Gisteren dagje verlof voor circuitdag Zandvoort. Niet echt een top dag.... 3 sessies in groep 1.
Erg rustig dus treintje B in groep 1 was leeg. Ik dacht mooi, privé les en de marshall zag het ook wel zitten. De organisatie greep echter in en ik moest in treintje C, want daar zaten maar 2 mensen in. Treintje A zaten al 3 mensen in.
Anyway:
Groep 1 - treintje C - Sessie 1: warming up. Ging lekker rustig, maar voor 1 iemand ging het kennelijk veels te hard. Gevolg: hij ging remmen op 2/3 deel van de Hugenholtz. Resultaat zo bleek achteraf, een highsider en rijder in de kreukels:
Sessie 1 al na een paar rondes rode vlag en afgelast.
Sessie 2: met z'n 2-en. Elke ronde rustig aan moeten doen, omdat de andere persoon achter bleef. Reden: hij nam elke bocht in z'n 3 i.p.v. z'n 2 met z'n 600cc.
Wat verder triest was, was een dame die privé les kreeg van een marshall. Het waren kennissen van elkaar. Check deze foto, echt het toonbeeld hoe zij continu reed.
Marshall gaat aan de kant voor de snelle groep. Je ziet haar echt kijken van "huh wat?!" en de snelle groep maar inhouden. Dit deed ze continu, ook bij mijn groepje.
Sessie 3 na de pauze totaal uit de concentratie en flow, ging krampachtig dus slechte rondes gereden.
Marshall adviseerde mij om niet meer in groep 1 te gaan rijden, maar voor groep 2 te gaan.