Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
OK, toegegeven, geen supersport, maar bakbeest nontheless
[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 08-09-2016 14:07 ]
Das een tourfietsOsiris schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:07:
* Osiris overweegt dus woon-werk met een ZZR-1400
OK, toegegeven, geen supersport, maar bakbeest nontheless
oh, je had al geedit. Gaat wel hard vooruit zo'n ding
[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 08-09-2016 14:18 ]
Verwijderd
Zoek de supersportcaesar1000 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:56:
[...]
Hier rond de Posbank zie je nog genoeg sportmotoren. Vooral in groepjes. Daarnaast tijdens woon-stage zie ik iets meer tourers en harleys rijden, maar komt er af en toe wel een sport langs. Nakeds tijdens woon-stage heb ik nog niet gezien.
Best verkochte motoren per merk 2015:
BMW - R1200GS: 417 stuks
Yamaha - MT-09: 338 stuks
Kawasaki - Versys: 197 stuks
Triumph - Adventure-segment: 194 stuks
Harley Davidson - Touring-segment: 191 stuks
Suzuki - DL 650 V-Strom: 167 stuks
Piaggio Groep - PG GTS300 Super: 140 stuks
Honda - NC 700/750X: 125 stuks
Ducati - Scrambler: 96 stuks
KTM - 450 EXC: 82 stuks
De top 10 best verkochte modellen van 2014:
1. BMW R1200GS: 727 stuks
2. BMW R1200RT: 413 stuks
3. Yamaha MT-07: 306 stuks
4. Honda NC750X: 283 stuks
5. Kawasaki Z800: 230 stuks
6. Yamaha MT-09: 221 stuks
7. Suzuki V-Strom 650: 212 stuks
8. Suzuki V-Strom 1000: 211 stuks
9. Kawasaki Z1000: 190 stuks
10. Kawasaki ER-6N: 109 stuks
10. BMW F700GS: 109 stuks
Ik zie zeer regelmatig 's ochtends een GSX-R mij tegemoet rijden bij weer of geen weer, terwijl ik lekker in de auto zit.Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:03:
[...]
Ik doe zelf overigens wel nog steeds woonwerk met een supersport, maar ben daar inderdaad een zeldzaamheid in geloof ik
Ik snap nooit zo goed waarom je met zo'n motor in de spits gaat rijden op een, in dit geval, drukke N-weg waar je amper kunt inhalen in de spits. De steden/dorpjes zijn hier in Drenthe nou ook niet zo verschrikkelijk druk dat je er in stadsverkeer heel veel voordeel van hebt.
Met een toermotor snap ik het al beter, maar met een supersport?
Ik rijd zelfs ook een GSX-R en moet er niet aan denken om W/W verkeer te rijden, ook bij het toeren vermijdt ik altijd de 100 km/u wegen. Bochten moet ik hebben, het liefst uitgestorven
Slecht idee... Hoe laat?
Ik vind het heerlijk om met mijn RC8 over een dijk te rijden, maar woon/werk echt never nooit. Zware koppeling, slecht lopen op lage toeren, druk op de polsen. Geen probleem voor ritjes voor de lol, maar voor woon/werk zou er toch echt iets anders komen.Dryhte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:36:
Het viel me vanochtend tijdens het pendelen (Gent-Vilvoorde vandaag) op hoe zeldzaam de sport type motoren geworden zijn (tenminste op mijn vaste pendelstukjes, E17 en E40).
Ik heb er al lange tijd geen meer op de snelweg gezien (voor woon-werk). Of zijn die dingen gewoon niet comfortabel genoeg om mee te pendelen?
Je ziet vrij veel nakeds, en BMW GS en toerbuffels. Hier en daar een CB500X of F, Transalp,... maar geen sportmodellen.
Op 2x1baans wegen in Drenthe heb je inderdaad weinig voordeel aan een motor voor woonwerk verkeer, maar wie weet komt zo iemand op andere delen van zijn route wel op wegen waar je er winst mee maakt, of het leuker rijden is
Zit alleen te twijfelen aan 50 Mm uit 2006 of 30 Mm uit 2010, waarbij de laatste ruwweg 15 % meer kost.. Beide niet echt spannende kleuren (resp. donkergrijs en lichtgrijs), waarbij ik donkergrijs toch wel net ff ietsjes mooier vindt, maar beide sowieso weinig meeChakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:17:
[...]
Das een tourfiets
oh, je had al geedit. Gaat wel hard vooruit zo'n ding
Eerst maar eens een proefritje, grote kans dat 'ie te groot voor me is
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 08-09-2016 14:40 ]
Slecht idee... Hoe laat?
[/quote]Op 2x1baans wegen in Drenthe heb je inderdaad weinig voordeel aan een motor voor woonwerk verkeer, maar wie weet komt zo iemand op andere delen van zijn route wel op wegen waar je er winst mee maakt, of het leuker rijden is :)[/quote]
Ik kom hem (haar?) altijd op hetzelfde stukje tegen en heb zo'n vermoeden in welk dorp hij (zij?) woont en weet waar hij/zij naar toe gaat, daar is het niet dusdanig druk dat een motor een enorm voordeel is qua tijdswinst.
Leuker rijden kan daar prima in de buurt, maar dan kom ik hem wel op de verkeerde weg tegen
Anyway, iedereen zijn keuze. Voor WW vind ik het wel fijn om gewoon koel/warm te zitten en rustig helemaal wakker te worden met een muziekje op
Ik ookChakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:03:
[...]
Ik doe zelf overigens wel nog steeds woonwerk met een supersport, maar ben daar inderdaad een zeldzaamheid in geloof ik
Stiekem zit ik wel te kijken iets totaal anders, een Harley of een Suzuki Intruder ofzo, maar die zijn te breed voor mijn schuur

Bij gebrek aan beter weten (lees: B/auto) vind ik het juist héééérlijk om mijn hobby voor en na m'n werk uit te kunnen oefenenB-Real schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:48:
Anyway, iedereen zijn keuze. Voor WW vind ik het wel fijn om gewoon koel/warm te zitten en rustig helemaal wakker te worden met een muziekje op
Koel/warm: over 't algemeen wel;
Rustig wakker worden: ✓;
Muziekje op: ✓.
En genoeg malloten op de weg 's ochtends om er meer van te maken dan een suf snelwegritje
Idem, veel versys', BMW K en GS. Hier en daar een Vstrom, een hoop speed/street tripples en wat ander naked grut. Met hier en daar een SS. Die meestal 100 rijden op de rechterbaan van een 130 wegDryhte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:36:
Het viel me vanochtend tijdens het pendelen (Gent-Vilvoorde vandaag) op hoe zeldzaam de sport type motoren geworden zijn (tenminste op mijn vaste pendelstukjes, E17 en E40).
Ik heb er al lange tijd geen meer op de snelweg gezien (voor woon-werk). Of zijn die dingen gewoon niet comfortabel genoeg om mee te pendelen?
Je ziet vrij veel nakeds, en BMW GS en toerbuffels. Hier en daar een CB500X of F, Transalp,... maar geen sportmodellen.

Never ride faster than your guardian angel can fly.
Tja ik was gewoon helemaal klaar met de ochtendfilesOsiris schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:52:
[...]
Bij gebrek aan beter weten (lees: B/auto) vind ik het juist héééérlijk om mijn hobby voor en na m'n werk uit te kunnen oefenen
En genoeg malloten op de weg 's ochtends om er meer van te maken dan een suf snelwegritje![]()
En ik merk dat ik 's morgens wakkerder/alerter op 't werk aankom als ik met de motor ben dan als ik met de auto ben.
Tja, ik woon randje Randstad en rij 's ochtends richting het boerenlandDryhte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:54:
[...]
Tja ik was gewoon helemaal klaar met de ochtendfilesOp dat traject Gent-Vilvoorde bespaar ik tussen 1 en 2u per dag door met de motor te gaan...
Hier ook, ik vind het juist lekker om even uit te kunnen waaien na het werk, in de auto schiet dat niet echt op aangezien 1 figuur voor je neus die niet doorrijd al genoeg kan zijn om het voor een lang stuk te verpesten. Op de motor is er bijna altijd vroeg of laat wel een weg langs te vindenOsiris schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:52:
[...]
Bij gebrek aan beter weten (lees: B/auto) vind ik het juist héééérlijk om mijn hobby voor en na m'n werk uit te kunnen oefenen
En genoeg malloten op de weg 's ochtends om er meer van te maken dan een suf snelwegritje![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 08-09-2016 15:21 ]
Lekker!
XBL: DonFrans
De zeldzame keren dat ik nog met auto ga werken, loop ik de hele ochtend gefrustreerd rond van de stress die het me geeft en 's avonds thuis opnieuw hetzelfde
Met de motor (versys, ideaal voor W/W) ben ik helemaal zen
Een F3 in het rood/wit. Het stuurt prima, al wil ik weer wat anders.GeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:33:
[...]
Welke kleurstelling/modeljaar heb je?
* GeeMoney is ook happy CBR rijder
[afbeelding]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Je zoekt iets met meer vermogen?Willem30 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:31:
[...]
Een F3 in het rood/wit. Het stuurt prima, al wil ik weer wat anders.
Dat is in de facebook groep in ieder geval een veel gehoord argument. (mijn perceptie)
Ik ben eigenlijk na 1.5 jaar nog steeds dik tevreden over de motor.
- Onderhoud is nihil en als het er is, dan is het relatief goedkoop en simpel.
- Blokken zijn oerdegelijk.
- Hij is heerlijk wendbaar, licht en sportief.
- Ze zien er goed en sportief uit, maar dat is een kwestie van smaak
.
[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 08-09-2016 15:45 ]
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:24:
[...]
Best verkochte motoren per merk 2015:
Piaggio Groep - PG GTS300 Super: 140 stuks

Die bromfiets staat wel gewoon even in de top 10!
[ Voor 33% gewijzigd door Bommes op 08-09-2016 15:46 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hetzelfde zie je ook al jaren bij scooters/brommers. Toen ik 16 was (1998) zag je bijna iedereen op sportieve modellen rijden, het liefst zwaar opgevoerd. Tegenwoordig zijn het allemaal Vespa (achtigen) en andere comfortabele modellen, bij voorkeur snor. Daar wou je toen echt niet op gezien worden.Dryhte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:36:
Ach, het zal wel mode zijn, gaat vanzelf weer voorbij.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
(nu is een Fireblade misschien een slecht voorbeeld, dat ding heeft al een paar jaar geen grote upgrade meer gehad terwijl de concurrentie juist wel net mooi nieuw speelgoed heeft zoals de R1M e.d.)
Ja, zat te denken aan een CBR900RR van eind jaren '90.GeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:43:
[...]
Je zoekt iets met meer vermogen?
Dat is in de facebook groep in ieder geval een veel gehoord argument. (mijn perceptie)
Ik ben eigenlijk na 1.5 jaar nog steeds dik tevreden over de motor.
- Onderhoud is nihil en als het er is, dan is het relatief goedkoop en simpel.
- Blokken zijn oerdegelijk.
- Hij is heerlijk wendbaar, licht en sportief.
- Ze zien er goed en sportief uit, maar dat is een kwestie van smaak
.
Ben het verder eens met je pluspunten
Het gewicht en letterlijk het formaat van die 900 staat mij wat tegen. Komt ook doordat ik hem door een steeg moet manoeuvreren en mijn schuur beperkt is qua ruimteWillem30 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:07:
[...]
Ja, zat te denken aan een CBR900RR van eind jaren '90.
Ben het verder eens met je pluspunten
En op de RR zit je helemaal sportief, iets wat ik door de normale F te nemen wilde voorkomen.
Succes met de zoektocht
Het heeft ook geen haast.GeeMoney schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:09:
[...]
Het gewicht en letterlijk het formaat van die 900 staat mij wat tegen. Komt ook doordat ik hem door een steeg moet manoeuvreren en mijn schuur beperkt is qua ruimte.
En op de RR zit je helemaal sportief, iets wat ik door de normale F te nemen wilde voorkomen.
Succes met de zoektocht
Kawa Vulcan S misschien? Vind ik wel een mooie fietsAlterMann schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:52:
[...]
Ik ookLekker met de ZX10R tussen de file door naar m'n werk en terug
Stiekem zit ik wel te kijken iets totaal anders, een Harley of een Suzuki Intruder ofzo, maar die zijn te breed voor mijn schuur
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Vroeger: leren transformer pakje, arai helm, dainese, alpinestars
Tegenwoordig: t-shirt met gouden kettingen en spijkerbroek, roof helm, gympen

Ik zag dat de oude 2011 R1 van één van m'n kennisen gisteren ochtend om 07:30 uur in Dongen een beetje stuque gereden is....Door z'n zoon
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik merk ook wel dat op straat rijden met een sportmotor steeds wat minder leuk word. Dan ga ik toch liever naar het circuit toe. Wil het op straat leuk zijn zit je aan snelheden waarbij je het rijbewijs kwijt raakt. Heel erg plat gaan durf ik op straat ook niet te doen. Dan vind ik plat gaan op het circuit toch leuker om te doen. Heb wel gemerkt dat met de knie aan de grond door een bocht gaan erg leuk is om te doen, maar op straat vind ik dat geen optie.wimmel_1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:02:
Van al m'n kennissen is er niet één meer die nog op de openbare weg met een "SS" rijdt, ik ben de laatste van het stel geweest welke afgelopen Juni z'n straat SS ingeruild heeft op iets rustigers
Anoshky schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:31:
Ik vertelde het gisteren nog aan een collega.
De zeldzame keren dat ik nog met auto ga werken, loop ik de hele ochtend gefrustreerd rond van de stress die het me geeft en 's avonds thuis opnieuw hetzelfde
Met de motor (versys, ideaal voor W/W) ben ik helemaal zen
Ik had een Versys, nu een Fazer8 en rijd er ook 99.99% van mijn WW mee..Frans92 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:29:
Ik rijd nu zelf ook al het woon-werk verkeer op de motor. Geen supersport, maar een Yamaha Fazer. Misschien komt het omdat ik nog niet zo lang motor rijdt en het nog 'nieuw' is, misschien omdat het gewoon lekker uitwaaien is 's ochtends. Hoe dan ook, ik beleef er een hoop plezier aan!
Versys is idd ideaal, maar Fazer leuker op snelweg
Als ik met de auto ga loop ik risico er 2 a 3 keer zo lang over te doen..
Maar over 2 weken stop ik hier dus ga dan alleen maar recreatief rijden..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
63 euro om een voorband te laten wisselen
Ongelooflijk.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Da's inclusief haaks ventiel met een ventieldopje van goud?steveman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:42:
Lief klagboek,
63 euro om een voorband te laten wisselen
Ongelooflijk.
Óf sta je ergens in 't buitenland en weten ze dat je niet veel andere opties hebt dan die prijs maar te accepteren?
Nope, gewoon in Ærsfoortwimmel_1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:50:
[...]
Da's inclusief haaks ventiel met een ventieldopje van goud?
Óf sta je ergens in 't buitenland en weten ze dat je niet veel andere opties hebt dan die prijs maar te accepteren?
Ik had geinformeerd naar hoeveel het kostte om de band te vervangen vanaf een losse velg: 17,50. Prima prijs. Helaes paste mijn voor-paddockstand niet (model dat in het balhoofd prikt, gaat met m'n CBR prima) ivm remleidingen die in de weg zitten. Dus dan maar vanaf de motor... beweren ze er een halfuur mee bezig te zijn geweest.
En dan had ik hem ook nog eens 's ochtends gebracht zodat ze het in de loop van de dag in een gatje zouden kunnen doen, ik ben niet anders gewend dat dit een "klaar terwijl u wacht"-klusje is.
Anyway, mijd vooral de Radonweg...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ben toch meer van de nakeds of choppers, hoewel ik nog nooit op een chopper heb gereden spreekt dat me meer aan dan een SS. De grotere sport/toer fietsen zijn vaak ook toch te groot voor mij.
Niet zo gek ook, net als dat je halverwege het eerste decennium van 2k ook een enorme vlucht zag in suv's. Je zit hoog, comfortabel en zeker niet onbelangrijk, hij is groter dan die van de buurman
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voortaan naar Snel motoren in Zeiststeveman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:54:
[...]
Nope, gewoon in Ærsfoort
Ik had geinformeerd naar hoeveel het kostte om de band te vervangen vanaf een losse velg: 17,50. Prima prijs. Helaes paste mijn voor-paddockstand niet (model dat in het balhoofd prikt, gaat met m'n CBR prima) ivm remleidingen die in de weg zitten. Dus dan maar vanaf de motor... beweren ze er een halfuur mee bezig te zijn geweest.
En dan had ik hem ook nog eens 's ochtends gebracht zodat ze het in de loop van de dag in een gatje zouden kunnen doen, ik ben niet anders gewend dat dit een "klaar terwijl u wacht"-klusje is.
Anyway, mijd vooral de Radonweg...
Ik haal wel meuk in huis om het zelf te doen, vanaf deze winter heb ik een garage en dus ruimte voor dat soort spul
http://www.oostbanden.nl/
Moet je wel in omgeving Arnhem wonen. Aan de andere kant zijn er vast wel meer bedrijven in het land die dit doen.
Dat gezegd hebbende: Mijn Kawa is weg!
Heb ook besloten om rustig te gaan zoeken naar een Ducati. Morgen probeer ik op twee motoren een proefrit te maken, maar hij hoeft niet meteen mee aangezien het seizoen nu toch op zijn einde loopt.
Nice! Aan wie heb je hem verkocht, en wil diegene ook een GSXR?lolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:20:
Om nog even in te haken op de discussie 'je ziet bijna geen SS motoren rijden'. Dat heeft denk ik simpelweg met het volgende te maken: Een SS is veel eerder een motor voor erbij, simpelweg omdat ze niet zo comfortabel zijn. Geef koffers voor je zooi, geen relaxte houding om rustig 80km naar kantoor te rijden. Dat soort dingen.
Dat gezegd hebbende: Mijn Kawa is weg!Niet helemaal voor gekregen wat ik wilde, maar dat verlies maak ik denk ik wel weer goed bij de dealer omdat ik geen inruil heb. Gok ik maar op dan..
Heb ook besloten om rustig te gaan zoeken naar een Ducati. Morgen probeer ik op twee motoren een proefrit te maken, maar hij hoeft niet meteen mee aangezien het seizoen nu toch op zijn einde loopt.
Willem30 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:31:
[...]
Een F3 in het rood/wit. Het stuurt prima, al wil ik weer wat anders.

al 40.000+ km's
[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 09-09-2016 08:34 ]
Honda cb500f 2013, 9.000km. Niks aangepast, behalve versnellingsindicator toegevoegd en valbeugels door vorige eigenaar. Ben nog aan het overwegen om een windschermpie te monteren, maar heb al gelezen dat daarbij de wind op je nek/kin komt en dat is ook niet fijn natuurlijk. Ook ga ik kijken om een backseat cover te bestellen bij motoport. Ziet er dan net wat gelikter uit.
Zondag waarschijnlijk eerste tourtje met Dragonslayer666 en nog een V-Strom rijder.

Hij is naar een handelaar uit Ravenstein (bij mij in de buurt) gegaan. GSXR is hij vast ook in geïnteresseerdChakotay schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:22:
[...]
Nice! Aan wie heb je hem verkocht, en wil diegene ook een GSXR?
In de spits staat het hier helemaal vast richting de kant dat ik op moet. Zoals je ziet heb je maar 1 baan per richting. Nou zie ik af en toe alsnog motoren of scooters tussen het stilstaande verkeer en het aankomende verkeer (die rijd wel door met 50 km+) naar voren rijden. Wat is hier verstandig?
Heb gisteren ontwijs lang staan wachten tussen de auto's in, maar als beginnende motor rijder twijfelde ik of het handig was er langs te rijden of niet.
Hoor graag jullie mening!
(Gaat overigens om W/W op Versys 650
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Gewoon er langs af rijden, en bij tegemoetkomend verkeer even stapje naar rechts.aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
Vraagje aan de meer ervaren rijders hier. Ik moet iedere dag over de volgende weg heen: link (Boszoom richting Terbregseweg --> Molenlaan)
In de spits staat het hier helemaal vast richting de kant dat ik op moet. Zoals je ziet heb je maar 1 baan per richting. Nou zie ik af en toe alsnog motoren of scooters tussen het stilstaande verkeer en het aankomende verkeer (die rijd wel door met 50 km+) naar voren rijden. Wat is hier verstandig?
Heb gisteren ontwijs lang staan wachten tussen de auto's in, maar als beginnende motor rijder twijfelde ik of het handig was er langs te rijden of niet.
Natuurlijk wel kijken of dat kan, er zijn natuurlijk automobilisten die je er pertinent niet tussen willen laten.
Dit inderdaad. Probeer wat vooruit te kijken om auto's te spotten die erg ver naar links staan. Als je daar naast rijdt tijdens tegemoetkomend verkeer ga je problemen krijgen namelijkPotato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:35:
[...]
Gewoon er langs af rijden, en bij tegemoetkomend even stapje naar rechts.
Natuurlijk wel kijken of dat kan, er zijn natuurlijk automobilisten die je er pertinent niet tussen willen laten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bij het oversteken kijkt men eerst naar rechts, daarna naar links, en dan nogmaals naar rechts.
Dit is op het beruchte Flight Forum in Eindhoven. Alleen was dit in een bochtje verderop waar normaal niet gereden wordt. Er was daar kans op verkeer, op de foto ziet het er nogal vreemd uit maar er zat nog genoeg bocht in het verschiet.
De bedoeling daarvan is dat je kan stoppen bij een probleemPotato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:14:
[...]
Bij het oversteken kijkt men eerst naar rechts, daarna naar links, en dan nogmaals naar rechts.
Niet heel goedkoop vind ik. Wanneer ik voor mijn lease slet de banden laat wisselen van zomer naar winter (omleggen op de velg, 4x) ben ik (lees, de lease maatschappij) 87 euro kwijt.PilatuS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:14:
[...]
Ik merk ook wel dat op straat rijden met een sportmotor steeds wat minder leuk word. Dan ga ik toch liever naar het circuit toe. Wil het op straat leuk zijn zit je aan snelheden waarbij je het rijbewijs kwijt raakt. Heel erg plat gaan durf ik op straat ook niet te doen. Dan vind ik plat gaan op het circuit toch leuker om te doen. Heb wel gemerkt dat met de knie aan de grond door een bocht gaan erg leuk is om te doen, maar op straat vind ik dat geen optie.
dus 63 euro voor 2 motorbanden is niet zo heel goedkoop vind ik...
De regels zijn hier volgens mijn redelijk duidelijk over. File filteren mag tussen de twee meest linker rijstroken op de rijbaan die de zelfde richting op gaat als jij met een max snelheidsverschil van 10 kh/h.aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
Vraagje aan de meer ervaren rijders hier. Ik moet iedere dag over de volgende weg heen: link (Boszoom richting Terbregseweg --> Molenlaan)
(Gaat overigens om W/W op Versys 650)
ga je file"filteren" op een 2 baans weg ben je in principe aan het inhalen, hier gelde compleet andere regels voor, zoals het niet hinderen van tegemoetkomend verkeer, dubbele doorgetrokken streep etc.
Oom agent kan hier goed moeilijk over doen, zeker als je filtert tussen verkeer wat stil staat en tegemoetkomend verkeer. Iemand die je tegemoet komt en even niet oplet kan namelijk een hele boel ellende veroorzaken voor jou, andere weggebruikers en je nabestaande!
[ Voor 20% gewijzigd door bakvis op 09-09-2016 10:24 ]
Niet dat ik ervaren ben, maar pas ook op met de lasnaad, je wilt daar niet plotseling hard moeten remmen.aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
Geinig dat er toch wel meer Tweakers zijn die in de buurt wonen (en/of rijden).
Ik ben zelf ook nog beginnend motorrijder (5 maanden geloof ik), maar zou het daar zelf niet doen. Het wegdek is er niet echt top met al die (zwarte) strepen.
Drop a gear and disappear
Per auto of groepje auto's bepalen of er ruimte is tussen hun en de voorganger, dan inschatten of je er links voorbij kunt. Niet als een malle gassen en hem ervoor zetten -> schrikken en frustratie voor de koekblikkersaidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
Rustig laten zien dat er bent.
En ja, soms lukt het niet en moet je wachten...vervelend maar dan kom je wel aan daar waar je moet zijn, ipv een schuiver onder de kofferbak met je wang tegen de uitlaat..
Oh was dat hetDryhte schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:16:
[...]
De bedoeling daarvan is dat je kan stoppen bij een probleemmet jouw hellingshoek zie ik je niet meteen meer stoppen...
Gelukkig is de bocht erg overzichtelijk en kun je iets eerder al kijken of er 300-400 meter verderop iets aankomt. Dit was een vlugge tweede blik, stoppen was niet meer nodig.
Anders dan het échte Flight Forum (dat eigenlijk op het Park Forum is) waar wordt gereden op 2 bochten waar veel verkeer rijdt, geen uitwijkmogelijkheden zijn en het onoverzichtelijk is (bomen in de ene, en heuvel in de andere bocht).
Eigenlijk onvoorstelbaar dat daar nog steeds gereden wordt

Maar ja, je bent wild en je jongt wat toch?
Maar dank in ieder geval voor de antwoorden. Komt er op neer dat het van de situatie eigenlijk afhangt (beschikbare ruimte, posities van auto's en tegemoetkomend verkeer e.d.) waarbij veiligheid voorop staat. En de mogelijkheid dat oom agent er wat van zegt.
Verwijderd
Ik zou het fietspad pakken
Gewoon rustig langs de auto's rijden en er op tijd weer tussen duiken.
Van Vessem?lolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:37:
[...]
Hij is naar een handelaar uit Ravenstein (bij mij in de buurt) gegaan. GSXR is hij vast ook in geïnteresseerd
Zo meteen eens even langs rijden met een hoop licht beschadigd R6 kuipwerk wat ik nog in m'n verzameling op zolder heb liggen..
Moest meteen hier aan denkenVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:33:
[...]
Ik zou het fietspad pakken![]()
Gewoon rustig langs de auto's rijden en er op tijd weer tussen duiken.
http://www.nieuwsblad.be/...icle&utm_campaign=seeding
Ja klopt, van Vessem inderdaadwimmel_1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:37:
[...]
Van Vessem?
Zo meteen eens even langs rijden met een hoop licht beschadigd R6 kuipwerk wat ik nog in m'n verzameling op zolder heb liggen..
[ Voor 26% gewijzigd door lolgast op 09-09-2016 10:38 ]
Wou het ook net posten ja haha, denk alleen dat de politie mij niet gelooft als ik zeg dat geruild heb met wielrenners van plaatslolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:38:
[...]
Moest meteen hier aan denken![]()
http://www.nieuwsblad.be/...icle&utm_campaign=seeding
[...]
Ja klopt, van Vessem inderdaad
"Ja maar ik heb ook maar 2 wielen!!

[ Voor 4% gewijzigd door aidanl op 09-09-2016 10:40 ]
Damn, ik kende dat stuk niet. Dat zouden ze eens een dag moeten afzetten. Wat een mooi circuit hebben ze daar onbewust neergelegd!Potato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:27:
[...]
Oh was dat het
Gelukkig is de bocht erg overzichtelijk en kun je iets eerder al kijken of er 300-400 meter verderop iets aankomt. Dit was een vlugge tweede blik, stoppen was niet meer nodig.
Anders dan het échte Flight Forum (dat eigenlijk op het Park Forum is) waar wordt gereden op 2 bochten waar veel verkeer rijdt, geen uitwijkmogelijkheden zijn en het onoverzichtelijk is (bomen in de ene, en heuvel in de andere bocht).
Eigenlijk onvoorstelbaar dat daar nog steeds gereden wordt![]()
![]()
Maar ja, je bent wild en je jongt wat toch?![]()
Voor de onwetende:

[ Voor 4% gewijzigd door bakvis op 09-09-2016 10:46 ]
Allroad banden onder de Versys schroeven en de berm pakkenaidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:

Je bent idd aan het inhalen dan, maar dat hoeft niet een probleem te zijn..bakvis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:20:
[...]
De regels zijn hier volgens mijn redelijk duidelijk over. File filteren mag tussen de twee meest linker rijstroken op de rijbaan die de zelfde richting op gaat als jij met een max snelheidsverschil van 10 kh/h.
ga je file"filteren" op een 2 baans weg ben je in principe aan het inhalen, hier gelde compleet andere regels voor, zoals het niet hinderen van tegemoetkomend verkeer, dubbele doorgetrokken streep etc.
Oom agent kan hier goed moeilijk over doen, zeker als je filtert tussen verkeer wat stil staat en tegemoetkomend verkeer. Iemand die je tegemoet komt en even niet oplet kan namelijk een hele boel ellende veroorzaken voor jou, andere weggebruikers en je nabestaande!
Ik rij dagelijks deze weg: https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 en die staat ook vaak vast.. ik ga er vaak langs het verkeer waar het kan.. en deze weg is vrij bochtig dus dat maakt het wat lastiger..
Bij die rechte weg zou het moeten kunnen met een beetje beleid.. zolang je geen gevaar oplevert of mensen laat schrikken kan er vaak vrij veel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Is een vrij bekend stuk in Ehv e.o. zeker in deze tijd van het jaar, ook bij de politie.bakvis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:46:
[...]
Damn, ik kende dat stuk niet. Dat zouden ze eens een dag moeten afzetten. Wat een mooi circuit hebben ze daar onbewust neergelegd!
Voor de onwetende:
[afbeelding]
Hoe zit het eigenlijk als je binnen de rijbaan blijft? Afgelopen zomer tijdens de vierdaagse stond het hier helemaal vast: https://goo.gl/maps/TMGyPweUSAA2ToolkiT schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:53:
[...]
Je bent idd aan het inhalen dan, maar dat hoeft niet een probleem te zijn..
Ik rij dagelijks deze weg: https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 en die staat ook vaak vast.. ik ga er vaak langs het verkeer waar het kan.. en deze weg is vrij bochtig dus dat maakt het wat lastiger..
Bij die rechte weg zou het moeten kunnen met een beetje beleid.. zolang je geen gevaar oplevert of mensen laat schrikken kan er vaak vrij veel..
Zoals je ziet dubbele lijn,dus inhaalverbod. Maar veel auto's stond tamelijk rechts, waardoor je er wel binnen dezelfde rijbaan langskon.
Overigens kun je die rijbaan tussen de doorgetrokken strepen ook prima gebruiken om 'voorbij te rijden', als er tegenliggers aan komen uiteraard wel even weer naar rechts.

Maar inderdaad, zo'n 3e baan tussen de dubbele strepen is een motor-rijstrook.
[ Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 09-09-2016 11:04 ]
Verwijderd
Vooral doen waar je je zelf comfortabel bij voelt. Ik rijd ook niet heel veel, dus vaak blijf ik achter auto's hangen waar andere motoren dan toch gaan inhalen. Heb dat al een paar keer bijna fout zien gaan, dus was ik blij dat ik er achter bleef hangen.aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:31:
Sowieso kijk ik uit voor de zwarte strepen e.d.. Op die weg zitten er best een aantal. Dat het gisteren half uurtje langer duurde voordat ik thuis was maakte ook niet echt veel uit, maar het feit dat ik anderen zo zag rijden deed mij twijfelen
Maar dank in ieder geval voor de antwoorden. Komt er op neer dat het van de situatie eigenlijk afhangt (beschikbare ruimte, posities van auto's en tegemoetkomend verkeer e.d.) waarbij veiligheid voorop staat. En de mogelijkheid dat oom agent er wat van zegt.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:05:
Flightforum is leuk maar ergens in het Land van Altena is net zoiets maar dan met kartbochten in the middle of nowhere te vinden wat de meeste motorrijders gelukkig nog niet hebben ontdekt

Omdat ik nog weinig ervaring heb hou ik dat zeker nog aan. Als ik begin te twijfelen doe ik het ook niet, al vind ik het wel goed om ervaring op te doen van anderen die al langer rijden. Vandaar ook dat ik mijn vraag gepost heb.Thoit schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:29:
[...]
Vooral doen waar je je zelf comfortabel bij voelt. Ik rijd ook niet heel veel, dus vaak blijf ik achter auto's hangen waar andere motoren dan toch gaan inhalen. Heb dat al een paar keer bijna fout zien gaan, dus was ik blij dat ik er achter bleef hangen.
Zo werk ik ook 1 dag per week in Den Haag en mag ik in de spits over de A12 richting zoetermeer rijden. Dan staat het vanaf Voorburg tot na Nootdorp helemaal vast. Eerst bleef ik altijd achter auto's hangen omdat ik nog nooit in files tussen het andere verkeer doorgereden had. Totdat ik achter een andere motor aan reed en die op normale wijze tussen het verkeer door reed. Sinds die ervaring doe ik het zelf ook regelmatiger.
Vorige week dinsdag- en woensdagochtend ben ik met de motor naar Zoetermeer gereden tussen de auto's door
Edit: Ik ben echt een koekenbakker, ik rij van Utrecht tot Zoetermeer
[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 09-09-2016 11:53 ]
Pulp Fiction natuurlijk!418O2 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:11:
[...]
It's a 33 minute drive, I'll be there in 10
Koekje voor degene die hem kennen
Ik weet het niet meer precies, maar das die gast die zorgt dat ze van die smerige auto afkomen toch?
[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 09-09-2016 12:15 ]
Ja. Wolf.lolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:13:
[...]
Pulp Fiction natuurlijk!
Ik weet het niet meer precies, maar das die gast die zorgt dat ze van die smerige auto afkomen toch?
Verwijderd
Zoiets voor de hele Biesbosch

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 14:05 ]
- 3 wielers met van die open dempers die iedere paar minuten langs komen. Met name omdat ze zo vaak op een avond langsrijden.
- choppers, wat een takke herrie komt daar vanaf. Vrijwel iedere chopper valt op door de hoeveelheid geluid.
Die supersports zijn er maar weinig van tegenwoordig en het geluid wat daarvandaan komt valt meestal in het niet bij choppers imho.
Overigens gisteravond een rondje gedaan met legale uitlaat en lage snelheid en nog steeds vonden mensen het nodig om middelvingers op te steken. Het ding is nog stiller dan met de originele uitlaat... Volgens mij is de irritatiegrens zo op het eind van de zomer weer bereikt.
* xos heeft zo'n hekel aan mensen die het morele recht menen te hebben op basis van onderbuikgevoelens en persoonlijke frustraties

Haha dan had ik je bij de afslag kunnen zien, maar ik rij rond 1 uur naar Den Haag en tijdens de spits weer tot aan zoetermeer. Als je een oranje Versys voorbij ziet komen kan ik het zijnlolgast schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:48:
Dan hebben we vorige week misschien wel samen gereden
Vorige week dinsdag- en woensdagochtend ben ik met de motor naar Zoetermeer gereden tussen de auto's doorIk reed op een groen/paarse Kawasaki ZX7R
Edit: Ik ben echt een koekenbakker, ik rij van Utrecht tot Zoetermeer
Was er laatst 1tje bij mijn werk, mag je op het terein max 20 rijden. Sprong die vol voor mijn motor met armen wijd. Heb hem vriendelijk verteld dat als die dat nog eens doet mijn remmen misschien spontaan niet meer werken, halve zoolMerk ik ook vaak qua snelheid. Als ik op een smalle weg rijdt waar fietsers tegemoet komen laat ik altijd het gas los zodat de mensen zich niet rot hoeven te schrikken. Vaak zie je dan nog mensen gebaren maken dat ik niet zo hard moet rijden, terwijl je ze dan met 40 ofzo voorbij komt
[ Voor 34% gewijzigd door aidanl op 09-09-2016 13:07 ]
De zogenaamde doelgroep van Nederland..

Ik vind choppers inderdaad ook irritanter geluid maken.xos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:00:
Het zijn niet alleen de supersports... Woon aan een rotonde waar veel motors langskomen en vaak flink acceleren omdat er een lange rechte weg achter ligt. Er zijn 2 categorien die eruit springen.
- 3 wielers met van die open dempers die iedere paar minuten langs komen. Met name omdat ze zo vaak op een avond langsrijden.
- choppers, wat een takke herrie komt daar vanaf. Vrijwel iedere chopper valt op door de hoeveelheid geluid.
Die supersports zijn er maar weinig van tegenwoordig en het geluid wat daarvandaan komt valt meestal in het niet bij choppers imho.
Overigens gisteravond een rondje gedaan met legale uitlaat en lage snelheid en nog steeds vonden mensen het nodig om middelvingers op te steken. Het ding is nog stiller dan met de originele uitlaat... Volgens mij is de irritatiegrens zo op het eind van de zomer weer bereikt.
* xos heeft zo'n hekel aan mensen die het morele recht menen te hebben op basis van onderbuikgevoelens en persoonlijke frustraties
Een SS maakt misschien wel een hoog schel geluid, maar iets verderop hoor je het nog amper (je hoort waar 'ie heen gaat maar is met weinig dB), een chopper die langs je rijdt maakt zo'n bulderend geluid en dat blijft doordreunen, ook 200 m verderop.
xos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:00:
aidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:05:
[...]
Was er laatst 1tje bij mijn werk, mag je op het terrein max 20 rijden. Sprong die vol voor mijn motor met armen wijd. Heb hem vriendelijk verteld dat als die dat nog eens doet mijn remmen misschien spontaan niet meer werken, halve zoolsnap dat je niet wilt dat men te hard rijd, maar dat soort acties slaan nergens op
Verschrikkelijk die mensen met zo'n gebarend handjeThoit schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:02:
Merk ik ook vaak qua snelheid. Als ik op een smalle weg rijdt waar fietsers tegemoet komen laat ik altijd het gas los zodat de mensen zich niet rot hoeven te schrikken. Vaak zie je dan nog mensen gebaren maken dat ik niet zo hard moet rijden, terwijl je ze dan met 40 ofzo voorbij komt

Ik had je al lang gezien, ik rij al langzamer, ik rij in z'n 3-4, en doe normaal. En dan toch zo'n betweterig vingertje omdat meneer de babyboomer daar met z'n elektrofiets ongestoord als een Remi moet kunnen fietsen

Woord!Least Inkling schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:07:
En dat zijn nou juist die mensen die voor jou en mij bepalen hoe het in het land geregeld dient te worden, wat er op TV komt, de programma's van Radar en Kassa gevuld worden (hmm....werd even onwel...excuus)
De zogenaamde doelgroep van Nederland..
[ Voor 21% gewijzigd door Aardappel op 09-09-2016 13:11 ]
Het is misschien niet heel goedkoop, maar als je de totale kosten vergelijkt met een dealer is het veel goedkoper. Verder is het ook een stuk gemak. De banden worden netjes aan huis bezorgt en je maakt een afspraak voor het monteren. Enige wat je hoeft te doen is de motor uit de garage halen. Geen gezeur met de motor bij de dealer achter te moeten laten en totaal inclusief banden veel minder betalen.bakvis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:20:
[...]
Niet heel goedkoop vind ik. Wanneer ik voor mijn lease slet de banden laat wisselen van zomer naar winter (omleggen op de velg, 4x) ben ik (lees, de lease maatschappij) 87 euro kwijt.
dus 63 euro voor 2 motorbanden is niet zo heel goedkoop vind ik...
Voor mij is het niet alleen de goedkoopste oplossing maar ook de makkelijkste.
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Alsof iemand daar ook maar anders van gaat rijden. In de buurt van kinderen, fietsers en wandelaars doe ik het altijd al rustig aan. Dan nog heb je mensen die met de hand gebaren maken alsof ik 100 rij in een 30 zone. Dat geeft bij mij altijd een stukje irritatie waardoor ik echt niet rustiger ga rijden, eerder het tegenovergestelde.Potato42 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:08:
[...]
Verschrikkelijk die mensen met zo'n gebarend handje
Ik had je al lang gezien, ik rij al langzamer, ik rij in z'n 3-4, en doe normaal. En dan toch zo'n betweterig vingertje omdat meneer de babyboomer daar met z'n elektrofiets ongestoord als een Remi moet kunnen fietsen![]()
[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 13:13 ]
Ze zei dat ze het niet door had gehad, ondanks het gepiep van rubber op het wegdek en moeite had bochten door te komen...
Ik kan wel banden uit Spanje of Duitsland laten komen welke misschien een klein beetje voordeliger zijn maar dan moet ik er zélf mee gaan lopen hannesen (met alle gevolgen van dien...).
- Een blauwe ford mondeo met fietsendrager zonder remlichten. Levensgevaarlijk.
- Een vrachtwagen met betonelementen met een aanlopende rem. Net op tijd om te voorkomen dat 'ie uitbrandde.
- Verkeer tegengehouden voor een maaidorser die tussen 2 rijen geparkeerde auto's moest manouvreren. Achteruit was geen optie meer vanwege ander lomp groot verkeer.
Deze dingen zou ik als ik in de auto zit trouwens ook doen. Is alleen iets moeilijker communiceren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik was bij het rode licht langs de rij auto's gereden (gewoon netjes) en vooraan gaan staan.
Bij het groene licht had de bestuurder in het koekblik langs mij last van compensatie drang en hij spoot er dus volgas van door.
Dat was gelijk aan de max optrek snelheid van mijn 22pk Vespatje..

Meneer had me wel gezien maar vond het denk ik niet leuk dat ik vooraan ging staan.
Het zal me een zorg zijn dat hij sneller is maar met zijn actie probeerde hij me gewoon van de weg te drukken.
Het was dat er ter plaatse 3 banen waren (1tje voor links af) en ik dus wat ruimte had om op zij te gaan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als ik hem bij het stoplicht er voor zet dan zet ik hem ook echt voor de rij met auto´s neer. Is dan wel over de stop streep heen maar dan krijg je niet van die achterlijke auto´s die naast je proberen net zo snel op te trekken...Bommes schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:17:
Vanochtend was het bijna anders om. Eentje die mij wilde tegen houden.
Ik was bij het rode licht langs de rij auto's gereden (gewoon netjes) en vooraan gaan staan.
Bij het groene licht had de bestuurder in het koekblik langs mij last van compensatie drang en hij spoot er dus volgas van door.
Dat was gelijk aan de max optrek snelheid van mijn 22pk Vespatje..![]()
Meneer had me wel gezien maar vond het denk ik niet leuk dat ik vooraan ging staan.
Het zal me een zorg zijn dat hij sneller is maar met zijn actie probeerde hij me gewoon van de weg te drukken.
Het was dat er ter plaatse 3 banen waren (1tje voor links af) en ik dus wat ruimte had om op zij te gaan.
Dan was het een eigenwijsBommes schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:21:
Ik stond ook voor deze meneer, als ik niet was weg gereden had hij vol over me heen moeten rijden.
Ik zie af en toe wel scooters of motoren tussen het verkeer in bij stoplichten wachten, zelfs naast banen die afslaan en dus al eerder groen licht krijgen. Lijkt me geen handige plek om op te stellen.
Trouwens ook leuk, auto bestuurders die denken sneller te zijn als een motor. Had een Audi A6 S-Line naast me staan, probeerde harder als mij op te trekken. Veel succes makker
Ja tenzij die een Tesla rijdtaidanl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:25:
[...]
Dan was het een eigenwijs![]()
Ik zie af en toe wel scooters of motoren tussen het verkeer in bij stoplichten wachten, zelfs naast banen die afslaan en dus al eerder groen licht krijgen. Lijkt me geen handige plek om op te stellen.
Trouwens ook leuk, auto bestuurders die denken sneller te zijn als een motor. Had een Audi A6 S-Line naast me staan, probeerde harder als mij op te trekken. Veel succes makker

Drop a gear and disappear
Dit topic is gesloten.