Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.250 views

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kazzzdafke schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:31:
[...]

Bleh... onder de 20 heb je toch geen hulp van slippende koppeling en achterrem nodig?
Gas erop houden en kijken... geen problemen hier.
Nog nooit op een zware V-Twin gereden dus.

Verwijderd

Met de V-Twin customs die ik heb gehad en gereden nog nooit problemen met rotondes ervaren 8)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:29:
Met de V-Twin customs die ik heb gehad en gereden nog nooit problemen met rotondes ervaren 8)
En wat is daarbij het maximale toerental ? Waarschijnlijk niet zo heel veel. Beetje hetzelfde met de topsnelheid, ook dit zal niet heel hoog liggen. Die blokken zijn veel meer gemaakt om rustig te rijden en zijn ook meer gemaakt om goed te lopen op lage toeren, niet op hoge toeren.

Het blok wat ik heb is gemaakt voor topsnelheid en niet voor een lage snelheid. De minimale snelheid zonder bokken en met de koppeling los is 30 tot 35km/u. Zonder mappen was dit zelfs 40 tot 45km/u :P Daar tegenover staat een revlimit van 10.500 toeren en een hoge topsnelheid. Niet slecht voor 1145cc.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2016 18:43 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:29:
Behalve met de draaicirkel? :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:53
Idd daarom rij ik een 4 in lijn 👍😉

Never ever financial advice...

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:01:
Idd daarom rij ik een 4 in lijn 👍😉
Als je eens een sportmotor met een V-Twin kan proberen zou ik het zeker eens doen. Het heeft nadelen, maar het heeft ook voordelen. Persoonlijk vind ik een V-Twin leuker om op te rijden. Het rijd wat moeilijker maar dat maakt het ook leuker vind ik. Mijn motor is niet iets waarmee je lekker onspannend woon/werk mee gaat doen. Maar puur als speelgoed is het wel een erg leuk ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje kunt rijden prima 8)

[YouTube: https://youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M]

• kazzzdafke
PilatuS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
[...]

Als je eens een sportmotor met een V-Twin kan proberen zou ik het zeker eens doen. Het heeft nadelen, maar het heeft ook voordelen. Persoonlijk vind ik een V-Twin leuker om op te rijden. Het rijd wat moeilijker maar dat maakt het ook leuker vind ik. Mijn motor is niet iets waarmee je lekker onspannend woon/werk mee gaat doen. Maar puur als speelgoed is het wel een erg leuk ding.
Neen dank je. Al 1 zelf gehad, en meerdere malen al op eentje gereden van maten.
Zegt me echt echt niets.
Als ik echt wil raggen pak ik wel een husq 610 supermotard... das zo het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blegh :/

Vandaag sleuteldag om verroeste middendemper en geknapte koppelingskabel te vervangen. Althans, dat was de bedoeling...

Koppelingskabel leek simpel, maar ik krijg dat ding niet correct gerouteerd. Ofwel hij is te kort, danwel klopt lengte, maar trekt de kabel als ik stuur draai. En de demper - nagenoeg alle relevante bouten zijn volledig tot moes vergaan. Nadeel van stokoude motoren rijden. Ik ga een second opinion erbij halen (met beetje geluk wil volop sleutelende collega een kijkje komen nemen), anders wordt het garage.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangaande die koppelingskabel: Een originele kabel past alleen als je zowel de hendel als ook de koppeling terug stelt naar de minimale waarden tenzij er ooit andere raisers op je fiets zijn gezet (óf een ander, breder stuur).

Die boutjes van je demper: Helaas pindakaas..... Daar helpt waarschijnlijk alleen grof geweld bij, oftewel: De huidige klemmen / beugels met een slijptol "demonteren" óf er af slaan met een metaalbijtel en een hamer.

ALLES pást met een hamer!! Zoniet, dan is de hamer gewoon té klein!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr john
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 14:52
4x2 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:04:
[afbeelding]

Omdat het donderdagavond redelijk geregend had hier heb ik vrijdag lekker de motor gepakt en ben ik een beetje rond gaan ploegen, op een bepaald moment reed ik door praktisch iedere plas die ik kon vinden :+
Heb in ieder geval geleerd dat de laarzen niet waterdicht zijn en de motor gruwelijk zwaar is om weer uit de blub te trekken :P
Rij jij altijd achteruit de blubber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nog niet zo impressed met Super Duke GT op de snelweg. Verder wel zeer onder de indruk.

Alleen vraag ik me af of 173 pk niet iets te krankzinnig is... Acceleratie voelt meer als een raket dan motor.

Uitgebreider verslag volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

dr john schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:59:
[...]
Rij jij altijd achteruit de blubber in.
Ik mis de grap denk ik ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Requiem19 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:10:
Nog niet zo impressed met Super Duke GT op de snelweg. Verder wel zeer onder de indruk.

Alleen vraag ik me af of 173 pk niet iets te krankzinnig is... Acceleratie voelt meer als een raket dan motor.

???? Vermogen is nooit teveel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd jammer dat je die hoeveelheid vermogen niet in Nederland kan gebruiken waardoor je de hele tijd in z'n 1 of 2 moet gaan jengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

Of je gebruikt het om schakellui te touren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:32

173 is in mijn ogen ook overdreven. Bij mijn keuze voor een nieuwe motor heb ik daar wel serieus bij stilgestaan. Ben ook iets in vermogen achteruit gegaan nu.

Ik heb gisteren een Ducati 749s gekocht! Meerdere proefritjes gereden, deze sprong er echt met kop en schouders bovenuit. Was niet specifiek opzoek naar s-variant, maar dat loopt nou eenmaal gewoon zo soms denk ik. Hij krijgt nog een beurt en nieuwe achterband, dinsdag hoor ik wanneer hij klaar is :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ctPLCr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

lolgast schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:04:
[...]

173 is in mijn ogen ook overdreven. Bij mijn keuze voor een nieuwe motor heb ik daar wel serieus bij stilgestaan. Ben ook iets in vermogen achteruit gegaan nu.

Ik heb gisteren een Ducati 749s gekocht! Meerdere proefritjes gereden, deze sprong er echt met kop en schouders bovenuit. Was niet specifiek opzoek naar s-variant, maar dat loopt nou eenmaal gewoon zo soms denk ik. Hij krijgt nog een beurt en nieuwe achterband, dinsdag hoor ik wanneer hij klaar is :*)
[afbeelding]
Proficiat!

Ziet er goed uit, zwarte velgen is nooit standaard geweest toch? Doet iig geen afbreuk aan de motor _/-\o_

Hoop veilige km's toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Mooie fiets! Leuke fiets! En dan het typische: met bakken karakter!
Ik zeg: irritante frein moteur :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes heeft gisteren een bochten training dat gehad in de Eiffel.

Had het als verjaardagscadeau gehad van mijn vrouw haar zus had het ook aan mijn zwager cadeau gedaan.
Dus gisteren ochtend om 7 uur verzamelen bij de AC bij Nederweert aan de A2, stonden er al een goede 16 motoren te wachten.
Uiteindelijk bleken er 20 cursisten te zijn en 4 instructeurs van MRT http://www.motorrijvaardigheidstraining.nl

Eerst een uur snelweg richting Aken, daar tanken en vervolgens weer door naar een P plaatst ergens bij Nideggen in de buurt.
Daar werden er 4 groepjes gemaakt met elk een eigen instructeur. Het rijden gebeurde over een rondje door de omgeving van een kilometer of 30 waarbij we dit rondje meerdere keren hebben gereden. Elke keer een andere cursist voorop met een oortje waarmee de instructeur tips en opmerkingen kon communiceren.
Ons groepje was een Brabants onder onsje, 3 rijders van 1 motor clubje uit Nistelrode, en ik en mij zwager.

