Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.260 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euh, ja, da's wel logischer idd :P Al hebben sommige fietsen ook wel een versnellingsindicatorswitch ofzo :+ Dus in theorie kun je dan ook meten op de krukas O-)
wimmel_1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:10:
In theorie zou de snelheid tegenwoordig ook vrij simpel uitgelezen kunnen worden uit de gegevens welke van de achterste ABS sensor komen, eventueel in combinatie met de voorzijde. Op dat moment ben je alle overbrenginsverhoudingen kwijt en krijg je alleen nog maar een afwijking op het moment dat je met een hogere/lagere bandverhouding gaat werken.
Moet je wel ABS hebben ofcourse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:36:
[...]

Euh, ja, da's wel logischer idd :P Al hebben sommige fietsen ook wel een versnellingsindicatorswitch ofzo :+ Dus in theorie kun je dan ook meten op de krukas O-)

[...]

Moet je wel ABS hebben ofcourse :+
Laat ze dat nou soms al gebruiken voor die versnellingsindicator.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

mischien begrijp ik je opmerking over powerband verkeerd, maar een tandwielen set veranderd niets aan hoeveel vermogen je blok leverd.
Dat klopt, alleen je houdt hem wel in het gebied waar meer vermogen zit op de hogere snelheden. Dus hij valt wat minder snel dood.
Ouwe fzs600 heeft de speedo nog in het voorwiel, dus die klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

nooit gezien, maar wel een budget "pro tip" voor degene met lange poten onder ons
Ik heb het gedaan op mijn Kawasaki Versys. Twee blokjes voor $75 (wat te duur is, voor wat het is) uit Californie laten komen. Werkt prima :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1273947/0e26255429f28e47de7651cdd4c35e95
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1273946/92bee26d4df1b949d333f0fb96f8aebe
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1273945/51890c748782cf531d4369fb8287367a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Jettel: Bij jouw fiets ga je ook niet zomaar ff een andere rearset monteren dus dan is dit een redelijk nette oplossing.

Hier vanmiddag maar weer even een tank benzine er door gestookt... 15,5L voor 160Km. :+

Koekje voor diegene die ineens goed raad wáár dít is:

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2usa3va.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:44
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14525176_1281805055173855_2853694147394629686_o.jpg

Ritje naar België was leuk helaas op de terugreis 45m verwijderd van huis een lekke band..
Gelukkig een goede verzekering incl. pechhulp nu even opzoek naar een nieuwe band hebben jullie nog aanraders?

Ik zit zelf te kijken naar een pilot road 3 of 4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:26

Vrijdag

De Zwarte

45 meter? Die duw je toch gewoon naar huis of wat? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 09-10-2016 17:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

maar langverhaal kort, wie de neuk geeft iets om topsnelheid?
je wilt toch max acceleratie? lekker de bocht uit knallen en in de ankers voor de volgende?
daarom, altijd een tandje er af voor wanneer je een nieuwe set moet monteren (of 3 erbij achterop)
Ik heb op de sv1000s genoeg vermogen om te wheelien in zijn 1 (en soms 2) :P

Top daarentegen bleef steken op 247 op de autobaan (jas functioneerde als parachute). Met de tellerafwijking die ik heb kom ik uit op ~ 230 kmph op GPS :(

:p

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:44
Vrijdag schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:23:
45 meter? Die duw je toch gewoon naar huis of wat? :P
Haha ik bedoel 45 minuten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beerkeeper schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:27:
[...]

Ik heb op de sv1000s genoeg vermogen om te wheelien in zijn 1 (en soms 2) :P

Top daarentegen bleef steken op 247 op de autobaan (jas functioneerde als parachute). Met de tellerafwijking die ik heb kom ik uit op ~ 230 kmph op GPS :(
Grappig om te lezen. Ik heb met mijn SV1000S 267km/u op de teller gehaald. Wel helemaal liggen op de tank natuurlijk en met een stak pak van leer. Deze motor had 110PK op het achterwiel. Van 230 naar 260 ging toen ook wel aardig langzaam met die motor. De RC8 trekt bij 230 nog aardig door maar die heeft dan ook wel 40PK meer op het achterwiel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Je bent tweaker of niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1476027315-800-x-600px-IMG_20161009_173155.jpg

Wat nou Givi, of Hepco & Becker.. gewoon Gedore jonguh :P

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/10/1476027314-800-x-600px-IMG_20161009_173213.jpg

Had nog een kunststof (Gedore) gereedschap koffer liggen, ruim genoeg voor mij laptop, brood en zelfs nog een paar schoenen of extra broek/trui.
Met wat boren en een paar stipjes zagen paste het zo op het bagagerekje wat ik gisteren had gekocht.

Ben ik nou service monteur buitendienst of niet :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
PilatuS schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Grappig om te lezen. Ik heb met mijn SV1000S 267km/u op de teller gehaald. Wel helemaal liggen op de tank natuurlijk en met een stak pak van leer. Deze motor had 110PK op het achterwiel. Van 230 naar 260 ging toen ook wel aardig langzaam met die motor. De RC8 trekt bij 230 nog aardig door maar die heeft dan ook wel 40PK meer op het achterwiel.
Je had een powercommander op je SV toch? Scheelt ook wel in vermogen. En strak leer, eerst maar wat kilo's eraf :+

Rijdt zo een KTM nou zenuwachtiger dan je vorige?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beerkeeper schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:11:
[...]

Je had een powercommander op je SV toch? Scheelt ook wel in vermogen. En strak leer, eerst maar wat kilo's eraf :+

Rijdt zo een KTM nou zenuwachtiger dan je vorige?
De SV had geen Powercommander, alleen Yoshi's die vrij open waren.

De KTM doet eigenlijk alles wat de SV doet alleen dan een stukje erger. Vooral het bokken onderin de toeren was nogal erg voordat ik de motor liet mappen. Ook het surging effect bij constante snelheid was gelijk als bij de SV, maar dat is gelukkig nu ook weg. Zelfs na het mappen van de KTM is ie onder in de toeren nogal bokkerig, gelukkig is dat het enige wat slechter is. Op het bokken na loopt het KTM blok na mappen wel een stuk beter. Het gas is alleen heel gevoelig van de KTM. Vooral het eerste stukje open moet je met fluwelen handjes doen :P De SV kon je makkkelijker een foutje mee maken dan met de KTM.

Sowieso merkte ik bij de SV altijd een groot verschil tussen warm en koud. Warm loopt het blok veel vloeiender en dat is bij de KTM ook zeker zo. Alleen had de SV een oliekoeler die voor ons weer eigenlijk te groot was. Zeker met temps zoals nu kan het 60km duren voordat ie goed warm is. De KTM is binnen 20km al goed warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier net ook maar even aan't klussen geweest. De Zümo op een originele Yamaha steun gefabriekt zodat er wat plaats over was voor wat anders....

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/14mupt1.jpg

Bést handig, zo'n verloopstukje van GoPro naar RAM-Mount. Kan de camera nu tenminste zónder AB bedienen..... (Al wordt dat waarschijnlijk pas volgend voorjaar weer :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:25
xeoMe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:19:
nu even opzoek naar een nieuwe band hebben jullie nog aanraders?

Bridgestone S21

Echt.. TOPBAND!! tenzij je van plan bent veel in de regen te rijden. Voor de winter zou ik eerder Metzler M7RR aanraden dan. Als je sportief rijdt tenminste.
Als je veel WW moet doen en saaie km's, mja, dan is een MPR4 mss wel ok, zeker qua regen en km's.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje "overkill" om op een Z800 een S21 te gaan monteren (IMHO). Het is een sportieve tour-naked dus ik zou persoonlijk opteren voor een Continental Road-Attack 2 óf 3 / Dunlop Road-Smart 2 óf, zoals de vraagsteller zelf al aangeeft een Michelin Pilot Road 3 (óf 4).

Prijstechnisch gezien is de Continental Road-Attack 2 denk ik de meest gunstige op dit moment, de opvolger ("3") is er net een paar maanden en dus wordt de "2" redelijk voordelig aangeboden.

Al de genoemde bandjes zijn zélfs voor een gemiddeld circuitdagje absoluut niet verkeerd, tenzij je als "Rossi" over de baan wil gaan boenderen :+

Misschien ook wel belangrijk: Wat heb je nu nog als voorband én hoelang kan die nog mee? Twee merken banden op één motor geeft vaak een vreemd stuurgedrag (twee verschillende series binnen één merk gaat vaak juist érg goed. Ik heb jaren met een Pilot Power 2CT / Pilot Road 2 combinatie gereden op de openbare weg waarbij de "PiPo" uiteraard aan de voorzijde gemonteerd was).

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 09-10-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bommes schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:42:
Je bent tweaker of niet:
[afbeelding]

[afbeelding]

Had nog een kunststof (Gedore) gereedschap koffer liggen, ruim genoeg voor mij laptop, brood en zelfs nog een paar schoenen of extra broek/trui.
Met wat boren en een paar stipjes zagen paste het zo op het bagagerekje wat ik gisteren had gekocht.

Bommes held! _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Bommes schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:42:
Je bent tweaker of niet:
[afbeelding]

[afbeelding]

100% waterproof? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Maar de oplossing ansich is wel weer geniaal natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Je zou verwachten dat zo'n SV wel harder loopt. Mijn GSX-R600 K4 heb ik 1x net niet op de 280 gehad (279 :P), maar dat was meer omdat ik niet echt harder durfde en de afslag moest hebben (stuk vanaf Arnhem tot aan afslag Emmerich, het wegdek is daar niet al te best :/).
Anyway, zo hard rijden is helemaal niet zo leuk vond ik :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:36
Ik heb een GSXR-600 K7, maar lopen die dingen echt zo hard op de teller joh?

Ik ben nog niet verder geweest dan 240 (eind 4e, begin 5e versnelling) en het verbaasde me hoe vlot ik daar op zat. Dat er nog wel aardig wat meer in zit had ik wel verwacht, maar 280+ is toch wel serieus hard voor een 600cc met circa 120pk lijkt me. (teller zal op die snelheid ook nog wel stevig afwijken van de GPS gok ik)

Anyway, hard rijden op de snelweg is maar saai idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:35
Heeft iemand toevallig wel ervaring met een SV1000 inclusief powercommander? Ik heb de SV1000 sinds kort maar het verbruik is nogal hoog. Natuurlijk weet ik dat een dikke twin zuipt maar zou een powercommander hierin verschil kunnen maken?

Vermogen is er nu zat dus daarvoor hoeft het niet. Voor nu zou het mooi zijn als hij iets soepeler loopt en wat zuiniger is.
Als ik later meer vermogen wil kan ik er natuurlijk altijd een andere configuratie in laden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Je zou verwachten dat zo'n SV wel harder loopt. Mijn GSX-R600 K4 heb ik 1x net niet op de 280 gehad (279 :P), maar dat was meer omdat ik niet echt harder durfde en de afslag moest hebben (stuk vanaf Arnhem tot aan afslag Emmerich, het wegdek is daar niet al te best :/).
Anyway, zo hard rijden is helemaal niet zo leuk vond ik :P
110PK is natuurlijk niet heel erg veel. Zeker op hoge snelheid scheelt iedere PK best een hoop. Mijn RC8 zou zo'n 290 of hoger moeten doen op de teller nadat ie gemapped is. Voor het mappen had ik 140PK op het achterwiel en nu is dat 150PK geworden. Een standaard RC8R heeft zo'n 155PK op het achterwiel en er staan filmpjes op YT waar de 299 op teller gehaald word.
Headshot_NL schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:04:
Heeft iemand toevallig wel ervaring met een SV1000 inclusief powercommander? Ik heb de SV1000 sinds kort maar het verbruik is nogal hoog. Natuurlijk weet ik dat een dikke twin zuipt maar zou een powercommander hierin verschil kunnen maken?

Vermogen is er nu zat dus daarvoor hoeft het niet. Voor nu zou het mooi zijn als hij iets soepeler loopt en wat zuiniger is.
Als ik later meer vermogen wil kan ik er natuurlijk altijd een andere configuratie in laden.
Een motor een goede mapping geven zal het verbruik alleen maar doen toenemen. Standaard staat alles al enorm arm om aan de milieueisen te voldoen. Je kan de motor zeker beter laten lopen maar het verbruik zal hoger worden en niet lager.

Mijn RC8 is na het mappen van 1:14 naar 1:11 tot 1:12 gegaan. Als ik flink door ga rijden kom ik zelfs onder de 1:11 uit. De motor loopt nu alleen zodanig veel beter dat het iedere druppel waard is. Voor lange ritten is dat verbruik natuurlijk niet handig, maar aangezien ik de motor alleen voor leuke ritjes gebruik boeit het niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 10-10-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

B-Real schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:39:
Ik heb een GSXR-600 K7, maar lopen die dingen echt zo hard op de teller joh?

Ik ben nog niet verder geweest dan 240 (eind 4e, begin 5e versnelling) en het verbaasde me hoe vlot ik daar op zat. Dat er nog wel aardig wat meer in zit had ik wel verwacht, maar 280+ is toch wel serieus hard voor een 600cc met circa 120pk lijkt me. (teller zal op die snelheid ook nog wel stevig afwijken van de GPS gok ik)

Anyway, hard rijden op de snelweg is maar saai idd :)
Mijn R6 uit 2009 loopt 250 op GPS op Assen. Maar dan is hij gegeared voor Assen. Als ik Spa zou rijden komt er een andere tandwiel verhouding op en loopt hij harder op top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:35
Een motor een goede mapping geven zal het verbruik alleen maar doen toenemen. Standaard staat alles al enorm arm om aan de milieueisen te voldoen. Je kan de motor zeker beter laten lopen maar het verbruik zal hoger worden en niet lager.

Mijn RC8 is na het mappen van 1:14 naar 1:11 tot 1:12 gegaan. Als ik flink door ga rijden kom ik zelfs onder de 1:11 uit. De motor loopt nu alleen zodanig veel beter dat het iedere druppel waard is. Voor lange ritten is dat verbruik natuurlijk niet handig, maar aangezien ik de motor alleen voor leuke ritjes gebruik boeit het niet echt.
Ok jammer. Dan eerst maar eens aankijken. Toen ik de motor kocht wel wat lopen proberen met gas geven maar toch een heel stuk over een 80 weg gereden. Ik kwam uit op 1 op 15.
Een paar ritjes verder (ook snelweg even de top testen) kwam ik op 1 op 12,5.
Is trouwens het 2003 model met open uitlaten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Denk het niet, sluit wel goed maar er zit geen echte seal in de sluit rand.
Een echt vette bui zal wel wat vocht er in laten komen gok ik.

Vanochtend was de eerste test op de snelweg, merk er niets van. Bij mijn FJ zorgde de top koffer boven de 160 wel voor wat zwabberen. Zo hard heb ik vanochtend niet gereden (was het mijn te mistig voor) maar tot de 145 bleef het goed zitten en merkte ik er geen verschil in voordat deze koffer achterop zat.

Wat een klein wereldje trouwens donker en in de mist.. :o
Gelukkig dachten de meeste koekblikkers er net zo over, de meeste bleven netjes rechts rijden >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Tylen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Mijn R6 uit 2009 loopt 250 op GPS op Assen. Maar dan is hij gegeared voor Assen. Als ik Spa zou rijden komt er een andere tandwiel verhouding op en loopt hij harder op top.
Gaat er per circuit ook een andere gearing op joh? Is dat bij elke race(klasse) zo? (dus MotoGP tot aan F1). Dacht dat die dingen gewoon voor een seizoen gebouwd werden en dat er tussendoor amper iets veranderde...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jazeker.

Maar nu rijd ik alleen Assen dus hoef ik niet veel te swappen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
wimmel_1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:41:
Beetje "overkill" om op een Z800 een S21 te gaan monteren (IMHO). Het is een sportieve tour-naked dus ik zou persoonlijk opteren voor een Continental Road-Attack 2 óf 3 / Dunlop Road-Smart 2 óf, zoals de vraagsteller zelf al aangeeft een Michelin Pilot Road 3 (óf 4).

Prijstechnisch gezien is de Continental Road-Attack 2 denk ik de meest gunstige op dit moment, de opvolger ("3") is er net een paar maanden en dus wordt de "2" redelijk voordelig aangeboden.

Al de genoemde bandjes zijn zélfs voor een gemiddeld circuitdagje absoluut niet verkeerd, tenzij je als "Rossi" over de baan wil gaan boenderen :+

Misschien ook wel belangrijk: Wat heb je nu nog als voorband én hoelang kan die nog mee? Twee merken banden op één motor geeft vaak een vreemd stuurgedrag (twee verschillende series binnen één merk gaat vaak juist érg goed. Ik heb jaren met een Pilot Power 2CT / Pilot Road 2 combinatie gereden op de openbare weg waarbij de "PiPo" uiteraard aan de voorzijde gemonteerd was).
Ik heb zelf net de Conti Road Attack 2s weer laten monteren. Bevallen mij erg goed. Ik heb nooit andere gehad dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb zelf nooit grip problemen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xeoMe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:19:
[afbeelding]

Ritje naar België was leuk helaas op de terugreis 45m verwijderd van huis een lekke band..
Gelukkig een goede verzekering incl. pechhulp nu even opzoek naar een nieuwe band hebben jullie nog aanraders?

Ik heb altijd MPR3's gehad en die bevielen goed. Nu liggen er bridgestone t30evo's onder.. in een test kwamen die er uit als de beste in de regen.. en ze waren in stock en MPR's niet :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Proqzor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Ik heb zelf net de Conti Road Attack 2s weer laten monteren. Bevallen mij erg goed. Ik heb nooit andere gehad dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb zelf nooit grip problemen of iets dergelijks.
Dan ga je niet hard genoeg!!1!1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Erasmo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb toevallig een setje Macna Atoms op het oog(verwarmd).
[...]

Ja het scheelt wel, rijwind koelt je handen behoorlijk af en je vingers hebben het meeste te lijden omdat die er vol in zitten.
Vanochtend weer mee mogen maken. Was bijna gevaarlijk te noemen met erg pijnlijke vingers, dikke mist en een vizier vol met druppeltjes rijden. Was blij toen ik eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen was.

Die handkappen gaan er komen. En snel. ;)
wimmel_1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:41:

En hier gaat iemand binnenkort S20 Evo's op zijn Duke 125 laten monteren hehe. >:)
Helaas is het aanbod aan banden voor mijn Duke zo beperkt dat er even weinig anders op zit dan zo'n band. Zal in ieder geval 10x beter zijn dan die MRF banden dingen die er nu op zitten.

Zou liever sportieve tourbanden hebben die vooral ook wat langer meegaan, maar denk dat die S20 Evo's ook wel even mee zullen gaan. De Duke heeft niet genoeg vermogen om ze snel te laten slijten. :+

Gisteren op de GSX-RR MotoGP motor van Maverick Viñales 'gezeten' (eerder gehangen). Foto's van de Intermot volgen vanavond. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 10-10-2016 14:27 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
418O2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Dan ga je niet hard genoeg!!1!1!!
Haha nee waarschijnlijk niet. Maar ik heb mijn rijbewijs dan ook nodig voor mijn werk :P

Ik ben al een keer gepakt op de Noordzeebrug voor € 600,-.

Nee maar alle gekheid op een stokje. Ik pak de bochten zo hard als veilig en verantwoord is. De mooiste bochtjes in ons buurtje zijn naar mijn mening de wegen van Aduard naar Wehe-den Hoorn of Winsum/Garnwerd. Op het grootste deel van de wegen daar heb je volledig overzicht en kan je zo hard als je kan door de bochten.

Op hetzelfde traject staan ze echter ook wel eens te laseren :P

De onoverzichtelijke bochten waar ik niet doorheen kan kijken pak ik altijd heel erg voorzichtig.

Ik snap ook niet zo goed hoe sommige mensen vol gas door bochten heen gaan, kneedown, waar je niet doorheen kan kijken. Kom je dan een keer een golfje tegen die ook wat sportiever een bocht insteekt dan ben je gewoon finaal aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Proqzor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

Haha nee waarschijnlijk niet. Maar ik heb mijn rijbewijs dan ook nodig voor mijn werk :P

Ik ben al een keer gepakt op de Noordzeebrug voor € 600,-.

Nee maar alle gekheid op een stokje. Ik pak de bochten zo hard als veilig en verantwoord is. De mooiste bochtjes in ons buurtje zijn naar mijn mening de wegen van Aduard naar Wehe-den Hoorn of Winsum/Garnwerd. Op het grootste deel van de wegen daar heb je volledig overzicht en kan je zo hard als je kan door de bochten.

Op hetzelfde traject staan ze echter ook wel eens te laseren :P

De onoverzichtelijke bochten waar ik niet doorheen kan kijken pak ik altijd heel erg voorzichtig.

Ik snap ook niet zo goed hoe sommige mensen vol gas door bochten heen gaan, kneedown, waar je niet doorheen kan kijken. Kom je dan een keer een golfje tegen die ook wat sportiever een bocht insteekt dan ben je gewoon finaal aan gort.
Ha daar rijd ik ook altijd! Is dit nou echt het enige wat Groningen te bieden heeft? Heb nog niets ontdekt en dit wordt een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:32
gebruikershaes schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Ha daar rijd ik ook altijd! Is dit nou echt het enige wat Groningen te bieden heeft? Heb nog niets ontdekt en dit wordt een beetje saai.
Er zijn wel een paar meer leuke weggetjes, maar daar is het leuke stuk wel wat korter. Eventueel kan je nog Aduard - Roodehaan - Schouwerzijl - Winsum doen, toch nog een beetje anders :P

De parralel weg bij de N33, Appingedam - Losdorp vind ik opzich ook wel oké. Of Appingedam - Steendam. De oude rijksweg langs het damsterdiep Ten Post - Appingedam is ook wel leuk, als het riet niet te hoog staat (anders zie je niets in de bochten :+ ). Rondom Loppersum zijn ook wel een paar leuke weggetjes, richting Middelstum, of richting Westeremden en Garsthuizen.

De leuke weggetjes die ik ken zijn wel allemaal in het noorden/noordoosten, in de rest van Groningen heb ik niet zoveel ontdekt :o

Edit: er is nog wel eentje aan de andere kant van Groningen: Aduard richting Wehe den hoorn, maar dan tussen Roodehaan en Warfhuizen richting Zuurdijk, Houwerwijl, Zoutkamp en dan over de Strandweg naar Lauwersoog.

[ Voor 46% gewijzigd door Tankiej op 10-10-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net de motor maar weer winter klaar gemaakt. Helemaal gewassen, velgen helemaal schoon en ketting schoon gemaakt. Op de voorbok en achterbok gezet aan het slot met 4 dekens er overheen. Altijd jammer als het seizoen weer over is en ik maanden niet ga rijden.

Aan de andere kant wel weer een heerlijk seizoen gehad. Vorig jaar aan het einde van het seizoen de motor gekocht met 3.800km en nu staat er alweer meer dan 11.000 op. Ook nog 2x naar het circuit geweest en daar weer lekker gereden.

Merk wel dat de SportSmart2 banden deze keer wat harder gaan als op de vorige motor. Ze zitten er nu ongeveer 5.000km op en over 1.000 zijn ze wel op. Ook de voorband gaat net zo hard als de achterband. Met de vorige motor en dezelfde banden ongeveer 9.000km gedaan, maar dat gaat deze keer niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Seizoen? Seizoen? Wat is dat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:58:
Net de motor maar weer winter klaar gemaakt. Helemaal gewassen, velgen helemaal schoon en ketting schoon gemaakt. Op de voorbok en achterbok gezet aan het slot met 4 dekens er overheen. Altijd jammer als het seizoen weer over is en ik maanden niet ga rijden.

Aan de andere kant wel weer een heerlijk seizoen gehad. Vorig jaar aan het einde van het seizoen de motor gekocht met 3.800km en nu staat er alweer meer dan 11.000 op. Ook nog 2x naar het circuit geweest en daar weer lekker gereden.

Merk wel dat de SportSmart2 banden deze keer wat harder gaan als op de vorige motor. Ze zitten er nu ongeveer 5.000km op en over 1.000 zijn ze wel op. Ook de voorband gaat net zo hard als de achterband. Met de vorige motor en dezelfde banden ongeveer 9.000km gedaan, maar dat gaat deze keer niet lukken.
geen pekel = wel rijden 8)

* ROFLASTC duimt voor meer global warming

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Kom maar op met die global warming idd. Ik geef het nog twee weken de tijd om lekker weer te worden; daarna vlieg ik zelf nog een weekje naar de zon en gaat de motor de 'schuur' in (als je dat kleine hok zo mag noemen :P ) in afwachting van de lente.

Alvast de todo's voor volgend seizoen:
- weer een weekje de bergen in
- circuitdagje doen

[ Voor 16% gewijzigd door Bergie op 10-10-2016 22:36 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:29:
[...]

geen pekel = wel rijden 8)

* ROFLASTC duimt voor meer global warming
Met een dun pak van leer is onder de 15 graden niet te doen. Verder komt er ook steeds meer zooi op de weg te liggen wat het ook niet beter maakt.

Laat die Global Warming maar zitten trouwens. Straks is in de zomer geen 25 graden maar 35, dan kan je lekker rijden ook wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
gebruikershaes schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Tankiej schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

Er zijn wel een paar meer leuke weggetjes, maar daar is het leuke stuk wel wat korter. Eventueel kan je nog Aduard - Roodehaan - Schouwerzijl - Winsum doen, toch nog een beetje anders :P

De parralel weg bij de N33, Appingedam - Losdorp vind ik opzich ook wel oké. Of Appingedam - Steendam. De oude rijksweg langs het damsterdiep Ten Post - Appingedam is ook wel leuk, als het riet niet te hoog staat (anders zie je niets in de bochten :+ ). Rondom Loppersum zijn ook wel een paar leuke weggetjes, richting Middelstum, of richting Westeremden en Garsthuizen.

De leuke weggetjes die ik ken zijn wel allemaal in het noorden/noordoosten, in de rest van Groningen heb ik niet zoveel ontdekt :o

Edit: er is nog wel eentje aan de andere kant van Groningen: Aduard richting Wehe den hoorn, maar dan tussen Roodehaan en Warfhuizen richting Zuurdijk, Houwerwijl, Zoutkamp en dan over de Strandweg naar Lauwersoog.
Ik had laatst een aantal routes gedeeld. Hier zitten een paar leuke routes bij. Bij Aduarderzijl is het ook wel leuk touren. Maar niet echt voor de hoge snelheid.

Rondje Reitdiep
Rondje Reitdiep Lang
Rondje Reitdiep XL

Om ze publiek te maken moet je ze een keer recorden geloof ik. Maar volgens mij moet je hem zo wel naar je TT kunnen kopieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Honda CBR 1000RR Fireblade 2017
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KZZ5hDUqcEzSjrbr29X0qaOu/full.jpg

BMW R nineT Racer (motorbabe not included)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nwHwkCrKmfJsFy5ZwghweLJy/full.jpg

Shuberth helmen plafond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Qq47hzfuN46xLw14bI9orRX/full.jpg

Outdoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/780bxUo7yk55rWvw6KSld9K2/full.jpg

caesar1000 op een GSX-RR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WcSi7iWkZX8rd1msfQM5Y64s/full.jpg

Heb nog een viertal foto's klaarstaan voor jullie. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

Met een dun pak van leer is onder de 15 graden niet te doen. Verder komt er ook steeds meer zooi op de weg te liggen wat het ook niet beter maakt.

Laat die Global Warming maar zitten trouwens. Straks is in de zomer geen 25 graden maar 35, dan kan je lekker rijden ook wel vergeten.
och , beetje kou ga je niet meteen stuk aan *natte spijkerborek in 5 graden regenbij enzo. Maar goed met 1 meter zithoogte en bandprofiel in cm's kom ik een eind. voor heet weer een kinky hesje met motocross bescherming

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:05:
[...]
och , beetje kou ga je niet meteen stuk aan *natte spijkerborek in 5 graden regenbij enzo.
Ik rij puur voor de lol en om lekker bochten te pakken. Als ik constant zit te rillen is er weinig lol aan voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:12:
[...]

Ik rij puur voor de lol en om lekker bochten te pakken. Als ik constant zit te rillen is er weinig lol aan voor mij :P
Beetje een tik van mij. Ik heb eens met oom en neef een vrij forse regenbui met windkracht 8 gedaan in Frankrijk, continu 45 graden schuin tegen de wind in leunen en zoveel wind en regen dat alles tintelde na 45 minuten daar doorheen te hebben geploeterd.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:14:
[...]

Beetje een tik van mij. Ik heb eens met oom en neef een vrij forse regenbui met windkracht 8 gedaan in Frankrijk, continu 45 graden schuin tegen de wind in leunen en zoveel wind en regen dat alles tintelde na 45 minuten daar doorheen te hebben geploeterd.
Aan het einde van het vorige seizoen naar circuit Lelystad geweest. In de laatste sessie begon het te regenen. Toen van Lelystad naar Arnhem met een pak van leer en dunne handschoenen terwijl het kei hard naar beneden kwam. Hele stuk op de snelweg maar flink door gereden om zo snel mogelijk thuis te zijn. Damn wat was dat koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Aan het einde van het vorige seizoen naar circuit Lelystad geweest. In de laatste sessie begon het te regenen. Toen van Lelystad naar Arnhem met een pak van leer en dunne handschoenen terwijl het kei hard naar beneden kwam. Hele stuk op de snelweg maar flink door gereden om zo snel mogelijk thuis te zijn. Damn wat was dat koud.
>:) Nice

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Overdag was het toen 17 graden, dus al niet heel erg warm. Het rijden was van 14:30 tot 18:30. Dan tegen de herfst aan word het snel donker en gaat de temp ook flink snel omlaag. Denk dat het iets van 13 graden was op de terugweg. Dan flink veel regen en binnen 10km al doorweekt zijn maakt dat het wel erg koud is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:32:
[...]

Overdag was het toen 17 graden, dus al niet heel erg warm. Het rijden was van 14:30 tot 18:30. Dan tegen de herfst aan word het snel donker en gaat de temp ook flink snel omlaag. Denk dat het iets van 13 graden was op de terugweg. Dan flink veel regen en binnen 10km al doorweekt zijn maakt dat het wel erg koud is dan.
Er zijn allerlei onderkleding dingen die ik nog wel gebruik om warmte erin te houden. Ik weet even de goede term niet maar het zijn strakke stukken onderkleding en daarover allerlei motocross dingen zoals kneebraces etc. En daaromheen een standaard broek/jas setje en dat houdt een hoop warmte erin.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 21:25
Gisteren in Gent was het eerst een 17 graden.. kwam ik buiten ineens een stortbui en < 14 graden. Gelukkig was ik met de auto.

Zeg ik er wel eentje op een GS in een zomerjeansje met een dun leren jasje en gewone schoentjes.

Hopelijk snapt hij dat je op de moto beter beschermende kledij aandoet. Als je je niet kan omkleden, doe dan textiel (eventueel goretex)..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Laatst online: 09-10 10:26
Brrrrr het was vanochtend toch maar koud in mijn Richa Kevlar Jeans en Richa Atom... ;(
Volgens de collega's was het maar 1 a 2°C (volgens hen wagen) :-/ ga toch eens kijken voor mijn ander pak vanonder het stof te halen en hiermee te testen of het wat warmer is... :9 :9 :9

Handverwarming alleen was niet voldoende 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door bntjah op 11-10-2016 08:02 . Reden: Verduidelijking ]

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

bntjah schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:01:
Brrrrr het was vanochtend toch maar koud in mijn Richa Kevlar Jeans en Richa Atom... ;(
Volgens de collega's was het maar 1 a 2°C (volgens hen wagen) :-/ ga toch eens kijken voor mijn ander pak vanonder het stof te halen en hiermee te testen of het wat warmer is... :9 :9 :9

Handverwarming alleen was niet voldoende 8)7
Wat betreft onze meter buiten was het gisteren 2.4 °C en vandaag 4.5°C (om +/- 07:45). Moet zeggen dat ik het behalve mijn handen wel mee vond vallen. Draag nu nog tijdelijk mijn perforated leren Dainese jack en ookal is het fris; het is wel te doen.

Mijn Dainese Amsterdam textiele broek is zelfs zonder wintervoering nu nog voldoende dus ben erg blij met die aankoop. Prima broek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ga vanmiddag een setje verwarmde handschoenen passen die besteld zijn. Ben benieuwd. Mijn handen hebben ontzettend snel last van kou en gebrek aan doorbloeding waardoor een simpele winterhandschoen (en ik heb toch echt geen slechte) al niet meer voldoende is met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik ga vanmiddag even winterhandschoenen op de kop tikken. Het is nu 's ochtends goed te doen met mijn pak, maar mijn handen blijven te koud worden.
Wat is zo'n blok dan toch heerlijk warm :D

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
Het weer is precies de reden dat ik ondanks grote twijfel toch lekker met de auto ben gegaan. De motor is voor mij echt voor plezier ritjes en dat is woon werk met deze temperaturen niet bepaald.

Misschien nog een paar keer in t weekend als t weer mee zit maar anders maak ik hem net als Pilatus schoon en haal de accu eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik ga ook niet meer met de motor nu, het moet wel leuk blijven :P

Daarom maar meteen m'n motor gesloopt door een nieuwe accu verkeerd om te plaatsen :') maar eens opzoeken of er ergens een hoofdzekering zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Ik blijf alvast zo lang mogelijk mijn verplaatsingen Gent-Brussel(Vilvoorde) (1x/week) met de motor doen - al is het me de laatste dagen wat te fris om de minder filegevoelige ritten ook te blijven doen. Alleen had ik met mezelf afgesproken binnen dit jaar 12k te doen, en heb ik nog 2k te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik ga het ook proberen zolang mogelijk door te rijden dit jaar.
Vandaag even niet helaas, had in mijn planning staan dat ik voor nieuwe werkkleding weg moest. Dat had ik niet mee thuis gekregen op de motor helaas.

Het is voor mij vooral op de terug weg en fijne tijd winst en flink wat file frustratie minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik probeer ook altijd zo lang mogelijk met de motor te gaan werken.
Alleen als het onder de 5 graden duikt, ga ik met de auto.
Of als het (te) veel regent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:40
Net maar even afspraak gemaakt om die NTV te laten fixen.
Tijdje geleden stond ik na 40 km opeens stil. Gangetje 80km/h en 1 of 2 keer schokken en daarna gewoon alsof er geen vonk meer was.
Ding naar huis gebracht met een busje en daar weer vloeiend starten en draaien.

Accu even geladen en alles doorgemeten maar geen gekke dingen gevonden dus dan maar stukje rijden. Na 1 KM was het weer hetzelfde liedje.
Stekker van de spanningsregelaar zit wat smurrie in, maar voor de rest niets te vinden.

Frustrerend dit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Brandstofleiding verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Spanningsregelaar wel goed doorgemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
@Bommes: Ik maak iedere dag rit Eindhoven-Tilburg en terug.... Het is iedere dag wel raak :/. Afgelopen twee dagen ook niet op de motor in de ochtend door kou. :((( Dus lekker achteraan sluiten.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Proqzor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

[...]

Ik had laatst een aantal routes gedeeld. Hier zitten een paar leuke routes bij. Bij Aduarderzijl is het ook wel leuk touren. Maar niet echt voor de hoge snelheid.

Rondje Reitdiep
Rondje Reitdiep Lang
Rondje Reitdiep XL

Om ze publiek te maken moet je ze een keer recorden geloof ik. Maar volgens mij moet je hem zo wel naar je TT kunnen kopieren.
Ah top! Deze bewaar ik tot volgend jaar. Mij is het inmiddels ook te koud op de motor. Wat moet ik nu met m'n leven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:33:
Ik ga het ook proberen zolang mogelijk door te rijden dit jaar.
Vandaag even niet helaas, had in mijn planning staan dat ik voor nieuwe werkkleding weg moest. Dat had ik niet mee thuis gekregen op de motor helaas.

Het is voor mij vooral op de terug weg en fijne tijd winst en flink wat file frustratie minder.
Hier nog één. Vorig jaar was dat niet zo gelukt door storing aan motor en diefstal van einddemper. Dat eerste is opgelost, maar einddemper is wéér gejat :(

Nu een Fazer erbij gekocht voor de winter. Leuk ding, heel wat anders dan de S1000RR die ik gewend ben, maar rijdt wel lekker. Binnenkort handvatvarming (Oxford) monteren en lampjes plaatsen. Moet ook nog even kijken waarom grootlicht altijd voor iets van 70% aan is, en dan wellicht een van de headlight mods doen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Xoxol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:00:
@Bommes: Ik maak iedere dag rit Eindhoven-Tilburg en terug.... Het is iedere dag wel raak :/. Afgelopen twee dagen ook niet op de motor in de ochtend door kou. :((( Dus lekker achteraan sluiten.
Het snelweg stuk van mijn woon - werk rit is file Loos, het is echter het stuk in Eindhoven zelf wat me met de auto erg veel vertraging oplevert.
Ik rijd Eindhoven - Velp/grave, stuk van 51 km. Zonder vertraging in Eindhoven duurt dit 3 kwartier, met de drukte op de Kennedylaan en de rest van de binnen ring kost me dit een uur. Dat kwartiertje winst is mij dat beetje kou nog wel even waard. :P
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Hier nog één. Vorig jaar was dat niet zo gelukt door storing aan motor en diefstal van einddemper. Dat eerste is opgelost, maar einddemper is wéér gejat :(

Nu een Fazer erbij gekocht voor de winter. Leuk ding, heel wat anders dan de S1000RR die ik gewend ben, maar rijdt wel lekker. Binnenkort handvatvarming (Oxford) monteren en lampjes plaatsen. Moet ook nog even kijken waarom grootlicht altijd voor iets van 70% aan is, en dan wellicht een van de headlight mods doen.
Ik heb dus ook een Fazer (2001 met de vierkante koplampjes dus).
Heb vorige week de rechter lamp er bij aan gesloten (als je er op zit de rechter lamp :9 )
Daar zit gewoon een duplo lamp in (Dim/grootlicht) echter zit deze niet aangesloten. Geen kabel en geen stekkertje in de connector, het is wel een 3polige connector.
Ik heb van de linker lamp het plus draadje voor het dimlicht afgetakt en op de dimlicht pen van de rechter lamp aangesloten.
Scheelt best wel, nu is het nog geen helder licht wonder, daar zijn de reflectors gewoon niet goed genoeg voor maar het is nu beduidend meer licht en het ziet er ook gewoon beter uit meer 2 brandende lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:39:
Heb vorige week de rechter lamp er bij aan gesloten (als je er op zit de rechter lamp :9 )
Daar zit gewoon een duplo lamp in (Dim/grootlicht) echter zit deze niet aangesloten. Geen kabel en geen stekkertje in de connector, het is wel een 3polige connector.
Ik heb van de linker lamp het plus draadje voor het dimlicht afgetakt en op de dimlicht pen van de rechter lamp aangesloten.
Scheelt best wel, nu is het nog geen helder licht wonder, daar zijn de reflectors gewoon niet goed genoeg voor maar het is nu beduidend meer licht en het ziet er ook gewoon beter uit meer 2 brandende lampen.
Dan weet ik wat ik van het weekend ga doen! Ik heb een Fazer uit 2000 met nog maar één brandende lamp :)
Hopelijk komen mijn nieuwe knipperlichten ook binnen, dan kan ik helemaal aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Over Fazers gesproken: de voorvork van mijn achttien jaar oude Fazer lekt na drie dagen door Duitsland toeren. :/ De keerringen zijn dit voorjaar vervangen. Eens kijken wat dat kan zijn, en of het nog te repareren valt voor een schappelijk bedrag...

Voorvork Fazer

[ Voor 52% gewijzigd door CodeCaster op 11-10-2016 12:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Zijn de vorkpoten nog wel netjes dan??
Want dat is niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:50:
Zijn de vorkpoten nog wel netjes dan??
Want dat is niet echt normaal.
Nou ja, definieer "netjes"? Ze zijn op één enkel putje, hoog buiten beeld na, nog helemaal recht en glad. De zwarte lijnen die je ziet zijn van olie en vuil.

Ik vond de motor de laatste tijd al wel subtiel meer duiken bij het remmen dan normaal, maar dacht dat dat tussen m'n oren zat. Zo te zien is er waarschijnlijk toch wel meer mis dan enkel een lekke keerring.

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 11-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Hhm zijn de keerringen er door een bedrijf in gezet?? O ja dan heb je toch wel gewoon garantie want dan hebben ze iets fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Het snelweg stuk van mijn woon - werk rit is file Loos, het is echter het stuk in Eindhoven zelf wat me met de auto erg veel vertraging oplevert.
Ik rijd Eindhoven - Velp/grave, stuk van 51 km. Zonder vertraging in Eindhoven duurt dit 3 kwartier, met de drukte op de Kennedylaan en de rest van de binnen ring kost me dit een uur. Dat kwartiertje winst is mij dat beetje kou nog wel even waard. :P

[...]

Ken de truuc ja! Maar bij mij (1999 model) brandt grootlicht continue een beetje mee, zo ongeveer 70%. Als ik grootlicht geef, zie ik ook weinig verschil. Vind het lichtbeeld verder niet slecht. Wel ga ik nog 'dagrijverlichting' monteren, van die LED lijntjes: heb ze toch nog liggen en ze passen perfect op de radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Nope. Gecheckt.
Erasmo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:58:
Spanningsregelaar wel goed doorgemeten?
Naar mijn weten wel, maar twijfel toch aan mezelf. Gezien het gedrag en dat die dingen vaker falen bij een Honda vertrouw ik hem nog steeds niet. Zal die ook als mogelijke boosdoener aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:01:
Hhm zijn de keerringen er door een bedrijf in gezet?? O ja dan heb je toch wel gewoon garantie want dan hebben ze iets fout gedaan.
Ja, bij de lokale motorgarage laten doen. Zaterdag ga ik even langs voor controle. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Ken de truuc ja! Maar bij mij (1999 model) brandt grootlicht continue een beetje mee, zo ongeveer 70%. Als ik grootlicht geef, zie ik ook weinig verschil. Vind het lichtbeeld verder niet slecht. Wel ga ik nog 'dagrijverlichting' monteren, van die LED lijntjes: heb ze toch nog liggen en ze passen perfect op de radiator.
Hoe kan het groot licht een beetje mee branden dan??
Dat is de rechtse lamp waar origineel maar 2 van de 3 kabels op zitten aangesloten. De massa en de grootlicht draad (achterop de fitting gekeken de linkse en de rechtse pen).
Als het grootlicht een beetje mee brand ben ik wel benieuwd hoe het dan aangesloten zit bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Bij mij brandt alleen het stadslichtje. Zo goed als onzichtbaar eigenlijk. Dus niet de 70% waar noes het over heeft.
Heb je misschien een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:55:
Bij mij brandt alleen het stadslichtje. Zo goed als onzichtbaar eigenlijk. Dus niet de 70% waar noes het over heeft.
Heb je misschien een foto?
Nee, die is het niet!
Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Hoe kan het groot licht een beetje mee branden dan??
Dat is de rechtse lamp waar origineel maar 2 van de 3 kabels op zitten aangesloten. De massa en de grootlicht draad (achterop de fitting gekeken de linkse en de rechtse pen).
Als het grootlicht een beetje mee brand ben ik wel benieuwd hoe het dan aangesloten zit bij jou.
Ik weet het, zitten bij mij ook maar 2 draden op aangesloten. Heb het vermoeden (maar is moeilijk te zien) dat de H4 ook 'dubbel' aan is, zowel groot als dim ingeschakeld. Zou best kunnen dat mijn grootlicht schakelaar gaar is, of iemand iets heeft gerommeld in de kabelboom. Hoewel dat laatste: grootlicht brand niet als ik mn dimlichten niet heb ingeschakeld.

Grootste nadeel is dat mijn grootlicht en dimlicht nu teveel op elkaar lijken, en ik denk dat de lichtunit hierom ook te ver naar beneden gericht is: ik verblind niemand en de lichtbundel valt vrij dichtbij op de grond. Het werkt nu wel afdoende, dus van het weekend maar es aan prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Groot en dimlicht lijkt bij mij ook teveel op elkaar, daar moet ik nog eens iets voor verzinnen.
Setje versterkers er op of zo iets.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MuddyMagical schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Nope. Gecheckt.

[...]

Naar mijn weten wel, maar twijfel toch aan mezelf. Gezien het gedrag en dat die dingen vaker falen bij een Honda vertrouw ik hem nog steeds niet. Zal die ook als mogelijke boosdoener aanwijzen.
Bobine's en ontstekingmodules willen op een transalp en africa twin ook wel is problemen geven. Is volgens mij hetzelfde blok. Dus daar kan het ook nog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
charrel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Bobine's en ontstekingmodules willen op een transalp en africa twin ook wel is problemen geven. Is volgens mij hetzelfde blok. Dus daar kan het ook nog zitten.
Maar dan is ie dood of niet. En niet elke keer prima starten en draaien, maar na een paar km er mee kappen.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:02:
Beluchting van de tank? Als die vacuum zuigt, krijgt ie geen brandstof meer. Maar ik ben ook maar een leek en herhaal nu ook alleen maar wat ik in het verleden heb gelezen. :+
Haha! Heb ik denk ik hetzelfde gelezen. En dus gecheckt. :+

[ Voor 31% gewijzigd door MuddyMagical op 11-10-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Beluchting van de tank? Als die vacuum zuigt, krijgt ie geen brandstof meer. Maar ik ben ook maar een leek en herhaal nu ook alleen maar wat ik in het verleden heb gelezen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

We hebben eens een astra (ja, 2 wielen teveel) met een vergelijkbaar probleem gehad. Daar bleek het de brandstofpomp te zijn die stuk was. Dat was eigenlijk vooral te merken bij het op contact zetten. Normaal hoorde je dan duidelijk de brandstofpomp; tijdens dat probleem niet meer.

Er zit genoeg brandstof in de leidingen om rustig starten en te lopen. Echter, bij ontkoppelen om door te schakelen viel die continu uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MuddyMagical schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Maar dan is ie dood of niet. En niet elke keer prima starten en draaien, maar na een paar km er mee kappen.
Inderdaad..... behalve als je printplaat gescheurd is die erin zit....
Vriend van me heeft zo weken gezocht naar de problemen met zijn xt600z, liep dan weer tijden goed en dan opeens weer heel slecht.
Uiteindelijk bleek er in de ontsteking wat los te zitten op de printplaat.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 11-10-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Bobines kunnen ook door de warmte er ineens mee kappen. Dus koude start = ok, stuk rijden = warme onderdelen en defecte bobine.
Kan dus wel de oorzaak zijn.

Bah vandaag niet op de motor naar het werk kunnen gaan ivm zooi die mee naar huis moest (nieuwe werkkleding) maar nu kan ik morgen ook niet op de motor.
Moet naar een klant, opzich voor wat betreft de afstand wel te doen op de motor.
Echter deze klant zit in Venlo en ik vind de A67 Eindhoven - Venlo echt een te gevaarlijk traject om met de motor over te moeten rijden in spits.
Met al die Oostblok chauffeurs die echt nergens naar kijken vind ik het met de auto al een halve overlevingstocht, daar ga ik zonder airbags en kreukelzone niet uit vrije wil tussen rijden.
Morgen dus weer een verplichte koekblik dag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 19:44
Heb een probleem, misschien dat hier iemand een idee heeft.

Ik heb de mogelijkheid een Honda Magna 750 uit 1982 gratis te krijgen. Hij heeft alleen al bijna twee jaar niet meer gereden en de accu is dus ook volledig plat en ik heb verder niets kunnen testen. Hij ziet er verder best aardig uit voor zo'n oud beestje, banden zijn zelfs nagenoeg nieuw. Eigenaar (oud buurman) heeft er echter geen tijd voor en wil de ruimte in zijn schuur terug.

Het probleem is dat hij niet helemaal stabiel loopt. Hij loopt wel, maar zo nu en dan zakt ie wat terug in z'n toeren en verliest ie vermogen. De toerenteller zakt op die moment volledig naar nul. De buurman is, net als ik, geen technisch genie dus weet ook niet echt wat er aan de hand is. Hij vermoedde dat de cilinder waar de toerenteller op zit misschien er zo nu en dan mee ophoudt.

Heeft iemand een idee misschien? Als dit probleem voor niet teveel geld te fixen zou zijn is dit natuurlijk een enorme buitenkans voor me. Ik heb er ook geen probleem mee het door een garage te laten doen als dat nodig is en de kosten binnen de perken blijven, maar dan is een idee van het probleem natuurlijk wel handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/d335eebfa4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/d3361c5c3b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zeg gewoon zelf proberen op te lossen, je hebt de hele winter en in het ergste geval ben je een ervaring rijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:46:
Heeft iemand een idee misschien? Als dit probleem voor niet teveel geld te fixen zou zijn is dit natuurlijk een enorme buitenkans voor me. Ik heb er ook geen probleem mee het door een garage te laten doen als dat nodig is en de kosten binnen de perken blijven, maar dan is een idee van het probleem natuurlijk wel handig.
Zoiets kopen blijft een gok. Mogelijk kan je voor 1000 euro een goede kopen die werkt zoals het hoort en gaat deze je meer dan dat kosten om goed te krijgen. Ik zou de gok alleen nemen als je zelf van alles gaat doen of als het geld je niet boeit. Het is leuk zo'n gratis ding, maar als je alles moet laten doen heb je geen idee hoeveel geld er in moet tot dat ie goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Misschien zijn hier handige Tweakers die in de buurt wonen van Melkunie en een gok willen wagen? Zeg bedrag X bij geen succes en bedrag Y bij succes tot een goed lopende Honda?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Melkunie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:46:
Het probleem is dat hij niet helemaal stabiel loopt. Hij loopt wel, maar zo nu en dan zakt ie wat terug in z'n toeren en verliest ie vermogen. De toerenteller zakt op die moment volledig naar nul. De buurman is, net als ik, geen technisch genie dus weet ook niet echt wat er aan de hand is. Hij vermoedde dat de cilinder waar de toerenteller op zit misschien er zo nu en dan mee ophoudt.
Beginnen met de basis: carbs schoonmaken of in ieder geval nieuwe benzine en reiniger in de tank, bougies checken/vervangen en accu controleren/vervangen.

Na 2 jaar is je benzine namelijk weinig meer waard en kan je carburateurs (en filters) goed vervuilen. Als de motor verder rijdend is weggezet, zou ik me hierop focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat is een goede, en ook je bougiekabels kunnen krokant zijn. Heb je vonk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14

_Apache_

For life.

Zoiezo alle vloeistoffen eruit, en waar je kan, reinigen. Dan bij de basis beginnen. Hoe staan de remblokken erbij, heb je remdruk? Carbs legen.. Heb je een vonk, heb je toevoer van brandstof? Olie op peil? Houd ie keurig de olie binnen. Banden op druk? Geen haarscheurtjes? Kijk zoiezo de datumcode na, en vervang een band na 5 jaar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Wat zij zeggen. Met 100 euro en een dagje werk weet je of je er wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:31:
Zoiezo alle vloeistoffen eruit, en waar je kan, reinigen. Dan bij de basis beginnen. Hoe staan de remblokken erbij, heb je remdruk? Carbs legen.. Heb je een vonk, heb je toevoer van brandstof? Olie op peil? Houd ie keurig de olie binnen. Banden op druk? Geen haarscheurtjes? Kijk zoiezo de datumcode na, en vervang een band na 5 jaar.
Hoezo is de "basis" beginnen bij remblokken en andere "meuk"..... Beter zorg je eerst even dat het blok weer 100% goed loopt :)

Zo'n CB750 blokje loopt eigenlijk altijd wel als je er maar voor zorgt dat er goede benzine (Géén Ethanol variant) in terecht komt en de carburateurs goed schoon zijn. Er vanuitgaande dat er een goede vonk in de cilinder komt, uiteraard.

Remmen moet je pas aan gaan denken áls er beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Haha, eenduidige reacties zeg. Bedankt voor de input allemaal! :)

Kogel is door de kerk, ga em donderdag overschrijven en dan kan ik volgende week met een vriend die er wat meer verstand dan ik van heeft (auto- en vrachtwagenmonteur, maar nog nooit aan een motorfiets gezeten) eens goed naar kijken.

Voordat de motor stilstond werkte alles prima, behalve dat vermogenverlies zo nu en dan. Zodra ik meer weet zal ik er hier eens een update over plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Melkunie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:40:

Kogel is door de kerk, ga em donderdag overschrijven en dan kan ik volgende week met een vriend die er wat meer verstand dan ik van heeft (auto- en vrachtwagenmonteur, maar nog nooit aan een motorfiets gezeten) eens goed naar kijken.

Voordat de motor stilstond werkte alles prima, behalve dat vermogenverlies zo nu en dan. Zodra ik meer weet zal ik er hier eens een update over plaatsen :)
Tip van Flip (volledig gratis): Schors 't kenteken meteen bij de RDW zodat je er voorlopig geen gezeur mee krijgt aangaande houderschapsbelasting en verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heb ik ook al aan zitten denken. Het schorsen kost echter ook al weer €24 zag ik, dat is al weer ongeveer het geld voor twee maanden verzekering. Dan lijkt het me prettiger om em voor dat geld toch maar gewoon te verzekeren, heb ik ook geen gedoe met eventuele testritjes. Iets duurder uit, wel wat meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Melkunie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:40:

Leuk, levert je in ieder geval ervaring op en met een beetje mazzel voor een prikkie lekker rondtuffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien nog één kleine tip: Japanse motoren willen wel eens ooit wat kruiskopjes hebben. Die kruiskopjes zijn géén PH (Philips Head) schroeven maar JIS.

Een JIS schroefje los draaien met een PH schroevendraaier is 99% kans op een verrote kop van die schroef en levert je achteraf vaak een hoop extra werk op. Een JIS schroef herken je aan het extra ingeslagen "puntje" in de kop van de schroef.

De meeste schroeven van bijv. "rempotjes" worden verrot gedraaid doordat er verkeerde (PH) schroevendraaiers op worden losgelaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 11-10-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Melkunie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:52:
Heb ik ook al aan zitten denken. Het schorsen kost echter ook al weer €24 zag ik, dat is al weer ongeveer het geld voor twee maanden verzekering. Dan lijkt het me prettiger om em voor dat geld toch maar gewoon te verzekeren, heb ik ook geen gedoe met eventuele testritjes. Iets duurder uit, wel wat meer vrijheid.
Vergeet de wegenbelasting niet he. Als het goed is kun je gelijk schorsen met overschrijven, ik weet niet wat voor kosten daaraan verbonden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:30:
Misschien nog één kleine tip: Japanse motoren willen wel eens ooit wat kruiskopjes hebben. Die kruiskopjes zijn géén PH (Philips Head) schroeven maar JIS.

Een JIS schroefje los draaien met een PH schroevendraaier is 99% kans op een verrote kop van die schroef en levert je achteraf vaak een hoop extra werk op. Een JIS schroef herken je aan het extra ingeslagen "puntje" in de kop van de schroef.

De meeste schroeven van bijv. "rempotjes" worden verrot gedraaid doordat er verkeerde (PH) schroevendraaiers op worden losgelaten.
Nee toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/motorcycle-tools/jis-screwdrivers/jis-phillips-screwdriver-differences.jpg
Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.