Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.106 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02

Secsytime

Automagisch

SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Ik wilde een set spiegels hebben waar ik niet teveel "spiegel" voor hoefde op te offeren. Kwam uiteindelijk deze tegen, maar dan andersom gemonteerd, dus de spiegel aan de onderzijde van het stuur. Dat bleek voor mij uiteindelijk niet fijn te zijn. Ik ben nogal lang en met volledig insturen gingen m'n knieën tegen de spiegels aan.

Als je ze zo monteert als ik, dan heb je veel overzicht, meer dan met de originele zelfs, omdat ze toch verder naar buiten zitten. Ik moest wel andere stuurgewichten erbij nemen, want de originele liepen taps toe en daar kunnen de spiegels niet op.
Ah ok, dan zijn die spiegels dus een optie. Welk merk/type is het?

En wat is het idee/doel van stuurgewichten? Volgens mij heb ik die er nu niet op zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tof al die foto's :)

Mijn Shiver, binnenkort eens actiefoto's maken.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4n9b52za1/Shiver.jpg
lolgast schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:58:
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die voor elke rit, hoe klein ook, alles aantrekken? Al moet ik 15km rijden, mijn rugprotector gaat ALTIJD aan. Zelfde met mijn oordopjes :)
:Y :w

XXXVI

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 11:43
Secsytime schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ah ok, dan zijn die spiegels dus een optie. Welk merk/type is het?

En wat is het idee/doel van stuurgewichten? Volgens mij heb ik die er nu niet op zitten..
Dat zijn deze:
http://www.mlmparts.com/nl/highsider-spiegel-stuureind-victory.html
samen met:
http://www.mlmparts.com/nl/highsider-handlebar-end-b7c3fd.html

Het nut van stuurgewichten is (wat mij verteld is) het tegengaan van trilling van je stuur bij bepaalde snelheden. Of jij die wel/niet hebt kan ik je niet zeggen.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Hoera voor het nieuwe deel :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GwRr9mj.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutchzilla schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:39:
Ook officieel een motor gekocht.
De kawasaki z800 sugomi editie!

nu slapeloze nachten tot ik hem volgende week kan ophalen _/-\o_

[afbeelding]
_/-\o_ :Y

Was m'n post toch nog ergens goed voor: wimmel_1 in "Het grote motortopic deel 17"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:32
lolgast schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:58:...

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die voor elke rit, hoe klein ook, alles aantrekken? Al moet ik 15km rijden, mijn rugprotector gaat ALTIJD aan. Zelfde met mijn oordopjes :)
:Y altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:56:
Dinsdag 9-8 reed ik zoals vaker van werk naar huis. Het is erg druk in de binnenstad van Arnhem want de Willemstunnel is dicht voor onderhoud. De omleidingsroute is langs de tunnel, maar wel één baan ipv twee baans. Ik ben met de motor dus ga langs de auto's. Het wordt wat krap naast de tunnel dus pak de stoeprand mee (beetje trial-rijden lukt met de Versys prima ;)).
Vooraan gekomen staat er een verkeersregelaar. Die kijkt eerst wat verbaast en vraagt dan hoe ik hier ben gekomen. Ik antwoord iets in de trant van nou over de stoeprand. En hij geeft aan dat dat niet mag. Dus ik vraag of iemand er last van heeft. Ja zegt de verkeersregelaar, zij hebben er last van.
Uiteindelijk wordt het groen, maar de verkeersregelaar staat midden op de weg, dus ik vraag of ik er langs mag. Hij twijfelt en geeft toch maar toestemming.

Hieronder de beelden, helaas zonder geluid, want mijn microfoon is al een tijd kaput :(
[video]

Nu is de vraag, die stoeprand, hoort die bij de weg? Mag ik die gewoon gebruiken?

(crosspost met wegmisbruikers topic: Jelte in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 14" Gemengde reacties daar.)
Ik zeg: wat een zuurpruim.

Je maakt creatief gebruik van de weg. Geen politieagent die je hiervoor zou bekeuren, geen automobilist die er last van heeft. Ik heb wel eens van het fietspad gebruik gemaakt om een ongeluk te omzeilen, gewoon met gepaste snelheid (15km/), kreeg nog een duimpje omhoog van de politie.

Als je nou met een crossmotor dat gras volledig om zou ploegen om vooraan te kunnen staan, is het een ander verhaal ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Als ik binnen de stad zelf blijf, en dus niet boven de 50 kom wil ik de broek+laarzen+oordoppen nog wel eens thuis laten, dan alleen handschoenen, jas en helm. Op de racefiets haal ik ook wel eens 40-50 met alleen een symbolisch lapje stof om me heen. In alle andere gevallen (95%) alles aan.

Vanochtend een WTF momentje. Rij rustig een rotonde op, komt er van rechts een rode Golf 4 aan die aan het remmen is. Tot mijn schrik laat hij de rem los om zo de rotonde op te gaan... :| Hoe het goed is gegaan weet ik niet, maar ik week uit naar de linkerkant, hij iets meer naar rechts denk ik, en het ging allemaal net goed. Ik was niet eens boos, kan gebeuren.

Stopt die vent 20 meter verder en gebaard uit het raam, ik stop naast hem. Hij helemaal overstuur. "Ik ben ook een motorrijder, ik baal zo van mezelf, ik zag je niet...". Met een trillende stem vertelde hij dit. Ik zei "alles is gelukkig goed gegaan", heb hem een hand gegeven en ben doorgereden. Had ook net even anders kunnen gaan...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:56:
Dinsdag 9-8 reed ik zoals vaker van werk naar huis. Het is erg druk in de binnenstad van Arnhem want de Willemstunnel is dicht voor onderhoud. De omleidingsroute is langs de tunnel, maar wel één baan ipv twee baans. Ik ben met de motor dus ga langs de auto's. Het wordt wat krap naast de tunnel dus pak de stoeprand mee (beetje trial-rijden lukt met de Versys prima ;)).
Vooraan gekomen staat er een verkeersregelaar. Die kijkt eerst wat verbaast en vraagt dan hoe ik hier ben gekomen. Ik antwoord iets in de trant van nou over de stoeprand. En hij geeft aan dat dat niet mag. Dus ik vraag of iemand er last van heeft. Ja zegt de verkeersregelaar, zij hebben er last van.
Uiteindelijk wordt het groen, maar de verkeersregelaar staat midden op de weg, dus ik vraag of ik er langs mag. Hij twijfelt en geeft toch maar toestemming.

Hieronder de beelden, helaas zonder geluid, want mijn microfoon is al een tijd kaput :(
[video]

Nu is de vraag, die stoeprand, hoort die bij de weg? Mag ik die gewoon gebruiken?

(crosspost met wegmisbruikers topic: Jelte in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 14" Gemengde reacties daar.)
Doe of deed ik zelf ook regelmatig hier in A'dam, waar mijn wijk maar 1 rijstrook heeft voor het verkeer vanaf de snelweg (voor een wijk met tientallen-duizenden inwoners, bizar).

Het mag niet. Je krijgt er een bekeuring voor als ze je betrappen. Maar het scheelt soms gewoon enorm veel tijd en levert voor zover ik weet ook geen gevaarlijke situaties op, mits je goed kan sturen ;)

Ik zou alleen aanraden op te passen met 1 ding: troep.

Troep van het wegdek komt altijd terecht naast de weg of op de rand van het wegdek.

Zo ook stukjes metaal. Die heb ik twee keer in mijn achterband gevonden nadat ik zo'n inhaalactie maakte. Als je niet uitkijkt rij je dus gewoon over scherven, schroeven, spijkers, etc. heen en kom je de volgende ochtend een lekke band tegen :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Maverick! schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Zoals ik al schreef is ie al binnen >:)
En naar volle tevredenheid gebruikt, waaronder een 270 km rit.
|:( , heb er nu ook een besteld die actieprijs heeft me over de streep getrokken :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:19:
Als je met de auto filtert word je ook raar aangekeken... Ik zie dit als iets vergelijkbaars, het gebruiken van de voordelen van een motor :)
Wel aardig "frowned upon" dunkt me, dit is wel even iets anders dan tussen een dubbele rij wachtende auto's voor een stoplicht doorrijden. En aardig krapjes :X Je zou er maar heel eventjes naast zitten, bof..

• Reloader
gisteren even op en neer naar t centrum, dat is zon 2.5 kilometer over 50km wegen, dat doe ik wel eens in spijkerbroek... O-)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 18:57
André schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Als ik binnen de stad zelf blijf, en dus niet boven de 50 kom wil ik de broek+laarzen+oordoppen nog wel eens thuis laten, dan alleen handschoenen, jas en helm. Op de racefiets haal ik ook wel eens 40-50 met alleen een symbolisch lapje stof om me heen. In alle andere gevallen (95%) alles aan.

Vanochtend een WTF momentje. Rij rustig een rotonde op, komt er van rechts een rode Golf 4 aan die aan het remmen is. Tot mijn schrik laat hij de rem los om zo de rotonde op te gaan... :| Hoe het goed is gegaan weet ik niet, maar ik week uit naar de linkerkant, hij iets meer naar rechts denk ik, en het ging allemaal net goed. Ik was niet eens boos, kan gebeuren.

Stopt die vent 20 meter verder en gebaard uit het raam, ik stop naast hem. Hij helemaal overstuur. "Ik ben ook een motorrijder, ik baal zo van mezelf, ik zag je niet...". Met een trillende stem vertelde hij dit. Ik zei "alles is gelukkig goed gegaan", heb hem een hand gegeven en ben doorgereden. Had ook net even anders kunnen gaan...
Dan knijp je wel even in je handjes dat je bent blijven zitten inderdaad :o

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chakotay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Ohja, hij was het :)

@antonboonstra, als je dit toevallig leest: Hoe ver komt die SR op de snelweg bij 'normaal' gebruik voor een motor?

Onder normaal gebruik versta ik goed het gas erop bij het invoegen, en net wat boven de maximum snelheid aanhouden zodat je niet continue iemand op je achterwiel hebt :P

De range van 160km klinkt als prima, maar als daar een kwart vanaf gaat als je boven de 110 kph komt, en nog een kwart als het koud is buiten, dan red ik het niet op en neer naar het werk op 1 lading.
Hij heeft toevallig laatst zijn ervaringen gepost in het Elektrische Auto's topic.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
JanPedaal schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Hij heeft toevallig laatst zijn ervaringen gepost in het Elektrische Auto's topic.
Ha, die zit ik net toevallig door te lezen, zal ik vanzelf tegen komen zo dan :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Hoe het goed is gegaan weet ik niet, maar ik week uit naar de linkerkant, hij iets meer naar rechts denk ik, en het ging allemaal net goed. Ik was niet eens boos, kan gebeuren.
Tegenwoordig word ik er ook niet meer boos over, moet wel zeggen dat door het toepassen van de onderstaande techniek ik er nauwelijks meer last van heb:

Verder is dit wel goed om te onthouden:

http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=266&Set=253-277

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:40
Had eergisteren een nogal WTF momentje. Reed achter een auto richting een rotonde op een 50 weg. Bij het aanremmen voor de rotonde steekt de bestuurder van de auto zijn hand uit het raam en wuift duidelijk dat ik moet passeren. Op het moment dat ik links langs de auto rijd hoor ik de bestuurder "HO" schreeuwen en zie ik een arm vanuit de auto naar mijn arm grijpen.

Het is dat ik nogal verbaasd was en meer bezig met de rotonde en overige verkeer dus niet gestopt ben, maar welke achterlijke gladiool gaat proberen een rijdende motor zo tegen te houden?!

Overigens was er ook geen reden voor deze aktie. Ruimte genoeg, wuifde duidelijk (niet alleen om peuk af te tikken oid), geen bijzonderheden op de weg, geen bevoegdheid tot staande houding (geen uniformen of speciale auto gezien).

[ Voor 17% gewijzigd door aidanl op 11-08-2016 14:55 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• SvenBravo7
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Tegenwoordig word ik er ook niet meer boos over, moet wel zeggen dat door het toepassen van de onderstaande techniek ik er nauwelijks meer last van heb:

[video]

Gave en nuttige video, maaaaarrrr... Het zigzaggen op de weg wordt door de politie in hetzelfde rijtje gezien als een wheelie maken. Laat ik het anders formuleren, het is iets wat je niet opzettelijk mag doen. Ik zie al iedere motorrijder bij een SMIDSY situatie zo heen en weer gaan slingeren :+ .

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

[video]

Ik doe dat ook veel, vooral bij kruisingen en tegenliggers :)

XXXVI

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:47:
Had eergisteren een nogal WTF momentje. Reed achter een auto richting een rotonde op een 50 weg. Bij het aanremmen voor de rotonde steekt de bestuurder van de auto zijn hand uit het raam en wuift duidelijk dat ik moet passeren. Op het moment dat ik links langs de auto rijd hoor ik de bestuurder "HO" schreeuwen en zie ik een arm vanuit de auto naar mijn arm grijpen.

Het is dat ik nogal verbaasd was en meer bezig met de rotonde en overige verkeer dus niet gestopt ben, maar welke achterlijke gladiool gaat proberen een rijdende motor zo tegen te houden?!

Overigens was er ook geen reden voor deze aktie. Ruimte genoeg, wuifde duidelijk (niet alleen om peuk af te tikken oid), geen bijzonderheden op de weg, geen bevoegdheid tot staande houding (geen uniformen of speciale auto gezien).
Naar je arm grijpen? O_o Zei hij daarna nog iets?
SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Gave en nuttige video, maaaaarrrr... Het zigzaggen op de weg wordt door de politie in hetzelfde rijtje gezien als een wheelie maken. Laat ik het anders formuleren, het is iets wat je niet opzettelijk mag doen. Ik zie al iedere motorrijder bij een SMIDSY situatie zo heen en weer gaan slingeren :+ .
Zigzaggen op hetzelfde niveau als een wheelie? Dat lijkt me toch wat extreem... Voor een wheelie krijg je al snel een artikel 5 met bijbehorend gedoe, dat zie ik voor een beetje slingeren niet zo snel gebeuren.

• SvenBravo7
Chakotay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:59:
[...]

[...]

Zigzaggen op hetzelfde niveau als een wheelie? Dat lijkt me toch wat extreem... Voor een wheelie krijg je al snel een artikel 5 met bijbehorend gedoe, dat zie ik voor een beetje slingeren niet zo snel gebeuren.
Ja al goed, ik had deze reactie al wel verwacht :P. Geen art. 5 maar wel een boete.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Ja al goed, ik had deze reactie al wel verwacht :P. Geen art. 5 maar wel een boete.
op welke grond?
Ik heb hier nog nooit van gehoord...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:16

Edd

Ik denk eerder dat ze je even laten blazen, om te zien of je niet gezopen hebt :+

Maar ik zigzag vrij regelmatig, veelal uit verveling omdat er weer eentje voor je niet doorrijd.. Nog nooit problemen mee gehad O-)

-

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Same here... Ik wiebel altijd wel een beetje heen en weer, en op brede snelwegen met weinig verkeer slinger ik tussen alle banen heen en weer als er weer eens iemand op de 2e baan hangt.

Het enige dat ik er een keer over gehoord heb is van een agent na staandehouding voor snelheid toen ik aan het einde van de trajectcontrole op de A2 het gas vol open trok. Die zat blijkbaar al vanaf Vinkeveen achter me, hij vroeg of ik circuit-ervaring had omdat ik de motor nogal soepel heen en weer gooide :P

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:40
Chakotay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:59:
[...]

Ben niet meer gestopt omdat ik bezig was de rotonde op te rijden en te verbaasd om er verder bij na te denken. De auto is mij vervolgens nog kort achterna gereden maar sloeg toen af. Geen idee dus waarom.

Eerst volgende keer dat iemand dat probeert stomp ik wel eerst opzij en ga daarna vragen stellen, leuk die handschoenen met protectors boven op :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Echt zigzaggen doe ik niet. Wel verplaats ik mij bij verschillende situaties naar andere plekken op de baan. Zoals bijvoorbeeld bij achter een busje zitten en zien dat er een auto gaat afslaan die tegemoet komt. Dan ga ik een flink stuk links rijden zodat ik zeker weet dat ik gezien word.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Ik ben ooit gelaserd toen ik aan het slingeren was uit verveling, kreeg wel de vraag waarom ik dat deed, maar toen het bleek dat ik dat niet uit onkunde deed was die kous ook af.

vervolgens kreeg ik wel de bekeuring alsof ik te hard had gereden in een vrachtwagen/autobus... omdat 1. de agent incompetent was, en I. het boekje met bekeuringtarieven onhandig inelkaar steekt

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vriendelijk blijven en uitleg geven scheelt heel veel inderdaad...

Bij een staandehouding kreeg ik ook een keer een boze agent op me af, "Wat maakte je voor handgebaar naar me toen het volgen-bord aanging?!"

-"Oh, excuses, ik wilde even laten weten dat ik het zag en mee zou komen." Daarna was het gewoon een vriendelijk gesprek, volgens mij niet eens een boete gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zigzag ook, om te zien en gezien te worden. Het helpt alleen niet altijd. Zoals ik eerder dit jaar heb gemerkt. YouTube: Ongelukje met de Versys (al eerder gepost).
Verdien ik hier een boete voor, SvenBravo7?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:27:
Ik zigzag ook, om te zien en gezien te worden. Het helpt alleen niet altijd. Zoals ik eerder dit jaar heb gemerkt. YouTube: Ongelukje met de Versys (al eerder gepost).
Boete misschien niet maar ik ben wel bang dat je "fout" zit.

Te weinig afstand zal de verzekering aangeven vermoed ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenBravo7
Zo dan, wordt gelijk gelynched hierzo ;w . Prima, ik was altijd in de veronderstelling dat ze het totaal niet waarderen c.q. het niet toegestaan is. Dan ga ik vanaf nu ook wel wat vaker beetje de heupen losgooien onderweg :P

• Jelte
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Ik fout? En die ander dan? Wie is hier de veroorzaker van het ongeluk? 8)7

Verwijderd

SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:37:
Zo dan, wordt gelijk gelynched hierzo ;w . Prima, ik was altijd in de veronderstelling dat ze het totaal niet waarderen c.q. het niet toegestaan is. Dan ga ik vanaf nu ook wel wat vaker beetje de heupen losgooien onderweg :P
Ik doe het al heel lang en ik heb er nooit problemen mee gehad. Mocht je er problemen mee krijgen leg dan duidelijk uit waarom je het doet en dat het zelfs door motorcycle safety belangenvereningingen wordt aangeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenBravo7
Zat vol spanning te wachten tot er wat ging gebeuren. Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Het busje doet een bijzondere verrichting waarbij hij iedereen voorrang moet geven en ook nog eens zonder echt te kijken of richting aan te geven. Mag er toch vanuit gaan dat het busje hier fout is.

Edit: Bij links afslaan was het misschien anders geweest, maar keren op de weg, wat hij wil gaan doen is een bijzondere verrichting waarbij hij de motor voorrang moet geven.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

En daarom doe ik tegenwoordig iets voorzichtiger als een auto afslaat voor me neus.

Ik heb ook ooit eens zoiets meegemaakt maar dan bij ons het winkelcentrum.
Ik rij achter een auto in een rechte straat waar men links en rechts kan parkeren. Aan de linkerkant parkeert men in de rijrichting, rechts zijn echte parkeervakken.

Ik zie de auto voor mij naar links gaan en dacht dat deze daar zou gaan parkeren. De bestuurder ging ook echt vrij resoluut naar links. Om 2 tellen daarna mijn pad te kruizen, omdat hij in het parkeervak aan de rechterkant wilde parkeren. Uiteraard had ik in mijn wijsheid al wat gas gegeven. Was de bestuurder zat, want hij reed al een tijd langzaam voor mijn neus.. Toen was het kiezen... Rij ik in zijn deur of leg ik hem op de grond. Voor het laatste maar gekozen ivm juridisch getouwtrek en de motor was toch niet zoveel waard. Kostte mij alleen een nieuwe koppelingsdeksel.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Edd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:52:
[...]

En daarom doe ik tegenwoordig iets voorzichtiger als een auto afslaat voor me neus.
Als ie wou afslaan was ie niet eerst naar rechts gegaan. Hij gaat naar rechts omdat ie wil keren.

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
In principe altijd volledig in pak alleen als ik naar de dealer 5 km verderop ga blijft het bij een lange broek met hoge schoenen, motorjas, helm en handschoenen. Tevens heb ik altijd mijn col om, zelfs vorig jaar zomer met een "ritje" naar Portugal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik was hier met zowel de auto als de motor ook ingereden inderdaad..

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Ik heb laatst voor het eerst misschien 2km in een spijkerbroek gereden, maar dat voelde echt helemaal niet lekker. Voelde echt heel onveilig. Daarna snel m'n hele outfit weer aangetrokken :)

Kan ook komen, omdat ik nog een newbie ben natuurlijk :+

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Chakotay schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
@antonboonstra, als je dit toevallig leest: Hoe ver komt die SR op de snelweg bij 'normaal' gebruik voor een motor?

Onder normaal gebruik versta ik goed het gas erop bij het invoegen, en net wat boven de maximum snelheid aanhouden zodat je niet continue iemand op je achterwiel hebt :P

De range van 160km klinkt als prima, maar als daar een kwart vanaf gaat als je boven de 110 kph komt, en nog een kwart als het koud is buiten, dan red ik het niet op en neer naar het werk op 1 lading.
Ik heb eigenlijk nog nooit op de snelweg gereden met deze motor, maar ik denk inderdaad wel dat er een kwart van je bereik af gaat op de snelweg. Hoe hard het met lagere buitentemperaturen gaat, weet ik ook nog niet.

Het 2016 model heeft trouwens een 13kWh accu i.p.v. de 12,5 kWh van het 2015 model die ik heb. Daarnaast kun je een aanvullende "power tank" laten installeren, al is dat een dure optie. Dan zou je volgens de specs 158 km op de snelweg moeten kunnen halen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• PilatuS
  • Niet online
antonboonstra schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit op de snelweg gereden met deze motor, maar ik denk inderdaad wel dat er een kwart van je bereik af gaat op de snelweg. Hoe hard het met lagere buitentemperaturen gaat, weet ik ook nog niet.

Het 2016 model heeft trouwens een 13kWh accu i.p.v. de 12,5 kWh van het 2015 model die ik heb. Daarnaast kun je een aanvullende "power tank" laten installeren, al is dat een dure optie. Dan zou je volgens de specs 158 km op de snelweg moeten kunnen halen.
Ik vraag mij af hoeveel vermogen zo'n accu pakket na een jaartje of 2 verliest. Bij mijn telefoons merk ik na 1 jaar altijd al een flink verschil. Geen idee hoe het met een motor zit.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar maakt hij wel geluid? Of hoor je alleen banden op asfalt geluid zeg maar?

Als hij geen geluid maakt -> hoe ervaar je dat in het verkeer? Merk je dat je moeilijker wordt opgemerkt?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PilatuS
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar maakt hij wel geluid? Of hoor je alleen banden op asfalt geluid zeg maar?
Ze maken zeker geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog beter

vanaf 27 seconden gaat het "gas" erop

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

PilatuS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Ik vraag mij af hoeveel vermogen zo'n accu pakket na een jaartje of 2 verliest. Bij mijn telefoons merk ik na 1 jaar altijd al een flink verschil. Geen idee hoe het met een motor zit.
In principe is het dezelfde techniek, namelijk een Lithium ION accu. Er zit wel een uitgebreid BMS (battery management system) op die de spanning per cel in de gaten houdt. Dit is zeker positief voor de levensduur. Een accu zal als het goed is verouderen door laden/ontladen, maar niet echt door leeftijd.

Vergeet ook niet dat een telefoon heel vaak ontladen wordt. Als je uitgaat van een telefoon die elke 1,5 dag volledig leeg is, dan zijn dat bijna 500 volledige ladingen in twee jaar. Dit komt overeen met 80.000 km op de motor. Garantie op het accupakket is trouwens 5 jaar/160.000 km.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Als hij geen geluid maakt -> hoe ervaar je dat in het verkeer? Merk je dat je moeilijker wordt opgemerkt?
Over het algemeen ben je sowieso pas te horen als je er al langs bent, het meeste geluid van een uitlaat gaat naar achteren. Ga er nooit vanuit "dat ze je wel horen"!
Deze week ook weer tijdens het formatierijden op de A1 (jeweetwel, iedereen rijdt even hard op alle 3 de banen maar iedereen wil harder dus toch met zn allen naar links proberen te gaan) een auto die precies de plek wilde innemen waar ik al reed. Ik had het aan zien komen dus paraat om tussen de rijbanen in mijn heil te zoeken, maar de beste man keek met 1 wiel al op mijn rijbaan toch nog even over zn schouder. Toch maar terug en vol in de remmen want hij had ook vast een dot gas gegeven, scheelde niet veel of hij zat op zn voorganger..
/klaagmodus

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• SvenBravo7
Automaat, geen geluid... nee, juist daar rij ik een motor voor. Lekker schakelen, toeren (herrie) maken. Hij ziet er verder wel gaaf uit.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Ik ken de specs inderdaad, maar zij gaan voor de snelweg uit van 113 kph. Ik ben erg benieuwd wat er van de range overblijft als je zou rijden zoals ik gewend ben, met rond de 140 op de snelweg.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Ik fout? En die ander dan? Wie is hier de veroorzaker van het ongeluk? 8)7
Wat zei je verzekering?

"Achterop" is naar mijn weten altijd fout, hoe krom het soms ook is.
Als je meer afstand had bewaard, had je tijdig kunnen remmen.

Ik ben met je eens dat het bestelbusje in kwestie een totaal idiote actie uitvoert hoor...
PilatuS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

Het busje doet een bijzondere verrichting waarbij hij iedereen voorrang moet geven en ook nog eens zonder echt te kijken of richting aan te geven. Mag er toch vanuit gaan dat het busje hier fout is.

Edit: Bij links afslaan was het misschien anders geweest, maar keren op de weg, wat hij wil gaan doen is een bijzondere verrichting waarbij hij de motor voorrang moet geven.
Dat kan zijn inderdaad, maar ik verwacht dat de verzekering gaat zeggen dat als hij meer afstand had bewaard, hij gewoon tijdig had kunnen remmen.

Ik ben het echter met jullie eens hoor ;)

[ Voor 43% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2016 16:46 ]

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:32
Reloader schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

gisteren even op en neer naar t centrum, dat is zon 2.5 kilometer over 50km wegen, dat doe ik wel eens in spijkerbroek... O-)
Voor die afstanden pak ik de Vespa :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Wat zei je verzekering?

Ik ben met je eens dat het bestelbusje in kwestie een totaal idiote actie uitvoert hoor...

[...]

Dat kan zijn inderdaad, maar ik verwacht dat de verzekering gaat zeggen dat als hij meer afstand had bewaard, hij gewoon tijdig had kunnen remmen.

Het ging niet via de verzekering, meneer wilde het per se buiten de verzekering houden.

En, als je goed kijkt, had ik voldoende afstand maar geef ik alweer gas, omdat hij naar rechts afslaat. Ik had hem alweer afgeschreven als voertuig waarop ik moet letten. Foute keuze bleek.
En ik kan me niet voorstellen dat een verzekering/rechter dit ongeluk op mijn bordje schuift. Meneer doet een bijzondere manoeuvre, zonder dat aan te geven (geen knipperlicht) en geeft daarbij het overige verkeer geen voorrang. Duidelijker kun je het haast niet krijgen.

• SvenBravo7
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
Het ging niet via de verzekering, meneer wilde het per se buiten de verzekering houden.

En, als je goed kijkt, had ik voldoende afstand maar geef ik alweer gas, omdat hij naar rechts afslaat. Ik had hem alweer afgeschreven als voertuig waarop ik moet letten. Foute keuze bleek.
En ik kan me niet voorstellen dat een verzekering/rechter dit ongeluk op mijn bordje schuift. Meneer doet een bijzondere manoeuvre, zonder dat aan te geven (geen knipperlicht) en geeft daarbij het overige verkeer geen voorrang. Duidelijker kun je het haast niet krijgen.
Buiten de verzekering te houden.. zo dan, had ie een geldbiljetten automaat achterin staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

LaborGardens schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Ik pak voor elke rit de Vespa, ook als dat wat verder weg is. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1470927726-800-x-533px-1600_GM92377.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Reloader
LaborGardens schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

ik de kymco, maar die is stuque :(

• Jelte
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

Buiten de verzekering te houden.. zo dan, had ie een geldbiljetten automaat achterin staan?
zo'n beetje. Wel door garage schade laten taxeren (paar krasjes) en hij is het geld af komen tellen. Ik vermoed zwart werk.

• lolgast
Mocht iemand er interesse in hebben en behoefte aan een nieuwe helm: https://motozoom.wishpond.com/test-rijden-r-pha/

Let wel, je moet 1000km gaan rijden de komende 4 weken ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:30:
Ik rij 120 km woon-werk-verkeer 4 dagen per week.. Dat moet wel lukken :D

• Ethirty
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Net even wat showrooms langsgereden. Blijf kiezen altijd lastig vinden. Tracer 700, Versys 650, of toch een DL650. Oh wacht, een tweedehands Tiger 800, dat is ook wel een dikke fiets. Even los van proefrijden, hoe kies je nou een nieuwe motor in dit segment?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Wat vindt je mooi, wat is praktisch, testen lezen, gaan zitten en dom proefrijden.
Bedenk zelf wat je belangrijk vindt en van een motor verwacht. Dan valt er al wat af, hoever kom je op een tank.

• Jelte
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:50:
Net even wat showrooms langsgereden. Blijf kiezen altijd lastig vinden. Tracer 700, Versys 650, of toch een DL650. Oh wacht, een tweedehands Tiger 800, dat is ook wel een dikke fiets. Even los van proefrijden, hoe kies je nou een nieuwe motor in dit segment?
op een gegeven moment weet je gewoon welk type je wil. Vooral als je nadelen afdoet als niet relevant of makkelijk op te lossen :)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]
Als 18-jarige en met ouders die hun zoon liefhebben zit er niks anders op dan vanaf nu elke keer in full leather gear de weg op te gaan lol ;)
Mission Motorcycles is no more :'(

Ze zijn helaas failliet gegaan. Het liep niet lekker tussen de 2 eigenaren met dus catastrofale gevolgen.

Erg jammer als je ziet wat die motor allemaal kan en hoe mooi ze al die software in de motor hebben geïntegreerd. Beetje Tesla achtig.
lolgast schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:30:
Mocht iemand er interesse in hebben en behoefte aan een nieuwe helm: https://motozoom.wishpond.com/test-rijden-r-pha/

En een HJC hoofd hebben :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:35
Iemand nog een tip voor een goede tanktas die op een enduro/dual-sport motorfiets past? Er moet een DSLR in passen en beschermen dus het liefst ook waterdicht. Ik zou een Touratech tanktas willen maar op de webshop is de levertijd 3 weken of langer.....

• Edd

Edd

Uhm.. Iene miene mutte?

-

Verwijderd

cyntax schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:30:
Iemand nog een tip voor een goede tanktas die op een enduro/dual-sport motorfiets past? Er moet een DSLR in passen en beschermen dus het liefst ook waterdicht. Ik zou een Touratech tanktas willen maar op de webshop is de levertijd 3 weken of langer.....
Givi, vooral bekend denk ik voor hun koffers, maar maken ook high-end tassen

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
Sinds kort heb ik een Kriega US-10 (had eerst een US20 maar dat beperkte de stuuruitslag). Tot nu toe komt bevalt deze goed en blijft de inhoud droog. Het is eigenlijk een tas voor achterop maar is met een tank adapter ook als tanktas te gebruiken.

• cyntax
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:32:
[...]

Givi, vooral bekend denk ik voor hun koffers, maar maken ook high-end tassen
Daar had ik al gekeken inderdaad maar ze hebben niks in het formaat + waterproof wat ik zoek.
BartW schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Sinds kort heb ik een Kriega US-10 (had eerst een US20 maar dat beperkte de stuuruitslag). Tot nu toe komt bevalt deze goed en blijft de inhoud droog. Het is eigenlijk een tas voor achterop maar is met een tank adapter ook als tanktas te gebruiken.
Bedankt voor de tip. Bij mij zit er ook een US-30 achterop maar ik zoek toch iets wat padded en vanaf boven open kan voor op de tank zodat ik snel bij de camera en andere zooi kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.motorfreaks.nl...lasse-adventurebikes.html

Persoonlijk zou ik voor de Versys gaan en wel hierom :)
In tegenstelling tot alle drie andere motoren is de Versys uitgerust met onderdelen die een flink niveau hoger staan. Een upside down voorvork in plaats van een simpele telescoop, instelbaar bovendien. En een bijpassende achterschokbreker maken samen een voelbaar verschil; de Versys is minder straf afgeveerd als de Tracer, maar houdt qua demping minstens zo goed de weg vast. De banden doen de rest, de feedback is groot genoeg om opnieuw elke beschikbare centimeter te benutten als je zou willen. Nog een voorbeeld: als enige is de Versys voorzien van instelbare hendels. Wordt vaak genoeg over geklaagd, dan mogen we ook wel eens melden als het er wél op zit. Bij deze.

Maar het grootste verschil met de Yamaha is dat je voelt dat het de Versys niet kan schelen of je ‘m solo rijdt of anders toch maar met kampeergerei, schoonmoeder en halve roedel sledehonden aan boord rijdt. Dat zal misschien z’n effect hebben op de acceleratie, maar de motor is er stevig genoeg voor.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 20:45 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik heb voor de Versys gekozen op basis van uiterlijk en vooral ook reviews.
Het zit kort bij elkaar in dat segment.
Versys en Tracer komen het dichtst bij elkaar maar de Tracer is volgens mij zijn meerprijs niet waard.
Maar als je dat net dé mooiste motor vind en je kunt de meerprijs betalen, waarom niet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
Givi tanktassen komen allemaal wel met een regenhoes. Hetzelfde geldt voor de SW Motech tanktassen. Mooie is dat die met een tankring werken. Snel en makkelijk monteren zonder krassen of gespen en lussen.
De givi's hebben ik allemaal liggen is toch altijd makkelijker passen en meten als uit een boekje.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfman:

http://wolfmanluggage.com/

http://www.rallyadventureshop.nl/c-3130369/wolfman/

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Goed plan, dat had ik nooit zelf bedacht. :+
Kijk, dat artikel had ik nog niet gezien. Weer wat leesvoer. :)
Anoshky schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb voor de Versys gekozen op basis van uiterlijk en vooral ook reviews.
Het zit kort bij elkaar in dat segment.
Versys en Tracer komen het dichtst bij elkaar maar de Tracer is volgens mij zijn meerprijs niet waard.
Maar als je dat net dé mooiste motor vind en je kunt de meerprijs betalen, waarom niet :-)
Nou ja, je krijgt natuurlijk wel wat meer power, betere remmen, lichtere fiets en voor mijn gevoel een net wat betere afwerking. Of het de meerprijs waard is, dat zullen de testritten moeten uitwijzen.

Persoonlijk ben ik wel wat allergisch voor de groene achterveer van het huidige modeljaar. Rood was prima geweest, zwart beter. Klinkt misschien stom, maar ik kan soms enorm struikelen over kleine details. Net als bijvoorbeeld de versnellingsidicator van de Versys.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Dan laat je die achterveer vervangen door een zwarte progressieve van hyperpro ;)

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
GeeMoney schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Wat zei je verzekering?

[...]

Achterop is (niet) altijd fout, ik heb in april
Een aanrijding gehad, ik voegde vanaf het tankstation in richting de weg, na de bocht staat een stoplicht, deze sprong op rood toen ik de bocht om kwam. En wachte netjes, 6+ seconden later klapt er met hoge snelheid een kansenparel achterop mij. Tot op de dag vandaag stelt te tegenpartij / verzekeraar mij aansprakelijk. En geloof me dat is een aardig gevecht tot op heden |:(

Zij zeggen jij had niet moeten stoppen voor het stoplicht :D sukkels. Verzekeraar van mijn kant heeft eigen risico geincaseerd en pas als de tegen partij uitbetaald krijg ik mijn geld terug.

Dus achterop klappen ben je fout, maar met een lange adem als veroorzaker kun je ver komen :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02

Secsytime

Automagisch

Niet op een triple gaan proefrijden, dan ben je namelijk meteen verkocht...

<3 street triple

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar een twin en dat met name een 270° krukas twin zoals ik nu heb. :9

Maar goed, zondag zal blijken hoeveel van dat karakter na 20 jaar nog over is.

#team_UTC+1

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Secsytime schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:35:
[...]

Niet op een triple gaan proefrijden, dan ben je namelijk meteen verkocht...

<3 street triple
Nou vind ik persoonlijk de xc800 niet echt een spannende fiets motorisch gezien. Eerder saai, zo vloeiend.
Ik word er niet warm van.
Model vind ik dan wel weer mooi.

• cyntax
Ik zat heel erg te twijfelen tussen de Wolfman Enduro en de Giant Loop Diablo Pro en ben uiteindelijk voor de laatste gegaan omdat de montage harnas ideaal is aangezien mijn tankdop onder de tanktas gaat zitten. Daarnaast is die laag maar breed wat mijn voorkeur heeft in plaats van smal en hoog, daarnaast heeft dat ding een interne waterproof liner wat ik fijner vind dan een overtrek. Ik zal wel een afbeelding posten zodra die binnen is! :D

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 11-08-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:04:
Dan laat je die achterveer vervangen door een zwarte progressieve van hyperpro ;)
Of
Wil je echt de absoluut leukste, tofste en meest actieve motor, toch een ding in deze klasse, dan gaat Yamaha met de beker naar huis. De Tracer is zo fris, licht en handelbaar dat die alle drie z’n concurrenten ver het nakijken geeft.

Wil je de beste koop, dan moet je haast wel een Versys hebben. En dan is die zelfs nog toe aan een opfrisbeurtje, kun je nagaan.
Ik ben redelijk biased zelfs nog voordat ik 1km gereden heb, maar dit zegt me toch wel een hoop. Motorrijden doe ik voor de grijns.

Nu staat de Versys niet meer bij Molenaar en verwachten ze hem dit jaar ook niet meer in de showroom. Wellicht betekent dat inderdaad een opfrisbeurtje deze winter. Wel iets om rekening mee te houden.

Maar ik denk dat ik er voor nu wel uit ben wat mijn shortlist is. Dit najaar mijn TRX weg doen en dan het voorjaar een nieuwe. Ik gok niet dat het veel nut heeft, voor mij als mooi-weer rijder, om in september nog een andere fiets te kopen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

Beetje aan het rondkijken naar een motor, Naked rond de 3 a 4 duizend euro, en dan kom ik aantal keer de mt03 tegen. Vind het een zeer interessante motor.
Maar iedereen zegt dat je niet lang op hoge snelheid op de snelweg 'kan' rijden. Maar hoelang is hoelang?
Als woon werk rijd ik iedere dag 2x 12 km en bijna alles is snelweg waarbij een stukje 130 is. Ik neem aan dat die kleine afstanden makkelijk te doen is?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 06:52:
Beetje aan het rondkijken naar een motor, Naked rond de 3 a 4 duizend euro, en dan kom ik aantal keer de mt03 tegen. Vind het een zeer interessante motor.
Maar iedereen zegt dat je niet lang op hoge snelheid op de snelweg 'kan' rijden. Maar hoelang is hoelang?
Als woon werk rijd ik iedere dag 2x 12 km en bijna alles is snelweg waarbij een stukje 130 is. Ik neem aan dat die kleine afstanden makkelijk te doen is?
Die afstand is makkelijk te doen op een naked. Er zijn mensen die heel Europa op hun naked rondcrossen. Laat je dus niets wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:50:
[...]

Of

[...]

Ik ben redelijk biased zelfs nog voordat ik 1km gereden heb, maar dit zegt me toch wel een hoop. Motorrijden doe ik voor de grijns.

Nu staat de Versys niet meer bij Molenaar en verwachten ze hem dit jaar ook niet meer in de showroom. Wellicht betekent dat inderdaad een opfrisbeurtje deze winter. Wel iets om rekening mee te houden.

Maar ik denk dat ik er voor nu wel uit ben wat mijn shortlist is. Dit najaar mijn TRX weg doen en dan het voorjaar een nieuwe. Ik gok niet dat het veel nut heeft, voor mij als mooi-weer rijder, om in september nog een andere fiets te kopen.
wat ik zei:
Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:24:
[...]
op een gegeven moment weet je gewoon welk type je wil. Vooral als je nadelen afdoet als niet relevant of makkelijk op te lossen :)
Koop lekker die Tracer! Al is die Kawasaki beter afgeveerd en goedkoper en daardoor:
Maar zoek je meer dan alleen dat, dan kun je niet om de vermaledijde Kawasaki heen. Luxere uitrusting, veelzijdiger en niet te vergeten qua prijs ook echt een onmogelijk te evenaren aanbieding. Wil je de beste koop, dan moet je haast wel een Versys hebben. En dan is die zelfs nog toe aan een opfrisbeurtje, kun je nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Jelte schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:24:
[...]
of als 'karakter' :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
12km kan makkelijk. Ik weet van mijn vriendin dat ze haar huidige naked bike (Honda CB1) lekkerder vind op de snelweg dan haar vorige motor, dat was een GSX-F Katana.

Edit: Daar komt bij, wat is hard he? Ik vind 130 op de snelweg niet hard.. Dan rij je rustig met een hand op de tank om ook een beetje te genieten van het rijden ipv keihard moet werken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 12-08-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik rij een FZ6 met een klein ruitje. Tot 150-160 km/u rijd ik comfortabel op de snelweg. Daarboven wordt het onprettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:45:
[...]

Die afstand is makkelijk te doen op een naked. Er zijn mensen die heel Europa op hun naked rondcrossen. Laat je dus niets wijsmaken.
Denk dat er eerder gedoeld wordt op dat t een een cilinder is.

Gaat overigens prima met mijn 690 Duke maar dat is inderdaad een fiets die eigenlijk niet voor de snelweg gemaakt is, dat lijkt mij voor de MT-03 ook geldig.

Gewoon proefritten over de snelweg maken, dan weet je het snel genoeg :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyntax
Ik heb vandaag even snel een empirisch onderzoek kunnen verrichten op de snelweg richting werk op een van de weinige momenten dat ik in een auto zit.

Het onderwerp gaat over of je daadwerkelijk een motor kan horen aankomen door het geluid dat de machine produceert. De meningen zijn daarover namelijk verdeeld.

Dit was de proefopstelling:
Datum: vrijdag 12-08-2016 om 8:55.
Locatie: A2 Utrecht-Amsterdam ter hoogte van afslag Vinkeveen
Metingsvoertuig: Opel Corsa D met 1 persoon (bestuurder) / snelheid 105 km/h (op teller) (ramen gesloten)
Proefvoertuigen: 9 Satudarah motorfietsen met open uitlaten / snelheid 110km/h (geschat)

De metingsomstandigheden zijn als volgt:
Lage verkeersdrukte en met de radio uit was er vrijwel geen externe geluiden waar te nemen. Als persoon zijnde is mijn gehoor 3 maanden geleden getest en het zit nog binnen de gezonde marges voor mijn leeftijd. De enige geluiden die waarneembaar waren bestond uit een minimale motorgeluid van de diesel die in de Corsa zit en het geluid wat van de banden/wegdek afkomt.

In mijn spiegel zag ik al de grote groep MC leden aankomen en ben direct de omstandigheden ideaal gaan maken om deze proef te kunnen uitvoeren. Wat ik deed is mijn blikveld naar voren toe richten en vervolgens wachten tot dat ik geluid zou horen van de aankomende motoren.

Het moment waarbij het geluid aanzienlijk toenam keek ik waar de groep motorrijders zich bevonden. De voorste rijder reed toen al met zijn motorfiets parallel aan mijn linker voorwiel.

Conclusie:
Motoren hoor je helemaal niet aankomen in een auto ook niet als je er geen demper eronder hebt gemonteerd onder ideale omstandigheden. Je veroorzaakt alleen herrie voor je achterliggers.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 12-08-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cyntax schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:56:

Conclusie:
Motoren hoor je helemaal niet aankomen in een auto ook niet als je er geen demper eronder hebt gemonteerd.
Wie zegt dat je ze moet horen aankomen? Als je ze maar hoort (ziet) als je linksaf of rechtsaf wilt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:00:
[...]

Wie zegt dat je ze moet horen aankomen? Als je ze maar hoort (ziet) als je linksaf of rechtsaf wilt.
Dat is het excuus van mensen met een open uitlaat: Loud pipes, save lives. Wat gewoon grote onzin is.

Paar weken terug stond ik op een camping met iemand met een dikke chopper en open uitlaten. We hebben de beste man uitgezwaaid. Voor het starten heb ik mijn zoontje van twee even aan de voorkant van de motor gezet. De beste man start de motor en de enorme klappen die eruit komen geven mijn zoontje de schrik van zijn leven en wil wegrennen (compleet de verkeerde kant op en we houden hem tegen). Daarnaast horen we van de camping een kind van schrik enorm hard huilen en angstig naar de motor kijken.
Vervolgens rijdt de beste man rustig weg en horen we hem nog 5 minuten na knallen.

Nee, dat is echt asociaal.

Prima vent verder hoor. Op dit punt alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jelte schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
Dat is het excuus van mensen met een open uitlaat: Loud pipes, save lives. Wat gewoon grote onzin is.
Als je m bij links/rechts afslaan hoort verkomt het ea aan platrijden. En er zijn natuurlijk gradaties in herriepijpen, veel Db druk, open pijpen etc.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Als je m bij links/rechts afslaan hoort verkomt het ea aan platrijden. En er zijn natuurlijk gradaties in herriepijpen, veel Db druk, open pijpen etc.
Als men niet oplet en gewoon afslaat, helpt helemaal niets. Er zijn zat mensen die niet op gehoor rijden en dus ook die open uitlaat niet hoort.

Nee, geen goede reden voor een open uitlaat, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:56:
Conclusie:
Motoren hoor je helemaal niet aankomen in een auto ook niet als je er geen demper eronder hebt gemonteerd onder ideale omstandigheden. Je veroorzaakt alleen herrie voor je achterliggers.
Op dit gebied is al diverse malen onderzoek verricht en men komt elke keer tot dezelfde conclusie (lees: bovenstaande conclusie).

Helaas willen de open uitlaten liefhebbers dit niet horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
Ik heb nog geen motor, nauwelijks weg ervaring etc, maar naar mijns inzien is een luide uitlaat puur en alleen voor jezelf toch? Het is voor jezelf een plezier om de motor te starten en een mooie roffel te horen of goede klappen. Men stemt toch een beetje de motor af op hoe ze qua imago over willen komen. Wil je een klootzak zijn en kindjes laten huilen, of mensen al een hekel aan je laten hebben als je 3km ver weg aan komt rijden. Doe vooral open uitlaten! Maak je vriendjes mee 8)7

Ben je satudarah of gewoon een bad-ass harley rijder, tja dan ben je natuurlijk echt een schande voor de community als je met een zacht roffeltje aan komt kachelen :+

Dus veel kabaal voor verkeersveiligheid? Nee sorry, dat is echt dikke onzin. Tenzij je onder veilig verstaat dat de mensen achter je vooral goed kunnen horen dat je voor ze rijd. Verder heeft het weinig nut :)

Al is een mooi uitlaat geluid toch altijd leuk om te horen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 12-08-2016 10:25 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:22:
Met als nadeel dat er allerlei dijkjes voor motorrijders worden afgesloten, met als nadeel dat mensen er knettergek van worden als je in een huis woont waar de hele dag motorrijders met open uitlaten langsrijden, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jelte schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Nee, geen goede reden voor een open uitlaat, sorry.
Dat is natuurlijk wel een goede reden maar beweer jij nou echt dat jij denkt dat iemand volgens jouw maatstaven met een goede reden kan komen en dat jij het dan accepteert ofzo? Hou iemand anders voor de gek wil je.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Met als nadeel dat er allerlei dijkjes voor motorrijders worden afgesloten, met als nadeel dat mensen er knettergek van worden als je in een huis woont waar de hele dag motorrijders met open uitlaten langsrijden, etc etc
Ik zei 'mooi uitlaat geluid', niet een hels kabaal of het geluid van een drilboor ofzo :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Dat is natuurlijk wel een goede reden maar beweer jij nou echt dat jij denkt dat iemand volgens jouw maatstaven met een goede reden kan komen en dat jij het dan accepteert ofzo? Hou iemand anders voor de gek wil je.
Jazeker, als er een goede reden is wel. Maar tot nu toe heeft niemand mij een goede reden voor veel te luide uitlaten gegeven.

Sorry dat er iemand op het internet het niet met je eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Leviathius schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:22:
Ik heb nog geen motor, nauwelijks weg ervaring etc, maar naar mijns inzien is een luide uitlaat puur en alleen voor jezelf toch? Het is voor jezelf een plezier om de motor te starten en een mooie roffel te horen of goede klappen. Men stemt toch een beetje de motor af op hoe ze qua imago over willen komen. Wil je een klootzak zijn en kindjes laten huilen, of mensen al een hekel aan je laten hebben als je 3km ver weg aan komt rijden. Doe vooral open uitlaten! Maak je vriendjes mee 8)7

Ben je satudarah of gewoon een bad-ass harley rijder, tja dan ben je natuurlijk echt een schande voor de community als je met een zacht roffeltje aan komt kachelen :+

Dus veel kabaal voor verkeersveiligheid? Nee sorry, dat is echt dikke onzin. Tenzij je onder veilig verstaat dat de mensen achter je vooral goed kunnen horen dat je voor ze rijd. Verder heeft het weinig nut :)

Het is natuurlijk ook beetje show, maar ik vind het als automobilist erg prettig dat ik
Een motor hoor aankomen. Dus beetje geluid is wel fijn hoor. Kijk er zijn overdreven vormen.
Maar ik heb er geen problemen mee.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

bolleh schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Denk dat er eerder gedoeld wordt op dat t een een cilinder is.

Gaat overigens prima met mijn 690 Duke maar dat is inderdaad een fiets die eigenlijk niet voor de snelweg gemaakt is, dat lijkt mij voor de MT-03 ook geldig.
Inderdaad doelde meer op de 1 cilinder. Niet helemaal duidelijk geweest..
lolgast schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:43:
Edit: Daar komt bij, wat is hard he? Ik vind 130 op de snelweg niet hard.. Dan rij je rustig met een hand op de tank om ook een beetje te genieten van het rijden ipv keihard moet werken ;)
Inderdaad dat Is het hem nou juist, iedereen heeft het over niet te lang of niet te hard maar hoe hard Is hard en hoe lang Is lang? Dat zie ik nergens staan. :p
Het leuke Is wel dat stukje 130 (eigenlijk echt maar klein stukje) word nooit geflitst, als het rustig Is kan ik daar lekker door rijden. >:)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 07:54
Zulke maatregelen gaan er bij mij echt niet in...
Mooi voorbeeld van ons als maar verzurende maatschappij.

(BE)Durbuy verrbiedt motorparkeren!

http://www.motornieuws.be...rbiedt-motorparkeren-3925
Pagina: 1 2 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.