Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.250 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

caesar1000 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:55:
[...]

Leuk als je iemand mee hebt die echt van het filmen en editen houdt. Anders is het verspild geld. Dan gebruik je die drone + Gopro een paar keer, maar doe je naderhand weinig met de beelden. :+

[...]

Meer spul om op te letten tijdens de ritjes.

Moet zeggen dat mensen vaak wel vergeten dat je ook betaald voor de compleet package van GoPro. Dat is voor mij in ieder geval het extra geld waard. Een Yi 2 is dan leuk om erbij te hebben voor het testen van een bevestigingsmethode. :+

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De batterij lijkt niet uitneembaar, maar ze introduceren wel een nieuwe batterij lader. Daarnaast vermelden ze een Hero 5 batterij op hun website dus moet wel zo zijn dat 'ie uitneembaar is.
tadaa:
Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/sits_pod15/dw/image/v2/AASJ_PRD/on/demandware.static/-/Sites-gopro-products/default/dw5e0326fb/hi-res/RechargeableBattery_HERO5Black_PDP_2.jpg?sw=780&sh=780&sm=fit

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:53
Aha da's goei nieuws! Dan ga ik em bestellen :)
Iemand interesse in een GoPro Hero 4 black van 5 maand oud? :)
Is eigenlijk nog niet uit de case geweest :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
kazzzdafke schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:32:
Aha da's goei nieuws! Dan ga ik em bestellen :)
Iemand interesse in een GoPro Hero 4 black van 5 maand oud? :)
Is eigenlijk nog niet uit de case geweest :)
Voor 100 euro kom ik hem vanavond halen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Anoshky schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:46:
[...]

Voor 100 euro kom ik hem vanavond halen O+
8)7
nice try! :)
We zullen ergens rond de 320/350 zitten met batt lader en 2 extra batterijen (en 1,5 jaar garantie).

[ Voor 21% gewijzigd door kazzzdafke op 20-09-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Gisteren dagje verlof voor circuitdag Zandvoort. Niet echt een top dag.... 3 sessies in groep 1.

Erg rustig dus treintje B in groep 1 was leeg. Ik dacht mooi, privé les en de marshall zag het ook wel zitten. De organisatie greep echter in en ik moest in treintje C, want daar zaten maar 2 mensen in. Treintje A zaten al 3 mensen in.

Anyway:
Groep 1 - treintje C - Sessie 1: warming up. Ging lekker rustig, maar voor 1 iemand ging het kennelijk veels te hard. Gevolg: hij ging remmen op 2/3 deel van de Hugenholtz. Resultaat zo bleek achteraf, een highsider en rijder in de kreukels:
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/zandvoort%209-9/leukopdefoto_1016414_zpsxn4l4qav.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/zandvoort%209-9/leukopdefoto_1016415_zpsw5svxvib.jpg

Sessie 1 al na een paar rondes rode vlag en afgelast.

Sessie 2: met z'n 2-en. Elke ronde rustig aan moeten doen, omdat de andere persoon achter bleef. Reden: hij nam elke bocht in z'n 3 i.p.v. z'n 2 met z'n 600cc. :F

Wat verder triest was, was een dame die privé les kreeg van een marshall. Het waren kennissen van elkaar. Check deze foto, echt het toonbeeld hoe zij continu reed.
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/zandvoort%209-9/leukopdefoto_1016388_zps9dlykyp8.jpg

Marshall gaat aan de kant voor de snelle groep. Je ziet haar echt kijken van "huh wat?!" en de snelle groep maar inhouden. Dit deed ze continu, ook bij mijn groepje.

Sessie 3 na de pauze totaal uit de concentratie en flow, ging krampachtig dus slechte rondes gereden.
Marshall adviseerde mij om niet meer in groep 1 te gaan rijden, maar voor groep 2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rody dat ziet er niet lekker uit met die crash, weet jij hoe het met die rijder is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Ironisch die tekst over de afbeelding heen...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GIsteren op Assen gereden. Ging niet heel lekker. Allemaal langzamer rijders in de snelste groep. Kwam niet in mijn ritme :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:28:
GIsteren op Assen gereden. Ging niet heel lekker. Allemaal langzamer rijders in de snelste groep. Kwam niet in mijn ritme :(
Dat heb ik op Lelystad ook wel gemerkt. Wanneer de groepen goed zijn kan je heerlijk rijden. Als snel en langzaam bij elkaar in dezelfde groep zit gaat het voor geen meter. De laatste keer in de snelste groep heb ik heerlijk kunnen rijden. De keer daarvoor zat in de groep voor beperkte circuit ervaring en daar zaten ook mensen bij die nog nooit op het circuit waren geweest. Dat rjid echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Normaal nooit last ervan bij CRT. Ik rijd in de Sport-Grid groep en daar kom je normaal niet in als je langzaam rijd. Maar nu heel veel rijders die tussen 2:00 en 2:15 reden. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Baby Multistrada on the way? Zou voor mij zeer interessant zijn. Mogelijk bij de EICMA een aankondiging.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2016/09/2017-ducati-multistrada-939-spy-photo.jpg?resize=635%2C569

http://www.asphaltandrubb...s/ducati-multistrada-939/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:15

charrel

Cortisol4life..

Zo, donderdag komt er iemand op mijn r1200gs rijden. Heeft van de week al even gekeken, als de proefrit bevalt dan gaat mijn trouwe metgezel na 9 jaar naar een ander baasje ;w
Ik ga hem wel missen, zoveel leuke ritjes mee gehad. Zou er bijna een traantje om laten na 95.000km (totaal 127.000km)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:37:
Zo, donderdag komt er iemand op mijn r1200gs rijden. Heeft van de week al even gekeken, als de proefrit bevalt dan gaat mijn trouwe metgezel na 9 jaar naar een ander baasje ;w
Ik ga hem wel missen, zoveel leuke ritjes mee gehad. Zou er bijna een traantje om laten na 95.000km (totaal 127.000km)...
Je raakt toch altijd wel een beetje gehecht aan een motor. Ik vond het ook best een beetje klote om mijn SV1000S bij de dealer achter te laten, ook al kreeg ik er een RC8 voor terug. Heb er toch 5 jaar met veel plezier op gereden en er veel geld ingestoken qua mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:10:
Baby Multistrada on the way? Zou voor mij zeer interessant zijn. Mogelijk bij de EICMA een aankondiging.

[afbeelding]

http://www.asphaltandrubb...s/ducati-multistrada-939/
me gusta!

wat ik vandaag las is dat de er een scrambler voor €2095 uitkomt..
Kent iemand dat merk Hanway? ik neem aan dat het chinees is..
Maar voor dat geld lijkt het met best een leuk fietsje om mee te greenlanen...
YouTube: 2016 Hanway Scrambler 125 - Walkaround - 2015 EICMA Milan
http://www.hanwaymotor.co...50%20125%20150%20250.html

ik heb trouwens net nieuwe bandjes onder de Fazer8 laten leggen: Bridgestone t30evo, die kwamen het best uit de test, en de MPR's had hij niet meer op voorraad liggen. Ik ben benieuwd..
Als het goed ik ga ik deze of volgende week nog een tripje Wales doen..

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 20-09-2016 15:59 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:03:
Rody dat ziet er niet lekker uit met die crash, weet jij hoe het met die rijder is afgelopen?
Nee, dat kregen we niet te horen.
Het is alleen: checken, ambulance ja / nee, als ja afvoeren naar ziekenhuis, next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, ik dacht altijd dat in de "samenspel in de file" ook de snelheid waarbij motorrijders weer zouden moeten invoegen opgenomen was, namelijk 50 km/h.. Maar nu kan ik 'em helemaal niet meer terugvinden?

Reden dat ik dit vraag was het setje motorrijders die zojuist met 80 km/h tussen de auto's doorreden, terwijl ik bij 50 km/h weer netjes ingevoegd was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 23:13
Osiris schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:29:
Hmm, ik dacht altijd dat in de "samenspel in de file" ook de snelheid waarbij motorrijders weer zouden moeten invoegen opgenomen was, namelijk 50 km/h.. Maar nu kan ik 'em helemaal niet meer terugvinden?

Reden dat ik dit vraag was het setje motorrijders die zojuist met 80 km/h tussen de auto's doorreden, terwijl ik bij 50 km/h weer netjes ingevoegd was :+
In België mag je filteren met een maximum snelheidsverschil van 20 km/u zo lang de wagens trager rijden dan 30 km/u. In het beste geval kan je dus 50 km/u rijden terwijl je filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Iemand een idee of je ook motorkleren kan huren ergens in Noord-Nederland?

En heeft er iemand ervaring met parkeren in Brussel? Ik moet er in oktober een paar dagen zijn en overweeg met de motor te gaan. Als ik die daar tenminste veilig neer kan zetten. (Street Triple van 2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Secsytime schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:43:

En heeft er iemand ervaring met parkeren in Brussel? Ik moet er in oktober een paar dagen zijn en overweeg met de motor te gaan. Als ik die daar tenminste veilig neer kan zetten. (Street Triple van 2014)
Ik parkeerde mijn motor altijd aan de kunstberg bovenaan, naast de tunnel van Bozar.
Nooit een probleem gehad.

Voor de rest zie je ook in de Koningsstraat verschillende motors staan. Beetje geluk hebben, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:06

Vrijdag

De Zwarte

Hans van Wijk verhuurt ook kleding, alleen weet ik niet of dat ook zonder het huren van een motor kan. Ohja, die zitten in Zuid Holland :P

Tja, ik zou in elk geval een schijfremslot en eventueel een ketting meenemen. En m voor een overheidsgebouw neerzetten, veel camera's en meestal ook 24/7 beveiliging :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp

De officiële regels voor parkeren zijn: op de stoep, waarbij je de eventuele voetgangers niet mag hinderen.
Ik ken in Brussel geen voor motoren gereserveerde parkeervakken, wel enkele gebouwen met toegankelijke "binnenkoertjes" waar ook fietsen kunnen stallen - daar gooi ik 'em meestal bij, bij voorkeur in het zicht van een bewakingscamera. Als ik er niet op loopafstand van blijf, zet ik hem vast met een U-slot. Voorts staat altijd het alarm aan (verplicht volgens de verkeersregels!).
Een aantal ondergrondse parkings zijn uitgerust met inductielussen aan de slagboom en die detecteren mij niet, waardoor de slagboom niet opent bij het binnenrijden. Bij een aantal ondergrondse parkings staat zelfs simpelweg een bordje dat motoren niet toegelaten zijn.
Wat diefstal betreft is Brussel de Bronx nog niet, maar hoewel mijn beestje vast niet populair is bij het eventuele dievengilde, laat ik hem nooit 's nachts buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
En niet vergeten: dezer dagen is de criminaliteit heeeeeeel wat gezakt met allemaal dat blauw en groen/zwart op straat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat heeft er inderdaad in gestaan. :?

En het stukje over alarmlichten blijft dan wel staan: "gebruik geen alarmlichten om verwarring te voorkomen". Ik merk juist dat mensen het duidelijker vinden als ik mijn alarmlichten aanzet, dan zie ik ze meestal duidelijk plaatsmaken omdat ze weten dat ik er tussendoor ga. Als ik de alarmlichten uitzet en invoeg, zie je ook duidelijk dat de automobilisten wat "ontspannen".
En tja, dat niet alle motoren alarmlichten hebben, is imho geen reden om ze niet te gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:36:
[...]

En het stukje over alarmlichten blijft dan wel staan: "gebruik geen alarmlichten om verwarring te voorkomen". Ik merk juist dat mensen het duidelijker vinden als ik mijn alarmlichten aanzet, dan zie ik ze meestal duidelijk plaatsmaken omdat ze weten dat ik er tussendoor ga. Als ik de alarmlichten uitzet en invoeg, zie je ook duidelijk dat de automobilisten wat "ontspannen".
En tja, dat niet alle motoren alarmlichten hebben, is imho geen reden om ze niet te gebruiken.
Mja, ik kan me wel vinden in de theorie dat alarmlichten ook daadwerkelijk alleen daarvoor gebruikt dienen te worden.. En derhalve niet in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ik gebruik het ook als teken van: 'ik ga filteren' en zet ze weer uit als ik in de rij invoeg.. werkt prima.. politie schijnt het ook best te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
[...]

Had het ook gelezen en gebruikte dus overdag niet mijn alarm lichten. Laatst reed ik echter in het donker, toen heb ik ze wel aangezet. Kan me voorstellen dat je beter zichtbaar bent in iemand spiegel als het donker is doordat je meer onderscheid van alle verblindende auto verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mwoah, die bak xenon valt ongetwijfeld op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
Deze kleuren van de 1999 CBR600F is dat nu blauw of lila of ....?

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/CBR600F%201999_zpswekx43lo.jpg

Ben vandaag bij zo een fiets wezen kijken....met amper 16.000 km erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:48:
[...]

me gusta!

ik heb trouwens net nieuwe bandjes onder de Fazer8 laten leggen: Bridgestone t30evo, die kwamen het best uit de test, en de MPR's had hij niet meer op voorraad liggen. Ik ben benieuwd..
Nog meer nieuws/geruchten over de 939 Multistrada:

- 19 inch voorwiel, zodat je er ook off road mee kunt (zelfde Als MTS Enduro)
- zelfde uitlaat als Enduro
- concuurent van KTM Adv 1050
- prijs rond de 16.000

Ergggg interessant! Nooit gereden met dat 939 blok, maar met 115 pk en 100nm koppel lijkt me dat een lekker allround blok. Als ze het gewicht laag weten te houden (rond de 200kg met vloeistoffen) hebben we een potentieel briljante bike!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
Hehe kan eindelijk eens pic toevoegen van mijn fiets, al dan wel nat:

Natte Versys

2016 Kawasaki Versys 650.

Vreemde is dat de oranje kleur op foto's al snel meer rood wordt.
Krijg van mijn lieftallige partner een topkoffer + benodigde onderdelen kadeau binnenkort. Eventueel volgend jaar ook zijkoffers halen, handig voor als we op vakantie gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 22:20

Ethirty

Who...me?

aidanl schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:37:

[afbeelding]

Krijg van mijn lieftallige partner een topkoffer + benodigde onderdelen kadeau binnenkort. Eventueel volgend jaar ook zijkoffers halen, handig voor als we op vakantie gaan! :)
Blijft een bijzondere kleur d:)b

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

2 daagjes pyreneen gereden.
stel duitsers waren "op bezoek" uitaard was dat een colonne R1200GS-jes

maar, voordeel is dan wel. omdat het iets rustiger moest. kon ik maarliefst 240! km rijden tot de reserve aan ging. dat is "normaal" al bij 200km.

aangename verassing was dat :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
Nu we het toch over opvallen hebben gehad (verkapte filteren discussie), de volgende vraag: Zijn er hier veel mensen die met groot licht rijden? Ik irriteer me er persoonlijk echt mateloos aan bij. Ik heb ook niet het idee dat je beter opvalt, want je ziet soms echt geen steek in je spiegels daardoor.
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:04:

[afbeelding]

Ik vind hem lila op deze foto ;)

[ Voor 27% gewijzigd door lolgast op 21-09-2016 09:13 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
lolgast schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:13:
Nu we het toch over opvallen hebben gehad (verkapte filteren discussie), de volgende vraag: Zijn er hier veel mensen die met groot licht rijden? Ik irriteer me er persoonlijk echt mateloos aan bij. Ik heb ook niet het idee dat je beter opvalt, want je ziet soms echt geen steek in je spiegels daardoor.

[...]

Ik vind hem lila op deze foto ;)
Ik denk niet dat veel mensen met groot licht rijden, ik denk dat veel mensen met slecht afgestelde lichten rijden. Dat ze te ver omhoog schijnen. Wellicht niet bijgesteld voor het gewicht van de berijder? :+

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
lolgast schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:13:
Ik merk bij veel motorrijders dat de koplamp(en) tegen de max hoogte staan afgesteld. Bij een hobbel lijkt het dan in een fractie van een seconde of de motorrijder met grootlicht seint, precies genoeg om op te vallen dus. Zo staat mijn licht volgens mij ook afgesteld.

Een vriend van mij heeft ze eigenlijk te hoog staan en krijgt bij schemering (in het donker rijden we nooit) nog wel eens een auto die naar hem seint, dit lijkt me iets teveel van het goede.

De eerste optie lijkt me eigenlijk prima. Het hindert niet, maar je valt wel net even iets beter op bij je tegenliggers.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt nogal aan het wegdek waar je altijd rijdt. Als je veel hobbels tegenkomt dan krijg je op een gegeven moment heel veel lichtshows te zien van tegenliggers. Heel fijn als het schemert en je zicht sowieso al slecht is, om vervolgens nog eens extra verblind te worden. Daarom heb ik het bewust iets lager afgesteld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:01
Afgelopen zondag een flink stuk door de Eifel gereden en uiteindelijk vanaf Piesport weer teruggereden. Vanaf hier dus (Google plaatje):

Afbeeldingslocatie: https://s.iha.com/2686900009584/Vakantiehuis-Piesport-Alt-Mustert_9.jpeg

In totaal ongeveer 500 KM gereden, en thuis lekker opgewarmd. Had de kou nogal onderschat, de week ervoor zat ik namelijk met DrivinUCrazy in de Eifel, toen was het nog 30+ graden 8)7

Tevens ook de China navigatie als eerste echt getest. Het is wat tweak werk, uiteindelijk wel redelijk werkend gekregen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Becker software op een Windows CE Navi te krijgen? iGo heb ik draaiende, alleen de Becker software wil nog niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Thoit op 21-09-2016 10:56 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aidanl schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:37:

[afbeelding]

In de US hadden ze bij het MarkI model een echt rood rode versie.. in de EU is die volgens mij nooit geleverd..

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:20:
[...]

Het mag wel inderdaad, dacht dat het niet zo was. Je moet er 1 of 2 hebben.

[...]
Ik zou het lekker bij één houden. Als anderen twee aparte lampen kunnen herkennen denken ze mogelijk dat het een auto is die nog erg ver weg is. Beetje dit idee:

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:30:
In Nederland kan ik nauwelijks plekken vinden waar ik vermogens boven de 100 pk volledig kan benutten. Ik rij nu een 250 kg zware Bandit met 85 pk. Als ik dan zie zoals vanmorgen er al op verschillende 60 km/h wegen met het grootste gemak 120 km/h op de teller staat -O-
Hier dezelfde ervaring. Ik kom eigenlijk nooit boven de 5000 toeren uit met m'n 97 pk, meer dan dat en je hebt al kans op mooie boetes. Een tijdje geleden was ik verkeerd gereden en had een afrit te vroeg gepakt. De oprit was vrij en de snelweg ook, toen heb ik 'm wel even open getrokken. Nadat ik in z'n 3 zat begon ik me weer een beetje af te vragen hoe hard het allemaal al ging en op dat kleine stukje had ik de 170 al aangetikt :/
wimmel_1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:20:
[...]

Ik vraag me af óf die advertentie wel zo "eerlijk" is. Een 1200GS op 35KW (volgens de advertentie).... :P
Als je een ad maakt bij MP heb je 3 opties: 11 kW, 25 kW of 35 kW. Dus ik snap zijn keuze om er 35 kW op te zetten wel ;)

Ik dacht zelfs dat als de file harder reed dan 40 je weer terug moest...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

418O2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:32:
[...]

Je moet een druppellader hebben. Handigste zijn optimate. Zitten ook handige plugs bij zodat je hem makkelijk kan aansluiten.
Ik heb er nog eentje voor je: [A] Optimate 4 druppellader \[€ 30]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

tdw schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:11:
[...]

Ik zou het lekker bij één houden. Als anderen twee aparte lampen kunnen herkennen denken ze mogelijk dat het een auto is die nog erg ver weg is. Beetje dit idee:

[video]

[...]

Hier dezelfde ervaring. Ik kom eigenlijk nooit boven de 5000 toeren uit met m'n 97 pk, meer dan dat en je hebt al kans op mooie boetes. Een tijdje geleden was ik verkeerd gereden en had een afrit te vroeg gepakt. De oprit was vrij en de snelweg ook, toen heb ik 'm wel even open getrokken. Nadat ik in z'n 3 zat begon ik me weer een beetje af te vragen hoe hard het allemaal al ging en op dat kleine stukje had ik de 170 al aangetikt :/

[...]

Als je een ad maakt bij MP heb je 3 opties: 11 kW, 25 kW of 35 kW. Dus ik snap zijn keuze om er 35 kW op te zetten wel ;)

[...]

Ik dacht zelfs dat als de file harder reed dan 40 je weer terug moest...
Dat zelfde effect met die trekker heb je ook met moderne fietsen. Die hebben nu vaak 2 lampen in de voorvork zitten, heb al 2x gehad dat ik me afvroeg waarom die auto zo'n vreemde positie op de weg leek te hebben.

Nu is het met tegemoetkomende fietsers niet zo'n groot probleem aangezien ze meestal niet recht op je afkomen, maar wel een wtf'je op dat moment.

Heb een fietsenmaker er ook al eens op gewezen en gerefereerd naar jouw filmpje maar volgens hem bestond dat probleem niet. Okay prima wat jij wil. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 21-09-2016 12:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, ook weer terug van vakantie, vorige week heb ik in de driehoek van het Zwarte Woud, Zwisterland & Frankrijk gezeten. Fijn rijden daar:

rsv offroad

Jup, een RSV Mille kan ook prima offroad :+ In de route zat een bergpasje dat gewoon als verhard op de kaart stond, maar bleek zo'n 10 km gravel/stenen te zijn... Achja, keren is voor mietjes :P Omhoog was nog best goed te doen, omlaag wel een beetje tricky.

Inmiddels weer gewoon woonwerk aan het doen, maandagmiddag vond ik opeens dit in mijn band toen ik naar huis wilde gaan:

Schroefje

Dikke schroef in mijn achterband, precies paralel aan het loopvlak. Ding eruit gepulkt, blijkt de band niet eens lek te zijn 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kazzzdafke
[...]

Sterk, 170 in 3e met een 97pk fiets? Das wel in het rood dan vermoed ik?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
kazzzdafke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:02:
[...]

Sterk, 170 in 3e met een 97pk fiets? Das wel in het rood dan vermoed ik?
Ik heb nauwelijks meer vermogen, maar ik heb nog wel wat over met 170 in de 3 denk ik. 1 gaat tot 110, dus de 3 zal toch wel tot 200+ moeten gaan. Maar zo hard durf ik niet :P

• Requiem19
  • Nu online
4 cilinders hebben wat langere versnellingen dan 2 cilinders aangezien ze meer toeren maken. Meeste 2 cilinders halen de 100 niet in hun 1, terwijl mijn oude R6 dat al wel deed bijv.

• kazzzdafke
Mja mijn 1000cc S1000R haalt dat mss maar net :)
maar ja is dan ook anders gegeared. Mijn FZ6 haalde denk ik net de 170 in 3e.
Alles gaat wel trager, dat wel dan de S1R nu :)

• PilatuS
  • Niet online
[...]

[video]
Daarom dacht ik ook dat het verboden was om met 2 lampen tegelijk aan te rijden. Blijkbaar mag het dus wel, maar ik dacht dat het verboden is geweest.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
418O2 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:05:
[...]

Ik heb nauwelijks meer vermogen, maar ik heb nog wel wat over met 170 in de 3 denk ik. 1 gaat tot 110, dus de 3 zal toch wel tot 200+ moeten gaan. Maar zo hard durf ik niet :P
140 in de 2 met een Hornet (a 100pk), 180 in de 3 ging prima ^^

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-10 17:08
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:04:

[afbeelding]

Officieel is het blauw maar door de jaren heen lijkt het steeds meer op lila.
Daar heb ik ook last van met mijn CBR600F F3.

• kazzzdafke
Trouwens, is hier iemand eigenlijk van de buurt van Leuven of Hasselt?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
kazzzdafke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:23:
DinX zit in die regio.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX is van Zolder, geloof ik, en dus redelijk uit die regio :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nee, da's niet uit de regio, da's knal ertussen :) (bijna).. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien iets voor iemand van hier? http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28028098

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:38
Chakotay schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:57:
Zo, ook weer terug van vakantie, vorige week heb ik in de driehoek van het Zwarte Woud, Zwisterland & Frankrijk gezeten. Fijn rijden daar:

[afbeelding]

Jup, een RSV Mille kan ook prima offroad :+ In de route zat een bergpasje dat gewoon als verhard op de kaart stond, maar bleek zo'n 10 km gravel/stenen te zijn... Achja, keren is voor mietjes :P Omhoog was nog best goed te doen, omlaag wel een beetje tricky.

Inmiddels weer gewoon woonwerk aan het doen, maandagmiddag vond ik opeens dit in mijn band toen ik naar huis wilde gaan:

[afbeelding]

Dikke schroef in mijn achterband, precies paralel aan het loopvlak. Ding eruit gepulkt, blijkt de band niet eens lek te zijn 8)7
Zou dat bandje toch maar laten vervangen. Beschadigingen in de wang van je band kunnen een klapband tot gevolg hebben.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:09:
Mja mijn 1000cc S1000R haalt dat mss maar net :)
maar ja is dan ook anders gegeared. Mijn FZ6 haalde denk ik net de 170 in 3e.
Alles gaat wel trager, dat wel dan de S1R nu :)
Heb jij zelf andere kettingwielen er in gezet? Een S1000RR haalt gewoon de 140 in de één, lijkt me dat de S1000R vergelijkbaar gegeared is?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Potato42 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:25:
[...]

Zou dat bandje toch maar laten vervangen. Beschadigingen in de wang van je band kunnen een klapband tot gevolg hebben.
Ik zat ook al te kijken en wist niet écht of ik het bericht van Chakotay met het nodige sarcasme moest lezen....

Die schroef gaat er in het loopvlak IN maar..... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
noes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:33:
[...]

Heb jij zelf andere kettingwielen er in gezet? Een S1000RR haalt gewoon de 140 in de één, lijkt me dat de S1000R vergelijkbaar gegeared is?
Neen, helemaal niet!

S1000RR:
Vermogen 146 kW (198 pk) bij 13.500 t/min
Koppel 113 Nm bij 10.500 t/min
Compressieverhouding 13.0:1

S1000R:
Vermogen 118 kW (160 hp) at 11,000 rpm
Koppel 112 Nm at 9,250 rpm
Compressieverhouding 12.0 : 1

Dit vertaald zich ook in veel sneller koppelbereik voor de R, maar met dus minder hoge snelheden in elke vitesse.

En dus hier kan je ze naast elkaar zetten:

http://www.gearingcommander.com/

S1000R: in 3e zelf 175km/u
S1000RR: 215/u

Maar bovenstaande wel met korreltje zout nemen, want de top dat ik gedaan heb was 272/u en de site zegt 241/u.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Potato42 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:25:
[...]

Yeah, ga ik ook maar doen binnenkort denk ik :) Hij zat in ieder geval nog boven ipv door het karkas, maar goed voor de stevigheid is het natuurlijk niet.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

Ik heb trouwens net nieuwe bandjes onder de Fazer8 laten leggen: Bridgestone t30evo, die kwamen het best uit de test, en de MPR's had hij niet meer op voorraad liggen. Ik ben benieuwd..
Ken Hanway niet maar weet wel dat verschillende merken de motoren in China laten bouwen van deels OEM parts en daarna importeren onder hun naam. Mash is op dat gebied wel een van de grotere spelers.

Volgens de reviews leveren ze in ieder geval leuke motoren voor een prikkie. :9
Requiem19 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:07:
4 cilinders hebben wat langere versnellingen dan 2 cilinders aangezien ze meer toeren maken. Meeste 2 cilinders halen de 100 niet in hun 1, terwijl mijn oude R6 dat al wel deed bijv.
En meeste 1 cilinder 125cc's halen nog niet eens de 25-30 in de 1. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:07:
[...]

Yeah, ga ik ook maar doen binnenkort denk ik :) Hij zat in ieder geval nog boven ipv door het karkas, maar goed voor de stevigheid is het natuurlijk niet.
Eeeuh....Vertekend die foto zó veel óf is jouw camera er zaken aan het bij "soepen" geweest dat het lijkt of de scherpe kant van die houtschroef / parker er dóór de wang weer uit komt?

:X

• C-sharp
Leuven (of toch een steenworp van). Why you ask?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:13:
[...]

Eeeuh....Vertekend die foto zó veel óf is jouw camera er zaken aan het bij "soepen" dat het lijkt of de scherpe kant van die houtschroef / parker er dóór de wang weer uit komt?

:X
Helemaal bovenaan de wand komt hij er weer uit. Het loopvlak is daar aan de rand nog wel een paar mm dik, dus daardoor zat de schroef nog wel in het loopvlak ipv door het karkas heen.

• kazzzdafke
C-sharp schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:13:
[...]

Leuven (of toch een steenworp van). Why you ask?
Mss eens hier in de buurt afspreken met een paar man van forum en een ritje doen...?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:15:
[...]

Helemaal bovenaan de wand komt hij er weer uit. Het loopvlak is daar aan de rand nog wel een paar mm dik, dus daardoor zat de schroef nog wel in het loopvlak ipv door het karkas heen.
Gelukkig maar dat op die plaats niet precies alle koordlagen bij elkaar komen en rond de gordel gedraaid worden. Je moet het uiteraard zélf weten maar ik zou zo'n band alleen nog gebruiken om ergens op te roken op een locatie in de buurt van een bedrijf wat er meteen een nieuwe op kan leggen.

P.S. Een achterband welke inééns leeg loopt is NIET gevaarlijk. Het stuurt alleen érg zwaar ineens (serieus).

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:57:

[afbeelding]

Geen ruzie met iemand? Hoe krijg je al rijdend op zo'n manier een schroef in je band??

• Bommes
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

Vanaf 0:40, flink gassen met een oud lijk :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• 418O2
Dat is wel echt gaaf

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:03:
[...]

Geen ruzie met iemand? Hoe krijg je al rijdend op zo'n manier een schroef in je band??
De rede dat je alleen maar schroeven/spijkers in achterbanden aantreft is vrij simpel. Je rijd er met je voorband overheen en daardoor wordt die schroef dan wel spijker door het kopje nét voldoende opgetild op een manier welke voldoende is om 'm in je achterband je laten prikken en vervolgens verder door te laten dringen pér omwenteling van het wiel.

Ik heb (lang geleden) een tijdje bij een bandencentrale gewerkt en als er een band gerepareerd moest worden vanwege een spijker / schroef dan was dat ALTIJD een achterband. Die krengen zaten er dan vaak op de meest vreemde manieren in.
Bommes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:09:
[video]
Vanaf 0:40, flink gassen met een oud lijk :Y
Wist U dat:

Dit soort races met dat soort fietsen ook regelmatig in NL. plaats vinden? Tijdens de Pinkster Races in Oss wordt er bijvoorbeeld met dat soort speelgoed serieus hárd gereden.... En da's maar een paar kilometer van jouw en mijn huis vandaan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 21-09-2016 20:09 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Shit, ik had een bod gedaan op een fz6, bod was na wat heen en weer onderhandelen gisteren via mail geaccepteerd was door de verkoper.

Laatste mail contact was gisteren avond van de verkopende partij met de vraag wanneer ik dan langs kwam om de motor op te halen. Daarop stuurde ik een uur of wat geleden een antwoord dat ik zaterdag zou langs komen.
Belt hij net 5 minuten geleden op dat hij de motor vandaag aan iemand anders heeft verkocht voor 200 euro meer... :( |:(

Netjes dat hij daar even voor belt maar wel een beetje jammer. Afspraak is afspraak zou ik zeggen, maar goed ik had niets aanbetaald bij de bezichtiging echter dacht ik wel een afspraak via de mail te hebben nu.

* Bommes opent marktplaats maar weer eens
De zoektocht gaat weer verder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• WiLLoW_TieN
Ik ben ook zoekende. Kwam dit tegen een Bandit 650 uit 2016 met amper 3500km erop voor nog geen €5K ?

Dit ; http://link.marktplaats.nl/m1088392003 Dat lijkt mij wat te goedkoop....of mis ik iets ?

Heeft ABS en Injectie...weegt echter ( gevuld ) wel rond de 250kg ( 46-MG-LD )

• kazzzdafke
Bommes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:26:
Shit, ik had een bod gedaan op een fz6, bod was na wat heen en weer onderhandelen gisteren via mail geaccepteerd was door de verkoper.

Laatste mail contact was gisteren avond van de verkopende partij met de vraag wanneer ik dan langs kwam om de motor op te halen. Daarop stuurde ik een uur of wat geleden een antwoord dat ik zaterdag zou langs komen.
Belt hij net 5 minuten geleden op dat hij de motor vandaag aan iemand anders heeft verkocht voor 200 euro meer... :( |:(

Netjes dat hij daar even voor belt maar wel een beetje jammer. Afspraak is afspraak zou ik zeggen, maar goed ik had niets aanbetaald bij de bezichtiging echter dacht ik wel een afspraak via de mail te hebben nu.

Tjah, ik zou het ook doen hoor. Ik zou mss wel eerst even bellen VOOR de verkoop afgerond is, om je nog een kans te geven. Maar geld in het handje is alles, en een woord over mail niets. Jij moest nog gaan kijken en de koper loopt dan alsnog het risico niets te vangen, dus..

Ik begrijp em zeer goed, enkel een belletje vooraf is net iets beter.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:26:

Tsjah, je kunt er op vloeken maar aan de andere kant.... Zou jij zelf €200,- extra laten schieten als verkoper? Da's helaas de manier waarop Marktplaats werkt voor particuliere verkopers én kopers.

It wasn't me.... :>

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh nee ik snap het wel, en met het bekijken vorige week had ik nog gezegd dat hij hem niet hoefde vast te houden voor me, daarbij ook nog gezegd dat als ik hem echt wilde kopen ik wel handgeld betaald zou hebben.
Dat had ik niet dus inderdaad jammer maar helaas.

Misschien maar goed ook, ik kwam van die bezichtiging thuis met als eerste opmerking "dat word hem niet".
Nu ging hij dus akkoord met een 450 euro lager bod, dat maakte de zaak iets anders.

Ik zoek vrolijk verder. >:)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:46:
[...]

Tsjah, je kunt er op vloeken maar aan de andere kant.... Zou jij zelf €200,- extra laten schieten als verkoper? Da's helaas de manier waarop Marktplaats werkt voor particuliere verkopers én kopers.

It wasn't me.... :>
Een groot gedeelte tegenwoordig wel helaas...

Ik zeg altijd maar: "A man i only as good as his word. If you can't trust someone's word, it's impossible to trust his character."

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:49:
[...]

Een groot gedeelte tegenwoordig wel helaas...

Ik zeg altijd maar: "A man i only as good as his word. If you can't trust someone's word, it's impossible to trust his character."
Klopt: Ik houd hier nú een setje banden achter voor "??".... Met als gevolg dat ik 't risico loop die banden dus niet nú te kunnen verkopen maar...Ik wacht toch maar even netjes op een reactie van de éérste persoon welke reageerde.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 22:52
Bommes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:49:
Oh nee ik snap het wel, en met het bekijken vorige week had ik nog gezegd dat hij hem niet hoefde vast te houden voor me, daarbij ook nog gezegd dat als ik hem echt wilde kopen ik wel handgeld betaald zou hebben.
Dat had ik niet dus inderdaad jammer maar helaas.

Misschien maar goed ook, ik kwam van die bezichtiging thuis met als eerste opmerking "dat word hem niet".
Nu ging hij dus akkoord met een 450 euro lager bod, dat maakte de zaak iets anders.

Ik zoek vrolijk verder. >:)
Staat een 2003 bij lemar in oostrum (venray) ziet er op de foto goed uit

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks voor de tip maar die gaat een flink stuk over mijn budget heen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je op de volgende fiets nog wat kunt afdingen.... (heeft schade gehad en zonder garantie kan er best wat van de prijs af, IMHO. Garantie heb je bij een particulier ook niet :+ ).

Klikje. Kén die fiets verder niet maar ik weet wel dat die zaak ansich zichzelf altijd redelijk netjes opstelt naar klanten, ook als ze zeggen geen garantie te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 21-09-2016 21:23 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
Er is 1 voordeel dat die fz6 voor je neus weg is, nu is er weer 1 gegadigde minder op de markt. Zo vlak voor t einde van t seizoen is dat wel positief, kun je wellicht je slag slaan bij een andere verkoper die misschien niet direct je eerste bod aan neemt, maar mogelijk na een x periode geen bekijks heeft gehad misschien toch nogmaals nadenkt over je bod :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bolleh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:21:
Er is 1 voordeel dat die fz6 voor je neus weg is, nu is er weer 1 gegadigde minder op de markt. Zo vlak voor t einde van t seizoen is dat wel positief, kun je wellicht je slag slaan bij een andere verkoper die misschien niet direct je eerste bod aan neemt, maar mogelijk na een x periode geen bekijks heeft gehad misschien toch nogmaals nadenkt over je bod :)
:ˆˆ

Wat ook wel eens helpt is "handelaars" er op wijzen dat bepaalde fietsen al "vrij lang" géén particuliere eigenaar meer gehad hebben en dus al een tijdje in een (dure) handelsvoorraad staan.

Probleem daarbij is alleen dat je op locatie naar de fiets moet gaan kijken want ze zijn tegenwoordig allemaal gehaaid genoeg om het kenteken NIET op de foto te zetten :*)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nadeel met mijn budget is dat ik onder in die fz6 markt zit, en het dus vaak net niet is.
Geef liever 1000 euro minder uit voor een Fazer van een paar jaar ouder, de laatste bouwjaren van die serie vallen beter in mijn budget en dan koop ik voor minder geld wel echt een nette motor.

"Nadeel" zou dan de carburateurs zijn, maar daar rijden echt nog hele volksstammen mee rond op hun motor, dus zie ik niet echt een probleem.
En die Fazers met carburateurs schijnen nog zuiniger te lopen dan de eerste injectie fz6'en.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 21-09-2016 21:59 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik rij met mijn injectie-FZ6 uit 2004 1:20 ongeveer. Ik rij over het algemeen vrij rustig, dat wel.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
Ik heb liever een uitontwikkelde carb dan een eerste model injectie

• Aardappel
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:17:
[...]
Wist U dat:

Dit soort races met dat soort fietsen ook regelmatig in NL. plaats vinden? Tijdens de Pinkster Races in Oss wordt er bijvoorbeeld met dat soort speelgoed serieus hárd gereden.... En da's maar een paar kilometer van jouw en mijn huis vandaan ;)
Centennial Races Assen
Old Timer Races Raamsdonksveer

En waarschijnlijk nog veel meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:28:
Ik heb liever een uitontwikkelde carb dan een eerste model injectie
Ik niet, en daarom heb ik een FZ6 en geen FZS600 :P

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
[...]

me gusta!

Kan me een topic op motor-forum heugen waarin TS met een probleem zit, de eerste reactie was goud en ging ongeveer zo:

TS: Heb een motor van merk chingchang, en deze start wel maar stopt na ca. 45 seconden.
R: Dat kan kloppen, dat is ongeveer de levensduur van het blok

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Potato42 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:40:
[...]

Kan me een topic op motor-forum heugen waarin TS met een probleem zit, de eerste reactie was goud en ging ongeveer zo:

TS: Heb een motor van merk chingchang, en deze start wel maar stopt na ca. 45 seconden.
R: Dat kan kloppen, dat is ongeveer de levensduur van het blok

Het zelfde met die "Pitt Bikes" welke op de kermis gewonnen werden... Hier ook wel eens wat verhalen gehoord van een kennis van me waarbij die dingen ter reparatie aangeboden werden (als motor?).

D'r is maar één "PITT" waar die dingen goed voor waren en da's de Money-Pitt van de exploitant.

• Aardappel
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:46:
[...]

Het zelfde met die "Pitt Bikes" welke op de kermis gewonnen werden... Hier ook wel eens wat verhalen gehoord van een kennis van me waarbij die dingen ter reparatie aangeboden werden (als motor?).

D'r is maar één "PITT" waar die dingen goed voor waren en da's de Money-Pitt van de exploitant.
That makes Brad cry

Afbeeldingslocatie: http://celebritytoob.com/wp-content/uploads/sites/5/2015/11/brad-pitt.jpg

• 418O2
En die heeft het al zo moeilijk nu

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:58:
[...]

En die heeft het al zo moeilijk nu
Je zou bijna het spel "PITT" fall opnieuw willen gaan spelen :P

• C-sharp
kazzzdafke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:18:
[...]

Mss eens hier in de buurt afspreken met een paar man van forum en een ritje doen...?
Met plezier... nog andere kandidaten?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

charrel schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:03:
[...]

Vorige week met de toertocht van motoport had er iemand een spijker die naar binnen ging, en 2 centimeter daarnaast weer naar buiten kwam. Bijzonder knap. Die band liep bijna harder leeg dan je kon oppompen. 8)7

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44

DinX

Motormuis

Topicstarter
Check :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mijn spijkers en schroeven die ik vang zitten meestal scheef naar binnen gedraaid en dan omgevouwen. Niet zo evenredig aan het loopvlak en dat ze er dan aan de zijkant weer uitkomen.
Ik zou inderdaad ook niet graag hier mee doorrijden, straks scheurt er een stuk loopvlak van je band. Een spijker/schroef rechter erin zou ik minder problemen mee hebben.

• kazzzdafke
DinX en C-sharp: ik heb vandaag tijd.. voor een ritje Ardennen of Zolder!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:33:
Ik ben ook zoekende. Kwam dit tegen een Bandit 650 uit 2016 met amper 3500km erop voor nog geen €5K ?

Dit ; http://link.marktplaats.nl/m1088392003 Dat lijkt mij wat te goedkoop....of mis ik iets ?

Heeft ABS en Injectie...weegt echter ( gevuld ) wel rond de 250kg ( 46-MG-LD )
Bandits 600/650 zijn heel erg goedkope motoren.

Nadeel:

- Zwaar.
- Minder zuinig dan soortgenoten.
- Minder vermogen dan soortgenoten.
- Verouderde techniek.

Voordeel:

- Heel veel liefhebbers (zie motor-forum en Bandit clubs).
- Spotgoedkoop.
- Doen het altijd of het nu koud nat of droog is.
- Eenvoudige techniek.

Ik rij meer dan 10.000 kilometer per jaar met een vrij pittige rijstijl op een Bandit 650 en ik stap elke keer met een big smile eraf :*)

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Verek, hij leeft nog :)!

Mijn Specs

• Sporedd
  • Laatst online: 02-10 20:39
Ik heb ook een 650sv rijd prima!

De enige keer dat ik vermogen mis is bij het invoegen achter een r6 :)

Ik weet niet of je met z'n tweeën wilt rijden, dan is een twee cilinder ook niet echt prettig.
Ik zie dat de nieuwe vier cilinders zijn :)

Verder een heel fijne bike, heb er altijd veel plezier mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Sporedd op 22-09-2016 13:22 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• PilatuS
  • Niet online
Sporedd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:17:
Ik heb ook een 650sv rijd prima!

De enige keer dat ik vermogen mis is bij het invoegen achter een r6 :)

Ik weet niet of je met z'n tweeën wilt rijden, dan is een twee cilinder ook niet echt prettig.
Ik zie dat de nieuwe vier cilinders zijn :)

Verder een heel fijne bike, heb er altijd veel plezier mee!
Bedoel je niet een SV650S of SV650N ? Dat is een andere motor dan een Bandit.
Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.