Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.261 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pfft, lastig hoor uitvoegen...

[YouTube: https://youtu.be/IrC3BA4-QJ0]

(sorry voor de scheve camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:

[video]

offtopic:
Welk programma gebruik je om die snelheidsmeter toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

offtopic:
Welk programma gebruik je om die snelheidsmeter toe te voegen?
Hoort bij de camera. Tom Tom Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:13

Vrijdag

De Zwarte

[video]

Snel geknipt voor de middelvinger? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:38

[video]

Met alle respect maar ik vindt dit nog vrij netjes? Je hoeft niet te ankeren oid alleen even gas los
Maak ergere situaties mee

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Daannn1987 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:21:
[...]
Met alle respect maar ik vindt dit nog vrij netjes? Je hoeft niet te ankeren oid alleen even gas los
Was ook mijn gedachte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Probleem is mijns inziens dat je geen flauw idee hebt wat zo'n semi-snijdende Audi gaat doen. Derhalve is "alleen even gas loslaten" niet echt de meest geschikte reactie op twee wielen: voor je 't weet trapt de Audi op z'n rem omdat 'ie ergens een gaatje ziet, is 'ie jou op de motor alweer vergeten en heeft die lucky bastard die op een lever-transplantatie zit te wachten geluk, want je bent 't hoekie om.

Motorrijden = defensief rijden. Dus zo'n Audi die opeens op je voorwiel zit is NIET tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Lijkt mee te vallen, maar iemand hoort niet vanaf de meest linkerbaan uit te voegen. Daardoor krijg je al snel dat hij het andere verkeer hindert of afsnijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]
Dat er erger is, wil niet zeggen dat dit netjes is. Absoluut niet zelfs. Ik krijg geen voorrang. Dat is toch equivalent aan niet netjes?

En ik hoef niet te ankeren, omdat ik als motorrijder inderdaad defensief probeer te rijden. Ik zie het aankomen, zie een exit (links) en hoef dus alleen wat gas te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 14-10-2016 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:39
Mja dit is ongeveer 15x op een dag?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 22:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]
Vind het ook wel meevallen idd, maak veel erger mee.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Jelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:22:
[...]
Dat er erger is, wil niet zeggen dat dit netjes is. Absoluut niet zelfs. Ik krijg geen voorrang. Dat is toch equivalent aan niet netjes?

En ik hoef niet te ankeren, omdat ik als motorrijder inderdaad defensief probeer te rijden. Ik zie het aankomen, zie een exit (links) en hoef dus alleen wat gas te lossen.
Wat ik alleen maar bedoelde te zeggen is dat dit in mijn optiek en vrijwel alledaagse ervaring is.

Er is wel meer wat ik niet goed keur maar waar ik mij bij neer heb gelegd:
Een paar voorbeeldjes:

Onnodig links rijden
Geen richting aangeven
Op het laatste moment invoegen waardoor andere op de rem moeten
Er voor gooien met een beduidend lagere snelheid
Ver beneden de toegestane snelheid rijden
Gaten laten vallen bij het stoplicht
Op mobieltje kijken

(Ik heb mijzelf er bij neergelegd tot een zekere hoogte :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Moet overigens wel zeggen dat ik best hypocriet ben: op m'n twee wielen zoek ik elk gaatje dan ook wél weer op om maar gebruik te maken van die handige features van zo'n tweewieler, zoals in kleine gaatjes passen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Rody schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:11:
Lijkt mee te vallen, maar iemand hoort niet vanaf de meest linkerbaan uit te voegen. Daardoor krijg je al snel dat hij het andere verkeer hindert of afsnijdt.
Of zelfs een file veroorzaakt in het slechtste geval. :+

Als mij zoiets overkomt neem ik in ieder geval wat extra afstand van dat voertuig om andere eventueel komende manoeuvres makkelijker te ontwijken.

Zelfs in een game is 290 km/h ***** snel. :*)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kLoB4uWjFZI&feature=youtu.be]

Nog de beloofde plaatjes van de Intermot:

Monsterlijke RC213V-S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uyuGhcDI3hcmPMnmKR1yWKpp/full.jpg

Nieuwe (en eerste) KTM MotoGP motor: de RC16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wezrhipMmFytJ0zcSIa06a5D/full.jpg

Straat versie van de Panigale: de Ducati Supersport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XiZNFSOXYPeaHwQ0QUQZ1cOi/full.jpg

Kawasaki H2R Carbon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RAWROPP2KhoUfrwbraw61E5G/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:44:
Mja dit is ongeveer 15x op een dag?
Mad-Matt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:46:
[...]

Vind het ook wel meevallen idd, maak veel erger mee.
Ok dan is mijn conclusie dat ze in de randstad een stuk belabberder rijden dan hier in Arnhem/Nijmegen. Want dit maak ik echt niet elke dag mee.

Maar het is gewoon niet normaal dat je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Ducati Supersport is allerminst een straatversie van de Panigale. Het is een sporttourfiets op basis van het hypermotard blok met een meer op touren gerichte zit.

@Jelte: ja, zo rijdt men hier wel vaker (laatst nog bijna van de Duc gekegeld met 140 omdat een Q7 van de rechterbaan achter mij hem met 180+ ineens twee banen naar links langs me gooide, net waar ik naar toe aan het gaan was om een voorligger in te halen)

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 15-10-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

pagani schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:10:
De Ducati Supersport is allerminst een straatversie van de Panigale. Het is een sporttourfiets op basis van het hypermotard blok met een meer op touren gerichte zit.

@Jelte: ja, zo rijdt men hier wel vaker (laatst nog bijna van de Duc gekegeld met 140 omdat een Q7 van de rechterbaan achter mij hem met 180+ ineens twee banen naar links langs me gooide, net waar ik naar toe aan het gaan was om een voorligger in te halen)
"Sport made light
The SuperSport is the perfect sport bike for the every day roads. It's designed for the everyday roads having in mind the track, to transform every riding occasion into a personal track-day session. The SuperSport makes any rider a sport rider, anytime and anywhere.
" Bron

Met straatversie bedoel ik dat deze net wat meer comfort biedt en minder track gericht is dan de Panigale. Meer op de straat (every day roads) gericht dus. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bestuurders die dat doen mogen van mijn part gevierendeeld worden }:O
Bommes schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:15:
* Bommes is een blije motorrijder 8)
Afgelopen zaterdag een mooie Macna textiel broek gekocht die super lekker warm was/is maar waarvan ik het idee had dat hij wat te ruim was.
Dus vandaag even uit het werk terug naar de winkel geweest en gevraagd of ik misschien 1 maat kleiner mocht passen en indien die okay was of ik dan de broek mocht omruilen.

Dat was dus geen probleem d:)b
Deze week de broek heel de zaterdag en 2 keer tijdens woon werk aangehad maar dat was dus geen belemmering om te mogen ruilen.
Top service dus wat mij betreft een naam dropje waard: http://www.motorkledingoutleteindhoven.nl
Ik zie Macna kleding steeds vaker voorbijkomen. Bevalt het een beetje?
De stap genomen, gefeliciteerd! *O*

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23

Bommes

Capo del formaggio

Erasmo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:12:
Ik heb al een tijdje een jas en nu dus ook een broek van Macna. Mij bevalt het uitstekend maar goed mijn vorige "echte motor jas" kocht ik toen ik 20 was een ik ben nu 40... :P
Dat is dus wel even geleden :+ Dat was een MQP jas, echt een super ding maar nu ik meer ging rijden toch 1,5 jaar terug en nieuwe gekocht.

Voor mij een goede pass vorm, fijne materialen, waar de jas je hals en polsen raakte andere stof, goede dubbele rits constructie en dergelijke bescherming. Echter niet op de rug, daar zit gewoon een dun stukje schuim in.
De broek, ja die heb ik dus pas 1 week, erg ruime rits onder aan de benen maar toch krijg ik mijn motor schoenen er niet door heen, dus schoenen moeten echt eerst uit, dan pas de broek.
Onder die rits zitten we flinke stukken klittenband dit de onderste flap zijn plek houd.
2 grote niet afsluitbare broekzakken waar bij mij mijn portemonnee goed in blijft zitten en op het linkerbeen net boven de knie en waterdichte zak voor sleutels of je mobieltje of zo.
Oh de jas is niet bedoeld/verkocht als waterdicht maar is toch redelijk water afstotend, de broek is wel voorzien van een of ander rainguard logotje, hoe goed dat werkt??? Dat weet ik nog niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:17

_Apache_

For life.

[...]
Subtiel is anders..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34
Het verkeer is niet subtiel, mensen doen soms dom en mensen maken fouten. Dat kan je maar beter accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Erasmo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Ik ben er zelf wel fan van, maar met name op n=2 :P

Jaaaaaaaaren met een Macna jas gereden en Revit broek: de jas functioneerde pri-ma, alleen de waterdichtheid was na een jaartje of 8 wel verdwenen. De Revit broek qua waterdichtheid hetzelfde, maar had als nadeel dat ik na een jaartje of 5 meer met paperclips rondreed i.p.v. de originele rits-dingetjes: ze braken gewoon af en de eerste na een paar jaar al, misschien zelfs nog tijdens de garantieperiode (maar was ik te lui om er wat mee te doen). Kortom, Revit was 't voor mij niet meer..

Bij het kijken naar andere merken voor textielen pakken was 't simpelweg net-niet: of de klitteband van de mouw zat net even anders, wat ik dan als "onhandig" bestempelde (wellicht omdat ik Macna gewend was) of de zakken met ritsen zaten niet fijn/handig.

Plus dat Macna best vooruitstrevend is met handige foefjes, zoals de kraag: een systeem die je vastklikt en vervolgens strakker kunt klikken, ook tijdens het rijden. Geen klitteband-gedoe.

Kortom, toen ik m'n afgereden pak ging vervangen expliciet her en der gevraagd naar Macna. Bij Ten Kate was "mijn" gekozen pak opeens niet meer leverbaar (kwamen ze na 3 weken en 2x bellen opeens achter.. Wut..). Gelukkig had Arie nog een aanbieding achter liggen: fijn pak en mét "Raintex" gelamineerde waterdichte laag, hetgeen ik juist ook zocht..

Nadeel van Macna: amper leverbaar. Veel shops hebben het niet en de leverancier (zal Macna zelf wel zijn, want 't is een Nederlands merk) is erg "picky" qua uitkiezen van shops begreep ik, om het een beetje een "premium feeling" te geven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

418O2 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

Het verkeer is niet subtiel, mensen doen soms dom en mensen maken fouten. Dat kan je maar beter accepteren
Zeker zeker. dan doe ik ook. Maar op een of andere manier rijden heel veel koekblikkers heel braaf rondom mij.
Een FJR 1300 (model ~'04) die lijkt dan weer best wel op deze. En een zwarte motorjas met fel geel van schouder tot schouder lijkt dan weer best op dit.

Gister nota bene nog. Haal een auto in die half op de ene baan en op de andere slingerde.. En ja hoor, meneer zat met volle aandacht mijn zijn telefoon in de hand allerlei dingen te doen, behalve voor zich uit te kijken en de auto keurig in de baan te houden.. Dus ik toeter en knipper een paar keer met de oranje lichten.. Opeens kruist hij drie banen en neemt over het taartpunt nog net de afrit naar tankstation Hellevliet op de A12.. Prutser.. :X Al rijdend op de parallel weg naar het tankstation, druk kijkend naar mij wat ik doe.. _O-

Mijn oude heer heeft nu ook een FJR1300 (model 2007), als wij strak schuin achter elkaar op de linker rijbaan gaan rijden en een beetje vlot doorrijden gaat iedereen voor ons aan de kant.. Ben je vlot thuis. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
6000 K blauwe Xenon wil ook wel helpen is mijn ervaring: mensen gaan sneller aan de kant dan bij m'n oude halogeen-lampie :P

Moet zelf ook wel zeggen, als er ergens achter me iemand met flink blauwe Xenons rijdt, moet ik ook wel even 2x kijken om zeker te weten dat 't niet knippert en rap op me afkomt :o

[ Voor 42% gewijzigd door Osiris op 15-10-2016 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58
_Apache_ schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Zeker zeker. dan doe ik ook. Maar op een of andere manier rijden heel veel koekblikkers heel braaf rondom mij.
Een FJR 1300 (model ~'04) die lijkt dan weer best wel op deze. En een zwarte motorjas met fel geel van schouder tot schouder lijkt dan weer best op dit.

Gister nota bene nog. Haal een auto in die half op de ene baan en op de andere slingerde.. En ja hoor, meneer zat met volle aandacht mijn zijn telefoon in de hand allerlei dingen te doen, behalve voor zich uit te kijken en de auto keurig in de baan te houden.. Dus ik toeter en knipper een paar keer met de oranje lichten.. Opeens kruist hij drie banen en neemt over het taartpunt nog net de afrit naar tankstation Hellevliet op de A12.. Prutser.. :X Al rijdend op de parallel weg naar het tankstation, druk kijkend naar mij wat ik doe.. _O-

Mijn oude heer heeft nu ook een FJR1300 (model 2007), als wij strak schuin achter elkaar op de linker rijbaan gaan rijden en een beetje vlot doorrijden gaat iedereen voor ons aan de kant.. Ben je vlot thuis. d:)b
Dan rijd je wss zoals van je wordt verwacht. Mijn instructeur zei altijd: Het verkeer is een groot orkest en jij bent de dirigent. Maw als iedereen om je heen weet wat je doet en gaat doen dan reageren zij ook naar verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 16:00
Zojuist een belletje van Motozoom Utrecht over de klepspeling van mijn motor + algehele check.

Kleppen lagen mooi binnen de marge, maar ik mag wel onderhoud gaan uitvoeren:
- Tandwiellager achter toe aan vervanging (??? nooit van gehoord)
- Kettingset algeheel overleeft het niet tot de volgende beurt
- Beide banden zitten op indicatie
- Remblokken romdom (heb voor al liggen, achter gebruik ik amper :+ )
- Rem-/koppelingsvloeistof (heb ik ook al liggen, maar ik moet nog een ontluchter kopen).

Aangezien hier in de buurt geen garage zit en ik graag tussentijds naar huis wil komen, wil ik bovenstaande zelf doen (op de banden na, ik had hier ooit eens gelezen van een bedrijf wat met een bus voorgereden komt en je banden wisselt?).

Maar waar vind ik een tandwiellager? Louis.de geeft geen resultaat op mijn motor, Of zoek ik echt iets heel speciaals? Of word ik in de maling genomen? :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:05:
- Rem-/koppelingsvloeistof (heb ik ook al liggen, maar ik moet nog een ontluchter kopen).
Je kan het er ook door trekken. Dus zorgen dat er geen lucht inkomt. Klein beetje er uit laten lopen en gelijk bijvullen zodat er altijd een klein beetje in het reservoir blijft. Dan weer een klein beetje er uit en herhalen. Op die manier trek je de nieuwe vloeistof er van boven tot aan beneden door. Zodra de nieuwe vloeistof er beneden uitkomt is het helemaal vervangen zonder dat je hoeft te ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En is oude remvloeistof dermate gaar dat je duidelijk 't verschil ziet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Je kan het er ook door trekken. Dus zorgen dat er geen lucht inkomt. Klein beetje er uit laten lopen en gelijk bijvullen zodat er altijd een klein beetje in het reservoir blijft. Dan weer een klein beetje er uit en herhalen. Op die manier trek je de nieuwe vloeistof er van boven tot aan beneden door. Zodra de nieuwe vloeistof er beneden uitkomt is het helemaal vervangen zonder dat je hoeft te ontluchten.
Klopt, maar met zo'n setje vang je de troep wat makkelijker op :)
Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
Ik zal zo een foto'tje posten van de koppelingsreservoir en remreservoir (beide op hetzelfde moment ververst)

[ Voor 20% gewijzigd door Beerkeeper op 15-10-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij mijn SV en ook bij mijn RC8 merk ik na ongeveer 1 jaar duidelijk dat de remmen minder happig zijn door de vloeistof. Met nieuwe vloeistof werkt het merkbaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

Klopt, maar met zo'n setje vang je de troep wat makkelijker op :)

[...]

Ik zal zo een foto'tje posten van de koppelingsreservoir en remreservoir (beide op hetzelfde moment ververst)
Setje is compleet overbodig tenzij je geld wil uitgeven.

YouTube: How To Bleed Motorcycle Brakes at RevZilla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Zo net een setje scorpion trial 2 onder de 1150 GS laten leggen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Werkwijze bij motoren met ABS is nét iets complexer (vooral bij een volledige "flush"), maar ook daar zijn vast wel goede video's van te vinden. Vaak is het bij motorfietsen (en auto's) met ABS het handigst om de motor te laten lopen zodat de ABS pomp en alle sensoren van voldoende spanning voorzien blijven. Uiteraard ga je, net zoals in het filmpje, éérst alle onluchtingspunten opsporen zodat je ze in de juiste volgorde kunt afwerken.

Wat ik hier thuis meestal doe is het vullen vanuit de ontluchtingsnippels op de klauwen, maar daar heb je wel wat apparatuur voor nodig.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:40

Secsytime

Automagisch

Iemand ervaring met het inbouwen van Xenon?

Wat zijn dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:57:
Iemand ervaring met het inbouwen van Xenon?

Wat zijn dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen?
Sowieso even kijken welk type fitting je moet hebben (H1 .....H13? Bij motoren is het meestal H1, H4, H7 óf H11) en of je bi-xenon moet hebben of niet. Bi-Xenon is er alleen in de H4 variant en daar heb je serieus wat inbouwruimte in de koplampunit voor nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v1/255926245/HID_Xenon_bulb_H1_H3_H7_H10.jpg

Verder is het wel prettig dat de "ballast" (omvormer) zo klein mogelijk is. Pér lamp heb je een eigen "ballast" nodig dus het kan zijn dat je er twee moet hebben.

Ook niet onbelangrijk: Hoe schakelt jouw motor de verlichting in. Als de koplamp al gaat branden voordat de motor loopt dan zul je iets of wat moeten gaan truuken omdat een Xenon lamp er niet tegen kan als 'ie snel aan/uit geschakeld wordt door een spanningsval (de lamp gaat dan áán.... en weer uit om vervolgens gewoon uit te blijven).

Wettelijk gezien komt er dan officieel ook nog een stukje "keuring" bij kijken. Je lens en reflector van de lichtunit moeten officieel eigenlijk voorzien zijn van een goedkeuring in verband met de lichtstraling qua richting, strooilicht en andere zaken.

Kennis van me heeft onlangs overigens in z'n Suzuki DL650 (V-Strom) een paar LED lampen gezet welke gewoon direct in de normale fitting geplaatst kunnen worden zónder dat je met omvormers moet gaan klooien. Met een beetje afstellen heb je daarmee praktisch de zelfde lichtopbrengst als dat je met Xenon krijgt zónder dat je jezelf zorgen hoeft te gaan maken over allerlei regels aangaande "gas ontladings lampen".

Die LED vervangings lampen kosten bij de Chinees op de hoek (van 't Internet) iets van €20,- per stuk echter durf ik persoonlijk geen uitspraak te doen over de levensduur en de algehele kwaliteit. Hij rijdt er nu een maand of 4 dagelijks mee rond zonder problemen.

