Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.253 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:38:
[...]

Alleen de 1290R is vergelijkbaar denk ik.
Nee, de enige 2 vergelijkbare zijn naar mijn mening de S1000R en in iets mindere mate de MT10 (geloof dat de MT10 een ander chasis heeft dan de R1, Wimmel? voor bevestiging?)

de 1290R heeft niet zo veel overeenkomsten met de RC8R geloof ik.
Als in het is niet gewoon een RC8R met minder plastic en een hoog stuurtje.
In reviews komt het meer naar voren als. De 1290 Duke is meer in het tour segment van de hyper nakeds. Waar de Tuono meer in het sport gebied zit van hyper nakeds, en de MT10 er midden in. De S1000R weer tussen de Aprilia en Yamaha.

In een Amerikaanse review Tuono vs Duke was het 94.2 of zo voor de Aprilia en 94.3 voor de KTM in scores. Dus geen van die machines doet onder voor elkaar.

Zijn het allemaal geniale machines en mensen die zeggen "dat is te veel vermogen" snappen het concept gewoon niet

(ik zou zo weer de Tuono kiezen, maar als ik of een S1000R, MT10 of Duke 1290R had zou ik me niet bepaald gestraft voelen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:51:
[...]

Nee, de enige 2 vergelijkbare zijn naar mijn mening de S1000R en in iets mindere mate de MT10 (geloof dat de MT10 een ander chasis heeft dan de R1, Wimmel? voor bevestiging?)

In reviews komt het meer naar voren als. De 1290 Duke is meer in het tour segment van de hyper nakeds. Waar de Tuono meer in het sport gebied zit van hyper nakeds, en de MT10 er midden in. De S1000R weer tussen de Aprilia en Yamaha.

In een Amerikaanse review Tuono vs Duke was het 94.2 of zo voor de Aprilia en 94.3 voor de KTM in scores. Dus geen van die machines doet onder voor elkaar.

Zijn het allemaal geniale machines en mensen die zeggen "dat is te veel vermogen" snappen het concept gewoon niet

(ik zou zo weer de Tuono kiezen, maar als ik of een S1000R, MT10 of Duke 1290R had zou ik me niet bepaald gestraft voelen ;)
En de Ducati streetfighter 1098?
Mag toch ook zeker wel in dat rijtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Als in het is niet gewoon een RC8R met minder plastic en een hoog stuurtje

Wel zijn het allemaal geniale machines en mensen die zeggen "dat is te veel vermogen" snappen het concept gewoon niet

Vergelijkbaar bedoel ik als in het is een naked met lomp veel vermogen en dan vooral op lage toeren. De S1000R heeft natuurlijk ook veel power, maar dat zit veel meer boven in de toeren.

De 1290R heeft het blok uit de RC8 en RC8R alleen dan weer een stap verder naar 1301cc met weer wat extra vermogen en koppel. Afgezien van het blok is verder alles wel anders.

Sowieso vind ik het blok van mijn motor wel heerlijk zoals ie nu loopt. Op constante snelheid rij ik rond de 4.500 toeren en bij 5.000 begint het vermogen en koppel flink hard in te komen. Je hebt dus altijd heel veel power als je aan het rijden bent. Terugschakelen is dan ook nergens voor nodig en het is zelfs nutteloos. Dit zal jij ook wel met die van jou hebben.

Als ik zou moeten kiezen zou het de Tuono worden. Van alle dikke nakeds vind ik die het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die golf van koppel is zo verslavend :)
Wel jammer dat ze niet die uitlaat van het prototype gehouden hebben... dat was echt zo fucking vet

Afbeeldingslocatie: https://www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/ktm-1290-super-duke-r-prototype-concept-bike/ktm-1290-super-duke-r-prototype-01.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:00:
Die golf van koppel is zo verslavend :)
Wel jammer dat ze niet die uitlaat van het prototype gehouden hebben... dat was echt zo fucking vet

[afbeelding]
Zeker mooier als wat er nu standaard opzit. Denk alleen dat het qua geluid nooit aan de eisen had voldaan en dat het er daarom ook niet opzit. Zelfde verhaal met daar een andere einddemper op zetten, dan is het echt niet leuk meer qua herrie. Zelfde verhaal bj mijn motor. Standaard komt er meer dan genoeg herie uit, het is alleen niet een heel diep geluid. Gisteren op de dyno ook wel gemerkt hoe het geluid is op hoge toeren. Dit blok heeft echt geen andere uitlaat nodig, doe je het wel komt er heel veel herrie uit.

Een Akra is nog net een beetje te doen. Sommige mensen zetten het onderstaande er op 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2016 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne is gekeurd voor de spaanse wegen als 107dB bij 5500 toeren...

Dat wil dus zeggen dat gewoon standaard, de Tuono de nemesis van dijkbewonders is ;)

Vooral ook even luisteren net voorbij de 2 minuten voor de fly-by
yummy :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:16

Bommes

Capo del formaggio

Zeker de meest universele oplossing, denk voor wat betreft prijs (nieuwe) tanktas vs ( gebruikt) rekje met koffer zal er niet veel verschil zijn.

Ik zal eens kijken of ik hier in de buurt een nette tanktas zie op mp.

Voorkeur gaat wel uit naar koffer, slot er op en je kiept zo al je bende er in.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:44:
de mijne is gekeurd voor de spaanse wegen als 107dB bij 5500 toeren...

Dat wil dus zeggen dat gewoon standaard, de Tuono de nemesis van dijkbewonders is ;)
Dat is al flink wat meer dan de 100dB bij 5.000 toeren van mijn motor. Voor een 600cc vind ik een andere uitlaat wel leuk om net wat meer en mooier geluid de krijgen. Voor deze motoren vind ik het niet nodig. Standaard is wel prima :) Scheelt ook weer een hoop geld aangezien voor mijn motor je een volledig systeem moet kopen en alleen de Akra echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik begrijp ook niet helemaal hoe dat door de EU regeltjes is gekomen.

Mijn Speed triple met de Arrow dempers met de DB killer deed 92dB en dat was de max.

Deze Tuono produceerd dus vele malen meer geluid... en dat is gewoon straat legaal... ik snap EU regels dus niet :) (maar ben heel blij dat de mijne dus lekker ruim gekeurd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08-10 22:10

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:57:
Ja ik begrijp ook niet helemaal hoe dat door de EU regeltjes is gekomen.

Mijn Speed triple met de Arrow dempers met de DB killer deed 92dB en dat was de max.

Deze Tuono produceerd dus vele malen meer geluid... en dat is gewoon straat legaal... ik snap EU regels dus niet :) (maar ben heel blij dat de mijne dus lekker ruim gekeurd is)
Eigenlijk heel simpel toch? Hoe harder je motor kan, hoe meer herrie hij mag maken. :P

Logischer was geweest als ze hadden gezegd: X is de max voor iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 26-09-2016 18:16 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk heel simpel toch? Hoe harder je motor kan, hoe meer herrie hij mag maken. :P

Logischer was geweest als ze hadden gezegd: X is de max voor iedereen.
Die tests doen ze bij specifieke toerentallen.

Afhankelijk van de vertanding zal er niet veel verschil zitten tussen in snelheid van de speed triple bij 5000 toeren of de tuono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:21:
[...]

Die tests doen ze bij specifieke toerentallen.

Afhankelijk van de vertanding zal er niet veel verschil zitten tussen in snelheid van de speed triple bij 5000 toeren of de tuono.
Het gaat om de cilinderinhoud. Volgens mij word er ook nog gekeken naar inhoud per cilinder. Daarom mag een 1000+cc 100dB doen en een 600cc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speed triple heeft 1050, de Tuono 1077...geloof dat het alsnog niet verklaard waarom de speed slechts 92dB mocht maken en deze 107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:33:
[...]

Het gaat om de cilinderinhoud. Volgens mij word er ook nog gekeken naar inhoud per cilinder. Daarom mag een 1000+cc 100dB doen en een 600cc niet.
En dat is toch net zo onlogisch als mijn grap dat het afhankelijk is van de topsnelheid? Stel gewoon de limiet op 100dB voor iedereen, of beter 105 >:)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk zou het instellen dat een motor niet meer dan "X" dB maakt bij toerental "Y" dat 120kmh geeft in de 6de versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:54:
[...]

En dat is toch net zo onlogisch als mijn grap dat het afhankelijk is van de topsnelheid? Stel gewoon de limiet op 100dB voor iedereen, of beter 105 >:)
Ben het wel met je eens dat het onzin is dat de ene motor meer geluid mag maken dan de ander, maar een 1000cc V-Twin kan je nooit zo stil krijgen als een 500cc 4 in lijn. Om een 500cc nou 100dB te laten maken is ook weer zoiets als het makkelijk 85dB kan zijn.

Voor mijn motor vind ik het wel prima zo. Er komt een leuk geluid uit, maar niet te extreem. Scheelt weer een hoop geld voor een andere uitlaat.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 21:11

Fuelke

Forza Ferrari

Grmbl, iemand tegen mijn spiegel aangelopen in de parkeergarage @ work. Weer zitten prutsen tot ik hem naar mijn zin afgesteld kreeg. En natuurlijk pas voor het eerst in de spiegel moeten kijken wanneer ik de snelweg op moest rijden en er dus geen plaats was om me rustig aan de kant van de weg te zetten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:10:
[...]

Ben het wel met je eens dat het onzin is dat de ene motor meer geluid mag maken dan de ander, maar een 1000cc V-Twin kan je nooit zo stil krijgen als een 500cc 4 in lijn. Om een 500cc nou 100dB te laten maken is ook weer zoiets als het makkelijk 85dB kan zijn.

Voor mijn motor vind ik het wel prima zo. Er komt een leuk geluid uit, maar niet te extreem. Scheelt weer een hoop geld voor een andere uitlaat.
Het hoeft niet, het is een max. Ook makkelijker voor iemand die wél graag een aftrmarket uitlaat wil monteren op zijn 600 supersport.

Maar goed, ik heb niet de illusie dat er logische regels komen, dat zou te veel banen kosten binnen het ambtelijk apparaat. :P
Fuelke schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:10:
Grmbl, iemand tegen mijn spiegel aangelopen in de parkeergarage @ work. Weer zitten prutsen tot ik hem naar mijn zin afgesteld kreeg. En natuurlijk pas voor het eerst in de spiegel moeten kijken wanneer ik de snelweg op moest rijden en er dus geen plaats was om me rustig aan de kant van de weg te zetten.
Hoe rij je überhaupt tot aan de snelweg zonder spiegels. :?

[ Voor 23% gewijzigd door Ethirty op 26-09-2016 19:18 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Spiegels???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Das een straat motor dingetje, ben jij niet bekend mee, geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lol.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 09:16

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:36:
[...]

Das een straat motor dingetje, ben jij niet bekend mee, geen zorgen ;)
Waarbij je bij de meeste normale motoren ook nog alleen maar je eigen ellebogen/armen ziet.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Heeft iemand toevallig een theorie boek voor het motorrijbewijs liggen welke ik over kan nemen?

Kan ik rustig beetje leren. Verwacht dat ik in november/december het rijbewijs kan halen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 12:34

VPI

Ik raad je aan proefexamens van internet te oefenen, in theorie boek staat niet alles. Dit was een jaar of 7 geleden mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:20:
[opschepmodus] Aprilia Tuono V4 1100 factory (nieuw van dit jaar) [/opschepmodus]
Zou iets van 160Pks moeten weg zetten naar het asfalt, op het blok zitten er als het goed is 175
Zag gisteren dat mijn buurman die van hem aan het wassen was. Miss een keertje vragen om samen te rijden en hopen dat die ff wil ruilen :D.

Hoe rijdt dir machine? Soepel als een kawa? Of wat ruiger als een 2 cilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:52:
[...]

Zag gisteren dat mijn buurman die van hem aan het wassen was. Miss een keertje vragen om samen te rijden en hopen dat die ff wil ruilen :D.

Laatst proefrit gemaakt op een RSV4 Factory uit 2011. Mooi apparaat, stuurt relatief licht en is vrij smal, bijna alsof je op een 600cc zit. Vond het vermogen wel een beetje tegenvallen (ben BMW S1000RR gewend). De V4 is meer als een 2 cylinder dan een 4, doet een soort galop. Klinkt ook heel mooi.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:52:
[...]

Beetje rauw onder de 3000 toeren... maar eenmaal daarboven naai machientje.
met als bonus het MotoGP geluidje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
thijsco19 schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:16:
Heeft iemand toevallig een theorie boek voor het motorrijbewijs liggen welke ik over kan nemen?

Kan ik rustig beetje leren. Verwacht dat ik in november/december het rijbewijs kan halen.
:w Ik heb nog een boek liggen van juli 2016 :)

Heb mn theorie ook een maand of 2 geleden gehaald.

Voor de verzendkosten mag je hem overnemen :Y

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

bolleh schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:22:
[...]

Nou ook leaserijders in een golf blueslowmotion diesel kennen dit moment heel erg goed :+

Al heb ik het niet zo op uitdagen op de openbare weg, ik rij voor mijzelf en als er iemand langs me wil, of ik nu in de auto zit of op de motor, dan ga je lekker. Zoals een collega altijd tegen mij zei toen ik net mijn motor rijbewijs haalde: laat ze je lekker inhalen, bij het eerstvolgende stoplicht ga je er zo weer voorbij :w
Enige probleem dat ik nu heb als ik eenmaal met anderen van de Posbank/dijk/stad afkom en op de lange bochtige wegen rond Zelhem ga rijden is dat ik dan continue in z'n 6 vol aan het gas rij. En nog steeds kom ik niet dichterbij.... :+
[...]
De 1290R heeft niet zo veel overeenkomsten met de RC8R geloof ik.

(Ik zou zo weer de Tuono kiezen, maar als ik of een S1000R, MT10 of Duke 1290R had zou ik me niet bepaald gestraft voelen ;)
Om de Superduke nou meer tour te noemen.... Het is gewoon een fiets die heel erg handelbaar vermogen heeft. Hoor je in elke review weer langskomen. Geen losgeslagen kolos zoals de H2, maar een 'behapbaar' beestje. ;)

[...]
Gelukkig is de overheid daar niet in doorgeschoten. Dan zou een 125cc wel heel erg weinig geluid mogen maken... 8)7

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben weer een nederlander die iets moois in elkaar heeft gezet.
(wimoto, nederlandse custom shop)

meer fap materiaal http://wimoto.eu/portfolio/suzuki-gs550-boardtracker/

teaser:
Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/09/custom-suzuki-gs550-625x417.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Zo, weer terug na 3000km bollen over Franse en Duitse wegen. Wat een feest blijft dat toch, zeker de K- en L-wegen in Duitsland (Zwarte Woud en de Eiffel) 8)

Kzou nog mijn mening geven over mijn nieuwe bandenset, Conti's TKC70. Ben geen reviewer en ik moet oppassen dat ik geen verkeerde vergelijking maak met versleten Michelins Anakee 3 en de nieuwe TKC70, maar ik doe mijn best:

Omstandigheden:
-3000 km
-Bepakking 15+kg
-ESA ingesteld op 1 persoon met bepakking (BMW R1200 GSA)
-(errug) Nat (twee dagen) en droog (~23 graden)
-Aanbevolen bandenspanning 2.5 en 2.9
-Frans grof asfalt met de bekende (natte) gladde teerplekken
-Duits biljartlaken asfalt afgewisseld met af en toe stuiterwegen (K-wegen)
-zo'n 200 km op gravelwegen, geen modder of mul zand (ABS en tractiecontrol uit)

Eerste indruk:
-de nieuwe TKC70 geven vanaf de eerste meters rollend uit de werkplaats meteen vertrouwen, zowel voor als achter, meer dan dat ik had met de Anakees (zelfs na 12000km)
-hoewel technisch geen enkel nut, ze zien er stoer uit icm de GSA

Offroad:
-Daar waar de Anakees behoorlijk zoekerig waren op de losse gravel, blijft de TKC70 stug doorbuffelen. Ook in bochtjes (altijd leuk op gravel :F ) waar het met de Anakees altijd afwachten was wanneer ze zouden uitbreken, geeft de TKC70 op tijd de juiste feedback. Door het diepere profiel van de TKC70 ook betere tractie op het achterwiel.

Nat wegdek:
-HET probleem met de Anakee voorband. Totaal geen feedback of waarschuwingen dat het mis zou kunnen gaan. Achter geen probleem, maar ik heb liever dat achter uitbreekt dat de voorkant.
-TKC70 leveren de stabiliteit in natte omstandigheden (ik ben geen held in de regen :+ ), hoewel ze wel beweeglijk zijn, maar over later meer. ik heb de snelheid erin weten te houden, dat is nooit gelukt met de Anakee.

Droog wegdek:
-De Anakee heeft me regelmatig verrast door uitstapjes van de voorband, zonder aanduidbare redenen. De TKC70 vreet bochtjes en laat duidelijk maar vergevingsgezind weten waar zijn grenzen liggen (twee keer schuivend op twee wielen door een bocht, maar niet abrupt en zichzelf weer corrigerend).

Beweeglijk:
-De TKC70 is wel gevoelig voor oneffenheden in de lengterichting (groeven, strepen, ed.)
Ze lijken flexibeler dan de Anakee (Michelins hebben in de regel zachtere wangen) waardoor je op snelheid wat rare wobbels krijgt, alsof de achterband uit alle macht probeert de voorband te volgen. Ook de "noppen" op de voorband geeft in een bocht het gevoel dat je inderdaad op stukjes rubber rijdt ipv de gehele band. Het rolt enigszins vreemd af als je het niet gewend bent.

Op hoge snelheden is de TKC70 ook wat onrustig (lichtjes zwabberen) maar niet hinderlijk, maar hier zal ook het extra gewicht van de bepakking meetellen.

Wat ook opvalt is dat de TKC70 langzamer instuurt dan de Anakee. je moet iets meer werken. Betekende voor mij dat ik mijn bochtentechniek ietwat moest aanpassen. Maar je bent nooit te oud om te leren toch? :+

Conclusie:
Ben blij dat ik van de Anakee af ben. De TKC70 is duidelijk meer mijn bandje, hoewel de beweeglijkheid wel een dingetje is. Juiste feedback is wel overtuigend en verkleint het nadeel van de beweeglijkheid.

Ben je een echte asfaltrijder en kijk je alleen maar jaloers naar gravelwegen, blijf dan van de TKC70 af. Daar zijn betere banden voor zoals de Pilot Road en anderen.

Voor een allroad band zeker geen verkeerd bandje, waar je wel rekening dient te houden dat je geen maximale grip hebt op asfalt, begrijpelijk door de opzet en intentie van de band: allroad dus compromissen.

Maar neemt niet weg dat de TKC70 een lekker bochtenband is voor de bovengemiddelde rijder, die weet om te gaan met de compromissen.

Ik ben er blij mee ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
[...]
Het gekke is dat er geen recente documenten van te vinden zijn, maar de overheid is ooit met het volgende naar buiten gekomen inderdaad (Let op, dit stamt van 2003!)

Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid produceren. Het geluidsniveau mag niet meer bedragen dan de aarde die is vastgesteld bij de toelating, vermeerderd met 2 dB(A). Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal toegestane geluidsniveau gebruikt:
CilinderinhoudMax. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm391 dB(A)
125 - 350 cm392 dB(A)
350 - 500 cm395 dB(A)
500 - 750 cm397 dB(A)
750 - 1000 cm3100 dB(A)
1000 cm3103 dB(A)
>1000 cm3106 dB(A)

Het is belangrijk hierop te letten als de uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of als een niet-originele uitlaat is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
Nb 3 decibel is een keer zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:33:
Nb 3 decibel is een keer zo hard
De geluidsdruk is dubbel zo hoog. Qua hoe hard het voor jezelf aanvoelt is 10dB 2x zo hard, geen 3dB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:01:
[...]

De geluidsdruk is dubbel zo hoog. Qua hoe hard het voor jezelf aanvoelt is 10dB 2x zo hard, geen 3dB.
Dat kan ook, ik keek meer naar buiten dan ik luisterde op school :P

Overigens wel grappig, in Hamburg reden dus veel racers, zx10r's enzo. Stoer doen en hard optrekken.

Komt er ineens een dude op een 125cc racer in full leather langs geprutteld. Dat was wel vrij sneu om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:55:
We hebben weer een nederlander die iets moois in elkaar heeft gezet.
(wimoto, nederlandse custom shop)

meer fap materiaal http://wimoto.eu/portfolio/suzuki-gs550-boardtracker/

teaser:
[afbeelding]
Leuk om erachter te komen dat Wimoto in de buurt zit. Kende nog niet zo'n bedrijf in de omgeving van Arnhem. Kwam er laatst ook achter dat wij in Nederland 'Reiger Suspension' hebben zitten.

Mooi ding trouwens die GS550! Die voorvork is weer erg interessant. :P
lolgast schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:25:
[...]

Het gekke is dat er geen recente documenten van te vinden zijn, maar de overheid is ooit met het volgende naar buiten gekomen inderdaad (Let op, dit stamt van 2003!)

Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid produceren. Het geluidsniveau mag niet meer bedragen dan de aarde die is vastgesteld bij de toelating, vermeerderd met 2 dB(A). Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal toegestane geluidsniveau gebruikt:
CilinderinhoudMax. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm391 dB(A)
125 - 350 cm392 dB(A)
350 - 500 cm395 dB(A)
500 - 750 cm397 dB(A)
750 - 1000 cm3100 dB(A)
1000 cm3103 dB(A)
>1000 cm3106 dB(A)

Die van de 125 klopt in ieder geval nog. Op mijn frame staat 89 dB (+2=91 dB) vermeldt.
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:04:
[...]
Overigens wel grappig, in Hamburg reden dus veel racers, zx10r's enzo. Stoer doen en hard optrekken.

Komt er ineens een dude op een 125cc racer in full leather langs geprutteld. Dat was wel vrij sneu om te zien
Waarom denk je dat ik niet voor de Yamaha YZF-125 ben gegaan bij het kiezen van mijn eerste motor? Denkt iedereen dat er een mooie 600 SS aankomt; is het een (mooie) 125..... :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41

-tom-562

Oliesjeik

418O2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:04:
[...]

Dat kan ook, ik keek meer naar buiten dan ik luisterde op school :P

Hoezo is dat sneu :P beter als die droeftoeters die in hun t-shirtje en Roof Boxer alleen rechtdoor van stoplicht naar stoplicht kunnen rijden. En helaas zie je dat in Nederland ook steeds meer, ook steeds meer onder bepaalde bevolkingsgroepen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BMW heeft een hele gave 300 naked op de markt gezet die nog eens goedkoper is dan de concurentie :)

http://www.motorfreaks.nl/testen/2016/test-bmw-g310r.html

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/BMW/2016/G310R/BMW_G310R_07.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:44:
BMW heeft een hele gave 300 naked op de markt gezet die nog eens goedkoper is dan de concurentie :)

[afbeelding]
Die wordt in India gemaakt toch?
-tom-562 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:43:
[...]

Hoezo is dat sneu :P beter als die droeftoeters die in hun t-shirtje en Roof Boxer alleen rechtdoor van stoplicht naar stoplicht kunnen rijden. En helaas zie je dat in Nederland ook steeds meer, ook steeds meer onder bepaalde bevolkingsgroepen :X
Nouja, je ziet de hele tijd heel lekker klinkende motoren langskomen en dan iemand op zijn brommer die erg zijn best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:44:

[afbeelding]
Lekker toch :) Die zou ik wel eens een paar uurtjes willen uitproberen...

EDIT: hmm ik heb nog nooit eerder iemand horen klagen over grip bij MPR4 banden... Dan zou je denken, wees blij dat BMW goeie kwaliteit banden onder die goedkope single legt ;)

EDIT 2 - ik denk dat ze mis zijn, het is de Michelin Pilot Street :) dat zijn 125cc banden. Heb ik ook onder mijn Mash 75 liggen. Daar waren ze beter dan de standaard 'nylon' maar als je dan denkt dat er MPR4 onder ligt 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 27-09-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:20
Dryhte schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:02:
[...]

EDIT: hmm ik heb nog nooit eerder iemand horen klagen over grip bij MPR4 banden... Dan zou je denken, wees blij dat BMW goeie kwaliteit banden onder die goedkope single legt ;)
Bwa........ :)
Toch meer schuivers mee gehad dan mijn S21 :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
kazzzdafke schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:55:
[...]

Bwa........ :)
Toch meer schuivers mee gehad dan mijn S21 :)
S21 is toch veel meer sport dan MPR4?
Dus ergens logisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:59
Tijdje geleden die enorme knipperlichten aan de voorkant van de NTV maar eens vervangen. Moest wel een andere beugel maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HcEyaqixg78BcFjEyLFtHd2T/medium.jpg
Mock-up om te kijken wat werkt. (Nee, afbeelding is niet gedraaid. Klik maar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HrEliGoaTU8TrmQdf1CFIuFf/medium.jpg
Transfer naar papier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HCBT56fYhqvz3M91ZsXAQC6q/medium.jpg
Na veel vijlen en spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1VGJwD0WUyRQ3xBOEwY3OBu/medium.jpg
Resultaat.

Nu de achterkant nog...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JTKFsWhJnr8HAk0DjDSxgsnp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Anoshky schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:46:
[...]

S21 is toch veel meer sport dan MPR4?
Dus ergens logisch?
Wel ja, dus niemand klagen over MPR4 zou ik nog niet direct zeggen :)
Er stond niet gespecificeerd onder welke omstandigheden é

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn toch allebij toerbanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
MuddyMagical schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:48:
Tijdje geleden die enorme knipperlichten aan de voorkant van de NTV maar eens vervangen. Moest wel een andere beugel maken.

Nu de achterkant nog...
[afbeelding]
Ik reed laatst achter een collega die nieuwe mini knipperlichten op zijn 2006? R6 had gezet. Ik had er als medeweggebruiker nogal veel moeite mee. Niet te zien! Wat ik er mee wil zeggen is: Denk vooral aan je eigen zichtbaarheid. Dat komt uiteindelijk je veiligheid ook ten goede!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:59
Napsju schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:25:
[...]

Ik reed laatst achter een collega die nieuwe mini knipperlichten op zijn 2006? R6 had gezet. Ik had er als medeweggebruiker nogal veel moeite mee. Niet te zien! Wat ik er mee wil zeggen is: Denk vooral aan je eigen zichtbaarheid. Dat komt uiteindelijk je veiligheid ook ten goede!
Ja vandaar ook even de houten mock-up. Dit zijn de lampjes met 20mm stam (?) en er zijn er ook met 40mm. Maar deze zijn even fel en nog steeds goed zichtbaar. Ik had ook nog even achter mijn vriendin gereden die het bevestigde.

Deze zijn ook niet heel mini maar gewoon een stuk kleiner dan de originele knipperlichten.

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 27-09-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik meldde hier laatst nog dat de MPR3 me meer grip gaf dan de MPR4. Alsnog dikke prima hoor, maar het viel me wel op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
S21 is hypersport, zoals de Corsa.
Mpr4 is sportievere toerband.

Zie je ook in de resultaten. S21 komt echt top uit op circuit, mpr4 in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:25:
[...]

Het hangt heel erg af van welke lampjes er in zitten. Die ik heb van Kellermann zijn heel erg klein maar geven heel veel licht. Overdag zijn ze zeer goed zichtbaar, in het donker is het eigenlijk niet leuk meer. Ze zijn dan zo fel dat het eigenlijk te veel is. Als je er in het donker direct in kijkt doet het pijn aan je ogen. Je hebt natuurlijk veel verschillende soorten, maar het formaat zegt echt niets.

Ik heb dezelfde als in dit filmpje:

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 27-09-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

De MT10 heeft in de basis een 100% R1 chassis inc. vering en demping, enige wat er veranderd is zijn de kettingwielen waardoor er een, één schakel, kortere ketting op gelegd kon worden en de wielbasis een Cm. minder is dan bij de R1. Verder is het subframe van een andere legering gemaakt zodat er ook met goed fatsoen twee personen op passen qua gewicht (qua ruimte is het voor de bijrijder nog steeds 3 niks mínus de helft daarvan) 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:19:
[...]

De MT10 heeft in de basis een 100% R1 chassis inc. vering en demping, enige wat er veranderd is zijn de kettingwielen waardoor er een, één schakel, kortere ketting op gelegd kon worden en de wielbasis een Cm. minder is dan bij de R1. Verder is het subframe van een andere legering gemaakt zodat er ook met goed fatsoen twee personen op passen qua gewicht (qua ruimte is het voor de bijrijder nog steeds 3 niks mínus de helft daarvan) 8)
Dat is bij de standaard Tuono ook.
Mijn Factory met de RSV zitje is al helemaal ruk voor een duo.
maar goed, niemand die met mij mee durft te gaan dus ik heb nooit last van duo´s haha

Maar lekker dat ze niets veranderen behalve cosmetica... dat hadden fabrikanten al echt veel langer moeten doen. (de neem je liter klasse super sport, en maak het een naked zonder de teveel te casteren zoals bij bijvoorbeeld de GSR1000 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mwaaa 40 procent van het blok is ook anders, maar dat is voor een straatfiets ook niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pagani schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:53:
Mwaaa 40 procent van het blok is ook anders, maar dat is voor een straatfiets ook niet erg :)
Blok =! Chassis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Dryhte schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:02:
[...]

Lekker toch :) Die zou ik wel eens een paar uurtjes willen uitproberen...

EDIT 2 - ik denk dat ze mis zijn, het is de Michelin Pilot Street :) dat zijn 125cc banden. Heb ik ook onder mijn Mash 75 liggen. Daar waren ze beter dan de standaard 'nylon' maar als je dan denkt dat er MPR4 onder ligt 8)7
Die G310R doet me erg aan de Duke 125/390 lijn denken. Van de zijkant een beetje dezelfde vormgeving gecombineerd met dezelfde reminstallatie en soortgelijk achtergedeelte. Misschien ook wel logisch omdat de G310R ook uit India komt. Overigens wordt die met Duitse machines gemaakt en daarna door BMW medewerkers geQC'ed (volgens de review). :>

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:54:
[...]

Die G310R doet me erg aan de Duke 125/390 lijn denken. Van de zijkant een beetje dezelfde vormgeving gecombineerd met dezelfde reminstallatie en soortgelijk achtergedeelte. Misschien ook wel logisch omdat de G310R ook uit India komt. Overigens wordt die met Duitse machines gemaakt en daarna door BMW medewerkers geQC'ed (volgens de review). :>
Ik weet niet wat je voor een werk doet óf wenst te gaan doen, maar: Ze bouwen in India écht alles precies zoals jij het graag wil hebben, inclusief alle mogelijke eisen, en leveren dan ook een pérfect product.

Het enige échte nadeel: Probeer ze maar eens uit te leggen wát je wil hebben (in hún "engels" taaltje) en er voor te zorgen dat je juist dát (én alleen dát) geleverd krijgt.

Voor jouw idee: Ik werk voor een (redelijk groot) bedrijf(je) wat iets in de IT doet, we hebben bijna alles inmiddels weer terug. en dus intern, gehaald vanwege....

• 418O2
caesar1000 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:54:
[...]

De designer is dezelfde man :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 00:08:
[...]

Ik weet niet wat je voor een werk doet óf wenst te gaan doen, maar: Ze bouwen in India écht alles precies zoals jij het graag wil hebben, inclusief alle mogelijke eisen, en leveren dan ook een pérfect product.
Los van jouw opmerking: BMW stelt inderdaad hoge eisen aan de fabrieken die voor ze werken. Die worden grotendeels volgens hun specs ingericht, en de mensen van QC krijgen heel regelmatig trainingen bij BMW zelf. Het houdt iets meer in dan "maak een motor en plak er een bmw sticker op".

In nederland hebben we ook een fabriek die voor BMW produceert, auto's weliswaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ze bouwen daar zelf gewoom fabrieken, zoals bosch dat ook doet, daarna kopen ze onderdelen bij toeleveranciers in. Alsof bmw zijn eigen injectiesysteem, remschijven, remblokken etc zelf maakt. Tuurlijk niet. En alles tegenwoordig komt uit china of india. Remschijven van bosch of brembo, made in china. Zolang het een westers bedrijf is dat de fabrieken daar opent zit het prima met de kwaliteit. Maar je moet het niet aan de chinezrn zelf overlaten. Dan krijg je echte crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 14:05
Vanochtend op weg naar mijn werk kwam er ineens uit het hoge gras in de berm een eend te voorschijn.
Met een snelheid van rond de 90 per uur raakte ik het beest ter hoogte van mijn koplamp. Flinke klap en gelukkig kwam het daarna niet tegen mijn helm aan. Motor verder geen schade maar wel R.I.P eend. ;w

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]

Het enige échte nadeel: Probeer ze maar eens uit te leggen wát je wil hebben (in hún "engels" taaltje) en er voor te zorgen dat je juist dát (én alleen dát) geleverd krijgt.

Voor jouw idee: Ik werk voor een (redelijk groot) bedrijf(je) wat iets in de IT doet, we hebben bijna alles inmiddels weer terug. en dus intern, gehaald vanwege....

[video]
:D :D :D

En zorgen dat je technische tekeningen en toleranties duidelijk doorkomen. ;)
418O2 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 00:25:
[...]

De designer is dezelfde man :)
Tja, als je ziet wat een succes de Duke 125 en 390 zijn geworden wel een logische keuze van BMW. Die man heeft het hele verhaaltje al een keer doorlopen, maar dan met het andere Duitstalige merk. :*)
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:09:
Ze bouwen daar zelf gewoom fabrieken, zoals bosch dat ook doet, daarna kopen ze onderdelen bij toeleveranciers in. Alsof bmw zijn eigen injectiesysteem, remschijven, remblokken etc zelf maakt. Tuurlijk niet. En alles tegenwoordig komt uit china of india. Remschijven van bosch of brembo, made in china. Zolang het een westers bedrijf is dat de fabrieken daar opent zit het prima met de kwaliteit. Maar je moet het niet aan de chinezen zelf overlaten. Dan krijg je echte crap.
Vandaar ook mijn opmerking.Ik weet dat de motoren van Bajaj, grootaandeelhouder bij KTM, bij dezelfde faciliteit worden gemaakt als waar de KTM Duke 125 & 390 en KTM RC 125 & 390 van de rolband afkomen en dat er ook onderdelen tussen merken worden uitgewisseld. Laatst nog een artikel van gelezen.

Zal dus wel zo zijn dat BMW ook onderdelen gebruikt die in andere motoren uit India gebruikt worden. Beste voorbeeld zijn de ByBre remblokken en remschijf. (Bijna) Dezelfde worden gebruikt op de Duke en RC.

Afbeeldingslocatie: http://derestricted.com/wp-content/uploads/2013/07/ktm_390_duke_review_and_ride_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/BMW/2016/G310R/BMW_G310R_30.jpg

• 418O2
caesar1000 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:19:
Tja, als je ziet wat een succes de Duke 125 en 390 zijn geworden wel een logische keuze van BMW. Die man heeft het hele verhaaltje al een keer doorlopen, maar dan met het andere Duitstalige merk. :*)
Ja dat is logisch. Die markt is erg groot, dom om te laten liggen. En 5.5k voor een nieuwe motor is natuurlijk een prima prijs

Ik heb deze vakantie geleerd dat ze in Oostenrijk een vorm van duits spreken waar ik niks van kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[video]
grootste probleem met Indiers is de mentaliteit.
Sterke "monkey see, monkey do" traditie waarbij out of the box denken gewoon niet mogelijk lijkt.

Ik werk voor een telco (COLT), word eind November op straat gezet omdat ze hier nu het netwerk support in India gaan doen.

Als het niet in schrift voorgekauwd is, weten ze gewoon niet wat ze moeten doen. Zelfs niet als het overduidelijk is :+

Dus voor dingen zoals Motoren bouwen is het prima, want ze hoeven slechts een process te volgen.
Maar dan moet de QC van BMW wel gaan opletten dat de instructies niet te moeilijk zijn of open voor interpretaties haha

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:34:
[...]

Sterke "monkey see, monkey do" traditie waarbij out of the box denken gewoon niet mogelijk lijkt.

Ik werk voor een telco (COLT), word eind November op straat gezet omdat ze hier nu het netwerk support in India gaan doen.

Als het niet in schrift voorgekauwd is, weten ze gewoon niet wat ze moeten doen. Zelfs niet als het overduidelijk is :+

Dus voor dingen zoals Motoren bouwen is het prima, want ze hoeven slechts een process te volgen.
Maar dan moet de QC van BMW wel gaan opletten dat de instructies niet te moeilijk zijn of open voor interpretaties haha
Maak je maar klaar om als consultant voor 3x je huidige loon de rommel te komen opkuisen ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:30

charrel

Cortisol4life..

Iemand nog interesse in een fully loaded r1200gs uit 2005 met 127.000km :)
Hij was zo goed als verkocht, paar keer gekeken halve dag proef gereden waar de ex-verkoper helemaal lyrisch over was. Prijs afgesproken om hem as-is mee te nemen. Maar uiteindelijk toch zijn budget maar opgeschroefd en eentje gekocht met minder km's.
Bah, zonde van mijn tijd zo..... dan maar op naar de 200.000 km >:)

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 28-09-2016 10:50 ]

• Anoshky
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:34:
[...]

Klopt, merk je ook genoeg als je bijvoorbeeld naar Office 365 support belt.
Alhoewel dat het de laatste tijd daar meer oostblokkers zijn denk ik, komt wel op hetzelfde neer :)

Hopelijk vind je snel ander werk. Geen idee hoe makkelijk/moeilijk dat is als buitenlander in Spanje...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
charrel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:49:
Iemand nog interesse in een fully loaded r1200gs uit 2005 met 127.000km :)
Hij was zo goed als verkocht, paar keer gekeken halve dag proef gereden waar de ex-verkoper helemaal lyrisch over was. Prijs afgesproken om hem as-is mee te nemen. Maar uiteindelijk toch zijn budget maar opgeschroefd en eentje gekocht met minder km's.
Bah, zonde van mijn tijd zo..... dan maar op naar de 200.000 km >:)
Kostdat?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Wat zijn goede (zichtbare) knipperlichten voor 'in' de kuip, verzonken? Gaat om de voorkuip knipperlichten van een cbr600rr waar ik de huidige aftermarket nauwelijks zichtbare gloeispijkers van wil vervangen.
Op internet kom ik erg veel tegen maar dan staat er nauwelijks bij hoe veel licht het geeft. Heb geen zin in een extra set nauwelijks zichtbare knipperlichten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:52:
Wat zijn goede (zichtbare) knipperlichten voor 'in' de kuip, verzonken? Gaat om de voorkuip knipperlichten van een cbr600rr waar ik de huidige aftermarket nauwelijks zichtbare gloeispijkers van wil vervangen.
Op internet kom ik erg veel tegen maar dan staat er nauwelijks bij hoe veel licht het geeft. Heb geen zin in een extra set nauwelijks zichtbare knipperlichten.
als je een halve pagina terug scrolled heb je het antwoord van Pilatus

Verwijderd

Die hebben geen verzonken knipperlichten voor 'in' de kuip (of ik heb ze niet gevonden), ik ben opzoek naar knipperlichten zonder steel ;)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Heb zelf van die verzonken richtingaanwijzers in mijn Bandit gezet, ter compensatie heb ik van de 'dagrijverlichting' extra richtingaanwijzers gemaakt zodat vanuit elke hoek wel een richtingaanwijzer te zien is. Ook een optie :)

• lolgast
Hou er rekening mee dat knipperlichten minimaal 18cm uit elkaar moeten zitten. We hebben geen APK met motoren, maar je kunt er bij staandehouding een boete voor krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 28-09-2016 18:54 ]

• Martin
lolgast schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:54:
Hou er rekening mee dat knipperlichten minimaal 18cm uit elkaar moeten zitten. We hebben geen APK met motoren, maar je kunt er bij staandehouding een boete voor krijgen.
Zal binnenkort maar eens meten dan, probeer je iets positiefs voor je eigen zichtbaarheid te doen... :')

• lolgast
Ik zeg niet dat je er iets mee moet he ;) Op mijn kawasaki zaten ze letterlijk naast elkaar in het achterlicht verwerkt.

• Martin
lolgast schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:14:
Ik zeg niet dat je er iets mee moet he ;) Op mijn kawasaki zaten ze letterlijk naast elkaar in het achterlicht verwerkt.
Is mijn interpretatie ;) Bij dat soort regeltjes denk ik gelijk aan de Polizei die je niet meer verder laat rijden enzo, heb daar weinig trek in :/ tis niet voor niks dat ik de db-killer bewaar

• lolgast
Die 18 cm is trouwens voor de achterkant, aan de voorkant moet het uit mijn hoofd 24 cm zijn :D

• PilatuS
  • Niet online
De meeste agenten boeit het gelukkig niet wat de afstand precies is. Zolang het maar duidelijk is wat links en rechts is. Volgens mij is alleen in het achterlicht een probleem. Met 2 losse lampjes is het eigenlijk altijd wel goed.

Verwijderd

FUCK die gast heeft wel ballen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 20:33 ]

• lolgast
Das geen half werk inderdaad :|

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:18:
Die hebben geen verzonken knipperlichten voor 'in' de kuip (of ik heb ze niet gevonden), ik ben opzoek naar knipperlichten zonder steel ;)
Ik kwam laatst wat verzonken knippers tegen van TST Industries. Misschien hebben zij wat voor jouw fiets?

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:41:
Morgen en Dinsdag weer een morgentripje naar Snowdonia.. hopelijk werk het weer een beetje mee..
Update, echt elk soort weer gehad, maar dat mocht de pret niet drukken :)

Note to self: laat de sat-nav route planning niet door degene met een GS doen, wat die een weg noemen, noem ik een geitenpad :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Hji bakt er anders niet veel van, maar goed is dan nog in opleiding.
Ghostrider doet zijn ritjes ietsjes vlotter :)

Verwijderd

Wat ik wel opvallend vind is dat er in natte omstandigheden veel door die agent over alles wat wit is gereden wordt. Vooral richting het einde van het filmpje is het behoorlijk nat.

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:22:
[...]

Wat ik wel opvallend vind is dat er in natte omstandigheden veel door die agent over alles wat wit is gereden wordt. Vooral richting het einde van het filmpje is het behoorlijk nat.
Ik denk dat één van de redenen daarvoor is dat het eigenlijk allemaal wel meevalt met hoe glad het is. Maar als je het juist aangeleerd krijgt bij het halen van je rijbewijs kun jij nooit terug naar je rijschool/het CBR om te zeggen "Ja, maar dát hebben jullie me niet uitgelegd!"

Hier in Nederland doen we er voor zover ik weet ook een stof in die de lijnen allemaal wat stroever maken. In het buitenland doen ze dat niet (altijd) en is zelfs een krukdroog wit vlak spekglad.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat kan nog vies tegenvallen... De gemeente hier heeft een aantal zebrapaden aangelegd in een bocht waardoor je vaak een hoekje wit meepakt als je er overheen gaat maar ik merkt het grip verschil duidelijk, helemaal met de Zero.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erasmo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:06:
Dat kan nog vies tegenvallen... De gemeente hier heeft een aantal zebrapaden aangelegd in een bocht waardoor je vaak een hoekje wit meepakt als je er overheen gaat maar ik merkt het grip verschil duidelijk, helemaal met de Zero.
Gister ben ik over wel honderd wildroosters gereden.. dat is pas glad als het nat is.. 1x was het net na een bocht en niet duidelijk aangegeven dus ik ging er over terwijl ik nog een hellingshoek had.. je voelde de boel glijden :X

Verwijderd

Inderdaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ff fotos spammen 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14502761_10157543627720088_4915166043054485335_n.jpg?oh=2e8b58a6ac640fc1548ec98b0b550edf&oe=5875F8AB
Hangbrug... hoe je hier een auto over krijgt is mij een raadsel..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14520612_10157543627730088_4174359274581187335_n.jpg?oh=ef3d5d28ff944afd4c405ec72d951151&oe=587F6C0C
Route ging over veel van dit soort smalle wegen (soms bijna een geitenpad).. duidelijk dat de GS man de details routeplanning had gedaan, nadat ik de grove route had aangegeven ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14441190_10157543627745088_8544465307443252330_n.jpg?oh=1718c6ec208fb0b6ac87f532a88e54cf&oe=58717176
De hoofdbrug was dicht ivm wegwerkzaamheiden.. op de kaart stond een doorwaadplek, maar het water was te diep en de stenen te groot en glad.. maar gelukkig pasten we net over de voetbrug.. de cilinders van de GS stuiterden tegen het hout..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14484666_10157543702695088_9131058163460627947_n.jpg?oh=728172100e57e4d92206add04d2ca4e8&oe=5868593A

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14492332_10157543628225088_7946374800091049992_n.jpg?oh=43347160a94952106e2eb8ed4de558da&oe=586AB35E
watervallen galore.. let ook op 'schatje schaap', een experimentje om zadelpijn te voorkomen.. schapenvachtje van de ikea. Ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14502923_10157543627365088_8443029424695362537_n.jpg?oh=65dbf1b6301fc74f72c28ed9568b5b86&oe=586ECDBA
Top of the world! de uitzichten daar doe je het voor..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14463118_10157543627460088_3848918121613432785_n.jpg?oh=cfa6219479ee4103ba955b9297a061e7&oe=58617DFE

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14519727_10157543627385088_7544226824387818153_n.jpg?oh=fd5ed7ae190ba0818634f3c251765849&oe=58AD28EF
Chasing the sunset 8)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14522997_10157543627565088_6830849587274447299_n.jpg?oh=c193d6a4df2c19f6a9f01b3348235180&oe=58AAD379
hekje open, hekje dichts... dan toch liever een wildrooster..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14469730_10157543627600088_3618058448245161267_n.jpg?oh=7953e5be48cedb30cba6ac41ec8c1ace&oe=5880A075

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14492571_10157543627715088_1021191053724787176_n.jpg?oh=70c7c52d53591c6cb55253ff0708d63f&oe=58616ADB

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14517399_10157543629030088_472393348632728646_n.jpg?oh=142147dc9184b98cc597c3b479164a1d&oe=5872ED0B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14484666_10157543702690088_7183823588586236276_n.jpg?oh=9891ff71628028703bcffaa75dad1afd&oe=586D24C2

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14463106_10157543627585088_4568310806239551445_n.jpg?oh=a362fa5cb426843e2f658da145079c19&oe=58629B17
ff tanken..wel handig van die lange slangen, konden we mooi makkelijk 2 motoren tegelijk aftanken..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14457348_10157543627590088_160817167182902991_n.jpg?oh=293dc521440e557eb6b4ab77d82a94d1&oe=58AA3405
Terug in Engeland: Chipping Camden

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:58
Staat ook nog op mijn lijstje om, volgend jaar een ritje van Harwicht --> Southhampton --> Camarthen, Wales --> Telford --> Harwicht in de planning staan. Niet dat ik een excuus nodig heb, maar onder het mom van familie bezoek wordt het denk wel een leuk tourtje.

Bijkomend voordeel is dat ik overal in engeland wel een slaapplaats heb bij vrienden en familie! :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aidanl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:54:
Staat ook nog op mijn lijstje om, volgend jaar een ritje van Harwicht --> Southhampton --> Camarthen, Wales --> Telford --> Harwicht in de planning staan. Niet dat ik een excuus nodig heb, maar onder het mom van familie bezoek wordt het denk wel een leuk tourtje.

Bijkomend voordeel is dat ik overal in engeland wel een slaapplaats heb bij vrienden en familie! :)
Als ik jouw was zou ik dan van Camarthen naar Telford via Snowdonia rijden.. ongelovelijk mooie wegen kom je dan tegen... trek voor dat stuk de hele dag uit...

Wij grapten al dat de welsh wegenplanners dat op een versleten hobbelige tafel, op perkament, met een flinke borrel op deden, want rechte wegen zijn ze allergisch voor geloof ik.. ;)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:55
Wat een lekker foto verslag zeg! d:)b

• Anoshky
Jaloers _/-\o_
Ik wil ook wel eens een motorweekendje weg.
Tot nu toe alleen geen vrienden die ook motor rijden, wordt dus wat moeilijk 8)
Normaal volgend jaar wel een motormaatje er bij, let's hope!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb ook nog een paar uur video beeld, maar dat moet ik eerst nog uitzoeken/monteren...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:10:
Jaloers _/-\o_
Ik wil ook wel eens een motorweekendje weg.
Tot nu toe alleen geen vrienden die ook motor rijden, wordt dus wat moeilijk 8)
Normaal volgend jaar wel een motormaatje er bij, let's hope!
Volgend jaar wil ik deze een keer doen: Wikipedia: North Coast 500
Als er hier animo is om mee te gaan hoor ik het graag :)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
[...]

Nou die lijkt me heel erg vet! Nooit in Schotland geweest maar dit is een goede incentive.
Nu moet ik kiezen tussen Noordkaap of Vogezen+Jura+Routes Des Grandes Alpes+Dolomieten+Oostenrijkse Alpen+Zwarte Woud. En nu dus Schotland.

Damn keuzes... :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik ga ook niemand aanraden hier alleen maar witte vlakken mee te pakken, maar het is echt niet zo dat je op ijs rijdt mocht je een keer een foutje maken. En het ene witte vlak is het andere ook niet ;)

~ James May

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
[...]

Aangezien mijn vriendengroep -waarvan de meesten een motorrijbewijs + motor hebben- eigenlijk niet te porren zijn heb ik zeker interesse. Uiteraard is het e.e.a. afhankelijk van data en overnachtingsplannen :)

XXXVI

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:58
tdw schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:39:
[...]

Ik ga ook niemand aanraden hier alleen maar witte vlakken mee te pakken, maar het is echt niet zo dat je op ijs rijdt mocht je een keer een foutje maken. En het ene witte vlak is het andere ook niet ;)
Ik heb mensen met normale fietsen of racefietsen al eens hard op hun plaat zien gaan door witte vlakken. Dat is voor mij motivatie genoeg om ze zo min mogelijk te raken. Maar je kunt altijd wel ergens een stukje wit per ongeluk mee pakken, soms heb je haast ook geen andere keuze. Maar zo min mogelijk is wat ik aangeleerd heb gekregen.
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:00:
[...]

Als ik jouw was zou ik dan van Camarthen naar Telford via Snowdonia rijden.. ongelovelijk mooie wegen kom je dan tegen... trek voor dat stuk de hele dag uit...

Wij grapten al dat de welsh wegenplanners dat op een versleten hobbelige tafel, op perkament, met een flinke borrel op deden, want rechte wegen zijn ze allergisch voor geloof ik.. ;)
Hmm dat is zeker te overwegen. Mijn idee was om bij kennissen in Camarthen een paar dagen te blijven hangen en dat als basis te gebruiken om een beetje door Wales heen te touren. Vind Wales sowieso een heerlijk land, maar men kan er ook echt als gekken rijden :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:39:
[...]

MPR4 :9 Volgens hun eigen reclame-materiaal is dat blabla gebaseerd op silicon blabla en kan je prima over witte stroken rijden :+
Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.