Ben zelf niet zo bekend met dieselmotoren. Daar zijn volgens mij de laatste 10 jaar ook heel veel ontwikkelingen in geweest. Weet wel dat er veel veranderd is in die tijd. Ben wel benieuwd naar het verschil in RC8 en RC8R, als iemand nog ergens een RC8R heeft staan met standaard map dan hoor ik het graagEthirty schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:01:
[...]
Nee, maar een oude diesel slaat zo'n beetje af bij 1200 toeren. Het ging me om aanpassingen aan het blok.
Wees blij. Liever nog een slecht lopend RC8 blok
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb persoonlijk een hekel aan US cars, maar: There is NO substitute 4 Cubic Inches.
De milieu eisen aangaande CO2 uitstoot in de VS waren in het begin van de jaren '70 al véél strenger dan dat ze hier in Europa nú zijn.
Een Motor met meer inhoud verbrandt gemakkelijker een bepaalde hoeveelheid brandstof middels een volledige verbranding (en geeft dús minder CO2 uitstoot) dan dat een "downsized" Turbo blokje dat doet.
De milieu eisen aangaande CO2 uitstoot in de VS waren in het begin van de jaren '70 al véél strenger dan dat ze hier in Europa nú zijn.
Een Motor met meer inhoud verbrandt gemakkelijker een bepaalde hoeveelheid brandstof middels een volledige verbranding (en geeft dús minder CO2 uitstoot) dan dat een "downsized" Turbo blokje dat doet.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De enige diesel die ik ook gereden heb is een Golf 4 met rijles. Sindsdien alleen in bezine auto's gereden. Blijkbaar heb ik daar dus mazzel meeEthirty schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:11:
Wees blij. Liever nog een slecht lopend RC8 blok
Je mag wel een keer in dat "trage" Dieseltje van me rijden, hoor.... Óf we rijden een keer een rondje (ergens).PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:18:
[...]
De enige diesel die ik ook gereden heb is een Golf 4 met rijles. Sindsdien alleen in bezine auto's gereden. Blijkbaar heb ik daar dus mazzel mee
Laat ik het zo zeggen: wat ik bespaar in CO2 stoot ik extra uit in fijnstof en dichtgeslibte roetfilters door onvolledige verbranding bij bijna stationair rijden.PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:18:
[...]
De enige diesel die ik ook gereden heb is een Golf 4 met rijles. Sindsdien alleen in bezine auto's gereden. Blijkbaar heb ik daar dus mazzel mee
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vergeet niet dat de EGR klep wel eens een "dure" reparatie kan gaan opleveren. Je MOET zo'n 1.6 dieseltje serieus écht ooit van tijd tot tijd een keer schoon rijden.Ethirty schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:20:
[...]
Laat ik het zo zeggen: wat ik bespaar in CO2 stoot ik extra uit in fijnstof en dichtgeslibte roetfilters door onvolledige verbranding bij bijna stationair rijden.
Moet ik met m'n 2.0 overigens ook, maar.... Tsja, da's gewoon een nadeel waar ik mee wíl leven.
Probleem van de lasemij. En waarom denk je trouwens dat ik 6/100 rijdt?wimmel_1 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:23:
[...]
Vergeet niet dat de EGR klep wel eens een "dure" reparatie kan gaan opleveren. Je MOET zo'n 1.6 dieseltje serieus écht ooit van tijd tot tijd een keer schoon rijden.
Moet ik met m'n 2.0 overigens ook, maar.... Tsja, da's gewoon een nadeel waar ik mee wíl leven.
Zullen we het weer over leuke brandstofvoertuigen hebben?
ja, een 210pk diesel telt ook als leuk, maar je begrijpt me wel
#team_UTC+1
Vanmiddag overigens even staan te "soebatten" met een verkoper er bij.... Er stonden een GTi (Clubsport) en een "R" langs elkaar en de verkoper zag de "Clubsport" wel als vervanger voor m'n huidige "Golfje"......Ethirty schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:31:
[...]
Probleem van de lasemij. En waarom denk je trouwens dat ik 6/100 rijdt?Omdat je met zo'n eco-hok met DSG7 echt moet trappen om van zijn plek te komen (standaard 50 in 6). Een 6 jaar oude 2.0TDI is nog zuiniger dan die van mij.
Zullen we het weer over leuke brandstofvoertuigen hebben?
ja, een 210pk diesel telt ook als leuk, maar je begrijpt me wel
NOT....
Doe mij die blauwe maar.... Die kleurt beter bij de motor
Alleen daarom al zou ik eigenlijk de blauwe Tracer 700 moeten laten leveren, past beter bij mijn race blauwe Octavia.wimmel_1 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:36:
[...]
Doe mij die blauwe maar.... Die kleurt beter bij de motor![]()
#team_UTC+1
Met die 420Nm wil ie vast wel aardig vooruitwimmel_1 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:19:
[...]
Je mag wel een keer in dat "trage" Dieseltje van me rijden, hoor.... Óf we rijden een keer een rondje (ergens).
Persoonlijk vind ik auto's niet zo boeiend. Ik zie ze meer voor lekker warm en relax van A naar B komen. Het enige wat ik dan wel leuk vind heb ik geen geld voor om het goed te doen. Denk aan Nissan R33, R34, R35 of S15. Toyota Supra MK4 of Mazda RX7. Dat vind ik dan wel weer erg mooi spul. Alleen wil je het snel en mooi maken moet er veel te veel geld in. Dan is een RC8 maar lekker goedkoop en genoeg sensatie
Aan de ene kant is dat ook zo en dan doe ik nog maar zo'n 30-35k per jaar. Aan de andere kant wil ik ergens ook een lol-factor inbouwen. Dus daar hou ik altijd wel rekening mee met uitzoeken van een nieuwe, alleen word ik dan gehinderd door budget. Mijn vorige auto was dusdanig uniek dat ik die nu nog steeds vanaf 1km spot (ze rijdt hier nog in de omgeving). Door omstandigheden nu nóg 3 jaar vast aan een eco-automaat. Volgende keer komt er weer een dikke bak.PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:45:
[...]
Persoonlijk vind ik auto's niet zo boeiend. Ik zie ze meer voor lekker warm en relax van A naar B komen. Het enige wat ik dan wel leuk vind heb ik geen geld voor om het goed te doen.
#team_UTC+1
Verwijderd
Bedoel je niet R32-33-34?PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:45:
[...]
Met die 420Nm wil ie vast wel aardig vooruit
Persoonlijk vind ik auto's niet zo boeiend. Ik zie ze meer voor lekker warm en relax van A naar B komen. Het enige wat ik dan wel leuk vind heb ik geen geld voor om het goed te doen. Denk aan Nissan R33, R34, R35 of S15. Toyota Supra MK4 of Mazda RX7. Dat vind ik dan wel weer erg mooi spul. Alleen wil je het snel en mooi maken moet er veel te veel geld in. Dan is een RC8 maar lekker goedkoop en genoeg sensatie
i had vroeger een R32 GTST, standaard tuning (open pijp, betere turbo en intercooler, etcetc). voornamelijk driften voor de lol.
Maar zodra ik mijn motor had... werd mijn gebruik toch echt 80% motor, 20% auto
De R32 vind ik qua uiterlijk niet zo heel mooi, vandaar dat ik die niet noem. Het rijd natuurlijk wel geweldig als er wat leuke spullen op zitten. De R35 zit natuurlijk in een hele andere klasse, maar ik vind dat wel een erg mooie auto. Helemaal met een Rocket Bunny kit is die auto zo mooi om te zien. Standaard ben je alleen 70K kwijt voor een 2e hands model en dan moet er nog heel wat geld in om het te krijgen zoals ik het zou willen.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:14:
[...]
Bedoel je niet R32-33-34?
i had vroeger een R32 GTST, standaard tuning (open pijp, betere turbo en intercooler, etcetc). voornamelijk driften voor de lol.
Maar zodra ik mijn motor had... werd mijn gebruik toch echt 80% motor, 20% auto
Een R34 GT-R of Supra met leuke bodykit zijn toch ook wel de 2 auto's die ik helemaal geweldig vind. Alleen wil je het goed doen kost zo enorm veel geld. Voor 10K kan je prima een leuke Supra kopen, maar tegen de tijd dat ie af is ben je alweer 20K verder.
Dan kan je beter op een snelle motor rijden. Een flink stuk goedkoper, maar net zoveel sensatie.
R34 GT-R 
Ontopic: gisteren lekker doelloos rondgereden. Globaal richting Goedhart (wat een drukte!) en daarna via via naar de Ikea Delft om wat te eten. Vervolgens door Westland over Monster en Scheveningen weer naar huis.
Ik heb serieus geen idee hoe ik ben gereden, heb geen navigatie maar rij gewoon op gevoel en op wat borden. Hooguit kijk ik af en toe op googlemaps maar dat is alles. Best avontuurlijk of wat
Ontopic: gisteren lekker doelloos rondgereden. Globaal richting Goedhart (wat een drukte!) en daarna via via naar de Ikea Delft om wat te eten. Vervolgens door Westland over Monster en Scheveningen weer naar huis.
Ik heb serieus geen idee hoe ik ben gereden, heb geen navigatie maar rij gewoon op gevoel en op wat borden. Hooguit kijk ik af en toe op googlemaps maar dat is alles. Best avontuurlijk of wat
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gister nog even met mijn oude heer gesproken over zijn FJR. Hij heeft hem even bij Bolman weggebracht voor een inspectiebeurt, nu hij nog garantie heeft op de aankoop. Maar zijn toch puntjes uitgekomen..
- Speling in de linklagers
- Olieplug zweet
- Balhoofdlager is niet goed meer, zit precies in het midden een knikje.
- Bolman twijfelde of de olie wel vervangen was bij de aflever beurt.
De olie had schoner moeten zijn voor een oliewissel van <500km terug.
Dus voor de eerste drie puntjes gaat de motor even terug. Voor het laatste staat een beurtje ingepland.
- Speling in de linklagers
- Olieplug zweet
- Balhoofdlager is niet goed meer, zit precies in het midden een knikje.
- Bolman twijfelde of de olie wel vervangen was bij de aflever beurt.

Dus voor de eerste drie puntjes gaat de motor even terug. Voor het laatste staat een beurtje ingepland.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Hee, Bolman. Die is bij mij redelijk in de buurt. Is dat wat? Ben er een keertje langsgereden (was toen dicht) maar het ziet er vrij klein uit.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De winkel / showroom is vrij klein inderdaad. Maar ze moeten het vooral hebben van de werkplaats en hun vakkennis. Ze weten echt goed waar ze het over hebben, zijn eerlijk en hebben een scherp tarief.Vrijdag schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:18:
Hee, Bolman. Die is bij mij redelijk in de buurt. Is dat wat? Ben er een keertje langsgereden (was toen dicht) maar het ziet er vrij klein uit.
Ben al jaren een tevreden klant.
Vind het wel grappig om te zien dat klanten nog wel een vragen naar Bolman sr of junior, maar mevrouw Bolman weet ook van de hoed tot de rand. Zij heeft vaak wat overtuigingskracht nodig om klanten te overtuigen van een oplossing..
Kwam een klant binnen met een vraag over een Royal Enfield, 'nee, je hebt echt dit dopje nodig, deze die je als voorbeeld hebt meegenomen is niet juist, en werkt daarom ook niet goed.'
[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 25-09-2016 11:29 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Verwijderd
Een nette R34 Nur II kost waarschijnlijk meer 2de hands dan de R35 (maar de R34 Nur is dan ook het toppunt van japanse racewagen perfectie van dat milenium)PilatuS schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:39:
[...]
De R32 vind ik qua uiterlijk niet zo heel mooi, vandaar dat ik die niet noem. Het rijd natuurlijk wel geweldig als er wat leuke spullen op zitten. De R35 zit natuurlijk in een hele andere klasse, maar ik vind dat wel een erg mooie auto. Helemaal met een Rocket Bunny kit is die auto zo mooi om te zien. Standaard ben je alleen 70K kwijt voor een 2e hands model en dan moet er nog heel wat geld in om het te krijgen zoals ik het zou willen.
Een R34 GT-R of Supra met leuke bodykit zijn toch ook wel de 2 auto's die ik helemaal geweldig vind. Alleen wil je het goed doen kost zo enorm veel geld. Voor 10K kan je prima een leuke Supra kopen, maar tegen de tijd dat ie af is ben je alweer 20K verder.
Dan kan je beter op een snelle motor rijden. Een flink stuk goedkoper, maar net zoveel sensatie.
Na in juli een proefrit gemaakt te hebben op een Honda CBR600F uit 2011, en gister nog op een 2008 CBR600RR de bevestiging gehad dat zo een extreme zit als op de RR niks voor mij is.
Dus gister meteen een deal gemaakt bij goedhart om de 690 Duke in te ruilen voor de 600F
Vandaag de 600F even mee naar huis genomen om zeker te zijn dat ik hem de berging in krijg, en met een paar cm speling krijg ik hem net de bocht om
Die krijgt eerst nog een beurtje en dan hopelijk zaterdag al omwisselen! Ik ben blij
Dus gister meteen een deal gemaakt bij goedhart om de 690 Duke in te ruilen voor de 600F
Vandaag de 600F even mee naar huis genomen om zeker te zijn dat ik hem de berging in krijg, en met een paar cm speling krijg ik hem net de bocht om
Die krijgt eerst nog een beurtje en dan hopelijk zaterdag al omwisselen! Ik ben blij
Zullen we het weer over motoren hebben?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:37:
[...]
Een nette R34 Nur II kost waarschijnlijk meer 2de hands dan de R35 (maar de R34 Nur is dan ook het toppunt van japanse racewagen perfectie van dat milenium)
Ik was dit weekend in Hamburg. Op de reeperbahn waren de stoere boys goed aanwezig. Lekker banden roken voor het stoplicht en als een idioot optrekken tussen stoplichten waar 100m tussen zat. Voor het politiebureau. Maakt allemaal niets uit daar.
Zit in een dilemma....wil graag een andere motor. Mijn Div 600 uit '92 rijdt prima maar weinig wauw factor.
Heb 4 motoren op de "korrel" ;
1 ) Kawasaki ER-6N van 3-2006 met 10.000km erop kost € 3750,-- met ABS bij een motorzaak !
2 ) Yamaha FZ6N Fazer van 6-2007 met 6000km erop kost € 3250,--
3 ) Honda CB600F Hornet van 2008 met 17.000km erop kost € 3950,--
4 ) Kawasaki Z1000 van 11-2006 met 24.000km erop mag weg voor € 4100,--
Alle 4 injectie alleen de eerste met ABS en bij een motorzaak.
Wat is de beste koop ? Heb alle 4 deze motoren al eens bereden. Rijden alle 4 prima.
Is zowel voor woon- & werkverkeer ( 50km enkele rit ) als voor de fun. En evt. een weekendje weg met rugzak en/of tanktas.
1 ) Kawasaki ER-6N van 3-2006 met 10.000km erop kost € 3750,-- met ABS bij een motorzaak !
Wat is de beste koop ? Heb alle 4 deze motoren al eens bereden. Rijden alle 4 prima.
Is zowel voor woon- & werkverkeer ( 50km enkele rit ) als voor de fun. En evt. een weekendje weg met rugzak en/of tanktas.
Ik zou de eerste uit het lijstje aanschaffen, dan rijd je écht iets unieksWiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
Zit in een dilemma....wil graag een andere motor. Mijn Div 600 uit '92 rijdt prima maar weinig wauw factor.
1 ) Yamaha ER-6N van 3-2006 met 10.000km erop kost € 3750,-- met ABS bij een motorzaak !
Als je voor de wauw factor gaat denk ik niet direct aan een ER-6N. Was voor mij m'n lesmotor maar vond er eigenlijk niet veel aan. De rest van je lijstje ken ik niet zo maar dan zou ik eerder voor de Z1000 gaan
Verwijderd
Wat ik lees is "naakt" en "tot 4000"WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
In mijn ogen is de eenvoudige keuze dan een Street triple maar die ontbreekt van je lijstje. (en is zeker wel te krijgen voor 4000)
Ik weet alleen niet of dat opzet is ja of nee.
Zo ja, ik zou voor de Z1000 gaan want meest interesante blok (lees pk + koppel)
-edit-
en dan even bewijs dat je wel een leuke street triple kan vinden voor dat geld
http://motoroccasion.nl/m...reet-triple-m1220253.html
p.s. vergeleken met een 600 diversion, heeft alles een wauw factor. (Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat alleen de ouwe deauville een saaiere motor is
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 17:25 ]
Duidelijk maar wat is nu vwb bouwjaar / motor / km's de beste koop ?
Is op afstand NIETS zinnigs over te zeggen. Als die Yamaha van 2007 (bijna 10 jaar oud!!) nog z'n eerste olie ná de 1000KM beurt heeft dan zou ik er in eerste instantie m'n bedenkingen bij gaan krijgen. Sowieso: In 10 jaar tijd maar 6000Km's op de klok zetten.... Da's amper 600Km/jaarWiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:00:
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor die Kawa ER-6N uit je lijstje. Die Honda en de Kawa Z1000 hebben meer normale kilometerstanden, maar ook daar zijn er (IMHO) te weinig Km''s gemaakt om zo'n fiets goed gebruikt te kunnen hebben. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het aantal voormalige eigenaren pér fiets.
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 25-09-2016 18:20 ]
Tja, daar kan je natuurlijk tenminste 4 verschillende antwoorden op verwachten. Maar als ik de reacties lees kiezen er al 2 voor de Z1000. En anders moet je misschien even wachten op iets meer reacties.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:00:
Als je een wow-factor zoekt moet je wellicht je lijstje nog wat uitbreiden met motoren die dat ook kunnen bieden. Maar goed, dat was ook al gezegd.
#team_UTC+1
Point taken. Ik weet van die motoren niet precies de nieuwprijzen en marktprijzen nu.
Bij dat soort 600CC fietsen moet je qua nieuwwaarde ergens rond de €7000,- tellen. Die Z1000 zat destijds rond de 10K. De prijzen welke je er bij vermeldt hebt zijn redelijk markt-conform maar: Blind kopen zou ik bij géén van die 4 fietsen aan durven.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:17:
Point taken. Ik weet van die motoren niet precies de nieuwprijzen en marktprijzen nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-09-2016 18:41 ]
Verwijderd
ik voel een beetje een "is dit een goede bang voor mijn buck" vraag. (excuus als ik dat verkeerd begrijp)WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:17:
Dit is echter niet de vraag die je moet stellen.
Ga eerst kijken, welke machine je echt wilt. dus proefritten maken / orienteren.
Als je dan eenmaal weet "dit model word het" dan ga je op zoek naar de motor die je het meeste bied voor de meest aantrekkelijke prijs zonder consessies te hoeven doen.
Al die 600´s hebben geen wauw-factor, want zijn in principe lesmotoren. Die Z1000 schijnt een behoorlijk karakter te hebben. Daarentegen hebben de 600's wel een hoge lol-factor.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
Heb je al naar onderhoudsinterval gekeken, dus niet alleen naar totaal km, maar ook of net het interval/onderhoud is geweest of nog moet komen?
Ongevraagd advies
ik zou voor sporttour gaan voor woon/werk a 50km enkele reis en dagjes weg. Ik neem aan dat er ook snelweg bij zit en op een naked zou ik het snel zat worden. Continu de wind die op je lichaam en hoofd beukt.
Voor dit soort woon werk afstanden (niet super veel maar toch een klein uurtje enkele reis) zou ik zeker voor iets met een kuipje/schermpje gaan.
Ik zou niet voor een "wauw factor" fiets gaan, maar goed daar ben ik misschien te praktisch voor en is dus puur mijn persoonlijke mening.
Wel zou ik kijken naar een ABS fiets, geen vereiste maar is het mogelijk in je budget dan is dat een pre.
Kijk ook naar eventuele onderhouds kosten, 50 km enkele reis zijn er al snel een 20 duizend per jaar zonder nog maar een meter prive.
Ik zou niet voor een "wauw factor" fiets gaan, maar goed daar ben ik misschien te praktisch voor en is dus puur mijn persoonlijke mening.
Wel zou ik kijken naar een ABS fiets, geen vereiste maar is het mogelijk in je budget dan is dat een pre.
Kijk ook naar eventuele onderhouds kosten, 50 km enkele reis zijn er al snel een 20 duizend per jaar zonder nog maar een meter prive.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb je die FZ6 welke je eergisteren poste nog gekocht en zo ja: Hoe bevalt 't fietsje?Bommes schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:03:
Voor dit soort woon werk afstanden (niet super veel maar toch een klein uurtje enkele reis) zou ik zeker voor iets met een kuipje/schermpje gaan.
Lijken me alle 4 geen ideale fietsen voor ww verkeer, maar van deze 4 lijkt de Z1000 me verreweg de meest spannende fiets. Maar zoals Aardschok al zei, als je een Naked wil in dit budget moet je zeker ook eens de Street Triple kijken.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
Een Bandit 650 ( met ABS ) ? Hornet ( met ABS ) ? CBF600SA ( met ABS ) ? Zoiets...Bommes schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:03:
Het wordt niet mijn primaire vervoersmiddel. Heb ook een auto. Is puur voor erbij met droog weer.
Dus alle maanden waar geen R in zit. En daarbuiten waar het nog droog ( boven nul ) kan.
Jep staat nu hier in mijn tuin, super leuk ding.wimmel_1 schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:09:
[...]
Heb je die FZ6 welke je eergisteren poste nog gekocht en zo ja: Hoe bevalt 't fietsje?
Rijd goed, nog geen eigen foto's van kunnen maken dus die volgen nog.
Morgen de vuurdoop, woon/werk.
Alleen nog even afwegen of ik hem nu nog voor het huis ga parkeren of morgen vroeg door het gangetje ga rijden om kwart voor 7 met de toch wel wat luidere laser uitlaat..
Loop alleen al wel tegen het eerste min punt voor deze motor aan en plus punt van de Vespa..
Waar laat ik nou mijn zooi die mee moet naar het werk..
Bij de Vespa gewoon in de buddy en gaan. Bij de Fazer past best veel onder het zadel (nu dik ART4 ketting slot van een meter + regenbroek en dan nog wat ruimte voor een setje handschoenen.
Maar mijn schoenen, werkbroek, brood doos en zo verder..
* Bommes opend marktplaats en zoekt naar bagage rek + koffers
Edit antwoord op willow zijn post er bij
Tja, is het voor er bij dan zou ik meer in de pret hoek gaan zoeken, leuke 2 pitter, Yamaha mt-01.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:21:
[...]
Een Bandit 650 ( met ABS ) ? Hornet ( met ABS ) ? CBF600SA ( met ABS ) ? Zoiets...
Het wordt niet mijn primaire vervoersmiddel. Heb ook een auto. Is puur voor erbij met droog weer.
Dus alle maanden waar geen R in zit. En daarbuiten waar het nog droog ( boven nul ) kan.
Of juist een vette sport tour fiets als een yamaha fjr, of beetje oude mannen motor een bmw k1200 gt.
Welk type motor blijft toch denk ik erg persoonlijk.
Ik word echt blij als ik mijn Vespa zie en ik er weer een flinke dag op gereden, maar ik denk dat het merendeel van de rijders het echt een stomme scooter vinden.
Ga je er meerdere dagen per week op rijden en per keer een uur enkele reis zou ik echter toch wel iets met wat bescherming en een fijne zithouding zoeken. Dan zou dus voor mij de criteria meer rtchting het praktische schuiven dan het emotionele.
[ Voor 35% gewijzigd door Bommes op 25-09-2016 21:29 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Als het vrijwel alleen hiervoor is: Kawasaki Z1000. Overigens snap ik niet dat mensen een Naked niet geschikt achten voor de snelweg of ww. Ik en vele anderen gebruiken al jaren Naked bikes voor die doeleinden.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:21:
[...]
Heb ook een auto. Is puur voor erbij met droog weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 22:13 ]
Mijn vriendin heeft precies zon er6n. Ook uit dat bouwjaar. Leuk ding maar de wow factor is ver te zoeken als je het mij vraagt! Ondanks dat wel een leuke fiets.
Komende donderdag is het eindelijk zover en mag ik het velbegeerde A rijbewijs afhalen bij de gemeente. Dat betekent dat na het lessen op de Suzuki Gladius de zoektocht naar een geschikte motor ook is begonnen en die blijkt nog best lastig. Dit komt mede door mijn lengte (plm 1.92 a 1.94) als ook doordat ik niet alles even mooi vind en ik een vriendelijke motor zoek die toch allround inzetbaar is. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen op een leuke motor voor ik echt iets duurders wil kopen. Een MT-07 Tracer is op dit moment bijvoorbeeld gewoon te duur. De Gladius beviel prima maar ik merk dat ik daar toch iets comfort mis op de snelweg.
Gezien mijn lengte is de zit belangrijk. Ik zoek een vriendelijke machine (in de range 600 - 700 CC schat ik in) die een eventuele beginnersfout niet direct keihard afstraft. Je moet ergens beginnen toch! Looks tellen natuurlijk ook mee, een suf uiterlijk is niet aan mij besteed.
De motor moet geschikt zijn voor een dom blokje om, stad gebruik, een toertochtje hier en daar en woon werkverkeer over plm 60 KM af en toe.
Wat is mij aangeraden;
- Suzuki SV650
- Honda Deauville (vind ik persoonlijk echt niet mooi)
- Honda Transalp (weinig aanbod tegen redelijke prijzen)
- Suzuki Bandit (niet helemaal wat ik zoek)
- Yamaha Fazer (zowel foxeye als FZ6 / FZ6 Fazer S2 ) (is dit echt geschikt als beginnersmotor (98PK in de foxeye en S2))?
ABS bij voorkeur.
Wat is verder nog aan te raden?
Gezien mijn lengte is de zit belangrijk. Ik zoek een vriendelijke machine (in de range 600 - 700 CC schat ik in) die een eventuele beginnersfout niet direct keihard afstraft. Je moet ergens beginnen toch! Looks tellen natuurlijk ook mee, een suf uiterlijk is niet aan mij besteed.
De motor moet geschikt zijn voor een dom blokje om, stad gebruik, een toertochtje hier en daar en woon werkverkeer over plm 60 KM af en toe.
Wat is mij aangeraden;
- Suzuki SV650
- Yamaha Fazer (zowel foxeye als FZ6 / FZ6 Fazer S2 ) (is dit echt geschikt als beginnersmotor (98PK in de foxeye en S2))?
ABS bij voorkeur.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
EensBommes schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:03:
Persoonlijk denk ik ook dat wauw en woon/werk niet samen gaan. Juist voor woon/werk is een niet wauw fiets wat je zoekt want je wil een motor die lekker makkelijk rijd. Zodra je wel naar wauw gaat word de fiets wat uitdagender en moeilijker om te rijden maar is dan minder geschikt voor woon/werk. Ik denk dat het heel lastig is een fiets te vinden die beide een beide combineert, meestal is het of het ene of het ander.
Mijn RC8 bijvoorbeeld is zeker een wauw fiets, maar als je daar woon/werk mee gaat doen ben je echt gestoord. Ik moet er niet aan denken om iedere dag met dat ding in de file te rijden. Zeker op lage snelheden is het gewoon een hele moeilijke motor om te rijden. Heerlijk voor ritjes voor de lol op een dijk, maar compleet ongeschikt voor woon/werk verkeer. En dan heb ik het nog niet eens over het benzine verbruik.
Sowieso is een 600cc in lijn niet vaak een wauw motor tenzij je naar een sportmotor gaat, maar dat is hier sowieso niet van toepassing. Dan zou ik nog eerder je huidige fiets houden voor woon/werk en er een wauw fiets bijkopen voor ritjes voor de lol en af en toe eens woon/werk.
Ik heb een SV1000S gehad. Ik ben dan wel iets langer met 1.98, maar de afstand van zadel tot stepjes is zodanig klein dat ik altijd last van mij benen had. Daar zal je met jouw lengte ook last van krijgen denk ik. Nou is het wel zo dat de stepjes bij de SV650S en SV1000S lager zitten dan bij de SV650N en SV1000N. Als je voor het N model gaat scheelt dat best een hoop en kan het wel goed te doen zijn.
Sowieso is de SV650S of N een heerlijke beginnersmotor. Zo'n V-Twin is toch wat boeiender dan een 4 in lijn. Bij de 1000 moet je wel oppassen met wat je doet, maar de 650 is voor beginners prima te rijden en geeft toch een hele hoop lol.
Er zit trouwens qua afmetingen geen enkel verschil in de 650 of 1000, vandaar de reactie.
Ik durf 't bijna niet te zeggen maar: De fiets welke Ethirty ingeruild heeft op z'n nieuwe MT-07 heeft wordt vaak over het hoofd gezien (én dat is qua V-Twin's toch écht wel de betere in dat segment).
Vandaag met DragonSlayer666 en PilatuS naar de MotoPort Days in Zelhem geweest.
Eerst een leuk ritje door de achterlanden waarbij we weer massa's motorijders en zeer leuke bochten zijn tegengekomen om daarna onze motoren tussen de tientallen andere stalen rossen te parkeren.
Kwamen ook deze (HP4) tegen (met op de achtergrond de 1199)

Verder gesproken met een gast die een Panigale 1199 had met nog geen 3K aan kilometers, maar toch voor een andere motor wou gaan na een jaar gereden te hebben op die droommotor. Zei dat het toch wel lastig was om er van af te komen. Op Marktplaats tot nu toe alleen maar gelukzoekers. Lastig...
Na een beetje de winkel/stands/etc. te hebben verkend de motoren in de wachtrij gezet voor de dyno.
Alle 3 blij met het resultaat al werd wel duidelijk dan mijn Duke wel heel erg arm loopt. De lijn, in de air/fuel ratio tabel, die normaal rond de 14.5-15 moet zitten kwam bij mij op sommige punten boven de tabel uit (16+).... Mijn KTM heeft dus ook een beetje last van de arme (milieu) mapping van KTM (net zoals PilatuS eerst had) en het andere uitlaatsysteem.
Zoals in de comments '125 rijders kennen dit moment'
Eerst een leuk ritje door de achterlanden waarbij we weer massa's motorijders en zeer leuke bochten zijn tegengekomen om daarna onze motoren tussen de tientallen andere stalen rossen te parkeren.
Kwamen ook deze (HP4) tegen (met op de achtergrond de 1199)

Verder gesproken met een gast die een Panigale 1199 had met nog geen 3K aan kilometers, maar toch voor een andere motor wou gaan na een jaar gereden te hebben op die droommotor. Zei dat het toch wel lastig was om er van af te komen. Op Marktplaats tot nu toe alleen maar gelukzoekers. Lastig...
Na een beetje de winkel/stands/etc. te hebben verkend de motoren in de wachtrij gezet voor de dyno.
Alle 3 blij met het resultaat al werd wel duidelijk dan mijn Duke wel heel erg arm loopt. De lijn, in de air/fuel ratio tabel, die normaal rond de 14.5-15 moet zitten kwam bij mij op sommige punten boven de tabel uit (16+).... Mijn KTM heeft dus ook een beetje last van de arme (milieu) mapping van KTM (net zoals PilatuS eerst had) en het andere uitlaatsysteem.
Zoals in de comments '125 rijders kennen dit moment'
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Nou ook leaserijders in een golf blueslowmotion diesel kennen dit moment heel erg goedcaesar1000 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:01:
Zoals in de comments '125 rijders kennen dit moment'![]()
[video]
Al heb ik het niet zo op uitdagen op de openbare weg, ik rij voor mijzelf en als er iemand langs me wil, of ik nu in de auto zit of op de motor, dan ga je lekker. Zoals een collega altijd tegen mij zei toen ik net mijn motor rijbewijs haalde: laat ze je lekker inhalen, bij het eerstvolgende stoplicht ga je er zo weer voorbij

Welke fiets is dat? De posts vliegen hier behoorlijk om de orenwimmel_1 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:43:
Ik durf 't bijna niet te zeggen maar: De fiets welke Ethirty ingeruild heeft op z'n nieuwe MT-07 heeft wordt vaak over het hoofd gezien (én dat is qua V-Twin's toch écht wel de betere in dat segment).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Fazers zijn rustig te berijden, Mijn eerste (en huidige) motor is een Yamaha FZ1 (N, ABS), Ondanks de alsnog strakke kniehoek zit hij stukken beter dan de fz6 en fz8. Ik heb de motor ook uitgezocht op plezier en lengte.Bor schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:23:
Komende donderdag is het eindelijk zover en mag ik het velbegeerde A rijbewijs afhalen bij de gemeente. Dat betekent dat na het lessen op de Suzuki Gladius de zoektocht naar een geschikte motor ook is begonnen en die blijkt nog best lastig. Dit komt mede door mijn lengte (plm 1.92 a 1.94) als ook doordat ik niet alles even mooi vind en ik een vriendelijke motor zoek die toch allround inzetbaar is. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen op een leuke motor voor ik echt iets duurders wil kopen. Een MT-07 Tracer is op dit moment bijvoorbeeld gewoon te duur. De Gladius beviel prima maar ik merk dat ik daar toch iets comfort mis op de snelweg.
Wat is mij aangeraden;
- Suzuki SV650
- Yamaha Fazer (zowel foxeye als FZ6 / FZ6 Fazer S2 ) (is dit echt geschikt als beginnersmotor (98PK n de foxeye en S2))?
Zolang je maar controle over je rechterpols en verkeersgedrag hebt is er niets aan de hand. Het hogere gewicht ga je wel merken in vergelijking met een lesmotor. Maar met je lengte zul je hier mogelijk geen problemen mee hebben.
Na een paar maand op mijn FZ1 te hebben gereden, tijdens een beurt van de garage een suzuki SV650 meegekregen, deze voelde aan als een fiets, zo licht dat je hem alle kanten op gooit, niet vooruit te branden en die smalle tank die er voor zorgt dat als je de benen wilt klemmen om de tank, je bijna je ballen plet.
Allroad modellen zitten erg fijn en rijden ook wel harstikke leuk, maar voor mij is het dit nog niet geworden om de looks.
Mijn eerste motor moest ook het eerste voertuig zijn waar ik met trots naar kijk in plaats van praktisch of ergonomisch.
Oef die bmw
Het is dat ik geen racer wil, anders zou ik wel daarvoor willen (door)sparen.. van het weekend ook weer even kunnen rijden op een GSXR600 van een vriend, merk ik onderweg dat er een vreemd geluid te horen is. Even langs een garage gereden, die schat in dat de pakking van de uitlaat lek/kapot is
. Weet iemand hoe dat zo ineens kan gebeuren? Heb geen gekke dingen gedaan behalve op 60/80 weggetjes wat bochten opgezocht en aan mijn techniek 'gewerkt'. Morgen even langs de garage brengen en kijken wat de schade gaat kosten
Het is dat ik geen racer wil, anders zou ik wel daarvoor willen (door)sparen.. van het weekend ook weer even kunnen rijden op een GSXR600 van een vriend, merk ik onderweg dat er een vreemd geluid te horen is. Even langs een garage gereden, die schat in dat de pakking van de uitlaat lek/kapot is
Bedoelde ook niet qua optrekken maar meer op de weg met goed tempo zit er nog weleens een auto te douwen die graag veel harder wil. Dan mag die van mij lekker gaan418O2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:12:
Ik moet serieus mijn best doen om trager op te trekken dan auto's

O dat zeker ja. Ik had een keer een gozer op een goldwing voor me bij het stoplichten. Die trok echt als een mongool weg en ging 100+ in bbk.bolleh schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:19:
[...]
Bedoelde ook niet qua optrekken maar meer op de weg met goed tempo zit er nog weleens een auto te douwen die graag veel harder wil. Dan mag die van mij lekker gaan
Prima die bewijsdrang, maar ik heb zelf niet zoveel te bewijzen. En al helemaal niet in de bebouwde kom.
Lol, collega 1 leent leren overal voor een circuitdagje van collega 2.
Collega 2 vond van 't weekend de papieren van collega 1 nog in het pak. Inc overschrijvingsbewijs
hekjeGratisMotor
Collega 2 vond van 't weekend de papieren van collega 1 nog in het pak. Inc overschrijvingsbewijs
hekjeGratisMotor
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zo, gisterochtend deze in de RSV geprakt:

Dat rijdt een stuk beter dan de compleet versleten Sachs zonder olie die er eerst in zat
Was wel even een gedoe om het achterwiel los van de grond te krijgen, uiteindelijk 2 duimdikke lange imbus-sleutels in de holle achterbrug-as gezet, de motor opgekrikt terwijl iemand anders hem stabiel houdt om hem vervolgens voorzichtig met die uitstekende imbussleutels op 2 assteunen laten zakken.
Toch maar eens mijn verzameling paddockstands uitbreiden met een central stand voor dit soort gedoe...

Dat rijdt een stuk beter dan de compleet versleten Sachs zonder olie die er eerst in zat
Toch maar eens mijn verzameling paddockstands uitbreiden met een central stand voor dit soort gedoe...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Oh dat is mooi om te weten. Ik woon zelf in Laak en dan is het wel handig een adres in de buurt te hebben voor onderdelen of als er iets gefixt moet worden_Apache_ schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:23:
[...]
De winkel / showroom is vrij klein inderdaad. Maar ze moeten het vooral hebben van de werkplaats en hun vakkennis. Ze weten echt goed waar ze het over hebben, zijn eerlijk en hebben een scherp tarief.
Ben al jaren een tevreden klant.
Vind het wel grappig om te zien dat klanten nog wel een vragen naar Bolman sr of junior, maar mevrouw Bolman weet ook van de hoed tot de rand. Zij heeft vaak wat overtuigingskracht nodig om klanten te overtuigen van een oplossing..
Kwam een klant binnen met een vraag over een Royal Enfield, 'nee, je hebt echt dit dopje nodig, deze die je als voorbeeld hebt meegenomen is niet juist, en werkt daarom ook niet goed.'
Ik zit in dezelfde situatie, Mijn oog valt nu met name op de yamaha tdm 850 / 900.Bor schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:23:
Wat is mij aangeraden;
- Suzuki SV650
- Yamaha Fazer (zowel foxeye als FZ6 / FZ6 Fazer S2 ) (is dit echt geschikt als beginnersmotor (98PK n de foxeye en S2))?
Werk jij?Bommes schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:22:
[...]
Morgen de vuurdoop, woon/werk.
Alleen nog even afwegen of ik hem nu nog voor het huis ga parkeren of morgen vroeg door het gangetje ga rijden om kwart voor 7 met de toch wel wat luidere laser uitlaat..![]()
Loop alleen al wel tegen het eerste min punt voor deze motor aan en plus punt van de Vespa..
Waar laat ik nou mijn zooi die mee moet naar het werk..![]()
Bij de Vespa gewoon in de buddy en gaan. Bij de Fazer past best veel onder het zadel (nu dik ART4 ketting slot van een meter + regenbroek en dan nog wat ruimte voor een setje handschoenen.
Maar mijn schoenen, werkbroek, brood doos en zo verder..
Kan jij niet beter meteen een motorlift kopen?Chakotay schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:37:
Zo, gisterochtend deze in de RSV geprakt:
[afbeelding]
Dat rijdt een stuk beter dan de compleet versleten Sachs zonder olie die er eerst in zatWas wel even een gedoe om het achterwiel los van de grond te krijgen, uiteindelijk 2 duimdikke lange imbus-sleutels in de holle achterbrug-as gezet, de motor opgekrikt terwijl iemand anders hem stabiel houdt om hem vervolgens voorzichtig met die uitstekende imbussleutels op 2 assteunen laten zakken.
[afbeelding]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Had ik ook al aan gedacht, maar ik heb waar ik nu woon alleen een schuur in plaats van een volwaardige garage, de constructie daarvan is niet stevig genoeg om een motor aan het dak te hangenHooglander1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:19:
[...]
Kan jij niet beter meteen een motorlift kopen?
Je hebt van die dingen die je op de grond zet, dat zou goed moeten werken.Chakotay schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:21:
[...]
Had ik ook al aan gedacht, maar ik heb waar ik nu woon alleen een schuur in plaats van een volwaardige garage, de constructie daarvan is niet stevig genoeg om een motor aan het dak te hangen
Hm, bedoel je dan iets anders dan wat ik hierboven linkte?Hooglander1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:23:
[...]
Je hebt van die dingen die je op de grond zet, dat zou goed moeten werken.
Chakotay schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:25:
[...]
Hm, bedoel je dan iets anders dan wat ik hierboven linkte?

Of in een van de andere varianten die er zijn. Basically een soort bok die je eronder duwt. Of een heftafel variant idd
[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 26-09-2016 10:28 ]
Hmm, dan zou ik liever een heftafel willen hebben.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja helaas moet er ook gewerkt worden anders houd het heel snel op met die vakantie foto's.Vrijdag schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:17:
[...]
Werk jij?Ik dacht dat jij alleen maar jaloersmakende vakantiefoto's post hier
![]()
Ik vond het vanochtend wel wat frisjes, toch maar een extra vest in de ochtend aantrekken. Alleen een shirt en mijn jas zonder voering was echt te koud.
En mijn kevlar jeans voelde ook wat fris, en omkleden op het werk..

Tijd voor een simpele textiel overbroek, waterdicht en met winter voering. Kan ik mijn werkbroek er onder aan houden en op het werk gewoon die overbroek aan de kapstok hangen.
Oh en boven de 120 zit ik echt vol in de wind op deze Fazer. Had ik niet gedacht leek wel een naked zoveel wind/druk. Bij mijn FJ kon ik bij 150 nog bijna mijn vizier opendoen zonder dat er wind naar binnen kwam.
Dus boodschappenlijstje is weer wat groter:
Topkoffer + rekje
Hogere ruit
Motorbroek textiel
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-09-2016 10:35 ]
Alles is relatief... als je een literbike gewend bent dan is een 600 traag.. ben je een ER5 gewend dan is een 600 een raket..Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:27:
[...]
Aangezien, ik die 650 2 cilinder blokjes aardig goed ken. Sorry maar dit is echt onzin.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ahh, op die manier. Ik vraag me wel af hoe je diegene op de foto onder de motor schuift, het oppervlak van dat ding is veel te groot volgens mij. Ik ken geen motoren die zo'n groot vlak stuk aan de onderkant hebbenHooglander1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:26:
[...]
[afbeelding]
Of in een van de andere varianten die er zijn. Basically een soort bok die je eronder duwt. Of een heftafel variant idd
Een heftafel is voor andere klussen zeker nuttig, mijn stiefpa heeft er eentje in de garage. Het haalt echter niet de wielen los van de grond, daar zijn die stands & lifts juist voor nodig.
Verwijderd
context, hij rijd een FZ1.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:27:
[...]
Aangezien, ik die 650 2 cilinder blokjes aardig goed ken. Sorry maar dit is echt onzin.
Denk dat je het eerder moet zien als "ik ben vermogen gewend en 600cc klasses zijn in mijn ogen niet vooruit te branden"
In dat geval kan ik me daar ook wel in vinden.
Voor de klasse is de SV650 een prima machientje in mijn ogen
Is zo'n ding nog een beetje praktisch in je eentje te gebruiken? Ik GGO dus een ZZR-1400, maar ben nu al jaaaaaren gewend aan een middenbok die daar niet opzit.. En zoek iets wat ik ook kan gebruiken als m'n huisgenote er niet is.Chakotay schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:37:
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar in het filmpje doet hij het ook in z'n eentje zo te zien.Osiris schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:28:
[...]
Is zo'n ding nog een beetje praktisch in je eentje te gebruiken? Ik GGO dus een ZZR-1400, maar ben nu al jaaaaaren gewend aan een middenbok die daar niet opzit.. En zoek iets wat ik ook kan gebruiken als m'n huisgenote er niet is.
Morgen en Dinsdag weer een morgentripje naar Snowdonia.. hopelijk werk het weer een beetje mee..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lolgast schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:41:
Die had volgens mij een Yamaha TRX

De originele "crossplane". Parallel-twin met 270° krukas, 850cc, 5 kleppen per cilinder.
It produces some 84 Nm of torque and around 80 bhp.
<knip>
The TRX produces less power than sports 600s of the same era, but it's much gruntier and more satisfying to use thanks to that twin cylinder character
#team_UTC+1
Nou, hard doorwerken dan maar zodat je nog meet vakantiefoto's kan postenBommes schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:31:
[...]
Ja helaas moet er ook gewerkt worden anders houd het heel snel op met die vakantie foto's.
Ik vond het vanochtend wel wat frisjes, toch maar een extra vest in de ochtend aantrekken. Alleen een shirt en mijn jas zonder voering was echt te koud.
En mijn kevlar jeans voelde ook wat fris, en omkleden op het werk..![]()
Tijd voor een simpele textiel overbroek, waterdicht en met winter voering. Kan ik mijn werkbroek er onder aan houden en op het werk gewoon die overbroek aan de kapstok hangen.
Oh en boven de 120 zit ik echt vol in de wind op deze Fazer. Had ik niet gedacht leek wel een naked zoveel wind/druk. Bij mijn FJ kon ik bij 150 nog bijna mijn vizier opendoen zonder dat er wind naar binnen kwam.
Dus boodschappenlijstje is weer wat groter:
Topkoffer + rekje
Hogere ruit
Motorbroek textiel

Het is inderdaad weer wat minder warm. Is het niet handiger om een dun fleecevest te dragen? Dat houdt de wind redelijk tegen en houdt je ook warm.
Ik heb zelf textiel kleding, de wintervoering van mijn broek heb ik er eigenlijk nooit in gehad. De broek zelf is goed wind en waterdicht.
Als je nog even wacht begint straks de zomeruitverkoop, dan kan je vast een goede broek scoren voor weinig. Wellicht nog goretex ook
Ziet er wel te doen uit idd, alsof er over nagedacht isChakotay schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:30:
[...]
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar in het filmpje doet hij het ook in z'n eentje zo te zien.
Ga je em ook uit de UK importeren?
Ik heb een FZ6N S2 gehad. Ik zou zeker de S2 nemen moest je voor deze gaan. Die jij daar post is nog een S1 en veel te duur in prijs! De meeste S1 halen geen 3K meer, en de meeste S2 zitten rond de 3,2k. Meer zou ik in ieder geval er niet aan geven.WiLLoW_TieN schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
Wat ik wel nog wil meegeven: 600cc tov 1000cc: ik vond de vermogensafgifte van de FZ6N giftiger dan die van de S1000R. De 600 moest hoog in toeren, lees boven 8000 en om echt pit te hebben boven de 10K rpm, en dat was zo een afterburner gevoel.
De S1000R is daar meer lineair in, alhoewel het bijna 2x zo snel gaat
UIt het lijstje zou ik denk ik voor de Z1000 gaan... maar ik zou toch eventueel nog iets van de prijs pitsen.
Never ever financial advice...
Ja dun vestje is wel een goede oplossing, kan het op te terug weg mooi in de rugzak mee.Vrijdag schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:48:
[...]
Nou, hard doorwerken dan maar zodat je nog meet vakantiefoto's kan posten![]()
Het is inderdaad weer wat minder warm. Is het niet handiger om een dun fleecevest te dragen? Dat houdt de wind redelijk tegen en houdt je ook warm.
Ik heb zelf textiel kleding, de wintervoering van mijn broek heb ik er eigenlijk nooit in gehad. De broek zelf is goed wind en waterdicht.
Als je nog even wacht begint straks de zomeruitverkoop, dan kan je vast een goede broek scoren voor weinig. Wellicht nog goretex ook
Had ik vanochtend alleen niet op tijd bedacht en fleece vest lag/ligt nog in camper.
Zit even te twijfelen of ik een gewoon standaard bagage rekje ga aanschaffen, in de buurt ligt er ergens nog eentje bij een motor zaak (zag ik op mp) voor 25 euro.
Daarop kan ik elke willekeurige koffer klussen, hoeft die stomme rugzak niet om.
Mag 7,5 kg op geladen worden, iets zwaarder rek zag ik ook al op mp maar ligt ergens in noord oost friesland en moet 55 euro kosten.
Iets anders:
Iemand ervaring met zo een los opzet ruitje:
https://www.mdi-online.nl...puig-boren-277x100mm.html
is dat enkel om wat turbulentie van je helm weg te "buigen" of kun je hiermee "serieus uit de wind zitten" verwachten??
Op maat passend hogere kuipruit voor mijn fzs600 kost iets van 85 euro, opzich een nette prijs maar als het met zo een op boor flip/ruitje opgelost kan worden voor wat euro's minder is het alleen maar fijner.
Verwijderd
ik dacht dus altijd dat die op 360º liep.Ethirty schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:44:
[...]
De originele "crossplane". Parallel-twin met 270° krukas, 850cc, 5 kleppen per cilinder.
[...]
Dus lekker 850cc thumper gevoel... weer iets geleerd
(270º loopt ook wel een stuk rustiger dan 360 of en minder trillingen dan 180º)
@Bommes, het enige dat je er mee bereikt is dat de turbulentie je later alsnog te pakken krijgt.
meer een uitstel van executie dus.
Maar vroeger kon je wel "proefrijden" bij MDI.
weet niet of dat nog zo is, maar voor jouw niet gek ver rijden en wellicht het testen waard?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 12:49 ]
Die mdi kreeg ik ook al als tip van een collega, werk in Velp dus dat is echt om de hoek hier.
Ik zal ze even bellen want ruitje voor fzs zijn niet op voorraad, weer niet of dat proefrijden ook mogelijk is bij bestelde onderdelen.
Ik zal ze even bellen want ruitje voor fzs zijn niet op voorraad, weer niet of dat proefrijden ook mogelijk is bij bestelde onderdelen.
Klinkt als een Duc, maar dan betrouwbaar.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:40:
[...]
Dus lekker 850cc thumper gevoel... weer iets geleerd
(270º loopt ook wel een stuk rustiger dan 360 of en minder trillingen dan 180º)
#team_UTC+1
Pas op he, ik kan de mijne dit weekend ophalenEthirty schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:32:
[...]
Klinkt als een Duc, maar dan betrouwbaar.
Gisteren de motor op de dyno gezet bij een opendag van Motoport.

Toch wel mooi om te zien hoe enorm veel het mappen geholpen heeft. Het A/F ratio zat eerst boven de 16 en dat is nu toch heel veel beter. Ook wel grappig dat iemand met een standaard RC8R 154PK op het achterwiel heeft en deze RC8 nu 150PK op het achterwiel heeft. Dan mag het wel geen R model zijn, maar qua vermogen scheelt het vrijwel niets.
Ook nog even een video van gemaakt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U7jSoZeUPag&feature=youtu.be]

Toch wel mooi om te zien hoe enorm veel het mappen geholpen heeft. Het A/F ratio zat eerst boven de 16 en dat is nu toch heel veel beter. Ook wel grappig dat iemand met een standaard RC8R 154PK op het achterwiel heeft en deze RC8 nu 150PK op het achterwiel heeft. Dan mag het wel geen R model zijn, maar qua vermogen scheelt het vrijwel niets.
Ook nog even een video van gemaakt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U7jSoZeUPag&feature=youtu.be]
Verwijderd
Heel netjes, je verliest altijd vermogen in de overbrenging naar het wiel.
150Pk op het asfalt weg zetten is heel netjes!
Jup. Heb ik op de Varadero zitten.Bommes schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:37:
Iets anders:
Iemand ervaring met zo een los opzet ruitje:
https://www.mdi-online.nl...puig-boren-277x100mm.html
is dat enkel om wat turbulentie van je helm weg te "buigen" of kun je hiermee "serieus uit de wind zitten" verwachten??
Op maat passend hogere kuipruit voor mijn fzs600 kost iets van 85 euro, opzich een nette prijs maar als het met zo een op boor flip/ruitje opgelost kan worden voor wat euro's minder is het alleen maar fijner.
Het vergt wat testen om hem op de goede stand te zetten, maar het scheelt enorm veel wind als hij hoog genoeg komt. Verwacht er geen wonderen van. Ik heb er eentje van MRA, de X-Creen Touring spoiler.
Maar als je echt uit de wind wil zitten moet je geen naked kopen.
Ik zou er gewoon even aan gaan wennen als ik jou was, is uiteindelijk de makkelijkste oplossing. En het went echt wel.
Op de krukas is het inderdaad nog wel even wat meer. Vind het sowieso leuk om heel dicht bij de RC8R te komen terwijl dat blok flink aangepast is en ook meer inhoud heeft (1145cc tegenover 1190cc) Verder onder andere 2 bougies per cilinder in plaats van 1, een ander vliegwiel en nog veel meer.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:56:
Heel netjes, je verliest altijd vermogen in de overbrenging naar het wiel.
Verwijderd
Zou de mijne wel eens op een Dyno willen hebben en zien wat er dan uitkomtPilatuS schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:06:
[...]
Op de krukas is het inderdaad nog wel even wat meer. Vind het sowieso leuk om heel dicht bij de RC8R te komen terwijl dat blok flink aangepast is en ook meer inhoud heeft (1145cc tegenover 1190cc) Verder onder andere 2 bougies per cilinder in plaats van 1, een ander vliegwiel en nog veel meer.
Welke motor had jij ook al weer ?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:08:
[...]
Zou de mijne wel eens op een Dyno willen hebben en zien wat er dan uitkomt
Verwijderd
[opschepmodus] Aprilia Tuono V4 1100 factory (nieuw van dit jaar) [/opschepmodus]
Zou iets van 160Pks moeten weg zetten naar het asfalt, op het blok zitten er als het goed is 175
Zou iets van 160Pks moeten weg zetten naar het asfalt, op het blok zitten er als het goed is 175
Ik ga het ook maar even laten voor wat het is voorlopig. Net 1 keer naar mijn werk gereden met dit ding.Hooglander1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:56:
[...]
Jup. Heb ik op de Varadero zitten.
Het vergt wat testen om hem op de goede stand te zetten, maar het scheelt enorm veel wind als hij hoog genoeg komt. Verwacht er geen wonderen van. Ik heb er eentje van MRA, de X-Creen Touring spoiler.
Maar als je echt uit de wind wil zitten moet je geen naked kopen.Grote kans dat je met zo'n spoiler of een hogere ruit de wind alleen maar verder naar je hoofd geleid en dan heb je er alleen maar nadelen van. Dan kan je beter slikken en leren wennen aan de wind. Voor wat het waard is, vanochtend was er een enorm onrustige wind, dus je kreeg best harde klappen voor hoe hard het eigenlijk waaide. Andere dagen kan het veel relaxter rijden zijn.
Ik zou er gewoon even aan gaan wennen als ik jou was, is uiteindelijk de makkelijkste oplossing. En het went echt wel.
Prioriteit is een topkoffer, 1 paar schoenen, andere broek, lunch, en wat kleine zooi past net in mijn rugzak maar die is dan wel echt vol.
Dat is niet handig en een rugzak is ook niet echt veilig bij een ongeluk.
Dus rekje zoeken en dan koffer er bij.
En een tanktas?Bommes schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:24:
[...]
Ik ga het ook maar even laten voor wat het is voorlopig. Net 1 keer naar mijn werk gereden met dit ding.
Prioriteit is een topkoffer, 1 paar schoenen, andere broek, lunch, en wat kleine zooi past net in mijn rugzak maar die is dan wel echt vol.
Dat is niet handig en een rugzak is ook niet echt veilig bij een ongeluk.
Dus rekje zoeken en dan koffer er bij.
Geweldige machine. Gisteren ook nog 1tje gezien. Vind die vinnen op het kontje ook zo mooi gemaakt bij die motor. Hoeveel ie precies zal hebben op het achterwiel heb ik geen idee van, maar meer dan die van mij zal het zeker zijnVerwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:20:
[opschepmodus] Aprilia Tuono V4 1100 factory (nieuw van dit jaar) [/opschepmodus]
Totdat je een verhaal hoort over iemand die een schijfremslot in zijn rugtas had zitten en die tijdens het vallen daardoor elke rugwervel die hij had gebroken had.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:30:
Bommes... grotere rugzak.
En in ongeval heb je airbag op je rug
Doe mij maar een topkoffer
Verwijderd
Het kontje van de RSV4 op de Tuono inderdaad, ziet er zo gaaf uit
helemaal verliefd.
PORNO APPARAAT
At hierboven, tja dat is gewoon ook niet slim, maar schoenen en een shirt gaan niet je rug breken
(Ik ken het verhaal van bovenbeen breuk ivm schijfrem slot in zo´n heuptasje maar dan aan je been. slot gewoen aan een mooi beugeltje van de passagier steun)
PORNO APPARAAT
At hierboven, tja dat is gewoon ook niet slim, maar schoenen en een shirt gaan niet je rug breken
(Ik ken het verhaal van bovenbeen breuk ivm schijfrem slot in zo´n heuptasje maar dan aan je been. slot gewoen aan een mooi beugeltje van de passagier steun)
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 15:41 ]
Beter voorkomen dan genezen natuurlijk, maar sowieso kan een goede rugbeschermer geen kwaad. Ik rij zelf rond met deze: http://www.forcefieldbodyarmour.com/product/pro-l2k-evo/2425Hooglander1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:38:
[...]
Totdat je een verhaal hoort over iemand die een schijfremslot in zijn rugtas had zitten en die tijdens het vallen daardoor elke rugwervel die hij had gebroken had.
Doe mij maar een topkoffer
Als ik de RC8 niet zou hebben was het mogelijk ook die motor geweest. Heb alleen een zwak voor racemotoren, ben wat minder fan van naked. Maar als het een naked zou worden, dan zeker dieVerwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:39:
Het kontje van de RSV4 op de Tuono inderdaad, ziet er zo gaaf uithelemaal verliefd.
PORNO APPARAAT
Verwijderd
het is ook gewoon de RSV4 met een stuur ipv clipons, 77cc opgeboord blok en andere mapping voor meer koppel. veel meer sportiever word het niet op een naked
Alleen de 1290R is vergelijkbaar denk ik.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:12:
het is ook gewoon de RSV4 met een stuur ipv clipons, 77cc opgeboord blok en andere mapping voor meer koppel. veel meer sportiever word het niet op een naked
Dit topic is gesloten.