Aangezien deze 2 mannen ook met een snelheid van 80 km/u aan kwamen rijden is het hier zeker wel een grotere uitdaging dan bij het AVB examen.

Proqzor schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Mooie redding!
Ik vraag me alleen af of ik in dezelfde situatie niet al eerder was afgeremd. Gezien de uitritconstructie en de positie van die auto en het volk wat normaliter in zulke auto's rijdt. Dit was misschien ook wel enigszins te verwachten.
Wat was de toegestane snelheid op die weg?
Ik hou standaard meer ruimte bij dit soort bejaardenauto's. Hetzelfde geldt met bejaarden op de fiets. Die kunnen niet meer over hun schouder kijken schijnbaar en gooien de fiets gewoon zo de weg over. Hetzelfde geldt met studenten in de binnenstad overigens ;P
Het filmpje frame per frame kijken laat zien dat de achterste rijder op dat moment 50 mph = 80.5 km/u reed. Aan de omgeving te zien lijkt mij dit een 50 (km/u) weg (het gebied bij de huizen daar is 20 mph = 30 km/u). Ik denk wel dat ze nogal hard aankwamen rijden en ze ook nog redelijk hard na het 'SLOW ARAF (Welsh voor langszaam)' en het snelheidsbord reden.
Die oudere mensen in die auto zullen wel niet snel genoeg de aanstormende motorrijders door hebben gehad en daardoor is deze gevaarlijk situatie ontstaan. Denk dat je de schuld in dit geval niet 100% op 1 van 2 partijen kunt leggen.
1. Ouder echtpaar gaat keren
2. Tijdens het keren komen er 2 motorrijders met hoge snelheid aangereden
3. Ook bij het SLOW teken wordt er nauwelijks afgeremd
4. Echtpaar ziet de motorrijder(s) erg laat
5. Motorrijder kan de auto net ontwijken
aidanl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:48:
Zag eens op Kos, Griekenland een gozer op een motor langs rijden, vrouw achterop en kind tussen in geklemd. Meneer had alleen teenslippers aan en een zwembroek, kind en vrouw waren er ook niet bepaald op gekleed. Helmen waren blijkbaar ook overbodige luxe. Sterker nog, als je daar een scooter / quad / motor huurde moest je zelf vragen om een helm. Ik ben naar een degelijke zaak geweest waar je wel direct verplicht was een helm op te doen.
Overigens zie je op heel Kos langs alle wegen kleine herdenkingsplekken staan van ongelukken. Zou me niets verbazen als het bizarre hoeveelheid van die plekken deels te maken heeft met de kleding die men daar draagt als ze gaan rijden.
Heb een aantal dagen geleden het gebied van de Schneeberg, ten zuidoosten van Wenen, verkend en gelukkig zag ik daar heel veel nieuwe stukken motorvriendelijke vangrail ivm vele motorrijders. Misschien is het een nadeel (voor mij niet, maar zijn natuurlijk ook mensen met een andere mening) dat er veel motorrijders in de zomer te vinden zijn in de bergen van Oostenrijk; het voordeel is dat de wegen er wel weer een stukje veiliger op worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
caesar1000 op 15-08-2016 12:48
]