Miss_80 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:17:
[...]
Hele idee van Woon-werk met de motor is om niet stil te komen te staan

. Vandaag tweede dag met de handschoenen (Macna met batterijen / accu's) en vooralsnog.... heerlijk. Drie standen en tot nu toe volstaat de middelste stand. Merk wel dat ik striemen zie op de duimen. De draden drukken daar dus tegen de huid. Verder weinig last van moet ik zeggen. Valt op zodra je de handschoenen uittrekt
Denk dat ik toch maar voor winterhandschoenen met eventueel handkappen ga. Tot de 5 graden is het nog wel te doen met mijn leren racehandschoenen, maar daaronder is echt wat meer nodig. Verwarmde handschoenen zijn uiteindelijk natuurlijk wel de ultieme oplossing maar ook weer batterijen/accu's.
Las ergens dat de meeste 125cc's een accu hebben die moeite heeft met bepaalde verwarmde handgrepen en de benodigde hoeveelheid stroom.

Luapper schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:10:
Afgelopen 10 dagen een fantastische offroad trip gedaan door Marokko.
Van Marrakesh over de Atlas, richting de zandduinen van Merzouga. Vervolgens richting het Zuid-Westen via veel zand, stenen en prachtige bergpaden wederom over de Atlas richting Marrakesh.
Mijn Adventure 620 heeft me geen moment in de steek gelaten en ben onwijs trots op mijn machientje.
Een paar maanden geleden heb ik de krukaslagers vervangen, dus heb alles van het blok in mijn handen gehad. Dat maakt het nog bijzonderder voor me!
Wordt de motor dan over'gereden'/overgescheept/overgevlogen of rij je daar ook zelf naartoe?
Nog steeds niet mooier dan de R1
M

Rody schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:35:
Ducati heeft een interessante move gemaakt in het assortiment door een Sporttour te lanceren.
http://www.ducati.nl/bikes/supersport/supersport_s/index.do
Honda en Suzuki blijven bijzonder. Wat de rest 2 jaar geleden had, hebben zij nu pas of nog half.
Kawasaki is ook interessant bezig.
- Meer in de Z-line
- Weer een "nieuwe" ZX10R, de RR.
- geen ER6 meer, maar wel een 650.
Ik heb het idee dat bijna elke fabrikant meer bezig is geweest met alleen design, wat extra opties en vooral de euro4 norm dan echt nieuwe spullen.
In ieder geval gelukkig bijna alleen maar positieve ontwikkelingen dit jaar (behalve dan bv. de 600RR die ons gaat verlaten).
Denk ook dat je hierbij een beetje de andere segmenten van de markt vergeet. KTM met haar nieuwe Adventures, BMW met de cafe racer (en Ducati met de Scrambler), Honda met de Africa Twin etc. etc. Toch nog best wat vernieuwing.
Los van die markt valt het bij het sport/naked segment wel wat op ja. Waarschijnlijk willen de fabrikanten inderdaad eerst die Euro4, en straks weer Euro5, regeltjes tackelen om daarna weer de focus te leggen op meer technische ontwikkelingen.
Yup, beetje slecht dat dat mogelijk is. Heb een tijd geleden ooit mijn eerste, enige en ook gelijk laatste aankoop bij de Action gedaan: een elektrisch (Dunlop) luchtpompje voor banden etc.
Na het aansluiten op de 12V van de auto blies dat ding een weerstand van de auto eruit en was 'ie zelf ook kapot.
[
Voor 3% gewijzigd door
caesar1000 op 13-10-2016 21:19
]