Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:10:
[...]

Ik vond 't op de snelweg alsnog vrij warmpjes.. Maar heb dan ook geen doorwaai-jas :X

[...]

Hij zat continu bijna tegen 't rooie aan, dus ik gok dat de fan flink stond te blazen.. (Hoor ik niet met oordoppies in en muziek over de BT-speakers :P) Niet dat ik daar iets van merk though :')
Hmmm.... Die luchtstroom vanuit de richting van een ±105 graden celsius warme radiateur welke precies jouw kant in geblazen wordt middels die fans valt je niet op? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:14:
[...]

Hmmm.... Die luchtstroom vanuit de richting van een ±105 graden celsius warme radiateur welke precies jouw kant in geblazen wordt middels die fans valt je niet op? :o
Not really nee, snikheet of snikheet, maakte weinig verschil :+

Besides, zit hog een hele kuip in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:20:
[...]

Not really nee, snikheet of snikheet, maakte weinig verschil :+

Besides, zit hog een hele kuip in de weg.
Ik heb heel wat nieuwe varkensstallen "gerookt" om te kijken hoe het ventilatiesysteem afgesteld stond en dus z'n werk deed (zo'n stal is voorzien van vloer-koeling/verwarming én geforceerde ventilatie om die beesten maar een zo optimaal mogelijke groei door te kunnen laten maken zónder longziektes op te lopen), oftewel: Climat Control 2 the max...

Je moet voor de grap middels wat rook bij je motor eens gaan kijken hoe het kuipwerk van jouw motor er voor zorgt dat de geforceerd aangezogen lucht dóór je radiateur gehaald wordt middels die fan(s) en precies aan de bovenkant van het tupperware (waar jij toevallig óók zit, als het goed is) naar buiten wordt gedirigeerd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Hoe luisteren jullie naar muziek tijdens het rijden? Ik heb het via normale oordoppen geprobeerd maar dat werkt voor geen meter. Op de snelwegen hoor je meer ruis dan muziek :+.

Ik dacht aan een BT module maar die dingen zijn echt belachelijk duur voor mijn doel. (€130+ euro)
Verder gebruik ik de motor vooral in de bebouwde kom.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:36:
Hoe luisteren jullie naar muziek tijdens het rijden? Ik heb het via normale oordoppen geprobeerd maar dat werkt voor geen meter. Op de snelwegen hoor je meer ruis dan muziek :+.

Ik dacht aan een BT module maar die dingen zijn echt belachelijk duur voor mijn doel. (€130+ euro)
Ik heb 2 helmen: X-LIte 702 en X-Lite 802 waarvan alleen de 702 voorzien is van een volledig Nolan N-Com systeem (de 802 past zo'n systeem, volledig terecht, niet eens in). Als ik met m'n X-Lite 802 helm rijd dan gebruik ik een (oude) Plantronics Pulsar 260 set om via BT te kunnen connecten op het moment dat ik dat wens.

Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/images/reviews/515/Pulsar260_all.jpg

Voordeel van zo'n ding: Je kun er echt iedere Ear-Plug mee verbinden. Maar: meestal rijd ik zónder extra muziek :) De fiets maakt al muziek genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-09-2016 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

Verwijder je dB-killers, heb je geen muziek nodig. :+

Sowieso hoor ik het verkeer liever, muziek luisteren doe ik wel in de auto en thuis.

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 13-09-2016 19:13 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:18
Verdomme, wat een baaldag vandaag. Eerst in de haastigheid mijn motor in de brandgang langs de muur gehaald (moet erg krap door de achterpoort), vervolgens met het inparkeren c.q. omdraaien in de schuur, langs de fiets gehaald. Nu zit ik met twee krassen, op een motor die hiervoor piekfijn was.

Zijn er tips om deze beschadiging weg te werken?

Morgen ga ik maar een stift halen voor de achterkant (vrij diep), voor verwacht ik dat je die met commandant misschien bij kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://manage.sena.com/wp-content/uploads/2016/03/20SEngProductDetailsImg.jpg

Inderdaad een flinke investering, maar ben er prima tevreden mee! Gewoon via Bluetooth en m'n telefoon Spotify, Google Navigation, Flitsmeister en bellen :P

't Is dat m'n (niet al te dure) helm zo lawaaierig is.. :) Maar 't is ook achtergrondmuziek voor tijdens WW-verkeer, dus als ik niet exact kan verstaan wat ze blêren, ach, who cares.. :+ Bellen daarentegen gaat niet op de snelweg: ze kunnen mij prima verstaan (noise canceling), maar ik versta de andere kant niet vanwege het gewapper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:25:
[...]

[afbeelding]

Inderdaad een flinke investering, maar ben er prima tevreden mee! Gewoon via Bluetooth en m'n telefoon Spotify, Google Navigation, Flitsmeister en bellen :P

't Is dat m'n (niet al te dure) helm zo lawaaierig is.. :) Maar 't is ook achtergrondmuziek voor tijdens WW-verkeer, dus als ik niet exact kan verstaan wat ze blêren, ach, who cares.. :+ Bellen daarentegen gaat niet op de snelweg: ze kunnen mij prima verstaan (noise canceling), maar ik versta de andere kant niet vanwege het gewapper :P
Ik ben toch wel benieuwd of het muziek uit de luidsprekers wel duidelijk te verstaan is met al het wind op de snelweg

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hamza schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:50:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd of het muziek uit de luidsprekers wel duidelijk te verstaan is met al het wind op de snelweg
Nou, minder duidelijk dan bij lage snelheden natuurlijk. :P

Maar iets wat subjectief is, is lastig via een forum over te brengen.. Ík vind het niet zo erg dat ik m'n muziek niet 100% hoor op de snelweg, maar 't is duidelijk genoeg dat ik ook bij fors windgeruis stomme nummers skip naar de volgende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Ik kon/kan met mijn goedkope dealextreme Bluetooth setje op de snelweg de radio redelijk goed verstaan.
Okay dat is op de Vespa met max 125km/u maar wel in een enorme herrie bak van een helm en met mijn optoplastieken in.
Dit wel met een app van het radio station (radio 2), de standaard android mp3 speler gaat minder hard en die hoor ik dus zelfs op provinciale wegen bijna niet over het wind geruis heen.

Overigens hoor ik de rest van het verkeer nog goed genoeg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Deze heb ik om mijn rijinstructeur fatsoenlijk te kunnen verstaan: https://www.plugfones.com/.

Je kunt er ook muziek mee luisteren. 3 tientjes inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hamza schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:50:
[...]

Ik heb een Interphone F3MC en die doet het prima voor muziek. Ook prima te beluisteren bij 140 km/h op een Versys met een Schuberth S2 en oordoppen in.
Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Jelte schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:27:
[...]
Ik heb een Interphone F3MC en die doet het prima voor muziek. Ook prima te beluisteren bij 140 km/h op een Versys met een Schuberth S2 en oordoppen in.
Erg blij mee :)
De F3MC heb ik ook inderdaad. Bij dat soort snelheden met mijn Shark Evoline 3 en otoplastieken ook prima muziek mee te luisteren. Navigatie (Garmin Zumo) is echter niets meer van te verstaan boven de 80km/h. Ook gaat de F3MC helaas niet helemaal lekker om met schakelen tussen input vanaf twee verschillende bronnen. Dus het is of geluid van navi (staat dan ook meestal op mute), of muziek vanaf telefoon voor mij.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woest85 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:37:
[...]

De F3MC heb ik ook inderdaad. Bij dat soort snelheden met mijn Shark Evoline 3 en otoplastieken ook prima muziek mee te luisteren. Navigatie (Garmin Zumo) is echter niets meer van te verstaan boven de 80km/h. Ook gaat de F3MC helaas niet helemaal lekker om met schakelen tussen input vanaf twee verschillende bronnen. Dus het is of geluid van navi (staat dan ook meestal op mute), of muziek vanaf telefoon voor mij.
Ah ja, daar heb ik geen last van. Gebruik voor muziek en navigatie beide mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

J_star schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:14:
Verdomme, wat een baaldag vandaag. Eerst in de haastigheid mijn motor in de brandgang langs de muur gehaald (moet erg krap door de achterpoort), vervolgens met het inparkeren c.q. omdraaien in de schuur, langs de fiets gehaald. Nu zit ik met twee krassen, op een motor die hiervoor piekfijn was.

Morgen ga ik maar een stift halen voor de achterkant (vrij diep), voor verwacht ik dat je die met commandant misschien bij kan werken?
Ziet er (helaas) serieus uit als spuitwerk. De lak is op beide foto's wég tot in de diepste laag van de grondlaag en je wil waarschijnlijk een egale laag over houden? Spot-Repair met "Metallic" lak blijf je op dit soort oppervlaktes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:04:
[...]

ABS kun je ook gewoon "lassen" met een soldeerbout en eventueel wat Lego blokjes als toevoeging!! Let er wél goed op dat je 100% zeker weet wélke kunststof variant je wil gaan lassen, een verkeerd (lees: ander) vloeimiddel dan de variant welke je aan het lassen gaat resulteert in een poreuze/niet goed hechtende las.

Simpele "handleiding": http://www.brinktechniek.nl/prodinfo/670210h.pdf

MEK is eigenlijk meer om (grotere) gaten ineens dicht te kunnen zetten en, zoals hieronder al wordt aangegeven, énorm giftig/schadelijk voor je longen, ogen en huid. Sowieso tijdens het verwerken van kunststof altijd een masker dragen. Zelfs zo'n simpel papieren mondkapje is 200% beter dan niets!

[...]

Dát, inderdaad. Óf een oude Yamaha Diversion XJ600/900. Voordeel van die (ontzettend trage) hokken is de cardan aandrijving en de enorme voorraad reserve/sloop onderdelen, oftewel: Die krengen willen maar niet stuque gaan >:)
Een Honda NTV650 (Nighthawk) is óók erg grappig om mee te rijden en heeft ook een cardan aandrijving.
Ding is, het is een haakse verbinding, aan de binnenkant van een zichtstuk. Ben nogal bang dat als ik dat ga verwarmen, je vervorming gaat zien aan de buitenkant. En je komt er ook nog erg lastig bij.

Heb wel een soldeerbout met temperatuurschaal. Dus misschien toch maar een combinatie van beide. Het is een nokje waar een stuk schroefdraad in zit, dus alle stevigheid is welkom.

Overigens, uit interesse, waarom is mek zoveel gevaarlijker dan terpentine/aceton/alcohol? Het is gewoon vrij verkrijgbaar, en de waarschuwingslabels zien er niet extreem uit.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:57:
[...]

Ding is, het is een haakse verbinding, aan de binnenkant van een zichtstuk. Ben nogal bang dat als ik dat ga verwarmen, je vervorming gaat zien aan de buitenkant. En je komt er ook nog erg lastig bij.

Heb wel een soldeerbout met temperatuurschaal. Dus misschien toch maar een combinatie van beide. Het is een nokje waar een stuk schroefdraad in zit, dus alle stevigheid is welkom.

Overigens, uit interesse, waarom is mek zoveel gevaarlijker dan terpentine/aceton/alcohol? Het is gewoon vrij verkrijgbaar, en de waarschuwingslabels zien er niet extreem uit.
Alleen zuiver Aceton is al een stofje waar je liever niet mee wil werken, ook al is 't óók heel goed als "nagellak remover" te gebruiken (en als oplosmiddel voor bijna ALLE synthetische spullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Wikipedia: Butanon

Butanon, oftewel MEK, kan bij langdurige inademing leiden tot o.a. schilderziekte. Wat dan precies 'langdurig' is, durf ik niet te zeggen maar ik neem het risico liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Icephase schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:35:
[...]

Wikipedia: Butanon

Butanon, oftewel MEK, kan bij langdurige inademing leiden tot o.a. schilderziekte. Wat dan precies 'langdurig' is, durf ik niet te zeggen maar ik neem het risico liever niet.
Je kunt ammonia ook nog mengen met aceton... Reinigen zal dan ook wel goed gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Toch gaaf wat voor shots je tegenwoordig als amateur kunt maken met slechts een paar €100 aan spullen. _O_

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Vrijdag schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:44:
[...]

Helmmuts, handschoenen en schoenen van mezelf. Jas, helm en broek van rijschool. Vond ik wel zo praktisch en hygiënisch. Je wil echt geen handschoenen van de rijschool in de zomer.... :X
In de winter ook niet. Ik had een brandblaar op m'n pols gekregen dus dat was wat onhandig. Na de les trek ik de handschoen uit...weg korst op de blaar. Veel plezier aan de volgende die kleine handjes heeft :D
Ethirty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:13:
[...]

1:11 :o

Maar goed, eerlijk is eerlijk, het motorblok heeft ook 2x zoveel cilinders als een MT-07. :P
Een FZ6 ook en daar rijd ik 1:19-20 mee
PilatuS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:08:
[...]

Overdag is het met dit weer niet leuk meer. Zolang je maar 60+ rijd is het nog te doen, met langzaam rijden ben je al snel aardig aan het zwemmen.
Ik heb een GoreTex jas. Met 25+ vind ik het op de snelweg net aan uit te houden :X :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:07

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in "Het grote motortopic deel 18"

Nieuw 110 euro (converterman.nl). En tegenwoordig komt de SMH5 met zwaardere speakers, dus nu heb je zowaar wat basss in je helm.

Ik ontdekte trouwens dat bij mijn oude model alleen de rechter luidspreker stuk is... Toch maar de hele unit vervangen, wellicht dat na 4 jaar de batterijtijd wat afgenomen is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49

Ik gebruik een cheapo China setje. Heb bewust in eerste instantie gekozen voor een goedkoop setje om te kijken of het mij bevalt.
Uiteindelijk ben ik er super tevreden over, luister dan ook alleen muziek als ik op de snelweg zit nadat ik een leuk stukje binnendoor heb gereden.
Hoofdzakelijk is het setje bedoeld om de aanwijzingen van de navigatie te horen.

Het volgende setje wordt echter een Sena setje speciaal voor Arai helmen. Dan is het allemaal netter weggewerkt, dan een universeel set.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 15:21

Least Inkling

Product of the cold war

Thoit schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:37:
[...]

...Hoofdzakelijk is het setje bedoeld om de aanwijzingen van de navigatie te horen.

...
Voorheen ook gehad, maar ik heb er alles afgesloopt omdat ik word afgeleid (en stapelgek van die miep) door alle aanwijzingen.
Lees gewoon het scherm af, wanneer mij het uitkomt en het oefent nog steeds het kaartlezen op zich.

En verkeerd gereden, dan rij ik om (of terug) om de route weer op te pikken.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Rijd momenteel sowieso zonder navigatie. Voor rijden zonder eind bestemming heb ik het sowieso niet nodig, en binnen Nederland zie je snel genoeg weer boorden indien je echt de weg kwijt bent. En als ik ergens naar toe moet, dan bekijk ik van de tevoren de route. Indien het in een stad is stop ik nog 1x als ik er bijna ben om de laatste aanwijzingen op te zoeken via Google Maps.

Zeg niet dat ik niet volgend jaar een TomTom ga halen, maar momenteel gaat het best aardig. Vind het eigenlijk ook wel leuk. In de auto deed ik meteen de navigatie aan, nu moet ik het zelf uitzoeken. Geeft er een uitdaging bij :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

Exigence

dnkroz

tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:12:
[...]

Een FZ6 ook en daar rijd ik 1:19-20 mee
Hangt wel heel erg van je rechter pols af natuurlijk. Ik rijd zelf een ZX6R uit 1998 (carbs), die rijdt bij rustig rijden 1:21 zelfs (4 cilinder, 110 pk). Maar trek ik hem een middagje open dan rij ik 1:13-1:14 :)
Least Inkling schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:48:
[...]

Voorheen ook gehad, maar ik heb er alles afgesloopt omdat ik word afgeleid (en stapelgek van die miep) door alle aanwijzingen.
Lees gewoon het scherm af, wanneer mij het uitkomt en het oefent nog steeds het kaartlezen op zich.

En verkeerd gereden, dan rij ik om (of terug) om de route weer op te pikken.
Heb precies hetzelfde gedaan. Viel me op dat ik op een gegeven moment het volume steeds dempte, omdat de stem afleidde. Gewoon weg met de aanwijzingen. Heb in de auto het geluid van de navigatie ook altijd uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Exigence op 14-09-2016 10:50 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39
steveman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:32:
[...]

steveman in "Het grote motortopic deel 18"

Nieuw 110 euro (converterman.nl). En tegenwoordig komt de SMH5 met zwaardere speakers, dus nu heb je zowaar wat basss in je helm.

Ik ontdekte trouwens dat bij mijn oude model alleen de rechter luidspreker stuk is... Toch maar de hele unit vervangen, wellicht dat na 4 jaar de batterijtijd wat afgenomen is.
Komen er nog updates uit voor de SMH5? Je hebt niet het gevoel met een verouderd model rond te rijden? Pairt deze ook goed met de nieuwe Sena-systemen?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

J_star schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:14:

Die kras van de fiets, hoe diep is die? Ziet er vrij oppervlakkig uit, wellicht kan je dat nog polijsten. Die baksteen-schuur-plek ziet er dieper uit, maar op de foto is het moeilijk oordelen. Eens langs een bedrijf wat daar gespecialiseerd in is, die kunnen je meer vertellen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• tdw

tdw

Amai seg!

aidanl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:35:
Rijd momenteel sowieso zonder navigatie. Voor rijden zonder eind bestemming heb ik het sowieso niet nodig, en binnen Nederland zie je snel genoeg weer boorden indien je echt de weg kwijt bent. En als ik ergens naar toe moet, dan bekijk ik van de tevoren de route. Indien het in een stad is stop ik nog 1x als ik er bijna ben om de laatste aanwijzingen op te zoeken via Google Maps.

Zeg niet dat ik niet volgend jaar een TomTom ga halen, maar momenteel gaat het best aardig. Vind het eigenlijk ook wel leuk. In de auto deed ik meteen de navigatie aan, nu moet ik het zelf uitzoeken. Geeft er een uitdaging bij :)
Zo doe ik dat ook :) Ik let er dan wel op dat ik geen deadline heb om ergens te zijn, dan kan ik lekker zo vaak fout rijden als ik wil, maar op die manier rijden heeft ook wel weer wat :+
Exigence schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:48:
[...]

Hangt wel heel erg van je rechter pols af natuurlijk. Ik rijd zelf een ZX6R uit 1998 (carbs), die rijdt bij rustig rijden 1:21 zelfs (4 cilinder, 110 pk). Maar trek ik hem een middagje open dan rij ik 1:13-1:14 :)
Klopt zeker. Ik doe ook niet echt m'n best om zuinig te rijden. Ik had gerekend op 1:17 dus als ik zonder moeite minder verbruik, ben ik helemaal tevreden. Ben natuurlijk nog een beginner dus soms heb je wat vermogen nodig om jezelf uit situaties te redden. Het moet vast beter kunnen maar ach... Ik rij nu al zuiniger dan de EcoPolo's van VW :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

Zuinigheid let ik normaal niet zo op, maar met ruim 40k km gereden sinds juli vorig jaar, en wetende dat ik er meer dan 2400 liter benzine doorheen gejaagd heb probeer ik toch een beetje op te letten met de FJR1300.

Vooral nu ik er eens injectorreiniger doorheen heb gemengd, is het verbruik wel wat gezakt, normaal zette ik een 5,8L/100km neer, nu is dat ~5.4L.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

aidanl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:35:

Ik vind het juist leuk om gewoon een beetje links-rechts te sturen en op onverwachte plekken te belanden, maar ik mis wel de mogelijkheid om bestaande tochten te rijden.

Iemand bekend met wat voor app je een beetje dezelfde mogelijkheden krijgt als een TomTom Rider/Garmin?
Voor af en toe is zo'n Rider me eigenlijk net wat te duur.

#team_UTC+1

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Eddos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:51:
[...]

Komen er nog updates uit voor de SMH5? Je hebt niet het gevoel met een verouderd model rond te rijden? Pairt deze ook goed met de nieuwe Sena-systemen?
M'n oude was nog versie 1.1, m'n nieuwe 2.2. Dus er zijn inderdaad updates geweest. Ik pair het ding alleen met m'n telefoon, maar ik neem aan dat die Sena's gewoon compatible zijn met elkaar. Maar voor de details moet je niet bij mij zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

-tom-562

Oliesjeik

Ethirty schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:12:
[...]

Ik vind het juist leuk om gewoon een beetje links-rechts te sturen en op onverwachte plekken te belanden, maar ik mis wel de mogelijkheid om bestaande tochten te rijden.

Iemand bekend met wat voor app je een beetje dezelfde mogelijkheden krijgt als een TomTom Rider/Garmin?
TomTom Go app. Makkelijk GPX bestanden importeren en/of zelf routes uitzetten op je PC in je browser en direct te synchroniseren met je smartphone! Er zit ook een kronkelroute functie op.
Gebruik 'm zelf ook sinds juni, werkt best goed! Kost 20 euro per jaar dacht ik

Vaak bu'j te bang!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Ik heb laatst Scenic (iOS) (review) gedownload en heb er een paar ritjes mee gereden. De app valt opzich niet tegen. Je kan er routes mee maken, importeren, exporteren en opnemen.

Er zijn nog wel een aantal dingen voor verbetering vatbaar, maar als je er een beetje mee leert te rijden voldoet de app wel.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Google Play: Navmii GPS Wereld (Navfree) voor Android bevalt me wel.

Helaes gaat routes samenstellen met meerdere punten niet zo handig als met een Garmin/TomTom en een progje als Tyre.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
-tom-562 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
[...]

TomTom Go app. Makkelijk GPX bestanden importeren en/of zelf routes uitzetten op je PC in je browser en direct te synchroniseren met je smartphone! Er zit ook een kronkelroute functie op.
Gebruik 'm zelf ook sinds juni, werkt best goed! Kost 20 euro per jaar dacht ik
Enkel dan op Android, want je kan geen GPX importeren op Apple (iPhone)!
EBOOZ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:53:
[...]

Ik heb laatst Scenic (iOS) (review) gedownload en heb er een paar ritjes mee gereden. De app valt opzich niet tegen. Je kan er routes mee maken, importeren, exporteren en opnemen.

Er zijn nog wel een aantal dingen voor verbetering vatbaar, maar als je er een beetje mee leert te rijden voldoet de app wel.
Deze importeert mijn GPX toch nog niet helemaal flawless, maar hij doet het wel al voor 80% goed.
Ik wil natuurlijk 100% en heb al met de maker contact gehad.

Hier een deel van de feedback:

Ik heb wel nog wat ideeën om de route berekening te verbeteren (ongeveer wat je voorstelt). Wellicht kan ik zelfs het maximum aantal punten verhogen (wat sowieso voor de langere routes een verbetering gast opleveren). Dit moet ik echter eerst uitvoerig testen omdat iPhone performance dan een rol begint te spelen.

Google Maps had ik ook het liefst gewild, maar die (1) laten niet toe dat je hun kaarten gebruikt om (buiten hun eigen App om) te navigeren en (2) de Offline mogelijkheden daarvan erg beperkt worden voor 3rd party developers.

Van de winter wil ik aan een grote update werken. Begin volgend jaar heb ik hier zeker bèta testers voor nodig :-)

Als je op de hoogte wilt blijven van verbeteringen en updates kun je motomappers volgen op Facebook of Twitter. Zie links onderaan op motomappers.com. Daar post ik meestal over dat soort dingen. Zeker als ik de GPX Import weet te verbeteren 😊

Never ever financial advice...

• EBOOZ
Top! Ook goed om te weten dat er wel wordt doorontwikkeld :)

Ik heb ook nog wel wat suggesties. Zal ze wel even naar hem doorsturen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

-tom-562

Oliesjeik

kazzzdafke schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:05:
[...]

Enkel dan op Android, want je kan geen GPX importeren op Apple (iPhone)!
[...]

Deze importeert mijn GPX toch nog niet helemaal flawless, maar hij doet het wel al voor 80% goed.
Ik wil natuurlijk 100% en heb al met de maker contact gehad.

Hier een deel van de feedback:

Ik heb wel nog wat ideeën om de route berekening te verbeteren (ongeveer wat je voorstelt). Wellicht kan ik zelfs het maximum aantal punten verhogen (wat sowieso voor de langere routes een verbetering gast opleveren). Dit moet ik echter eerst uitvoerig testen omdat iPhone performance dan een rol begint te spelen.

Google Maps had ik ook het liefst gewild, maar die (1) laten niet toe dat je hun kaarten gebruikt om (buiten hun eigen App om) te navigeren en (2) de Offline mogelijkheden daarvan erg beperkt worden voor 3rd party developers.

Van de winter wil ik aan een grote update werken. Begin volgend jaar heb ik hier zeker bèta testers voor nodig :-)

Als je op de hoogte wilt blijven van verbeteringen en updates kun je motomappers volgen op Facebook of Twitter. Zie links onderaan op motomappers.com. Daar post ik meestal over dat soort dingen. Zeker als ik de GPX Import weet te verbeteren 😊
Zeker weten? Lijkt mij dat als je het GPX bestand importeert op je PC via TomTom Mydrive dat je die route gewoon moet zien op je iphone

Vaak bu'j te bang!

• Thoit
-tom-562 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:15:
[...]

Zeker weten? Lijkt mij dat als je het GPX bestand importeert op je PC via TomTom Mydrive dat je die route gewoon moet zien op je iphone
Jep, werkt niet. Android only ATM

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik heb het al een paar keer gedaan via OSMand op Android.
Alleen op audio navigeren is voor mij niet optimaal.
En vooral als je uitgestippelde route dan onderbroken is door wegenwerken of dergelijke, dan is de herberekening van de route echt slecht.
Ik weet niet of dat op een 'echte' gps veel beter is dat laatste, maar dan kun je wel even via kaartlezen snel een hoekje afsnijden om weer op je route te komen.
Anyway, volgende week motor binnen brengen en TomTom Rider 410 installeren. Hoera! O+

Ik kon vandaag niet met de auto gaan werken, ik moest wel met de motor, ik kijk er niet naar uit om naar huis te gaan. ;(

• Thoit
Ik vind juist de combinatie van beeld en geluid erg prettig. Constant op een schermpje kijken of ik ergens moet afslaan vind ik erg vervelend. Zodra ik een melding krijg, kijk ik even op het scherm.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Herberekenen op de Garmin staat bij mij standaard uit. Wordt ook geadviseerd als je een voorgeladen route rijdt. Kan zijn, vanwege afwijkende profielinstellingen van het toestel en je pc, dat de oorspronkelijke route verdwijnt na het herberekenen.

Rij je van A naar B rechtstreeks ingevoerd op het toestel, dan maakt het niets uit

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

Least Inkling schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:27:
Herberekenen op de Garmin staat bij mij standaard uit. Wordt ook geadviseerd als je een voorgeladen route rijdt. Kan zijn, vanwege afwijkende profielinstellingen van het toestel en je pc, dat de oorspronkelijke route verdwijnt na het herberekenen.

Rij je van A naar B rechtstreeks ingevoerd op het toestel, dan maakt het niets uit
De crux zit hem in het gebruik van de route punten.. Gebruik je waypoints, dan MOET je langs die punten om je route af te maken, dit is erg vervelend als je van de route afraakt. Gebruik je echter via punten, dan word je steeds naar het viapunt gestuurd dat in lijn ligt met de route. Iets wat gunstiger is als je van de route raakt.

De oudere garmin Zumo's gebruiken dit goed, de nieuwe echter niet zo, of je moet het echt nadrukkelijk goed inladen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Klopt, daarom verwijder ik de zogenaamde "harde" viapunten voordat ik de route inlaad.
Eigenlijk heb je dan een begin en eindpunt en meer niet. Ga je dan herberekenen kiest ie de route volgens de instelling van je toestel. Vandaar herberekenen uitzetten. De route is dan nog steeds voorzien van "zachte" viapunten, maar die dwingen je niet om deze te volgen.

Ik heb wel de mogelijkheid om eventuele harde viapunten over te slaan via een schermknop.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
Is er niet een community based app waarin gebruikers routes kunnen opgeven en eventueel waardering kunnen achterlaten hoe leuk de route is? Top routes in je buurt etc?

[ Voor 8% gewijzigd door gebruikershaes op 14-09-2016 12:59 ]

• EBOOZ
Ik weet niet hoe dat met alle andere apps zit, maar Scenic heeft dat; zoeken en beoordelen.

• kazzzdafke
gebruikershaes schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:59:
Is er niet een community based app waarin gebruikers routes kunnen opgeven en eventueel waardering kunnen achterlaten hoe leuk de route is? Top routes in je buurt etc?
Hmm en jij vind een route leuk, ik vind dat net niet, want ik wil snelle bochten, jij korte, of leuke boerenwegen, ....
Bestaat al hoor, maar is voor ieder verschillend.

• kazzzdafke
-tom-562 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:15:
[...]

Niet dus.. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk eens op MyRouteApp, die heeft dit. :)

Ik gebruik dat om routes te maken op Tomtom kaarten. Tyre werkt op kaarten voor de Garmin; die wijkt op de Tomtom regelmatig af. Als ik een GPX van iemand anders krijg laad ik die op MyRouteApp in om de route te controleren, voordat ie naar de Tomtom gaat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Volgende week vrijdag een proeflesje.
Zin in!
Gelukkig al enige ervaring met schakelen dus een uitgebreide 'hoe te schakelen cursus' kan ik gelukkig overslaan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Alvast veel plezier, aan het mechanische ben je in 2 tellen gewend.
de lastigste les voor velen is om te leren te kijken

• aidanl
Anoshky schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:23:

Ik kon vandaag niet met de auto gaan werken, ik moest wel met de motor, ik kijk er niet naar uit om naar huis te gaan. ;(
Ben net van Rotterdam Centrum naar Den Haag centrum gereden op de motor. Met mijn doorwaai vest was het enigzins uit te houden. Zolang je maar niet veel hoeft stil te staan :p
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:17:
Veel en waar je moet kijken :) ik bleef aan het begin van het lessen teveel omlaag kijken. Ik kan je vertellen, dat werkt niet handig bij een 8tje of een halve draai...

[ Voor 33% gewijzigd door aidanl op 14-09-2016 13:31 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
ik bleef aan het begin van het lessen teveel omlaag kijken. Ik kan je vertellen, dat werkt niet handig bij een 8tje of een halve draai...
Yup, ik ook. Zelfs aan het eind van de lesperiode overkwam me dat nog te vaak. Je komt er vanzelf achter dat het 8tje, de halve draai, langzame slalom e.d. daar een stuk lastiger door worden :P

Het schakelen wen je in een paar tellen aan als je er een beetje gevoel voor hebt.

Verder lekker genieten, de eerste paar lessen op het oefenterrein van de rijschool was leuk spelen en het wordt alleen maar leuker als je eenmaal de weg op gaat :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
B-Real schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
[...]

Verder lekker genieten, de eerste paar lessen op het oefenterrein van de rijschool was leuk spelen en het wordt alleen maar leuker als je eenmaal de weg op gaat :)
Echt? Op de baan vond ik leuk, maar dat oefenparcours vond ik toch maar stressen ;) 't was ook erg krap bemeten, misschien daarmee...

[ Voor 25% gewijzigd door Dryhte op 14-09-2016 14:14 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zat op een afgesloten geasfalteerd terrein, leuk spelen was dat :)

• aidanl
Wij hebben hier in Zoetermeer de parkeerplaats bij de Silverdome. Auto's parkeren meestal dicht tegen het pand aan waardoor je veel ruimte overhield. Redelijk asvalt ook.

Alleen jammer als er weer eens een evenement (zelfs soms een circus :+) was want dan bleef er vaak troep achter waardoor je moest uitwijken naar andere plekken. Vaak was dat dan de parkeerplaats langs de A4 ter hoogte van afslag wateringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
aidanl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:55:
Wij hebben hier in Zoetermeer de parkeerplaats bij de Silverdome. Auto's parkeren meestal dicht tegen het pand aan waardoor je veel ruimte overhield. Redelijk asvalt ook.

Alleen jammer als er weer eens een evenement (zelfs soms een circus :+) was want dan bleef er vaak troep achter waardoor je moest uitwijken naar andere plekken. Vaak was dat dan de parkeerplaats langs de A4 ter hoogte van afslag wateringen.
Plaspoelpolder! _/-\o_

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]
Hier even de International Chemical Safety Card (ICSC) van Butanon. Staan veel details in. :+
Ethirty schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:02:
[video]

Toch gaaf wat voor shots je tegenwoordig als amateur kunt maken met slechts een paar €100 aan spullen. _O_
Na textiele (waterdichte) handschoenen en jas en een setje banden wordt zo'n gimbal het volgende. :)

Heb ook al een Gopro zuignap, maar vrees toch wel een beetje dat dat ding loslaat als je eenmaal wat snelheid maakt. Het oppervlak waar het op vastgemaakt wordt moet ook helemaal vlak zijn voor optimale zuiging. Nog best even een uitdaging bij menig naked bike. :>
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:17:
Moet zeggen dat het schakelen op de les Duke prima ging, maar ik met mijn eigen motor echt wel even moest wennen aan het andere geluid (en de fellere gasrespons).

Daarnaast is het wel een verschil tussen een hoog CC supersport en een 125cc wat betreft schakelen op bv. de Posbank. Waar je bij de SS vooral in z'n 1 en 2 zal zitten is dat bij mij van 1-5. En dan heb je natuurlijk bij elke bocht de beslissing te maken welk van die 5 versnellingen het beste is om in te zitten.

Ja, je kunt ook schakellui rijden en bv. van 5 naar 4 terugschakelen maar dat helpt bij een 125cc niet echt het uitaccelereren. :+

Mooie van het continue druk zijn met schakelen op een 125cc is wel dat je het schakelen wel goed onder de knie krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 14-09-2016 15:26 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

Vrijdag

De Zwarte

Wie is er niet groot mee geworden? 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik

~ James May

• Amsterdamn
ATGATT wordt best lastig met dit weer. Heb vanmiddag een kleine rondje met alleen handschoenen gemaakt en ik moet je toch wel zeggen dat het heerlijk rijden is..

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Hier (Brugge) is het gelukkig maar 28 graden ipv de 32 graden die ze hadden voorspeld.
En veel wind, scheelt toch wel wat, zal dan toch nog een tof ritje huiswaarts worden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Iemand deze ooit gezien? inspirerend _/-\o_

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4qklwSsBlbk]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hamza schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:12:
ATGATT wordt best lastig met dit weer. Heb vanmiddag een kleine rondje met alleen handschoenen gemaakt en ik moet je toch wel zeggen dat het heerlijk rijden is..
Totdat je onderuitgaat en je met een glijpartij van 50 km/u binnen 200 milliseconden tot op het bot begint weg te slijten.

Motorkleding is ook te verkrijgen als doorwaai-kleding. Ik heb motorjeans (van kevlar gemaakt, met beschermstukken) die lekker doorwaaien, ik heb een motorjas die dezelfde beschermstukken heeft als mijn 4-seizoenen jas en vol gaten zit dus volledig doorwaait, en mijn motorschoenen waaien ook lekker door maar bieden wel bescherming bij de enkels en op de neus.

Qua investering moet je het zo zien: jas (300 euro), jeans (200 euro), schoenen (150 euro), je bent voor 650 tot 750 euro wel klaar met goede motorkleding, en aangezien de zomers hier niet zo lang en intens zijn kan je daar vele jaren plezier van hebben :7

650 Euro gedeeld door 10 jaar is 5 euro per maand. En dan zit je een heel stuk veiliger en minstens net zo doorgewaaid op de motor ;)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Anoshky schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:27:
Hier (Brugge) is het gelukkig maar 28 graden ipv de 32 graden die ze hadden voorspeld.
En veel wind, scheelt toch wel wat, zal dan toch nog een tof ritje huiswaarts worden 8)
Hier 32, maar blijf Chinees eten (bij het stagebedrijf) dus zal precies naar huis gaan als het weer 28 graden en geen avondspits meer is. :*)
Blue-eagle schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:34:
[...]
Motorkleding is ook te verkrijgen als doorwaai-kleding. Ik heb motorjeans (van kevlar gemaakt, met beschermstukken) die lekker doorwaaien, ik heb een motorjas die dezelfde beschermstukken heeft als mijn 4-seizoenen jas en vol gaten zit dus volledig doorwaait, en mijn motorschoenen waaien ook lekker door maar bieden wel bescherming bij de enkels en op de neus.

Qua investering moet je het zo zien: jas (300 euro), jeans (200 euro), schoenen (150 euro), je bent voor 650 tot 750 euro wel klaar met goede motorkleding, en aangezien de zomers hier niet zo lang en intens zijn kan je daar vele jaren plezier van hebben :7

650 Euro gedeeld door 10 jaar is 5 euro per maand. En dan zit je een heel stuk veiliger en minstens net zo doorgewaaid op de motor ;)
Daarom heb ik ook voor een perforated leren jas en broek gekozen. Kost maar €100 meer per stuk, maar het scheelt veel met hogere temperaturen. Voelde gisteren de wind er lekker doorheen waaien. 8)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:18
Zoiets? https://motorroutes.net/

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• aidanl
Er staat opzich wel een windje als je onderweg bent, geen storm wind maar koelt wel al iets. De wind is hier ook niet te warm, maar werk in de buurt van Scheveningen dus dat zal schelen :p

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:33:

[video]
en er zijn er ook meer van, paar jaar geleden weer eentje.
Geen idee hoe die heet, maar was ook zeer vermakelijk

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:05:
[...]

en er zijn er ook meer van, paar jaar geleden weer eentje.
Geen idee hoe die heet, maar was ook zeer vermakelijk
On AnySunday, the next chapter :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

caesar1000 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:14:
[...]

Hier even de International Chemical Safety Card (ICSC) van Butanon. Staan veel details in. :+
Snap ik, maar pak eens een willekeurige fles uit het keukenkastje. Krijg je een zelfde soort Card.

Heb inmiddels het nokje met de soldeerbout vast gezet. Nu het papje nog iets verdikken en daarmee afsmeren.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:08:
[...]

Kijk eens op MyRouteApp, die heeft dit. :)

Ik gebruik dat om routes te maken op Tomtom kaarten. Tyre werkt op kaarten voor de Garmin; die wijkt op de Tomtom regelmatig af. Als ik een GPX van iemand anders krijg laad ik die op MyRouteApp in om de route te controleren, voordat ie naar de Tomtom gaat.
Thanks, maar die app is niet om aan te zien. Doet pijn aan m'n ogen. Sorry ben zelf een designer dus heb een rare tik. Heb bikerseason gevonden, maar weinig routes in Groningen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau, lekker gereden op Lelystad weer. Ging wel ok... maar niet zo hard als een stel anderen. Man man man wat kunnen die Multistrada's hard zeg (en dat terwijl er een iemand niet ging verzitten!)

Zelf iig wat meer de linkerknie aan de grond gekregen. In de lange linker bocht (uiteraard) en bij uitkomen chicane *O*
Dryhte schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:33:

[video]
Er is ook een deel 2 uit de jaren '80, en onlangs is er een red bull reclame gemaakt, zoals hierboven aangehaald is, met bijna dezelfde titel.

't Originele blijft m'n favo!

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 14-09-2016 21:52 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

gebruikershaes schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:05:
[...]

Thanks, maar die app is niet om aan te zien. Doet pijn aan m'n ogen. Sorry ben zelf een designer dus heb een rare tik. Heb bikerseason gevonden, maar weinig routes in Groningen.
Ik gebruik zelf vrijwel geen apps dus dat zou ik niet weten. Ik gebruik de site van myrouteapp. Heb je daar wel gekeken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Vrijdag schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Nee maar als je nou een Goldwing had, dan kon je nog het raampje opendraaien of de airco aanzetten :+

slechte grap, ik weet :P
Man man man, elke keer als ik een Goldwing op de weg zie moet ik hier aan denken. _O-

Vanochtend weer en dan begint je dag al best goed...op de file na dan. :D

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:15
Gaan we grappen over goldwings doen? :+ :9

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:50:
Zeau, lekker gereden op Lelystad weer. Ging wel ok... maar niet zo hard als een stel anderen. Man man man wat kunnen die Multistrada's hard zeg (en dat terwijl er een iemand niet ging verzitten!)
Om vreselijk hard de bocht door te gaan hoef je ook niet perse te gaan verzitten met uitzondering van echte motorraces natuurlijk.

Als je netjes een chin over wrist/kissing the mirror techniek toepast met een goede kijktechniek en de ideale lijn kan je zeker op de openbare weg vreselijk hard bochten nemen ;)

• kazzzdafke
Klopt, maar door te hangen ga je de motor iets rechter laten staan, wat zeker al op de OW het verschil tussen lowsider of niet kan betekenen*.. Als je echt hard wil gaan é.. :)

*door allerhande preut op de weg

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 15-09-2016 10:07 ]

• Tylen
  • Laatst online: 21:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:50:

Zelf iig wat meer de linkerknie aan de grond gekregen. In de lange linker bocht (uiteraard) en bij uitkomen chicane *O*

[...]

Er is ook een deel 2 uit de jaren '80, en onlangs is er een red bull reclame gemaakt, zoals hierboven aangehaald is, met bijna dezelfde titel.

't Originele blijft m'n favo!
Politie circuit of midland? Maar gefeliciteerd. Nu de rechter knie ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
gebruikershaes schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:05:
[...]

Ik maak altijd gebruik van mijn slechte korte termijn geheugen en gebrek aan richtingsgevoel. Gewoon broezen en als je een leuk weggetje ziet er in rijden. In Groningen kom je toch geen steden tegen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:09:
[...]

Politie circuit of midland? Maar gefeliciteerd. Nu de rechter knie ;)
Politie, rechter kneeslider mag ik al bijna vervangen (of wisselen met links ;w )

• tdw

tdw

Amai seg!

Vrijdag schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Nee maar als je nou een Goldwing had, dan kon je nog het raampje opendraaien of de airco aanzetten :+

slechte grap, ik weet :P
Je kan veel zeggen, ik heb laatst een Goldwing zien filteren :| Wist niet dat het mogelijk was, maar toch.

~ James May

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Doe ik ook met mijn Ikea-kasten achterop :+

Niet altijd handig, dat wel..

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n Goldwing rijdt. Ze lijken mij zo groot, lomp en onhandig dat het erg lastig rijden is de eerste keren.
Wel prima snelweg cruisen natuurlijk, maar daarvoor heb ik een auto :D

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

B-Real schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:07:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n Goldwing rijdt. Ze lijken mij zo groot, lomp en onhandig dat het erg lastig rijden is de eerste keren.
Wel prima snelweg cruisen natuurlijk, maar daarvoor heb ik een auto :D
Lijkt me stiekem wel chill om mee te rijden met m'n dinnetje achterop XD

Iemand met een Goldwing die een weekendje wil ruilen met m'n CBR?
NB, ruilen van motoren, niet van motor met vriending...

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 15-09-2016 11:10 ]

• Tylen

Tylen

steveman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:23:
[...]

Politie, rechter kneeslider mag ik al bijna vervangen (of wisselen met links ;w )
Ja omwisselen. En daarna (mits scheef afgesleten) kan je ze ook nog omdraaien ;)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Die dingen hebben een laag zwaartepunt, dus als die eenmaal rollen is het net als een andere fiets.
Nooit op gereden, maar het ziet er in ieder geval relaxed uit. Maar ook saai lijkt me..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M'n schoonvader heeft een Goldwing, maar ik heb het nog nooit aangedurfd om erop te gaan zitten :)

• Tylen

Tylen

Het lijkt mij wel wat om lekker mee naar Spanje ofzo te cruisen. CruiseControl en radio aan. Heerrlijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Ga dan met de auto met een leuke motor op een trailer :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 16:02

bakvis

Tweakers.Nerd

418O2 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:23:
Ga dan met de auto met een leuke motor op een trailer :P
Of je pleurt een trailer achter je Goldwing en zet daar een leuke motor op...

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bakvis schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:24:
[...]

[video]
Dat is eigenlijk best wel gaaf :D

Mijn oom heeft een Harley Road King, ook zo'n enorm gevaarte. Maar wel lekker om lange stukken snelweg te rijden denk ik :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 15-09-2016 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

In "ons clubje" zit ook een Road King. Man loopt met een wandelstok ivm rugklachten, maar kan wel 12 uur lang in het zadel blijven zitten. Snelweg is geen pretje, want om een beetje te kunnen doorrijden moet ie toeren maken en das niet prettig met een Harley.

Trouwens, snelweg moet je vermijden. Binnendoor is veel leuker, ook al ga je1500km ver

[ Voor 14% gewijzigd door Least Inkling op 15-09-2016 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:12:
Het lijkt mij wel wat om lekker mee naar Spanje ofzo te cruisen. CruiseControl en radio aan. Heerrlijk.
Ondertussen een filmpje kijken, en bakkie koffie zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

[video]
Hoyshit. Das gaaf. Zo wil ik wel naar de circuits tuffen.

• aidanl
Potato42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ondertussen een filmpje kijken, en bakkie koffie zetten
Heb je dan wel een bekerhouder? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Ter intro:

Tot 2009 motor gereden, maar na een Crash op Zandvoort waarbij mijn R6 total loss was, niet meer gereden.

Omdat er nu wat meer financiële ruimte is, ben ik van plan om in 't voorjaar 2017 een mooie bike te kopen.

De opties die ik overweeg:
BMW 1200 GS model 2013 e.v.
Multistrada 2011-2014
KTM Super Duke GT

Wensen: veel koppel om mee te spelen. Goede reismotor (er staat een Europa trip in 2017 in de planning).

Vorig weekend als 'test' een weekend lang een 1200GS gehuurd. Was erg onder de indruk van het geheel. Rijdt enorm makkelijk, veel luxe, comfort, motor heeft veel koppel in praktisch toerengebied. Stuurt echter beetje 'traag' (wellicht door grotere voorwiel). Daarnaast is het ook wel echt een zware motor imo, vooral als je alleen op pad bent in 't buitenland en je zou hem eens laten vallen...

Komend weekend de Super Duke GT gehuurd. Vriendin achterop en eens kijken of dat bevalt... Multistrada had ik in 2013 al eens gehuurd en dat beviel goed. Voorlopig nog ernstig in dubio. Maar zoals wel vaker.. de voorpret en het uitzoeken van de nieuwe motor is het leukste :D

• Dryhte
Requiem19 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:
Ter intro:

Tot 2009 motor gereden, maar na een Crash op Zandvoort waarbij mijn R6 total loss was, niet meer gereden.

Omdat er nu wat meer financiële ruimte is, ben ik van plan om in 't voorjaar 2017 een mooie bike te kopen.

De opties die ik overweeg:
BMW 1200 GS model 2013 e.v.
Multistrada 2011-2014
KTM Super Duke GT

Wensen: veel koppel om mee te spelen. Goede reismotor (er staat een Europa trip in 2017 in de planning).

Vorig weekend als 'test' een weekend lang een 1200GS gehuurd. Was erg onder de indruk van het geheel. Rijdt enorm makkelijk, veel luxe, comfort, motor heeft veel koppel in praktisch toerengebied. Stuurt echter beetje 'traag' (wellicht door grotere voorwiel). Daarnaast is het ook wel echt een zware motor imo, vooral als je alleen op pad bent in 't buitenland en je zou hem eens laten vallen...

Komend weekend de Super Duke GT gehuurd. Vriendin achterop en eens kijken of dat bevalt... Multistrada had ik in 2013 al eens gehuurd en dat beviel goed. Voorlopig nog ernstig in dubio. Maar zoals wel vaker.. de voorpret en het uitzoeken van de nieuwe motor is het leukste :D
Kijk ook eens naar de Tracers (07, 09) en de Triumph Tiger. 09 en Tiger zijn triples :)

• Aardappel
[...]

[video]
Of je pleurt je auto achter je motor

YouTube: Motorbike Tow Vehicle

kwali :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
aidanl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:59:
[...]

Heb je dan wel een bekerhouder? :P