Pfft, lastig hoor uitvoegen...
[YouTube: https://youtu.be/IrC3BA4-QJ0]
(sorry voor de scheve camera)
[YouTube: https://youtu.be/IrC3BA4-QJ0]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:
[video]
Hoort bij de camera. Tom Tom BanditOsiris schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
offtopic:Welk programma gebruik je om die snelheidsmeter toe te voegen?
Snel geknipt voor de middelvinger?Jelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:
[video]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Met alle respect maar ik vindt dit nog vrij netjes? Je hoeft niet te ankeren oid alleen even gas losJelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:
[video]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Was ook mijn gedachteDaannn1987 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:21:
[...]
Met alle respect maar ik vindt dit nog vrij netjes? Je hoeft niet te ankeren oid alleen even gas los
Maak ergere situaties mee
Dat er erger is, wil niet zeggen dat dit netjes is. Absoluut niet zelfs. Ik krijg geen voorrang. Dat is toch equivalent aan niet netjes?Daannn1987 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:21:
[...]
Met alle respect maar ik vindt dit nog vrij netjes? Je hoeft niet te ankeren oid alleen even gas los
[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 14-10-2016 22:23 ]
Never ever financial advice...
Vind het ook wel meevallen idd, maak veel erger mee.Daannn1987 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:21:
[...]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Wat ik alleen maar bedoelde te zeggen is dat dit in mijn optiek en vrijwel alledaagse ervaring is.Jelte schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:22:
[...]
Dat er erger is, wil niet zeggen dat dit netjes is. Absoluut niet zelfs. Ik krijg geen voorrang. Dat is toch equivalent aan niet netjes?
En ik hoef niet te ankeren, omdat ik als motorrijder inderdaad defensief probeer te rijden. Ik zie het aankomen, zie een exit (links) en hoef dus alleen wat gas te lossen.
Of zelfs een file veroorzaakt in het slechtste geval.Rody schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:11:
Lijkt mee te vallen, maar iemand hoort niet vanaf de meest linkerbaan uit te voegen. Daardoor krijg je al snel dat hij het andere verkeer hindert of afsnijdt.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
kazzzdafke schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:44:
Mja dit is ongeveer 15x op een dag?
Ok dan is mijn conclusie dat ze in de randstad een stuk belabberder rijden dan hier in Arnhem/Nijmegen. Want dit maak ik echt niet elke dag mee.Mad-Matt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:46:
[...]
Vind het ook wel meevallen idd, maak veel erger mee.
[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 15-10-2016 00:13 ]
"Sport made lightpagani schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:10:
De Ducati Supersport is allerminst een straatversie van de Panigale. Het is een sporttourfiets op basis van het hypermotard blok met een meer op touren gerichte zit.
@Jelte: ja, zo rijdt men hier wel vaker (laatst nog bijna van de Duc gekegeld met 140 omdat een Q7 van de rechterbaan achter mij hem met 180+ ineens twee banen naar links langs me gooide, net waar ik naar toe aan het gaan was om een voorligger in te halen)
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Bestuurders die dat doen mogen van mijn part gevierendeeld worden
Ik zie Macna kleding steeds vaker voorbijkomen. Bevalt het een beetje?Bommes schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:15:
* Bommes is een blije motorrijder
Afgelopen zaterdag een mooie Macna textiel broek gekocht die super lekker warm was/is maar waarvan ik het idee had dat hij wat te ruim was.
Dus vandaag even uit het werk terug naar de winkel geweest en gevraagd of ik misschien 1 maat kleiner mocht passen en indien die okay was of ik dan de broek mocht omruilen.
Dat was dus geen probleem![]()
Deze week de broek heel de zaterdag en 2 keer tijdens woon werk aangehad maar dat was dus geen belemmering om te mogen ruilen.
Top service dus wat mij betreft een naam dropje waard: http://www.motorkledingoutleteindhoven.nl
De stap genomen, gefeliciteerd!
Ik heb al een tijdje een jas en nu dus ook een broek van Macna. Mij bevalt het uitstekend maar goed mijn vorige "echte motor jas" kocht ik toen ik 20 was een ik ben nu 40...Erasmo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:12:
Ik zie Macna kleding steeds vaker voorbijkomen. Bevalt het een beetje?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Subtiel is anders..Daannn1987 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:21:
[...]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Het verkeer is niet subtiel, mensen doen soms dom en mensen maken fouten. Dat kan je maar beter accepteren
Ik ben er zelf wel fan van, maar met name op n=2Erasmo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:12:
[...]
Ik zie Macna kleding steeds vaker voorbijkomen. Bevalt het een beetje?
Zeker zeker. dan doe ik ook. Maar op een of andere manier rijden heel veel koekblikkers heel braaf rondom mij.418O2 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:14:
[...]
Het verkeer is niet subtiel, mensen doen soms dom en mensen maken fouten. Dat kan je maar beter accepteren
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2016 12:24 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Osiris op 15-10-2016 12:20 ]
Dan rijd je wss zoals van je wordt verwacht. Mijn instructeur zei altijd: Het verkeer is een groot orkest en jij bent de dirigent. Maw als iedereen om je heen weet wat je doet en gaat doen dan reageren zij ook naar verwachting._Apache_ schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Zeker zeker. dan doe ik ook. Maar op een of andere manier rijden heel veel koekblikkers heel braaf rondom mij.
Een FJR 1300 (model ~'04) die lijkt dan weer best wel op deze. En een zwarte motorjas met fel geel van schouder tot schouder lijkt dan weer best op dit.
Gister nota bene nog. Haal een auto in die half op de ene baan en op de andere slingerde.. En ja hoor, meneer zat met volle aandacht mijn zijn telefoon in de hand allerlei dingen te doen, behalve voor zich uit te kijken en de auto keurig in de baan te houden.. Dus ik toeter en knipper een paar keer met de oranje lichten.. Opeens kruist hij drie banen en neemt over het taartpunt nog net de afrit naar tankstation Hellevliet op de A12.. Prutser..Al rijdend op de parallel weg naar het tankstation, druk kijkend naar mij wat ik doe..
![]()
Mijn oude heer heeft nu ook een FJR1300 (model 2007), als wij strak schuin achter elkaar op de linker rijbaan gaan rijden en een beetje vlot doorrijden gaat iedereen voor ons aan de kant.. Ben je vlot thuis.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Je kan het er ook door trekken. Dus zorgen dat er geen lucht inkomt. Klein beetje er uit laten lopen en gelijk bijvullen zodat er altijd een klein beetje in het reservoir blijft. Dan weer een klein beetje er uit en herhalen. Op die manier trek je de nieuwe vloeistof er van boven tot aan beneden door. Zodra de nieuwe vloeistof er beneden uitkomt is het helemaal vervangen zonder dat je hoeft te ontluchten.Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:05:
- Rem-/koppelingsvloeistof (heb ik ook al liggen, maar ik moet nog een ontluchter kopen).
Klopt, maar met zo'n setje vang je de troep wat makkelijker opPilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
Je kan het er ook door trekken. Dus zorgen dat er geen lucht inkomt. Klein beetje er uit laten lopen en gelijk bijvullen zodat er altijd een klein beetje in het reservoir blijft. Dan weer een klein beetje er uit en herhalen. Op die manier trek je de nieuwe vloeistof er van boven tot aan beneden door. Zodra de nieuwe vloeistof er beneden uitkomt is het helemaal vervangen zonder dat je hoeft te ontluchten.
Ik zal zo een foto'tje posten van de koppelingsreservoir en remreservoir (beide op hetzelfde moment ververst)Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
En is oude remvloeistof dermate gaar dat je duidelijk 't verschil ziet?
[ Voor 20% gewijzigd door Beerkeeper op 15-10-2016 14:20 ]
Bij mijn SV en ook bij mijn RC8 merk ik na ongeveer 1 jaar duidelijk dat de remmen minder happig zijn door de vloeistof. Met nieuwe vloeistof werkt het merkbaar beter.Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
Setje is compleet overbodig tenzij je geld wil uitgeven.Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:19:
[...]
Klopt, maar met zo'n setje vang je de troep wat makkelijker op
[...]
Ik zal zo een foto'tje posten van de koppelingsreservoir en remreservoir (beide op hetzelfde moment ververst)
Werkwijze bij motoren met ABS is nét iets complexer (vooral bij een volledige "flush"), maar ook daar zijn vast wel goede video's van te vinden. Vaak is het bij motorfietsen (en auto's) met ABS het handigst om de motor te laten lopen zodat de ABS pomp en alle sensoren van voldoende spanning voorzien blijven. Uiteraard ga je, net zoals in het filmpje, éérst alle onluchtingspunten opsporen zodat je ze in de juiste volgorde kunt afwerken.gebruikershaes schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:40:
[...]
Setje is compleet overbodig tenzij je geld wil uitgeven.
YouTube: How To Bleed Motorcycle Brakes at RevZilla.com
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Sowieso even kijken welk type fitting je moet hebben (H1 .....H13? Bij motoren is het meestal H1, H4, H7 óf H11) en of je bi-xenon moet hebben of niet. Bi-Xenon is er alleen in de H4 variant en daar heb je serieus wat inbouwruimte in de koplampunit voor nodig.Secsytime schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:57:
Iemand ervaring met het inbouwen van Xenon?
Wat zijn dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen?
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 15-10-2016 19:37 ]
Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
Ah dat snel pompen wist ik nog niet.gebruikershaes schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:40:
[...]
Setje is compleet overbodig tenzij je geld wil uitgeven.
YouTube: How To Bleed Motorcycle Brakes at RevZilla.com
[ Voor 33% gewijzigd door Beerkeeper op 15-10-2016 18:43 ]
Bij de SV ga je nieuwe vloeistof sowieso gelijk merken. Is best een groot verschil.Beerkeeper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:40:
[...]
[afbeelding]
Anderhalf jaar oud![]()
Nu begreep ik wel (en eigenlijk vrij logisch) dat de vloeistof voor de koppeling sneller degradeert door de warmte. Daarom ziet ie er wat erger uit.
[ Voor 68% gewijzigd door Osiris op 15-10-2016 21:24 ]
Nóg niet, maar als er ooit een APK voor motoren gaat komen (Euro-4 is een goede stap in die richting!!) dan worden dat soort zaken vanzelf mee genomen.Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:09:
Wimmel: die regels zijn vooral leuk voor auto's. Motoren hebben daar (gelukkig) geen last van voor zover ik begrepen heb.
Verwijderd
Dat is precies wat ze hier hebben in Spanje. Een land waar verreweg het meerendeel motorrijd voor woonwerk.wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:23:
[...]
Nóg niet, maar als er ooit een APK voor motoren gaat komen (Euro-4 is een goede stap in die richting!!) dan worden dat soort zaken vanzelf mee genomen.
Wat mij betreft mogen ze een twee-jaarlijkse keuring voor motoren overigens nú al invoeren voor alle motoren welke ouder zijn dan 4 jaar (gelijk aan de eis welke er voor auto's geldt).
Dan doe je de DB-Killer er voor de APK weer in. Denk dat dat niet echt zal helpen wat betreft uitlaten.PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:12:
Weleens gelezen dat de technische staat maar bij minder dan 1% van de ongevallen een rol speelt. Dan zou de APK meer zijn voor herrie uitlaten en overkill xenon dan veiligheid.
Hoeveel "technische" ongevallen waren er destijds noodzakelijk om een APK voor de auto's verplicht te krijgen? De APK voor auto's is vrij snel ingevoerd nadat de katalysator verplicht gesteld werd voor nieuwe voertuigen. (De APK eis was er overigens al eerder).PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:12:
Weleens gelezen dat de technische staat maar bij minder dan 1% van de ongevallen een rol speelt. Dan zou de APK meer zijn voor herrie uitlaten en overkill xenon dan veiligheid.
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 15-10-2016 23:04 ]
[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2016 22:53 ]
Jawel, maar mij een auto merk je het ook veel minder. Ik zie best wel regelmatig auto's met kapotte schokdempers rondrijden, dat je het wiel enorm ziet stuiteren tijdens het rijden.. Blijkbaar word dat dus niet opgemerktPilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:52:
Bij auto's is het wel zo dat er genoeg mensen zijn die er niets aan doen. Gladde banden, remblokjes die op zijn en niet goed werkende verlichting zijn dingen die veel voorkomen. Ik heb zelf het idee dat de APK voor auto's meer bedoelt is om auto's in slechte staat aan te pakken dan dat het om milieu dingen gaat. Bij de motoren in NL is dat denk ik toch anders.
Ik vrees dat een dagje "werkplaats" je van gedachten gaat laten veranderen. Vooral in 't voorjaar zie je véél "zondagsrijders" weer langs komen met een fiets van "x" jaar oud waarbij er al "tig" jaar géén onderhoud gepleegd is aan die fiets.PilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:52:
Bij auto's is het wel zo dat er genoeg mensen zijn die er niets aan doen. Gladde banden, remblokjes die op zijn en niet goed werkende verlichting zijn dingen die veel voorkomen. Ik heb zelf het idee dat de APK voor auto's meer bedoelt is om auto's in slechte staat aan te pakken dan dat het om milieu dingen gaat. Bij de motoren in NL is dat denk ik toch anders.
Voor motoren hangt het natuurlijk ook van of het wisselen van onderdelen lastig is. Mijn SV was opzich gewoon helemaal ok alleen de uitlaten waren race-only. Aangezien het hier alleen om de einddempers ging was die vervangen binnen 15 minuten gedaan. Dan zullen er veel mensen zijn die voor de APK de originele even terug zetten. Wat dat betreft heeft het dan weinig nut.
Voor dingen die een stuk moeilijker zijn zal het vast wel nut hebben. 2 dagen bezig zijn om de motor APK klaar te krijgen heeft niemand zin in.
Daar heb je ook gelijk in. Ook op de motor rijden er wel wat mensen rond met slecht spul. Alleen met auto's is dit natuurlijk net zo en nog wel wat erger. Genoeg mensen die schijt aan alles hebben want het kost teveel geld. Sowieso zijn er meer auto's en maken die meer kilometers.wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:57:
[...]
Ik vrees dat een dagje "werkplaats" je van gedachten gaat laten veranderen. Vooral in 't voorjaar zie je véél "zondagsrijders" weer langs komen met een fiets van "x" jaar oud waarbij er al "tig" jaar géén onderhoud gepleegd is aan die fiets.
En anders: jij hangt ook wel eens rond op MF. Je ziet daar ook de nieuwe gebruikers de meest rare vragen stellen....
Iemand wel eens deze "slijtage" gezien aan de achterband ?
Als dat zou gebeuren zie ik het nog wel voor me dat de overheid/EU alle Xpk/kg motoren niet meer op de weg toelaat. Beetje R6 en alles daarboven van de weg verbannen. Als je ziet hoever ze zijn gegaan met het trapsgewijs rijbewijs... Zijn ze gek genoeg voor.wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:12:
In sommige gevallen zou ik 't persoonlijk al een verbetering vinden als bepaalde types niet meer op de openbare weg zouden mogen gaan / kunnen rijden doordat ze een simpele keuring niet overleven óf kunnen betalen
Voor A1 / A2 rijbewijzen zijn ze daar al behoorlijk ver mee. Het "A" rijbewijs is net zoals het "B" rijbewijs gewoon onbeperkt.caesar1000 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:36:
[...]
Als dat zou gebeuren zie ik het nog wel voor me dat de overheid/EU alle Xpk/kg motoren niet meer op de weg toelaat. Beetje R6 en alles daarboven van de weg verbannen. Als je ziet hoever ze zijn gegaan met het trapsgewijs rijbewijs... Zijn ze gek genoeg voor.
We hebben hier zélfs een categorie voertuigen waar je nu nog zónder rijbewijs mee mag rijden (en die categorie heeft vaak een hogere (technische) snelheid dan de gemiddelde brommer / bromscooter waar je al minimaal een A voor nodig hebt).Napsju schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:10:
En het B1 rijbewijs kunnen in NL niet eens bemachtigen!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zag gister een scooterrijder met een roofShininNL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:14:
Van mij mogen ze "motorrijders" met zo'n roofboxer helm ook weren van de weg.
Ik rijd ook scooter maar ik zou niet eens weten wat een roof is behalve dan dat het on fire kan staan..
Ik zou gewoon gaan rijden. In principe heb je je rijbewijs al maar je kunt hem alleen niet aantonen. Neem je ID mee en als je toch staande wordt gehouden (wat haast niet zal gebeuren) vertel je mooi dat je je rijbewijs niet kon vinden en dus dat je je id meenam.erik23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:16:
Ik zit verdrietig naar mijn motor te kijken. Woensdag rijbewijs aangevraagd. Als ik dit had geweten had er natuurlijk wel een spoedje vanaf gekund.
[ Voor 0% gewijzigd door Amsterdamn op 16-10-2016 12:28 . Reden: Typ-o ]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Zou ik niet doen. Zo'n beetje alle dijken rondom Culemborg zijn afgesloten.Bommes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:28:
Of de ondertussen wel bekende rit richting de rivieren boven Den Bosch alhoewel het daar wel van de fietsers zal stikken vandaag
Lekker!
Zoiets ?Bommes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
Ik rijd ook scooter maar ik zou niet eens weten wat een roof is behalve dan dat het on fire kan staan..
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 16-10-2016 19:30 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Op de website staat een promo dat je gratis zo'n ding kan krijgen(als je mensen referred), dus ik denk: Ff kijken wat ze te melden hebben. Krijg dit mailtje terugLeviathius schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Dit dus: YouTube: Motorcycle Helmet Grey Windsreen Wiper Windshield Clean
Al ziet deze er nog best prima uit: YouTube: Rain Pal www.rainpal.co.uk
Ik vind het wel erg sketchy eruit zien het filmpje.. Ruikt nogal naar fake en oplichting enzo
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zal geen enkel zichzelf respecterend engels bedrijf zo'n slechte (automagische) e-mail versturen. Ookal ben je een eenmans startup...Hi,
We are giving away free Rainpals.
Do you want to be able to see clearer than ever before in the rain and control Rainpal from our Bluetooth control secured above your left control cube with your thumb keeping your hand on the grip ready for the unexpected!
Tired of pulling over and wiping your visor, with our optional water spray (like a car’s windscreen spray) you never have to again, well maybe on long journeys.
Ride with the assurance that in the event of an accident you have a video recording if using our Evolution model.
So for a free Rainpal, sometime next month we will be demonstrating our prototype the exact date subject to if it rains in London (no jokes please) and commence taking orders after posting the video online.
If you find 7 buyers, tell your friends, tell clubs and groups 7 buyers is easy, who place an order for a Rainpal and then email us at sales@rainpal.co.uk with their order number and from the same email address they placed the order from then the 8th Rainpal is yours for free including free delivery to ALL countries.
Kind regards,
Adam Aarons Inventor Of Rainpal.
Now with an optional inbuilt video camera, detachable water spray, swappable battery packs and spare wipers are available at additional cost.
“The Road Ahead Is Clear” – Rainpal www.rainpal.co.uk
Facebook: https://www.facebook.com/rainpalwiper
1.5m+ views on Facebook, 1m+ in 3 posts here:
https://www.facebook.com/...105424767/?type=2&theater
https://www.facebook.com/...810679363/?type=2&theater
https://www.facebook.com/...039779140/?type=2&theater
Never ride faster than your guardian angel can fly.
[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 16-10-2016 22:37 ]
Voor de 24e keer opgaan voor theorie?!Ari Gold schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:37:
24e theorie examen. Totaal geen zin in.![]()
Wel voor de zekerheid cursusje ingepland.
Hoera Bommes heeft eindelijk een scootermaatje in het topicThoit schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:54:
Wat een prachtig weer vandaag. Was weer lang geleden dat ik mijn Italiaanse dame heb uitgelaten. Wát is zo'n ding toch heerlijk.
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door lolgast op 17-10-2016 08:21 ]
V-Strom 650
Dat het aub niet zover mag komen.Leviathius schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Voor de 24e keer opgaan voor theorie?!![]()
![]()
Zonder grappen, zet hem op!!
Balen, maar sleutelen in het zonnetje kan ook lekker zijnXoxol schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:16:
@lolgast: Nog gelukt met een jas vinden voor je vriendin?![]()
Ik heb gisteren gesleuteld i.p.v. gereden.
Herkenbare parkeerplaats inderdaad.lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:10:
Zoals beloofd, een foto buiten de showroom van de 749s. Wat een ontzettend heerlijk apparaat is het! In niets te vergelijken met de ZX7R die ik hiervoor had, behalve dat die ook snel was. De CB1 is van mijn vriendin, de DS620 van mijn schoonvader
![]()
[afbeelding]
Klikbaar
@Bommes, de parkeerplaats herken je vast wel
Toevoeging: Een ieder die een eerste fiets zoekt zonder een dijk aan vermogen, kijk alsjeblieft eens naar zo'n CB1. Ze zijn oud en het uiterlijk moet je liggen (zoals met alles), maar eerlijk is eerlijk, echt een fantastische motor. Echt een toerenmonster (kan er geloof ik zonder problemen 14.000 maken) en het stuurt heerlijk. Oud en naked, dus simpele techniek en alles is makkelijk bereikbaar. Ik heb mijn vriendin nog nooit zo gelukkig gezien als op dit ding(Kom maar met die grappen
)
Een GS500 ook, maar was superleuk met mijn 1,99Bommes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:29:
[...]
Herkenbare parkeerplaats inderdaad.
Zo een cb1 is inderdaad een leuk ding maar je moet niet veel groter dan 1,5m zijn. Echt een dwergen apparaat helaas.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Over het algemeen is men niet te spreken over HyperprooJoey schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:35:
Ik rij een BMW R80RT, maar nu zonder kuip. Dat scheelt een paar kilo dus mijn vering is de vering vooraan kan beter. Ik zie bij Hyperpro speciale sets voor BMW's zonder kuip voorbij komen. Heeft iemand ervaring met Hyperpro veren en kun je me dan vertellen of ze het waard zijn?
Tot je de verkeerde bromsnor tegen komt die je een boete geeft.Hamza schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Ik zou gewoon gaan rijden. In principe heb je je rijbewijs al maar je kunt hem alleen niet aantonen. Neem je ID mee en als je toch staande wordt gehouden (wat haast niet zal gebeuren) vertel je mooi dat je je rijbewijs niet kon vinden en dus dat je je id meenam.
De politie zien in hun systeem dat he gewoon een geldige rijbewijs hebt.
Ik ga ook een rondje rijden. Wel een kleine helaas. AMS <-> Haarlem.
HP Suspension in Tiel. Maatje van me heeft daar z'n circuit motor laten doen en was erover te sprekenAnoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:17:
Iemand een alternatief voor Hyperpro in Vlaanderen?
Ik zou gewoon even bellen, vaak zijn ze er sneller dan wat ze zeggen.erik23 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:16:
Ik zit verdrietig naar mijn motor te kijken. Woensdag rijbewijs aangevraagd. Als ik dit had geweten had er natuurlijk wel een spoedje vanaf gekund.
[ Voor 97% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2016 11:45 ]
Op mijn oude SV heb ik voor en achter HyperPro vering laten plaatsen. Scheelde nogal flink. Helemaal voor het relatief kleine bedrag scheelde het een hoop. Als je de veren en olie laat doen ben je voor een paar 100 euro klaar en dan heb je een flink verschil.oJoey schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:35:
Heeft iemand ervaring met Hyperpro veren en kun je me dan vertellen of ze het waard zijn?
Ik op mijn eerste motor zag er net zo erg uit.aidanl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:53:
Mijn rijinstructeur heeft een Honda Grom. Met zijn lengte ziet het er erg komisch uit. Zie hieronder ongeveer een voorbeeld:
[afbeelding]
Voor deze fiets moet je ook niet meer als 2m zijn, tis net een clown motortje
Je verzekering hoeft niet uit te keren als je tijdens die periode een ongeluk krijgt. Er gaat zelfs een topic op motor forum dat je direct na het halen van je rbw je eigenlijk niet mag terug rijden naar je rijschool. Je bent dan geslaagd dus niet meer aan het lessen. En je hebt je rbw nog niet dus je mag niet rijden. Artikel dat daar staat gelinkt is natuurlijk door een verzekeraar opgesteld, maar is wel een foutje in het systeem waar ze gebruik van maken.Hamza schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Ik zou gewoon gaan rijden. In principe heb je je rijbewijs al maar je kunt hem alleen niet aantonen. Neem je ID mee en als je toch staande wordt gehouden (wat haast niet zal gebeuren) vertel je mooi dat je je rijbewijs niet kon vinden en dus dat je je id meenam.
De politie zien in hun systeem dat he gewoon een geldige rijbewijs hebt.
Ik ga ook een rondje rijden. Wel een kleine helaas. AMS <-> Haarlem.
Ware het niet dat het hebben van een rijbewijs niet geldt voor motorvoertuigen waarmee rijonderricht wordt gegeven. Zolang je bij je verzekeraar aankaart dat het een lesvoertuig betreft en er een instructeur met oortje meerijdt valt het dus nog gewoon onder het lessen en dus heeft de verzekering geen poot om op te staan. "Los" terugrijden is inderdaad verboden.gebruikershaes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:16:
[...]
Je verzekering hoeft niet uit te keren als je tijdens die periode een ongeluk krijgt. Er gaat zelfs een topic op motor forum dat je direct na het halen van je rbw je eigenlijk niet mag terug rijden naar je rijschool. Je bent dan geslaagd dus niet meer aan het lessen. En je hebt je rbw nog niet dus je mag niet rijden. Artikel dat daar staat gelinkt is natuurlijk door een verzekeraar opgesteld, maar is wel een foutje in het systeem waar ze gebruik van maken.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Anoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:17:
Iemand een alternatief voor Hyperpro in Vlaanderen?
Je kan altijd eens bij Carlo contact opnemen.lolgast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
Vlaanderen is wat anders dan Brabant en alles wat daarboven ligt he?
Misschien dat kazzzdafke je kan helpen, die zit volgens mij wat meer in jouw regio
[ Voor 0% gewijzigd door kazzzdafke op 17-10-2016 14:19 . Reden: typo ]
Ik ben van West-Vlaanderen, dus nog steeds verkazzzdafke schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:19:
[...]
[...]
Je kan altijd eens bij Carlo contact opnemen.
Heeft mijn S1000R afgesteld, en goeie tips gegeven. Kent iedereen in het wereldje, dus...
Hij is van Houthalen, wel Limburg, maar.. Je weet maar nooit
https://www.facebook.com/brierscarlomotorservice/
Je kan hem altijd eens een facebook berichtje sturen met de vraag of hij een goede zaak aan jou kanten weet?Anoshky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Ik ben van West-Vlaanderen, dus nog steeds vertoch bedankt voor de tip.
Ik vraag me wel af of het de moeite is om eens te laten kijken naar de setup van mijn Versys 650, maar als ik hier zo meelees lijkt dat echt wel de moeite...
Het probleem is dat ze bij ons alleen op woensdag 's avonds aanwezig zijn en ik in principe elke dag tot 5 weg ben. Maar woensdag ga ik hem halen. En om eerlijk te zijn ben ik zondag er toch maar opgestapt om net als bommes een ritje te maken over het Brabantse land. En sjongejonge wat was het gaaf! Eerste rit van het seizoen is zeker geslaagd. En ik zag dat we komend weekend misschien weer kunnen.418O2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:30:
[...]
Ik zou gewoon even bellen, vaak zijn ze er sneller dan wat ze zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door erik23 op 17-10-2016 15:40 ]
De zon gaat wel schijnen, maar het wordt volgens mij nou niet wat je noemt lekker warmerik23 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:18:
[...]
Het probleem is dat ze bij ons alleen op woensdag 's avonds aanwezig zijn en ik in principe elke dag tot 5 weg ben. Maar woensdag ga ik hem halen. En om eerlijk te zijn ben ik zondag er toch maar opgestapt om net als bommes een ritje te maken over het Brabantse land. En sjongejonge wat was het gaaf! Eerste rit van het seizoen is zeker geslaagd. En ik zag dat we komend weekend misschien weer kunnen.
PilatuS schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:41:
[...]
Op mijn oude SV heb ik voor en achter HyperPro vering laten plaatsen. Scheelde nogal flink. Helemaal voor het relatief kleine bedrag scheelde het een hoop. Als je de veren en olie laat doen ben je voor een paar 100 euro klaar en dan heb je een flink verschil.
[...]
Ik op mijn eerste motor zag er net zo erg uit.
[afbeelding]
Dat heeft natuurlijk ook wel veel te maken met de zithouding. Op die Hornet zat ik veel meer rechtop dan op de RC8.
[afbeelding]
Dit ziet er toch een stuk beter uit. Sowieso is de beenruimte ook een enorm verschil. Op het plaatje van de RC8 staan de rearsets op de circuit stand, dus helemaal omhoog. Voor op straat staan ze een stuk lager wat een stuk meer ruimte geeft, maar zelfs op de hoogste stand is het beter dan op de Hornet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq