Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 11:32
Boeie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:17:
@mvank ik heb nu een Enyaq (IV 80 sportline). Zou wel gaan, EV rijden, maar In jouw situatie zou ik de Kodiaq PHEV kiezen. Weet niet of je hem ook privé rijdt (neem aan van wel). Het verschil in bijtelling is verwaarloosbaar en ik vind de PHEV met langer bereik beter inzetbaar. Je moet er dan wel vanuit gaan dat je niet puur EV rijdt met de Kodiaq, maar ook dat is niet erg want je hebt toch een tankpas? ;)
Bedankt! Ik heb de Kodiaq PHEV Sportline afgelopen maandag besteld.
Ja Ik heb thuis een laadpaal en een tank/laadpas voor EU.
Hopelijk levering voor eind april, kan ik de auto gelijk uittesten met mijn vakantie naar de UK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:09

Rio

Ik heb al een boek

GEi schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:27:
Wat ik vanmorgen meemaakte… na het wegrijden ging een hele kerstboom aan lampjes en piepjes af en werd de hulpdienst gebeld. Dat telefoontje kon ik op tijd annuleren, maar hij bleef proberen de hulpdienst te bellen. Volgens de sensoren had ik een ongeluk gehad oid. Geen idee welke sensor en kon daarom ook niet de sensor vrijmaken oid. De hele weg bezig geweest om iedere keer het belletje naar de hulpdienst te annuleren. Op de terugweg hetzelfde, maar gedurende de rit naar huis hield het op. Eindelijk rust in de auto. Maar ik vraag mij wel twee dingen af: is dit hoe Skoda regels van Brussel heeft geïnterpreteerd en uitgevoerd, en waar ging dit mis en 2 hoe kan ik een volgende keer het beste reageren; welk ‘hulpsysteem’ moet ik wanneer uitzetten om uit zo een loop te komen dat de hulpdienst wordt gebeld?
De hulpsystemen zijn sowieso een grote puinhoop als je het mij vraagt. Een wagen (Octavia uit september) die op adaptive cruise control, op de snelweg, ineens een bord 50 meent te herkennen en dan hard gaat afremmen, ik weet niet welke mafkees dat een goed idee vond, maar het is een totale puinhoop dat zulke onzinnige functies verplicht zijn gesteld. Komt de veiligheid beslist niet ten goede namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rio schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:41:
[...]

De hulpsystemen zijn sowieso een grote puinhoop als je het mij vraagt. Een wagen (Octavia uit september) die op adaptive cruise control, op de snelweg, ineens een bord 50 meent te herkennen en dan hard gaat afremmen, ik weet niet welke mafkees dat een goed idee vond, maar het is een totale puinhoop dat zulke onzinnige functies verplicht zijn gesteld. Komt de veiligheid beslist niet ten goede namelijk.
De functie dat 'ie de verkeersborden gebruikt om de ACC aan te passen kan uit, toch? Op oudere modellen wel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:59
Heb van de week m'n nieuwe Skoda Kodiaq Plug In Hybrid ontvangen. Dat ACC maakt me ook wat zenuwachtig, maar zowel het aanpassen van de snelheid aan de hand van het wegverloop als de reactie op verkeersborden kan uitgeschakeld worden. Staat wel in je profiel (dus je moet het voor alle bestuurders apart instellen), maar wordt niet automatisch weer geactiveerd bij het opnieuw instappen.

Nu nog voornamelijk electrisch mee gereden. Na ongeveer 70 km is er (volgens de metingen) ongeveer 70% verbruikt, dus dat is prima te doen.

Wat ik wel irritant vindt is dat Android Auto er soms vanzelf mee stopt (nou ja, soms, nu al drie keer meegemaakt in vier dagen tijd) en dat het dan pas weer aktief wordt als je de volgende keer weer vertrekt. Dat zou op zich niet zo'n probleem zijn, maar de standaard kaarten van Skoda zijn niet al te nauwkeurig, als in: het probeert me een fietsbruggetje op te sturen wat duidelijk niet breed genoeg is. Doet me een beetje twijfelen of ik dat dan ook in gebieden moet gebruiken waar ik niet bekend ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

MrAcid schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:47:
[...]

De functie dat 'ie de verkeersborden gebruikt om de ACC aan te passen kan uit, toch? Op oudere modellen wel in elk geval.
Alles na 1 juni niet meer, echt belachelijk beleid. Koopt geen nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Rio Die functie kan inderdaad uit. De waarschuwing zelf gaat elke start weer aan. Maar het automatisch doorvoeren op de cruise control blijft 100% zeker uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

MikeyMan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:07:
@Rio Die functie kan inderdaad uit. De waarschuwing zelf gaat elke start weer aan. Maar het automatisch doorvoeren op de cruise control blijft 100% zeker uit staan.
Als jij me wilt vertellen hoe krijg je een kusje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rio schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Als jij me wilt vertellen hoe krijg je een kusje
Via menu hulpsystemen onder acc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXIe75OXyxOhbzoWpKR3sI2gDSA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EhE1xqm5DZeTlEurlaOzZUt3.png?f=fotoalbum_large

De onderste twee worden niet geheractiveerd bij starten.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

OK ik ben hyped, ik loop nu meteen ff naar die auto!

Edit: ik heb het nog nooit zo leuk gevonden om gecorrigeerd te worden. Dank, held, dit gaat echt 80% irritatie wegnemen hoop ik!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0lHL1qwWkdFiLrha38EiVOFWdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLfGowTUsmhsyZhKSM7Nb5Fm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Rio op 30-01-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb in de kodiaq inmiddels de volgende issues verzameld:

- profiel wisselen duurt lang / loopt vast. Herstart verhelpt dit.
- telefoon favorieten verwijderen zichzelf.
- lampje bij telefoons gaat soms niet aan.

Zullen er vast nog meer worden.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 00:03
Vandaag ook order geplaatst voor de Kodiaq Phev. Ik ben benieuwd als de levertijd, eind april begin mei gehaald zal worden. Mensen ervaring met de levertijd van kodiaq?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Rio schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:44:

Edit: ik heb het nog nooit zo leuk gevonden om gecorrigeerd te worden. Dank, held, dit gaat echt 80% irritatie wegnemen hoop ik!

[Afbeelding]
Ik zou beide opties uitzetten als ik jou was. De eerste optie kijkt alleen naar verkeersborden, de tweede optie zorgt ervoor dat hij hij ook gaat afremmen als hij bijvoorbeeld een bordje wegwerkzaamheden ziet, of als er verderop een bocht of rotonde is.

[ Voor 6% gewijzigd door VanRoyal op 30-01-2025 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@VanRoyal eerste optie 'kijkt' naar verkeersborden, maar gebruikt ook het -brakke- kaartmateriaal. Ik heb ze ook allebei uit gezet.

Hoewel ie dan alsnog de regeneratie afstemt op de kaart bij afremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

VanRoyal schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:40:
[...]

Ik zou beide opties uitzetten als ik jou was. De eerste optie kijkt alleen naar verkeersborden, de tweede optie zorgt ervoor dat hij hij ook gaat afremmen als hij bijvoorbeeld een bordje wegwerkzaamheden ziet, of als er verderop een bocht of rotonde is.
Ja heb ik gedaan hoor, ik maakte de foto voordat ik de switch flipte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toen ik april 2023 mijn Passat de showroom uit reed was die optie ook al mogelijk. Dealer wist me toen al te vertellen dat die nog niet volwassen was (en vermoedelijk ook nooit echt zou worden). Uitzetten was het devies - en elke keer met een update even dubbelchecken of ie niet per ongeluk aangezet is om vreemde effecten te voorkomen :)

ACC met Travel assist werkt echt heerlijk, maar een auto die zich met mijn rijstijl gaat bemoeien gaat line recta de deur uit :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

The Eagle schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:58:
Toen ik april 2023 mijn Passat de showroom uit reed was die optie ook al mogelijk. Dealer wist me toen al te vertellen dat die nog niet volwassen was (en vermoedelijk ook nooit echt zou worden). Uitzetten was het devies - en elke keer met een update even dubbelchecken of ie niet per ongeluk aangezet is om vreemde effecten te voorkomen :)

ACC met Travel assist werkt echt heerlijk, maar een auto die zich met mijn rijstijl gaat bemoeien gaat line recta de deur uit :P
Vandaar dat ik ook zo pissed was over die auto, maar ik was onwetend. Ben dus weer heel blij met m'n medetweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-05 20:52

eazi

Vingerplant onder

Poltergeist schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:45:
Wat ik wel irritant vindt is dat Android Auto er soms vanzelf mee stopt (nou ja, soms, nu al drie keer meegemaakt in vier dagen tijd) en dat het dan pas weer aktief wordt als je de volgende keer weer vertrekt. Dat zou op zich niet zo'n probleem zijn, maar de standaard kaarten van Skoda zijn niet al te nauwkeurig, als in: het probeert me een fietsbruggetje op te sturen wat duidelijk niet breed genoeg is. Doet me een beetje twijfelen of ik dat dan ook in gebieden moet gebruiken waar ik niet bekend ben...
Ik kwam hier om dit te posten. Op langere ritten disconnect apple CarPlay dus ook regelmatig. Verbinden lukt niet opnieuw wat je ook probeert. Auto uit en aan fixed het gelijk. Het infotainment systeem zet ik niet meer uit, die gaat tijdens het rijden ook maar met heel veel moeite weer aan, of dat het oplost weet ik niet maar de problemen met opnieuw opstarten is dat het ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aangenomen wireless CarPlay / AA: Telefoon even op flight modus zetten en weer terug, forceer je een nieuwe draadloze verbinding.

AA kun je ook forceren om alleen bedraad te werken via developer options.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Ik zal vliegtuigmodus nog even proberen maar had wifi en Bluetooth al uitgeschakeld dat helpt niet. Volgens mij zit het issue in de auto niet andersom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05 17:49

Mr-D.

interpunctie? no hero here

The Eagle schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:44:
Aangenomen wireless CarPlay / AA: Telefoon even op flight modus zetten en weer terug, forceer je een nieuwe draadloze verbinding.

als je WiFi op je auto zelf uitzet doet AA het ook alleen bedraad.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:29
Iemand hier nog recent een octavia combi besteld?

Wat is de verwachte leverdatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:42

Bob Popcorn

Plop!

Rio schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:44:

[Afbeelding]
Op zich die trajectverloop is nog wel chill, dan remt de ACC ook voor een rotonde. Maar zo min mogelijk bemoeienis is fijner idd. Die verkeersbordherkenning is echt helemaal kut. Dan rij je rechts op de snelweg en herkent 'ie ineens op de parallelbaan een bordje "30" en naait 'ie vol in de ankers :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Bob Popcorn schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:38:
[...]
... Die verkeersbordherkenning is echt helemaal kut. Dan rij je rechts op de snelweg en herkent 'ie ineens op de parallelbaan een bordje "30" en naait 'ie vol in de ankers :X
Dit idd, dit zit zo treurig slecht in elkaar, zo ondoordacht. Welke tests zijn hieraan vooraf gegaan denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-05 15:59
Inhumanous schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:05:
Iemand hier nog recent een octavia combi besteld?

Wat is de verwachte leverdatum?
Ja, dit weekend, in BE. Levering tussen 15/5 en 16/6, met de boodschap dat we beter naar het laatste kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

The Eagle schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:44:

Vliegtuigmodus werkt niet zoals verwacht. Bij de volgende start had hij weer binnen een aantal seconden connectie. Blijft aanmodderen die software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
eazi schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:57:
[...]

Vliegtuigmodus werkt niet zoals verwacht. Bij de volgende start had hij weer binnen een aantal seconden connectie. Blijft aanmodderen die software
wat is je systeem softwareversie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Rainesh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:28:
[...]

wat is je systeem softwareversie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH2juA3NVzdnRkzoa2P5ql7hih0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5fEmrkma0ZubraPdPlGWugB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb inmiddels wat meer getest:
1. Als de verbinding verbroken is, dan komt hij echt niet meer online.
2. Bluetooth werkt wel.
3. Het systeem geeft aan dat WiFi in de auto geactiveerd moet worden (Dat lukt niet)
4. Als ik de kabel er in steek dan werkt bijna direct. Het beeld van Google Maps blijft blauw alsof er geen verbinding is. Zodra ik dan op mijn telefoon een route aanklik, dan werkt het ineens direct op het scherm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cache en opslag van de AA app al eens leeg gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

MikeyMan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:28:
Cache en opslag van de AA app al eens leeg gegooid?
De AA app? Ik drink niet. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Android auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 20:50
eazi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb inmiddels wat meer getest:
1. Als de verbinding verbroken is, dan komt hij echt niet meer online.
2. Bluetooth werkt wel.
3. Het systeem geeft aan dat WiFi in de auto geactiveerd moet worden (Dat lukt niet)
4. Als ik de kabel er in steek dan werkt bijna direct. Het beeld van Google Maps blijft blauw alsof er geen verbinding is. Zodra ik dan op mijn telefoon een route aanklik, dan werkt het ineens direct op het scherm ook.
Er komt binnenkort een nieuwe versie uit, die ga je waarschijnlijk OTA binnenkrijgen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Ik heb Apple Carplay, maar dit werkt niet via de app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Rainesh schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:06:
[...]

Er komt binnenkort een nieuwe versie uit, die ga je waarschijnlijk OTA binnenkrijgen.
Oh fijn, enig idee wat "binnenkort' is? Is dat een algehele update van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eazi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb Apple Carplay, maar dit werkt niet via de app toch?
Oh, ok, ik las google maps en dacht Android. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 16:10

Smurf

Detri

Niet veel gepost hier, maar wel trouw gelurkt. Maar nu is het weer tijd om (voor de 2e keer) afscheid te nemen van dit draadje. De Kodiaq is ingeleverd en vanaf nu moet/mag ik het met een Polestar doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPndAO3ztTj3fFJh-CbOGnRQhh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jyrLotifyXc9loEC1nBnkd3a.png?f=fotoalbum_large

De ruimte hebben we niet echt meer nodig (geen tentkampeerders meer). En waar de Kodiaq toen eigenlijk een puur praktische keuze was heb ik deze (lease) ronde voor wat meer "Autogefuhl" gekozen.

Al gaat er vast wel een moment komen waarop ik de Beer een keertje ga missen :D

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 11:32
Nikey1 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:58:
Vandaag ook order geplaatst voor de Kodiaq Phev. Ik ben benieuwd als de levertijd, eind april begin mei gehaald zal worden. Mensen ervaring met de levertijd van kodiaq?
Deze week bevestiging gekregen vanuit Leasemaatschappij dat de auto eindelijk besteld is. verwachte levertijd Week van 6 juni. Ik moet nog even geduld hebben. Bestelde config
- Kodiaq PHEV Sportline Business,
- Moon White,
- Standaard 19" velgen,
- Light & View Pakket,
- Head-up display,
- winter pakket,
- dynamic chassis control,
- comfort pakket,
- Panorama dak,
- parkeer pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor80
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:04
Ik heb een MIB2 Standard in mijn Skoda Octavia Combi uit 2019 zitten met MST2_EU_SK_ZR_P0480T. De afgelopen paar dagen start de Amundsen radio elke paar minuten opnieuw op. Ik heb de kabels voor CarPlay allemaal losgehaald. Een hard-reset helpt niet.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Dlanor80 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:49:
Ik heb een MIB2 Standard in mijn Skoda Octavia Combi uit 2019 zitten met MST2_EU_SK_ZR_P0480T. De afgelopen paar dagen start de Amundsen radio elke paar minuten opnieuw op. Ik heb de kabels voor CarPlay allemaal losgehaald. Een hard-reset helpt niet.

Weet iemand een oplossing?
Heb je traffication er op staan(als dat een ding is op mib2)?

Bij de scala ook gehad, app er af en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor80
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:04
Mimiix schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:13:
[...]
Heb je traffication er op staan(als dat een ding is op mib2)?

Bij de scala ook gehad, app er af en het werkte weer.
Helaas, die optie zit er niet op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT kan zich ook melden in dit topic wanter komt een Skoda Superb station PHEV aan over een paar maanden (3-4), met deze spec:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBBMeCFcoFqrWjK7cbWhfMAEszI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cJbByRRXijH1VilAPKIq4D8g.png?f=user_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Mijn Skoda gaat over 2 weken naar de dealer. Het panodak wil maar niet sluiten. Gaat elke keer terug naar kantelstand. Mijn optie van (hoeveel kostte die ook al weer) is daarmee compleet onbruikbaar. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
eazi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:00:
Mijn Skoda gaat over 2 weken naar de dealer. Het panodak wil maar niet sluiten. Gaat elke keer terug naar kantelstand. Mijn optie van (hoeveel kostte die ook al weer) is daarmee compleet onbruikbaar. Heel vervelend.
Ik heb dit gehad toen de auto niet helemaal recht stond. Door te gaan rijden/verplaatsen ging de druk van het dak af en ging hij wel dicht. Of heb je dit altijd dat hij open blijft wippen? Lijkt me dan lastig als het regent de komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

jongetje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:57:
[...]

Ik heb dit gehad toen de auto niet helemaal recht stond. Door te gaan rijden/verplaatsen ging de druk van het dak af en ging hij wel dicht. Of heb je dit altijd dat hij open blijft wippen? Lijkt me dan lastig als het regent de komende weken...
Ik kan hem sluiten door 40 keer de open dicht knop buiten ingedrukt te houden. Als hij vanavond helemaal niet sluit dan kan ik hem langs de dealer brengen waar ze hem provosorisch sluiten totdat hij over 2 weken definitief gefixt wordt.

Ondergrond maakt niets uit. Is waarschijnlijk een temperatuursdingetje, lees het vaker. Maar het is natuurlijk wel krankzinnig dat ik mijn panodak niet open mag doen als het "te koud is". Bij mijn Audi werkte het dak altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik zit hier al een aardige tijd te lurken en heb op 27-11-2024 m’n nieuwe auto besteld: een Skoda Superb combi 1.5tsi phev business edition 150kW dsg-6 met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8htcxGnWm1yqZ4KcdvixnOnmYqk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S0IWonRek6s94gfBdH8QnQRT.jpg?f=user_large

Maar jongens, wat duurt wachten tot lang. Ik kreeg eerst van de dealer week 7 door, van de leasemaatschappij week 9 en nu meldt de dealer 14-3. Iets met vertraging in het transport ofzo. Ik hoop stiekem dat hij eerder komt, maar ben er bang voor.

Voor mensen die aan het kijken zijn naar wat ze willen: ik heb diverse auto’s bekeken. Ik wilde nog niet full-electric, want lange vakanties tijdens schoolvakanties (wellicht drukke laadpalen), maar wel een fatsoenlijk elektrisch bereik, omdat ik vooral korte ritten naar het werk maak en zaterdag voor de hockey met m’n dochter.
Ik heb ook gekeken naar de Passat, maar ik hou van fysieke knoppen voor temperatuur, volume, etc. Ook vind ik het mooie aan Skoda de familie-opties, zoals de simpele hoofdsteunen achterin met slaap-beugels en meer van dat soort kleine maar praktische dingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Kix@$$ op 26-02-2025 18:36 ]

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Ice Tea Yellow. Dat is Tsjechisch voor bruin hè. Ik vind het zo'n gekke kleur. Ik heb een vergelijkbare Kodiaq maar slaapbeugels zeggen me niks. Althans ik snap wat het is, maar dat heeft de mijne niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 15:14

WoBBeL

*zwaai*

Heb ik weer, is het kleine 'piefje' afgebroken van mijn achteruitrij camera ruitensproeier. Nu sproeit hij een mooi stroompje recht achteruit in plaats van op de cameralens.

De dealer vraagt een kleine 200 euro voor het repareren...iemand enig idee welk artikelnummer dit betreft? Ik gok dat het niet zo heel moeilijk is om te vervangen dus ik doe het met alle liefde zelf. Betreft een Octavia Combi uit 2021 (is dat de NX?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLC6ZpN5owYJFgQDOpNPSJhKHAY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVgDgG6ClYOPaExdcJxzRNXL.jpg?f=fotoalbum_medium

of moet ik de hele unit met camera vervangen? :'(

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 03-03-2025 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kix@$$ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:16:
Ik zit hier al een aardige tijd te lurken en heb op 27-11-2024 m’n nieuwe auto besteld: een Skoda Superb combi 1.5tsi phev business edition 150kW dsg-6 met:
[Afbeelding]

Maar jongens, wat duurt wachten tot lang. Ik kreeg eerst van de dealer week 7 door, van de leasemaatschappij week 9 en nu meldt de dealer 14-3. Iets met vertraging in het transport ofzo. Ik hoop stiekem dat hij eerder komt, maar ben er bang voor.

Voor mensen die aan het kijken zijn naar wat ze willen: ik heb diverse auto’s bekeken. Ik wilde nog niet full-electric, want lange vakanties tijdens schoolvakanties (wellicht drukke laadpalen), maar wel een fatsoenlijk elektrisch bereik, omdat ik vooral korte ritten naar het werk maak en zaterdag voor de hockey met m’n dochter.
Ik heb ook gekeken naar de Passat, maar ik hou van fysieke knoppen voor temperatuur, volume, etc. Ook vind ik het mooie aan Skoda de familie-opties, zoals de simpele hoofdsteunen achterin met slaap-beugels en meer van dat soort kleine maar praktische dingen.
Nice, ik had precies dezelfde gedachte als jij!

Ice Tea Yellow lijkt me ook wel een coole kleur, maar ik kon nergens een sample vinden (en online plaatjes kunnen vertekenen) dus MrsT durfde het niet aan en zijn we voor Cobalt blue gegaan.. zo'n beetje al mijn autos zijn blauw geweest en de meeste station wagons.. alleen in Australia hadden we zilvere autos want donkere autos worden daar erg heet..

hier was het ook 3-4 maanden wachttijd.. net als jou hoop ik ook iets eerder.. hoewel mijn voorloper (volvo C40) ook niet vervelend is..

Buiten stopcontact voor de granny charger van het weekend aangelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wR9oO1jjzcEOtK6YsBu8FZTUFg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ym7LOzNIYRjKmowvzub3Dr0E.png?f=fotoalbum_large
Een full power charger kost een bak meer (vanaf £1000) en aangezien het een PHEV word moet iets langzamer ook wel kunnen.. nu werkt het ook prima met de EV..

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 03-03-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@ToolkiT Voor 250 a 300euro heb je wel een 3 fase 11kW autolaadpaal als ik snel even zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jongetje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:34:
@ToolkiT Voor 250 a 300euro heb je wel een 3 fase 11kW autolaadpaal als ik snel even zoek.
ja en dan komt de aanleg kosten, de kabels etc er nog bij..
Al met al ben je snel £1000 kwijt: https://octopus.energy/order/ev-charger/products/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
ToolkiT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Nice, ik had precies dezelfde gedachte als jij!

Ice Tea Yellow lijkt me ook wel een coole kleur, maar ik kon nergens een sample vinden (en online plaatjes kunnen vertekenen) dus MrsT durfde het niet aan en zijn we voor Cobalt blue gegaan.. zo'n beetje al mijn autos zijn blauw geweest en de meeste station wagons.. alleen in Australia hadden we zilvere autos want donkere autos worden daar erg heet..

hier was het ook 3-4 maanden wachttijd.. net als jou hoop ik ook iets eerder.. hoewel mijn voorloper (volvo C40) ook niet vervelend is..
Ik had een zooi filmpjes gekeken op YT en dan krijg je toch wel een aardig idee van de kleur. Nadat ik hem besteld had stond er toevallig ook een van die kleur hier bij een dealer in de buurt en heb ik toch goed gekozen. Ik denk alleen wel dat hij wat vaker door de wasstraat zal moeten.

Inmiddels een leverdatum: 12-3. Dus nog even een weekje op m'n handen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kix@$$ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Ik had een zooi filmpjes gekeken op YT en dan krijg je toch wel een aardig idee van de kleur. Nadat ik hem besteld had stond er toevallig ook een van die kleur hier bij een dealer in de buurt en heb ik toch goed gekozen. Ik denk alleen wel dat hij wat vaker door de wasstraat zal moeten.

Inmiddels een leverdatum: 12-3. Dus nog even een weekje op m'n handen zitten.
Ik kijk uit naar de fotos! volgens mij is het een mooi kleurtje :)

De mijne staat in de planning voor eind mei.. dus nog veel langer op mijn handen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-04 14:09
Vraagje ; ik rijd sinds kort een Octavia Combi van dit jaar, naar volle tevredenheid. Ik maak gebruik van draadloos Android Auto.

Echter heb ik af en toe een probleem met de carkit. Ongeveer de helft van de gevallen dat ik bel of gebeld wordt dan werkt de carkit niet en kan ik alleen bellen met de telefoon aan mijn oor. Andere helft van de gevallen werkt het wel.

Ik zoek me een ongeluk in de instellingen in zowel mijn telefoon (Google Pixel 8A) en de auto maar ik kan maar geen rare dingen vinden. Vooral omdat hij het soms wel doet en soms niet, en ik ondertussen niks aan instellingen heb veranderd.

Zoals gezegd is mijn telefoon verbonden via bluetooth met Android Auto.
Ik heb mijn telefoon als hoofdgebruiker aangemaakt. Mijn vriendin maakt ook weleens gebruik van de auto en haar telefoon is ook automatisch verbonden via Android Auto.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of waar ik het zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WoBBeL schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:57:
Heb ik weer, is het kleine 'piefje' afgebroken van mijn achteruitrij camera ruitensproeier. Nu sproeit hij een mooi stroompje recht achteruit in plaats van op de cameralens.

De dealer vraagt een kleine 200 euro voor het repareren...iemand enig idee welk artikelnummer dit betreft? Ik gok dat het niet zo heel moeilijk is om te vervangen dus ik doe het met alle liefde zelf. Betreft een Octavia Combi uit 2021 (is dat de NX?)

[Afbeelding]

of moet ik de hele unit met camera vervangen? :'(
https://nl.aliexpress.com/item/1005005762579702.html
Heb je hier iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Spaulding1 vziw is je wireless android auto via wifi en niet via bt. Maar dat kan elkaar wel in de weg zitten. Wat nog wel eens wil helpen is even airplane mode aan en uit zetten.

En anders: heb je het ding echt helemaal draadloos, of ook aan de laadkabel zitten?