Nou had ik op voorhand een beetje mijn vraag tekens over een bochten cursus en het nut voor mij.. :9
Voor wat betreft bochten technieken heb ik niet iets nieuws kunnen leren, dat had de instructeur ook wel door, die liet me even goed mijn gang gaan toen ik eindelijk als laatste het rondje voorop mocht rijden. })
Hij vond mij Vespa en het gemak waarmee ik er mee reed erg vermakelijk.. 8)
Na een minuutje of 5 voorop gereden te hebben hoorde ik in mij helm ineens:
"Krkrkrkrrr we zijn nog geen 10 bochten verder en die gekke Vespa en mijn bankstel hebben de rest al los gereden _O- kkrstssrr"

Wel heb ik wat goede veiligheids tips gehad, begon al met de heen weg op de snelweg, het baksteen rijden kende ik al maar het verplaatsen van rijbaan met een groep, het inhalen, invoegen en dat soort dingen kregen we nog goede tips over.
Ook heb ik nu denk ik wel een goed idee over mijn positie op de weg, dat wilde ik toch wel graag leren en dat is gelukt.
Linker bocht, rechts beginnen en rechter bocht, links beginnen dat weet je meestal wel al maar om het zo met een groep nogmaals te leren en dan ook uit te voeren is het duidelijk te zien dat dit goed werkt.
Ook met heuveltjes waar je niet overheen kunt kijken, verplaats je dan naar de rechter zijde van de weg, als ik het niet kan zien kan die boer die me te gemoed komt mij ook niet zien :P

Thuis om half 7 vertrokken en s avonds ook half 7 thuis met net geen 500km onder de 12inch Vespa wieltjes door gehad :Y
Echt een leuke dag, aanrader voor de rijders die eens hun rijtechniek bekeken willen hebben en eventueel wat bij willen leren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Ik heb deze week 2 collega's een klein beetje laten oefenen op mijn motor.
Bij stilstand schakelen, en daarna rustig optrekken enzo, verder zijn we niet gegaan.

Rij ik daarna zelf weer weg, merk dat het aangrijppunt van de koppeling ineens veel verder zit.
Daarvoor had ik een cm of 2-3 speling tot het einde van de hendel, nu zit het aangrijppunt vrijwel op het einde. Gevolg: voor het schakelen tijdens rijden hoef ik de koppeling amper aan te raken, maar optrekkend vanuit 1 heb ik geen speling meer. Het is optrekken met slippende koppeling of hij slaat af.

Is dit een gevalletje koppelingskabel afstellen/op punt van knappen, of is de koppeling zelf compleet versleten?
Heb ze voor de zekerheid allebei nieuw besteld, maar kan ik zelf testen wat het precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
WhySoSerious schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:06:
[...]

Proficiat!

Ziet er goed uit, zwarte velgen is nooit standaard geweest toch? Doet iig geen afbreuk aan de motor _/-\o_

Hoop veilige km's toegewenst.
Thanks!
Wat betreft de zwarte wielen, ik heb geen idee meer. Er zijn zo ontzettend veel versies uitgebracht. Elk bouwjaar had zijn eigenaardigheden en specificaties, dus ik ben gewoon gaan rijden zodra ik iets zag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:04:
[...]

[afbeelding]
ten eerste 173PK is niet overdreven... vermogen is nooit genoeg :) (hoewel mijn achterband wel veel lijd)

ten tweede, mooie machine! een onderschatte Duc. Beetje de vergeten Italiaan omdat de looks niet konden tippen aan het 916 ontwerp.

de prestaties zijn echter een flinke stap vooruit ten opzichte van de 748.

Kwa velg kleur, volgens mij kwam het eerste jaar uit met zwarte velg en daarna met kleine wijzing op een grijze velg mischien net andersom. Mischien is het een verschil tussen de normale R en S varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:12:
* Bommes heeft gisteren een bochten training dat gehad in de Eiffel.

Had het als verjaardagscadeau gehad van mijn vrouw haar zus had het ook aan mijn zwager cadeau gedaan.
Dus gisteren ochtend om 7 uur verzamelen bij de AC bij Nederweert aan de A2, stonden er al een goede 16 motoren te wachten.
Uiteindelijk bleken er 20 cursisten te zijn en 4 instructeurs van MRT http://www.motorrijvaardigheidstraining.nl

Eerst een uur snelweg richting Aken, daar tanken en vervolgens weer door naar een P plaatst ergens bij Nideggen in de buurt.
Daar werden er 4 groepjes gemaakt met elk een eigen instructeur. Het rijden gebeurde over een rondje door de omgeving van een kilometer of 30 waarbij we dit rondje meerdere keren hebben gereden. Elke keer een andere cursist voorop met een oortje waarmee de instructeur tips en opmerkingen kon communiceren.
Ons groepje was een Brabants onder onsje, 3 rijders van 1 motor clubje uit Nistelrode, en ik en mij zwager.

Nou had ik op voorhand een beetje mijn vraag tekens over een bochten cursus en het nut voor mij.. :9
Voor wat betreft bochten technieken heb ik niet iets nieuws kunnen leren, dat had de instructeur ook wel door, die liet me even goed mijn gang gaan toen ik eindelijk als laatste het rondje voorop mocht rijden. })
Hij vond mij Vespa en het gemak waarmee ik er mee reed erg vermakelijk.. 8)
Na een minuutje of 5 voorop gereden te hebben hoorde ik in mij helm ineens:
"Krkrkrkrrr we zijn nog geen 10 bochten verder en die gekke Vespa en mijn bankstel hebben de rest al los gereden _O- kkrstssrr"

Wel heb ik wat goede veiligheids tips gehad, begon al met de heen weg op de snelweg, het baksteen rijden kende ik al maar het verplaatsen van rijbaan met een groep, het inhalen, invoegen en dat soort dingen kregen we nog goede tips over.
Ook heb ik nu denk ik wel een goed idee over mijn positie op de weg, dat wilde ik toch wel graag leren en dat is gelukt.
Linker bocht, rechts beginnen en rechter bocht, links beginnen dat weet je meestal wel al maar om het zo met een groep nogmaals te leren en dan ook uit te voeren is het duidelijk te zien dat dit goed werkt.
Ook met heuveltjes waar je niet overheen kunt kijken, verplaats je dan naar de rechter zijde van de weg, als ik het niet kan zien kan die boer die me te gemoed komt mij ook niet zien :P

Thuis om half 7 vertrokken en s avonds ook half 7 thuis met net geen 500km onder de 12inch Vespa wieltjes door gehad :Y
Echt een leuke dag, aanrader voor de rijders die eens hun rijtechniek bekeken willen hebben en eventueel wat bij willen leren.
Hoeveel kost dat? (Staat niet op de site :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jelte schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:41:
[...]
Hoeveel kost dat? (Staat niet op de site :()
Het was een cadeautje maar ik dacht ergens iets van 60 euro op gevangen te hebben.
[Edit] dat klopte dus niet, heb het even mijn vrouw gevraagd het was 80 euro.
Dat is zonder de lunch en koffie/drankjes.

In dat perspectief vind ik de prijs redelijk, in mijn geval of iemand die al erg veel in die streek (of heuvels/bergen) heeft gereden misschien niet helemaal rendabel kosten technisch gezien.
Maar toch heb ik er best nog wat dingen uit kunnen pikken die voor mij nuttig waren.
Maar ik denk dat de gemiddelde NL motor rijder die pas een paar jaar zijn rijbewijs heeft er erg veel van kan opsteken.

In mijn groepje reden naast ik en mijn zwager nog 3 andere gasten mee. 2 daarvan hadden al 30 jaar hun rijbewijs en gingen erg vaak op motor tripjes met hun motor club. Zelfs hun vonden het erg interssant en vertelde best toch wel zaken bijgeleerd te hebben. Allen voor hun is/was het lastig die 30 jaar gewoontes aan de kant te zetten.
de 3de gast had pas 2 maanden zijn rijbewijs en nog niet eens een paar duizend kilometer gereden.
Die kwam elke stop met een smile van oor tot oor uit zijn helm. Voor hem was het dus meer dan nuttig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 18-09-2016 12:53 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Je hoeft het niet te gebruiken. Ik heb er met mijn motor zelf geen last van in ieder geval. Het is er, maar echt gebruiken gebeurt niet zo heel vaak. Nou heeft de motor waar jij op rijd wel ietjes meer, maar veel scheelt het niet.

Ben wel benieuwd wat je er aan het einde van de dag van vind.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ritje voor morgen

https://goo.gl/maps/77TJDCSmDet

En het rondje dat we de dinsdag ochtend rijden

https://goo.gl/maps/LBu33oHUq9v

zal proberen wat fototjes te maken als ik dat niet vergeet als ik te veel lol heb

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:52:
[...]

Het was een cadeautje maar ik dacht ergens iets van 60 euro op gevangen te hebben.
[Edit] dat klopte dus niet, heb het even mijn vrouw gevraagd het was 80 euro.
Dat is zonder de lunch en koffie/drankjes.

In dat perspectief vind ik de prijs redelijk, in mijn geval of iemand die al erg veel in die streek (of heuvels/bergen) heeft gereden misschien niet helemaal rendabel kosten technisch gezien.
Maar toch heb ik er best nog wat dingen uit kunnen pikken die voor mij nuttig waren.
Maar ik denk dat de gemiddelde NL motor rijder die pas een paar jaar zijn rijbewijs heeft er erg veel van kan opsteken.

In mijn groepje reden naast ik en mijn zwager nog 3 andere gasten mee. 2 daarvan hadden al 30 jaar hun rijbewijs en gingen erg vaak op motor tripjes met hun motor club. Zelfs hun vonden het erg interssant en vertelde best toch wel zaken bijgeleerd te hebben. Allen voor hun is/was het lastig die 30 jaar gewoontes aan de kant te zetten.
de 3de gast had pas 2 maanden zijn rijbewijs en nog niet eens een paar duizend kilometer gereden.
Die kwam elke stop met een smile van oor tot oor uit zijn helm. Voor hem was het dus meer dan nuttig. :)
Heb zelf inmiddels ruim 100.000km gereden op de motor, waarvan ook enkele duizenden kilometers in heuvelachtig/bergachtig gebied. Dus ervaring is er zeker, maar ga ik er wat van leren?

Maar de prijs is overkomelijk zeker :)

Kun je het rondje nabouwen in google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wat houdt een verharde uitlaat in en wat moet je doen om dit te verhelpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 18:44
Afgelopen woensdag mijn eerste motorrijles gehad :D Gezien de 30+ graden overdag, was ik bang dat het zweten werd. Gelukkig had ik rond half 8 les en werd het s'avonds wat aangenamer. Na enige uitleg over de motor, een Yamaha MT-07, mocht ik opstappen en m'n eerste paar meters maken. De les ging voor een eerste keer op de motor super! Kan niet wachten tot de volgende les :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:31
Yamaha MT-07 is idd een lekkere lesmotor, weer eens wat anders dan al die afgetrapte CB500'tjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShininNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:21:
Yamaha MT-07 is idd een lekkere lesmotor, weer eens wat anders dan al die afgetrapte CB500'tjes :)
Ach rijden op een CB500 is net als rijden op een Vespa, het merendeel van de motorrijders lacht je uit, totdat ze huilend langs de kant staan omdat ze je niet bij kunnen houden ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mooiste aan die schaaf is dat ie gewoon lekker in de power band rijd... altijd naald lekker in de buurt van het rood houden, doet ie lekker.

hij zou wel baad hebben met iets met meer vermogen en grondspeling, want die is volledig ruk op de ouwe CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:50:
hij zou wel baad hebben met iets met meer vermogen en grondspeling, want die is volledig ruk op de ouwe CB
Helpt niet bij Schaaf ;)

Tiger met schrapende footpegs ;)

Een multistrada waarbij hij ook de footpegs aan gort heeft gereden en waarvoor men een schade vergoeding wil >:)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2ndJZcDQgeI]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag wees een stelletje bejaarden in een koekblik me er op bij 't verkeerslicht dat maar één van m'n koplampen het deed!!! :o :o :o

Heb ze maar vriendelijk gemeld dat de andere m'n grootlicht is.. _O- :')

Volgens mij 'weet' echt bijna geen automobilist dat veel motoren zo werken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jelte schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:29:
[...]
Heb zelf inmiddels ruim 100.000km gereden op de motor, waarvan ook enkele duizenden kilometers in heuvelachtig/bergachtig gebied. Dus ervaring is er zeker, maar ga ik er wat van leren?

Maar de prijs is overkomelijk zeker :)

Of jij daar iets gaat leren durf ik niet te zeggen, ik ken je niet :P
Mijn motor ervaring is nu 20 duizend op de Vespa waarvan denk ik zeker 3/4 van die kilometers in de bergen/heuvels.
Ben ik dan uit geleerd.. nee denk het niet maar deze cursus bracht mij op het gebied van bochtjes draaien niet zo veel nieuws.
Wel op wat veiligheids aspecten en dan met name de positie op de weg.

Ik zal even in google maps duiken kijken of ik het rondje kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:58:
Vandaag wees een stelletje bejaarden in een koekblik me er op bij 't verkeerslicht dat maar één van m'n koplampen het deed!!! :o :o :o

Heb ze maar vriendelijk gemeld dat de andere m'n grootlicht is.. _O- :')

Volgens mij 'weet' echt bijna geen automobilist dat veel motoren zo werken :P
Volgens mij mag je zelfs geen 2 koplampen tegelijk aan hebben. Mijn SV had dat wel, maar volgens mij mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:02:
[...]

Volgens mij mag je zelfs geen 2 koplampen tegelijk aan hebben. Mijn SV had dat wel, maar volgens mij mag het niet.
Lijkt me sterk:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikescatalog.com/wp-content/uploads/2014/01/new-2014-kawasaki-zzr1400.jpg

;)

Mag volgens de wet weldegelijk voor zover ik weet, maar dan zit er een maximum afstand tussen de beide lampen.. Hoe ze de ZZR-1400 door de typegoedkeuring hebben gekregen weet ik ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn motor bij Martell (motor-forum) opgehaald en vandaag heerlijk lopen spelen. Eerst achter een goede BMW rijder gezeten die er flink tempo in had _/-\o_

Later in de Biesbosch, beetje verschillende andere motorrijders proberen uit te dagen maar weinig succes daarmee moest steeds van het gas af om ze in te laten lopen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Vandaag korte proefrit gemaakt op een Z1000 uit eind 2006. Woei...das wat anders dan mijn XJ600s
Damn....wil hem kopen....!

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Z1000%202006_zpsklsdycvv.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:06:
[...]

Lijkt me sterk:

[afbeelding]

;)

Mag volgens de wet weldegelijk voor zover ik weet, maar dan zit er een maximum afstand tussen de beide lampen.. Hoe ze de ZZR-1400 door de typegoedkeuring hebben gekregen weet ik ook niet :+
Het mag wel inderdaad, dacht dat het niet zo was. Je moet er 1 of 2 hebben.
Artikel 5.4.51

Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

een of twee grote lichten;
een of twee dimlichten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:18:
Vandaag korte proefrit gemaakt op een Z1000 uit eind 2006. Woei...das wat anders dan mijn XJ600s
Damn....wil hem kopen....!

[afbeelding]
Mooie motor zeker gezien de leeftijd en daarbij rijden ze prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:21:
[...]

Mooie motor zeker gezien de leeftijd en daarbij rijden ze prima :)
Yep en maar 24.000 op de teller. Heeft een complete custom paint job. Superbike stuur. Bobbins.
Hugger. Bos uitlaten. Puig koppelings- + remhevel. Etc etc. Banden ( Michelin ) zijn 200km oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ethirty schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:47:
Of je gebruikt het om schakellui te touren.
Schakellui toeren kan ook met 125 PK.

Goed, na 2 dagen rijden op de Super Duke GT, hier even wat vergelijkingen met de BMW 1200 GS 2016 die ik 2 weken daarvoor een weekend had.

Touren
De ruit van de SD GT biedt vrij weinig windbescherming. In de hoogste stand wordt je ter hoogte van je borst vol geraakt en is er redelijk wat last van turbulentie van de ruit. Op lagere standen is er minder turbulentie, maar zit je nog meer in de wind.

120 op de snelweg voelde hierdoor niet echt comfortabel. De GS voelde enorm comfortabel met 120-140.

Daarnaast hebben ze de bediening van de Cruise Control echt gek geplaats op de SDGT; rechterkant van het stuur. Heel handig als je met je duim de CC probeert aan te zetten en te locken terwijl je niet per ongeluk gas erbij/eraf probeert te geven. Uiteindelijk maar met linkerhand (!) elke keer de CC aangezet.

CC had ik vooraf niet echt nodig gevonden, maar nu ik het 2x gebruikt heb op de GS en de SDGT, wil ik zonder meer CC op mijn volgende bike. Het is heel ontspannen om simpelweg je snelheid te locken en je rechterhand wat rust te geven. Zowel op snelweg als saaie 80e wegen echt een uitkomst.

Motorblok
Is 173 PK teveel. Ja dat is voor mij teveel. Het is zoveel vermogen dat het volkomen over de top is. Wat natuurlijk ook wel weer ergens hilarisch is.

Icm met de quickshifter (ja.. weer quickshifter) bij menig stoplichtje van stilstand vol gas tot de 3. Zelfs met passagier (mn vriendin) ging dat met lichtsnelheid. Je schiet zo hard vooruit dat alles om je heen een waas wordt en alleen je zicht recht voor je nog scherp blijft. Beetje Wipeout achtig ;).

Nadeel is wel dat je in z'n 3 dan al de 130 aantikt (en je dan in z'n 3 nog niet bent doorgetrokken..). De hoeveelheid vermogen heb ik niet nodig weet ik nu. Maar dat zal persoonlijk zijn.

Verder is het blok van de GS veel geciviliseerder. De SDGT loopt onder de 3500 RPM als een echte twin. Heel harkerig en bokkerig. Manouvreren met lage snelheden in stadjes, of als je echt moet keren zijn dan geen sinecure. De GS loopt soepeler laag in de toeren en heeft daarnaast ook nog meer dan genoeg vermogen om in problemen te komen.. echter verveelde de GS mij dan al wel weer qua blok na 2 dagen.. conclusie: ik heb 145 pk nodig? ;).

Chassis / rijgedrag
Hands down de SD GT. Echt, ik heb zelden met zoveel vertrouwen de af en opritjes alsmede de lekdijk gereden. Het voelt enorm stabiel in bochten. Heel heldere feedback van zowel voor als achteren en uitermate neutraal. Hij valt de bochten niet in. loopt niet wijd, maar doet heel secuur wat jij voor ogen hebt.

De GS stuurde ook niet slecht, maar gevoelsmatig moest je die platter gooien om dezelfde bochtensnelheid te halen (hoger zwaartepunt??). Daarnaast stuurde de GS trager in en liep soms misschien net iets wijder dan je van plan was.

Hands down win voor de SD GT. Als het je om het sturen is, is het een makkelijke keuze

Electronics
De settings op de SD GT qua vering (Sport/street/comfort) maken een merkbaar verschil in comfort. In de zachtere standen worden onefhedden soepeler weggewerkt. Verkeersdrempels doen een stuk minder pijn in je reet ;). De motorstanden (Sport/street/rain) voelen ook heel anders. Street was voor mij voldoende. Met Rain is de motorafgigte dusdanig relaxt dat je ondanks de bokkige twin nog enigszins normaal de toerist kunt uithangen met 15 km/h in een stadje oid.

De verschillende motorstanden in de GS voelden voor mij vrij vergelijkbaar helaas.. leek weinig verschil uit te maken.

Wel opvallend: de elektronische Pre-load adjuster was al stuk toen ik de motor ophaalde (om elektronisch de achterveer harder/zachter te stellen adv passagiers/bagage. Daarnaast ging vandaag ook het ECU lampje branden, deed de TC/ABS het opeens niet... elektronisch gezien is de SD GT dus nog niet volledig rijp, of wellicht een maandagochtend model....

Conclusie
Vooraf hoopte ik zooo enorm dat de SD GT 'het' zou zijn wat ik zocht. Maar helaas. Bij het afscheid nemen vanavond voelde ik geen spijt, weemoed of een innige band. De SD GT en ik zijn goede vrienden geworden, maar geen innige levenspartners ;).

Hoe dat komt vroeg ik mij ook af in de auto naar huis. Ik denk enerzijds omdat ik in mijn droomwereld luxe 100 snelwegkm's wil knallen, wat niet de kracht is van de SD GT en anderzijds omdat zo ontzettend veel vermogen voor mij geen meerwaarde is tov 'veel vermogen, maar net iets minder'.

De SD GT kost nu 20.450 (zonder koffers a EUR 1800). Die meerwaarde tov een 2013 GS van 12-14K heeft hij niet voor mij.

De love affair is dus bij deze afgesloten. Op zoek naar een volgend slachtoffer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jelte schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:29:
[...]
Dit dus ongeveer:
https://goo.gl/maps/pph578HSAjv

Eerste punt was het verzamel en verdeel punt (bij een Lidl dacht ik)
Vervolgens naar Nideggen waar het eigenlijke rondje begon/rond ging.
Voor zover ik begreep was eigenlijk een ander rondje de bedoeling maar daar stonden we ineens bij een afgesloten straat ivm een hill-climb event.
Toen werd het dus dit rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leuk om je ervaring te lezen. Wat je zegt over het LC8 blok klopt ook precies met mijn ervaring met dat blok.

Met de nadelen van de SD en het grote prijsverschil met de GS snap ik prima dat de SD afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik dat soort filmpjes zie denk ik altijd wat een prut-land hebben wij toch eigenlijk voor motorrijders. Bij ons zouden daar 300.000 drempels aangelegd worden.

En als je een keer in de Eiffel bent ken je de weg niet en kan je lang zo hard niet.
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:40:
[...]

Schakellui toeren kan ook met 125 PK.
Zelfs met maar 75. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:56:
[...]

Als ik dat soort filmpjes zie denk ik altijd wat een prut-land hebben wij toch eigenlijk voor motorrijders. Bij ons zouden daar 300.000 drempels aangelegd worden.
Het is buiten de bebouwde kom. Dus 80km/u en dan geen drempels. Bij ons is het enige vergelijkbare de stukken dijk. Dat was eerst ook 80km/u zonder drempels. Nu veel stukken 60 zijn geworden liggen er drempels, maar dat heeft ook weer te maken met de vele op en afritten. Als wij wegen hadden zoals daar zou het 80 zijn dus ook zonder drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:00:
[...]

Het is buiten de bebouwde kom. Dus 80km/u en dan geen drempels. Bij ons is het enige vergelijkbare de stukken dijk. Dat was eerst ook 80km/u zonder drempels. Nu veel stukken 60 zijn geworden liggen er drempels, maar dat heeft ook weer te maken met de vele op en afritten. Als wij wegen hadden zoals daar zou het 80 zijn dus ook zonder drempels.
Ik ken hier in de buurt alleen al vooral 60km wegen buiten de bebouwde kom en onze 80km (provinciale) wegen zijn vaak kaarsrecht. Sterker nog, ik gok dat de leukste bochtige wegen in Nederland vaker 60 dan 80km/h zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ethirty schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:56:
[...]

En als je een keer in de Eiffel bent ken je de weg niet en kan je lang zo hard niet.

[...]

Zelfs met maar 75. :P
Na vandaag ga ik toch maar eens proberen een proefritje/huurdagje te regelen op een Tracer 700... 75 pk... wie weet is dat voldoende fun voor weinig geld : ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Requiem19 schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:16:
[...]

Na vandaag ga ik toch maar eens proberen een proefritje/huurdagje te regelen op een Tracer 700... 75 pk... wie weet is dat voldoende fun voor weinig geld : ).
Het is uiteraard persoonlijk, maar voor mij is het zat. Ik was gelijk verkocht. :$

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Ethirty schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:39:
[...]

Het is uiteraard persoonlijk, maar voor mij is het zat. Ik was gelijk verkocht. :$
Ik wil een Tiger 675 - gebaseerd op 't Street Triple/Daytona blok. Dat zou mooi zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:16:
[...]

Ik heb 39 PK, dat is ook ruim voldoende om bochtjes te scheuren en W/W te doen. Red makkelijk de 160, zit nu al half te twijfelen of meer uberhaupt nodig is... (Ga uiteraard wel een leuk speeltje kopen "later als ik groot ben", maar of dat extra vermogen zoveel zin heeft...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:42:
[...]
Ach rijden op een CB500 is net als rijden op een Vespa, het merendeel van de motorrijders lacht je uit, totdat ze huilend langs de kant staan omdat ze je niet bij kunnen houden ;) >:)
[...]
Moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar positieve reacties heb gehad op mijn Duke 125. Veel rijders vinden het echt een leuke beginnersmotor waar sommige zichzelf ook best wel in de stad mee zouden zien rijden. Baalde ervan dat ze vroeger nog niet zulk mooi spul hadden. :D

In Wenen heb ik afgelopen vakantie overigens vooral Duke 125's gezien. Natuurlijk ook te maken met het feit dat het het land van KTM is, maar je ziet meer Duke 125's rijden dan alle overige motoren bij elkaar. :+
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:40:
[...]
Touren
De ruit van de SD GT biedt vrij weinig windbescherming. In de hoogste stand wordt je ter hoogte van je borst vol geraakt en is er redelijk wat last van turbulentie van de ruit. Op lagere standen is er minder turbulentie, maar zit je nog meer in de wind.

120 op de snelweg voelde hierdoor niet echt comfortabel. De GS voelde enorm comfortabel met 120-140.

Daarnaast hebben ze de bediening van de Cruise Control echt gek geplaats op de SDGT; rechterkant van het stuur. Heel handig als je met je duim de CC probeert aan te zetten en te locken terwijl je niet per ongeluk gas erbij/eraf probeert te geven. Uiteindelijk maar met linkerhand (!) elke keer de CC aangezet.

CC had ik vooraf niet echt nodig gevonden, maar nu ik het 2x gebruikt heb op de GS en de SDGT, wil ik zonder meer CC op mijn volgende bike. Het is heel ontspannen om simpelweg je snelheid te locken en je rechterhand wat rust te geven. Zowel op snelweg als saaie 80e wegen echt een uitkomst.

Conclusie
Vooraf hoopte ik zooo enorm dat de SD GT 'het' zou zijn wat ik zocht. Maar helaas. Bij het afscheid nemen vanavond voelde ik geen spijt, weemoed of een innige band. De SD GT en ik zijn goede vrienden geworden, maar geen innige levenspartners ;).

Hoe dat komt vroeg ik mij ook af in de auto naar huis. Ik denk enerzijds omdat ik in mijn droomwereld luxe 100 snelwegkm's wil knallen, wat niet de kracht is van de SD GT en anderzijds omdat zo ontzettend veel vermogen voor mij geen meerwaarde is tov 'veel vermogen, maar net iets minder'.

De SD GT kost nu 20.450 (zonder koffers a EUR 1800). Die meerwaarde tov een 2013 GS van 12-14K heeft hij niet voor mij.

De love affair is dus bij deze afgesloten. Op zoek naar een volgend slachtoffer...
Denk ook dat de KTM toch echt anders is (en niet op je eisen aansluit) omdat de motor ook in het sporttour segment valt. Beetje zoals hier te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hBNVyJ2wPv62N0JpczoWaYVS/full.png
DragonSlayer666 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:04:
[...]
Ik heb 39 PK, dat is ook ruim voldoende om bochtjes te scheuren en W/W te doen. Red makkelijk de 160, zit nu al half te twijfelen of meer uberhaupt nodig is... (Ga uiteraard wel een leuk speeltje kopen "later als ik groot ben", maar of dat extra vermogen zoveel zin heeft...
Die 15+ PK die er nu uit mijn blok komt is genoeg om leuk bochtjes te rijden, maar merk wel dat ik heel snel aan de grens zit. Continue overal het gas vol open geeft trouwens wel leuk geluid.

Ook leuk dat ik met Pilatus over de Posbank reed en hij rustig 5% gas gaf en ik met vol gas (en dus ook het nodige kabaal) erachteraan kwam. Meeste automobilisten verwachten dan een voorbij scheurende motor. Hehe :9

Afgelopen vrijdag wel een gevaarlijke situatie meegemaakt.

Kwam om rond 20:45-21:00 bij een kruising tussen Oosterbeek en de Schelmseweg (Burgers Zoo etc.). Als het licht eenmaal op groen springt rijdt de auto voor mij niet weg en dus geef ik wat gas om het te attenderen dat het toch echt tijd is om te gaan rijden.

Auto rijdt langzaam een tiental meters naar voren om daarna op het kruispunt tot stilstand te komen. Stond ik daar dus midden op een kruispunt in het donker....

Toen me maar snel uit de voeten gemaakt en langs de auto gereden om te zorgen dat ik iig voor het groen worden van de andere lichten van het kruispunt af was. De auto reed daarna overigens een andere richting op. Voor het zelfde geld was er een onoplettende automobilist van achteren in gereden of een van de andere kanten... :(

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PK discussies zijn altijd leuk maar heel persoonlijk. Meer dan 100 pk vind ik persoonlijk een beetje meh, ik heb ook verschillende motoren gehad of gereden met meer dan 100 pk. Het probleem is dat ik de hoeveelheid pk's die ik heb ook wil benutten zeker met mijn pittige rijstijl.

In Nederland kan ik nauwelijks plekken vinden waar ik vermogens boven de 100 pk volledig kan benutten. Ik rij nu een 250 kg zware Bandit met 85 pk. Als ik dan zie zoals vanmorgen er al op verschillende 60 km/h wegen met het grootste gemak 120 km/h op de teller staat -O-

Ik zal eerdags wel weer eens een 120+ pk monster lenen maar volgens ben ik zo'n machine weer zat omdat ik het vermogen niet kan benutten.

Veel pk's meer fun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb bij mij in de berging ook een Honda CB1 staan met 55 pk.
Heerlijk motortje, net zo veel plezier op als mijn oude kawa. Natuurlijk is hij minder snel als je gas geeft en dat merk je op de snelweg, maar in de bebouwde kom en over dijkjes praktisch net zo snel en dezelfde lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
caesar1000 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:29:
[...]

[...]

Denk ook dat de KTM toch echt anders is (en niet op je eisen aansluit) omdat de motor ook in het sporttour segment valt. Beetje zoals hier te zien:

[afbeelding]
Ik wil juist een sporttoer motor. Eentje die zowel als een scheermes door de bochten gaat, als mij met gemak in 1 ruk in Nice brengt.

Je ziet op die foto van jou bijv al dat de S1000XR de ruit hoger en dichter bij de rijder heeft dan de Duke GT. Denk dat deze al betere windbescherming heeft.

De Tracer 700 is ook sporttoersegment, maar dan het lichte segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Requiem19 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:47:
[...]

Ik wil juist een sporttoer motor. Eentje die zowel als een scheermes door de bochten gaat, als mij met gemak in 1 ruk in Nice brengt.

Je ziet op die foto van jou bijv al dat de S1000XR de ruit hoger en dichter bij de rijder heeft dan de Duke GT. Denk dat deze al betere windbescherming heeft.

De Tracer 700 is ook sporttoersegment, maar dan het lichte segment.
Ah ja okay. Dacht vanwege het langskomen van de GS en Multistrade dat het toch tour moest zijn maar duidelijk dan.

Die XR is idd misschien ook wel leuk (lees: verstandig) om te proberen. Zou zeker even dat artikel van Motoplus doorlezen (zie DM). :)
Requiem19 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:

De opties die ik overweeg:
BMW 1200 GS model 2013 e.v.
Multistrada 2011-2014
KTM Super Duke GT

Wensen: veel koppel om mee te spelen. Goede reismotor (er staat een Europa trip in 2017 in de planning).

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 19-09-2016 11:57 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:34
caesar1000 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:55:
[...]

Die XR is idd misschien ook wel leuk (lees: verstandig) om te proberen. Zou zeker even dat artikel van Motoplus doorlezen (zie DM). :)

[...]
De XR is inderdaad leuk om te proberen; enkel moet je voorbij het trillen van de rechter spiegel kijken is.
Was ook zowat het enige issue dat ik vond op de XR, is rond een bepaald toerental dat dit voorviel maar er voorbij ook niks meer. Nadien ook gemeld en bleek dat dit in "rodatie" vrij vaak voorkwam en nadien niet meer voorviel 8)7

K49 '17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Helaas, de trillingen blijven, tussen de 5 en 8K toeren.
Tenzij dat ze de rodage van een GS hebben, dan is de rodage pas na 30k km's gedaan :) Iets met harde cilinderwanden etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 19:52
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:30:
PK discussies zijn altijd leuk maar heel persoonlijk. Meer dan 100 pk vind ik persoonlijk een beetje meh, ik heb ook verschillende motoren gehad of gereden met meer dan 100 pk. Het probleem is dat ik de hoeveelheid pk's die ik heb ook wil benutten zeker met mijn pittige rijstijl.

In Nederland kan ik nauwelijks plekken vinden waar ik vermogens boven de 100 pk volledig kan benutten. Ik rij nu een 250 kg zware Bandit met 85 pk. Als ik dan zie zoals vanmorgen er al op verschillende 60 km/h wegen met het grootste gemak 120 km/h op de teller staat -O-

Ik zal eerdags wel weer eens een 120+ pk monster lenen maar volgens ben ik zo'n machine weer zat omdat ik het vermogen niet kan benutten.

Veel pk's meer fun?
Waarom kun je meer dan 100pk niet benutten? Toen ik nog op supersport motoren (1000cc) reed gebruikte ik toch vaak het volledige vermogen. De extreme acceleratie is vrij verslavend zeg maar. Dat de snelheden dan heel snel heel hoog oplopen en dat het allemaal niet helemaal legaal meer is wil niet zeggen dat je het niet kunt gebruiken. Wheelies met 200+.. Geen enkel probleem met een 1000cc supersport fiets. Ook op bochtige weggetjes vol op het gas de bocht uit accelereren met een liftend voorwiel en een knipperende traction control. Enorme adrenaline-kick welke met een motor met minder vermogen er gewoon niet is. Ja ja, een supermotard met 40pk wil ook op het achterwiel en wil ook wel de bocht door. Maar stapvoets rijden is toch niet zo spectaculair en ik ken weinig weggetjes die zo bochtig zijn dat je de wendbaarheid van een supermotard nodig heb. Ja, de lokale kartbaan.

Dit is trouwens ook de reden dat ik niet meer op supersport motoren rijdt. Het gaat altijd en overal heel erg hard en dat is niet fijn als je een rijbewijs nodig hebt voor je werk.

Eigenlijk zijn supersport motoren krankzinnig voor de openbare weg. Maar het is zo leuk en ik mis het wel 8)7

Ik heb nu een Harley die 300+ kg weegt met 125pk en een 250mm brede achterband. Lang en laag. Is snel weg bij de stoplichten want hij wheeliet niet, maar verder kun je er helemaal niets mee. Stuurt niet, remt niet. Het enige leuke zijn de vette klappen uit de uitlaat en de enthousiaste blikken van de voorbijgangers. Verder is het maar saai.

P.S. Dat filmpje met die Z1000 en die GS500... tja, dat is geen geweldig voorbeeld. De Z1000 heeft niet echt heel veel vermogen (140pk) en al niet een geweldig rijwiel gedeelte. En daarnaast moest ie het rustig aan doen van die GS500 rijder, dus tussen de bochten in geeft hij nauwelijk gas bij. Ja, zo kan ik ook een filmpje maken om te laten zien dat je met zo'n GS500 ook leuk kunt rijden. Zet er nou eens iemand voor op een BMW1000RR of op een R1SP ofzo die ook een beetje weet hoe hij moet sturen.. Gegarandeerd dat je die heel snel ziet verdwijnen vanaf je GS500. Sterker nog, ook op de Z1000 zie je zo'n moderne supersport fiets heel snel verdwijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 19-09-2016 12:32 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:06

Wootlock

Evilution

Maar toch vind ik een super naked er toch mooier uitzien dan menig supersport :>

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
FragDaddy schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:16:

Ik heb nu een Harley die 300+ kg weegt met 125pk en een 250mm brede achterband. Lang en laag. Is snel weg bij de stoplichten want hij wheeliet niet, maar verder kun je er helemaal niets mee. Stuurt niet, remt niet. Het enige leuke zijn de vette klappen uit de uitlaat en de enthousiaste blikken van de voorbijgangers. Verder is het maar saai.
Waarom kijk je dan niet uit naar iets anders? Ik kan me niet inbeelden dat extreme snelheid het enige is wat je 'niet saai' vindt... (of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:16:
[...]
Dit is trouwens ook de reden dat ik niet meer op supersport motoren rijdt. Het gaat altijd en overal heel erg hard en dat is niet fijn als je een rijbewijs nodig hebt voor je werk.
Ik lees zoals zo vaak heel veel in je verhaal en zie weinig daarvan terug in de echte wereld ;)

Dit dus, plus het feit dat andere weggebruikers totaal je snelheid niet meer kunnen inschatten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 19:52
Dryhte schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]

Waarom kijk je dan niet uit naar iets anders? Ik kan me niet inbeelden dat extreme snelheid het enige is wat je 'niet saai' vindt... (of wel?)
Ik heb bewust gekozen voor een motor waar ik geen 'rare dingen' mee kan doen. Als ik een dikke naked bike of iets dergelijks zou kopen, zou ik me ook misdragen. extreme snelheid vind ik niet zo interessant, de acceleratie, het sturen en de wheelies vond ik altijd erg leuk. Maar nogmaals, dat kost je een keer je rijbewijs.
Ik lees zoals zo vaak heel veel in je verhaal en zie weinig daarvan terug in de echte wereld ;)
We zijn ook niet in de echte wereld :P

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 19-09-2016 13:14 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
FragDaddy schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb bewust gekozen voor een motor waar ik geen 'rare dingen' mee kan doen. Als ik een dikke naked bike of iets dergelijks zou kopen, zou ik me ook misdragen. extreme snelheid vind ik niet zo interessant, de acceleratie, het sturen en de wheelies vond ik altijd erg leuk. Maar nogmaals, dat kost je een keer je rijbewijs.
Dat klinkt juist als de perfecte rijder van een lichte naked? Waar je lekker 'extreem' op kan sturen zonder meteen aan 200km/h te zitten? Heb je dat ooit geprobeerd (ik denk aan een Duke 390 of 690, Ninja 300,...)?
Ik bedoel maar, in dat licht snap ik dat je een zware Harley saai vindt... da's net het tegenovergestelde...
lolgast schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:
Volgens mij is het nog altijd je rechter pols die dat beïnvloed. Ik rij sinds ik mijn rijbewijs heb supersport en dat heeft me nog geen enkele boete gekost. Met de auto daarentegen wel mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Dusja.. ;)

Waarmee ik niet zeg dat je meteen de verleiding kan weerstaan als je voor de keuze staat, maar het feit dat je een andere motor gekocht hebt bewijst volgens mij al dat je jezelf op dat moment ook in de hand kunt houden toch?
Tja ik doel vooral op het feit dat hij zijn eigen motor maar saai vindt... droevig toch!

[ Voor 29% gewijzigd door Dryhte op 19-09-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Volgens mij is het nog altijd je rechter pols die dat beïnvloed. Ik rij sinds ik mijn rijbewijs heb supersport en dat heeft me nog geen enkele boete gekost. Met de auto daarentegen wel mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Dusja.. ;)

Waarmee ik niet zeg dat je meteen de verleiding kan weerstaan als je voor de keuze staat, maar het feit dat je een andere motor gekocht hebt bewijst volgens mij al dat je jezelf op dat moment ook in de hand kunt houden toch?

Edit:
Ik zit trouwens te zoeken naar een verzekeraar voor de Ducati. Ben aan het twijfelen om KNMV lid te worden en de verzekering via KNMV een verzekering af te sluiten. Heeft hier iemand daar ervaringen mee? :)

[ Voor 20% gewijzigd door lolgast op 19-09-2016 14:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
Daarstraks een nieuw (2de hands) lensje gekocht voor op de 5D2.

Leuk dat ik niet meer achteruit moet gaan 😉👍
EF 16-35 f2.8 II USM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iCrCdM8ePQh5jEsksySJIBRc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:16:
[...]
Dat klinkt juist als de perfecte rijder van een lichte naked? Waar je lekker 'extreem' op kan sturen zonder meteen aan 200km/h te zitten? Heb je dat ooit geprobeerd (ik denk aan een Duke 390 of 690, Ninja 300,...)?
Ik bedoel maar, in dat licht snap ik dat je een zware Harley saai vindt... da's net het tegenovergestelde...
Trouwens een heel leuk sturende Harley die helaas een beetje een flop is geworden is voor mij de Harley XR1200. Dat ding rijdt echt niet slecht :)

Ik vind de onderstaande echt een beauty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

lolgast schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:

Edit:
Ik zit trouwens te zoeken naar een verzekeraar voor de Ducati. Ben aan het twijfelen om KNMV lid te worden en de verzekering via KNMV een verzekering af te sluiten. Heeft hier iemand daar ervaringen mee? :)
Ik ben ook lid van het KNMV en heb ook een verzekering via hen. Het is eigenlijk een verzekering van Allianz, die je afsluit via het KNMV. Collectiviteitskorting denk ik.
Mijn ervaring is tot nu toe positief. Belangrijke kanttekening: ik heb in de maand dat ik verzekerd ben nog niets hoeven claimen. Ik kan dus niet vertellen over hoe ze omgaan met claims etc.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
kazzzdafke schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:32:

EF 16-35 f2.8 II USM

[afbeelding]
Mooie motor, maar niet zo'n mooie lens >:) . Of heb je het plaatje bewerkt dat die zo onscherp en uitgerekt is aan de randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawasaki komt eerdags met best een fraaie retro klassieker op de markt. De Z900RS :)

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/588428/1752x1168/K1.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:34:
Kawasaki komt eerdags met best een fraaie retro klassieker op de markt. De Z900RS :)

[afbeelding]
Mooie fiets!!

Het is helaas alleen net of ze bij Kawasaki er standaard vanuit gaan dat je er tóch een andere uitlaat op gaat monteren. Ook deze vind ik persoonlijk véél te fors voor de motor.

Zat daarstraks overigens dit even te lezen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/418538 Ben benieuwd wat dáár mee gaat gebeuren. Zoals ik het lees (en als daar de waarheid gesproken wordt door de TS) is het gewoon een foutieve manier van meten geweest en is er straks voor die TS niets aan de hand ná een hoop bureaucratisch geëmmer, maar.... Het is mijn inziens al fout dat de keurende instantie niet weet hoe de juiste waarden tot stand komen en dus gemeten dienen te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 19-09-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
gebruikershaes schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:20:
[...]

Mooie motor, maar niet zo'n mooie lens >:) . Of heb je het plaatje bewerkt dat die zo onscherp en uitgerekt is aan de randen?
Anders eerst is de exif bekijken, daar is je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kazzzdafke schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:32:

EF 16-35 f2.8 II USM

[afbeelding]
Er zijn mensen die minder aan een motor uitgeven. :9 Mooi spul, die L-lenzen doen zoveel meer voor een foto dan je zou denken. Ben zelf nooit verder gekomen dan een 17-40 en 70-200 f4 lens. 2.8 kon ik niet betalen. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ethirty schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:33:
[...]

Er zijn mensen die minder aan een motor uitgeven. :9 Mooi spul, die L-lenzen doen zoveel meer voor een foto dan je zou denken. Ben zelf nooit verder gekomen dan een 17-40 en 70-200 f4 lens. 2.8 kon ik niet betalen. :P
Mja helpt wel dat ik het nu op de zaak kan zetten natuurlijk en ik er inkomsten van heb.
Privé ook altijd wel voor goede lensjes gegaan, maar wel telkens 2de hands: EFS 17-55 2.8 / EF 50mm 1.4 / EF 70-200 F4 non IS (RETESCHERP) / nieuw op de zaak: EF 24-70 F2.8 II
Nu dus de 16-35 erbij als speellens voor partyfotografie en echte grote gebouwen/machienes wat ik met de 24mm niet goed krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hhmm...
Fazertje 600 uit 2001 (nog het middel meer de vierkante koplampjes)
Of
FJ 1200 uit halver 90'er jaren
* Bommes kan niet zo goed een keuze maken.

Budget is er wel voor ook nog wel wat nieuwers maar ik wil gewoon eigenlijk niet meer uitgeven dan een 1200/1300 euro.
De fj is echt wel een oldskool tourbike met als plussen:
1200 cc oempf, 135pk jonguh
Kofferset
Goede wind bescherming door kuip
Met wat zoeken ABS als optie
Minnen:
Toch wel oud, dus meer liefhebbers motor aan het worden, maakt eventuele verkoop ooit wat lastiger.
Zwaar
Verbruik aan de hoge kant voor woon/werk (1op14 is wel gemiddeld)
Naar mijn idee echt te hoog geprijst voor de bouwjaren (mijn vorige fj kocht ik voor €800, ik vind er nou niet echt eentje voor onder de €1100)

Fazer, de plussen:
Meer recht op houding
Betere remmen
Wat zuiniger dan fj
Meer banden keuze door wiel maat ten opzichte van fj
Meer een speel fietsje, meer allround lijkt mij dan de FJ welke met gemak met 200 op de klok van hier naar zuid Frankrijk blaft.

Minnen:
Met mijn budget zit ik onder in de markt te shoppen met dus of rommel of hoge kilometerstanden
600cc vraagt +7000 toeren voor wat oempf, das niet echt touren
Geen koffer set op gevonden fazers
Minder kuip dus meer wind/weer.

De na 2004 modellen van de fazer, de FZ6 is weer een stuk moderner maar daarmee ook weer net te hoog geprijst.
De 2 door mij bekeken fz6'en waren beide beetje pauper/shabby maar moesten wij dik 2 rooitjes kosten. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me persoonlijk eerder af óf je nu in 2016 nog wel met gecarbureerde fietsen wil gaan (lopen) vervelen. Ik zie jou nog niet ieder voorjaar een setje carburateurs uit elkaar trekken omdat er weer "GOM" aanslag in zit en ook het tanken van RON98 (i.v.m. de op planning staande Ethanol eisen voor RON95) zie ik je niet zomaar doen :P

Een "600 injectie" draait met 7K rpm overigens nét niet op de helft van het toerental wat zo'n blok met gemak aan kan en dus in 't "rood" gaat werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 19-09-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:25:
Ik vraag me persoonlijk eerder af óf je nu in 2016 nog wel met gecarbureerde fietsen wil gaan (lopen) vervelen. Ik zie jou nog niet ieder voorjaar een setje carburateurs uit elkaar trekken omdat er weer "GOM" aanslag in zit en ook het tanken van RON98 (i.v.m. de op planning staande Ethanol eisen voor RON95) zie ik je niet zomaar doen :P

Een "600 injectie" draait met 7K rpm overigens nét niet op de helft van het toerental wat zo'n blok met gemak aan kan en dus in 't "rood" gaat werken.
In afwachting van mijn keuze heb ik al vast even flink laag geboden op die 2 fz6'en. Kijken of een van de 2 hapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:41:
[...]

In afwachting van mijn keuze heb ik al vast even flink laag geboden op die 2 fz6'en. Kijken of een van de 2 hapt.
Je hebt 't jaargetijde in ieder geval mee. Binnenkort staan er weer veel motoren stil terwijl ze vaak wel in de weg staan en/of verzekeringspremie en houderschapsbelasting blijven kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:44:
[...]

Je hebt 't jaargetijde in ieder geval mee. Binnenkort staan er weer veel motoren stil terwijl ze vaak wel in de weg staan en/of verzekeringspremie en ouderschapsbelasting kosten.
Sommige mensen zien het wel als hun kindje, maar om voor een kind nou belasting te moeten betalen. _O-

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:46:
[...]

Sommige mensen zien het wel als hun kindje, maar om voor een kind nou belasting te moeten betalen. _O-
/ ninja edit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mwah... Met zo'n advertentie zou "R1Sjaak" z'n fietsen ook wel kunnen verkopen en zeggen dat ze volledig APK gekeurd zouden mogen worden áls er een APK keuring voor motoren zou zijn.

Serieus: Zo'n fiets is met die historie alleen leuk om aan te schaffen als je goedkoop kunt "shoppen" bij BMW in d'r magazijnen.

Het verschil tussen rijdbaar en streetlegal is vrij groot......

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-09-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar wel een baas dat hij gewoon lekker het continent rondcrost ipv alleen tussen de files door _O_

En een stuk eerlijker dan de "als nieuw" of "is van een oud vrouwtje geweest" advertenties. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:12:
Maar wel een baas dat hij gewoon lekker het continent rondcrost ipv alleen tussen de files door _O_

En een stuk eerlijker dan de "als nieuw" of "is van een oud vrouwtje geweest" advertenties. :P
Ik vraag me af óf die advertentie wel zo "eerlijk" is. Een 1200GS op 35KW (volgens de advertentie).... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Om toch maar even in te haken op het kleine stukje camera discussie:

De nieuw GoPro Hero 5 en GoPro Karma!

Nu nog even zorgen dat die samen met de Karma in februari tijdens mijn verjaardag uitgepakt mag worden. Dan kan het nieuwe motorseizoen niet meer stuk. :*)

PS: @Tylen; dit is dus de kracht van ProTune. :9

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 19-09-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Als ik een SJ4000 zou vervangen nu, zou ik denk ik deze proberen:

http://www.techmoan.com/blog/category/action-cameras

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm....

Zou ik deze helm mogen gebruiken op de openbare weg? :P Clickable Picture

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/QVUAAOSwdIFX1gFr/s-l1600.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-09-2016 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo iets had ik ook van de advertentie van mijn Vespa kunnen maken.. :P
wimmel_1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:44:
[...]

Je hebt 't jaargetijde in ieder geval mee. Binnenkort staan er weer veel motoren stil terwijl ze vaak wel in de weg staan en/of verzekeringspremie en houderschapsbelasting blijven kosten.
1 van de 2 heeft het bod bijna geaccepteerd, die uit Best.
Dit was die versie met de kale achterband, lekke voorvork keerringen en verder gewoon behoorlijk achterstallig onderhoud.
Wel vrij van schade maar wel flink wat werk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Goed ding idd. Ik zou denk ik voor de gitup git2 gaan. Zou ook voldoen en kost de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

418O2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:18:
[...]

Goed ding idd. Ik zou denk ik voor de gitup git2 gaan. Zou ook voldoen en kost de helft.
... van de gopro (de YI is ongeveer even duur :) ).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zou die nieuwe karma drone van GoPro leuk speelgoed zijn voor motorvakanties oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:33
Requiem19 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:20:
Zou die nieuwe karma drone van GoPro leuk speelgoed zijn voor motorvakanties oid?
Meer duur speelgoed. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
steveman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:14:
[...]

... van de gopro (de YI is ongeveer even duur :) ).
Die yi 4k zit toch rond de 250 ex? Git2 is 125 ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens :) Ik mag die moderne retro nakeds wel erg graag zien in het straatbeeld. Yamaha heeft de prachtige XSR modellen, BMW heeft de Nine-T en de Scrambler, Triumph en Moto Guzzi hebben een aantal leuke retro naked modellen.

Leuke ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

418O2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:37:
[...]

Die yi 4k zit toch rond de 250 ex? Git2 is 125 ex
Oh hmm, ik zocht even en zag bedragen van net iets meer van 200 euro.

Aha: https://nl.pandacheck.com/blog/gitup-git2-2k-action-cam.

Interessant, 4K vind ik vooralsnog overkill maar 1080 @ 60fps is wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
En wat met de batterij van de nieuwe GoPro? Zit die vast of kan je ze nog vervangen? Want als de behuizing nu in 1 stuk is... Dan vrees ik er voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Requiem19 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:20:
Leuk als je iemand mee hebt die echt van het filmen en editen houdt. Anders is het verspild geld. Dan gebruik je die drone + Gopro een paar keer, maar doe je naderhand weinig met de beelden. :+
Meer spul om op te letten tijdens de ritjes.

Moet zeggen dat mensen vaak wel vergeten dat je ook betaald voor de compleet package van GoPro. Dat is voor mij in ieder geval het extra geld waard. Een Yi 2 is dan leuk om erbij te hebben voor het testen van een bevestigingsmethode. :+
kazzzdafke schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:48:
En wat met de batterij van de nieuwe GoPro? Zit die vast of kan je ze nog vervangen? Want als de behuizing nu in 1 stuk is... Dan vrees ik er voor?
Afbeeldingslocatie: http://media.dcrainmaker.com/images/2016/09/GoPro-Hero5-Charging-Portable-Power-Pack-Dual.png

Afbeeldingslocatie: http://media.dcrainmaker.com/images/2016/09/GoPro-Hero5-Charging-Super-Charger-Dual-Battery-Charger.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L10yhzopI3xgHmNbJdKk6F0A/full.png

De batterij lijkt niet uitneembaar, maar ze introduceren wel een nieuwe batterij lader. Daarnaast vermelden ze een Hero 5 batterij op hun website dus moet wel zo zijn dat 'ie uitneembaar is.

[ Voor 29% gewijzigd door caesar1000 op 20-09-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Gebruik mn GoPro 4 voor het duiken. Lijkt me wel grappig om hem ook eens op mn motor te zetten maar te bang dat hij er af vliegt :p

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 21 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.