* Bommes heeft deze week 3 dagen woon werk gereden op de Fazert.
Moest vandaag materialen op pikken bij leverancier, die niet mee passen op de motor, en ben net thuis gekomen met mijn gereedschapkoffer achter in mijn auto dus morgen moet ik ook wel weer met de auto.
Jammer genoeg dus niet 5 dagen.
Totaal tot nu toe 327 kilometer op de Fazer gereden, 17,35 liter benzine voor nodig gehad. 1 op 18,8 dus.
Valt me niet tegen, heb flink wat stukken over en op de 140 gereden.
Wat me wel tegen valt is de windbescherming, of dan toch het gebrek daar aan.
Op mijn oude FJ lijk zat ik met 190 op de klok nog redelijk rustig en stabiel op het ding, 140 tot 150 was relaxed vol te houden als cruise snelheid.
Bij de Fazer waai ik er bijna af en daardoor voelt het allemaal erg onstabiel. Bij 120km/u is het rustig, daarboven is het wapperen en flink hangen tegen de wind in.
Ik had toch wel wat meer bescherming van het kuipje verwacht en ik vraag me af hoe ik dat kan verbeteren. Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit, achter auto's op de snelweg zwabbert het al, laat staan dat ik achter een busje terecht kom. Dat kan ik me echt niet herinneren van de FJ.
Edit:
De zithouding is met het bovenlijf vrij recht op door het "normale stuur" daar door vang je natuurlijk meer wind, echter de kuip is nog te veel "race" en bied dus geen wind bescherming voor deze recht op houding.
[
Voor 8% gewijzigd door
Bommes op 29-09-2016 18:38
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.