Persoonlijk heb ik het ding altijd aan de kabel en wireless AA uitgezet (via developer options, tegenwoordig zitten die in AA zelf. Open AA settings, dan iets van 10x op versie tikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Helaas, heb inmiddels 't hele kapje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
Ik ben sinds kort trots eogenaar van een Superb iV Combo business sportline uit 2021. Maar 1 ding snap ik niet. De telefoon oploladen met de draadloos oplader, usb-c, aansteker l, usb in armsteun levert 'traag opladen' op? Dit kan niet normaal zijn? Ik heb een Google Pixel 6 Pro telefoon overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
Ik ga vandaag een Kodiaq bestellen. De HUD liet de dealer zien in een Elroq, omdat ze geen Kodiaq hadden staan met die optie. De Elroq heeft echter een augmented reality functie die de Kodiaq niet heeft. Kan iemand dat bevestigen?

EDIT: Inmiddels besteld! De dealer gaf aan dat het HUD-systeem uit de Elroq ook op Kodiaqs geleverd gaan worden. Nu maar wachten tot 6 juni...

[ Voor 24% gewijzigd door Richard P op 07-03-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

deTuinman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:20:
Ik ben sinds kort trots eogenaar van een Superb iV Combo business sportline uit 2021. Maar 1 ding snap ik niet. De telefoon oploladen met de draadloos oplader, usb-c, aansteker l, usb in armsteun levert 'traag opladen' op? Dit kan niet normaal zijn? Ik heb een Google Pixel 6 Pro telefoon overigens
Dat ligt aan je telefoon en het feit dat je er zelf vanuit gaat dat je diverse laadmogelijkheden een bepaald amperage geven wat de telefoon ziet als "normaal".
Je melding komt simpelweg vanuit het feit dat er iets te weinig amperage (en dus wattage, want P=V*A) is om de threshold van je telefoon vwb normaal laden te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuksurf
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-03 23:32
Zit eraan te denken om een skoda te kopen, maar dan liefst met een gedeelte financiering. Maar zie een rentepercentage van 9,99% bij Skoda. Dat doen andere merken toch beter. Weet iemand of er ook welleens aanbiedingen zijn bij Skoda op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:36
Luuksurf schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:53:
Zit eraan te denken om een skoda te kopen, maar dan liefst met een gedeelte financiering. Maar zie een rentepercentage van 9,99% bij Skoda. Dat doen andere merken toch beter. Weet iemand of er ook welleens aanbiedingen zijn bij Skoda op dit vlak.
Geld lenen via andere fincierders is vaak voordeliger. Ik zei veel nu onder de 7%.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 23:10
Luuksurf schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:53:
Geen oordeel natuurlijk, maar waarom zou je in godsnaam financieren? Zoals ze zeggen: geld lenen kost geld? Zeker voor rentepercentages van 7-10%! Soms heb je acties van 0% rente op de financiering en dan snap ik het nog, maar voor die belachelijke percentages??

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 07-03-2025 23:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuksurf
Luuk1983 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:57:
[...]

Geen oordeel natuurlijk, maar waarom zou je in godsnaam financieren? Zoals ze zeggen: geld lenen kost geld? Zeker voor rentepercentages van 7-10%! Soms heb je acties van 0% rente op de financiering en dan snap ik het nog, maar voor die belachelijke percentages??
Omdat ik met mij beleggingsportefeuille hogere rendementen behaal. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 18:42
Luuksurf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:51:
[...]

Dat klinkt opzich wel als een goede reden ;) wel rekening gehouden met feit dat je BKR registratie erbij krijgt en dus met lenen hypotheken enzo last krijgt( als dat van toepassing is uiteraard).

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
Luuksurf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:51:
[...]

Met die oranje aap in het witte huis is dat nog maar de vraag...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuksurf
Haha dat is waar. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Jullie enig idee wat de levertijd van een Octavia Combi is op dit moment? Is dat nog steeds 6+ maanden? Mijn huidige lease contract is al enkele maanden verlopen en moet toch nog een keer wat nieuws bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:02
WoBBeL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:27:
Jullie enig idee wat de levertijd van een Octavia Combi is op dit moment? Is dat nog steeds 6+ maanden? Mijn huidige lease contract is al enkele maanden verlopen en moet toch nog een keer wat nieuws bestellen.
Waarom stel je deze vraag hier en niet bij de leasemaatschappij? Wellicht hebben al een auto in bestelling of op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@GoEV6 omdat ik altijd zelf samenstel, ik kies nooit een voorraad model :)

[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 11-03-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:02
WoBBeL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:38:
@GoEV6 omdat ik altijd zelf samenstel, ik kies nooit een voorraad model :)
Juist dan kan je bij de leasemaatschappij goed terecht met je vraag. Stel ik heb net een Octavia besteld en de levertijd is 3 weken. Jij hebt een heel andere configuratie en de levertijd is daardoor 12 weken. Tja natuurlijk prima dat je hier vraagt maar ik denk dat je niet veel zal hebben aan de info hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Denk dat je beter langs de dealer kunt gaan en voor je configuratie kunt vragen wat de levertijd is.
Zoals al gezegd kan elke optie en motorisering zorgen voor langere of kortere levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
WoBBeL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:27:
Een paar maanden terug kreeg ik 12 weken te horen van de dealer. Onlangs gedane bestelling kreeg een verwachte leverdatum 14 weken na bestelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
Dit worden drie heeeele lange maanden... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSzdrfCgq4Q356cSPba83bOUWWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2WJdjwHVD6DLXvOlOH0HuRW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Richard P schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:51:
Dit worden drie heeeele lange maanden... :)

[Afbeelding]
Suite Cognac O+ d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 09:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat een volle tank al een accessoire is. :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35

DvE

ORA-00000

avotar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:36:
Dat een volle tank al een accessoire is. :X
Maar wel een lege batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-05 01:19
Vandaag bevestig gekregen dat in Mladá Boleslav gestart is met de productie van mijn nieuwe Škoda.

Dus ter voorbereiding van de ruil begon ik alvast met opruimen, schoonmaken enz. Tijdens het poetsen van de ventilatieroosters van de achter stoelen zie ik tot mijn verbazing dat de schuifjes afgebroken zijn. Waarschijnlijk gebeurd bij mijn laatste bezoek aan de milieustraat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t0DIldyxXW5bWV_yIscYtWnU0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GctmQZ3n5f8aaZtheAZ6RKUN.jpg?f=user_large

Volgens de deals gaat dit ongeveer 200 euries kosten om te reageren. Best veel geld voor 2 schuifjes. Heeft iemand een idee waar ik 2 nieuwe schuifjes kan scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 22:50
@techdeck Welk model is het? Denk dat de schuifjes niet los te kopen zijn. Enkel complete setje.
Al gekeken op skoda-parts.com?

[ Voor 4% gewijzigd door denuz op 12-03-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
denuz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:53:
@techdeck Welk model is het? Denk dat de schuifjes niet los te kopen zijn. Enkel complete setje.
Al gekeken op skoda-parts.com?
Octavia Combi MK4 (bj 2021).

Ja, heb ik al op verschillende onderdelen webshops gekeken. Zelfs volledige unit heb ik niet kunnen vinden. De parts number daarvan lijkt te ontbreken. Hoe dealers er aan komen geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 22:50
techdeck schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Octavia Combi MK4 (bj 2021).

Ja, heb ik al op verschillende onderdelen webshops gekeken. Zelfs volledige unit heb ik niet kunnen vinden. De parts number daarvan lijkt te ontbreken. Hoe dealers er aan komen geen idee.
Is dit het?
Onderdeel:
5E3 819 203 D ZLL

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kix@$$
Gister eindelijk m'n nieuwe Superb ontvangen. Wat een bak zeg en wat een ruimte. Zeker als je van een Fiesta af komt 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIp03fDJ8IJR98pNo7Ur5JvTwMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZl0gIsCHfDrkN6nmlXYcuUg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1X8OC75XLDcubnm6JntjFINAyss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lhhBSCGppNS4v6FOYKZybpo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCwUtElMpONeAkRWsRyk7xWXJ20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpC4mu9Uh7pjd0DEwauEDXS1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• techdeck
Kix@$$ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:45:
Gister eindelijk m'n nieuwe Superb ontvangen. Wat een bak zeg en wat een ruimte. Zeker als je van een Fiesta af komt 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie bak.

Mocht je hem iets sportiever willen hebben. Dan kan je de zwarte plastic inserts verwijderen dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keF4FQEUzdUSJn2qS5UtM-MC1sY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOJ1DS3kKAUjG5qexPyBibcC.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vraagje over de Skoda app:
ik zag laatst op een YT video dat je voor de myskoda app gebruik moet betalen?? iets van £30 per jaar of zo..
klopt dat?

Wat is jullie ervaring met die app?
Ik heb nu een Volvo C40 als tussen auto en die app is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ToolkiT schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:08:
vraagje over de Skoda app:
ik zag laatst op een YT video dat je voor de myskoda app gebruik moet betalen?? iets van £30 per jaar of zo..
klopt dat?

Wat is jullie ervaring met die app?
Ik heb nu een Volvo C40 als tussen auto en die app is erg handig.
Klopt, voor bijna alle functies moet je een abonnement hebben (alles wat via de cloud gaat), dus denk aan het voorverwarmen van de auto, de locatie van de auto bekijken, verbruik bekijken, of de auto op slot staat etc.

Ik heb zelf een Octavia IV MHEV en ik kan echt geen reet met de app, behalve kijken of de auto op slot staat en het verbruik een beetje monitoren. Daar ga ik echt niet voor betalen. Een collega heeft de Octavia PHEV en hij gebruikt de functie om de standkachel aan te zetten nog wel eens. Het is nu volgens mij wel wat verbeterd, maar hij vond de app altijd maar traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Luuk1983 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Klopt, voor bijna alle functies moet je een abonnement hebben (alles wat via de cloud gaat), dus denk aan het voorverwarmen van de auto, de locatie van de auto bekijken, verbruik bekijken, of de auto op slot staat etc.

Ik heb zelf een Octavia IV MHEV en ik kan echt geen reet met de app, behalve kijken of de auto op slot staat en het verbruik een beetje monitoren. Daar ga ik echt niet voor betalen. Een collega heeft de Octavia PHEV en hij gebruikt de functie om de standkachel aan te zetten nog wel eens. Het is nu volgens mij wel wat verbeterd, maar hij vond de app altijd maar traag.
-O-
Volgens mij is het bij de Volvo gewoon gratis (tenzijn mijn collega van wie de auto er voor betaald heeft en het gelinkt is aan de VIN).
De slot functie is wel erg handig.. bij onze vorige auto hadden we een automatische sleutel (als je weg liep ging auto op slot), dus we vergeten soms de Volvo op slot te doen.. en dan krijg je een pop up met een waarschuwing en kan je hem met de app op slot doen, waar je ook bent.. super makkelijk..
En de standkachel staat op timer, maar als je uit bent kan je hem als je naar auto terug loopt alvast aan doen zodat je in een warme auto stapt.. kleine luxes die wel fijn zijn :)
En de locatie tracker is ook wel handig, zeker als je op een grote parking staat en niet meer precies weet waar je stond..
Allemaal geen showstoppers maar wel handige features..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:14
Bij een nieuwe auto zijn de eerste 3 jaar iig gratis. Dus dan kun je ondervinden wat je van de app vind. Bij een PHEV of elektrische auto heeft het zeker wel meerwaarde door de standkachel te kunnen aanzetten/programmeren. Overigens kun je hiermee ook koelen in de zomer!

Als je een normale (MHEV) benzine rijdt is de meerwaarde idd enigzins beperkt. Dan zou ik er ook niet voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
techdeck schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie bak.

Mocht je hem iets sportiever willen hebben. Dan kan je de zwarte plastic inserts verwijderen dan krijg je dit:

[Afbeelding]
Cool! Ik denk dat ik dat wel ga doen ja, ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scrtz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:
Bij een nieuwe auto zijn de eerste 3 jaar iig gratis. Dus dan kun je ondervinden wat je van de app vind. Bij een PHEV of elektrische auto heeft het zeker wel meerwaarde door de standkachel te kunnen aanzetten/programmeren. Overigens kun je hiermee ook koelen in de zomer!

Als je een normale (MHEV) benzine rijdt is de meerwaarde idd enigzins beperkt. Dan zou ik er ook niet voor betalen.
ah cool.. na 3 jaar is hij voor mij uit de lease, dus dat is geen probleem..
En ik krijg een PHEV dus de app is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04
Scrtz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:

3 jaar?

Bij mijn Kodiaq (vorige generatie (2023)) kreeg ik er maar 1 jaar bij. Misschien hebben ze dat veranderd.
Ik moet wel zeggen dat ik bij die vorige generatie vrije weinig met de app kon en dat Android Auto mij betere navigatie en filemeldingen geeft. Ik heb de abonnementen dus gewoon laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rhahyrion schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:52:
[...]

3 jaar?

Bij mijn Kodiaq (vorige generatie (2023)) kreeg ik er maar 1 jaar bij. Misschien hebben ze dat veranderd.
Ik moet wel zeggen dat ik bij die vorige generatie vrije weinig met de app kon en dat Android Auto mij betere navigatie en filemeldingen geeft. Ik heb de abonnementen dus gewoon laten verlopen.
Was bij de Scala in 2021 ook zo.

Ik vond het altijd wel handig. Vooral om te checken waar ie was of wat de status was. Met de Kodiaq 2024 heb ik het inderdaad voor de standkachel (en inmiddels ook in Home Assistent): Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/twILu8l.png

De reden dat ie traag is, is omdat ie met polling werkt. Daardoor stuurt ie steeds commando's heen en weer.

Vroeger was de app overigens nog erger en werkte ie soms dagen niet. Dat is inmiddels wel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het is maar 1 jaar en dan moet je voor alles betalen (kaartupdates, online toegang etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Oh oke excuses mannen bij VW en bij Cupra is het 3 jaar dus ging er voorzichtig vanuit dat dat bij Skoda dan ook het geval zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05 17:49

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Scrtz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:54:
Oh oke excuses mannen bij VW en bij Cupra is het 3 jaar dus ging er voorzichtig vanuit dat dat bij Skoda dan ook het geval zou zijn
er zijn zo veel verschillen.
zoals bij de Audi Q4 (wat dezelfde rommel is, daar is de nav niet eens geactiveerd moet je eerst "kopen"
dus veel verschillen overal.

hierboven berust ik mij op de Audi van vorig jaar Januari, wat het nu is durf ik ook niet te zeggen.

heb ook hier ergens gelzen dat niet bij iedereen carplay/android auto is geactiveerd.

Dus ik durf niemand hier advies in te geven of iets werkt in zijn auto of niet en hoelang het duurt.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
Kix@$$ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Cool! Ik denk dat ik dat wel ga doen ja, ziet er goed uit!
Waarschijnlijk gaat je C-waarde iets omhoog, maar ja beauty komt niet zonder een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:10

GEi

Over welke plastic inserts hebben wij het? Ik ben niet zo goed in ‘zoek de verschillen’..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
GEi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:31:
Over welke plastic inserts hebben wij het? Ik ben niet zo goed in ‘zoek de verschillen’..
De zwarte delen in de velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• techdeck
GEi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:31:
Dit dus

Deze kunnen eruit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdAN7it5QcmhC4fzORirZOTRrCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwZr1wq27GaqpjnpA9xCeUgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dan ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI5HDOpZ14I5NrjqaUT3HslAWBw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gmPOQtMUOopJMZg85lN8liWX.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door techdeck op 13-03-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf kleurtje, staat hem chique :)

Succes met leren inparkeren aanmeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:10

GEi

Dank je wel. De dealer had deze bij mij ook verwijderd. Maar ik vond het met mooier dan zonder. Op deze foto’s lijkt het mooier.
Maar ik heb nergens meer (mat)chroom op de auto en heb er voor gekozen de zwarte inserts er op te laten. Steel grey en zwart, en dus nergens meer chrome, vind ik hem heel mooi staan.
techdeck schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Dit dus

Deze kunnen eruit

[Afbeelding]

Dan ziet het er zo uit

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz