonder rare pieken boven de x aantal toeren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:47:
It's all in the wrist. De 749 is mijn eerste maar is geenszins zo onhandelbaar dat je er als beginner niet mee uit de voeten kan. Het is vooral zaak jezelf te kennen, als je een digitale gasrespons ambieert kun je beter licht beginnen, maar met wat meer gezond verstand kun je ook best wat zwaarder beginnen (een en ander natuurlijk wel afhankelijk van het gewicht van de motor en hoe makkelijk je rijdt)
binaire gas respons bedoel je denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:23:
-edit-
PS prima keuze op je eerste motor ;)
Ik wou eerst redelijk leren rijden voordat ik naar een sportmotor ging. Toch al die jaren een hoop lol gehad met die Hornet. Zijn ook niet kapot te krijgen die dingen.
pagani schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:47:
Een zware V-Twin rijd natuurlijk wel wat lastiger dan een 4-in-lijn. Ook dat het achterwiel kan blokkeren door simpel terug te schakelen is niet heel fijn voor een beginner. Uiteindelijk hangt het natuurlijk ook heel erg veel van jezelf af.
Bommes schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Mijn eerste grote mensen motor was een 1200, 4 cilinder met 135pk. Heb dat ding nooit als een niet veilige beginners fiets ervaren.
Gewoon gemoedelijk vermogen vanaf stationair toerental zonder rare pieken boven de x aantal toeren.
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen een redelijk tamme 1200 met 135pk of een R1 met 180pk.
Pagina: 1 ... 32 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.