Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44

DinX

Motormuis

Topicstarter
Nog altijd ja :P

Hoezo ? :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
PilatuS schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:37:
[...]

Bedoel je niet een SV650S of SV650N ? Dat is een andere motor dan een Bandit.
Je hebt gelijk, hersens zijn in vakantie modus O-)

Don't trust an atom, they make up everything.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

volgt hier iemand de Storm eindhoven rit?
YouTube: STORM Eindhoven
Heel leuk om te volgen, ding doet het behoorlijk goed :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

ToolkiT schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:20:
volgt hier iemand de Storm eindhoven rit?
YouTube: STORM Eindhoven
Heel leuk om te volgen, ding doet het behoorlijk goed :)
Jazeker!

Kijk af en toe hun videoupdates. Leuk om te zien wat ze allemaal tegenkomen en hoe hun tocht verloopt.
Vind wel dat de motor zelf geen schoonheidsprijs verdient, maar verder een erg mooi project! :+

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 22-09-2016 16:26 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:54

bakvis

Tweakers.Nerd

Het mooie KTM logo was zo weinig zichtbaar in dit topic :)...

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
kazzzdafke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:56:
[...]

Neen, helemaal niet!

S1000RR:
Vermogen 146 kW (198 pk) bij 13.500 t/min
Koppel 113 Nm bij 10.500 t/min
Compressieverhouding 13.0:1

S1000R:
Vermogen 118 kW (160 hp) at 11,000 rpm
Koppel 112 Nm at 9,250 rpm
Compressieverhouding 12.0 : 1

Dit vertaald zich ook in veel sneller koppelbereik voor de R, maar met dus minder hoge snelheden in elke vitesse.

En dus hier kan je ze naast elkaar zetten:

http://www.gearingcommander.com/

S1000R: in 3e zelf 175km/u
S1000RR: 215/u

Maar bovenstaande wel met korreltje zout nemen, want de top dat ik gedaan heb was 272/u en de site zegt 241/u.
wel interessant. Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/gear2_speed_rr_rpm_zpsbjfudfnv.png
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/gear3_speed_rr_zpszqzzoqtc.png

[ Voor 7% gewijzigd door Rody op 22-09-2016 16:53 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Jongens ik zit toch wel met een dilemma. Op dit moment rijd ik op een Kawasaki er6n zonder (werkende) abs. Het is me een paar kaar voorgekomen dat de bocht te krap werd. Dus ik stuurde niet genoeg in. 1x ben ik helaas rustig in de berm naast me gekomen (Ik kon gelukkig afremmen tot 10km/u) en zonet was het alweer gebeurd. Als dat gebeurd is het toch echt wel schrikken!

Enige tips om dit te voorkomen? Meer insturen probeer ik wel maar lukt op de een of andere manier niet. En het gebeurd echt alleen bij deze motor.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heeft abs daar dan mee te maken. Goed de bocht door kijken is mijn advies.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:18

byn124

Thunderace

Misschien iets minder snelheid ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hamza schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:30:

Enige tips om dit te voorkomen? Meer insturen probeer ik wel maar lukt op de een of andere manier niet. En het gebeurd echt alleen bij deze motor.
Banden goed ? Bandenspanning goed ? Vering goed ?

Als het niet aan de motor ligt dan doe je het zelf, maar het is wel zo handig om te weten dat alles aan de motor klopt. Bijvoorbeeld rijden met vierkante banden of met een te lage spaning maakt het moeilijker.

Verder natuurlijk de juiste snelheid hebben voordat je een bocht in gaat. Zoals ik rij hoef ik nooit te remmen in een bocht. En natuurlijk kijken waar je naartoe wil, niet de bocht doorkijken maar 3 meter voor je rijd ook voor geen meter.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 22-09-2016 17:52 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Je zegt alleen bij deze motor, welke motoren heb je wel positieve ervaringen mee (ander type misschien)? En leun je ook een beetje met je bovenlichaam de bocht in?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Niet als een achterlijke mongool de bocht inknallen en er dan pas achter komen dat 't allemaal toch wat te snel gaat.. Kijken kijken en nog eens kijken. En counter steering. :) Dan komt 't wel goed als de motor in orde is.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:20
Helaas heb ik dat ook meegemaakt laatst. Er zat nog een verraderlijke knik aan het eind van de bocht en die haalde ik niet meer. Resultaat: berm in :/ ik had wellicht nog m'n stuur wat kunnen drukken, maar vond berm een veiligere optie. Twist of the wrist is denk ik wel een goeie om te kijken. Oud, maar coutersteering, kijkgedrag, leunen etc wordt goed uitgelegd.

Verwijderd

Jongens ik zit toch wel met een dilemma. Op dit moment rijd ik op een Kawasaki er6n zonder (werkende) abs. Het is me een paar kaar voorgekomen dat de bocht te krap werd. Dus ik stuurde niet genoeg in. 1x ben ik helaas rustig in de berm naast me gekomen (Ik kon gelukkig afremmen tot 10km/u) en zonet was het alweer gebeurd. Als dat gebeurd is het toch echt wel schrikken!

kijken kijken en kijken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb het ook wel eens, maar altijd opgelost door extreem de bocht in te kijken en platter te gaan

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:27:
Ik heb het ook wel eens, maar altijd opgelost door extreem de bocht in te kijken en platter te gaan
Doe ik ook. Gewoon genoeg marge overhouden om dit te kunnen doen. De berm in rijden geeft ook een grote kans op onderuit gaan. Nog even afgezien van het feit dat je bij sommige bermen op dijken gelijk 10 meter naar beneden knalt.

Op de weg komt het gelukkig maar zelden voor dat het nodig. De laatste keer was op Lelystad toen mijn lijn slecht was. Daar naast de baan komen is vrijwel zeker onderuit gaan.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
[...]
Doe ik ook. Gewoon genoeg marge overhouden om dit te kunnen doen. De berm in rijden geeft ook een grote kans op onderuit gaan. Nog even afgezien van het feit dat je bij sommige bermen op dijken gelijk 10 meter naar beneden knalt.
Voor mij is het nu vooral nog snelheid. Kwam de eerste keer op de Posbank bij elke bocht te hard aanrijden. Dan is het toch wel even spannend. Vooral omdat een fout daar veelal een paar bomen + afgrond van 10 meter betekent. Dan blijft er van jezelf en de motor weinig over. 7(8)7

Daarnaast was het ook zo dat ik met een te lage (weet niet of ik hier wel moet vermelden hoe laag, misschien krijg ik dan een sh*tload aan :( :( :( :+ ) bandenspanning reed en daardoor 1. geen vertrouwen in de banden had 2. de motor aardig de bocht in moest duwen.

Nu met een hogere bandenspanning neem ik met veel meer vertrouwen (en snelheid) de bochten (en rotondes) en is het verschil echt enorm. Het gaat allemaal heel wat makkelijker dan met een te lage bandenspanning. Scheelt veel. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tips van /me :)

Kijken: als je op een spoorrails staat zie je de linkerrail en de rechterrail elkaar raken. Als je door een bocht kijkt zie je de buitenste witte lijn en de middenstreep bij elkaar komen. Als je op je motor zit kijk je naar dat punt en weer terug en weer naar dat punt en weer terug. Dit blijven herhalen.

Sturen: voor een bocht naar links druk je op je linkerhandvat en voor een bocht naar rechts op je rechterhandvat. Dit noemen ze counter steering.

Spiegel kussen: Er komt een linkerbocht aan (goed kijken zie boven), terwijl je kijkt ga je wat meer voorover zitten en draai je bovenlichaam richting je linkerspiegel probeer denkbeeldig de spiegel te kussen. Blijf gewoon in het zadel zitten want naast de motor hangen is op dit niveau beslist niet de bedoeling.

Doordat je probeert je spiegel te kussen gebeuren er een aantal zaken. Je doet automatisch aan counter steering, je buitenste knie druk je meer in de tank en je binnenste knie gaat wat naar buiten, doordat je je bovenlichaam naar voren en naast je motor verplaatst (nogmaals niet naast het zadel gaan hangen) blijft je motor rechterop en stabieler.

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/256827/images/1-Suzuki_GSF1250N-action-shot.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:42:
[...]

Tips van /me :)

Kijken: als je op een spoorrails staat zie je de linkerrail en de rechterrail elkaar raken. Als je door een bocht kijkt zie je de buitenste witte lijn en de middenstreep bij elkaar komen. Als je op je motor zit kijk je naar dat punt en weer terug en weer naar dat punt en weer terug. Dit blijven herhalen.

Sturen: voor een bocht naar links druk je op je linkerhandvat en voor een bocht naar rechts op je rechterhandvat. Dit noemen ze counter steering.

Spiegel kussen: Er komt een linkerbocht aan (goed kijken zie boven), terwijl je kijkt ga je wat meer voorover zitten en draai je bovenlichaam richting je linkerspiegel probeer denkbeeldig de spiegel te kussen. Blijf gewoon in het zadel zitten want naast de motor hangen is op dit niveau beslist niet de bedoeling.

Doordat je probeert je spiegel te kussen gebeuren er een aantal zaken. Je doet automatisch aan counter steering, je buitenste knie druk je meer in de tank en je binnenste knie gaat wat naar buiten, doordat je je bovenlichaam naar voren en naast je motor verplaatst (nogmaals niet naast het zadel gaan hangen) blijft je motor rechterop en stabieler.

[afbeelding]
Goeie tips, regelrecht uit Twist o/t Wrist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:41
Welkom op GoT, We hebben Vraag & Aanbod overig voor advertenties die niet binnen V&A vallen.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 23-09-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Stap 1 is natuurlijk met de juiste snelheid aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Niet harder rijden dan je vooruit kunt kijken!

Wees ook verdacht op grind e.d. en zorg voor een zo veel mogelijk vloeiende lijn. Als je verrast wordt, ga je namelijk rare dingen doen zoals remmen en daardoor verder naar de buitenkant.

Het blijft de openbare weg, dus als Rossi door de bocht moet je ook niet willen.

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem van de bocht uitlopen ook veel gezien met rijlessen en een tourrit met redelijk veel net geslaagde motorpiloten :P.

Er zijn 2 dingen die een grote rol spelen vooral in de langere bochten.
Teveel snelheid voor de bocht is fout want meestal rem je dan de bocht in en dat houdt in dat je je motor niet kan afschuinen voor de bocht. Remmen in een bocht die je niet haalt is vrijwel altijd een no go. Dan ga je geheid de berm in. Je kunt nog beter gas geven dan remmen (dan trek je de motor namelijk meer schuin)

Verder is vaak het aansnijden van de bocht ook een drama bij veel mensen.. Het buiten, binnen en weer buiten princiepe wordt vaak vergeten of zelfs in tegenovergestelde richting gedaan.

Buiten, binnen, buiten is niet alleen sneller in de racerij het maakt je lijnen veel vloeiender

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

Linkse bocht rechts aanzetten en rechtse bocht links aanzetten.
Dat buiten, binnen, buiten is leuk maar niet nodig als je gewoon normale snelheden rijd.

Kijken waar je heen wilt en dan echt ver de bocht door kijken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:19

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:21:
Dat buiten, binnen, buiten is leuk maar niet nodig als je gewoon normale snelheden rijd.

Dit helpt ook met je positie om de bocht door te kunnen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leerzaam voor niet al te ervaren motorrijders:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:21:

Het filmpje illustreert anders heel goed wat ik bedoel.
Je hoeft het natuurlijk ook niet op de limiet te doen zoals in de racerij.
Maar bocht van buitenaf benaderen en terug insnijden (je wilt links ruimte hebben om marge te houden) en eindigen in het midden / buiten. Het is onzin om tegen de lijnen van de weg aan te gaan zitten.

Veel beginnende motor rijders (en ook sommige vast geroeste varianten :P) zie ik de bocht aan de binnenzijde al aansnijden. A je ziet dus veel minder B de enige optie die je hebt is om de bocht flauwer te laten worden je kunt niet meer extra aansnijden voor eventuele ontwijkende manoeuvres want de enige optie die je hebt is naar buiten.. en naar buiten is altijd de easy way out. (remmen of gas los is motor rechter met als gevolg flauwere bocht).

Uiteraard begint alles al met hoe je de bocht aan komt rijden.. Met 120km per uur een 90 graden bocht in is uberhaupt al kansloos. Met 30km een afrit snelweg nemen ja dan kun je alle kanten op maar die auto achter je kan zomaar eens op je buddyseat terecht komen... Je wilt als motorrijder wel het voordeel van je wendbaarheid blijven houden om te kunnen anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:59

steveman

Comfortabel ten onder

Met die motor deelnemen aan : http://motorcircuittraining.nl/kalender-2016, morgenochtend 9u.
90% Zeker dat je hem daarna met vertrouwen in elke bocht hoekt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:18:
Dit probleem van de bocht uitlopen ook veel gezien met rijlessen en een tourrit met redelijk veel net geslaagde motorpiloten :P.

Er zijn 2 dingen die een grote rol spelen vooral in de langere bochten.
Teveel snelheid voor de bocht is fout want meestal rem je dan de bocht in en dat houdt in dat je je motor niet kan afschuinen voor de bocht. Remmen in een bocht die je niet haalt is vrijwel altijd een no go. Dan ga je geheid de berm in. Je kunt nog beter gas geven dan remmen (dan trek je de motor namelijk meer schuin)

Verder is vaak het aansnijden van de bocht ook een drama bij veel mensen.. Het buiten, binnen en weer buiten princiepe wordt vaak vergeten of zelfs in tegenovergestelde richting gedaan.

Buiten, binnen, buiten is niet alleen sneller in de racerij het maakt je lijnen veel vloeiender
Dit komt altijd altijd altijd terug.. maar heeft er iemand al eens over nagedacht??
Op een ander forum waar ik zit is dit ontkracht: GAS bijgeven in een bocht die te krap is, en je dus niet zal halen is gewoon.. debiel. Je bocht zal NOG WIJDER gaan, wetten van de fysica ivm snelheid, lean angle, etc.. Anders heb je gewoon nog serieus wat marge over en durft je voor je gevoel zo diep niet gaan.

- Eerste wat je moet doen is snelheid aanpassen VOOR de bocht.
- Ten tweede, als je ooit al op circuit gereden hebt, is remmen tot de apex met de voorrem helemaal niet verboden of raar en kan dat zelfs, eenmaal onder controle, een veel stabielere en snellere fiets/bocht geven. Dus als je eens te snel de bocht in gaat, kan je zeker met voldoende controle platter gaan en toch de voorrem gebruiken.
- Durven de fiets in te kappen, is wat velen ontbreekt. Als je dan in een krappere bocht komt, is het handig dat je diep kan, maar ook snel diep kan. En daar gaan sommige de mist in, omdat ze die snelheid missen van in te kappen en dus de kant/auto/rots/afgrond te snel dichterbij komt.
- De achterrem erbij halen, heel zacht, kan ook al te iets te hoge snelheid eruit halen en de motor komt niet rechtop te staan. Het zal ook de tractie ten goede komen als je het gas erop houdt! (denk aan trage manouvres)
- Als het echt te hard is, is de beste keuze de fiets heel snel recht te brengen, hard te remmen en weer plat te gaan.
- En alsnog, snelheid voor de bocht :)

Maar de TS zegt enkel met deze fiets problemen te hebben, dus.. Bovenstaande punten zullen hem niet raar klinken. Maar toch blijf ik het een raar verhaal vinden, enkel met 1 fiets. Ervaring leert dan dat je naar de banden gaat kijken? Of nog eerder je snelheid aanpassen...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook moeite mee had toen ik van de lesmotor (waarmee het makkelijk gooien en smijten was) overstapte op mijn GSX-R. Het gooien en smijten is anders/lastiger en dat was best even wennen.

Blijven nadenken bij wat je doet, voldoende marge inbouwen, goed bezig zijn met de juiste technieken en de ervaring en het vertrouwen komt vanzelf. Rijden met meer ervaren personen, kijken hoe zij rijden en vragen wat zij van jouw rijstijl vinden etc.

Daarnaast is een rijvaardigheidstraining altijd een aanrader om technieken te leren en met een gerust hart eens wat harder te rijden zonder dat je op verkeer e.d. moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wat bedoel je met kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben ook nog eens de pech dat je geen mooie wegen hebt waar je echt lekker op kan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:34
kazzzdafke schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:30:
[...]

Dit komt altijd altijd altijd terug.. maar heeft er iemand al eens over nagedacht??
Op een ander forum waar ik zit is dit ontkracht: GAS bijgeven in een bocht die te krap is, en je dus niet zal halen is gewoon.. debiel. Je bocht zal NOG WIJDER gaan, wetten van de fysica ivm snelheid, lean angle, etc.. Anders heb je gewoon nog serieus wat marge over en durft je voor je gevoel zo diep niet gaan.
...
Dat andere topic / forum was moet ik zeggen wel vrij interessant. Heb daar ook interessante plausible theorieën zien passeren... _/-\o_

Zo leert men weer vanalles bij :-)

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Meer gas geven schiet inderdaad niet op. Het gas niet los laten heb je wel wat aan. Zodra je het gas in een bocht los laat gaat de motor eerst even kort wijd. Door de gas constant te houden kan je makkelijker je lijn houden. Het gas er op houden en platter gaan vind ik toch de beste optie.

Sowieso is het niet handig om het gas los te laten als in een bocht zit. Voor mij is het altijd remmen voor de bocht en dan gelijk het gas er op en niet meer dicht doen. Als je het gas los laat verschuift het zwaartepunt ook wat de motor onstabieler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik houd altijd in mijn hoofd dat de motor véél platter kan dan ik durf. Als ik de bocht niet lijkt te halen dwing ik mezelf simpelweg om wat platter te gaan, of beter te kijken waar ik heen moet...

De motor kan altijd meer dan jij. Easy ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm,

Gas bij als allemaal toch al te hard gaat is inderdaad geen goed idee.

Gas constant houden is een veel beter idee. Verder is het zo dat je bocht snelheid daalt als je je gas constant houdt. Kijk maar eens op je snelheidsmeter in een lange bocht.

Gas los in de bocht in meestal geen goed idee toch raad ik iedereen dit aan om dit met beleid juist wel eens te doen voor het gevoel. Want soms kan gas los in een bocht juist wel een goed idee zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 22:18
it0 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat ie het heeft over de motor de bocht in 'gooien'.

Verder heb ik in ieder geval altijd geleerd dat je beter met een te lage snelheid de bocht kan beginnen, zodat je in de bocht wat kan versnellen (of in ieder geval de motor trekkend kan houden!) en er daarna met een hogere snelheid dus weer uitkomt.
Als je in ieder geval maar voor de bocht klaar bent met afremmen en terugschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me bedenk, ik stap elke dag op de motor knal van buiten naar binnen naar buiten alle bochtjes door en laatst heb ik me er weer eens op betrapt dat stevig doorrijden op de automatische piloot heel erg gevaarlijk voor ervaren bestuurders kan zijn.

In mijn geval was dit: blinde bochten die ik goed ken met enorm hoge bochtsnelheden nemen.

Dus waak voor het feit dat soms dingen allemaal te makkelijk kunnen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt nergens gezegd gas bijgeven :P of ik moet het ergens gemist hebben...
Maar gas los is wel fout daar is iedereen het in grote lijnen wel over uit.

Fiets weer rechtzetten om alsnog te remmen en dan in te sturen is in de openbare weg ook niet echt een optie he... Wij hebben hier geen uitloop strook.. Die actie houdt dus in of vol op de verkeerde baan terecht komen of van de weg afschieten de berm in.

De banden van onze motoren zijn niet voor niets rond. Pak een skatewieltje en dan zal je heel snel zien wat hier boven bedoeld wordt.

Op het moment dat je over de zijkant van de band gaat rijden wordt je radius van de band anders dat is waar je mee stuurt. De band zelf wil altijd graag weer overeind komen en recht rijden (een van de redenen dat motorfietsen zonder coureur nog vrij lang rechtdoor kunnen rijden door de centrifugaal krachten van het wiel). Op het moment dat je de snelheid er uit haalt dan verlies je de druk om de motor af te schuinen. Remmen bij een 45 graden hoek zou ik een openbare weg motor rijder niet aanraden. Op het circuit is allemaal leuk en aardig maar niet te vergelijken. Daar rijdt je veelal met andere banden en of banden spanning (los van de sessies die gegeven worden als cursus voor rijvaardigheid.

Het afschuinen van de motorfiets is de enige methode om fatsoenlijk te kunnen sturen dit gebeurd veelal op gewicht. Maar je moet wel (wet van newton) een tegen kracht hebben die ervoor zorgt dat je niet gewoon omvalt. Die tegenkracht is in ons geval dus snelheid. Iemand ooit stilstaand 45 graden zien kantelen op zijn motor zonder om te vallen?

Waarom de persoon hier X berichten boven problemen heeft met zijn bochten in combinatie met deze motorfiets? Kan meerdere redenen hebben.
-Vierkante banden (teveel rechtdoor gereden)
-Balhoofd lager loopt te zwaar. (die gebruiken we echt niet alleen op lage snelheid)
-Verkeerde houding
-Of gewoon simpelweg het soort motorfiets dat minder gebouwd kan zijn op bochten (langere wielbasis bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:53
it0 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:20:
[...]

Sorry, Belg hier en dus andere bewoording wss :)

Kappen is eigenlijk insturen, of nog dieper tegensturen als je al aan het afschuinen bent.
Ik betrap me erop dat, wanneer ik de filmpjes bekijk als ik op circuit rij tov de experts, dat ik zelfs daar de fiets niet snel genoeg durf/kan wisselen of veel later moet insturen en dus "bruusker" moet insturen, dat wil zeggen de fiets sneller de bocht insmijten. Dus niet eerder, maar sneller van recht naar schuin.

Ik probeer altijd mijn bochten aan de buitenkant te nemen tot ik de apex kan zien, en dan insturen naar de apex. Grote voordeel hieraan is dat je veeeeeeel meer marge over hebt bij het uitkomen van de bocht. Je zit niet tegen de buitenkant of op het andere vak, maar veeleer nog steeds aan binnenhelft van je rijbaan.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:27:
laatst heb ik me er weer eens op betrapt dat stevig doorrijden op de automatische piloot heel erg gevaarlijk voor ervaren bestuurders kan zijn.

In mijn geval was dit: blinde bochten die ik goed ken met enorm hoge bochtsnelheden nemen.
Als ik de bocht niet volledig kan zien ga ik er niet hard in. Je zal maar die ene dag hebben dat er in die blinde bocht een auto stilstaat of er net iemand aan het keren is.

Tijdje terug nog een filmpje gezien in de USA waar iemand in een blinde bocht met de auto is gestopt om van het uitzicht te genieten. Komt die motorrijder er aan zetten in de bocht met de knie aan de grond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:59

steveman

Comfortabel ten onder

Als er niemand klaarstaat om met een gele of rode vlag te zwaaien ben je gewoon een domme hufter als je een blinde bocht in vliegt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daarom vind ik het rijden op dijken ook fijn. Helemaal als je geen zijwegen hebt kan je iemand al een kilometer van te voren aan zien komen. Je kan niet alleen de hele bocht doorkijken maar ook nog een paar 100 meter na de bocht. Voordat je dan de bocht in gaat weet je 100% zeker dat je niemand tegen gaat komen. Je kan dan ook nog eens gebruik maken van beide rijstroken.

Op de Posbank bijvoorbeeld heb je heel veel blinde bochten. Daar kan je daarom ook niet lekker door rijden. Het komt vaak genoeg voor dat je wandelaars of wielrenners tegenkomt in een blinde bocht.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:55:
Als er niemand klaarstaat om met een gele of rode vlag te zwaaien ben je gewoon een domme hufter als je een blinde bocht in vliegt.
Dom zeker en toch zal je het heel wat niet domme motorrijders het op deze wereld zien doen omdat ze elke dag motorrijden waardoor te gemakkelijk gaat. Er zijn daardoor er ook heel wat die het niet meer kunnen na vertellen.

Mijn waarschuwing was: wees er bedacht op als het motorrijden te gemakkelijk gaat pas daar gewoon voor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:09:
[...]

