Check...
Nog even terug komen op de eventuele opvolger van mijn Vespa..
Ik zou wel gek zijn om die klap geld uit te geven aan het zelfde maar dan een beetje nieuwer..
Mijn huidige Vespa is 10 jaar oud met 26 duizend km op de klok en daaravn ken ik de historie van af 6 duizend kilometer.
Met 2 ,5 duizend bij leggen koop ik er eentje van 5 of 6 jaar oud met 10 duizend op de klok.
Dan is de historie en kmstand maar een gok. Het merendeel van dit soort motorscooters wordt aangeboden door vage figuren waarbij de geloofwaardigheid te wensen overlaat.
Deze week was de eerste week bij mijn nieuwe werkgever, en ben ik vandaag met de Vespa gegaan. 51km enkele reis, stuk door de stad, stukje A50, en een stuk binnendoor over de rechte Brabantse wegen (omgeving Uden/Volkel).
Niet echt een uitdagend stukje motorrijden maar wel lekker buiten, even lekker uitwaaien.
Met de Vespa is dit "full wack" wobbelend over de snelweg wat ik niet echt als prettig ervaar.
Waarom niet een of ander ouder beestje kopen voor een 2 duizend en de rest op zak houden voor wat onderhoud en de dubbele verzekering en belasting kosten.
Of zelfs gewoon de Vespa schorsen en enkel nog voor de vakanties gebruiken...
Dan kan ik gewoon woon werk gaan doen op de motor.
Kies ik daar voor dan moet het sowieso een Jammie worden want ik heb hier nog een pet liggen met een Yamaha logo er op en anders moet ik die weg gooien..:9
XJR 1200 vind ik erg gaaf, maar naked voor woon werk..

maar wel een bere stoer ding, beetje bandit 1200 maar dan met goede vering.
Een FJ 1200 heb ik al eens gehad en beviel eigenlijk wel goed maar die kocht ik een redelijk goede voor 800 euro dus alles wat zo ding nu meer kost vind ik zonde geld.
Een TDM echter de gene die binnen budget vallen zijn de 850's en dat schijnen nog al eens olie boten te kunnen zijn.
Twijfels twijfels twijfels..

Help...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.