"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Correctie, met mijn ninja300 heb ik de 195 aangetikt. Dit was de rev-max in 6e versnelling. Dus miss dat ik er met andere gearing nog wat meer uit zou kunnen persen.Hamza schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:04:
[...]
Met een A2 motor haal je makkelijk de 180 lol.
Dus dat je geen snelwegen kan rijden is klinklare onzin. Beperkt rijdt alleen minder fijn dan vol imho. Daarom ben ik ook voor een 300cc vol vermogen gegaan.
Je kan aan Pilatus vragen hoe het ging, kon hem aardig bijbenen op de achterlanden van Zelhem....
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
Ik bedoelde dat ik niet verwacht dat ik vaak op de snelweg te vinden ben. heb ook wel naar zon ninja 300 gekeken maar met een budget van ongeveer 1500 euro is dat allemaal lastig te vinden. nu kan ik voor rond de 1200-1300 een fazer 600 kopen en die voor 200 ong begrenzen.DragonSlayer666 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:14:
[...]
Correctie, met mijn ninja300 heb ik de 195 aangetikt. Dit was de rev-max in 6e versnelling. Dus miss dat ik er met andere gearing nog wat meer uit zou kunnen persen.
Dus dat je geen snelwegen kan rijden is klinklare onzin. Beperkt rijdt alleen minder fijn dan vol imho. Daarom ben ik ook voor een 300cc vol vermogen gegaan.
Je kan aan Pilatus vragen hoe het ging, kon hem aardig bijbenen op de achterlanden van Zelhem....
Budgetwise kan ik het goed begrijpen. Ben alleen wel benieuwd hoe en waar je m voor 200 eur kan laten gebrenzen? Je moet hem namelijk bij het RDW laten keuren, wat alleen al 150 euro kost... Gemiddeld is begrenzen rond de 400 euro. Gewoon even als headsupVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:20:
[...]
Ik bedoelde dat ik niet verwacht dat ik vaak op de snelweg te vinden ben. heb ook wel naar zon ninja 300 gekeken maar met een budget van ongeveer 1500 euro is dat allemaal lastig te vinden. nu kan ik voor rond de 1200-1300 een fazer 600 kopen en die voor 200 ong begrenzen.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Je hebt helemaal gelijk! Heb t meteen aangepast, thx!Napsju schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:24:
Keuren doe je toch bij de RDW?
Afhankelijk van de motor. kan het meer of minder kosten. Bij een ER6-f/n kost het 50 euro, maar moeten onder de tank zijn, dus met arbeidsloon erbij ruim 380 euro. Bij een andere(weet even niet meer welke), is t ECU verwisselen. Arbeidsloon van ongeveer 40 euro, maar wel materiaalkosten a 320 euro.418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:24:
Dat op 35kW zetten kost ook zo 600 euro toch?
Als je hem niet officieel via een dealer kan ombouwen, kost het je ook een RDW keuring, waardoor het heel hard op loopt. Je kunt het ook wel zonder RDW keuring doen, maar mocht er dan iets gebeuren ben je niet verzekerd, ben je strafbaar(je rijdt op een voertuig zonder er een RBW voor te hebben) en kost het je, buiten de pijn ed, een hoop geld.
Kortom: Kost dus ongeveer rond de 400 euro dus om hem te laten begrenzen.
Ze gaan trouwens ook rijden in de Moto2 met Brad Binder die net het Moto3 kampioenschap heeft gewonnen. Zo bezetten ze elke klasse en hebben ze ook nog de KTM RC Cup en KTM Rookies cup.PilatuS schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
Moet ook wel een beetje als je in de MotoGP gaat rijden. Dan geen sportfiets op de markt hebben is ook raar.
Bij KTM kun je de mapping laten aanpassen voor een uurtje werken dus ongeveer €40. Geen gedoe of kosten met de RDW. Nadeel van KTM is dan weer dat ze 2e hands niet erg goedkoop zijn.DragonSlayer666 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:35:
[...]
Afhankelijk van de motor. kan het meer of minder kosten. Bij een ER6-f/n kost het 50 euro, maar moeten onder de tank zijn, dus met arbeidsloon erbij ruim 380 euro. Bij een andere(weet even niet meer welke), is t ECU verwisselen. Arbeidsloon van ongeveer 40 euro, maar wel materiaalkosten a 320 euro.
Als je hem niet officieel via een dealer kan ombouwen, kost het je ook een RDW keuring, waardoor het heel hard op loopt. Je kunt het ook wel zonder RDW keuring doen, maar mocht er dan iets gebeuren ben je niet verzekerd, ben je strafbaar(je rijdt op een voertuig zonder er een RBW voor te hebben) en kost het je, buiten de pijn ed, een hoop geld.
Kortom: Kost dus ongeveer rond de 400 euro dus om hem te laten begrenzen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dat de motor het juiste vermogen heeft is 1 ding. Dat dit ook op het kenteken staat is iets anders. Voor dat laatste moet je naar de RDW toe. Dacht dat het niet zo was dat alleen een flash genoeg was.caesar1000 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:01:
Bij KTM kun je de mapping laten aanpassen voor een uurtje werken dus ongeveer €40. Geen gedoe of kosten met de RDW. Nadeel van KTM is dan weer dat ze 2e hands niet erg goedkoop zijn.
Gelukkig nooit last gehad van dit gezeur. Gewoon wachten tot 21 jaar oud en dan gelijk vol vermogen halen was het toen. Net alsof 35KW of 100KW iets uitmaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 05-10-2016 23:05 ]
Had laatst iemand van JTX Racing (KTM Dealer Cuijk) aan de lijn en die vertelde dat je bv. een KTM Duke 690 vanuit de winkel met 35kW kunt kopen. Zij laden dan die 35kW mapping in en jij kunt bij het ophalen gelijk gaan touren met de machine. Geen extra kosten vanwege een keuring bij het RDW. Heeft misschien te maken met het feit dat hij dan als 35kW A2 wordt verkocht (alhoewel er geen officiële A2 Duke 690 bestaat)? Moet ze morgen weer bellen dus zal het eens vragen hoe het zit met 2e hands.PilatuS schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:03:
[...]
Dat de motor het juiste vermogen heeft is 1 ding. Dat dit ook op het kenteken staat is iets anders. Voor dat laatste moet je naar de RDW toe.
Sowieso altijd wel bijzonder bij KTM want hun Duke 390 heeft of had oorspronkelijk ook teveel kW/kg. Werd toch tot de verkoop en het Nederlands Wegennet toegelaten.
Bijzonder ding

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 05-10-2016 23:11 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dan word de motor geleverd met 35kW op kenteken. Als ie geleverd word met vol vermogen moet het kenteken toch aangepast worden. Heb alleen geen idee hoe dat via de dealer gaat.caesar1000 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:09:
[...]
Had laatst iemand van JTX Racing (KTM Dealer Cuijk) aan de lijn en die vertelde dat je bv. een KTM Duke 690 vanuit de winkel met 35kW kunt kopen. Zij laden dan die 35kW mapping in en jij kunt bij het ophalen gelijk gaan touren met de machine. Geen extra kosten vanwege een keuring bij het RDW. Heeft misschien te maken met het feit dat hij dan als 35kW A2 wordt verkocht (alhoewel er geen officiële A2 Duke 690 bestaat)? Moet ze morgen weer bellen dus zal het eens vragen hoe het zit met 2e hands.
Sowieso altijd wel bijzonder bij KTM want hun Duke 390 heeft of had oorspronkelijk ook teveel kW/kg. Werd toch tot de verkoop en het Nederlands Wegennet toegelaten.
Ik heb geen echte winterhandschoenen meer.
Iemand een tip voor goede winterhandschoenen voor woonwerk?
Dus geen handschoenen waar je 6 riempjes of knopjes moet dichtdoen
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nu kwam ik bij motoport onderkleding van Craft tegen dat ook goed betaalbaar is, maar zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met Craft thermokleding? Het gaat om de Craft Warm serie (shirt + broek).
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Hier hetzelfde. Mijn Dainese race handschoenen zijn op dit moment met 5.4 graden en 80 km/h echt veel te koud. Het is maar een ritje van 25 minuten elke dag, maar na 10 minuten heb ik al hele koude vingers (en dus bijna geen gevoel meer bij het remmen). Vandaag m'n hand bij het blok gehouden (voordeel van een naked heheAnoshky schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:58:
Brrrrrrrrrr wat was het fris aan de handjes deze morgen![]()
Ik heb geen echte winterhandschoenen meer.
Iemand een tip voor goede winterhandschoenen voor woonwerk?
Dus geen handschoenen waar je 6 riempjes of knopjes moet dichtdoen
Zelf vind ik de winter handschoenen van Rev'It op het moment wel wat. Zien er goed uit en werken hopelijk evengoed. De prijs valt ook wel mee.
Ik heb Craft Be Active Extreme gebruikt voor de frisse ritjes de afgelopen weken. Dezer weken waarschijnlijk overschakelen naar de Warm serie. Als je jas en broek standaard weinig wind doorlaten zou ik voor de Warm kiezen. Anders kun je beter voor de Craft Extreme Windstopper gaan.Ktenolix schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:00:
Aangezien het koude weer voor de deur staat, maar het toch zonnig is, zat ik te kijken naar goede onderkleding om mezelf te beschermen tegen de kou op m'n naked. Ik heb wel thermo kleding van de action (wat voor geen meter werkt), maar ik ben op zoek naar speciale thermo kleding voor op de motor. Ik pak vrolijk alle wind, dus het moet me wel goed warmhouden.
Nu kwam ik bij motoport onderkleding van Craft tegen dat ook goed betaalbaar is, maar zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met Craft thermokleding? Het gaat om de Craft Warm serie (shirt + broek).
In ieder geval top kwaliteit thermokleding dat heel goed z'n werk doet.
Ik denk dat ik dan voor de windstopper variant moet gaan. M'n leren pak laat nog wel wat wind door.caesar1000 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:12:
[...]
Ik heb Craft Be Active Extreme gebruikt voor de frisse ritjes de afgelopen weken. Dezer weken waarschijnlijk overschakelen naar de Warm serie. Als je jas en broek standaard weinig wind doorlaten zou ik voor de Warm kiezen. Anders kun je beter voor de Craft Extreme Windstopper gaan.
In ieder geval top kwaliteit thermokleding dat heel goed z'n werk doet.
Die specifieke handschoenen ken ik niet, maar let toch maar op met winterhandschoenen. Ik heb er een setje liggen die ik in de winkel gepast had; ze zijn lekker warm, waterdicht en zitten lekker... maar ik durf er niet mee te rijden want ik 'voel' niks (richtingaanwijzers en andere knopjes).caesar1000 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:12:
[...]
Zelf vind ik de winter handschoenen van Rev'It op het moment wel wat. Zien er goed uit en werken hopelijk evengoed. De prijs valt ook wel mee.![]()
[...]
'k zal er toch aan moeten wennen want 't zijn verder goede warme handschoenen - itt mijn zomerhandschoenen, die zijn enkel een laagje stevig leder - maar

Ik heb exact hetzelfde. Heb ook winterhandschoenen en doe daar zelfs soms dunne handschoenen onder aan tegen de kou, maar dan voel ik vrij weinig van de knoppen e.d. Ik rijd veel liever met m'n zomerhandschoenen, dan heb ik meer feeling.Dryhte schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Die specifieke handschoenen ken ik niet, maar let toch maar op met winterhandschoenen. Ik heb er een setje liggen die ik in de winkel gepast had; ze zijn lekker warm, waterdicht en zitten lekker... maar ik durf er niet mee te rijden want ik 'voel' niks (richtingaanwijzers en andere knopjes).
'k zal er toch aan moeten wennen want 't zijn verder goede warme handschoenen - itt mijn zomerhandschoenen, die zijn enkel een laagje stevig leder - maar...
In de winkel alleen L en XL, dus nu even afwachten of de S goed zit zodra hij binnen is. Balen dat het deze week niet meer ging lukken want behalve de temp was het prachtig weer
Ik heb ook minder gevoel met winterhandschoenen, maar toch nog goed voelbaar wat ik aan het doen ben.
V-Strom 650
Kevlar jeans zeker niet meer dus had ik er een zeeman lange onderbroek onder aan.
Opzich voor de temperatuur perfect echter wel veel omkleed gedoe op het werk.
Dit weekend naar even bij de diverse zaken hier in de buurt op langs opzoek naar een goed warme textiel broek.
En indien in de aanbieding en setje dikkere handschoenen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mijn tip: koop een motor die je niet hoef te begrenzen, scheelt jou heel veel geld nu. Heb je komende twee jaar de tijd om te sparen voor een leuke motor en kun je dan je droommotor kopen en de €600 die je nu bespaart kun je mooi in je motor steken.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:20:
[...]
Ik bedoelde dat ik niet verwacht dat ik vaak op de snelweg te vinden ben. heb ook wel naar zon ninja 300 gekeken maar met een budget van ongeveer 1500 euro is dat allemaal lastig te vinden. nu kan ik voor rond de 1200-1300 een fazer 600 kopen en die voor 200 ong begrenzen.
Groetjes een vrolijke GS-500 rijder
Mijn Richa Kevlar Jeans + Richa ATOM waren deze ochtend toch wat fris (maar nog doenbaar) opweg naar Brussel om 6u10. Enkel handvat verwarming opgezet en verder viel het best meeBommes schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:23:
Mijn revit zomer/na seizoen handschoenen waren gisteren ochtend nog net voldoende voor mijn 3 kwartier woon-werk ritje 's ochtens om kwart voor 7.
Kevlar jeans zeker niet meer dus had ik er een zeeman lange onderbroek onder aan.
Opzich voor de temperatuur perfect echter wel veel omkleed gedoe op het werk.
Dit weekend naar even bij de diverse zaken hier in de buurt op langs opzoek naar een goed warme textiel broek.
En indien in de aanbieding en setje dikkere handschoenen.
[ Voor 5% gewijzigd door bntjah op 06-10-2016 11:11 ]
K49 '17
Helemaal mee eens.steef2 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:56:
[...]
Mijn tip: koop een motor die je niet hoef te begrenzen, scheelt jou heel veel geld nu. Heb je komende twee jaar de tijd om te sparen voor een leuke motor en kun je dan je droommotor kopen en de €600 die je nu bespaart kun je mooi in je motor steken.
Groetjes een vrolijke GS-500 rijder
Kijk misschien naar:
- Ninja 250/300
- CB500F/R/X
- Duke 390
...
Ik ben begonnen op een ER-5, ook een prima fiets om mee te beginnen. Ik rijd er nu nog steeds op, over een jaar ga ik voor A.Dryhte schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:11:
[...]
Helemaal mee eens.
Kijk misschien naar:
- Ninja 250/300
- CB500F/R/X
- Duke 390
...
30-09 stond dan alleen de livetiming aan. Soms zetten ze de tijden niet neer.kazzzdafke schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:56:
[...]
Helaas, geen trekhaak of motorremorque.. Assen is een beetje te ver voor even op en af
Ik zie trouwens daar nergens 30/09 staan?
Als ik kijk bij Zolder vrij rijden op 01/10 dan zitten daar toch ook wel heeeeeeeeeeel wat verschillen hoor.
Bij elke groep de traagste tot de snelste bijna minimum 15 sec, en zelf tot 1 minuut verschil. Da's wel erg veel
Ik zou zelfs met mijn tijd (en de marge die ik had) bij snel kunnen meerijden als ik dat zie
Dat verschil in tijden is dus juist het probleem.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt en dat bedoel ik dus.. Als jij 10 sec sneller bent, dat wil zeggen dat er ééntje voor je makkelijk 30m voor jou rempunt begint te remmen en toch de snelste lijn aan het rijden is.Tylen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Dat verschil in tijden is dus juist het probleem.
Dus enkel maar naar jou rempunten en rijlijnen kijken zal niet lukken, want dan knal je der (zoals donderdag) ineens op.
Daarom dat ik het handig vind als er remlichten zijn, kan je rekening houden met die "tragere" voor je.
Never ever financial advice...
Maar remlichten (in de langzamere groepen) is niet lekker hoor. Dan ga je teveel focussen op diegene voor je. Heb veel lesgegeven vroeger en ook in de langzamere groepen. Een rijder met straatmotor, welke niet zijn remlicht had afgeplakt, kreeg altijd van de mede cursisten de vraag om dit toch nog even af te plakken. Maar verschillende mensen verschillende wensen
Nog een Bommeslolgast schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:11:
Waarom moest ik hierbij aan bommes denken?
http://www.autoblog.nl/ni...-ring-op-de-scooter-91776
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Soms fantaseer je daar wel eens over, zijn leven is zo totaal anders dan dat van mij zelf (en vele met mij)
Nee niet zo zeer op zo een Honda de wereld over maar gewoon gaan, doen.
Geen huisje boompje beestje gewoon poep hebben aan alle gevestigde ideeën.
Volgens mij kun je dit alleen maar voor dat je op dat huisje boompje beestje punt bent aan gekomen trouwens.
Eenmaal een leven opgebouwd op 1 punt, vrienden, een baan, huis, kort om een leven..dan is er voor dit soort grappen geen ruimte meer. Of het lef niet meer.
Life is what happens when you're busy making other plans
Maar om daar over door te mijmeren.
* Bommes gaat een soort bommes vertrekt doen.
Plan is 4 maanden per jaar in Italie te gaan werken/wonen/leven.
En ja dan gaat de Vespa dus weer gewoon mee, ben blij dat de verkoop van dat ding niet echt gelukt is.
Het is een blijver, dat zei ik al tegen me zelf toen ik het ding kocht en er eenmaal mee begon te rijden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar jouw reizen zijn in mijn ogen toch echt the next best thingBommes schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:59:
[...]
Soms fantaseer je daar wel eens over, zijn leven is zo totaal anders dan dat van mij zelf (en vele met mij)
Nee niet zo zeer op zo een Honda de wereld over maar gewoon gaan, doen.
Geen huisje boompje beestje gewoon poep hebben aan alle gevestigde ideeën.
Volgens mij kun je dit alleen maar voor dat je op dat huisje boompje beestje punt bent aan gekomen trouwens.
Eenmaal een leven opgebouwd op 1 punt, vrienden, een baan, huis, kort om een leven..dan is er voor dit soort grappen geen ruimte meer. Of het lef niet meer.
Life is what happens when you're busy making other plans
Maar om daar over door te mijmeren.
* Bommes gaat een soort bommes vertrekt doen.
Plan is 4 maanden per jaar in Italie te gaan werken/wonen/leven.
En ja dan gaat de Vespa dus weer gewoon mee, ben blij dat de verkoop van dat ding niet echt gelukt is.
Het is een blijver, dat zei ik al tegen me zelf toen ik het ding kocht en er eenmaal mee begon te rijden.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Als je met je leren pak door blijft rijden zou ik zeker voor de Windstopper variant gaan. Heb nu een textiele broek voor WW waar ook nog een textiele jas bijkomt dus voor de ritjes buiten WW om gebruik ik dan de Craft Warm.Ktenolix schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat ik dan voor de windstopper variant moet gaan. M'n leren pak laat nog wel wat wind door.Eens kijken of ze ergens goedkoop te krijgen zijn.
Bij thermokledingstore zijn ze uitverkocht
Dacht zelf aan zoietsDryhte schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Die specifieke handschoenen ken ik niet, maar let toch maar op met winterhandschoenen. Ik heb er een setje liggen die ik in de winkel gepast had; ze zijn lekker warm, waterdicht en zitten lekker... maar ik durf er niet mee te rijden want ik 'voel' niks (richtingaanwijzers en andere knopjes).
'k zal er toch aan moeten wennen want 't zijn verder goede warme handschoenen - itt mijn zomerhandschoenen, die zijn enkel een laagje stevig leder - maar...

Hopelijk nog dun genoeg om wat gevoel te houden. (Alhoewel ik bij de Duke geen rekening mee hoef te houden hoe ver en snel ik het gas opendraai.
Kan het zo zijn dat je remmen 'feedback' leveren wanneer je over een markering of hobbel heenrijdt? Als ik rem kan ik heel goed via mijn remhendel voelen wat er daaronder gebeurt. Naast het feit dat ik de via de remhendel sowieso wel goed alles meekrijg.
[ Voor 10% gewijzigd door caesar1000 op 07-10-2016 00:05 ]
Ik zou voor lekker dik spul gaan. Ik heb totaal geen problemen met rijden en dikke handschoenen. Ik heb mijn SV opgehaald toen het -4 was en moest van Groningen naar Arnhem toe. Dit dus op de proefrit na de eerste rit met deze motor en met erg dikke handschoenen, was totaal geen probleem. Als je de motor kent moet het helemaal prima zijn. Ik zou niet voor dunne handschoenen gaan als het koud is voor het gevoel. Zeker als het nog wat kouder word dan nu wil je juist handschoenen die lekker dik zijn en goed de boel warm houden. Een paar jaar terug was het een tijdje -10 en kouder en toen heb ik met 2 paar handschoenen over elkaar gereden. Dit was dan wel met de brommer, maar dat maakt opzich weinig uit.caesar1000 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:54:
Hopelijk nog dun genoeg om wat gevoel te houden.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 07-10-2016 00:17 ]
Ik ga vandaag eens kijken naar een setje Macna Atom's, verwarmde handschoenen schijnen toch beter te werken dan handvatverwarming.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lijken me best prima, ik heb zelf de Revit! Kryptonite GTX gekocht, zijn denk ik vergelijkbaar:caesar1000 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:54:
[...]
Als je met je leren pak door blijft rijden zou ik zeker voor de Windstopper variant gaan. Heb nu een textiele broek voor WW waar ook nog een textiele jas bijkomt dus voor de ritjes buiten WW om gebruik ik dan de Craft Warm.
[...]
Dacht zelf aan zoiets
[afbeelding]
Hopelijk nog dun genoeg om wat gevoel te houden. (Alhoewel ik bij de Duke geen rekening mee hoef te houden hoe ver en snel ik het gas opendraai.Gaat dan meer om de richtingsaanwijzer)

Check wel of de goretex laag echt vast in de handschoen zit. Heb zelf ook een paar Revit Mantra H20, en als ik daar met vochtige handen in ga is het echt gedoe. Moet ze maar es op MP zetten. De Revit goretex achtige laag werkt overigens wel prima.

Eventueel kan je ook handvatverwarming aansluiten op je brommer
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Voor het rijden nu in de kou doe ik er van die dunne gebreide/fleece handschoentjes van de zeeman etc. in aan. Dit soort zeg maar:

Het maakt je handschoen een stuk dikker, maar zorgt voor die extra isolatie in de vingers, want dat is bij mijn handschoenen bijna niks
[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 07-10-2016 09:12 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-10-2016 09:14 ]
Verwijderd
http://www.gebbenmotoren.nl/nieuws/najaarsshow-8-en-9-oktober-gebben-motoren/ Gebben heeft ook sale, als het mooi weer is kan je mooi van sale naar sale haha.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:13:
TiP ~~> Sale @ ( bijna ) alle filialen https://www.motoport.nl/ dit weekend
Wel lekker ritje gemaakt, dus niet helemaal voor niets erheen gegaan.
[ Voor 15% gewijzigd door disheaver op 07-10-2016 14:42 ]
Lijkt me geen normale gang van zaken... De dealers waar ik tot nu toe ben geweest (dat zijn er een stuk of 4-5) geven het altijd van tevoren aan of er veel interesse is en of een fiets gereserveerd is of niet.disheaver schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:38:
Gister een afspraak gemaakt voor een proefrit vandaag, is er vanmorgen door iemand anders een optie opgezet... Pas gemeld bij het proefrijden.... Hopelijk is dit geen normale gang van zaken (eerste motor)?
Dat is wel balen! Had diegene wel even mogen aangeven of af moeten melden van te voren.. laat staan als je van ver moet komendisheaver schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:38:
Gister een afspraak gemaakt voor een proefrit vandaag, is er vanmorgen door iemand anders een optie opgezet... Pas gemeld bij het proefrijden.... Hopelijk is dit geen normale gang van zaken (eerste motor)?

Ik neem aan dat degene vanmorgen zonder afspraak kwam, dus veel tijd was er niet om te melden. Maar ze hadden het in elk geval kunnen proberen. We zoeken gezellig verder.GMacD schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:45:
[...]
Dat is wel balen! Had diegene wel even mogen aangeven of af moeten melden van te voren.. laat staan als je van ver moet komen
hoelaat heb je de afspraak gemaakt,disheaver schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:38:
ik kan me voorstellen dat als jij om half 5 smiddags belt om proef te rijden vandaag in de middag en er vandaag iemand op de bonnefooi binnenloopt dat hij een optie neemt op de motor toch?
Dat hij een optie neemt voor mijn proefrit is mijn 'probleem' ook niet echt (wel jammer uiteraard), maar wel dat er niet geprobeerd is om mij te informeren.Reloader schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:02:
[...]
hoelaat heb je de afspraak gemaakt,
ik kan me voorstellen dat als jij om half 5 smiddags belt om proef te rijden vandaag in de middag en er vandaag iemand op de bonnefooi binnenloopt dat hij een optie neemt op de motor toch?
Dit inderdaad. Wie gaat er nou een motor vasthouden voor iemand die er nog niet op gereden heeft terwijl iemand die wel gereden heeft aangeeft interesse te hebben. Als motorzaak schiet je jezelf dan meerdere keren per jaar in de voeten volgens mijTylen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:57:
Ik zal als motor verkoper ook de motor gewoon verkopen hoor.
Vorig jaar uitgesteld. Even opletten op de binnenvoering, want deze moet vastzitten. Mijn huidige Difi Crap-tex handschoen heeft een losse en die krijg je bijna niet meer aan na het uittrekken.
Zo dat is zwaar kudtYellowneck schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:28:
Helaas![]()
.Nagenoeg exact jaar geleden hebben 'ze' een Suzuki GSX-R 600 gestolen uit de gemeenschappelijke berging, waarbij ze tevens ook mijn uitlaat hebben meegenomen (Termignoni Carbon a 1600 euro).
Ergens tussen vrijdag 30 september 19:00 's nachts en zaterdagdagochtend 12:00 hebben ze dit keer mijn hele motor meegenomen. Ze hebben niks aan sporen achtergelaten, behalve een geforceerde toegangsdeur.
De motor stond vast met een kettingslot aan een muuranker, een schijfremslot, het stuurslot met elektronische startonderbreker en om het nog even nét wat onopvallender te maken stond de motor onder een goedkope motorhoes.
Merk: Ducati
Type: Streetfighter 848
Kleur: Rood
Plaats: Delft, Wippolder (campus)
Kenteken: 13-MD-GT (13MDGT)
Kenmerken: Termignoni Racing uitlaat (Carbon), seat cover buddy, navigatiesteun voor Garmin, rode pinstripe
[afbeelding]
Wat een gedoe altijd weer. Die hele zaterdag druk bezig geweest met allerlei instanties bellen en op de hoogte stellen. Heb toen het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV) gebeld om de aangifte te doen van de diefstal - wat érg érg veel tijd in beslag neemt.
Vervolgens mijn verzekeraar gebeld en de schade doorgegeven. Degene aan de andere kant heeft wat gegevens van mij genoteerd en zei dat ik dan vandaag teruggebeld zou worden. Nog niks vernomen echter.
Iemand helaas ook persoonlijk ervaringen met diefstal van zijn/haar motorfiets? Nog tips? Zijn er nog dingen die ik moet doen. Heb al foto's gemaakt van de deur, plek zelf (maar niets te zien, geeneens kapotte schakels van de ketting) en heb alle facturen en sleutels al gesorteerd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben laatst onderuit gegaan met de motor en helaas is het stuur helemaal verbogen, dus ik heb een nieuwe gekocht. Kan ik de oude handvat(t)en van het oude stuur afhalen? Of moet ik hiervoor nieuwe kopen?

Honda heeft de CBR-300R en de CBR-500R in het gamma die gebouwd zijn voor A2 rijbewijs.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:22:
iemand nog tips voor een leuke A2 motorfiets?
Alleen zijn het nog vrije nieuwe motoren in het gamma, dus de prijs is daar ook wel naar.
Zelf rij ik al 4,5 jaar met de Honda CBR 250R
Oeps, niet gezien dat er nog een pagina met reacties tussen zat
[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 07-10-2016 19:36 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Jazeker kan dat. Even met de compressor er lucht tussen spuiten en je haalt ze er zo af.specops0i0 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:19:
Hallo mensen,
Ik ben laatst onderuit gegaan met de motor en helaas is het stuur helemaal verbogen, dus ik heb een nieuwe gekocht. Kan ik de oude handvat(t)en van het oude stuur afhalen? Of moet ik hiervoor nieuwe kopen?
[afbeelding]
It's funny. But not ha-ha funny.
Zeker dat het enkel het stuur is en de vorkpoten ook niet gebogen zijn?specops0i0 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:19:
Hallo mensen,
[afbeelding]
Ik weet niet wat jij rijdt maar ik blijf het zeggen https://www.hippohands.com/, ik rij van de winter gewoon lekker met zomer hand schoenen en pas bij negatieve temperaturen hoef ik de handvat verwarming aan te zettenLeviathius schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:08:
Ik heb de Rev'it Striker 2 zomerhandschoenen. Zijn fijne handschoenen en hebben 'touch' vingertoppen voor het bedienen van je telefoon, maar dat is nu even niet relevant. Bij de vingers zit erg veel ventilatie, dus met de huidige kou is dat wat minder prettig.
[afbeelding]
Voor het rijden nu in de kou doe ik er van die dunne gebreide/fleece handschoentjes van de zeeman etc. in aan. Dit soort zeg maar:
[afbeelding]
Het maakt je handschoen een stuk dikker, maar zorgt voor die extra isolatie in de vingers, want dat is bij mijn handschoenen bijna niks. Tot nu toe gaat het prima op deze manier, maar als het nog kouder gaat worden misschien toch kijken naar handkappen of handvatverwarming. Misschien zelfs gewoon winterhandschoenen zoals die Ceasar1000 toonde.
Gelukkig zijn ze terug, iemand anders heeft de originele templates overgekocht en maakt ze weer
Cheap-ass en werkt goed!
Het beste is een handschoen met wintervoering of iets zoals een kap die de rijwind helemaal van je hand afhoudt.
Dat zal NOOIT op mijn moto komen 😝😝😝GBTW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:26:
[...]
Ik weet niet wat jij rijdt maar ik blijf het zeggen https://www.hippohands.com/, ik rij van de winter gewoon lekker met zomer hand schoenen en pas bij negatieve temperaturen hoef ik de handvat verwarming aan te zetten
Gelukkig zijn ze terug, iemand anders heeft de originele templates overgekocht en maakt ze weer
Onderhandschoentjes en zomerhandschoenen met HV verwarming is voldoende!
Een oude Honda Magna van de buurman. Heb het ding nog niet bekeken, maar heeft waarschijnlijk wel wat werk nodig. Jarenlang stilgestaan in ieder geval. Maargoed, gratis... Het is wel een chopper, iets waarvan ik altijd heb gezegd dat het niets voor mij is. Maar gratis... In ieder geval leuk om even wat ervaring mee op te doen. Twijfels twijfels twijfels...
Lekker!
En als hij carbs heeft, moet je ze hoogstwaarschijnlijk minimaal moet schoonmaken. Als er te lang benzine in heeft gestaand en t alle parafine heeft alles verstopt, kan t zijn dat je ze helemaal moet reviseren...Melkunie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:09:
Verdorie, net m'n rijbewijs gehaald en me voorgenomen nog even te wachten en te sparen voor het voorjaar... Krijg ik een aanbod voor een gratis motorfiets...![]()
Een oude Honda Magna van de buurman. Heb het ding nog niet bekeken, maar heeft waarschijnlijk wel wat werk nodig. Jarenlang stilgestaan in ieder geval. Maargoed, gratis... Het is wel een chopper, iets waarvan ik altijd heb gezegd dat het niets voor mij is. Maar gratis... In ieder geval leuk om even wat ervaring mee op te doen. Twijfels twijfels twijfels...
Lopend maken en gebruiken als inruil. En natuurlijk minstens een kratje bier voor de buur.Melkunie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:09:
Verdorie, net m'n rijbewijs gehaald en me voorgenomen nog even te wachten en te sparen voor het voorjaar... Krijg ik een aanbod voor een gratis motorfiets...![]()

Vandaag gereden naar Tilburg om achter rekje te kopen, via waypoint in Vessem voor een laad kabeltje voor mijn Tomtom.
Terug via de motorkleding outlet in Eindhoven en een Macna motor broek gekocht passend bij mijn jas. Zwart op zwart zeg maar
Naar huis, rekje gemonteerd, kabel aangesloten tosti gegeten.
Weer op gestapt en wat doelloos aan het rijden geslagen.
Net even in Lieshout avond eten gekocht bij de Jumbo en nu dus even een pauze.
Dadelijk weer lekker binnendoor naar huis tokkelen.
* Bommes vind het een lekkere niet motor dag vandaag.
[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 08-10-2016 17:42 . Reden: Stupid typo ]
Beste investering ooit op de mijne toen!
Vergeet niet dat ik normaal op een 22pk Vespa rijd..
De banden spanning die te laag was bleek trouwens wel verantwoordelijk voor het onstabiele gevoel op hogere snelheden.
Niet dat ik nu ineens wel 200+ kan/ga/durf te rijden maar mij de 140 voelt het nu allemaal wat zekerder.
Wel wil ik eens kijken of er toevallig ooit iets verlaagd is aan het zadel, dagje in het zadel zoals vandaag is wel een behoorlijke aanslag op de knietjes die flink geknikt zitten.
Dus of de stepjes wat lager of het zadel iets hoger/opvullen.
Maar het is wel een erg fijne stuur fiets zo op de binnendoor weggetjes.
Beetje tokkelen en rond turen gaat perfect maar er een keertje flink aan hangen en de omgeving schiet ineens erg snel voorbij
tandje minder voor is toch minder top, maar sneller optrekken?charrel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:01:
1 tandje minder op het voortandwiel bij zo'n fazer en hij loopt harder op top en trekt een stukje sneller op.
Beste investering ooit op de mijne toen!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lagere stepjes geeft minder bodemvrijheid.. dus daar moet je mee opletten als je sportief rijd.. mogelijk is er wel een af-fabriek hoog zadel beschikbaar..Bommes schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:21:
Vind hem hard genoeg vertrekken, en boven de 160 heb ik het gevoel er af te waaien dus ik vind het wel goed zo voorlopig.
Vergeet niet dat ik normaal op een 22pk Vespa rijd..![]()
De banden spanning die te laag was bleek trouwens wel verantwoordelijk voor het onstabiele gevoel op hogere snelheden.
Niet dat ik nu ineens wel 200+ kan/ga/durf te rijden maar mij de 140 voelt het nu allemaal wat zekerder.
Wel wil ik eens kijken of er toevallig ooit iets verlaagd is aan het zadel, dagje in het zadel zoals vandaag is wel een behoorlijke aanslag op de knietjes die flink geknikt zitten.
Maar het is wel een erg fijne stuur fiets zo op de binnendoor weggetjes.
Beetje tokkelen en rond turen gaat perfect maar er een keertje flink aan hangen en de omgeving schiet ineens erg snel voorbij
mijn 'schatje schaap' oplossing is natuurlijk ook een optie
Kan zijn dat hij zijn max vermogen niet haalt op topsnelheid. Met een tandje minder kan je dat oplossenToolkiT schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:22:
[...]
tandje minder voor is toch minder top, maar sneller optrekken?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Inderdaad, dan loopt ie opeens door in de toeren ipv. dat hij het niet meer trekt.Beerkeeper schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Kan zijn dat hij zijn max vermogen niet haalt op topsnelheid. Met een tandje minder kan je dat oplossen
Verwijderd
onmogelijk,Beerkeeper schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Kan zijn dat hij zijn max vermogen niet haalt op topsnelheid. Met een tandje minder kan je dat oplossen
tandje inleveren is altijd inleveren op topsnelheid.
het argument klopt wel als je de top binnen afstand / tijd X moet halen omdat de acceleratie niet snel genoeg zou zijn om anders de top te bereiken..
Dus Wimmel en Tylen zullen beide een tandje of 2 voor inleveren, of een stuk of 5 erbij achterop.
Dit zodat ze op het einde van het rechte stuk in assen of god weet waar, in de 6de versnelling tegen het rood aanhikken.
mooie site om het uit te reken is http://www.gearingcommander.com/
Voor een hele hoop mensen zitten de stepjes eigenlijk te hoog. Ze zullen nooit de motor zo plat leggen dat het een probleem is. Op straat rij ik best redelijk door en dan staan de stepjes ook op de laagste stand. Alleen voor op het circuit gaan ze omhoog. De stepjes kunnen voor de meeste mensen best een paar cm omlaag. Zelfs iets van 3cm scheelt al heel veel voor de benen.ToolkiT schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:24:
[...]
lagere stepjes geeft minder bodemvrijheid.. dus daar moet je mee opletten als je sportief rijd.. mogelijk is er wel een af-fabriek hoog zadel beschikbaar..
Doe mij dan maar heel veel tanden voor, want luchtweerstand bestaat niet!!!1111oneoneVerwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
onmogelijk,
het argument klopt wel als je de top binnen afstand / tijd X moet halen omdat de acceleratie niet snel genoeg zou zijn om anders de top te bereiken..
Dus Wimmel en Tylen zullen beide een tandje of 2 voor inleveren, of een stuk of 5 erbij achterop.
Dit zodat ze op het einde van het rechte stuk in assen of god weet waar, in de 6de versnelling tegen het rood aanhikken.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
of een beetje naar voren zetten, voor veel machines is daar ook nog wel ruimte voor.PilatuS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Voor een hele hoop mensen zitten de stepjes eigenlijk te hoog. Ze zullen nooit de motor zo plat leggen dat het een probleem is. Op straat rij ik best redelijk door en dan staan de stepjes ook op de laagste stand. Alleen voor op het circuit gaan ze omhoog. De stepjes kunnen voor de meeste mensen best een paar cm omlaag. Zelfs iets van 3cm scheelt al heel veel voor de benen.
maar rear sets zijn niet goedkoop. dus het gaat je wel geld kosten,
Je kan ook vaak brackets kopen voor een paar euro. Dan hou je de originele rearsets en worden ze iets lager geplaatst door een bracket.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:58:
[...]
maar rear sets zijn niet goedkoop. dus het gaat je wel geld kosten,
Verwijderd
nooit gezien, maar wel een budget "pro tip" voor degene met lange poten onder onsPilatuS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Je kan ook vaak brackets kopen voor een paar euro. Dan hou je de originele rearsets en worden ze iets lager geplaatst door een bracket.
Ik moet ook zeggen dat mijn 'hero blobs' nog helemaal intakt zijn.. de punt van mijn laars rijd ik wel eens aan de grond.. maar dat is meer een kwestie van lompheid in plaatsing van de voet denk ik..PilatuS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Voor een hele hoop mensen zitten de stepjes eigenlijk te hoog. Ze zullen nooit de motor zo plat leggen dat het een probleem is. Op straat rij ik best redelijk door en dan staan de stepjes ook op de laagste stand. Alleen voor op het circuit gaan ze omhoog. De stepjes kunnen voor de meeste mensen best een paar cm omlaag. Zelfs iets van 3cm scheelt al heel veel voor de benen.
Ik heb altijd de punt van de voet op de stepjes. Ooit eens de grond geraakt en sindsdien zo gaan rijden. Vreemd genoeg vind ik dat ook nog fijner zitten. Zelfs op het circuit heb ik nog nooit de voet aan de grond gehad, op straat al helemaal niet.ToolkiT schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:04:
[...]
Ik moet ook zeggen dat mijn 'hero blobs' nog helemaal intakt zijn.. de punt van mijn laars rijd ik wel eens aan de grond.. maar dat is meer een kwestie van lompheid in plaatsing van de voet denk ik..
Ik zag je vorige week door de straat rijden en dacht letterlijk 'ik dacht dat Bommes langer was'. Al denk ik dat het zadel verhogen de windbescherming niet beter maakt dan hij nu is.Bommes schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:21:
Correct.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
onmogelijk,
Ik zit nu tot 120 redelijk uit de wind, daarboven zit ik met mijn hoofd en een stuk van mijn boven lijf vol in de wind, voller in de wind kan dus bijna niet.zacht schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
Ik zag je vorige week door de straat rijden en dacht letterlijk 'ik dacht dat Bommes langer was'. Al denk ik dat het zadel verhogen de windbescherming niet beter maakt dan hij nu is.
Ik ga eerst eens testen of ik hogere rubber doppen onder het zadel kan monteren, als ik daar een cm of 2 a 3 kan pakken is het denk ik al een merkbaar verschil voor mij knietjes.
Schaap is denk ik een halve cm als je er op zit dat zal niet echt een merkbaar verschil geven.ToolkiT schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:24:
[...]
lagere stepjes geeft minder bodemvrijheid.. dus daar moet je mee opletten als je sportief rijd.. mogelijk is er wel een af-fabriek hoog zadel beschikbaar..
mijn 'schatje schaap' oplossing is natuurlijk ook een optie
Wel tegen het schuiven op het zadel denk ik, nu moet ik echt de tank flink vast klemmen tussen mijn benen andere glij ik steeds naar voren of achter over het zadel.
Onder mij stepjes zitten van die slijt boutjes van 2cm lang denk ik, die raken de grond ook niet dus als ik die er onder uit schroef kunnen de stepjes minstens al die afstand omlaag.
Ja dat dus, helaas hangt wel aan de rechter zijde de uitlaat aan de rearset vast.PilatuS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Je kan ook vaak brackets kopen voor een paar euro. Dan hou je de originele rearsets en worden ze iets lager geplaatst door een bracket.
Gelukkig werk ik bij een machine bouwer en zijn onze werk buren frezers/draaiers/lassers.
Dus ga ik even iets laten fixen denk ik, en als het kosten technisch binnen de perken blijft laat ik gewoon 2 brackets laseren.
Edit:
http://www.whaccessories....g-Lowering-Kit-Yamaha.htm
Zo iets kan natuurlijk ook, wel erg duur voor wat het is..
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 08-10-2016 21:49 ]
Zouden handkappen in ieder geval koude vingers tegengaan (naast winterhandschoenen)? Vingers worden bij mij vaak heel snel koud.Rody schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:44:
Handvat verwarming werkt niet voor de gehele hand, maar alleen de handpalm. Je vingertoppen gaan dus alsnog erg zeer doen.
Het beste is een handschoen met wintervoering of iets zoals een kap die de rijwind helemaal van je hand afhoudt.
Moet bij mij dan maar een tandje voor erbij en achter er af. Toch wel 2-3 keer op de snelweg constant in de rev limiter gereden.

M'n zomerhandschoenen zijn 2 keer zo duur
Ik heb toevallig een setje Macna Atoms op het oog(verwarmd).Rody schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:53:
Ik heb gisteren winter handschoenen gekocht, Macna Exile, http://www.macna.com/nl/products/exile/. Geen high end stuff voor 77 euro. Alle basics zitten erop. Dikke voering, waterdicht, touch tip en vizierwisser.
[afbeelding]
M'n zomerhandschoenen zijn 2 keer zo duur
Ja het scheelt wel, rijwind koelt je handen behoorlijk af en je vingers hebben het meeste te lijden omdat die er vol in zitten.caesar1000 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:36:
[...]
Zouden handkappen in ieder geval koude vingers tegengaan (naast winterhandschoenen)? Vingers worden bij mij vaak heel snel koud.
Moet bij mij dan maar een tandje voor erbij en achter er af. Toch wel 2-3 keer op de snelweg constant in de rev limiter gereden.
UiteraardNapsju schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:11:
Bedenk je wel dat de verzekering en wegenbelasting dan ook voor jou zijn.
Whatsapp reactie was 'Je moet nog wel de kabeltjes van de verdeler naar de bougie maken. Daardoor loopt ie niet stabiel'. Zegt me zo niet echt iets, heb niet zo veel technisch verstand op dat gebied helaas. Heb er verder niet over doorgevraagd, ga morgen een kijkje nemen. Maar klinkt wel alsof het ding in principe wel gewoon loopt, maar niet zo lekker. Ben benieuwd.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:13:
En als hij carbs heeft, moet je ze hoogstwaarschijnlijk minimaal moet schoonmaken. Als er te lang benzine in heeft gestaand en t alle parafine heeft alles verstopt, kan t zijn dat je ze helemaal moet reviseren...
Oh als inruil gebruiken straks, superidee! En denk dat ik em lekker uit eten stuur met z'n vrouw oid, die man doet sowieso al ontzettend veel voor m'n ouders. Superfijn, want ik woon nét te ver om voor elk ditje of datje even op neer te komen om te helpen. Toen ik in juni aankwam om de hagelschade te komen fixen zat hij al op het dak en was ie net klaarErasmo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:30:
Lopend maken en gebruiken als inruil. En natuurlijk minstens een kratje bier voor de buur.
Vermogen van een fazer is te laag om hem naar zijn top te krijgen. Loopt ie net over de 200, tandje minder zit ie meer in zijn powerband en loopt ie tamelijk eenvoudig 225km/u met wind mee en wind tegen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
onmogelijk,
Dingen zijn toch zuinig zat.
Verwijderd
Je teller laat het mischien wel zien, maar je teller wijkt dan ook gewoon af.charrel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
Vermogen van een fazer is te laag om hem naar zijn top te krijgen. Loopt ie net over de 200, tandje minder zit ie meer in zijn powerband en loopt ie tamelijk eenvoudig 225km/u met wind mee en wind tegen.
Dingen zijn toch zuinig zat.
Op mijn speed triple reed ik met een 17 tandwiel voor. daar door ging mijn theoretische top van 250 naar 236. op te teller heb ik wel eens de 211 aangetikt, op de garmin kwam ik toen net aan de 190.
Bij de fazer:
dat je met een kleiner tandwiel sneller aan de 215 komt wil niet zeggen dat ie met de orginele vertanding de 230 niet gehaald had. (15 voortandwiel is 230kmh, 14 voortandwiel 215kmh bij 11500 toeren)
Ik zeg trouwens ook theoretische top, want je hebt altijd dingen als lucht en rol weerstand, maar die gelden ongeacht je vertanding. dus is niet een belangrijk argument, en ook omdat die weerstand niet zwaar genoeg is om minimaal 15kmh te vertragen.
mischien begrijp ik je opmerking over powerband verkeerd, maar een tandwielen set veranderd niets aan hoeveel vermogen je blok leverd.
maar langverhaal kort, wie de neuk geeft iets om topsnelheid?
je wilt toch max acceleratie? lekker de bocht uit knallen en in de ankers voor de volgende?
daarom, altijd een tandje er af voor wanneer je een nieuwe set moet monteren (of 3 erbij achterop)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 11:43 ]
Heeft iets bij de sensor te maken, maar bij de meeste fietsen wijkt hij dus sterk af na het aanpassen van de tandwielen.
Dát, in combinatie met geheel andere bak verhoudingen (primaire aandrijving), levert een héél andere fiets op. (en dan is er in het blok ook nog het een en ander veranderd om er méér gewicht in te kunnen krijgen waardoor 't blok mooier "rond" loopt bij lage toerentallen).
Als je overigens met kettingwielen gaat spelen: zorg er liefst altijd voor dat je op "niet hele" waarden uitkomt als je gaat delen. Een ketting die precies "rond" loopt sloopt op een gegeven moment je kettingwielen (óf andersom) doordat de zelfde schakels te vaak over de zelfde tanden van het kettingwiel gaan lopen.
In mijn geval: Stel ik zou achter 5 tandjes groter gaan dan zou ik iedere 3 omwentelingen van het voorste ketting wiel één omwenteling aan de achterkant krijgen.... Een verrote schakel in de ketting komt dan iedere keer precies op de zelfde "tanden" uit, zowel vóór alsook achter. Ik zou er dus op dat moment aan de voorzijde ook één tandje minder of meer op moeten zetten.
Nou heeft 't ding nú al problemen genoeg om het rubber aan de voorkant op de weg te laten staan dus gaan we dat maar even niet doen, maar stel je wil een "stuntfiets".....
Bij CrossMotoren (MX) zie je juist bewust van dat soort extreme verhoudingen. Altijd leuk als je iemand voor het eerst op een YZ-450 / WR-450 ziet wegrijden... Backflip is zó getriggerd
FixedOsiris schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:59:
Aangezien de meeste moderne motoren de snelheid aan de krukas (AFAIK) uitgaande as van de versnellingsbak meten: jup
Maar: Het is hier nu lekker weer dus ik ga m'n brommer nog maar eens even uit laten nu het nog kán (échte zomerrijder, he). Meteen bij Motorport in 's-Hertogenbosch even een RAM Mount ding halen voor m'n Go-Pro
En na 500Mtr. rijden al weer thuis. Note-2-Self: Als het onder de 15 graden Celsius is moet je de wintervoering al vóór vertrek in je jas ritsen
[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 09-10-2016 12:48 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.