• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik hoor hier steeds over hoe slecht de service van Dynafix is maar als je een telefoon hebt van je provider dan moet je die ook aanbieden bij je provider als hij defect is.
Ik heb dat ook gedaan en binnen twee weken was hij gerepareerd en weer terug plus nog een mooi s-view hoesje voor het ongemak erbij gekregen.
De reparatie was een nieuw moederbord.

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-11 06:45
rens-br schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:09:
[...]
Die 60 euro hoef je alleen te betalen als het een defect betreft wat je zelf hebt veroorzaakt, bijvoorbeeld een gebroken scherm. In alle andere gevallen krijg je gewoon je geld terug of een nieuw toestel aangeboden als er geen voorraad is.
Exact!
Maar ook als Dynaf*x zegt dat het defect het gevolg is van valschade en als 'bewijs' een foto van je toestel opstuurt met een kersverse kras in het scherm die daar vóór het naar ze opgestuurd te hebben nog niet op zat.
Het blijft dan, óók als de koerier bevestigt dat hij het toestel onbeschadigd heeft meegenomen, een geval: "Eigen schuld. Had je maar foto's moeten maken!"

Reparatie via Dynaf*x kan binnen een dag maar: Neem ALTIJD foto's van je toestel en vraag de koerier ook om op schade te checken!

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-11 23:18
Vandaag m'n S7 Edge bij Comserve in Den Bosch gebracht, vier uur later voorzien van nieuw scherm. Leveringspoblemen zijn helemaal opgelost, voldoende schermen voorradig.
Ben net is een Samsung support shop geweest in Thailand voor een flinke scheur in het glas aan de voorzijde, goede nieuws is dat ze hier terplekke vervangen voor omgerekend €195 Slechte nieuws is dat ze vroegen waar het toestel vandaag kwam Nederland in dit geval. Nu blijkt een Thais scherm anders te zijn dan een Nederlandse. Iemand dit al eens gehoord?

• kaysea-b
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-03-2017
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn S7 edge nav de berichten dat we eindelijk nougat kunnen krijgen.

Nederlands toestel (PHN) via Tele2 (unbranded)

Op mijn telefoonstaat de huidige software:
6.0.1 - kernelversie Juni 9 2016
Niv. Android-beveiligingspatch
1 juni 2016

Het bovenstaande komt mij eng verouderd over.
Hashcodes als *#1234# werken niet.

Ik heb zo juist een factory reset gedaan, geen restore en opnieuw getest of er updates beschikbaar zijn of als de hashcodes werken. Helaas nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan veranderen? Als er belangrijke informatie mist of ik zit in de verkeerde topic dan hoor ik 't natuurlijk ook graag.

[Voor 8% gewijzigd door kaysea-b op 04-03-2017 10:55]

• Durazno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-11 21:57
Weet iemand of de schermen voor de 'gewone s7 weer op voorraad zijn bij die reparatie punten van samsung zelf?

En weet iemand wat een nieuw achterkantje kost? Ik zie alleen de prijs voor een scherm bij samsung...
kaysea-b schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:44:
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn S7 edge nav de berichten dat we eindelijk nougat kunnen krijgen.

Nederlands toestel (PHN) via Tele2 (unbranded)

Op mijn telefoonstaat de huidige software:
6.0.1 - kernelversie Juni 9 2016
Niv. Android-beveiligingspatch
1 juni 2016

Het bovenstaande komt mij eng verouderd over.
Hashcodes als *#1234# werken niet.

Ik heb zo juist een factory reset gedaan, geen restore en opnieuw getest of er updates beschikbaar zijn of als de hashcodes werken. Helaas nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan veranderen? Als er belangrijke informatie mist of ik zit in de verkeerde topic dan hoor ik 't natuurlijk ook graag.

[afbeelding]
Je kan, met behoud van garantie, je toestel flashen via Odin. Dan neem je een firmware van sammobile of eentje die henkblr eerder gepost heeft. Deze flash je, gevolgd door een extra reset en dan zou je een phn toestel moeten hebben met de recentste firmware.

OFFLINE enkele berichten geedit

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-11 19:39
Gisteravond mijn S7 edge (maandag) laten ophalen voor reparatie onder garantie (ingebrand scherm), betaald voor de express service (24 uur). Vannochtend kreeg ik het bericht waar ik al bang voor was... geen onderdelen op voorraad.

Dus het schermen debacle duurt voort.

Zal me benieuwen wanneer ik hem terug krijg.

EDIT: Nu inmiddels vrijdag, en nog geen telefoon terug

[Voor 11% gewijzigd door Kapitein187 op 24-03-2017 10:20]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• LongClaw
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-11 16:29
Kapitein187 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:42:
Gisteravond mijn S7 edge (maandag) laten ophalen voor reparatie onder garantie (ingebrand scherm), betaald voor de express service (24 uur). Vannochtend kreeg ik het bericht waar ik al bang voor was... geen onderdelen op voorraad.

Dus het schermen debacle duurt voort.

Zal me benieuwen wanneer ik hem terug krijg.

EDIT: Nu inmiddels vrijdag, en nog geen telefoon terug
heb je hem al terug? moest je zeker wel onderzoekskosten betalen.
heb vorige week donderdag mijn s7 edge afgegeven bij de vodafone winkel, de track and trace geeft aan dat de prijsopgave is verzonden, ik ga echt geen onderzoekskosten betalen als ze al van te voren weten dat ze geen onderdelen op voorraad heben. (mijn telefoon had last van de roze lijn)

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-11 19:39
LongClaw schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:20:
[...]

heb je hem al terug? moest je zeker wel onderzoekskosten betalen.
heb vorige week donderdag mijn s7 edge afgegeven bij de vodafone winkel, de track and trace geeft aan dat de prijsopgave is verzonden, ik ga echt geen onderzoekskosten betalen als ze al van te voren weten dat ze geen onderdelen op voorraad heben. (mijn telefoon had last van de roze lijn)
Ik heb hem uiteindelijk zaterdag ontvangen, maar was vrijdag al klaar (was niet thuis..). Scherm vervangen. Netjes gedaan.

En nee, ik heb niks betaald. Geld terug gekregen van de express service (25 eu). En geen onderzoekskosten omdat het binnen garantie valt.
Die onderzoekskosten zou je alleen betalen als je telefoon (of schade) buiten garantie valt, en je besluit dat je hem toch niet wil laten repareren.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• LongClaw
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-11 16:29
Kapitein187 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb hem uiteindelijk zaterdag ontvangen, maar was vrijdag al klaar (was niet thuis..). Scherm vervangen. Netjes gedaan.

En nee, ik heb niks betaald. Geld terug gekregen van de express service (25 eu). En geen onderzoekskosten omdat het binnen garantie valt.
Die onderzoekskosten zou je alleen betalen als je telefoon (of schade) buiten garantie valt, en je besluit dat je hem toch niet wil laten repareren.
dat is een geruststelling om te horen, bedankt! :)

• Addiction
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-09 21:16
Schermen zijn zeker weer voorradig, maar het kan uiteraard af toe eens gebeuren dat een onderdeel iets langer op zich laat wachten.

Je hebt twee smaken:

- Samsung Premium Support servicelocaties (staat volledig los van Dynafix)

* Je kan een 1u service afspraak boeken
* Scherpste prijzen (goedkoper dan Ophaalservice)
* Garantie blijft gewoon doorlopen

- Ophaalservice (inderdaad via Dynafix)

* Samsung komt naar je toe
* 1 dag service (€24.99) of 3 dagen service (gratis, tenzij OOW)

Een nieuw achterkantje kost zo'n 50-70 euro, afhankelijk van de locatie.

[Voor 35% gewijzigd door Addiction op 04-04-2017 20:31]

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

Addiction schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:28:
Schermen zijn zeker weer voorradig, maar het kan uiteraard af toe eens gebeuren dat een onderdeel iets langer op zich laat wachten.

Je hebt twee smaken:

hmm goed om te horen dat de schermen weer op voorraad zijn.. vandaag een aanmelding gedaan bij samsung voor een s7 edge met het bekende ''purple line'' probleem.. hopelijk heb ik hem snel terug.. :) ze komen hem donderdag halen. Hopelijk blijven de Dynafix horror verhalen mij bespaard :'(

[Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 10-04-2017 22:25]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Hierbij mijn ervaringen met het "Purple line" problem.
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).

Hele puike service van Samsung :)

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:48
Stubby schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:41:
Hierbij mijn ervaringen met het "Purple line" problem.
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).

Hele puike service van Samsung :)
De putjes in het display vallen veelal ook onder garantie. Zelf had ik mijn S6 edge aangeboden bij een Samsung Premium punt en daar mijn beeldscherm laten vervangen, ook onder garantie.

Zelf heb ik nu met mijn S7 edge problemen met de homeknop.. helaas. Maakt een tikkend geluid bij indrukken en ook bij lichte aanraking. Het lijkt steeds erger te worden :X

Reviewtjes..

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:11:
[...]
hmm goed om te horen dat de schermen weer op voorraad zijn.. vandaag een aanmelding gedaan bij samsung voor een s7 edge met het bekende ''purple line'' probleem.. hopelijk heb ik hem snel terug.. :) ze komen hem donderdag halen. Hopelijk blijven de Dynafix horror verhalen mij bespaard :'(
Woensdag komt hij weer terug :) heeft dus iets minder dan een weekje geduurd voor een schermreparatie :) vrijdag kreeg ik nog het bericht dat ze iets moesten bestellen.. valt mee dus _/-\o_

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Cornelisjuh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Heeft iemand last van de led indicator die slecht of niet werkt. Staat gewoon aangevinkt.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• dennisk.
  • Laatst online: 23:48
Vandaag is mijn S7 edge opgehaald voor reparatie. Hoop dat het toestel gauw weer terug is.

Het verbaast me wel hoe 'lomp' de bezorgers omgaan met de toestellen. In dit geval werd het in een kistje gegooid, stuk plastic erbij wat er voor die tijd af werd geknipt. Zal niet gaan krassen toch?

Reviewtjes..

• pradadevil
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-04-2017
Vandaag na een aantal dagen met veel plezier het toestel gebruikt te hebben en geen mankementen te hebben ontdekt, zijn er spontaan (daar lijkt het op) miniscule barstjes ontstaan aan de binnenzijde van de edge links aan de onderkant. Ik weet zeker dat deze er niet waren de afgelopen dagen, daar heb ik uitvoerig naar gekeken. Ook heb ik de telefoon niet laten vallen en ben ik er zeer zorgvuldig mee geweest.

Het zijn geen dode pixels want dan zouden deze op alle kleuren achtergrond zichtbaar moeten zijn. Maar nu zie ik deze 'barsten' vooral alleen op een witte achtergrond. Deze zijn niet meer dan 1 milimeter.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het misschien vuil onder het scherm? Een barst onder het scherm komt ook niet vaak voor volgens mij. En hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

• Hilly7
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-06-2017
Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Misschien dat jullie dit weten.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:55

Hegeman

Weet van alles wat

Hilly7 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:05:
Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Misschien dat jullie dit weten.
Vraag dit in het [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie, dit topic is alleen bedoeld voor gevallen van garantie, reparatie en dergelijke.

• Hilly7
  • Laatst online: 21-06-2017
Vandaag gaat me Samsung S8 plus terug naar de winkel, na anderhalve week gebruik zit er in het midden van het scherm al een doode pixel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-11 22:12
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de micro-usb connector van mijn Galaxy S6 een beetje stuk is. Laden gaat nog prima, maar aan de computer hangen gaat vrij lastig, omdat hij steeds wel en dan weer geen verbinding maakt. Ik heb hem vanaf 28 juli 2015, dus met 2 jaar garantie zit er nog garantie op. Maar zo'n connector, is dat een garantiekwestie of is dat gewoon een slijtage iets waar geen garantie voor geldt?
Lennart95 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:11:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de micro-usb connector van mijn Galaxy S6 een beetje stuk is. Laden gaat nog prima, maar aan de computer hangen gaat vrij lastig, omdat hij steeds wel en dan weer geen verbinding maakt. Ik heb hem vanaf 28 juli 2015, dus met 2 jaar garantie zit er nog garantie op. Maar zo'n connector, is dat een garantiekwestie of is dat gewoon een slijtage iets waar geen garantie voor geldt?
Ik denk het eerste als je nog garantie hebt gewoon teruggaan. Of het moet zo zijn dat ze aan kunnen tonen dat je onvoorzichtig bent geweest. Ik zou het in ieder geval proberen.Connector kost rond de €60 exclusief vervanging.

• toonmelis
  • Laatst online: 01-08-2017
Goededag Tweakers,

Ik had een samsung galaxy s6 waarvan de batterij op een uur plat was, ik heb deze binnengedaan bij de leverancier (van den borre) maar hij zegt door een kras op de achterkand die valschade aangeeft dat de garantie vervalt. Is dit waar?

• WCA
  • Laatst online: 20:13
toonmelis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:08:
Goededag Tweakers,

Ik had een samsung galaxy s6 waarvan de batterij op een uur plat was, ik heb deze binnengedaan bij de leverancier (van den borre) maar hij zegt door een kras op de achterkand die valschade aangeeft dat de garantie vervalt. Is dit waar?
Die zijn gek, tuurlijk niet 8)7

Share and Enjoy!

