Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:00:
Heb geen budget indicatie gezien. (;
Hij is al maanden aan het rondkijken. Budget is volgens mij iets van 3 of 4.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

bolleh schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:40:
[...]

Die van mij ook niet :/

Zal wel komen omdat je op een Duke 125 natuurlijk veel meer tijd hebt om op dat soort ongein te gaan letten tijdens het rijden met dat tempo })

Sorry flauw grapje :P
:')

Dat ding gaat zo goed door de bochten dat ze er maar voor de zekerheid wat extra 'veiligheid' hebben ingebouwd. })

Morgen krijg ik hopelijk een brief van het RDW met een nieuw 2e deel van de kenteken code, kan ik hem op mijn naam zetten, verzekeren en eindelijk rijden. Het wordt tijd als je inmiddels de motor, gear en het rijbewijs al hebt..... >:)

Toen ik de motor kocht kon hij raar genoeg door een foutmelding niet op mijn naam met als gevolg dat ik dus bij het stoppen van de schorsing eerst moe(s)t wachten op een brief.... |:(
(Daar kwam ik overigens toen pas achter. Dat je in deze tijd nog moet wachten op brieven.......)

[ Voor 37% gewijzigd door caesar1000 op 05-09-2016 23:27 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:41:
Joopieboy kijk serieus ook eens naar een Honda Blackbird en Suzuki Hayabusa.
Second that. Ik heb een Blackbird gehad en ben ook een grote vent. Zitpositie is comfortabel, gecombineerd met het vermogen en de framestijfheid om het in de Alpen op te kunnen nemen tegen Fireblades.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:27:
Zo hier ook nog een 8) Als ik eens echt het geld en de ruimte had kwam er wss een 999/1098 oid. 8)

O, en dit weekend rijden met deze SL1000:
[afbeelding]
Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. :)
als proef rit toch?

vraag hou oud de accu is een onderhoud historie van de start koppeling.

geen grap, zeer zwak punt op deze machines

als het zo klinkt, weg lopen
YouTube: Aprilia RSV Mille 2002 Sprag clutch problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:32:
[...]

als proef rit toch?

Die klik is niet leuk idd, das een dure reparatie van de startkoppeling. Bij de meeste Milles (en varianten als Futura & Falco) is de accu vervangen door een YTX14 ipv YTX12, en het startrelais door een aftermarket-model. Met die 2 updates is er niets aan de hand, ik doe al bijna 100k met mijn Mille zonder de startkoppeling te slopen :)

Wat wel een aanrader is, is om bij weinig gebruik de accu aan de druppellader te hangen. De startkoppeling kan vooral erg slecht tegen mislukte startpogingen, die voorkomen is belangrijk dus.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 13:46

Wootlock

Evilution

Ik ben ruim 1.96m en een street triple zit erg relaxt voor mij hoor :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
Hoe zijn hier de ervaringen met een KTM Superduke 990?
Ik rijd nu een GSX-R 600 uit '07 en die bevalt prima, maar zo'n Superduke klinkt ook erg lekker zit iets comfortabeler en er valt iets beter mee te gooien en te smijten denk ik.

Ik ken KTM verder niet heel erg goed, anders dan dat het een (in mijn ogen) motorcross merk is welke sinds enkele jaren (?) een straatmotor en ook een auto heeft geproduceerd. Is de techniek zo verfijnd en betrouwbaar als een Suzuki?

Ik weet dat er ook nog een 1290 is, maar een 990 lijkt mij ook ruim voldoende qua vermogen.

Eigenlijk moet ik eens een proefrit maken, maar ik ben bang dat ik dan voor de bijl ga en een andere motor op mijn naam heb :P
Daar wil ik eigenlijk mee wachten tot volgend jaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:51:
Is de techniek zo verfijnd en betrouwbaar als een Suzuki?
Ik heb zelf een RC8 van KTM. Die doet het qua betrouwbaarheid prima. Bij KTM hangt het ook wel erg van het blok af of het wel of niet betrouwbaar is. Het LC8 blok wat in mijn motor zit en ook in de 1290 zit doet het prima. Hier op Tweakers was er iemand met een 690 en die had er alleen maar gezeik mee. Hoe het met de 990 zit durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen 1 cylinders met flinke hoeveelheid cc's en een hoog vermogen hebben te maken met een enorme hoeveelheid mechanische krachten.

Dit uit zich in snelle slijtage, trillingen en zeer nauwgezet te plegen onderhoud.

Persoonlijk zou ik altijd voor een lichte 1 cylinder KTM gaan of een zware 2 cylinder KTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
Nu je het zegt kan ik mij dat verhaal vaag herinneren. Dat ging om een supermotard met 690 blok toch? Waarbij in een paar duizend km een hoop aan/in het blok vervangen was?

Dacht dat een beetje inherent is/was aan de supermotard motoren (elke x.000 km het blok deels reviseren) en niet specifiek voor KTM?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder nog weinig research op de interwebs heb gedaan. Afgelopen weken een aantal keren bij motorzaken geweest en daarbij werd mijn aandacht getrokken door de Superdukes en ik zag mijzelf daar wel op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat Stacheldraht klopt natuurlijk ook helemaal. Ik zie nu trouwens dat de 990 ook een LC8 blok heeft. Dan zit het met de betrouwbaarheid volgens mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Ook maar weer eens een motor gekocht na een tijdje zonder te zitten, dit keer gewoon een sloom en suf ding om een beetje door het bos te ploegen
Of dat nou echt slim is met 190kg rijklaar is wat anders aan mn verzopen kleren te zien toen ik ergens vast zat tussen wat takken :+
F650gs

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
Ik rijd ook een 690 duke(2015 model) en heb in 5000km eigenlijk nog niks gehad.

Enkel lust hij wel olie maar dat is bekend. Kan natuurlijk geluk voor mij zijn, of juist pech voor degene die wel problemen ervaren hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:35:
Enkel lust hij wel olie maar dat is bekend. Kan natuurlijk geluk voor mij zijn, of juist pech voor degene die wel problemen ervaren hebben :)
Veel motoren verbruiken wel wat olie de eerste kilometers. Bij mijn motor heeft ie tot 10.000km wel wat verbruikt maar nu vrijwel niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik meld mij ook maar eens! 2 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en vorige maand iets :X boven het initiele budget onderstaande Truimph Street Triple R uit 2013 met 5.500km op de teller gekocht bij een particulier *O*

Triumph Street Triple R 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
GloriX schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:21:
Ik meld mij ook maar eens! 2 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en vorige maand iets :X boven het initiele budget onderstaande Truimph Street Triple R uit 2013 met 5.500km op de teller gekocht bij een particulier *O*

[afbeelding]
Mmm... Blijf ik toch 1 van de lekkerste nakeds vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Joopieboy schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]
[video]
:9 Wat een heerlijke machine!
[video]
Erg jammer dat ie er niet meer mee rijdt. :)
Rjidt prima hoor!

Misschien vanmiddag nog even een rondje :7

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/c2ie2w91b/IMG_20160827_125017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 21:55
GloriX schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:21:

[afbeelding]
Damn! Ziet er goed uit. Wat heb je betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
WhySoSerious schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:55:
[...]

Rjidt prima hoor!

[afbeelding]
Lekker hoor! Ik ga hopelijk zaterdag een proefrit maken bij een dealer in de buurt, ze krijgen er daar deze week een binnen. Afhankelijk of ze die op tijd klaar kunnen maken gaat dat wel of niet door.

En dan mijn huidige motor nog kwijt zien te raken. Daar is, laten we zeggen, weinig animo voor :X. Wat ik gek vind, want ik heb echt nog nooit spijt gehad van dit ding als eerste motor. Zeker als je bedenkt dat hij uit 1997, echt een beest om op te rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 07-09-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:35:
[...]

En dan mijn huidige motor nog kwijt zien te raken. Daar is, laten we zeggen, weinig animo voor :X
Oude supersports zijn bijna niet vanaf te komen idd... En dan heeft die van jou nog wel een veel gunstigere kmstand dan de mijne :P

Overigens, volgens marktplaat is hij 35kW? Teruggetuned, op kenteken of foutje? Heeft zo'n ding overigens nieuw niet meer dan 70 kW? Dan mag hij namelijk niet eens 35kW op kenteken krijgen, en kan je de restrictie er beter uithalen en hem op vol vermogen verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:44:
[...]

Oude supersports zijn bijna niet vanaf te komen idd... En dan heeft die van jou nog wel een veel gunstigere kmstand dan de mijne :P

Overigens, volgens marktplaat is hij 35kW? Teruggetuned, op kenteken of foutje? Heeft zo'n ding overigens nieuw niet meer dan 70 kW? Dan mag hij namelijk niet eens 35kW op kenteken krijgen, en kan je de restrictie er beter uithalen en hem op vol vermogen verkopen :)
Dat van die Kw zie ik nu pas O-) Thx, meteen maar weggehaald.
Hij heeft 91 Kw zelfs. Omgerekend zo'n 120PK. Iedereen verklaarde me voor gek als eerste motor, maar nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Lekker hoor! Ik ga hopelijk zaterdag een proefrit maken bij een dealer in de buurt, ze krijgen er daar deze week een binnen. Afhankelijk of ze die op tijd klaar kunnen maken gaat dat wel of niet door.
Zal goed bevallen, is naar mijn mening een vergevingsgezinde motor die je niet snel zal proberen eraf te werpen. Bij koude start beetje de toerenverhoger open zetten.
Hou er rekening mee dat hoe sneller je gaat, hoe fijner de duc in de bochten zal liggen. Bij gewoon rijden moet je 'm proberen rond de 4k toeren te houden, dan bokt ie niet meer. Bij hard optrekken wordt ie in de 1 en 2 aardig licht aan de voorkant.

Ook bij hard remmen zo stabiel als een berg, maar de achterkant wil wel eens een beetje gaan zwieberen. Goed letten op het heerlijke motorremgeluid O+

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]

En dan mijn huidige motor nog kwijt zien te raken. Daar is, laten we zeggen, weinig animo voor :X. Wat ik gek vind, want ik heb echt nog nooit spijt gehad van dit ding als eerste motor. Zeker als je bedenkt dat hij uit 1997, echt een beest om op te rijden.
Herkenbaar; mijn ZX-7R kreeg ik ook bijna niet verkocht. Achteraf gezien had ik net zo goed het lage inruilbod kunnen accepteren want al met al heb ik aan wegenbelasting, verzekering, schorsing en marktplaats advertenties net zo veel, of misschien wel meer, geld uitgegeven om het verschil ongedaan te maken.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
Bergie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:06:
[...]

Herkenbaar; mijn ZX-7R kreeg ik ook bijna niet verkocht. Achteraf gezien had ik net zo goed het lage inruilbod kunnen accepteren want al met al heb ik aan wegenbelasting, verzekering, schorsing en marktplaats advertenties net zo veel, of misschien wel meer, geld uitgegeven om het verschil ongedaan te maken.
Ik kan me nog herinneren van mijn zoektocht naar mijn eerste motor dat ik een aantal eisen had waaronder:
  • Geen carburateurs
  • Niet te log/zwaar
  • Knappe staat van zowel onderhoud als de kappen/buitenkant
  • Maximaal 40k kilometers
Ik kwam toen alleen maar uit bij motoren vanaf 2001 ongeveer.
Veel mensen om mij heen die ook pas motor rijden en geen monteur zijn of passie voor sleutelen hebben, hebben allemaal hetzelfde wensen lijstje.

Ik vermoed dat dat een beetje tegen jullie werkt?

Ik heb uiteindelijk een CRB600F4i uit 2005 gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 07-09-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
[...]

Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik heb hem gisteravond aangemeld bij ikwilvanmijnmotoraf.nl. Ik zie het namelijk niet zitten om de komende wintermaanden te betalen voor verzekering + advertentiegeld.
GeeMoney schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:23:
[...]

Ik kan me nog herinneren van mijn zoektocht naar mijn eerste motor dat ik een aantal eisen had waaronder:
  • Geen carburateurs
  • Niet te log/zwaar
  • Knappe staat van zowel onderhoud als de kappen/buitenkant
  • Maximaal 40k kilometers
...
Ik weet nog hoe ik keek: Welke zitten in mijn prijsklasse, is (super)sport en ziet er in mijn ogen super vet uit. Klaar :P

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 07-09-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:50:
[...]

Dat van die Kw zie ik nu pas O-) Thx, meteen maar weggehaald.
Hij heeft 91 Kw zelfs. Omgerekend zo'n 120PK. Iedereen verklaarde me voor gek als eerste motor, maar nooit spijt van gehad.
Heh, ik ben zelf begonnen op een '94 ZZR-600 bijna 10 jaar geleden, redelijk vergelijkbaar. Nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:25:
[...]

Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik heb hem gisteravond aangemeld bij ikwilvanmijnmotoraf.nl. Ik zie het namelijk niet zitten om de komende wintermaanden te betalen voor verzekering + advertentiegeld.

[...]

Ik weet nog hoe ik keek: Welke zitten in mijn prijsklasse, is (super)sport en ziet er in mijn ogen super vet uit. Klaar :P
Als ik volledig A had, had ik zo een rondje komen maken en evt bod doen, maarja... |:( . Hij is ook precies in de kleurstelling waarin ik nog een classic kawa wil.

Ik ben wel benieuwd wat voor bod je van ikwilvanmijnmotoraf.nl krijgt... Ik had de SZR erop gezet, kreeg een bod van 120 euro. Zat een complete Laser set onder, dus die was alleen al meer waard. :+

Vervolgens voor mijn gloednieuwe ninja300 een bod aangevraagd (nieuw waarde 6380, halve dag oud, stond toen 20km op), kreeg een bod van 1800euro. Werd 2 dagen later gebeld of ie nog te koop stond en dat ze een bod van 4500 konden doen. Toen dacht ik, stop dat bod maar waar de zon niet schijnt! :(

[ Voor 3% gewijzigd door DragonSlayer666 op 07-09-2016 09:46 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

1997 ZX7R, wat een ontzettend mooie machine, zeg. Ik ben wel van de jaren '90 supersports, een eerste generatie Fireblade staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Mijn lijstje motoren die ik zelf gehad heb is vrij kort:
-Honda VTR250
-1999 Suzuki GSX600F (kloteding)
-1997 CBR1100 (Waanzinnig fijne fiets)
-Honda Magna (Blackbird lag in de kreukels, tijdelijke fiets)
-2011 Triumph Speed Triple (asociaal leuke fiets)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Je nickname :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, toen leek het nog een goed idee. Tot die motor zo onbetrouwbaar als een loopse teef bleek te zijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik was dus niet de enige die het opviel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben al een tijdje advertenties in de gaten aan het houden. Ik wil vooral een rechtere hoek voor mijn knieën, want dat houdt me nu erg tegen. Ik doe de laatste tijd steeds meer ritjes van 400-500 km (dagje Eifel, dagje Luxemburg, inclusief verbindingsetappe ernaartoe) en ik voel de oude blessure aan mijn knie steeds meer.

Ik heb op Cycle-ergo gekeken en daarbij kom ik logischerwijs bij de all-roads uit. De GS is te duur, de Africa Twin ook (want te nieuw), en de Versys heeft de stepjes te hoog. Blijft zo'n beetje alleen de Super Tenere over. Nu kwam ik gisteren toevallig een mooie advertentie tegen. Bijna te mooi om waar te zijn zelfs. Het is zo verleidelijk om die proefrit te gaan maken... Maar ja, ik heb zo veel plezier met mijn Hornet... Ik ben er nog iedere dag blij mee, behalve de dag na een lange rit.
Daarbij komt, de komende 8 maanden ga ik voor werk zo vaak in het buitenland zijn dat ik te weinig tijd heb om daadwerkelijk te rijden.

Keuzes, keuzes...

Ook speelt mee dat met die Hornet mijn vriendin niet fijn achterop kan zitten, wat het echt een solo hobby van mij maakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
En een Ducati Multistrada? Ooit op gereden, ik had het gevoel alsof ik op een bureaustoel zat zo rechtop
*Kom ik weer aan met mijn Ducati.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:52:
Ik ben al een tijdje advertenties in de gaten aan het houden. Ik wil vooral een rechtere hoek voor mijn knieën, want dat houdt me nu erg tegen. Ik doe de laatste tijd steeds meer ritjes van 400-500 km (dagje Eifel, dagje Luxemburg, inclusief verbindingsetappe ernaartoe) en ik voel de oude blessure aan mijn knie steeds meer.

Ik heb op Cycle-ergo gekeken en daarbij kom ik logischerwijs bij de all-roads uit. De GS is te duur, de Africa Twin ook (want te nieuw), en de Versys heeft de stepjes te hoog. Blijft zo'n beetje alleen de Super Tenere over. Nu kwam ik gisteren toevallig een mooie advertentie tegen. Bijna te mooi om waar te zijn zelfs. Het is zo verleidelijk om die proefrit te gaan maken... Maar ja, ik heb zo veel plezier met mijn Hornet... Ik ben er nog iedere dag blij mee, behalve de dag na een lange rit.
Daarbij komt, de komende 8 maanden ga ik voor werk zo vaak in het buitenland zijn dat ik te weinig tijd heb om daadwerkelijk te rijden.

Keuzes, keuzes...

Ook speelt mee dat met die Hornet mijn vriendin niet fijn achterop kan zitten, wat het echt een solo hobby van mij maakt.
Triumph Tiger?
http://www.2dehands.be/mo...20tiger%20800/?locale=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Varadero?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 15:21

Least Inkling

Product of the cold war

@DrivinUCrazy: al eens gekeken of verlaagde stepjes mogelijk zijn op de Versys?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Of een Tracer, daar hoor ik goede dingen over.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Least Inkling schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
@DrivinUCrazy: al eens gekeken of verlaagde stepjes mogelijk zijn op de Versys?
Zo te zien is het wel mogelijk: link

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ducati: hobby mag wat kosten, maar die zijn me wat te duur. Vooral in onderhoud. Ik heb nu een Honda he, dus nooit problemen mee gehad. Onderhoud bestaat uit de reguliere vloeistofwissel en meer niet. :P

Aanpassingen om voetsteuntjes omlaag te krijgen op de Versys heb ik inderdaad nog niet bekeken.

Varadero vind ik niet mooi. (Ook de reden dat de V-Strom ontbreekt trouwens)
Van Triumph heb ik dan weer geen enkele dealer in de buurt. Heb ik inderdaad nog niet serieus bekeken.

De Tracer (900) heb ik op gezeten, maar was ik weer uit het oog verloren. Die vond ik te duur. Maar ja, nu kijk ik naar een tweedehands motor die nog duurder is, dus dat argument mag vervallen.

Ik heb net overlegd met de (op motorgebied) verstandige helft thuis, en besloten dat ik nu even geen proefrit ga doen. Sowieso pas iets voor volgend jaar. Ik ga dus de Tracer en de Triumph in de tussentijd eens bekijken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vervelend dat je een verstandige helft thuis hebt zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het wel weten :9~ O+

Afbeeldingslocatie: https://hertstriumph.co.uk/dbimages/image3045188--1384766120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2013/01/011013top-i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://procycles.com.au/main/wp-content/uploads/2015/07/Tiger-Sport-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Least Inkling schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:00:
Vervelend dat je een verstandige helft thuis hebt zitten :+
Dat is normaal niet zo, als er geld uitgegeven kan worden is ze er als de kippen bij. :+ Maar ik heb de laatste tijd wat argumenten geroepen (voor en tegen), die ze net op een rijtje zette.
Eigenlijk is de conclusie: kopen, maar dan wel over 6-9 maanden pas, zodra mijn projecten in het buitenland weer zijn afgelopen. De timing is nu gewoon verkeerd.

Wat het niet makkelijker maakt is dat ik nog niet ben uitgekeken op de Hornet. Als die me ging vervelen was het een veel makkelijkere keuze, maar juist het gooi en smijtwerk op de krappe haarspeldjes bevalt me heel goed. Ik rij deze dus nog een tijdje verder, tot een km-stand van 35-36.000 kilometer. Dan kan de volgende eigenaar er nog 10-12.000 km mee rijden zonder noemenswaardig onderhoud, wat mij een goede uitgangspositie geeft voor de verkoop.

Tegen die tijd pak ik deze post er weer bij en ga ik op zoek naar:
- Super Tenere
- Versys (650 of 1000?) met verlaagde stepjes
- Tracer 900, misschien ook de 700.
- Triumph Tiger.

Uiteraard moet ik op allemaal proefzitten en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 20:45
Pff deze ochtend weer teveel geld opgedaan...
Onderhoud BMW €270 (klein onderhoud + remblokken)
Nieuwe alping star web gore tex botten €184

Het vrouwtje zal weer tevreden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@DrivinUCrazy verstand en gevoel staan soms mijlenver uit elkaar. Heb er ook meer dan 4 maanden over gedaan om te kiezen voor mijn huidige fiets, en dan nog wachten dat ie van de lopende band rolde.

Ik denk dat je lijstje je Hornet op een gegeven moment wegzet als een nostalgische, prettige herinnering, terwijl je de haarspelden uitgumt ;)

Even over de Versys, denk dat de 650 wat kracht mist, maar das mijn gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:58:
De Tracer (900) heb ik op gezeten, maar was ik weer uit het oog verloren. Die vond ik te duur. Maar ja, nu kijk ik naar een tweedehands motor die nog duurder is, dus dat argument mag vervallen.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:32:
Wat het niet makkelijker maakt is dat ik nog niet ben uitgekeken op de Hornet. Als die me ging vervelen was het een veel makkelijkere keuze, maar juist het gooi en smijtwerk op de krappe haarspeldjes bevalt me heel goed.
GSX-MAN schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:12:
Of een Tracer, daar hoor ik goede dingen over.
De 700 :Y Zeker als je ook een Versys 650 overweegt.

Langzaamaan beginnen er op Youtube wat reviews te komen. Die van 1000PS (Oostenrijks) is wel goed en uitgebreid. Lekker rustig toeren of heerlijk gooi en smijt werk kan hij allebei.

De Tracer 900 hoor ik iets te veel problemen over een speed wobble. Niet handig als je op hoge snelheid over de snelweg naar je tourlocatie wil crossen. Geen idee of dat op elke motor is, maar van wat ik er van begrijp lijkt het wel een design-fout.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:43
Least Inkling schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:55:
@DrivinUCrazy verstand en gevoel staan soms mijlenver uit elkaar. Heb er ook meer dan 4 maanden over gedaan om te kiezen voor mijn huidige fiets, en dan nog wachten dat ie van de lopende band rolde.

Ik denk dat je lijstje je Hornet op een gegeven moment wegzet als een nostalgische, prettige herinnering, terwijl je de haarspelden uitgumt ;)

Even over de Versys, denk dat de 650 wat kracht mist, maar das mijn gedacht
Heb zelf de Versys 650 als beginners fiets (volwaardig A rijbewijs) en kan nog moeilijk vergelijken. Echter lees ik op verschillende sites dat je met de 650 goed kan gooien en smijten terwijl de 1000 wel echt meer een echte tour fiets is, dat ervaar ik dan ook zeker met de 650.

Kwa kracht, tja als je van een zwaardere motor af komt zal het zeker voelen alsof je kracht mist.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb de Tracer 700 toegevoegd. Dan ga ik de winterperiode en de tijd dat ik in hotels zit maar doden met reviews en filmpjes bekijken van al die modellen. :+

Nu eerst nog even dit jaar mooi afsluiten. Zondag een toertochtje van Motoport Veldhoven. Dit jaar gaan ze richting België. Ik weet nog niet of ik dat wel fijn vind. Afgelopen weekend heb ik eigenlijk al genoeg "Route degradée" gezien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

spruit89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:33:
Pff deze ochtend weer teveel geld opgedaan...
Onderhoud BMW €270 (klein onderhoud + remblokken)
Nieuwe alping star web gore tex botten €184

Het vrouwtje zal weer tevreden zijn...
Want de botten zijn voor haar...? :+

Niet verkeerd toch 270 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:08:
Ik heb de Tracer 700 toegevoegd. Dan ga ik de winterperiode en de tijd dat ik in hotels zit maar doden met reviews en filmpjes bekijken van al die modellen. :+

Nu eerst nog even dit jaar mooi afsluiten. Zondag een toertochtje van Motoport Veldhoven. Dit jaar gaan ze richting België. Ik weet nog niet of ik dat wel fijn vind. Afgelopen weekend heb ik eigenlijk al genoeg "Route degradée" gezien. :+
Ik vermijd Belgie altijd (en das moeilijk want ik woon er :+ ).
Vind er echt niets aan. Die wegen daar vallen zelfs niet onder de noemer "all road"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

België kan wel mooi zijn, maar dan wel richting de Ardennen / Hoge Venen.
Inderdaad, soms wens ik een motor op rupsbanden voor de wegen; het enige geschikte voor die versleten tankbanen.

Deze route blijft in vlaanderen in de richting van Turnhout. Ik denk dat ik wel mee doe, maar dan ook puur voor de gezelligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:08:

En de Shiver? Probleemloze fiets waar je lekker mee kan gooien en smijten, en ook nog een erg rechte ruime zit heeft. Tweedehands niet de duurste :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die ken ik eigenlijk niet. Ja, van plaatjes. Onbekend maakt onbemind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22

bakvis

Tweakers.Nerd

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:03:
Die ken ik eigenlijk niet. Ja, van plaatjes. Onbekend maakt onbemind.
Fijn machien! Ik vind hem fantastisch sturen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:56:
[...]

[...]

[...]

De Tracer 900 hoor ik iets te veel problemen over een speed wobble. Niet handig als je op hoge snelheid over de snelweg naar je tourlocatie wil crossen. Geen idee of dat op elke motor is, maar van wat ik er van begrijp lijkt het wel een design-fout.
Meh, niets wat een stuurdemper niet op kan lossen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Daarom heb ik mijn SV1000S ook maar ingeruild. Het was aan het einde van het seizoen en wou de motor niet de hele winter hebben staan.

Sowieso zijn motoren tussen de 2.000 en 4.000 euro vaak moeilijk te verkopen omdat er zo enorm veel aanbod is. Dan kan je volgens mij nog beter een motor van 7.000 euro aanbieden dan 1 van 2.500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ephymerous schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:26:
[...]

En de Shiver? Probleemloze fiets waar je lekker mee kan gooien en smijten, en ook nog een erg rechte ruime zit heeft. Tweedehands niet de duurste :)
Eh, heb je dat ding (Shiver) eens bekeken op Cycle-ergo.com? En dan vul je eens in dat ik 1,86m lang ben, met een binnenbeenlengte van 87 cm (geloof ik).

Dan is die hoek van mijn knie nog scherper dan op mijn Hornet. De GT versie is dan al iets beter, maar dan evenaart 'ie pas de Hornet. De ruime zit komt vooral door de zadelhoogte, maar de afstand tot de stepjes is te klein. Het zal vast geweldig sturen, maar is voor mij geen optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Als ik cycle ergo zo bekijken moet je een Speed Triple hebben. >:) 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die heeft, net als mijn Hornet, een kniehoek van 70 graden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 23:13
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:29:
[...]

Eh, heb je dat ding (Shiver) eens bekeken op Cycle-ergo.com? En dan vul je eens in dat ik 1,86m lang ben, met een binnenbeenlengte van 87 cm (geloof ik).

Dan is die hoek van mijn knie nog scherper dan op mijn Hornet. De GT versie is dan al iets beter, maar dan evenaart 'ie pas de Hornet. De ruime zit komt vooral door de zadelhoogte, maar de afstand tot de stepjes is te klein. Het zal vast geweldig sturen, maar is voor mij geen optie. :)
Als eens op een CBF1000 gezeten? Looks ervan zijn een gevalletje "smaken en kleuren", maar mechanisch erg gelijk aan een Hornet. Gemaakt voor langere ritten, zithouding wat meer rechtop, langer en vlakker zadel met hoogteverstelling, goede zithouding ook voor de duopassagier. Weinig populair op de tweedehandsmarkt (dus goedkoop) hoewel ooit een van de bestverkopende modellen op de Duitse markt (dus veel keus daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, eigenlijk nog nooit op gezeten. Ook die heeft geen geweldige kniehoek zo te zien.
Wat velen niet lijken te beseffen, is dat het niet zomaar een kwestie van rechtop zitten is: het gaat om de hoek van de knie. Daarbij ben ik niet zo zeer afhankelijk van de zadelhoogte (wat voor veel mensen bepaalt hoeveel ruimte ze hebben - tot de grond) want met mijn lengte kan ik meestal wel bij de grond. Die hoek wordt vooral bepaald door de locatie van die stepjes. Een klein stukje naar achteren mag wel; je zit tenslotte niet op een bureaustoel. Maar vul ze voor de grap eens in op die site, en dan zie je dat de kniehoek vaak rond de 70 graden zit, inclusief de Hornet.
Nu ik langere afstanden rij blijkt dat eigenlijk iets te weinig te zijn. En ik hoop (maar dat is uiteindelijk ook afwachten) dat een kniehoek van 80-85 graden beter is voor de langere ritten.

Uitgaande van 1,86 meter lang, 87 cm binnenbeenmaat, en ik zit het liefste iets naar voren op het zadel:
- Honda Hornet 07-11 (zelfde als mijn huidige '12): 69 graden
- Aprilia Shiver 750 '12: 70 graden
- Speed triple '14: 69 graden
- CBF1000 '09: 72 graden.
- MT-09 Tracer: 79 graden
- XT1200Z Super Tenere: 82 graden
- Versys 650'14: 80 graden
- Triumph Tiger 800: 79 graden. (de 1050 heeft een kleinere hoek??)

De enigen met nog een iets grotere hoek zijn de GS'en, en een aantal choppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:37:

De Vultus NM4 : 98° !

Ik heb overlaatst de eerste maal eentje in 't echt gezien, zeer apart, zeldzaam gezien dat hij toch al sinds 2014 leverbaar is. Gekrompen batmobiel maar blijkbaar zeer "comfy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
C-sharp schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:55:
[...]

Ik heb overlaatst de eerste maal eentje in 't echt gezien, zeer apart, zeldzaam gezien dat hij toch al sinds 2014 leverbaar is. Gekrompen batmobiel maar blijkbaar zeer "comfy".
€12.500 voor een 750cc scooter, lijkt mij wel heel veel geld voor zoiets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die heb ik ook eens in het echt gezien ja, matzwart ook. En voor later, als de situatie zou verslechteren, houd ik zoiets wel in gedachten. Serieus. Maar, nu wil ik toch nog sportiever touren en sla ik alle choppers nog even over. En de Vultus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:36

Vrijdag

De Zwarte

C-sharp schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:55:
[...]

Ik zag m laatst ook staan bij Motoport Amsterdam. Vond het eigenlijk best een comfortabele zit en zo lellijk vind ik 'm niet. Had ik geld genoeg, dan zou ik er eentje kopen voor woon-werk.

Bijkomend voordeel is dat je 'm niet op slot hoeft te zetten want niemand wil 'm jatten :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
gebruikershaes schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:26:
[...]

Damn! Ziet er goed uit. Wat heb je betaald als ik vragen mag?
7.200 euro, toch 1.000 minder dan bij een dealer en veel meer dan ik eigenlijk wilde uitgeven. Maarja op zo'n nieuwe machine met abs rijd ik toch wat zekerder en zonder zorgen dat er van alles en nog wat kapot gaat wat ik niet zelf kan repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:11:
Die heeft, net als mijn Hornet, een kniehoek van 70 graden. ;)
En da's een probleem? Okee dan. Ik ben even lang als jij, met dezelfde beenlengte. Ik kan 400 kilometer op een Speed Triple zitten zonder pijn (aan de knieën dan, kramp in de rechterhand is een ander verhaal), daarom dacht ik dat het wel zou gaan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:03:
Maar, nu wil ik toch nog sportiever touren en sla ik alle choppers nog even over.
De Vultus is niet echt mooi vind ik persoonlijk. Zelf heb ik verschillende customs gehad en ook daar altijd heel veel lol mee gehad binnen de mogelijkheden van zo'n ding.

Geloof me er zijn customs waar je heel goed mee kan knallen, de onderstaande bijv. ;)

Afbeeldingslocatie: http://all-moto-brands.com/wp-content/uploads/2015/03/2003-honda-magna-1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:47
[...]

Tiger 800 O+

Ik heb er eerst +/- 9000 kilometer mee gereden vorig jaar seizoen. Toen heb ik besloten om afgelopen winter wat aanpassingen door te voeren; verhoging achter 30mm, stuur verhoogd 20 mm en lagere stepjes 20 mm. Vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat de hoek van de knieën nog wat groter wordt. Ik heb nu weer zo'n 5000km gereden sinds de aanpassingen en voor mij zit het nu echt perfect!
Je mag best eens proefzitten, maar volgens mij woon je ergens in het zuiden?

De 1050 heeft een kleinere hoek inderdaad, heet niet voor niets nu de Tiger Sport :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 07-09-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:40:
[...]

De Vultus is niet echt mooi vind ik persoonlijk. Zelf heb ik verschillende customs gehad en ook daar altijd heel veel lol mee gehad binnen de mogelijkheden van zo'n ding.

Geloof me er zijn customs waar je heel goed mee kan knallen, de onderstaande bijv. ;)

[afbeelding]
V-max bijvoorbeeld 8)

Heb ze ook gereden, maar zou niet meer terug willen. Wellicht over 20 jaar, als het allemaal niet meer zo hoeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nee, eigenlijk nog nooit op gezeten. Ook die heeft geen geweldige kniehoek zo te zien.
Wat velen niet lijken te beseffen, is dat het niet zomaar een kwestie van rechtop zitten is: het gaat om de hoek van de knie. Daarbij ben ik niet zo zeer afhankelijk van de zadelhoogte (wat voor veel mensen bepaalt hoeveel ruimte ze hebben - tot de grond) want met mijn lengte kan ik meestal wel bij de grond. Die hoek wordt vooral bepaald door de locatie van die stepjes. Een klein stukje naar achteren mag wel; je zit tenslotte niet op een bureaustoel. Maar vul ze voor de grap eens in op die site, en dan zie je dat de kniehoek vaak rond de 70 graden zit, inclusief de Hornet.
Nu ik langere afstanden rij blijkt dat eigenlijk iets te weinig te zijn. En ik hoop (maar dat is uiteindelijk ook afwachten) dat een kniehoek van 80-85 graden beter is voor de langere ritten.

Uitgaande van 1,86 meter lang, 87 cm binnenbeenmaat, en ik zit het liefste iets naar voren op het zadel:

Of je monteerd gewoon andere rearsets. Afhankelijk van hoe plat je gaat kan het meestal een flink stuk omlaag. Zelfs iets van 3cm lager scheelt al heel erg veel. Om nou een heleboel motoren af te laten vallen is ook jammer.

Met mijn motor heb ik de rearsets op straat op de laagste stand staan. Zelfs dan zou ik er een kneedown mee kunnen maken zonder met de stepjes de grond te raken. Alleen voor op het circuit gaan ze in de hoogste stand. In de laagste stand kan ik de randen van de 190 band er mee afrijden.

Een goed setje rearsets die instelbaar zijn kost je max 500 euro. Niet heel goedkoop natuurlijk maar wel erg fijn. Zelfs onder de 300 euro zijn er setjes te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GSX-MAN schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:36:
[...]

En da's een probleem? Okee dan. Ik ben even lang als jij, met dezelfde beenlengte. Ik kan 400 kilometer op een Speed Triple zitten zonder pijn (aan de knieën dan, kramp in de rechterhand is een ander verhaal), daarom dacht ik dat het wel zou gaan.
Dat snap ik. In het verleden (max 200-250 km op een dag) was dat ook geen probleem. Tegenwoordig doe ik er al snel 400+, dus ik zit ook meer uren op een dag in het zadel. Ook wil ik in de toekomst weekendjes weg gaan, en eventueel zelfs op vakantie. Een kleine workaround is dan met aanhangwagen die kant op gaan en ter plekke maar enkele uurtjes per dag in het zadel zitten om de volgende dag weer te kunnen rijden. Dat betekent echter dat ik dan niet met de rest van de groep mee kan rijden, maar weer altijd solo op pad ga.

offtopic:
De achtergrond is als volgt:
Tijdens mijn groeiperiode heb ik een (achteraf blijkt zware) knieblessure gehad. Hierdoor heeft er jarenlang, vooral tijdens de groei, een groot stuk kraakbeen in mijn knie rondgezworven. Het gevolg hiervan is enkele te lange en andere te korte kruisbanden. De te lange banden krimpen te ver als ze te lang ontspannen zijn. De te korte worden juist overbelast als ze te lang gespannen blijven. En dát is de reden dat ik op de motor een zo optimaal mogelijke houding zoek zonder ieder uur een half uur te moeten gaan rondlopen.
Aangezien ik al een half jaar heb rondgehobbeld met krukken wil ik daar liever niet naar terug. Daarom neem ik liever de huidige status quo, en zoek ik oplossingen binnen die mogelijkheden. Gelukkig zijn die er. :)
Tankiej schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:41:
[...]

Tiger 800 O+

Ik heb er eerst +/- 9000 kilometer mee gereden vorig jaar seizoen. Toen heb ik besloten om afgelopen winter wat aanpassingen door te voeren; verhoging achter 30mm, stuur verhoogd 20 mm en lagere stepjes 20 mm. Vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat de hoek van de knieën nog wat groter wordt. Ik heb nu weer zo'n 5000km gereden sinds de aanpassingen en voor mij zit het nu echt perfect!
Je mag best eens proefzitten, maar volgens mij woon je ergens in het zuiden?

De 1050 heeft een kleinere hoek inderdaad, heet niet voor niets nu de Tiger Sport :+
Ik woon inderdaad in Midden-Limburg. Toch bedankt voor het aanbod, en misschien zien we elkaar wel eens op een meeting. :)

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-09-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:29:
[...]

Pak de 2008-2009 versie, die heeft de stepjes lager. Met mijn 205 en BBL van meer dan 90 cm is dat een van de ruimste motoren ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Iemand ervaring/wel is gehoord van de Bridgestone S20F Evo banden?

Ben aan het kijken voor nieuwe banden voor de Duke aangezien degene die er nu opzitten inmiddels 5 jaar oud zijn en standaard ook niet zo geweldig zijn.

Wil dus betere banden voor komende herst/winter waar ik in ieder geval een tijdje mee kan doen en die ook lekker rijden wanneer ik wat schuiner door de bocht wil gaan en wat meer ga proberen. Beetje tour-sport dus.

Heb op mijn lijstje al de Metzeler Sportec M7 RR, maar kwam de goedkopere Bridgestone S20F Evo's tegen die waarschijnlijk voor mij geen verschil zullen maken. Enig puntje is die F in de naam. Is maar beperkt te vinden op het internet, maar heeft iets te maken met het feit dat die banden alleen geschikt zijn voor de zomer. F editie is trouwens de enige versie van de S20 die op mijn motor past.

Andere suggesties voor banden zijn natuurlijk ook welkom!

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, pakje van de Hobbyist is binnen :D

Zodra ik weer eens tijd+fut heb kan ik kapotte koppelingskabel vervangen en middendemper-met-gat-erin vervangen door RVS H-stuk. En dan weer genieten van hopelijk goed rijweer :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
GloriX schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:19:
[...]

7.200 euro, toch 1.000 minder dan bij een dealer en veel meer dan ik eigenlijk wilde uitgeven. Maarja op zo'n nieuwe machine met abs rijd ik toch wat zekerder en zonder zorgen dat er van alles en nog wat kapot gaat wat ik niet zelf kan repareren...
Nice! Mooi prijsje wel voor die machine. Heb er zelf ook naar gekeken, maar waren boven mijn budget. Veel plezier er mee, ga je vast geen spijt van krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:32:
[...]

als proef rit toch?

Accu is een jaar oud nu, laadmod heeft ie gehad, start koppeling moet ik even navragen idd, thnx!
WhySoSerious schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:55:
[...]

Rjidt prima hoor!

[afbeelding]
Goed om te horen! *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 10:58

Bommes

Capo del formaggio

En de Vespa GTS..
Knee angle 99° met jou lengte en been maat :Y

Ik weet er nog wel eentje te koop :P
http://link.marktplaats.nl/m1085123264

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:41
caesar1000 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:21:

Heb op mijn lijstje al de Metzeler Sportec M7 RR,
Ik zou als ik van jou, en van plan te gaan rijden ook in de winter inderdaad, voor de M7RR gaan of de iets minder sportieve, maar wel nog betere regenband MPR4.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over kilometerstanden gesproken (las hierboven iets over 'gunstigere kilometerstand'), is dat nou werkelijk zo essentieel?

Ik 'ganz geil overweeg' nu een beestje uit 2006 met 50 Mm op de teller.. Maar als ik nadenk.. Ik rij nu een CBF ('geleend' in vaste dienst :P) uit 2004 voor woon-werkverkeer en die heeft ongeveer 43 Mm op de tellern. En over enkele maanden zit ik daarmee óók wel boven de 50.. Maar hij doet 't prima :P

Hebben jullie nou zoiets van, pfff, 50 000 km, nee, dat moet je niet doen joh! Of is 't meer checken of er vaak onderhoud is gepleegd en dan kan 't wel?

• Bommes
  • Laatst online: 10:58

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb bij mijn Vespa 1 reactie gehad van iemand die vind dat de 26 duizend kilometer veel was een dat ze daarom maar de helft van de vraag prijs wilde betalen... |:(

Denk dat het tussen de oren zit, echter heb je daar dus als verkoper wel mee te maken helaas.
Ik zelf mijn altijd of het een beetje logisch is. Een motor van 30 jaar oud met net iets van 35k op de klok... Ja daar geloof ik dan niet zo veel van. Zeker niet als het een bmw k100rt is :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ligt ook aan het type motor en de bekende problemen daarmee, maar onderhoud is het belangrijkste. Mijn vorige VFR had 138k op de teller maar reed exact hetzelfde als de VFR erna met 63k (zelfde type). Beide hebben gewoon netjes hun beurtjes gehad en zijn redelijk bereden maar niet afgeragd. Dan kunnen ze heel lang mee. Ik schrik dus ook niet van 50k op de teller, maar blijkbaar is dat voor een motor een enorme afstand als je potentiele kopers moet geloven.
Ik heb de meeste van mijn auto's ook gekocht met rond de 200k, dus het zal ook wel een stukje instelling zijn. Sommige mensen verwachten dat alles uit elkaar valt zodra het buiten de garantie valt of een bepaald aantal km gereden heeft, anderen zijn wat realistischer.....

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Onderhoud is veel belangrijker dan kmstand... Dat valt alleen wat lastiger te controleren bij aankoop helaas. Over een paar weken heb ik helemaal niets meer thuis staan dat minder dan 100k gelopen heeft :+

Weet iemand toevallig een nuttig appje voor tankstation-locaties in Belgie, Frankrijk & Zwitserland? Voor Duitsland werkt Richtig-Tanken.de best goed. De prijzen gaat het me niet eens zo om, meer de locaties & openingstijden.

[ Voor 43% gewijzigd door Chakotay op 08-09-2016 09:36 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:35
Ik woon inderdaad in Midden-Limburg. Toch bedankt voor het aanbod, en misschien zien we elkaar wel eens op een meeting. :)
Dat is in de buurt :*) Heb jij nog mooie routes van in de buurt? O-)

• gebruikershaes
Ik zit te kijken voor een verzekering, maar zie dat het verschil tussen WA+beperkt casco en WA+casco vaak meer dan 40 euro per maand is.. Wat is aan te raden? Hema biedt bijv WA+bc voor 10,52 vs WA+c voor 56,27. Independer is dan weer 38 voor WA+c, maar dan is kleding niet meeverzekerd.

Ik zat zelf te denken aan WA+casco, want een schuivertje is zo gemaakt, maar vind het verschil wel erg groot.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:21:

Weet iemand toevallig een nuttig appje voor tankstation-locaties in Belgie, Frankrijk & Zwitserland? Voor Duitsland werkt Richtig-Tanken.de best goed. De prijzen gaat het me niet eens zo om, meer de locaties & openingstijden.
België zit volledig in carbu.be.
Frankrijk hebben ze ook maar mijn ervaringen van anderhalf jaar geleden zeggen me dat het toen verre van volledig was daar.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gebruikershaes schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:41:
Ik zit te kijken voor een verzekering, maar zie dat het verschil tussen WA+beperkt casco en WA+casco vaak meer dan 40 euro per maand is.. Wat is aan te raden? Hema biedt bijv WA+bc voor 10,52 vs WA+c voor 56,27. Independer is dan weer 38 voor WA+c, maar dan is kleding niet meeverzekerd.

Ik zat zelf te denken aan WA+casco, want een schuivertje is zo gemaakt, maar vind het verschil wel erg groot.
Ligt er heel erg aan wat voor fiets het om gaat, en hoe oud deze is. Als de dagwaarde maar een paarduizend euro is, is volledig casco de meerprijs vaak niet waard omdat je toch niet veel uitgekeerd krijgt.

Hou er ook rekening meer dat als je zelf iets sloopt en het uitgekeerd wil krijgen je zeker zonder veel opgebouwde schadevrije jaren een flinke klap bovenop je premie krijgt, het moet wel echt de moeite waard zijn dus.
Anoshky schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:45:
[...]

België zit volledig in carbu.be.
Frankrijk hebben ze ook maar mijn ervaringen van anderhalf jaar geleden zeggen me dat het toen verre van volledig was daar.
Dank! Die app wil alleen wel bizar veel rechten hebben voor wat tankstation-info... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 08-09-2016 10:47 ]

• C-sharp
Osiris schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:51:
Hebben jullie nou zoiets van, pfff, 50 000 km, nee, dat moet je niet doen joh! Of is 't meer checken of er vaak onderhoud is gepleegd en dan kan 't wel?
Ik zou niet per sé weglopen van een motor met 50.000 km, als ik ten minste beschik over alle info over
  • onderhoud: mooi periodiek (tijd of kms) of niet
  • waar ie voor gebruikt is geweest (woon/werk, weekend/touring met moeder de vrouw op de duo, ... is een heel ander verhaal als circuitdagen, cross, ...)
  • ongevalschade (persoonlijk: ik zou weglopen van alles met meer dan lichte valschade)
Al deze info krijgen wordt problematisch na 2 of 3 vorige eigenaars, dus wat mij betreft is het aantal vorige eigenaars listiger dan de kilometerstand.

Anderzijds heb je nog autoscout.de en dergelijke. Als de kilometerstand hoger is dan de meest voorkomende identieke modellen die je daar tegenkomt, zou ik twijfelen (een CBR125 met 50.000 km en 10 jaar is wat anders dan een K1600 met 50.000 km en 2 jaar).

En dan is er de vraag waar hij voor moet dienen. Aan een Vespa om op zondag mee naar de bakker te gaan mag wat schelen, aan een daily niet.

• ephymerous
Over kilometerstanden gesproken (las hierboven iets over 'gunstigere kilometerstand'), is dat nou werkelijk zo essentieel?

Ik 'ganz geil overweeg' nu een beestje uit 2006 met 50 Mm op de teller.. Maar als ik nadenk.. Ik rij nu een CBF ('geleend' in vaste dienst :P) uit 2004 voor woon-werkverkeer en die heeft ongeveer 43 Mm op de tellern. En over enkele maanden zit ik daarmee óók wel boven de 50.. Maar hij doet 't prima :P

Persoonlijk vind ik een kilometerstand geen indicatie voor de staat van de motor/auto. Toch koop ik het liefst een motor of een auto met een lage kilometerstand (en evenredig goede staat) omdat ik denk dat de gemiddelde koper daar (te) veel waarde aan hecht. Dat helpt dan weer bij de verkoop :)

XXXVI

• gebruikershaes
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:46:

Ligt er heel erg aan wat voor fiets het om gaat, en hoe oud deze is. Als de dagwaarde maar een paarduizend euro is, is volledig casco de meerprijs vaak niet waard omdat je toch niet veel uitgekeerd krijgt.

Hou er ook rekening meer dat als je zelf iets sloopt en het uitgekeerd wil krijgen je zeker zonder veel opgebouwde schadevrije jaren een flinke klap bovenop je premie krijgt, het moet wel echt de moeite waard zijn dus.
Oh, ja thanks! Ik was idd de premieverhoging vergeten. Dagwaarde is voor zover ik kan zien ongeveer 7k. Dus wellicht de moeite waard?

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:49:
[...]

Dat is in de buurt :*) Heb jij nog mooie routes van in de buurt? O-)
Mwah, weet je wat het is? Ik was Zuid-Limburg gewend, waar ik echt vandaan kom. In 20 minuten in België zitten, of in 30 minuten in Aken. Nog even los van het Heuvelland (in de avond!) dat ook heel mooi en bochtig is. Vervolgens verhuisde ik naar de buurt van Weert... Waar alle wegen recht zijn, gevolgd door een haakse bocht. Vaak ligt daar dan ook nog grind...
De mooiste routes die ik ken gaan dan ook allemaal naar het zuiden. Ik rij ook vaak gewoon op de bonnefooi. Mijn neus na, zoals mijn oma altijd zei. :+ Of ik gebruik de kronkelwegenfunctie van de Tomtom.

Als je eens een keer samen wil rijden, prima! :)
Zaterdag verwacht ik wel te gaan rijden, en zondag verwacht ik met Motoport in Veldhoven mee te gaan. (maar dat hoeft niet per se)
Ik rij redelijk voorzichtig, rustig, en sociaal. Uiteraard trek ik ook wel eens het gas open, maar wel waar het kan.
Interesse? Stuur maar een DM. :)

Verwijderd

Vandaag mijn motor naar Martell gebracht voor een 18.000 km beurt en het fixen van wat valschade. Nog een leuk gesprek gehad met twee leden van de MC Yellow Snakes die met een Harley met pech stonden.

Volgende week weer lekker rijden 8)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12

Vorig jaar heb ik mijn CBR gekocht met iets van 65000km op de teller. Uiterlijk zag het er goed uit en het stuurde en reed uitstekend toen ik het proefreed. Qua onderhoud viel er weinig te checken. De vorige eigenaar had wel facturen van de garage waar hij het in onderhoud had gehad maar de jaren daarvoor waren onbekend.

• GeeMoney
Willem30 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:10:
[...]

Vorig jaar heb ik mijn CBR gekocht met iets van 65000km op de teller. Uiterlijk zag het er goed uit en het stuurde en reed uitstekend toen ik het proefreed. Qua onderhoud viel er weinig te checken. De vorige eigenaar had wel facturen van de garage waar hij het in onderhoud had gehad maar de jaren daarvoor waren onbekend.
:) Welke kleurstelling/modeljaar heb je?

* GeeMoney is ook happy CBR rijder

CBR_Plein

• Dryhte
Het viel me vanochtend tijdens het pendelen (Gent-Vilvoorde vandaag) op hoe zeldzaam de sport type motoren geworden zijn (tenminste op mijn vaste pendelstukjes, E17 en E40).

Ik heb er al lange tijd geen meer op de snelweg gezien (voor woon-werk). Of zijn die dingen gewoon niet comfortabel genoeg om mee te pendelen?

Je ziet vrij veel nakeds, en BMW GS en toerbuffels. Hier en daar een CB500X of F, Transalp,... maar geen sportmodellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 08-09-2016 13:45 ]

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:36:
Je ziet vrij veel nakeds, en BMW GS en toerbuffels. Hier en daar een CB500X of F, Transalp,... maar geen sportmodellen.
Datzelfde beeld zie je ook bij motorclubs en in de verkoopstatistieken, nauwelijks sportmotoren. Volgens mij zitten de meeste sportmotor liefhebbers bij tweakers ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het viel me vanochtend tijdens het pendelen (Gent-Vilvoorde vandaag) op hoe zeldzaam de sport type motoren geworden zijn (tenminste op mijn vaste pendelstukjes, E17 en E40).

Ik heb er al lange tijd geen meer op de snelweg gezien (voor woon-werk). Of zijn die dingen gewoon niet comfortabel genoeg om mee te pendelen?

Ik ga volgende week een weekje naar het Zwarte Woud met een groep van zo'n 50 man. Als ik de lijst zo even snel doorkijk ben ik de enige met een 'pure' sportfiets (RSV Mille). Het enige wat nog een beetje in de buurt komt zijn een Aprilia Futura, Honda VFR800 en 2 BMW S1000R's. Verder voornamelijk tour en allroad-spul e.d.

Zie nu ook dat er een Multistrada 1100 mee gaat, die eens kietelen voor een testrondje... Zo'n fiets overweeg ik nog als vervanging van de GSX-R :)

Verwijderd

die S1000R is anders wel effe een slagje sportiever dan al het andere dat je noemde :)

totally biased opinion here, als je sportief wil toeren Tuono V4.

ik denk dat min het brandstof verbruik, dit de perfecte motor is (en vreet echt achterband als het gas er op gaat)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

kazzzdafke schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:52:
[...]
Ik zou als ik van jou, en van plan te gaan rijden ook in de winter inderdaad, voor de M7RR gaan of de iets minder sportieve, maar wel nog betere regenband MPR4.
Helaas is de enige band van Michelin die op mijn motor past de Pilot Power 2CT. Voor hetzelfde geld heb
ik de M7RR dus zal waarschijnlijk een 'strijd' tussen de RR en de S20F Evo worden.

De Pirelli Diablo Rosso II en III zijn ook in mijn bandenmaten verkrijgbaar. De III vind ik wat te duur, maar zou de II misschien iets zijn? Hoor vaak dat Pirelli's er snel doorheen gaan dus me misschien niet richten op die. :S

De RR ligt er overigens precies tussenin wat betreft prijs.

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:45:
[...]
Datzelfde beeld zie je ook bij motorclubs en in de verkoopstatistieken, nauwelijks sportmotoren. Volgens mij zitten de meeste sportmotor liefhebbers bij tweakers ;)
Hier rond de Posbank zie je nog genoeg sportmotoren. Vooral in groepjes. Daarnaast tijdens woon-stage zie ik iets meer tourers en harleys rijden, maar komt er af en toe wel een sport langs. Nakeds tijdens woon-stage heb ik nog niet gezien.

Het gebied rondom Arnhem/richting Duitsland is trouwens misschien ook wat leuker met een sport motor. 8)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:55:
die S1000R is anders wel effe een slagje sportiever dan al het andere dat je noemde :)

totally biased opinion here, als je sportief wil toeren Tuono V4.

ik denk dat min het brandstof verbruik, dit de perfecte motor is (en vreet echt achterband als het gas er op gaat)
True, hoe noem je die categorie, Supernakeds? Een supersport met minder plastic en een breed stuur :P De vraag ging echter om de 'klassieke' supersport fietsen volgens mij, daar vallen de S1000R & Tuono niet onder ondanks dat ze de meeste sportfietsen makkelijk zoek rijden.

• Dryhte
Chakotay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:58:
[...]

True, hoe noem je die categorie, Supernakeds? Een supersport met minder plastic en een breed stuur :P De vraag ging echter om de 'klassieke' supersport fietsen volgens mij, daar vallen de S1000R & Tuono niet onder ondanks dat ze de meeste sportfietsen makkelijk zoek rijden.
klopt, ik had 't niet over dat soort modellen. Al is dat nu ook niet meteen wat ik tijdens mijn pendeluurtjes zie rondrijden ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.