lolgast schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:25:
Dezelfde reden waarom mensen een andere auto kopen? Toe aan iets 'nieuws', lagere km-stand. Nu overstappen ipv over twee omdat je eigen motor nog wat waard is en de som die erbij moet lager is dan over twee jaar.. Legio redenen

Ligt er aan hoeveel geld je over hebt. Ik ga echt geen andere auto kopen die helemaal gelijk is aan de oude omdat ie toevallig een lagere kilometerstand heeft. Dat kost veel geld en je hebt er helemaal niets aan. Bij 2e hands kost het misschien niet zoveel maar bij nieuw zeker wel. De eerste 100km rijden kost je al 2.000 euro.
Bij een motor gaan de meeste mensen ook naar een ander model wat beter is dan de vorige. Ik zie het nut niet van een wat lagere kilometerstand voor veel geld.
Bij een 2e hands weet je verder ook nooit wat je ervoor terug koopt. Van je eigen motor weet je wat er qua onderhoud aan gedaan is en wat er wel of niet mis mee is. Koop je een andere 2e hands weet je ook nooit waar je aan toe bent.
wimmel_1 schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:27:
[...]
Tsjah, ik koop ± iedere 3 jaar een gloedje nieuwe motor. Waarom.... Omdat 't kán.
Het enige wat ik er vaak technisch gezien aan moet doen qua onderhoud zijn 2 beurtjes (1K + 11K) en paar setjes banden.
Dan heb jij dus genoeg geld over. Zie reactie hierboven. Van een R6 naar een R6 zoals jij deed ga ik persoonlijk echt niet doen. Van een R6 naar MT-10 is een ander verhaal.
Ik vind het persoonlijk echt zonde van het geld, dat steek ik liever ergens anders in.
[
Voor 10% gewijzigd door
PilatuS op 04-09-2016 21:39
]