Dom zeker en toch zal je het heel wat niet domme motorrijders het op deze wereld zien doen omdat ze elke dag motorrijden waardoor te gemakkelijk gaat. Er zijn daardoor er ook heel wat die het niet meer kunnen na vertellen.
Fixed :P

Snap niet dat je niet dom zegt. Ik heb al minimaal 500x hetzelfde stuk op de Posbank gereden. Daar zijn genoeg bochten die ik helemaal ken inclusief de locatie van ieder hobbeltje op de weg. Toch zal ik nooit zo'n bocht hard in gaan. Je weet gewoon niet wat je tegen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Same here. Ookal ken ik het verloop van de bocht perfect, krijg ik het niet voor elkaar om er hard in te sturen als ik niet kan zien wat er aankomt. Soort ingebouwde overlevingsdrang denk ik :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:19

Secsytime

Automagisch

Dat is wel zo veilig op de motor, het onverwachte verwachten en denken voor andere bestuurders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:28:
Dat is wel zo veilig op de motor, het onverwachte verwachten en denken voor andere bestuurders :P
Als je veel op de Posbank komt gebeurt het zo vaak dat je niet anders meer doet. Daar kom je in een blinde bocht gewoon 2 mensen tegen op jouw rijstrook die naast elkaar aan het wandelen zijn 8)7 Zelfs als je dan 30 rijd is het al een lastige situatie, helemaal als er een auto op de andere rijbaan aankomt. Je moet dan gewoon remmen want je kan nergens heen.

Op de Posbank kom je enorm veel idioten tegen. Ook auto's die midden op de weg aan het rijden zijn omdat ze niet naar de weg kijken maar naar de omgeving. Verder is er een fietspad maar alle wielrenners rijden gewoon op de weg. Daar blind een bocht in gaan gaat zeker een keer fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:13:
[...]

Fixed :P

Snap niet dat je niet dom zegt.
Omdat het te maken heeft met beroepsblindheid, dat zie je bij ervaren piloten, zeelieden, automoblisten en ook bij motorrijders.

Omdat soms handelingen door ervaring erg makkelijk gaan kan dat overgaan in blind voor gevaar dat is een stukje psychologie. Om te stellen dat dit domme mensen zijn is wel 8)7

Je kunt wel stellen dat het niet slim is om niet altijd waakzaam te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:45:
[...]

Omdat het te maken heeft met beroepsblindheid, dat zie je bij ervaren piloten, zeelieden, automoblisten en ook bij motorrijders.

Omdat soms handelingen door ervaring erg makkelijk gaan kan dat overgaan in blind voor gevaar dat is een stukje psychologie. Om te stellen dat dit domme mensen zijn is wel 8)7

Je kunt wel stellen dat het niet slim is om niet altijd waakzaam te zijn :)
Dus als je iets constant fout doet omdat je het al 100x eerder fout gedaan hebt is het niet dom ? Ik zeg niet dat die mensen allemaal dom zijn, wel dat ze dom bezig zijn. Het moet dan gewoon een keer bijna fout of helemaal fout gaat wil er iets veranderen. Als dat nodig is om te veranderen ben je dom bezig.

Als motorrijder blind een bocht in gaan is als een piloot die land zonder te weten of er al een vliegtuig op de baan staat. 99 van 100 keer staat er geen vliegtuig of is de bocht vrij dus landen en rijden maar. Dat is gewoon russisch roulette spelen waarbij de kans beter is dan 1:6.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik zou het vrij dom noemen als je zowel jezelf als anderen stelselmatig in gevaar bent. Dat het 1000x goed gegaan is, betekent niet dat het minder dom is...

Motorrijden op de obw = marge houden, overzicht houden en er altijd vanuit gaan dat anderen jou niet zien of dat andere onverwachte dingen doen...

De ene keer dat ik gevallen ben was dan ook op het circuit en dat lag dan ook volledig aan mijzelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik rijd nog maar een paar maanden, maar ik stoot iedere bocht op hetzelfde probleem.
Kijken, lijnen rijden, remmen, ... geen probleem maar ik ga gewoon té traag een bocht in en mijn gas is volledig los.
Zeker na het kijken van TOTW 2 een paar weken terug durf ik nu ook niet meer op het gas in de bocht...

Nuja, ik probeer iedere bocht het volledige stappenplannetje af te gaan.
Al doende leert men?! :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoshky op 23-09-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:16:
Ik rijd nog maar een paar maanden, maar ik stoot iedere bocht op hetzelfde probleem.
Kijken, lijnen rijden, remmen, ... geen probleem maar ik ga gewoon té traag een bocht in en mijn gas is volledig los.
Zeker na het kijken van TOTW 2 een paar weken terug durf ik nu ook niet meer op het gas in de bocht...

Je kan ook beginnen met de bocht heel langzaam te nemen met het gas er op en daarna langzaam opbouwen. Gewoon zorgen dat je voor de bocht klaar bent met remmen en schakelen en dan het gas een klein beetje open. Dan met een beetje gas de bocht nemen en vanuit daar steeds ietjes sneller gaan. Als het niet goed voelt moet je het niet doen, maar een bocht met 30 nemen waar je met 80 door heen zou kunnen moet wel lukken neem ik aan.

Andere oefenen met 10x dezelfde bocht nemen op een bepaalde plek. Misschien is er ergens in de buurt een industrieterrein waar wat mooie bochten liggen ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes doet een dansje *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/09/1474643768-800-x-500px-Screenshot_20160923-171457.png
Morgen vroeg ophalen :Y
Van de eerste eigenaar, net geen 70 duizend gelopen. Erg goede staat van onderhoud wel een keertje over de linkerkant geschoven wat bijgewerkt is.
Spiegel, knipperlichten, voetsteun en kuipje wat krassen. Die op de kuip zijn weer in kleur bij gewerkt maar nog wel zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/09/1474644026-800-x-500px-Screenshot_20160923-172000.png
Sportdempertje er op en originele er nog bij.
Ding reed als nieuw met de haren nog op de banden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:22:
* Bommes doet een dansje *O*

[afbeelding]
Morgen vroeg ophalen :Y
Van de eerste eigenaar, net geen 70 duizend gelopen. Erg goede staat van onderhoud wel een keertje over de linkerkant geschoven wat bijgewerkt is.
Spiegel, knipperlichten, voetsteun en kuipje wat krassen. Die op de kuip zijn weer in kleur bij gewerkt maar nog wel zichtbaar.
[afbeelding]
Sportdempertje er op en originele er nog bij.
Ding reed als nieuw met de haren nog op de banden.
Gefeliciteerd met de aankoop! "Gelukkig" was die andere koop afgehaakt is het dan ineens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die ziet er wel iets ... glanzender uit dan mijn rode Fazer uit 1998. :P

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2016 17:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70k is nog behoorlijk respectabel voor een fiets die aan het uiterlijk te zien nog geen korrel pekel heeft meegemaakt :P

Mijne is 9 jaar oud en staat op 22k.... maja ook dat is een pure zomerfiets en die heeft dit jaar slechts 1000km gereden.... naja volgend jaar betere kans was een rommelig jar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er is inderdaad nooit in de regen of pekel mee gereden, voorvork (aluminium) ziet er gewoon als nieuw uit.
Voor het geld echt wel een leuk ding denk ik, en dan nog is het voor mij echt een "er bij fiets".
Ik ga er zolang het weer acceptabel blijft woon werk mee rijden.
Is mijn pak toereikend kan dit wel eens gewoon heel de winter door zijn.

Niet echt een stuk om tijdswinst te maken maar gewoon lekker uitwaaien en extra 2 wieler ervaring kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:58:
Er is inderdaad nooit in de regen of pekel mee gereden, voorvork (aluminium) ziet er gewoon als nieuw uit.
Voor het geld echt wel een leuk ding denk ik, en dan nog is het voor mij echt een "er bij fiets".
Ik ga er zolang het weer acceptabel blijft woon werk mee rijden.
Is mijn pak toereikend kan dit wel eens gewoon heel de winter door zijn.

Niet echt een stuk om tijdswinst te maken maar gewoon lekker uitwaaien en extra 2 wieler ervaring kan nooit kwaad.
Feli met de aanschaf!! Ziet er op de foto's in ieder geval nog érg goed uit voor z'n leeftijd én kilometers.

Jammer dat 't nog een gecarbureerde fiets is (zelfde blok als de YZF-600R, oftewel de ThunderCat), maar ook dit zijn volledig uitontwikkelde en bulletproof machientjes :Y

Ga je volgens mij écht wel een hoop plezier van hebben / krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-09-2016 18:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:09:
[...]

Jammer dat 't nog een gecarbureerde fiets is (zelfde blok als de YZF-600R, oftewel de ThunderCat), maar ook dit zijn volledig uitontwikkelde en bulletproof machientjes :Y
Mijn maximale budget was €2250 daar mee zit je echt in de gribus van de injectie fietsen. Tenminste bij de Yamaha fz6 stond alleen maar rommel te koop voor dat geld.
Bij BMW koop je wel injectie voor dat geld maar dan is het of een vliegende baksteen (k75/100) if iets met drie triljoen km's.

