• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-03 18:55
zoetbb1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 07:38:
[...]

Dat is voor mij inderdaad de oplossing.
Bij de klimaatinstellingen kun je het level voor de stuur- en stoelverwarming instellen. De stuurverwarming stond op 3 (te heet) en de stoelverwarming uit. Dit aangepast naar stuurverwarming stand 2, stoelverwarming stand 3 en nu is 's morgens de auto, het stuur én de stoel voorverwarmd. Top!

Beetje verwarrend dat dat in de app niet zichtbaar is.
Bij mij maakt dit dus geen verschil. Als ik in de auto stap is m’n stuur nu op 1 streepje en de stoel op 2. Wanneer ik de boel voorverwarm is alleen m’n stuur warm. 😞

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:49
Arunia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:32:
[...]Twijfel nog om de extra deur paraplu aan te schaffen. :+
In de passagiersdeur zit er hier eentje van de Kruidvat :o

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59
Holzschuh schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:04:
[...]

In de passagiersdeur zit er hier eentje van de Kruidvat :o
Zat ook al te kijken, want die van de ikea schijnt ook te passen.
Maar kan zijn voor die ene keer dat ik het überhaupt niet ga kopen. Denk dat ik het bij de Scala werkelijk 1 keer heb gebruikt. :+

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:34
Richard P schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Bij mij maakt dit dus geen verschil. Als ik in de auto stap is m’n stuur nu op 1 streepje en de stoel op 2. Wanneer ik de boel voorverwarm is alleen m’n stuur warm. 😞
Bij mij verwarmt stoel nu ook voor sinds ik dit heb aangepast. Heb je de setting al wel aangepast? Ook een kodiaq?

Wat ik wel jammer vind;
Als de auto vol is (of dat nu 80% of 100% is) en ik start voorverwarmen op later moment met stekker er nog in, dan gaat hij niet opnieuw een laadsessie starten maar trekt hij de accu leeg.

Hoe gaat dat bij anderen

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-03 21:14
pentaw1nz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Bij mij verwarmt stoel nu ook voor sinds ik dit heb aangepast. Heb je de setting al wel aangepast? Ook een kodiaq?

Wat ik wel jammer vind;
Als de auto vol is (of dat nu 80% of 100% is) en ik start voorverwarmen op later moment met stekker er nog in, dan gaat hij niet opnieuw een laadsessie starten maar trekt hij de accu leeg.

Hoe gaat dat bij anderen
Zelfde. Als hij klaar is met laden stopt hij gewoon met laden. (Stekker zit er dan nog gewoon in). Ook al trek ik m idd erna helemaal leeg met voorverwarmen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11
[...]

Wat ik wel jammer vind;

Hoe gaat dat bij anderen
Same, en dat vind ik echt een gemis. Geen idee of dat met een software-update verholpen zou kunnen worden...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jorizzz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Same, en dat vind ik echt een gemis. Geen idee of dat met een software-update verholpen zou kunnen worden...
mijne doet dat ook.. is een design fout denk ik en voor zover ik weet nog geen update voor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:08

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Wat ik wel jammer vind;

Hoe gaat dat bij anderen
Dat verschilt per paal is mijn beleving. Soms trekt ie de auto leeg, soms start ie de sessie weer.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Sinds de update van halverwege vorig jaar doet ie het goed bij mij. Zolang ie niet 100% vol is. Sterker nog, hij laadt wat harder bij dan er verbruikt wordt.

Als ie 100% vol is, krijg ik een foutmelding en loopt ie idd leeg.

@Alekz87 helemaal leeg met voorverwarmen? Ik zie ergens tussen de 8 en 13% verdwijnen. Maar helemaal leeg gelukkig niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2026 11:23 ]

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Sinds de update van halverwege vorig jaar doet ie het goed bij mij. Zolang ie niet 100% vol is. Sterker nog, hij laadt wat harder bij dan er verbruikt wordt.

@Alekz87 helemaal leeg met voorverwarmen? Ik zie ergens tussen de 8 en 13% verdwijnen. Maar helemaal leeg gelukkig niet.
Nee niet helemaal, maar 10% ben je zo kwijt.
Ik debk dat het komt doordat de auto geen signaal stuurt naar de laadpaal om weer een laadsessie te starten of te conserveren.

Ik heb alle mogelijke drempels bij mijn laadpaal al weggenomen

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Nee niet helemaal, maar 10% ben je zo kwijt.
Ik debk dat het komt doordat de auto geen signaal stuurt naar de laadpaal om weer een laadsessie te starten of te conserveren.

Ik heb alle mogelijke drempels bij mijn laadpaal al weggenomen
Volgens mij schiet de auto zelf in error omdat ie probeert te laden terwijl ie al 100% vol is.

Mijn eigen laadpaal houdt de sessie gewoon open, zolang de auto dat ook doet.
Alles onder de 100% werkt gewoon zonder problemen.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Volgens mij schiet de auto zelf in error omdat ie probeert te laden terwijl ie al 100% vol is.

Mijn eigen laadpaal houdt de sessie gewoon open, zolang de auto dat ook doet.
Alles onder de 100% werkt gewoon zonder problemen.
Maar hij hervat ook niet als je de eerste procenten kwijt bent van het voorverwarmen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:47:
[...]

Maar hij hervat ook niet als je de eerste procenten kwijt bent van het voorverwarmen
Wel als ik tot <100% laad.

Op 100% inderdaad niet, dan zit ie in error.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:49:
[...]

Wel als ik tot <100% laad.

Op 100% inderdaad niet, dan zit ie in error.
Ook een kodiaq?

Als ik m op 80% max zet, vollaadt, dan voorverwarmen, gaat hij niet meer bijladen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pentaw1nz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Ook een kodiaq?

Als ik m op 80% max zet, vollaadt, dan voorverwarmen, gaat hij niet meer bijladen.
Yup, kodiaq phev.

In dat scenario doet ie het wel. Sterker nog, dan schiet ie vaak ook ver voorbij de 80%.

Update van ergens half vorig jaar wel gedaan?

• zoetbb1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:12
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Yup, kodiaq phev.

In dat scenario doet ie het wel. Sterker nog, dan schiet ie vaak ook ver voorbij de 80%.

Wat bij mij werkt (Kodiaq PHEV 2025):
  • Opladen tot 90%
  • 's morgens laadlimiet verhogen naar 100% (als het goed is start het laden vanzelf)
  • als dan het opwarmen start tijdens het laden, gaat het laden door tot de accu op 100% is
  • NB: ik heb wel het laadvermogen teruggeschroefd ("Stroombegrenzing" aan).
Ik heb het vermoeden dat de "Stroombegrenzing aan" noodzakelijk is en misschien ook de oplossing is als de accu al 100% geladen is, maar dat moet ik nog uittesten.

• Alekz87
MikeyMan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Ownee ik bedoel het bij wijze van spreken zeg maar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Yup, kodiaq phev.

Vorige maand pas gekocht.

Zal nog eens testen met 80%

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-03 06:42
Ik vermoed dat het toch een instelling is van de laadpaal want ik kan altijd bij 80% maar ook bij 100% gewoon voorverwarmen en dan zie ik die melding van accu conserveren oftewel op peil houden. De laadpaal staat dan wel op 11 kw ingesteld, op de granny charger werkte dat niet.

• GewoonWatSpulle
Nou inmiddels hebben we voor de 2e keer getankt, een beetje omdat het alweer ruim een maand geleden was en een beetje omdat het de komende tijd duurder gaat worden vandaag al +4 cent per liter bij de goedkope pomp bij ons in de buurt.

Tussenstand:
  • 4.035 km gereden
  • 59 liter Euro 95 E10
  • 752 kWh
Oftewel 1.46 L op 100 km en 20,31 kWh op 100 km gecombineerd, niet gek voor een regelmatig voorverwarmde auto.

• Alekz87
GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:50:
Nou inmiddels hebben we voor de 2e keer getankt, een beetje omdat het alweer ruim een maand geleden was en een beetje omdat het de komende tijd duurder gaat worden vandaag al +4 cent per liter bij de goedkope pomp bij ons in de buurt.

Tussenstand:
  • 4.035 km gereden
  • 59 liter Euro 95 E10
  • 752 kWh
Oftewel 1.46 L op 100 km en 20,31 kWh op 100 km gecombineerd, niet gek voor een regelmatig voorverwarmde auto.
Jij zou bijna kunnen overstappen op een volledige EV ;)

• GewoonWatSpulle
@Alekz87 zeker maar we konden geen laag model, met goede zit positie en grote accu vinden voor een goede prijs. De ID.7 vonden we minder mooi en was in vergelijkbare uitvoering ruim 10k duurder.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-03 16:04
GewoonWatSpulle schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:55:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Remote Park Assist en de uitrijhulp functie?

Het lijkt er op alsof ik geen Parkeer "menu" heb in de MySkoda app.
Het is nog maar relatief beschikbaar en als je niet weet hoe je het kan activeren dan heb je het niet als optie in je app, ook niet als je hetwel bijgekocht hebt.

Hoe te activeren: Update je software van de auto zodra dat kan. In de nieuwste versie vind je in het parkeer menu de optie “remote parking” toegevoegd als nieuwe optie. Als je het aan zet komt er een QR code in beeld. Scan deze en log je in. Dan pas verschijnt de optie in je smartphone app. Als bewijs dat jij eigenaar van de auto bent. Anders heb je de optie gewoon niet in je app beschikbaar.

Daarna verder uitvoeren zoals in dit filmpje wordt uitgelegd.

YouTube: Remote Park Assist: Good to know how to use it

• pentaw1nz
Volgende week woensdag met de auto naar de dealer voor de terugroepactie (Kodiaq).

Tevens verder op onderzoek uit voor een storing die mijn een piep in de oren op heeft geleverd... wat een hel was dit...
Auto ontgrendelen, en voordat ik de deur open kon trekken hoor ik ontzettend hard geruis. Ik was bang voor een defect aan de accu oid, dus deed een paar stappen achteruit.
Toen ik iets beter luisterde bleek het van binnen te komen; uit de tweatertjes kwam loeiharde ruis op max volume. Auto uitzetten hielp niks. Infotainment uitzetten ook niet.
Online vind ik dat het te maken kan hebben met de emergency module die is vastgelopen. Die heeft altijd spanning en gaat dus ook niet uit als je de auto uitzet.

Ben met een koptelefoon op naar de dealer gereden. Die hebben uiteindelijk de accu spanningloos gemaakt en toen stopte het.
Nu werkt mijn parkeersensor achter niet meer.

Wat een drama was dit. Hopelijk volgende week alles gefixt en komt dit nooit meer voor.

Filmpje; https://youtube.com/shorts/fDGa4UAcFzo?is=zz4w6afbadmjBSH-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@pentaw1nz wtf, bizar! Speakers ook aan vervanging toe nu?

• pentaw1nz
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:40:
@pentaw1nz wtf, bizar! Speakers ook aan vervanging toe nu?
Lijkt nog allemaal goed te werken... ze werden wel flink warm ook. Preventief vervangen gaan ze vast niet doen, maar alles is goed gedocumenteerd mocht ik er later toch problemen mee krijgen

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste