Hahaha, zie je het al gebeuren "waarna je te voet de stad mag inwandelen". Helemaal ingepakt in je leren pak met super lekker lopende motorlaarzen eronder. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn laarzen lopen voor geen meter. Die zijn alleen gemaakt om te rijdenspruit89 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:54:
Zulke maatregelen gaan er bij mij echt niet in...
Mooi voorbeeld van ons als maar verzurende maatschappij.
(BE)Durbuy verrbiedt motorparkeren!
http://www.motornieuws.be...rbiedt-motorparkeren-3925
Mjah.... Als je daar óóit geweest bent op een zonnige dag in een weekend dan snap je het waarschijnlijk wél. Je kunt daar op zo'n dag gewoon simpelweg niet meer over de trotoirs lopen omdat die volgeparkeerd staan met motoren en op de weg kun je niet lopen omdat je daaar ondersteboven gereden wordt door......spruit89 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:54:
Betreffende parkeerplek ligt nét 250 meter van de terassen verwijderd, dus....
Ik kan met m'n Berik laarzen gewoon goed wandelen/lopen. Moet er uiteraard géén avondvierdaagse in Nijmegen mee proberen uit te gaan lopen maar voor een paar honderd meter is het goed te doen. Ik heb tegenwoordig ook een paar van die Puma Motor schoenen welke tot boven de enkel komen, die lopen sowieso erg lekker.lolgast schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:57:
[...]
Hahaha, zie je het al gebeuren "waarna je te voet de stad mag inwandelen". Helemaal ingepakt in je leren pak met super lekker lopende motorlaarzen eronder. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn laarzen lopen voor geen meter. Die zijn alleen gemaakt om te rijden
[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 12-08-2016 11:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ben er maandag nog geweest. Zag daar bordjes staan, maar de moto's netjes op de oude plaats geparkeerd, recht tegenover ons terras.spruit89 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:54:
Er is niemand iets komen zeggen.
Maar.. het is nu niet dat Durbuy het enige stadje is, wel het meest bekende wat ergens midden op de weg ligt in de Ardennen voor de meeste, en een paar leuke banen naartoe heeft.
Maar ik heb wel gehoord dat die parkeerplaats idd een stukje wandelen is, je 3€ moet betalen (al zijn er ook een deel zonder te betalen naar buiten gegaan en heeft niemand iets gezegd), en je motor dus niet zichtbaar is vanaf het terras.
Dat laatste is voor mij belangrijk. Dat ze dan een soort pop-up café/terras voor motards oprichten net buiten het stadsgedeelte dat gezellig is, met zicht op alle moto's.
Feit is wel dat er vandaag al een spoedvergardering is met het gemeentebestuur, omdat wij Belgische motards al een kleine boycot van Durbuy aan het doen zijn, wat dus ook in de €€€ zit van de commercanten.
Never ever financial advice...
Ik begrijp zeer goed dat er doorgang moet blijven op de trotoirs voor wandelaars en mindervaliden.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Mjah.... Als je daar óóit geweest bent op een zonnige dag in een weekend dan snap je het waarschijnlijk wél. Je kunt daar op zo'n dag gewoon simpelweg niet meer over de trotoirs lopen omdat die volgeparkeerd staan met motoren en op de weg kun je niet lopen omdat je daaar ondersteboven gereden wordt door......
Betreffende parkeerplek ligt nét 250 meter van de terassen verwijderd, dus....
Maar 2 parkeerwachters hadden dit probleem ook kunnen oplossen ipv deze asociale maatregel...
Dit is inderdaad van het ene uiterste naar het andere, zonder over de long term na te denken volgens mij
Helaas vrees ik (als je naar Duitsland... Eifel en dergelijke kijkt), het geen uitzondering zal zijn maar meer en meer voorkomen.
Never ever financial advice...
Dat is inderdaad nog wel iets wat meespeelt in mijn definitieve keuze. Kan het niet meer terugvinden, maar dacht in een andere review gelezen te hebben dat de vering van de Kawa dan wel instelbaar is, maar niet perse beter dan die van de Yamaha.Jelte schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:05:
[...]
Koop lekker die Tracer! Al is die Kawasaki beter afgeveerd en goedkoper en daardoor:
Ik vraag me dan altijd af of zo'n verschil door de (kwaliteiten van de) berijder komt of dat het echt zo is. In deze prijscategorie is er natuurlijk niet heel veel ruimte om echt substantieel betere componenten te monteren. Niet dat ik het verschil ooit ga voelen overigens, daarvoor ben ik een te gemiddelde bestuurder.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Duidelijk is dat er meer mogelijk is met de vering van de Versys. Je kan zowel veervoorspanning als uitgaande demping instellen. Dat is best luxe. Daarnaast schijnen upside-down voorvorken steviger te zijn. Maar wat je daarvan zou moeten merken?Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Dat is inderdaad nog wel iets wat meespeelt in mijn definitieve keuze. Kan het niet meer terugvinden, maar dacht in een andere review gelezen te hebben dat de vering van de Kawa dan wel instelbaar is, maar niet perse beter dan die van de Yamaha.
Ik vraag me dan altijd af of zo'n verschil door de (kwaliteiten van de) berijder komt of dat het echt zo is. In deze prijscategorie is er natuurlijk niet heel veel ruimte om echt substantieel betere componenten te monteren. Niet dat ik het verschil ooit ga voelen overigens, daarvoor ben ik een te gemiddelde bestuurder.
Wat ik merk en lees bij anderen, is dat vering vaak een punt is wat aanpak nodig heeft. Ze zijn standaard vaak wat zwak en de veervoorspanning op max zetten helpt vaak niet. Dan vind ik het een groot pluspunt dat er wat meer aandacht is besteed. Bij mijn div heb ik de voorveren vervangen door progressieve exemplaren, fantastisch. En bij mijn eigen Versys (2010) zat ik daar ook aan te denken, maar dat hoeft dus niet vanwege de extra instel mogelijkheden. Ding stuurt zo al fantastisch strak
Meer hé, als je de Tracer standaard al prima vind rijden, doe dat lekker

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 12-08-2016 11:29 ]
Gewoon voor de volledigheid en voor anderen die dezelfde overweging maken.

Maar die kleur matched dan wel weer goed met mijn auto.
http://www.maxxmoto.be/tests/maxxtest-yamaha-tracer-700Mocht u bekend zijn met die motoren of er ooit een test van gelezen hebben, dan weet je dat er bij deze budgetbikes vooral bespaard werd op de veerelementen. En laat dat nu net een punt zijn waar de Tracer een goede eerste indruk maakt. Vanaf de eerste meters is het duidelijk dat Yamaha geïnvesteerd heeft in een betere veringsetup en hoewel we het moeten doen met een klassieke vork en een monoshock die enkel qua veervoorspanning verstelbaar is, voelt het veerpakket van de Tracer erg goed aan. Een draaiknop was misschien nog welkom geweest om de veervoorspanning achteraan iets gemakkelijker te verstellen, al is de vering duidelijk de grote meerwaarde van de Tracer ten opzichte van zijn broertjes.

Heb nu een rood-zwart pak, ook nog een nieuwe outfit wordt iets teveel van het goede.
[ Voor 18% gewijzigd door Ethirty op 12-08-2016 11:57 ]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik denk toch echt dat een uitlaat met meer geluid (hoeft echt niet te gek te zijn) veiliger is. Zelf heb ik een suzuki gs500 waarvan ik de uitlaat heb vervangen. De standaard uitlaat dempt zoveel dat je amper hoort of hij aan staat. Nu zit er een vrij open uitlaat op.
Ik schaam mij er bijna voor als ik stil sta in een woonwijk maar zodra je vaart hebt maakt het niet uit. En nu heb ik minder last van "ineens" overstekende fietsers die je pas op het laatste moment horen.
Ik denk dus dat er een goede tussenweg moet zitten tussen amper geluid en een herrie kanon.
Ik schaam mij er bijna voor als ik stil sta in een woonwijk maar zodra je vaart hebt maakt het niet uit. En nu heb ik minder last van "ineens" overstekende fietsers die je pas op het laatste moment horen.
Ik denk dus dat er een goede tussenweg moet zitten tussen amper geluid en een herrie kanon.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
De reviewer is een mannetje van 1.75 en waarschijnlijk ook een stuk lichter dan ik met mijn 1.93. Dat extra gewicht ga je merken.Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:54:
Gewoon voor de volledigheid en voor anderen die dezelfde overweging maken.
[...]
http://www.maxxmoto.be/tests/maxxtest-yamaha-tracer-700
[afbeelding]
[...]
edit: Dit is ook mooi:
Euh, sorry ja. Een motor is voor mij in eerste instantie een vervoersmiddel en kneedowns en wheelies ga ik niet op de openbare weg doen. Dus ik heb de goede motorHeb je het meer voor toertochten dan voor kneedowns of wheelies, dan kiest je portefeuille dus alvast voor de Versys.
[ Voor 23% gewijzigd door Jelte op 12-08-2016 12:09 ]
Ik probeer dan ook niet jou te overtuigen dat jij de verkeerde motor hebJelte schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Euh, sorry ja. Een motor is voor mij in eerste instantie een vervoersmiddel en kneedowns en wheelies ga ik niet op de openbare weg doen. Dus ik heb de goede motor
Sowieso denk ik dat er niks mis is met beide fietsen.
#team_UTC+1
Toen ik op mijn huidige motor ging proefrijden zei de dealer nog wat mocht ik politie tegenkomen het handig was om even in een wat hogere versnelling te gaan rijden, ivm het geluidsniveau van de uitlaat... Nadat ik hem gekocht heb heb ik er 2 jaar zo mee rond gereden, maar ook als ik 120+ op de snelweg reed en er dus veel lawaai van de wind was hoorde ik mijn uitlaat nog erg duidelijk. Daarom, en vanwege het feit dat ik nog wel eens een circuit wil opzoeken, heb ik de uitlaat maar vervangen voor een ander exemplaar met killer erin...Leviathius schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:22:
Ik heb nog geen motor, nauwelijks weg ervaring etc, maar naar mijns inzien is een luide uitlaat puur en alleen voor jezelf toch? Het is voor jezelf een plezier om de motor te starten en een mooie roffel te horen of goede klappen.
Al is een mooi uitlaat geluid toch altijd leuk om te horen
haha, ik ben bezig ee nieuwe leaseauto uit te kiezen en zit ook te kijken of ik de kleur kan matchen aan die van mijn Fazer8Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:54:
Heb nu een rood-zwart pak, ook nog een nieuwe outfit wordt iets teveel van het goede.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ook maar even een plaatje van de motoren.
De triple en de mono:
De triple en de mono:

Het heeft op zich wel wat, maar ik hoop met de volgende motor toch langer te doen dan met deze auto.ToolkiT schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
haha, ik ben bezig ee nieuwe leaseauto uit te kiezen en zit ook te kijken of ik de kleur kan matchen aan die van mijn Fazer8
Het liefst kocht ik weer een brandweerrode motor, maar die zijn er niet in het genre waar ik kijk, het is donkerrood tot bordeaux, of een vreemde tint oranje.

#team_UTC+1
Ik heb een oranje Versys 650 uit 2016. Van dichtbij oranje maar onder hoeken of op foto's rood. Krijg je 2 kleuren voor de prijs van 1Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:31:
[...]
Het heeft op zich wel wat, maar ik hoop met de volgende motor toch langer te doen dan met deze auto.
Het liefst kocht ik weer een brandweerrode motor, maar die zijn er niet in het genre waar ik kijk, het is donkerrood tot bordeaux, of een vreemde tint oranje.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Nog een foto van de mijne:

Helaas heeft die dit jaar weer veel te veel stil gestaan
In de US hadden ze volgens mij ook een rode Versys.. maar volgens mij is die nooit uitgebracht in europa..aidanl schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Ik heb een oranje Versys 650 uit 2016. Van dichtbij oranje maar onder hoeken of op foto's rood. Krijg je 2 kleuren voor de prijs van 1

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Thoit schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik wat handiger was, zag mijn k75 er ook zo uit
En anders, onderdelen van een motor zijn niet zo groot, laten spuiten kan ook altijd
Dat is wel een dik ding!Thoit schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb al wel wat ideëen in mijn hoofd, maar geen geld.lolgast schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:43:
En anders, onderdelen van een motor zijn niet zo groot, laten spuiten kan ook altijd
[ Voor 22% gewijzigd door Ethirty op 12-08-2016 14:46 ]
#team_UTC+1
Wat voor ruitje zit daarop? Is zoiets aan te raden? Ik heb vorige week mijn eerste motor opgepikt (ook een Hornet) en vind het toch wel erg hard werken op de snelwegNero22 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:12:
Ik was even afwezig, maar ik wil ook mijn bromemrt posten
[afbeelding]
Plaatje van eerste motor
Als je een naked rijdt, dan wen je snel genoeg aan de wind!
Jep, in het begin is 130km/h werken, niet veel later (met wat dikkere nekspieren), is 150km/h goed vol te houden. Daarboven vond ik het wel altijd 'werken', maar zo vaak cruise je niet met 150+.
Ik zal er te weinig voor rijden, maar heb het nooit fijn gevonden om op de snelweg te rijden.
#team_UTC+1
AltijdMarc Rademaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:48:
Jep, in het begin is 130km/h werken, niet veel later (met wat dikkere nekspieren), is 150km/h goed vol te houden. Daarboven vond ik het wel altijd 'werken', maar zo vaak cruise je niet met 150+.
En ook dat went
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
M'n MT-10 heeft alleen zo'n klein fly-screen (5cm hoog) wat onder een minimale hoek staat ten opzichte van de rest van de voorkant. Echt verbazingwekkend hoe goed dat dat kleine ruitje je uit de wind houdt, tot ongeveer 200Km/h heb je eigenlijk niet in de gaten dat je op een naked R1 aan't cruisen bent
Betekend niet dat ie nooit op een naked rijd. Volgens mij heeft ie naast de circuitfiets ook nog een Monster.
Qua wind vind ik het altijd wel grappig om met 250+ omhoog te komen terwijl ik tot dat punt lig op de tank. Als je het over een luchtrem hebt
Netjes!Chillco schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:40:
[...]
Wat voor ruitje zit daarop? Is zoiets aan te raden? Ik heb vorige week mijn eerste motor opgepikt (ook een Hornet) en vind het toch wel erg hard werken op de snelweg, maar hopelijk is dat wennen.
Plaatje van eerste motor:
[afbeelding]
Ik zeg niet dat het ruitje niet gaat helpen, maar het gevoel dat je moet werken wordt ook minder hoor
Is wel zo mooi ja..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wel leuk om alle foto's in de topicstart op the nemen?
En dan iedere keer dat er iemand een ventieldopje vervangen heeft een verzoek aan de topicstarter(s) om de nieuwe foto op te laten nemen in de startpost die niemand bekijkt tenzij hij/zij hier nieuw in dit topic komt?Secsytime schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:53:
Wel leuk om alle foto's in de topicstart op the nemen?
't is dat ik een "Mighty Mouse" heb maar anders zou ik zo'n eerst pagina dus laten voor wat 't is totdat er genoeg posts zijn om op de tweede pagina uit te komen.... Scrollwieltje slijt anders onnodig hard
Kan wel in spoilers. Ik zoek namelijk regelmatig terug wat voor fiets iemand ook alweer hadwimmel_1 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
En dan iedere keer dat er iemand een ventieldopje vervangen heeft een verzoek aan de topicstarter(s) om de nieuwe foto op te laten nemen in de startpost die niemand bekijkt tenzij hij/zij hier nieuw in dit topic komt?
't is dat ik een "Mighty Mouse" heb maar anders zou ik zo'n eerst pagina dus laten voor wat 't is totdat er genoeg posts zijn om op de tweede pagina uit te komen.... Scrollwieltje slijt anders onnodig hardSowieso is zoiets niet prettig voor een mobiele gebruiker
Dan worden de plaatjes nog steeds geladen. Maar er is wel wat voor te zeggen om alles op de eerste pagina te hebben. Hoe vaak kom je daar nou, maar het is wel makkelijk en gericht terugzoeken.418O2 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:27:
[...]
Kan wel in spoilers. Ik zoek namelijk regelmatig terug wat voor fiets iemand ook alweer had
#team_UTC+1
Weet je dat zeker? Maar dan nog, het is 2016Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:38:
[...]
Dan worden de plaatjes nog steeds geladen. Maar er is wel wat voor te zeggen om alles op de eerste pagina te hebben. Hoe vaak kom je daar nou, maar het is wel makkelijk en gericht terugzoeken.
Het is toch alleen maar een zwart laagje over de afbeelding of tekst heen. Wat erachter zit wordt gewoon geladen.418O2 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:40:
[...]
Weet je dat zeker? Maar dan nog, het is 2016
Het is inderdaad 2016, maar aangezien velen nog steeds niet weten hoe je fatsoenlijk moet resizen...
#team_UTC+1
PilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:50:
[...]
Betekend niet dat ie nooit op een naked rijd. Volgens mij heeft ie naast de circuitfiets ook nog een Monster.
Qua wind vind ik het altijd wel grappig om met 250+ omhoog te komen terwijl ik tot dat punt lig op de tank. Als je het over een luchtrem hebt
Vanmiddag effe langs 2 motorzaken geweest. Wat een geweldige machines staan er!
Ook even bij de mt03 gekeken, nog steeds een interessante fiets. Helaas niet op gezeten.
Hoop toch echt binnenkort een proeflesje te kunnen doen, denk wel dat ik het wat vind maar je weet het pas als je minstens 1x gedaan heb.
Ook even bij de mt03 gekeken, nog steeds een interessante fiets. Helaas niet op gezeten.
Hoop toch echt binnenkort een proeflesje te kunnen doen, denk wel dat ik het wat vind maar je weet het pas als je minstens 1x gedaan heb.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Zo weet ik nog dat ik echt verbaasd was over hoeveel je afremt als je je benen spreid tijdens het rijden. Ik weet, in de racerij doen ze het ook dus het moet wel zin hebben, maar het effect is echt groot!Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:49:
[...]
. De monster loopt nog steeds niet. Wel al voor 50% hahaha. 250+ en dan rechtop gaan zitten is altijd leuk ja.
Heb volgens mij nog nooit gehoord dat iemand het bij een proefles heeft gelaten. Iedereen vind het altijd geweldig en gaat gelijk door met lessen.thijsco19 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:58:
Dat niet, maar ik heb sinds kort een nichtje welke niet snel meer op een motor zal gaan stappen. Koud een week ná het behalen van d'r rijbewijs is troela is met d'r éérste (gloedjenieuw) aangeschafte motor op pad gegaan en moest ze stoppen voor een rood verkeerslicht waarbij ze géén rekening hield met de sporen van vrachtwagens in het asfalt. Meisje is niet al te groot en kwam dus lengte te kort bij het neerzetten van d'r voet toen ze midden op de rijbaan netjes wilde stoppen......PilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:07:
[...]
Heb volgens mij nog nooit gehoord dat iemand het bij een proefles heeft gelaten. Iedereen vind het altijd geweldig en gaat gelijk door met lessen.

Pijnlijk..wimmel_1 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Dat niet, maar ik heb sinds kort een nichtje welke niet snel meer op een motor zal gaan stappen. Koud een week ná het behalen van d'r rijbewijs is troela is met d'r éérste (gloedjenieuw) aangeschafte motor op pad gegaan en moest ze stoppen voor een rood verkeerslicht waarbij ze géén rekening hield met de sporen van vrachtwagens in het asfalt. Meisje is niet al te groot en kwam dus lengte te kort bij het neerzetten van d'r voet toen ze midden op de rijbaan netjes wilde stoppen......
Niet goed bij de grond kunnen lijkt mij sowieso echt enorm klote. Ik zie wel eens mensen die echt met de tenen aan de grond de motor rechthouden, dan krijg je zulk soort dingen. Moet er niet aan denken dat je iedere stop moet opletten of je bij de grond kan en iedere stop moet gaan plannen. Met als nadeel dat je niet altijd iedere stop kan plannen. Dan zou ik er toch voor kiezen een motor te verlagen.
Enige voordeel van lang zijn in de context van motorrijden, dat je altijd met je voeten aan de grond kan
[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 12-08-2016 19:46 ]
Ooit te dicht op de berm gestopt en dat kuiltje was wat dieper dan verwacht. Voordat je dan stevig staat hangt je motor al best schuin en dan is het ineens best zwaar overeind houden met 1 been.
#team_UTC+1
De spieren welke je dáár voor gebruikt had voelde je waarschijnlijk de dag er op dubbel en dwars?Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:55:
Ooit te dicht op de berm gestopt en dat kuiltje was wat dieper dan verwacht. Voordat je dan stevig staat hangt je motor al best schuin en dan is het ineens best zwaar overeind houden met 1 been.
Morgen de R6 ophalen. Versnellingsbak was niet helemaal top meer. Bleek toch meer aan de hand te zijn: Schakelvork kapot, koppelingsplaten waren blauw (verbrand), een tandwiel stuk, en een plaatje van de slipperclutch was gebroken.
MOrgen hoor ik de eind rekening. Maar die zal rond de 1750 euro zijn.
Woensdag de motor gelijk uit proberen op Assen hahaha.
Yep, en dan heb ik nog een licht fietsje.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:56:
[...]
De spieren welke je dáár voor gebruikt had voelde je waarschijnlijk de dag er op dubbel en dwars?
#team_UTC+1
Een ander voordeel kan ik ook niet verzinnen. Verder heeft het alleen maar nadelen. Vooral als je een supersport wil rijden, bijna 2 meter bent en ook nog eens lange benen hebt418O2 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:46:
Enige voordeel van lang zijn in de context van motorrijden, dat je altijd met je voeten aan de grond kan
er zit er hier één naast me op de bank. Maar in haar verdediging, ze had eigenlijk een proefles voor de auto kado gekregen. Die heeft ze wel mooi omgezet naar eentje op de motor.PilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:07:
[...]
Heb volgens mij nog nooit gehoord dat iemand het bij een proefles heeft gelaten. Iedereen vind het altijd geweldig en gaat gelijk door met lessen.
Maar ik zou het haar ook niet aanrader. Verkeersinzicht is niet denderend (zowel lopend als op de fiets).
Ouch. Hoe werkt dat, heb je sponsoren of moet je dat allemaal zelf ophoesten?Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:21:
Morgen de R6 ophalen. Versnellingsbak was niet helemaal top meer. Bleek toch meer aan de hand te zijn: Schakelvork kapot, koppelingsplaten waren blauw (verbrand), een tandwiel stuk, en een plaatje van de slipperclutch was gebroken.MOrgen hoor ik de eind rekening. Maar die zal rond de 1750 euro zijn.
#team_UTC+1
Één geluk: Is een cassettebak welke je met 3 boutjes los paktTylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:21:
Morgen de R6 ophalen. Versnellingsbak was niet helemaal top meer. Bleek toch meer aan de hand te zijn: Schakelvork kapot, koppelingsplaten waren blauw (verbrand), een tandwiel stuk, en een plaatje van de slipperclutch was gebroken.MOrgen hoor ik de eind rekening. Maar die zal rond de 1750 euro zijn.
Zelf ophoesten.
.
bij de R6 toch niet wimmel? Hele blok lag eraf volgens mij.
Huh.... Vanaf 't RJ11 2006 model (wat jij rijdt) zit er al een "cassette-bak" in.... Daar hoef je 't blok dus niet voor te splitsen maar alleen de koppeling te demonteren en daarachter alles lós te halen.Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:34:
Zelf ophoesten..
Ach ja, hobby's kosten geld, toch.Tylen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:34:
Zelf ophoesten..
#team_UTC+1
Ah ok wist ik niet. Dan zal hij bij mijn motor het hele blok er wel niet onderuit hebben gehaald. (Vraag ik morgen wel even).
Idd Ethirty.
Idd Ethirty.
Het hangt heel erg af van je verhoudingen en flexibiliteit. Ik kan met ruim twee meter prima zitten op eigenlijk alle moderne supersports en door lange armen ook best comfortabel touren (geen druk op polsen)PilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:32:
[...]
Een ander voordeel kan ik ook niet verzinnen. Verder heeft het alleen maar nadelen. Vooral als je een supersport wil rijden, bijna 2 meter bent en ook nog eens lange benen hebt
Ik vond de kleine stukjes snelweg tijdens het lessen in ieder geval niks. Heeft misschien te maken dat het elke keer vol frontale tegenwind + rijwind was maar voor mij als het kan geen snelweg. Een 1 cilinder naked voelt zich vooral thuis op de bochtige 80 wegen.thijsco19 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Inderdaad doelde meer op de 1 cilinder. Niet helemaal duidelijk geweest..
[...]
Inderdaad dat Is het hem nou juist, iedereen heeft het over niet te lang of niet te hard maar hoe hard Is hard en hoe lang Is lang? Dat zie ik nergens staan.
Het leuke Is wel dat stukje 130 (eigenlijk echt maar klein stukje) word nooit geflitst, als het rustig Is kan ik daar lekker door rijden.
Zou het zelf inderdaad gewoon een keer proberen tijdens een proefrit. Ik had bij veel dingen ook dat ik het zelf moest ervaren en zo gewoon een goede conclusie eraan kon vastknoppen.
Je lange bovenlichaam/ledematen gebruiken als luchtrem.PilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:32:
[...]
Een ander voordeel kan ik ook niet verzinnen. Verder heeft het alleen maar nadelen. Vooral als je een supersport wil rijden, bijna 2 meter bent en ook nog eens lange benen hebt
Ik ben met mijn 1.75 tot nu toe bij aardig wat motoren (met uitzondering van MX/Enduro's) gewoon met de voeten bij de grond gekomen dus denk dat zoiets misschien wel de perfecte lengte is.
Lang genoeg om aan de grond te komen en ook klein genoeg om op alle motoren comfortabel te rijden een weinig wind te vangen.
'Groot' probleem dat ik wel heb is dat ik met mijn lengte en nogal lage gewicht een omvallende motor no-way tegenhoud.

Wat vinden jullie van een Vespa met een Akrapovic?
Was vanmiddag hier in Wenen iemand die continue rondjes reed om door een tunnel te gaan met die setup. Maakte in principe een best leuk geluid, maar het zag er wel wat raar uit.

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 13-08-2016 00:00 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Alles is klinkt beter met een Akra?
#team_UTC+1
Kan makkelijkthijsco19 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 06:52:
Beetje aan het rondkijken naar een motor, Naked rond de 3 a 4 duizend euro, en dan kom ik aantal keer de mt03 tegen. Vind het een zeer interessante motor.
Maar iedereen zegt dat je niet lang op hoge snelheid op de snelweg 'kan' rijden. Maar hoelang is hoelang?
Als woon werk rijd ik iedere dag 2x 12 km en bijna alles is snelweg waarbij een stukje 130 is. Ik neem aan dat die kleine afstanden makkelijk te doen is?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Klinkt iig beter!caesar1000 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:54:
[...]
Paar mafkezen uit amsterdam? Volgens mij..
[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 13-08-2016 00:28 ]
Dat zeker! (... maar zou toch liever op een motor rijden met zulk geluid haha)Aapie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:26:
[...]
Klinkt iig beter!
[video]
Wel natuurlijk leuk van Akrapovic dat ze gewoon voor de gein ook een Akra voor de Vespa wereld ontworpen hebben.
Alweer iets leuks opgepikt wat betreft helmen en verkeer.
De speed pedelecs moeten vanaf 1 januari een helm, die nog in ontwikkeling is, op die meer protectie biedt dan een normale racefiets helm maar toch comfortabeler is dan een bromfiets helm. Je zou denken dat de racefiets helmen toch wel genoeg beschermen als ze ook in de Tour de France worden gebruikt waarbij snelheden van boven de 50 geen uitzondering zijn.
Ah fijn, de speed pedelecers zitten straks iig voor een half jaar met een probleem want de wet gaat 1 jan 2017 in terwijl die speciale helm ontwikkeling dan nog niet klaar is. Mogen ze allemaal met integraalhelmen over de weg fietsen.
Sowieso heb ik liever niet een fietser voor me op de weg. Op de Posbank word je al gek genoeg van al die wielrenners dus om nou ook nog straks in het dagelijkse woon-werkverkeer fietsers op de weg te hebben...
Ze hebben niet eens een rijbewijs nodig en fietsen zonder spiegels/knipperlichten etc.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik denk als je Vespa rijdt dat je al een keuze gemaakt hebt qua geluid en rijden. Of is dat te kort door de bocht?
Er zijn hier in ieder geval 3 mensen die dat niet met je eens zijn. Ik persoonlijk vind die vespa's best eindbaas!(de motorvariant dan). Laatst ook een op de snelweg, geniaal om te zien.Aapie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:46:
Ik denk als je Vespa rijdt dat je al een keuze gemaakt hebt qua geluid en rijden. Of is dat te kort door de bocht?
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Leovinci SBK ook goed:caesar1000 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:54:
Was vanmiddag hier in Wenen iemand die continue rondjes reed om door een tunnel te gaan met die setup. Maakte in principe een best leuk geluid, maar het zag er wel wat raar uit.
[afbeelding]

Klinkt wel aardig, tenminste beter dan het naaimachine geluid wat er uit het standaard uitlaatje komt.
Bij elke aanschaf die je doet maak je een keuze, maar waar doel jij op??Aapie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:46:
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat een kneuzen.Aapie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:26:
[...]
Klinkt iig beter!
[video]
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik krijg altijd last van mijn benen omdat die erg opgevouwen zitten op motoren met een kleine afstand van zadel tot rearsets. Erg flexibel zijn mijn benen dan ook niet. Op mijn hurken zitten hou ik nog geen 3 minuten voor.pagani schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:43:
[...]
Het hangt heel erg af van je verhoudingen en flexibiliteit. Ik kan met ruim twee meter prima zitten op eigenlijk alle moderne supersports en door lange armen ook best comfortabel touren (geen druk op polsen)
Qua armen zit het dan wel weer prima op een supersport.
@Wimmel: De R6 heeft helaas geen cassette bak. Hele blok moest er dus onderuit. Alles is gelijk gechecked. Zal vanavond wel even paar fotos maken van wat eruit is gekomen en wat er allemaal gedaan is.
Dat heb ik ook. Maarja, even stoppen na anderhalf-2 uur is sowieso wel fijn. Even dampen en weer verderPilatuS schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:39:
[...]
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik krijg altijd last van mijn benen omdat die erg opgevouwen zitten op motoren met een kleine afstand van zadel tot rearsets. Erg flexibel zijn mijn benen dan ook niet. Op mijn hurken zitten hou ik nog geen 3 minuten voor.
Qua armen zit het dan wel weer prima op een supersport.
Op de SV was het bij mij altijd al binnen een half uur. Is ook een reden dat ik die weg gedaan heb en daarom ben ik ook op de RC8 uitgekomen. Met de rearsets op de laagste stand en het subframe op de hoogste stand heeft deze motor meer beenruimte dan welke andere supersport dan ook. Nu kan ik toch op een sportmotor rijden zonder last van de benen de krijgen. Op de SV zaten de benen enorm opgevouwen en nu zitten ze lekker ruim. Kan ik eindelijk een flink stuk rijden zonder pijn418O2 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Dat heb ik ook. Maarja, even stoppen na anderhalf-2 uur is sowieso wel fijn. Even dampen en weer verder
Ik ben nog een jonge god he, super sportief en flexibelPilatuS schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:24:
[...]
Op de SV was het bij mij altijd al binnen een half uur. Is ook een reden dat ik die weg gedaan heb en daarom ben ik ook op de RC8 uitgekomen. Met de rearsets op de laagste stand en het subframe op de hoogste stand heeft deze motor meer beenruimte dan welke andere supersport dan ook. Nu kan ik toch op een sportmotor rijden zonder last van de benen de krijgen. Op de SV zaten de benen enorm opgevouwen en nu zitten ze lekker ruim. Kan ik eindelijk een flink stuk rijden zonder pijn
spoiler:

Na de last van mijn oor van de communicatie tijdens mijn les vorige week heb ik dit keer met oordoppen gereden. Helaas waren op de snelweg de instructucties nog steeds niet goed te verstaan, maar ik heb in ieder geval geen last van mijn oren.
Hopenlijk zijn mijn plugphones snel binnen zodat ik die kan proberen.
Hopenlijk zijn mijn plugphones snel binnen zodat ik die kan proberen.
Net de (huur) Tracer opgehaald. Heb niet het idee dat ik nou echt zo veel meer uit de wind zit dan op mijn naked
Ruitje maar eens omhoog gooien om te zien hoe dat is.
Wel eindelijk een fatsoenlijke koppeling. Stuurt lekker licht en pakt lekker soepel op vanaf lage toeren. Benieuwd of ik morgen na de tocht wat ontspannener en soepeler van de motor afstap dan bij mijn eigen fiets.
Wel eindelijk een fatsoenlijke koppeling. Stuurt lekker licht en pakt lekker soepel op vanaf lage toeren. Benieuwd of ik morgen na de tocht wat ontspannener en soepeler van de motor afstap dan bij mijn eigen fiets.
#team_UTC+1
Paar tandwielen hadden afgesleten hoekjes waardoor hij uit de versnelling kan schieten deze zijn vervangen (3 stuks):

1 plaatje van de slipperclutch stuk, gelukkig niet helemaal afgebroken:

Platen van koppeling verbrand:

En dan het volgende allemaal vervangen/aangepast:
- Schakelvork;
- Schakel as;
- Schakelpook waar je op trapt een stuk van afgeslepen zodat ik niet meer ongemerkt tegen aan zit;
- Kettig en tandwielen;
- Stationair in z'n vrij aangepast;
- Motorrem aangepast in 3de en 4de versnelling;
- Gas kabels anders laten lopen
- Achterwiel een stuk naar achter voor meer stabiliteit in de lange snelle doordraaiers;
- Olie en filter (logisch);
- Blok lag open dus alles is nagekeken (kleppen/lagers etc);
- etc etc.
Wiensdag uitproberen op Assen ben echt rete benieuwd.

- Schakelvork;
- Schakel as;
- Schakelpook waar je op trapt een stuk van afgeslepen zodat ik niet meer ongemerkt tegen aan zit;
- Kettig en tandwielen;
- Achterwiel een stuk naar achter voor meer stabiliteit in de lange snelle doordraaiers;
- etc etc.
Motor rijden is ook een hobby van mij en dat mag prima geld kosten, maar hoe bekostig je bovenstaande ?Tylen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:16:
Paar tandwielen hadden afgesleten hoekjes waardoor hij uit de versnelling kan schieten deze zijn vervangen (3 stuks):
- Schakelvork;
- Schakel as;
- Kettig en tandwielen;
- etc etc.
Het klinkt namelijk als zaken die over 6-12 maanden weer kunnen gebeuren of aangepast moeten worden, nog maar te zwijgen over een schuivertje... Of race je dan vervolgens een paar maanden niet?
Of word je gesponsord? Zo'n blok lijkt me toch flink op zijn lazer te krijgen, ik weet wel dat de onderdelen ervoor zijn gemaakt maar dan nog.
Heb een x aantal jaar een sponsor gehad (werkgever) maar laatste 4 jaar bekostig ik het zelf. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt
. Seizoen racen kost mij zo'n 6K denk ik. Deze reparatie hoort erbij. Was €1565,-
Zojuist terug van een ritje scheveningen richting huis ging m'n engine light ineens branden. (geel/oranje)
Verderop even stilgezet en uitgezet na een minuutje weer uit en het lampje bleef uit nog 5min gereden en hij is niet meer aangekomen maar toch vertrouw ik het niet wat denken jullie dat het kan zijn?
Heb de motor pas sinds donderdag dus ga sowieso even terug voor een check o.i.d.
Kawasaki Z800 2014 met 5500km
Verderop even stilgezet en uitgezet na een minuutje weer uit en het lampje bleef uit nog 5min gereden en hij is niet meer aangekomen maar toch vertrouw ik het niet wat denken jullie dat het kan zijn?
Heb de motor pas sinds donderdag dus ga sowieso even terug voor een check o.i.d.
Het lijkt mij handig dat ie even uitgelezen word om te zien wat er aan de hand was.xeoMe schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:58:
Zojuist terug van een ritje scheveningen richting huis ging m'n engine light ineens branden. (geel/oranje)
Verwijderd
Hoeveel races / uur is je seizoen eigenlijk?Tylen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:59:
Heb een x aantal jaar een sponsor gehad (werkgever) maar laatste 4 jaar bekostig ik het zelf. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Seizoen racen kost mij zo'n 6K denk ik. Deze reparatie hoort erbij. Was €1565,-
Meestal 10 races/dagen. En dan nog beetje vrij rijd dagen tussendoor. Zeg tegenwoordig dagje of 14 per jaar. Vroeger deed ik er rond de 30 per jaar, maar dat was met lesgeven erbij.
Hmmm.... Ik had juist (ook) bij een R6 verwacht dat er wel zo'n cassettebak gemonteerd zou zijn. Ik heb bij een R1(M) wel eens zo'n bak vervangen en da's in een kwartiertje gedaan. Toch nog maar eens even na gekeken in de officiële fabrieksmanual en .... Je hebt (helaas) helemaal gelijk. Zélfs 't RJ15 model heeft een gewone bakTylen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:05:
@Wimmel: De R6 heeft helaas geen cassette bak. Hele blok moest er dus onderuit. Alles is gelijk gechecked. Zal vanavond wel even paar fotos maken van wat eruit is gekomen en wat er allemaal gedaan is.
Nou heb ik gelukkig bij géén van al m'n R6'jes ooit een bakwissel hoeven uit te voeren maar eigenlijk valt het me toch wel een béétje tegen dat, gezien het vele circuitgebruik van de R6, er niet zo'n bak in zit. 't Is ó zo handig als je met een andere gearratio wil kunnen rijden, om wat voor een rede dan ook.
Die platen welke er uit je koppeling kwamen zijn overigens behoorlijk blauw
Vanmiddag even met een maatje onderweg geweest en onderweg ook maar even van brommer geruild.... Ik op zijn MT-01, hij op mijn MT-10. Het omdraaien van die twee getallen levert een serieus verschil in motor op
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-08-2016 15:37 ]
Iemand ervaring met zoiets om je nav van stroom te voorzien? Of hebben jullie allemaal de kabel van je verlichting gesplit en daar stroom van gepakt? En moet je tweede kabel dan perse op de - van de accu?
Wil komend weekend een stroompunt op de hornet maken maar ben er nog niet helemaal uit hoe en welke kabel ik eventueel zal splitten.
Wil komend weekend een stroompunt op de hornet maken maar ben er nog niet helemaal uit hoe en welke kabel ik eventueel zal splitten.
Die heeft best wel te lijden gehad.Tylen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Schakelvork;
- Schakel as;
- Kettig en tandwielen;
- etc etc.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb bij mijn navi (Zümo 595) de stroom helemaal achter in de kont van m'n fiets bij het achterlicht vandaan gehaald (kentekenplaatverlichting). De kentekenplaatverlichting is bij mij afzonderlijk gezekerd én wordt uiteraard contact geschakeld waardoor de Zümo dat automatisch ook is geworden (je wil niet hebben dat er spanning op die aansluiting blijft staan als je de Zümo er niet op hebt zitten en de fiets buiten in de regen staat). Massa kun je eventueel direct op het chassis/frame laten uitkomen maar ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik dat niet "netjes" vind.Eoghlear schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:50:
Iemand ervaring met zoiets om je nav van stroom te voorzien? Of hebben jullie allemaal de kabel van je verlichting gesplit en daar stroom van gepakt? En moet je tweede kabel dan perse op de - van de accu?
Als je ooit een moderne Zümo mount gezien hebt dan snap je waarschijnlijk ook wel waarom ik de spanning van zover weg gehaald heb
[ Voor 64% gewijzigd door Will_M op 14-08-2016 16:05 ]
Mijn Suzuki GSX 750 F uit 1999 staat te koop vanwege aanschaf andere motor (Aprilia Shiver) die me beter ligt. Maar schijnbaar vanwege de vakantietijd weinig tot geen reacties momenteel.
Heb 'm op diverse sites staan en ook op Marktplaats. Daar haal ik 'm binnenkort vanaf want als dat niet helpt kost dat alleen maar.
Iemand nog een suggestie hoe/waar hem voor net bedrag weg te zetten? Of beter in de garage stallen en winter/voorjaar afwachten. Ben nog niet zo bedreven in dat gebeuren dus tips zijn welkom.
Heb 'm op diverse sites staan en ook op Marktplaats. Daar haal ik 'm binnenkort vanaf want als dat niet helpt kost dat alleen maar.
Iemand nog een suggestie hoe/waar hem voor net bedrag weg te zetten? Of beter in de garage stallen en winter/voorjaar afwachten. Ben nog niet zo bedreven in dat gebeuren dus tips zijn welkom.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Het nadeel bij zo'n motor is dat er heel erg veel aanbod is in dezelfde prijsklasse. Even zonder te weten wat ie kost zit ie waarschijnlijk ergens tussen de 2.000 en 4.000 euro. Voor iets van 3.000 euro kan je enorm veel verschillende motoren kopen en is er dus een enorm aanbod. Dan moet je maar net die ene persoon tegenkomen die dit type wil kopen.MrMarcie schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:42:
Mijn Suzuki GSX 750 F uit 1999 staat te koop vanwege aanschaf andere motor (Aprilia Shiver) die me beter ligt. Maar schijnbaar vanwege de vakantietijd weinig tot geen reacties momenteel.
[afbeelding]
Wil je er snel vanaf moet ie of heel goedkoop zijn, of hij moet beter zijn dan welke andere die aangeboden word van hetzefde type. Is de prijs niet super goed of is de motor niet super goed raak je zo'n ding nooit snel kwijt.
Ik heb hetzelfde met mijn SV gehad. Deze zat rond de 3500 euro en dus ook weer heel veel aanbod van verschillende motoren voor die prijs. Mijn SV had veel opties maar ook wel veel kilometers. Ik heb de motor maar voor weinig ingeruild omdat het aan het einde van het seizoen was en ik geen plek had voor de hele winter.
Mijn Hornet heb ik wel snel verkocht maar deze was dan ook heel netjes, met nieuwe banden en voor een erg nette prijs.
Wil je er snel vanaf moet het of de beste en mooiste zijn voor een goede prijs, of hij moet redelijk goed zijn en dan goedkoop. Te duur of niet in heel erg goede staat verkoop je gewoon niet snel.
Edit: Zie nu het linkje pas, net onder de 2.000 dus. Ook hier helaas heel veel aanbod.
MP is trouwens wel the place to be. Vrijwel iedereen die een motor zoekt kijkt daar. Dat is toch echt de beste plek om een motor te hebben staan, ook al kost het helaas idd wat geld.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2016 19:15 ]
Mijn '01 GSX-R staat voor minder te koop
(Heeft ook wel 5x zoveel km's erop, maar he
)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Man, wat stuurt die Tracer lekker.
Heerlijk loom door kleine dorpjes zigzaggen en dan plat door de bochten op een dijkje of een afrit. En voor het eerst sinds uhm ooit dat ik fris van de fiets stap na bijna 300km.
Damnit, dat gaat me flink geld kosten.
Alleen jammer dat hij zo'n iel kontje heeft. Had iets breder mogen zijn voor de looks.
Alleen jammer dat hij zo'n iel kontje heeft. Had iets breder mogen zijn voor de looks.
#team_UTC+1
Misschien dat je 'm ook op MotorShopper.nl kunt plaatsen? Je bereikt dan in ieder geval de juiste doelgroep (gratis). De prijs.... Tja, ik denk persoonlijk dat je een beetje te optimistisch bent maar waarschijnlijk is het alleen een vraagprijs en mogen mensen er op bieden?MrMarcie schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:42:
[afbeelding]
Ik heb ook een RJ15 hewimmel_1 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Hmmm.... Ik had juist (ook) bij een R6 verwacht dat er wel zo'n cassettebak gemonteerd zou zijn. Ik heb bij een R1(M) wel eens zo'n bak vervangen en da's in een kwartiertje gedaan. Toch nog maar eens even na gekeken in de officiële fabrieksmanual en .... Je hebt (helaas) helemaal gelijk. Zélfs 't RJ15 model heeft een gewone bak
Nou heb ik gelukkig bij géén van al m'n R6'jes ooit een bakwissel hoeven uit te voeren maar eigenlijk valt het me toch wel een béétje tegen dat, gezien het vele circuitgebruik van de R6, er niet zo'n bak in zit. 't Is ó zo handig als je met een andere gearratio wil kunnen rijden, om wat voor een rede dan ook.
Die platen welke er uit je koppeling kwamen zijn overigens behoorlijk blauw
Vanmiddag even met een maatje onderweg geweest en onderweg ook maar even van brommer geruild.... Ik op zijn MT-01, hij op mijn MT-10. Het omdraaien van die twee getallen levert een serieus verschil in motor op
Blok is van 2009. Dus zeg 6 a 7 seizoenen alleen maar volle toeren draaien. Opzich nog lang volgehouden
Kopen dat ding. Of, als geld echt wel een ding is, ga ook de nieuwe Versys rijden.Ethirty schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:28:
Man, wat stuurt die Tracer lekker.Heerlijk loom door kleine dorpjes zigzaggen en dan plat door de bochten op een dijkje of een afrit. En voor het eerst sinds uhm ooit dat ik fris van de fiets stap na bijna 300km.
Ja, maar schijnbaar nu de verkeerde periode. Trouwens op die paar krassen na is ie tiptop staat. En van de prijs kan nog wat af. Ik weet trouwens wat er gevraagd wordt voor vergelijkbare, dan zit ik met mijn vraagprijs aan de onderkant, dus dat zal probleem niet zijn. Er zijn gewoon (nog) geen serieuze gegadigden. Als iemand komt kijken en rijden raakt ie snel overtuigd denk ikPilatuS schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:05:
[...]
Wil je er snel vanaf moet het of de beste en mooiste zijn voor een goede prijs, of hij moet redelijk goed zijn en dan goedkoop. Te duur of niet in heel erg goede staat verkoop je gewoon niet snel.
Edit: Zie nu het linkje pas, net onder de 2.000 dus. Ook hier helaas heel veel aanbod.
MP is trouwens wel the place to be. Vrijwel iedereen die een motor zoekt kijkt daar. Dat is toch echt de beste plek om een motor te hebben staan, ook al kost het helaas idd wat geld.
Wordt dan toch de winter/voorjaar ben ik bang.
Hij staat daar ook op en 't is een vraagprijs. Kan paar honderd af. Moeten ze wel bieden c.q. langskomenwimmel_1 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:31:
[...]
Misschien dat je 'm ook op MotorShopper.nl kunt plaatsen? Je bereikt dan in ieder geval de juiste doelgroep (gratis). De prijs.... Tja, ik denk persoonlijk dat je een beetje te optimistisch bent maar waarschijnlijk is het alleen een vraagprijs en mogen mensen er op bieden?
[ Voor 25% gewijzigd door MrMarcie op 14-08-2016 21:01 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik houd mijn Versys, en die is dan nog niet zo heel hoog met zijn 840, met de tenen recht, nog nooit bij een stop nagedacht en nog nooit een probleem of zo gehadPilatuS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:40:
[...]
Pijnlijk..
Niet goed bij de grond kunnen lijkt mij sowieso echt enorm klote. Ik zie wel eens mensen die echt met de tenen aan de grond de motor rechthouden, dan krijg je zulk soort dingen. Moet er niet aan denken dat je iedere stop moet opletten of je bij de grond kan en iedere stop moet gaan plannen. Met als nadeel dat je niet altijd iedere stop kan plannen. Dan zou ik er toch voor kiezen een motor te verlagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoshky op 14-08-2016 21:44 ]
Weet je zeker dat het een R1(M) was? Die heeft namelijk ook geen cassettebak.wimmel_1 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Hmmm.... Ik had juist (ook) bij een R6 verwacht dat er wel zo'n cassettebak gemonteerd zou zijn. Ik heb bij een R1(M) wel eens zo'n bak vervangen en da's in een kwartiertje gedaan. Toch nog maar eens even na gekeken in de officiële fabrieksmanual en .... Je hebt (helaas) helemaal gelijk. Zélfs 't RJ15 model heeft een gewone bak
xos schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:40:
[...]
Weet je zeker dat het een R1(M) was? Die heeft namelijk ook geen cassettebak.

Sowieso. En ik ga ook nog een V-Strom proberen. Voor dit soort bedragen wil ik echt wel een gedegen onderzoek doen en niet puur op emotie kopen.Jelte schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:17:
[...]
Kopen dat ding. Of, als geld echt wel een ding is, ga ook de nieuwe Versys rijden.
Sowieso wordt de Tracer pas een voorjaar-ding omdat ze pas weer in oktober te leveren zijn. Dan kan ik net zo goed wat langer rondkijken, misschien ook nog even een Tiger proberen. Wel 2e hands, want nieuw gaat me dat te ver.
#team_UTC+1
Dit topic is gesloten.