Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:28:
[...]

Nope gewoon een tokkie zodra ik op de motor stap :D!
Dank je wel voor je zoals je het zelf al zegt "tokkie" gedrag names alle andere motorrijders in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Als ik W/W verkeer rijd (allemaal 50km/h wegen, veel verkeer) kan ik met de Versys gemiddeld 1/24 rijden. Maar als ik een tourtje doe let ik niet meer op en komt het meer rond de 1/15. 20L tank haal ik net iets meer als 300km mee. Rond de 300 begint dan het lampje te knipperen. Dan red ik meestal makkelijk nog iets van 20km voordat ik hem echt begin te knijpen :)

Overigens heeft Kawasaki afgelopen jaar een zuinigheids test gedaan waar mijn motor ook aan mee deed (motor was van Kawasaki zelf voordat ik hem kocht). Toen hebben ze er 1/27 mee gehaald.

http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/zuinigheidstest-kawasaki-versys-650/de-wedstrijd.html

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:42
Bij mij hier gemiddeld 7.0L/100km.

Af en toe reset ik em eens en dan kom ik aan 6.5, af en toe aan 8.
De S1000R wil soms uitbreken en dat gun ik hem ook :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn hornet haalt tussen de 1:18 (voor mijn doen flink boenderen en doortrekken) en 1:22. Onzuiniger lukt wel, maar dan moet ik de hele tank leegrijden op de snelweg. Dat krijg ik bijna niet voor elkaar.

Overigens, gisteren met de toertocht van Motoport Veldhoven nog even een buitje gehad onderweg. Niets bijzonders, maar het viel me wel op dat ik tot 2x toe de achterkant aan het kwispelen kreeg bij redelijk hard remmen.
Of dat betekent dat de voorband van de MPR4 in de regen iets beter is geworden, of de achterband van de MPR4 in de regen iets minder is geworden ten opzichte van de MPR3, ben ik nog niet over uit. Op droog wegdek krijg ik de voorband aan het piepen. Beide fenomenen heb ik met de MPR3 nooit gehad.
Daarnaast heb ik uiteraard ook veel meer vertrouwen gekregen in mijn eigen kunnen en in de motor, dus misschien ga ik er tegenwoordig gewoon wat lomper mee om.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:15:
Mijn hornet haalt tussen de 1:18 (voor mijn doen flink boenderen en doortrekken) en 1:22. Onzuiniger lukt wel, maar dan moet ik de hele tank leegrijden op de snelweg. Dat krijg ik bijna niet voor elkaar.

Overigens, gisteren met de toertocht van Motoport Veldhoven nog even een buitje gehad onderweg. Niets bijzonders, maar het viel me wel op dat ik tot 2x toe de achterkant aan het kwispelen kreeg bij redelijk hard remmen.
Of dat betekent dat de voorband van de MPR4 in de regen iets beter is geworden, of de achterband van de MPR4 in de regen iets minder is geworden ten opzichte van de MPR3, ben ik nog niet over uit. Op droog wegdek krijg ik de voorband aan het piepen. Beide fenomenen heb ik met de MPR3 nooit gehad.
Daarnaast heb ik uiteraard ook veel meer vertrouwen gekregen in mijn eigen kunnen en in de motor, dus misschien ga ik er tegenwoordig gewoon wat lomper mee om.
Of als het al een poos niet geregend heeft is het gewoon iets gladder, dat kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:15:
Of dat betekent dat de voorband van de MPR4 in de regen iets beter is geworden, of de achterband van de MPR4 in de regen iets minder is geworden ten opzichte van de MPR3, ben ik nog niet over uit.
Kwispelen in de regen komt altijd wel eens een keer voor, al zou je de duurste banden hebben met de grootste kleefkracht. Je rijdt op de openbare weg met hier en daar een beetje modder/olie en wat gladder asfalt en niet op een laboratoriumbaan.

Zie het niet als kritiek, maar wees er van bewust dat onzekerheden over grip van moderne motorenbanden voor 99% tussen de oortjes zit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Reed gisteravond op de A12 vanaf Utrecht richting Zoetermeer, zit daar een stuk in waar je 130 mag. Met 130 was er niets aan de hand, maar ik werd toen ingehaald door een kleine vrachtwagen met een aardig verschil in snelheid.

Door de wervelingen die van de wagen af kwamen begon de hele voorkant van de motor heen en weer te kwispelen. Heb me meteen laten afzakken en afstand gecreeerd tussen mij en de vrachtwagen, daarnaast maar stevig het stuur vast gehouden om het effect te minimaliseren. Fijn was anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:00:
Als ik W/W verkeer rijd (allemaal 50km/h wegen, veel verkeer) kan ik met de Versys gemiddeld 1/24 rijden. Maar als ik een tourtje doe let ik niet meer op en komt het meer rond de 1/15. 20L tank haal ik net iets meer als 300km mee. Rond de 300 begint dan het lampje te knipperen. Dan red ik meestal makkelijk nog iets van 20km voordat ik hem echt begin te knijpen :)

Overigens heeft Kawasaki afgelopen jaar een zuinigheids test gedaan waar mijn motor ook aan mee deed (motor was van Kawasaki zelf voordat ik hem kocht). Toen hebben ze er 1/27 mee gehaald.

http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/zuinigheidstest-kawasaki-versys-650/de-wedstrijd.html
Met mijn Versys (2010) heb ik in een weekend Sauerland beide uiterste wel gezien van verbruik.

Bij vlot toeren in de heuvels van Sauerland circa 1:22.5 en bij met 150 km/h en tegenwind weer naar huis (inc. stuk nog toeren in Sauerland) circa 1:17.5.
Dus een range tussen de 330 en 430.

En maar 20 km op reserve durven rijden? Bij mij kan ik dan nog zo'n 60 km rijden. Dat doe ik dus ook, maar met de div 900 ben ik daar een keer mooi de fout mee in gegaan.

De Diversion 900 heeft officieel een 24l tank. Maar als je daarop rekent, ga je de mist in. Een keer helemaal leeg gereden en dan ging er echt maar 22.2l in. Je mist dus 1.8l en dat is veel!
Ik hoop dat de Versys daar geen last van heeft. Met een max getankt nu van 18.2l, waar 19l de specificatie is, is het verschil in ieder geval niet zo groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Jelte schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:38:
[...]
En maar 20 km op reserve durven rijden? Bij mij kan ik dan nog zo'n 60 km rijden. Dat doe ik dus ook, maar met de div 900 ben ik daar een keer mooi de fout mee in gegaan.

De Diversion 900 heeft officieel een 24l tank. Maar als je daarop rekent, ga je de mist in. Een keer helemaal leeg gereden en dan ging er echt maar 22.2l in. Je mist dus 1.8l en dat is veel!
Ik hoop dat de Versys daar geen last van heeft. Met een max getankt nu van 18.2l, waar 19l de specificatie is, is het verschil in ieder geval niet zo groot ;)
Ik vertrouw de range indicator niet helemaal. Volgetankt zie ik 375km oid staan. Dit loopt dan af natuurlijk onder het rijden, maar toen sprong die ineens van nog 50km terug sprong naar 180km terwijl ik nog op 1 streepje zat. Tja dan houd ik lekker die 300km aan waarvan ik zeker weet dat ik het haal. Misschien zit er inderdaad dan nog makkelijk 60+ km in, maar ik weet dan in ieder geval zeker dat ik niet ineens stil kom te staan.

Overigens heb ik geen idee wat nou de werkelijke tank formaat is. In het boekje (2015) stond volgens mij 20L, maar heb nog nooit meer getankt als 18L dus geen idee of ik nou dicht in de buurt zat of dat hier nog 2L in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
CB500X: gemiddeld 3,8l/100km dus 1/26 O+ da's natuurlijk met hoofdzakelijk snelweg, aan redelijk beschaafde snelheden (max 140)

Tank van 17l (officieel), max. 14,18l getankt (dat was na 410km, en toen zat hij al even in de reserve).

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 12-09-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo "natuurlijk" is dat niet. Mijn Hornet gaat op de snelweg meer verbruiken. Op B-wegen is die een stuk zuiniger. In de Eifel is die nóg veel zuiniger. 1:26 haalt 'ie echter niet. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:52:
Zo "natuurlijk" is dat niet. Mijn Hornet gaat op de snelweg meer verbruiken. Op B-wegen is die een stuk zuiniger. In de Eifel is die nóg veel zuiniger. 1:26 haalt 'ie echter niet. :P
Dat hangt natuurlijk echt van je rijstijl en de wegen af.
Rustig 80 tokkelen op een weggetje met wat bochten.

Of maximaal gummen op een slinger weg waar je non-stop accelereert/remt.

ik rijd op de snelweg een stuk zuiniger dan op de B-wegen hier
(ok,.. ik rijd mischien ook harder op de B-wegen dan op de snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Same here. Op B wegen (in t begin toen ik m had) haalde ik bijna 400 km uit die 17 liter. Nu ik W/W doe naar almere (60 km/dag aan snelweg), red ik 300-320 km voor ik m begin te knijpen (dan wss nog marge van 20km).

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:55:
Same here. Op B wegen (in t begin toen ik m had) haalde ik bijna 400 km uit die 17 liter. Nu ik W/W doe naar almere (60 km/dag aan snelweg), red ik 300-320 km voor ik m begin te knijpen (dan wss nog marge van 20km).
Wat reed jij weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:45:
[...]

Ik vertrouw de range indicator niet helemaal. Volgetankt zie ik 375km oid staan. Dit loopt dan af natuurlijk onder het rijden, maar toen sprong die ineens van nog 50km terug sprong naar 180km terwijl ik nog op 1 streepje zat. Tja dan houd ik lekker die 300km aan waarvan ik zeker weet dat ik het haal. Misschien zit er inderdaad dan nog makkelijk 60+ km in, maar ik weet dan in ieder geval zeker dat ik niet ineens stil kom te staan.

Overigens heb ik geen idee wat nou de werkelijke tank formaat is. In het boekje (2015) stond volgens mij 20L, maar heb nog nooit meer getankt als 18L dus geen idee of ik nou dicht in de buurt zat of dat hier nog 2L in zat.
Range indicator kijkt ook alleen maar naar het verleden ;)

Ach ik weet dat ik, als de reserve gaat knipperen zeker nog 40km kan rijden. Ik denk dat ik het daar maar bij hou ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:29:
Reed gisteravond op de A12 vanaf Utrecht richting Zoetermeer, zit daar een stuk in waar je 130 mag. Met 130 was er niets aan de hand, maar ik werd toen ingehaald door een kleine vrachtwagen met een aardig verschil in snelheid.

Door de wervelingen die van de wagen af kwamen begon de hele voorkant van de motor heen en weer te kwispelen. Heb me meteen laten afzakken en afstand gecreeerd tussen mij en de vrachtwagen, daarnaast maar stevig het stuur vast gehouden om het effect te minimaliseren. Fijn was anders...
Je moet je stuur juist losjes in de handen houden, je voorwiel zoekt zelf zijn weg.
Als je strak gaat knijpen, dan gaat het alleen maar erger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ninja 300 AKA opgevoerde brommer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Anoshky schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:19:
[...]

Je moet je stuur juist losjes in de handen houden, je voorwiel zoekt zelf zijn weg.
Dat dacht ik ook, maar toen ik dat probeerde voelde ik hem juist nog meer zwabberen. Doordat ik hem even stevig vast pakte kon ik hem weg sturen uit de werveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoshky schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:19:
[...]

+1 Inderdaad, losjes je stuur vasthouden en beslist niet krampachtig gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:22:
[...]

Ninja 300 AKA opgevoerde brommer :+
Brommer met tank van 17l ;) not too shabby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:26:
[...]

+1 Inderdaad, losjes je stuur vasthouden en beslist niet krampachtig gaan zitten.
Dat is ook wat ik aangeleerd heb gekregen, maar in dit geval voelde ik het zwabberen daardoor nog erger worden. Het ging dan ook tegen mijn gevoel in om daarna juist vaster, niet zo zeer krampachtig, vast te gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 15:21

Least Inkling

Product of the cold war

aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:37:
[...]

Dat is ook wat ik aangeleerd heb gekregen, maar in dit geval voelde ik het zwabberen daardoor nog erger worden. Het ging dan ook tegen mijn gevoel in om daarna juist vaster, niet zo zeer krampachtig, vast te gaan houden.
Snap wat je zegt, zat afgelopen zaterdag op de A2 met 130 km/u achter een bestelbus van het ELV (Eeuwig Linksrijdend Volk). Stevige turbulentie en een windvanger als fiets zwabberde ik over de weg. Stuur losjes vasthouden betekende een nog ergere zwabberreactie en das niet prettig in een bocht, kan ik je vertellen.

Dus in dit geval wel stevig vasthouden en naar rechts gegaan (niet voorbij) om uit de turbulentie te komen en om te laten zien dat er ook verkeer kan zitten achter hem...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

SvenBravo7 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:49:
[...]

Was zeker een lekker ritje en zoals je al zei, snel weer eens doen. Wellicht een wat groter ritje, met een lunch ergens op een terras. Wellicht iets met pannenkoeken in het plaatsje Buren :D... mmm.
Als de pannenkoeken daar heel lekker zijn, doen we dat zeker :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je afzakt tot aan Barcelona bak ik de pannekoeken wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aidanl
Met alle Tweaker motoren naar Barcelona toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:02:
3 à 4x tanken voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49
DrivinUCrazy schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:47:
Zaterdag met dat prachtige weer heb ik een flink stuk gereden met Thoit. Aardige gozer! :)

De route grofweg: Via de snelweg langs Aken naar Eschweiler. Daar er van af, en binnendoor richting Düren. Dan via land- en boswegen naar Bad Münstereifel, langs Effelsberg (daar staat een heeele grote radiotelescoop die je net boven de heuvels uit ziet steken). Daarna begint pas het echte geslinger door de bossen. We hebben genoeg haarspeldbochtjes gezien, zowel bergop als bergaf. Na een welverdiende pauze nog een paar mooie bochtjes om het af te leren, en weer via wat meer doorgaande wegen richting Gemünd / Camp Vogelsang en de Rursee. Daar hebben we nog even wat scheurijzers en rossi's-in-spe bewonderd (en het scheurijzer van Thoit werd bewonderd!), om vervolgens huiswaarts te keren. Al met al 270 km door Duitsland gecrosst.
Ze hebben nog meer bochtige weggetjes in de Eifel. Als je nog eens zin hebt om er daar een aantal van te verkennen, ben je van harte welkom.

Thoit, je krijgt de .gpx nog van me. Ik merkte onderweg dat de tomtom soms even van slag was door routepunten die net in een zijweggetje staan. Dit corrigeer ik nog. Als is het maar zodat ik zelf niet onderweg de route opnieuw moet laden. :P
Jouw navigatiesysteem, welke kaarten gebruikt deze? Via MyrouteApp kan ik de gpx optimaliseren voor Google maps, Here maps en TomTom kaarten.
Thanks was inderdaad erg gezellig! Misschien dat ik komende zondag ook weer even een stuk ga rijden :)

Ik vond het inderdaad wel erg komisch dat ik met mijn oude barrel meer aandacht kreeg dan mensen met een dure Super Duke of S1000RR etc.

Mijn navigatiesysteem gebruikt Google Maps kaarten (KML zo uit mijn hoofd). Bij de weg, ik heb dus een navigatiesysteem gekocht. Is eentje uit China. Ik vind een paar honderd euro voor een Garmin gewoon erg veel geld. Nu heb ik er eentje 2e hands gekocht en hij doet wat die moet doen. Gaat die kapot, is het jammer dan. Daar zou ik met een dure Garmin anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
aidanl schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:02:
Klinkt mij als een vet idee! 4 a 5 keer tanken, enkele reis. Is te overzien, Iets zegt me dat dat alleen een zo-min-mogelijk-snelwegen ritje wordt en we er 1,5 week over doen om daar uberhaupt aan te komen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
DragonSlayer666 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:18:
[...]
, Iets zegt me dat dat alleen een zo-min-mogelijk-snelwegen ritje wordt en we er 1,5 week over doen om daar uberhaupt aan te komen 8)7
Ik zie het probleem niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door Sporedd op 12-09-2016 15:25 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

En pannenkoeken eten is een heel goede reden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel man? moet effe weten hoeveel melk en eieren ik nodig heb haha

Maar binnenkort komt er geloof ik wel een tweaker deze kant op als ik me niet vergis... tenminste dacht dat er iemand op Castelloli ging racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ik heb ook nooit gezegd dat het een probleem is :9 . Vindt het op zich wel een leuk idee, als we daar ergens een leuk onderkomen kunnen regelen voor een leuk prijsje, is t nog goed te doen ook! De Grote Tweakers MotorVakantie 2016. Beetje sponsoring vanuit de grote Tweakersbazen regelen en gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Als er een Tweakers Express naar Gamecom kan, kan er ook vast een motor vakantie geregeld worden! :p Misschien dat er bij de Tweakersbazen ook wel motorbazen zitten!
Least Inkling schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:37:
En pannenkoeken eten is een heel goede reden ;)
Dit is altijd een goede reden! :+

[ Voor 38% gewijzigd door aidanl op 12-09-2016 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

Bommes

Capo del formaggio

Aardschok zoek rijden met mijn Vespa in de binnenlanden rond om Barcelona is ook al een goede reden.

* Bommes rent

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:11:
Aardschok zoek rijden met mijn Vespa in de binnenlanden rond om Barcelona is ook al een goede reden.

* Bommes rent
Petje af als het je lukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Oeh, i'd pay to see that!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook wel willen zien hoe een 22 PK sterke Vespa een nieuwe Tuono Factory zoek rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar jij ziet dat ook wel. Tenminste, zijn achterlicht. Heel even...

Ik zet in op Bommes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:18:
[...]

Ik zou ook wel willen zien hoe een 22 PK sterke Vespa een nieuwe Tuono Factory zoek rijd :)
Heb ik zoek gereden met mijn tractor de GSA :+

Maar eerlijk...hij ging alleen maar hard loeihard rechtuit...nog nooit op Duitse wegen/bochten gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 uit de 10 keer is het de bereider die de beslissende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes,. volgend jaar vakantie in Barcelona/Cataluña.

Ik daag je uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:18:
[...]

Aha betrapt, jij moet dus het een en ander met PKs compenseren in plaats van skills ;) :P

Een goede rijder heeft genoeg aan 40 pk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Frans92 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:39:
[...]

Als de pannenkoeken daar heel lekker zijn, doen we dat zeker :P
Oh dat zijn ze zeker. Superveel verschillende pannenkoeken. Je kan het zo gek niet verzinnen (zolang het eetbaar blijft) en ze hebben het.
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:59:
Als je afzakt tot aan Barcelona bak ik de pannekoeken wel :)
Haha deal!

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:41:
9 uit de 10 keer is het de bereider die de beslissende factor is.
En de weg. Succes met 22pk op de autobahn. Extreem voorbeeld natuurlijk, maar ook een dijk met flink lange stukken word vermogen toch wel belangrijk. Zelfs als de persoon met de snelle motor langzaam door de bochten gaat kan ie het op het rechte stuk met 200+ goedmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:38:
[...]

Dank je wel voor je zoals je het zelf al zegt "tokkie" gedrag names alle andere motorrijders in Nederland :(
Graag gedaan! Mensen moeten gewoon niet zo huilie huilie doen. We leven met z'n allen op deze aardkloot en niet alles is zoals we dat zelf zouden willen. Ik zou me aan miljoen dingen kunnen ergeren van andere weggebruikers, maar kies ervoor om dat niet te doen. Bespaar mezelf een hoop frustratie en kan ik optimaal genieten van mijn eigen geknal :Y

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 12-09-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:57:
[...]

Graag gedaan! Mensen moeten gewoon niet zo huilie huilie doen. We leven met z'n allen op deze aardkloot en niet alles is zoals we dat zelf zouden willen. Ik zou me aan miljoen dingen kunnen ergeren van andere weggebruikers, maar kies ervoor om dat niet te doen. Bespaar mezelf een hoop frustratie en kan ik optimaal genieten van mijn eigen geknal :Y
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:50:
[...]

En de weg. Succes met 22pk op de autobahn. Extreem voorbeeld natuurlijk, maar ook een dijk met flink lange stukken word vermogen toch wel belangrijk. Zelfs als de persoon met de snelle motor langzaam door de bochten gaat kan ie het op het rechte stuk met 200+ goedmaken.
Uhm, op zo'n dijk (of anderszins bochtenweg) is 200+ (of zelfs 100+) allerminst de bedoeling. Slecht bochtenwerk compenseren met gevaarlijk cq overlastgevend gedrag op de rechte stukken is hooguit kansloos te noemen. Daar is idd de Autobahn voor uitgevonden, mocht je willen kijken of de 1e generatie Hayabusa in te halen valt O-)

Iig merk ik met m'n 50pk duidelijk dat is zoekgereden word door mensen met betere skills, wat zeker niet 1-op-1 overeenkomt met de mensen met twee of meer keer m'n vermogen :z

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 12-09-2016 17:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:10:
[...]

Uhm, op zo'n dijk (of anderszins bochtenweg) is 200+ (of zelfs 100+) allerminst de bedoeling. Slecht bochtenwerk compenseren met gevaarlijk cq overlastgevend gedrag op de rechte stukken is hooguit kansloos te noemen.
Ik zeg ook niet dat ik dat doe of dat je het moet doen. Het is alleen om aan te geven dat de weg nogal uitmaakt hoeveel of hoe weinig je aan pk's hebt. Op een mooie dijk met lange bochten ga je ook geen 60 rijden als je lekker bezig bent, ook al is dat wel wat je daar maximaal mag. Hoe korter en krapper de bochten en hoe minder je lange stukken hebt, hoe minder het verschil in pk's uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat erg,

moet 19/20st - Sept een groepje europeanen een rondleidinkje geven om Andorra.

nu even een route heen aan het knutselen... leven is zwaar

https://goo.gl/maps/bj7VEv94Xq72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:52:
Oh wat erg,

moet 19/20st - Sept een groepje europeanen een rondleidinkje geven om Andorra.

nu even een route heen aan het knutselen... leven is zwaar

https://goo.gl/maps/bj7VEv94Xq72
Zeker erg, maar fijn dat je je opoffert.

Vader heeft inmiddels zijn CB 900F Hornet ingeruild, voor een FJR1300a uit '07. Derde generatie model, met 40k op de teller. Gek genoeg verkocht zonder db killers, maar het geluid is zelfs dan nog zeer beschaafd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:37:

[...]

Oei das zuur, gebeurd iedereen wel een keer maar dit is voor een goeie. :X
Ja ik snap er ook nog steeds niks van... Ging heel langzaam. Maar ik kon zelf niet naar achteren omdat daar de auto stond, dus die spiegel en kuipruit zijn dus klem komen te zitten tussen mij en de motor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Iemand van https://motoshare.nl/ gehoord? Ik vind dit een heel vreemd idee. Een wildvreemde met je motor vertrouwen. Geen idee hoe diegene rijdt en of die je motor heel houdt. Mijn zus kwam er mee aangezien ik heel vaak bij haar ben in A'dam en mijn motor in Groningen heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:12:
Iemand van https://motoshare.nl/ gehoord? Ik vind dit een heel vreemd idee. Een wildvreemde met je motor vertrouwen. Geen idee hoe diegene rijdt en of die je motor heel houdt. Mijn zus kwam er mee aangezien ik heel vaak bij haar ben in A'dam en mijn motor in Groningen heb staan.
Ik moet er niet aan denken. Genoeg mensen die niet netjes met spullen omgaan die niet van hun zijn. Zoals naar de toerenbegrenzer met een koude motor. Het gezeur met schade heb ik al helemaal geen zin in.

Opzich een leuk idee om eens wat te huren, maar niet om te verhuren.

Die bedragen lopen ook nogal uiteen.

Deze: https://motoshare.nl/motorcycle/213
Of deze: https://motoshare.nl/motorcycle/149

Moeilijke keuze zeg :P Sowieso 125 euro per dag voor die motor _O-

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 12-09-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 20:33
Hoe deden/doen jullie het qua kleding bij rijles? Volledig lessen met kleding, helm, laarzen en handschoenen van de rijschool of kochten jullie naderhand al je eigen gear om aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:56:
Hoe deden/doen jullie het qua kleding bij rijles? Volledig lessen met kleding, helm, laarzen en handschoenen van de rijschool of kochten jullie naderhand al je eigen gear om aan te doen?
Volgens mij kopen de meeste mensen zelf al wel spullen. Vooral een helm en hardschoenen is wel zo fijn om van jezelf te hebben. Voor de rest van de kleding is het handig om te weten wat je wil voordat je het koopt. Het is niet handig om een textiel pak te kopen als je er later achterkomt dat je op een sportmotor gaat rijden en je toch liever leer wil hebben.

Zelf heb ik toen alle kleding gekocht voor het lessen. Vooral met een helm gaan rijden die niet goed past en waar het zweet van de vorige persoon nog nat is vind ik niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
PilatuS schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:32:
[...]

Ik moet er niet aan denken. Genoeg mensen die niet netjes met spullen omgaan die niet van hun zijn. Zoals naar de toerenbegrenzer met een koude motor. Het gezeur met schade heb ik al helemaal geen zin in.

Opzich een leuk idee om eens wat te huren, maar niet om te verhuren.

Die bedragen lopen ook nogal uiteen.

Deze: https://motoshare.nl/motorcycle/213
Of deze: https://motoshare.nl/motorcycle/149

Moeilijke keuze zeg :P Sowieso 125 euro per dag voor die motor _O-
Precies. Dat is ook wat ik dacht. Ik kan me niet voorstellen dat iemand z'n motor verhuurt, maar blijkbaar doen ze het toch. Wie weet huur ik een keer een buell voor de lulz :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb eerst en les of 3 in het materiaal van de rijschool gelest. Maar kwam er al heel snel achter dat het echt goor is. Hoewel de rijinstructeur eiste dat je lange mouwen droeg onder het pak en een haarnetje in de helm (ook al was het 30 graden), gaat het toch stinken en plakken. Ik heb toen alles zelf aangeschaft, maar als dat teveel geld in een keer is, zou ik als eerst een goede helm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:08:
[...]

Precies. Dat is ook wat ik dacht. Ik kan me niet voorstellen dat iemand z'n motor verhuurt, maar blijkbaar doen ze het toch. Wie weet huur ik een keer een buell voor de lulz :> .
Als je ergens een simpel ding hebt staan die je zelf niet vaak gebruikt en waarvan het niet boeit wat ermee gebeurt is het nog best een aardig idee. Dan kan je toch wat geld binnen halen en als iemand ermee crashed boeit het ook niet. Heb je iets staan wat heel mooi is en waar je zelf goed mee omgaat is het niet echt een optie. Moet er niet aan denken om iemand zomaar mijn RC8 mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:25
Wat kleding tijdens lessen betreft: De rijschool waar ik gelest heb, had genoeg materiaal liggen dat je kon gebruiken. Eigen kleding mocht ook, maar dan wel een hesje van de rijschool er overheen.
Helmen droegen de meesten ook gewoon van de rijschool, je was dan wel verplicht om een haarnetje te dragen, inderdaad omwille van hygiene.

Zelf heb ik nooit rijlaarzen aangehad omdat ik altijd werkschoenen draag en die ook als veilig genoeg beschouwd worden.

Overigens vind ik het wel een vreemde gedachte om geen textiel pak te willen als je op een sport motor rijdt. Ik rij zelf op een CBR 600F, maar heb juist wel een textiel pak. Puur omdat ik geen "mooi weer rijder" ben, leer geen regen tegenhoudt en ik liever wel redelijk droog aankom als ik door slecht weer rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
PilatuS schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:00:
[...]

Volgens mij kopen de meeste mensen zelf al wel spullen. Vooral een helm en hardschoenen is wel zo fijn om van jezelf te hebben. Voor de rest van de kleding is het handig om te weten wat je wil voordat je het koopt. Het is niet handig om een textiel pak te kopen als je er later achterkomt dat je op een sportmotor gaat rijden en je toch liever leer wil hebben.

Zelf heb ik toen alle kleding gekocht voor het lessen. Vooral met een helm gaan rijden die niet goed past en waar het zweet van de vorige persoon nog nat is vind ik niet zo fijn.
Ik ga sowieso al wel eigen handschoenen halen en ik dacht ook aan schoenen, maar een helm lijkt me beter om zelf te hebben. Ook frisser. Ik wil sowieso een naked bike later rijden dus lijkt mij textiel kleding al wel goed?

Die zweetlucht die je ruikt als je je jas aantrekt. :X
gebruikershaes schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:13:
[...]

Ik heb eerst en les of 3 in het materiaal van de rijschool gelest. Maar kwam er al heel snel achter dat het echt goor is. Hoewel de rijinstructeur eiste dat je lange mouwen droeg onder het pak en een haarnetje in de helm (ook al was het 30 graden), gaat het toch stinken en plakken. Ik heb toen alles zelf aangeschaft, maar als dat teveel geld in een keer is, zou ik als eerst een goede helm kopen.
Ik kwam daar bij mn proefles al achter. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AcidBurn schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:17:

Overigens vind ik het wel een vreemde gedachte om geen textiel pak te willen als je op een sport motor rijdt.
Ik zeg niet dat je dan sowieso geen textiel wil. Ik bedoel dat het handig is om van te voren te bedenken wat je wil gaan rijden en met welk weer. Als je voor een sportmotor gaat en eens een kneedown wil maken doe je dat niet met een pak van textiel.
Ari Gold schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:20:
[...]

Ik ga sowieso al wel eigen handschoenen halen en ik dacht ook aan schoenen, maar een helm lijkt me beter om zelf te hebben. Ook frisser. Ik wil sowieso een naked bike later rijden dus lijkt mij textiel kleding al wel goed?
Het hangt ook af van het weer natuurlijk. Ik rij zelf alleen met mooi weer en vind leer veel fijner rijden dan textiel. Omdat leer helemaal strak zit is de luchtstroom om je heen veel fijner. Zeker op hogere snelheid vind ik het beter rijden. Ga je met koud of nat weer rijden is leer niet handig.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 13-09-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Ik had al laarzen voordat ik begon met lessen (van iemand over kunnen kopen) en na een les of 3 heb ik mijn eigen helm gekocht + een setje handschoenen. Toen ik wist welke motor ik wilde hebben heb ik een lederen outfit gescoord.

Vooral de helm hebben is fijn. Ook omdat een helm van de rijschool niet standaard de beste pasmaat heeft :)

[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 13-09-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
De eerste paar lessen heb ik kleding van de rijschool gebruikt, maar ben daarna toch eigen kleding gaan kopen ivm de redenen die hierboven al genoemd zijn.

Ik was aan het lessen rond januari, dus er waren veel aanbiedingen ivm overgang naar nieuwe collectie 2016. Heb toen express alles beetje goedkoop gehouden (behalve helm ofc.) en alles textiel gekocht. Nu heb ik rijbewijs en eigen motor en begin ik betere spullen te kopen. Je hoeft dus niet meteen het duurste en geweldigste spul te kopen, zeker als je bij het lessen nog op je plaat kan gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:39:
[...]

hoeveel haal jij op een tank voor het lampje aan gaat? en hoeveel heb je er max uit gehaald?
bij mij is dat 120/164 mijl en dat vind ik al irritant weinig... als je echt nog geen 200km eruit haalt lijkt me dat wel een beperking..zeker met touren..
Laatste keer stond er 160Km op de dagteller toen de reserve aanduiding ging knipperen. Ben direct gaan tanken (500Mtr. verderop) en toe ging er iets meer dan 14L in de 17L tank. Een actieradius van 200Km hoef ik dus (nog? niet aan te gaan denken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik er heel schakellui mee rijd, in tegenstelling tot wat ik met m'n R6'je gewend ben te doen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Helmmuts, handschoenen en schoenen van mezelf. Jas, helm en broek van rijschool. Vond ik wel zo praktisch en hygiënisch. Je wil echt geen handschoenen van de rijschool in de zomer.... :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:34:
[...]

Laatste keer stond er 160Km op de dagteller toen de reserve aanduiding ging knipperen. Ben direct gaan tanken (500Mtr. verderop) en toe ging er iets meer dan 14L in de 17L tank. Een actieradius van 200Km hoef ik dus (nog? niet aan te gaan denken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik er heel schakellui mee rijd, in tegenstelling tot wat ik met m'n R6'je gewend ben te doen.
Dank je.. jammer want hij stond bij mij ook op het lijstje maar de actieradius vind ik bij mijn Fazer8 al een issue, dus bij de MT-10 is het alleen maar erger, ik had gehoopt dat het beter zou worden zoals bij de MT-09..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
aidanl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:28:
De eerste paar lessen heb ik kleding van de rijschool gebruikt, maar ben daarna toch eigen kleding gaan kopen ivm de redenen die hierboven al genoemd zijn.

Ik was aan het lessen rond januari, dus er waren veel aanbiedingen ivm overgang naar nieuwe collectie 2016. Heb toen express alles beetje goedkoop gehouden (behalve helm ofc.) en alles textiel gekocht. Nu heb ik rijbewijs en eigen motor en begin ik betere spullen te kopen. Je hoeft dus niet meteen het duurste en geweldigste spul te kopen, zeker als je bij het lessen nog op je plaat kan gaan :p
Precies, pas als ik een eigen motor heb zal ik ook betere gear kopen.

Nu voor lessen en misschien in het begin, gewoon met wat goedkopere gear rijden.
Vrijdag schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:44:
[...]

Helmmuts, handschoenen en schoenen van mezelf. Jas, helm en broek van rijschool. Vond ik wel zo praktisch en hygiënisch. Je wil echt geen handschoenen van de rijschool in de zomer.... :X
Nou..een jas ook niet hoor. :X

Ik ga eind van de maand wel beginne met een eigen helm, textiele jas en handschoenen. :)

Is iedereen hier btw pro-Shoei of kan HJC er ook wel door?

Wel een standaard helm van HJC op het oog, niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ari Gold schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:16:
[...]

Shoei is geloof ik beter als HJC (en duurder), maar HJC helmen zijn ook prima. Ik heb een HJC IS-MAX II en heb er geen problemen mee. In het algemeen zijn al die helmen wel redenlijk, maar uiteraard hoe duurder des te beter het meestal is. Uiteraard zal een helm van de Action weer wat minder zijn :P

Bezoek een degelijke motor zaak en probeer de helmen. Misschien dat je de HJC nu wel mooi vind, maar dat de pasvorm niet goed is. Dan zal je toch een ander merk moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]
...

Helmen zijn persoonlijk, gaat erom of je hoofd erin past. Mijn hoofd past bijvoorbeeld niet in Shoei, wel een HJC. Merkgeil zijn weegt niet op tegen het comfort lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:01:
[...]

Dank je.. jammer want hij stond bij mij ook op het lijstje maar de actieradius vind ik bij mijn Fazer8 al een issue, dus bij de MT-10 is het alleen maar erger, ik had gehoopt dat het beter zou worden zoals bij de MT-09..
Bij mij op de club heeft iemand een BMW GS 1200 adventure. Daar zit gewoon een 33 liter tank in, waardoor dat ding een enorme actieradius heeft.

http://www.bmw-motorrad.n...sa/r1200gsa_overview.html

Echt een brilliante woon/werk motor maar ook zeer prijzig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:17
Least Inkling schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:24:
[...]

Helmen zijn persoonlijk, gaat erom of je hoofd erin past. Mijn hoofd past bijvoorbeeld niet in Shoei, wel een HJC. Merkgeil zijn weegt niet op tegen het comfort lijkt me ;)
:Y Alles op m'n kop gehad, maar altijd drukplekken e.d.
Enige dat echt lekker zat (alsof ik een muts opzette) was Arai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Potato42 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:34:
[...]

:Y Alles op m'n kop gehad, maar altijd drukplekken e.d.
Enige dat echt lekker zat (alsof ik een muts opzette) was Arai.
Pas er wel een beetje mee op, zou ik zeggen, want ik had eerst ook dat gevoel, met als gevolg dat ik een helm gekozen heb die niet strak genoeg bleek te zitten na een tijdje - waarna ik dus een tweede helm gekocht heb die wel helemaal blijft zitten ;) dubbele kost met andere woorden (ok tweede helm was ook een Shoei en eerste was een budget merk - LS2 - maar als de eerste de goede maat was geweest reed ik er nog mee rond)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Nee mensen, ik heb mezelf niet doodgereden! Had het gewoon wat druk met stage. Hehe >:)

xos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:00:
- choppers, wat een takke herrie komt daar vanaf. Vrijwel iedere chopper valt op door de hoeveelheid geluid.

Die supersports zijn er maar weinig van tegenwoordig en het geluid wat daarvandaan komt valt meestal in het niet bij choppers imho.
Die choppers maken inderdaad het meeste kabaal van alles. Echt verschrikkelijk. Heel hard en scherp geluid, al vanaf het accelereren bij het stoplicht.

De supersports vallen wel mee omdat die vaak best moeten doortrekken (snelheid) om veel geluid te maken. Afgelopen zondag met een 600RR gereden en vriend waar we naartoe reden zei dat 'ie mijn 1 cilinder meer hoorde dan die 600RR toen we eenmaal in Varsseveld reden.

Dat is dan wel weer een voordeel van zo weinig pk's hebben. Kan dat ding helemaal los trekken =geluid zonder dat is zo een auto inrij. :9
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:15:
Remmen in de bocht kan zelfs met nat weer maar wel met heel veel beleid. Zelf heb ik al heel veel in bochten mijn remmen gebruikt. Beginnende motorrijders zou ik het overigens niet zomaar aanraden.
Ik rem vaak ook nog als ik al wat schuiner zit (voor zover ik op dit moment 'schuin' ga... :+ ) en laat dan geleidelijk de rem los en dan van constant gas naar geleidelijk open. Ging tot nu toe eigenlijk altijd prima.

Enig puntje zijn scherpe haarspeldbochten op de Posbank. Daar was het even spannend toen ik daar voor de eerste keer reed. Vooral omdat ik mijn banden niet vertrouw is het dan echt even peentjes zweten.
Hier 3x tanken als ik op z'n zuinigst rij. 1:50 met een 11 liter tank muhahah! >:)

Reed vanochtend ook 80 in z'n 5 (normaal vaker in z'n 4 aka 1:40) en dan verbruik je dus echt helemaal niets met de Duke 125 _/-\o_

Moet wel veel schakelen (veel rotondes, 80 stukken en wat stoplichten), maar ja dat is alleen maar goed. Extra oefening.
[...]

Ik ga eind van de maand wel beginne met een eigen helm, textiele jas en handschoenen. :)

Hier in het topic niet echt pro-X merk. Heb tot nu toe HJC, Arai, Shark, Shoei, Shuberth, AGV, LS2 zien langskomen. ;)

Ben zelf eerst voor een gehele leer uitrusting gegaan, maar komt nu langzaam ook wat Dainese textiel bij omdat ik merk dat dat voor woon-stage vroeg in de ochtend wel fijn is. Iets praktischer. :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:01:
[...]

Voor mij is de MT-10 gewoon een speledingetje voor erbij, voor woon/werk heb ik een auto welke van alle mogelijke luxe voorzien is, dus het brandstofverbruik kan me niet écht boeien (hell: je koopt een motor als een HyperNaked van ±20K incl. accessoires niet omdat je goedkoop wil gaan rijden).

Tijdens tourritjes zijn de "etappes" meestal niet langer 125Km. en er is eigenlijk altijd wel een tankstation in de buurt van een stop te vinden. Voor woon/werk zou ik in mijn geval ook vaak 2 keer per dag aan de pomp staan en da's inderdaad niet helemaal de bedoeling.

De MT-09 Tracer heeft overigens een 18L tank (14L voor de normale MT-09) én is met het CP3 blok een heel stuk zuiniger (én goedkoper in aanschaf) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:17
Dryhte schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:37:
[...]

Pas er wel een beetje mee op, zou ik zeggen, want ik had eerst ook dat gevoel, met als gevolg dat ik een helm gekozen heb die niet strak genoeg bleek te zitten na een tijdje - waarna ik dus een tweede helm gekocht heb die wel helemaal blijft zitten ;) dubbele kost met andere woorden (ok tweede helm was ook een Shoei en eerste was een budget merk - LS2 - maar als de eerste de goede maat was geweest reed ik er nog mee rond)

8)7
:*) Mijn brommerhelmpje zit inderdaad erg los tegenwoordig (hebben we het wel over +/- 15 jaar geleden)
Mijn huidige Arai heb ik aan laten passen dat het kinstuk vergroot is (meer vulling eruit) en de wangstukken heb ik op laten vullen. Verder zit deze echt lekker.
Gekocht bij Termaat, daar hebben ze er wel enigszins verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
aidanl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:24:
[...]

Shoei is geloof ik beter als HJC (en duurder), maar HJC helmen zijn ook prima. Ik heb een HJC IS-MAX II en heb er geen problemen mee. In het algemeen zijn al die helmen wel redenlijk, maar uiteraard hoe duurder des te beter het meestal is. Uiteraard zal een helm van de Action weer wat minder zijn :P

Bezoek een degelijke motor zaak en probeer de helmen. Misschien dat je de HJC nu wel mooi vind, maar dat de pasvorm niet goed is. Dan zal je toch een ander merk moeten proberen.
True, ik ga sowieso langs een motorzaak om te passen.

Bij het lessen gebruik ik nu ook een HJC, alleen net iets te groot nog. Bij het draaien van de hoofd voel ik dat een klein beetje. Maar ik ga zeker wel andere helmen een poging geven bij een motorzaak.
caesar1000 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:40:

[...]

Hier in het topic niet echt pro-X merk. Heb tot nu toe HJC, Arai, Shark, Shoei, Shuberth, AGV, LS2 zien langskomen. ;)

Ben zelf eerst voor een gehele leer uitrusting gegaan, maar komt nu langzaam ook wat Dainese textiel bij omdat ik merk dat dat voor woon-stage vroeg in de ochtend wel fijn is. Iets praktischer. :D
Voornamelijk zal ik de motor ook nemen voor WW verkeer. Dan lijkt textiel me ook iets makkelijk om over je kleding te doen of zie ik dat verkeerd?

Zie btw echt veel mensen op de motor zonder beschermende kleding. Let ook nu vaker op motoren op de weg dan voorheen, meeruit jaloezie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ari Gold schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:53:
[...]

Voornamelijk zal ik de motor ook nemen voor WW verkeer. Dan lijkt textiel me ook iets makkelijk om over je kleding te doen of zie ik dat verkeerd?

[...]
Inderdaad, doe ik ook vaak.

Ik heb een textielen pak van Richa (gelamineerd C-Change) en draag op mooie dagen enkel de jas, met een motorjeans onder; op regenachtige of koude dagen ook de broek (met de voering eruit gehaald, en een andere broek eronder).

Ik ben niet in de gelegenheid om bij mijn verschillende klanten een setje kleren te leggen, en heb ook geen zin om andere kleren mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:42:
[...]

Voor mij is de MT-10 gewoon een speledingetje voor erbij, voor woon/werk heb ik een auto welke van alle mogelijke luxe voorzien is, dus het brandstofverbruik kan me niet écht boeien (hell: je koopt een motor als een HyperNaked van ±20K incl. accessoires niet omdat je goedkoop wil gaan rijden).

Tijdens tourritjes zijn de "etappes" meestal niet langer 125Km. en er is eigenlijk altijd wel een tankstation in de buurt van een stop te vinden. Voor woon/werk zou ik in mijn geval ook vaak 2 keer per dag aan de pomp staan en da's inderdaad niet helemaal de bedoeling.

De MT-09 Tracer heeft overigens een 18L tank (14L voor de normale MT-09) én is met het CP3 blok een heel stuk zuiniger (én goedkoper in aanschaf) :Y
voor mij word het ook een speel/toer fiets want vanaf October heb ik een nieuwe baan waar ik niet meer woon-werk hoef te doen..
Maar voor toeren (zeker ik achteraf gebieden) vind ik een beetje range wel prettig..
De MT-09 Tracer staat idd op de lijst.. de Africa Twin ook.. maar goed de (0%) financiering van de Fazer loopt nog bijna 2 jaar dus ik heb de tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nNaQxgH.png

Ter vervanging van m'n vorige na 4 jaar.

Het lijkt er op dat er nu grotere speakers bij zitten... kan me vergissen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Hangt sowieso af van welke prijsklasse. Ik had een redelijke goedkope HJC en heb nu een goede Shoei. Dat is wel een erg groot verschil. De Shoei is sowieso veel lichter, maar het grootste verschil zit hem in het geluid. De Shoei is enorm veel stiller dan de HJC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ari Gold schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:53:
[...]

True, ik ga sowieso langs een motorzaak om te passen.

Bij het lessen gebruik ik nu ook een HJC, alleen net iets te groot nog. Bij het draaien van de hoofd voel ik dat een klein beetje. Maar ik ga zeker wel andere helmen een poging geven bij een motorzaak.
[...]

Zie btw echt veel mensen op de motor zonder beschermende kleding. Let ook nu vaker op motoren op de weg dan voorheen, meeruit jaloezie. :P
Ik ging naar de motorwinkel met precies het type helm en de graphics die ik wou. Kwam terug met een helm (Shark Speed-R Series 2) van een merk waar ik helemaal niet aan had gedacht en die toch ook wel fors boven het eerst bepaalde budget zat. Zo zie je maar weer...

Vergeleken met mijn de les helm zit deze gewoon goed sluitend en heb ik t/m de 80 km/h geen last van het geluid. Pas bij 100+ begin je het geluid echt te merken. En dat is zonder oordopjes. :P

Wat betreft WW heb ik inderdaad mijn Dainese textiele broek over mijn broek. Heb ook casual motorschoenen die ik ook blijf dragen eenmaal aangekomen. Even textiele broek uit en klaar is kees.
Dryhte schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:56:
[...]

Inderdaad, doe ik ook vaak.

Ik heb een textielen pak van Richa (gelamineerd C-Change) en draag op mooie dagen enkel de jas, met een motorjeans onder; op regenachtige of koude dagen ook de broek (met de voering eruit gehaald, en een andere broek eronder).

Ik ben niet in de gelegenheid om bij mijn verschillende klanten een setje kleren te leggen, en heb ook geen zin om andere kleren mee te nemen.
Hier ook niet handig met werk om dan nog om te kleden. Zoals ik het nu doe kost het me 2 minuutjes meer dan wanneer ik op de fiets zou komen.

Vond zelf motorjeans niet handig omdat ik al redelijk dure broeken had en om dan nog eens honderden euro's uit te gaan geven aan extra jeans. Een textiele broek biedt dan een redelijk goedkope en praktische tussenweg. 8)7

Draag nu als jas mijn Dainese C2 en als handschoenen mijn Dainese Druids ST D1. Ergens in de komende weken iig andere handschoenen die waterdicht zijn kopen en daarna een textiele waterdichte jas (voor nu zou een regenjas erover kunnen bij regen). Beetje zonde van die dure jas en handschoenen om die dagelijks nat te laten worden. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand hier ervaring met het verlijmen van ABS?

Heb uitgevonden dat MEK het beste zou moeten werken hiervoor. Heb dat in eerste instantie niet kunnen vinden. Dus Bison ontvetter, wat ook deels MEK zou moeten zijn gekocht. En daar wat stukjes (technisch) lego in geprobeerd op te lossen. Maar na een nacht zijn het nog klontjes.

Heb inmiddels MEK gevonden, dus ga het daar nog eens meer proberen. Maar waar moet ik verder nog op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Héél misschien wil ik wel naar een andere werkgever en dan moet er een "pekelfiets" bij komen. De zoektocht alleen is al leuk :D

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Maar het zoekveld is heel erg groot ;)

Voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Nou..een jas ook niet hoor. :X

Nee da's nu ook niet echt je van het inderdaad :P Alsof je een jas van oude kaas aanhebt :P

Ik heb zelf een HJS Sy-Max II, vind ik een fijne helm. Inclusief pinlock en goede doorwaaifunctie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:15:
[...]

voor mij word het ook een speel/toer fiets want vanaf October heb ik een nieuwe baan waar ik niet meer woon-werk hoef te doen..
Maar voor toeren (zeker ik achteraf gebieden) vind ik een beetje range wel prettig..
De MT-09 Tracer staat idd op de lijst.. de Africa Twin ook.. maar goed de (0%) financiering van de Fazer loopt nog bijna 2 jaar dus ik heb de tijd..
Ik heb mezelf even opgeofferd om met dit weer (met 32,1 graden de warmste September dag ooit, tot nú toe (NOS)) het verbruik even te gaan bekijken voor je :+ :o

Afgetankt (tjokkie-nokkievol) en dagteller op "0". Bij 110 Km op de dagteller viel de brandstofmeter naar 1/2 vol (óf 1/2 leeg, net wat jij wil) en bij 112,3Km stond ik aan de pomp om er 9.51L bij te kunnen persen (dus weer ram-nokkievol). Ik heb heel de rit de verbruiksmeter in beeld gehad én op heet Eco symbooltje proberen te letten :+

Nou heb ik er ook een stuk "stadsverkeer" mee moeten rijden omdat ik tijdens m'n vakantie even bij m'n werkgever in het centrum van Eindhoven moest zijn en tijdens dat stuk van 14Km was het verbruik het hoogst, verbruiksmeter zat eigenlijk continue aan de 9 á 10L/100Km. terwijl 't verkeer voort sukkelde.

Tijdens normaal rijden gaf de verbruiksmeter continue waarden tussen de 6,5L en 7,5L per 100Km. aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSX-MAN schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:53:
Héél misschien wil ik wel naar een andere werkgever en dan moet er een "pekelfiets" bij komen. De zoektocht alleen is al leuk :D
Voorzetje: Suzuki GS500E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:55:

Heb uitgevonden dat MEK het beste zou moeten werken hiervoor. Heb dat in eerste instantie niet kunnen vinden. Dus Bison ontvetter, wat ook deels MEK zou moeten zijn gekocht. En daar wat stukjes (technisch) lego in geprobeerd op te lossen. Maar na een nacht zijn het nog klontjes.

Heb inmiddels MEK gevonden, dus ga het daar nog eens meer proberen. Maar waar moet ik verder nog op letten?
ABS kun je ook gewoon "lassen" met een soldeerbout en eventueel wat Lego blokjes als toevoeging!! Let er wél goed op dat je 100% zeker weet wélke kunststof variant je wil gaan lassen, een verkeerd (lees: ander) vloeimiddel dan de variant welke je aan het lassen gaat resulteert in een poreuze/niet goed hechtende las.

Simpele "handleiding": http://www.brinktechniek.nl/prodinfo/670210h.pdf

MEK is eigenlijk meer om (grotere) gaten ineens dicht te kunnen zetten en, zoals hieronder al wordt aangegeven, énorm giftig/schadelijk voor je longen, ogen en huid. Sowieso tijdens het verwerken van kunststof altijd een masker dragen. Zelfs zo'n simpel papieren mondkapje is 200% beter dan niets!
Dát, inderdaad. Óf een oude Yamaha Diversion XJ600/900. Voordeel van die (ontzettend trage) hokken is de cardan aandrijving en de enorme voorraad reserve/sloop onderdelen, oftewel: Die krengen willen maar niet stuque gaan >:)
Een Honda NTV650 (Nighthawk) is óók erg grappig om mee te rijden en heeft ook een cardan aandrijving.

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 13-09-2016 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:59:
[...]

Ik heb mezelf even opgeofferd om met dit weer (met 32,1 graden de warmste September dag ooit, tot nú toe (NOS)) het verbruik even te gaan bekijken voor je :+ :o

Afgetankt (tjokkie-nokkievol) en dagteller op "0". Bij 110 Km op de dagteller viel de brandstofmeter naar 1/2 vol (óf 1/2 leeg, net wat jij wil) en bij 112,3Km stond ik aan de pomp om er 9.51L bij te kunnen persen (dus weer ram-nokkievol). Ik heb heel de rit de verbruiksmeter in beeld gehad én op heet Eco symbooltje proberen te letten :+

Nou heb ik er ook een stuk "stadsverkeer" mee moeten rijden omdat ik tijdens m'n vakantie even bij m'n werkgever in het centrum van Eindhoven moest zijn en tijdens dat stuk van 14Km was het verbruik het hoogst, verbruiksmeter zat eigenlijk continue aan de 9 á 10L/100Km. terwijl 't verkeer voort sukkelde.

Tijdens normaal rijden gaf de verbruiksmeter continue waarden tussen de 6,5L en 7,5L per 100Km. aan.
1:11 :o

Maar goed, eerlijk is eerlijk, het motorblok heeft ook 2x zoveel cilinders als een MT-07. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

NTV 650 wordt 'm niet, daar heb ik van een vriend met enige regelmaat op gereden. De Deauville is, hoe lelijk ook, voor de snelweg wel een optie. Suzuki koop ik liever niet meer, Diversions zijn inderdaad ook onverslijtbaar.

Een F650, en dan die versie met getande riem (scarver of zo?) zou ook goed kunnen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:55:

Dat MEK énorm giftig rotspul is! Werk ALTIJD in een goed geventileerde ruimte, draag een bril en handschoenen. Nee, ik maak geen geintje, dit spul wil je echt niet op je huid of in je luchtwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:13:
[...]

1:11 :o

Maar goed, eerlijk is eerlijk, het motorblok heeft ook 2x zoveel cilinders als een MT-07. :P
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat het getal áchter het "MT-" deel in de naamgeving van de fiets gewoon een grove inschatting is van het aantal verwachte liters brandstof wat je er volgens Yamaha na 100Km rijden weer bij mág kieperen.... :9

Maat van me heeft een MT-01 en die kán bovenstaande overigens NIET bevestigen maar die fiets is ook al wat ouder (jaartje of 10). De MT-09 zal wel een foutje van de R&D afdeling bij Yamaha zijn geweest, maar da's dan ook de eerste 3 Cilinder welke ze gebouwd hebben :P

En voor de mensen welke de MT-01 niet kennen: Serieus een héérlijke "speel" fiets!!

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 13-09-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Man man man, ATGATT enzo, maar pfoei wat is 't warm boven het asfalt.. :/ En natuurlijk met langzaam tussen de stilstaande/langzaamrijdende auto's door.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben vandaag maar met de trein naar werk gegaan. Ondanks doorwaaijas is het voor mij te warm. Stukje snelweg gaat nog maar daarna in de stad is gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ook nog een of andere dwaas op een motorscooter in z'n korte broekje en T-shirtje met 120 km/h achter me in de bocht.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:56:
Man man man, ATGATT enzo, maar pfoei wat is 't warm boven het asfalt.. :/ En natuurlijk met langzaam tussen de stilstaande/langzaamrijdende auto's door.. :X
Overdag is het met dit weer niet leuk meer. Zolang je maar 60+ rijd is het nog te doen, met langzaam rijden ben je al snel aardig aan het zwemmen.

Aangezien ik alleen voor de lol rij ga ik met dit weer overdag niet rijden. Vanaf een uurtje of 19:00 is het een stuk beter te doen, alleen jammer dat het rond 20:00 alweer donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:56:
Heb jij ook zo'n vriendelijke motor die op zo'n moment besluit dat 't wel érg warm is en dat 'ie jou wel even zal gaan verkoelen door de ventilatoren aan te zetten?

Ik rijd sinds kort met een paar lage, tot boven de enkel aansluitende, motorschoenen (Puma) én een Kevlar "spijkerbroek" mét protectors er in. Heb er nog wel m'n jack van m'n lederen combi bij aan (bewust) omdat ik die doorwaai jacks niet vertrouw bij een schuiver en ik m'n oude combi, waarmee ik ooit een goede schuiver gemaakt heb, hier nog in de kast heb hangen als reminder/aandenken.

Zelfs met die kevlar gevoerde broek is het nog afzien maar wél verdraagbaar. Vooral ónder de helm wordt 't irritant warm op het moment dat het overige verkeer niet door rijdt en je dat zelf dus ook niet kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:08:
[...]

Overdag is het met dit weer niet leuk meer. Zolang je maar 60+ rijd is het nog te doen, met langzaam rijden ben je al snel aardig aan het zwemmen.
Ik vond 't op de snelweg alsnog vrij warmpjes.. Maar heb dan ook geen doorwaai-jas :X
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:09:
[...]

Heb jij ook zo'n vriendelijke motor die op zo'n moment besluit dat 't wel érg warm is en dat 'ie jou wel even zal gaan verkoelen door de ventilatoren aan te zetten?
Hij zat continu bijna tegen 't rooie aan, dus ik gok dat de fan flink stond te blazen.. (Hoor ik niet met oordoppies in en muziek over de BT-speakers :P) Niet dat ik daar iets van merk though :')

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 13-09-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:10:
[...]

Ik vond 't op de snelweg alsnog vrij warmpjes.. Maar heb dan ook geen doorwaai-jas :X
Met het pak van leer dat ik heb is het onder de 18 graden al aan de koude kant. Onder de 15 graden is zelfs te koud. Dus met warm weer is het wat minder heet. Het pak van textiel dat ik jaren terug had was ook veel heter dan dit pak van leer. Paar weken terug toen het ook rond de 30 graden was ging het op de snelweg prima. Ik moest toen ergens heen, anders had ik niet op de motor gezeten.
Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.