Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.110 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Heb je hier een bron/bewijs van? Ik vind alleen maar informatie op internet (geen officiële bronnen) dat het geen cassettebox is itt sommige concurrenten. Daar was nogal wat over te doen ivm de recall vorig jaar. Maar aangezien jij er daadwerkelijk aan gesleuteld hebt lijkt mij dat niet te kloppen dus.

Heb zo'n ding en wilde eigenlijk de versnellingen iets anders gearen. Als het daadwerkelijk een cassettebox is dan zijn er wat meer betrekkelijk eenvoudige mogelijkheden dan voor-/achter tandwiel veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nice save:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Daar was menigeen onderuit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:12:
Daar was menigeen onderuit gegaan
Inderdaad... De auto ontwijken was de meesten nog wel gelukt waarschijnlijk, om vervolgens vol op die paaltjes te knallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chakotay schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

Inderdaad... De auto ontwijken was de meesten nog wel gelukt waarschijnlijk, om vervolgens vol op die paaltjes te knallen :X
Als je uit schrik jezelf al niet onderuit remt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Daarom is er de AVB uitwijkoefening, maar die verwacht je. In de praktijk brengen is wel een hele andere opgave.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Gisteren naar de veel beloofde meeting "de speeltuin" bij de shell langs de A58 (Rucphen) gereden maar viel wat mij betreft erg tegen.

Daarna even langs de motor outlet gereden in Breda en een Kriega us20 en een Alpinestar heuptas gescoord. Wij (vriendin en ik) willen sowieso nog een paar dagen weg (waarschijnlijk Eifel) vandaar de aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

Ik zag daar iets van op FB voorbij komen ja. Wat moet ik me voorstellen bij 'De Speeltuin' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
-tom-562 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:26:
Ik zag daar iets van op FB voorbij komen ja. Wat moet ik me voorstellen bij 'De Speeltuin' :P
Kan me wel voorstellen wat ze bedoelen met de speeltuin, de op en afritten (21 en 22 zo uit mijn hoofd) zijn erg leuk. Vervolgens een heel klein kort stukje snelweg (om ff gas te geven) en weer de bocht in.

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/621245/6abd6cacd3a3228c142c3f946504a8d0

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ach, dat maakt het allemaal een beetje spannend :P Ook wel eens naar zo'n meeting geweest, en staan er gewoon 30 gasten voor hun uit te staren, dan ben ik na 10 minuten ook weg :P
Laatst ben ik bij een grote meeting van 'Wie rijdt' geweest, met een paar honderd man. Ja, er wordt asociaal gereden, maar het is ook wel vet om het eens mee te maken 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice save en heel goed van die motorrijder om even naar de automobiliste te kijken, want volgens mij was mevrouw erg geschrokken.

+1 voor de motorrijder in het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Anoshky schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Ik houd mijn Versys, en die is dan nog niet zo heel hoog met zijn 840, met de tenen recht, nog nooit bij een stop nagedacht en nog nooit een probleem of zo gehad ;)
Ik ben weleens op de dijk gestopt om even om me heen te kijken. Stopte op randje asfalt en zette mijn rechtbeen in het hoge gras. Dat was lager dan de weg. Kon 'm net houden maar leert je wel wat beter op te letten ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik wist net even niet wat ik zag.
Een Fransoos op de autosnelweg aan 150 op een Goldwing.
Korte short, t-shirt, espadrilles, pothelm en uiteraard geen handschoenen. WTF. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Anoshky schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:19:
Korte short, t-shirt, espadrilles, pothelm en uiteraard geen handschoenen. WTF. :(
Zolang die maar orgaandonor is zie ik het probleem niet ;)

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ga maar eens in die landen zelf rijden, dan zie je niet anders.
Mooiste is dan nog dat je zelf denkt dat je flink aan het vegen/doorrijden bent op die bergpassen, en dan wordt je ingehaal door een local op z'n motorscooter, in korte broek en slippers :( :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Zag eens op Kos, Griekenland een gozer op een motor langs rijden, vrouw achterop en kind tussen in geklemd. Meneer had alleen teenslippers aan en een zwembroek, kind en vrouw waren er ook niet bepaald op gekleed. Helmen waren blijkbaar ook overbodige luxe. Sterker nog, als je daar een scooter / quad / motor huurde moest je zelf vragen om een helm. Ik ben naar een degelijke zaak geweest waar je wel direct verplicht was een helm op te doen.

Overigens zie je op heel Kos langs alle wegen kleine herdenkings plekken staan van ongelukken. Zou me niets verbazen als het bizare hoeveelheid van die plekken deels te maken heeft met de kleding die men daar draagt als ze gaan rijden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Secsytime schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Zolang die maar orgaandonor is zie ik het probleem niet ;)

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Wat denk je dat er nog te redden is als je met 100+ kmu zonder bescherming onderuit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Wat denk je dat er nog te redden is als je met 100+ kmu zonder bescherming onderuit gaat?
als je een schrapper mee neemt kan je misschien nog een huidtransplantatie doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Heb zo'n idee dat het op veel plekken nutteloos is als je met je leren pak onderaan de berg tot stilstand komt. Laten we het verder houden op natuurlijke selectie.

Kudos overigens voor de motorrijder in het filmpje. Genoeg aso's die vervolgens helemaal uit hun pan gaan, of erger. Raakte me overigens wel meer toen ik zag dat pak en helm vrijwel identiek aan die van mij zijn. Alsof je naar jezelf zit te kijken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Mooie redding!

Ik vraag me alleen af of ik in dezelfde situatie niet al eerder was afgeremd. Gezien de uitritconstructie en de positie van die auto en het volk wat normaliter in zulke auto's rijdt. Dit was misschien ook wel enigszins te verwachten.

Wat was de toegestane snelheid op die weg?

Ik hou standaard meer ruimte bij dit soort bejaardenauto's. Hetzelfde geldt met bejaarden op de fiets. Die kunnen niet meer over hun schouder kijken schijnbaar en gooien de fiets gewoon zo de weg over. Hetzelfde geldt met studenten in de binnenstad overigens ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Het hart zal makkelijker te verwijderen zijn denk ik. Longen ook wel, mits de ribbenkast in tact blijft. De oren zullen met zo'n dopje ook veilig zijn, dus kraakbeen. Ogen misschien ook wel: dus de lens. Verder nog haarzakjes mogelijk de nodige pezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:47
Chillco schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:40:
[...]

Wat voor ruitje zit daarop? Is zoiets aan te raden? Ik heb vorige week mijn eerste motor opgepikt (ook een Hornet) en vind het toch wel erg hard werken op de snelweg :P, maar hopelijk is dat wennen.

Plaatje van eerste motor O+ :

[afbeelding]
Dit is er eentje van het merk Puig. Geen idee welke, want het zat er al op. :P Heb dan ook geen ervaring zonder schermpje. :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Napsju schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:54:
Daarom is er de AVB uitwijkoefening, maar die verwacht je. In de praktijk brengen is wel een hele andere opgave.
Aangezien deze 2 mannen ook met een snelheid van 80 km/u aan kwamen rijden is het hier zeker wel een grotere uitdaging dan bij het AVB examen. :+
Proqzor schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Mooie redding!

Ik vraag me alleen af of ik in dezelfde situatie niet al eerder was afgeremd. Gezien de uitritconstructie en de positie van die auto en het volk wat normaliter in zulke auto's rijdt. Dit was misschien ook wel enigszins te verwachten.

Wat was de toegestane snelheid op die weg?

Ik hou standaard meer ruimte bij dit soort bejaardenauto's. Hetzelfde geldt met bejaarden op de fiets. Die kunnen niet meer over hun schouder kijken schijnbaar en gooien de fiets gewoon zo de weg over. Hetzelfde geldt met studenten in de binnenstad overigens ;P
Het filmpje frame per frame kijken laat zien dat de achterste rijder op dat moment 50 mph = 80.5 km/u reed. Aan de omgeving te zien lijkt mij dit een 50 (km/u) weg (het gebied bij de huizen daar is 20 mph = 30 km/u). Ik denk wel dat ze nogal hard aankwamen rijden en ze ook nog redelijk hard na het 'SLOW ARAF (Welsh voor langszaam)' en het snelheidsbord reden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VcelunI6p6UyJpxc5KTO8jfI/full.png

Die oudere mensen in die auto zullen wel niet snel genoeg de aanstormende motorrijders door hebben gehad en daardoor is deze gevaarlijk situatie ontstaan. Denk dat je de schuld in dit geval niet 100% op 1 van 2 partijen kunt leggen.

1. Ouder echtpaar gaat keren
2. Tijdens het keren komen er 2 motorrijders met hoge snelheid aangereden
3. Ook bij het SLOW teken wordt er nauwelijks afgeremd
4. Echtpaar ziet de motorrijder(s) erg laat
5. Motorrijder kan de auto net ontwijken
aidanl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:48:
Zag eens op Kos, Griekenland een gozer op een motor langs rijden, vrouw achterop en kind tussen in geklemd. Meneer had alleen teenslippers aan en een zwembroek, kind en vrouw waren er ook niet bepaald op gekleed. Helmen waren blijkbaar ook overbodige luxe. Sterker nog, als je daar een scooter / quad / motor huurde moest je zelf vragen om een helm. Ik ben naar een degelijke zaak geweest waar je wel direct verplicht was een helm op te doen.

Overigens zie je op heel Kos langs alle wegen kleine herdenkingsplekken staan van ongelukken. Zou me niets verbazen als het bizarre hoeveelheid van die plekken deels te maken heeft met de kleding die men daar draagt als ze gaan rijden.
Heb een aantal dagen geleden het gebied van de Schneeberg, ten zuidoosten van Wenen, verkend en gelukkig zag ik daar heel veel nieuwe stukken motorvriendelijke vangrail ivm vele motorrijders. Misschien is het een nadeel (voor mij niet, maar zijn natuurlijk ook mensen met een andere mening) dat er veel motorrijders in de zomer te vinden zijn in de bergen van Oostenrijk; het voordeel is dat de wegen er wel weer een stukje veiliger op worden. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.buismasten.nl/wp-content/uploads/2013/07/mv_vangrail_impact.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 15-08-2016 12:48 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

caesar1000 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Aangezien deze 2 mannen ook met een snelheid van 80 km/u aan kwamen rijden is het hier zeker wel een grotere uitdaging dan bij het AVB examen. :+

[...]

Het filmpje frame per frame kijken laat zien dat de achterste rijder op dat moment 50 mph = 80.5 km/u reed. Aan de omgeving te zien lijkt mij dit een 50 (km/u) weg (het gebied bij de huizen daar is 20 mph = 30 km/u). Ik denk wel dat ze nogal hard aankwamen rijden en ze ook nog redelijk hard na het 'SLOW ARAF (Welsh voor langszaam)' en het snelheidsbord reden.

[afbeelding]

Die oudere mensen in die auto zullen wel niet snel genoeg de aanstormende motorrijders door hebben gehad en daardoor is deze gevaarlijk situatie ontstaan. Denk dat je de schuld in dit geval niet 100% op 1 van 2 partijen kunt leggen.

[...]

Heb een aantal dagen geleden het gebied van de Schneeberg, ten zuidoosten van Wenen, verkend en gelukkig zag ik daar heel veel nieuwe stukken motorvriendelijke vangrail ivm vele motorrijders. Misschien is het een nadeel (voor mij niet, maar zijn natuurlijk ook mensen met een andere mening) dat er veel motorrijders in de zomer te vinden zijn in de bergen van Oostenrijk; het voordeel is dat de wegen er wel weer een stukje veiliger op worden. :*)

[afbeelding]
Als je in Wales elke keer als er ARAF op de weg staat gaat remmen hoef je nooit door te schakelen naar zijn 2 ;)

Lastig in te schatten of het een 30MPH of 40MPH zone was.. maar 50 was het igg niet nee.. anders had dat snelheidbord wel of een smiley of groene letters gehad..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ToolkiT schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Als je in Wales elke keer als er ARAF op de weg staat gaat remmen hoef je nooit door te schakelen naar zijn 2 ;)

Lastig in te schatten of het een 30MPH of 40MPH zone was.. maar 50 was het igg niet nee.. anders had dat snelheidbord wel of een smiley of groene letters gehad..
Sowieso weten ze in GB wel van door rijden. Zie je boorden 50 mph staan, razen ze met meer als 100 kmh door blinde bochten e.d.. Zeker in Wales op kleine wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:37:
Ik kijk best veel naar verschillende dashcam compilatie filmpjes. Daar zie je ook heel vaak de combinatie van motoren die te hard rijden samen met iemand in de auto die niet goed oplet of iets doms doet. Als de persoon op de motor minder hard had gereden was er vaak ook niets aan de hand. Genoeg filmpjes waar de persoon in de auto fout zit, maar wel vaak in combinatie met de snelheid van de persoon op de motor. Dit filmpje is ook weer zo'n voorbeeld. Als er 50 gereden werd in plaats van 80 was het mogelijk heel anders gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ga er vaak maar vanuit dat een ander niet goed oplet, vooral bij kruisingen en uitritten met de insteek van voorrang heb je niet maar die krijg je. Ik heb geen zin in "sorry maar ik had je niet gezien" (ofwel smidsy zoals in een eerdere post) terwijl ik mogelijk met letsel op straat lig maar wel voorrang had.
Soms gebruik ik dan de toeter maar even of probeer al rekening te houden met een uitwijk of snelle stop.

Zoals er in de video een auto vreemd op de kruising staat zou ik niet met vertrouwen doorrijden en op z'n minst rekening houden met domme acties van de automobilist.
Zo rem ik achteraf wel eens onnodig zoals onlangs voor een busje dat voor mij langs zou afslaan op een weg waar je 80 mag. Het leek mij al dat die niet zo bekend was en mij misschien niet zou zien dus ik remde vast af en die bestuurder stopte nog weer net op 'mijn' weghelft. Maargoed ben dan wat misschien wat een voorzichtige mp3 rijder ;) (wel theorie en avb gehaald een paar jaar geleden en al die lessen en overige ervaring in het verkeer komen goed van pas; misschien later weer eens opnieuw doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb afgelopen weekend van iemand een BMW r1050 tour dinges of zoiets mogen lenen. Veel plezier van gehad om zo voor het eerst te mogen motor rijden. Maar ik zou graag wat andere types willen rijden. Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik verschillende dingen tussen mijn benen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
it0 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:48:
Ik heb afgelopen weekend van iemand een BMW r1050 tour dinges of zoiets mogen lenen. Veel plezier van gehad om zo voor het eerst te mogen motor rijden. Maar ik zou graag wat andere types willen rijden. Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik verschillende dingen tussen mijn benen kan krijgen?
Motor huren. Misschien niet de meest goedkope optie maar op die manier kan ik altijd wel lekker een rustig rondje rijden. Ik zou niet zo snel naar een motorverkoper gaan om daar al zijn motors te proberen en vervolgens niks te kopen of bij de goedkoopste aanbieder.

Ik heb ook wel wat motorrijdende familieleden dus daar kon ik ook mooi wat proberen. Allroad/crosser/chopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Nadat ik mijn rijbewijs gehaald had heb ik de motoren van vrienden en familie mogen proberen. Zeker nuttig om het verschil te voelen tussen 1/2/4 cilinder etc. en verschillende soorten motoren. Dat zegt echter nog niet alles maar daaruit kon ik al een beeld vormen van waar ik naar op zoek wou.

Als je motor op het oog heb, huur die dan voor een weekend of zo. Proef ritjes bij een dealer zijn vaak niet erg lang dus krijg je minder goed beeld van hoe het nou echt rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 11:43
Zijn er nog mensen in de regio Rotterdam die deze week overdag of aan het einde van de middag willen en kunnen rijden? Ik ben nog een weekje vrij dus wil er nog even van genieten.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Inmiddels wat laat in het jaar ervoor, maar 'vroeg in het seizoen' hebben veel dealers vaak demodagen, waar je vrijblijvend de nieuwe modellen even mee kan krijgen voor een proefritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Anoshky schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:19:
Ach, niet zo druk over maken. Politie rijdt in het zuiden van Europa vaak ook gewoon met korte mouwen.
Ikzelf heb daar ook lang niet altijd alle motor kleren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Henri. schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Ach, niet zo druk over maken. Politie rijdt in het zuiden van Europa vaak ook gewoon met korte mouwen.
Ikzelf heb daar ook lang niet altijd alle motor kleren aan.
Het is in de landen in het zuiden in de zomer dan ook zo heet dat met alle kleding niet te doen is. Hier in NL is het niet zo vaak zo heet, als het wel zo is dan rij ik niet. Dit is dan misschien 10 dagen per jaar en geen 40 dagen of meer zoals in andere landen. Kan mij wel iets voorstellen dat je dan anders met kleding omgaat, niet dat ik het zelf zou willen doen, maar hier in NL is het met 21 graden natuurlijk een stuk makkelijker om alles aan de doen dan dat het 35 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:12
Bij mij in de buurt nooit politie zie ik heel zelden, rij ff me motor naar m'n voordeur (1 straatje rijden) had even geen zin in pak en helm. Rij dus heel voorzichtig 1 straatje en meteen politie gelukkig geparkeerd en zonder inzittende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

aidanl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Sowieso weten ze in GB wel van door rijden. Zie je boorden 50 mph staan, razen ze met meer als 100 kmh door blinde bochten e.d.. Zeker in Wales op kleine wegen.
Dan ben je vast en zeker nog niet niet in (Noord-)Ierland geweest. :P

Daar gaat het nog een tikkeltje harder mede vanwege de vele wegraces (North West 200, Isle of Man TT) die daar worden afgereden. Veel kleine jochies willen later 'road racer' worden net zoals de kleine jochies bij ons 'de nieuwe Max Verstappen' willen worden.

Vond toevallig dit lijstje waarop te zien is wat er al wel niet afgereden wordt daar. :+

Zelfs een eigen tijdschrift ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.roadracingireland.com/store/subscription_lg.jpg
PilatuS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:38:
[...]
Het is in de landen in het zuiden in de zomer dan ook zo heet dat met alle kleding niet te doen is. Hier in NL is het niet zo vaak zo heet, als het wel zo is dan rij ik niet. Dit is dan misschien 10 dagen per jaar en geen 40 dagen of meer zoals in andere landen. Kan mij wel iets voorstellen dat je dan anders met kleding omgaat, niet dat ik het zelf zou willen doen, maar hier in NL is het met 21 graden natuurlijk een stuk makkelijker om alles aan de doen dan dat het 35 graden is.
Zou denk ik bij een tour dan toch wel overschakelen naar goede doorwaai gear of een protective vest. Dan heb je tenminste nog iets als je valt.

[ Voor 33% gewijzigd door caesar1000 op 15-08-2016 20:22 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Hierbij dan ook een foto van mijn fiets inclusief handguards en puig windschermpje. Merk wel duidelijk een verschil qua wind, merk alleen wel dat bij snelheden van 160-170 de wind door de handguards nu op m'n spiegel komt en die soms een beetje omklapt, niet bepaald handig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k8qLkKOXkA1zqq5GqPyOfZ3k/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 22:54
Binnenkort mag ik mij mengen in de motor wereld, zaterdag haal ik mijn Hornet (2005) op. Nu ben ik alleen lost wat ik allemaal nog nodig heb, wellicht kunnen jullie mij helpen :D. Zover ik het voorzie is dit het essentiële:

- Kettingsreiniger
- Kettingsmeer middel (S100)
- ART4 schijfremslot, bijvoorbeeld

Mis ik nog iets? Tips voor een goede webshops, of is het in motor materialen wereld niet de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
J_star schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:36:
Binnenkort mag ik mij mengen in de motor wereld, zaterdag haal ik mijn Hornet (2005) op. Nu ben ik alleen lost wat ik allemaal nog nodig heb, wellicht kunnen jullie mij helpen :D. Zover ik het voorzie is dit het essentiële:

- Kettingsreiniger

Mis ik nog iets? Tips voor een goede webshops, of is het in motor materialen wereld niet de moeite?
Ik zou een goede acculader aanraden.

Kleding heb je al neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

- Kettingsreiniger

Een paddockstand om het achterwiel van de grond te krijgen. Hoeft niet veel te kosten maar is voor het smeren en schoonmaken van de ketting wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Ja, ik raad ook aan een acculader te halen. Altijd handig mocht je 'm een keer nodig hebben.

Omdat ik onverwacht lang op mijn AVD moe(s)t wachten moet ik er nu ook een gaan kopen omdat de
Duke helaas geen pit meer in de accu heeft. Zo zie je maar hoe snel dat kan gaan.. ...zelfs bij een motor met nog geen 10K op de teller... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:52:
[...]

Ja, ik raad ook aan een acculader te halen. Altijd handig mocht je 'm een keer nodig hebben.

Omdat ik onverwacht lang op mijn AVD moe(s)t wachten moet ik er nu ook een gaan kopen omdat de
Duke helaas geen pit meer in de accu heeft. Zo zie je maar hoe snel dat kan gaan.. ...zelfs bij een motor met nog geen 10K op de teller... 8)7
In de winter als je een tijdje niet rijd heb je die lader sowieso nodig, dus komt goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Een paddockstand om het achterwiel van de grond te krijgen. Hoeft niet veel te kosten maar is voor het smeren en schoonmaken van de ketting wel zo handig.
Het scheelt ook iets ruimte bij stalling. En het voelt persoonlijk niet super goed als ik mijn motor heel lang op de standaard heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Vandaag endurance race gehad op Zandvoort. Was niet onze beste dag maar wel veel plezier gehad :).

Helaas best wel wat (zware) valpartijen. Was voor mij pas de tweede keer op Zandvoort dus weet niet of dit een standaard procedure is maar de ambulance heeft diverse malen mensen moeten oppikken. Waaronder iemand die gezien op de sporen op het asfalt zich vermoedelijk onderuit heeft geremd in de kumhobocht en bijna helemaal tot bovenin de grindbak is gekomen :/. De grindbak daar loopt behoorlijk omhoog en ik heb geen idee hoe hard het moet zijn gegaan, maar het moet echt heel heel hard zijn gegaan.

Eerste keer dat ik er was klapte er ook al iemand frontaal op een muurtje, rijder had wonderbaarlijk niks omdat hij over het muurtje heen werd geslingerd, motor finaal afgeschreven. En nu diverse highsiders en serieuze ongelukken. Heb de indruk dat Zandvoort veel gevaarlijker is dan Assen voor motorrijders. Niet alleen de frequentie maar ook de gevolgen van valpartijen lijkt veel groter. Best wel jammer want het is een leuk circuit en totaal anders dan Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

charrel

Cortisol4life..

Staat zandvoort ook om bekend, dat ik nog een oud cbr600 circuit machientje had heb ik menig motorrijder afgevoerd zien worden van Zandvoort. Korte uitloop stroken, veel muurtjes en best een listig circuit door de hoogte verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Het scheelt ook iets ruimte bij stalling. En het voelt persoonlijk niet super goed als ik mijn motor heel lang op de standaard heb staan
Ik heb mijn motor in de winter op 2 stands staan. Vind het wel fijn om beide banden van de grond af te hebben als de motor daar een paar maanden staat. De paddockstand voor het voorwiel gebruik ik niet zo heel veel verder. Eigenlijk alleen met schoonmaken van de velg of als ik de zuigers van de remklauw schoonmaak.

Een paddockstand voor het voorwiel is niet echt nodig, maar voor het achterwiel zou ik niet zonder willen met een motor die een ketting heeft.
xos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:07:

Helaas best wel wat (zware) valpartijen. Was voor mij pas de tweede keer op Zandvoort dus weet niet of dit een standaard procedure is maar de ambulance heeft diverse malen mensen moeten oppikken.
Zijn dit dan ook niet mensen die harder gaan dan dat ze eigenlijk kunnen ? Zelfs op Lelystad gaan er genoeg naast de baan. Ik heb het idee dat veel mensen boven hun kunnen gaan rijden als ze beginnen met circuit rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2016 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

PilatuS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:20:

Zijn dit dan ook niet mensen die harder gaan dan dat ze eigenlijk kunnen ? Zelfs op Lelystad gaan er genoeg naast de baan. Ik heb het idee dat veel mensen boven hun kunnen gaan rijden als ze beginnen met circuit rijden.
In sommige gevallen wel. Het is altijd lastig om te zeggen of iemand boven zijn kunnen rijdt of niet. Ik vermoed dat die jongen die er zo hard uitvloog inderdaad wat te hard ging. Hij haalde mij de ronde ervoor in en dat ging ook 2 keer mis waarbij hij zich enorm verremde. Misschien dat wedstrijdspanning een rol speelde, volgens mij reden ze top-3 tot dat moment. Het was zeker geen onervaren rijder. Zijn clubje klokte consequent tijden van onder de 2 minuten op Zandvoort wat echt wel snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

- Kettingsreiniger

Neem voor een paar euro ook zo'n ijzeren draadje bij het schijfremslot. Die kun je als reminder aan je stuur hangen zodat je nog enige visuele feedback hebt dat het slot op je motor zit ;)

Verder gebruik ik een scottoiler, geen gezeik met op tijd je ketting smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CPZ is gewoon geen veilig motor circuit. Ik kom daar al jaren niet meer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leuke baan, maar op veel plekken veel te weinig ruimte inderdaad. Als het regent word de baan ook spekglad, geen goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

En hobbels en stoepranden met een kleurtje als curbs. Lijkt ook niet veel aan onderhoud gedaan te worden. Best jammer eigenlijk. Hopelijk dat er wat kan veranderen met de nieuwe eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:31

steveman

Comfortabel ten onder

Hatsikidee, de sterkere USB adapter op de motor doet het goed :)

Enig nadeel: op die grote telefoon van me valt de snelheid wel erg goed af te filmen met de camera op de tank :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Zo, die gaat er erg netjes mee om zeg! Zowel de reactie als de boodschap daarna overbrengen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
xeoMe schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:58:
Zojuist terug van een ritje scheveningen richting huis ging m'n engine light ineens branden. (geel/oranje)
Verderop even stilgezet en uitgezet na een minuutje weer uit en het lampje bleef uit nog 5min gereden en hij is niet meer aangekomen maar toch vertrouw ik het niet wat denken jullie dat het kan zijn?

Heb de motor pas sinds donderdag dus ga sowieso even terug voor een check o.i.d.

Kawasaki Z800 2014 met 5500km
Wat wel eens voor kan komen is dat de kabels t.b.v. de klepbediening in de uitlaat stroef of vastlopen. Omdat de servo dan verkeerde waardes terugstuurd naar de ECU krijg je dan een MIL/CEL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 07:54
Voor de Harley liefhebbers onder ons:

http://www.discovery.com/tv-shows/harley-and-the-davidsons/

[ Voor 57% gewijzigd door spruit89 op 16-08-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hier maar eens vragen:

Ik heb de kapotte ABS-unit van mijn Ducati eens open gehad (althans: het pompgedeelte gescheiden van de electronica) en kwam tot de conclusie dat ik de oorzaak van het falen van de pomp ontdekt heb. In het electronica-gedeelte zitten ronde electromagneten die -zodra er spanning op gezet wordt- de pomp(en) bedienen, ongeveer zoals dit (alleen dan 4 ipv 8 stuks):
Afbeeldingslocatie: http://assets.suredone.com/1517/media-photos/cp036821-abs-pump-module-95-96-vw-jetta-golf-gti-cabrio-mk3-passat-3a0-907-379.jpg

Deze magneten zitten vast met kleine 'veertjes' die direct ook als spanningstoevoer dienen, zodat ze een beetje 'free-floating' zijn. Lastig uit te leggen, maar het ziet er ongeveer zo uit, ong. 1,5 - 2 mm groot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
|
-----------
          |
-----------
|
-----------
          |
          |

Nu zijn bij één van deze magneten die veertjes kapot gegaan, waardoor die betreffende pomp niet meer bediend kan worden. Ergo: foutmelding en geen ABS. Ik kom hier weinig over tegen via Google, wel veel bedrijven die reparatie/revisie van de ABS pomp aanbieden maar dat zoek ik niet per se. Ik zoek iemand die dit voor mij op een goede, stevige manier kan repareren zonder dat het de hoofdprijs kost. Ik heb er alle vertrouwen in dat de pomp zelf nog in prima conditie is, en die dingen zijn duuuuuur dus hij verdient nog wel een 2e kans vond ik zelf.

Aangezien hier veel mensen met technische kennis van elektronica zitten, en ik me hier zelf niet aan durf te wagen (teveel gepriegel, niet genoeg ervaring met solderen), heeft misschien iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou dit op deze manier eens voorleggen aan zo'n reperateur. Zo duur hoeft dat niet te zijn en dat doet iemand het met ervaring :) Ik zou overigens de hele bende gelijk doen, als er 1 veertje stuk is zal de rest ook wel vroeg of laat gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van post je motor, ook maar even snel vanmorgen een foto van mijn woon/werkpaard gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1q4K0waR2N8WKP9U2UWAIJGA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:10:
In het kader van post je motor, ook maar even snel vanmorgen een foto van mijn woon/werkpaard gemaakt :)

[afbeelding]
Mooie motor, ik heb precies dezelfde met de standaard uitlaat sinds een paar maanden. Is het vervangen van de uitlaat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optisch wel die Arrow uitlaat is erg mooi om te zien en standaard zit er een vrij grote uitlaat op. Met een DB killer is hij vrij stil, zonder DB killer zou ik het niet weten.

Dit is mijn uitlaat met DB killer:

Dit is dezelfde uitlaat zonder DB killer:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 14:48

Bommes

Capo del formaggio

Check:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1471357888-800-x-600px-IMG-20160816-WA0001.jpg
Met extra doorwaai broek, de 30 graden in het dal waren me iets te veel voor dit ritje.
Voor de locatie geïnteresseerde:
https://goo.gl/maps/oAiKa2nthPM2
Klein dal uitkomend op de Aosta, helaas een doodlopend dal. Rijd liever een rondje dan heen en terug.
Nog een paar nachtjes hier op de camping, dan over de petit St. Bernard heen Frankrijk voor nog een paar daagjes.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Doe ik ook even mee :+

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/312vifn.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SvenBravo7
Kon het ook niet laten om er toch nog een paar te plaatsen. Nog een geintje uitgehaald met Photoshop :+ . Oh, de motor is wel een beetje vies, sorry O-) .

Afbeeldingslocatie: http://photos.sestolk.nl/thumbs/thumb_IMG_20160816_150413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos.sestolk.nl/thumbs/thumb_IMG_20160816_150452_edit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos.sestolk.nl/thumbs/thumb_IMG_20160816_150515_edit.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SvenBravo7 op 16-08-2016 17:59 . Reden: Sorry, vergat de volledige url van de foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Werkt die "sestolk.nl" site niet lekker mee óf zijn die foto's 3TB/stuk? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:54:
Werkt die "sestolk.nl" site niet lekker mee óf zijn die foto's 3TB/stuk? :o
De thumbnails zijn <~300kb, de doorklik zijn de originele foto's, die zijn max 8mb. Maar dat is mijn domein, heb er verder nooit last van gehad dat het niet of traag werkt.

Edit: Ik heb de originele nu gehalveerd in grootte.

[ Voor 7% gewijzigd door SvenBravo7 op 16-08-2016 19:02 . Reden: Plaatjes bijgewerkt naar kleiner formaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SvenBravo7 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:57:
[...]

De thumbnails zijn <~300kb, de doorklik zijn de originele foto's, die zijn max 8mb. Maar dat is mijn domein, heb er verder nooit last van gehad dat het niet of traag werkt.

Edit: Ik heb de originele nu gehalveerd in grootte.
Ik had de foto's al een keer geopend voordat je die wijziging in de URL's óf foto's aanbracht (UBB codes deden 't toen niet). Waarschijnlijk probeerde Safari hier de oude code nog uit de cache te halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Check:
[afbeelding]
Met extra doorwaai broek, de 30 graden in het dal waren me iets te veel voor dit ritje.
Voor de locatie geïnteresseerde:
https://goo.gl/maps/oAiKa2nthPM2
Klein dal uitkomend op de Aosta, helaas een doodlopend dal. Rijd liever een rondje dan heen en terug.
Nog een paar nachtjes hier op de camping, dan over de petit St. Bernard heen Frankrijk voor nog een paar daagjes.
Ja hoor, daar heb je Bommes weer met zijn vakantiefoto's :'(

* Vrijdag is jaloers ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik las gisteren dat de MT-07 een update krijgt met als optie hetzelfde front als de MT-09 :9~
Stiekem vind ik de MT-07 een heel gaaf motortje, alleen heeft het apparaat 'maar' 75pk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Stond vandaag in een van de motorzaken hier in Oss en daar staat een VTR 1000 SP1. Ter plekke besloten dat ik nu eerst een VTR ga halen voordat ik een andere uitgave van dat formaat ga doen.

Binnenkort mijn zx7r dus maar te koop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:01:
[...]
Ja hoor, daar heb je Bommes weer met zijn vakantiefoto's :'(

* Vrijdag is jaloers ;(
Over een paar dagen staat deze op de planning:
https://goo.gl/maps/CfbrnMamKpR2
Cormet D'areches
http://www.dangerousroads...ance/2635-cormet-dareches
Kijken of de Vespa en beetje off-road capaciteiten heeft.. :+
Nu mijn vrouw nog mee zien te krijgen, en zo niet dan hoop ik dat ze wat te lezen heeft voor die dag })

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Ik ging vanmiddag even kijken naar een Tracer en een nieuwe helm en ik kwam thuis met een een motor-spijkerbroek en doorwaai jas. :X

Nou wilde ik die ook wel hebben, maar had het nog even niet gepland staan. Nu de rest nog. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Over een paar dagen staat deze op de planning:
https://goo.gl/maps/CfbrnMamKpR2
Cormet D'areches
http://www.dangerousroads...ance/2635-cormet-dareches
Kijken of de Vespa en beetje off-road capaciteiten heeft.. :+
Nu mijn vrouw nog mee zien te krijgen, en zo niet dan hoop ik dat ze wat te lezen heeft voor die dag })
Gaaf zeg! _/-\o_ Lijkt me super om daar te rijden, hoewel ik op wat stukjes door het gras na, geen enkele offroad ervaring heb :P

Zet je daar ook andere banden voor onder je Vespa eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Gaaf zeg! _/-\o_ Lijkt me super om daar te rijden, hoewel ik op wat stukjes door het gras na, geen enkele offroad ervaring heb :P

Zet je daar ook andere banden voor onder je Vespa eigenlijk?
:o nou daar was ik net een beetje voor aan het googlen.
Ik heb voor en achter van die kauwgom bandjes zitten, pirelli diablo's voor scooters.
Vraag me af of dat goed komt, dus was ik aan het kijken of ik de druk wat zou moeten verlagen en zo ja hoeveel lager.
Nu 2,5bar achter, wat op asfalt met een duo achterop echt nodig is maar ik denk dat ik dan de boel echt stuk rijd op van die grind/stenen paden.
Hhmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Uiteraard ben ik al in bezit van mijn kleding (heeft 1 jaar in mijn kast gehangen na het behalen van mijn rijbewijs) :9. Wat maakt een acculader goed, je hebt ze namelijk al voor € 15,- bij de Conrad?
PilatuS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Inderdaad niet aan gedacht, zie nu ook dat er geen bok op zit, maakt het leven veel makkelijker. Uiteraard zijn tips altijd welkom, even vlug gekeken: een twee drie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
J_star schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Inderdaad niet aan gedacht, zie nu ook dat er geen bok op zit, maakt het leven veel makkelijker. Uiteraard zijn tips altijd welkom, even vlug gekeken:
Als je motor de optie voor bobbins heeft zou ik dat doen in combinatie met een stand die daarvoor geschikt is. Dat is veel stabieler dan direct op de achterbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]

Uiteraard ben ik al in bezit van mijn kleding (heeft 1 jaar in mijn kast gehangen na het behalen van mijn rijbewijs) :9. Wat maakt een acculader goed, je hebt ze namelijk al voor € 15,- bij de Conrad?

[...]

Inderdaad niet aan gedacht, zie nu ook dat er geen bok op zit, maakt het leven veel makkelijker. Uiteraard zijn tips altijd welkom, even vlug gekeken: een twee drie
Heb zelf voor deze gekozen. Kan ik ook mooi manuvreren in de wat kleinere ruimtes.
Ben er na een kleine aanpassing zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
PilatuS schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

Als je motor de optie voor bobbins heeft zou ik dat doen in combinatie met een stand die daarvoor geschikt is. Dat is veel stabieler dan direct op de achterbrug.
Volgens mij zit er geen bevestigingspunt (moet hem nog ophalen): LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
J_star schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

Volgens mij zit er geen bevestigingspunt (moet hem nog ophalen): LINK
Die motor heeft inderdaad geen optie daarvoor, helaas maar het is niet anders.

Mijn eerste motor was trouwens ook een Hornet. Heerlijk ding om mee te rijden. Prima keuze en hij ziet er ook prachtig uit zo in het oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Je moet een druppellader hebben. Handigste zijn optimate. Zitten ook handige plugs bij zodat je hem makkelijk kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Over de acculader tip.
Ik gebruik hem nooit. Zet mijn motor weg in oktober/november en pak hem er in maart/april weer uit. Start eigenlijk altijd na 15 seconde. Al jaren doe ik het zo. Ik koppel hem ook niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

lolgast schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:40:
Over de acculader tip.
Ik gebruik hem nooit. Zet mijn motor weg in oktober/november en pak hem er in maart/april weer uit. Start eigenlijk altijd na 15 seconde. Al jaren doe ik het zo. Ik koppel hem ook niet los.
Hier ook zo iets, misschien een wat minder lange stilstand maar daar staat tegen over dat ik een Italiaans raspaardje rijd.
Heb wel ooit iets met een druppellader gemaakt met snel aansluiting, maar vergeetachtig als ik ben vergat ik keer op keer om dat ding aan te sluiten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Over de acculader tip.
Dat kan ook wel, maar het is niet zo goed voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De enige reden om een druppellader aan te sluiten tijdens langdurige stilstand (wintermaanden) is als je verplicht een SCM gekeurd alarm ingebouwd moet hebben vanwege de eisen van een verzekeraar.

Zo'n alarm trekt continue een minimale spanning en zorg er voor dat je accu binnen een paar maanden volledig leeg is. Dat je alarm dan niet meer werk is één..... Je motorfiets start daarna ook niet meer (ook niet met een opgeladen accu) doordat dat zelfde SCM gekeurde alarm de boel blijft blokkeren totdat je er een hoop onmogelijke acties mee hebt uitgevoerd (om "nood" codes in te kunnen geven).

Een fiets welke géén spanning verbruikt tijdens stilstand overleeft een "x" aantal maanden wel bij de huidige temperaturen met een gezonde accu.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 16-08-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Over de acculader tip.
Dit geeft aan dat het goed kan gaan, helaas niet dat het altijd zo is. Er zijn genoeg gevallen waarbij een motor na 2 maanden niet meer wil starten en dan nog in de zomer ook. Als het dan -10 is word het alleen maar erger. Ik zou een accu altijd aan een druppellader hangen in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Nu we het toch over bobbins hebben, is er ergens een lijst met motoren die dit ondersteunen? Zou het namelijk zonde vinden om nu een paddock stand voor bobbins te kopen(ninja300 ondersteund t), om daarna hem weer te moeten verkopen omdat hij niet op een andere past...

Losstaand daarvan, weet iemand toevallig welke bouwjaren ZX6r allemaal seatpipes hebben? Kan nergens een mooi overzichtje vinden...

/me DragonSlayer666 is a sucker for seatpipes and especially tucked under pipes

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:24:
Nu we het toch over bobbins hebben, is er ergens een lijst met motoren die dit ondersteunen? Zou het namelijk zonde vinden om nu een paddock stand voor bobbins te kopen(ninja300 ondersteund t), om daarna hem weer te moeten verkopen omdat hij niet op een andere past...
Volgens mij is het aardig zeldzaam aan het worden dat een motor geen optie voor bobbins heeft. Eigenlijk alle wat nieuwere motoren hebben het. Dat het er niet op zit is wel een beetje verleden tijd. Verder heb je ook genoeg paddockstands die beide kunnen. Zo heeft de mijne 2 beugels voor gebruik met bobbins en 2 voor gebruik direct op de achterbrug.

Als je huidige motor bobbins heeft zou ik gewoon een stand daarvoor kopen. De kans dat je opvolger het gewoon heeft is groot.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Zie mijn reactie een stukje boven. Krijg je een insert voor bobbins en achterbrug bij. Ben er tevreden mee. (Mijn Hornet zet ik op de achterbrug vast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05

Losstaand daarvan, weet iemand toevallig welke bouwjaren ZX6r allemaal seatpipes hebben? Kan nergens een mooi overzichtje vinden...

2005, 2006, 2007 en 2008 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:17:
Een fiets welke géén spanning verbruikt tijdens stilstand overleeft een "x" aantal maanden wel bij de huidige temperaturen met een gezonde accu.
Klopt helemaal :) Mijn motoren van de afgelopen jaren heb ik zonder druppellader zo'n 2,5 wintermaand per jaar stil laten staan (buiten onder een overkapping). En tot nu toe was het altijd in 1 x starten en ik kon daarna zo wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Eoghlear schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Heb zelf voor deze gekozen. Kan ik ook mooi manuvreren in de wat kleinere ruimtes.
Ben er na een kleine aanpassing zeer tevreden over.
Ik heb dezelfde paar weken geleden gekocht, werkt gewoon goed.
Welke aanpassing heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Anoshky schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:42:
[...]

Ik heb dezelfde paar weken geleden gekocht, werkt gewoon goed.
Welke aanpassing heb je gedaan?
Heb twee gaatjes er bij geboord om de L haak (heb geen bobbins) beter afgesteld te krijgen (precies op maat voor de Hornet). Dit was met de standaard gaten niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Baggerweer zondag... Iemand in mijn plaats rondjes rijden in Lelystad? Vind er zelf niet veel aan in zo'n waterballet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

Gewoon rijden of een training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
QFT :9 Een Hotbodies uitlaat op de ZX6R vind ik ook mooi, kwaliteit schijnt alleen helaas niet zo best te zijn.
Moet het per se een ZX6R zijn? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wekko306 op 17-08-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:04:
Baggerweer zondag... Iemand in mijn plaats rondjes rijden in Lelystad? Vind er zelf niet veel aan in zo'n waterballet.
Ik zag op MF dat je het aanbood. Ik gelijk kijken naar het weer voor zondag. Nee, laat maar zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Ik zag op MF dat je het aanbood. Ik gelijk kijken naar het weer voor zondag. Nee, laat maar zitten :P
27ste weer eens kans, en dan rijden we tegen de klok mee... uh ja. Hopelijk dan wel fatsoenlijk weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Amazing, thx! Much appreciated _/-\o_ Ook een specifieke reden dat Kawa ermee gestopt is?
Wekko306 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:50:
*knip*
Moet het per se een ZX6R zijn? :P
Nee, dat niet. Ben alleen van kinds af aan verliefd op Kawasaki. Zit nu alvast te shoppen voor mij eerste "volwassen" motor (mag in december 2017 pas op voor "vol" A). Zit nu te twijfelen tussen ZXR400(kinderdroom), ZX6R(met seatpipes) of RC8(met dank aan PilatuS) Alle drie enorm bloedgeyle machines :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door DragonSlayer666 op 17-08-2016 18:46 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
Honda CBR600RR fireblade heeft ook een kontpijp

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vergeet de Triumph 675R niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bwmr1100s, staat er eentje op mf te koop. Als ik de centen had kocht ik dat ding, wel flink wat kilometers maar echt een erg mooie fiets.
Google plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sportbikerider.us/Pics40/20070731-1185877823517-2002-BMW-R1100S.jpg

Linkje toegevoegd naar mf advertentie:
http://www.motor-forum.nl...Carbon-Twinspark-ABS.html

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 17-08-2016 19:35 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.