Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.248 views

Onderwerpen

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:20
steveman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:29:
[...]

Bij VRO-2 (heette toen nog zo) was dat een oefening, met 60 aan komen rijden en dan helemaal tot stilstand remmen. Gebruik hierbij alleen je voorrem overigens. Dit vergt souplesse die je met je achterrem mist, en het is beter om je op één rem te concentreren op zo'n moment.
Met 60 door een bocht en dan tot stilstand in de bocht met je voorrem?

Overigens vandaag een tochtje gemaakt op mijn 696 en een kawa z750. Op een gegeven moment omgeruild en verdammo wat rijdt die z750 soepel zeg in vergelijking met mijn duc. Is bijna een scooter, maar dan met 100pk meer.
Die van mij bokt en jankt en protesteert als ik te lui ben met schakelen of te ruig met koppeling of gas, maar die kawa niet. Die is blij in elke versnelling. Gasrespons ook smooth en easy. Werd bijna jaloers. Bijna, want een beetje werken op zo'n ongetemd paard heeft ook zo z'n charmes :D. Maar ben nu wel kaput hehe

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:39

steveman

Comfortabel ten onder

gebruikershaes schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:41:
[...]

Met 60 door een bocht en dan tot stilstand in de bocht met je voorrem?
:Y

Deze bocht: https://goo.gl/maps/S793T54bYrE2

En dat voelt hetzelfde als remmen op een 30 graden verkanting btw.

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 10-09-2016 23:46 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hm interesting. Miss ook een VRO nemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe dat voelt. Heb nog nooit geremt in een bocht, niet met achter en niet met voor. Heb best wel eens wat onverwachte dingen meegemaakt, maar mijn oplossing was altijd platter gooien en kijken waar je naartoe wil, niet remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tijdens diverse circuittrainingen wordt remmen in de bocht behandeld. Zelfs in de beginnersgroepen (dacht niveau 2 bij racecracks).

Globaal werkt het als volgt. Door remmend in te sturen:
  • wil de motor makkelijker in sturen omdat de voorvork in is gezakt
  • is er meer druk op de voorband waardoor deze meer opwarmt en meer grip levert
  • kan je later remmen omdat ook het stuk naar de apex als remweg gebruikt kan worden
Het grip niveau volgt een circel (of ovaal, heb verschillende lezingen gehad, maar komt op hetzelfde neer en is denk ik afhankelijk van het soort band). In onderstaand plaatje is de x-ax de hellingshoek en de y-as de versnelling/vertraging. De zwarte buitenste cirkel is de beschikbare hoeveelheid grip. Kortom de hoeveelheid beschikbare grip neemt af naarmate de hellingshoek toe neemt maar er is meer beschikbaar op flinke hellingshoek dan je zou verwachten.

Verder wordt het verschil gemaakt (blauwe lijn) tussen een professional en een amateur waarbij de professionele coureur de maximale hoeveelheid grip gebruikt bij iedere hellingshoek. De amateur remt wel maar gebruikt niet de maximale hoeveelheid grip (zwarte lijn) en vertraagt/versnelt dus ook niet maximaal.

Afbeeldingslocatie: http://3yzdbi2wle6g3mkfml2sn936.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/05/G-Circle-Trailing-Brakes.jpg

Persoonlijk heb ik gemerkte dat het een paar dagen duurt voordat je deze techniek pas echt durft te gebruiken (al denk je de eerste paar keer dat je het al doet :+). De marge voor fouten is erg klein omdat je de grens van de hoeveelheid grip gaat opzoeken en die veranderd continue met de hellingshoek. Ook iets als remmend de bocht ingaan en de voorrem ineens los laten zorgt ervoor dat je voorvork snel uit veert en daarmee de druk op de voorband snel vermindert waardoor die ineens grip kan verliezen. Mijn tip zou zijn om dit te oefenen in een gecontroleerde omgeving als:
  • je rem systeem veel gevoel geeft, dus goed doseerbare remmen (vergt vaak een aftermarket rempomp + pads).
  • je bochtentechiek op orde is, dus niet hangen aan je stuur en je motor de kans geeft om stabiel te blijven en grip te zoeken.
  • goed werkende vering hebt, een stel fietspompen geven onvoldoende controle met als gevolg dat de voorband grip kan verliezen ondanks dat jij heel smooth bent met de remmen.
  • je vertrouwd bent met een hoge bochtensnelheid. Omdat je remmend de bocht in gaat moet je ook met meer snelheid insturen. En op dat moment moet je de rem goed doseren en dus in je comfortzone zitten. Te hard remmen of de rem plotseling loslaten zorgt ervoor dat de kans groot is dat je valt. Ook geeft de motor een "log" gevoel omdat deze nog flink vertraagd en zich rechtop wilt richten terwijl jij net de bocht om wilt gaan met meer snelheid dan zonder trail braking.
  • een setje goede sportieve banden hebt die warm zijn gereden. Ik zou dit niet snel doen zonder sport/circuit banden. Het kan waarschijnlijk prima, maar door de vorm en compound van de band verwacht ik dat met met minder sportieve banden het grip niveau zomaar geen cirkel kan zijn en je vervelend kan verrassen.
Persoonlijk merk ik dat ik deze techniek niet standaard op straat gebruikt maar dat ik ook niet meer bang ben om te remmen in een bocht. Dus als het zo uitkomt rem ik best in een bocht, maar meestal is dit alleen nodig omdat ik ervoor een inschattingsfout heb gemaakt. Overigens bedoel ik met remmen dus echt remmen waarbij de motor duikt in de voorvering en niet een beetje de rem aan laten lopen :).

Term waar je op kunt zoeken als je meer informatie wilt is trail braking. Voor hen die het willen leren, neem de tijd en bouw het op. Eens je het in de vingers hebt geeft het zoveel vertrouwen in wat jij en je motor kan :). En je rondetijd op Assen gaat snel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan ga je al remmend de bocht in, dat doe ik zo vaak.

hadden we het hier niet over midden in de bocht te moeten remmen met je voorrem?
dan gaat je motor zich toch echt wel effe oprichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:50:
maar dan ga je al remmend de bocht in, dat doe ik zo vaak.
Dat doe ik ook vaak genoeg. De bocht in remmen of remmen in de bocht is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmen in de bocht kan zelfs met nat weer maar wel met heel veel beleid. Zelf heb ik al heel veel in bochten mijn remmen gebruikt. Beginnende motorrijders zou ik het overigens niet zomaar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:15:
[...]

Dat doe ik ook vaak genoeg. De bocht in remmen of remmen in de bocht is nogal een verschil.
Kan je toelichten waarom?
Afaik heeft je motor geen geheugen of de rem al was ingedrukt voor of na het moment van insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
xos schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:29:
[...]

Afaik heeft je motor geen geheugen of de rem al was ingedrukt voor of na het moment van insturen.
Mijn inziens omdat remmend de bocht ingaan je volledige moter (vering, jijzelf, frame) zich al gezet en genesteld heeft door het remmen.
Anders ga je weer op het gas, of niet, en heb je dus een andere positie van vering, frame, ... En als je dan remt, moet deze positie zoals in remmend insturen nog ingenomen worden, zoals induiken in de veren met alle gevolgen van dien.

Er is dus wel een soort van geheugen als je het zo wil noemen.

PS. Een raad die experts op circuit meegeven aan de rookies/advanced die na een tijdje willen opklimmen is harder en langer remmend insturen tot de apex.

Uit Xos zijn hele reply had je je antwoord trouwens ook kunnen halen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38

Ethirty

Who...me?

kazzzdafke schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:50:
[...]

Uit Xos zijn hele reply had je je antwoord trouwens ook kunnen halen.
En kijk nog eens wie die vraag stelt? ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:15
[...]

Maar het geeft een verschuiving van momentum. Als je al remmend de bocht ingaat hangt je motor al een deel in de voorvering. Als je pas in de bocht begint met remmen verschuift het middelpunt van de motor door het induwen van de voorvork en daarmee het evenwicht.

Iets heel anders weer: zoals eerder aangeven heb ik gisteren een proefrit op een ducati 749 gemaakt. Dat heb ik echt onderschat, wat een verschil met mijn kawa. Echt een andere manier van rijden, maar wel iets wat erg aanstekelijk werkt.
De proefrit ansich ging niet helemaal vlekkeloos. Bij opkomen snelweg verloor ik vermogen na opschakelen, dus een keer terugschakelen om te kijken of dat hielp. Loslaten koppeling betekende complete blokkade achterwiel die ik dan ook bijna kwijtraakte. Koppeling in en maar uitrollen. Motor is opgehaald en gerepareerd (brandstofpomp had inwendig een losse schakelaar) waarna ik alsnog een volledig ritje kon maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook bijna gereageerd eerder, totdat ik zag dat ik aan zijn eigen post ging linken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:56:
[...]

De proefrit ansich ging niet helemaal vlekkeloos. Bij opkomen snelweg verloor ik vermogen na opschakelen, dus een keer terugschakelen om te kijken of dat hielp. Loslaten koppeling betekende complete blokkade achterwiel die ik dan ook bijna kwijtraakte. Koppeling in en maar uitrollen. Motor is opgehaald en gerepareerd (brandstofpomp had inwendig een losse schakelaar) waarna ik alsnog een volledig ritje kon maken ;)
De kosten bij een Duc houden niet op bij de aanschaf, toch? :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Remmen tot de apex of pas gaan remmen in de bocht zit heel veel verschil in.

Als je pas gaat remmen in de bocht richt de motor zich op en loop je wijd.

Insturend remmen naar de apex is zoals het hoort. Dan vloeiend de rem los en het gas erop. Tijd tussen remmen en gas zo kort mogelijk houden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:43:
Op de wegen welke je daar noemt: Een FZ6 óf misschien een FJ6 (huidige generatie) ? Die wegen één keer met een MT-xx durven te gaan rijden is..... Een doodvonnis voor bovenstaande.
http://www.speurders.nl/o...ab=0&no_qs=True&query=fz6
Ga ik dadelijk even bij kijken.. Thanks voor de tip d:)b

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Érg fijne en gemakkelijk fietsen om mee te rijden. Blok heeft het zelfde onderblok als dat wat in de 2003 - 2005 R6 gebruikt is en is redelijk bulletproof. Met die kilometerstand zit er een beurt aan te komen waarbij de klepspeling voor de eerste keer gecontroleerd dient te worden (50K) en meestal hoeft er dan nog niet eens iets gesteld te worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat en de Honda Cb600/Hornet zijn in mijn ogen gelijkwaardige machines.
Als de motor bevalt maar mischien de uitstraling niet zo kun je altijd nog even een Honda bekijken.

(ze zijn technisch nagenoeg identiek aan elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Honda had in die tijd nog een 6K beurten interval. Yamaha mocht vanaf dat type blok om de 10K een beurtje hebben (en die seat-pipes maken de FZ6 van Yamaha ook een beetje meer áf, maar da's een persoonlijk mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nooit geweten dat die al 10k intervallen hadden.
in dat geval puur voor de onderhoud kosten, gaat de voorkeur dan naar de de Yammy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 19:09
Wil je je ervaring nog laten weten? Zit ook aan dat type te denken als eerste motor :) heb al een paar jaar m'n rijbewijs, maar telkens zijn er andere dingen geweest waar het geld naar toe ging. Volgend jaar wil ik er dan toch echt voor gaan.
*edit: ah nee te snel gelezen, ik aas op een fzs 600 fazer. Vind de F6N wel mooier, maar ligt me nog net iets te hoog qua vraagprijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 11-09-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

De bocht in remmen kan zonder problemen. Later gaan remmen als je het gas weer open hebt zorgt er voor dat de motor omhoog komt en dan ga je de bocht niet halen. Je kan wel gaan remmen maar maar de bocht halen zit er dan niet meer in.

Sowieso is een motor het meest stabiel in een bocht als je zo snel mogeljjk op het gas gaat. Ik rem dan ook voor de bocht en eventueel het eerste stukje van de bocht. Daarna gaat het gas open en niet meer dicht. Zelfs het gas in de bocht los laten zorgt ervoor dat de motor eerst een stukje wijd wil gaan. Daarom laat ik zelfs als er iets gebeurt het gas niets los. Het is dan platter gaan en door kijken. Het is vrij natuurlijk dat als er iets is je stopt met gasgeven en wil gaan remmen maar dat is niet de beste manier om de bocht te halen. Remmen, gas los en kjjken naar het gevaar zijn dan ook een aantal klassieke survival reactions waar ze het in Twist of the Wrist uitgebreid over hebben. Jezelf aanleren daar tegen in te gaan kan een hoop problemen voorkomen.

Toen ik dit jaar voor het eerst op Lelystad was had ik in een bocht de lijn compleet verkeerd. Dit in een bocht zonder uitloop en waarbij de bocht aan het einde nog een extra knik naar binnen heeft. Toen ik er achter kwam dat ik de bocht niet ging halen schrok ik en heb ik de motor platter gegooit en door gekeken naar waar ik naartoe wou. Als ik daar was gaan remmen had ik de bocht niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb in 1992 een kameraad van me verloren welke in Luxemburg, op 50 Mtr. voor m'n neus, ónder de vangrail door ging in een linker bocht doordat 'ie met een gloednieuwe Fireblade 900RR in z'n remmen ging toen de bocht begon te "knijpen". Dat akkefietje was een jaar later voor mij de rede om mijn, even oude, 900RR de verkoop in te gooien en voor mezelf te besluiten om nooit meer op een motorfiets te stappen.