Aftermarket Xenon lampen in een Halogeen koplampunit zijn meestal alleen maar irritatie opwekkend bij je tegenliggers en mensen welke vóór je rijden, maar da's mijn persoonlijke mening.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 15-10-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14717316_1237632179630781_980532270766025260_n.jpg?oh=62a4eaa08b1a3f1a356cfa1aed7857cf&oe=585FEE09
Anderhalf jaar oud :Y

Nu begreep ik wel (en eigenlijk vrij logisch :F ) dat de vloeistof voor de koppeling sneller degradeert door de warmte. Daarom ziet ie er wat erger uit.
Ah dat snel pompen wist ik nog niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Beerkeeper op 15-10-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:40:
[...]

[afbeelding]
Anderhalf jaar oud :Y

Nu begreep ik wel (en eigenlijk vrij logisch :F ) dat de vloeistof voor de koppeling sneller degradeert door de warmte. Daarom ziet ie er wat erger uit.
Bij de SV ga je nieuwe vloeistof sowieso gelijk merken. Is best een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wimmel: die regels zijn vooral leuk voor auto's. Motoren hebben daar (gelukkig) geen last van voor zover ik begrepen heb.

Zelf heb ik H7's in de CBF zitten: op Ebay tweemaal een setje gekocht (ook grootlicht maar meegenomen..)

"Slimline" ballast, dus prima geschikt voor motoren. M.b.v. 3M dubbelzijdig plak-spul (oorspronkelijk om GoPro-mounts mee vast te plakken :P) aan de binnenkant van de kuip geplakt. Geen centje pijn.

En deze Xenon's kunnen prima tegen kortdurend even uit en weer aan, zoals bij het starten. Zelfs knipperen met 't grootlicht gaat prima.

[ Voor 68% gewijzigd door Osiris op 15-10-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:09:
Wimmel: die regels zijn vooral leuk voor auto's. Motoren hebben daar (gelukkig) geen last van voor zover ik begrepen heb.
Nóg niet, maar als er ooit een APK voor motoren gaat komen (Euro-4 is een goede stap in die richting!!) dan worden dat soort zaken vanzelf mee genomen.

Wat mij betreft mogen ze een twee-jaarlijkse keuring voor motoren overigens nú al invoeren voor alle motoren welke ouder zijn dan 4 jaar (gelijk aan de eis welke er voor auto's geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:23:
[...]

Nóg niet, maar als er ooit een APK voor motoren gaat komen (Euro-4 is een goede stap in die richting!!) dan worden dat soort zaken vanzelf mee genomen.

Wat mij betreft mogen ze een twee-jaarlijkse keuring voor motoren overigens nú al invoeren voor alle motoren welke ouder zijn dan 4 jaar (gelijk aan de eis welke er voor auto's geldt).
Dat is precies wat ze hier hebben in Spanje. Een land waar verreweg het meerendeel motorrijd voor woonwerk.

Maar ik vind het voor nederland niet nodig.

Hier heb je veel mensen die op verwaarloosde bankstellen rondrijden, dat die een APK verdienen snap ik wel.

Maar in NL is de motor voor 90% van de mensen gewoon een hobby, op die hobby machines is een APK gewoon overbodige geld klopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Weleens gelezen dat de technische staat maar bij minder dan 1% van de ongevallen een rol speelt. Dan zou de APK meer zijn voor herrie uitlaten en overkill xenon dan veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:12:
Weleens gelezen dat de technische staat maar bij minder dan 1% van de ongevallen een rol speelt. Dan zou de APK meer zijn voor herrie uitlaten en overkill xenon dan veiligheid.
Dan doe je de DB-Killer er voor de APK weer in. Denk dat dat niet echt zal helpen wat betreft uitlaten.
Mocht die DB-Killer in de toekomst echt vast moeten zitten dan kun je als je echt perse zonder wilt rijden ook gewoon nog voor die ene keer in 2 jaar de uitlaat tijdelijk wisselen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:12:
Hoeveel "technische" ongevallen waren er destijds noodzakelijk om een APK voor de auto's verplicht te krijgen? De APK voor auto's is vrij snel ingevoerd nadat de katalysator verplicht gesteld werd voor nieuwe voertuigen. (De APK eis was er overigens al eerder).

Het gaat niet alleen om de ongevallen welke er veroorzaakt worden door een abominabele staat van het voertuig, het gaat (helaas/gelukkig?) ook om controle's naar aanleiding van "milieu" eisen. Milieu eisen waren er voor motoren eigenlijk amper, echter .... Euro-4 is voor nieuwe motoren pér heden de nieuwe "eis".

Even serieus: Als jij iedere 2 jaar je motorfiets geheel terug moet gaan bouwen naar de "originele" staat dan laat je 't vrij snel uit je "kop" om er NIET goed gekeurde onderdelen op te schroeven. Laat staan als die keuringseisen ook nog eens @Random gecontroleerd kunnen gaan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 15-10-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het gaat er mij nog niet eens om de technische staat, want je bent wel compleet achterlijk als je met grote gebreken rondrijdt. Maar het gaat mij meer op de pakkans te vergroten voor overlastgevers, tokkies die rondrijden met open uitlaten en wheelies rijden door de binnenstad, daar heb ik echt een hekel aan.

Het zijn ook vaak typische modellen, KTM's, motorscooters en supermotards..

Als er een richtlijn voor vergroten van veiligheid / emmissies komt, en de garage kan dit gewoon meenemen in het onderhoud, vind ik het helemaal prima. Overigens zou een 'goed onderhouden' fiets hier nooit last van mogen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij auto's is het wel zo dat er genoeg mensen zijn die er niets aan doen. Gladde banden, remblokjes die op zijn en niet goed werkende verlichting zijn dingen die veel voorkomen. Ik heb zelf het idee dat de APK voor auto's meer bedoelt is om auto's in slechte staat aan te pakken dan dat het om milieu dingen gaat. Bij de motoren in NL is dat denk ik toch anders.

Voor motoren hangt het natuurlijk ook van of het wisselen van onderdelen lastig is. Mijn SV was opzich gewoon helemaal ok alleen de uitlaten waren race-only. Aangezien het hier alleen om de einddempers ging was die vervangen binnen 15 minuten gedaan. Dan zullen er veel mensen zijn die voor de APK de originele even terug zetten. Wat dat betreft heeft het dan weinig nut.

Voor dingen die een stuk moeilijker zijn zal het vast wel nut hebben. 2 dagen bezig zijn om de motor APK klaar te krijgen heeft niemand zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:52:
Bij auto's is het wel zo dat er genoeg mensen zijn die er niets aan doen. Gladde banden, remblokjes die op zijn en niet goed werkende verlichting zijn dingen die veel voorkomen. Ik heb zelf het idee dat de APK voor auto's meer bedoelt is om auto's in slechte staat aan te pakken dan dat het om milieu dingen gaat. Bij de motoren in NL is dat denk ik toch anders.
Jawel, maar mij een auto merk je het ook veel minder. Ik zie best wel regelmatig auto's met kapotte schokdempers rondrijden, dat je het wiel enorm ziet stuiteren tijdens het rijden.. Blijkbaar word dat dus niet opgemerkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:52:

Voor motoren hangt het natuurlijk ook van of het wisselen van onderdelen lastig is. Mijn SV was opzich gewoon helemaal ok alleen de uitlaten waren race-only. Aangezien het hier alleen om de einddempers ging was die vervangen binnen 15 minuten gedaan. Dan zullen er veel mensen zijn die voor de APK de originele even terug zetten. Wat dat betreft heeft het dan weinig nut.

Voor dingen die een stuk moeilijker zijn zal het vast wel nut hebben. 2 dagen bezig zijn om de motor APK klaar te krijgen heeft niemand zin in.
Ik vrees dat een dagje "werkplaats" je van gedachten gaat laten veranderen. Vooral in 't voorjaar zie je véél "zondagsrijders" weer langs komen met een fiets van "x" jaar oud waarbij er al "tig" jaar géén onderhoud gepleegd is aan die fiets.

En anders: jij hangt ook wel eens rond op MF. Je ziet daar ook de nieuwe gebruikers de meest rare vragen stellen... MF is maar een klein deel van de "userbase" welke op de weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Ik vrees dat een dagje "werkplaats" je van gedachten gaat laten veranderen. Vooral in 't voorjaar zie je véél "zondagsrijders" weer langs komen met een fiets van "x" jaar oud waarbij er al "tig" jaar géén onderhoud gepleegd is aan die fiets.

En anders: jij hangt ook wel eens rond op MF. Je ziet daar ook de nieuwe gebruikers de meest rare vragen stellen....
Daar heb je ook gelijk in. Ook op de motor rijden er wel wat mensen rond met slecht spul. Alleen met auto's is dit natuurlijk net zo en nog wel wat erger. Genoeg mensen die schijt aan alles hebben want het kost teveel geld. Sowieso zijn er meer auto's en maken die meer kilometers.

De vraag is natuurlijk of de APK voor motoren opweegt tegen het ongemak en kosten terwijl er een paar idioten zijn die de spullen niet goed op orde hebben. Ik denk zelf dat die groep zo klein is dan het al het gedoe niet waard is. De mensen die het spul niet op orde hebben zijn meestal ook de mensen die 300km per jaar rijden. Als ze dan rijden gaan ze niet hard door de bochten wat dat kunnen of durven ze niet. Ik denk persoonlijk dat er niet zo enorm veel kilometers gemaakt worden met motoren in slechte staat. Om dan alle andere mensen het moelijk te maken met een APK vind ik niet echt redelijk.

Trouwens nog wel een leuke post een tijd terug in het RC8 topic. Als we het toch over sommige vragen op MF hebben :D Dit geeft jouw punt dan wel weer heel goed aan natuurlijk.
Iemand wel eens deze "slijtage" gezien aan de achterband ?
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1261699/1fb847ebb0d2e2caf886b533bf765e2d

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In sommige gevallen zou ik 't persoonlijk al een verbetering vinden als bepaalde types niet meer op de openbare weg zouden mogen gaan / kunnen rijden doordat ze een simpele keuring niet overleven óf kunnen betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Van mij mogen ze "motorrijders" met zo'n roofboxer helm ook weren van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:12:
In sommige gevallen zou ik 't persoonlijk al een verbetering vinden als bepaalde types niet meer op de openbare weg zouden mogen gaan / kunnen rijden doordat ze een simpele keuring niet overleven óf kunnen betalen :)
Als dat zou gebeuren zie ik het nog wel voor me dat de overheid/EU alle Xpk/kg motoren niet meer op de weg toelaat. Beetje R6 en alles daarboven van de weg verbannen. Als je ziet hoever ze zijn gegaan met het trapsgewijs rijbewijs... Zijn ze gek genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Als dat zou gebeuren zie ik het nog wel voor me dat de overheid/EU alle Xpk/kg motoren niet meer op de weg toelaat. Beetje R6 en alles daarboven van de weg verbannen. Als je ziet hoever ze zijn gegaan met het trapsgewijs rijbewijs... Zijn ze gek genoeg voor.
Voor A1 / A2 rijbewijzen zijn ze daar al behoorlijk ver mee. Het "A" rijbewijs is net zoals het "B" rijbewijs gewoon onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11
En het B1 rijbewijs kunnen in NL niet eens bemachtigen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Napsju schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:10:
En het B1 rijbewijs kunnen in NL niet eens bemachtigen!
We hebben hier zélfs een categorie voertuigen waar je nu nog zónder rijbewijs mee mag rijden (en die categorie heeft vaak een hogere (technische) snelheid dan de gemiddelde brommer / bromscooter waar je al minimaal een A voor nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes struint de diverse motor route sites af

Wie gaat er vandaag nog ff lekker rijden met dit mooie weer??

Ik moet me zelf even in 2 en delen, mijn vrouw en de hond verdienen ook wat aandacht op zo een mooie dag dus eerst nog even een stuk wandelen.
Maar dan spring ik toch echt even op de motor.
Denk even snel naar Zuid Limburg over de snelweg en dan daar wat bochtjes draaien.
Of de ondertussen wel bekende rit richting de rivieren boven Den Bosch alhoewel het daar wel van de fietsers zal stikken vandaag

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ShininNL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:14:
Van mij mogen ze "motorrijders" met zo'n roofboxer helm ook weren van de weg.
Ik zag gister een scooterrijder met een roof _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Marc Marquez heeft ondertussen het MotoGP 2016 kampioenschap gewonnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

418O2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:18:
[...]

Ik zag gister een scooterrijder met een roof _O-
Ik rijd ook scooter maar ik zou niet eens weten wat een roof is behalve dan dat het on fire kan staan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Ik stap zo met vriendin en schoonpa ff op de motor naar die zaak in ehv die jij van de week noemde bommes. Vriendin is al een tijdje opzoek naar een leren motorjas van Revit voor bij de broek en ik wil pinlock in mijn 2e vizier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik schiet net een route in mijn tomtom, ga mijn pak aan doen en een rondje rijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
Ik zit verdrietig naar mijn motor te kijken. Woensdag rijbewijs aangevraagd. Als ik dit had geweten had er natuurlijk wel een spoedje vanaf gekund. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
erik23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:16:
Ik zit verdrietig naar mijn motor te kijken. Woensdag rijbewijs aangevraagd. Als ik dit had geweten had er natuurlijk wel een spoedje vanaf gekund. 8)7
Ik zou gewoon gaan rijden. In principe heb je je rijbewijs al maar je kunt hem alleen niet aantonen. Neem je ID mee en als je toch staande wordt gehouden (wat haast niet zal gebeuren) vertel je mooi dat je je rijbewijs niet kon vinden en dus dat je je id meenam.