Ooh en ik had nog een Yamaha pet liggen, dus een ander merk was eigenlijk uitgesloten :P

Kort verhaal lang, nu heb ik 1000 euro minder uitgegeven dan ik gebudgetteerd had een heb ik een veel frissere en nettere fiets. 8)
Met 4 carburateurs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Bommes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:48:
[...]

Mijn maximale budget was €2250 daar mee zit je echt in de gribus van de injectie fietsen. Tenminste bij de Yamaha fz6 stond alleen maar rommel te koop voor dat geld.
Bij BMW koop je wel injectie voor dat geld maar dan is het of een vliegende baksteen (k75/100) if iets met drie triljoen km's.

Ooh en ik had nog een Yamaha pet liggen, dus een ander merk was eigenlijk uitgesloten :P

Kort verhaal lang, nu heb ik 1000 euro minder uitgegeven dan ik gebudgetteerd had een heb ik een veel frissere en nettere fiets. 8)
Met 4 carburateurs :P
gefeliciteerd ermee :)
En die nieuwe vespa die je van plan was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:28
Gefeliciteerd Bommes, nette fiets !

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net nog even een stukje wezen rijden, toch jammer dat het zo vroeg donker word. Was rond 18:00 al weg gegaan om nog een beetje te kunnen rijden. Dit ritje en het vorige ritje wel redelijk door gereden en dat was te merken toen het lampje bij 130km aan ging. 135km gereden en er ging 12.5 liter in. Komt neer op 1:10.8 :X Het is maar goed dat de motor alleen voor plezier ritjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:57:
[...]
gefeliciteerd ermee :)
En die nieuwe vespa die je van plan was?
Die nieuwe Vespa komt er niet
* Bommes gaat geen 2,5 duizend bij betalen voor een 4 jaar nieuwere "zelfde" Vespa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:11:
Net nog even een stukje wezen rijden, toch jammer dat het zo vroeg donker word. Was rond 18:00 al weg gegaan om nog een beetje te kunnen rijden. Dit ritje en het vorige ritje wel redelijk door gereden en dat was te merken toen het lampje bij 130km aan ging. 135km gereden en er ging 12.5 liter in. Komt neer op 1:10.8 :X Het is maar goed dat de motor alleen voor plezier ritjes is.
>:)

Érg is dat hé. Ik ben hier nou al m'n oude R6 spullen noodgedwongen aan't verkopen om 't brandstof verbruik van m'n MT-10 maar een béétje te kunnen bekostigen :9

Kan ook zijn dat 't spul gewoon niet pást op.... Maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:20
Anoshky schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:16:

Je denk waarschijnlijk te veel na over wat je moet doen, waardoor het allemaal stroef gaat. Focus je gewon op je kijkgedrag en waar je heen wil. Je hoeft niet veel gas bij te geven, maar zorg er wel voor dat je met een trekkende motor de bocht neemt en je zult zien dat het steeds soepeler zal gaan.

2 dingen dus: kijken en een beetje gas. Rest komt dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet wáár Anoshky ergens woont maar er zal bij hem/haar in de buurt vást wel een leuk en bochtig stukje weg buiten de bebouwde kom zijn waar 't op zaterdag en zondag ochtend rustig is (géén fietsers en wandelaars, bijvoorbeeld).

Dat soort weggetjes een hele ochtend op en neer blijven rijden zodat je het verloop van de weg op een gegeven moment kunt dromen met je ogen dicht doet vaak véél goed. Je gaat vanzelf zien dat je steeds meer vertrouwen in je zelf en, nog véél belangrijker, in de motor gaat krijgen.

Ik gebruik dat soort wegen en tijdstippen vaak om de vering en demping van m'n fiets even goed af te stellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:20:
[...]

>:)

Érg is dat hé. Ik ben hier nou al m'n oude R6 spullen noodgedwongen aan't verkopen om 't brandstof verbruik van m'n MT-10 maar een béétje te kunnen bekostigen :9

Kan ook zijn dat 't spul gewoon niet pást op.... Maar....
Ik stond net wel even te kijken. Meestal gaat het lampje bij 160km aan. 130km op een tank is wel erg weinig. Zonder mappen verbruikt ie een stuk minder, maar hij rijd nu zoveel beter dat ik die extra liters er graag in gooi. Deze motor laten mappen is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:59

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:47:
[...]

Ik stond net wel even te kijken. Meestal gaat het lampje bij 160km aan. 130km op een tank is wel erg weinig. Zonder mappen verbruikt ie een stuk minder, maar hij rijd nu zoveel beter dat ik die extra liters er graag in gooi. Deze motor laten mappen is een wereld van verschil.
Hoe/waar doe je zoiets? Wat is de winst en aan wat voor kosten moet je ongeveer denken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:50:
[...]

Hoe/waar doe je zoiets? Wat is de winst en aan wat voor kosten moet je ongeveer denken?
Als je géén (al te dure) investering wil aangaan en dus eigenlijk een "Power Commander" moet gaan aanschaffen zodat je zélf kunt blijven wisselen tussen verschillende mappings: www.ritzenmotors.nl

Paul heeft sinds een jaartje of wat de apparatuur om originele ECU's te kunnen flashen met een aangepaste mapping welke volledig custom geschreven wordt op je eigen fiets.

Zit in Weert, dus niet écht ver van huis :+

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 23-09-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Werkt een Power commander niet minder efficient dat een echte map?

Ik kwam ergens een filmpje tegen van iemand in de US die zijn MT07 had laten mappen. Maar om nou mijn computer straks naar een ander continent te verschepen in de hoop dat je een betere versie terugkrijgt...

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:50:
[...]

Ik ben geweest bij Ritzen Motors. Hij staat bekend als 1 van de beste qua dynotuning in NL. Die gast bouwt ook motoren met turbo's en zulk soort dingen.

Waarom ik het heb laten doen is omdat de RC8 standaard erg arm loopt en daardoor gewoon niet lekker rijd. Als je flink het gas open hebt maakt het niet zo heel veel uit, maar vooral bij rustig rijden loopt het blok standaard vrij slecht. Heel erg bokken onder in de toeren, zo erg dat je minimaal 40 to 45km/u in de 1 moet rijden voordat het zonder bokken zonder koppeling kan. Verder gaan de lamda's bij constante snelheid de boel regelen waardoor je het surging effect krijgt. De motor loopt dan niet vloeiend maar heeft de neiging om onstabiel te lopen omdat de lamda's constant de mix van brandstof en lucht aan het aanpassen zijn. Dit is alleen bij een constante snelheid, als je afremt of optrekt heb je het niet. Maar 80 rijden met een constante snelheid rijd dan niet echt lekker. Het blok is afgestelt om aan alle strenge milieu eisen te voldoen, dat verziekt de boel gewoon flink. Het blok is niet afgestelt om zo goed mogelijk te lopen, maar om zo milieuvriendelijk te lopen.

Ik heb er ook iets van 10PK en flink wat koppel bijgekregen, maar dat boeit mij niet echt, het ging vooral om de motor beter te laten lopen. Verder kan hij met de juiste software direct in de ECU mappen waardoor je geen systeem als een powercommander nodig hebt. Ook zijn er zoveel opties dat je van alles en nog wat kan aanpassen. Sowieso is in de ECU mappen veel beter omdat een powercommander alleen het signaal wat uit de ECU komt aanpast. De ECU stuurt gewoon de originele waardes uit en de powercommmander gaat achteraf de boel aanpassen, dit is natuurlijk niet ideaal en dan moet je nog een dure module kopen ook.

Hij heeft mijn motor ook nog eens per cilinder gemapped. Dit omdat iedere cilinder en ieder blok toch anders is. Nu heeft iedere cilinder zijn eigen map in plaats van 1 map voor beide. De lamda's zijn er nu helemaal uit en de motor rijd met een mapping die volledig in de ECU staat en specifiek voor mijn motor gemaakt is.

Het resultaat is geen 45 moeten rijden zonder bokken maar iets van 30 tot 35km/u. Voor rotondes en krappe bochten is dit natuurlijk een wereld van verschil. Het surging effect is volledig weg waardoor met een constante snelheid rijden veel relaxter en vloeiender is. De motor heeft nu 150PK en 125nM op het achterwiel, wat neerkomt op zo'n 172PK aan de krukas.

Het kost natuurlijk wel wat, hij is er nogal lang mee bezig geweest omdat hij alles perfect wil doen. Verwacht dan ook niet dat het snel gaat. Hij heeft nog wat andere kleine dingen gedaan en de rekening kwam uit op iets van 750 euro. Dat is natuurlijk een hoop geld, maar de motor rijd zo enorm veel beter. Iedere keer dat ik er mee rij valt mij weer op hoe enorm vloeiend het blok loopt en hoe heerlijk het rijd op constante snelheid. Heb je een motor die prima loopt zou ik het geld er niet aan uitgeven, maar voor motor als die van mij had ik zelfs het dubbele er voor over gehad, zo extreem is het verschil. Het ging van matig naar enorm lekker lopen. Het extra vermogen is een leuke extra, maar was niet het doel. Als het gaat om het extra vermogen heb je er eigenlijk voor op straat niets aan.
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:57:
[...]

Als je géén (dure) investering wil aangaan en dus eigenlijk een "Power Commander" moet gaan aanschaffen zodat je kunt wisselen tussen verschillende mappings: www.ritzenmotors.nl

Zit in Weert, dus niet écht ver van huis :+
Ik ben dus bij Ritzen geweest. Hij is ook 1 van de weinige die in de ECU kan mappen. De meeste andere bedrijven installeren een powercommander en laten een autotune lopen.
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:05:

Ik kwam ergens een filmpje tegen van iemand in de US die zijn MT07 had laten mappen. Maar om nou mijn computer straks naar een ander continent te verschepen in de hoop dat je een betere versie terugkrijgt...
Zie mijn verhaal over Ritzen. Een powercommander gaat pas na de ECU aan de slag om de data uit de ECU achteraf aan te passen. Direct in de ECU mappen geeft veel meer opties en dan is het originele signaal goed, niet achteraf de boel aanpassen. Met de ECU van mijn motor is ook heel veel mogelijk. Er zijn enorm veel dingen aan te passen en als je weet wat je moet aanpassen en hoe je dat moet doen is het veel beter dan een powercommander. Ritzen zeikt die dingen ook compleet af :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:05:

Mwah..... Zuiver gesproken is een 100% op de ECU geschreven mapping uiteraard altijd 't beste. Een Power-Commander of welke andere module dan ook "verbouwt" gewoon de waarden welke aangeleverd worden door de originele fabriekssensoren waardoor de standaard ECU andere instructies krijgt.

@Pilatus: Wel grappig dat we allebei op "Ritzen" uit komen qua advies _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 23-09-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist mijn eerste les gehad.
Op hun eigen parkeer terrein rondjes gereden. Eerst stapvoets daarna doorschakelen en in zijn 2 rondjes gemaakt. Zo af en toe stoppen en weer optrekken. Soms een schuine oversteek om de andere kant op te gaan en weer verder rondjes maken.

Af en toe moest ik wel oppassen dat ik niet te enthousiast werd, m'n voetjes kwamen al redelijk dichtbij het asfalt.
Merk echt hoe belangrijk het kijken is, evenals het schuinen van de motor en het counter steering.

De instructeur was tevreden, hij durfde het wel aan om een zogenoemde '2 daagse curses te doen' + een extra prive les. Of te wel, binnen een aantal blokken van ongeveer 3 uur al examen. Dat zie ik zeker wel zitten, helaas zit ik net met m'n werk waardoor ik niet weet wanneer ik de tijd heb. (ga veel weg zijn voor werk, dus sowieso het jaar door niet mega veel tijd om motor te rijden. Voornamelijk alleen in het weekend en zo af en toe doordeweeks, al kan het ook wel meevallen)

Morgen even naar goedhartmotoren voor de mega motor markt. Effe passen en heel misschien wel wat kopen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:10:
[...]

@Pilatus: Wel grappig dat we allebei op "Ritzen" uit komen qua advies _/-\o_
Heb flink wat onderzoek gedaan naar wat het beste was. Dan kom je al snel uit op in de ECU mappen. Dan ga je kijken wie dat in NL doet en dan blijft er heel erg weinig over. Vrijwel alle bedrijven werken met een powercommander terwijl zeker voor KTM in de ECU zoveel beter is. Volgens mij zijn er maar 2 of 3 bedrijven in het land die direct in de ECU kunnen mappen, dan komt Ritzen gelijk naar boven als iemand die het al meer dan 20 jaar doet. Verder wil hij alles wat hij doet gewoon echt goed doen, hoeveel tijd het ook kost. Ook is het voor hem een stuk werk en hobby tegelijk omdat hij het leuk vind om iets goed te doen. Volgens mij is er geen enkel ander bedrijf die het doet zoals hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

thijsco19 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:10:
Zojuist me eerste les gehad.
Op hun eigen parkeer terrein rondjes gereden. Eerst stapvoets daarna doorschakelen en in zijn 2 rondjes gemaakt. Zo af en toe stoppen en weer optrekken. Soms een schuine oversteek om de andere kant op te gaan en weer verder rondjes maken.

Af en toe moest ik wel oppassen dat ik niet te enthousiast werd, me voetjes kwamen al redelijk dichtbij het asfalt.
Merk echt hoe belangrijk het kijken is, evenals het schuinen van de motor en het counter steering.

De instructeur was tevreden, hij durfde het wel aan om een zogenoemde '2 daagse curses te doen' + een extra prive les. Of te wel, binnen een aantal blokken van ongeveer 3 uur al examen. Dat zie ik zeker wel zitten, helaas zit ik net met me werk waardoor ik niet weer wanneer ik de tijd heb. (ga veel weg zijn voor werk, dus sowieso het jaar door niet mega veel tijd om motor te rijden. Voornamelijk alleen in het weekend en zo af en toe doordeweeks, al kan het ook wel meevallen)

Morgen even naar goedhartmotoren voor de mega motor markt. Effe passen en heel misschien wel wat kopen.
Su-Per.... Maar: Zou je dat "me" even willen vervangen door m'n óf mijn? >:)

Serieus: Héél veel plezier gewenst met het lessen en uiteraard daarna nog véél meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:09:
[...]

Heb je een motor die prima loopt zou ik het geld er niet aan uitgeven, maar voor motor als die van mij had ik zelfs het dubbele er voor over gehad, zo extreem is het verschil. Het ging van matig naar enorm lekker lopen. Het extra vermogen is een leuke extra, maar was niet het doel.
Had jij dan niet gewoon terug gemoeten naar KTM als het zo bar is met de standaard ECU?

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:53

thijsco19

KTM 990 SMT

:+ Whoops. Done.

Thanks! Hoop dat ik tijd kan maken om het inderdaad binnen een korte tijd te halen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:21:
[...]

Had jij dan niet gewoon terug gemoeten naar KTM als het zo bar is met de standaard ECU?
Het is voor Pilatus z'n fiets eigenlijk een beetje hetzelfde als dat wat voor mijn MT-10 geldt. De fietsen worden tegenwoordig af-fabriek zó afgesteld dat ze precies voldoen aan een bepaalde milieu eis. Mijn fiets staat als één van de eerste volledig op de Euro-4 norm afgesteld en is daardoor extreem dorstig. Het Cross-Plane (4) blok is tot véél betere waarden in staat maar dan wordt er waarschijnlijk te veel CO2 (en dus géén CO!!) uitgestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:21:
[...]

Ik had nog even wat ge-edit waarom het blok zo is. De milieu eisen zijn zo steng dat er alles aan word gedaan om daar maar aan te voldoen. Daarom loopt het blok zo arm en vrij slecht. Zelfs met een cat er onder moet de mapping aangepast worden om aan de milieu eisen te voldoen. Het blok kan gewoon niet lopen zoals het eigenlijk hoort want dan is de uitstoot teveel voor de strenge normen. Een 600cc 4-cilinder is veel makkelijker aan de eisen te laten voldoen dan een 1145cc V-Twin. Dus KTM mapped het blok zodat ze net aan de eisen kunnen voldoen, Ritzen mappen het blok zodat ie zo goed mogelijk loopt en dat is dus een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:25:
[...]

Het is voor Pilatus z'n fiets eigenlijk een beetje hetzelfde als dat wat voor mijn MT-10 geldt. De fietsen worden tegenwoordig af-fabriek zó afgesteld dat ze precies voldoen aan een bepaalde milieu eis. Mijn fiets staat als één van de eerste volledig op de Euro-4 norm afgesteld en is daardoor extreem dorstig. Het Cross-Plane (4) blok is tot véél betere waarden in staat maar dan wordt er waarschijnlijk te veel CO² uitgestoten.
Daarom, ik verwacht begin volgend jaar mijn Euro-4 CP2. :)

Twijfel nog aan met of zonder kat in de Akra, aangezien de standaard ECU "beter" loopt mét kat.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:32:
[...]

Twijfel nog aan met of zonder kat in de Akra, aangezien de standaard ECU "beter" loopt mét kat.
Ik had ondertussen even een "ninja" edit aangebracht :P

Ik zou, als ik jou was, de "Kat" gewoon laten zitten. Uiteraard kan ik er niets met 100% zekerheid over zeggen maar gezien 't feit dat de Euro-4 norm nu ook verplicht voor nieuwe motoren is ingevoerd in Nederland denk ik dat 't niet lang meer gaat duren voordat er een verplichte (2 of 3 jaarlijkse) APK keuring door gevoerd gaat worden.

Het verplicht moeten terugbouwen van die "rommel" is één.... Maar je moet dus tevens met verschillende mappings gaan werken op zo'n moment omdat het verwijderen van de katalysator tevens een aantal sensoren weg pakt. (O2 / Lambda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:32:
[...]

Op mijn motor heb ik de boel laten afstellen met originele uitlaat met kat en orgineel luchtfilter. Ding doet nu al meer dan 100dB dus vind het wel prima met de standaard uitlaat. Als ik er een Akra met ander filter op had laten zetten was er nog makkelijk 10PK extra bijgekomen.

KTM gebruikt natuurlijk ook voor iedere fiets dezelfde map. Dat terwijl ieder blok anders is. De map die ik nu heb in een andere RC8 flashen zal een wat minder goed resultaat geven.

Tot 30/35km/u in de 1 rijd de motor trouwens nu nog niet lekker, maar het is niet anders met een dikke V-Twin, het was eerst dus 45km/u. Als ik nu 30 moet rijden is dat nog niet lekker met deze motor en zware koppeling. Zodra je echter op een dijk of circuit gaat rijden is het constant genieten van hoe het blok nu na het mappen loopt. Het is iedere euro aan mappen en aan benzine waard, ook al heb ik nu met 2 ritjes de 1:11 niet gehaald :D
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:39:
[...]

Het verplicht moeten terugbouwen van die "rommel" is één.... Maar je moet dus tevens met verschillende mappings gaan werken op zo'n moment omdat het verwijderen van de katalysator tevens een aantal sensoren weg pakt. (O2 / Lambda).
Ik hoop dat dit nog lang gaat duren. Opzich is het niet zo'n probleem. Met een kabel van 20 euro en een laptop kan je binnen 2 minuten van map wisselen. De originele map kan je zo downloaden, dan moet je alleen de custom map even goed backuppen.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaar dat Yamaha de "CP-4" heeft bedacht :P

Klinkt en rijd als..... Maar IS feitelijk gewoon een 4-in-Lijn :o

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 23-09-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:39:
[...]

Ik had ondertussen even een "ninja" edit aangebracht :P

Ik zou, als ik jou was, de "Cat" gewoon laten zitten. Uiteraard kan ik er niets met 100% zekerheid over zeggen maar gezien 't feit dat de Euro-4 norm nu ook verplicht voor nieuwe motoren is ingevoerd in Nederland denk ik dat 't niet lang meer gaat duren voordat er een verplichte (2 of 3 jaarlijkse) APK keuring door gevoerd gaat worden.

Mja, je hebt wel een punt. Maar dan moet ik eigenlijk ook de Euro-4 Akra kopen, die nog weer wat duurder is dan die op de MT-07 en in mijn ogen minder mooi. En de cat moet je er ook nog eens los bijkopen voor ruim €160. Maakt het allemaal wel een dure sound-upgrade :-(

Wel een goed punt om de originele demper te eisen bij aflevering, mochten de heren in Den Haag ineens gekke ideeën gaan krijgen.
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:39:
[...]

Op mijn motor heb ik de boel laten afstellen met originele uitlaat met kat en orgineel luchtfilter. Ding doet nu al meer dan 100dB dus vind het wel prima met de standaard uitlaat. Als ik er een Akra met ander filter op had laten zetten was er nog makkelijk 10PK extra bijgekomen.
Een Tracer 700 is ook wel van een iets andere orde, maar het standaard stofzuigergeluid is me toch net wat te tam. Als ik voor een schappelijk bedrag de uitlaat op de ECU kon afstemmen had ik dat nog wel overwogen, maar voor bedragen >€500 pas ik sowieso. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2qkjipk.jpg

Simpele "slip-on" designed for......

En d'r pást niet eens een dB-Killer in, net zoals dat in de originele demper óók niet past.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 23-09-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:47:
[...]

Een Tracer 700 is ook wel van een iets andere orde, maar het standaard stofzuigergeluid is me toch net wat te tam. Als ik voor een schappelijk bedrag de uitlaat op de ECU kon afstemmen had ik dat nog wel overwogen, maar voor bedragen >€500 pas ik sowieso. :P
Het hangt heel erg van de motor af of het nut heeft. Mijn vorige motor was een SV1000S met originele mapping en die had de problemen van de RC8 met standaard map ook wel een beetje. De SV bokte ook laag in de toeren en had ook last van surging. Toen ik naar de RC8 ging werden die dingen alleen wat extremer dan bij de SV. Het waren dezelfde punten alleen een flink stuk erger. Aangezien ik de RC8 van plan ben flink wat jaren te houden heb ik de motor binnen 2 maanden na aankoop laten mappen. Voor het geld denk ik dat ik de SV ook had laten mappen. Voor de 6 jaar die ik de motor gehad heb vind ik het het geld wel waard.

Het bedrag wat ik er aan uitgegeven heb is ook zo hoog omdat ik het perfect gedaan wou hebben. Als je kiest voor 1 map voor beide cilinders scheelt dit alweer wat geld. Als je ergens een 2e hands powercommander koopt en de boel simpel laat afstellen ben je onder de 500 euro wel klaar. Het hangt af van welke machine je hebt hoe groot het verschil is, geen idee hoe dat bij die Tracer zit. Voor een vloeiend lopende 4-cilinder zou ik het denk ik ook niet gedaan hebben, voor de RC8 is het een must vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:41:
Ik weet niet wáár Anoshky ergens woont maar er zal bij hem/haar in de buurt vást wel een leuk en bochtig stukje weg buiten de bebouwde kom zijn waar 't op zaterdag en zondag ochtend rustig is (géén fietsers en wandelaars, bijvoorbeeld).

Dat soort weggetjes een hele ochtend op en neer blijven rijden zodat je het verloop van de weg op een gegeven moment kunt dromen met je ogen dicht doet vaak véél goed. Je gaat vanzelf zien dat je steeds meer vertrouwen in je zelf en, nog véél belangrijker, in de motor gaat krijgen.

Ik gebruik dat soort wegen en tijdstippen vaak om de vering en demping van m'n fiets even goed af te stellen.....
Noord/midden West-Vlaanderen, nog niet echt een goede 'trainingslocatie' gevonden en hier gaan niet veel mensen me kunnen helpen daarmee :+
Je hebt hier ontzettend veel kleine bochtige landbouwwegen, maar die zijn meestal heel smal en vol met grind of zand/modder. Dus daar durf ik niet veel proberen.
gebruikershaes schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:29:
[...]

Je denk waarschijnlijk te veel na over wat je moet doen, waardoor het allemaal stroef gaat. Focus je gewon op je kijkgedrag en waar je heen wil. Je hoeft niet veel gas bij te geven, maar zorg er wel voor dat je met een trekkende motor de bocht neemt en je zult zien dat het steeds soepeler zal gaan.

2 dingen dus: kijken en een beetje gas. Rest komt dan vanzelf.
Ik denk inderdaad te veel na, maar dat is bij alles zo, zit in mijn karakter.
Het feit dat ik de motor dagelijks nodig heb voor woon/werk verkeer en me dus geen foutje kan veroorloven, zal ook wel meespelen in mijn hoofd.

Volgende week heb ik wellicht eindelijk mijn TomTom, dan kan ik in het weekend eens wat lange tochten maken op kronkelwegen en ontdekt ik misschien wel een leuke locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:49:
[afbeelding]

Simpele "slip-on" designed for......

En d'r pást niet eens een dB-Killer in, net zoals dat in de originele demper óók niet past.
Afbeeldingslocatie: http://www.japanbullet.com/images/2016/06/yamahatracer700jun25.jpg

En deze killer wil je er eigenlijk niet uithalen voor je relatie met de buren. :P

ik heb dus liever de full titanium versie van de mt-07 al was het maar omdat nergens op de motor '700' staat, maar wel mt-07 :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ze hebben bij Yamaha de MT-09 Tracer afgelopen jaar onder handen genomen en er dus een compleet andere engine mapping voor geschreven (CP-3 blok). De éérste MT-09's waren zonder aanpassingen redelijk te vergelijken met dát wat Pilatus met z'n LC-8 blok omschrijft, de huidige CP-3 motoren lopen gewoon soepel áf fabriek.

De MT-07 Tracer (700 Tracer) loopt al vanaf introductie, dit jaar, gewoon SU-PER. Dat originele Akra uitlaatje.... Tsja, €1142,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:04:
Ze hebben bij Yamaha de MT-09 Tracer afgelopen jaar onder handen genomen en er dus een compleet andere engine mapping voor geschreven (CP-3 blok). De éérste MT-09's waren zonder aanpassingen redelijk te vergelijken met dát wat Pilatus met z'n LC-8 blok omschrijft, de huidige CP-03 motoren lopen gewoon soepel áf fabriek.

De MT-07 Tracer (700 Tracer) loopt al vanaf introductie, dit jaar, gewoon SU-PER. Dat originele Akra uitlaatje.... Tsja, €1142,- :P
€1310,50 met kat om precies te zijn dus ;(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:04:
Ze hebben bij Yamaha de MT-09 Tracer afgelopen jaar onder handen genomen en er dus een compleet andere engine mapping voor geschreven (CP-3 blok). De éérste MT-09's waren zonder aanpassingen redelijk te vergelijken met dát wat Pilatus met z'n LC-8 blok omschrijft, de huidige CP-3 motoren lopen gewoon soepel áf fabriek.
Met het LC8 blok hebben ze ook van alles gedaan. Van een 1145cc in de RC8 naar een 1190cc in de RC8R. Toen ook gelijk heel veel aanpassingen aan het blok gedaan, ander vliegwiel en twin spark bijvoorbeeld. Daarom loopt het blok van de RC8R zonder custom map al veel beter dan van de RC8.

In de reviews van de RC8 zijn ze ook allemaal heel erg te spreken over de wegligging en vering, best handling bike ever, toen in 2008 volgens een reviewer. Alleen het blok was helemaal nieuw en het eerste zware V-Twin blok van KTM, dus het had nog wel wat werk nodig. Sinds de RC8 en RC8R is er nog flink wat werk ingestoken om nu in een SuperDuke 1290R te zitten met 1301cc met nog veel meer aanpassingen.

Toen ik de RC8 ging kopen werd ook overal aangeraden om geen RC8 te kopen maar een RC8R omdat het blok zo flink aangepast is. Ik ben voor de RC8 gegaan omdat ik niet van oranje hou. De RC8 is nog in zwart/wit te krijgen met hier en daar een klein beetje oranje. De RC8R heeft altijd een oranje frame met oranje wielen. Dat vind ik gewoon echt niet mooi, dan is mappen goedkoper dan laten spuiten. Ook was de RC8R toen ik de mijne ging kopen makkelijk 1500 euro tot 2000 euro duurder, met als enige echte verschil, afgezien van hoe het blok loopt, iets meer vermogen en koppel. Die 20PK extra boeit mij gewoon niet.

Ben eigenlijk wel benieuwd welk blok er nu beter loopt. Een standaard RC8R zonder custom map, of mijn RC8 met custom map, Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het heel veel beter kan, maar zou wel willen weten wat er nou beter loopt. Kan je nagaan als je de RC8R met twin spark en ander vliegwiel gaat mappen om van die milieu meuk af te zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ergens denk ik dat custom altijd beter loopt dan standaard, al was het maar omdat je de omgevingsfactoren beter afstemt op je fiets. Maar 2 (hardwarematig) verschillende blokken vergelijken alleen op basis van de software? Dat lijkt me iets dat je alleen kan beantwoorden door uitgebreide praktijktests.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou wel eens 5 minuten op een RC8R willen rijden, dan weet ik het wel. Ik vermoed zelf dat mijn custom map meer verschil maakt dan de aanpassingen aan het blok met een slechte map. Ook de RC8R is heel arm afgesteld en ik denk dat dit meer uitmaakt dan de extra bougie en het vliegwiel.

Vanavond ook weer heerlijk genoten van het blok. Koud en warm maakt wel een flink verschil. Altijd eerst even 10 tot 20km warm rijden voordat het gas er op gaat. Het blok loopt een stuk vloeiender als ie goed warm is. De schakelbak is een ander puntje van het LC8 blok en zelfs met quickshifer gaat dat ook beter als het blok goed warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:14:
Ik zou wel eens 5 minuten op een RC8R willen rijden, dan weet ik het wel. Ik vermoed zelf dat mijn custom map meer verschil maakt dan de aanpassingen aan het blok met een slechte map. Ook de RC8R is heel arm afgesteld en ik denk dat dit meer uitmaakt dan de extra bougie en het vliegwiel.

Vanavond ook weer heerlijk genoten van het blok. Koud en warm maakt wel een flink verschil. Altijd eerst even 10 tot 20km warm rijden voordat het gas er op gaat. Het blok loopt een stuk vloeiender als ie goed warm is. De schakelbak is een ander puntje van het LC8 blok en zelfs met quickshifer gaat dat ook beter als het blok goed warm is.
Een andere cilinderinhoud en een ander vliegwiel kunnen een wereld van verschil maken.

Waarom denk je dat diesels in moderne auto's prima 1200 toeren kunnen draaien zonder uit elkaar te trillen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:19:
[...]

Een andere cilinderinhoud en een ander vliegwiel kunnen een wereld van verschil maken.

Waarom denk je dat diesels in moderne auto's prima 1200 toeren kunnen draaien zonder uit elkaar te trillen?
Ik rijd met een (Ja Ja): VW Golf VII 2.0 TDi met 210Pk en 420Nm (Door ABT onderhanden genomen GTD blok in een "normale" Golf VII Hihgline, hoeveel "sjoemel software" wil je in één auto hebben?).

Dat blok loopt zélfs met amper 1K Rpm's op de teller nog soepel én.... Gemiddeld zo'n 4.3L/100Km bij normaal gebruik tijdens snelweg + stadsverkeer.

P.S. Ik moet eerlijk bekennen dat ik 't gewoon leuk vind om te "Hyper-Milen" met die auto zónder daarbij anderen tot last te zijn óf in te gaan leveren op comfort. M'n motorfiets bewijst dat 't met een liter minder inhoud ook héél anders kan.

Afbeeldingslocatie: https://i63.tinypic.com/24cz8jo.jpg

En daar doe ik m'n best dus écht niet voor :>

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 24-09-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:19:
[...]

Dat is natuurlijk wel een beetje een appels en peren verhaal. Een moderne diesel auto heeft geen redline van 10.500 toeren :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:43:
[...]

Dat is natuurlijk wel een beetje een appels en peren verhaal. Een moderne diesel auto heeft geen redline van 10.500 toeren :P
Nee, maar een oude diesel slaat zo'n beetje af bij 1200 toeren. Het ging me om aanpassingen aan het blok.
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:28:
[...]

Ik rijd met een (Ja Ja: VW Golf VII 2.0 TDi) met 210Pk en 420Nm (Door ABT onderhanden genomen GTD blok in een "normale" Golf VII Hihgline, hoeveel "sjoemel software" wil je in één auto hebben?).

Dat blok loopt zélfs met amper 1K Rpm's op de teller nog soepel én.... Gemiddeld zo'n 4.3L/100Km bij normaal gebruik tijdens snelweg + stadsverkeer.
Ik haal net aan 6L/100Km met mijn standaard 1.6TDI eco meuk :')
5/100 als ik mijn best doe op vooral 80Km/h wegen

En toch betaal ik minder CO2 tax volgens de vreemde regeltjes van de overheid.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.