Dat "nooit meer...." heeft tot 2006 stand gehouden maar ik duik sinds die tijd geen énkele bocht meer op vol vermogen in als ik niet 200% zeker weet wát er gaat komen. Zelfs op een circuit rijd ik eerst een paar rondes rustig om het verloop van de bochten in m'n gedachte op te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik het allemaal zo lees is het sterk afhankelijk van ervaring en bochtsnelheid of het verstandig is om in een bocht te remmen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Dryhte schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:13:
Morgen twee proefritten op een zeer divers duo: Street Twin & Street Triple R :) opendeurdag bij plaatselijke Triumph dealer. Ben benieuwd :)
Dryhte schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:23:
[...]

Nee die twin is een 900cc, meer koppel dan vermogen

[afbeelding]
[afbeelding]
Blij om eens beide motoren achter mekaar gereden te hebben, 'k ben een beetje van mijn Bonneville 'obsessie' genezen want die Twin was het niet echt. (en de Triple wel)

Mmm... in tegenstelling tot wat ik verwacht had vond ik de Twin niet zo lekker rijden. Bakken koppel, niet veel meer vermogen dan mijn eigen motor (CB500X), en op snelwegsnelheden (120 en zeker nog hogere snelheden) heb je het gevoel van de motor af te waaien. Jammer want ik vind 'm echt mooi en hij zat ook comfortabel, maar voor mijn gebruik (dikwijls gemakkelijk 130km snelweg per dag) echt niet bruikbaar.

De Street Triple daarentegen heeft me zeer aangenaam verrast. 't is een redelijk compacte motor zonder verkrampt te zitten ('k heb dan ook geen erg lange benen), ook aan hoge snelheden valt de wind goed mee (allicht aan de zithouding te wijten), koppel is mooi gedoseerd, bij elke snelheid en elk toerental blijft de motor gul meegaan zonder bokken... yes >:) :9~ daar zie ik me dus wel mee pendelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:46:
Als ik het allemaal zo lees is het sterk afhankelijk van ervaring en bochtsnelheid of het verstandig is om in een bocht te remmen.
Opzich is het nooit handig om in een bocht te remmen. Ga je vrij langzaam heb je ruimte om rechtop te komen met de motor en te remmen, maar ook dan ga je een stuk wijd. Als je wat harder gaat en je gaat remmen ga je te wijd en haal je de bocht sowieso niet. Persoonlijk pak ik iedere bocht op straat zodanig dat ik altijd platter kan. Je moet wel heel erg hard gaan wil je niet meer platter kunnen. Ga je niet idioot hard door de bocht is platter gaan zonder remmen en zonder het gas los te laten de beste optie. Hier moet je jezelf alleen wel toe dwingen omdat het geen natuurlijke reactie is. De enige uitzondering op platter gaan is meuk op de weg als zand of diesel.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:17:
[...]

Opzich is het nooit handig om in een bocht te remmen. Ga je vrij langzaam heb je ruimte om rechtop te komen met de motor en te remmen, maar ook dan ga je een stuk wijd. Als je wat harder gaat en je gaat remmen ga je te wijd en haal je de bocht sowieso niet. Persoonlijk pak ik iedere bocht op straat zodanig dat ik altijd platter kan. Je moet wel heel erg hard gaan wil je niet meer platter kunnen. Ga je niet idoot hard door de bocht is platter gaan zonder remmen en zonder het gas los te laten de beste optie. De enige uitzondering is meuk op de weg als zand of diesel.
Vlak overstekende "dieren" en/of onverwachte zijwegen van links óf rechts niet uit als je op de openbare weg aan het rijden bent.

Op een bekend circuit pak ik een bocht meestal zó dat ik een ideale lijn kán blijven volgen. Op de openbare weg zorg ik er altijd voor dat ik reserve aan asfalt over houd.... Dat wil dus ook zeggen dat ik een bocht naar links vaak bewust verder naar de binnenbocht in zet als dat je eigenlijk zou willen doen vanwege een "APEX" op je eigen weghelft. Kort door de bocht: Ik beperk m'n zicht iets of wat maar creëer daarmee wél een mogelijke uitloop..... Vooral hier in de regio waar veel mais geteeld wordt en/of het maaien van bermen nogal laat wordt uitgevoerd is dat stukje "uitloop" vaak wel prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 11-09-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:23:
[...]

Vlak overstekende "dieren" en/of onverwachte zijwegen van links óf rechts niet uit als je op de openbare weg aan het rijden bent.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Er zijn genoeg andere dingen waardoor je niet op je eigen weghelft wil blijven. Dit is ook meer bedoelt voor situaties waarbij je wel op je eigen weghelft wil blijven. Ik heb dit ook wel eens gebruikt voor auto's of wielrenners die op mijn weghelft komen. Dan wijd gaan is op het andere verkeer knallen en dan gebruik ik het om meer naar de binnenkant van de bocht te gaan. Als je maar niet in de buurt van de maximale hellingshoek zit kan je er gebruik van maken. Gelukkig heb ik een motor die platter kan dan ik durf :P Wat dat betreft vind ik het ook fijn dat ik naar het circuit ga, dan weet je hoe plat ie kan en ben je niet bang er gebruik van te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De les hier is, rijd met veel reserves. en in zo´n manier dat je die reserves niet de hele tijd hoeft aan te spreken.

Wij nemen in onze groep wel eens nieuwelingen mee.
Aangezien wij echt altijd hetzelfde rondje knallen is ons advies ook altijd. Voel je niet verplicht bij te blijven. Rijd je eigen tempo en doe rustig aan. Dat is namelijk nog altijd sneller als wanneer we moeten wachten op de ambulance.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zaterdag met dat prachtige weer heb ik een flink stuk gereden met Thoit. Aardige gozer! :)

De route grofweg: Via de snelweg langs Aken naar Eschweiler. Daar er van af, en binnendoor richting Düren. Dan via land- en boswegen naar Bad Münstereifel, langs Effelsberg (daar staat een heeele grote radiotelescoop die je net boven de heuvels uit ziet steken). Daarna begint pas het echte geslinger door de bossen. We hebben genoeg haarspeldbochtjes gezien, zowel bergop als bergaf. Na een welverdiende pauze nog een paar mooie bochtjes om het af te leren, en weer via wat meer doorgaande wegen richting Gemünd / Camp Vogelsang en de Rursee. Daar hebben we nog even wat scheurijzers en rossi's-in-spe bewonderd (en het scheurijzer van Thoit werd bewonderd!), om vervolgens huiswaarts te keren. Al met al 270 km door Duitsland gecrosst.
Ze hebben nog meer bochtige weggetjes in de Eifel. Als je nog eens zin hebt om er daar een aantal van te verkennen, ben je van harte welkom.

Thoit, je krijgt de .gpx nog van me. Ik merkte onderweg dat de tomtom soms even van slag was door routepunten die net in een zijweggetje staan. Dit corrigeer ik nog. Als is het maar zodat ik zelf niet onderweg de route opnieuw moet laden. :P
Jouw navigatiesysteem, welke kaarten gebruikt deze? Via MyrouteApp kan ik de gpx optimaliseren voor Google maps, Here maps en TomTom kaarten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

PilatuS schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:17:
[...]

Opzich is het nooit handig om in een bocht te remmen. Ga je vrij langzaam heb je ruimte om rechtop te komen met de motor en te remmen, maar ook dan ga je een stuk wijd. Als je wat harder gaat en je gaat remmen ga je te wijd en haal je de bocht sowieso niet. Persoonlijk pak ik iedere bocht op straat zodanig dat ik altijd platter kan. Je moet wel heel erg hard gaan wil je niet meer platter kunnen. Ga je niet idioot hard door de bocht is platter gaan zonder remmen en zonder het gas los te laten de beste optie. Hier moet je jezelf alleen wel toe dwingen omdat het geen natuurlijke reactie is. De enige uitzondering op platter gaan is meuk op de weg als zand of diesel.
Totdat je zoals vorige week (in Luxemburg) lekker aan het rijden bent (Vmax 90 km/h, gelukkig hielden we ons daar aan om reserves over te houden), en precies in een onoverzichtelijke rechts-linkscombinatie besluit een grijze duif met haar peugeot toch maar om te keren. Daar was niets meer te ontwijken; dat was gewoon remmen in de bocht. We konden met 2 auto's en 3 motoren vol in de ankers, en stonden uiteindelijk allemaal praktisch naast elkaar op de weg terwijl mevrouw een beetje schaapachtig zat te kijken. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:30:
[...]

Érg fijne en gemakkelijk fietsen om mee te rijden. Blok heeft het zelfde onderblok als dat wat in de 2003 - 2005 R6 gebruikt is en is redelijk bulletproof. Met die kilometerstand zit er een beurt aan te komen waarbij de klepspeling voor de eerste keer gecontroleerd dient te worden (50K) en meestal hoeft er dan nog niet eens iets gesteld te worden.
Niet geworden, achterband echt op, ketting flink verroest, voorvork keeringen echt heel erg lek.
Flink wat geroeste boutjes en moertjes en lid hangende kabeltjes plus een dag poetsen.
De prijs kon wel wat naar beneden maar het werk stond me tegen.

Reed inderdaad wel leuk, erg licht in het sturen en fijne houding.
Donderdag ga ik voor zo een zelfde kijken in Breda, met een beetje kuipschade maar technisch in orde (volgens de verkoper).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:52:
[...]

Totdat je zoals vorige week (in Luxemburg) lekker aan het rijden bent (Vmax 90 km/h, gelukkig hielden we ons daar aan om reserves over te houden), en precies in een onoverzichtelijke rechts-linkscombinatie besluit een grijze duif met haar peugeot toch maar om te keren. Daar was niets meer te ontwijken; dat was gewoon remmen in de bocht. We konden met 2 auto's en 3 motoren vol in de ankers, en stonden uiteindelijk allemaal praktisch naast elkaar op de weg terwijl mevrouw een beetje schaapachtig zat te kijken. :X
Zie ook mijn reactie op Wimmel. Het is bedoelt om op je eigen weghelft te blijven en de bocht te halen. Als je weghelft geblokkeerd word moet je het inderdaad wel anders oplossen.
Bommes schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:55:
[...]

Niet geworden, achterband echt op, ketting flink verroest, voorvork keeringen echt heel erg lek.
Altijd leuk als die dingen niet in de advertentie staan. Ga je er voor niets heen.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit weekend wezen rijden met de Falco. Heel veel motoren bekeken en vergelijk en ik neigde steeds toch naar een sportievere motor. Sporttour had ik al afgeschoten, veelal te log en te zwaar maar wel leuke vermogens.

De Falco dus, wat een kanon. _O_ Met chip en open uitlaten en alle mods heel erg goed te rijden. Stuurt strak, remt goed, soepel te rijden onderin. Vrij sportieve zit en best behoorlijke ruimte voor een sportmotor.
Afbeeldingslocatie: http://motorshopper.nl/downloaden/921182/bcd2619be714bbc0331ce9db3533a813
Werd al snel bestempelt als Suzuki rijder omdat ik met koppeling in wilde starten. :+ Tunneltje was heel erg leuk en als snel loop je je te irriteren (handje in de zei) hoe langzaam alles en iedereen om je is. :D

Maar goed, leuk, zeer zeker, maar als 2e motor mijn inziens. En die plek en ruimte heb ik helaas niet. :)

Op de weg terug zag ik al een BMW R1200GS voorbij komen en toen had ik toch zoiets van tsja, dan toch maar een all road en een beetje leuk aankleden. :) Ben nu, ook vanwege budget aan het kijken naar een Transalp 650 of misschien zelfs een 700. Geen naked omdat ik met mijn beenlengte zit o.a.

Motorzaak hier had al een Varadero aangeraden, die is gewoon veel te log. African Twin is te oud. Suzuki V Strom 650/1000 van oude model is kei lelijk. Kawa is niet mijn ding. KTM weet ik niet, maar onderhoud gaat hem niet worden bij mijn motorzaak. Triumph vind ik net zoals de Suzuki V Strom 1000 het nieuwe model heel erg tof van, en dan specifiek de Tiger 800 XC.

Maar goed, toch de Transalp weer. :) Geen topkoffer, zijkoffers voor vakantie (liefst alu of oem koffers), leuk uitlaatje, beugels, verstralers, etc. :)

Ik heb er nu een op het oog die alleen wel wat boven budget is:
Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/628x471/honda-xl-700-va-transalp-1219759.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:55:
[...]

Flink wat geroeste boutjes en moertjes en lid hangende kabeltjes plus een dag poetsen.
De prijs kon wel wat naar beneden maar het werk stond me tegen.

Reed inderdaad wel leuk, erg licht in het sturen en fijne houding.
Donderdag ga ik voor zo een zelfde kijken in Breda, met een beetje kuipschade maar technisch in orde (volgens de verkoper).
Dat verklaard waarschijnlijk al een groot deel van die prijs. De bandjes is dan nog wel te overzien (als je wil kan ik hier een setje Supercorsa's van m'n reserve R6 wielen pakken tegen de prijs van het omleggen) maar roest wil zeggen dat 't ding in de winter volop gebruikt is geweest en waarschijnlijk ook niet daar op voorbereid is.

P.S. Weet je 't kenteken van die fiets zo nog? Ik vermoed (afgaande op de plaatjes en Km. stand) dat 't een fiets is geweest van een kennisje van me en dan is 't ding écht in weer en wind ingezet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

charrel schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:45:
[...]

Ik altijd uit de badkamer, van mijn meissie *;
Nou GSXman, je kan het in de badkamer van charrel halen, want zijn meisje heeft haarlak :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je budget eigenlijk.

Yamaha heeft bijvoorbeeld ook de Tenere.
Of de BMW F800GS, als je de 1200GS dankzij zijn hangtieten niets vind (of te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:18:
[...]

Wat is je budget eigenlijk.

Yamaha heeft bijvoorbeeld ook de Tenere.
Of de BMW F800GS, als je de 1200GS dankzij zijn hangtieten niets vind (of te duur)
Jup 800GS zou voor mij de betere keuze zijn. Hele complete motor met eigenlijk alles wat ik zoek of wil.
900 Tenere heb ik mee gereden maar die vond ik te licht voor het vermogen. Wel een motor maar ik heel erg goed op kon zitten en rijden! Ik denk met een upgrade van de vering dat je een heel end komt. :)

Maar zo iets, is iets voor over een jaar of een jaar of twee als ik wat meer budget heb. :) Afgelopen jaar een huis gekocht, opgeknapt, ingericht, andere auto eind vorig jaar wat even belangrijker was. Dus mijn budget is nu een 3-4k voor 'iets leuks', jaar of 10-15 is niet zo een probleem als hij maar een beetje fris is en niet teveel km's heeft. Vandaar die Transalp voor nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:21:
[...]

Jup 800GS zou voor mij de betere keuze zijn. Hele complete motor met eigenlijk alles wat ik zoek of wil.
900 Tenere heb ik mee gereden maar die vond ik te licht voor het vermogen. Wel een motor maar ik heel erg goed op kon zitten en rijden! Ik denk met een upgrade van de vering dat je een heel end komt. :)

Maar zo iets, is iets voor over een jaar of een jaar of twee als ik wat meer budget heb. :) Afgelopen jaar een huis gekocht, opgeknapt, ingericht, andere auto eind vorig jaar wat even belangrijker was. Dus mijn budget is nu een 3-4k voor 'iets leuks', jaar of 10-15 is niet zo een probleem als hij maar een beetje fris is en niet teveel km's heeft. Vandaar die Transalp voor nu. :)
Bedoel je mischien de 900 TDM? Tenere is volgens mij rond de 600cc single
En voor dat geld kun je denk ik ook een lelijke Multistrada vinden (de liter versie)
mischien is dat iets "meer" motor dan een transalp

Ok, dat kan dus http://motoroccasion.nl/m...ada-1000-ds-m1214824.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:30:
[...]

Bedoel je mischien de 900 TDM? Tenere is volgens mij rond de 600cc single
En voor dat geld kun je denk ik ook een lelijke Multistrada vinden (de liter versie)
mischien is dat iets "meer" motor dan een transalp
O sorry, zat met de 'nieuwe' Tracer in mijn hoofd. :)
Tenere is die een cilinder, mij net wat te licht en qua betrouwbaarheid weet ik het zo niet. Plus vrij populair en dus ook dus. Multistrada is idd wat jij zegt niet de knapste. :+ Maar dat vind ik van een TDM ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is meer dat ik de transalp veeeel te tam vind om "leuk" te zijn.

Is een modificatie van het deauville blok. Daar zit gewoon nul emotie in naar mijn mening.
(dat probleem hebben bijna alle Honda´s tegenwoording, beetje het Opel van de motorwereld. uizondering daar gelaten zoals de CBR´s)

Je kan ook nog wel een Versys vinden voor een krappe 4 denk ik, maar die zijn ook relatief tam en hebben een unisex uitstraling waar je van moet houden. Heb 1000km met een versys mogen rijden en daar echt lol mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:40:

Is een modificatie van het deauville blok. Daar zit gewoon nul emotie in naar mijn mening.
(dat probleem hebben bijna alle Honda´s tegenwoording, beetje het Opel van de motorwereld. uizondering daar gelaten zoals de CBR´s)

Je kan ook nog wel een Versys vinden voor een krappe 4 denk ik, maar die zijn ook relatief tam en hebben een unisex uitstraling waar je van moet houden. Heb 1000km met een versys mogen rijden en daar echt lol mee gehad
Als "oud" Honda rijder: Honda bouwt geweldige motoren welke kwalitatief ook érg goed zijn maar... Emotie / karakter zijn vreemde woorden voor dat bedrijf.

Zelfs de SP1 / SP2 zijn nog redelijke "allemans vriendjes" in vergelijking tot de vergelijkbare 2 Cilinder SS fietsen van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die VTR SP hebben naar mijn mening nog wel emotie.
vroeger had honda echt puur porno op wielen met de RC45 of zo...

die nieuwe NC750 dingen... zit geen ziel in.

(ps mijn eerste motor was een Hornet, geniaale beginners motor)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Slovenië. Bohinj Meer. Nooit geweten dat dit goed motor gebied zou zijn. Baal er echt van dat ik er met de Panda ben en niet met de VFR. Vandaag echt met de grootste grijns op m'n bakkes een km of 120 gereden naar Ukanc met een gixxer op mn staart die er net zoveel lol in had als ik.

Op een gegeven moment in Laski Rovt gestopt, stopt hij ook en komt ie vragen of ik me niet opgejaagd voel. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:40:

Ja dat is dus de twijfel waarom ik ook verder kijk. Maar de afwerking en alles is gewoon erg goed te noemen.

Versys heb ik niks mee, en voetsteunen zit veel te hoog viel mij een paar weken terug op. :)
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:53:
Maar die VTR SP hebben naar mijn mening nog wel emotie.
vroeger had honda echt puur porno op wielen met de RC45 of zo...

die nieuwe NC750 dingen... zit geen ziel in.

(ps mijn eerste motor was een Hornet, geniaale beginners motor)
Idd ook mee gereden, geen toerenverloop, erg afgevlakt, echt helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:03:
[...]

Ja dat is dus de twijfel waarom ik ook verder kijk. Maar de afwerking en alles is gewoon erg goed te noemen.

Versys heb ik niks mee, en voetsteunen zit veel te hoog viel mij een paar weken terug op. :)

[...]

Idd ook mee gereden, geen toerenverloop, erg afgevlakt, echt helemaal niks...
Zo'n fiets als welke Ethitty nét ingeruild heeft: Een TRX-850.... Da's misschien wel iets voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed... Dus ik dacht dat m'n VFR goed op de zijstandaard stond...
Niet dus!

Ding omgevallen, spiegel afgebroken, slijtbout afgebroken, kuipruit kapot, kras op m'n topkuip en een bevestigingspunt voor de topkuip afgebroken }:|

Stond er net zo ruk voor dat ik hem niet meer kon houden. Baal echt als een stekker }:|

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 11-09-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je echt pech hebt radiator lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo hard viel ie gelukkig niet, had hem nog soort van opgevangen :X

Gelukkig zijn dit wel de onderdelen die altijd kaduuk gaan blijkbaar, dus nergens te vinden. Die slijtbout van m'n voetsteun zal nog wel goed komen. Spiegel is voor Honda begrippen nog redelijk betaalbaar met 80 euro, maar die topkuip is echt onvindbaar.

Moet me maar eens verdiepen in MEK/Aceton knutselen.

[ Voor 73% gewijzigd door MikeyMan op 11-09-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:04:
[...]

Dat verklaard waarschijnlijk al een groot deel van die prijs. De bandjes is dan nog wel te overzien (als je wil kan ik hier een setje Supercorsa's van m'n reserve R6 wielen pakken tegen de prijs van het omleggen) maar roest wil zeggen dat 't ding in de winter volop gebruikt is geweest en waarschijnlijk ook niet daar op voorbereid is.

P.S. Weet je 't kenteken van die fiets zo nog? Ik vermoed (afgaande op de plaatjes en Km. stand) dat 't een fiets is geweest van een kennisje van me en dan is 't ding écht in weer en wind ingezet geweest.
Het kenteken: Mjzd87
Het wordt alleen iets als er flink met de prijs gezakt wordt.
Mocht ik nog interesse hebben dan bied ik echt veel minder, maar eigenlijk heb ik geen zin in het werk.
Liever iets met een kuip met een scheur maar technisch in orde dan een flinke bult werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:21:
Zo hard viel ie gelukkig niet, had hem nog soort van opgevangen :X

Gelukkig zijn dit wel de onderdelen die altijd kaduuk gaan blijkbaar, dus nergens te vinden. Die slijtbout van m'n voetsteun zal nog wel goed komen. Spiegel is voor Honda begrippen nog redelijk betaalbaar met 80 euro, maar die topkuip is echt onvindbaar.

Moet me maar eens verdiepen in MEK/Aceton knutselen.
Mischien motorsloop bellen? (voor kuip deel, niet om die van jouw aan te bieden natuurlijk)

overigens, met fibreglass aan de binnen kant, wat epoxy op de scheur. netjes opschuren en een laag lak er overheen en je bent mischien al klaar

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:31:
[...]

Mischien motorsloop bellen? (voor kuip deel, niet om die van jouw aan te bieden natuurlijk)

overigens, met fibreglass aan de binnen kant, wat epoxy op de scheur. netjes opschuren en een laag lak er overheen en je bent mischien al klaar
De kuip is aan de buitenkant nog netjes. Alleen de bevestiging is afgebroken. Dat gaan we met fiberglas niet voor elkaar krijgen. Probleem is dat deze delen blijkbaar altijd afbreken, dat komt de beschikbaarheid niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:08:
[...]

Zo'n fiets als welke Ethitty nét ingeruild heeft: Een TRX-850.... Da's misschien wel iets voor jou :+
Uh, ja :+
MikeyMan schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:20:
Goed... Dus ik dacht dat m'n VFR goed op de zijstandaard stond...
Niet dus!

Ding omgevallen, spiegel afgebroken, slijtbout afgebroken, kuipruit kapot, kras op m'n topkuip en een bevestigingspunt voor de topkuip afgebroken }:|

Stond er net zo ruk voor dat ik hem niet meer kon houden. Baal echt als een stekker }:|
Oei das zuur, gebeurd iedereen wel een keer maar dit is voor een goeie. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Vandaag een lekker stukje gereden met SvenBravo7. Begonnen in Capelle a/d IJssel, via Schoonhoven, Cabauw en Gouda weer terug richting Rotterdam. Lekker rustige 80 km/h wegen met een mooi plat Hollands uitzicht
Het leek erop alsof het zou gaan regenen, met alle donkere wolken in de lucht. Gelukkig bleef het droog!

Binnenkort gaan we nog eens een rondje maken!

Ook nog een foto'tje geschoten. Let vooral op de motoren en niet op de sluikreclame voor een bepaalde bank :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5fIIamb.jpg

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Frans92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:42:
Vandaag een lekker stukje gereden met SvenBravo7. Begonnen in Capelle a/d IJssel, via Schoonhoven, Cabauw en Gouda weer terug richting Rotterdam. Lekker rustige 80 km/h wegen met een mooi plat Hollands uitzicht
Het leek erop alsof het zou gaan regenen, met alle donkere wolken in de lucht. Gelukkig bleef het droog!

Ook nog een foto'tje geschoten. Let vooral op de motoren en niet op de sluikreclame voor een bepaalde bank :P

[afbeelding]
Cabauw, daar ben ik ook nog door gekomen vandaag. Lekker even een uurtje weg tussen hardloopwedstrijd en BBQ.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

GSX-MAN schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:46:
[...]

Cabauw, daar ben ik ook nog door gekomen vandaag. Lekker even een uurtje weg tussen hardloopwedstrijd en BBQ.
Wij hebben gereden tussen één en drie uur 's middags. Ik gok zo rond kwart voor 2 bij Cabauw. Wellicht zijn we elkaar nog tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:24:
[...]

Het kenteken: Mjzd87
Het wordt alleen iets als er flink met de prijs gezakt wordt.
Mocht ik nog interesse hebben dan bied ik echt veel minder, maar eigenlijk heb ik geen zin in het werk.
Liever iets met een kuip met een scheur maar technisch in orde dan een flinke bult werk.
Ik krijg nét een fotootje terug van de laatste bij haar bekende status van haar FZ6 ....

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2m4cch5.jpg

Maar: Haar fiets wás zwart en had een ander kenteken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die is wel echt kapot zeg maar :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beetje vreemde paddock stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Frans92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:50:
[...]

Wij hebben gereden tussen één en drie uur 's middags. Ik gok zo rond kwart voor 2 bij Cabauw. Wellicht zijn we elkaar nog tegengekomen?
Nee, ik was er iets meer dan een uur later.

Edit: ik reed daarna terug via Lopik, Lopikerkapel en via de zendtoren IJsselstein in. Voor de zendtoren kom je dan door een klein tunneltje. En ik kon de puber in me niet onderdrukken dus ging precies in de tunnel het gas er vol op. Toen ik vervolgens de hel achter me hoorde losbarsten bedacht ik me dat dit weer een heel stupide actie was.

[ Voor 36% gewijzigd door GSX-MAN op 11-09-2016 21:10 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

GSX-MAN schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:07:
[...]

En ik kon de puber in me niet onderdrukken dus ging precies in de tunnel het gas er vol op. Toen ik vervolgens de hel achter me hoorde losbarsten bedacht ik me dat dit weer een heel stupide actie was.
Dat is toch net dé reden om door een tunneltje te rijden? :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

GSX-MAN schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:07:
[...]

Nee, ik was er iets meer dan een uur later.

Edit: ik reed daarna terug via Lopik, Lopikerkapel en via de zendtoren IJsselstein in. Voor de zendtoren kom je dan door een klein tunneltje. En ik kon de puber in me niet onderdrukken dus ging precies in de tunnel het gas er vol op. Toen ik vervolgens de hel achter me hoorde losbarsten bedacht ik me dat dit weer een heel stupide actie was.
De zendmast heb ik ook nog gezien.

Tunneltjes blijven bij mij ook favoriet. Heerlijk dat gebrul of gejank (afhankelijk van de toeren ) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ethirty schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:32:
[...]

Dat is toch net dé reden om door een tunneltje te rijden? :)
Ja, maar met al dat gemauw over die asociale motorrijders was dit wel een voorbeeld van hoe het niet moet. En zelfs met mijn Db-killers erin vond ik het geluid nogal bruut.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja met die Falco zonder killers en de klappen van een 2 cilinder door een woonwijk vond ik persoonlijk ook nogal asociaal. :X Otoplastieken in en nog had ik zo iets van dat is best hard. :+ Tunneltje was wel geniaal. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:46:
Mja met die Falco zonder killers en de klappen van een 2 cilinder door een woonwijk vond ik persoonlijk ook nogal asociaal. :X Otoplastieken in en nog had ik zo iets van dat is best hard. :+ Tunneltje was wel geniaal. :D
Mijn SV zonder pairmod was ook echt erg. Heb dat pairsysteem toen er Yoshi's op kwamen gelijk afgedopt want het was gewoon niet leuk meer. Af en toe een klap vind ik niet zo erg, maar toen was het iedere keer bij gas los en dan ook flink hard. De Yoshi's met killers klonken leuk maar niet extreem verder.

(Het pairsysteem pompt verse lucht in de uitlaat voor de milieueisen)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O dat systeem, nou dat werkte bij deze best goed dan. :+ Gas los bij een kruispunt en de ruiten lagen eruit. :X Snap nu wel de alarm filmpjes of parkeergarage filmpjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:51:
O dat systeem, nou dat werkte bij deze best goed dan. :+ Gas los bij een kruispunt en de ruiten lagen eruit. :X Snap nu wel de alarm filmpjes of parkeergarage filmpjes :+
Dat systeem doet prima zijn werk met originele uitlaten. Zodra je echter naar open uitlaten gaat krijg je die extreme knallen. Mijn huidige motor heeft ook zo'n soort systeem en de tuner wou het eigenlijk weghalen, maar omdat ik de originele uitlaat heb is beter om te laten zitten. Het zorgt er ook voor dat de cat goed zijn werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:51:
Één avondje verder lezen: Een Tuono Factory (2005+) lijkt me wel wat voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:54:
[...]

Één avondje verder lezen: Een Tuono Factory (2005+) lijkt me wel wat voor jou :P
Als 2e motor, ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met jouw lengte en wensen zou dat een éérste motor moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:58:
[...]

Met jouw lengte en wensen zou dat een éérste motor moeten zijn, toch?
Mm, gfi eigenlijk. :P Denk dat ik van de week eens op het gemak wat ga rondzoeken. :Y

Jij nog happy met de MT10 trouwens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

De Speed Triple met hoge Arrows maakt dus ook herrie. Bij aflevering had de dealer de Db-killers er al voor me uitgehaald en op zich is het geluid best gaaf, maar je moet met oordoppen in rijden om hoofdpijn te voorkomen. De knallen en vlammen bij het loslaten van het gas of afremmen op de motor zijn iets wat ik hiervoor alleen op een Yoshimura-Bandit had meegemaakt.

Voor buitenlandse vakanties zet ik de killers er weer in, na de laatste trip naar de Eifel in mei heb ik ze er niet meer uitgehaald. Eigenlijk is het wel best zo. Of ik sloop ze er volgende weer weer uit, wie zat het zeggen? Het in elkaar geschoven systeem maakt verwijderen alleen wel een kutklus.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:59:
[...]

Mm, gfi eigenlijk. :P Denk dat ik van de week eens op het gemak wat ga rondzoeken. :Y

Jij nog happy met de MT10 trouwens? :P
MT-10 zal ik je niet aanraden..... Ook al ben ik er Su-Per goed over te spreken.

Já 't ding past je en já 't ding doet wat jij wil...... Néé, het past niet binnen je budget en néé.... het brandstofverbruik is niet goed voor de meeste mensen (hier) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-09-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GSX-MAN schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:02:
De Speed Triple met hoge Arrows maakt dus ook herrie. Bij aflevering had de dealer de Db-killers er al voor me uitgehaald en op zich is het geluid best gaaf, maar je moet met oordoppen in rijden om hoofdpijn te voorkomen. De knallen en vlammen bij het loslaten van het gas of afremmen op de motor zijn iets wat ik hiervoor alleen op een Yoshimura-Bandit had meegemaakt.

Voor buitenlandse vakanties zet ik de killers er weer in, na de laatste trip naar de Eifel in mei heb ik ze er niet meer uitgehaald. Eigenlijk is het wel best zo. Of ik sloop ze er volgende weer weer uit, wie zat het zeggen? Het in elkaar geschoven systeem maakt verwijderen alleen wel een kutklus.
Ben met de RC8 heel blij met de originele uitlaat. Omdat de motor veel cc's heeft mag ie ook meer herrie maken en ik vind het precies goed zo. Er komt een lekker geluid uit maar niet te extreem. Ook bij gas los wat kleine plofjes uit de uitlaat, maar niet heel hard. Een 600cc klink met originele uitlaat niet zo leuk en snap een andere uitlaat dan ook prima, voor deze motor is het precies goed. Scheelt ook weer een Akra kopen van minimaal 2000 euro en voor die prijs nog 2e hands ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:02:
[...]

MT-10 zal ik je niet aanraden..... Ook al ben ik er Su-Per goed over te spreken.

Já 't ding past je en já 't ding doet wat jij wil...... Néé, het past niet binnen je budget en néé.... het brandstofverbruik is niet goed voor de meeste mensen (hier) :P
Zuipt meer dan een dakloze achter t station? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:02:
[...]
het brandstofverbruik is niet goed voor de meeste mensen (hier) :P
Ben wel benieuwd wat ie doet ? De mijne deed 1:14 / 1:16 voor het mappen, maar toen reed ie kut. Nu na het mappen is het 1:11 / 1:12 maar rijd ie wel lekker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:13:
[...]

Zuipt meer dan een dakloze achter t station? :+
Ik kom er met mijn rij-gedrag niet onder de 8,4L/100Km. gemiddeld mee.... Ik snap dan ook serieus niet hoe mensen kunnen beweren dat er méér dan 200Km, met de 17L tank inhoud te rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Mietjes >:) ! De termi's van mij knallen, vlammen en brullen als een gek icm de 2 cilinder. Iedereen kijkt me pissed aan, maar daar kan ik wel van genieten :D. Rijd overigens ook zonder doppen, want ik wil wel elk plofje horen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:21:
[...]

Ik kom er met mijn rij-gedrag niet onder de 8,4L/100Km. gemiddeld mee.... Ik snap dan ook serieus niet hoe mensen kunnen beweren dat er méér dan 200Km, met de 17L tank inhoud te rijden is.
Heb jij niet zo'n eco-lampje? :P

Op mijn dagje weg op de tracer deed ik zo'n 300km op 13L. Benieuwd hoe dat straks is (en klinkt) met een Akra zonder kat op een euro4 motormanagement.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Vrijwel gelijk aan die van mij dus qua verbruik. De mijne heeft een tank van 16.5 liter. Lampje is voor de 160KM altijd aan :P
gebruikershaes schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:27:
Mietjes >:) ! De termi's van mij knallen, vlammen en brullen als een gek icm de 2 cilinder. Iedereen kijkt me pissed aan, maar daar kan ik wel van genieten :D. Rijd overigens ook zonder doppen, want ik wil wel elk plofje horen :9~
Ik heb liever een balans tussen wat voor mij leuk is en voor andere mensen niet leuk is. Ik hoor ook graag een leuk geluid maar als een aso rond rijden zoals gasten op Harley's met open pijpen doe ik liever niet. Zelf hoofdpijn krijgen vind ik dan ook weer niet nodig. Het mag best allemaal leuk klinken maar het moet wel een beetje normaal blijven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:29:
[...]

Heb jij niet zo'n eco-lampje? :P

Op mijn dagje weg op de tracer deed ik zo'n 300km op 13L. Benieuwd hoe dat straks is (en klinkt) met een Akra zonder kat op een euro4 motormanagement.
D'r flikkert inderdaad wel eens zo'n "ECO" symbooltje in het display..... Als ik dát ding in de gaten ga houden dan mag ik geloof ik amper/niet boven de 5K Rpm's uit komen.....

Dat QS Symbooltje brand niet voor niets continue, en het "shift-light" begint pas te branden @ 11K Rpm's.

Dat symbooltje links onder in de hoek.... IS niet standaard :P

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/1zftpwh.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 11-09-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Frans92 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:42:

[afbeelding]
Was zeker een lekker ritje en zoals je al zei, snel weer eens doen. Wellicht een wat groter ritje, met een lunch ergens op een terras. Wellicht iets met pannenkoeken in het plaatsje Buren :D... mmm.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

klinkt herkenbaar

mijn engine map staat op "T" van time travel of van track... in ieder geval. beste response, minste vertraging op blok.

Als ik mazzel heb, doet ie 7.5 op de 100, maar het is eerder rond de 8 liters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:32:
[...]

Dat symbooltje links onder in de hoek.... IS niet standaard :P

[afbeelding]
Wat, die N?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net iets daaronder staat nog een "blokje" met daarin "QS" als letters.... :o

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2u5badk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:07:
[...]

[afbeelding]
Ja, dat was natuurlijk niet te zien op je fototje :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:07:
[...]

[afbeelding]
QS staat voor Quick Son-of-a-bitch? :+

de motor dan

[ Voor 4% gewijzigd door DragonSlayer666 op 11-09-2016 23:39 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:39:
[...]

Klopt best aardig aangezien het om de quickshifter gaat. Moet zeggen dat ik met de mijne ook een hoop lol heb. Heerlijk om het gas vol open te houden en door de versnellingen heen te raggen. En mijn hand is er ook blij mee aangezien de koppeling nogal zwaar is :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:39:
[...]

de motor dan
Ga niet zeggen dat JIJ afgelopen Vrijdag áchter me zat tussen Boxtel en Goirle, hé.... Ik liet continue ruimte over om bij te komen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:44:
[...]

Ga niet zeggen dat JIJ afgelopen Vrijdag áchter me zat tussen Boxtel en Goirle, hé.... Ik liet continue ruimte over om bij te komen........
Nee zat aan de westkant van Brabant :9 .

En alsof ik iemand hier op t forum bij zal kunnen houden met mijn 39 paarden sterke 300cc :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:27:
Internet Troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

hoeveel haal jij op een tank voor het lampje aan gaat? en hoeveel heb je er max uit gehaald?
bij mij is dat 120/164 mijl en dat vind ik al irritant weinig... als je echt nog geen 200km eruit haalt lijkt me dat wel een beperking..zeker met touren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ToolkiT schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:39:
[...]

hoeveel haal jij op een tank voor het lampje aan gaat? en hoeveel heb je er max uit gehaald?
bij mij is dat 120/164 mijl en dat vind ik al irritant weinig... als je echt nog geen 200km eruit haalt lijkt me dat wel een beperking..zeker met touren..
Zo wordt't inderdaad 'leuk speelgoed' ipv een nuttig vervoermiddel - maar misschien vraagt 'ie er niet meer van dan speelgoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:42:
[...]

Zo wordt't inderdaad 'leuk speelgoed' ipv een nuttig vervoermiddel - maar misschien vraagt 'ie er niet meer van dan speelgoed ;)
verbaast me ook wel een beetje want de MT07 en MT09 zijn juist behoorlijk zuinig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo lang je niet continu op 10k rpm zit. Als je dat wel gaat doen denk ik dat het ook tegenvalt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:46:
Zo lang je niet continu op 10k rpm zit. Als je dat wel gaat doen denk ik dat het ook tegenvalt. :P
Ja misschien rijdt 'ie voortdurend in z'n 1 en 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Best zonde van al dat overbodige gewicht, die 4 versnellingen die je toch niet nodig hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58

Bergie

Lekker belangrijk...

ToolkiT schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:44:
[...]

verbaast me ook wel een beetje want de MT07 en MT09 zijn juist behoorlijk zuinig..
Klopt; maar de 14 liter tank van de MT09 zorgt er wel voor dat je toch rond de 200km een pomp moet gaan zoeken :) Zeker bij een beetje stevig doorrijden in de bergen

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nope gewoon een tokkie zodra ik op de motor stap :D!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Afgelopen weekend niet motor gereden, wel motor gerelateerd bezig geweest.

"Even" een perkje op de oprit verwijderd en bestraat. Bleek gelijk dat ik niets gewend was met mijn kantoorhandjes, want in no-time blaren op m'n handen door het vast slaan van de stenen.
Als het goed is kan ik nu in een rechte lijn mijn schuur in en hoef ik niet meer te steken/half door het perkje met mijn voorwiel om de motor in de schuur te krijgen. :)
Ik heb eerlijk gezegd nog niet de moeite genomen om het te proberen.

Qua verbruik zit ik met mijn GSX-R 600 vaak rond de 1:16 volgens, geen idee of dat goed of slecht is. Ik vind het prima voor de kilometers die ik maak.
Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.