• maukoo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:45
Thalia30 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:05:
Hi Maukoo,

Bedankt voor deze info. Zat er in jouw geval nog een provider of winkel tussen? Kreeg je een nieuw toestel of eentje uit de service voorraad?
Nee er zat verder niks tussen. Alles afgehandeld met samsung. Kreeg een splinternieuw toestel met productiedatum van 29 oktober en kreeg het toestel zelf 9 november ofzo. Dus samsung heeft blijkbaar wel met voorraadtekorten te maken (gehad).

• Thalia30
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-04 11:44
Bedankt voor je antwoord Maukoo :) Het scheelt wel als je niet te maken hebt met nog meer tussenpartijen. Wel netjes van Samsung dat ze je note hebben omgeruild voor een geheel nieuw toestel.
Echt absurd dit. Mijn Note 4 waarvan de reparatie is afgerond ligt gewoon al meer dan drie dagen te wachten tot ze hem versturen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

Thalia30 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:07:
Bedankt voor je antwoord Maukoo :) Het scheelt wel als je niet te maken hebt met nog meer tussenpartijen. Wel netjes van Samsung dat ze je note hebben omgeruild voor een geheel nieuw toestel.
Ik had als tussenpartij T-mobile, ik had binnen 2,5 week een nieuw toestel vanaf het moment dat ik mijn mobiel heb ingeleverd! Vanaf het moment dat ik gebeld was tot aan het ontvangen heeft een week geduurd. Van die week ware 2 dagen weekend en 3 dagen vertraging door het bezorgings bedrijf. ;)

• Thalia30
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-04 11:44
Hi Johannes,

Dat is zeer netjes van T-mobile! In mijn case is er per vandaag ook een update. Ik ben zojuist gebeld door Vodafone dat ik een nieuw toestel mag ophalen bij één van de winkels.
Eergisteren werd mij nog verteld door een Vodafone medewerker dat het nog wel weken kon duren, maar blijkbaar hebben ze de procedure toch aangepast :D

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-12 10:41
Vandaag een reactie mogen ontvangen van Samsung betreffende mijn toestel.
Ze kunnen enkel repararen.

Naja, dan gaan we dat maar doen! :p

Nu geeft Samsung aan dat ik mijn toestel kan aanmelden via samsung.drmobile.nl. Heeft iemand ervaringen met deze service? Ze geven aan dat je het toestel binnen drie dagen weer gerepareerd terug hebt. Ben toch wel benieuwd of dat echt zo is. Dat valt reuze mee namelijk!

Daarnaast ben ik toch altijd bang dat ze zeggen dat het toestel niet binnen de garantie valt.

Bij problemen kan ik selecteren dat ik een zwarte vlek heb in het beeldscherm. Deze wordt ook door Samsung zelf als optie aangeboden. Mag ik dan verwachten dat dit een bekend probleem is?

Reviewtjes..

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 19:27
Lees de reacties hier maar hoe het verloopt met Drmobile c.q. Dynafix...

Ik wacht nog altijd op mijn geheugenkaartje... :/
dennisk. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:15:
Vandaag een reactie mogen ontvangen van Samsung betreffende mijn toestel.
Ze kunnen enkel repararen.

Naja, dan gaan we dat maar doen! :p

Nu geeft Samsung aan dat ik mijn toestel kan aanmelden via samsung.drmobile.nl. Heeft iemand ervaringen met deze service? Ze geven aan dat je het toestel binnen drie dagen weer gerepareerd terug hebt. Ben toch wel benieuwd of dat echt zo is. Dat valt reuze mee namelijk!

Daarnaast ben ik toch altijd bang dat ze zeggen dat het toestel niet binnen de garantie valt.

Bij problemen kan ik selecteren dat ik een zwarte vlek heb in het beeldscherm. Deze wordt ook door Samsung zelf als optie aangeboden. Mag ik dan verwachten dat dit een bekend probleem is?
Hier drie en een halve week waarvan anderhalve week het toestel klaar lag om verzonden te worden maar dit niet gebeurde. Die drie dagen halen ze nooit...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• dennisk.
Heb het topic doorgelezen, maar zie voornamelijk dat het gaat om situaties met een Note 4.

Laten we hopen dat Samsung/Dynafix sneller handelt met een S6 edge.. :p

Edit:
Toestel aangemeld met drie problemen. Benieuwd of ze wat kunnen/gaan doen!

Edit 2:
Toestel werd al snel in behandeling genomen. Status is veranderd naar in afwachting van onderdelen.
Ben benieuwd wat ze nodig hebben :p. Voor de s6 edge zullen ze toch wel voldoende onderdelen hebben liggen?

[Voor 59% gewijzigd door dennisk. op 29-11-2016 18:08]

Reviewtjes..

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:26
http://kassa.vara.nl/media/367459

Net op kassa, dat Samsung bewust heeft gekozen om de voorraad beeldschermen te gebruiken voor nieuwe producten ten koste van de voorraad reserve onderdelen.

[Voor 66% gewijzigd door Artwido op 03-12-2016 19:56]

Artwido schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:48:
http://kassa.vara.nl/media/367459

Net op kassa, dat Samsung bewust heeft gekozen om de voorraad beeldschermen te gebruiken voor nieuwe producten ten koste van de voorraad reserve onderdelen.
Schandalig een dure telefoon kopen, en dan ook nog gestraft worden als je voor een reparatie komt.
Maar zo te horen komen ze er ook nog mee weg. :?

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:18
Mijn S6 is ook defect, maar weet niet zo goed wat ik er nou mee moet doen. Als ik de ervaringen zo lees over Dynafix durf ik hem er eigenlijk niet naartoe te sturen en zou je voor die 60 euro onderzoekskosten bijna beter direct naar een niet-officiele reparateur gaan.

Er zijn geen (betere) officiële alternatieven voor Dynafix waar het onder garantie gemaakt kan worden of wel?

Weet er ff geen

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:11
FireFoz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:28:
Mijn S6 is ook defect, maar weet niet zo goed wat ik er nou mee moet doen. Als ik de ervaringen zo lees over Dynafix durf ik hem er eigenlijk niet naartoe te sturen en zou je voor die 60 euro onderzoekskosten bijna beter direct naar een niet-officiele reparateur gaan.
Die 60 euro hoef je alleen te betalen als het een defect betreft wat je zelf hebt veroorzaakt, bijvoorbeeld een gebroken scherm. In alle andere gevallen krijg je gewoon je geld terug of een nieuw toestel aangeboden als er geen voorraad is.
metallicattim schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:47:
Lees de reacties hier maar hoe het verloopt met Drmobile c.q. Dynafix...

Ik wacht nog altijd op mijn geheugenkaartje... :/
Ik wacht ook nog op mijn SD kaartje, maar ik had braaf een mailtje gekregen dat het langer duurt. ( tot maximaal 7 jan) :) Maar ach ik heb er geen haast mee. Ik heb nog een 32 GB sd kaart er in zitten.
johanneslol schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:07:
[...]

Ik wacht ook nog op mijn SD kaartje, maar ik had braaf een mailtje gekregen dat het langer duurt. ( tot maximaal 7 jan) :) Maar ach ik heb er geen haast mee. Ik heb nog een 32 GB sd kaart er in zitten.
IK had gisteren contact met mobiel.nl over hetzelfde kaartje, hun zeiden mij ook nog niets te hebben vernomen van Samsung. Dan maar even geduld, kunnen ze hem gelijk uitleveren met de Galaxy S8 ;)
pappaleone schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:20:
[...]

IK had gisteren contact met mobiel.nl over hetzelfde kaartje, hun zeiden mij ook nog niets te hebben vernomen van Samsung. Dan maar even geduld, kunnen ze hem gelijk uitleveren met de Galaxy S8 ;)
lol :P Ik denk dat je hem rond dezelfde tijd krijgt als ik. :) Dus hou maar vast aan max 7 januari.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-12 18:33

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb sinds een week wat problemen mijn S6 Edge. Ik moet opeens mijn home knop of 2 keer indrukken of gewoon wat (harder? en) langer indrukken om hem te ontwaken. Heb ik een optie over het hoofd gezien die dit kan veroorzaken?

Heb net ook weer een spontane reboot gehad sinds tijden. Ik heb hem pas terug gezet naar officiële firmware.

Ik heb ook nog steeds bovenin het scherm een kleine halve ellips van pixels die uit staan (beetje vage manier van uitleg misschien..) Telefoon is nooit gevallen of nat geworden of iets. Valt dit onder garantie? Hij is nog geen jaar oud.
Pretender82 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:15:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn accu/batterij status.

Ik heb het volgende probleem elke dag:
Wanneer ik mijn telefoon gebruik gaat de accu leeg (logisch), maar als ik op een percentage van 5 of 8% de telefoon aan de lader leg dan gaat het accu percentage direct naar ongeveer 30%. Als ik de telefoon dan weer van de lader afhaal kan ik de telefoon nog makkelijk de hele avond gebruiken en gaat gewoon leeg zoals je zou verwachten.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Software of accu die een beetje tegen stribbelt. Oplossing is vaak een reset of even je toestel helemaal uit zetten en dan aan de lader leggen (hielp bij mij wel eens)
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:50:
Ik heb sinds een week wat problemen mijn S6 Edge. Ik moet opeens mijn home knop of 2 keer indrukken of gewoon wat (harder? en) langer indrukken om hem te ontwaken. Heb ik een optie over het hoofd gezien die dit kan veroorzaken?

Heb net ook weer een spontane reboot gehad sinds tijden. Ik heb hem pas terug gezet naar officiële firmware.

Ik heb ook nog steeds bovenin het scherm een kleine halve ellips van pixels die uit staan (beetje vage manier van uitleg misschien..) Telefoon is nooit gevallen of nat geworden of iets. Valt dit onder garantie? Hij is nog geen jaar oud.
Garantie kwestie maar als je het RMA topic mag geloven kan je lang wachten op reparatie want de schermen van zeker de Edge varianten zijn vrij schaars :X

OFFLINE enkele berichten geedit

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-12 18:33

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Galaxy S6 edge die nog geen jaar oud is (gekocht rond maart) en bovenin mijn scherm zit een half rondje (halve elipse) van 3 bij 1 mm ongeveer met dode pixels. Ook doet mijn home knop het niet heel goed. Ik moet vaak 2x drukken of gewoon harder drukken (is sinds een week denk ik).
In hoeverre zal dit onder garantie vallen?
Ik heb hem nooit op de grond laten vallen en nooit in het water of iets laten vallen. Ik heb wel een Custom Recovery erop staan, ik kan dit uiteraard allemaal terug zetten naar stock maar hoe zit dat met KNOX? Die registreert dit soort dingen las ik ergens? Klopt dat? Heeft dat gevolgen voor mijn garantie?

Ik ben ook erg wantrouwig naar die reparatie afhandelingen omdat ik vaak hoor dat ze gewoon zeggen dat er vochtschade is terwijl dat niet zo is. Je kunt reparatie dan wel weigeren maar dan krijg je die onderzoek kosten (60 euro?)
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:37:
Ik heb een Galaxy S6 edge die nog geen jaar oud is (gekocht rond maart) en bovenin mijn scherm zit een half rondje (halve elipse) van 3 bij 1 mm ongeveer met dode pixels. Ook doet mijn home knop het niet heel goed. Ik moet vaak 2x drukken of gewoon harder drukken (is sinds een week denk ik).
Ik heb hem nooit op de grond laten vallen en nooit in het water of iets laten vallen. Ik heb wel een Custom Recovery erop staan, ik kan dit uiteraard allemaal terug zetten naar stock maar hoe zit dat met KNOX? Die registreert dit soort dingen las ik ergens? Klopt dat? Heeft dat gevolgen voor mijn garantie?

Ik ben ook erg wantrouwig naar die reparatie afhandelingen omdat ik vaak hoor dat ze gewoon zeggen dat er vochtschade is terwijl dat niet zo is. Je kunt reparatie dan wel weigeren maar dan krijg je die onderzoek kosten (60 euro?)
Over garantie ivm Knox is al zoveel geschreven op het forum, of even google gebruiken.

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 19:55
psvjw schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:23:
[...]

Ik heb sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Lijkt zich bij mij met name voor te doen als de telefoon aan de lader ligt.

Heb zojuist system cache gewist, maar op een gegeven moment toch weer reboot.

Ik heb het idee dat het gebeurd als ik de telefoon aan de lader heb liggen en dan het toestel weg leg / niet gebruik. Want als ik bezig ben met de telefoon gebeurd er niets. 8)7
Update:
Bij het lokale Samsung service punt, konden ze me niet helpen. Blijkbaar heeft de verkoper (belsimpel) mijn telefoon geïmporteerd uit Tsjechië en daar hadden ze de drivers niet van.

Mijn S6 is nu via de ophaalservice van Samsung in reparatie. Dit is gratis, mits het onder de garantie valt (maar dat is in mijn geval zeker). Krijg hem vandaag of morgen terug. Ik zal nog laten weten of er iets van documentatie bij zit met de oorzaak van de klacht en (belangrijker nog) of de klacht verholpen is.

• psvjw
S6 is weer terug. Volgens de begeleidende brief was het moederbord defect en hebben ze het moederbord en het subboard vervangen...

Ga nu maar weer mijn telefoon opnieuw instellen...

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:16
Mijn S6 ging 's ochtends niet meer aan. Op laten halen en de volgende dag weer terug, óók met nieuw mobo.
Wel veel meldingen hier ineens van defecte S6'jes...

• nobleone
Oh, gelukkig.
Gevalletje 'view of the beholder' van mij denk ik dan.
Mijn S6 doet het sinds reparatie gelukkig als nieuw. Ben blij dat de reparatie binnen de garantievoorwaarden viel.

• forzav
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
psvjw schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:13:
S6 is weer terug. Volgens de begeleidende brief was het moederbord defect en hebben ze het moederbord en het subboard vervangen...

Ga nu maar weer mijn telefoon opnieuw instellen...
Thanks voor het idee om het via samsung te laten repareren, bij mij word ie morgen opgehaald.

• psvjw
forzav schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:45:
[...]

Thanks voor het idee om het via samsung te laten repareren, bij mij word ie morgen opgehaald.
Graag gedaan.

Ik heb nog wel een probleem. Kreeg hem terug zonder sim kaart tray
:/

• pcfreak52
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-02-2017

pcfreak52

Make love not war.

psvjw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:32:
[...]
Graag gedaan.

Ik heb nog wel een probleem. Kreeg hem terug zonder sim kaart tray
:/
Erg slordig, terwijl zo'n open gleuf toch direct opvalt, slechte nacontrole.

Had een Galaxy S2, overwoog een Nexus-5 maar is toch een Galaxy S3 geworden. Toen een Honor-6. Nu een Galaxy S6.

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:29
Is het niet zo dat wanneer je een telefoon ter reparatie opstuurd dat deze zo kaal mogelijk opgestuurd dient te worden? Dus zonder sim tray?

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

Eigenlijk wel, maar logischerwijs hoort dat wel kenbaar gemaakt te worden.

• note41990
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-12-2016
Ik wacht al bijna 6 weken.
Op 11 nov is mijn mobiel bij dynalogic binnengekomen.
Op 22 november is er credit ingedient bij fabrikant .
Op 29 november heb ik een billing nmr ontvangen van samsung dit heb ik doorgegeven bij vodafone en ze gaven aan dat het nog wel een maand kon duren.
Nu is mijn garantie inmiddels verlopen maar toen ik hem opstuurde zat er nog garantie op.
Hoop dat het snel opgelost word heb al bijna 6 weken een lease toestel (s4 mini) en ik word er gek van.
Wil graag coulance ivm alle problemen van mijn note 4.
Maar afwachten 😡

• dennisk.
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:37:
Ik heb hem nooit op de grond laten vallen en nooit in het water of iets laten vallen.
...
Laatst heb ik zelf ook mijn S6 edge opgestuurd ter reparatie i.v.m. een soort wazige vlek linksboven in het scherm. Dit lijkt vergelijkbaar te zijn met wat jij omschrijft. Daarnaast had ik problemen met het touchscreen wat af en toe niet reageerde.

Toestel is binnen twee weken gerepareerd en ligt weer in puike staat thuis.
De reparatie duurt momenteel wat langer i.v.m. een tekort aan schermen..

Reviewtjes..

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:50:

Hier precies hetzelfde probleem met de home knop, telefoon is een week oud. Home knop reageert slecht. Ik heb er een andere naast gelegd deze reageert wel goed. Ik heb Mobiel.nl gebeld, kan er morgen mee terug komen.

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:49
pcfreak52 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:01:
[...]

Erg slordig, terwijl zo'n open gleuf toch direct opvalt, slechte nacontrole.
Toestel gaat dan ook gewoon naar Dynafix, waar de controle vaak wat tegenvalt :+

Signature afgekeurd door Evanescent

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:37

Hegeman

Weet van alles wat

pappaleone schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:35:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem met de home knop, telefoon is een week oud. Home knop reageert slecht. Ik heb er een andere naast gelegd deze reageert wel goed. Ik heb Mobiel.nl gebeld, kan er morgen mee terug komen.
Heb dit probleem een maand geleden ook gehad. Telefoon opgestuurd naar Dynafix en daar is deze keurig gerepareerd. Sub-module van het moederbord vervangen, goede ervaring mee gehad en niets te klagen. Was het toestel al met al 4 werkdagen kwijt.
hegemanjelle schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:06:
[...]

Heb dit probleem een maand geleden ook gehad. Telefoon opgestuurd naar Dynafix en daar is deze keurig gerepareerd. Sub-module van het moederbord vervangen, goede ervaring mee gehad en niets te klagen. Was het toestel al met al 4 werkdagen kwijt.
Okay prima, ik krijg morgen een nieuwe als het goed is.

Ben vandaag bij mobiel.nl geweest en heb inderdaad keurig een nieuwe telefoon meegekregen, deze keer alles keurig in orde _/-\o_

[Voor 13% gewijzigd door pappaleone op 22-12-2016 23:02]

• mathy_
  • Laatst online: 18:16
Met nog 1 maand garantie de Note 4 van mijn vriendin ook maar voor garantie laten op halen door Samsung. Verkoper (Dixons) bestaat niet meer dus garantie moet ik halen bij Samsung zelf.

Zelfde probleem als iedereen zo veel te vinden is met vastlopen, traag werken en rebooten.

Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Voor mijn Note 4 heb ik via coolblue een nieuw toestel kunnen uitkiezen, hoop voor mijn vriendin op het zelfde maar geen idee hoe Samsung dit gaat doen omdat Dixons er niet meer is.

Als ze het toestel kunnen repareren is het ook prima natuurlijk. Maar ben er wel bang voor dat het na een korte periode weer drama is.

[Voor 20% gewijzigd door mathy_ op 17-01-2017 13:09]

mathy_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:07:
Met nog 1 maand garantie de Note 4 van mijn vriendin ook maar voor garantie laten op halen door Samsung. Verkoper (Dixons) bestaat niet meer dus garantie moet ik halen bij Samsung zelf.

Zelfde probleem als iedereen zo veel te vinden is met vastlopen, traag werken en rebooten.

Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Voor mijn Note 4 heb ik via coolblue een nieuw toestel kunnen uitkiezen, hoop voor mijn vriendin op het zelfde maar geen idee hoe Samsung dit gaat doen omdat Dixons er niet meer is.

Als ze het toestel kunnen repareren is het ook prima natuurlijk. Maar ben er wel bang voor dat het na een korte periode weer drama is.
Heb je zelf al een factory reset gedaan? Dan zijn die problemen meestal al verholpen.

• mathy_
  • Laatst online: 18:16
pappaleone schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Heb je zelf al een factory reset gedaan? Dan zijn die problemen meestal al verholpen.
Ja 2x zelfs. Ook zonder apps, buiten die van Samsung, op het toestel komen de problemen naar voren.
mathy_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Ja 2x zelfs. Ook zonder apps, buiten die van Samsung, op het toestel komen de problemen naar voren.
Okay dan is er toch iets anders aan de hand.

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-11 23:18
Zijn er ondertussen al losse S7 Edge schermen leverbaar? Of geldt die omruil-bijbetaalactie nog steeds?

• moh.moh
  • Niet online
Ik was vandaag bij een Samsung Premium Support servicepunt waar ik verschillende mensen zag met een gebarsten scherm voor de S7 Rand en deze werd gewoon ingenomen voor onsite (lees: dus niet doorgestuurd naar Dynafix) reparatie.

Toen heb ik ook nog gevraagd hoe het eigenlijk zit met de levering van de S7 (Rand) schermen en er werd gemeld dat dit sinds januari weer op orde is.

• partyondude
Ik ben er net weer geweest (Comserve Den Bosch), alleen maar 2 gouden S7 Edge schermen op voorraad, geen zilver en zwart aanwezig.

Kortom, nog steeds ruk.

• baswillems1
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-12 15:05
Anderhalve maand geleden een roze streep in mijn beeldscherm. Vandaag tot mijn verbazing tot de ontdekking gekomen dat mijn camera lens gebroken is. Beide gevallen zijn bekend als veel voorkomende problemen bij Samsung.Wat moet ik doen direct met Samsung contact opnemen of bij mijn provider? Heb mijn telefoon geen een keer laten vallen maar ben bang dat ze het zeker gaan spelen op schade door eigen schuld.

[Voor 16% gewijzigd door baswillems1 op 20-01-2017 21:15]

baswillems1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:12:
Anderhalve maand geleden een roze streep in mijn beeldscherm. Vandaag tot mijn verbazing tot de ontdekking gekomen dat mijn camera lens gebroken is. Beide gevallen zijn bekend als veel voorkomende problemen bij Samsung.Wat moet ik doen direct met Samsung contact opnemen of bij mijn provider? Heb mijn telefoon geen een keer laten vallen maar ben bang dat ze het zeker gaan spelen op schade door eigen schuld.
Ik zou rechtstreeks contact opnemen met een samsung repair center. Je provider zal hem opsturen.
Maar een gebroken camera lens is volgens mij geen veel voorkomende klacht hoor. Dan moet er toch echt spanning op je toestel hebben gestaan. (broekzak of kontzak)
pappaleone schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik zou rechtstreeks contact opnemen met een samsung repair center. Je provider zal hem opsturen.
Maar een gebroken camera lens is volgens mij geen veel voorkomende klacht hoor. Dan moet er toch echt spanning op je toestel hebben gestaan. (broekzak of kontzak)
Er zijn wel meer meldingen van mensen waarvan hij spontaan knapt. Maar geen idee of dit ook het geval is!

PS: Voor zij die nog wachten op hun 128 GB sd kaart die van mij is ongeveer 2,5 week geleden geleverd. _/-\o_ Werkt perfect in combinatie met adaptive storage
johanneslol schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Er zijn wel meer meldingen van mensen waarvan hij spontaan knapt. Maar geen idee of dit ook het geval is!

PS: Voor zij die nog wachten op hun 128 GB sd kaart die van mij is ongeveer 2,5 week geleden geleverd. _/-\o_ Werkt perfect in combinatie met adaptive storage
Was dat de de sd kaart die was beloofd voor mensen die de note 7 hadden besteld? Dan moet ik hem nog steeds krijgen.
pappaleone schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Was dat de de sd kaart die was beloofd voor mensen die de note 7 hadden besteld? Dan moet ik hem nog steeds krijgen.
Nee Ik heb maanden later mijn note 4 laten herstellen, maar dit kon niet worden hersteld in plaats daarvan kreeg ik een S7 edge als vervanging. Aangezien T-mobile het aangaf als een nieuwe aankoop kon ik ook meedoen aan de actie dat je een gratis 128 GB SD kaart kreeg bij je nieuwe aankoop. :) Dat heb ik dus gedaan.

Heb je al contact opgenomen met samsung via facebook ?
johanneslol schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Nee Ik heb maanden later mijn note 4 laten herstellen, maar dit kon niet worden hersteld in plaats daarvan kreeg ik een S7 edge als vervanging. Aangezien T-mobile het aangaf als een nieuwe aankoop kon ik ook meedoen aan de actie dat je een gratis 128 GB SD kaart kreeg bij je nieuwe aankoop. :) Dat heb ik dus gedaan.

Heb je al contact opgenomen met samsung via facebook ?
Okay dank je,ik zit nog steeds te wachten op de gratis kaart die samsung heeft beloofd aan de mensen die een note7 gepreorderd hadden. Goed idee om even contact op te nemen via facebook. Laat wel iets horen als ik het weet.

[Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 22-01-2017 14:38]

• partyondude
Net weer bij Comserve in Den Bosch geweest. Als je je S7 Edge met gebarsten scherm achterlaat, mogen en kunnen ze tegenwoordig daar een vervangend exemplaar voor bestellen en zou je je toestel na een dag of twee weer op moeten kunnen halen.
partyondude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:58:
Net weer bij Comserve in Den Bosch geweest. Als je je S7 Edge met gebarsten scherm achterlaat, mogen en kunnen ze tegenwoordig daar een vervangend exemplaar voor bestellen en zou je je toestel na een dag of twee weer op moeten kunnen halen.
Dat is goed nieuws :)

• partyondude
Scheelt €117,- ten opzichte van de omruilactie. Dat is inderdaad goed nieuws :)

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-11 13:24
Weet niet precies hoe ik het voor elkaar kreeg maar er zit een barst in mijn S7, alles werkt goed alleen het glas is wat stuk. Ik zie dat een losse glasplaat 18 euro kost maar online zie ik alleen prijzen waarbij ze het hele scherm vervangen voor 150 euro of meer.

Is er geen partij die voor een lage prijs alleen de glasplaat vervangt?

[Voor 4% gewijzigd door warcow op 03-02-2017 08:45]

warcow schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:01:
Weet niet precies hoe het gebeurt is maar er zit een barst in mijn S7, alles werkt goed alleen het glss is eat stuk. Ik zie dat een losse glasplaat 18 euro kost maar online zie ik alleen prijzen waarbij ze het hele scherm vervangen voor 150 euro of meer.

Is er geen partij die voor een lage prijs alleen de glasplaat vervangt?
Die zullen er vast en zeker zijn, maar dan ben je wel je garantie kwijt, en is het niet zeker of de telefoon nog wel waterdicht is.

• warcow
pappaleone schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Die zullen er vast en zeker zijn, maar dan ben je wel je garantie kwijt, en is het niet zeker of de telefoon nog wel waterdicht is.
Ja, lees nu wat meer erover en schijnt ook erg lastig te zijn. Scherm is ook al zuur genoeg om te doen. Dat wordt denk ik de samsung reair centre ding dan(?) Dichstbijzijnde is helaas emmen voor mij wat wel erg ver weg is. :( ze hebben een haal en breng service maar wat dan de prijzen zijn staat zover ik zie nergens vermeld. (Alsof ik opdracht ga geven tot vervangen scherm zonder dat ik duidelijk weet wat het gaat kosten)
warcow schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Ja, lees nu wat meer erover en schijnt ook erg lastig te zijn. Scherm is ook al zuur genoeg om te doen. Dat wordt denk ik de samsung reair centre ding dan(?) Dichstbijzijnde is helaas emmen voor mij wat wel erg ver weg is. :( ze hebben een haal en breng service maar wat dan de prijzen zijn staat zover ik zie nergens vermeld. (Alsof ik opdracht ga geven tot vervangen scherm zonder dat ik duidelijk weet wat het gaat kosten)
Je zou even kunnen bellen na ;) tuurlijk

• AHappyKoalaBear
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-09 00:22
Weet iemand hoe het zit met de s7 edge schermen voorraad? Last van de roze streep namelijk.
Kan ik deze het beste opsturen naar Samsung of langs een service center?

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

AHappyKoalaBear schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 02:38:
Weet iemand hoe het zit met de s7 edge schermen voorraad? Last van de roze streep namelijk.
Telefoon direct bij Samsung gekocht, met Samsung contact opnemen.
Heb je hem bij een provider gekocht, contact met de provider opnemen.
Bij een retailer gekocht, contact met de retailer opnemen.

• AHappyKoalaBear
Hegeman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:37:
[...]

Telefoon direct bij Samsung gekocht, met Samsung contact opnemen.
Heb je hem bij een provider gekocht, contact met de provider opnemen.
Bij een retailer gekocht, contact met de retailer opnemen.
Oké, Vodafone dus, bedankt!

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 19:40
Mijn S7 Edge had het zelfde euvel, via de site van T-mobile werd ik doorverwezen naar Samsung.
Vorige week dinsdag aangemeld, woensdag opgehaald, donderdag is de telefoon "gemaakt" door dynafix en maandag werd hij weer thuis afgeleverd.
Volgens dynafix is de display module vervangen maar ik kreeg een nieuwe telefoon met daarin het oude IMEI etc.

Als met al goed geregeld :)

• AHappyKoalaBear
fast-server schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Mijn S7 Edge had het zelfde euvel, via de site van T-mobile werd ik doorverwezen naar Samsung.
Vorige week dinsdag aangemeld, woensdag opgehaald, donderdag is de telefoon "gemaakt" door dynafix en maandag werd hij weer thuis afgeleverd.
Volgens dynafix is de display module vervangen maar ik kreeg een nieuwe telefoon met daarin het oude IMEI etc.

Als met al goed geregeld :)
Oké, ze zullen dus nog steeds een tekort aan display units hebben, hopelijk kan ik mijn toestel gelijk bij Vodafone zelf omruilen, geen zin om het via Dynafix te doen.

• dennisk.
Na mijn S7 edge twee maanden met plezier te hebben gebruikt, moet die helaas voor reparatie.. Zwarte strepen & vlekken in het scherm. Vaag zichtbaar, maar toch zeker aanwezig..

Ben benieuwd of ze dit keer daadwerkelijk binnen drie werkdagen mijn toestel gefixt zullen hebben. Met mijn s6 edge moest ik toch nog wel een poosje wachten, ook het scherm wat niet op voorraad was.

Edit: vals alarm... bleek toch mijn screenprotector te zijn. Beetje suf 8)7 |:( Leek toch echt niet het geval te zijn. Valt weer mee :)

[Voor 15% gewijzigd door dennisk. op 04-02-2017 01:15]

Reviewtjes..

• Little_Bear
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-11 19:56
Beste medetweakers,

Ik heb een vraag over een recent aangekochte Samsung Galaxy S6 (G920F) 32GB, welke afkomstig uit een faillissementsverkoop.

*knip*. Hoe vervelend dit ook is. Het bespreken hoe beveiliging te omzeilen is niet toegestaan.

[Voor 74% gewijzigd door rens-br op 06-02-2017 10:57]

• rens-br
Modbreak:Heb net een aantal reacties op de post hierboven verwijderd. Het bespreken hoe beveiliging te omzeilen is niet toegestaan.

• __1337__
  • Laatst online: 03-12 10:42
Hetzelfde hier helaas. Mijn roze streep komt heel af en toe voor en verdwijnt meestal vanzelf weer. Ik kan de streep ook niet geheel reproduceren. Ik kan moeilijk met een telefoon teruggaan die geen klachten vertoont op dat moment. Raar probleem. Het lijkt wel softwarematig bij mij, maar gezien alle berichtgeving zal het ook wel dat hardwarematige probleem zijn.

[Voor 9% gewijzigd door __1337__ op 09-02-2017 22:52]

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat ik even mis is waar die kosteloze vervanging van het scherm bij het roze streep euvel precies op geldt. Er stond namelijk in het artikel van Tweakers dat toestellen die een gebroken/beschadigd scherm niet in aanmerking komen, maar er staat nergens iets over de rest van de telefoon.

Nu is het helaas zo gebleken dat ik vrij onhandig ben met super gladde glazen telefoons en is die van mij (S7 Edge, december 2016) 5 minuten nadat ik hem uit de verpakking had gepakt op de stenen vloer gekletterd. Uiteraard net op het moment dat ik het hoesje erom wilde doen :') :+ Er zitten wat putjes in 1 hoek van het aluminium maar verder niets. Ik heb op dit moment nog geen problemen, maar zou dit graag van te voren even weten.

Ik heb nergens zo snel iets kunnen vinden van eventuele actievoorwaarden, maar ik kan me die tekst van het artikel wel nog herinneren ;).

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• AHappyKoalaBear
__1337__ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:51:
[...]
Hetzelfde hier helaas. Mijn roze streep komt heel af en toe voor en verdwijnt meestal vanzelf weer. Ik kan de streep ook niet geheel reproduceren. Ik kan moeilijk met een telefoon teruggaan die geen klachten vertoont op dat moment. Raar probleem. Het lijkt wel softwarematig bij mij, maar gezien alle berichtgeving zal het ook wel dat hardwarematige probleem zijn.
Mijn toestel had er constant last van en de update naar nougat heeft helaas niet geholpen, dus bij mij 100% hardware matig. heb hem nu afgegeven bij Vodafone.

• __1337__
  • Laatst online: 03-12 10:42
kuusj98 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:59:
Wat ik even mis is waar die kosteloze vervanging van het scherm bij het roze streep euvel precies op geldt. Er stond namelijk in het artikel van Tweakers dat toestellen die een gebroken/beschadigd scherm niet in aanmerking komen, maar er staat nergens iets over de rest van de telefoon.

Nu is het helaas zo gebleken dat ik vrij onhandig ben met super gladde glazen telefoons en is die van mij (S7 Edge, december 2016) 5 minuten nadat ik hem uit de verpakking had gepakt op de stenen vloer gekletterd. Uiteraard net op het moment dat ik het hoesje erom wilde doen :') :+ Er zitten wat putjes in 1 hoek van het aluminium maar verder niets. Ik heb op dit moment nog geen problemen, maar zou dit graag van te voren even weten.

Ik heb nergens zo snel iets kunnen vinden van eventuele actievoorwaarden, maar ik kan me die tekst van het artikel wel nog herinneren ;).
Volgens mij gaat het 'schade' issue vooral om een gebroken/gebarsten/beschadigd scherm en niet over een putje op het aluminium :).
AHappyKoalaBear schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:07:
[...]

Mijn toestel had er constant last van en de update naar nougat heeft helaas niet geholpen, dus bij mij 100% hardware matig. heb hem nu afgegeven bij Vodafone.
Bedankt. Ik moet het ook via Vodafone laten lopen, hoelang ben je hem ongeveer kwijt? Of hebben ze geen indicatie afgegeven?

• AHappyKoalaBear
__1337__ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:06:
[...]
Volgens mij gaat het 'schade' issue vooral om een gebroken/gebarsten/beschadigd scherm en niet over een putje op het aluminium :).

[...]
Bedankt. Ik moet het ook via Vodafone laten lopen, hoelang ben je hem ongeveer kwijt? Of hebben ze geen indicatie afgegeven?
Geen indicatie, ik denk dat er gewoon nog steeds een tekort aan schermen is, vooral nu de S8 in productie is gaat.

• warcow
Ojee, ik dacht als ik het via Samsung doe gaat het goedkomen.. Net via www.samsung.com/Reparatie mijn telefoon laten ophalen ter reparatie van het scherm. Ik wist dat Dynafix een slechte partij is maar had geen idee dat die hierachter zouden zitten. Zie nu dat dr. Mobile (waar Samsung mee werkt) ook gewoon van Dynafix is (ze noemen het iig op hun eigen website)

Iemand ervaringen hiermee? Over Dynafix hoor ik iig geen goede dingen en volgens mij is de telefoon nu alsnog daarheen.. http://radar.avrotros.nl/...lefoonreparateur-dynafix/

Zie al een rampscenario voor mij waarbij ze geen schermen hebben liggen en mijn telefoon pas terugsturen als ik ze 60 euro betaal.

[Voor 12% gewijzigd door warcow op 11-02-2017 11:06]

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:49
warcow schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:59:
Ojee, ik dacht als ik het via Samsung doe gaat het goedkomen.. Net via www.samsung.com/Reparatie mijn telefoon laten ophalen ter reparatie van het scherm. Ik wist dat Dynafix een slechte partij is maar had geen idee dat die hierachter zouden zitten. Zie nu dat dr. Mobile (waar Samsung mee werkt) ook gewoon van Dynafix is (ze noemen het iig op hun eigen website)

Iemand ervaringen hiermee? Over Dynafix hoor ik iig geen goede dingen en volgens mij is de telefoon nu alsnog daarheen.. http://radar.avrotros.nl/...lefoonreparateur-dynafix/

Zie al een rampscenario voor mij waarbij ze geen schermen hebben liggen en mijn telefoon pas terugsturen als ik ze 60 euro betaal.
Dr Mobile is inderdaad van Dynafix, maar zou eerst even afwachten voor je in de stress schiet.

Signature afgekeurd door Evanescent

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik hoor hier steeds over hoe slecht de service van Dynafix is maar als je een telefoon hebt van je provider dan moet je die ook aanbieden bij je provider als hij defect is.
Ik heb dat ook gedaan en binnen twee weken was hij gerepareerd en weer terug plus nog een mooi s-view hoesje voor het ongemak erbij gekregen.
De reparatie was een nieuw moederbord.

• nobleone
rens-br schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:09:
[...]
Die 60 euro hoef je alleen te betalen als het een defect betreft wat je zelf hebt veroorzaakt, bijvoorbeeld een gebroken scherm. In alle andere gevallen krijg je gewoon je geld terug of een nieuw toestel aangeboden als er geen voorraad is.
Exact!
Maar ook als Dynaf*x zegt dat het defect het gevolg is van valschade en als 'bewijs' een foto van je toestel opstuurt met een kersverse kras in het scherm die daar vóór het naar ze opgestuurd te hebben nog niet op zat.
Het blijft dan, óók als de koerier bevestigt dat hij het toestel onbeschadigd heeft meegenomen, een geval: "Eigen schuld. Had je maar foto's moeten maken!"

Reparatie via Dynaf*x kan binnen een dag maar: Neem ALTIJD foto's van je toestel en vraag de koerier ook om op schade te checken!

• partyondude
Vandaag m'n S7 Edge bij Comserve in Den Bosch gebracht, vier uur later voorzien van nieuw scherm. Leveringspoblemen zijn helemaal opgelost, voldoende schermen voorradig.
Ben net is een Samsung support shop geweest in Thailand voor een flinke scheur in het glas aan de voorzijde, goede nieuws is dat ze hier terplekke vervangen voor omgerekend €195 Slechte nieuws is dat ze vroegen waar het toestel vandaag kwam Nederland in dit geval. Nu blijkt een Thais scherm anders te zijn dan een Nederlandse. Iemand dit al eens gehoord?

• kaysea-b
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-03-2017
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn S7 edge nav de berichten dat we eindelijk nougat kunnen krijgen.

Nederlands toestel (PHN) via Tele2 (unbranded)

Op mijn telefoonstaat de huidige software:
6.0.1 - kernelversie Juni 9 2016
Niv. Android-beveiligingspatch
1 juni 2016

Het bovenstaande komt mij eng verouderd over.
Hashcodes als *#1234# werken niet.

Ik heb zo juist een factory reset gedaan, geen restore en opnieuw getest of er updates beschikbaar zijn of als de hashcodes werken. Helaas nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan veranderen? Als er belangrijke informatie mist of ik zit in de verkeerde topic dan hoor ik 't natuurlijk ook graag.

[Voor 8% gewijzigd door kaysea-b op 04-03-2017 10:55]

• Durazno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-11 21:57
Weet iemand of de schermen voor de 'gewone s7 weer op voorraad zijn bij die reparatie punten van samsung zelf?

En weet iemand wat een nieuw achterkantje kost? Ik zie alleen de prijs voor een scherm bij samsung...
kaysea-b schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:44:
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn S7 edge nav de berichten dat we eindelijk nougat kunnen krijgen.

Nederlands toestel (PHN) via Tele2 (unbranded)

Op mijn telefoonstaat de huidige software:
6.0.1 - kernelversie Juni 9 2016
Niv. Android-beveiligingspatch
1 juni 2016

Het bovenstaande komt mij eng verouderd over.
Hashcodes als *#1234# werken niet.

Ik heb zo juist een factory reset gedaan, geen restore en opnieuw getest of er updates beschikbaar zijn of als de hashcodes werken. Helaas nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan veranderen? Als er belangrijke informatie mist of ik zit in de verkeerde topic dan hoor ik 't natuurlijk ook graag.

[afbeelding]
Je kan, met behoud van garantie, je toestel flashen via Odin. Dan neem je een firmware van sammobile of eentje die henkblr eerder gepost heeft. Deze flash je, gevolgd door een extra reset en dan zou je een phn toestel moeten hebben met de recentste firmware.

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:05
Gisteravond mijn S7 edge (maandag) laten ophalen voor reparatie onder garantie (ingebrand scherm), betaald voor de express service (24 uur). Vannochtend kreeg ik het bericht waar ik al bang voor was... geen onderdelen op voorraad.

Dus het schermen debacle duurt voort.

Zal me benieuwen wanneer ik hem terug krijg.

EDIT: Nu inmiddels vrijdag, en nog geen telefoon terug

[Voor 11% gewijzigd door Kapitein187 op 24-03-2017 10:20]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• LongClaw
  • Laatst online: 28-11 16:29
Kapitein187 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:42:
Gisteravond mijn S7 edge (maandag) laten ophalen voor reparatie onder garantie (ingebrand scherm), betaald voor de express service (24 uur). Vannochtend kreeg ik het bericht waar ik al bang voor was... geen onderdelen op voorraad.

Dus het schermen debacle duurt voort.

Zal me benieuwen wanneer ik hem terug krijg.

EDIT: Nu inmiddels vrijdag, en nog geen telefoon terug
heb je hem al terug? moest je zeker wel onderzoekskosten betalen.
heb vorige week donderdag mijn s7 edge afgegeven bij de vodafone winkel, de track and trace geeft aan dat de prijsopgave is verzonden, ik ga echt geen onderzoekskosten betalen als ze al van te voren weten dat ze geen onderdelen op voorraad heben. (mijn telefoon had last van de roze lijn)

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:05
LongClaw schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:20:
[...]

heb je hem al terug? moest je zeker wel onderzoekskosten betalen.
heb vorige week donderdag mijn s7 edge afgegeven bij de vodafone winkel, de track and trace geeft aan dat de prijsopgave is verzonden, ik ga echt geen onderzoekskosten betalen als ze al van te voren weten dat ze geen onderdelen op voorraad heben. (mijn telefoon had last van de roze lijn)
Ik heb hem uiteindelijk zaterdag ontvangen, maar was vrijdag al klaar (was niet thuis..). Scherm vervangen. Netjes gedaan.

En nee, ik heb niks betaald. Geld terug gekregen van de express service (25 eu). En geen onderzoekskosten omdat het binnen garantie valt.
Die onderzoekskosten zou je alleen betalen als je telefoon (of schade) buiten garantie valt, en je besluit dat je hem toch niet wil laten repareren.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• LongClaw
  • Laatst online: 28-11 16:29
Kapitein187 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb hem uiteindelijk zaterdag ontvangen, maar was vrijdag al klaar (was niet thuis..). Scherm vervangen. Netjes gedaan.

En nee, ik heb niks betaald. Geld terug gekregen van de express service (25 eu). En geen onderzoekskosten omdat het binnen garantie valt.
Die onderzoekskosten zou je alleen betalen als je telefoon (of schade) buiten garantie valt, en je besluit dat je hem toch niet wil laten repareren.
dat is een geruststelling om te horen, bedankt! :)

• Addiction
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-09 21:16
Schermen zijn zeker weer voorradig, maar het kan uiteraard af toe eens gebeuren dat een onderdeel iets langer op zich laat wachten.

Je hebt twee smaken:

- Samsung Premium Support servicelocaties (staat volledig los van Dynafix)

* Je kan een 1u service afspraak boeken
* Scherpste prijzen (goedkoper dan Ophaalservice)
* Garantie blijft gewoon doorlopen

- Ophaalservice (inderdaad via Dynafix)

* Samsung komt naar je toe
* 1 dag service (€24.99) of 3 dagen service (gratis, tenzij OOW)

Een nieuw achterkantje kost zo'n 50-70 euro, afhankelijk van de locatie.

[Voor 35% gewijzigd door Addiction op 04-04-2017 20:31]

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

Addiction schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:28:
Schermen zijn zeker weer voorradig, maar het kan uiteraard af toe eens gebeuren dat een onderdeel iets langer op zich laat wachten.

Je hebt twee smaken:

- Samsung Premium Support servicelocaties (staat volledig los van Dynafix)

* Je kan een 1u service afspraak boeken
* Scherpste prijzen (goedkoper dan Ophaalservice)
* Garantie blijft gewoon doorlopen

- Ophaalservice (inderdaad via Dynafix)

* Samsung komt naar je toe
* 1 dag service (€24.99) of 3 dagen service (gratis, tenzij OOW)

Een nieuw achterkantje kost zo'n 50-70 euro, afhankelijk van de locatie.
hmm goed om te horen dat de schermen weer op voorraad zijn.. vandaag een aanmelding gedaan bij samsung voor een s7 edge met het bekende ''purple line'' probleem.. hopelijk heb ik hem snel terug.. :) ze komen hem donderdag halen. Hopelijk blijven de Dynafix horror verhalen mij bespaard :'(

[Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 10-04-2017 22:25]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:14
Hierbij mijn ervaringen met het "Purple line" problem.
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).

Hele puike service van Samsung :)

• dennisk.
Stubby schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:41:
Hierbij mijn ervaringen met het "Purple line" problem.
Eerst een afspraak gemaakt met Larsa telecom, maar daar werd ik afgewimpeld met "Samsung gaat dit niet onder garantie repareren want je hebt wat putjes in je behuizing". Vervolgens een pickup afspraak gemaakt via de Samsung website en deze werd donderag 7 april opgehaald. vrijdag kreeg ik de melding dat er een onderdeel besteld moest worden en maandag kreeg ik de melding dat hij weer onderweg naar mij toe was. Dinsdag mijn telefoon weer in ontvangst mogen nemen en geconstateerd dat hij volledig onder garantie gerepareerd was (zowel de display als de behuizing).

Hele puike service van Samsung :)
De putjes in het display vallen veelal ook onder garantie. Zelf had ik mijn S6 edge aangeboden bij een Samsung Premium punt en daar mijn beeldscherm laten vervangen, ook onder garantie.

Zelf heb ik nu met mijn S7 edge problemen met de homeknop.. helaas. Maakt een tikkend geluid bij indrukken en ook bij lichte aanraking. Het lijkt steeds erger te worden :X

Reviewtjes..

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:11:
[...]
hmm goed om te horen dat de schermen weer op voorraad zijn.. vandaag een aanmelding gedaan bij samsung voor een s7 edge met het bekende ''purple line'' probleem.. hopelijk heb ik hem snel terug.. :) ze komen hem donderdag halen. Hopelijk blijven de Dynafix horror verhalen mij bespaard :'(
Woensdag komt hij weer terug :) heeft dus iets minder dan een weekje geduurd voor een schermreparatie :) vrijdag kreeg ik nog het bericht dat ze iets moesten bestellen.. valt mee dus _/-\o_

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Cornelisjuh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Heeft iemand last van de led indicator die slecht of niet werkt. Staat gewoon aangevinkt.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• dennisk.
Vandaag is mijn S7 edge opgehaald voor reparatie. Hoop dat het toestel gauw weer terug is.

Het verbaast me wel hoe 'lomp' de bezorgers omgaan met de toestellen. In dit geval werd het in een kistje gegooid, stuk plastic erbij wat er voor die tijd af werd geknipt. Zal niet gaan krassen toch?

Reviewtjes..

• pradadevil
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-04-2017
Vandaag na een aantal dagen met veel plezier het toestel gebruikt te hebben en geen mankementen te hebben ontdekt, zijn er spontaan (daar lijkt het op) miniscule barstjes ontstaan aan de binnenzijde van de edge links aan de onderkant. Ik weet zeker dat deze er niet waren de afgelopen dagen, daar heb ik uitvoerig naar gekeken. Ook heb ik de telefoon niet laten vallen en ben ik er zeer zorgvuldig mee geweest.

Het zijn geen dode pixels want dan zouden deze op alle kleuren achtergrond zichtbaar moeten zijn. Maar nu zie ik deze 'barsten' vooral alleen op een witte achtergrond. Deze zijn niet meer dan 1 milimeter.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het misschien vuil onder het scherm? Een barst onder het scherm komt ook niet vaak voor volgens mij. En hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

• Hilly7
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-06-2017
Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Misschien dat jullie dit weten.

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Hilly7 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:05:
Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Misschien dat jullie dit weten.
Vraag dit in het [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie, dit topic is alleen bedoeld voor gevallen van garantie, reparatie en dergelijke.

• Hilly7
  • Laatst online: 21-06-2017
Vandaag gaat me Samsung S8 plus terug naar de winkel, na anderhalve week gebruik zit er in het midden van het scherm al een doode pixel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-11 22:12
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de micro-usb connector van mijn Galaxy S6 een beetje stuk is. Laden gaat nog prima, maar aan de computer hangen gaat vrij lastig, omdat hij steeds wel en dan weer geen verbinding maakt. Ik heb hem vanaf 28 juli 2015, dus met 2 jaar garantie zit er nog garantie op. Maar zo'n connector, is dat een garantiekwestie of is dat gewoon een slijtage iets waar geen garantie voor geldt?
Lennart95 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:11:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de micro-usb connector van mijn Galaxy S6 een beetje stuk is. Laden gaat nog prima, maar aan de computer hangen gaat vrij lastig, omdat hij steeds wel en dan weer geen verbinding maakt. Ik heb hem vanaf 28 juli 2015, dus met 2 jaar garantie zit er nog garantie op. Maar zo'n connector, is dat een garantiekwestie of is dat gewoon een slijtage iets waar geen garantie voor geldt?
Ik denk het eerste als je nog garantie hebt gewoon teruggaan. Of het moet zo zijn dat ze aan kunnen tonen dat je onvoorzichtig bent geweest. Ik zou het in ieder geval proberen.Connector kost rond de €60 exclusief vervanging.

• toonmelis
  • Laatst online: 01-08-2017
Goededag Tweakers,

Ik had een samsung galaxy s6 waarvan de batterij op een uur plat was, ik heb deze binnengedaan bij de leverancier (van den borre) maar hij zegt door een kras op de achterkand die valschade aangeeft dat de garantie vervalt. Is dit waar?

• WCA
  • Laatst online: 01-12 20:13
toonmelis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:08:
Goededag Tweakers,

Ik had een samsung galaxy s6 waarvan de batterij op een uur plat was, ik heb deze binnengedaan bij de leverancier (van den borre) maar hij zegt door een kras op de achterkand die valschade aangeeft dat de garantie vervalt. Is dit waar?
Die zijn gek, tuurlijk niet 8)7

Share and Enjoy!

• toonmelis
  • Laatst online: 01-08-2017
GreNade schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Die zijn gek, tuurlijk niet 8)7
Wat zijn de stappen die ik hierbij moet nemen?

Mvg Toon Melis

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-12 15:14

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In Nederland (en Europa?) is het in ieder geval zo dat binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, de leverancier zal moeten aantonen dat het gebrek veroorzaakt is door de val. En een kras is imo niet inherent aan de gevolgen van een val. Misschien heb je die kras wel met een sleutel gemaakt?

*knip*. Maak de volgende keer even een TR aan.

[Voor 22% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 15:37]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rens-br
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:18:
In Nederland (en Europa?) is het in ieder geval zo dat binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, de leverancier zal moeten aantonen dat het gebrek veroorzaakt is door de val.
De eerste 6 maanden moet de fabrikant aantonen dat het defect is gekomen door de gebruiker, daarna moet de gebruiker aan tonen dat het defect komt door een fabrieksfout.

In dit geval is een kras natuurlijk helemaal niet gerelateerd aan het feit dat je accu slecht is.
toonmelis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:10:
Wat zijn de stappen die ik hierbij moet nemen?
Op Tweakers wordt wel een beetje meer eigen inzet verwacht dan dat je nu hebt getoond. Ga eerst zelf even het internet afspeuren naar vervolgstappen, voordat je je vragen hier stelt. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Daarbij is het doen van de groetjes ook niet toegestaan.

offtopic:
Ik heb even alle relevante posts van het S6 topic verplaatst naar hier.

[Voor 32% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 15:39]

• PureLOOD
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:52
De eerste s8+ die ik had, werd geleverd met een dode pixel. Aangemeld bij belsimpel voor omruilen. Binnen 4 dagen had ik een nieuwe. Top service moet ik zeggen!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee