Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.247 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Trouwens ook leuk, auto bestuurders die denken sneller te zijn als een motor. Had een Audi A6 S-Line naast me staan, probeerde harder als mij op te trekken. Veel succes makker ;)
Ik vind dat altijd wel grappig. Er even naast blijven rijden in de eerste versnelling en wanneer de auto naast je overschakelt naar z'n twee of 3 even vol op het gas. Het liefst in de eerste versnelling, soms ook in de tweede.
Helaas wel hoogst illegaal op de meeste plekken waar stoplichten staan. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:27:
[...]

Ja tenzij die een Tesla rijdt -O-
Gewoon nog een paar jaar wachten. Dan rijden electrische motoren electrische auto's er weer uit. Binnen 2.5 seconden naar de honderd iemand ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53

Bommes

Capo del formaggio

Zoals ik al zei, ik rijd een 250cc 22pk Vespa.
De variomaat zorgt dat het optrekken nog wel redelijk vlot gaat maar een beetje snellere auto wint het altijd.
Dat maakt me echt niets uit, maar kom op gewoon moedwillig door drukken omdat je wilt laten zien dat je sneller bent of om welke reden dan ook.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
PilatuS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:34:
[...]

Gewoon nog een paar jaar wachten. Dan rijden electrische motoren electrische auto's er weer uit. Binnen 2.5 seconden naar de honderd iemand ? :P
Dan krijg je er standaard zo'n klein achterwiel bij (zoals bij drag races) zodat je niet bij het optrekken een backflip maakt haha :+

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
[...]

pfff dan wil ik wel een rugsteuntje ;) anders gaat de brommer er zonder mij vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:25:
[...]

Ik zie af en toe wel scooters of motoren tussen het verkeer in bij stoplichten wachten, zelfs naast banen die afslaan en dus al eerder groen licht krijgen. Lijkt me geen handige plek om op te stellen.
Doe ik alleen bij verkeerslichten waarbij ik de sequentie ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Dan heb je alsnog moeite met een P100D :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvenBravo7 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:27:
[...]

Ja tenzij die een Tesla rijdt -O-
Inderdaad een vol optrekkende Tesla rij ik er niet of nauwelijks uit met mijn Bandit -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:36:
[...]

Dan krijg je er standaard zo'n klein achterwiel bij (zoals bij drag races) zodat je niet bij het optrekken een backflip maakt haha :+
Nieuwe lijn opties voor motoren op de weg, Wheelie Bars :P
Chakotay schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:38:
[...]

Dan heb je alsnog moeite met een P100D :P
Klopt. Voor de motor moet je dan ook nog een hele goede rijder zijn. Mijn motor kan ook binnen de 3.5 seconden naar de 100, ik als rijder krijg dat alleen niet voor elkaar. Met een electische motor denk ik wel dat het makkelijker is helemaal met wheeliecontrol en dingen als ESP erbij. Nu is het gewoon lastig hoeveel gas je moet geven met de koppeling op laten komen en geen wheelie te maken. Dan heeft die persoon in de Tesla het toch een stuk makkelijker. Met launch control kan iedere idioot zo snel zijn. Met mijn huidige motor zonder enige electronica word dat een stuk moeilijker.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Dat is het vooral, in een auto is het gewoon gas geven en de electronica zoekt wel uit wat er mogelijk is op dat moment. Met een moderne moter met wat vermogen heb je ook steeds vaker launch control. Maar dat is lang niet zo goed als op een auto en vergt best wel wat gevoel in de linker pols (en ook een dosis lef, heb het nog nooit durven te proberen :$).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:26
aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:25:
[...]

Dan was het een eigenwijs :+

Ik zie af en toe wel scooters of motoren tussen het verkeer in bij stoplichten wachten, zelfs naast banen die afslaan en dus al eerder groen licht krijgen. Lijkt me geen handige plek om op te stellen.

Trouwens ook leuk, auto bestuurders die denken sneller te zijn als een motor. Had een Audi A6 S-Line naast me staan, probeerde harder als mij op te trekken. Veel succes makker ;)
Als koekblikker vind ik het niet erg dat er een motorrijder voor me komt staan, maar ze moeten wel zorgen dat ze als eerste weg zijn bij het verkeerslicht. (bij voorkruipen, niet als ze er al als eerste staan).
Kwestie van wisselwerking, jij geen last van mij, ik geen last van jou dus kruip maar voor.

Maar da's mijn persoonlijke mening }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Dryhte schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:36:
[...]

pfff dan wil ik wel een rugsteuntje ;) anders gaat de brommer er zonder mij vandoor.
klittenband op het zadel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Potato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:08:
[...]

Als koekblikker vind ik het niet erg dat er een motorrijder voor me komt staan, maar ze moeten wel zorgen dat ze als eerste weg zijn bij het verkeerslicht. (bij voorkruipen, niet als ze er al als eerste staan).
Kwestie van wisselwerking, jij geen last van mij, ik geen last van jou dus kruip maar voor.

Ik ben het met je eens. Als er een scootertje voor mij komt staan die niet hard kan en ook niet goed kan optrekken, dan zit ik me ook te irriteren.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:36:
[...]

Heb ik al :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hp9IczW0iM2e37WRDSGFYOdU/full.jpg

Niet dat ik er gebruik van maak. Zit er eigenlijk nooit tegen aan. Heb bij snel optrekken ook nooit het idee dat ik naar achter schiet.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk Tesla vs Motor filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jammer dat 'ie niet kan schakelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met een 4 cilinder is het ook niet zo handig om bij een roll race op 4.000 toeren te zitten. Zorg er dan voor dat je begint bij 8.000 toeren. Op 4.000 toeren heeft dat ding veel te weinig koppel en pk's. Met een v-twin zoals mijn motor heeft is er op 5.000 toeren al zat koppel en pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Heb dat filmpje al eerder gezien. Ik denk dat de Tesla sowieso sneller is, maar die motorrijder rijdt ook wel zo beroerd dat ie bij voorbaat kansloos is.

EDIT: als ik het goed onthouden heb was het een GSX-R 600. Ik denk dat een 1000 meer kans maakt, eenmaal op snelheid.

[ Voor 28% gewijzigd door B-Real op 09-09-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo'n Tesla doet het juist de eerste 20 meter heel erg goed. Daar kan je met een motor heel erg weinig tegen doen. Juist vanaf 50km/u kan je prima met een motor winnen. In het juiste toerengebied zitten maakt dan sowieso heel veel verschil. Zou wel eens een filmpje willen zien van zo'n Tesla tegen een S1000RR waarbij de motor boven de 8.000 toeren zit als het gas open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens een motor kan het ook wel aardig verliezen van een "simpel" VM Golfje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:40:
Trouwens een motor kan het ook wel aardig verliezen van een "simpel" VM Golfje >:)

[video]
De motor is standaard en de auto heeft meer dan 10x het originele vermogen.

Doe het dan zo vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:47
Hoe vaak ik dat niet gehad heb inderdaad. Auto bestuurders met een kleine piemel, tsjonge jonge. Alsof een PHEV wint van welke motor dan ook, maar dan ook nog een supersport uitkiezen. Maar eigenlijk probeert iedereen wedstrijdje te doen.. Is mijn ervaring.

Overigens meer dan regelmatig hier in de regio sprintjes met ferrari's en porsches gedaan, maar nooit verloren. Als auto moet je écht van hele goede huizen komen wil je een motor verslaan hoor. En zeker als je alleen maar rechtdoor hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Tja, als we dan toch filmpjes posten dan ook maar met een Tesla en een beetje motor:

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 09-09-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:28:
Overigens meer dan regelmatig hier in de regio sprintjes met ferrari's en porsches gedaan, maar nooit verloren. Als auto moet je écht van hele goede huizen komen wil je een motor verslaan hoor. En zeker als je alleen maar rechtdoor hoeft.
Wil je een motor verslaan moet je minimaal 400+ pk in de auto hebben liggen, of anders een Tesla of vergelijkbaar. 95% van alle auto's rij je er met de gemiddelde motor hard uit inderdaad. Zeker gastjes in Civic's of Golfjes hebben geen enkele kans. Heb af en toe nog wel eens iemand in een auto naast mij staan die een sprintje wil doen. Rij altijd alles er zonder enige moeite uit. De eerste paar meters doe ik het lekker rustig aan en zodra de koppeling helemaal los is met 2 vingers in de neus alles er uit rijden.
pagani schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:29:
Tja, als we dan toch filmpjes posten dan ook maar met een Tesla en een beetje motor:
[video]
Die laatste is wel erg mooi om te zien. Dan rijd een goede electrische motor toch vrij makkelijk zo'n Tesla er uit. Alleen met de nieuwste Tesla word het wel wat lastiger. Sowieso, 931Nm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Potato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:08:
[...]

Als 98 van de 100 auto's in de praktijk veel langzamer optrekken dan ik op mijn Vespa, zelfs als mijn vrouw achterop zit ben ik tot normale stad snelheden (50 tot 70 km/u) altijd ruim sneller dan de koekblikkers.

Die paar pannekoek die ineens het gevoel hebben te moeten bewijzen dat ze een grote plasser hebben doen dit enkel om te vervelen.

Wat heb je nou voor last van een scooter en of motor die gewoon meteen weg rijd als het licht op groen springt en dit sneller doet dan het over grote deel van de auto's.
Daar heb je dus enkel last van als je moedwillig volle sjas op gaat trekken om te klieren. Dat heeft mij inziens niks te maken met een "langzame scooter" die jou lastig valt.
Het soort mensen die zich hier toch aan irriteren zijn ook mensen die op de midden lijn gaan rijden in de file om die motor rijder er niet langs te laten.
Dit is me de afgelopen 3,5 maand in Italië geen enkele keer gebeurd, terwijl ik daar alle kilometers daar met mijn vrouw achterop heb gereden en dan is Italië nog wel het "haantjes" land bij uitstek.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 09-09-2016 17:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Een scooter met 22pk is ook echt wel rap. Denk dat menig motorrijder knap zijn best moet doen om zo'n ding voor te blijven de eerste 100m. In de stad ben je met dat ding minstens zo snel als met een dikke motor als je je enigzins aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Over de trekkracht van een Tesla, ik vind dit filmpje altijd wel sprekend:
YouTube: Dragrace: Alfa Romeo 4C vs. Alfa Romeo 4C (towed by a Tesla Model X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57
Heheh grappig idd. Had laatst een Peugeot 508 die dacht stoer te zijn lol 8)7 Vol gas naast me bij stoplichten terwijl ik niet eens kwart gas had en er naast reed. Heb hem toen maar laten gaan, want het regende :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Bommes schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:39:
[...]

Als 98 van de 100 auto's in de praktijk veel langzamer optrekken dan ik op mijn Vespa, zelfs als mijn vrouw achterop zit ben ik tot normale stad snelheden (50 tot 70 km/u) altijd ruim sneller dan de koekblikkers.

Die paar pannekoek die ineens het gevoel hebben te moeten bewijzen dat ze een grote plasser hebben doen dit enkel om te vervelen.

Wat heb je nou voor last van een scooter en of motor die gewoon meteen weg rijd als het licht op groen springt en dit sneller doet dan het over grote deel van de auto's.
Daar heb je dus enkel last van als je moedwillig volle sjas op gaat trekken om te klieren. Dat heeft mij inziens niks te maken met een "langzame scooter" die jou lastig valt.
Het soort mensen die zich hier toch aan irriteren zijn ook mensen die op de midden lijn gaan rijden in de file om die motor rijder er niet langs te laten.
Dit is me de afgelopen 3,5 maand in Italië geen enkele keer gebeurd, terwijl ik daar alle kilometers daar met mijn vrouw achterop heb gereden en dan is Italië nog wel het "haantjes" land bij uitstek.
Ben ik met je eens.

Meestal is de motor eerder weg. Maar je hebt er bij die naar voren kruipen en staan te slapen als het licht op groen gaat.

Italië is misschien een haantjesland maar ook scooterland.
En noem eens een land op met dat ook 8+ merken huisvest. Italianen houden van motoren en snelle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Potato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:58:
[...]

Ben ik met je eens.

Meestal is de motor eerder weg. Maar je hebt er bij die naar voren kruipen en staan te slapen als het licht op groen gaat.

Italië is misschien een haantjesland maar ook scooterland.
En noem eens een land op met dat ook 8+ merken huisvest. Italianen houden van motoren en snelle auto's.
Ik denk dat je met Engeland een heel eind komt :)

Al is daar, net zoals dat voor het Italiaanse spul geldt, bijna 90% van in Duitse handen tegenwoordig.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-09-2016 18:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Misschien wel. Maar er zijn maar weinig landen die het evenaren.

En wel fabrikanten die nu nog leveren (1000+ fietsen per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

Vrijdag

De Zwarte

Ach, stoplichtsprintjes. Ik doe het eigenlijk nooit, als ik vooraan ga staan let ik vooral op het stoplicht en ik positioneer me altijd vóór de auto als dat mogelijk is. Soms heb ik pech en dan spring het net op groen als ik er nog tussendoor rij, meestal is dat op te lossen met een dot gas.

Soms heb je wel eens mensen die blijkbaar willen racen maar ik reageer er niet op, want ik kijk naar het stoplicht :P Ben toch wel eerder weg maar als ik dat niet ben, dan heb ik in elk geval gezorgd voor een sterk verhaal later bij de borrel, "Trok ik daarstraks toch even mooi een motor er uit bij het stoplicht!".
En verder... op straat doe ik geen wedstrijden, dus als er eens iemand eerder weg is dan ik, dan heb ik lekker langer op de motor doorgebracht :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:59:
Ach, stoplichtsprintjes. Ik doe het eigenlijk nooit, als ik vooraan ga staan let ik vooral op het stoplicht en ik positioneer me altijd vóór de auto als dat mogelijk is. Soms heb ik pech en dan spring het net op groen als ik er nog tussendoor rij, meestal is dat op te lossen met een dot gas.

Soms heb je wel eens mensen die blijkbaar willen racen maar ik reageer er niet op, want ik kijk naar het stoplicht :P Ben toch wel eerder weg maar als ik dat niet ben, dan heb ik in elk geval gezorgd voor een sterk verhaal later bij de borrel, "Trok ik daarstraks toch even mooi een motor er uit bij het stoplicht!".
En verder... op straat doe ik geen wedstrijden, dus als er eens iemand eerder weg is dan ik, dan heb ik lekker langer op de motor doorgebracht :P
Dat dus!!

Met m'n R6'jes wilde ik óóit, tijdens een melige bui, nog wel eens het spel aan gaan en dan het voorwiel nét boven het asfalt houden. Met m'n huidige fiets is ook dat gewoon niet leuk meer... Ook niet vanwege de Quick-Shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik maak "stoplichtsprintjes" puur omdat ik 't leuk vind, ook als er een ouwe-lullen-bak-met-ditto-bejaarden naast me staat :+

Oh en ik parkeer m'n motor er eigenlijk nooit voor.. Moet de 1e auto nog tegenkomen die even snel als ik was plus ik heb altijd 't idee dat als ik hem er pardoes voor zet, automobilisten me asocialer vinden ("Glbmblm, kutmotor, moet ik weer langer wachten als ik weg wil rijden..") dan wanneer ik ze de kans geef ook rustig op te trekken zonder me te raken :)

[ Voor 59% gewijzigd door Osiris op 09-09-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 16:38

Ethirty

Who...me?

Nice, Yamaha gaat voor een aantal modellen standaard Öhlins upgrades aanbieden als officiele accessoire.

Geen idee hoe het zich verhoudt tot iets als Hyperpro, maar compleet voor-achter is niet heel goedkoop. -O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:40:
Nice, Yamaha gaat voor een aantal modellen standaard Öhlins upgrades aanbieden als officiele accessoire.

Geen idee hoe het zich verhoudt tot iets als Hyperpro, maar compleet voor-achter is niet heel goedkoop. -O-
Öhlins is wel even een flink stuk beter dan WP of HyperPro, maar met een bijbehoorend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ethirty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:40:

Dik, ik heb volgens mij Showa onder de Speed Triple. Enorm tevreden, maar onder de MT07 van een vriend was de standaardvering zwaar matig, die moest voor een Hyperpro streetbox gaan om er een fijne fiets van te maken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GSX-MAN schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:52:
[...]

Dik, ik heb volgens mij Showa onder de Speed Triple. Enorm tevreden, maar onder de MT07 van een vriend was de standaardvering zwaar matig, die moest voor een Hyperpro streetbox gaan om er een fijne fiets van te maken.
Dat zie je bij een heleboel motoren, dat er bespaard word op de vering. Mijn SV was met standaard vering slecht en met HyperPro nog steeds best bagger. Ben wel blij dat ik nu een motor heb met vanuit de fabriek WP vering. Echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

PilatuS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:55:
[...]

Dat zie je bij een heleboel motoren, dat er bespaard word op de vering. Mijn SV was met standaard vering slecht en met HyperPro nog steeds best bagger. Ben wel blij dat ik nu een motor heb met vanuit de fabriek WP vering. Echt een wereld van verschil.
Natuurlijk helemaal jammer als je motor na een dure ingreep nog steeds een huilbui op wielen is.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GSX-MAN schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:57:
[...]

Natuurlijk helemaal jammer als je motor na een dure ingreep nog steeds een huilbui op wielen is.
Het bedrag viel toen wel mee. Was iets van 300 euro ofzo voor de veer achter en aan de voorkant de veren en olie. De demper achter was gewoon echt slecht. Aan de voorkant was het verschil vrij groot en ging vooral remmen ook een stuk beter. Achter werd wel wat beter, maar was nog steeds bagger. Vooral bij plat gaan in de bochten was de achterkant enorm zenuwachtig. Heb met die motor nooit plat durven gaan omdat het zo slecht aanvoelde. Als je er rustig mee rijd en niet plat mee gaat is het prima te doen. Wil je hard door de bocht was het bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Wat voor SV was het?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het gaat hierboven al over "stoplichtsprintjes", maar het leek deze week sowieso wel raceweek. Meerdere malen met verschillende motoren vooraan gestaan bij het stoplicht tijdens woon/werkverkeer.

Dan denk ik: laat ik niet te zuinig optrekken ... en plots moet ik een dot gas bijgeven om degene die naast me stonden niet aan de horizon te zien verdwijnen. _O- Ook menig coureur die op de snelweg even naast me bleven hangen.

En dan heb ik nog wel zo'n truttige Fazer 600 uit 1999. :')

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:51:
[...]

Öhlins is wel even een flink stuk beter dan WP of HyperPro, maar met een bijbehoorend prijskaartje.
Een MT-07 upgraden kost je inderdaad wel wat centjes, maar dan krijg je er wel volledig verstelbaar setje voor terug. Volgens mij heeft die fiets genoeg potentie, maar vooral last van de budget veren en dempers. Dit is bij de XSR700 en Tracer volgens mij ook al (wat) verbeterd.

Wat ik op zich dan niet begrijp, stop er dan bij een nieuw modeljaar iets beter spul onder, zal echt niet de wereld kosten als je het al in de schappen hebt liggen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jongens: We gaan hier toch niet de zelfde discussie aan als dat er elders al gevoerd wordt? Een MT-07 heeft serieus goede vering voor een motor uit dát (prijs) segment. Je moet voor de grap anders maar eens gaan rijden op een andere fiets uit dat segment en de vering/demping gaan vergelijken.

M'n huidige fiets is uitgerust met KYB spullen (100% gelijk aan de 2016 R1) en ik mág en ga dat spul óók niet vergelijken met Öhlins spullen, ook niet terwijl m'n 2012 R6 100% aftermaket Öhlins was uitgerust.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 09-09-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 2003 SV1000S. Mooi ding om te zien maar niet om flink mee door de bochten te gaan.
Ethirty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:13:
[...]

Wat ik op zich dan niet begrijp, stop er dan bij een nieuw modeljaar iets beter spul onder, zal echt niet de wereld kosten als je het al in de schappen hebt liggen.
Dan word de motor wel gelijk een stukje duurder natuurlijk. Veel mensen kijken toch meer naar prijs dan naar goede vering.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:14:
Jongens: We gaan hier toch niet de zelfde discussie aan als dat er elders al gevoerd wordt? Een MT-07 heeft serieus goede vering voor een motor uit dát segment. Je moet voor de grap anders maar eens gaan rijden op een andere fiets uit dat segment.

M'n huidige fiets is uitgerust met KYB spullen (100% gelijk aan de 2016 R1) en ik mág en ga dat spul niet vergelijken met Öhlins spullen.
Ik ga geen discussie voeren hoor. ;) Een MT-07 is een scherp geprijsde motor en voor zo'n €1500 meer krijg je een volledige Öhlins upgrade.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:17:
[...]

Ik ga geen discussie voeren hoor. ;) Een MT-07 is een scherp geprijsde motor en voor een zo'n €1500 meer krijg je een volledige Öhlins upgrade.
Ik had op m'n R6 een Öhlins TTX-36 als achtershock.... Dat kreng alléén kost al meer dan dat wat veel mensen aan een volledige motor incl. een jaar rijden willen uit geven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:14:
Jongens: We gaan hier toch niet de zelfde discussie aan als dat er elders al gevoerd wordt? Een MT-07 heeft serieus goede vering voor een motor uit dát (prijs) segment. Je moet voor de grap anders maar eens gaan rijden op een andere fiets uit dat segment en de vering/demping gaan vergelijken.
Nee, maar ik was mijn Blackbird en daarna de Speed Triple gewend en moest even wennen aan de MT-07. De eigenaar was na een crash met zijn CBR600 op een GSX-F overgestapt, dus die was al een kutmotor gewend en was ook niet te spreken over de vering van de MT-07. De achterrem klapt constant in de ABS en zeker sturen in de bochten de Eifel was er niet bij. Maar voor een euro of 700 is 'ie met een Hyperpro set enorm verbeterd en heb je er een hele leuke fiets aan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
De achterrem klapt constant in de ABS? Lijkt me stug (hoe vaak gebruik je die nou echt stevig?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja vering, met mijn Bandit loop ik ook tegen de beperkingen van de vering aan. Maar ik het weleens eerder gezegd van flink scheuren met beperkt materiaal krijg ik echt een kick. Zie het als een uitdaging :)

Het blijft gewoon super leuk om met een Vespa, Cruiser of een simpele naked "betere" motoren proberen bij te houden of zoek proberen te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:21:
[...]

Ik had op m'n R6 een Öhlins TTX-36 als achtershock.... Dat kreng alléén kost al meer dan dat wat veel mensen aan een volledige motor incl. een jaar rijden willen uit geven :'(
Heb ik er ook onder. En daarnaast volledige Öhlins cartridges in de voorvering ;) Is ook duur :( Maarja dan heb je ook wat :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:06:
Het blijft gewoon super leuk om te Vespa, Cruiser of een simpele naked "betere" motoren proberen bij te houden of zoek proberen te rijden :)
Check... :Y

Nog even terug komen op de eventuele opvolger van mijn Vespa..
Ik zou wel gek zijn om die klap geld uit te geven aan het zelfde maar dan een beetje nieuwer.. 8)7 :?

Mijn huidige Vespa is 10 jaar oud met 26 duizend km op de klok en daaravn ken ik de historie van af 6 duizend kilometer.
Met 2 ,5 duizend bij leggen koop ik er eentje van 5 of 6 jaar oud met 10 duizend op de klok.
Dan is de historie en kmstand maar een gok. Het merendeel van dit soort motorscooters wordt aangeboden door vage figuren waarbij de geloofwaardigheid te wensen overlaat.

Deze week was de eerste week bij mijn nieuwe werkgever, en ben ik vandaag met de Vespa gegaan. 51km enkele reis, stuk door de stad, stukje A50, en een stuk binnendoor over de rechte Brabantse wegen (omgeving Uden/Volkel).
Niet echt een uitdagend stukje motorrijden maar wel lekker buiten, even lekker uitwaaien.
Met de Vespa is dit "full wack" wobbelend over de snelweg wat ik niet echt als prettig ervaar.

Waarom niet een of ander ouder beestje kopen voor een 2 duizend en de rest op zak houden voor wat onderhoud en de dubbele verzekering en belasting kosten.
Of zelfs gewoon de Vespa schorsen en enkel nog voor de vakanties gebruiken...
Dan kan ik gewoon woon werk gaan doen op de motor.

Kies ik daar voor dan moet het sowieso een Jammie worden want ik heb hier nog een pet liggen met een Yamaha logo er op en anders moet ik die weg gooien..:9
XJR 1200 vind ik erg gaaf, maar naked voor woon werk.. :S maar wel een bere stoer ding, beetje bandit 1200 maar dan met goede vering.
Een FJ 1200 heb ik al eens gehad en beviel eigenlijk wel goed maar die kocht ik een redelijk goede voor 800 euro dus alles wat zo ding nu meer kost vind ik zonde geld.
Een TDM echter de gene die binnen budget vallen zijn de 850's en dat schijnen nog al eens olie boten te kunnen zijn.
Twijfels twijfels twijfels.. 8)7 |:( :F
Help... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet helpen. Sorry ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op de wegen welke je daar noemt: Een FZ6 óf misschien een FJ6 (huidige generatie) ? Die wegen één keer met een MT-xx durven te gaan rijden is..... Een doodvonnis voor bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Blackbird, pan european, zzr1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Neee nog meer keuzes... :X 8)7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uwes kwam uit Veghel, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wel in de buurt ja, meer richting Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die discussie over "slechte" vering: Is het niet ook gewoon zo dat de meeste mensen de instelmogelijkheden van de vering niet durven te benutten? Ik geef toe, de standaardvering van mijn motor staat ook gewoon op de fabriekswaarden. Het bevalt me wel prima, alleen soms iets te sportief voor het belgische wegennet. Maar als ik er al klachten over had ging ik het eerst eens instellen, ipv te klagen of te vervangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb meer last van m'n loszittende balhoofdlagers geloof ik dan m'n vering.. :X

Maar de garage was er de 2e keer dat ik er kwam om ze aan te draaien toch heilig van overtuigd dat ze goed vast zaten.. :+ En nu een paar duizend km verder heb ik geen zin meer om naar die toko terug te gaan, ook al vind ik 't rammelen van hier tot Tokio :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:18:
Die discussie over "slechte" vering: Is het niet ook gewoon zo dat de meeste mensen de instelmogelijkheden van de vering niet durven te benutten? Ik geef toe, de standaardvering van mijn motor staat ook gewoon op de fabriekswaarden. Het bevalt me wel prima, alleen soms iets te sportief voor het belgische wegennet. Maar als ik er al klachten over had ging ik het eerst eens instellen, ipv te klagen of te vervangen.
De vering van mijn SV was al eens helemaal ingestelt. Daarna HyperPro vering er op en ook weer helemaal ingestelt door mensen van HyperPro. Nog steeds voelde de achterkant van de motor bij platter gaan aan alsof ie ieder moment weg kon glijden.

Sommige vering is gewoon bagger en instellen helpt weinig. Met instellen kan je best een verschil maken, maar iets wat slecht is word dan niet opeens goed. Met de standaard SV vering kan je trouwens op de hardste stand nog steeds de voorvork maximaal in laten gaan zodat je metaal op metaal hebt. Dit bij flink remmen met hoge snelheid.

Bij de RC8 kon ik zonder instellen al enorm plat gaan zonder dat er ook maar iets slecht aanvoelde, sterker nog het voelde alsof er geen einde aan kwam. Later heb ik de boel nog wel helemaal ingestelt, maar dat was meer omdat de slijtage van de achterband door de ingaande demping niet geweldig was.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:49

steveman

Comfortabel ten onder

Lekker gereden op Midland vandaag, wel erg krap werk, maar goed. Twee weken terug op het politiebaantje ging het echt matig :/ Maar nu weer vol vertrouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6iq0m4O.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8AJfB9l.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c6vHTmO.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j39Yzdg.jpg

Maar ik denk wel dat dit Donald Drumf's favoriete circuit in Nederland zou zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 09-09-2016 23:59 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:18:
Ik ben nooit verder gekomen dat het instellen van de preload van mijn voorvork op mijn mtb :$

Sowieso is niet elke fiets instelbaar en nog minder mensen die weten wat het is en hoe dat moet. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik net zo foto geniek ben als Bommes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oGPTKDL.jpg

fijne band... maar denk net zo zacht als de Pirelli die er voorheen op lag
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lJ71Fxy.jpg

en wallpapertje van vandaag
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/924ROir.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 00:16 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:15:
omdat ik net zo foto geniek ben als Bommes

[afbeelding]

fijne band... maar denk net zo zacht als de Pirelli die er voorheen op lag
[afbeelding]

en wallpapertje van vandaag
[afbeelding]
Toevallig vandaag nog over dát specifieke blok gehad... Hoeveel kilometer heeft jouw fiets al gelopen :o

Verwijderd

100% plezier ritjes... iets van 4000.

waar ging de discussie overigens over... want behalve het zuipen ... echt geniaal scheur ijzer

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 00:23 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:22:
100% plezier ritjes... iets van 4000.
Lijkt me een hoop plezier daar. :)

#team_UTC+1

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rijd dan ook niet zo hard Aardschok :P

En trouwens: ik dacht dat de sagrada af was? maar nog hijskranen erbij?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:55:
Rijd dan ook niet zo hard Aardschok :P

En trouwens: ik dacht dat de sagrada af was? maar nog hijskranen erbij?
De Sagrada is waarschijnlijk pas in 2030 "klaar"... Maar Beter komt dat ding nooit af (toerisme) :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah ok, meende dat iemand dat zei of zo :? Oh well.

Ben er eigenlijk alleen maar voor de deur langs gefietst richting strand XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:11:
Ah ok, meende dat iemand dat zei of zo :? Oh well.

Ben er eigenlijk alleen maar voor de deur langs gefietst richting strand XD
Even serieus: In de jaren vóór de Olympische Spelen van '92 ben ik er vaak genoeg geweest en in die tijd is er véél gebouwd en veranderd. De Sagrada Familia had in die tijd al "tig" keer afgebroken én elders herbouwd kunnen worden volgens de originele tekeningen van Gaudie.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-09-2016 01:33 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Morgen maar even de verlichting op de Versys beter af stellen. Of het nou vanuit fabriek of dealer is, ze staan maximaal omhoog. Vanavond liepen er zoveel mensen te seinen, was het op een gegeven moment zat dus ben gaan terug seinen zodat ze echt groot licht konden ervaren :+

Aan de andere kant, ik weet nu wel zeker dat ze me gezien hebben in het donker O-)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aidanl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:56:
Morgen maar even de verlichting op de Versys beter af stellen. Of het nou vanuit fabriek of dealer is, ze staan maximaal omhoog. Vanavond liepen er zoveel mensen te seinen, was het op een gegeven moment zat dus ben gaan terug seinen zodat ze echt groot licht konden ervaren :+

Aan de andere kant, ik weet nu wel zeker dat ze me gezien hebben in het donker O-)
Wat wil je er aan af gaan stellen? Op het moment dat je gas geeft komt de voorkant van je fiets omhoog én gaat je koplamp mee, toch?

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:41
Ik zou de verlichting van mijn Hornet juist wel wat meer omhoog willen hebben... Maar om nou altijd vol gas door de stad te knallen is ook zo wat. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

Niet heel de tijd wheelies maken vriend :)

en @hierboven kwa sagrada familia.

Dat ding mag alleen met donatie geld gebouwd worden, dus 2030 gaat het ook vast niet worden.

en andere vraag, iemand wel eens iets besteld via Gearbest? zitten in china/hongkong geloof ik.
als je dan een actie camera koopt, is dat gegarandeerd douane kosten er op?

• lolgast
Tot €410 mag je belastingvrij importeren als ik me niet vergis. Maar dat kun je absoluut vinden op de website van de douane :)

Edit: ik zie dat daar niets van klopt. Zie in ieder geval hier voor wat voorbeelden, dan kun je de rest wel uitrekenen denk ik.
http://www.belastingdiens...edrijven/rekenvoorbeelden

[ Voor 54% gewijzigd door lolgast op 10-09-2016 09:45 ]

• Dryhte
lolgast schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:30:
Tot €410 mag je belastingvrij importeren als ik me niet vergis. Maar dat kun je absoluut vinden op de website van de douane :)
In .be is het iig 20€ :) als je daar boven zit komt er gelijk btw + extra 'handling' kosten bovenop, minimaal +12€ of zo

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

(trouwens in .nl lijkt 't niet anders te zijn, zie http://www.postnl.nl/ontv...akket-uit-het-buitenland/ )

[ Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 10-09-2016 10:53 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

pagani schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:05:
De achterrem klapt constant in de ABS? Lijkt me stug (hoe vaak gebruik je die nou echt stevig?)
Dat was nou juist het rare, hij begon al tegen te stribbelen als je de achterrem erbij pakte voor het insturen. Ik snap dat de ABS geactiveerd wordt als ik hard rem, dat doet de mijne uiteindelijk ook. Maar deze fiets had de balans te ver naar voren of de ABS was bloednerveus ingesteld.

Slecht idee... Hoe laat?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik ben op zijn best een matige bestuurder, maar gebruik echt zelden mijn achterrem. Waarom zou je die gebruiken voor het insturen? Afremmen voor de bocht, insturen en gas erbij klinkt logischer.

#team_UTC+1

Verwijderd

GSX-MAN schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:54:
[...]

Dat was nou juist het rare, hij begon al tegen te stribbelen als je de achterrem erbij pakte voor het insturen. Ik snap dat de ABS geactiveerd wordt als ik hard rem, dat doet de mijne uiteindelijk ook. Maar deze fiets had de balans te ver naar voren of de ABS was bloednerveus ingesteld.
Kun je de ABS uitschakelen? zo ja, als je achter remt, blokkeerd hij dan ook enorm snel?

ik weet wel van de eerste generatie GTR1400 ik de ABS ook veel te snel vond ingrijpen, reed gewoon niet lekker (heb 1000km mee gereden)
Ethirty schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:04:
Ik ben op zijn best een matige bestuurder, maar gebruik echt zelden mijn achterrem. Waarom zou je die gebruiken voor het insturen? Afremmen voor de bocht, insturen en gas erbij klinkt logischer.
Maakt je machine stabieler. hoewel het het veiligste is om eigenlijk al je remmen te doen voordat je de bocht inzet,
Plus je kan je lijn wat scherper maken met je achterrem zonder de machine veel te laten oprichten wat je lijn weer enorm verpest.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 11:10 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Deze week zette een auto die voor me reed z'n mistlamp achter ineens aan. Ik dacht dat 'ie het voor mijn koplamp bedoelde, die bij dimlicht maar "half" aan staat (niet mijn foto):
Afbeeldingslocatie: https://i354.photobucket.com/albums/r409/topgun44_2008/fazer%20mods/001.jpg

Bij groot licht komt de rechter (voor de kijkers links) lamp erbij. Dus ik seinde even met groot licht om te laten zien dat 'ie wel werkte, en tóen kwam de koplamp van de auto achter me in m'n spiegel... die scheen dus recht vooruit. :+
Ethirty schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:04:
Als je nog net iets te veel vaart hebt voor een bocht, en niet platter kan of wil, kun je subtiel bijremmen met je achterrem zonder om te vallen. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Achterrem gebruik ik erg vaak in de krappere bochtjes/rotondes. Beetje de rem er slepend bij op houden zorgt er bij mij voor dat ik strakker en indien nodig nog korter het bochtje om kan.

Volgende week zaterdag heb ik een motor training dag in de Eiffel. (Verjaardagscadeau van mijn vrouw)
Ben benieuwd hoe die man reageert op mijn Vespa.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 10-09-2016 11:22 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CodeCaster schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:08:
[...]

Als je nog net iets te veel vaart hebt voor een bocht, en niet platter kan of wil, kun je subtiel bijremmen met je achterrem zonder om te vallen. :+
Dat doe ik altijd gewoon heel voorzichtig met mijn voorrem :$
Misschien ga ik gewoon niet snel genoeg :')

Zal er eens op gaan letten zodra ik mijn nieuwe motor heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 10-09-2016 11:22 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BOMMES je hebt de nummer #1 tepakken!!!!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57
Ethirty schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:21:
[...]

Dat doe ik altijd gewoon heel voorzichtig met mijn voorrem :$
Misschien ga ik gewoon niet snel genoeg :')

Zal er eens op gaan letten zodra ik mijn nieuwe motor heb.
En nog nooit onderuit gegaan? Lijkt me namelijk niet de bedoeling, remmen met je voorrem in een bocht

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:24:
BOMMES je hebt de nummer #1 tepakken!!!!

[video]
*O* oOo

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nee, de ABS is niet uit te schakelen. Maar goed, het issue is grotendeels verholpen met die Hyperpro. Blijft wel een behoorlijk lichte fiets met weinig comfort, ik zou 'm zelf niet willen.

Slecht idee... Hoe laat?

• pagani
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:37:
[...]

En nog nooit onderuit gegaan? Lijkt me namelijk niet de bedoeling, remmen met je voorrem in een bocht
Met beleid kan dat prima, alleen moet je er dan op bedacht zijn dat je motor zich zal willen oprichten. Maar kan bij een onverwacht opstakel in de bocht je redding zijn.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Bij VRO-2 (heette toen nog zo) was dat een oefening, met 60 aan komen rijden en dan helemaal tot stilstand remmen. Gebruik hierbij alleen je voorrem overigens. Dit vergt souplesse die je met je achterrem mist, en het is beter om je op één rem te concentreren op zo'n moment.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Nope, gewoon doseren. Als je hem nét aanlegt gebeurt er nauwelijks wat, vertraagd ook niet heel erg.

Overigens waarschijnlijk bij een snelheid waarbij de rem aanraken helemaal niet nodig is, maar meer tussen de oren zit dat je te hard een bocht in gaat.

Zal ook meespelen dat op mijn oude motor ik mijn voet vrij ver moest kantelen voor ik merkbaar vertraagde en dat was geen prettige hoek voor mij.

#team_UTC+1

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vanmorgen heb ik de grip puppies aangebracht. Vooralsnog zit er nog wat beweging in, maar dat kan aan de hoeveelheid afwasmiddel liggen. Het voelt wel comfortabel, ik ben benieuwd hoe het rijden nu gaat. En of ik mijn bar end spiegels ooit weer goed krijg.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Morgen twee proefritten op een zeer divers duo: Street Twin & Street Triple R :) opendeurdag bij plaatselijke Triumph dealer. Ben benieuwd :)

Verwijderd

1600 cc parelel twin en 675 triple...

weegt ook ongeveer de helft, dat is wel erg groot contrast ;)

• Dryhte
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:16:
1600 cc parelel twin en 675 triple...

weegt ook ongeveer de helft, dat is wel erg groot contrast ;)
Nee die twin is een 900cc, meer koppel dan vermogen

Afbeeldingslocatie: http://images.triumphmotorcycles.co.uk/media-library/images/configurator/my16/street%20twin/rhs/dp_my16_street_twin_cx_rhs.png?w=800
Afbeeldingslocatie: http://images.triumphmotorcycles.co.uk/media-library/images/configurator/new%20bike%20structure%20-%20primary%20images/ls2-my15-street-triple-nw-rhs%20copy.png?w=800

[ Voor 65% gewijzigd door Dryhte op 10-09-2016 20:56 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

GSX-MAN schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:27:
Vanmorgen heb ik de grip puppies aangebracht. Vooralsnog zit er nog wat beweging in, maar dat kan aan de hoeveelheid afwasmiddel liggen. Het voelt wel comfortabel, ik ben benieuwd hoe het rijden nu gaat. En of ik mijn bar end spiegels ooit weer goed krijg.
Anders monteren met haarlak, schuiven ze er zo op en de volgende dag zitten ze goed vastgeplakt!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

charrel schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:58:
[...]

Anders monteren met haarlak, schuiven ze er zo op en de volgende dag zitten ze goed vastgeplakt!
Haarlak, waar haal ik dat nou weer vandaan? 8) _O-

Slecht idee... Hoe laat?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sodeju! Nu ga ik hem gewoon bij naam noemen: mijd vakgarage isselt als de builenpest... niet alleen betaal je je blauw, ook duwt ie 2,8 bar in je vóórband 8)7 Blij dat ik als een detailbami altijd alles naloop voor vertrek.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

GSX-MAN schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:10:
[...]

Haarlak, waar haal ik dat nou weer vandaan? 8) _O-
Ik altijd uit de badkamer, van mijn meissie *;

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:24:
[...]

Niet heel de tijd wheelies maken vriend :)

en @hierboven kwa sagrada familia.

Dat ding mag alleen met donatie geld gebouwd worden, dus 2030 gaat het ook vast niet worden.

en andere vraag, iemand wel eens iets besteld via Gearbest? zitten in china/hongkong geloof ik.
als je dan een actie camera koopt, is dat gegarandeerd douane kosten er op?
Douane kosten verschilt. Maar die hebben volgens mij ook een magazijn in Spanje.

Verwijderd

Eoghlear schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:32:
[...]

Douane kosten verschilt. Maar die hebben volgens mij ook een magazijn in Spanje.
lijkt allemaal uit china te komen, 15 dagen op zijn snelste...
als het dan bij de duoane terecht komt, dan gaat er nog wel een maandje bij komen
(vriend van me heeft al tot 2x toe zijn onderdelen terug zien gaan naar America omdat ze hier in spanje maar niet snappen hoe een motorblok er uit ziet)
Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.