Met mijn vorige Golf 8 GTE haalde ik ong 1 op 15 en dat was met overwegend veel sportief rijgedrag en afentoe stekkeren. Nadeel van deze garantie was dat binnen 30-40km de accu al leeg was.Boeie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:27:
In dit topic wat meegelezen en ik ben benieuwd, nu er al een aantal mensen zijn die met de 'nieuwe' aandrijflijn rijden (PHEV met grotere accu, nieuwe Kodiaq of Superb), wat je gebruikerservaring is qua rijden op langere afstanden (100+ km). Hoe voelt het aan?
Natuurlijk zijn er een aantal mensen die zoveel mogelijk elektrisch proberen te rijden, maar mij lijkt het ook dat je tijdens het rijden echt hybride wil rijden.
Reden van vragen; heb nu een EV (Enyaq) en overweeg deze aandrijflijn. Mijn usecase is dat ik een eigen laadpaal thuis heb en daarmee de auto zou kunnen laden. Alleen rijd ik 1 a 2x per week ook langere afstanden (250+ op een dag waarbij ik onderweg niet wil laden).
Daarom ben ik benieuwd naar verbruikscijfers en rijgedrag op langere afstand, dat kan ik niet uit een (korte) proefrit halen.
Ik heb nu sinds begin dit jaar een Cupra Terramar 272pk en stekker nu eigenlijk elke dag via de snellader op de zaak (hoef ik zelf geen kabel meer uit kofferbak te halen, heel fijn!) en bijna 1.000km gereden en nog niet hoeven tanken. Maargoed met circa 100km range en elke dag stekkeren is dat dan al snel niet meer zo heel moeilijk.
Qua gevoel is de aandrijving/versnellingsbak nu ook meer afgestemd op elkaar, vond die in de Golf afentoe nog eens wat twijfelachtig. Maar wel nog erg vroeg om nu al conclusies over te trekken..