• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 21:43
@MikeyMan het zijn dan ook geen foutmeldingen maar informatieve meldingen voor een verlengde levensduur van het product. Als je de instelling uit zet, en de melding negeert dan gaat hij niet vanzelf weer aan.

Ik rijd de auto privé en kan me dus wel druk maken om brandstofkosten maar zelfs dan kom ik overal ongeacht 80% of 100%. Als ik weet dat ik een lange rit maak dan stel ik hem in op 100% en zorg dat hij dit net voor vertrek bereikt.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

@GewoonWatSpulle Ik kan in de zomer met een volle accu enkele reis naar kantoor rijden. Daar laad ik op voor de terugweg. Naar een andere vestiging of privé rij ik grotere afstanden hybride. En als de batterij leeg is uiteraard op brandstof. Als het nu een eenmalige actie is om voor de eeuwigheid tot 100% te laden ben ik de eerste die dat doet. Maar bovenstaande reacties doen mij anders vermoeden… En nee, het is niet mijn auto, maar heb wel dagelijks de ergenis. Aan de ene kant weet ik mij gezegend dat ik deze auto mag rijden, aan de andere kant heb ik liever een auto die doet wat ik verwacht.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GewoonWatSpulle schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:23:
@MikeyMan het zijn dan ook geen foutmeldingen maar informatieve meldingen voor een verlengde levensduur van het product. Als je de instelling uit zet, en de melding negeert dan gaat hij niet vanzelf weer aan.

Ik rijd de auto privé en kan me dus wel druk maken om brandstofkosten maar zelfs dan kom ik overal ongeacht 80% of 100%. Als ik weet dat ik een lange rit maak dan stel ik hem in op 100% en zorg dat hij dit net voor vertrek bereikt.
Nogmaals... Ik heb een auto (ook prive) gekocht met 123k range. Niet met 20% minder of een beperkte levensduur en een melding op mn dash. Geregeld fullscreen. Dit is ongevraagd aangezet tijdens een update.

En hij is wel degelijk al meermaals werd aan gesprongen. Wat me onverwacht benzineverbruik op heeft geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2026 18:17 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26
jongetje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:38:
@Dj Neo Ziggy En dan verwacht je hier een magische manier om de fietsen te teleporteren?
Los van een trekhaak monteren, kun je dat geld ook op een aparte rekening zetten en fietsen huren...
Ik dacht jouw in te huren 8)7

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

MikeyMan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:57:
[...]

Skoda NL wijst naar dealer... Dealer naar Skoda...
PON bedoel je? Die houden voor mijn gevoel nooit zo van garantie of erkenning van een structureel probleem.

Een auto-dealer is steeds vaker een nutteloze verlenging van de importeur. De verkoper weet niets, de folders ouder dan de website, de monteur kan alleen de computer gebruiken voor gestandaardiseerde diagnose en voor garantie zijn ze afhankelijk van de importeur.

Als je privé gekocht hebt en je echt benadeeld voelt: koop ontbinden? Rigoreus maar het enige drukmiddel dat je hebt.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

In de Belgische car configurator zie ik nu de Fabia 130 Anniversary Edition met een kleine facelift en meer vermogen. Is dit nog steeds de 1.0 TSI? Pano dak lijkt geen optie meer.
Vraag me af hoe ze de extra pk's hebben gerealiseerd.

Edit: het is de 1.5 4-cil. 177 pk, 0-100: 7,4 sec. en max 228 km/u.
(De 1.0 TSI met DSG heeft 114 pk, 0-100: 9,7 sec. en max 202 km/u).

[ Voor 34% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-01-2026 12:43 ]

d:)b :henk d:)b

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

protip voor mensen met dit type sleutel..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLtVp09MjPeefaVg-HDIjWeIu4Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5e5lmegXm2kyBLNdn0u6ttFv.png?f=user_large

Gebruik dat ding niet als 'fidget spinner'.. i.e. op knopje drukken om mechanische sleutel te unlocken..
Ik doe dat soms.. maar gisterenmorgen zag ik dat aan mijn sleutelbos alleen de mechanische sleutel hing en niet de 'switchbox'.. dus niet goed vastgeklikt en was eraf gevallen... toen hele dag lopen zoeken naar dat ding |:( uiteindelijk gevonden in de achtertuin 8)7
IMHO is dit een slecht design (hoewel het natuulijk ook gewoon user error was).. veel beter was de sleutelring aan de 'switchbox' te hangen.. mechanische sleutel verliezen is minder erg IMHO...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Arunia
  • Laatst online: 14:34
@ToolkiT Dat is inderdaad een hele slimme.
Nu heb ik die ook, maar moet zeggen dat ik er niet mee zit te kutten zeg maar.
Mijn vrouw heeft zo'n "pas" voor haar auto. Die heeft hem een keer open gemaakt om te zien of die reservesleutel erin zit. Die zit erin, maar nu hoor je die sleutel schuiven en tikken. :+

Vandaag afspraak kunnen maken voor de twee klachten. Bedenk me net dat ik vergeten ben te vragen of ze ook meteen de software kunnen updaten in verband met de hoge toeren wanneer je even lekker door wil trekken. Hij blijft ook hangen namelijk als je het gas weer los laat.
De grap is, dat iedereen in mijn auto er een opmerking over maakt.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:41:
[Afbeelding]

Gebruik dat ding niet als 'fidget spinner'.. i.e. op knopje drukken om mechanische sleutel te unlocken..
Ik doe dat soms.. maar gisterenmorgen zag ik dat aan mijn sleutelbos alleen de mechanische sleutel hing en niet de 'switchbox'.. dus niet goed vastgeklikt en was eraf gevallen... toen hele dag lopen zoeken naar dat ding |:( uiteindelijk gevonden in de achtertuin 8)7
IMHO is dit een slecht design (hoewel het natuulijk ook gewoon user error was).. veel beter was de sleutelring aan de 'switchbox' te hangen.. mechanische sleutel verliezen is minder erg IMHO...
Nog een pro-tip, als je de batterij gaan wisselen haal dan van de goede kant de rubberen lap los. De andere zijde krijg je er nooit meer fatsoenlijk op ;( .

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:55
ToolkiT schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:41:
[Afbeelding]

Op de Kamiq had ik nog een ander ontwerp maar deze zit ook bij de Elroq.
Heb er een "hoesje" voor gekocht uit China, bijkomend voordeel is kennelijk dat die sleutel er niet meer zo maar uitschiet.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Holzschuh schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:30:
[...]

Op de Kamiq had ik nog een ander ontwerp maar deze zit ook bij de Elroq.
Heb er een "hoesje" voor gekocht uit China, bijkomend voordeel is kennelijk dat die sleutel er niet meer zo maar uitschiet.
zoiets?
https://www.aliexpress.com/item/1005008036345935.html
https://www.aliexpress.com/item/1005008735814842.html

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 22-01-2026 13:59 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
eerste link lijkt het niet te doen,
tweede wel

Zelf heb ik deze (/vergelijkbare) geprobeerd,
maar hiervan is de omhulsel van metaal, en dat zorgde ervoor dat het signaal van de sleutel naar de auto (Elroq) heel slecht werd. Werkte de sleutel soms pas op 1 meter afstand. (dan kun je net zo goed geen remote hebben...)

Nu heb ik ongeveer zoeen (https://nl.aliexpress.com/item/1005007608489717.html) van TPU (kunststof). Dat werkt voor mij een stuk beter.

Leeg - Sinds 20180907

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn ondingen die sleutels. Krassen bij het minste of geringste. En losse nieuwe behuizingen zijn nog niet te krijgen dacht ik.

Ben zelf voor een rubberen cover gegaan. Met herkenbare lijn erop. Blauw streepje voor mij, wit streepje voor mijn vrouw.

Zoiets:
https://www.bol.com/be/nl...eatureOption#productTitle

Heb ook nog doorzichtig rubberen gehad, maar dat gaf geen herkenbaarheid.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste