Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:28:
Afgelopen weken lekker wat afstanden gereden met mijn nieuwe auto. Nog steeds blij mee.
Uiteraard wel wat puntjes. De stand waarmee hij zeg maar zelf rijdt, maar ook de ACC, ziet best wel vaak borden 50 die er nergens staan op de snelweg op het moment dat hij daar op ingrijpt). 70 ziet hij denk ik op afslagen vaak staan. Super irritant en rijdt niet relaxt. Dat hij strakker op de baan blijft rijden is wel lekker aan die modus.
Stiekem had ik bij ACC verwacht dat hij Vmax + 5 vast zou houden, maar ook hierop ziet de auto een keer een bord 100 en remt dan daarop af.
Wat wel prettig is, is dat de auto de tijd weet en dus 100 of 120/130 zelf begrijpt.
Het aanpassen van de ACC snelheid op basis van verkeersborden en routeverloop (bochten etc.) kan gelukkig uit. Daarmee ondervang je al deze punten. Aanrader!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11
Arunia schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:28:

Ander punt, is dat de achterklep met het voetje kan. Doe dit zelf met een veeg van midden naar rechts en dat gaat op zich wel goed (soms sta je een beetje voor paal met je voet te schuiven, maar goed). Echter, soms loop ik langs de achterkant en dan niet iets vlak langs en schiet de achterklep open. Zucht. :+

De S stand rijdt wel lekkerder, maar moet zeggen dat eco en Drive niet rottig rijden.
Dat voetje. Moest gniffelen. Ik ben doorgaans ook vaker stuntelen ermee dan dat het werkt. Ik heb het dus uitgeschakeld via het infotainment systeem. Ik vertrouw het systeem niet. Heb ooit eens een kofferbak open zien gaan in de carwash.

De S stand rijdt aanzienlijk lekkerder. Hij is soms wel wat te direct, lees zenuwachtig, vooral als je lange afstanden maakt vond ik t onnodig om m in deze stand te laten.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17
@MrAcid Ja, rechts op het stuur dat knopje met die cirkel en dan uitzetten, maar!, die functie blijft niet uit. En dat is wel weer jammer.

Ook wat ik me net bedenk is dat ik op een heel rustige weg pas eens de functie heb uitgetest als je niet stuurt zeg maar. Eerst stuurtje op het scherm, dan "houd stuur vast!", daarna hard piepen en als je dan nog niets doet, even een brake check zeg maar. Daarna durfde ik niet verder te testen. Stiekem hoopte ik dat er die functie in zit dat hij naar de kant gaat, maar nogmaals, verder durfde ik even niet te gaan haha. Wel uiteraard al die tijd opgelet om me heen en handen bij het stuur om in te grijpen.

@Alekz87 Is ook een goeie inderdaad, maar vind het ook wel leuk om aan te hebben. Qua autowasstraat doe ik het in een wasbox met "de hand".
Volgens mij gaat de achterbak ook niet open als de deuren op slot zijn. Dan kun je wel linksonder op de knop drukken om de achterbak te openen.
De functie dat ook de "hoedenplank" een stukje open rolt wanneer de achterklep open gaat is ook wel fijn. Alleen mijn vrouw en dochter beide aangegeven die ook weer dicht te doen.
Afgelopen weekend in Amsterdam wel tegen het punt aangelopen dat met een balk in het plafond, je wel de achterklep tegen moet houden. Want die gaat er gewoon tegenaan natuurlijk. Dus daar moet je wel even kracht op zetten. Dan wil hij weer dicht en als je hem dan tegenhoud, dan blijft hij in die stand hangen. Moet nog kijken of daar een andere manier voor is.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:46

eagle00789

Est. November 2005

Sinds vorige week ben ik de bezitter van een Skoda Fabia Selection met 7-traps DSG Automaat in de kleur Energy Blue met navigatiepakket voor het grotere display. Ik gebruik de ingebouwde navigatie niet, maar gebruik hiervoor mijn iPhone met Waze.
De wagen is een business lease vanuit mijn werkgever en heb deze zelf mogen kiezen.
Ik moet zeggen, voor zo'n autotje rijdt hij wel heerlijk en trek hij lekker vlot op, ten opzichte van mijn vorige auto (kia picanto 2019), maar daar is dan ook niet heel veel voor nodig :P
Wel vind ik het irritant dat ik het automatisch start/stop systeem niet permanent kan uitschakelen want die functie vind ik welk irritant. Vooral op de extreem korte route (4,9 km) naar het werk, geheel binnendoor met 3(!!) stoplichten op de weg.
Tevens jammer dat ik Waze niet op mijn virtual cockpit kan laten weergeven. Dat zou wel mooi geweest zijn.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11
Arunia schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:45:
Afgelopen weekend in Amsterdam wel tegen het punt aangelopen dat met een balk in het plafond, je wel de achterklep tegen moet houden. Want die gaat er gewoon tegenaan natuurlijk. Dus daar moet je wel even kracht op zetten. Dan wil hij weer dicht en als je hem dan tegenhoud, dan blijft hij in die stand hangen. Moet nog kijken of daar een andere manier voor is.
Ik kwam hier net op tijd achter in een oude garage in Frankrijk. Scheelde niks of de klep klapte er tegen.

Je kan m alleen zo instellen dat hij tot een bepaalde maximum hoogte open gaat. Je houdt m dan tegen (voelt idd wat geforceerd en ben soms bang dat ik wat sloop) en dan stopt die. Daarna houdt je de knop 3 seconden ingedrukt en volgen wat piepjes. Maar dit blijft dat ze stand tot je t weer handmatig aanpast.

Er zit helaas geen sensor in aan de bovenkant die t plafond aan ziet komen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:16
Arunia schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:45:
@MrAcid Ja, rechts op het stuur dat knopje met die cirkel en dan uitzetten, maar!, die functie blijft niet uit. En dat is wel weer jammer.
Je kan als je stilstaat via het uitgebreide instellingsmenu ook uitzetten dat hij de snelheid van de auto aanpast aan de hand van de herkende borden. Op die manier wordt de instelling wel onthouden. Hierbij kan je ook wijzigen bij hoeveel km/u te hard je een waarschuwing krijgt.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

• Arunia
  • Laatst online: 18:17
Alekz87 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
[...]
Ik kwam hier net op tijd achter in een oude garage in Frankrijk. Scheelde niks of de klep klapte er tegen.

Je kan m alleen zo instellen dat hij tot een bepaalde maximum hoogte open gaat. Je houdt m dan tegen (voelt idd wat geforceerd en ben soms bang dat ik wat sloop) en dan stopt die. Daarna houdt je de knop 3 seconden ingedrukt en volgen wat piepjes. Maar dit blijft dat ze stand tot je t weer handmatig aanpast.

Er zit helaas geen sensor in aan de bovenkant die t plafond aan ziet komen.
Ah ok, twijfel of ik die instelling ga gebruiken. Gebeurd niet vaak. Mijn vrouw hield hem eerder een keer tegen, dus die deed dat nu weer. Denk dat als je tegenhoud met naar beneden duwen, dat hij weer dicht wil gaan. Maar handig om te weten!
Bergdwerg schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
[...]
Je kan als je stilstaat via het uitgebreide instellingsmenu ook uitzetten dat hij de snelheid van de auto aanpast aan de hand van de herkende borden. Op die manier wordt de instelling wel onthouden. Hierbij kan je ook wijzigen bij hoeveel km/u te hard je een waarschuwing krijgt.
Ok, goed om te weten. Daar ga ik wel naar kijken. Beide opties. Dat gepiep hoeft van mij niet, want ik weet dat ik iets harder rij. :+ En dat andere is wel fijn als dat ook werkt in de uitgebreidste instelling zeg maar. Dat zelf rijden.

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:17
Bergdwerg schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
[...]
Op die manier wordt de instelling wel onthouden. Hierbij kan je ook wijzigen bij hoeveel km/u te hard je een waarschuwing krijgt.
Maar dit wordt toch telkens gereset na contact uit? Ik zou zelf wel willen dat hij het onthoudt :|

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:56
Bubble-BE schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:14:
[...]

Maar dit wordt toch telkens gereset na contact uit? Ik zou zelf wel willen dat hij het onthoudt :|
Ik kan in de instellingen van mij Skoda instellen dat die het negeert. Deze instellingen worden onthouden. Wel krijg ik dan als ik de auto aan doe een melding dat er een update is. Die negeer ik altijd. :X

Ik rij zelf vaak op de ringweg in Groningen. Deze is behoorlijk verbouwd. Er zijn daar stukken waarbij de auto in eens denk dat die 50 mag ipv 80.

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:27
Bubble-BE schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:14:
[...]
In het menu waar op gedoeld wordt kun je oa ook vermoedsheidsassistent uitzetten. Bij mijn auto (Octavia uit 2022) blijven die instellingen in ieder geval bewaard.

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij is het al dan niet meenemen van de snelheid in de cruise control de enige setting die behouden blijft. Rest reset telkens.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:32
eagle00789 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
Wel vind ik het irritant dat ik het automatisch start/stop systeem niet permanent kan uitschakelen want die functie vind ik welk irritant. Vooral op de extreem korte route (4,9 km) naar het werk, geheel binnendoor met 3(!!) stoplichten op de weg.
Dergelijke korte afstanden moet je dan ook helemaal niet met de auto doen, maar op de fiets.
Beter voor de gezondheid van zowel jou als je auto. ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste