Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.253 views

Onderwerpen

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
ephymerous schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:49:
[...]

Aangezien mijn vriendengroep -waarvan de meesten een motorrijbewijs + motor hebben- eigenlijk niet te porren zijn heb ik zeker interesse. Uiteraard is het e.e.a. afhankelijk van data en overnachtingsplannen :)
Hier heb ik ook last van. Veel vrienden met motor, maar eigenlijk maar weinig te porren om een langere route te rijden die meer als een dag duurt. Daarnaast wil eigenlijk ook niemand naar het buitenland want geen DB killer of gekke engelsen die aan de verkeerde kant van de weg rijden ( :+ )

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
[...]

Volgend jaar wil ik deze een keer doen: Wikipedia: North Coast 500
Als er hier animo is om mee te gaan hoor ik het graag :)
Klinkt goed! Moet ik alleen eerst met mijn 300cc naar schotland zien te komen :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:59:
[...]

Klinkt goed! Moet ik alleen eerst met mijn 300cc naar schotland zien te komen :+
Neem lekker de boot naar Edinburgh ;)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
[...]

Volgend jaar wil ik deze een keer doen: Wikipedia: North Coast 500
Als er hier animo is om mee te gaan hoor ik het graag :)
Denk dat ik pas, is helaas een beetje ver weg voor mij. Ruim 1950km om alleen al bij Inverness te komen. :X
Klinkt de Stelvio-pas op een goede 220 km toch een stukje aantrekkelijker. ;)
De NC500 staat wel op het lijstje om een keer te doen, net zoals met een camper van John o'Groats naar Lands End.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:00:
[...]

Neem lekker de boot naar Edinburgh ;)
Hoek van Holland-Newcastle idd :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:59:
[...]

MPR4 :9 Volgens hun eigen reclame-materiaal is dat blabla gebaseerd op silicon blabla en kan je prima over witte stroken rijden :+
Zelfs met mijn MPR4 blijf ik met nat weer lekker bij witte stroken vandaan.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:05:
[...]

Zelfs met mijn MPR4 blijf ik met nat weer lekker bij witte stroken vandaan.
As good as it gets.. Je moet 't niet opzoeken natuurlijk, if possible, maar ik ga ook geen peentjes meer zweten als ik er toevallig eens overheen kom ;)

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:08:
[...]

As good as it gets.. Je moet 't niet opzoeken natuurlijk, if possible, maar ik ga ook geen peentjes meer zweten als ik er toevallig eens overheen kom ;)
Ik rij te lang motor om ergens nog peentjes van te zweten ;)

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Mijn fiets werd op Metzeler Racetec banden geleverd. Daarmee waren alle afwijkende oppervlakken glad. Witte strepen, vochtig asfalt, modder, het was allemaal drama.

Slecht idee... Hoe laat?

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Met de BT45 zijn witte vlakken ook best glad. Toen ik net mijn rijbewijs had 2x een bijna highsider gehad.. :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Putdeksels zijn ook leuk als het nat is.

Zie bijvoorbeeld deze bocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oeHpr9B2Dv9w0B2vWsv5Xtwk/full.jpg

Nou rij ik gelukkig vrijwel nooit als er regen is, maar zelfs met droog weer is deze bocht al lastig. Als er niets anders aankomt pak ik deze bocht op de andere rijstrook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Osiris schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:59:
[...]

MPR4 :9 Volgens hun eigen reclame-materiaal is dat blabla gebaseerd op silicon blabla en kan je prima over witte stroken rijden :+
Ik heb gelest op MPR4's en kan dat inderdaad onderschrijven B-)

Overigens is dit ook een leuke. Succes om daar niet over het wit te rijden :+

[ Voor 16% gewijzigd door tdw op 29-09-2016 13:43 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:59:
[...]

Op mijn 750cc zonder kappen vind ik dat ook niet fijn. Mocht het wat serieuzer worden ga ik serieus kijken naar de kosten van het huren van een motoraanhager. En dan ga ik lekker met de lease V40 ;)

XXXVI

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:40:

[afbeelding]

Nou rij ik gelukkig vrijwel nooit als er regen is, maar zelfs met droog weer is deze bocht al lastig. Als er niets anders aankomt pak ik deze bocht op de andere rijstrook.
Raapopseweg Arnhem, ja. Ik mik hem altijd tussen de 1e en 2e deksel door. Lukt nooit ;)

https://goo.gl/maps/U1AEvhc8dkA2

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
Dit is ook altijd een leuk punt: https://goo.gl/maps/4aFi1ngWAEt. Je komt al schuin door de bocht heen en dan zoveel mogelijke vlakken als dat ze binnen een korte ruimte hebben kunnen maken...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• PilatuS
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:17:
[...]
Raapopseweg Arnhem, ja. Ik mik hem altijd tussen de 1e en 2e deksel door. Lukt nooit ;)

https://goo.gl/maps/U1AEvhc8dkA2
Tussen de deksels heen maakt de bocht heel scherp, maar kan inderdaad wel. Ik kom er regelmatig langs en heb maar besloten op de rijbaan links er langs te gaan, anders teveel gezeik iedere keer :P Snap niet dat iemand dacht dat dit zo wel ok zou zijn 8)7

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik heb soms het gevoel dat ze die deksel recht in het midden van de ideale rijlijn leggen om motorrijders te pesten :9

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

filmpje met impressie:

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Anoshky schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:35:
Ik heb soms het gevoel dat ze die deksel recht in het midden van de ideale rijlijn leggen om motorrijders te pesten :9
Deze is ook een fijne: "high gloss" inox traanplaat dwars over het rijvak, net voor een zijstraat. Hier mag je rijlijn zoeken die je wil, "altijd prijs altijd gewonnen". 8)7
https://www.google.nl/map...8XFG1Q!2e0!7i13312!8i6656

En anders is er nog deze, het wordt niet snel beter: stalen rooster met een zebrapad over geschilderd:
https://www.google.nl/map...6pitch%3D0!7i13312!8i6656

[ Voor 27% gewijzigd door C-sharp op 29-09-2016 17:59 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
Kreeg vanochtend een sms'je dat ik zaterdag mijn motor kan gaan inwisselen *O*

Net in t weekend dat t minder mooi weer wordt -O-

Ach dan had ik maar eerder moeten gaan om een deal te maken. En er zijn ergere dingen in t leven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:16

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes heeft deze week 3 dagen woon werk gereden op de Fazert.
Moest vandaag materialen op pikken bij leverancier, die niet mee passen op de motor, en ben net thuis gekomen met mijn gereedschapkoffer achter in mijn auto dus morgen moet ik ook wel weer met de auto.
Jammer genoeg dus niet 5 dagen. :-(

Totaal tot nu toe 327 kilometer op de Fazer gereden, 17,35 liter benzine voor nodig gehad. 1 op 18,8 dus.
Valt me niet tegen, heb flink wat stukken over en op de 140 gereden.
Wat me wel tegen valt is de windbescherming, of dan toch het gebrek daar aan.
Op mijn oude FJ lijk zat ik met 190 op de klok nog redelijk rustig en stabiel op het ding, 140 tot 150 was relaxed vol te houden als cruise snelheid.
Bij de Fazer waai ik er bijna af en daardoor voelt het allemaal erg onstabiel. Bij 120km/u is het rustig, daarboven is het wapperen en flink hangen tegen de wind in.
Ik had toch wel wat meer bescherming van het kuipje verwacht en ik vraag me af hoe ik dat kan verbeteren. Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit, achter auto's op de snelweg zwabbert het al, laat staan dat ik achter een busje terecht kom. Dat kan ik me echt niet herinneren van de FJ. |:(

Edit:
De zithouding is met het bovenlijf vrij recht op door het "normale stuur" daar door vang je natuurlijk meer wind, echter de kuip is nog te veel "race" en bied dus geen wind bescherming voor deze recht op houding.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 29-09-2016 18:38 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:40:

[afbeelding]

Ik snap persoonlijk ook nog steeds niet waarom die deksels hier in NL altijd een metalen oppervlak moeten hebben. In Dld. worden die deksels ook van staal gemaakt maar met een "verdieping" erin welke vervolgens vol gestort wordt met asfaltbeton.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:35:
Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit, achter auto's op de snelweg zwabbert het al, laat staan dat ik achter een busje terecht kom. Dat kan ik me echt niet herinneren van de FJ. |:(
Sowieso eens goed kijken naar de vering en bandenspanning.
wimmel_1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:41:
[...]

Ik snap persoonlijk ook nog steeds niet waarom die deksels hier in NL altijd een metalen oppervlak moeten hebben. In Dld. worden die deksels ook van staal gemaakt maar met een "verdieping" erin welke vervolgens vol gestort wordt met asfaltbeton.
Ik zou het ook niet weten. Mogelijk heeft het gewoon met geld te maken.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 21:11

Fuelke

Forza Ferrari

Is het niet zo dat ze in Duitsland ook de witte lijnen meer mengen met iets van asfalt ? Zodat ze iets meer grip bieden bij regen?
C-sharp schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:49:
[...]

Deze is ook een fijne: "high gloss" inox traanplaat dwars over het rijvak, net voor een zijstraat. Hier mag je rijlijn zoeken die je wil, "altijd prijs altijd gewonnen". 8)7
https://www.google.nl/map...8XFG1Q!2e0!7i13312!8i6656
Wat doet die wielertouriste naast het fietspad :(

[ Voor 12% gewijzigd door Fuelke op 29-09-2016 18:53 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• PilatuS
  • Niet online
Fuelke schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
Is het niet zo dat ze in Duitsland ook de witte lijnen meer mengen met iets van asfalt ? Zodat ze iets meer grip bieden bij regen?

[...]

Wat doet die wielertouriste naast het fietspad :(
Vrij normaal gedrag helaas. En dan zeggen ze dat motorrijders aso zijn :P

Verwijderd

+1 voor het bruggetje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Vakantieplaatje ;)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/dTHRbuA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

aidanl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:54:
[...]

Hmm dat is zeker te overwegen. Mijn idee was om bij kennissen in Camarthen een paar dagen te blijven hangen en dat als basis te gebruiken om een beetje door Wales heen te touren. Vind Wales sowieso een heerlijk land, maar men kan er ook echt als gekken rijden :P
Dan moet je een keer naar Ierland gaan. Daar ga je niet met z'n alle voetbal kijken, maar maak je even een avond rit met gemiddeld 150 km/h. :+
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]
watervallen galore.. let ook op 'schatje schaap', een experimentje om zadelpijn te voorkomen.. schapenvachtje van de ikea. Ideaal!

[...]
Nu kun je je motor echt 'het strijdros' noemen. :9

Afbeeldingslocatie: https://legacyinferno.files.wordpress.com/2011/03/tumblr_lfplyqko1z1qfjkc9o1_500.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 30-09-2016 00:27 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

caesar1000 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:26:
[...]

Dan moet je een keer naar Ierland gaan. Daar ga je niet met z'n alle voetbal kijken, maar maak je even een avond rit met gemiddeld 150 km/h. :+
Ik heb regelmatig in Ierland en Noord-Ierland gezeten, en op een gegeven moment raakte ik in gesprek met een taxichauffeur. Er was net een TT geweest in die buurt, dus daar ging het gesprek al snel over. Opeens vraagt ie of ik wat tijd over had... Ja, hoezo?
We waren dicht bij zijn huis, dan kon hij me even zijn garage laten zien. Hij had 7 motoren, maar wat hij allemaal had staan... :9~ Echte collectors items van Ducati, Triumph, en nog een aantal merken. Samen makkelijk 2x zo veel waard als mijn huis. 8)7
Ik moest een volgende keer maar mijn helm meenemen, dan gingen we een stukje rijden. Als 'ie net zo hard rijdt op de motor als in de taxi, dan laat maar. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Vanmorgen een bedrijf bezig gezien die wegmarkeringen aan het aanbrengen was (in Brugge).
De ene spuit de verf en direct er na gooit een ander er grof zand of zo over.
Dat zal de techniek zijn om ze minder glad te maken wellicht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf filmpje, zo zie je maar weer ook in de regen kan je een hoop lol hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:52:
[...]

Ik heb regelmatig in Ierland en Noord-Ierland gezeten, en op een gegeven moment raakte ik in gesprek met een taxichauffeur. Er was net een TT geweest in die buurt, dus daar ging het gesprek al snel over. Opeens vraagt ie of ik wat tijd over had... Ja, hoezo?
We waren dicht bij zijn huis, dan kon hij me even zijn garage laten zien. Hij had 7 motoren, maar wat hij allemaal had staan... :9~ Echte collectors items van Ducati, Triumph, en nog een aantal merken. Samen makkelijk 2x zo veel waard als mijn huis. 8)7
Ik moest een volgende keer maar mijn helm meenemen, dan gingen we een stukje rijden. Als 'ie net zo hard rijdt op de motor als in de taxi, dan laat maar. 8)7
Ja, dat is voor veel mensen daar een deel van de cultuur. De zoon van vrienden van ons is helaas omgekomen door een aanrijding in de Paddock dus weet er het nodige van.

Bij het lokale circuit is een 'sprong' naar hem vernoemd: 'Hanlons Leap'.

Afbeeldingslocatie: https://i564.photobucket.com/albums/ss81/TheResultsTeam/KellsMap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ozebook.com/gpwin/documents/bishop.jpg

In die race reden destijds ook rijders als Michael Dunlop en Guy Martin mee trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 30-09-2016 12:07 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aidanl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:59:
[...]

Hier heb ik ook last van. Veel vrienden met motor, maar eigenlijk maar weinig te porren om een langere route te rijden die meer als een dag duurt. Daarnaast wil eigenlijk ook niemand naar het buitenland want geen DB killer of gekke engelsen die aan de verkeerde kant van de weg rijden ( :+ )
Anoshky schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:10:
Jaloers _/-\o_
Ik wil ook wel eens een motorweekendje weg.
Tot nu toe alleen geen vrienden die ook motor rijden, wordt dus wat moeilijk 8)
Normaal volgend jaar wel een motormaatje er bij, let's hope!
Ik heb last van hetzelfde. Als oplossing had ik voor afgelopen weekend dus een groepsreis geboekt naar Luxemburg met 1 motormaatje (en 10 onbekenden). Helaas was mijn motormaatje ziek geworden (echt ziek, geen loopneus ofzo :P), dus was ik op mezelf aangewezen.

Uiteindelijk 4 dagen schitterend weer gehad en echt mooie plaatsen in Luxemburg (met name) bezocht. In zo'n grote groep is het wel even zoeken naar maatjes, de ene rijdt echt als Rossi, terwijl er ook 1 bij zat die aan beide kanten van de band nog zo'n 5 cm ongebruikt rubber had zitten. Voordeel van zo'n groepsreis was dat het hotel, ontbijt, diner en de routes (kon meerijden of navigatie gebruiken) prima geregeld zijn voor een prima prijs.

Maar inderdaad; heb best wel wat vrienden met een motor, maar 100 km vinden ze voldoende. Een weekend of mid-week met 1500 / 2000 km vinden ze teveel. Ik rij misschien 2000/2500 km per jaar, waarvan vaak 1000 / 1500 km in zo'n weekend.

Volgend jaar doe ik er weer een, dat staat in ieder geval vast :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Groepsreizen zijn idd een mooi alternatief. Je moet geluk hebben met de samenstelling van de groep.
Over het algemeen zijn het groepjes van twee die daar aan meedoen en hier en daar een enkeling.

"Ons" clubje is gegroeid uit zulke groepsreizen. We rijden al 12 jaar samen, 1 tot 3 keer per jaar.
En het zijn vrienden geworden natuurlijk. Afhankelijk van de hormonen die meespelen groeit het aan en neemt weer af na een tijd ;) , maar de core zit er nog steeds.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik doe het sinds vorig jaar ook, een collega hier op het werk organiseert weekjes weg op de motor in September, zo'n 3000 km per week. Vorig jaar was het de Dolomieten, afgelopen jaar Zwarte Woud, en volgend jaar rond het drielandenpunt van Zwitserland, Oostenrijk & Italie. Ik vind het een prima oplossing voor iemand die lui is zoals ik, voor zo'n €350 euro krijg ik een week halfpension hotelovernachtingen en routes, met wat gezelschap. De groepen zijn zo'n 50 man, maar iedereen bepaalt zelf wanneer hij vertrekt en waar hij stopt voor benzine / lunch / etc. Zelf rijd ik de routes dan vaak alleen, of hooguit met 2-3 mensen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:49:
... Ik vind het een prima oplossing voor iemand die lui is zoals ik, ....
;) Klopt.

Iemand regelt overnachtingen en een ander regelt de routes. Omdat ze dat leuk vinden. En dan kun je idd gewoon aanhaken en genieten van andermans werk 8)

Ikzelf doe de routes uitzetten, meestal in samenspraak met nog een echte kaartlezer (Michelin kaarten op de tank en een loep met een koordje om zijn nek, want hij ziet nogal slecht.. _/-\o_ ) en dat al rijdend...

En over het algemeen ben ik voorrijder en zo heeft iedereen wel zijn rol (of niet). Maar het moet groeien en dat kost tijd, maar levert wel op! Vind het altijd supervakanties, voor mij niets anders :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Welke, de brug naar Wales, dat kleine hangbruggetje, of de voetbrug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:30

Exigence

dnkroz

Prachtig _/-\o_

Enkele jaren geleden van zuid-oost naar noord-west dwars door Snowdonia gereden, vanuit Birmingham naar Llanfairpwll­gwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (bucketlistitem ;)). Herinner me het als een prachtig ruig gebied, zou het bijna ongerept noemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:30

charrel

Cortisol4life..

Eerste weekend van de herfstvakantie (15 oktober) nog even naar de eifel/ moezel waarschijnlijk, mocht iemand ook zin hebben dan even pb-en. Is nog over voorbehoud, vriend van me gaat ook mee op zijn r850r.
planning is een hotelletje ergens maar eventueel zou een tentje ook nog kunnen.
Tempo hangt een beetje van de bladeren af, sportief toeristisch. De r850r is niet zo snel... ;)
Ik wacht wel weer ergens >:)

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 30-09-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:12:
[...]

Prachtig _/-\o_

Enkele jaren geleden van zuid-oost naar noord-west dwars door Snowdonia gereden, vanuit Birmingham naar Llanfairpwll­gwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (bucketlistitem ;)). Herinner me het als een prachtig ruig gebied, zou het bijna ongerept noemen _/-\o_
Sommige gebieden zijn idd behoorlijk ruig en ongerept, als je de kleine weggetjes neemt kom je echt in de middle of nowhere uit, met fantastische uitzichten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Anoshky schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:10:
Jaloers _/-\o_
Ik wil ook wel eens een motorweekendje weg.
Tot nu toe alleen geen vrienden die ook motor rijden, wordt dus wat moeilijk 8)
Normaal volgend jaar wel een motormaatje er bij, let's hope!
Heb je al eens aan een solo trip gedacht? Setje kleding en toilettas in je linker koffer, gereedschap, eten en drinken in je rechter koffer. Motor controleren op technische staat, navigatie instellen op een leuke stad en rijden maar. Paar dagen later weer naar huis.

Heb je geen motorvrienden, reisorganisatie, hotelboekingen of voorgeprogrammeerde route voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Morgen waarschijnlijk naar de Eifel / Ardennen. Hopelijk is het weer een beetje goed. Dus als ook iemand zin heeft om mee te gaan, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@thoit standaarduitrusting -> regenkleding ;)

Veul plezier! Geen idee welke fiets je hebt, maar de K en L-wegen in Duitsland kennen praktisch geen snelheidsbeperking en verkeer is er ook praktisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit: Ik ga misschien wel rijden, maar ik moet vroeg terug zijn. ('s avonds wedstrijd, en ik ben nog BOB ook nog dus ik moet een aantal mensen ophalen) Deze laat ik dan ook even aan mij voorbij gaan.
[...]

Prachtig _/-\o_

Heb je die plaatsnaam nou uit je hoofd opgeschreven of moest je stiekem toch spieken? Nou? :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Morgen eindelijk de Ducati ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:17:
Thoit: Ik ga misschien wel rijden, maar ik moet vroeg terug zijn. ('s avonds wedstrijd, en ik ben nog BOB ook nog dus ik moet een aantal mensen ophalen) Deze laat ik dan ook even aan mij voorbij gaan.

[...]

Heb je die plaatsnaam nou uit je hoofd opgeschreven of moest je stiekem toch spieken? Nou? :+
Van / tot wil je rijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Least Inkling schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:17:
@thoit standaarduitrusting -> regenkleding ;)

Veul plezier! Geen idee welke fiets je hebt, maar de K en L-wegen in Duitsland kennen praktisch geen snelheidsbeperking en verkeer is er ook praktisch niet.
Ik heb een omgebouwde K75 zonder spatborden. Het weer ziet er nu al beter uit dan vanmorgen. Mocht het echt te slecht zijn morgenvroeg, blijf ik lekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:30

Exigence

dnkroz

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:17:

[...]

Shit, je hebt me door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:01:
[...]

Gaaf filmpje, zo zie je maar weer ook in de regen kan je een hoop lol hebben :)
Zekers! Irritante is dat beide dagen het weer opklaarde maar tegen die tijd waren de accus van de cams al leeg... Op fotos kan je het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:24:
[...]

Van / tot wil je rijden dan?
De tijd morgenvroeg maakt me niet zo heel veel uit, maar ik moet uiterlijk om 16:30 weer thuis zijn.

Wel uitkijken met het weer. De laatste keer dat ik serieus gereden heb was het nog dik boven de 20 graden en droog. 15-17 graden en vochtig is hele andere koek. :P

Net wel even een berichtje naar mijn tegenpool gestuurd of zij er een bijzonder bezwaar tegen heeft als ik morgen weg ben. Er spelen wat bijzondere familie-omstandigheden, niet dat ik toestemming nodig heb of zo. :+
Edit: En antwoord terug. Morgen moet ik voor wat quality time thuis blijven, zondag mag ik doen en laten wat ik wil. Waarschijnlijk ga ik dus zondag rijden. Afstand afhankelijk van het weer.

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-09-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:51:
[...]

De tijd morgenvroeg maakt me niet zo heel veel uit, maar ik moet uiterlijk om 16:30 weer thuis zijn.

Wel uitkijken met het weer. De laatste keer dat ik serieus gereden heb was het nog dik boven de 20 graden en droog. 15-17 graden en vochtig is hele andere koek. :P

Net wel even een berichtje naar mijn tegenpool gestuurd of zij er een bijzonder bezwaar tegen heeft als ik morgen weg ben. Er spelen wat bijzondere familie-omstandigheden, niet dat ik toestemming nodig heb of zo. :+
Edit: En antwoord terug. Morgen moet ik voor wat quality time thuis blijven, zondag mag ik doen en laten wat ik wil. Waarschijnlijk ga ik dus zondag rijden. Afstand afhankelijk van het weer.
Laat maar even weten. Misschien dat ik zondag ook nog even ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 18:58
Als iemand interesse heeft om een nieuwe systeemhelm te kopen: ik heb een tegoedbon van €100 liggen voor een Schubert C3 Pro. Stuur maar een berichtje. :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:12:
[...]

Welke, de brug naar Wales, dat kleine hangbruggetje, of de voetbrug?
Dat voetbrugje aan het einde met milimeter werk :)
[...]

Prachtig _/-\o_

Toch knap dat in een tijd wanneer ze toch geen keyboard hadden, toch een plaatsnaam wisten te verzinnen die echt lijkt op random keyboardspam

overigens winnen ze in nieuw zeeland met Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu, als je dat goed wist uit te spreken als buitenlander kreeg je korting in een restaurantje daar. niemand gelukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:51:
[...]

Heb je al eens aan een solo trip gedacht? Setje kleding en toilettas in je linker koffer, gereedschap, eten en drinken in je rechter koffer. Motor controleren op technische staat, navigatie instellen op een leuke stad en rijden maar. Paar dagen later weer naar huis.

Heb je geen motorvrienden, reisorganisatie, hotelboekingen of voorgeprogrammeerde route voor nodig.
Dit, motorrijden is een individuele hobbie pur sang, jij je motor en je omgeving, that's it. Ik snap ook niet dat mensen dan toch weer zo nodig groepjes op moeten zoeken om het weer samen te doen. Heb 4x in een groep gereden (lees: meer dan 4 motoren) en het stond me nogal tegen, ja voor en na die tijd best gezellig, maar het motorrijden in een groep is werkelijk geen reet aan imnsho.

Maar ja sommige mensen zullen ws nog kijken of ze ergens een potje Patience kunnen doen met anderen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:05:
[...]

Dit, motorrijden is een individuele hobbie pur sang, jij je motor en je omgeving, that's it. Ik snap ook niet dat mensen dan toch weer zo nodig groepjes op moeten zoeken om het weer samen te doen. Heb 4x in een groep gereden (lees: meer dan 4 motoren) en het stond me nogal tegen, ja voor en na die tijd best gezellig, maar het motorrijden in een groep is werkelijk geen reet aan imnsho.

Maar ja sommige mensen zullen ws nog kijken of ze ergens een potje Patience kunnen doen met anderen. :P
dat ligt aan je groep.

ik rijd heel regelmatig in groep verband, maar we rijden allemaal sportief en het is "snelste voorop, wachten bij kruisingen of de kroeg".
dus wellicht moet je gewoon de groep vinden waar je je niet mee verveeld (ik vind toerrijden ook geen fuck aan, bochten en gassen is waar het om gaat)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2013%2F10%2Fterracorsa-top.jpg

:D

Gevalletje het is niet de motor maar de bestuurder die bepaalt waar de reis heen gaat. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:04:
[...]

Laat maar even weten. Misschien dat ik zondag ook nog even ga.
De weersvoorspellingen gaan hard achteruit. Onweer heb ik geen zin in. Ik heb de motor net wel alvast gecheckt (bandenspanning en zo), maar beslis morgenvroeg pas of ik daadwerkelijk op pad ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

De weersvoorspellingen gaan hard achteruit. Onweer heb ik geen zin in. Ik heb de motor net wel alvast gecheckt (bandenspanning en zo), maar beslis morgenvroeg pas of ik daadwerkelijk op pad ga.
Geen probleem. Vandaag een 400 KM gereden, rondje door de Ardennen en Luxemburg. Erg veel geleerd vandaag, maar ook geleerd dat ik nog een hoop moet leren. Was soms wel even spannend met natte weg, berg af, blaadjes op de weg.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Photo%2001-10-16%2010%2014%2020.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Thoit op 02-10-2016 09:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Als eerste 2 leuke elektrische motoren die ik vandaag heb gezien.... :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nGSlytRxg2QMa1S95o8DV7F/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s9goiMBSOLTOp1IaW4Nl8gbf/full.jpg?nohitcount=1

En als 2e een camera testje op de Posbank... :*)

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 02-10-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat voor evenement was dat? Was graag even met de Zero langsgekomen :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

caesar1000 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:33:

Hoe vroeg sta jij op in het weekend?! :o Nu al rijbeelden van vandag?!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

Ik zie 3 elektrische motoren :+
Van Marchel Bulthuis https://electricmotorcycles.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 08:16

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Gister ook een camera testje op de elektrieke Zero SR ZF12.5. Moet nog eens zien of ik een externe mic kan regelen, zodat er wat minder windruis is (al is er natuurlijk weinig motorgeluid te horen :P )

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 23:16
Gister wat gear wezen passen. Blijkt dat ik met mn kleine kop een maat XXS helm nodig heb. Ik vond dat een XS wel goed zat, maar toen de persoon die mij hielp de helm naar links en rechts draaien, vond ie het wel makkelijk gaan. Vond dat wel meevallen, want met de XXS was het bijna hetzelfde.

De XXS drukte alleen veel meer op mn wangen. Is dat een must?

Hoe zit de helm bij jullie? Ook drukkend op de wangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 08:16

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ari Gold schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:35:
Gister wat gear wezen passen. Blijkt dat ik met mn kleine kop een maat XXS helm nodig heb. Ik vond dat een XS wel goed zat, maar toen de persoon die mij hielp de helm naar links en rechts draaien, vond ie het wel makkelijk gaan. Vond dat wel meevallen, want met de XXS was het bijna hetzelfde.

Ik heb een helm in maat L, maar heb er gelijk extra wangkussens bij gekocht van een maat S helm. Ik vind het juist wel prettig dat de helm goed klemt om de wangen. Je wilt niet op de snelweg, als je over je schouder kijkt, je helm nog een slag verder draait.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Een helm moet, zeker nieuw, wat strak zitten en mag absoluut niet te veel bewegen. Ook mag er best wat druk op je wangen zitten.

Afbeeldingslocatie: http://motorcyclementor.com/wp-content/uploads/how-to-select-motorcycle-helmet.jpg

Uiteraard moet het geheel wel comfortabel blijven. Ik paste laatst een helm en daar voelde ik het op een aantal punten gewoon onaangenaam drukken tegen mijn schedel.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 23:16
antonboonstra schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb een helm in maat L, maar heb er gelijk extra wangkussens bij gekocht van een maat S helm. Ik vind het juist wel prettig dat de helm goed klemt om de wangen. Je wilt niet op de snelweg, als je over je schouder kijkt, je helm nog een slag verder draait.
Bij het lessen droeg ik een maat S en daar voelde dat ik nog een beetje ruimte binnen had. Niet zo erg dat hij een slag verder draait, maar bij het kijken voelde je wel speling. Niet goed dus.

Dat heb ik bij een XS niet, misschien dat ik dan bij die wel andere wangkussens kan zetten? Want bij de XXS vond ik het drukken tegen de wangen echt niet prettig. Net als het plaatje hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 22:53
Elk merk en type zit anders, een maat is niet universeel.
Pas verschillende merken en types.

Zit het niet fijn, pas de volgende en ga naar een fatsoenlijke zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ari Gold schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:06:
[...]

Dat heb ik bij een XS niet, misschien dat ik dan bij die wel andere wangkussens kan zetten? Want bij de XXS vond ik het drukken tegen de wangen echt niet prettig. Net als het plaatje hierboven.
De beste man steekt niet voor niks zijn duim op, zo hoort het wel op je wangen te drukken, maar het mag geen zeer doen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Druk op de wangen is juist goed. Dan blijft de helm ook goed zitten als je niet recht met je hoofd zit op de snelweg. Verder scheelt het weer druk op je voorhoofd. Als je geen kauwgom meer kan kauwen zonder de binnenkant van je mond te slopen is het goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Plus, zoals wel vaker gezegd: na enige tijd wordt 't ook allemaal nog eens losser.. Mijn helm moet ik echt goed op m'n hoofd drukken, anders - ook al zat 'ie lekker strak in het begin - wil 'ie wel eens irritante, scheve druk geven als ik over m'n schouder kijk bij snelwegsnelheden.. Ik had eerlijk gezegd liever gehad, dat 'ie gewoon bleef zitten ongeacht hoe ik 'em op m'n hoofd zet :P Oh en de windrichting maakt denk ik ook uit :+ Maar beetje goed op m'n hoofd drukken scheelt ook een boel..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
Na begin augustus voor de tweede maal gezakt te zijn voor mijn AVD heb ik hier niet veel meer van me laten horen, maar ik ben er weer, met goed nieuws: Gehaald! *O*

Bij mijn eerste school kon ik geen examen meer inplannen voordat mijn AVB zou verlopen en overstappen was sowieso wel een goed idee natuurlijk, dus dat heb ik uiteindelijk gedaan. Ben uiteindelijk via Rijschool Wilco in Deurne bij Marco gaan lessen. Nu heb ik nooit problemen gehad met mijn oude instructeur, maar wat scheelde dit enorm zeg. Heerlijk ontspannen kerel, had ik misschien veel eerder moeten doen. Maar da's achteraf mooi praten natuurlijk. Nog maar 3 lesjes gedaan, en afgelopen donderdag een nagenoeg perfect en moeiteloos examen gedaan, geen centje pijn. En nu sparen voor een eigen motor... En bedenken watvoor iets ik überhaupt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Melkunie schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:25:
Na begin augustus voor de tweede maal gezakt te zijn voor mijn AVD heb ik hier niet veel meer van me laten horen, maar ik ben er weer, met goed nieuws: Gehaald! *O*

Bij mijn eerste school kon ik geen examen meer inplannen voordat mijn AVB zou verlopen en overstappen was sowieso wel een goed idee natuurlijk, dus dat heb ik uiteindelijk gedaan. Ben uiteindelijk via Rijschool Wilco in Deurne bij Marco gaan lessen. Nu heb ik nooit problemen gehad met mijn oude instructeur, maar wat scheelde dit enorm zeg. Heerlijk ontspannen kerel, had ik misschien veel eerder moeten doen. Maar da's achteraf mooi praten natuurlijk. Nog maar 3 lesjes gedaan, en afgelopen donderdag een nagenoeg perfect en moeiteloos examen gedaan, geen centje pijn. En nu sparen voor een eigen motor... En bedenken watvoor iets ik überhaupt wil :)
Gefeliciteerd!

Het sparen hangt heel erg af van wat je wilt hebben. Ook hóe je rijdt, lengte, sportiviteit, etc etc etc. Dus 1 tip: proefrijden!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32

Ja, inderdaad drukkend, zodat je wangen een beetje worden ingedrukt. Je test dit door de helm van links naar recht te bewegen met je handen en kijken of je hoofd goed mee moet draaien.

Belangrijke drukpunten:
1. Voorhoofd - Is meest belangrijk. Je wilt geen hoofdpijn en mag niet te los.
2. Wangen - tegen het te veel bewegen van links naar rechts, dus mag best wat druk hebben.
3. Zijkanten schedel - als dat ook goed zit, is het super, maar wat lastiger om dat voor elkaar te krijgen vanwege vorm schedel en oren.

Even website spammen: http://www.webbikeworld.c...orcycle-helmet-shapes.htm
Heeft mij erg geholpen en ik heb een bijzondere pasvorm.

E.e.a. kan je nog wat Tweaken met een dikkere/dunnere helmvoering en wangkussens. Dit is wel merk afhankelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren BBQ gedaan. vriend heeft nieuwe auto gekocht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kokfEJy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Toffe vrienden!!

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goedkoop hok.... Zit niet eens een dak op :o

Ze hebben daar vast de interpretatie "Paard en Wagen" een beetje te letterlijk gemaakt.... Anders was het een Koets geworden >:)

[ Voor 64% gewijzigd door Will_M op 02-10-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Thoit schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:37:
Nog een foto van de mijne:

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas heeft die dit jaar weer veel te veel stil gestaan :(
Heb je nog meer foto's van de motor? En eventueel van je verbouwing proces?
Ben ook aan het kijken om zoiets in de winter te gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook maar weer eens melden hier, kennis gemaakt met Wimmel en zijn MT10, wat een apparaat, tsjonge. 8)
Vrijdag een leenhok opgehaald, Transalp 700 verlaagd _O-, dorp verder had ik de nieuwe banden al aardig ingereden. :X :+ Die Dunlop Trailsmarts zijn echt geniaal. _O_

Gisteren heerlijke dag met kameraden gehad. Ede, Arnhem, Emmerik, zo die hoek. Heel lekker gereden, BBQ erna, enorme hoosbui onderweg naar huis ook nog eens. :D En vandaag naar ceasar geweest, en lekker daar een paar uurtjes rondgereden. Posbank over enzo. *O* Mooi tussen de buien door, alleen net naar huis weer bingo. :+

Edit: foto's! *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-13.18.50-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-15.14.33-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-15.15.18-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-15.14.49-Custom-e1475421527707.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-01-17.05.16-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LqxpsjcnJg4faG8zfZPwuQW4/full.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 02-10-2016 18:53 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's nog eens foto's bewerken ;) Kenteken weg én de hele fiets gestretcht op z'n kant _O-

Maar ik ben blij dat ik het vorige weekend even met je kennis gemaakt heb in plaats van dit weekend, écht droog is het amper geweest geloof ik.

Gisterenavond met een aantal (motor) maatjes in Vianden (Lux.) een BBQ gehad en daar gisteren middag even met de auto naar toe gereden (de rest van het stel (man/vrouw of 30)) was wel met de motor en waren er al sinds Donderdag avond / Vrijdag middag) maar ik had helaas andere verplichtingen tot op Vrijdag avond. Ik kan achteraf gezien niet zeggen dat ik 't héél erg vond ik met de auto moest / ben gegaan, ook in die regio heeft de de afgelopen dagen alleen maar geplensd.

Maar: Ook met de auto is het héérlijk sturen vanaf Luik (Be.) tot aan Vianden (Lux.) als je secundair via Spa (Be.) en Dasburg (De.) rijdt

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 02-10-2016 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Vanmiddag maar eens een klein rondje (80-85 km) hier in de buurt gemaakt. Weer was niet optimaal, hing wat regen in de lucht en hier en daar wat lage regenwolken.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14449899_1140672816027290_3924686723493461387_n.jpg?oh=3b34d3be448ab731fab7ac3e20a2cb5b&oe=5860BA96

Doel was het bepalen van de beste positie van de houder voor de navigatie. Navigatie is een 10 jaar oude Navman, met een recente iGo primo motor-editie, die heeft nog wat kleine tweaks nodig. (helderheid laat te wensen over en de houder is wat diep, dus er moet nog wat extra vulling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Eoghlear schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

Heb je nog meer foto's van de motor? En eventueel van je verbouwing proces?
Ben ook aan het kijken om zoiets in de winter te gaan doen.
Heb een topic op MF: http://www.motor-forum.nl...afe-Racer-Whatever-1.html

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:35:
Da's nog eens foto's bewerken ;) Kenteken weg én de hele fiets gestretcht op z'n kant _O-

Maar ik ben blij dat ik het vorige weekend even met je kennis gemaakt heb in plaats van dit weekend, écht droog is het amper geweest geloof ik.

*knip
Haha ja idd, oepsie. :+ Maar kwam mooi uit zo idd. :P Mij maakt het niet uit met de regen, zeker niet met dit soort banden, gaat prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:35:

Gisterenavond met een aantal (motor) maatjes in Vianden (Lux.) een BBQ gehad en daar gisteren middag even met de auto naar toe gereden (de rest van het stel (man/vrouw of 30)) was wel met de motor en waren er al sinds Donderdag avond / Vrijdag middag) maar ik had helaas andere verplichtingen tot op Vrijdag avond. Ik kan achteraf gezien niet zeggen dat ik 't héél erg vond ik met de auto moest / ben gegaan, ook in die regio heeft de de afgelopen dagen alleen maar geplensd.

Maar: Ook met de auto is het héérlijk sturen vanaf Luik (Be.) tot aan Vianden (Lux.) als je secundair via Spa (Be.) en Dasburg (De.) rijdt
Precies daar ben ik gisteren dus gereden. Het had de dagen ervoor daar inderdaad geregend, want gisteren was de weg overal nat. Ik was vanuit Maastricht binnendoor gereden naar Luxemburg. Volgende keer rijd ik door tot Spa, daar waren de wegen toch veel leuker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gelijk ff het circuit op dan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Erasmo schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:41:
Wat voor evenement was dat? Was graag even met de Zero langsgekomen :P
Het was op de Open Dag en Techniekdag van Industriepark Kleefsewaarde te Arnhem. Ging voor een groot deel ook om duurzaamheid en energie dus hadden ze een hele parkeerplaats vol met elektrische voertuigen.
Van de Tesla Model X tot die Energica Ego. Elke 2 jaar dus in 2018 heb je weer een kans. :P

Erg leuk om de Model X nu al in het echt te zien. Had die Energica motoren trouwens ook niet verwacht, daar niet van. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WxY3mMd6pgzZxMqqnaWsfx7j/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6SZ5hgbyzwQK5bXj33m6owL9/full.jpg

Elektrisch motorcrossen voor de kleintjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JZErSmf8w8Z54TfouNYMC2GD/full.jpg
antonboonstra schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Gister ook een camera testje op de elektrieke Zero SR ZF12.5. Moet nog eens zien of ik een externe mic kan regelen, zodat er wat minder windruis is (al is er natuurlijk weinig motorgeluid te horen :P )

[video]
Ben zelf ook nog een beetje aan het experimenteren met hoe en wat qua geluid en camera bevestiging. Zo met de chest mount levert wel leuk beeld op, maar geluid is inderdaad ook belangrijk. Heb nu een 'lavalier' mic en dat zou, indien ik die in mijn helm vastmaak, erg goed moeten klinken. Kan anders ook altijd nog mijn grotere externe DSLR microfoon aan de einddemper vastbinden. ;)
Joopieboy schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:14:
Ook maar weer eens melden hier, kennis gemaakt met Wimmel en zijn MT10, wat een apparaat, tsjonge. 8)
Vrijdag een leenhok opgehaald, Transalp 700 verlaagd _O-, dorp verder had ik de nieuwe banden al aardig ingereden. :X :+ Die Dunlop Trailsmarts zijn echt geniaal. _O_

Gisteren heerlijke dag met kameraden gehad. Ede, Arnhem, Emmerik, zo die hoek. Heel lekker gereden, BBQ erna, enorme hoosbui onderweg naar huis ook nog eens. :D En vandaag naar ceasar geweest, en lekker daar een paar uurtjes rondgereden. Posbank over enzo. *O* Mooi tussen de buien door, alleen net naar huis weer bingo. :+
[...]
[afbeelding]
Was zeker leuk!

Wel even oppassen geblazen op de Posbank met het natte wegdek en de bladeren vanwege het intreden van de herfst, maar voor de rest een mooie en droge rit gehad. Het tempo zat er desondanks goed in. :*)

(Volgende keer mijn GoPro niet vergeten en dan hebben we ook wat leuke beelden om met jullie te delen. _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
12,3 °C buiten.. Maar toch gisteren de wintervoering maar weer in m'n pak gehesen. Afgelopen week voelde 12 °C ook al hetzelfde aan als de 6 °C in de week dáárvoor.. 't Is weer echt herfst :P

Nu nog nieuwe winterhandschoenen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 03-10-2016 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Daarover gesproken, ik start in november en december met avb en hopelijk me avd.
Heeft er iemand een aantal algemene tips voor het rijden in die periode?

Ben sowoeso van plan om een jas en broek te kopen, maar heel waarschijnlijk komt er dan ook gelijk een helm, handschoenen en laarzen.

Voor een jas en broek had ik al een aantal ideeën maar voor en set laarzen en handschoenen nog niet echt. Iemand tips?

De bedoeling is dat ik ook zomers ga rijden (eigenlijk voornamelijk zomers en de mooie dagen eromheen).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Lekker kleding van je rijschool lenen in eerste instantie. Weet je meteen wat je wel en niet fijn vind. En om kleren te kopen voor december, terwijl je dan later nooit gaat rijden is zonde van je centen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
1 algemene tip: het is mijn, niet me ;)

Ik zou eerst een helm en handschoenen kopen. Die zijn bij een rijschool altijd wat viezig en zitten ook niet per se goed. Dan laarzen en later een pak. Mijn tip: koop een goede helm met pinlock. Dus geen lidl helm ofzo

Ik heb voor 350 euro een textiel pak gekocht. Jas draag ik altijd, in de zomer zonder voering met motorjeans er onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gewoon een (goed) textielen pak gekocht voor de rijlessen in de koudere periode. Als het kouder is gewoon met wintervoering, maar dan moet het al goed koud zijn hoor. Dat pak gebruik ik tot op de dag van vandaag, ruim 6 jaar later.

Laarzen: ik heb de Sidi Cobra's, welke redelijk sportief zijn maar vooral: waterdicht en goede bescherming bieden. Ook deze heb ik van mijn rijlessen tot nu, en die kunnen ook nog wel even mee.
Handschoenen: van Held, de kwaliteit hiervan is prima. Ik heb zomerhandschoenen en een dikker setje. Dit dikkere setje gebruik ik niet graag omdat de vingers, vooral van de middelvinger, toch net iets te kort zijn. Ik heb net een nieuw waterdicht paar gekocht van Macna.

Ik had na een paar rijlessen mijn eigen uitrusting dus al compleet, en het was ook direct goed genoeg om het een aantal jaren te kunnen gebruiken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-10-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Ik heb juist voor het lessen een goedkopere helm gekocht. Eerst maar eens kijken of ik het leuk zou vinden en als je dan valt bij de bijzondere verrichtingen gooi je geen €400+ weg. Zodra ik mijn eigen motor kocht heb ik een goede helm gekocht en de andere gebruik ik nu voor als we bijvoorbeeld gaan karten ofzo 8)

Edit: De Ducati staat nog steeds niet thuis trouwens. Werd van het weekend gebeld dat de vorige eigenaar een *(@#!&-bende (volgens de monteur op de achtergrond :+ ) van de bekabeling had gemaakt, dus het duurde wat langer om het netjes te maken voor aflevering.

[ Voor 30% gewijzigd door lolgast op 03-10-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pinlock ++ zeker in de herfst/winter is het een verademing. Ik had een 'pinlock ready' helm maar was te cheap om er een pinlock bij te kopen - was blij verrast toen ik uiteindelijk toch een pinlock erin deed :)

Een textiel motorbroek met voering kan ik je aanraden, zeker in herfst/winter, omdat het erg koud kan worden op de motor; als je er een koopt die goed waterdicht is kan je 'm later (ook in de zomer) hergebruiken als regenbroek (je haalt de voering eruit en doet de motorbroek aan over je gewone kleren)

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 03-10-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 11:59
Dryhte schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:16:
Pinlock ++ zeker in de herfst/winter is het een verademing. Ik had een 'pinlock ready' helm maar was te cheap om er een pinlock bij te kopen - was blij verrast toen ik uiteindelijk toch een pinlock erin deed :)

Een textiel motorbroek met voering kan ik je aanraden, zeker in herfst/winter, omdat het erg koud kan worden op de motor; als je er een koopt die goed waterdicht is kan je 'm later (ook in de zomer) hergebruiken als regenbroek (je haalt de voering eruit en doet de motorbroek aan over je gewone kleren)
Pinlock is zeker een verademing! Ik zou nu echt niet meer zonder willen.

Voor hen die niet weten wat het inhoudt, het is als ware een soort dubbelglas wat je creëert. Hierdoor beslaat je vizier niet bij temperatuur verschillen of als je erg aan het hijgen :P bent met je vizier dicht. Je kan dus als je dat wil altijd met je vizier dicht rijden.

"(je haalt de voering eruit en doet de motorbroek aan over je gewone kleren)" Gaan jullie niet gewoon commando dan onder je motorbroek :| ?

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 09:18

byn124

Thunderace

SvenBravo7 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

"(je haalt de voering eruit en doet de motorbroek aan over je gewone kleren)" Gaan jullie niet gewoon commando dan onder je motorbroek :| ?
Ik ben zeker een 'commando-type'. Mijn leren pakje is veel te strak met broek eronder. Voor textiel kan ik niet spreken.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SvenBravo7 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Ik pendel met de moto ;) neen dus. Voor plezierritjes wacht ik op mooi weer, maar voor pendelen neem ik sowieso de moto als ik weet dat ik files kan verwachten (tenzij het vriest) => dus bij de klant strip ik de motorbroek eraf en ben ik zakelijk gekleed ;) (meer zakelijk dan in de zomer, want dan heb ik mijn motorjeans de hele dag aan)

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 03-10-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
lolgast schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:51:
Ik heb juist voor het lessen een goedkopere helm gekocht. Eerst maar eens kijken of ik het leuk zou vinden en als je dan valt bij de bijzondere verrichtingen gooi je geen €400+ weg. Zodra ik mijn eigen motor kocht heb ik een goede helm gekocht en de andere gebruik ik nu voor als we bijvoorbeeld gaan karten ofzo 8)
400 is het andere uiterste, voor 250 heb je een prima helm (als je een gangbare vorm hoofd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 09:16

Bommes

Capo del formaggio

Ik vond het vanochtend toch wel erg fris tijdens mijn w/w ritje.
Had mij oude MQP jas van de zolder gehaald maar nog zonder winter voering er in, had ik die nou maar wel er in gedaan...bbrr.. :|
En ook de kevlar jeans begint wat fris te worden, vooral die koude tank in mijn kruis :-(

Ga toch maar even langs de motorkleding outlet van de week.

Reed trouwens net na de regen vanochtend, dus met een nog beetje natte weg. Het was niet glad maar die nevel die van de voorliggers af komt is werk knap irritant in het donker op de onverlichte snelweg.
Die mini druppeltjes waaien net niet van mijn vizier af, dus het zicht wordt er wel flink wat minder van.
Ben er maar gewoon lekker 120 van blijven rijden op de rechter baan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 06:31:
12,3 °C buiten.. Maar toch gisteren de wintervoering maar weer in m'n pak gehesen. Afgelopen week voelde 12 °C ook al hetzelfde aan als de 6 °C in de week dáárvoor.. 't Is weer echt herfst :P

Nu nog nieuwe winterhandschoenen :+
Ik rijd nog steeds in mijn geperforeerd leer rond 8)
Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.