• toonmelis
  • Laatst online: 01-08-2017
GreNade schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Die zijn gek, tuurlijk niet 8)7
Wat zijn de stappen die ik hierbij moet nemen?

Mvg Toon Melis

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-11 18:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In Nederland (en Europa?) is het in ieder geval zo dat binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, de leverancier zal moeten aantonen dat het gebrek veroorzaakt is door de val. En een kras is imo niet inherent aan de gevolgen van een val. Misschien heb je die kras wel met een sleutel gemaakt?

*knip*. Maak de volgende keer even een TR aan.

[Voor 22% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 15:37]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:12
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:18:
In Nederland (en Europa?) is het in ieder geval zo dat binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, de leverancier zal moeten aantonen dat het gebrek veroorzaakt is door de val.
De eerste 6 maanden moet de fabrikant aantonen dat het defect is gekomen door de gebruiker, daarna moet de gebruiker aan tonen dat het defect komt door een fabrieksfout.

In dit geval is een kras natuurlijk helemaal niet gerelateerd aan het feit dat je accu slecht is.
toonmelis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:10:
Wat zijn de stappen die ik hierbij moet nemen?
Op Tweakers wordt wel een beetje meer eigen inzet verwacht dan dat je nu hebt getoond. Ga eerst zelf even het internet afspeuren naar vervolgstappen, voordat je je vragen hier stelt. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Daarbij is het doen van de groetjes ook niet toegestaan.

offtopic:
Ik heb even alle relevante posts van het S6 topic verplaatst naar hier.

[Voor 32% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 15:39]

• PureLOOD
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15:33
De eerste s8+ die ik had, werd geleverd met een dode pixel. Aangemeld bij belsimpel voor omruilen. Binnen 4 dagen had ik een nieuwe. Top service moet ik zeggen!

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Addiction schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:28:

Je hebt twee smaken:

Samsung Premium Support werkt toch ook gewoon samen met Smartrepair, zeg maar de Belgische versie van Dynafix? Smartrepair richt zich nl ook op meer merken dan alleen Samsung?
Dat Premium Support zijn toch gewoon gecertificeerde reparatiebedrijven waar je gewoon kunt wachten op de reparatie.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Addiction
Hi,

Samsung Premium Support is gestart vanuit Samsung zelf. Samsung autoriseert dus zelf lokale service partners om deze Samsung-service te kunnen aanbieden.

http://www.samsung.com/be/reparatie/bezoek-servicelocatie/

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:55

Hegeman

Weet van alles wat

Is het mogelijk om je toestel voor een tweede keer aan te melden met hetzelfde probleem?
Mijn home-knop weigert alweer dienst.... :-(

• Gofran27
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:41
Hallo mede tweakers.
Ik heb het volgende probleem gevonden met de galaxy note 8.
En hoopte of er ook iemand anders die de telefoon ook heeft even kan controleren de foto die ik er bij voeg is van ergens anders en deze hebben het probleem ook.
Ik heb de mijn al terug gestuurd bij mediamarkt binnen 14 dagen en moest wachten op een reactie van fabrikant wat het beste was volgens hun

het probleem is dat er aan paar kanten licht lekt bij mij was er een streep bij de aan en uit knop en boven de camera en iris scan klein streep waar het lekt licht

zie de link met
foto's https://forums.androidcen...-light-leakage-edges.html

• WCA
Hegeman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:19:
Is het mogelijk om je toestel voor een tweede keer aan te melden met hetzelfde probleem?
Mijn home-knop weigert alweer dienst.... :-(
Tuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?

Share and Enjoy!

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
S7 edge ligt met een hardware en software probleem bij reparateur.
Ik heb de S7 edge gereset en mijn account even op een reserve telefoon gezet.

Nu wil de winkel dat ik hem inlog zodat ze hem kunnen versturen om het probleem te verhelpen.
Als ik dat niet doe, kan Samsung de telefoon als gevonden of gestolen beschouwen....
Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar het is wel zo, dat veel van je digitale identiteit op
Gmail account staat.

In welke "inlog-staat" geven jullie in zo'n geval een telefoon af ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
driel24 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:29:

Nu wil de winkel dat ik hem inlog zodat ze hem kunnen versturen om het probleem te verhelpen.
Als ik dat niet doe, kan Samsung de telefoon als gevonden of gestolen beschouwen....
Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar het is wel zo, dat veel van je digitale identiteit op
Gmail account staat.

Ik neem aan dat je toch gewoon met een factuur kan bewijzen dat je de telefoon daar gekocht hebt? Lijkt me een zeer vreemd gang van zaken dat je voor garantie / reparatie moet inloggen op je account waar iedereen vervolgens van alles mee kan gaan doen.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
ik222 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Ik neem aan dat je toch gewoon met een factuur kan bewijzen dat je de telefoon daar gekocht hebt? Lijkt me een zeer vreemd gang van zaken dat je voor garantie / reparatie moet inloggen op je account waar iedereen vervolgens van alles mee kan gaan doen.
Je begrijpt.... dat vind ik dus ook.
Maar ik zit wel in een lastige situatie. Hij heeft mij een USA model verkocht.
Ik zeg dat ik daardoor geen updates krijg, Hij zegt dat dat niet zo is.....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Het klinkt steeds schimmiger die plek waar je hem gekocht hebt... Inderdaad een lastige situatie maar ik zou zeker niet ook nog je Google account daar afgeven.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

je kunt toch inloggen, tonen, daarna factory-reset doen.

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

Gmail account staat.

Vragen ze dit niet gewoon vanwege de FRP Lock? Heb je voor het resetten wel je Google-account verwijderd op dat toestel?
Zie ook: https://www.samsung.com/us/support/frp/

Dus inderdaad inloggen tijdens eerste opstart. Daarna bij accounts Google verwijderen en dan weer eventueel resetten.

[Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 17-10-2017 00:33]

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:46

13art

Moderator Mobile

Gmail account staat.

Nog nooit zoiets gehad. Stuurde mijn telefoon, als dat überhaupt mogelijk was, met net een verse factory reset op. Niet eerst inloggen gewoon zo opsturen met aankoopbewijs in de doos waarin gekocht. Daar zit een sticker op met de imei code er op. Nooit problemen mee gehad.

Overigens hoort dit in het rma topic. Ga dus berichten verplaatsen.

[Voor 3% gewijzigd door 13art op 17-10-2017 08:28]

...

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:26

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Mm. Telefoon van vrouwlief. Heeft 11-10 een Samsung S8 gekocht. 26-10 doet het toestel helemaal niets meer. Terug naar de winkel waar we het toestel hebben aangeschaft: Helaas het valt buiten de 14 dagen termijn, wij kunnen er niets mee. U kunt wel via Samsung NL het toestel ter reparatie aanbieden. Dus 4 a 5 dagen zonder dat toestel. Geen optie voor ons.

TP in de winkel met Samsung gebeld. Die raden aan naar een service point te gaan. Dat was voor ons in Amsterdam Noord. 60 km rijden. Daar probleem uitgelegd en toestel is gerepareerd. Het complete moederbord is vervangen ivm een defect die niet meer te repareren is. Het toestel werkt weer.
Voor wat betreft de service van het servicepoint in Amsterdam Noord echt de complimenten. service gericht en erg klantvriendelijk.

Waar ik mij over verbaas is dat als een toestel na 16 dagen, een toestel waar je best wat geld voor betaalt, het niet meer doet, dat je nergens je toestel voor een compleet nieuw toestel mag omruilen. Hoe je het ook bekijkt heeft mijn vrouw nu een gerepareerd toestel. Ik vind dit een gekke gang van zaken. Een nieuw toestel was totaal niet bespreekbaar...

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• rens-br
Gri77ie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:09:
Waar ik mij over verbaas is dat als een toestel na 16 dagen, een toestel waar je best wat geld voor betaalt, het niet meer doet, dat je nergens je toestel voor een compleet nieuw toestel mag omruilen. Hoe je het ook bekijkt heeft mijn vrouw nu een gerepareerd toestel. Ik vind dit een gekke gang van zaken. Een nieuw toestel was totaal niet bespreekbaar...
Tja het toestel is gewoon defect en voor de meeste winkels maar het niet uit of dat na 16 dagen of 16 maanden gebeurd. Procedure is hetzelfde.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gri77ie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:09:
Helaas het valt buiten de 14 dagen termijn, wij kunnen er niets mee.
.
.
.
Een nieuw toestel was totaal niet bespreekbaar...
Daar heb je je antwoord al. Er is een grens gesteld bij 14 dagen (ik meende mij te herinneren zelfs nog korter, maar had ik blijkbaar mis). Het is maar de vraag waar je de grens verwacht. Maand? Half jaar? Ergens vind ik 14 dagen nog best schappelijk, anderzijds ook wel weer kort en is het balen als je net over die grens heen bent. Maar ja dat is hetzelfde als een jaar garantie op een product en een paar dagen na dat jaar gebeurd er alsnog iets met het product.

Ben het met je eens, het meest klantvriendelijk zou zijn geweest een nieuwe toestel en dan kunnen ze het andere toestel op hun gemak repareren. Anderzijds is het vanuit de fabrikant te begrijpen dat ze dat niet doen want dan zijn ze en een nieuw toestel kwijt waarvoor ze nog het maximale bedrag hadden kunnen vangen, en daarna nog met een refurbished toestel die ze voor minder kunnen verkopen.

...

• Gri77ie

Gri77ie

rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Tja het toestel is gewoon defect en voor de meeste winkels maar het niet uit of dat na 16 dagen of 16 maanden gebeurd. Procedure is hetzelfde.
Tja en daar zit m (voor mij) de crux. Het is een defect vanuit de fabriek. Het moederbord is namelijk defect. Voor een toestel waar je bijna 800 euro betaalt mag je verwachten dat ie het langer dan 16 dagen uithoudt als je er normaal mee omgaat.

Dan hoort de procedure niet hetzelfde te zijn.

Volgens mij hoor je gewoon een nieuw toestel te krijgen en niet dat het complete moederbord wordt vervangen.

Dat samsung dan een refurbished toestel nog kan verkopen is dan voor hun meegenomen, maar dat hoort niet mijn probleem te zijn. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij dat het toestel is gerepareerd en dat ie functioneert zoals het hoort maar ik vind het een rare gang van zaken. Als ik schoenen van 90 euro koop en na twee weken laat de zool los krijg ik bij de schoenenzaak of mijn geld terug of een nieuw paar schoenen... Dat is service.

Edit: Service is een andere benaming voor dienstverlening. Het woord is van toepassing op commerciële instellingen die hun klanten tevreden willen stellen. Dit kan door hen (in ruil voor geld) een goed aan te bieden waar zij om vragen, maar omvat ook het oplossen van problemen of het opnemen van klachten

[Voor 12% gewijzigd door Gri77ie op 30-10-2017 18:39]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar de denkfout zit denk ik bij dat het moederbord al kapot was. Als het echt al kapot was dan had de telefoon van het begin af aan het niet gedaan en dan had je een doa gehad (dead on arrival) en dan wel een nieuwtoestel gekregen. Het moederbord zal wel een zwak punt hebben gehad. Maar zou een reparatie na een half jaar waarbij het moederbord vervangen moet worden dan ook recht geven op een nieuwe telefoon? Nope.

Samsung heeft de grens bij 14 dagen gesteld. En geloof me het kan strikter dan dat. Soms is het beleid, geen doa, geen nieuwe telefoon. De 14 dagen waren voorbij, dus ja dan geen nieuw toestel. Ik snap het wel, maar ik snap ook zeker dat je er van baalt.

...

• Gri77ie

Gri77ie

l3art schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:42:
Maar de denkfout zit denk ik bij dat het moederbord al kapot was. Als het echt al kapot was dan had de telefoon van het begin af aan het niet gedaan en dan had je een doa gehad (dead on arrival) en dan wel een nieuwtoestel gekregen. Het moederbord zal wel een zwak punt hebben gehad. Maar zou een reparatie na een half jaar waarbij het moederbord vervangen moet worden dan ook recht geven op een nieuwe telefoon? Nope.

Samsung heeft de grens bij 14 dagen gesteld. En geloof me het kan strikter dan dat. Soms is het beleid, geen doa, geen nieuwe telefoon. De 14 dagen waren voorbij, dus ja dan geen nieuw toestel. Ik snap het wel, maar ik snap ook zeker dat je er van baalt.
Tja... ik snap het aan de ene kant ook wel. Zoals ik al zei. Ik ben al blij dat het toestel kosteloos gerepareerd is en nu dus volledig weer werkt. Maar het blijft een gerepareerd toestel. Niet iets wat je wil na 17 dagen (ja was een dag weg voor de reparatie)

Maar goed om positief af te sluiten de service van het Service Punt in Amsterdam Noord was gewoon goed te noemen. Gewoon de tijd nemen. Maar ook onze klacht serieus nemen over de 16 dagen en dan defect begreep de medewerker prima. Dus daar niets dan lof over.

• rens-br
@Gri77ie snap ook prima dat je er van baalt, maar het is, zoals je zelf aangeeft, netjes en snel opgelost.

• mongkut
  • Laatst online: 30-11 11:15
weet iemand als je moederbord vervangen is bij Dynafix, dat het imei/serienummer het zelfde of verandert is?

[Voor 5% gewijzigd door mongkut op 02-12-2017 12:29]

• Durazno
Blijft vaak hetzelfde.

Weet iemand wat de kosten zijn als samsung/dynafix aanbiedt om een "nieuw" dan wel refurbished S7 te leveren, omdat de ingestuurde te erg beschadigd is?

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:46
ff een copy paste vanuit het ervaringen topic, omdat ik het bericht niet kan wijzigen daar. Ik had dus een opgezwollen batterij en de linkerkant was al aardig uit elkaar.
Musta schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:33:
So mn S7 is gemaakt, ben uitendelijk naar de repair centre in Schiedam geweest en de mevrouw daar zei dat mn root niks te maken had met mn batterij, terwijl die medewerker bij tele2 in Rotterdam centrum het direct op root gooide en het wou opsturen. Dacht meld het hier als iemand ooit gebruik moet maken van de repair centre

Ze moest wel de software updaten, mn gegevens zouden behouden blijven maar helaas is dat niet gelukt. Ze kreeg telkens een foutmelding als het werd aangelsoten op de pc, dus ben alsnog alle gegevens kwijtgeraakt.
Uiteindelijk is het wel gelukt met de update en ik heb nu ook Android 7.0.

Had ook gevraagd hoeveel het zou kosten om een batterij te vervangen na de garantieperiode van 2 jaar, kost maar €60, dat valt dus wel mee

[Voor 5% gewijzigd door Musta op 11-12-2017 15:28]

3DS FC: 2423-5475-5029

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:05
Gri77ie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Tja... ik snap het aan de ene kant ook wel. Zoals ik al zei. Ik ben al blij dat het toestel kosteloos gerepareerd is en nu dus volledig weer werkt. Maar het blijft een gerepareerd toestel. Niet iets wat je wil na 17 dagen (ja was een dag weg voor de reparatie)

Maar goed om positief af te sluiten de service van het Service Punt in Amsterdam Noord was gewoon goed te noemen. Gewoon de tijd nemen. Maar ook onze klacht serieus nemen over de 16 dagen en dan defect begreep de medewerker prima. Dus daar niets dan lof over.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

"Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
mongkut schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:
weet iemand als je moederbord vervangen is bij Dynafix, dat het imei/serienummer het zelfde of verandert is?
Blijft hetzelfde, programmeren ze in het moederbord.

[Voor 19% gewijzigd door Rohit op 15-12-2017 16:18]

Samsung Galaxy Z Fold2 5G 256GB Mystic Bronze

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-11 22:33
Mijn S8+ achter camera focuste plotseling niet meer en kreeg het werkend nadat ik het toestel ging schudden.

Dus langs een servicepunt gegaan en is mijn camera vervangen. Bij terugkomst gaf de monteur aan dat hij mijn toestel niet kon uitlezen en dus niet de reparatie bij Samsung kon in/uit checken.
Ik gaf dus aan dat ik paar maand terug de update had uitgevoerd naar Oreo en dat het 100% een officiële uitgave was die ik via recovery op een SD had geïnstalleerd.
Software was verder ook PHN en recovery gaf verder ook niks geks aan.

Maar volgens hem was mijn garantie eigenlijk dan ook hierdoor komen te vervallen officieel volgens de regels. Eigenlijk dus een beetje gek waarom zijn Samsung software mijn toestel niet zag en ter plaatse dus besloten dat hij het toestel opnieuw ging flashen en hierna werkte het wel gewoon.

Dus voor de mensen die de Oreo software zelf hadden geïnstalleerd indien je iemand treft die vooraf een check doet dan kunnen ze moeilijk gaan doen en het toestel afwijzen bij een reparatie.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Hoe gaat samsung om met "burn-in" op haar Galaxy S8 toestellen?
Ik heb een S8+ en zie op een blauwe achtergrond nu al interface elemtenten terug van een game die bij mij inderdaad wel redelijk veel open staat maar ook gewoon de navigatiebalk van de Galaxy zelf.
Ik koop al jaren galaxy phones en heb dus ook al eerder een amoled toestel gehad en beschouw gematigde screen burn-in redelijk normaal aan het eind van de technische levensduur van zo'n toestel maar het is tegen een blauwe achtergrond nu na pak hem beet 5 maanden al redelijk duidelijk zichtbaar.
Dat vind ik wel erg snel, daar had mijn S7 geen last van. Is dat gewoon garantie of gaan ze me onredelijk gebruik in de schoenen schuiven omdat ik soms voor enkele uren achtereen een app open heb?

[Voor 11% gewijzigd door Koffiebarbaar op 14-06-2018 18:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-11 05:50
Klopt het dat de reparatie prijzen voor het scherm van een s8 duurder zijn geworden? Bij het samsumg reparatie punt kost het 309 euro??? Ik meen me te herinneren dat het rond de 260 euro was voor een voor en achterkant...

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:41

migros

Nooit meer een Samsung

Al 2 en een halve week toestel weg voor reparatie. Via de Samsung site aangeleverd. Samsung schermt met dat het toestel bij Dynafix zit en niet weten wat er mee aan de hand is. Het oorspeakertje is kapot, zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Echt nooit meer Samsung, :(

Leuk man gatheren

• Addiction

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
migros schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:59:
Al 2 en een halve week toestel weg voor reparatie. Via de Samsung site aangeleverd. Samsung schermt met dat het toestel bij Dynafix zit en niet weten wat er mee aan de hand is. Het oorspeakertje is kapot, zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Had je het via Samsung gekocht of ergens anders.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Gekocht bij een belsimpel abonnement, reparatieaanvraag via Samsungsite

Leuk man gatheren

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Bedankt voor de link maar daar heb ik dus niks aan. De reparatieprocedure gaat dus via Samsung en die stuurt het naar Dynafix. Zo te zien nooit een kapotte Samsung meegemaakt :+

Die verkopers van Belsimpel hebben gewoon een link naar de Samsung reparatiesite geplaats en daar moet ik het maar mee doen. Geen wonder dat ze zo goedkoop kunnen leveren, er is geen service meer.

[Voor 19% gewijzigd door migros op 28-01-2019 10:11]

Leuk man gatheren

• Rohit
migros schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:59:

Als die terug is verkopen meteen en wat anders kopen.. En dan maar hopen dat die niet kapot gaat... Heel veel bedrijven hebben namelijk een contract met Dynafix..

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Rohit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Als die terug is verkopen meteen en wat anders kopen.. En dan maar hopen dat die niet kapot gaat... Heel veel bedrijven hebben namelijk een contract met Dynafix..
Vijfde week ingegaan. Ze zijn hem gewoon kwijt. Bij Apple had ik allang een nieuwe gekregen. Bij Samsung gaan ze een onderzoek instellen.

Inmiddels de bevestiging dat ze een nieuwe gaan verzenden binnen 10 werkdagen. Ben benieuwd.

[Voor 14% gewijzigd door migros op 07-02-2019 21:39]

Leuk man gatheren

migros schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor de link maar daar heb ik dus niks aan. De reparatieprocedure gaat dus via Samsung en die stuurt het naar Dynafix. Zo te zien nooit een kapotte Samsung meegemaakt :+

Die verkopers van Belsimpel hebben gewoon een link naar de Samsung reparatiesite geplaats en daar moet ik het maar mee doen. Geen wonder dat ze zo goedkoop kunnen leveren, er is geen service meer.
De reden dat BelSimpel zo goedkoop kan leveren, is dat ze "Grijze Import"-toestellen verkopen, meestal "Oost Europese"!

En: als er iets met je moederbord aan de hand is, moet dus eerst een nieuw moederbord uit dat desbetreffende land komen, voordat je toestel kan worden gerepareerd!
Er kan in je "buitenlands toestel" niet zo maar een "Nederlands (PHN)"-moederbord geplaatst worden...

Fijn hè: lekker goedkoop bij "BelSimpel"!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Rohit
migros schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:33:
[...]

Vijfde week ingegaan. Ze zijn hem gewoon kwijt. Bij Apple had ik allang een nieuwe gekregen. Bij Samsung gaan ze een onderzoek instellen.

Inmiddels de bevestiging dat ze een nieuwe gaan verzenden binnen 10 werkdagen. Ben benieuwd.
Je weet dat de winkelier je 1e aanspreekpunt is he? Dat is dus Belsimpel. Die moeten in principe dus stappen ondernemen. 2e jaar is fabrieksgarantie bij Samsung.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

henklbr schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:43:
[...]

De reden dat BelSimpel zo goedkoop kan leveren, is dat ze "Grijze Import"-toestellen verkopen, meestal "Oost Europese"!

En: als er iets met je moederbord aan de hand is, moet dus eerst een nieuw moederbord uit dat desbetreffende land komen, voordat je toestel kan worden gerepareerd!
Er kan in je "buitenlands toestel" niet zo maar een "Nederlands (PHN)"-moederbord geplaatst worden...

Fijn hè: lekker goedkoop bij "BelSimpel"!
Geen idee hoe ze dat doen. Maar als ze zeggen wereld dekkende garantie en NL-toestel dan ga ik er van uit dat het allemaal wel goedkomt. Maar het was geen Oost-Europees toestel. Dat zie ik aan de doos al die is gewoon Nederlands. Ik heb ze weleens met Poolse gebruiksaanwijzing gezien maar niet bij mij.

Uiteindelijk wel netjes afgehandeld door Samsung, daar heb ik inmiddels geen klachten meer over.

[Voor 16% gewijzigd door migros op 08-02-2019 12:25]

Leuk man gatheren

• Anoniem: 315662
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
migros schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:33:
[...]

Op basis van 1 slechte ervaring zeggen dat je het bij Apple anders voor elkaar had gekregen vind ik knap. Ik heb bij Apple 2 maanden geen device gehad en toen kwam er een met waterschade, betekent dit dat Apple altijd slecht is?
Ik snap dat het vervelend is, maar je had het gewoon vooraf beter via de winkel kunnen doen, die zijn daar namelijk voor verantwoordelijk. Zeker aangezien je had kunnen zien dat de ervaringen met Dynafix niet zo denderend zijn (verschrikkelijk bedrijf, dat klopt, dat die überhaupt bestaansrecht hebben is me een raadsel). Net zoals je vooraf gewoon onderzoek doet naar wat je koopt.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Anoniem: 315662 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:33:
[...]

Op basis van 1 slechte ervaring zeggen dat je het bij Apple anders voor elkaar had gekregen vind ik knap. Ik heb bij Apple 2 maanden geen device gehad en toen kwam er een met waterschade, betekent dit dat Apple altijd slecht is?
Ik snap dat het vervelend is, maar je had het gewoon vooraf beter via de winkel kunnen doen, die zijn daar namelijk voor verantwoordelijk. Zeker aangezien je had kunnen zien dat de ervaringen met Dynafix niet zo denderend zijn (verschrikkelijk bedrijf, dat klopt, dat die überhaupt bestaansrecht hebben is me een raadsel). Net zoals je vooraf gewoon onderzoek doet naar wat je koopt.
Je vergelijkt een beetje appels met peren of Samsungs :+ De mijne is kwijt de jouwe niet. Bovendien staat er op de site van Samsung nergens dat ze dus de gsm doorsturen naar Dynafix. Hij ging naar dokter Samsung of zo. Dus dat had ik niet kunnen weten. Ik ga me als consument niet verdiepen waar dat toestel heen gaat het enige wat mij boeit is dat ie naar de garantsteller gaat en dat is Samsung. Vooral met zo een high-end toestel verwacht ik dat er beter mee omgegaan wordt dan een toestel van 100 of 200 euri.

Leuk man gatheren

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:43
Mijn Note komt uit mei van vorig jaar en gebruik hem echt heel veel met pokemon go. En nu is het begin maart. En ik zie nu al dat het batterij icoontje aan het inbranden is. Dat vind ik wel heel erg snel na 10 maanden. Heb je hier nou garantie op? Of is het jammer maar helaas?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

In principe is het een garantie kwestie maar dan zou je dat moeten vragen als je deze gaat claimen.

OFFLINE enkele berichten geedit

• luukw
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 24-10 16:41
Ik heb laatst bij een Samsung Service Center de accu van mn S8 laten vervangen. Hierbij is ook ongevraagd mijn moederbord vervangen. Ik heb het grote vermoeden dat ze refurbished hardware in m'n S8 gestopt hebben.
Waarom?
- Productiedatum 'nieuw' moederbord
- Snelheid reparatie
- Ik heb nu problemen met WiFi, Bluetooth en 4G en heb ook via MAC-adressen kunnen achterhalen dat de netwerkchip op het 'nieuwe' moederbord van een andere fabrikant komt.
- Volgens de data die ik van het 'nieuwe' moederbord heb gehaald lijkt het erop dat het moederbord voor de Ierse markt bedoeld is.

Hebben anderen hier ook ervaring mee?

• audier007
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik heb talkback aangezet op mijn galaxy s8 maar nu kom ik niet meer in mijn telefoon want ik kan geen pincode invoeren. Factory rest gaat ook niet werken want ik kan de telefoon ook niet uitschakelen want daar vraagt hij ook een pincode voor. Graag hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17:30
Ik heb meegedaan met de actie om de Samsung S10+ te testen. Tijdens de testperiode is het glas bij de camera's aan de achterkant gebroken door lichte druk met het poetsen, zie foto achterin mijn review.

Dit toestel heb ik via het Samsung Repair Center (Dynafix) laten repareren en is binnen de garantie gerepareerd! In de meeste droptests op youtube sneuvelde dit glas niet, dus ik had al het vermoeden dat ik een defect had.

Ik dacht ik post het hier, mocht dit je overkomen en heb je daardoor twijfels over je garantie

• Reptillian77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 09:57
W84 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Wat weleens kan helpen is cache opschonen via de knoppencombi: Bixby+Volume omhoog+Aanknop en dan "Wipe Cache Partition". Toestel eerst uitzetten.
Dat heeft niet geholpen.
Maar mijn scherm moest vandaag vervangen worden van de S10+ en dat heb ik bij Samsung zelf laten doen in Rotterdam. Dan blijft juist de garantie intact en garantie op waterdicht. Voor 259 euro complete display vervangen. Maar ik kreeg gratis een screenprotector erbij van 30 euro. Dus bij deze wil ik melden dat je beter bij Samsung zelf kan laten repareren. Top service. Batterij ook gratis vervangen. Dit is gebeurd aan het toestel zelf.

Vervangen onderdelen:
SVC ASSY SMT-OCTA(E/ZK);SM-G975F,VIP,SVC
SVC BATTERY ASSY-SM-G975F,EB-BG975ABU,30
A/S REWORK KIT-SVC;SM-G975,NORMAL KIT;SM

We kregen ook 2 kaartjes voor gratis koffie bij de buren om te wachten. Batterij is gelijk merkbaar beter en het scherm ook.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:44

Martinspire

Awesomeness

Reptillian77 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:50:
[...]

Dat heeft niet geholpen.
Maar mijn scherm moest vandaag vervangen worden van de S10+ en dat heb ik bij Samsung zelf laten doen in Rotterdam. Dan blijft juist de garantie intact en garantie op waterdicht. Voor 259 euro complete display vervangen. Maar ik kreeg gratis een screenprotector erbij van 30 euro. Dus bij deze wil ik melden dat je beter bij Samsung zelf kan laten repareren. Top service. Batterij ook gratis vervangen. Dit is gebeurd aan het toestel zelf.

Vervangen onderdelen:

We kregen ook 2 kaartjes voor gratis koffie bij de buren om te wachten. Batterij is gelijk merkbaar beter en het scherm ook.
Hoe lang duurde alles bij elkaar?

Martinspire - PC, PS4, X1

• 330d
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:27
Reptillian77 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:50:
[...]

Dat heeft niet geholpen.

Vervangen onderdelen:

Moest je zelf betalen voor het vervangen van het scherm😳

• Reptillian77
Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Hoe lang duurde alles bij elkaar?
45 minuten waren ze bezig. Niets aan te zien. Perfect gedaan allemaal.

• Reptillian77
330d schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Moest je zelf betalen voor het vervangen van het scherm😳
Nee. Verzekering keerde 259 euro uit. S10+ was precies op het hoekje van het scherm gevallen. Er zat geen screenprotector op maar wel een hoesje. Alleen ik ben zeer verbaasd van de goede service bij Samsung en de extra onderdelen die ze gratis vervangen. Bij een normale gsm boer kun je dat wel vergeten. Nu originele Samsung garantie met bewijs ook(papier en digitaal). Stoffen zakje kreeg ik er ook bij plus gratis screenprotector.

De medewerker zei ook dat als je dit bij een gsm boer had gedaan je garantie niet meer geld bij Samsung zelf. Vaak gebruiken ze ook geen originele onderdelen.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:54
Reptillian77 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Nee. Verzekering keerde 259 euro uit. S10+ was precies op het hoekje van het scherm gevallen. Er zat geen screenprotector op maar wel een hoesje. Alleen ik ben zeer verbaasd van de goede service bij Samsung en de extra onderdelen die ze gratis vervangen. Bij een normale gsm boer kun je dat wel vergeten. Nu originele Samsung garantie met bewijs ook(papier en digitaal). Stoffen zakje kreeg ik er ook bij plus gratis screenprotector.

De medewerker zei ook dat als je dit bij een gsm boer had gedaan je garantie niet meer geld bij Samsung zelf. Vaak gebruiken ze ook geen originele onderdelen.
Het gratis extra dingen, of te wel de accu is een verplichting. Die zit in het scherm geperst. Als die er uitgehaald wordt mag die niet meer terug geplaatst worden. Dat doen ze wel bij de plaatselijke gsmboer. Dan is het wachten op accu problemen...

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
Nou ja, gratis... zo'n complete displayunit kost 200 en voor Samsung zelf natuurlijk een fractie daarvan. 8)7

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik merk dat mijn s8 batterij achteruit gaat.
Hoe kan ik aantonen dat mijn batterij versleten is?

Review QNAP TS-230 NAS

• DiMacho
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:06:
Ik merk dat mijn s8 batterij achteruit gaat.
Hoe kan ik aantonen dat mijn batterij versleten is?
Langs een service punt gaan en aangeven dat je accu minder is. Wordt hij getest voor je. En daarna vervangen, behalve als het de accu er goed door komt en het aan applicaties ligt die hem leegtrekken. Dit is ook te zien in de test!!

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

DiMacho schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:17:
[...]

Langs een service punt gaan en aangeven dat je accu minder is. Wordt hij getest voor je. En daarna vervangen, behalve als het de accu er goed door komt en het aan applicaties ligt die hem leegtrekken. Dit is ook te zien in de test!!
Jammer woon ik niet bij een service punt

Review QNAP TS-230 NAS

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 18:12

rajackar

Blood Minister

Gisteren een zeer goede ervaring gehad met het service centrum in Utrecht.
Mijn telefoon had een groepje pixels dat stuk was. Scherm is ter plekke gerepareerd en ik kon hem een uur later weer ophalen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01-12 12:55
Vraagje... ik heb sinds juni een S10e en heb deze altijd in de auto opgeladen. Afgelopen vrijdag haalde ik hem van de lader en vond ik de usb-c ingang wat verschroeid ruiken en na 2 dagen wil de telefoon niet meer opladen.

Met Samsung gebeld en die willen wel repareren maar w.s. onder eigen kosten omdat ik niet de standaard oplader heb gebruikt volgens hun. Is dit iets wat ze mogen roepen?

Dit is mijn oplader (gebruik deze ook voor mijn HTC U11 en nooit problemen mee gehad): https://www.anker.com/pro...werdrive-speed-2/A2228011

Nu zie ik nu dat Samsung QC 2.0 hanteert en ik een QC 3.0 lader heb. Maar QC is backwards compatible...
Ook bizar trouwens dat mijn bijna 3 jaar oude HTC U11 QC 3.0 heeft en mijn nieuwe Samsung S10e QC 2.0 :X

[Voor 16% gewijzigd door -Splash- op 18-11-2019 11:14]

• WCA
-Splash- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:09:
Vraagje... ik heb sinds juni een S10e en heb deze altijd in de auto opgeladen. Afgelopen vrijdag haalde ik hem van de lader en vond ik de usb-c ingang wat verschroeid ruiken en na 2 dagen wil de telefoon niet meer opladen.

Met Samsung gebeld en die willen wel repareren maar w.s. onder eigen kosten omdat ik niet de standaard oplader heb gebruikt volgens hun. Is dit iets wat ze mogen roepen?

Dit is mijn oplader (gebruik deze ook voor mijn HTC U11 en nooit problemen mee gehad): https://www.anker.com/pro...werdrive-speed-2/A2228011

Nu zie ik nu dat Samsung QC 2.0 hanteert en ik een QC 3.0 lader heb. Maar QC is backwards compatible...
Ook bizar trouwens dat mijn bijna 3 jaar oude HTC U11 QC 3.0 heeft en mijn nieuwe Samsung S10e QC 2.0 :X
Heb je de telefoon direct bij samsung gekocht? Dan kunnen ze dit bij mijn weten niet stellen. Als jij laat repareren door samsung, maar de telefoon ergens anders gekocht hebt, mogen zij voorwaarden stellen wat ze willen.

Het is in dit geval in ieder geval verstandig om de verkoper aan te spreken, en niet samsung direct.

Share and Enjoy!

• -Splash-
De telefoon is gekocht via Belsimpel, maar zij zeggen dat ik het beter aan kan melden via de Samsung site omdat dat sneller gaat.

• WCA
-Splash- schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:43:
De telefoon is gekocht via Belsimpel, maar zij zeggen dat ik het beter aan kan melden via de Samsung site omdat dat sneller gaat.
Dat is eerder "dan zijn wij er niet verantwoordelijk voor".

Gewoon via belsimpel regelen, dan sta je in ieder geval in je recht.

Share and Enjoy!

• -Splash-
Thanks! Ga het teruggooien naar Belsimpel.

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
De winkel is de verantwoordelijke ja. Naast de grijze import die ze meestal verkopen, ook nog een belachelijke service dus. :F

• DiMacho
-Splash- schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:13:
Thanks! Ga het teruggooien naar Belsimpel.
Je kan ook langs een service center/punt gaan. Zie dat je in Utrecht woont. Er zit een experience store op HC.

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
En minder dan 6 maanden oud? Dan mag er door de verkoper bewezen worden dat het een fout is van de gebruiker.

Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• -Splash-
Klopt...

Belsimpel heeft het nu doorgestuurd naar een specialistisch bedrijf, daar hou ik mijn hart altijd bij vast. Dat soort bedrijven hebben als doel om zulke dingen aan te tonen.

Maar goed... ik accepteer niet dat ik de volle mep moet betalen. Ik heb 3 QC telefoons (samen met haar oude S7 die altijd met die lader geladen hebben, dus ik zou niet weten waarom het dan mijn schuld zou moeten zijn. Bovendien is Anker geen vaag chinees merk.

Toch vind ik het wel spannend omdat het een moeilijk verhaal kan worden, maar dat weet ik nog niet zeker.

[Voor 3% gewijzigd door -Splash- op 21-11-2019 09:01]

• Durazno
Iemand advies? Mijn S8 valt binnen garantie, maar valt sinds kort steeds uit rond 15%. Bij een service center geweest en die zeggen dat ik zelf een nieuw scherm moet betalen, omdat ik een kleine barst in het scherm heb.
Ze zeggen dat ze niet alleen de batterij kunnen vervangen :s

• DiMacho
Durazno schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:29:
Iemand advies? Mijn S8 valt binnen garantie, maar valt sinds kort steeds uit rond 15%. Bij een service center geweest en die zeggen dat ik zelf een nieuw scherm moet betalen, omdat ik een kleine barst in het scherm heb.
Ze zeggen dat ze niet alleen de batterij kunnen vervangen :s
Je hebt een barst, dus buiten garantie. Dat is gebruikersschade. Dus idd vervanging scherm en accu.

En waarom zeggen ze dat ze dit moeten doen... Je toestel moet weer binnen de garantie vallen. En dat gaat niet met die barst. Hij moet nl weer waterdicht zijn.

[Voor 14% gewijzigd door DiMacho op 24-11-2019 00:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:11
Iemand al ervaringen met de schadeafhandeling met de Android 10 update problemen? Hier een eigenaar van een A70 en eigenlijk al sinds enkele dagen na de update het idee dat het niet goed gaat. Gisteravond opeens leeg en niet meer op te laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiMacho
Henkje.doc schreef op zondag 17 mei 2020 @ 04:04:
Iemand al ervaringen met de schadeafhandeling met de Android 10 update problemen? Hier een eigenaar van een A70 en eigenlijk al sinds enkele dagen na de update het idee dat het niet goed gaat. Gisteravond opeens leeg en niet meer op te laden.
https://www.galaxyclub.nl...na-android-10-update/amp/

Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact met Samsung opnemen.

Zelf actie ondernemen kan door android 9 te flashen. Links daarvoor zie je in het artikel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
DiMacho schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:44:
[...]

https://www.galaxyclub.nl...na-android-10-update/amp/

Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact met Samsung opnemen.

Zelf actie ondernemen kan door android 9 te flashen. Links daarvoor zie je in het artikel.
Thanks. Inmiddels een reparatieverzoek aangemaakt bij Samsung.
Ben redelijk handig, maar durf een relatief nieuw toestel niet te te flashen. Zeker als er nog gewoon garantie opzit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
Henkje.doc schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Thanks. Inmiddels een reparatieverzoek aangemaakt bij Samsung.
Ben redelijk handig, maar durf een relatief nieuw toestel niet te te flashen. Zeker als er nog gewoon garantie opzit.
Inmiddels 4 dagen verder. Toestel is binnen.
Helaas na 30 minuten opladen weer hetzelfde. Toestel gaat niet meer aan.

Inmiddels gesproken met de klantenservice een nieuwe RMA aangemaakt (met een referentie naar het eerste nummer).

• cliors
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 15:40
Denk ik gebruik m'n s10+ even een tijdje zonder backcover. Eerste de beste valmoment barst in hoek van scherm. :|

Kost een scherm reparatie echt minimaal 259 euro (origineel)?
Iemand een adresje waar het goedkoper kan? (mag ook niet origineel zijn)

Ik kan dan geloof ik beter m'n abonnement verlengen icm een fold2 zodat ik tenminste gebruik kan maken van de inruilactie (200 euro extra inruil)

[Voor 3% gewijzigd door cliors op 18-10-2020 12:53]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee