Aangezien Samsung vele toestellen maakt, kan het haast niet anders dan dat er soms problemen optreden, waardoor het apparaat opgestuurd wordt voor reparatie. Dit topic is bedoeld om de RMA afhandeling en support te bespreken van je Samsung apparaat. In de Ervaringen & Discussie topics is dit namelijk erg offtopic. Heb je problemen met je Samsung apparaat en wil je het apparaat aanmelden voor reparatie, neem dan altijd contact op met je verkooppunt. Samsung is geen partij in de verkoopovereenkomst en hoeft dus ook geen service te verlenen. Mocht je verkooppunt geen service willen verlenen of garantie weigeren, pas dan kun je contact opnemen met Samsung of naar een Samsung Store gaan. Zij willen het apparaat vaak wel repareren in het geval van spontane schermbarsten e.d. Verder is de garantie in Nederland net zo lang als de verwachte levensduur van het apparaat, wat in de praktijk neer komt op minimaal twee jaar. Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Samsung Nederland heeft over hun hart gestreken en we kunnen hem gewoon omwisselen bij hun.rens-br schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:37:
[Een Note 7 uit Dubai en een recall op alle toestellen......
(en natuurlijk komen we daar binnenkort niet meer in de buurt)]
Afwachten hoe de recall gaat zijn. Wellicht kun je het toestel gewoon opsturen.
Dat is dus weer goed nieuws, zo vlak voor het weekend.

Mijn Note 4 is op 3 oktober binnengekomen bij Dynafix, aangemeld via DrMobile.
Helaas heb ik geen aankoopbon, maar er zit wel nog fabrieksgarantie tot april-2017 op.
Na contact met Dynafix hebben ze me aangeraden het toestel toch in te sturen, maar ze konden pas oordelen of het onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden nadat ze hem aan het systeem gekoppeld hebben.
Defect: vasthangen, haperen, niet meer aangaan, en dat constant, dus toestel is onbruikbaar.
Ik wacht nu gespannen af 1. wat het probleem daadwerkelijk is en 2. of het nog onder garantie gemaakt kan worden.
To be continued...
Helaas heb ik geen aankoopbon, maar er zit wel nog fabrieksgarantie tot april-2017 op.
Na contact met Dynafix hebben ze me aangeraden het toestel toch in te sturen, maar ze konden pas oordelen of het onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden nadat ze hem aan het systeem gekoppeld hebben.
Defect: vasthangen, haperen, niet meer aangaan, en dat constant, dus toestel is onbruikbaar.
Ik wacht nu gespannen af 1. wat het probleem daadwerkelijk is en 2. of het nog onder garantie gemaakt kan worden.
To be continued...
- Señor Sjon
- Registratie: Juli 2003
- Laatst online: 29-05 16:07
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Magnificent bastard
:strip_exif()/u/88308/zelda.gif?f=community)
Die zijn even oud. 

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Geinig...althans dat vind ik:
Op mijn Note 4 heb de Norma V5 Note 7 port ROM.
Gisteren kreeg ik een bericht van Samsung op mijn scherm dat ik moest bellen met Samsung voor het omruil programma omdat mijn Note 7 gevaarlijk zou zij.
Op mijn Note 4 heb de Norma V5 Note 7 port ROM.
Gisteren kreeg ik een bericht van Samsung op mijn scherm dat ik moest bellen met Samsung voor het omruil programma omdat mijn Note 7 gevaarlijk zou zij.
Hiervoor hebben we V&A
Nog niets van Samsung gehoord...
Maar goed, week is nog niet om.
Nog niets van Samsung gehoord...
Maar goed, week is nog niet om.
[Voor 57% gewijzigd door 13art op 20-10-2016 21:14]
mijn scherm is nog volledig krasvrij want ik heb er altijd een glazen screenprotector op gehad.rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Zolang je scherm niet gebarsten is gooien ze het niet op 'val schade', zeker ook gezien het feit dat je telefoon constant herstart. Dat heeft weinig met elkaar te maken.

Ik kreeg helaas ook zo net te horen dat mijn note 4 niet te herstellen valt en ik een S7 edge krijg
Ik ben heel benieuwd naar die telefoon, maar nog wel meer benieuwd of er nog meer mensen komen met note 4 problemen!

Afgelopen zaterdag drie weken geleden dat ik mijn defecte Note4 inleverde bij een Vodafone winkel.
Zelf maar meerdere malen contact opgenomen met Samsung.
Vandaag het verlossende woord. Toestel is gecrediteerd aan de winkel waar ik geweest ben.
Kreeg vandaag ook twee codes waarmee ik geld of een toestel zou moeten kunnen krijgen.
Werd vandaag ook gebeld door de Vodafone winkel.
Ik mag een nieuw Samsung toestel uitkiezen.
Bv. een Galaxy S7 of een S7 Edge.
Van de week maar even naar de winkel dan
Zelf maar meerdere malen contact opgenomen met Samsung.
Vandaag het verlossende woord. Toestel is gecrediteerd aan de winkel waar ik geweest ben.
Kreeg vandaag ook twee codes waarmee ik geld of een toestel zou moeten kunnen krijgen.
Werd vandaag ook gebeld door de Vodafone winkel.
Ik mag een nieuw Samsung toestel uitkiezen.
Bv. een Galaxy S7 of een S7 Edge.
Van de week maar even naar de winkel dan

Dan nog dus 117 euro teveel. Is niet het probleem van de consument dat Samsung geen reserveonderdelen heeft.partyondude schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:31:
Je lapt €117,- voor een nieuw toestel, het scherm van €295,- had sowieso betaald moeten worden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat heeft niks te maken met de S7edge, uit je handen laten vallen (gekletterd) doe je zelf. Je weet dat de telefoon een glazen scherm heeft. Zal bij andere telefoons niet anders zijn.partyondude schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:17:
[...]
Ik ga in ieder geval stoppen met de S7 Edge. Nummer één binnen twee maanden kapot gekletterd, nummer twee binnen een maand. Geen zin meer in.
Heb hem uiteindelijk toch bij Dynafix aangemeld en met hun klantenservice afgesproken dat er geen kosten in rekening gebracht zullen worden aangezien het een garantie issue is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee er zat verder niks tussen. Alles afgehandeld met samsung. Kreeg een splinternieuw toestel met productiedatum van 29 oktober en kreeg het toestel zelf 9 november ofzo. Dus samsung heeft blijkbaar wel met voorraadtekorten te maken (gehad).Thalia30 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:05:
Hi Maukoo,
Bedankt voor deze info. Zat er in jouw geval nog een provider of winkel tussen? Kreeg je een nieuw toestel of eentje uit de service voorraad?
Okay dan is er toch iets anders aan de hand.mathy_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:39:
[...]
Ja 2x zelfs. Ook zonder apps, buiten die van Samsung, op het toestel komen de problemen naar voren.
Ik was vandaag bij een Samsung Premium Support servicepunt waar ik verschillende mensen zag met een gebarsten scherm voor de S7 Rand en deze werd gewoon ingenomen voor onsite (lees: dus niet doorgestuurd naar Dynafix) reparatie.
Toen heb ik ook nog gevraagd hoe het eigenlijk zit met de levering van de S7 (Rand) schermen en er werd gemeld dat dit sinds januari weer op orde is.
Toen heb ik ook nog gevraagd hoe het eigenlijk zit met de levering van de S7 (Rand) schermen en er werd gemeld dat dit sinds januari weer op orde is.
Ik zou rechtstreeks contact opnemen met een samsung repair center. Je provider zal hem opsturen.baswillems1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:12:
Anderhalve maand geleden een roze streep in mijn beeldscherm. Vandaag tot mijn verbazing tot de ontdekking gekomen dat mijn camera lens gebroken is. Beide gevallen zijn bekend als veel voorkomende problemen bij Samsung.Wat moet ik doen direct met Samsung contact opnemen of bij mijn provider? Heb mijn telefoon geen een keer laten vallen maar ben bang dat ze het zeker gaan spelen op schade door eigen schuld.
Maar een gebroken camera lens is volgens mij geen veel voorkomende klacht hoor. Dan moet er toch echt spanning op je toestel hebben gestaan. (broekzak of kontzak)
Telefoon direct bij Samsung gekocht, met Samsung contact opnemen.AHappyKoalaBear schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 02:38:
Weet iemand hoe het zit met de s7 edge schermen voorraad? Last van de roze streep namelijk.
Kan ik deze het beste opsturen naar Samsung of langs een service center?
Heb je hem bij een provider gekocht, contact met de provider opnemen.
Bij een retailer gekocht, contact met de retailer opnemen.
Hierbij mijn ervaringen met het "Purple line" problem.
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).
Hele puike service van Samsung
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).
Hele puike service van Samsung

Maar de denkfout zit denk ik bij dat het moederbord al kapot was. Als het echt al kapot was dan had de telefoon van het begin af aan het niet gedaan en dan had je een doa gehad (dead on arrival) en dan wel een nieuwtoestel gekregen. Het moederbord zal wel een zwak punt hebben gehad. Maar zou een reparatie na een half jaar waarbij het moederbord vervangen moet worden dan ook recht geven op een nieuwe telefoon? Nope.
Samsung heeft de grens bij 14 dagen gesteld. En geloof me het kan strikter dan dat. Soms is het beleid, geen doa, geen nieuwe telefoon. De 14 dagen waren voorbij, dus ja dan geen nieuw toestel. Ik snap het wel, maar ik snap ook zeker dat je er van baalt.
Samsung heeft de grens bij 14 dagen gesteld. En geloof me het kan strikter dan dat. Soms is het beleid, geen doa, geen nieuwe telefoon. De 14 dagen waren voorbij, dus ja dan geen nieuw toestel. Ik snap het wel, maar ik snap ook zeker dat je er van baalt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Tja... ik snap het aan de ene kant ook wel. Zoals ik al zei. Ik ben al blij dat het toestel kosteloos gerepareerd is en nu dus volledig weer werkt. Maar het blijft een gerepareerd toestel. Niet iets wat je wil na 17 dagen (ja was een dag weg voor de reparatie)l3art schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:42:
Maar de denkfout zit denk ik bij dat het moederbord al kapot was. Als het echt al kapot was dan had de telefoon van het begin af aan het niet gedaan en dan had je een doa gehad (dead on arrival) en dan wel een nieuwtoestel gekregen. Het moederbord zal wel een zwak punt hebben gehad. Maar zou een reparatie na een half jaar waarbij het moederbord vervangen moet worden dan ook recht geven op een nieuwe telefoon? Nope.
Maar goed om positief af te sluiten de service van het Service Punt in Amsterdam Noord was gewoon goed te noemen. Gewoon de tijd nemen. Maar ook onze klacht serieus nemen over de 16 dagen en dan defect begreep de medewerker prima. Dus daar niets dan lof over.
Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti
@Gri77ie snap ook prima dat je er van baalt, maar het is, zoals je zelf aangeeft, netjes en snel opgelost.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-productGri77ie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:57:
[...]
Tja... ik snap het aan de ene kant ook wel. Zoals ik al zei. Ik ben al blij dat het toestel kosteloos gerepareerd is en nu dus volledig weer werkt. Maar het blijft een gerepareerd toestel. Niet iets wat je wil na 17 dagen (ja was een dag weg voor de reparatie)
Maar goed om positief af te sluiten de service van het Service Punt in Amsterdam Noord was gewoon goed te noemen. Gewoon de tijd nemen. Maar ook onze klacht serieus nemen over de 16 dagen en dan defect begreep de medewerker prima. Dus daar niets dan lof over.
"Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
Blijft hetzelfde, programmeren ze in het moederbord.mongkut schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:
weet iemand als je moederbord vervangen is bij Dynafix, dat het imei/serienummer het zelfde of verandert is?
[Voor 19% gewijzigd door Rohit op 15-12-2017 16:18]
Samsung Galaxy Z Fold4 5G 1TB Black
Had je het via Samsung gekocht of ergens anders.migros schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:59:
Al 2 en een halve week toestel weg voor reparatie. Via de Samsung site aangeleverd. Samsung schermt met dat het toestel bij Dynafix zit en niet weten wat er mee aan de hand is. Het oorspeakertje is kapot, zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Echt nooit meer Samsung,
Weg
Bedankt voor de link maar daar heb ik dus niks aan. De reparatieprocedure gaat dus via Samsung en die stuurt het naar Dynafix. Zo te zien nooit een kapotte Samsung meegemaakt

Die verkopers van Belsimpel hebben gewoon een link naar de Samsung reparatiesite geplaats en daar moet ik het maar mee doen. Geen wonder dat ze zo goedkoop kunnen leveren, er is geen service meer.
[Voor 19% gewijzigd door migros op 28-01-2019 10:11]
Leuk man gatheren
De reden dat BelSimpel zo goedkoop kan leveren, is dat ze "Grijze Import"-toestellen verkopen, meestal "Oost Europese"!migros schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:10:
[...]
Bedankt voor de link maar daar heb ik dus niks aan. De reparatieprocedure gaat dus via Samsung en die stuurt het naar Dynafix. Zo te zien nooit een kapotte Samsung meegemaakt
Die verkopers van Belsimpel hebben gewoon een link naar de Samsung reparatiesite geplaats en daar moet ik het maar mee doen. Geen wonder dat ze zo goedkoop kunnen leveren, er is geen service meer.
En: als er iets met je moederbord aan de hand is, moet dus eerst een nieuw moederbord uit dat desbetreffende land komen, voordat je toestel kan worden gerepareerd!
Er kan in je "buitenlands toestel" niet zo maar een "Nederlands (PHN)"-moederbord geplaatst worden...
Fijn hè: lekker goedkoop bij "BelSimpel"!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Anoniem: 378762
Dat heeft niet geholpen.W84 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:20:
[...]
Wat weleens kan helpen is cache opschonen via de knoppencombi: Bixby+Volume omhoog+Aanknop en dan "Wipe Cache Partition". Toestel eerst uitzetten.
Maar mijn scherm moest vandaag vervangen worden van de S10+ en dat heb ik bij Samsung zelf laten doen in Rotterdam. Dan blijft juist de garantie intact en garantie op waterdicht. Voor 259 euro complete display vervangen. Maar ik kreeg gratis een screenprotector erbij van 30 euro. Dus bij deze wil ik melden dat je beter bij Samsung zelf kan laten repareren. Top service. Batterij ook gratis vervangen. Dit is gebeurd aan het toestel zelf.
Vervangen onderdelen:
SVC ASSY SMT-OCTA(E/ZK);SM-G975F,VIP,SVC
SVC BATTERY ASSY-SM-G975F,EB-BG975ABU,30
A/S REWORK KIT-SVC;SM-G975,NORMAL KIT;SM
We kregen ook 2 kaartjes voor gratis koffie bij de buren om te wachten. Batterij is gelijk merkbaar beter en het scherm ook.
Langs een service punt gaan en aangeven dat je accu minder is. Wordt hij getest voor je. En daarna vervangen, behalve als het de accu er goed door komt en het aan applicaties ligt die hem leegtrekken. Dit is ook te zien in de test!!Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:06:
Ik merk dat mijn s8 batterij achteruit gaat.
Hoe kan ik aantonen dat mijn batterij versleten is?
Je kan ook langs een service center/punt gaan. Zie dat je in Utrecht woont. Er zit een experience store op HC.-Splash- schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:13:
Thanks! Ga het teruggooien naar Belsimpel.
En minder dan 6 maanden oud? Dan mag er door de verkoper bewezen worden dat het een fout is van de gebruiker.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Thanks. Inmiddels een reparatieverzoek aangemaakt bij Samsung.DiMacho schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:44:
[...]
https://www.galaxyclub.nl...na-android-10-update/amp/
Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact met Samsung opnemen.
Zelf actie ondernemen kan door android 9 te flashen. Links daarvoor zie je in het artikel.
Ben redelijk handig, maar durf een relatief nieuw toestel niet te te flashen. Zeker als er nog gewoon garantie opzit.
Inmiddels 4 dagen verder. Toestel is binnen.Henkje.doc schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Thanks. Inmiddels een reparatieverzoek aangemaakt bij Samsung.
Ben redelijk handig, maar durf een relatief nieuw toestel niet te te flashen. Zeker als er nog gewoon garantie opzit.
Helaas na 30 minuten opladen weer hetzelfde. Toestel gaat niet meer aan.
Inmiddels gesproken met de klantenservice een nieuwe RMA aangemaakt (met een referentie naar het eerste nummer).
Pagina: 1