De politie zien in hun systeem dat he gewoon een geldige rijbewijs hebt.

Ik ga ook een rondje rijden. Wel een kleine helaas. AMS <-> Haarlem.

[ Voor 0% gewijzigd door Amsterdamn op 16-10-2016 12:28 . Reden: Typ-o ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11
Bommes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:28:
Of de ondertussen wel bekende rit richting de rivieren boven Den Bosch alhoewel het daar wel van de fietsers zal stikken vandaag
Zou ik niet doen. Zo'n beetje alle dijken rondom Culemborg zijn afgesloten.

- Culemborg - Beusichem
- Culemborg - Asperen
- Culemborg - Everdingen

Niet leuk!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Bommes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Ik rijd ook scooter maar ik zou niet eens weten wat een roof is behalve dan dat het on fire kan staan.. :P
Zoiets ?

Afbeeldingslocatie: https://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750x422/quality/95/http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/10/bmw-c1-e-large_0007.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Motorrijders lunch :P
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1476618067-600-x-800px-IMG_20161016_133732.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 12:54
He allemaal, na 2 jaar genoten te hebben van deze leuke KW is het tijd voor iets nieuws zie: Motorforum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Leuk ding Donkoking, succes met de verkoop.

* Bommes is weer terug van een ritje door het Brabantse land.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1476627081-800-x-600px-IMG_20161016_140617.jpg
Eerste 5km dijk weggetjes kwam ik geen enkele fietser tegen, dacht even dat er iets afgesloten was wat ik niet gezien had.. >:)
Echter was het snel over met de pret, grijze golf invasie lekker met zijn 2en breed naast elkaar fietsend zodat je er zo goed als niet langs kunt.
Beetje jammer dat dit soort mensen alleen maar boos kijkend en dom kunnen wijzen naar de aso motorrijders maar intussen net zo aso bezig zijn.

Gewoon allemaal inschikken en delen, niet als Rossi met de elleboog over de dijk rand gaan lopen scheuren.
Niet met je wielren maatjes 3 man breed 4 rijen diep als 1 peloton van terras naar terras fietsen.
MAAR dus ook niet met je vlees pet met een boze kop en wijzende vinger van oplaad punt naar oplaad punt peddelen.
:-( :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
Wat een prachtig weer vandaag. Was weer lang geleden dat ik mijn Italiaanse dame heb uitgelaten. Wát is zo'n ding toch heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/Photo%2016-10-2016%2C%2017%2007%2034.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 16-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 19:53
Was vandaag echt perfect weer! Leuke weg gevolgd langs de Meije en vervolgens heerlijk verdwaald. Hopelijk hebben we nog een paar van dit soort weekenden voordat de echte kou er in komt!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb ook nog even gereden. Had een trui aan, maar dat was niet nodig geweest. Textieljas zonder voering en een tshirt was genoeg geweest.

Accu was wel leeg, heb hem aan moeten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Laatst online: 08-08 08:42
Leviathius schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dit dus: YouTube: Motorcycle Helmet Grey Windsreen Wiper Windshield Clean

Al ziet deze er nog best prima uit: YouTube: Rain Pal www.rainpal.co.uk
Ik vind het wel erg sketchy eruit zien het filmpje.. Ruikt nogal naar fake en oplichting enzo :9
Op de website staat een promo dat je gratis zo'n ding kan krijgen(als je mensen referred), dus ik denk: Ff kijken wat ze te melden hebben. Krijg dit mailtje terug
Hi,

We are giving away free Rainpals.

Do you want to be able to see clearer than ever before in the rain and control Rainpal from our Bluetooth control secured above your left control cube with your thumb keeping your hand on the grip ready for the unexpected!

Tired of pulling over and wiping your visor, with our optional water spray (like a car’s windscreen spray) you never have to again, well maybe on long journeys.

Ride with the assurance that in the event of an accident you have a video recording if using our Evolution model.

So for a free Rainpal, sometime next month we will be demonstrating our prototype the exact date subject to if it rains in London (no jokes please) and commence taking orders after posting the video online.

If you find 7 buyers, tell your friends, tell clubs and groups 7 buyers is easy, who place an order for a Rainpal and then email us at sales@rainpal.co.uk with their order number and from the same email address they placed the order from then the 8th Rainpal is yours for free including free delivery to ALL countries.

Kind regards,

Adam Aarons Inventor Of Rainpal.

Now with an optional inbuilt video camera, detachable water spray, swappable battery packs and spare wipers are available at additional cost.

“The Road Ahead Is Clear” – Rainpal www.rainpal.co.uk

Facebook: https://www.facebook.com/rainpalwiper

1.5m+ views on Facebook, 1m+ in 3 posts here:

https://www.facebook.com/...105424767/?type=2&theater

https://www.facebook.com/...810679363/?type=2&theater

https://www.facebook.com/...039779140/?type=2&theater
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zal geen enkel zichzelf respecterend engels bedrijf zo'n slechte (automagische) e-mail versturen. Ookal ben je een eenmans startup...

Ik bestempel het dus finaals als scam 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
24e theorie examen. Totaal geen zin in. :X

Wel voor de zekerheid cursusje ingepland. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 16-10-2016 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Ari Gold schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:37:
24e theorie examen. Totaal geen zin in. :X

Wel voor de zekerheid cursusje ingepland. B)
Voor de 24e keer opgaan voor theorie?! :+ :+

Zonder grappen, zet hem op!! *O*

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Thoit schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:54:
Wat een prachtig weer vandaag. Was weer lang geleden dat ik mijn Italiaanse dame heb uitgelaten. Wát is zo'n ding toch heerlijk.

[afbeelding]
Hoera Bommes heeft eindelijk een scootermaatje in het topic *O*

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Zoals beloofd, een foto buiten de showroom van de 749s. Wat een ontzettend heerlijk apparaat is het! In niets te vergelijken met de ZX7R die ik hiervoor had, behalve dat die ook snel was :+. De CB1 is van mijn vriendin, de DS620 van mijn schoonvader :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mE73aDQm.jpg
Klikbaar
@Bommes, de parkeerplaats herken je vast wel

Toevoeging: Een ieder die een eerste fiets zoekt zonder een dijk aan vermogen, kijk alsjeblieft eens naar zo'n CB1. Ze zijn oud en het uiterlijk moet je liggen (zoals met alles), maar eerlijk is eerlijk, echt een fantastische motor. Echt een toerenmonster (kan er geloof ik zonder problemen 14.000 maken) en het stuurt heerlijk. Oud en naked, dus simpele techniek en alles is makkelijk bereikbaar. Ik heb mijn vriendin nog nooit zo gelukkig gezien als op dit ding _/-\o_ (Kom maar met die grappen :+)

[ Voor 37% gewijzigd door lolgast op 17-10-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 10-10 21:14
@lolgast: Nog gelukt met een jas vinden voor je vriendin? :)

Ik heb gisteren gesleuteld i.p.v. gereden. :(

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
Leviathius schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:04:
[...]

Voor de 24e keer opgaan voor theorie?! :+ :+

Zonder grappen, zet hem op!! *O*
Dat het aub niet zover mag komen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Xoxol schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:16:
@lolgast: Nog gelukt met een jas vinden voor je vriendin? :)

Ik heb gisteren gesleuteld i.p.v. gereden. :(
Balen, maar sleutelen in het zonnetje kan ook lekker zijn :z

Jas niet gelukt, maar dat lag meer aan mijn vriendin dan de keuze in de winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:10:
Zoals beloofd, een foto buiten de showroom van de 749s. Wat een ontzettend heerlijk apparaat is het! In niets te vergelijken met de ZX7R die ik hiervoor had, behalve dat die ook snel was :+. De CB1 is van mijn vriendin, de DS620 van mijn schoonvader :)
[afbeelding]
Klikbaar
@Bommes, de parkeerplaats herken je vast wel

Toevoeging: Een ieder die een eerste fiets zoekt zonder een dijk aan vermogen, kijk alsjeblieft eens naar zo'n CB1. Ze zijn oud en het uiterlijk moet je liggen (zoals met alles), maar eerlijk is eerlijk, echt een fantastische motor. Echt een toerenmonster (kan er geloof ik zonder problemen 14.000 maken) en het stuurt heerlijk. Oud en naked, dus simpele techniek en alles is makkelijk bereikbaar. Ik heb mijn vriendin nog nooit zo gelukkig gezien als op dit ding _/-\o_ (Kom maar met die grappen :+)
Herkenbare parkeerplaats inderdaad.

Zo een cb1 is inderdaad een leuk ding maar je moet niet veel groter dan 1,5m zijn. Echt een dwergen apparaat helaas. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Bommes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

Herkenbare parkeerplaats inderdaad.

Zo een cb1 is inderdaad een leuk ding maar je moet niet veel groter dan 1,5m zijn. Echt een dwergen apparaat helaas. |:(
Een GS500 ook, maar was superleuk met mijn 1,99 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
Ik rij een BMW R80RT, maar nu zonder kuip. Dat scheelt een paar kilo dus mijn vering is de vering vooraan kan beter. Ik zie bij Hyperpro speciale sets voor BMW's zonder kuip voorbij komen. Heeft iemand ervaring met Hyperpro veren en kun je me dan vertellen of ze het waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
Mijn rijinstructeur heeft een Honda Grom. Met zijn lengte ziet het er erg komisch uit. Zie hieronder ongeveer een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/wp-content/uploads/2013/09/2014-Honda-Grom-125-action-1.jpg

Voor deze fiets moet je ook niet meer als 2m zijn, tis net een clown motortje :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
Die groms rijden wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
oJoey schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:35:
Ik rij een BMW R80RT, maar nu zonder kuip. Dat scheelt een paar kilo dus mijn vering is de vering vooraan kan beter. Ik zie bij Hyperpro speciale sets voor BMW's zonder kuip voorbij komen. Heeft iemand ervaring met Hyperpro veren en kun je me dan vertellen of ze het waard zijn?
Over het algemeen is men niet te spreken over Hyperpro :+
Geintje natuurlijk. Hyperpro is een van de bekendste bedrijven in NL waar je terecht kunt voor je vering. Ze hebben daar verstand van vering voor alle typen en soorten motoren i.c.m. rijstijl. Je zou ze eigenlijk gewoon even moeten bellen om langs te gaan, grote kans dat ze je kunnen helpen met afstellen van de bestaande set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Iemand een alternatief voor Hyperpro in Vlaanderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Hamza schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Ik zou gewoon gaan rijden. In principe heb je je rijbewijs al maar je kunt hem alleen niet aantonen. Neem je ID mee en als je toch staande wordt gehouden (wat haast niet zal gebeuren) vertel je mooi dat je je rijbewijs niet kon vinden en dus dat je je id meenam.

Tot je de verkeerde bromsnor tegen komt die je een boete geeft.
Toch niet zo een leuk begin van je eerste ritje.
Anoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:17:
HP Suspension in Tiel. Maatje van me heeft daar z'n circuit motor laten doen en was erover te spreken

Rotech Support en Pajic racing zijn ook twee namen die je wel eens voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vlaanderen is wat anders dan Brabant en alles wat daarboven ligt he? :+

Misschien dat kazzzdafke je kan helpen, die zit volgens mij wat meer in jouw regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
erik23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:16:
Ik zou gewoon even bellen, vaak zijn ze er sneller dan wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Edit: Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
oJoey schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:35:
Heeft iemand ervaring met Hyperpro veren en kun je me dan vertellen of ze het waard zijn?
Op mijn oude SV heb ik voor en achter HyperPro vering laten plaatsen. Scheelde nogal flink. Helemaal voor het relatief kleine bedrag scheelde het een hoop. Als je de veren en olie laat doen ben je voor een paar 100 euro klaar en dan heb je een flink verschil.
aidanl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:53:
Mijn rijinstructeur heeft een Honda Grom. Met zijn lengte ziet het er erg komisch uit. Zie hieronder ongeveer een voorbeeld:

[afbeelding]

Voor deze fiets moet je ook niet meer als 2m zijn, tis net een clown motortje :+
Ik op mijn eerste motor zag er net zo erg uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg

Dat heeft natuurlijk ook wel veel te maken met de zithouding. Op die Hornet zat ik veel meer rechtop dan op de RC8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fo50I2npkIvT9HW41K9fmikt/full.jpg

Dit ziet er toch een stuk beter uit. Sowieso is de beenruimte ook een enorm verschil. Op het plaatje van de RC8 staan de rearsets op de circuit stand, dus helemaal omhoog. Voor op straat staan ze een stuk lager wat een stuk meer ruimte geeft, maar zelfs op de hoogste stand is het beter dan op de Hornet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hamza schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Je verzekering hoeft niet uit te keren als je tijdens die periode een ongeluk krijgt. Er gaat zelfs een topic op motor forum dat je direct na het halen van je rbw je eigenlijk niet mag terug rijden naar je rijschool. Je bent dan geslaagd dus niet meer aan het lessen. En je hebt je rbw nog niet dus je mag niet rijden. Artikel dat daar staat gelinkt is natuurlijk door een verzekeraar opgesteld, maar is wel een foutje in het systeem waar ze gebruik van maken.

Gisteren zelf ook ff gereden. Het vaderschap valt zo in de eerste weken niet mee dus was blij dat ik ff vrij kreeg om een paar uurtjes het asfalt te trotseren.

Eerst nog ff remvloeistof vervangen en ketting schoongemaakt en ingevet. Ik wilde ook de ketting spannen, want merkte dat ik een wat ruigere ruk kreeg als ik weer op het gas ging. Wss doordat de ketting zich dan strak trekt. Maar ik had de juiste tools niet en ben toch gaan rijden. De ketting hing 1cm slapper dan zou moeten. 5.5cm vanaf de brug ipv 4.6 tot 4.8. Iemand enig idee of dit al slap genoeg hangt om schade te kunnen veroorzaken?

S100 kettingspray is trouwens geweldig spul. Wordt gelijk een soort gel en de spuitmond is gericht zodat je weinig morst. Bij terugkomst was de band ook mooi schoon dus is vrijwel niets vanaf geslingerd. Ook handig dat die een beetje wit is dus je kan precies zien waar je al hebt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

gebruikershaes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Je verzekering hoeft niet uit te keren als je tijdens die periode een ongeluk krijgt. Er gaat zelfs een topic op motor forum dat je direct na het halen van je rbw je eigenlijk niet mag terug rijden naar je rijschool. Je bent dan geslaagd dus niet meer aan het lessen. En je hebt je rbw nog niet dus je mag niet rijden. Artikel dat daar staat gelinkt is natuurlijk door een verzekeraar opgesteld, maar is wel een foutje in het systeem waar ze gebruik van maken.
Ware het niet dat het hebben van een rijbewijs niet geldt voor motorvoertuigen waarmee rijonderricht wordt gegeven. Zolang je bij je verzekeraar aankaart dat het een lesvoertuig betreft en er een instructeur met oortje meerijdt valt het dus nog gewoon onder het lessen en dus heeft de verzekering geen poot om op te staan. "Los" terugrijden is inderdaad verboden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Anoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:17:
lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
Vlaanderen is wat anders dan Brabant en alles wat daarboven ligt he? :+

Misschien dat kazzzdafke je kan helpen, die zit volgens mij wat meer in jouw regio :)
Je kan altijd eens bij Carlo contact opnemen.
Heeft mijn S1000R afgesteld, en goeie tips gegeven. Kent iedereen in het wereldje, dus...

Hij is van Houthalen, wel Limburg, maar.. Je weet maar nooit :)

https://www.facebook.com/brierscarlomotorservice/

[ Voor 0% gewijzigd door kazzzdafke op 17-10-2016 14:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
kazzzdafke schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

[...]

Je kan altijd eens bij Carlo contact opnemen.
Heeft mijn S1000R afgesteld, en goeie tips gegeven. Kent iedereen in het wereldje, dus...

Hij is van Houthalen, wel Limburg, maar.. Je weet maar nooit :)

https://www.facebook.com/brierscarlomotorservice/
Ik ben van West-Vlaanderen, dus nog steeds ver ;) toch bedankt voor de tip.
Ik vraag me wel af of het de moeite is om eens te laten kijken naar de setup van mijn Versys 650, maar als ik hier zo meelees lijkt dat echt wel de moeite...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Anoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Ik ben van West-Vlaanderen, dus nog steeds ver ;) toch bedankt voor de tip.
Ik vraag me wel af of het de moeite is om eens te laten kijken naar de setup van mijn Versys 650, maar als ik hier zo meelees lijkt dat echt wel de moeite...
Je kan hem altijd eens een facebook berichtje sturen met de vraag of hij een goede zaak aan jou kanten weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
418O2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Ik zou gewoon even bellen, vaak zijn ze er sneller dan wat ze zeggen.
Het probleem is dat ze bij ons alleen op woensdag 's avonds aanwezig zijn en ik in principe elke dag tot 5 weg ben. Maar woensdag ga ik hem halen. En om eerlijk te zijn ben ik zondag er toch maar opgestapt om net als bommes een ritje te maken over het Brabantse land. En sjongejonge wat was het gaaf! Eerste rit van het seizoen is zeker geslaagd. En ik zag dat we komend weekend misschien weer kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door erik23 op 17-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
erik23 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Het probleem is dat ze bij ons alleen op woensdag 's avonds aanwezig zijn en ik in principe elke dag tot 5 weg ben. Maar woensdag ga ik hem halen. En om eerlijk te zijn ben ik zondag er toch maar opgestapt om net als bommes een ritje te maken over het Brabantse land. En sjongejonge wat was het gaaf! Eerste rit van het seizoen is zeker geslaagd. En ik zag dat we komend weekend misschien weer kunnen.
De zon gaat wel schijnen, maar het wordt volgens mij nou niet wat je noemt lekker warm :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
PilatuS schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Op mijn oude SV heb ik voor en achter HyperPro vering laten plaatsen. Scheelde nogal flink. Helemaal voor het relatief kleine bedrag scheelde het een hoop. Als je de veren en olie laat doen ben je voor een paar 100 euro klaar en dan heb je een flink verschil.

[...]

Ik op mijn eerste motor zag er net zo erg uit.

[afbeelding]

Dat heeft natuurlijk ook wel veel te maken met de zithouding. Op die Hornet zat ik veel meer rechtop dan op de RC8.

[afbeelding]

Dit ziet er toch een stuk beter uit. Sowieso is de beenruimte ook een enorm verschil. Op het plaatje van de RC8 staan de rearsets op de circuit stand, dus helemaal omhoog. Voor op straat staan ze een stuk lager wat een stuk meer ruimte geeft, maar zelfs op de hoogste stand is het beter dan op de Hornet.
:| hoe lang ben jij?

ik vermoed dat de RC8 qua houding vergelijkbaar is met de CBR RR? daar kon ik echt alleen op liggen en jij lijkt gewoon recht te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hier kun je de zithouding een beetje controleren: http://cycle-ergo.com. Bij options de maten even op Metric zetten, dat stel wat makkelijker in ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.